لزوم شفاف سازی نحوه پذیرش دکتری از سوی دانشگاهها

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی وزیر علوم: شیوه‌نامه پذیرش دکتری تخصصی در دو بخش آزمون عمومی و تخصصی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزیر علوم، در حاشیه دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی علوم و فناوری غشاء در جمع خبرنگاران گفت: امور مربوط به برگزاری آزمون دکتری سال 95 نهایی و ایین نامه و شیوه‌نامه به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و تمام زوایا برای برگزاری آزمون در اسفند ماه روشن است.

وی افزود: البته تمام دانشگاه‌های مجری این آزمون باید براساس شیوه‌نامه، فرآیند پذیرش خود را برای آموزش عالی مشخص کنند.

شریعتی نیاسر با اشاره به دغدغه نمایندگان مجلس برای توجه به سوابق آموزشی و پژوهشی گفت: دغدغه ما هم همان دغدغه نمایندگان است که سوابق آموزش و پژوهشی باید مورد توجه قرار گیرد که در مدل جدید یکپارچه‌سازی در مراکز دانشگاهی صورت می‌گیرد و هم هدف نمایندگان تامین می‌شود و هم نگرانی‌ها برطرف می‌شود.

معاون آموزشی وزیر علوم عنوان کرد: ویژگی‌های این طرح این است که پژوهش دانشجو در دو بخش آزمون عمومی و اختصاصی صورت گیرد که آزمون عمومی در زمینه زبان، استعداد و سنجش علمی عمومی است و صرفا به عنوان غربالگری محسوب می‌شود تا در مرحله دوم نیز آزمون تخصصی صددرصد برعهده دانشگاه‌ها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید برنامه خود را از قبل مشخص کنند و به همین دلیل شیوه‌نامه دقیقی را به دانشگاه‌ها ارسال کردیم، برداشت من این است که نگرانی درمورد اعمال سلیقه در آزمون دکتری وجود ندارد.

همچنین شریعتی نیاسر در رابطه با اینکه برخی دانشگاه‌ها مدرک زیرنظام‌های دیگر را برای پذیرش در مقاطع بالاتر قبول ندارند گفت: مدارک تمام زیرنظام‌های آموزش عالی که از شورای گسترش مجوز می‌گیرند صددرصد معتبر است و اگر مرکز دانشگاهی برای پذیرش فارغ‌التحصیلات یک زیرنظام مشکلی دارد فقط اعمال سلیقه محسوب می‌شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

102 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آیلین
فروردین ۳۰, ۱۳۹۵ ۹:۱۴ ق٫ظ

عنوان درخواست :
عمومی | دکتری – اعتبار کارنامه
متن درخواست :
با سلام
من داوطلب کنکور دکتری ۹۵هستم. با توجه به اطلاعیه های قبلی سازمان سنجش ایا کارنامه امسال ما تا دو سال اعتبار خواهد داشت؟ و نتایج انتخاب رشته چه زمانی منتشر خواهد شد؟ با تشکر
تاریخ ارسال پاسخ :
١٣٩۵/٠١/٣٠-٠٧:٢٢
پاسخ :
با سلام
در حال حاضر ملاک اعتبار در این ازمن بر اساس شیوه نامه اجرایی ایین نامه ازمون ورودی دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۵می باشد که توسط مجلس محترم شورای اسلای در دست بررسی است و در صورت هر گونه تغییر توسط قوه مقننه مراتب از طریق سایت سازمان اعلام خواهد شد.
برای مشاهده شیوه نامه اجرایی ایین نامه ازمون ورودی دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۵ به بخش ارشیو ازمون دکتری تخصصی در منوی سمت راست سایت سازمان مراجعه فرمایید. — براساس انتخاب رشته بعمل آمده، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو نسبت به اعلام حدنصاب هر کد رشته محل و سایر شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو برای ارزیابی تخصصی (مرحله دوم آزمون) از طریق سایت موسسه مربوط در پایان هفته اول اردیبهشت ماه اقدام می نمایند
با سپاس

عربی
آبان ۱۷, ۱۳۹۴ ۵:۲۷ ب٫ظ

در زمینه رشته زبان و ادبیات عرب اگه داوطلبی از منابع خبر دارد خواهشا اطلاع دهد

Amin
آبان ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۱ ب٫ظ

من این دستور العمل ها و بخشنامه هارو پرینت گرفتم و بررسی کردم و چیزه تازه ای نیست فقط همون بخشنامه های قبلی که بصورت مکتوب گذاشتم رو سایت سنجش واسه مورخ۴/٢ در صورتی که مصوب مجلس تو مهر تصویب شده پس تا دفترچه نیاد هنوز مشخص نیست ولی به احتمال زیاد مثل سال قبل برگزار میشه
و در ضمن خیلی زیاد جدی نیست چون قرار بود سه هفته پیش تکمیل ظرفیت واسه کنکوره سال قبل داشته باشیم به گفتشون ولی هیچ خبری از تکمیل ظرفیت نشد

محمد-برق کنترل
آبان ۱۲, ۱۳۹۴ ۲:۱۹ ق٫ظ

بسمه تعالی
با سلام

بنده رتبه ۳۵ و ۵۳ بودم و در مصاحبه ها رد شدم

ائین نامه جدید هم که تناقض داخلی دارد:
میگوید ازمون سنجش شرط اساسی ورود به مرحله بعدی است اما در مرحله بعدی اساتید میتوانند اعمال نکنند نمره سنجش را

در ائین نامه بصراحت اهداف را استقلال اساتید در انتخاب و تفکیک نمره سنجش از نمره نهایی اعلام کرده اند

حقیر بحمد لله با دقت در چند ماه قبل پی بینی کردم همین اوضاعی مه الان مشاهده و ذکر کردم را
بنده جو مصاحبه ها را دیدم

یقینا یقینا اگر نه غالبا گاه گاه پیش میاید استاد دانشجوی ارشدش را که راهی را با او رفته انتخاب میکند

