طرح اصلاح پذیرش تحصیلات تکمیلی در راه صحن بهارستان

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

“طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌ تحصیلات تکمیلی”  در هفته جاری  در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد شد.

 به گزارش خبرگزاری مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات علنی هفته پیش رو که در روزهای یکشنبه اول آذر تا سه‌شنبه سوم آذرماه تشکیل می شود، در صحن علنی بهارستان چند دستور کار جاری خواهند داشت که در یکی از بخش ها  گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درباره طرح «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها» را که یک فوریت آن در جلسه علنی ۱۹ فروردین ماه سال گذشته مجلس به تصویب رسیده بود، بررسی می کنند.

گفتنی است در گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس وزن 50 درصدی برای آزمون کتبی دکتری در نظر گرفته شده است. داوطلبان موافق طرح می توانند با ارسال نظرات،  دیدگاهها و پیشنهادات به نمایندگان خود از تصویب طرح حمایت نمایند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

126 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زیست شناس
آذر ۵, ۱۳۹۴ ۱:۱۶ ب٫ظ

سلام
آقا فرشاد اینکه مقاله رو میشه با پول تهیه کرد ادعای دروغی نیست،
اگه تهران تشریف دارید میتونید برید خیابان انقلاب و تعدادد افرادی که صدا میزنن مقاله داخلی، isi رو مشاهده کنید،
هر چند تا مقاله بخوای با پول میتونی تهیه کنی

دکتر
آذر ۵, ۱۳۹۴ ۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  زیست شناس

خوب شماهم برو بخر….تا از قافله عقب نمونی…..پ

اب
آذر ۵, ۱۳۹۴ ۴:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  زیست شناس

این دلیل نمیشه که به همه تعمیم بدیمش;در ضمن وقتی اختیار با دانشگاه ها باشه، استاد متوجه میشه ک مقاله ی. داوطلب چ ارزشی داره; راههای مختلفی هست برای تشخیص ک الان جای گفتنش نیس اما بدیهی ترینش سطح علمی اون داوطلبه

فرشاد
آذر ۴, ۱۳۹۴ ۸:۰۸ ب٫ظ

باسلام
روی صحبت من با کساییه که کارای بقیه رو کم ارزش نشون میدن بعضی جاها میخونم ازمونی که دوتا تسته کاری نداره از طرف دیگم بعضیا میگن رزومه با پول جمع میکنن’خوب شما بزرگرواران چرا نمیخواید موفقیت دیگرانو ببینید تست زدن اسون نیس کتاب خوندن واسه تست زحمت میخواد از علاقه و تفریح زدن میخواد مقاله نوشتن میخواد بیشتر وقتتو پشت لپ تاپت باشی چشم درد کمردرد’ خدایی اینقد بی انصاف نباشید و نگید هرکی که پول داشته باشه مقاله هم داره بخدا خودم ۴ تا مقاله علمی پژوهشی داخلی دارم دریغ ازیک هزار تومن بخوام خرج کنم الانم دارم واسه کنکور میخونم بخدا سخته هروز از خواب پا میشی و یراس بری پشت میزت واسه خوندن واسه دوره کردن شبم خورد و خسته نمیفهمی کی خواب رفتی
یه خورده انصاف داشته باشید بعضیاتون

محمد
آذر ۴, ۱۳۹۴ ۹:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  فرشاد

ایشالا که با وزن ۵۰درصد تلاش شما به ثمر بنشینه

مریم
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

دوست عزیز برا آزمون امسال هیچ کاری نمی کنن. اگه سازمان سنجش بعضی اوقات میگه برا مصاحبه ما نظارت کامل را داریم فقط دلخوشی به داوطلب کنکور هست. دوست خودم دو سال پیش با رتبه یک دانشگاه تهران قبول نشد ولی رتبه ۹ قبول شد هر دو با رزمه مشابه. هر دو هم دانشگاه تهران درس می خوندن. به خودتون دلخوشی ندید در هر صورت اعال نظر استاد حرف اول رو میزنه.

اب
آذر ۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  فرشاد

حق با شماست دوست من

23
آذر ۴, ۱۳۹۴ ۲:۴۹ ب٫ظ

احسنت به متقاضی; موافقم

سید محمد خاتمی
آذر ۴, ۱۳۹۴ ۳:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  23

اگه تغییراتی برای امسال باشه فقط رو وزن آزمون می باشد

متقاضی
آذر ۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

مجلس نباید برای آزمون امسال تغییری اعمال کنه; برای امسال دیگه خیلی دیر شده و ظلم در حق افرادی هسش ک شروع ب مطالعه کردن.

نفت
آذر ۳, ۱۳۹۴ ۹:۵۶ ب٫ظ

کسی اطلاع داره امروز اصلا در رابطه با دکترا در جلسه مجلس صحبت شد یا نه؟ امروز سه شنبه ۳آذر بود ولی اخبار که چیزی در مورد دکترانگفت

منتظر
آذر ۳, ۱۳۹۴ ۹:۴۱ ب٫ظ

پس چرا خبری از مجلس نشد ؟!!!!

Catalan 12
آذر ۳, ۱۳۹۴ ۸:۲۸ ب٫ظ

من با طرح اعلام شده از طرف سازمان سنجش موافقم.اختیارات باید ب دانشگاهها واگذار بشه.

علی/ توجه توجه
آذر ۳, ۱۳۹۴ ۱:۰۸ ب٫ظ

بهترین حالت ممکن وزن ۵۰ -۵۰ هست که/ البته ۵۰ ازمون سنجش + ازمون کتبی حداقل ۳ سوال خود دانشگاه + مصاحبه علمی / ازمون کتبی دانشگاه۲۵ درصد/ مصاحبه علمی هم ۱۵ نمره سوالات علمی دروس و ۱۰ نمره هم مقالات و… باشه. هرکی هم حداکثر به ۳ دانشگاه دعوت شه /

علی/ توجه توجه
آذر ۳, ۱۳۹۴ ۱:۰۲ ب٫ظ

از ابتدا یعنی لیسانس هم کار اشتبه بود مثلا طرف ریاضی فیزیک بود یا علوم انسانی باید به ریاضی و عربی و… پاسخ می داد . اون موقع خوب می شد توجیه شه که تازه دارن می رن لیسانس ودروس کلی امتحان می شد و لی همونم ایراد داشت .وقتی شما از سال سوم دبیرستان می رید رشته ریاضی یا انسانی و… دیگه مفهومی نداره ریاضی امتحان کنکوذ باشه یا برای ریاضی ها ادبیات وعربی و…/ حالا تو مقطع مهمی مثل دکترا که اصلا تجمیع مفهومی نداره اونم برای ازمونی که قراره نمره ای نداشته باشه.

