جزییات ازمون دکتری در شیوه نامه جدید پذیرش دانشجو

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

با تدوین شیوه نامه جدید پذیرش در مقطع دکتری ازهرگونه اعمال سلیقه در پذیرش دانشجوی دکتری جلوگیری به عمل می آید.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاون اموزشی وزیر علوم در گفتگو با خبر 20  شبکه چهار سیما افزود: شیوه نامه جدید پذیرش دانشجوی دکتری یکماه پیش به دانشگاهها ابلاغ شد.

مجتبی شریعتی نیاسر به دغدغه های دانشجویان ونمایندگان مجلس اشاره کردو گفت: در این شیوه نامه با یکپارچه سازی نظام پذیرش دانشجوی دکتری ولزوم توجه به سوابق اموزشی وپژوهش داوطلبان والبته جلوگیری از هرگونه اعمال سلیقه به تمامی دغدغه های داوطلبان ونمایندگان مجلس پاسخ داده شد.

شریعتی نیاسر اظهار داشت: سوابق اموزشی وپژوهشی داوطلبان در قالب فرم های امتیاز بندی شده مشخص می شود.

وی با اشاره به اینکه سیستم های دانشگاهی اعم از دانشگاه ازاد،دولتی وغیر دولتی مجری دوره های دکتری هستند گفت: تمام دانشگاه ها موظف هستند که طبق این شیوه نامه به پذیرش دانشجوی دکتری اقدام کنند.

شریعتی افزود: دانشگاه ها موظف هستند که یک ماه قبل از برگزاری ازمون غربالگری خود را که در پایان فصل زمستان انجام می دهند به وزارت علوم منعکس کنند و ما هم رسما و به صورت کاملا شفاف روی سایت قرار می دهیم.

معاون اموزشی وزیر علوم با اشاره به اینکه دستگاههای نظارتی در این مرحله فعالیت دارند گفت: از هرگونه اعمال سلیقه از سوی دانشگاه ها جلوگیری به عمل می آید.

وی به حضور سازمان سنجش در ازمون دکتری اشاره و تصریح کرد: مراحل پذیرش دانشجوی دکتری به دودسته تقیسم می شود که در بخش ازمون سنجش عمومی، سازمان سنجش غربالگری داوطلبان را انجام می دهد و سپس براساس امتیازاتی که داوطلبان کسب کردند به دانشگاهها معرفی می شوند .

وی گفت: با این شیوه نامه مباحث مربوط به تعدد منابع ازمون دکتری از بین می رود به طوری که در بخش سنجش عمومی فقط از دروس پایه در سطح لیسانس از داوطلبان ازمون گرفته می شود ودر بخش تخصصی دانشگاهها مسئول ارزیابی داوطلبان هستند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

75 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Anna
آذر ۱۶, ۱۳۹۴ ۷:۱۴ ب٫ظ

سلام
دکترای مطالعات زنان کلا حذف شد؟

دانشجو
آذر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

من سوالات ازاد پارسال با جواب رو میخوام گرایش روانشناسی تربیتی. ازکجا باید تهیه کنم؟

لطفا توجه کنید
آذر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۶ ق٫ظ

دوستانی که چندین ماهه دارید درس میخونید، لطفا اگه میخواید حقمون ضایع نشه، به هر طریق ک میتونید، چه از طریق ایمیل و تماس تلفنی و چه حضوری و چه ارتباط با نمایندگانتون تو مجلس; اعتراضتتون رو به ۱_ کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و ۲_ وزارت علوم برسونید که: برای ازمون امسال نباید تغییری در منابع داده بشه، طرح مجلس اگه برا امسال اعمال بشه برای ما ک چندین ماه داریم زحمت میکشیم فاجعه میشه. مجلس الان اینقدر پیام بش رسیده مبنی بر موافقت با طرحشون ک اصلا ب این نکته ای ک گفتم توجه ندارن! باید متوجهشون کرد; لطفا از امروز دست ب کار بشید دوستان، هر یک پیام، یک درصد احتمال شنیده شدن نظر امثال ما رو بیشتر میکنه

