تصویب نحوه پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی در کمیسیون آموزش مجلس

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

سخنگوی کمیسیون آموزش ، در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا، وزن آزمون درپذیرش تحصیلات تکمیلی را پنجاه درصد اعلام کرد.

عبدالوحید فیاضی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با تشریح جلسه روز یکشنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: در این جلسه مواد پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف تکمیلی در کمیسیون بررسی و در نهایت به تصویب رسید.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس با اشاره به اینکه اعتراضات دانشجویان مبنی بر سلیقه گرایی در مصاحبه موجب تصویب این طرح شد، اظهار داشت: از این پس، مبنای پذیرش دانشجو، 50 درصد آزمون ، 25 درصد سوابق علمی و آموزشی و همچنین 25 درصد مصاحبه علمی خواهد بود.

گفتنی است علی رغم انتشار این خبر هنوز مسئولین وزارت علوم اشاره ای به تغییرات مذکور نداشته اند.

منبع خبر: http://www.irna.ir/fa/News/81794982

ثبت‌نام
باخبرم کن!

176 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آندرومدا
تیر ۲۶, ۱۳۹۵ ۳:۵۴ ب٫ظ

این نوع پذیرش عالی است و امیدوارم بهش عمل کنند

رضا
آذر ۲۵, ۱۳۹۴ ۳:۰۲ ب٫ظ

واقعا که،،، اگه شرط معدل حساب شه تکلیف دانشجویانی که هم کار میکنن هم درس میخونن چی میشه چطوری معدلشونو بالا ببرن،،،،، تو ایران هم که معدودی از دانشجویان کار نمیکنن،،،،

احمدی
آذر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

سلام دوستان عزیز اگه کسی خبر داره لطف بگید تکلیف منابع اعلام شده چی میشه. آنهای که کلی هزینه و از اون مهمتر وقتشونو گذاشتن باید چکار کنن. همان درس های سال گذشته میاد یا منابعی که مرداد اعلام کردن

دکتر
مهر ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸ ب٫ظ

دوستان در مورد منابع خیلی سوال میکنن…ببینید….مرداد ماه که یک سری درس اعلام شد…آذر ماه دفترچه منتشر میشه و اون موقع دیگه دو سه ماه به کنکور مونده پس دیگه نمیتونن درسهارو عوض کنن…پس درس ها همین هاست…حالا اینکه درصد مصاحبه چقدر هست و یا تراز میدن یا رتبه باید تا اطلاع ثانوی صبر پیشه کنیم…

سوسن
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

من با شما موافق نیستم… اگه قرار باشه مصوب مجلس اجرا بشه، مواد امتحانی باید مربوط به همون رشته بخصوص باشه نه یکسری دروس عمومی که در مورد بعضی رشته ها واقعا بی ربطه… چون قراره ۵۰ درصد تاثیرگذار باشه… حال شما کلاهتو قاضی کن… مگه میشه ۵۰ درصد قبولی یک دانشجو از دروسی باشه که عمومی هست و مشترک در خیلی از رشته ها؟؟ مثلا اسم کنکور هست ، کنکور دکترای تخصصی… پس اون ۵۰ درصد موقعی معنی داره که واقعا سوالاتش تخصصی باشه..

دکتر
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۹:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  سوسن

خانم دکتر سوسن…من بحثی در مورد تخصصی و غیر تخصصی بودن دروس ندارم فقط گفتم دروسی رو که اعلام کردن دیگه عوض نمیکنن..

نگران
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

منم با شما موافق چون فرصت کمی مونده دیگه منابعو عوض نمیکنن

biology
مهر ۲۶, ۱۳۹۴ ۹:۴۴ ب٫ظ

سلام دوستان منابع دکتری که جدیدا اعلام کردن رو بخونیم یا براساس سال گذشته؟؟چون منابعی که برا سال ۹۵ اعلام کردن براساس ترازبندی بود؟؟واقعا تکلیف چیه

Bita
مهر ۲۶, ۱۳۹۴ ۸:۳۴ ق٫ظ

دوستان اگه برگشته به حالت قبل پس چرا کتاب ها عوض شد تکلیف چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تو رو خدا به سازمان سنجش فشار بیارید تا دقیقا اطلاع رسانی بکنه

رضا
مهر ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۱ ب٫ظ

سلام. این حرفا رو ول کنید. تا دفترچه نیاد وخودشون اطلاع رسانی نکنن معلوم نیست

....#
مهر ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

دقیقا

حسین
مهر ۲۶, ۱۳۹۴ ۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

ما باید کاری کنیم که ازمون کتبی و… نباشه نمیتونیم تا دفترچه صبر کنیم

دکتر صادقی
مهر ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۱۰ ب٫ظ

با سلام وارزوی توفیق همه عزیزان. طبق اطلاعات موثقی که از دوستان در مجلس ووسازمان سنجش دارم تغییرات مربوطه یعنی ۵۰-۵۰ امسال اعمال شده ودر دفترچه اذر ماه اطلاع رسانی می شود. با ارزوی موفقیت همه

لیلا
مهر ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر صادقی

خدایا شکرت من که خیلی خیلی خوشحالم واقعن امسال بی عدالتی رو تو مصاحبه ها دیدم امیدوارم این حقیقت داشته باشه

لیلا
مهر ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

آقای دکتر صادقی بلاخره کدوم اطلاعاتتون موثقه؟؟؟؟

فائزه السادات مدرسی
اسفند ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  لیلا

سلام لیلا جان . عزیزم حقیقت داره منتهی زیاد جلوش ندادن از اول که کسی زیاد تلاش نکنه …

علی
مهر ۲۶, ۱۳۹۴ ۳:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر صادقی

شما از کجا این اطلاعات رو میگی؟؟

دکتر محمدی
مهر ۲۵, ۱۳۹۴ ۸:۲۵ ب٫ظ

با عرض سلام و آرزوی موفقیت برای همه عزیزان، از اطلاعات بسیار موثقی که از دوستان خود در مجلس و در سازمان سنجش دارم باید عرض کنم که ملاک عمل برای آزمون پیش رو ۷۰ درصد مصاحبه و ۳۰ درصد آزمون می باشد. و هیچگونه تغییری برای امسال مدنظر قرار داده نخواهد شد
با تشکر

رضا/
مهر ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۴ ب٫ظ

معمولا معدل را نمی پرسند در سوابق اموزشی و غالبا مقاله داشتن ودانشگاه لیسانس وارشد کجا بودی رو می پرسن وپایان نامه

dr.buali
مهر ۲۵, ۱۳۹۴ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا/

ولی من در تمام مصاحبه هام معدل کارشناسی و ارشدم رو پرسیدند، حتی ریز نمرات هم جز مدارکی بود که بایست برای مصاحبه میبردیم البته فکر نمیکنم این یکی خیلی اهمتی داشت

سامی- پاسخ سازمان سنجش در این زمینه
مهر ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

در این مورد از سازمان سنجش از طریق سامانه پاسخگویی سایت سوال کردم و پاسخ آنها به این صورت بود:

