اعلام سهم 50 درصدی آزمون در پذیرش تحصیلات تکمیلی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

طرح سنجش و پذیرش دانشجو برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی و مقرر شد سهم آزمون در پذیرش دانشجویان ۵۰ درصد و سهم مصاحبه ۲۵ درصد باشد.

عبدالوحید فیاضی در گفت‌وگو با  خبرگزاری تسنیم اظهار داشت:‌ مجلس در سال‌های گذشته طرحی را درخصوص سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه تصویب کرد که براساس این طرح در دوره کارشناسی سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌ها سهم ۲۵ درصدی دارد.

وی افزود:‌با توجه به اینکه طرح سنجش و پذیرش دانشجو دوره کارشناسی را شامل می‌شود و از آنجاییکه که حجم ورود دانشجویان به دوره تحصیلات تکمیلی افزایش یافته است طرحی تکمیلی را تحت عنوان سنجش و پذیرش دانشجو برای دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا ارائه کردیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد:‌ بر اساس این طرح، شورای سنجش و پذیرش دانشجو با حضور اعضای اصلی به جز وزارت آموزش وپرورش تشکیل جلسه می‌دهد و میزان تاثیرگذاری آزمون کتبی و مصاحبه در پذیرش دانشجویان در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا را مشخص می‌کند.

فیاضی ادامه داد:‌ سهم ۷۰ درصدی مصاحبه در پذیرش دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی اعتراضات بسیاری را به همراه داشته است و عمده معترضان معتقدند که در بحث مصاحبه احتمال اعمال نظر افراد وجود دارد.

وی بیان کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصوب کرد تا سهم آزمون در پذیرش دانشجویان در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا ۵۰ درصد،‌ سهم مصاحبه علمی ۲۵ درصد و سهم سوابق پژوهشی و آموزشی افراد نیز ۲۵ درصد باشد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

202 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مردود شده
آبان ۷, ۱۳۹۴ ۱:۱۵ ب٫ظ

خدا رو شکر بلاخره درست شد حالا هر کی میتونه تو ازمون حق خودشو بگیره. از کمیسیون اموزش مجلس خیلی خیلی سپاسگذارم.

ش
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۷:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  مردود شده

چی درست شد؟

نقی
آبان ۴, ۱۳۹۴ ۹:۴۸ ب٫ظ

دوستانی که موافق با استقلال دانشگاه و سوابق پژوهشی هستن. یه سر به میدون انقلاب تهران بزنن و ببینن روزانه چقد مقاله به فروش میرسد.بهترین روش همون کنکور است.

آرزو
آبان ۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  نقی

منم با کنکور موافقم، من پژوهشم خیلییی عالیه و مقاله نویسیم خوبه اما همکلاسیم که پول میده و تو isi مقاله چاپ می کنه با من یکی میشه با این روش،خوب این عادلانه نیست اما آزمون کتبی غربال اصلی رو نشون میده و دو کفه ی ترازو رو یکی نمی کنه.

بیتا روانشناسی تربیتی
آبان ۲, ۱۳۹۴ ۷:۵۱ ب٫ظ

سلام ببخشید کی میدونه تکمیل ظرفیت کی اعلام میشه؟ من هرچی خبرای سنجش رو مرور کردم ندیدم نوشته باشه تکمیل ظرفیت نیست .
رشته روانشناسی تربیتی که زیر گروه علوم تربیتی بود الان زیر گروه روانشناسی شده آخه چرا کی دیگه وقت داره روانشناسی رشد بخونه .خواهش می کنم هرکی منابع رو میدونه بگه ممنون میشم.
در ضمن من کارمندم و ادامه تحصیل نمیتونم بدم این دیگه چه بلایی بود سرمون اومد!!!!!

مدیریت ورزشی یک
آبان ۱, ۱۳۹۴ ۳:۲۹ ب٫ظ

من سه سال پشت سرهم با داشتن رتبه متوسط و رزومه متوسط مردود شدم.و در این سه سال مدام در این سایت هستم.به اطلاع دوستان برسونم که هیچ چیزی در آزمون دکترا تا به امروز ثبات نداشته و هر لحظه منتظر تصمیم جدید باید باشیم.جتی ممکنه یکماه مونده ضریب دروس و حتی خود منابع بطور غیر منتظره عوض بشن.تنها چیزی که کاملا مشخصه اینه که نظر داوطلبان برایشان اصلا اهمیت نداره

نازلی
آبان ۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۷ ب٫ظ

بااین سردرگمی که برای بچه ها ایجاد کردن هیچکی تمرکز درس خوندن نداره! فقط امیدوارم این طرح ۵۰درصدی سهم آزمون برای اسفند امسال اجرابشه، اگه میخوان منابع رو تغییر بدن باید تاریخ آزمون رو هم عقب بندازن مثلا اواخر فروردین، مثل سال ۹۱ که ۲۵ فروردین بود.

naz
آبان ۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

سلام دوستان عزیز، بنظر عادلانه بودن اینه که افراد بیاند منابع کارشناسی ارشد رو امتحان بدهند نه کارشناسی رو ، این که دوست ما میفرمایند یسری مباحث برایشان ناشناست نیاز به یاد گرفتن جدید دارد و این زیبا بودن ازمون دکتری را نشان می دهد نه اینکه مثل یه بچه ابتدایی بشینیم یسری مباحث کارشناسی را حفظ نماییم ، کنکور دکتری یعنی افرادی دارای بار علمی بالا قبول شوند وباید مباحث در سطح کارشناسی ارشد باشد

فرشاد
آبان ۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۴ ق٫ظ

باسلام تحقیق و پژوهش در مقطع دکترا شروع میشودمن اعتقاد دارم باید پذیرش بر اساس کنکور باشددر عوض ظرفیت پذیرش را کم کننددرکنکور دکترا زبان باید نقش بیشتری داشته باشد با استقلال دانشگا ها موافق نیستم کسی که از پس کنکور بر می آید در واقع برای خود اطلا عا تی داردباید جلوی دانشگا ها گرفته بشه که این همه دانشجوی دکترا بر ندارند

فرشاد
آبان ۱, ۱۳۹۴ ۸:۰۹ ق٫ظ

سلام بعضی از دوستان میگویند منابع باید عوض شود ولی ملاحظه نمیکنند که بیشتر دوستان از مرداد ماه مطالعه منابع جدید را شروع کرده اندبیشتر داوطلبان دراین دو ماه فقط درس خوانده اندبا این منابع هم میتوان نقش آزمون ۵۰درصد شد به نظر بنده دوستانی که می گویند منابع باید عوض شودشاید بدون مطالعه در کنکور شرکت میکنندچون مطالعه به زمان احتیاج داردفکر میکنم پچه های فنی مهندسی از این منابع جدید راضی هستند

لیلی
آبان ۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  فرشاد

منم که فنی نیستم کاملا راضیی ام. به نظرم منابعی که اعلام شده یه دانشجو رو محک میزنه چقد از پایه و اساس تو رشتش قویه. منابع سال گذشته خیلی تخصصی بودن و برای گرایش من جوری بود که باید یه چیزایی رو تو کتابا می خوندم که خودم به شخصی اولین بار بود می دیدم و تو هیچ کلاس درسی برامون گفته نشده بود و باید تو واحدای دکترا می گذروندیمشون.
من منابع جدید رو دارم می خونم و خیلی هم راضیم. و به نظرم به شدت بی عدالتیه که ۴.۵ ماه قبل از دکترا منابع بخاد عوض بشه.

sara
آبان ۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  فرشاد

با تجربه ای که من دارم ۲ ماه مونده هم احتمال داره عوض کنن بعد میگن شما از قبل باید این ها رو بلد باشین نه که تازه بخونین !!!!!!!!!!!

ف
مهر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۸ ب٫ظ

از اول آبان میتونیم تو سایت سازمان سنجش این سوال رو در مورد دکتری ۹۵ بپرسیم که منابع آزمون امسال به چه صورت هست.

سیمیا
مهر ۳۰, ۱۳۹۴ ۸:۵۰ ب٫ظ

به نظر من تنها راه برون رفت از این سردرگمی ها اینه که سازمان اطلاعیه بزنه که کلیه مواد آزمون بر طبق سال گذشته است. بعدا در دفترچه آذرماه میتونه روی درصد تاثیر آزمون و مصاحبه مانور بده…

Amin
مهر ۳۰, ۱۳۹۴ ۵:۵۳ ب٫ظ

دوستان در مورد اینکه این طرح خوب یا بد هرکسی بسته به شرایطش نظرشو میگه که این خیلی طبیعی ولی مشکل بزرگی که اینجا وجود دارد
اینکه طرح اختیار کامل دانشگاه ها که وزارت علوم اعلام کرد هیچگاه به تصویب مجلس شواری اسلامی نرسید و لازمه اجرای چنین طرح های تصویب مجلس می باشد تنها مصوب مجلس همین ۵٠٪ است پس کلا طرح تراز بندی منتفی خواهد بود
ولی این مصوب چالش بزرگی رو به وجود میاره که اجراشو امکان پذیر نمیکنه اونم اینکه هم در منابع و هم در رشته ها دچار مشکلات بزرگی
فقط یک راه میمونه اونم اینکه وزارت علوم با زدن یه اطلاعیه مارو از این سردرگمی نجات بده
و تنها پیشنهاد من مطالعه همین منابع با درنظر گرفتن ۵٠ ٪ سهم ازمون هست

حسین
مهر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۹ ق٫ظ

کلا دفترچه باید عوض شه. دکتری یعنی تخصص. چطوری منابع تمام گروه ها یکسان شده ؟دروس تخصصی باید ملاک باشه .وقتی فوق لیسانس می خونی وگرایشی رو انتخاب می کنی یعنی از این جا به بعد دروس تخصصی شده

اکبر
مهر ۳۰, ۱۳۹۴ ۵:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

ضمن تشکر از یادآوری شما
لطفا این نظر را در اسرع وقت به گوش سازمان سنجش برسانید

موافق استقلال دانشگاه ها
مهر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۹ ق٫ظ

ببینید دوستان شک نکنید که آزمون اسفندماه زیاد تاثیر نداره تو پذیرش به نظر من اصلا تاثیر نداره و در واقع یک معرفی نامه به دانشگاه هاست!!

با احترام به نظرات تمامی دوستان این page به نظر من اگر سنجش بخاد ۵۰ درصد برای آزمون اسفند سهم پذیرش در نظر بگیره هزینه های زیر را براش در بر داره که کوتاه نخواهد آمد:

۱:کلی نشست و کارگروه و هم اندیشی با اساتید دانشگاه های بزرگ برگزار شده و تصمیماتی گرفته شده که سنجش و وزارت علوم اونها رو مصوب کردن!

۲-سنجش برنامه ریزی کرده و منابع رو اعلام کرده که بسیاری از داوطلبان بر طبق او برنامه ریزی و شروع کردن.

۳-آیین نامه جدید پذیرش به دانشگاهها ابلاغ شده
۴-اعتبار آزمون دوسالانه اعلام شده که اگر بنا باشه ۵۰ درصد بذارن دیگه شیوه جدید پذیرش از اعتبار ساقط میشه

اگر قرار به هر گونه تغییر باشه اسفند ۹۶ حتما این تغییرات اعمال خواهد شد.