یه دوست
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۰ ب٫ظ

دوستان گل و پر تلاش من اعمال سلیقه همیشه بوده و هست.بارها از اساتید دانشگاه تهران شنیدم که میگن ما دانشجوهای خودمون رو کنار نمیزاریم به خاطر رتبه آزمون.متاسفانه سیستم آموزشی کاملا مغرضانست و اساتید هر دانشگاه تعصب خاصی به فارغ التحصیلای دانشگاه خودشون دارن.حتی چند مورد رو با مثال و خنده بیان کردند که چجوری هم رد کردن

توجه توجه
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۰:۰۸ ق٫ظ

بچه ها اشتباه نکنید سوالات در سطح لیسانس نیست فقط اسمی در حد لیسانسه. من دانشجوی دکترام از استادم که طراح سوال هست برای یکی از دوستام منابع رو پرسیدم. تقریبا همون منابع پارسال هستند فقط تعداد سوالات که ۱۰۰ تا بود شده ۸۰ تا و نسبت سوالات از هر درس فرق کرده و همینطور درسهایی که قبلا نبوده و الان اضافه شده سوالات بسیار کمتری نسبت به بقیه طرح میشه

دانشجو
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  توجه توجه

با سلام، میشه بگید چ رشته ای هستید؟ منظورتون اینه ک تعداد سوالات هر درس مساوی با درس دیگه نیست؟!!

توجه توجه
آذر ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

رشته من بیولوژیه. خیر مساوی نیست. قبلا هم مساوی نبود

توجه توجه
آذر ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

رشته من زیست شناسی هست. نه مساوی نیست. قبلا هم تعداد سوالات مساوی نبود

دکتر
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۸:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  توجه توجه

آخه خیلی از رشته…درسهایی که براشون تعیین کردن…درسهای زمان لیسانسشون هست!،……بعضی از رشته ها هم که دروسشون مشترکه یعنی هم در لیسانس و پیشرفته ی اون درس رو در فوق لیسانس خوندن….الان سر در گم شدیم چیکار کنیم….

آندیا
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

درسته که پیشرفته اون درس رو تو فوق لیسانس خوندید، خیلی از رشته ها اینطورین. ولی دقت کنید اسم همون دروس تو لیسانس و فوق لیسانس با هم فرق داره. لاقل همون کلمه پیشرفته به اسمش اضافه شده و در ضمن نشان دهنده تخصصی بودن اون درس هست. ولی دقت کنید که در منابعی که اعلام شده اسم درس اعلام شده با اسم درس لیسانس برابر هست و همون مطالبی هست که برا قبولی در ارشد مطالعه کرده بودید هست و هیچ مطلب تخصصی در این آزمون مد نظر نیست.

توجه توجه
آذر ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  آندیا

دوست عزیز من توی همون منابع هم که به شما معرفی کردند ذکر نکردند که محدوده عمومی وتخصصی چیه؟ پس اونا میتونند از منابع ارشد هم استفاده کنند. مثلا برای لیسانس ما یه درس بود به نام سلولی و ارشدمان هم همین درس به نام پیشرفته بود که مباحثی که در دانشگاه ارشد من تدریس میشد در واقع همانهایی بود که در دوران لیسانسم تدریس میشد و حتی کمتر از اون. پس نمیتوان به صرفا به اسم منابع تکیه کرد

خانم دکتر
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۶:۳۴ ب٫ظ

بچه ها آمار از روی چی می خونین؟

موسی
آذر ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  خانم دکتر

هادی رنجبران

جواد
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۳:۴۱ ب٫ظ

من بخاطر موضوع استعداد درخشان شخصا با وزیر صحبت کردم.ایشون گفت کنکور سال ۹۵ انقدر سخته که هیشکی قبول نمیشه.۱۲۰هراد دکترای بیکار.