عنوان درخواست : وزن آزمون و مصاحبه در دکتری ۹۵

متن درخواست :
با سلام و احترام
درصد ازمون و مصاحبه در دکتری ۹۵ به چه ترتیب است؟ بر اساس مصوبه کمسیون مجلس مبنای پذیرش دانشجو، ۵۰ درصد ازمون ، ۲۵ درصد سوابق علمی و اموزشی و همچنین ۲۵ درصد مصاحبه علمی خواهد بود. ایا این مصوبه برای امسال است؟

پاسخ : تاریخ ارسال پاسخ :١٣٩۴/٠٧/٢۵-١٠:٢١

با سلام
اطلاعات لازم در این خصوص پس از تدوین دفترچه راهنمای ثبت نام و یا اننتخاب رشته در اختیار داوطلبان قرار داده خواهد شد در حال حاضر ملاک عمل دفترچه های ثبت نام و انتخاب رشته سال گذشته می باشد.شایان ذکر است از انجا که هر گونه تغییر بر اساس مصوبات شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا مجلس محترم شورای اسلامی صورت گرفته و به این سازمان ابلاغ می شود فلذا در صورت هرگونه تغییر که نیاز به اطلاع رسانی پیش از موعد باشد از طریق سایت سازمان و نشریه پیک سنجش در اختیار داوطلبان قرار داده خواهد شد.
با سپاس

شعله
مهر ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۲۰ ق٫ظ

سلام دوستان
این ۲۵ درصدی که میگن واسه سوابق علمی و آموزشیه، یعنی چیا شاملش میشن؟ این ۲۵ درصد رو سازمان تشخص میکنه یا دانشگاهی که برا مصاحبه دعوت میشیم.

dr.buali
مهر ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  شعله

معمولا دانشگاست که تشخیص میده. همون رزومه است شامل مقالاتء اختراعاتء مدرک زبانء معدلء موسسه فارغ التحصیلیو……

رضا/به شعله
مهر ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  شعله

دانشگاه محل تحصیل لیسانس وارشدو معدل سوابق اموزشی / مقاله داشتن و کار پژوهشی وتحقیقاتی سوابق پژوهشی است . البته پروژه برای رشته های فنی است. برای رشته های انسانی ،مقاله کافی است.

محمد حسین
مهر ۲۴, ۱۳۹۴ ۹:۲۵ ب٫ظ

عملا با وجود حد نصاب حتی نود درصد هم نمره ازمون باشه دانشگاها کسایی رو که نخوان زیر نمره حد نصاب میدن و اصلا تو گزینش اون کد رشته محل نمرش محاسبه نمیشه

علی
مهر ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

به نظرت دوست عزیزم چقدر میتونه واسه ده درصد زیر حد نصاب بدن که ۹۰درصدتو بخوان خراب کنن

سید علی
مهر ۲۵, ۱۳۹۴ ۸:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

قانونی که مجلس تصویب کرده ،لازم الاجراست ؛ فقط اختیار ۲۵% نمره دست دانشگاه هاست ؛ با این ۲۵% نمره حتی اگر به کسی نمره صفر بدهند و این شخص واجدالشرایط باشد باز ۷۵% نمره قبولی در سازمان سنجش خواهد داشت و حق افراد نخبه و باسواد و پر تلاش پایمال نخواهد شد . من الله التوفیق

dr.buali
مهر ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  سید علی

ایشالا که ضایع نمیشه. البته علی اقا هم درست میگن اگه حد نصاب بزارند در واقع همه چیز دست دانشگلست بعدشم اون ۲۵ درصد رزومه هم کاملا دست دانشگاست و اونها میتونند به طور کاملا سلیقه ای نمرش رو بدند و رزومه اهمیتی نداشته باشه. البته من معتقدم اگه واقعا لایق قبولی باشی اساتید حداقل در دانشگاه های مادر که تعداد اساتید زیاده حقت رو نمیخورند

سید علی
مهر ۲۵, ۱۳۹۴ ۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  dr.buali

ممکن است همانند دانشگاه آزاد اسلامی که بررسی سوابق آموزشی و پژوهشی توسط سازمان مرکزی دانشگاه در تهران صورت می گیرد ، برای دانشگاه دولتی نیز بررسی سوابق آموزشی و پژوهشی از حیطه اختیارات دانشگاه ها خارج شده و به سازمان سنجش واگذار گردد .

dr.buali
مهر ۲۵, ۱۳۹۴ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  سید علی

تا حالا که نبوده مگه از این به بعد. آخه توی سالهای قبل هم مثلا ۴۰ امتیاز از ۷۰ امتیاز مصاحبه مربوط به سوابق پژوهشی بود که شما اگر به کامنت های بچه های ۹۴ یه نگاه بندازین متوجه میشید که نمره ی دانشگاه های مختلف کاملا سلیقه اییه

نازلی
مهر ۲۴, ۱۳۹۴ ۹:۰۷ ب٫ظ

بچه ها من دارم از استرس میمیرم تورو خدا اگه کسی خبرداره بگه، این طرح اسفند امسال اجرا میشه؟ خدا کنه اجرا بشه به حق امام حسین

dr.buali
مهر ۲۴, ۱۳۹۴ ۹:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  نازلی

ایشالا که اجرا میشه. سوالات آذر ماه طرح میشه هنوز فرصت دارند برای تغییر رویه

علی
مهر ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  نازلی

به حق امام حسین و این روزها اجرا بشه. اما ما باید بریم وزارت علوم و اعتراض کنیم چون وزارت علوم اصرار به اوون روش داره. تو رو خدا کاری کنیم

حسین
مهر ۲۵, ۱۳۹۴ ۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

دوستان علی راست میگه تو رو خدا بریم وزارت علوم. نذاریم فقط ما بسوزیم امسال

Bita
مهر ۲۴, ۱۳۹۴ ۸:۰۹ ب٫ظ

یه نفر بره مجلس و بپرسه این برا امسال اجرا میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تو رو خدا هر کی میتونه این کار رو بکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟///

saba
مهر ۲۴, ۱۳۹۴ ۶:۰۶ ب٫ظ

این خبر خیلی خوبیه امیدوارم اجراش به امسال برسه و ما این وسط قربانی نشیم..اگر قرار به اجرایی شدن این طرح باشه دوباره باید همه چی عوض شه و کنکور به حالت رتبه ای برگرده..نمیدونم سازمان سنجش و وزارت علوم زیر بار تغییر همه چیز واسه امسال میرن یا نه؟؟!!!

Geology
مهر ۲۴, ۱۳۹۴ ۳:۴۵ ب٫ظ

دوستان هرچه سهم آزمون بیشتر باشه عادلانه تر هست.اما اگه در مصاحبه دانشگاهها مثل امسال بیان نمره حدنصاب یا همون نمره کف بذارند و کسایی که نمیخوان بگیرند رو زیر حدنصاب بدن اون وقت حتی اگر سهم آزمون ۹۹ درصد و سهم مصاحبه ۱ درصد هم باشد باز هم هیچ فرقی نخواهد کرد و اساتید هر کی رو میخوان میگیرن.

