گلایه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از طرح ادغام سنجش و پذیرش

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

با تصویب طرح سنجش و پذیرش و ادغام آزمون های دکتری آزاد و سراسری، تحصیلات تکمیلی به سمت دولتی شدن پیش خواهد رفت.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر میرزاده در این جلسه اظهار داشت: طرح ادغام سنجش و پذیرش دانشگاهها برای اولین بار در زمان مدیریت قبلی مطرح شد که اضطراب زیادی را برای خانواده ها به همراه داشت. به این دلیل که داوطلبان تحصیل در مقطع کارشناسی، ابتدا در کنکور سراسری شرکت می کردند و اگر به هر دلیلی موفق نمی شدند، شرایط شرکت در کنکور دیگری با نام کنکور دانشگاه آزاد اسلامی، برای آنها فراهم بود.

وی افزود: طرح ادغام آزمون های تحصیلات تکمیلی دانشگاههای دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی، بار دیگر فشار روحی و روانی زیادی برای داوطلبان و خانواده هایشان به همراه خواهد داشت.

دکتر میرزاده با بیان اینکه هنوز مرکب نامه حمایت 242 نماینده مجلس شورای اسلامی خشک نشده است، گفت: طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور که دقیقاً مغایر این نامه است، از سوی برخی نمایندگان محترم مجلس در حال طرح در مجلس شورای اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به طرح آمایش گفت: در حال حاضر 72درصد آموزش عالی ایران، دولتی است. به این معنی که دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاههای غیرانتفاعی 28درصد را تشکیل می دهند. هرچند از نظر تعداد دانشجو، دانشگاههای دولتی حدود 49درصد هستند.

وی با بیان اینکه نتیجه طرح ادغام سنجش و پذیرش دانشگاهها، دولتی شدن بیشتر آموزش عالی است، افزود: هدف از اجرای این طرح دولتی کردن و اعمال بار مالی به دولت در حوزه آموزش عالی است.

دکتر میرزاده با بیان اینکه سازوکار پذیرش دانشجو در این طرح باعث تضییع حق دانشجویان نخبه خواهد شد، گفت: شایستگی علمی دانشجویان پیش از این با آزمون کتبی سنجیده می شد در حالی که در طرح جدید، مصاحبه عامل اصلی و تعیین کننده گزینش دانشجو خواهد بود. پیامد دیگر این اقدام، فسادی است که از سفارش و اعمال سلیقه و سوءاستفاده در انتخاب داوطلبان، می تواند شکل بگیرد و بالتبع باعث نزول کیفیت آموزش عالی ایران به ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی، 70درصد نمره قبولی، از طریق آزمون کتبی کسب می شود که این نشان دهنده شایستگی علمی فرد است. برای من جای هیچگونه شبهه ای باقی نمانده که افرادی که به دنبال اجرایی کردن این طرح هستند، تضعیف و تخریب دانشگاه آزاد اسلامی را می خواهند.

وی افزود: این افراد پیشرفت و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی طی این سه دهه به ویژه در سالهای اخیر در حوزه تحصیلات تکمیلی را برنتابیدند. امروز دانشگاه آزاد اسلامی یکی از موفق ترین موسسات غیردولتی به شمار می رود که بدون کمترین حمایت دولتی، توانسته به این میزان از موفقیت دست یابد.

وی طرح های تجمیع ساختاری، طرح ساها، جذب اعضای هیأت علمی و… را از سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی خواند و گفت: با وجود تمامی اقدامات مثبتی که در راستای کیفی سازی و بومی گزینی در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته، بسیاری بازهم سعی می کنند ظرفیت پذیرش دانشجو در این دانشگاه را کاهش دهند.

دکتر میرزاده با اشاره به تبعات اجرای این طرح گفت: کاهش پذیرش دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی، باعث خواهد شد به ناچار تعداد بسیاری از مشتاقان ورود به دانشگاه راهی دانشگاههای کم کیفیت خارج از کشور شوند که این امر باعث خروج هرساله مقادیر زیادی ارز از کشور خارج خواهد شد.