علی/ توجه توجه
آذر ۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

اصلا این همه کتاب رو کی می تونه بخونه برای ازمون تستی که صرفا غربال گریه؟اصلا تو مقطع مهمی مثل دکتری تجمیع مفهوم نداره ؟باید صرفا در هر گرایش دروس مرتبط را امتحان بگیرن. باید یه دفترچه باشه مثل ارشد وبگن بر اساس گرایش به دروس مرتبط پاسخ دهید.

علی/راهنمایی دوستان در باب دکتری ومصاحبه وازمون دانشگاه ازاد
آذر ۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۳ ب٫ظ

کدوم پژوهش. هزاران مقاله ای اس ای و…. هرسال چاپ می شه . کدومش کارایی داشته ودردی رو دوا کرده ؟صرفا برای اینن اکثرشون که بیاد دکترا بگه مقاله دارم.

دکتر
آذر ۳, ۱۳۹۴ ۵:۳۸ ب٫ظ

مطمئنا حفظ کردن یه سری دروس هم نمیتونه کمکی بکنه اونم در چنین مقطع حساسی…

دکترا آخرین مقطع هستش و کاملا باید کسی انتخاب بشه و بخونه که
محقق و پژوهش کار باشه….که متاسفانه کسانی دارن میان دکترا ..یا به خاطر اسم و مدرکش هست یا به خاطر افزایش حقوق….

.
آذر ۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۰ ب٫ظ

*خبر مهم*:
متاسفانه برنامه ریزی های وزارت علوم بسیار نادرست است
دیروز جلسه ای با اساتید دانشگاه برگزار شده در ارتباط با شیوه ی پذیرش دکتری امسال گویا با بحث وجدل بسایر وزیر قانع شدن که تجمیع رشته ها و این روند اشتباه است و اصلاح خواهد شد

kj
آذر ۳, ۱۳۹۴ ۸:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  .

یعنی برای کنکور اسفند امسال اصلاح میشه؟
منبع خبرتان چ کسی و یا چ ارگانییست؟ لطفا ذکر کنید

نفت
آذر ۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۵ ب٫ظ

با سلام. طبیعتا وزن آزمون بالاتر بره خیلی بهتره خصوصا برای ما که پذیرش دکترامون در حد ۲یا۳نفره و فقط یه دانشگاه میگیره و اونم میشه پذیرش با آشنا

aidk
آذر ۳, ۱۳۹۴ ۸:۵۳ ق٫ظ

تورا خدا بگویید که اینفدردانشجوی دکترنگیرندفکراشتغال انها هم باشند

فرشاد
آذر ۳, ۱۳۹۴ ۴:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  aidk

حتمادانشجو دکتری هستیکه اینقد نگرانی

علی/لطفا راهنمایی کنید
آذر ۳, ۱۳۹۴ ۱:۳۳ ق٫ظ

این همه درس برای ازمون بی مفهومه .یه سری درس عمومی با دروس غیر مرتبط / نمی دونم کسی که فوق لیسانس می خونه باید بیاد دروس غیر تخصصی رو برای ازمون بخونه مفهومی داره یا نه؟

نازلی
آذر ۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۳ ب٫ظ

مجلس باید تا الان یه کاری میکرد که ما این همه استرس نداشته باشیم.
کنکور دکتری شده مثل فوتبال پر از حاشیه های الکی هیچکس هم دلش برای ما نمیسوزه که با این اختیارات صددرصدی دانشگاه بدبخت میشیم

محمد
آذر ۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  نازلی

مرسی از حرفهاتون.افرین

علی
آذر ۲, ۱۳۹۴ ۶:۴۲ ب٫ظ

وزن آزمون ومصاحبه ۵۰-۵۰ بشه به عدالت نزدیکتره . درمصاحبه ۹۴ بیشتر دانشجویانی که رتبه و رزومه ی خوبی نداشتن قبول شدن حتی به بعضی ها قبل از مصاحبه اعلام کرده بودن که حتما قبولی.

علی/لطفا راهنمایی کنید
آذر ۲, ۱۳۹۴ ۱:۴۲ ب٫ظ

در مصاحبه بسیاری از دانشجویان برتر هست که فقط به علت این که دانشجوی دانشگاه ازاد بودن وپیام نور و… در مصاحبه رد شدن . چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است . کاملا از اعتراضات مشخصه که وضعیت چطوره . اگر مشکلی نبود مجلس و وزارت علوم هی برنامه های مختلف نمی ریختند.

رز
آذر ۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

سلام
به نظر من هم اگر وزن آزمون پنجاه در صد بشه عدالت بهتر رعایت میشه ضمن اینکه با این بارم گذاری که برای مصاحبه کرده اند قبول شدن کار هر کسی نیست

دکتر
آذر ۲, ۱۳۹۴ ۵:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  رز

قرار هم نیست هرکسی قبول بشه…

o
آذر ۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

به نظر بنده دکتری مقطع پژوهشه و نه آموزش; بنابراین داوطلبی رو میطلبه ک نه تنها اهل پژوهش باشه بلکه خبره و صاحب ایده هم باشه.دانشجویی ک واجد این وصف باشه، وقتی برای مطالعه ی دروس اعم از پایه یا تخصصی که قبلا پاس کرده نداره. ب بیانی دیگر، کسی ک در امر پژوهش صاحب ایده و خبره است، امتحان خودش را در دروس مورد آزمون پس داده; چرا که انجام پژوهش مستلزم تسلط بر دروس تخصصی، پایه و… است. بنابراین حذف آزمون و واگذاری استقلال ب دانشگاهها منطقی است; البته قاعده مند کردن اختیارات نیز لازم است.

عاطی
آذر ۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  o

خیلی از این پژوهش ها ساختگی است و کار کارمندان اداری است که به اسم اشخاص رقم می خورد!!!
پس عادلانه کنکور است
مگر دانشجوی صفر کیلومتر با رتبه ی تک رقمی چه چیزی از کارمندانی که به پشتوانه ی مسایل دیگر داری رزومه هستند باید بیاییند و جای جوانان نخبه را بگیرند. خیر… بنظر اینجانب بایستی کنکور ملاک باشد و شیوه ی واحد گذرانی در مقطع دکترا به پژوهش محوری تبدیل شود اما در بدو ورود فقط رتبه باید ملاک باشد