علی
مهر ۲۴, ۱۳۹۴ ۴:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  Geology

اینجوری نیست دوست عزیز. با این طرح مجلس اوضاع شفاف تر میشه. تو رو خدا خوب فکر کنید

mechanic
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۰ ب٫ظ

مطلبی که الان بهش فکر میکنم اینه که اولا ازمون که ۵۰درصد بشه..اولا رتبه خواهیم داشت و دروس هم همینایی که اعلام شده و ….ولی یه چیزی که ممکنه نسبت به گفته های وزارت علوم تغییر کنه اینه که ..ایا هنوز معنی میده که کنکور دو مرحله ای باشه…..چون کنکور دو مرحله ای در ابان و اسفند و…برا حالتی بود که رتبه نداشته باشیم و دو سال هم معتبر بود و….ولی اگه قراره رتبه داشته باشیم دیگه پذیرفته شده هر مرحله نمیتونه دوسال از اعتبارش استفاده کنه….یعنی اینکه با این طرح …اعتبار دو ساله ..دیگه معنی نمیده……هرچند ممکنه باز هم دو نوبت ازمون برگزار بشه و پذیرش جداگانه برای مهر و بهمن داشته باشیم و….

علی
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  mechanic

این طرح برای امسال نیست. فقط میخوان به ما سخت بگیرن امسال

اصلاح
مهر ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  علی

منم با علی موافقم این طرح برای سال بعد خواهد بود..

...
مهر ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  اصلاح

آخرین چیزی که وزارت علوم و سنجش گفتن ملاکه
منابع و شیوه پذیرش همونه که گفتن مگر اینکه باز بصورت رسمی اعلام تغییر کنند

علی
مهر ۲۴, ۱۳۹۴ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  اصلاح

ولی بیزحمت دوستان دست دست نکنن. بریم وزارت علوم و نگذاریم امسال فقط ما اذیت بشیم با این قانون جدید و یک سالشون

فاطمه
مهر ۲۴, ۱۳۹۴ ۵:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دقیقا همینطوره.طرح ناپایداری که فقط قرار هست یک سال انجام بشه! اگر این طرح ۵۰-۵۰ بخواد توی آزمون دکتری اجرابشه درست نیست که دوباره یک عده این وسط قربانی بشن. بهتر بود وزارت علوم وسنجش تصمیمشون بعد از تصویب کامل قانونشون نهایی واعلام می کردند!

لیلا
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۹:۱۷ ب٫ظ

والا من که تو دانشگاه ارشدم شانس نیاوردم تنها دانشجو خودشون بودم که دعوت به مصاحبه شده بودم رتبمم بد نبود اما ردم کردن حداقل تو دانشگاه من که نبود هرچند میدونم تو خیلی از دانشگاه ها اتفاق میفته

برای mechanic
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۷:۴۹ ب٫ظ

مکانیک از دانشگات راضی هستی؟ نسبت به دانشگاه رازی چطوره از لحاظ علمی؟ منم دکترام بوعلی قبول شدم ما دو نفریم تو کلاس.همکلاسیم ارشدش رو هم بوعلی بوده برا همینم خیلی بیشتر از من بهش امتیاز میدن

mechanic
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  برای mechanic

برا رشته ما که همونطور که باید پی برده باشی کنم تا الان..به دلیل وجود سه مورد استاد تمام(مجذوبی..صنیعی….علوی نیا) ..اسم و رسم و ..قابل مقایسه با رازی نیست و عالیه…هرچند من زیاد به فکر استادی تو اینده نیستم و هدف اصلیم صنعته..چون احساس می کنم موفقتر خواهم بود…رازی که مکانیکش خیلی معمولی بودند…شما چه رشته ای هستی و اسم کاربریت تا کنون چی بوده.؟؟؟..

mechanic
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  mechanic

یادم رفت بگم ..برا رشته ما هم به اونایی که همینجا خوندند اهمیت و…بیشتر میدهند..

dr.buali
مهر ۲۴, ۱۳۹۴ ۳:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  mechanic

براتون آرزوی موفقیت دارم در هر زمینه ای که خواستید کار کنید. البته نظر شخصی من اینه که پول خیلی عالیه ولی اینکه اسمت توی دنیاماندگار بشه و با تحقیقات چیزهایی به دست بیاری که سالهای سال و شاید قرن ها دیگران استفاده کنند خیلی لذت بخش تر هست. در آخر عذر خواهی میکنم از اینکه نمیتونم مشخصاتی از خودم بدم چون خیلی تابلو میشم

عادله
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۷:۲۷ ب٫ظ

تو این چند ساله هر بار یه قانون جدید تصویب کردن از دفه قبلش بدتر شده!

محمد
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۶:۰۹ ب٫ظ

امسال تکمیل ظرفیت نداریم چرا

لیلا
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۳:۳۴ ب٫ظ

دوستان لطفا یکی بگه این گفته ۵۰/۵۰ چقد قطعیه آیا امسال اجرا میشه یا فقط در حد حرفه؟؟؟؟

mechanic
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۶:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

فکر کنم که چون مجلس مدت زیادیه که بر مبنای اعتراض دانشجویان دنبال تصویب این طرحه …در نتیجه از همین لحظه اجراییه…..و اذر ماه که دفترچه ثبت نام میاد اعمال میشه

...
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۲:۴۰ ب٫ظ

عنوان درخواست :عمومی | دکتری – سلاممتن درخواست :با سلام
ایا سازمان در صورت اعلام نیاز دانشگاه ها برای ازمون دکتری ۹۴ تکمیل ظرفیت اعلام میکند؟تاریخ ارسال پاسخ :١٣٩۴/٠٧/٢٣-١۴:٢٧پاسخ : با سلام
ازمون دکتری امسال تکمیل ظرفیت ندارد
با سپاس

باقر
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱:۵۸ ب٫ظ

سلام به همگی
این حالتی خیلی به عدالت نزدیکتره
ناگفته نمونه که بنده بخاطر اعمال سلیقه دانشگاهها دو ساله که مردود میشم رزومم خوبه

علی رضایی
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۲ ب٫ظ

۴ ماه دیگه آزمونه هنوز یک روش که مورد قبول همه باشه نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

مهدی
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۱ ق٫ظ

موافقم این طرحم.
شما دانشگاه بوعلی رو نگاه کنین. یکی از گروههای اموزشی ۱۰۰درصد دانشجویان خودشونو بر داشتن

mechanic
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۶:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

اقا من پذیرفته شده مکانیک بوعلی هستم و حرفتونم قبول دارم ..هرچند خودم حتی اسم اساتید رو سر جلسه فهمیدم و هیچ اشنایی نداشتم وو.ولی اکثر قبولیهاش تو رشته من از خودشون بود بدون رزومه قابل قبول…حدود۶۰درصدش از خودشون بود بدون رزومه سطح بالا…یعنی مثلا بدون رزومه دانشجوی خودشونو گرفتند و کسی با دو مقاله ای اس ای رو رد کردند..

دریا
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

سلام
دوستان کسی رشته روانشناسی تربیتی اینجاهست؟ یه سوال داشتم،می دونید که رشته مازیر مجموعه روانشناسی قرارگرفته منابعی که سنجش اعلام کرده مثل شخصیت و آسیب شناسی اصلا ربطی به رشته ما نداره باید اونها رو هم بخونیم یا بعدا منابع واسه هررشته تفکیک می شه؟ آخه من منابع رو از بچه های سال قبل گرفتم دارم می خونم اصلا اینها جزءشون نیست.
ممنون می شم راهنمایی م کنید

ًروانشناس
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  دریا

دوست عزیز باتوجه به اینکه روانشناسی تربیتی زیر گرو روانشناسی است حتماً باید کل دروسی که برای این رشته منظور شده برای آزمون در نظر بگیرید ، انشاا… در مرحله اول که دعوت به مصاحبه شدید علاوه بر روزمه پژوهشی، دانشگاهی که رشته شما را میپذیرد یا مصاحبه تخصصی یاآزمون تخصصی میگیرد.