شاهرخ
مهر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

اگر قرار باشه فقط امسال این قانون جدید اجرا بشه و سال بعد قانون ۵۰-۵۰ اعمال شه هزینه های زیر برای سنجش وجود خواهد داشت:

۱- اعتبار دوسالانه امتحان اسفند امسال دیگر معنی ندارد.
۲- سال بعد به اجبار مجلس، سازمان قانون و منابع جدید را برنامه ریزی خواهد کرد(ماحصل تمامی جلسات تخصصی امسال و مشاوره با دانشگاه هااز بین میره)

مخالف استقلال دانشگاه ها و آزمون کتبی
مهر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  شاهرخ

بنده با شاهرخ موافقم. این طرح اجرا میشه سال بعد. و حق ما نیست که امسال برای ما این طرح اجرا بشه. واقعا بی عدالتیه

رمز
مهر ۳۰, ۱۳۹۴ ۸:۵۹ ق٫ظ

سلام به همه
به نظر من ماکه تو دانشگاه دولتی و خوب درس خوندیم دلیل به استعداد و خلاقیت بالایی نسبت به سایرین نیستیم و ممن معتقدم باید شرایط طوری بشه که همه شانس رقابت برابر داشته باشن حالا از نظر مقاله و … بررسی بشن ام بهتره طوری رفتار بشه که آشنا بازی خیلی کم بشه ما نباید جوانان باهوش ایرانی را با اعمال سلیقه و… بدبین کنیم هرجای دنیا برید همه جوامع ارزوی داشتن چنین جوانانیرادارن پس کاری کنیم که همه جوانان اعم از دانشگاه ازادیها و دولتیها و…با هم رقابتی برابر داشته باشن
باتشکر

مخالف استقلال دانشگاه ها و آزمون کتبی
مهر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  رمز

دوست عزیز همه بحث ما با برگزاری آزمون کتبی تو هر دانشگاه هست. به نظر شما منطقیه که بریم هر دانشگاه چند تا کتاب و چندتا استاد مختلف امتحان بدی ممکننه ۲۰تا منبع مختلف فقط واسه این آزمون ها بخونیم.

جدیدترین خبر
مهر ۳۰, ۱۳۹۴ ۸:۱۷ ق٫ظ

دیروز با استادم که معاونت آموزشی دانشگاه است در رابطه با دکترا پرسیدم ایشون گفتن سهم پنجاه درصدی آزمون که قرار است اعمال شود هم آزمون تخصصی را شامل می شود و هم آزمون تخصصی که توسط دانشگاه ها برگزار می شود
بدین صورت که:
سهم آزمون عمومی که اسفندماه برگزار می شود۳۰ درصد
سهم آزمون تخصصی که دانشگاهها برگزار می کنند ۲۰ درصد
سهم مصاحبه ۲۵ درصد
سهم بررسی سوابق تحصیلی و پژوهشی ۲۵ درصد

پس عملا امسال هم اختیارات پذیرش با دانشگاه ها است و به نوعی حتی اختیارات دانشگاهها بیشتر شده نه کمتر

sara
مهر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۳ ق٫ظ

خیلی بعیده این کارو بکنن اصلا با ازمون دانشگاهها مخالفن ولی واقعا تو کشمکش بدی افتادن!!!!!!!!۱۱

مخالف استقلال دانشگاه ها و آزمون کتبی
مهر ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۸ ق٫ظ

دوست عزیز همه بحث ما با برگزاری آزمون کتبی تو هر دانشگاه هست. به نظر شما منطقیه که بریم هر دانشگاه چند تا کتاب و چندتا استاد مختلف امتحان بدی ممکننه ۲۰تا منبع مختلف فقط واسه این آزمون ها بخونیم.

سعید
مهر ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۳۲ ب٫ظ

بله -بنده هم تقسیم بندی درصد تأثیر گزینش و ازمون را مطابق نظر<> از زبان یکی از دوستان که در وزارت خونه مشغول به کاره شنیدم.
با در نظر گرفتن سهم آزمون عمومی ۳۰ درصو و آزمون تخصصی ۲۰ درصدی عملا هم به مصوبه عمل کرده اند و هم اختیار دست دانشگاه ها است

ف
مهر ۳۰, ۱۳۹۴ ۸:۱۶ ق٫ظ

اگه بخواد منابع تغییر کنه واقعا وقتی هست که دوباره منابع جدید رو درست و حسابی خوند در عرض مدت کمی که تا آزمون هست به نظر شما؟؟اکثر بچه ها با روال منابع مرداد سنجش دارن پیش میرن و برنامه هاشون شروع کردن!!
البته از سازمان سنجش بعید نیست چون در امر سورپرایز کردن خیلی تبحر داره و از اونجایی که دقیقه ۹۰ هست منابع جدید رو توی آذر ماه اعلام کنه!

خیلی بعید هست طرح ۵۰-۵۰امسال اجرا بشه با این اوصاف.

فرشاد
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۶ ب٫ظ

با سلام بعضی دوستان می گویند اگر آزمون نقش ۵۰درصد داشته باشد منابع چه میشود دیگر بعید است که منابع راعوض کنندمثلا اگر دربرق ۱۰۰۰۰هزار شرکت کننده باشد همه آنهابا همان منابع مرداد ماه امتحان خواهند دادولی سازمان خودش در رتبه بندی گرایشها را از هم جدا میکند مثلا اگر ازاین ۱۰۰۰۰نفر ۲۰۰۰شرکت کننده الکترونیک باشدبرای آن دو هزار نفررتبه الکترونیک می آید بیرون . در موقع ثبت نام به کنکور مشخص میشود تعداد شرکت کنندگان در هر گرایش برق چقدر است . در ضمن اگر بر حسب مصوبه مجلس باشد در این آزمون زبان ومعدل و محل تحصیل تا ثیر بیشتری خواهد داشت شاید در این آزمون مقالات کنفرانسها تاثیر بیشتری داشته باشند چون دانشجو آن رادر روز کنفرانس به صورت حضوری و سخنرانی ارایه میکند نه مانند بعضی مقالات …

شاهرخ
مهر ۳۰, ۱۳۹۴ ۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  فرشاد

یعنی چی که سازمان خودش گرایش ها رو جدا میکنه؟ اولا با این شرایط دیگه رتبه بندی وجود نداره. در ثانی در دفترچه مرداد ماه به وضوح قید شده که زبان با ضریب ۱ و معدل نیز همان تاثیر قبلی رو داره. این تاثیر بیشتر رو از کجا آوردی؟… همه به کنار موندم این تاثیر بیشتر مقالات کنفرانسی رو کجای دلم بزارم… آخه، نوکرتم، یه بار میزان امتیازات مقالات رو برو بخون تا دستت بیاد چه مقاله ای مهمتره.. مقالات کنفرانسی کمترین امتیاز رو دارن… به نظر من اگر قرار باشه این آزمون ۵۰ درصد تاثیر داشته باشه، حتما باید منابع تخصصی سال گذشته مورد سوال قرار بگیره نه یه تعداد دروس عمومی…

سرباز
مهر ۳۰, ۱۳۹۴ ۸:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  شاهرخ

لایک داش شاهرخ

سحر
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۹:۱۵ ب٫ظ

یعنی واقعا امسال تکمیل ظرفیت نیست.چرا اطلاع رسانی نمیکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

sara
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۸:۵۷ ب٫ظ

وقتی بعد از دو سال بی عدالتی نظر به واگذاری ۱۰۰ درصد به دانشگاه کرد فکر کردم حتی یک درصد هم به ما فکر نکردن ولی حالا این خبر مثل یه مرحم برای زخمهایمان از بی عدالتی است ! اینقدر به سنجش پیغام بدید که پیگیری کند

کمککککککککککککککککک
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۵:۵۳ ب٫ظ

دوستان منابع چی میشه????تورو خدا اکه کسی میدونه جواب بده باید الآن جی بخونیم?!منابع لیسانس یا تخصصیا ارشد????شما خودتون از چی شروع کردید و الآن دارید چی میخونید?

شاهرخ
مهر ۳۰, ۱۳۹۴ ۰:۴۶ ق٫ظ

من الان فقط دارم زبان و استعداد رو میخونم… از این سازمان سنجش هیچ بعید نیست که یکدفعه منابع رو عوض کنه… شایدم نکنه… پس تا انتشار دفترچه ها باید صبر کرد…

لیلی
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۵:۱۹ ب٫ظ

خدایا شکرررررررررررررررررررررررررررررررت.
خیلی خوشحال شدددددددددددددددددددددددددددم.
آخه من امسال دکترا دعوت شدم ولی رد شدم دقیقا بخاطر تاثیر ۷۰ درصدی مصاحبه. بعضی از این استادنماها تا تونستن عقده ای بازی درآوردن.

شیمی فیزیک به موافق استقلال دانشگاه ها
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۳:۳۳ ب٫ظ

سلام و خسته نباشید. من خودم هم موافق تدوین یه سیستم ارزیابی مدون و عادلانه برای تحصیلات تکمیلی هستم. اما این چیزی که تا حالا اتفاق افتاده و طرح هایی که وزارت علوم داده همش به ضرر دانشجوها بوده. فعلا با شرایط دانشگاه ها و اساتید موجود باید و باید آزمون کتبی در کنار مصاحبه باشه و با درصد بالاتر از مصاحبه. هر وقت تونستیم یه سیستم عادلانه طراحی کنیم آزمون رو بر میداریم. موفق باشید.

sara
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۲:۴۶ ب٫ظ

وای خدایا شکرت …
خیلی میترسیدم که امسال کلا بشه پارتی بازی …
کلی انرژی مضاعف گرفتم امیدوارم زودتر منابع هم اعلام بشه

naz
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۲:۰۲ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز، کسی خبری از تکمیل طرفیت نداره، اینکه میگن تکمیل طرفیت نمیگیرن امسال درسته ، اخه چقدر مسولیت سنجش بی مسولیتن حداقل اطلاعیه بزنن که نمیخوان، ماهم تکلیفمون روشن بشه،خواهشا هرکس خبری داره بگه

پوریا
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۳ ب٫ظ

سلام دوستای مهربون.تکمیل ظرفیت کی میاد؟والا خسته ایم٬بریدیم٬تاکی صبر و انتظار…..

احمد
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  پوریا

باسلام
پاسخ سازمان سنجش به ابن در خواست:با سلام
تکمیل ظرفیت دانشگاه ها کی اعلام می شود
باتشکر
پاسخ سازمان سنجش:آزمون دکتری امسال تکمیل ظرفیت ندارد.
با سپاس

فیزیک هسته ای
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

وافعا؟ سنجش اینو گفت!!!!!!

آرزو
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۲ ب٫ظ

به قانونی بدارید تا همه تکلیف خودشونو بدونن هر روز به ایده تازه!!!!!

مهندس مکانیک
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۸ ق٫ظ

من خودم الان دانشجوی سال دوم ارشدم و خیلی وقت ها به خوندن دکتری فکر می کنم اما به هیچ نتیجه ای نمی رسم.از دوستانی که اینجا هستند یه خواهشی دارم اونم اینه که دلایل خودتون رو برای خوندن دکتری بگید؟
مخصوصا آقایون.
من خودم هرچقدر بررسی میکنم خوندن دکتری هم فایده ای نداره الان تو رشته ما تو صنعت اکثرا لیسانس می خوان از اون طرف اگر کسی هم هدفش از دکتری هیئت علمی باشه باز یکم خیلی امیدی نیست چون با این اطلاعاتی که در مورد کاهش جمعیت در آینده منتشر شده(که خودم الان شاهد کاهش جمعیت دانشجو بخصوص در رشته های مهندسی هستم)احتمال استاد دانشگاه شدن خیلی کمه.
یکی از دوستان خودم با مدارک خوبی ۲ سال پیش جذب دانشگاه ازاد قزوین شدند و الان که باهاشون حرف می زنم میگن که دانشجو اینقدر کم شده که به زور من تونستم ۶ واحد برای تدریس بر دارم.