o
آذر ۴, ۱۳۹۴ ۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  عاطی

یکبار دیگه متنو بخونید، متوجه نقصان استدلالتان میشوید

مریم
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  عاطی

دانشجوی صفر کیلومتر باید یه چند سال پشت کنکور باشه و رزومه جمع کنه

ش
آذر ۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۱ ق٫ظ

پارسال که وزن آزمون ۱۰۰ درصد نبود تو رشته ما شهید بهشتی چون کسایی که مد نظرشون نبود اونجا را نزده بودن (به قول یکی از خود اساتید) کلا کسی را قبول نکردن و بیخیال سهمیه اعلام شده و این همه دانشجویی که برا مصاحبه رفتن بودن شدن دیگه وای به امسال

o
آذر ۲, ۱۳۹۴ ۹:۳۷ ق٫ظ

سلام. من خودم دانشجوی یکی از دانشگاههایی بودم ک دکتری رشته ام رو داره. استاد ب صراحت اعلام میکرد ک دانشجو بودنتون تو این دانشگاه موقع مصاحبه هیچ امتیازی براتون نداره; از همین الان (اون‌موقع دانشجوی ارشد بودیم) سعی کنید بار علمی تون رو زیاد کنید ک ملاک ما فقط مصاحبه است.
میخوام بگم ک اون‌جوری که مخالفان استقلال دانشکاهها بیان میکنن، واقعا نیست

محمد
آذر ۲, ۱۳۹۴ ۴:۳۱ ق٫ظ

اینهمه بشین برای ازمون بخون تو ۵ماه. اما هیچ تاثیری نداشته باشه. اصلا انصاف نیست

رضاااااااا
آذر ۲, ۱۳۹۴ ۰:۵۱ ق٫ظ

سلام

آیا با آیین نامه قبلی (استقلال دانشگاه)، واقعا امکان قبولی فارغ التحصیلان دانشگاه ازاد در دوره دکترای دولتی صفر است؟(با پنج مقاله ISI (WoS)، و چند کنفرانس پیپر IEEE معتبر)؟؟؟؟؟؟

نگار
آذر ۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  رضاااااااا

سلام دوست عزیز. بله مطمئن باشید امکانش هست. دانشگاههای دولتی خوب دنبال دانشجوی فعال هستند. دانشجوی فعال هم میشه از مقاله و دیگر مدارک علمی شناخت. نه فقط با آزمون تستی که معیار مناسبی برای انتخاب دانشجو در مقطع دکتری نیست.

o
آذر ۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  رضاااااااا

قطعا خیر

کیانوش
آذر ۲, ۱۳۹۴ ۰:۲۸ ق٫ظ

سلام
خانم رها شما که میفرمایید “ین طرح جدید توش بر اساس امتیازبندی نمره میدن و کسی نمیتونه با پارتی بازی بره” بهتره در جریان باشید که سال پیش هم دقیقا همین امتیازبندی رو به دانشگاهها داده بودن و بر مبنای همین امتیاز بندی نمره میدادن ولی میشه بگید پس چطوری من با رتبه عالی و مقاله isi و اختراع و… در یک دانشگاه به من امتیاز ۵.۵ دادن و دانشگاههای دیگه ۳۷ و ۲۲ و ۵ و ۲۶ میشه بگید اگه اعمال سلیقه استاد و پارتی بازی نیست علت این نوسان سرسام آور چیه؟ مگه رزومه من تغییر میکرده؟ در جریان باشید حتی امتیاز ۵۰ هم به مصاحبه نمیتونه مانع از پارتی بازی بشه چون دانشگاهها یک سقف تعیین میکنن که اگه نتونید بیارید کلا رد میشید مثل من. راه حل فقط امتیاز ۱۰۰ به آزمون سراسری برای دکترای آموزش محور و اهمیت سوابق تحصیلی و پژوهشی برای دکترای پژوهش محور هست. اگه کسی فکر میکنه پارتی بازی و اعمال سلیقه صورت نمیگیره خوب بره پژوهش محور شرکت بکنه.

رها
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۰ ب٫ظ

منم با استقلال دانشگاه ها موافقم چون این طرح جدید توش بر اساس امتیازبندی نمره میدن و کسی نمیتونه با پارتی بازی بره باور کنید خیلی از دانشگاهها واقعا به دانشجو و رزومه اش نگاه میکنن نه به آشنا بودن و… اینا همش جو سازی بعضی افراد هست که شاید یک مورد پارتی بازی دیدن.

مهرپور
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۷:۴۳ ب٫ظ

رای من واگذاری استقلال به دانشگاههاست

نگار
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۸:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهرپور

من هم با نظر شما موافقم. مقطع دکتری، مقطعی هست که باید افراد براساس رزومه قیاس و انتخاب شوند. کنکور برای مقطع لیسانس و ارشد هست.

موسی
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۹:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

اینطوری فقط دانشجوهای خود دانشگاهها قبول میشن و دانشجوهای سایر دانشگاهها که رزومه خیلی برابر یا بالاتر داشته باشن قبول نمیشن …

دکتر امین
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  موسی

حق با شماست موسی جان …ولی در هر دوحالت یه عده چه ۵۰-۵۰ و چه۱۰۰٪ اختیار دانشگاه ها…یه عده ناراضی هستن و یه عده حقشون خورده میشه…اینو همه قبول داریم….پس در هر دوحالت تلفات هست..ولی با اختیار دانشگاه ها تلفات کمتره و افراد با شایستگی بیشتری راه پیدا میکنن به این مقطع..هرچند در بین این افراد بعضی ها با لابی و پارتی میرن….

nobody
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر امین

فکر میکنید افراد اگه با پارتی برن تلفاتش کمتره یا اگه ۵۰ درصد رو تلاش دانشجو باشه؟؟ وقتی ۵۰ -۵۰ باشه. هم رزومه و سوابق پژوهشی درنظر گرفته میشه هم تلاشی که داره واسه کنکور میکنه. بخصوص رشته هایی که باید منابع غیر مرتبط با گرایش مطالعه کنند. اگر بخواهیم فقط رزومه رو در نظر بگیریم کم نیستند جاهایی که پول میگیرند و مقاله ISI مینویسند. در ضمن برای گروه های انسانی هم ثبت اختراع مفهومی ندارد!