انی همان موروثی شدن دانشگاههای تاپ برای دانشجویان نه لزوما عالی ان است

شاید یک باهوش یک خوش ایده یک زحمتکش که ۲ یا ۳ مقاله کلیدی بعدا از این بدهد در این روند با این مبنای غلط حذف شود

با تشکر از سایت phd

هانیه
آبان ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۳۰ ق٫ظ

دکترهای آینده اگر بنا بود این طرح تغییر کنه تا الان یه اتفاقی می افتاد دیگه!!!!! وقتتون رو صرف مطالعه کنین قطعا نتیجه بهتری در انتظارتون خواهد بود :)

دریا
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۸ ب٫ظ

سلام دوستان
چرا اینقدر خودتون رو عذاب میدین حتی اگه یک درصد هم از ۱۰۰ درصد ازمون در اختیار دانشگاه باشه بازهم سلیقه اعمال میشه چه برسه به ۲۵ درصد!!!!!!!!
اگه همه چیز در اختیار یک ارگان بیطرف باشه نه که ازمون و رزومه رو باهم بسنجن البته تمام اینا بدون اسم ومشخصات اینجوری عدالت رعایت میشه.

مخالف
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۷ ب٫ظ

وقتی رتبه نمیدن واسه ازمون دیگه حس و حال کنکور گرفته میشه

جغرافیای سیاسی
بهمن ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  مخالف

اغااینجوری نیست. بلاخره همین نمره تراز، خودش غربال گری هست. نمره تراز مشخص میکنه شما کجا مینونین برین مصاحبه. پس رتبه محسوب میشه

مخالف طرح وزارت علوم
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۶ ب٫ظ

دوستان لطفا نظراتتون رو به گوش مسیولین برسونید

مهدیه
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۹:۵۷ ب٫ظ

سلام دوستان ببخشید این سوال میپرسم، ببخشید من متوجه نمیشم میشه بگین اسفند چی باید امتحان بدیم?

فرشاد
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیه

سلام
هر رشته ای که باشی منابع رو سازمان سنجش مشخص کرده

saeed
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۹:۳۰ ب٫ظ

دقیقا ازمایشگاه برای ازمون و خطا شدیم.چند ساله دانشگاه علوم تحقیقات برای دوستهای من ۲نمره پایانامه رو از روی مقالات کنفرانسهای بین المللی میده ماهم به امید همین یه مقاله تو کنفرانس لندن چاپ کردیم با کلی بدبختی و چند دفعه اصلاحات روی مقاله که سخت تر از isiگرفتن چند روزه دفاع کردم رفتم که نمره مقاله رو هم بگیرم میگن قانونه جدیده که باید حضور داشته باشین برو پاسپورت بیار ببینم اخه یدفعه بدون اعلام قانون عوض میشه؟حالا نمیتونم تادچند ماه مقاله چاپ کنم تو بدون ازمون شرکت کنم از یه طرف سراسری پارسال قبول شدم ازمایشی دوستام رفتن مصاحبه انداختنشون از سراسری شیراز.حتی روزومه رو نگاهم نکرده بودن.همه چی یدفعه بدون سوال بدون نظر سنجی.

مهرانا معترض به برگزاری آزمون توسط دانشگاه ها
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۶:۵۵ ب٫ظ

من این متنو واسه چند جا ایمیل کردم

اینجانب و نیز جمعی از متقاضیان دکتری ۹۵ نسبت به واگذاری آزمون تخصصی دکتری به دانشگاه ها معترض هستیم. آزمون باید بر عهده سنجش باشد تا کنترل روی آن صورت گیرد… در غیر اینصورت ممکن است نتایج از قبل تعیین شده به نظر رسد!

همچنین تغییر پی در پی مقررات و ضوابط و نحوه پذیرش هر سال تغییر می کند و روش صحیح و خطا سبب نا امیدی و هدر رفتن عمر متقاضیان می گردد.

مخالف طرح وزارت علوم
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۶ ب٫ظ

کجاها؟

عبدالخانی نژاد (الودگی های محیط زیست)
آبان ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۱ ق٫ظ

به کجاها ایمل زدید بگید ما هم بزنیم

مهرانا معترض به برگزاری آزمون توسط دانشگاه ها
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۴:۵۶ ب٫ظ

آزمون باید از طریق سنجش برگزار بشه… در غیر اینصورت وضعیت بدتر از قبل خواهد بود… هر سال یک روش رو امتحان می کنند فقط ما ضرر می کنیم…

SINA
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۴:۵۵ ب٫ظ

دوستان درستونو بخونید خدا بزرگه – بعدش هم منابع همون هایی هستند که مرداد ماه اعلام شد. من هم از وزارت علوم پرسیدم و هم از مجلس که گفتند هر چی وزارت علوم بگه البته من خودم مخالف ۱۰۰ درصد این طرحم ولی چاره چیست کشور عزیزم ایران زمین این مشکلات را دارد و خواهد داشت

M
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۳:۲۶ ب٫ظ

بچه ها با این وضعیتی که هست با احتمال ۹۹% زحمت اونایی که برا دکترا می خونن به هدر خواهد رفت. لطفا بیایید همون به وزارت علوم اعتراشض کنیم که وزن پنجاه درصدی آزمون حفظ بشه و آزمون تخصصی توسط دانشگاه ها برگزار نشه. همین که منابعمونو سخت کردن که قبلا با خوندن دو سه کتاب می شد از کنکور قبول شد ولی متاسفانه حالا با خوندن پانزده کتاب نتیجه بی فایده است وقتی اعمال سلیقه هست. مسولین خواش می کنیم از شما به فکر دانشجویان هم باشید لطفا.

سعید
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۳:۱۲ ب٫ظ

ای کاش خودشون رو به جای ما می گذاشتن تا می دیدن چطوری زندگی ما جوونا رو هواست. منابع رو از قبل تهیه کردیم. منابع رو عوض کردن. حالا ۳ ماه مونده به کنکور هنوز نتونستم منابع رو جمع کنم تازه مشخص نیست سال بعد هم شرایط همین باشه یا نه؟ کاش کنکور اسفند رو به تعویق می انداختن تا راه حل اساسی پیدا بشه. چرا اینقدر قوانین عوض میشه. کنکور اسفند واقعا پر از ابهامه و انگیزه ای برای خوندن باقی نمی مونه….