ن.ج12
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۶ ب٫ظ

اطلبوالعلم من المهد الی اللحد

مهندس مکانیک
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۴:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  ن.ج12

ببخشید شما خانوم هستید؟
چون این جواب رو اکثرا خانوم ها میدن.اکثر آقایون بیشتر به فکر پول و ازدواج و.. هستند.

لیلی
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۵:۲۹ ب٫ظ

عزیزم الان اوضاع واقعا بده ولی هیچ چیز قابل پیش بینی نیست پس نباید ناامید شد. منم تا یک ماه پیش مثه شما فکر می کردم ولی با دوتا نخبه که دو برابر سن من سابقه تدریس و کار پژوهشی دارن صحبت کردم گفتن این بحران گذراست گفتن تو دکتراتو بگیر اگه کار پیدا نکردی با ما…….

سارا
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۱ ق٫ظ

واقعا باعث تاسفه که سنجش حتی در حد یه اطلاعیه هم که شده زمان تکمیل ظرفیت رو اعلام نمیکنه یا حداقل اگه تکمیل ظرفیتی در کار نیست صریحا اعلام بشه. واسه کی مهمه یه عده شب و روز سایت سنجش رو رفرش کنن؟
دوستان حدودا دو هفته پیش با سازمان سنجش تماس گرفتم بعد از کلی پشت خط موندن تنها جوابی که گرفتم این بود: “نمیدونیم و هنوز به ما چیزی اعلام نکردن”. اگه خود کارشناسای سنجش زمان تکمیل ظرفیت یا شیوه و منابع کنکور رو ندونن؛ کی باید بدونه؟

احمد
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

باسلام
پاسخ سازمان سنجش به ابن در خواست:با سلام
تکمیل ظرفیت دانشگاه ها کی اعلام می شود
باتشکر
پاسخ سازمان سنجش:آزمون دکتری امسال تکمیل ظرفیت ندارد.
با سپاس

سرباز
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۹:۰۹ ق٫ظ

بعید میدونم منابع همچنان عمومی و در حد لیسانس باقی بمونه…احتمالا ملاک دفترچه سال قبل خواهد بود…آزمون ۵۰ درصد تاثیر داره…مگه ممکنه ۵۰ درصد دکتری دروس دوره لیسانس باشه؟…

دکتر
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  سرباز

وقتی فشار بیارن به سنجش و دانشگاه ها که آزمون باید حتما ۵۰٪سهم داشته باشه…اونا هم مطمنا منابع رو آسون در نظر میگیرن و به نظر من با توجه به دیر شدن و سکوت سنجش…امسال همون تراز رو میدن نهایتا ۵۰٪همون تراز رو در نظر میگرن که حرف مجلس هم رو زمین نمونه..و منابع هم همونایی هست که در مرداد اعلام شده…چون دیگه نمیتوونن عوض کنن…

لیلی/مدیریت بازایابی
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۱:۰۶ ق٫ظ

بچه ها به نظر شما با این شرایط جدید اعلام شده می ارزه آدم وقت بذاره بشینه بخونه یا وقت تلف کردنه با این تفاسیر؟؟؟؟ من خیلی سردرگمم واقعا نمی دونم چی کار کنم؟!!!

مهسا
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۸:۰۷ ق٫ظ

چرا وقت تلف کردن لیلی جان؟ در هر حال کنکور رقابته و همه شرایط یکسان دارن.

یک کنکوری به لیلی
مهر ۳۰, ۱۳۹۴ ۷:۲۴ ق٫ظ

سلام شما رتبتون چند بود؟ من هم دکترا شرکت کردم سال قبل با رتبه ۳۵۰ اما قبول نشدم.

مخالف استقلال دانشگاه ها و آزمون کتبی
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۵ ب٫ظ

تشکر میکنم از نمایندگان. چون تنها شما هستید که دارید به عدالت فکر میکنید ممنونم. امیدوارم با صلابت تمام این طرح امسال اجرا بشه

بهار
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۵ ب٫ظ

سلام دوستان الان که بعد از ۲-۳ ماه به سایت سر زدم انگار کلی اتفاقات افتاده
میشه منم در جریان بذارید کنکور امسال به چه نحو برگزار میشه آخرین خبری که خوندم مربوط به این بود کهآزمون ۲ بار درسال برگزار میشه و منابعی هم سازمان سنجش برای هر رشته اعلام کرده بود و قرار بود بعد امتحان عمومی که سازمان سنجش میگیره و تراز میده ما به دانشگاهها برای مصاحبه مراجعه کنیم
کامنتا رو خوندم متوجه نشدم قرار دانشگاهها خودشون آزمون بگیرن و سازمان سنجش آزمونی نداره؟؟؟
سهم مصاحبه شده ۲۵%؟؟؟
ممنونم

@@
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۵ ب٫ظ

این شد یه تصمیم منصفانه…
حالا یه سوال دارم از صاحبنظران!!!
بااین وجود بازم آزمون تخصصی جداگانه دانشگاهها سر جاشه؟؟؟؟؟

مخالف استقلال دانشگاه ها و آزمون کتبی
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  @@

همه تلاش ما برای اینه که آزمون کتبی و استقلال دانشگاه ها حذف بشه

تورو خدا جواب بدید
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۸ ب٫ظ

کسی خبر داره به دانشجوهای پردیس پزشکی هم وام تعلق می گیره یا نه؟ اگه آره چقدره؟

دکتر زهرا
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۰ ب٫ظ

ایشالله هر کی زحمتی میکشه نتیجشو ببینه و حقی ضایع نشه…
محکم درس بخونید
همگی موفق باشید… :D

ندا به آقا فرزاد
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۹:۳۳ ب٫ظ

سلام آقا فرزاد جواب سوال منو ندادید ؟

شیمی فیزیک به موافق استقلال دانشگاه ها
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۸:۳۰ ب٫ظ

سلام. دوست عزیز استقلال به دانشگاه مساوی بی عدالتیه. خیلی از اساتید نمیگم همه اما خیلی ها بی عدالتی میکنن تو مصاحبه. من خودم امسال دیدم که یکی از اساتیدی که تو گرایش نفر اول کشوره تو رشته شیمی خیلی راحت میگفت که تا وقتی دانشجوی خودم هست چرا شماهارو بردارم. اما دانشجوهاش هیچ کدوم نتونسته بودن برا روزانه مجاز بشن. این چه دانشجوییه که حتی با استادی که نفر اول کشوره تو اون گرایش نتونسته مجاز برا روزانه بشه ولی میتونه کار پژوهشی خوب انجام بده؟ یادتون نره همه ماها با آزمون ارشد که تستی بود وارد بهترین دانشگاه شدیم حالا چمون شده که با این آزمون مخالفیم. چون حالا دانشجوی یه دانشگاه برتر شدیم حق خودمون میدونیم دکترا هم تو همون دانشگاه باشیم؟ مطمعن باشید یه فرد موفق تو پژوهش هیچ وقت از آزمون کتبی نمیترسه. استادم همیشه به دروس تءوری در کنار پژوهش تاکید میکردن. موفق باشید.

علی
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۳ ب٫ظ

ممنون از نظر خوبتون شیمی فیزیک. همه با عدالت موافقن

شیمی فیزیک
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

خواهش میکنم. التماس دعا. موفق باشید.

موافق استقلال دانشگاه ها به شیمی فیزیک
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۰:۳۳ ق٫ظ

قرار نیست کسی از آزمون کتبی بترسه!!بحث اینه که به نظر من معیار مناسبی برای ۵۰ درصد پذیرش نیست. من تو نظرهام گفته بودم که حتما باید یک سازوکار نظارتی – حقوقی هم در زمان و مکان مصاحبه از طرف وزارت علوم باشه. شما که میگین (( این چه دانشجوییه که حتی با استادی که نفر اول کشوره تو اون گرایش نتونسته مجاز برا روزانه بشه ولی میتونه کار پژوهشی خوب انجام بده)) به نظر من این همون دانشجوییه که با صرف مهارت تست زنی تو کنکور ارشد اومده با بهترین استاد تو بهترین دانشگاه ارشدشو خونده. بنابراین تو ارشد هم به نظر من آزمون جالب نیست. که مسولین دارن براش فکرهایی میکنن.

Meys@m
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۸:۵۴ ق٫ظ

یعنی این تیکه از حرفت عالی بود!!
“یادتون نره همه ماها با آزمون ارشد که تستی بود وارد بهترین دانشگاه شدیم حالا چمون شده که با این آزمون مخالفیم؟چون حالا دانشجوی یه دانشگاه برتر شدیم حق خودمون میدونیم دکترا هم تو همون دانشگاه باشیم؟”

جغرافیا
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۸:۲۳ ب٫ظ

من تو کنکور ۹۴با رتبه تک رقمی و ۴تا مقاله با بی عدالتی تمام رد شدم و همه برنامه های زندگیم به هم ریخت امیدوارم با این طرح عدالت در کنکور دکتری اعمال شود.

لیلی/مدیریت بازایابی
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  جغرافیا

مگه داریم؟ مگه می شه؟

محمد ژئو
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۹:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  جغرافیا

من هم مثه شما با رتبه ۵ مردود شدم. واقعا ظلمه

طناز
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمد ژئو

من هم با رتبه ۸ و رزومه خوب رد شدم!!!!!!!!!!!!!!!!!!

حسین
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۶:۴۹ ب٫ظ

تشکر میکنم از نمایندگان فهمیم ایران زمین

داوطلبی که در کنکور 94 حقش ضایع شد
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۴:۱۱ ب٫ظ

دوستان سلام
من با رتبه تک رقمی
۱ مقاله ISI
۱۲ مقاله علمی پژوهشی
۱۰ مقاله کنفرانسی
۳ طرح پژوهشی دانشگاهی
تدریس در ۳ دانشگاه دولتی رده ۱
و….
در کنکور ۹۴ قبول نشدم

به امید روزی که اساتید بیطرفی را در مصاحبه اعمال کنند!!!!!!!!

ستاره
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۱:۰۲ ق٫ظ

واقعا

شهریار
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۳:۰۴ ب٫ظ

نقش کنکور نباید کمتر از پنجاه درصد باشد. تمام آنهایی که برای قبولی فقط روی زحمت خودشان و متعاقب آن دانش و اندوخته علمیشان حساب باز کرده اند

موافق استقلال دانشگاه ها به شهریار
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۳:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  شهریار

من نظرات را به صورت کلی گفتم و شاید حرف دل خیلی ازدوستان رو زده باشم دلیل نداره. بگذاریم قضاوت در اعتبار سوابق پژوهشی را اهل فن و در جای خوشون انجام بدن. من خودم سه بار آزمون دادم و یکبار هم رتبه خوبی آوردم. کلا نظرم بر حذف کنکوره و نظر شخصی بنده می باشد و نظر همه دوستان قابل احترام است!!!