داوطلب روان شناسی تربیتی
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۵:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  دریا

سلام ، روان شناسی تربیتی زیر مجموعه علوم تربیتی هست که درس های ۱- زبان خارجه ۲- آمار وروش تحقیق ۳- روان شناسی یادگیری و تربیتی ۴- نظریه های آموزش ۵- استعداد تحصیلی را باید آزمون داد . موفق باشید

دریا
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۱ ق٫ظ

سلام به همه

قطعا این به عدالت نزدیکتره… امیدوارم عملی بشه… از تصویب کنندگان این لایحه متشکریم

سالار
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  دریا

دریا خانم درووووووووووووووووووود بر شرافت شما

payam
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۹:۴۵ ق٫ظ

دوستان گرامی:

شیوه پذیرش دانشجو در دوره دکترا دارای اشکالات فراوان است و با تغییر نمره مصاحبه به ۵۰ یا ۱۰۰ چیزی تغییر نمیکنه. چون دانشگاه از نمره مصاحبه میتونه براحتی فرد مورد نظرش را انتخاب نماید. بنظر من طرح ترکیبی میتونه کارگشا باشد. یعنی ۵۰ درصد ظرفیت هر دانشگاه بویژه دانشگاه های درجه ۱ و مادر باید by research به بهترین دانشجویان همان دانشگاه تعلق بگیره و ۵۰ درصد براساس آزمون-رزومه به دانشجویان سایر موسسات اختصاص یابد. دانشگاه های رده ۲ و پردیس ها هم از روش آزمون-رزومه بدون اعمال نظر دانشگاه مبدا باید دانشجو بپذیرند.

داوطلب دکترا
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  payam

پژوهش محور با by research متفاوته؟

payam
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۵:۱۲ ب٫ظ

این شیوه آموزشی پژوهش محوره by research در مقابل by course. ولی منظور من انتخاب دانشجویان ممتاز پژوهشگر دوره ارشد برای دوره دکتراست که اساتید هر گروه باید آنهارا شناسایی نمایند.

رز
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  payam

من کاملا با ایده شما موافقم!

mechanic
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۶:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  payam

دکتر پیام .میدونید که حداقل امسال که ۵۰درصد ازمونه نهایتا سه برابر به مصاحبه دعوت بشوند و در نتیجه خیلی از دانشجوهای خودشون جا میمونند.و رقابت عادلانه تر میشه…یعنی حداقل از بین افرادی که اکثرا قریبه هستند رقابت صورت میگیره…ودر نتیجه خیلی از موارد اصلاح میشه…و حتی به دلیل تاثیر ۵۰درصدی ازمون …بایست ..رتبه اعلام کنند و طبق اون انتخاب رشته و…در نتیجه خیلی بهتر از حالتی هست که وزارت علوم میخواست اجرا کنه….

صدیقه
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  mechanic

دقیقا با مکانیک موافقم. لایک.

؟
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۸:۲۷ ق٫ظ

خیلی ممنونیم ازشما که جلوی این کاررا گرفتین

Bita
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۰:۱۷ ق٫ظ

دوستان این خبر برا امساله یا سال بعد هیچ کس اطلاع دقیقی نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/////

حسین/توجه توجه
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  Bita

امسال ۱۰۰ درصد

حسین/توجه توجه
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۲ ب٫ظ

۲۵ درصد بررسی سوابق اموزشی و پژوهشی،۲۵ درصد مصاحبه علمی توسط خود دانشگاه است نه سازمان سنجش و سازمان سنجش فقط ازمون کتبی را برگزار می کند.

دانشجوی دکتری 93
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۷ ب٫ظ

دقت نکردین ، فقط ۲۵% نمره مصاحبه علمی دست دانشگاه ها میشه و ۷۵% نمره باقی مانده دست دانشگاه ها نیست .

دکتر
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۰:۱۱ ق٫ظ

دوست عزیز سازمان سنجش آزمون رو برگزار میکنه و معرفی میکنه به دانشگاه…..در مصاحبه یه فرم جلوی اساتیده که ۱۰۰نمره داره از کارهای پژوهشی و تحقیقاتی گرفته تا نحوه ی پوشیدن لباس و طرز برخورد و همه چیز داخلشه که اساتید باید نمره بدن….من بودم و دیدم…پس ۵۰درصد اصلی دست دانشگاهاست

حسین/توجه توجه
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۰ ب٫ظ

اون که روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته ،دفترچه دکتری نیست. اعلامیه است ودر اون هیچ حرفی از درصد ازمون و مصاحبه نزده . فقط شایط برگزاری رو گفته .

رضا
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۹ ب٫ظ

دفترچه اومد همون ۱۰۰% مصاحبه اس گویا

به رضا
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

هنوز هیچ دفترچه ای روی سایت سازمان سنجش اعلام نشده ،

رضا
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  به رضا

درسته اینو قبلا داده بودن
خداییش ۰% نمره ازمون خیلی کار عجیبیه

mechanic
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۶:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

دفترچه اذر میاد

رضا
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۰۰ ب٫ظ

باید حداقل ۵۰ برای ازمون سنجش باشه. نمی شه با درصد پایین بشینی حدود ۱۰ تا درس رو بخونی که.اصلا چه امیدی می مونه؟کسی که نمی گه مصاحبه نباشه .همه می گن برای ازمون سنجش هم حداقل کار اینه که امتیاز ۵۰ باشه که البته به نظر من بازم کمه . ۱۰ تا درسو امتحان بدی بعد به امید هیچ بشینی چه فایده داره.؟

دانشجوی دکتری 93
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

۵۰% نمره آزمون کتبی و ۲۵% نمره بررسی سوابق آموزشی و پژوهشی توسط سازمان سنجش و فقط ۲۵% نمره مصاحبه توسط دانشگاه ها صورت خواهد گرفت ، بسیار عادلانه و منطقی و درست می باشد .

...
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۸:۲۹ ب٫ظ

این یکی از بچه های این سایت نوشته بود من فقط نقل قول میکنم:
.
بچه ها سنجش امروز جواب درخواست من راجبه تکمیل ظرفیت رو اینجوری داده:
با توجه به پیگیری های به عمل آمده، امسال در آزمون دکتری تکمیل ظرفیت نداریم. مع‌الوصف، داوطلبان نتیجه (بودن و یا نبودن تکمیل ظرفیت) را از سایت این سازمان پیگیری کنند.
با سپاس

دانیال
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۷:۲۸ ب٫ظ

واقعا عجیبه، اینکه یک استاد بخواد با دانشجوی کار کنه به نظرم مهم تر از همه چیه، همه جای دنیا همینه. وقتی برای دکتری اپلای می کنی نظر استاد شرط هست. طرح فعلی سنجش خیلی خوبه وقتی کسایی حداقلی از نمره رو کسب می کنند، بعد باید دانشگاه نظر بده. من این همه مدتی که تو دانشگاه بودم خیلی کم دیدم کسی با نظر استاد حقش ضایع بشه، بر عکس کسایی دیدم با رتبه عالی وارد دانشگاه شدن ولی کیفیت خوبی نداشتن.