موسی
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر امین

بله درست میفرمایین دکتر امین ولی این لابی بازی مشکل ساز شده وگرنه رزومه باید قوی باشه چه با ۵۰ – ۵۰ چه با ۱۰۰% آزمون …دقیقا خیلی ها از لابی میترسن وگرنه رزومه ها اکثرا خوبه ولی چون دانشجوی اون دانشگاه تراز اول نیستی مشکل سازه…

پریسان
آذر ۳, ۱۳۹۴ ۵:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

بزرگوار کدوم رزومه! بعصی از دانشگاهها خود استاد راهنما مقاله رو می نویسه فقط ی سری کارا مثل جمع اوری داده با هزینه رو میده دانشجو انجام بده. بعد نام دانشجو هم آخر مقاله می اره. این که نشد رزومه این دانشجو چی یاد گرفته؟ پرسشنامه ای که استاد داده دانشجو فقط رفته پر کرده تمام کارای تجزیه تحلیل آماری و نوشتن مقاله رو استاد انجام داده از لحاط علمی واقعا چی عاید این دانشجو شده.
واقعا با این رزومه ها این شخص باید امتیاز مقاله رو بگیره؟
بعد یکی دیگه با هزار زحمت همه مراحل رو خودش انجام داده و تعداد مقالاتش از اون کمتره از لحاط نمره پژوهش نمره کمتری هم میگیره. ولی واقعا این دو تا یکی اند؟

دانشجو
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۷:۴۰ ب٫ظ

با عرض سلام و احترام به نظرات تمام دوستان; لازم به ذکر هستش که ابراز عقیده مخالفان به معنای فقدان موافق نخواهد بود; بسیاری از دانشجویان بخصوص دانشجویانی که خود داوطلب نیستند و ب عبارتی ذینفع محسوب نمیشن – تا نظرشون بر مبنای منافع خودشون باشه- واگذاری اختیارات ب دانشگاه رو کاملا علمی و مثبت ارزیابی میکنن

saman
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۶:۰۴ ب٫ظ

دوستان یه سوال
برای مدارک مورد نیاز برای مصاحبه دکتری کارنامه کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد لازمه؟ یا همون ریزنمرات؟

یوسف کریمی
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۵:۵۴ ب٫ظ

با عرض سلام
هرچه درصد آزمون بیشتر باشد عدالت رعایت شده وبهتر است آزمون زبان بصورت ملی گرفته شود واز آزمون دکتری جدا گردد وهمچنین درس استعداد تحصیلی وقت کشی است زیرا کسی که دروس تخصصی را بلد باشد استعداد ادامه تحصیل را دارد ولی زبان همیشه مورد نیاز هردانشجوی است وبهتر است از آزمون دکتری جدا شود مثلا آزمون msrt یا tolimoو غیره که خود سازمان سنجش برگزار می کند جهت دکتری کافی است. باتشکر

محمدی
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۳:۲۵ ب٫ظ

منم با‌تاثیر بیشتر ازمون کتبی موافقم چون مصاحبه پارتی میخواد. من خودم کارشناسی ارشد دانشگاه تراز اول نخوندم ولی در طی دوران تحصیلم هم مقاله بسیار و هم ثبت اختراع داشتم. دلیل نمیشه کسی که دانشگاه تراز اول نخونده حق اینو نداشته باشه که دکترا دانشگاه درجه ۱نخونه.

محمدی
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۳:۲۳ ب٫ظ

من خودم دانشگاه درجه اول درس نخوندم ولی،در طی دوران تحصیل کارشناسی ارشدم هم مقاله های زیادی چاپ کردم و هم ثبت اختراع. دلیل نمیشه که کسی که نتونسته موقع کنکور و انتخاب رشته بنا بر دلالیل مختلف دانشگاه تراز اول قبول شه این حق رو نداشته باشه که دکترا دانشگاه تراز اول درس نخونه.منم با تاثیر بیشتر نمره ازمون کتبی موافقم چون مصاحبه پارتی میخواد

زهرا صابرنیا
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۳:۲۲ ب٫ظ

با سلام هر چقدر سهمیه ی آزمون بالاتر بره بهتره برای کسی که مقاله و اینا کمتر داره من معدلم خوبه ارشدمم بهشتی خوندم ولی باز میگم آزمون وزن بیشتری داشته باشه

دکتر امین
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۱:۳۳ ب٫ظ

سلام بر دوستان عزیزم…..ببینید عزیزان….همه میدوینم آزمون ۵۰-۵۰بشه اکثریت خوشحال خواهند بود و خیلی به عدالت نزدیکتر…..

اما ببینید زمانی تا کنکور نمونده…آیین نامه جدید کنکور امسالم هم ابلاغ شده به دانشگاه ها….مطمن باشید در صورت تصویب یا عدم تصویب طرح مجلس هیچ تغییری در کنکور امسال داده نخواهد شد و همون شرایطی که در مرداد گفتن اعمال میشه…پس فعلا برین بخونین تا ببینیم چی میشه..بازهم تاکید میکنم هیچ تغییری در آیین نامه جدید داده نخواهد شد…و امسال ۱۰۰٪در اختیار دانشگاهاست…

زهرا صابرنیا
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

من هم کارشناسی هم ارشد شهید بهشتی درس خوندم دو مقاله هم بیشتر ندارم اما دوست دارم وزن آزمون ۵۰بشه چن عدالتش بیشتر

امید
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

به نظر من طرح سنجش علمی از طریق آزمون کتبی بسیار مناسبه. چونکه هر کس با هر گرایشی ، وقتی تصمیم میگیره کتابهای تخصصی یک رشته رو بخونه و از طریق رقابت علمی پذیرفته بشه معلومه که این توانمندی رو در خود احساس کرده بنابراین تمامی تلاش خودشو خواهد کرد تا به هدفش برسه. نظام آموزشی جامعه نبایستی جلوی این پیشرفت علمی رو با اعمال سلیقه دانشگاهها بگیره. مثلا شما نگاه کنید ببینید که در کنکور سراسری مقطع کارشناسی، رقابت علمی برای همه یکسانه و فقط در برخی رشته های خیلی تخصصی (مثل رشته های هنر) میان مصاحبه میگیرین. کسی که پزشکی قبول میشه هیچوقت نمیره مصاحبه و امتحان تشریح بده. بنابراین من با اعمال ۱۰۰% وزن آزمون کتبی در آزمون ورودی دکترا موافقم. این فشارهای پژوهشی به اندازه لازم در دوره کارشناسی ارشد به دانشجو وارد میشه، اندازه کافی اونو باید در مقطع دکترا به دانشجو وارد کنند.

kitz
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  امید

تازه شاید اون دانشجوی بیچاره گیر استادی افتاده که تو اون زمینه توانا نبوده،شاید رفته تو آزمایشگاه و تجهیزات مناسبی نبوده!واقعا مگه همه امکانات پژوهشی یکسان در اختیار دانشجوهاست که اینهمه تاثیرگذار باشه!

aile
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۶ ق٫ظ

وزن ۵۰ درصدی برای آزمون کاملا غیرمنطقی هست. مخصوصا وقتی که آزمون دکترا یک آزمون کاملا بی ارتباط به رشته و گرایش ها شده…
وقتی درس هایی قراره مورد سوال قرار بگیره کوچکترین نقشی در تخصص ما نداره چه اهمیتی داره که ما توی یک سری دروس غیر مرتبط چه درجه علمی ای داشته باشیم؟!!!!