سحر
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۶:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

چرا استرس میدی اقای محترم؟ما داریم درس میخونیم چرا ناامیدی ایجاد میکنید

شیما
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۶:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

سلام

آقا جواد (جناب وزیر)نظرشون راجع به پذیرش بدون آزمون سال آینده چی بود؟
اونم تغییر میکنه؟
من معدلم بالای ۱۹ و نفر اول ورودیمون هستم. با دوتا مقاله پژوهشی و ی دونه ترویجی. و ۷-۸تا همایش. البته چنتا مقاله در حال داوری هم دارم ، شاید تا موقع مصاحبه دوتای دیگه پذیرش بگیرم.
ب نطرتون اصلا کنکور شرکت کنم ؟ یا به امید پذیرش بدون آزمون بمونم

نیما
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

ازاد یا دولتی؟

مریم
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

یعنی وزیر به شما مستقیما از کار خودشون ایراد گرفتن!!! دوست عزیز چرا اگر خودتون نمیخواهید بخونید برای بقیه نگرانی ایجاد میکنید آخه!!!

علی
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۷:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  جواد

هیشکی قبول نمیشه:)) یعنی ظرفیت پذیرش امسال صفر؟:))

ستاره
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  جواد

یعنی چی؟یعنی هیچکس قبول نمیشه؟پس چرا کنکو برگزارمیشه؟خواهشا اینطوری صحبت نکنید هیشششششششکییییی قبول نمیشه خنده داره هااااااا…..

شیما
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۷ ب٫ظ

سلام
بچه ها خواهش میکنم اگه کسی اینجا روابط بین الملل می خونه، به من بگه چه درسایی رو بخونم.
و ی چیز دیگه:
اون بالا گفته در بخش سنجش عمومی فقط دروس پایه لیسانس؟!؟!؟!
گفته فقط

یعنی دیگه زبات و استعداد نیست؟
یامن اشتباه متوجه شدم
لطفا جوابمو بدید
ممنون

روابط بین الملل
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۴:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  شیما

زبان و استعداد که جزء منابع امتحان است.منظور از دروس لیسانس دروس اختصاصی هست که شامل جامعه شناسی سیاسی، مبانی علم سیاست، سیاست و روابط بین الملل و اندیشه سیاسی است

شیما
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۶:۳۶ ب٫ظ

سپاس فراووون

فهیمه
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۹ ق٫ظ

سلام .بچه ها واسه مقالاتی که از پایان نامه استخراج کردیم فقط باید اسم استاد مشاور و راهنما و خودمون بخوره ؟یا کسی دیگه هم میشه؟

حسین
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  فهیمه

سلام. اگه بخوای اسم دیگه رو بزنی نباید توی پاورقی بنویسی که مقاله ت مستخرج از پایان نامه س.

اما اگه استاد راهنما و خودت باشی باید توی پاورقی ذکر کنی که مستخرج از پایان نامه س

کیانا
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۹:۴۵ ق٫ظ

با نظر محسن موافقم. من با کلی دوندگی هنوز مقالاتم چاپ نشده اما دوستانی رو می شناسم که یک چهارم من تلاش نکرده اند و الان چند تا مقاله دارن.

دکتر به حسین
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۷:۰۱ ق٫ظ

حسین جان نگفتی آخر……

که اینکه سوالات در حد لیسانس هست رو از کسی پرسیدی و بهت گفتن…یا به خاطر متن بالا گفتی…

آخه رشته ما دروسش مشترکه با ارشد…واسه همین معلوم نیست از کدوم بدن…یه خورده سردرگمیم

حسین
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر به حسین

سلام. تمام رشته ها تقریبا همینه. اما بعد از ۶ سال درس خوندن توی کارشناسی و کارشناسی ارشد باید تشخیص بدی که کدوم کتاب مال سطح کارشناسی هست؟

در ضمن بیشتر کتابها اگه مقدمه نویسندگان رو بخونی خودشون نوشتن که این کتاب برای دانشجویان کارشناسی است یا کارشناسی ارشد

همچنین با توجه به اسانی و سختی کتابها میتونی تشخیص بدی که کدومش برای کارشناسی هست

دکتر
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۳:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