شهریار
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۶:۳۴ ب٫ظ

متشکرم از تو موافق استقلال دانشگاه های ارجمند بله من هم معتقدم قضاوت و نمره دهی باید به اهل فن داده شده اما چگونه؟ مثلن من دیدم شیراز و دانشگاه تهران امتحان کتبی هم برای بخشی از مصاحبه میگیرند اما این امتحان رو چه کسی طرح کرده و چه کسی تصحیح میکنه؟ آیا بچه های شیراز با نوع سوال ها آشناتر از بقیه نیستند؟ چرا همه با یک امتحان و بدون دخالت هر گونه سلیقه ای قیاس نشویم؟ الان یکی از مخاطبان سایت در نظرشون فرمودند ۱۲ مقاله علمی پژوهشی دارند، خوب چرا باید ما وارد چنین رقابت ناجوانمردانه ای بشویم که این سال ها مد شده هر کسی توی یک «بده و بستان» اسم دوستان و همکلاسی هاش رو پای مقاله ها می نویسه تا اون ها هم همین کار رو براش بکنند؟ اخیرا دیدم عده ای راهکاری مبنی بر پرداخت پول به حساب نشریه های خارجی برای ثبت مقاله به داوطلبان میدن. حتما خود شما آزمایشگاه ها و پی سی سنترهای دانشگاه های خوب کشور رو مشاهده فرمودید و شاید به وضع نه چندان خوب اونها گواهی بدید، اما این همه مقاله ای اس ای و علمی پژوهشی از این ها بیرون میاد، رقمش حیرت آوره، خوب چه جوری ممکنه همچین چیزی؟ یک جای این ماجرا درست نیست. نه اینکه من از دادن مقاله عاجز باشم، باور بفرمائید این طور نیست اما عرضم اینه که حتی اگر بتونم مقاله بدم نهایتا ۲ تا ای اس آی درست و حسابی از تز من در میآد که ممکنه همون ها… ادامه نظر»

@@
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  شهریار

درووووووووووووووود کاملاموافقم..

سالار
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۱:۳۰ ق٫ظ

بابا امتحان را بخونید ول کنید کارای پزوهشی را.آخه مقاله نوشتن چه دردی را از نظام آموزشی حل میکنه. جناب آقای موافق به خداوندی خدا قسم اگر تو مجلات آشنایی برای چاپ مقالاتت نداشن=ته باشی نباید مقاله بفرستی وسلام چون چاپ نمیشن

بدشانس
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۲:۵۲ ب٫ظ

سنجش میگه دانشگاهها باید درخواست تکمیل ظرفیت بدن و دانشگاه ها میگن حتما سنجش اول اطلاعیه تکمیل ظرفیت بفرستن تا ما هم ظرفیت رو اعلام کنیم بخدا سردرگم موندم.کسی هم اعتراض نمیکنه. پارسال ۲۰ مهر اطللاعیه ش رو سایت سنجش اومد امسال مهر تموم شد ولی باز خبری نشده فعلا.

بدشانس
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۲:۴۶ ب٫ظ

من هم رتبه م خوب بود و هم رزومه م. الانم منتظر تکمیل ظرفیت هستم اصلا به کنکور سال دیگه نمیتونم فکر کنم.چون دوسال تلاش خودمو کردم اگه امسال تکمیل ظرفیت قبول نشم قیدشو واسه همیشه میزنم

آزی
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  بدشانس

سلام. منم تقریبا شرایط شما رو دارم. فکر می کنید تکمیل ظرفیتی هست؟ تا الان که خبری نشده

محسن
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۳:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  آزی

سلام من با رزومه واقعا خوب و معدل بالای ۱۸ روزانه و رتبه تک رقمی شیمی هیج جا قبول نشدم.خیلی نامردی شد در حقم.هم حیفم میاد ول کنم درسو هم نا امیدم… من گیریم حوندم سال بعد رتبم یا ۲ تا پایین تر یا ۲ با بالاتر شد…انگیزم صفر بچه ها…
واسم دعا کنید

محسن
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۳:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  آزی

پیام جان بهم گفته بودی تو سیاه چاله میفتم…الان واقعا به حرفت رسیدم…
راستی تکمیل ظرفیت نمی دونی داستانش چیه؟کی میاد؟

بدشانس
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۲:۱۷ ب٫ظ

سلام دوستان. توروخدا کیا خبر دارن تکمیل ظرفیت دکترا دولتی کی میاد؟؟؟؟

آتنا
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  بدشانس

اصلا تکمیل ظرفیتی در کار هست؟
کسی خبر نداره؟؟؟؟؟؟؟

موافق استقلال دانشگاه ها
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۲:۱۱ ب٫ظ

به نظر من آلترناتیوهای پذیرش رو باید دانشگاه ها با توجه به معیارهای داخلی خودشون طراحی کنن!بعد برای تصویب به وزارت علوم ارائه کنن. سازمان سنجش هم بیاد اون آلترناتیوهای مصوب هر دانشگاه و ظرفیت های هر کدوم رواعلام عمومی کنه. در این بین افرادی که مایل به ادامه تحصیل در مقطع دکتری هستن یک ارزیابی از خودشون و اون آلترناتیوها انجام بدن و به دانشگاه مورد نظر مراجعه کنن.

تکلیف آزمون هم معلومه حذف!!!!!!!

فواید:
اکثرا با در نظر گرفتن گزینه های هر دانشگاه مجاز هستن تو مصاحبه تخصصی شرکت کنن. (مجازین ۱۰۰ درصد و صحنه رقابت در محل مصاحبه)

شاید بحث سلیقه ای انتخاب کردن مصاحبه کنندگان پیش بیاد که اونم میشه با یک سازوکار نظارتی – حقوقی در زمان و مکان مصاحبه حل بشه!!

ستایش
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۲:۲۷ ب٫ظ

ببینید اگه کسی واقعا اطلاعاتش بالا باشه با یه ازمون اتفاق خاصی براش نمیفته، من واقعا نمیدونم این دوستانی که مخالف ازمونن دلیلشون چیه؟شما که رزومتون خوبه اهل پژوهشین خب بایستی اطلاعاتتون هم در اون زمینه بالا باشه که ازمون یه محکی هس برا این زمینه.خب مشکل شما چیه؟ در مورد استانداردهای جهانی هم باید از پایه این استانداردها در نظر گرفته بشه نه صرفا ازمون دکتری.مگه ما ازمونهای دیگمون یا کل سیستم اموزشیمون برا اساس استاندارد جهانی هست؟ بهترین روش همین ازمون ۵۰ درصد و ۵۰ هم رزومس دوست عزیز که این طرح جدید هم عادلانس.

موافق استقلال دانشگاه ها به ستایش
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  ستایش

من فقط در مورد خودم صحبت نمیکنم ممکنه اطلاعات من بالا باشه و آزمون زیاد برام سخت نباشه ولی خیلی ها هستن که این شرایط براشون سخته (آزمون)

فرزاد به ستایش
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۵:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ستایش

حرف شما منطقی است و به هرحال در یک جمله حرف منطقی که میتونیم بگیم اینه که: ما از اولش آزمون داشتیم و تا آخرش باید آزمون داشته باشیم بخصوص آزمون دکتری، و در ایران هر سازمان و ارگانی خاصی وجود دارد و وظیفه سازمان سنجش کشور برگزاری آزمون بخصوص آزمون دکتری میباشد و وظیفه دانشگاهها تحصیل دانشجویان، تدریس اساتید و پژوهش اساتید و دانشجویان میباشد و همین، بقیه حرفا بی مورد و بی ربط میباشد

شهریار
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۲:۵۸ ب٫ظ

از استقلال دانشگاه چیزکی در جایی شنیده اید
آزمون چهار گزینه ای با آنچه استقلالش می نامید در تضاد نیست. دانش نا آموخته ای که از پس به قول شما «چار تا تست»! بر نمی آید قطعا در اعتبار سوابق پژوهیش باید شک کرد.

ad
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۸:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  شهریار

چقد شبیه خبرنگارای فراتر از خبر و ۲۰:۳۰ حرف زدید. خندیدم کلی

برق
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۱:۴۷ ب٫ظ

دوست عزیزی که میفرمایید ۴ تا تست بالا پایین نشانه سواد بیشتر نیست عارضم خدمتتون که اون ۴ تا تست ، تست ادبیات و عربی نیست ، تو رشته ما شاید به جرات بگم بعد از ۱۰ تا سوال تخصصی از سوال ۱۱ به بعد انقدر سطح سوالات بالاست که برا هر سوال باید ۱ کتاب خونده باشی تا بتونی جواب بدی

موافق استقلال دانشگاه ها به برق
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  برق

خوب عزیز منم دارم همین رو میگم!!
برق، مکانیک و سایر رشته های مهم فنی و مهندسی
برای هر رشته ای ممکنه ۴ تا تست ۴ تا کتاب باشه.
بحث کلی من اینه که چرا باید اینجوری رقابت بین داوطلبان انجام بشه اینقدر سخت! تا یک نفر که یک تست بیشتر بزنه ترازش بیشتر بشه و معرفی بشه؟!

این واقعا عدالته.سنجش علم و سواد این نیست که برای پیدا کردن جواب یک تست یک کتاب بخونی.

اوضاع خیلی فرق کرده و ما دیگه در پی دادن کنکور سراسری نیستیم. معیارهای دیگری هم وجود داره

شهریار
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  برق

حالا اصلن تست عربی یا ادبیات
مثلن میشه گفت که اکثر بچه هایی که این سالها رفتن دانشگاههای خوب از اکثر بچه هایی که تهران-مرکز بودند شایستگی علمی کمتری داشتند؟ ملاک تمایز هم کنکور بوده
کنکور ملاک بدیه اما از اون بهتر فعلن دردسترس نیست.
فرمایش شما کاملن صحیحه
علی الخصوص که در مصاحبه زحمت های آدم رو پایمال میکنند. مقاله نوشتن به خدا از کنکور رو خوب دادن آسونتره نهایتا دو هفته کار مدام لازم داره
من خودم دیدم که استاد میگفت «تو فقط رتبه اینجا رو بیار مصاحبه با من»

لیلا
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۱:۳۴ ب٫ظ

ببینید شماها که اینقد دم از مصاحبه می زنید بعضی از اساتید ما هنوز به اون درجه نرسیدن که بخان در مورد معلومات یکی نظر بدن واونو انتخاب کنن دانشگاه خود من که یکی از دانشگاه های تهرانه ملاکشون فقط داشتن رتبه زیر ۴۰ بود نه رزومه علمی وپژوهشی طرف اصلا مهم نبود دانشجویی که به مصاحبه اومده چن تا مقاله داره بخاطر اینکه بگن دانشگاه ما نفرات برتر رو برداشته ملاکشونو صرفا رتبه قرار دادن واین گفته خودشون بود، پس قبول کنین سلیقه وبی عدالتی همه جا هست خصوصا تو آموزش
باید طوری بشه که سلسقه های شخصی اساتید خیلی کمتر بشه حالا با آزمون یا بی آزمون،

مهندسی شیمی به موافق استقلال دانشگاه
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۱:۲۵ ب٫ظ