موسی
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۱ ق٫ظ

باید مثل ارشد نسبت آزمون ملاک شه تا سواستفاده ها کم شه …هرکسی درس خونتر بود و رتبه بالاتری آورد داشگاه بهتر بره …نه سلیقه و….بلکه رقابت تعیین کننده باشه ….اینطوری اونی که کلا درس خون بوده هم حقش ضایع نمیشه

سالار
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  موسی

درووووووووووووووووووووووووورد بر شما

?
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۹:۰۵ ق٫ظ

با سلام

آیا مواد درس مهندسی کامپیوتر و آی تی تغییری کرده است؟ یا همان شش درس باقی مانده است.

امیر
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۲:۴۹ ق٫ظ

سلام به همه دوستان. لطفا به این حرفا توجه کنید. من سال گذشته با بهترین رتبه و رزومه در دانشگاههای تهران رد شدم. چرا؟ چون دانشگاههای تهران از ۵۰ نمره سقف نمره قبولی یکی به من داده بود ۵ یکی داده بود ۲۶ یکی ۳۷ و ۲۲ و ۵٫۵ یعنی در همه رد علمی شدم یعنی قانونی برای نمره دادن وجود نداره و دست استادا برای هر نمره ای بازه کسی هم نمیتونه ازشون سوال بکنه. خواستم بگم استادا یک جوری به غریبه ها نمره میدن که طرف سقف مجاز رو هم نیاره بنابراین با ۵۰ مصاحبه و ۵۰ کتبی هم مشکل حل نمیشه فقط یک راه داره اونم اینکه پذیرش در مقطع دکترا به ۲ روش باشه یکی آموزش محور که شیوه پذیرش در اون هم باید مثل همه آزمونهای کاردانی و کارشناسی و ارشد صد در صد بر مبنای نمره آزمون سراسری کشوری باشه. و دیگری هم شیوه پژوهش محور که شیوه پذیرش در اون هم باید بر مبنای سوابق تحصیلی و آموزشی و پژوهشی باشه. من نمیدونم چرا الان شیوه پذیرش برای دانشجویان آموزش محور شده بررسی سوابق تحصیلی و آموزشی؟ اگه با این نظر موافقید این دیدگاه رو هم به روزنامه خراسان که پیگیر حرف مردم هست اعلام کنید . برای ارسال پیام به بخش حرف مردم در روزنامه خراسان هم باید متن دیدگاهتون رو به شماره ۲۰۰۰۹۹۹ پیامک کنید.

صبا
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۹:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

به نظر من وقتی کسی تو آزمون شرکت می کنه یعنی اینکه قبول داره که معیار آزمون هست. پس بهتره وزن آزمون بیشتر باشه.
ولی برای پژوهش محورها خب وضع فرق می کنه و سابقه پژوهشی … وزن بیشتری داشته باشه

کیانوش
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۱:۳۳ ق٫ظ

سلام به همه دوستان. لطفا به این حرفا توجه کنید. من سال گذشته با بهترین رتبه و رزومه در دانشگاههای تهران رد شدم. چرا؟ چون دانشگاههای تهران از ۵۰ نمره سقف نمره قبولی یکی به من داده بود ۵ یکی داده بود ۲۶ یکی ۳۷ و ۲۲ و ۵.۵ یعنی در همه رد علمی شدم یعنی قانونی برای نمره دادن وجود نداره و دست استادا برای هر نمره ای بازه کسی هم نمیتونه ازشون سوال بکنه. خواستم بگم استادا یک جوری به غریبه ها نمره میدن که طرف سقف مجاز رو هم نیاره بنابراین با ۵۰ مصاحبه و ۵۰ کتبی هم مشکل حل نمیشه فقط یک راه داره اونم اینکه پذیرش در مقطع دکترا به ۲ روش باشه یکی آموزش محور که شیوه پذیرش در اون هم باید مثل همه آزمونهای کاردانی و کارشناسی و ارشد صد در صد بر مبنای نمره آزمون سراسری کشوری باشه. و دیگری هم شیوه پژوهش محور که شیوه پذیرش در اون هم باید بر مبنای سوابق تحصیلی و آموزشی و پژوهشی باشه. من نمیدونم چرا الان شیوه پذیرش برای دانشجویان آموزش محور شده بررسی سوابق تحصیلی و آموزشی؟ اگه با این نظر موافقید این دیدگاه رو هم به مجلس و هم به روزنامه خراسان که پیگیر حرف مردم هست اعلام کنید . برای ارسال پیام به بخش حرف مردم در روزنامه خراسان هم باید متن دیدگاهتون رو به شماره ۲۰۰۰۹۹۹ پیامک کنید.

معماری
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۰:۱۵ ق٫ظ

لطفا همه به نماینده های شهرمون تاکید کنیم که تصویبش کنن
باید اونها رو در جریان جو غالب بین داوطلبان آزمون دکتری مبنی بر اینکه اکثریت غریب به اتفاقشون خواستار تصویب این طرح و اجرای اون برای امسال هستند قرار بدیم

مخالف استقلال دانشگاهها
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۴ ب٫ظ

دوستان با نمایندگان شهرتان تماس بگیرید تا طرح ۵۰درصدی ازمون کتبی تصویب شود.

اسد اله خان
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۴۱ ب٫ظ

ورود ۱۴۰ هزار دکتر به بازار کار آمارهای جدید که از سوی وزارت کار ارائه شده، نشان می دهد تنها در بخش تحصیلات دکتری تخصصی و حرفه ای، به زودی ۱۴۰ هزار و ۶۵۸ نفر راهی بازار کار خواهند شد و متقاضی جدی کار محسوب می شوند؛ کاری که احتمالا باید ویژگی‌های خاص خود را داشته باشد و نمی‌توان از فردی که تا مقطع دکترا درس خوانده توقع داشت به ماهیت کار پیشنهادی و جایگاه اجتماعی آن توجه نداشته باشد. بنابراین هرچقدر سطح تحصیلات جامعه بالا برود، از آنسو دایره مشاغل پیشنهادی و قابل انجام توسط گروه تحصیل کرده ارشد نیز کوچک تر است، همچنین یافتن مشاغلی در سطح تحصیلات دکترا در بازار کار فعلی ایران، سخت و دشوار است و در مواردی حتی ممکن است فردی که تحصیلات دکترا دارد تا مدت‌ها موفق به یافتن یک شغل مناسب و قابل اعتماد نشود. علاوه بر این، ۵۸۰ هزار نفر کارجویی که به زودی و تا یکی دو سال آینده متقاضی کار خواهند شد، در مقطع کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند، البته نمی توان تمامی ۵۸۰ هزار نفر را متقاضی جدید کار دانست، چون ممکن است بخشی از آنها افرادی باشند که در حال حاضر در بازار کار شاغل هستند و در حال ادامه تحصیل اند اما بالاخره وجود ۵۸۰ هزار کارشناس ارشد در بازار کار فعلی ایران هم می تواند یک فرصت تلقی شود و هم یک تهدید. کارشناسان می‌پرسند آیا واقعا بازار کار کشور در شرایطی که کسب و کار با مسائل مختلفی دست و پنجه نرم می… ادامه نظر»