وی افزود: کسانی که تمام سعی خود را برای به نتیجه رسیدن این طرح صرف می کنند، آیا خبر دارند که با پول خانواده های متوسط ایرانی، دانشگاههای درجه چندم منطقه را آباد می کنند؟

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به نظر می رسد دستهایی در کار است تا مانع پیشرفت در زمینه های مختلف شوند. یک شبکه منسجم سیاسی در مخالفت با دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده که به نظر می رسد هدف اصلی آنها مخالفت با آیت الله هاشمی رفسنجانی است چرا که طرح توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی ابتکار ایشان بوده و به همین دلیل این میزان هجمه و مخالفت علیه آن به وجود آمده است.

وی با تأکید بر اینکه ما نیز سیاستهای خود را با جدیت پیش خواهیم برد، افزود: بهترین کار این است که امور و برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی را با پافشاری پیش ببریم.

635852546402705036

برخی مسئولان متولی آموزش عالی در مقام رقیب عمل می کنند

دکتر میرزاده در ادامه اظهار داشت: اقتصاد رشته در دانشگاههای دولتی با دانشگاه آزاد اسلامی متفاوت است که هنوز خیلی از مسئولان به این مسئله توجه جدی نداشته اند.

میرزاده در ادامه، با بیان اینکه با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی 56درصد از بار تحصیلات تکمیلی کشور را برعهده دارد، تبعات اجرای این طرح بیش از همه، متوجه این دانشگاه خواهد بود، از اعضای هیأت رئیسه خواست بیشترین انرژی و زمان خود را صرف توسعه دانشگاه کنند و نمایندگان محترم هم همچنین از طرح توسعه تحصیلات تکمیلی این دانشگاه براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی حمایت کنند. متأسفانه اشخاصی که مسئول تنظیم ارتباطات توسعه علمی ایران هستند، در مقام رقیب با دانشگاه آزاد اسلامی برخورد حذفی می کنند که این موضوع برای آموزش عالی ایران خطرناک است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

112 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احسان
آذر ۲۶, ۱۳۹۵ ۷:۲۷ ب٫ظ

سلام. دوستان با اجازه من این ترم فارغ التحصیل دکتری ازاد میشم. فقط یک پاراگراف: شما وقتی مقایسه می کنید باید بفرمایید منظورتون کدوم دانشگاه ازاد هست. بسیاری از دانشگاه های ازاد اساتید بهتری از دانشگاه های دولتی دارند. الان خیلی دانشگاه های دولتی معیار اصلی جذب استاد نگرش سیاسی فردی که استخدام می کنند. در نهایت انقدر تو سر دانشگاه ازاد نزنید شما هر دانشگاه ازادی رو که می خواهید انتخاب کنید قبلش تو سایت اون دانشگاه برید و اعضای هیات علمی رشته مورد نظرتون رو به همراه سابقه ایشان ببینید بعد با دولتی مورد نظر خودتان مقایسه کنید و با اطلاعات کامل انتخاب کنید. یک نکته غیر فنی رو هم اضافه کنم یکی از خدمات دانشگاه ازاد بعد اجتماعی اون هست. در یکی دو دهه گذشته در بعضی شهرها صحبت کردن یک خانم با اقا یک مساله عجیب به نظر می رسید ولی تو همون شهر دانشگاه رفت و مردم کم کم فهمیدند که انگار خیلی هم چیز عجیبی نیست. موفق باشید.