من هم کاملا با آزمون و تست مخالفم و هم با اختیار دانشگاهها پایینتر نظرمو دادم و بازهم میگم باید یک سازمان مستقل نه تنها برای پذیرش دکتری بلکه برای پذیرش ارشد در کشور راه اندازی بشه٬و طبق برنامه کاملا منسجم بر اساس آموزش و پژوهش برای پذیرش توی این دو مقطع تدوین بشه٬کار سختی نیست فقط باید اساتید مجرب به همراه داشجویان نخبه روش وقت بزارن اینجوری هم نظر اساتید به این برنامه اعمال میشه و هم نظر دانشجویان نخبه که به نمایندگی از ما حضور دارنو با نظرات ما و اعتراضات ما کاملا آشنا هستند !! شرایط آزمونو تست بده چون ممکنه یکی تمام تلاششو کرده باشه ولی بخاطر یه اتفاق ناگهانی که شب قبل از امتحان اتفاق میافته نتونه حضور پیدا کنه!!یا کسی باشه که سر جلسه امتحان حالت روحی مناسب نداشته باشه و با وجود تلاش چند ماهه موفق به پاسخگویی درست نباشه٬ حالا تلکلیف این افراد چی میشه که با وجود تلاش برای تست و کنکور و داشتن رزومه خ خ خ قوی باید یکسال از هدفشون جا بمونن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!من امسال از بخت بدم شدم جزء ایندسته!! اختیار دانشگاهها بده چون ممکنه با وجو داشتن رزومه قوی باز یک عده از اساتید بدلیل اینکه دانشجوی اون دانشگاه نیست٬یا بهر دلیل شخصی دیگه که ممکنه اعمال کنن حق یکی رو ضایع کنن!!!! پس توی هر دو شیوه اشکالات فراوان وجود داره حتی بنظر من اشکالات آزمون خ خ خ بیشتره چون تستو کنکور بدرد پذیرش دکتری نمیخوره٬هرکی علمش قویه سر جلسه مصاحبه جواب سوالات تخصصی رو با… ادامه نظر»

لیلا
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۱:۳۷ ب٫ظ

کاملا با نظر شما موافقم فقط باید طوری بشه که نظر شخصی اساتید خیلی کمرنگ بشه که حق خیلیا با این شیوه ضایع شده ومیشود

سید علی
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۱:۵۹ ب٫ظ

البته اطلاع موثق داریم که بعضی دانشگاه ها با متشنج کردن فضای مصاحبه و قطع مکرر پاسخ های فرد مصاحبه شونده ، سعی کرده اند که افراد نخبه و باسواد و کارآمد انتخاب نشوند و صرفا دانشجویان خودشان که فاقد شرایط لازم بوده اند را انتخاب کرده اند .

علی
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۱:۲۰ ب٫ظ

دوستان لطفا به من بگید این منابع که سنجش معرفی کرده دوباره عوض میشن یانه؟

نازلی
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

سلام دوستان برای کنکور اسفند ۹۴ اجرا میشود؟ خداکنه اجرابشه این وسط ما کنکوریهای امسال ضرر نکنیم. یا امام حسین خودت کمک کن

مخالف استقلال دانشگاه ها و آزمون کتبی
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  نازلی

ایشالا. تلاش کنیم دوستان

ساناز
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۸ ق٫ظ

خدایا یاری کن که بتونیم امسال دکترا قبول بشیم

موافق استقلال دانشگاه ها
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۸ ق٫ظ

به نظر من آزمون ملاک خوبی نیست و باید همه سهم پذیرش رو به داشگاه ها واگذار کنن.

دلیل:
۱-ما نباید تافته جدابافته باشیم و باید جهانی فکر کنیم و به استانداردهای جهانی برسیم
۲-اگه صرفا چنتا تست بخواد سرنوشت داوطلب رو تعیین کنه پس بقیه معیارهای دکتری شامل: مهارت در انجام پژوهش و غیره چی میشه؟
۳-طرف ممکنه تو آزمون مثلا رتبش بشه ۲۰ با تراز ۶۰۰۰ و یکی دیگه رتبش بشه مثلا ۵۰ با تراز ۵۵۰۰ در صورتی که اختلافشون شاید ۴ تا تست باشه و آخرین فرد مجاز باشه ۴۰ یعنی ۴ تست اونو کاملا رد و غیرمجاز کرده (زیان ۵۰ درصد سهم آزمون اینه)!!

بنده ۳ بار امتحان دادم یکبار مجاز شدم
۲ تا کتاب و ۲۰ مقاله اعم از علمی پژوهشی، ISI، ISC، علمی ترویجی، همایش داخای و خارجی
تسلط بر ۱۰ نرم افزار آماری
سابقه تدریس کافی
دارا بودن ۲ تا مدرک زبان معتبر
نتونستم تا حالا به هدفم برسم
خداییش ظلمه

پیشنهاد:
آزمون سنجش واسه امثال بنده اگه بخاد تو پذیرش سهم داشته باشه واقعا سمه!!!

همه امورات پذیرش باید به دانشگاه ها واگذار شه و نظرم اینه که یک سازوکار نظارتی زمان مصاحبه تو دانشگاه ها بزارن

لیلا
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۳ ق٫ظ

موافق استقلال دانشگاه ها باید به عرض شما برسونم ما زمانی میتونیم تافته جدا بافته نباشیم و با استاندارد های جهانی پیش بریم که مطابق با استاندارها مصاحبه رو برگزار کنن نه سلیقه ای چرا که خود بنده در جلسات مصاحبه شاهد این قضیه بودم ودر ۵ جا که به مصاحبه رفته بودم هرکدوم یه نمره ای رو به مقالاتم داده بودن پس و البته کاملا سلسقه ای پس همون ازمون به عدالت نزذیکتره چراکه هیچکی الکی رتبه تک رقمی نمیشه

موافق استقلال دانشگاه ها
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  لیلا

به لیلا

به نظر شما الان که از سال ۹۰ تا ۹۴ شیوه آزمون و رتبه برقرار بود عدالت کامل برقرار شده!!؟

چرا به این فکر نمیکنید که اون طرف که رتبه تک رقمی میاره صرفا مهارت تست زنی بلده و از اون ور قضیه هیچی نداره با خودش ببره تو مصاحبه

دانشگاه ها هم که میبینن کسی دیگه ای نیست مجبورن از همونا پذیرش کنن

یادمه زمان ارشد خودم یک نفر رتبه ۵ شده بود اومد مصاحبه دکتری تو دانشگاه ما و فقط یک پایان نامه همراش بود!!!

علم ادما فقط به تست زدن تو کنکور اونم تو کنکور دکترا نیست! شاید یکی مثل من نتونه تست بزنه ولی شفاهی و تومصاحبه عالی باشه.

محمدرضا دانشجوی دکتری
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۶ ب٫ظ

به نظر من اعمال سلیقه در مصاحبه دکتری باید وجود داشته باشه. چون استادی که دانشجو رو انتخاب می کنه قراره چهار سال باهاش کارکنه، پس به نظر خودش باید دانشجویی رو برداره به نظرش ایده آل است و میتونه باهاش کنار بیاد. ممکنه دانشجویی با رتبه تک رقمی اما کارمند، متاهل، بدون تسلط به هیچ نرم افزار و هیچ زبان خارجی و بدون هیچ کار پژوهشی و…. باشه که مهمترین شرایط برای ورود به دکتری رو نداره و فقط چند تا تست از بقیه بیشتر زده. البته من خودم توی آزمون رتبه ۲۲ رو کسب کردم و الان سال سوم دکتری هستم. تجربیات خودم رو دارم بهتون می گم. موفق باشید.

سید علی
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۱:۳۱ ب٫ظ

هیچکدام از معیارهای تعریف شده شما ، در آیین نامه نحوه ارزیابی مصاحبه شوندگان دکتری مصوب وزارت علوم ، تعریف نشده و وجود ندارد .خواهشا علمی و مستند اظهار نظر کنید .تحصیلات تکمیلی ، همانطور که از اسمش پیداست برای افراد نخبه و باسوادیست که علاوه بر دانش تئوری ،خلاقیت و ابتکار عمل دارند و می توانند خطی به کتاب دانش جهانی افزوده کنند .وگرنه افرادی فاقد نبوغ و خلاقیت و دانش تئوریک هستند در همان موقعیت شغلیشان با امکاناتی که در اختیار داشته اند و نتوانسته اند مثمر ثمر واقع شوند و خطی به کتاب دانش جهانی بیفزایند ، این افراد لایق تحصیل در مقطع دکتری نیستند و به ناحق و بطور غیرقانونی ، جایگاه افراد نخبه و باسواد را دخل و تصرف کرده اند .

مهناز
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۳:۱۶ ب٫ظ

دکتر جان از کجا معلوم که دانشجوی خودش نسبت به دانشجوی که مال یه دانشگاه دیگه ست ضعیفتر نباشه والا این آخر نامردی که استادید بخوان دانشجوی خودشونو بردارن
با عدالت بسنجن در صورتی که دانشجوی خودشون از لحاظ رتبه و رزومه قوی تر بود حق دارن ولی اگه اینجوری نبود اونیکه لیاقتش بالاتربگیرن نه به صرف این که آقا یا خانم فلان ۶ یا ۴ یا ۲ سال شاگردش بوده برداره با تمام حرفاتون موافقم جز قسمت اول دکتر. موفق باشین

باقر
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۳ ق٫ظ

با سلام به شما
اولا شما که اینقد رزومت خوبه حتما اطلاعاتتم خوبه پس نگران نباش
دوما این روش به عدالت نزدیکتره
سوما بنده دو ساله که بخاطر اعمال سلیقه اساتید رد میشم هم رتبم خوب بوده و هم رزومم

سرباز1
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۰ ق٫ظ

امسال حد نصاب مطرحه . نگران ازمون اول نباشید . همه یعنی اکثرا قبول میشن از فیلتر اول و مهم فیلتر دومه که رزمه /تخصص بکار میاد . دیگه رتبه ملاک نیست این رو دانشگاه ها میخوان . بنظر من امسال کسانی قبول میشن که رزمه و مصاحبه رو عالی بدن. هر چند امسال بسیاری از افراد رتبه های تک قبول نشدن. کمی انصاف داشته باشید کسانی که قبول نشدید شاید اون کسی رفته مصاحبه رزمه عالی تر و تخصص مسلط تری داشته. ازمون یک معیاز از سه معیاره شما زمانی شایسته قبولی هستید که هم ازمون هم رزمه و هم سوالات تخصصی رو سالم بگدرونیم. و این توهم توطئه رو از ذهنمون بیرون کنیم. البته سال های قبل بودن کسایی که با رزمه و نمره ازمون داغونم قبول شدن

علی
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۷ ق٫ظ

شما که موافقید یه آشنادارید.

موافق استقلال دانشگاه ها
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

به علی

اصلا این طور نیست عزیز!!
من هم در سال های قبل مصاحبه دادم و رد شدم.
من بطور کلی با این سهمیه بندی ۵۰ ۲۵ ۲۵ مخالفم و معتقدم نباید سهم آزمون اینقدر زیاد باشه!!