سید خاتمی
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۳۵ ب٫ظ

بچه ها دعا کنید این چند روز که ۵۰ درصد ازمون تصویب بشه

آرش \ خطاب به نمایندگاه محترم مجلس
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۶:۱۲ ب٫ظ

بنظربنده بهترین شیوه این است که وزن آزمون مانند آزاد ۷۵ درصدکتبی و ۲۵ درصد مصاحبه آنهم با نظارت دقیق وزارت علوم و گروه بازرسان در روز مصاحبه که خدای ناکرده موجب بارتی بازی و گزینش دانشجویان از دانشجویان شناخته شده و دوست اساتید آن دانشگاهها نشود . ضمن اینکه بهتر است مصاحبه را در مرکزی از وزارت علوم با حضور اساتید منتخب وزارت علوم که متخصص در هرگروه اموزشی هستند بر گزار شود تا اساتید هر دانشگاه نتوانند دانشجوی مورد نظر خودشان را که می شناسند انتخاب کنند .انشالله این طرح عملی شود .

Hamid
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۶:۲۷ ب٫ظ

دقیقا مخصوصا متمرکز بودن مصاحبه در وزارت علوم
والا ما شهرستانی ها هم انسانیم نمی تونیم هزینه کنیم واسه رفت و امد بین شهرها

صبا
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۹:۵۴ ق٫ظ

بله واقعا اگه اینطور برگزار بشه که حق به حق دار میرسه.

علی/لطفا راهنمایی کنید
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۵:۱۱ ب٫ظ

خود من ارشد روزانه تو تهران می خونم ولی با این وضعیت وزارت علوم برای قبولی باید تا ۴۰ سالگی وایسم ببینم کدوم استاد از شخصیت و …. من خوشش می اد. گذشته از ازمون دکتری و وزن ۱۰۰ درصدی مصاحبه که عجیبه باید به دفترچه هم نگاهی بشه. دروس غیر تخصصی چه مفهومی با تخصص داره؟

پریسان
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۴:۲۷ ب٫ظ

سلام. باید برا آزمون امسال وزنی بزارن این که نمیشه یه سری درس عیر تخصصی بخونیم بعد هم هیچ تاثیری نداشته باشه. در عوص برای ازمونی که دانشگاهها میزارن باید تخصصی هارو بخونیم ولی وقتی هم نداره نهایت یک ماه. واقعا این منطقیه؟ مسولین محترم لطفا بیشتر بررسی کنین.

کمک کنید
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  پریسان

حرف دلمون رو زدید مرسی

محمدرضا
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۴:۲۷ ب٫ظ

این طرح قطعا ناعادلانه است
هرکسی که دانشگاه تراز اول کشور درس خوندهو مقالات تراز اول در حد آی اس ای داشته لایق تر است و نیازی به آزمون ندارد

محمد
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۴:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

دوست عزیز شما استعداد درخشان شرکت کن در هر صورت باید ازمون سنجش را بدی شاید اصلا همین نمره اولیه برای معرفی را هم نیاری

علی
آذر ۲, ۱۳۹۴ ۴:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

دوست عزیز مطمئن باش کسایی که تو دانشگاه های تراز اول درس خوندن قطعا نمره سنجش را میارن.

nobody
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

به نظر شما دانشجویی که به هر دلیلی نتونسته تودانشگاه تراز اول درس بخونه یعنی لیاقت نداره؟؟؟ و آیا صرفا دانشگاه هایی که مقطع دکتری دارن با ارزشن و دانشجو های خودشون رو در دکتری جذب میکنن؟؟ پس اگه این طوره چزا در بقیه دانشگاه ها رو تخته نمیکنن که تو ۱۸ سالگی که وارد دانشگاه میشیم تکلیفمونو بدونیم.

نگار
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  nobody

در سن ۱۸ سالگی باید در انتخاب دانشگاه دقت کافی کنید. کسی نمی گه لیاقت ندارید. ولی کسی که مقاله های آی اس آی داره و ۳ سال در مقطع ارشد خوب کار کرده. حقش همون دانشگاه تراز اول خودش هست. این تضعیف حق نیست.شما که به تضعیف حق فک می کنید باید از همون ۱۸ سالگی در انتخاب دانشگاه دقت بیشتری می کردید.

Linguist
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

این حرف اصلا منطقی نیست و ناشی از خودخواهی محضه. دلیلی نداره کسی که تو ۱۸ سالگی به هر دلیلی نتونسته دانشگاه تراز اول درس بخونه، دیگه نخواد یا نزارن اون دانشگاه ها ادامه تحصیل بده. اینجوری در حق خیلی از شهرستانیای که به خاطر دوری و یا هزینه و هر دلیلی نتونستن بیان تهران اجحاف میشه.

نگار
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۸:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  Linguist

شما هم اگه مقاله هایی در حد آی اس آی و مدرک زبان خوب دارید و تالیف کتاب دارید می تونید تا حدی به دانشگاههای تهران امید داشته باشید. وگرنه یکم فک کنید می بینید در حق شما اجحافی نشده و خود خواهی مح نیست.

nobody
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۹:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  نگار

توجه داشته باشید من گفتم به هر دلیلی نتونسته در دانشگاه تراز اول درس بخونه نه اینکه در انتخاب دقت نکرده. در ضمن هستند کسانی که در دانشگاه های تهران نیستند اما مقاله ISI دارند اما چون تو دانشگاه مصاحبه کننده تحصیل نگردند رد میشوند. شما کاملا تو آگا
هیه کامل هستید که تعیین حق میکنید؟

naseri
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  نگار

با سلام، سالها پیش بنده کنکور لیسانس هم علامه قبول شدم و هم پیام نور و برخی دانشگاه های شهرستان و به دلیل شرایط مالی پدر و مادر ، باید کار می کردم و از روی اجبار رفتم پیام نور. تمام دوران دبستان تا کنکور هم بدون خوندن دروس شاگرد اول بودم. اون موقع تهران زندگی می کردیم. اینکه کسی که با برخی شرایط مثل سهمیه ها دانشگاه تهران قبول می شوند و انتظار دارند که تا دکترا در اون دانشگاه بخونند و هیأت علمی بشن، به دلیل سیستم آموزشی غلط از زمان ابتدایی تا دکترا است که در کشور ما حاکم است

داوطلب
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

موافقم

nobody
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۹:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  nobody

دوست عزیز نمیدونم چرا خودتونو به ندونستن میزنید شایدم واقعا نمیدونید!