محمد
آذر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

سلام .. ۱۶۰ هزار تومانمون چی میشه

علی
آذر ۲۳, ۱۳۹۵ ۸:۵۰ ق٫ظ

اخرش ارشد ازاد ثبت نام کنیم یانه با دولتی ادغام میشه

مهدی
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۹ ب٫ظ

با توجه به عدم تایید بسیاری از رشته شهرهای دانشگاه آزاد(رشته های فاقد مجوز) توسط وزارت علوم، دانشگاه آزاد‌ اقدام به تعریف رشته شهرهای جدید در دفترچه دکترای۹۵ نموده است.
آیا این رشته شهرهای جدید دارای مجوز هستند؟
در غیر اینصورت وضعیت قبول شدگان در این رشته شهرها در دفترچه ۹۵ با مشکل روبرو نخواهد شد؟

الهام
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۶ ب٫ظ

سلام
دکترای ازاد سال اینده اول ازمون عمومی میگیره؟اینجور شده؟

Hamid
آذر ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۰ ق٫ظ

سلام آقا فرزاد خوب هستین…
به نظرت نتایج تا قبل ۹دی میاد؟ به نظرت ثبت نام کنیم یا صبر ….

علی
آذر ۲۷, ۱۳۹۴ ۸:۳۹ ب٫ظ

باسلام
دوستان من کارشناسی و ارشدم دانشگاه دولتی بودم الانم به عنوان استاد دانشگاه پیام نور تدریس میکنم و کارمند بانک هم هستم اگه بخوام آزمون دکتری شرکت کنم قبول میشم؟ هزینه هاش حدودا چقدر میشه؟
ممنون از راهنماییتون

saman
آذر ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۳ ب٫ظ

سلام دانشجوی سال اول ارشد هستم..
سوالم اینه میتونم به صورت آزمایشی کنکور دکتری سراسری شرکت کنم؟؟؟
منع قانونی نداره؟؟
کمک لطفا

دکتری سراسری
آذر ۲۷, ۱۳۹۴ ۹:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  saman

سلام وقت بخیر
بله نیتونید، هیچ مشکلی نداره

جواد
آذر ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۲۹ ب٫ظ

پردیس پولی راحت تر قبول میشی .

علی
آذر ۲۷, ۱۳۹۴ ۳:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  saman

شک نکن آزاد شرکت کنی قبولی.

رضا
آذر ۲۵, ۱۳۹۴ ۸:۰۲ ب٫ظ

دوستآن گزینش دانشگاه دولتی کاملا غیر منصفانه است، به نظر من درصد سهم مصاحبه باید زیر ۳۰ باشد در ضمن مصاحبه توسط سازمان سنجش و بدون انتخاب رشته صورت گیرد نه توسط دانشگاه ها که سلیقه ای برخورد بشود در این صورت میتوان از کنکور دانشگاه دولتی مطمئن بود دانشگاه ازاد سیستم پذیرش منصفانه تری دارد

فائزه السادات
آذر ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام. دوسال امتحان دکتری دادم. سالهای قبلش هم ظرفیتهای دولتی رو چک می کردم جلوی همش یک عدد تک رقمی نوشته شده بود از ۱ تا ۹! حالا من میخوام بپرسم کاهش ظرفیت دکتری دولتی در ذهن کسانیکه دارن سرش دعوا میکنن دقیقا چه معنی میده؟!!!! غیر از اینکه برخی از محلها اصلا دیگه دانشجوی دکتری نگیرن و تعطیلش کنن!!!! آیا تاوان زیاد بودن ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد رو هم داوطلبان دولتی باید پس بدن؟! بعنی اگه کسی پول نداره دکتری هم نگیره؟! آیا این ایتعداد کشی نیست؟ !!

رضا
آذر ۲۵, ۱۳۹۴ ۶:۵۶ ب٫ظ

دوستان لطفا پردیسهای دولتی را با آزاد قیاس نفرمائید
ظرفیت پردیسها در کل کشور به ۳ هزار نفر هم نمی رسد
کلاسها ۵ یا زیر ۵ نفر و اساتید همان اساتید روزانه هستند.