میدونم کدوم برای کارشناسی است….منظورم سطح سوالات بود…؟که در حد ارشد یا لیسانس؟….چون بعضی رشته ها مثلا یک درس رو در لیسانس داشتن..پیشرفته یاون رو در ارشد خوندن…حالا میخوام ببینم اینکه میگی در حد لیسانس سوال میدن از استادی کسی فهمیدی یا از متن بالا میگی؟چون خیلیا میگفتن هردوتارو بخونین

محسن!!
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۶ ب٫ظ

من فک میکنم دادن امتیاز زیاد به سوابق اموزشی و پژوهشی در وضعیت فعلی که ما با ان روبه رو هستیم، ملاک بهتری از ازمون نیست.به چند دلیل اولا تهیه کردن روزمه مثلا طرح پژوهشی کار بسیار ساده است مثلا یه شخص اشنا در یه شرکت یا موسسه داشته باشی و برات فراهم کند، یا خود پذیرش مقاله اگر یه نفر با یک فصلنامه رفیق باشه خیلی راحت میتونه گواهی پذیرش بگیر نسبت به کسی که اشنا نیست و هزاران نمونه در این سطح. با این طرح صرفا بازار دلالان رونق گرفته. روزانه چقد مقاله خرید و فروش میشه!!!!

آرمان
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۹:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  محسن!!

مقالاتی که ربطی به موضوع پایان نامه ارشد نداشته باشه و میخاد ۱۰۰ تا هم باشه بدرد هیچی نمیخوره، دوتا مقاله درست حسابی از پایان نامه داشته باشی کارت راه میافته

حیدری
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  آرمان

دوست عزیز کجا گفته که مقاله حتما باید فقط از پایان نامه باشه در جدول امتیازات مصاحبه کدر همین سایت هم هست گفته مقالات مرتبط با رشته تحصیلی بنابراین اگر ۱۰۰ مقاله داشته باشی که با رشته تحصیلی ات باشه ۲۱ امتیاز علمی و پژوهشی و ۶ امتیاز علمی و ترویجی و اگر این مقاله ها را روانه کنفرانسی کرده باشید ۴ امتیاز مگیری پس ۳۱ امتیاز ناقابل وجود دارد از مقاله دوست عزیز مگر از پایان نامه چند تا مقاله میتوان دراورد شاید نهایتش ۳ تا پس چرا ۳۱ امتیاز به مقاله اختصاص داده اند.

دانشجو
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۹:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  محسن!!

طرح پژوهشی باید مصوب دانشگاه باشه نه در شرکت

حسین
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۳:۱۲ ب٫ظ

اصلا دانشگاه ازاد ارتباطی به دولتبی نداره .فکر کنم منطظورش اینه که برای مصاحبه شییوه امتیاز دهی باید معلوم باشه

حسین
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۷:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

اره دقیقا منظورش همینه. شیوه امتیاز دهی مشخص شده

ندا
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۲:۰۰ ب٫ظ

اسمش دکتری تخصصیه اما میخوان سنجش عمومی انجام بدن.

آرمان
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۹:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  ندا

خخخخخ دقیقا

ع
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

سال گذشته هم گفتین که اعمال سلیقه اعمال نمیشه بر اساس همان جدول اساتید به هرکس دلشان بخواه نمره میدن و خود شما هم میدانید اعمال سلیقه میشه

حسین
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۱ ب٫ظ

خدا رو شکر. واقعا دمشون گرم بالاخره امروز مطمئن شدم که ذر سطح لیسانس امتحان میگرن.

دوستان مطمئن باشید حتی اگه اساتید در سطح ارشد و دکتری سوال طرح کنن دیگه سنجش اون سوالات رو توی ازمون نمیده بلکه خود سنجش از بانک سوالات در سطح کارشناسی ازمون رو برگزار میکنه

کار بزرگ دیگه که کردن نظارت بر ازمون و همچنین فرم جدول امتیازات اموزشی و پزوهشی هست که مانع اعمال سلیقه میشه. واقعا دمشون گرم.

بچه ها دیگه با این کار جلوی دانشگاه تهران در اعمال سلیقه گرفته میشه و مجبورن بر طبق فرم بهمون نمره بدن. معناش تیر خلاص بر پیکیر اساتید پارتی باز و فصل جدیدی از شایسته سالاری در ازمون دکتراس
بازم میگم دم سنجش و وزارت علوم گرم.