معماری
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۴:۰۱ ب٫ظ

وزن ۵۰ درصدی آزمون کتبی به عدالت آموزشی نزدیک تره
تصویب این طرح به عنوان یکی از نقاط مثبت این مجلس به جا خواهد موند

saman
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۴:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  معماری

دقیقا!!!!
تصویب کنین خیالمونو راحت کنین!!!

علی
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۳:۴۷ ب٫ظ

وزن ۵۰درصد کنکور شمامل دانشگاه آزاد هم میشه؟

فاطمه
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

نه. این طرح فقط برای دانشگاه سراسری هست.دانشگاه آزاد وزن و درصداش مثل قبل هست.

نگار
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۳:۳۳ ب٫ظ

این طرح اصلا خوب نیست. مسلما کسی که دانشگاه تراز اول درس خونده و مقاله های عالی و مدرک زبان آلی داره نیازی به آزمون کتبی نداره و نسبت به دانشجویان دانشگاه های تراز پایین ارجحیت داره

دکتر
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۵:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

مدرک زبان آلی……

naseri
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  نگار

قابل توجه خانم نگار.من ارشدمو دانشگاه آزاد تهران مرکز خوندم، دو تا از هم کلاسی ها به خاطر برخی تبلیغات که دانشگاه های دولتی تهران از سطح بالای علمی برخوردارند اقدام به انتخاب استاد راهنما و مشاور از دانشگاه تهران کردند( موضوع پایان نامشون مدیریتی و با استفاده از AHP فازی بود) غافل از اینکه استاد داوراز بنیانگذاران این مدل در ایران ( دارای مدرک دکترا از دانشگاه علم و صنعت زیر نظر استاد مرحوم اصغرپور ) بودند. استادان محترم راهنما و مشاور دانشگاه تهران در روز دفاع مبهوت تسلط استاد داور و عضو هیأت علمی واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد بودند و تازه متوجه راهنمایی و مشاوره اشتباه دانشجویان بیچاره شدند. و در پایان جلسه با کلی شرمندگی جلسه دفاع را ترک کردند./متشکرم

حسینی
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۳:۳۲ ب٫ظ

باعرض سلام و ادب امیدوارم وزن آزمون کتبی ۵۰٪لحاظ شود ممنون

malek
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۳:۰۲ ب٫ظ

اینجانب کاملا موافق این طرحم، این طرح جلوی سو استفاده رو مسدود میکنه.خدا خیرشون بده

طاها
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۲:۳۸ ب٫ظ

من که مطمئنم تصویب میشه و ازین بابت خوشحالم که حقمون توسط خیلی از اساتید خورده نمیشه. اما نمایندگان عزیز لطف کنن بعد از تصویب طرح سریعا وزارت علوم رو ملزم به اجرا کنن تا از همین امسال اجرا بشه.
نذارین وزارت علوم که جزئی از قوه ی مجریه هست و وظیفش اجرای قوانین و طرح های تصویب شده هستش قانون تصویبی شما رو اجرا نکنه که در این صورت هم کار شما بیهوده بوده و هم حق ما خورده میشه.
ممنون از شما که پیگیر هستید.

امران
آذر ۱, ۱۳۹۴ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  طاها

مخالف بخش دوم حرف شما هستم. برای امسال باید مطابق با وانچه وعده داده شده عمل بشه; وقت داوطلببینی که با برنامه اعلام شده از طرف وزات علوم برنامه ریزی کردن ک بازیچه نیست

یوسف
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۱:۵۶ ب٫ظ

بنده با این طرح که وزن ازمون کتی دکتری ۵۰ درصدوحتی بیشتراز۵۰درصدباشد کاملا موافقم تا ازتبعیض های بی مورد درزمینه پذیرش متقاضیان ازمون دکتری درمصاحبه تخصصی توسط دانشگاهها جلوگیری شود امیدوارم نمایندگان محترم مجلس این طرح رادرصحن علنی مجلس برای ازمون امسال تصویب کنند.

امیر
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۱:۱۲ ب٫ظ

هنوز وضعیت اضافه ظرفیت ها مشخص نیست چه برسه به سال بعد
کلا همه چیز لحظه ای شده و هیچ برنامه ای برای هیچی نیست
فقط این وسط با اعصاب داوطلبان داره بازی میه

Amir
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

هنوز وضعیت استعداد درخشان ها مشخص نیست امسال گرفتن کو تا تکمل ظرفیتو کنکور سال بعد

..
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۱ ب٫ظ

هر تصمیمی که گرفته بشه، نباید برای آزمون امسال اعمال بشه; اینجوری اونایی ک مطابق منابع اعلام شده از سوی سنجش مطالعه کردن و زحممت کشیدن، ضایع میشه

Amir
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

١٠٠٪ تغییر میکنه کمترین تغییر این که مثل سال قبل بشه با همون منابع قبلی و ازمونم فرودین برگزار میشه.
هچکدوم از اعضاء کمسیون مجلس با این طرح موافق نیستن

فرشاد
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  Amir

منظورت کدوم کمیسیونه اگه منظورت آموزشه که اونا موافقت کردن که داره میره صحن علنی اونجاههم که بحث کمیسیون نیس بحث شخص نمایدس که موافق باشه

Amir
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۳:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  فرشاد

فکر نکنم شما از گفتتون مطمئن باشید که موافقت کردن چون چیزی که مکتوب هست و مورد تایید کمسیون آموزش هستش طرح ۵٠-۵٠ نه ١٠٠٪ وزارت علوم
تغییر شیوه پذیرش و تاریخ ازمون بعلت عدم کفایت روش کنونی جهت جذب دانشجو موضوعی که تو صحن علنی مجلس در موردش بحث میشه

علی/لطفا راهنمایی کنید
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۷ ب٫ظ

واقعا جای تاسفه. برای ازمونی که گذاشتن ووزنی هم نداره ۱۲ تا ۱۳ درس امتان باید داد اونم درسای غیر مرتبط کاملا غیر علمی دفترچه تدوین شده واصلا ایراد دارده. وزن ازمونم ۵۰ داقل باید باشه .