سحر
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

سلام دوستان لطف میکنید بگید زمان تکمیل ظرفیت دکتری سراسری کی هست.من مجاز شده بودم ولی بنا به دلایلی نتونسته بودم انتخاب رشته کنم اگه تکمیل ظرفیت اعلام بشه میتونم انتخاب رشته کنم.ممنونم

ali
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۹:۱۲ ق٫ظ

با توجه به شرایط آزمون امسال که سازمان سنجش اعلام کرده نمره کتبی هیچ وزنی نداره و رشته ها هم تجمیع شده
آیا ممکنه که در ماههای باقی مانده دروس امتحانی را عوض کنند؟ یعنی مشابه سال قبل؟

رستمی
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۸:۵۹ ق٫ظ

تصویب و اجرای این مصوبه بسیار عالیه . دو سال شب روز تلاش کردم رتبه های ۲۰ و ۳۵ هم کسب کردم کتاب و مقاله هم دارم اما در مصاحبه سلیقه ای رد شدم !

محمد
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۲:۵۴ ق٫ظ

تا وقتی برای نمره مصاحبه دانشگاه ها حد نصاب گذاشتن اگر کسی رو نخوان راحت زیر حدنصاب میدن حالا چه تاثیر مصاحبه یک درصد باشه یا ۷۰ درصد.

mechanic
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۶:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

احتمالا چون سهم ازمون ۵۰ درصده..تعداد دعوت شده هارو نهایتا سه برابر ظرفیت اعلام کنند و بازهم رتبه بامعنی بشه…واین یعنی عدم دعوت شدن برخی افراد مورد نظر..واین یعنی …خیلی از افراد دعوت شده شرایط یکسان دارند و استاد اونها رو نمیشناسه….درنتیجه..این طرح فوق العاده به عدالت بیشتر نزدیکه…..نگران نباش… احتمالا سنجش ..نمره حد نصاب رو امسال تعیین کنه ..وقابلیت اعتراض هم موجود باشه….امسال خیلی عالیتر میشه…..سه سال پیش که ۵۰-۵۰ بود دوست من از یه دانشگاه درجه۳تونست تربیت مدرس قبول شه…تازه رزومشم متوسط بود و عالی نبود…چون تعداد دعوت شده ها کمتر بودودانشجوهای خودشون دعوت نشده بودندو…دوست من با رتبه عالی رفت اونجا والان هم سال سومشه

مهناز
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۳:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  mechanic

منم با این شرایط ۵۰ به ۵۰ شون موافقم خداکنه اینجوری باشه

شهلا
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۱ ب٫ظ

حالا که نوبت ما شد، درصد مصاحبه کم شد…. شانسوووو

موسی
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۹ ب٫ظ

به نظر من هرگونه دخالت دانشگاهها و اساتید رو باید حذف کنن …خود سازمان سنجش مسئول تمام مراحلش بشه …اینطوری استقلال سنجش حفظ میشه و عدالت هم برقرار….

مهناز
مهر ۲۹, ۱۳۹۴ ۳:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  موسی

آره والا.

ندا به آقا فرزاد
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۹:۲۳ ب٫ظ

سلام رشته من فیزیولوژی جانوری هست
دیروز یکشنبه رفتم دانشگاه تهران شمال شماره از بچه ها گرفتند که امده بودند امروز زنگ زدند سه شنبه ساعت یک ونیم اینجا باشید برای ثبت نام بعد دو ساعت زنگ زدند باید مصاحبه بشید صبر کنید تا دوباره اعلام کنیم به پورتال دانشگاه مراجعه کنید .
واقعا قضیه چی هست وضعیت من چی میشه که تازه واحد دامغان ثبت نام کردم دارم سر کلاسم میرم
با وضعیت که با مصاحبه جدید و اعلام نتیجه تا آذر صبر کنیم بعد تازه برای بهمن ثبت نام میکنند بعد قبولی .
یعنی میکن یه ترم دامغان برو بعد از قبولی تهران شمال انصراف بده از دامغان بیا تهران شمال معادل میکنیم
واقعا نمیدونم اصلا مصاحبه برم ؟

سرباز
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۸:۰۹ ب٫ظ

بابا این که گفته طرح !!!!!!!!!!!!!!
طرح یعنی هنوز پیشنهاد دادن بعد از طرح میره کمسیون تایید میشه بعد از کمسیون میره صحن علنی رای باید بیاره بعد از اون میشه مصوبه وقتی مصوبه میره وزارت علوم . هنوز ……………………………………..

سرباز
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۸:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  سرباز

عجب کامل نخوندم گفته :سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد:‌ بر اساس این طرح، شورای سنجش و پذیرش دانشجو با حضور اعضای اصلی به جز وزارت آموزش وپرورش تشکیل جلسه می‌دهد و میزان تاثیرگذاری آزمون کتبی و مصاحبه در پذیرش دانشجویان در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا را مشخص می‌کند.

یعنی همینم ممکنه تغییر کنه بابا ۵۰ بشه مثلا ۳۰ یا هر چی و………..

اینجور من فهمیدم این پیشنهاد مجلسه که بشه ۵۰ اما یک شورای سنجش و پذیرشم دارن که شامل اعضایی هست بجز اموزش پروش که میتونه درصد ها رو تغییر بده .

dr.buali
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۸:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  سرباز

دوست گرامی اینکه آزمون بدون دروس ارشد برگزار بشه بعید نیست و هست به اینصورت که این دروس توسط دانشگاه امتحان گرفته بشند. همونطوری که دانشگاه تهران معمولا از مصاحبه کننده ها یه آزمون کتبی میگیره

سرباز
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۹:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  dr.buali

اون ک شما میگی سر جاشه. تکونم نمیخوره تنها تغییری کردی دوباره سنجش رشته هایی مثل مطالعات زنان رو از حقوق حذف کرد و………
بحثم روی وزنه مصاحبه است. مگرنه که فرمایش شما صحیحه

سرباز
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۹:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  dr.buali

دوست بزرگوار این جناب سرباز شخص دیگه ای هستن…

من همچنان معتقدم بعیده رفیق…

فرشاد
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  سرباز

طرح یعنی موضوعی که از طرف نمایده های مجلس مطرح بشه برعکس لایحه از طرف دول میاد

سرباز1
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  فرشاد

شما صحیح میفرمایی فرقی نداره طرح یا لایحه هر دو باید تصویب کمیسون خاصه و بعد رای گیری علنی بشه.
بحث من سر وزن مصاحبه است.
منابه پروندش بسته شده چون مجلس نمیاد که بره منابع بررسی کنه برای هر رشته . این وظیفه سنجشه با همکاری وزارت علوم. اما برای وزنه مصاحبه میتونه ورود کنه

dr.buali
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  سرباز1

اینکه وزنه مصاحبه چقدر باشه به نظر من هیچ فرقی نداره کسی که میخواد پذیرفته بشه میشه. البته نمره ازمون و رزومه خیلی تاثیر حتی روی اشخاص غیر عادل داره

riyazi85
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۸:۰۸ ب٫ظ

خوبه

نگار
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۷:۴۳ ب٫ظ

فاطمه خانم کی سنجش در جواب یکی از دوستان گفته که دفترچه سال قبل را ملاک قرار دهید؟؟؟

فاطمه
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۷:۳۱ ب٫ظ

واقعا گیج شدیم. آخه این اخبار کی میخواد به ثبات برسه؟
اول اینکه این طرح برای امسال اجرا میشه یانه؟
دوم اینکه اگه بخواد اجرا بشه منابع نباید تغییر بکنه؟
و منابع سنجش باید مطالعه کنیم یا منابع سال قبل رو که سنجش در جواب یکی از دوستان گفته بود دفترچه سال قبل را ملاک قرار دهید؟!
ای کاش سنجش یه خبر قطعی و شفاف اعلام میکرد تا از بلاتکلیفی دربیایم.

سرباز
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

در جواب کدوم دوست؟میشه بیشتر توضیح بدید؟

ف
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  سرباز

با توجه به متن زیرکه یکی از دوستان گذاشتند و سوال کرده بودند منظور سنجش وزن آزمون و مصاحبه بوده که باید دفترچه های سال قبل رو ملاک قرار بدیم.

عنوان درخواست : وزن آزمون و مصاحبه در دکتری ۹۵
متن درخواست :
با سلام و احترام
درصد ازمون و مصاحبه در دکتری ۹۵ به چه ترتیب است؟ بر اساس مصوبه کمسیون مجلس مبنای پذیرش دانشجو، ۵۰ درصد ازمون ، ۲۵ درصد سوابق علمی و اموزشی و همچنین ۲۵ درصد مصاحبه علمی خواهد بود. ایا این مصوبه برای امسال است؟
پاسخ : تاریخ ارسال پاسخ :١٣٩۴/٠٧/٢۵-١٠:٢١
با سلام
اطلاعات لازم در این خصوص پس از تدوین دفترچه راهنمای ثبت نام و یا اننتخاب رشته در اختیار داوطلبان قرار داده خواهد شد در حال حاضر ملاک عمل دفترچه های ثبت نام و انتخاب رشته سال گذشته می باشد.شایان ذکر است از انجا که هر گونه تغییر بر اساس مصوبات شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا مجلس محترم شورای اسلامی صورت گرفته و به این سازمان ابلاغ می شود فلذا در صورت هرگونه تغییر که نیاز به اطلاع رسانی پیش از موعد باشد از طریق سایت سازمان و نشریه پیک سنجش در اختیار داوطلبان قرار داده خواهد شد.
با سپاس

نگار
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۷:۱۲ ب٫ظ

موافقم منابع واقعا بی ربط هستن
اما از تابستون که دیگه نگفتن تغییر میکنن.
کاشکی یک نفر حرف های ما رو میخوند. این چه وضعی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نگار
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۷:۰۹ ب٫ظ

مرسی حسین آقا
مگه چیزی درباره تغییر منابع گفته شده که همه راجبش صحبت میکنن؟؟؟

مهسا
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۸:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  نگار

دفترچه سازمان سنجش که قبلا منتشر شده، سرفصل هایی که تغییر کرده رو معرفی کرده و چون دفترچه از جانب سازمان سنجشه، کاملا معتبره.

حسین
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۶:۵۱ ب٫ظ

به مقاله یکی از دوستان ۳ دانشگاه معتبر نمرات متفاوت دادن .این یعنی چی؟بهشتی ۳۰ دادن. تهران ۵ دادن.شیراز ۲/ جالبه شیراز که پایین تر از تهران بهشتی است کمترین نمره را دادن. مصاحبه کاملا غیر استاندارد است ومعیاری نداره .

حسین
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۶:۴۸ ب٫ظ

مصاحبه چیه ؟باید یه ازمون کتبی استاندارد تستی بگیرن وتمام.

حسین
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۶:۴۶ ب٫ظ

همه چی ازمون عیب داره. درس بی ربط رو گذاشتن واسه گرایشی که طرف تا حالا یه دور کامل نخونده .واقعا متاسفم

علوم سیاسی - مسائل ایران
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۶:۴۰ ب٫ظ

من نزدیک دو سال بود که با این سایت بودم. شکر خدا امسال دولتی قبول شدم و خلاص.
اما انگار به این سایت و نظرات کاربراش عادت کرده بودم!!
ولی فکر کنم باید الان بگم که خداحافظ پی اچ دی تست، خداحافظ بچه ها… . ان شاالله همه توی زندگیمون موفق باشیم.