دکتر
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۸:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  دانیال

متاسفانه دوستان فقط جلوی خودشون رو میبینن و به آینده فکر نمیکنن…درسته که ممکنه بعضی جاها در حق بعضیا اجحاف بشه..ولی نمیشه اینو به همه نسبت داد…روش جدید سنجش خیلی خوب هست…و همه چیز در نظر گرفته میشه…مقطع دکترا مثل لیسانس و ارشد نیست که با ۴تا تست باید بتونین قبول بشین…این مقطع همش پژوهش و کار تحقیقاتیه..

دانشجوی دکتری 93
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۸:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

۷۵% بررسی دست سازمان سنجش خواهد بود و فکر نمیکنم کارشناسان سازمان سنجش ، از نظر تحصیلات و صاحبنظر بودن ، کمتر از اساتید دانشگاه ها باشن . بسیار خرسندیم که با تلاشهای پیگیر بسیاری از افراد شایسته و محق ، بالاخره این قانون تصویب شد .

sara
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

تو همین سایت ببینید چه چیز هایی که ندیدیم از این مصاحبه ها!! بی عدالتی محض این صفحه تنها page رویایی ما هست مثبت مثبت همین که یکی بالاخره صدای ما رو شنید

سالار
مهر ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

دکتر جان فکر کنم خود شما هم با تسن قبول شدید ها؟ این حرف را نزنید من خودم رفتم مصاحبه میدونم اعمال سلیقه چطور هستش. ایران باید صد در صد آزمون باشه وسلام

دانیال
مهر ۲۷, ۱۳۹۴ ۹:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  سالار

من ایران نیستم و با سه دوره مصاحبه دو تا از طریق اسکایپ قبول شدم. بعد هم یه مصاحبه حضوری در دانشگاه. هیچ نظارتی هم نبود. اما تو دانشگاه زیاد دیدم کسایی که با تست اومده بودن برای مصاحبه و واقعا علمش رو نداشتن، وقتی رد می شدن شکایت که سلیقه ای بوده. جالب اینجاست دوستان تز نظر مقاله هم کم نداشتن ولی مطالب مهم پایه ای که همه جا روشون تاکید می شه رو نمی دونستند.

mechanic
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۶:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  دانیال

به هیچ عنوان در ایران با این شرایطی که همه شاهدشیم چیزی که شما میگید منصفانه نیست….و همون ۲۵درصد کافیه که دست استاد باشه.ووواگه میخواد به یکی صفر بده و دیگری ۲۵ و اونو بگیره…..البته باید اون شخصی که مد نظرش هست عرضه داشته باشه که از سد ازمون بگزره…عرضه علم تئوری رو میگم..به نظر من اون ۲۵ نمره باید کاملا دست استاد باشه …وکسی راه اعتراض وجود نداشته باشه…ولی حق نداشته باشند شخصی روکه به مصاحبه اومده به طور کلی رد کنند..یعنی کف نباید تعریف کنند…

عدالت
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۷:۲۰ ب٫ظ

ممنون. ممنون.ممنون از مجلس و واین کمیسیون فعال

فاطمه
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۶:۳۶ ب٫ظ

سلام
دوستان لطفا یکی کاملا روشن بکنه این طرح برای امسال هست یعنی کنکور ۹۵؟ اگر هست پس اون همه مشاجره توی چندین ماه قبل که بر سر روش جدید بود چی شد که قرار بود از روی تراز دانشجو معرفی بشه ودرصد اختیار دانشگاهها صد شده بود؟!!
چرا هرروز یه خبر اعلام می کنند؟!چندماه که بیشتر به کنکور دکتری نمونده پس کی میخواد یه حالت پایدار ایجادبشه که آدم بدونه دقیقا چیکار باید کنه؟!

رز
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۵:۳۲ ب٫ظ

دوستان این بازی با اعداد و درصدها همه برای خاطر دل اون دسته عزیزانی هست که بعضی اساتید و دانشگاه ها رو متهم به گزینش دانشجوهای خودشون میکنن. اختیار چه ۱% باشه چه ۱۰۰% کوچکترین فرقی ایجادنمیکنه؛ اساتید قدرت لازم رو برای انتخاب خواهند داشت.

دانشجوی دکتری 93
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۸:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  رز

ﺑﺎ ﺗﺼﻮﯾﺐ ﺍﯾﻦ ﻻ‌ﯾﺤﻪ ﻭ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ ﺷﺪﻥ ﺁﻥ ﺑﺼﻮﺭﺕ ﻗﺎﻧﻮﻥ ، ﺩﺳﺖ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻫﺎ ﺑﻄﻮﺭ ﮐﺎﻣﻞ ﺑﺴﺘﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ ، ﺧﻮﺍﺳﺘﻦ ﻭ ﻧﺨﻮﺍﺳﺘﻦ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻫﺎ ﻧﻘﺸﯽ ﺩﺭ ﭘﺬﯾﺮﺵ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯼ ﺩﮐﺘﺮﯼ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ .

رز
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۲:۲۸ ب٫ظ

نظر شما با واقعیت خیلی فاصله داره متاسفانه!

حامد
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۵:۲۴ ب٫ظ

من فکر کنم اگه این روش بخاد اجرا بشه حتما باید دوباره گرایشا جدا بشه تا رتبه هرکس تو گرایش خودش مشخص بشه تا براساس اون دعوت شه.بنابراین مواد امتحانیم باید مثل پارسال بشه و هرکس منابع گرایش خودشو بخونه :-)

Salar
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۴:۱۵ ب٫ظ

سلام ببخشید نتایج دکترا که در azmoon .net زدن موضوعش چیه یکی به من بگه خواهشن

صدیقه
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۲:۴۵ ب٫ظ

دوستان یعنی منابع همونیه که قبلا اعلام کردن؟ مثل پارسال رتبه اعلام میشه؟ بازم ۵تا انتخاب رشته محل داریم؟ تو رو خدا یکی جواب بده.

mechanic
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  صدیقه

منابع همینیه که جدیدا در مردادوشهریور ماه اعلام شد…ولی درصد ازمون شکر خدا به ۵۰ درصد رسید….وجلوی اعمال سلیقه در حد ۱۰۰درصد رو گرفت…وچون ازمون۵۰درصد موثره در نتیجه دوباره بایست رتبه اعلام کنند و برمبنای رتبه انتخاب رشته کنند و دعوت به مصاحبه عمومی ….

صدیقه
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۸:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  mechanic

ممنون. خداروشکر.