!!!
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

بابا منابع آزمون اسفند همونه که مرداد اعلام شد آزمون تخصصیم بعدا هر دانشگاهی خودش اعلام میکنه.

علی
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۵ ب٫ظ

یک نفر به من بگه سنجش عمومی یعنی همون منابعی که تو سایت سمجش زدن یا نه؟

..............
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۵ ق٫ظ

ممتاسفم با این تصمیم گیری غلط
تو دفترچه ای که منتشر کردن منابع رو واسه ازمون اسفند مشخص کردن حالا میگن فقط ازمون عمومی!!!!!!!!!!
بابا تکلیف مارو مشخص کنید خب.
بلد نیستن چطور این آزمونو برگزار کنن
مطمئنا تا اسفند ماه هم ب نتیجه نمیرسن

ریاضی
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

فرض کنیم تو آزمون عمومی قبول شدیم و تو ده تا دانشگاه برا گزینش تایید شدیم بعنی ده بار باید آزمون تخصصی بدیم اونم با فاصله چند روزه .به نظرتون امکان داره ؟ حال مسئولان خوبه یعنی با این قوانین!!!!!

فاطمه
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  ریاضی

واقعا. حداقل اگه سالای قبل دانشگاه تهران اینکارو انجام میداده.یه دانشگاه بوده و فقط برای یه دانشگاه بچه ها خودشون باید به این شیوه آماده می کردند؛ نه اینکه مثل امسال باید هفت خان رستم رد کرد تا آخرشم ببینیم قبول میشیم با این وضع یا نمیشیم!
واقعا این تصمیمات لحظه ای و بی ثبات بر چه مبنا واساسی گرفته میشن؟

مدیریت آموزشی
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۹ ق٫ظ

واقعیت اینه که دورهایه DBAو مشابه غیره اونقدر زیاد شده که انگیزه خوندن رو از دانشجو می گیره فردی که دکترا می خونه معمولاً دارایه کار و شغله نمی تونه استرس کنکور و مراحل زیاد با مانع رو طی کنه مخصوصا
دانشگاهایه پولی در آینده نزدیک مثل دوران کارشناسی و اوشد تعداد ریزش متقاضی کم خواند شد. حالا منتظر بشینیم چه زمانی جواب دکترا میاد چه زمانی مصاحبه و چه شغلی و درآمدزایی داشته باشیم که جواب این همه درس خوندن و تحقیق رو بده !! در نظام دانشگاهی که دانشجو محقق و پژوهشگر باید در صف انتظار مقوله بچه گانه ای به نام کنکور و در ردیف بچه کنکوریها قرار بگیره دوباره بره ته صف باید گریست .چون ادامه تحقیق و پژوهش اون فرد با تیم مورد نظر اساتید و یا راه تحقیقش گم میشه انگیزه ی دانشجو تبدیل به یأس و نا امیدی میشه در عین تحقیق به کار غیر از رشته و تخصصش رو میاره !! آیا برای داشتن زمینه هایه علمی تحقیقی و دانش ادامه و تداوم اون لازم و الزامی ست ؟

مریم
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۰ ق٫ظ

آخه مگه میشه! برداشت شما اینه که راه اعمال سلیقه نیست! برداشت اینهمه داوطلبی که چند ساله پشت کنکورند مهم نیست!!
در آزمون سراسری معترض هستیم که اساتید طرح سوال بر اساس جزوات و نحوه تدریس خودشون سوالها رو طرح میکنند بعد الان اگر هر دانشگاه خودش آزمون بگیره سلیقه شخصی اعمال نخواهد کرد؟! اگر این کار را بکنه آیا در مدت فاصله کم بین دو آزمون شما میتونید رفتار همه دانشگاه ها را بررسی کنید؟!

لطفا برای ما داوطلبین توضیح بدید.

فرناز
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۰ ق٫ظ

قانون پذیرفتن دانشجو در مقطع دکترا ناعدالتی بسیار داره معیار انتخاب دانشجو بسیار اشکال داره تبعیض فراوانه وچقدر متقاضیان با معدل بالا وامتیاز بالا رد شدند که مشخص شده مصاحبه گرانی که اینده نخبگان مارو با اختیار که بهشون دادند از بین بردند چرا به اعتراضات زیادی که شده رسیدگی نمیشه چرا سازمان سنجش دیگه نظارت نداره چندبرابر انتخاب برای مصاحبه واین همه هزینه که هر دانشگاهی میگیره وبعد هزینه رفت وامد وبعد عدم نظارت درست یعنی نمیخایم درست دانشجوانتخاب بشند

مریم
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  فرناز

موافقم
به نظر میرسه “اعمال سلیقه” یک رفتار کاملاعادی از سوی دانشگاه است!

روانشناس
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۹:۲۴ ق٫ظ

۶۰

روانشناس
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۹:۲۳ ق٫ظ

من امسال واسه دکترا از طریق استعداد درخشان اقدام کردم و متاسفانه با اون قانون جدید ۷۰ در صد امتیاز جدول ۲۰۰۰ صندلی استعداد درخشان دکترا خالی موند. با اعتراضات گسترده ما امتیاز به ۶ رسید ولی باز هم کسی نتونست خیلی وارد این طرح بشه. گفتم واسه ۹۵ می خونم و با با ازمون اقدام میکنم که اینم دوباره اینطوری همه چیزو عوض کردنو بهم ریختن. خدایا شکرت. نمیدونم واقعا چی بگم ما به هر راهی میریم یه بن بستی توش هست. با همین استعداد درخشان هم دو تا دانشگاهی که من میشناسم با آشناگرفتن حالا دیگه کلا بسپارن به دانشگاهها چه شود.

مریم
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  روانشناس

دوست من، منم شرایطی دقیقا مثل شما دارم!
من دو تا مقاله مستخرج از پایان نامه، یکی ISI و یکی ISC داشتم که تا زمان مصاحبه بنده هر دو ریوایز خورده بودند و پذیرش نهایی نیومده بود و به همین دلیل رد شدم، اما حدود ۲ هفته بعد مصاحبه ام پذیرش مقاله ام اومد!