دکتر
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

حسین آقا این استنباط خودتون از متن بالاست یا از کسی پرسیدین؟؟

حسن
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

سلام حسین جان . من دوساله با رتبه زیر بیست رد شدم البته امسال تورشته ما رتبه ۲و۷و۹و۱۳و۱۶و۱۷و۱۸و۱۹و۲۰و۲۱رو رد کردن در عوض دانشجوهای خودشون را با رتبه بالاتر از سی قبول کردن. منظورم اینه اگه ازمون نود درصد باشه و ده درصد مصاحبه باز اساتید بزرگوار با هر ترفندی بوده دانشجوی خودشون را قبول میکنن و اعمال سلیقه صد درصد هستش . در ضمن حسین جان پارسال تو قسمت مصاحبه تو یه دانشگاه به من هشت دادن و تو دانشگاه دیگه پنجاه و پنج ، و تو دانشگاه تراز اول تهران ۴۵و تو یه دانشگاه سطح سه ،سی چهار بهم دادن .پس سلیقه رتبه یک ،مصاحبه وپژوهش رتبه ۲ و آزمون هیچ ارزشی نداشته چه با هفتاد سی و یا پنجاه پنجاه

حسین
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۷:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

حرفت درسته کاملا. اما امسال این مشکل برطرف شده و طبق استاندارد مشترک نمره میدن. دیگه هر کی نمیتونه از خودش قانون دربیاره. همه دانشگاهها طبق فرم اموزش و پزوهش نمره میدن

محمد
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

این نظر شخصی خودتونه

زهرا صابرنیا
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۶ ق٫ظ

به خدا من گیج شدم نمیدونم چی بخونم چیکار کنم هروز یه برنامه کی امتحان میگیره کی مصاحبه میکنه…

موسی
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۶ ق٫ظ

آقا امیر اساتید رشته ی ما هم میگن ما این منابع رو قبول نداریم.همه چیز با سازمان سنجشه و مطمئن باش از همین منابع سوال میاد و وقتی به دانشگاه ها معرفی شدی یک امتحان و یک مصاحبه ازت میگیرن که هر دانشگاهی دروس امتحانی خودش رو مشخص کرده.هرچی گیرت اومد رو بخون.خداخیرشون نده چطوری زندگی روانی ما رو به کنترل خودشون گرفتن.

Amir
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۸ ق٫ظ

این طرحو با کی مشورت کردن چرا پس اساتید رشته من میگن ما اصلا این منابع رو قبول نداریم امسال خودمون از دروس تخصصی امتحان میگیریم خب این که یعنی تعدد دروس و منابع الکی باید اسفند یه امتحان کاملا بی اهمیت بدیم
نگیرن پس اصلا کنکوره مستقیم بریم دانشگاه مصاحبه بدیم

نازنین
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۶ ق٫ظ

یه سوال مگه درصد کنکور کتبی تو نتیجه نهایی کنکور اعمال نمیشه یعنی همون سی درصد؟

پرستو
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  نازنین

خیر نمیشه آزمون کتبی فقط جهت انتخاب دانشگاست

حسین
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  نازنین

سلام. اعمال میشه. به حرف دیگر دوستان گوش ندهید. ۳۰ درصد هم برای معرفی به دانشگاههاس و هم اینکه توی نتیجه نهایی هم اعمال میکنن.

مهسان
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۵:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

سلام.انتخاب اینکه دانشگاه آزاده تصمیم بگیره آزمون عمومی که سنجش میگیره را در گزینش تأثیر بده یا نده حتی می تونه درصد تأثیر را هم انتخاب کنه.دوستان لطفاً اول آیین نامه های ابلاغی و شیوه نامه ای را که توی سایت پی اچ دی تست و سنجش گذاشت شده خوب بخونید