محسن
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۶:۲۷ ب٫ظ

کاشکی موارد ازمونم مثل پارسال بشه، این ریاضی مهندسی رو کی گذاشت تو ازمون

فاطمه
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۷:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

گل گفتید به خدا. اصلا من نمیدونم ربط این درس چیه که باید برای دکتری خونده بشه. خیلی از دروس مهمتری بودند که هم میتونستند به عنوان پایه مطرح بشن وهم اینکه تخصصیتر بودند.

حسین/پاسخ به نگار
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۶:۲۴ ب٫ظ

وزن ازمون تستی سنجش ۵۰ درصد ووزن مصاحبه علمی ۲۵ درصد است که ممکنه به صورت سوال شفاهی از دروس وسنجیدن قوه درک وتحلیل شما باشه یا به صورت کتبی تشریحی باشه .مثلا از هر درس تخصصی یه سوال بدن.

نگار
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۵۹ ب٫ظ

دوستان لطفا به من بگید آیا دانشگاه ها دیگه امتحان از ما نمیگیرن؟؟
۵۰ درصد از همین امتحانی که اسفند میدهیم دیگه منظورشونه نه؟

حسین/پاسخ به نگار
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۶:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

سلام. خیر .ازمون کتبی سنجش به ازمون کتبی تشریحی دانشگاه ربطی نداره . ازمون تستی سنجش جداست و ممکنه دانشگاه محل قبولی شما خودش یه ازمون تشریحی کتبی با نمره مشخص بگیره.

بی نام
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۴۸ ب٫ظ

به نظرم این به عدالت نزدیکتره چون اعمال نظر کمتره و به عبارتی محدود کردند اصلا کسی که در آزمون کتبی نمره میاره پس توانایی علمی را هم داره. مصاحبه یک نوع اعمال نظره مخصوصا از طریق دانشگا به دانشگاه که شده؟

زمین شناس
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۳۸ ب٫ظ

این سهمیه بندی خوب نیست اگه کسی مقاطع قبلی دانشگاه آزاد بوده باشه خیلی ضرر میکنه چون امتیاز آموزشی پایین میاد البته من خودم ارشد سراسری هستم ولی میبینم که در مورد دآنشگاه آزاد چه نظراتی بین اساتید هست.کنکور هم خوب نیست چون مثل کنکور دکتری پارسال بعضی اساتید جزوه نانوشته شون رو به دانشجوهای خودشون میدن و همون ها هم قبول میشن مثل دکتری اقتصادی ۹۴ که اکثرا از دانشگاه …. بودن . اول یه کنکور از دروس کارشناسی با فرصت هفت ماهه و بعد هم دروس سنگین دوره ارشد طی یک ماه و نیم و باز هم جز اذیت و آزار برای ما چیزی در پی نداره و دوباره هم دانشجوی همون استاد که جزوه رو دارن قبول میشن !!!

یکی _برقی_کنترلی
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۱۸ ب٫ظ

دوستان عزیزی که در مورد درصد ها این همه بحث و دعوا راه میاندازن این رو خلاصه وار بهتون عرض کنم که بحث دکتری داخل استاد محور هستش و بنده که تجربه دو سال مصحبه دکتری رو دارم خدممتون عرض میکنم.
ببینید این ۲۵ درصدی که مونده برای اختیارات دانشگاه اگه آیین نامه اش رو دیده باشید با چیزهایی میتونن یک نفر رو رد صلاحیت کنن که اصلا به ذهن کسی نمیرسه مثلا عدم رعایت نزاکت و ادب…
اون ۷۵ درصد برای اکثر کسنی که به دانشگاههای مادر معرفی میشن برای مصاحبه تقریبا چند درصدی فرق میکنه و مشابه هستش پس نگید که اختیارات دانشگاه کم شده. حتی اگه ۵ در صد هم باشه استاید میتونید با داد امتیازات باینری به افراد اون فرد مورد نظر خودشون رو بردارند. کم اینکه الانش هم همین کار رو میکنن و اون با ۳۰ در صد امتیاز مصاحبه نفر مطلوبشون رو هرچند که رزومه پر و پیمونی هم نداره رو به طور کاملا قانونی ولی غیر اخلاقی انتخاب میکنن.

سید علی
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۲۸ ب٫ظ

نتایج قبولی نهایی ، توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد و سهم دانشگاه ها در پذیرش دکتری ، مطابق قانون تصویب شده فقط ۲۵% نمره قبولی است .

dr.buali
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۳۹ ب٫ظ

دقیقا مینطور هست. دانشگاه اگه ۵ درصد هم حق داشته باشه میتونه حداقل با گذاشتن حد نصاب برای نمره ی ماحبه هر کسی رو که میخواد بگیره. البته حق امتیاز برای دانشگاهها کار کاملا بجاییه در صورتیکه عدالت برقرار بشه

دکتر
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۳۶ ب٫ظ

امسال فدای جنگ و دعوای بین مجلس و وزارتخونه و سنجش میشیم…معلوم نیست چی بشه…هرکی یه چیزی میگه….

microbiology
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۴۶ ب٫ظ

دوستان منم یه وقت دیدگاهم این بود که اساتید دانشگاه های مادر حتما اعمال سلیقه میکنند اما وقتی خودم رفتم مصاحبه دادم پس از اعلام نتایج متوجه شدم که اساتید در حقم کوتاهی نکردم من از دانشگاه درجه۳شهرستان رفته بودم رتبه دورقمی داشتم بعداز مصاحبه تکر رقمی شدم حد مجاز را داده بودن اما وزارت علوم هست که با کم کردن ظرفیت ها باعث شدن بنده منتظر تکمیل ظرفیت باشم. برای همه دانشگاها نمیشه بدبینانه نگاه کرد امیدتون بخدا باشد انشا… که برد مصاحبه ها انسان هایی خداترس باشند.

dr.buali
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  microbiology

بله این دوستمون درست میگن. به نظر منم دانشگاه های مادر خیلی بیشتر میشه امیدوار بود که حقت رو بهت بدن تا شهرستانها

دکتر آینده
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۱۰ ب٫ظ

سلام. من که اصلا نفهمیدم این خبر چی میگه بالاخره ۵۰ ۵۰ شده یا سهم امتحان کمتر شده یا ۵۰- ۲۵ اون ۲۵ دیگش سوابق تحصیلیه؟

من شروع نکردم بخونم بس که موندم منابع چی بخونم :( اگه سوابق تاثیر داره ۲۵ درصد خیلی برام خوب میشه .

سرباز
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۰۴ ب٫ظ

منابع هم مثل پارساله یا منابعی که تابستون اعلام شد قراره ملاک باشه؟کاش یکی جوابمو بده…

dr.buali
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  سرباز

به نظر من سازمان سنجش در کل سازمان بسیار منظمیه و بعیده منابعش رو غیر چیزی که تابستون اعلام کرده قرار بده چون داوطلب ها بر اون اساس برنامه ریزی و مطالعه کردند. دفترچه ها آذر ماه میاد و اگه بخواند اون موقع تغییر منابع بده اعتراض همه در میاد و خودش زیر سوال میره. پس دو دل نباشید و منابع اعلامی رو بخونید

سرباز
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۵:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  dr.buali

شاید هم منابع مثل پارسال باشه…آخه دیگه قرار نیست آزمون فقط غربالگری کنه…سهمش از ۰ رسیده به ۵۰ درصد…به این ترتیب نمیتونه صرفا یه آزمون عمومی از دروس دوره کارشناسی باشه…مگه ممکنه آزمون دکترایی برگزاری بشه بدون در نظر گرفتن دروس دوره ارشد؟…بعیده رفیق…بعیده…

ستایش
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۵۹ ب٫ظ

خیلی عالی و عادلانس.اون دوستانی که میگن صرفا با تست زدن نمیشه ارزش علمی دانشجو رو مشخص کرد لطفا اینو در نظر بگیرن که ازمون ۵۰ درصده و بقیه به رزومه و سوابق پژوهشیشون مربوطه پس کاملا عادلانه اس، امید به اینکه افرادی که واقعا لیاقتشو دارن وارد دکتری شوند.

کامیار
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۵۷ ب٫ظ

از اولم بایذ همین تصمیمو میگرفتن تا بعضیا اینطوری وارد دانشگاه نشوند.

محمدرضا دانشجوی دکتری
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۴۲ ب٫ظ

به نظر من کسب رتبه تک رقمی ملاک مناسبی برای توانمند بودن دانشجو نیست. در دوره دکتری عوامل زیادی از قبیل سن داوطلب، وی‍ژگیهای فردی، شاغل نبودن، علایق پژوهشی، فاصله محل سکونت تا دانشگاه، متاهل یا مجرد بودن، کارهای پژوهشی، تسلط به نرم افزارهای تخصصی در رشته مورد نظر، تسلط علمی مطالب تخصصی و تحلیل مسائل در جلسه مصاحبه، موضوع پایان نامه ارشد و …. بسیار مهم است. چند تست زدن روش مناسبی برای پذیرش نیست و افرادی که به مقطع دکتری وارد می شوند فقط حفظ کردن و دیکته کردن بلدن. امیدوارم که معترضین به عواقب این روش بیشتر فکر کنند.

سید علی
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۵۳ ب٫ظ

حفظ کردن هم استعداد و بهره هوشی بالا میخواد که خیلی ها ندارن . فعلا که قانون تصویب شده و در آینده اجرا خواهد شد و همه چاره ای جز اطاعت از قانون نخواهند داشت .

سیمین- دانشجوی سال آخر دکترای پرتوپزشکی
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۰۹ ب٫ظ

من هم کاملا با شما موافقم که ملاک های پذیرش خیلی از استانداردهای واقعی عقبه… ولی قبول کنین که متاسفانه اساتید و دانشگاه های ما هنوز ظرفیت پذیرش دانشجو با این ویژگی ها رو ندارن. البته این به همه اساتید قابل تعمیم نیست… ولی واقعا بعضی اجحاف ها رو در حق دانشجوها میبینیم که مجبور میشیم تن به این معیارهای غلط بدیم… وقتی ۲۰ تا ۲۵ درصد سهمیه ها مربوط به یه قشر خاصی از افراد میشه که حداقل جای ۲ تا ۳ نفر دیگه رو که از سطح علمی بالاتری برخوردارن می گیرن، اونوقت زیاد نمیشه به درست بودن ملاک های پذیرش دکترا دل بست… با احترام- سیمین

سید علی
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۳۸ ب٫ظ

این حرف شما هم قابل تعمیم به همه نیست . در بررسی های امسال مشخص شده که خیلی از افراد واجدالشرایط ، علیرغم داشتن سهمیه ، از سهمیه خودشان استفاده نکرده اند و با سهمیه عادی ، رتبه عالی کسب کردن ، اما صرفا به دلیل سوگیری اساتید دانشگاه ها حقشان تضییع شده . لازم به ذکر است که این افراد در تمامی مقاطع تحصیلیشان نخبه ، باسواد و ممتاز بوده اند و تخلف دانشگاه ها در عدم پذیرش این افراد ، کاملا واضح و روشن است .