روانشناس
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

مریم جان من هم مقاله از پایان نامه داشتم و هم ۸ مقاله دیگه در مورد رشته و دو کتاب و مدرک زبان. با این وجود رد شدم. امسال نمیدونم چی می خواد سرمون بیاد.

مریم
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  روانشناس

ای بابا، این خیلی بده، واقعا امیدورام که این قانون عوض بشه.
البته باید بگم که تو رشته های فنی یه مقدار تعداد مقالات کمتره چون زمان داوری مجله های ISI خیلی طولانیه برامون.
موفق باشید

طناز
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۸:۵۴ ق٫ظ

اخر نفهمیدیم یعنی به جای مصاحبه دانشگاهها ازمون تخصصی میگیرن؟یا مصاحبه جدا و ازمون تخصصی جدا و…؟

!!!
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۷:۲۹ ق٫ظ

سه ماه دیگه کنکوره هنوز معلوم نیست وزن مصاحبه و آزمون و شیوه آن هر روز یه آیین نامه…

m.com
تیر ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  !!!

ببخشید مگه ابان کنکور هست؟.؟؟من ک از سنجش پرسیدم گفتن معدکم نیییییییییبب

توصیه
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۷:۲۰ ق٫ظ

سلام بعنوان یه رد شده در مصاحبه با رتبه خوب در کنکور ۹۴فقط میتونم بگم تنها شانس فقط با استاد خودتون هست تازه اگه اونم بخواد …

دکتر
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۰:۳۸ ق٫ظ

دوستان من پرسیدم..گفتن آزمون کتبی دانشگاه ها..اختیاریه….یعنی میتونن آزمون بگیرن میتونن هم مستقیم مصاحبه کنن….حق انتخاب با خود دانشگاهه….حالا فعلا خان اول رو بگذرونیم..تا بعد…

مخالف طرح وزارت علوم
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

شما الان پرسیدی! اتفاقا با این صحبت هاشون نشون داد که میخواد کتبی بگیره دکتر!!

علوم شناختی
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۰:۳۴ ق٫ظ

{برداشت من این است که نگرانی درمورد اعمال سلیقه در آزمون دکتری وجود ندارد}
{مدارک تمام زیرنظام‌های آموزش عالی که از شورای گسترش مجوز می‌گیرند صددرصد معتبر است و اگر مرکز دانشگاهی برای پذیرش فارغ‌التحصیلات یک زیرنظام مشکلی دارد فقط اعمال سلیقه محسوب می‌شود.}
(۲جمله بالا مال من نیست .گفته های جناب معاون وزیره.ببینید چقدر تناقض تو این دوجمله هست.بالاخره اعمال سلیقه هست یا نیست.اگه هست که به دانشگاههااختیار ندیداگر نیست پس این جمله که گفته سلیقه وجود داره یعنی چی.)

شیوا
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۰ ب٫ظ

من یه حرف بیشتر ندارم
من اسفند امتحان میدم و فروردین نتایج اعلام میشه و اگه حدنصاب آورده باشم حدودا وسطای اردیبهشت واسه مصاحبه دعوت میشم. فاصله زمانی اعلام حدنصاب و دعوت به مصاحبه تقریبا یک ماهه و بعد ما تو این زمان کم چطوری بشینیم واسه تخصصی ها بخونیم اونم اینکه هر دانشگاهی یه چیزیو معرفی میکنه؟؟؟/ واقعا جالبه

زینب 2
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۸:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  شیوا

پارسال ما دقیقا همینکارو کردیم. چون دانشگاه تهران مصاحبه ش ازمون داشت. و نصف نمره مصاحبه ازمون شون بود.۱۰ تا درسم تو امتنحانشون بود.که اکثرا مال لیسانس بود. جزوه های همون استادا را باید گیر بیارین و بخونین

دکتر
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۰ ب٫ظ

اونایی که آزمون میخواستن…بفرمایید اینم آزمون….به قول خودتون کسی که چهار تست بتونه بزنه..مطمنا درس رو بلده و امتحان تشریحی رو هم میتونه بده…..ناسلامتی میخواین دکتر بشین….پس معلوماتتون ربطی به جزوه اساتید اوون دانشگاه نباید داشته باشه…بفرمایید اینم آزمون…بسم ا….

مخالف طرح وزارت علوم
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

اقای دکتر بس کنید تو رو خدا بس کنید. اینقدر گسترده هست بحث ها و منابع که حد نداره. سلیقه طراحی سوالات خیلی متفاوته.

بی عدالتی تمامه
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۹ ب٫ظ

منم کاملا با این نظر مسئول محترم و سنجش مخالفم

رضا
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۹:۳۶ ب٫ظ

دوستان معترض شما که از این روش جاری نتیجه ای نگرفتین تا به حال. اجازه بدین این شیوه جدید اجرا بشه شاید فرجی شد و شما هم قبول شدید ;)

مخالف طرح وزارت علوم
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

این چه حرفیه من سری اول هستش دارم شرکت میکنم

رضا
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۱ ب٫ظ

پس با توجه به این که تجربه اولتون هست ، بهتره که بدون پیش داوری درباره طرح فعلی و یا طرح آتی خودتون رو برای این رقابت بزرگ آماده کنید.

مخالف طرح وزارت علوم
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

این چه حرفیه. من ازمون عمومی هم بدم کتبی رو هم برم هر دانشگاه بدم. شما دانشجو هستی!!!!!

رضا
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰ ب٫ظ

من دانشجو نیستم. داوطلب دوره دکتری هستم و اعتقاد دارم که باید تغییرات رو پذیرفت و اونها رو به فال نیک گرفت، همیشه قرار نیست شرایط تا ابد همونجور بدون تغییر باقی بمونه! در ضمن باید قبول کرد که هر طرح و برنامه جدیدی موافقین و مخالفین خودش رو داره!اینکه اینجا فقط مخالفین نظرشون رو اعلام میکنند دلیل بر این نیست که هیج کس با این طرح موافق نیست.