مریم
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۹:۵۱ ق٫ظ

واااای خدا…این بی برنامگی نوبره به خدا. تا یه روز مونده به کنکور اینا میخان هی برنامه جدید ارایه بدن…الان تکلیف رشته ما که لیسانس نداشته و از چنتا رشته مختلف جذب ارشد شدیم چیه؟! واقعا فکر کردن این طوری اعمال سلیقه دانشگاها کمتر میشه؟! :-(

دکتر
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۸:۱۴ ق٫ظ

داره میگه دانشگاه آزاد هم باید اینجوری برگزار کنه آزمونش رو…..دانشگاه آزادهم که واسه خودش داره ۱۶آذر ثبت نام میکنه…بازهم به روش قبلی خودش…

رمز
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۷:۱۱ ق٫ظ

باسلام
فکر نکنم خودشونم بدونند میخوان چی کار کنن اینده سازان ماهستیم اما انگار نه انگار که ما اعتراض داریم اون از بورسیه اینم از دکتری من از اقای وزیر و دولت خواستار رسیدگی به این مسایل هستم دیگه این همه بی برنامه بودن نوبره به خدا مجلسم که معلوم نیست چی کار میکنه خدا رحم کنه

saba
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۳:۰۸ ق٫ظ

این چی میگه الان؟
{دانشگاهها موظف هستند که یک ماه قبل از برگزاری ازمون غربالگری خود را که در پایان فصل زمستان انجام می دهند به وزارت علوم منعکس کنند و ما هم رسما و به صورت کاملا شفاف روی سایت قرار می دهیم.} یعنی ما یک ماه قبل کنکور باید بریم توسط دانشگاهها غربالگری بشیم؟؟؟ یعنی ازمون تخصصی دانشگاهها قراره قبل کنکور برگزار بشه؟؟ غربالگری توسط دانشگاه الان یعنی چی دقیقا؟؟؟

س
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۶:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  saba

سلام دوست عزیزم
خیر، منظور اینه که قبل از امتحانی که سنجش قراره برگزار کنه باید دانشگاها تکلیف رو مشخص کنن که قراره برای مرحله دوم چی کار کنن؟ آیا فقط مصاحبه میگیرن یا امتحان کتبی هم میگیرن؟ زمان اونا کی خواهد بود؟ و اینکه اون تراز مورد قبولشون چنده؟ کلا منظور اینه که تا یه ماه قبل از امتحان همه چی مشخص میشه و دانشجوها میدونن که هر دانشگاه چه جوری میخواد پذیرش کنه

مهسا
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۷:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  saba

سلام
من فکر میکنم منظورش اعلامِ اون ترازی هستش که داوطلبان به عنوان حداقل تراز دعوت به مصاحبه به اون دانشگاه باید داشته باشن.

موسی
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۰ ب٫ظ

سلام بچه ها …به نظرم به این مسائل توجه نکنین همون منابعی رو که تا الان خوندین رو بخونین …توکل مون باید به خدا باشه

سحر
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۶ ب٫ظ

من پارسال تو رشته بهداشت مواد غذایی شرکت کردم و رتبم ۳۷ شد. مطمئن بودم که امسال قبول میشم ولی چون رشته ها رو ادغام کردن دیگه امسال نمی تونم شرکت کنم چون منابع کاملا زیر و رو شده و دروسی که هیچ ربطی به بهداشت مواد غذایی ندارند را باید بخونم که چون امکانش نیست و کاملا بی ربط به موضوع بهداشت مواد غذایی هست کلا از شرکت در آزمون صرفنظر کردم. این واقعا انصافه؟!

دانشجو
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۶:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

سلام
ب این نکته توجه داشته باشید ک شرایط برا همه یکسانه و الان دیگه همه باهم مساوین; به نظرم هنوز فرصت زیادی دارید پس نا امید نشید و شروع کنید

نرگس
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۹:۵۸ ب٫ظ

دوستای خوبم سلام بیایید همه باهم به آقای دکتر شریعتی نیاسر ایمیل بزنیم حداقل ازمون رو یا اخر اسفند برگزار کنن یا اخر فروردین به خدا اینطوری بهتره

مهناز
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  نرگس

سلام منم موافقم حالا میلشواز کجا گیر بیاریم والا آخر فروردین بزاره دعای خیرمون پشت سرشه