برق
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۲:۳۸ ب٫ظ

دوستان در سایت مجلس که این خبر رو منتشر کرده ودر قسمت نظرات کاربران برید و ضمن تشکر از نمایندگان درخواست کنید این تغییرات برای آزمون امسال اعمال شود

صدیقه
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۲:۱۱ ب٫ظ

دوستان چی شد؟!!! قبلا که گفتن صد درصد دست دانشگاه ها هست حالا شده ۵۰درصد؟ یعنی شده مثل سال ۹۲؟یکی لطفا برام توضیح بده چی شده؟

حسابداری
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۵۰ ب٫ظ

سلام بر کلیه دوستان بالاخص بچه های حسابدارب
کتابهایی که باید خونده شود مخصوصا که گفتن اصول حسابداری منظور شان چیه

دکتری حسابداری 2
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۱۹ ب٫ظ

بچه ها به نظر من وزن ۵۰درصدی باز همه چیز رو دست دانشگاه ها میزاره وهیچ فرقی به حال ماها نمیکنه حالا خدا کنه ظرفیت روزانه دکترای حسابداری رو زیاد کنن چون ظرفیتش خیلی پایینه وحق بچه های حسابداری در مقایسه با اکثر رشته ها ضایع میشه مخصوصا رشته های علوم پایه وفنی ومهندسی که خیلی زیاد دکترا میگیرن

Bita
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۵ ب٫ظ

بلاتکلیفی تا چه حد؟؟؟؟؟؟؟؟ چه کنیم الان؟؟ چرا بدون اینکه طرحتون رو ببرید خودسرانه تغییرات دادید؟؟؟

mechanic
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  Bita

دوساله که بحث بود که ۷۰درصد مصاحبه حق کشیش زیاده قرار بود ۵۰-۵۰ بشه…که شد…..مشکلش کجاست؟؟متاسفانه ر ابلاغ عجله کرد و…

mechanic
مهر ۲۳, ۱۳۹۴ ۶:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  mechanic

وزارت علوم نباید ابلاغ میکرد تا زمان تصویب طرح مجلس…

رضا
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۴ ب٫ظ

خیلیی فرق می کنه. اگر فرق نداشت که هی ۷۰-۳۰- و۵۰-۵۰ و…. نمی کردن. حتما ۵۰-۵۰ بشه بهتره. اگر فرقی نداشت که انقدر بحث سرش نمی شد. تو سایت سنجشم الان در قسمت ازمون دکتری در اولین صفحه سایت سنجش،از وزن مصاحبه وازمون صحبتی نشده وگفته بعدا در دفترچه راهنما اعلام می شه. اتفاقا مرحله دوم را گفته شامل ۳ قسمت امورشی ،پژوهشی ومصاحبه علمی یا ازمون تخصصی است. به احتمال خیلی زیاد همین طرح مجلس اجرایی می شه . ایراد عمده اینه که تو ازمون کتبی یا مصاحبه علمی معلوم نیست مفاد ازمون در مرحله دوم چیه ؟هردانشگاهی فرق داره واساتید هر دانشگاه موارد تدریسی خودشون رو سوال می دن و شانس دانشجوهای خودشون خیلی بیشتره. چون غالبا سوالات ز منقالات و.. می دن که تو کتاب های اون رشته نیومده است.

محمود عمران
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

الان تکلیف چیست؟ از کجا باید بپرسیم؟

mechanic
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۳:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمود عمران

سایت سنجش..قسمت پاسخگویس به سوالات….پرسش و پاسخ…سمت چپ سایت…

لیلی/مدیریت بازایابی
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۲ ق٫ظ

دوستان لیست دروسی که برای کنکور سراسری هر رشته باید بخونیم رو از کجا باید بگیرم؟

زکریا
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

الان ما حرف وزارت علوم رو قبول کنیم یا حرف مجلس رو

ستایش
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶ ق٫ظ

خدایااااا شکرت
خیلی خوب شد عالییییییییییییییییی

فرهاد
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۵ ق٫ظ

هیچ فرقی نمی کنه مثلا دانشگاه تهران حد نصاب ۵۰ گذاشته شما رتبه نخست هم بشی بهت ۴۹ بدهند و نفر ۱۵ نمره ۵۰ بگیره اون قبول خواهد شد و نفر نخست مردود

sam
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۳ ق٫ظ

اینم لینک خبر تو سایت مجلس
http://www.icana.ir/Fa/News/286232

فرزانه
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۹ ق٫ظ

ما الان باید چی کار کنیم، درسهایی که سازمان سنجش اعلام کرده بخونیم یا درسهای تخصصی خودمون رو

mechanic
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۳:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

درسهای سنجش

صادقی
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۴۰ ق٫ظ

خداوند به همه متقاضیان ورود به مقطع دکتری صبر عاجل عنایت کند هر روز یه خبر !! هر روز یه تصمیم ! این اصلا قشنگ نیست. این تصمیم گیرهای خیلی مقطعی ه

س.م
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۲۸ ق٫ظ

به نظر من اگر وزن آزمون-مصاحبه ۵۰-۵۰ هم بشه، باز دانشگاه ها با حد نصاب هایی که میگذارند، کسانی رو نخواهند نمره مصاحبه زیر حد نصاب می دهند و نمیگیرن!

145
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  س.م

موافقم

mechanic
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۳:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  س.م

خیر..وقتی ازمون درصدش ۵۰ باشه..نهایتا دو یا سه برابر دعوت میشوند و باز هم رتبه مهم میشه…در نتیجه دانشجوی مد نظرشون ممکنه اصلا دعوت نشه و این باعث میشه بین بقیه افراد که دعوت شدند عادلانه تر قضاوت بشه

ریاضی
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۱۵ ق٫ظ

من دوساله تو مصاحبه ها رد میشم دیگه نا امید شدم از قبول شدن، دارم برا کنکور پزشکی میخونم. اگه واقعا صحت داشته باشه ۵۰ ۵۰ شده باشه میشینم واسه دکترا میخونم. درست و حسابی که اطلاع رسانی نمیکنن

دکتر
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۰۳ ق٫ظ

دوستان عزیز من کاری به خوب یا بد بودن طرح ندارم…ولی خیلی بعیده امسال اجرا بشه…..چون دوباره باید گرایش ها جدا بشه دوباره درسها عوض بشه….باتوجه به اطلاعیه که زدن و اصلاحاتی که دارن میدن…بعیده برای امسال اقدام کنن…وزارت خونه همین جور کشش میده بعدش میگه ۴ماه مونده به آزمون که نمیشه عوضش کرد میذارش واسه سال بعد….

کریمی
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۸:۴۵ ق٫ظ

خدا رو شکر از همه کسانی که توی این تصمیم گیری نقش داشتن سپاسگزاریم

azadeh
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۸:۴۰ ق٫ظ

سلام
تشکر مى کنیم واقعا بى انصافی بود ٣٠٪کتبی و٧٠٪مصاحبه
فقط امیدوارم امسال اعمال بشه

آوا معدنی
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۸:۰۶ ق٫ظ

یعنی تصویب شده؟!! یا در حد یه صحبته؟!!

mechanic
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۳:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  آوا معدنی

تصویب شده دیگه…..ماههای زیادی هست که بحث پیرامونش هست..

دانشجو
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۶:۵۰ ق٫ظ

ایشالله کنکور اینده همتون به حقتون برسید.
من دو سال بدبختی کشیدم ولی خداروشکر اخرش یکی از از داشنگاهای تهران پذیرش گرفتم و بر اساس تجربه خودم میگم که باید وزن ازمون ۵۰ درصد باشه تا حقه بچه های شایسته پایمال نشه.
امسالم قطعا ۵۰-۵۰ خواهد بود. وقتی مجلس تصویب کنه چاره ای جز اجرا ندارن حتی اگه یک روز قبله کنکورم باشه

mechanic
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۳:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

لایک..به این دلیل که مجلس وقت زیادی برای تصویب این طرح گذاشته و بنابر اعتراضات گسترده سالهای قبلی بوده است..حتما از همین امروز این طرح اجرا میشود ..