مهرانا
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۹:۳۱ ب٫ظ

این دیگه چه کاریه.. لطفا اعتراض کنید اینجوری همه چیز از قبل مشخص خواهد بود!!!!!

محمد
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۹:۱۳ ب٫ظ

اقا تو رو خدا کاری کنید من معترضم نسبت به این طرح وزارت علوم. تو رو خدا بریم وزارت علوم

محمد
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۹:۱۰ ب٫ظ

به مهندس شیمی حالا به کجا شکایت کنیم بهتر نیست یک شماره تماس واحد داشته باشیم و پیگیر کار باشیم

غمگین
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۸:۵۰ ب٫ظ

دوستان کسی از تاییدیه ی استعداد درخشان خبر نداره؟ مصاحبه چند جا رفتم گفتن تا تاییدیه نهایی نیاد معلوم نمیشه! کنکور هم با رزومه ی خوب برنداشتن. اگر خبر دارید خواهش میکنم جواب بدید!

پرستو
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۸:۲۴ ب٫ظ

دوستان به نظر من اکثر اساتید دانشگاه های برتر تهران نظرشون درباره این شیوه گزینش مثبت بوده و هست. دانشگاهی که من بودم و اساتید هیئت علمیش خیلی هم راضی به نظر میومدن؛به خاطر همین هم هست که این طرح همجنان به قوت خودش باقی مونده. به نظر من بایدبا آرامش از وقت کم باقی مونده نهایت استفاده رو کنیم و تا جایی که میتونیم روی درس ها تمرکز کنیم و در آخر هم برای نتیجه فقط میتونیم به خدا توکل کنیم.

مهندسی شیمی
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۸:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  پرستو

نه اینطور نیست٬چرا وقتی میدونیم چ پیامدهایی داره ساکت بشینیم؟؟؟؟؟چرا وقتی میدونیم با این روش برای هر دانشگاهی باید بریم سراغ جزوات اون دانشگاه تا شاید بتونیم نمره حدنصابی برابر با دانشجوهای اون دانشگاه بیاریم اعتراض نکنیم به این شیوه و این نوع سردرگمی ؟؟؟؟؟؟؟ اگه همه هم صدا بشن مطمئن بتشین نتیجه میده!!!اگه قراره آزمونی درکار باشه باید فقط و فقط یک آزمون اون هم فقط و فقط توسط سازمان سنجش گرفته بشه نه دانشگاهها!!!!!به اندازه کافی توی مصاحبه هاشون تبعیض قائل میشن حتی توی آزمون هم توی بعضی رشته ها استادی که طراح سوال بود فقط و فقط از جزوات خودشو دانشگاه خودش که جزء دانشگاههای تهران بود استفاده کرد به نظر شما دانشجوی این دانشگاه نمیتونست بهتر و بیشتر از بقیه به سوالات جواب بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟اگه این طرح عملی بشه که دیگه توی همه رشته ها و توی همه دانشگاهها همچین چیزی رو میبینیم اونوقت که کار از کار گذشت و حقو ناحق شد اونوقت باید اعتراض کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اونموقع دیگه به چه دردی میخوره؟!!! مگه حتما باید توی یک طرح اول شکست بخوریم بعد بفهمیم مشکل کجا بوده؟؟؟؟خوب یکبار هم به صدای معترضین گوش بدن تا بدونن اشکالاتشون کجاست!!!حتما ماها باید تاوان این همه تغییرو بدیم بعد درستش کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خواهشا دوستان عزیز دیگه اینجوری صحبت نکنین که کاری از دست ما برنمیاد برین درس بخونین!!!!!نباید بزاریم آزمونی توسط دانشگاهها صورت بگیره والا به خدا ضررش بیشتر میشه براتون..ما باید رزومه مونو تکمیل کنیم یا برای آزمون عمومی بخونیم یا برای آزمون تخصصی اونم با آزمونی که هر دانشگاه یه تعداد… ادامه نظر»

پرستو
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۹:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی شیمی

دوست عزیز، استارت این طرح و اعلام منابع جدید از ۱۵ مردادماه بود اگر اشتباه نکنم. از اون تاریخ همه داوطلب ها سعی داشتند هر جور شده و به هر نحوی که در توانشون هست اعتراضشون رو به گوش مسئولین برسونند، اما در نهایت دیدیم که هر بار وزیز علوم یا معاون ایشون مصاحبه ای داشتند، از اجرای این طرح و گزینش و غربالگری جدید صحبت کردند!!!حتی اعتراض به منابع پایه هم جز اتلاف وقت نتیجه دیگه ای برامون نداشت. پس بهتره که فعلا به فکر عبور کردن از سد اول باشیم تا اینکه وقت رو از دست بدیم فقط به این دلیل که نگران مرحله دوم گزینش و آزمون تخصصی بودیم.

شادی
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  پرستو

خانم پرستو، شما معلومه که به هر شرایطی می خوای تن بدی، بدون اینکه عواقبشو در نظر داشته باشی… بر فرض سد اول رو عبور کردی و حد نصاب هم آوردی، بعد از اون میخای چیکار کنی؟ مصاحبه و امتحانات کتبی حداقل ۵ دانشگاه مختلف رو انجام بدی؟؟؟؟ مگه میشه منابع مختلف و نامعلوم هر دانشگاهی رو برای امتحان کتبی خوند… من قول میدم اساتید همون رشته خاص اگر بیان با دانشجوها بشینند امتحان بدن، نمره قابل قبولی کسب نکنن… این شرایط خیلی افتضاح است..

بی نام
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۹:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی شیمی

خوب چه راهی برای اعتراض وجود داره کی صدای مارو میشنوه؟ من خودم به یکی از نماینده های مجلس زنگ زدم گفت که سیستم ۵۰/۵۰رو برای امسال سعی میکنن عملی کنن تا الان که اتفاقی نیافتاده بهتره تعداد زیادی از داوطلبا زنگ بزنن و درخواست رسیدگی سریعترو کنن شاید طرحو زودتر ببرن صحن علنی

ارتا
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی شیمی

با نظرتون کاملا موافقم مهندس شیمی.خوب و کامل مطلب رو ادا کردید.