سیمین- دانشجوی سال آخر دکترای پرتوپزشکی
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  سید علی

دوست عزیز، استفاده کردن یا نکردن از سهمیه توجیه صحیحی برای درست بودن این قانون نیست.بر خلاف اظهار نظر شما و بررسی های مجهولی که اذعان می کنید، ۲۰ تا ۲۵ درصد ورودی های اکثر رشته ها از سهمیه ها هستند(برطبق فرم های ثبت نامی و آمارهایی که در سازمان سنجش موجود است البته نه برای عموم)..این عدالت نیست… آن دسته از افرادی که شما میگید، از سهمیه استفاده نکردند که جز ۲۵ درصد محسوب نمی شوند.. صحبت ما سر این نیست که چه کسی از سهمیه استفاده نمیکند، بلکه بحث بر سر این است که یکی از مشکلات پذیرش، همین تبعیضات است..

dr.buali
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۳۳ ب٫ظ

من هم با صحبت شما دوست عزیزکاملا موافقم. من خودم به شخصه رتبه خیلی خوبی در کنکور آوردم و پذیرفته هم شدم ولی اصلا موافق اولویت نمره آزمون هم نیستم. به نظر من در صورتیکه در هنگام مصاحبه عدالت برقرار بشه بهترین روش همون ۳۰ ازمون ۷۰ مصاحبه هست. به نظرم توانایی استفاده از تئوری برای استفاده کاربردی (کار عملی) و به طور کلی قوهی ابتکار تفسیر و خلاقیت باید خیلی مد نظر قرار گرفته بشه و در این صورت هست که میتونیم شاید هزارها برابر هزینه ای که برای تحصیل ما خرج شده رو به کشورمون هدیه کنیم

محمدرضا دانشجوی دکتری
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  dr.buali

کاملا موافقم.

مهندسی شیمی
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۲۹ ب٫ظ

بنظر من باید کلا پژوهش میشد ..چیه ۲-۳تا تست بزنی ببینم میتونی بری دکتری یا نه؟؟!!باید یه سازمان مستقل پذیرش دکتری تشکیل بشه٬ اعتبار این سازمان هم مثل سنجش باشه و تمام مدارک و نحوه امتیازدهی بر اساس برنامه تدوین شده بطور کاملا الکترونیکی قرار داده بشه..بیان نیازهای دانشگاهها و دانشکده ها رو بگیرن بعد رزومه متقاضیا رو بگیرن و بررسی کنن و با توجه به حد نصابی که هر دانشگاه یا دانشکده اعلام کرده مطابقت بدن اگه به حد نصاب اون دانشگاه رسید پذیرفته بشه اگه نه بفیه دانشگاهها و حدنصاباشون براش امتحان بزنن توسیستم.حتی مقالات رو باید براساس درجه ایمپکتشون رتبه بندی کنن نکه فقط بگن آی اس آی این نمره پژوهشی فلان نمره..
فقط کافیه برنامه نویسیه سیستمو بدن دست اساتید مجرب و دانشجویان نخبه رشته نرم افزار تا بنویسنش و تا یکبرنامه کاملا منسجم و براساس نیازهای آکادمیک ایجاد بشه که جای هیچ شبهه ای برای کسی نباشه..اینجوری دیگه دانشگاه ها و اساتید بطور مستقیم اعمال نظر نمیکنن و پذیرش سلیقه ای نمیشه!!چیه همش تست و کنکور؟؟؟؟!!!

ساناز
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۲۰ ب٫ظ

سلام بچه ها کسی میدونه که در ازمون اسفندماه کنکور دکترا فقط ازمون عمومی داریم یا تخصصی؟ یعنی در اسفندماه فقط درس استعداد و زبان برای ازمون هستش؟

بهار
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  ساناز

شما از کجا اینو میگید؟ خوب معلومه تخصصی هم هست

الهام
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  ساناز

سلام
اینطور که من فهمیدم آزمون اسفند فقط دروس عمومی را شامل میشه: یعنی زبان، استعداد، و دروس کارشناسی
بعد که این مرحله را قبول شدین و بر اساس گرایش انتخابی تون انتخاب رشته کردین یعنی شهرها و دانشگاه های مورد نظرتون را انتخاب کردین
برای آزمون مرداد بسته به نظر هر دانشگاه آزمون دروس تخصصی بصورت شفاهی یا کتبی برگزار میشه

ستاره فراموش شده
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

خیلی عالی شده پس….

نسترن
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۷ ب٫ظ

این روند با روند قبلی کوچکترین فرقی نداره!فقط هر روز یه سردرگمی جدید برای داوطلب ها بوجود میارن! یعنی مشکل گزینش دانشجوهای دکتری تو همین ۲۰% کاهش مصاحبه بود؟! اختیار چه ۵% باشه چه ۵۰% باشه، اکثراساتید اون شخصی رو برمیدارن که خودشون صلاح بدونند واین ۵۰% چیزی رو عوض نمیکنه. این تغییر موضع های پی در پی فقط برای آروم کردن دل داوطلب های مخالف هستش!

سید علی
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  نسترن

چطور فرقی ندارد ؟ فقط ۲۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز پذیرش دکتری ، دست دانشگاه خواهد بود و کسی که واجدالشرایط باشد و ۷۵ امتیاز دیگر را داشته باشد ، ۱۰۰% قبول خواههد شد و هیچکس نمی تواند مانع قبولیش شود .

نسترن
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  سید علی

شما گویا هنوز به قدرت اساتید دانشگاه های مادر پی نبردین!

سید علی
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  نسترن

من به قدرت قانون ایمان دارم و انشاءالله به لطف انسانهای قانونمند اجراییش می کنم .

رضا
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  سید علی

من دوستام یکی شون ۱۱شد و یکی شون رتبه شون۶شد هر ۲شون دانشجوی دانشگاه تهارن بودند واسه مصاحیه حتی شهرستانها هم ردشون کردند در صورتی که گرایش دوستم پولی بود موقع مصاحبه دانشگاهای شهرستان سوالات تجارت میپرسیدند و جالب این بود که دوستم با رتبه ۱۱مصاحبه رفت و دانشجویان خودشون با رتبه ۱۰۰به بالا واسه مصاحبه رفتند .کلا به دوستم نمره مصاحبه ندادند!!!!!

حسین
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  نسترن

نسترن خانم، خدا رو شکر که از زبان شما هم این جمله رو شنیدم. اون روز من گفتم ولی همه بهم حمله ور شدن! فلرغ از اینکه اگه اساتید نخوان کسی رو بگیرن معلومه که نمیگرن. چه ۱ درصد و چه ۹۹ درصد. این فقط بازی با اعداده.

....#
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

با حسین و نسترن موافقم

ژیوان
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۹:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

دقیقا….

دکترزهرا
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۱ ب٫ظ

دوستان عزیز ،این خبر صد درصدی است یعنی آزمون امسال ۵۰ درصد اختصاص داره به آزمون کتبی (آزمونی که فقط زبان واستعداد ودروس کارشناسی هست )پس تکلیف دروس تخصصی ارشد چی میشه ؟؟؟

حسین
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکترزهرا

دکتر زهرا، احتمالا دروس تخصصی رو بعدا به صورت تشریحی هر دانشگاهی برای خودش میگیره. یعنی امتیاز ۲۵+۲۵ مصاحبه شامل ازمون کتبی تشریحی(در سطح ارشد) هم میشه

سید علی
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

مصاحبه علمی فقط ۲۵% نمره دارد و ۲۵% نمره سوابق آموزشی و پژوهشی طبق آیین نامه نحوه ارزیابی مصاحبه شوندگان آزمون دکتری توسط وزارت علوم ، امتیاز داده می شود .

دکترزهرا
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

آقای حسین ،یعنی شما میگید (۵۰درصد نمره ی آزمون )۲۵ درصد بابت آزمون جامع و۲۵ درصد آزمون تخصصی هر دانشگاه هست ؟؟؟

azade
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۶ ب٫ظ

بچه ها من بعید میدونم این طرح امسال اجرا بشه اخه هم دروسی که باید مطالعه بشن اعلام شده هم گرایشها برای کنکور ادغام شده با توجه به این زمان اندک تا کنکور بعیده دوباره گرایشها جدا و سیستم رتبه جایگزینه تراز بشه

بهار
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

وااااااااااای عالیه

samane
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۲ ب٫ظ

بچه ها میشه لطفا بگید منظور از سوابق اموزشی و پژوهشی چیه؟

حسین
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  samane

سوابق اموزشی یعنی کدوم دانشگاه درس خوندی توی کارشناسی و کارشناسی ارشد و سوابق پزوهشی یعنی داشتن کتاب و مقاله و مدرک زبان و تدریس و غیره

سید علی
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

سوابق آموزشی یعنی : معدل کارشناسی و معدل کارشناسی ارشد و نمره و درجه پایان نامه و معدل و رتبه های تمامی مقاطع تحصیلی ات .

منصور
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

به نظر این منصفانه است، یعنی الان میشه گفت یه خرده عادلانه است، البته تجربه ی خودم به شخصه ثابت کرده که هیچ کدوم از اینها راهگشا نیست و همچنان کسانی که به نهادها و منابعی آویزونند در رأس قرار میگیرند،

کویر
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۷ ب٫ظ

اگه این طرح تصویب بشه محیط علمی ما از یک فاجعه نجات پیدا می کنه.

پویا
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۳ ب٫ظ

عالیه ولی چند تا نکته باید توجه بشه مهمکترینش اینکه در ازمون دکتری باید از درس های تخصصی ارشد سوال مطرح بشه نه درس های دوره کارشناسی که جنبه عمومی داشتن دوم اینکه در ۲۵ درصد سوابق اموزشی پژوهشی شرایطی فراهم بشه که اساتید نتونن نظرات شخصیشونودخیل کنن و بطور مثال وقتی دوست ندارن یه دانشجو رو قبول کنن بگن مقاله شما معتبر نیست و امتیاز لازم رو ندن در حالی که به دانشجو خودشون برای مقاله ضعیف تر امتیاز بدن.

حسین
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  پویا

پویا جان باهات موافقم. این تقسیم بندی خیلی خوبه ولی اگه اساتید توی مصاحبه بخوان دست ببرن به راحتی این کار رو انجام میدن و دانشجوی دلخواه خودشون رو میگیرن.

بهترین راه حل اینه که دو نماینده از طرف وزارت علوم و سنجش در مصاحبه حضور داشته باشن تا مانع اساتید بشن

بهزاد
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

سلام
کسی میدونه که تکمیل ظرفیت رو کی اعلام میکنن؟
اصلا امسال قرار هس اعلام کنن یا نه؟

مهتاب
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  بهزاد

نه هیچکس نمیدونه:-)

حسین
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  بهزاد

کشتن ما رو . پس کی اعلام میشه؟
بهزاد جان نمیدونی پارسال کی اعلام کردن؟ مهر بود یا ابان؟

فاطمه
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۷:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

طبق سوالی که یکی از دوستان از سنجش پرسیده بودند گویا امسال تکمیل ظرفیت وجود ندارد!!

بهزاد
مهر ۲۸, ۱۳۹۴ ۸:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

اواخر مهر اعلام کردن، ولی امسال هنوز خبری نشده

آیین نامۀ جدید
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۹ ق٫ظ

کی اونجا تصمیم میگیره ؟ :)

تینا
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

این خوبه- ولی برا امسال اجرا میشه؟ اگر اجرا میشه این وزارت استاندار جهانی چرا دروس را عوض کرد؟ اخه بلاتکلیفی تا چه حد. یه نفر نیست به وزارت علوم بره و تکلیف رو مشخص کنه؟؟؟؟؟

زهرا صابرنیا
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۲ ق٫ظ

این سهمیه بندی بسیار خوب است یعنی عالیه