جواد حسابداری
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۱۷ ق٫ظ

فکری برای پذیرش بی رویه مقطع دکتری دانشگاه آزاد بکنید که دیگر انگیزه ای برای درس خواندن نگذاشته است.

حسین/توجه توجه
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۰:۲۸ ق٫ظ

سلام. ملاک نظر مجلسه. مجلس رکن قانون گذاریه . وزارت خانه نمی تواند تصمیمی خلاف مصوبه مجلس بکیرد. ملاک نظر مجلس است. الان اتفاقا رفتم سایت سنجش در مورد کنکور کارشناسی گفته براساس طرح سنجش وپذیرش دانشجو مصوب مجلس شورای اسلامی این تغییرات برای کنکور ۹۵ -۹۶ اعمال می شه یعنی کنکور امسال. احتمال زیاد تا چند روز دیگر در مورد دکتری هم اعلام می شود.

دکتر
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳ ب٫ظ

اگرهم قرار بر اجرای این طرح باشه. خیلی بعیده که برای امسال باشه….چون الان وزارت خونه مخالفت میکنه… وزارت خونه زیر بار این قضیه نخواهد رفت مطمنا…واسه همین امسال همین طرح جدید اجرا خواهد شد..

صادقی
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲ ب٫ظ

این به عدالت نزدیکتره ، من چند بار مصاحبه رفتم تو ده دقیقه چطور سطح علمی من رو تشخیص دادن ؟
اما آزمون آزاد به لحاظ دروس منطقی تر هست چون از ۵ یا ۶ درس تخصصی امتحان می گیره اما در سنجش فقط از دو درس آزمون گرفته میشه که امیدوارم اصلاح کنن

فرزاد
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۴ ب٫ظ

خداروشکر که وزن آزمون ۵۰% کردن و وزن مصاحبه ۲۵% و وزن سوابق علمی۲۵%،

مجلس محترم تشکر میکنیم
خداروشکر
و باز هم خداروشکر!

داوطلب دکتری هنر ٩۵
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

ممنونیم مجلس

فائزه السادات مدرسی
اسفند ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

همینطوره. بعضیها با حمایت برخی از اساتید که بنا به سلیقه خودشان این دانشجو را پسندده بودند ؛ مقاله و رزومه جمع میکردند اصلا مقاله میدی مجله اسم استادتوش نباشه رد میکنن! اساتید هم که همیشه و برای همه کس در دسترس نیستن دلشون هم نمیخواد برای همه کار کنن … پس چه بهتر که هر کسی حاصل تلاش خودش و معلومات خودش رو نشون بده.البته امتحان تستی همه معلومات نیست ولی خب بازهم به تلاش طرف که بستگی داره!

sara
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۱ ب٫ظ

توی یک سازمانی بودم وابسته به یک وزارتخونه مدیر همیشه می رفت کمسیون تا اونها رو مجاب کنه ولی وقتی کمسیون بهشون می گفت این کارو باید بکنید مجبور بودن اطاعت کنن

طاها
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۹:۵۳ ب٫ظ

اگه واقعیت داشته باشه و واسه امسال اجرا بشه که عالیه
من خودم از بی عدالتی امسال سر جلسه مصاحبه اذیت شدم
نمره مصاحبه ی من رو ۱۵ دادن که انتخاب نشم عملا
امیدوارم این طرح امسال اجرا بشه و یه قدم در جهت عدالت ببینیم

حسین
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۹:۴۲ ب٫ظ

اخه دوستان گلم چه فرقی داره ۱ درصد مصاحبه و یا ۹۹ درصد مصاحبه. وقتی تو رو نخوان یعنی نمیخوان! وقتی بخوان دانشجوی خوشون رو بگیرن چه ۱ درصد چه ۹۹ درصد مصاحبه؟

از من نصیحت. برید درستون و بخونید و رزومه تون رو قوی کنید و کاری به این حرفا نداشته باشین

sara
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

وقتی چند بار رد شی می فهمی که حتی ۱۰ درصد دست استاد باشه یعنی چی لطفا نگو حتما خوب نبودی و این حرفا ما نسبت به اونهایی که قبول شدن و دوستای خودمون بودیم می کیم منم قبل کنکور دکتری ازین حرفا میزدم

...
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

واقعا باید حرفتون رو طلا گرفت
هیچکس به واقعیت توجه نمیکنه..

دانشجوی دکتری 93
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

به حسین
با تصویب این لایحه و اجرایی شدن آن بصورت قانون ، دست دانشگاه ها بطور کامل بسته خواهد شد ، خواستن و نخواستن دانشگاه ها نقشی در پذیرش دانشجوی دکتری نخواهد داشت .

حسین/دانشجوی روزانه ارشد تهران/ تشکر از مجلس محترم
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۹:۲۶ ب٫ظ

دوستان گفته شده از این پس یعنی ازمون امسالم شامله

farhad
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۸:۵۸ ب٫ظ

سلام:
با توجه به اینکه امسال سرفصلهای آزمون دکتری حسابداری تغییر کرده است. لطف بفرمایید منابع پیشنهادی را برای دروس تخصصی معرفی کنید.

محمدرضا برقی
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۸:۳۱ ب٫ظ

سوال! ۵۰% کدوم آزمون؟ آزمونی عمومی سنجش یا آزمون اختصاصی هر دانشگاه؟

mechanic
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۲:۳۸ ق٫ظ

درسهازمون سنجش..چون هدف کاهش سلیقه اساتید هستش و..اگه منظشون ازمون داخلی بود که اش همون و کاسه هم همون………با این وجود دیگه ازمون اختصاصی دانشگاهها کنسل میشه دیگه و بازهم مثل پارسال رتبه معنی پیدا میکنه…احسنت به مجلس به خاطر حواسجمع بودن در مورد بی عدالتی در پذیرش با نمرات اساتید

سردرگم
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۸:۱۰ ب٫ظ

ما آخر نفهمیدیم بخونیم درسایی که سازمان سنجش اعلام کرده یا نه

mechanic
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۲:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  سردرگم

بله بخون..درسها همونه که اعلام شده…

سردرگم
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  mechanic

مرسی

نا امید سرخورده
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۸:۰۳ ب٫ظ

از دوستان تحصیلکرده بعیده که دارن اینطوری حرف میزنن.یه موضوعی تو یه کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته حالا آیا اون موضع به صحن علنی راه پیدا بکند(با توجه به موارد مشابه و مهمتر که در نوبت ورود به صحن علنی مجلس می باشند)آیا نکند بعد آنچنان هم فوری و فوتی نیست که با قید فوریت بیاد داخل صحن علنی، بعد حالااگر تو این مجلس بهش نوبت برسه و بیاد تو صحن انوقت باید در جزییات و کلیات بررسی بشه بعد اگر رای آورد و برای اصلاح برگردونده نشد به کمیسیون مربوطه باید بره شورای نگهبان تازه اگر اونجا مغایرتی با قانون اساسی نداشته باشه ابلاغ بشه به دولت جهت اجرا اونوقت مثل هزاران طرح و لایحه دیگه آیا دولت تمایلی به اجراش داشته باشه یا نه…. دوستان تو یه کمیسیونی بین ۴تا نماینده یه حرفی زده شده زیاد جدی نگیرید ببینیند وزارت علوم و سازمان سنجش چی میگه

SINA
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۸:۵۶ ب٫ظ

دوست خوب این تو مجلس با رای بالایی تصویب میشه چون ۹۰ درصد دانشجویان مخالف بودن حالا اومدیم تصویب شد ما چه گناهی کردیم امسال به این شکل کنکور بدیم اجازه میدادند مثل سال قبل میشد و اگه مجلس تغییرات داشت برا سال بعد اعمال میکردند.