حسین
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

انشالله این بار سنت شکنی بشه و به موقع جلوی این تصمیم اشتباه گرفته بشه هم در اعلام منابع و هم در میزان تاثیر نمره ازمون ها.باشد که مصداقی بر شعر نوشداروی پس از مرگ سهراب نباشیم…

دکتر
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

آخه عزیز من…۳ماه مونده به کنکور که نمیتونن منابع رو عوض کنن….تازه تا تصویب بشه ابلاغ بشه حداقل یکماه میگذره..که دی ماه اصلا ثبت نامه…خیلی خیلی بعیده این تغییر…خودتونم یه کم فکر کنیدبه این نتیجه میرسید

زکریا
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۸ ق٫ظ

پس تکمیل ظرفیت چی شد

بیشتر از ۲۰۰۰نفر ظرفیت خالی مونده

ب
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۲ ق٫ظ

تعجب.مجلسی های با وزارت علومیا دست به یکی نشدن.ولی فکر نکنم زورشون به وزیر علوم برسه
۵۰-۵۰بشه

موسی
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۳ ق٫ظ

اصلا ۵۰ – ۵۰ هم بشه باز رزومه تاثیر گذار خواهد بود…رزومه تون رو قوی کنین دوستان ….یعنی فقط وزن آمزمون و مصاحبه جا به جا میشه و تا رزومه خوبی نداشته باشیم نخواهیم تونست وارد دوره دکتری بشیم.

رسول
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۳ ق٫ظ

مهمترین چیز برامون آرامشه که با دعوای مجلس و وزارت علوم اونو ازمون گرفتن. هرروز یه حرفی میزنن. توروخدا برید با هم به یه نتیجه برسید بعد بیاید اعلام کنید.

امیر
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۵۴ ق٫ظ

اضافه ظرفیت ها چی شد ؟؟؟؟ کسی خبر داره ؟؟؟؟

دکتر
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۷:۵۰ ق٫ظ

دوستان عزیزم…..هر چیزی که از طرف مجلس تصویب بشه شامل امسال نمیشه….چون اگه بخوان ۵۰-۵۰رو هم لحاظ کنند باید دروس امتحانی حتما عوض بشه..که با توجه به زمان کمه باقی مانده این امکان پذیر نیست…پس برین درساتون بخونین…..

Hamid
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۰:۰۸ ق٫ظ

خدا کنه به ما شهرستانی ها هم توجه بشه که فاصله محل زندگیم با اولین ترمنیال مسافرتم ٢۵٠ کیلومتره از اونجا هم تا تهران ٢٠٠٠ کیلومتر که توانه فراهم کردن این همه هزینه رو نداریم پارسال خیلی از دوستانم فقط تونست شهرستان های اطراف و برن
امسال هم که اگر ١٠٠٪ باشه باید همه مصاحبه هارو بریم و این یعنی عملا یعنی نصف شهرا امکان پذیر نیست واسه ماها
یا درصدو عوض کننن که جاهای که مطمنئن هستیم بریم یا حداقل تو مراکز استان یا تهران مصاحبه انجام بگیره نه هر دانشگاه خودش
والا دوستان ما هم حق داریم فقط چون مث شهریور کوچیک هستیم دیده نمیشیم

نگار
آبان ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۳ ب٫ظ

هرچی تصویب بشه شامل آزمون اسفند ۹۴ نمیشه
برید درستون بخونید

محمد
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  نگار

درصدها تغییر خواهد کرد به حول و قوه الهی

دکترا
آبان ۳۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

مواد رو تابستان عوض کردند قبلا اعمال شده اطلاعیع ش مرداد رو سایت سنجش گذاشتن پس برا امسال اعمال میشه

davtalab
آبان ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۶ ب٫ظ

حالا اگه نحوه گزینش تغییر کرد, آیا منابع برای امسال همونی خواهد بود که سنجش قبلا اعلام کرده؟ یا منابع نیز تغییر میکنه؟!!

طاها
آبان ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۶ ب٫ظ

امیدوارم این بار مجلس حق ما رو بتونه بگیره.
۵۰ درصد آزمون به نظرم منطقی ترین مورد در موضوع سنجش دکترا هستش.
تو رو خدا نمایندگان عزیز کوتاه نیان و زیر بار حرف وزارت علوم ترن.
قانون رو مجلس تعیین میکنه. نمیدونم مشکل چیه که وزارت علومه اجرا نمیکنه.
آقای دکتر شریعتی نیاسر شما که دیگه باید بدونین ما چی میگیم!

محمد
آبان ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۷ ب٫ظ

ایول ۵۰درصد و نمایندگان غیور

مرتضی
آبان ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۳ ب٫ظ

به نظرمن باطرح مجلس زمینه اعمال نفوذ بیش از حددانشگاهها ازبین میره وعدالت اموزشی برقرار میشه وزارت علوم بااین شیوه ای که امسال اعمال کرده مخصوصا درموادازمون مرحله اول دچار اشتباه فاحشی شده من باید تمام دروس تخصصی دوره کارشناسی رادرزمینه حقوق جزا اساسی- بین الملل -اصول فقه که ربطی به گرایش حقوق خصوصی نداردوبالغ بر۳۰کتاب داردروبخونم امتحان بدم بعدبرای مصاحبه ظرف یکی دوماهی متون حقوقی ایین دادرسی مدنی حقوق تجارت که جزمواد مرحله اول نیست بعلاوه کتب حقوق مدنی که وقت زیادی رامیخواهد رامطالعه کنم واین عملا امکان ندارد اگه بگیم همه یک شرایط رودارند بااین حساب همه ازنظرعلمی ضعیف هستند چون بیشتروقتشان صرف منابع بی ربط به گرایششون میشه درحالیکه سالهای قبل درمصاحبه داوطلبان خیلی قوی بوده اند من نمی فهمم این شیوه چه توجیهی داره تازه این فقط یکی ازاشکالات این طرحه بخوایم اشکال بگیم اشکال زیاده امیدوارم صدامون به گوش مسیولین برسه.

مجلس
آبان ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۳ ب٫ظ

امیدوارم که مجلس به حرف داوطلبین گوش بده و پنجاه درصد ازمونو بگیره

saman
آبان ۲۹, ۱۳۹۴ ۷:۵۷ ب٫ظ

دمشون گرم
خدا کنه ۵۰ درصدو به آزمون بدن خیالمون راحت شه

nazanin
آبان ۲۹, ۱۳۹۴ ۷:۵۳ ب٫ظ

وایییی خداااااااا تا کی این استرس ها باید ادامه داشته باشه .امروز وزارت علوم میگه همون که ما گفتیم .فردا مجلس میگه نه اقا حرف حرف ماست .تو رو خدا بذارید با ارامش بخونیم .خدایاااا ما چه گناهی کردیم اخه

fanos
آبان ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  nazanin

نگران نباشید قبول میشید خانم دکتر …تا دو سال دیگه بیشتر ارشدا دکترن …