مخالف طرح وزارت علوم
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۵:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  ارتا

منم موافقم با نظرش. کاملا بی عدالتیه

م-روانشناسی
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۷:۲۰ ب٫ظ

جالبه پارسال با یکبار ازمون پنج جا برای مصاحبه رفتیم حالا باید برای هر دانشگاهی یک سری منابع با ازمون را پشت سر بگذاریم. این دیگه چه وضعیه ؟! عوض بهتر کردن بدتر شد

مهندسی شیمی
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۷:۲۰ ب٫ظ

خواهش میکنم یک نفر ساکت نشینه٬همه اعتراضاتشونو توی این صفحه وارد کنن تا ببینن جای نگرانی هست یا نه؟؟؟؟؟!!!!!! مگه جوونای این کشور چ گناهی کردن که هر سری یه جور استرس بهشون وارد میکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟سر یک مقطع دکترا اینقد به ما فشار میارن بعد ۱-۲سال بعد در دانشگاهها رو باز میکنن تا همه ارشدا بیان دکترا!!!دیگه چطور میتونیم بریم دکترا با این همه فشار و استرسو بلاتکلیفی؟؟؟؟؟؟؟؟!!!همش به ما میگین شما نگران نباشین جای هیچ نگرانی و دغدغه ای نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟آزمون تخصصی اصلا نباید توسط دانشگاهها صورت بگیره اینو ما باید به کی بگیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اصلا کی صدای ما رو میشنوه کی به ما اهمیت میده که آیا موافقیم یا مخالف؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اگر قرار بود آزمون تخصصی هم گرفته بشه پس چ دلیلی اصلا چ دلیلی داشت این آزمون عمومی رو بیارن وسط؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟تازه این اسمش آزمون عمومی نیست که برای ما همین ۳تا درس هم شامل ۶-۷کتاب میشه تازه بعد از اسفند دوباره باید بشینیم جرمو حرارتو رآکتور بخونی چرا؟؟؟؟چون باید آزمون تخصصی رو هم نمره بیاریم؟؟؟!!!ای کاش و ای کاش و باز هم ای کاش یکی از مسئولین صدای داتشجوها رو میشنیدن!!!!!

فاطمه
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  مهندسی شیمی

منم موافقم.آزمون عمومیشون!شامل دروس اختصاصی هم هست . در واقع بعد از اسفند باید ادامه درسای تخصصی که توی آزمون اولیه امتحان ندادیم ؛ امتحان بدیم!!

فیزیو
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۶:۵۸ ب٫ظ

من نمیدونم واقعا چرا همیشه وقتی نوبت ما میشه همه یاد تغییر و تحول می افتن قبل و بعد از ما همه چیز اوکیه!!!!
تا پارسال آزمون دکترا هیچ مشکلی نداشت از امسال یادشون افتاده مطابق استانداردهای جهانی نیست!!! واقعا جالبه!!!….

امیرعلی
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۶:۱۴ ب٫ظ

اخه تغییری هم میخاد انجام شه باید الان اعلام کنید و برای یک یا دو سال اینده اجراییش کنید، تا دانشجوها بتونن خودشونو با این تغییرات وفق بدن و برای اون برنامه ریزی کنن، نه که چند هزار نفر بلاتکلیف باشن و هر روز منتظر ی اتفاق باشن.
شما که می خاستید کنکور به دانشگاه ها برگردونید چرا حالا یک کنکور دیگه هم بما تحمیل کردید، بس کنید خواهش میکنم کاری کنید تا ازین بلاتکلیفی دربیایم، و ببینیم چکار باید کنیم.

فاطمه
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۵:۵۷ ب٫ظ

الان من متوجه نشدم کجای این تصمیم گیری مثلا مطابق با استانداردهای جهانی وزارت علوم با دغدغه های نمایندگان مجلس همخوانی داره؟! بله از حرف تا عمل فاصله بسیار است. به قول یکی از دوستان بعضی از دانشگاهها حتی توی پذیرفتن مقالات کنفرانسیشون هم اعمال سلیقه می کنند به خاطر اینکه مقاله توی دانشگاه سراسری کار نشده! حالا ایشون می فرمایند که جای هیچگونه نگرانی نیست!!
دیگه وقتی قرار باشه دانشگاه آزمون بگیره که خوندن دروس پایه و غربالگری مفهومی نداره آخه! خواستین بهتر کنید وضعیت بدتر کردید! این شیوه که قبل از نیمه متمرکز شدن هم انجام میشد. حداقل اون روش که بهتر بود دیگه آزمون عمومی نداشت!
واقعا ممنونیم!!!

sara
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۵:۲۰ ب٫ظ

این یعنی بدتر از بدتر دیگه باید بریم تجمع کنیم یه روزی همه بیاین جلوی وزارت علوم

حبیب
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۴:۵۲ ب٫ظ

سلام و خسته نباشید از دوستان خواهش میکنم بیشتر در این باره آزمون دکتری توضیح بدین واقعا گیج شدم، الان ما واسه آزمون اسفند کدوم درسا رو بخونیم یعنی فقط زبان و استعداد تنها بخونیم،این چ قانونی شده، هر چیزی میشه ما دانشجوها باید ضربه بخوریم، تمام عمرمون درس خوندیم، به هر مقطع رسیدیم فورا اشباع میشه،باید بریم مقطع بالاتر، تو را خدا درباره نحوه آزمون و مواد امتحانی بیشتر توضیح بدین

مهسا
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۵:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  حبیب

سلام
شما دروس اعلام شده به عنوان دروس پایه، زبان و استعداد رو بخونید. منظور از سنجش علمی عمومی همون دروس پایه است.