جواد
آذر ۲۵, ۱۳۹۴ ۷:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

آقا رضا اگه منظور شما آمار دفترچه انتخاب رشته است بله درسته ، اما فکر کنم شما در جریان پذیرش داوطلبان آزاد و دانشجویان خارج از کشور نیستید که با احتساب آنها فکر کنم آمار شما به سه یا چهار برابر افزایش یابد !!
به عنوان نمونه پردیس دانشگاه فردوسی و یا پردیس کیش !!

رضا
آذر ۲۵, ۱۳۹۴ ۷:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

آنها هم حساب و کتاب دارد اینطور نیست.

محمد حسام
آذر ۲۷, ۱۳۹۴ ۸:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

شما کاملا درست میگن…

علی به لیلی
آذر ۲۵, ۱۳۹۴ ۶:۰۹ ب٫ظ

به هیچ وجه قبولی در دانشگاه های سراسری سختگیرانه نیست
ولی آنقدر ساده نیست که هر کسی حتی با کمتر از یک هفته مطالعه قبول شود.
من خودم ده ها نفر را می شناسم ارشد آزاد بودند الان دکتری دولتی هستند ولی این افراد زحمت کشیدند در کنکور و مصاحبه خوب بوده اند
الان کسی حداقل شش ماه خوب باز بخواند و با بهره هوشی متوسط قطعا دولتی یا روزانه و یا شبانه و پردیس قبول است.

ساناز
آذر ۲۵, ۱۳۹۴ ۶:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی به لیلی

دوست محترم در خصوص روزانه و شبانه فرمایش شما صحیح است اما به عقیده من پردیس به هیچ عنوان چیزی به نام کنکور تقریبا ندارد و پذیرش آن واقعا از آزاد ساده تر شده است و علاوه بر آن ظرفیت پذیرش بسیار بالایی هم دارد .از دو سال پیش تقریبا چیزی به نام کنکور ندارد.

رضا
آذر ۲۵, ۱۳۹۴ ۶:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  ساناز

قبولی در پردیسها هیچ تفاوتی با شبانه ندارد از طریق سازمان سنجش می باشد و در مواردی امتحان توسط خود دانشگاه می باشد که شاید از سنجش هم سخت تر است و کلاسها حداکثر ۵ نفر و اساتید اساتید دوره روزانه می باشد
فقط بستگی به دانشگاه آن دارد و همچنین نزدیکی به تهران
مثلا قبولی در پردیس البرز دانشگاه تهران سخت تر از شبانه پردیس فارابی دانشگاه تهران است
درضمن ورود به آن سخت است البته طبیعتا نه به اندازه روزانه
و پردیس دانشگاه های درجه یک مثل تهران در مواردی از روزانه شهرستانها سخت تر است.

فائزه
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۶:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  ساناز

ساناز خانم عزیز، توجه داشته باشید که در هر رشته و در هر شهری ظرفیت پردیس نداریم! بعضی از رشته ها اصلا پردیس ندارن!

دانش
آذر ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی به لیلی

اما الان و از امسال دیگه کنکور دکترا تخصصی ن فقط دروس پایه و اونم برا کارا اداری هس

saman
آذر ۲۵, ۱۳۹۴ ۵:۱۳ ب٫ظ

سلام دانشجوی سال اول ارشد مدیریت هستم..
سوالم اینه میتونم به صورت آزمایشی کنکور دکتری شرکت کنم؟؟؟
منع قانونی نداره؟؟

علی
آذر ۲۵, ۱۳۹۴ ۶:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  saman

اگه آزاد شرکت کنی حتما قبولی

جواد
آذر ۲۵, ۱۳۹۴ ۶:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  saman

به نظر من شما پردیس به راحتی پذیرفته می شوید ، چون نه مقاله ISI از شما می خوان نه مقاله ملی و بین المللی ، فقط از لحاظ مالی باید استطاعت پرداخت داشته باشید .