...
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۹:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  SINA

تصویبم بشه واسه امسال نیست
یکم فکر کنید خودتون

روناک
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۷:۵۶ ب٫ظ

دوستان سازمان سنجش مجری برگزاری کنکور هستش نه مجلس محترم. فکر میکنم عرف ،استناد به اعلامیه های سازمان سنجش باشه نه صرفا مخالفت جند نماینده مجلس. من صحبت های معاون وزریر علوم رو عصر جمعه از رادیو شنیدم که بیش تر از پیش روی واگذاری پذیرش به دانشگاه ها تاکید داشتند.

...
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۹:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  روناک

دقیقا همینطوره

؟
مهر ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  روناک

قوانین رو مجلس تصویب میکنه سازمان سنجش موظف به اجراس .

دکتر
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۷:۵۳ ب٫ظ

خوب اگه اینجوری شده باشه…دوباره بر میگرده به سیستم قدیم..و دوباره درسها و رشته ها عوض میشن…..

قاطی شدن گرایشها بیشتر به خاطر این بود که دیگه رتبه نباشه و فقط تراز بدن…..اگه قرار باشه ۵۰٪لحاظ بشه دوباره روز از نو…..

مجلس این ور یه چیز میگه…سنجش اون طرف واسه خودش اصلاحیه میزنه….

SINA
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۷:۵۱ ب٫ظ

اگه ۵۰ درصده دیگه نمره مفهومی نداره و رتبه هس و اگه اینطوریه دیگه دروس باید تخصصی بشه چه وزارت علوم استاندار جهانی داریم ۴ ماه مونده به کنکور هیچی مشخص نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

حسین/دانشجوی روزانه ارشد دانشگاه بسیارخوب در شهر تهران/ تشکر از مجلس محترم
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۷:۴۳ ب٫ظ

به نظر من اصلا این همه اصرار به مصاحبه با وزن بالا مشکوکه . مفهومی نداره اگر کسی تو مصاحبه شفاهی علمی خوب باشه توازمون هم می تونه خوب باشه.

حسین/دانشجوی روزانه ارشد دانشگاه بسیارخوب در شهر تهران
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۷:۴۱ ب٫ظ

سلام. من خودم روزانه تو دانشگاه خوب شهر تهران می خونم. ولی با اون وزن ۷۰ درصد که می گفتن، امیدمو بسته بودم رو دانشگاه ازاد علوم تحقیقات که البته ۱۰۰ درصد قبولم. خیلیا تو دانشگاه ما هستن که بالای ۳۵ سال سن دارن وتازه قبول شدن و می گن ۵ دفعه تو مصاحبه رد شدن/ بالای ۳۵ سال به چه دردی می خوره وقتی دیگه فکر مشغولی.

مهرداد
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۷:۳۵ ب٫ظ

دوستان الان باید دروس تخصصی رو بخونیم اینا چرا این کارها رو میکنند یعنی چه- دوبا برگزار میشه یا نه؟؟

عمران آب
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۷:۳۲ ب٫ظ

سلام دوستان
مطمئن باشید امسال همون طرحی هست که گفتند
یعنی آزمون فقط برای معرفی است و کل نمره مربوط به مصاحبه است.
شاید برای کنکور ۹۶ این تغییر اعمال شود.

مهدی جهرمی
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۷:۳۱ ب٫ظ

باز آزمون طبق روال سابق انجام خواهد شد………..

مهرداد
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۷:۱۵ ب٫ظ

خیلی خوب شد خدا رو شکر فقط دوستان معاون وزیر علوم ۳ روز پیش در دانشگاه هرمزگان گفته بود ۱۰۰ درصد بلاتکلیفی هست این؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

علوم شناختی
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۷:۱۳ ب٫ظ

احسنت به نماینذگان تیز هوش وبا کیاست ایران زمین

azade
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۷:۱۲ ب٫ظ

یعنی دیگه دو بار کنکور منتفیه؟ و مثله سابق رتبه داریم نه تراز؟

...
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۷:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  azade

تا سازمان سنجش کشور بصورت رسمی اعلام نکنه هیچ اتفاقی نیفتاده. خیالتون راحت که سیستم تا الان همون سیستم قبل هست که سنجش گفته مگر اینکه اطلاعیه ای مبنی بر تغییر خود سنجش اعلام کنه

جواب به ...........
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۷:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  ...

مطمئن باش کمیسیون بالدست وزارت علوم وسازمان سنجش هست وباید اجرا کنه این مصوبه رو…

تازه کیه که از این کار خوشحال نباشه

فرزانه
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۷:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  azade

سلام
این خبر چنین چیزی نگفته!
فقط به موضوع
“از این پس، مبنای پذیرش دانشجو، ۵۰ درصد آزمون ، ۲۵ درصد سوابق علمی و آموزشی و همچنین ۲۵ درصد مصاحبه علمی خواهد بود”

موضوعی که شما می گید به قوت خود باقی هست.
موفق باشید

جواب به ...........
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۷:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

همیشه یه شعله بزرگ از یک جرقه کوچیک شروع میشه ….چی چیو هنوز هیچی معلوم نیس !!!!!مصوبه شو می فرستند واجرایی میشه لابد برابر قانون

داوطلب دکتری
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۷:۰۸ ب٫ظ

بااین حساب دیگه
بساط ۲ آزمونی وآزمون عمومی و اختصاصی دوباره جمع میشه ومیره روی بنیه علمی وتخصص افراد واین یک اقدام ستودنی هستش درنوع خودش

وماتشکرمی کنیم

میثم
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۷:۰۷ ب٫ظ

بسیار خبر خوبیه

داوطلب دکتری
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۶:۵۳ ب٫ظ

خداروشکر
چه خوب شد

این به عدالت نزدیکتره عین عدالته

الهی شکر

هانا
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۶:۵۱ ب٫ظ

خدارو شکر خیلی بهتر از ۷۵ درصد شد اینجوری حق بچه های دانشگاههای دیگه کمتر خورده میشه

مدیریت
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۶:۵۰ ب٫ظ

علی بود این خبررررررررررر

مرررررررررررررسی

مسعود
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۶:۴۹ ب٫ظ

فک کنم هیچ خبری مث این خبر نمیتونه برای داوطلبان دکتری مسرت بخش باشه

جزاءکم الله خیرا

مسعود
مهر ۲۱, ۱۳۹۴ ۶:۴۷ ب٫ظ

عالی است

خداتوفیق بده به این مجلس واین کمیسیون فعال