هانیه
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۴:۴۵ ب٫ظ

اینده نزدیک اقای شریعتی نیاسر دقیقا چقدره؟ ۱ روز ۱هفته یک ماه یااااااااااااااااااا یک سال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بچه صبح با سنجش صحبت کردم انگار از مصاحبه اقای شریعتی بی اطلاع بودن . گفتن شاید بررسی سنجش برای اعلا م نیاز ددانشگا ه ها یک ماه هم بشه.
بریم بشینیم درس بخونیم تا دیر نشده

گیج شدم
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۴:۴۳ ب٫ظ

باز چی شده گیج شدم خدایا کمکمون کن. منابع آزمونی که سازمان سنجش قراره بگیره همون زبان، استعداد و دروس پایه هست که قبلا گفتن یا دوباره تغییر کرده؟

...
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۵:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  گیج شدم

نه همونه که قبل اعلام شد و رو سایت سنجش هست
برید همونا بخونید شک نکنید هی

بی نام
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۴:۳۷ ب٫ظ

لطفا با نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس تماس بگیرید و مراتبط اعتراض خود را به گوش آنها برسانید. شماره همراه نمایندگان را با سرچ در گوگل میتوانید پیدا کنید.

سارا
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۳:۴۶ ب٫ظ

کافی است همین صفحه را بخوانید تا نگرانی های شرکت کنندگان این آزمون را ببینید. واقعا مسئولین این نگرانی ها را نمیبینند یا میبنند ولی…
دوستان عزیز در حال حاضر بحث بر سر بود و نبود آزمون کتبی نیست بحث بر سر بود و نبود اعمال سلیقه و عدم وجود یک شیوه ثابت است.
دو آزمون کتبی با منابع نامشخص و یک آزمون شفاهی با برگزاری سلیقه ای!!!!!!

داوطلب دکترا
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۵:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

Like

محمد
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۳:۲۷ ب٫ظ

واقعابد هست ازمون عمومی ازمون اختصاصی

غزال
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۳:۲۵ ب٫ظ

خدارو شکر ایشون سرِ حرف و قولی که داده بودند ایستادند. از اون تاریخی که منابع جدید اعلام شد خیلی از داوطلب ها برنامه ریزی کردند و مطالعه را شروع کردند و این درست نیست که الان به فکر اعتراض افتاده باشند.

وحید
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۳:۰۷ ب٫ظ

سنجش علمی عمومی که همون درس های تخصصی است. خب اگه قرار هست دانشگاهها دوباره آزمون تخصصی بگیرن که دیگه نیازی به آزمون سازمان سنجش نیست. همون زبان انگلیسی را نمره حدنصاب بیاریم کافیه.

بتا
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۳:۰۴ ب٫ظ

فقط میخان هر کس جزوه استاد خودش رو بخاند و دکتری قبول بشه فردا بگن شما امتیاز نیاوردید دانشجو خودش بهتر بوده.

علی/
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۲:۵۶ ب٫ظ

دانشگاه تهران برخلاف بقیه دانشگاهها، آزمون اختصاصی می گرفت در زمان مصاحبه. آنها این کار را به سایر دانشگاهها هم تحمیل کردند..

SINA
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۲:۵۶ ب٫ظ

نوشته لزوم شفاف سازی توسط دانشگاه ها خیلی جالبه آخه چطوری هر دانشگاهی یه جوری امتحان میگره شفافیتش از کجاست آقای استاندارد جهانی

رامین
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۲:۵۵ ب٫ظ

اصلا مشخص نیست هر دانشگاه بر چه اساسی اعلام نیاز خواهد کرد! مثلا اگر یک نفر از چند دانشگاه حد نصاب رو کسب کنه آیا باید در تمام آزمونها و مصاحبه های هر یک شرکت کنه؟! آیا یک استاد هنگام تصحیح برگه آزمون یک دانشجو با دیدن نام دانشجویی که خودش استاد راهنمایش بوده هیچ تاثیری در نظرش نداره؟

مهندسی شیمی
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۲:۳۸ ب٫ظ

آزمون عمومی آزمون تخصصی دیگه چیه جناب معاون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! یا کل درسایی که میخان امتحان بگیرنو توی یک آزمون که فقط و فقط سازمان سنجش مجری اونه برگزار کنن (مثل سالای قبل) یا کلا آزمونو بردارنو بر حسب مصاحبه پذبرش بگیرن!!! چه دلیلی داره که بخوان دوباره کاری کنن؟؟؟؟؟؟؟؟چه دلیلیداره ۲بار آزمون بگیرن اونم هر دانشگاه بطور جداگانه که معلوم نیست طراح سوالاتش کیه و تصحیح کننده کیه؟؟؟؟!!!اگر قرار بود اینطور بشه همون امتحانی که این ۳-۴سال برگزار میشد چه ایرادی داشته؟؟؟؟؟؟ما میخوایم جلوی اعمال سلیقه اساتید توی جلسه مصاحبه شفاهی گرفته بشه اونوقت شما آزمون کتبی و اعمال سلیقه کتبی رو هم بهش اضافه کردین؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!چطور جای نگرانی نیست؟؟؟؟؟مگه تمام اساتید دانشگاهها یک شیوه تدریس یا یک شیوه امتحان رو دارن که دانشجوها نگران طراح سوال توی هر دانشگاه نباشن؟؟؟؟!!گرفتن امتحان تخصصی توسط هر دانشگاه کاری کاملا اشتباه ست که تبعات آن شامل حال دانشجوهایی میشه که دانشجوی اون دانشگاه نبودن!!!اگه قرار به برمزاری آزمونه همین یک آزمون کافیه چرا باید آزمون تخصصی توسط دانشگاهها صورت بگیره؟؟یک نفر دلیل منطقی برای این کار بیاره چون با هیچ حسابو کتاب با هیچ تحلیلو منطقی من نمیتونم دلیل اینکارو بفهمم؟؟!!!!!!!

دکتری برق
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی شیمی

با شما موافقم. و متاسفانه دیری نمی گذرد که نتایج فاجعه بار این اشتباه را خواهیم دید!