نرگس
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهناز

mshariat@ut.ac.ir
ایمیل دکتر شریعتی نیاسر

Amir
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۹:۵۵ ب٫ظ

بابا این جلوگیری از تعدد دروس چی من دارم دیونه میشم
خب واقعا بعنی چی دیگه سنجش امتحان نگیرن خود دانشگاه فقط بگیره
اصلا در جریان نیستن فکر کنم

پرستو
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۹:۵۵ ب٫ظ

یعنی کنکور امسال راحت تر از سالهای گذشته ست البته از نظر سطح سوالات نه تعدد منابع.چون گفتن آزموت در سطح لیسانس.این برداشت من درسته؟

amir
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۷:۲۷ ب٫ظ

کجا دیده اید که پنج رشته در یک رشته ادغام بشه و از دروس تخصصی آن رشته امتحان گرفته شود؟
رشته های گروه زراعت شامل رشته های زیر است

زراعت
شناسیایی علف های هرز
اصلاح نباتات
آگرواکولوژی
تکنولوژی بذر———
—-حال دروس فقط مربوط به گروه اصلاخ نباتات است که نسبت به به قیه از پذیرش کمتری برخورداره.
کسی مخواهد فیزیولوژی گیاهان زراعی شرکت کنه براش طرح آزمایشات.آمار.ژنتیک و اصول زراعت گذاشته اند که همگی مربوط به اصلاح نباتاته.و این ظلم بزرگی است و کسی بررسی نمی کند.

دانشجو
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۷:۱۱ ب٫ظ

احسنت به آقای شریعتی; من موافقم

امممممم!!!
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۴:۳۳ ب٫ظ

خوب اقای شریعتی همیشه میگه به دغدغه دانشجویان و مجلس پاسخ داده در صورتیکه من نمیبینن پاسخ روشنی از طرف ایشون.

Amir
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۴:۲۷ ب٫ظ

جلو تعدد دروسا اینجوری میگیرن اخه منابع ما سه برابر سال قبل شده
بابا این یعنی چی بعدم که دانشگاه امتحان خودشو میگیره تخصصی
چطوری جلو تعدد منابع رو گرفتین وااااااای!؟؟؟؟؟؟؟؟؟

علی
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۴:۱۴ ب٫ظ

واقعا طرح غیر علمیه/کجای دنیا ۱۵ درسو امتحان می گیرن. متاسفم

نرم افزار
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۴:۱۳ ب٫ظ

سلام مگه تو یکی از اخبارش نگفته بودن دانشگاهها حق گرفتن امتحان تخصصی جدا رو ندارن؟یا من اشتباه برداشت کردم

اب
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۷:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  نرم افزار

سلام، گفته بود امتحان اختصاصی ن تخصصی

میرزایی
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۱:۵۸ ب٫ظ

آزمون سنجش در سطح لیسانس می باشد؟ الان؟

پوران
آذر ۲۲, ۱۳۹۴ ۷:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  میرزایی

سلام دوستان وقت بخیر. من میخوام رشته کلام اسلامی شرکت کنم خواهش میکنم اکه کسی میدونه راهنمایی کنه منابع رو باید از کجا پیدا کنم؟ ممنون میشم

Amir
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۱:۱۰ ب٫ظ

تعدد منابع ازمون دکترا واقعا یعنی چی
یعنی هیشکی متوجه این همه اشکالات این طرح نمیشه فقط دو خط اخر بخونید به علت تعدد منابع سنجش ازمون از دروس لیسانس میگیره بعد که تعدد منابع حل بشه دانشگاه دوباره تعدد منابع میکنه و امتحان میگیره
خب بگین می خوایم اینجوری برگزار کنیم دیگه این دلایل کذایی چی

پونه
آذر ۲۲, ۱۳۹۴ ۷:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  Amir

سلام دوستان وقت بخیر. من میخوام رشته کلام اسلامی شرکت کنم خواهش میکنم اکه کسی میدونه راهنمایی کنه منابع رو باید از کجا پیدا کنم؟ ممنون میشم