پیدرا
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۶:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی شیمی

کاملا موافقم :(

الهام
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۲:۲۰ ب٫ظ

قبلا که کاملا دست دانشگاه ها بود هی تغییر دادن آخرش هم دوباره برگشت به دانشگاه ها فقط چند تا درس عمومی بیخودی اضافه شد به آزمون ها !!!! واقعا که

...
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۳:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

کاش برمیگشت به همون ۶ ۷ سال پیش!
کیفت هم بالاتر بود اینهمه بحث هم نبود

مریم
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۲:۱۹ ب٫ظ

سلام
لطفا در تعیین سرنوشت علمی جوانهای این کشور، حرفاشونو جدی بگیرید، در این وضعیتی که هر سال قوانین عوض میشه و همش با استرس باید درس خوند و کلی از انرژی و وقت جوونی ما داره هدر میره
خواهش میکنم همه جوانبو در نظر بگیرید، مطمئنا بدون آزمون نمیشه چون زمانی که با آزمون هم متاسفانه بی عدالتی دیده میشه چطور انتظار میره که آزمون حذف بشه! از طرفی در دوره دکتری سوابق پژوهشی خیلی مهمه. اما تلاش افراد همیشه یکسان نیست و ما باید این حقو داشته باشیم که اگر شایستگی درس خواندن در دانشگاه بهتری رو داریم این اتفاق بیفته.
خواهش میکنم درست تصمیم بگیرید، دادن تمام اختیارات فقط به یک ارگان (چه وزارت علوم چه دانشگاه) ممکنه مشکلاتی ایجاد کنه.

خواهش میکنم در تصمیم گیری تجربه های این چند سال رو هم درنظر بگیرید!!

دکتری برق
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

حق با شماست

داوطلب دکترا
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۲:۱۶ ب٫ظ

خب این یعنی چی؟ یعنی اون ۵۰/۵۰ که مجلس میگفت اجرا نمیشه؟؟:-/

زینب 2
آبان ۱۱, ۱۳۹۴ ۸:۲۴ ق٫ظ

این طرح مجلسه. که وزازت علوم زیر بار نمیره. مطمئن باشید

SINA
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۲:۰۵ ب٫ظ

اگه ممکنه شیوه نامه را برا دانشجویان هم بگید ببینیم چی میشه

f.a
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۱:۵۳ ب٫ظ

با سلام لطفا نمایندگان محترم مجلس مصوبه ابلاغ شده در کمیسیون اموزش و تحقیقات ( یعنی وزن ازمون ۵۰ و سوابق اموزشی و پژوهشی ۲۵ و مصاحبه هم ۲۵ و از طریق سازمان سنجش )را از وزارت علوم پیگیری کنند چون از قرار معلوم وزارت علوم در صدد اعمال نظر شخصی خودشون که اکثر دواطلبین با ان مخالفند هستند و میخواهند نظر و مصوبه مجلس رو نادیده بگیرند.

عمران آب
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۳:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  f.a

اکثر دانشجو ها؟
مطمئنید؟

حقوقی
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۱:۴۴ ب٫ظ

جناب شریعتی نیاسر، وقتی آزمون تخصصی رو صد در صد برعهده دانشگاهی میگذارید، آیا دانشجویان همان دانشگاه ،لااقل،از حیث منابع مورد تاکید اساتید نسبت به سایر دانشجویان پیشی نمیگیرند؟؟؟
و آیا وجود تعداد بیشمار داوطلبان ممتازی که بعضا بی هیچ دلیل منطقی و علیرغم رزومه های عالی، از سوی اساتید رد میشوند ،نمیتواند حداقل «احتمال» و «امکان»اعمال تبعیض را در ذهن شما ایجاد کند که میفرمایید جای نگرانی و دغدغه نیست؟؟؟

saeed
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۱:۳۶ ب٫ظ

۳ماه مونده به ازمون باز شده؟ تمام کشورها همینطورن که در طول یک سال چند مرتبه تغییر میدن عوامل رو؟؟؟عمومی خصوصی چیه؟ کجای دنیا یه همچین جریانی هست؟
کجای دنیا دانشگاههای یه مملکت همدیگرو قبول ندارن؟ دانشگاه تهران حتی تو کنفرانسهای ساده اشم برای مقالات اعمال سلیقه میکنه.بعد میگن تولید علمی نداریم

برق
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۱:۳۴ ب٫ظ

بازم صحبت های جدید٬ معلوم نیست میخوان چه بلایی سرمون بیارن.

محمد
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۱:۳۱ ب٫ظ

در آزمون عمومی تقریبا تمامی شرکت کنندگان که سواد متوسطی از رشته مورد نظر دارند پذیرفته می شوند. و در آزمون تخصصی کسانی که با اساتید دانشگاه مورد نظر و جزوات آنها آشنایی دارند به راحتی پذیرفته می شوند.

حقوقی
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

دقیقا !
مطمئن باشید این وضعیت، آنقدر روشن و بدیهی هست ک ایشون و دوستانشون هم بر آن واقف هستند،که اگر به فرض محال ،مطلع نبودند لااقل با آن همه اعتراض داوطلبان و مصاحبه های تلویزیونی و رادیویی و موضع نمایندکان،کوچکترین تغییری رو شاهد میبودیم!

حسین
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام اقا محمد. توی ازمون تخصصی به صورت حذفی هست یا فقط بخشی از مصاحبه محسوب میشه؟

مثلا امسال دانشکاه تهران هم ازمون کتبی تخصصی گرفتن اما امتیازش رو جزئی از مصاحبه در نظر گرفتن. یعنی اینطوری نبود که با ازمون کتبی از دور خارج بشی و یا بری مرحله بعد.

محمد
آبان ۱۰, ۱۳۹۴ ۷:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

آزمونی که سنجش در اسفند ماه و آبان ماه برگزار میکند فقط برای غربال کسانی است که سیاهی لشکر هستند. بعد از آزمون سنجش، سنجش لیست دانشجویانی که حد نصاب هر دانشگاه را آورده باشند به دانشگاه ها اعلام میکند از این مرحله به بعد ۱۰۰% اختیار با دانشگاه می باشد میتواند آزمون اختصاصی خود را به صورت کتبی و یا شفاهی برگزار کند و لیست اسامی مورد نظر را به عنوان قبولی نهایی به سنجش ارسال نمایید.