رضا
آذر ۲۵, ۱۳۹۴ ۷:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

چرا خبر کذب می گویید قبولی در پردیسها در مواردی از شبانه وحتی روزانه هم سختتر است بستگی به نزدیکی به تهران دارد.

جامعه شناسی فرهنگی
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۴ ب٫ظ

یه سوال داشتم از اقا فرزاد ممنون میشم جواب بدین اگه امسال دانشجوی دکتری دریه واحد بدون مجوز باشیم میشه امسال دوباره کنکور ازادرو بدیم واینکه بنظرتون کاردرستیه؟

لیلی
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۶:۱۵ ب٫ظ

با سلام
سالهاست که دانشگاه آزاد در حال جذب دانشجو هست و دانشگاه سراسری هیچ تغییری در بهتر شدن روند قبولی متقاضیان خود در مقاطع تکمیلی نداده و به همان شیوه گذشته آزمونهارا به عمل میاورد …چطور یکباره به این فکر افتاده است که این روند را تغییر دهد؟ چون با وضع پذیرش نامتعارف و غیر قابل انعطاف و سخت گیرانه دانشگاه سراسری اکثرمتقاضیان در حال گرایش به دانشگاه آزاد هستند .ناگهان وزارت علوم تصمیم به حذف بسیاری از رشته ها و تغیرات در وضعیت پذیرش رشته های دانشگاه آزاد گرفته تا متقاضیان دانشگاه سراسری افزایش یابد..باید عرض کنم که سالها پیش بایست به فکر تغییر این روند می افتادید نه حالا …بخاطر دارم بسیاری از استعداد های تیزهوش در سالهای گذشته حتی سالهای متداول در کنکور پذیرفته نمیشدند و بi ناچار به دانشگاه آزاد روی میاوردند. اعمال این روش ها اینک خیلی دیر است و هنوز هم دانشگاه سراسری بسیاری از پذیرش هارا در مقطع دکتری با تبعیض بین دانشگاه خود و دانشگاه آزاد انجام میدهد.همه این موارد جلوی افزایش متقاضیان دانشگاه سراسری را خواهد گرفت.

محمد
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۶:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  لیلی

از تحلیل دقیق شما متشکریم .

anderton به لیلی
آذر ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  لیلی

با سلام. تحلیل خوب و منطقی بود.

ملیکا
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۲:۵۹ ب٫ظ

با سلام خدمت اقا فرزاد.اقا فرزاد من مهرماه علوم تحقیقات قبول شدم اما نرفتم ثبت نام.ولی الان پشیمون شدم.میخاستم بپرسم که اگر بخاهم برای ترم بهمن ثبت نام کنم باید شهریه ثابت ترم قبل رو بدم؟ ممنون میشم اگه جوابم رو بدید.

فرزاد
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۸:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  ملیکا

سال پیش که میگرفتن ولی ظاهرا امسال ۹۴ دیگه نمیگیرن

ملیکا
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

با سلام مجدد.یعنی شهریه ثابت رو نمیگیرن.؟ شما مطمئن هستین؟ میشه برام از دانشگاه بپرسین؟ ممنون از کمکتون.

سیمین
آذر ۲۸, ۱۳۹۴ ۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  ملیکا

حتما برید ثبت نام منم بعد از یک سال رفتم و من رو دوباره ثبت ام کردن. مثل اینکه امسال هیچ شهریه ای نمیگیرن

ملیکا
آذر ۲۸, ۱۳۹۴ ۷:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  سیمین

سلام سیمین خانم.شما پارسال قبول شده بودین و امسال رفتین ثبت نام؟ کدوم واحد بودین؟ ایا همه واحد ها پول شهریه ثابتو نمیگیرن؟

عباس
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۳ ب٫ظ

با سلام. با نظر اقای دکتر میرزاده موافقم.

الهام
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

دوستان عزیز واقعا اگر وجدان خودمون رو قاضی کنیم باید از زحمات دانشگاه آزاد در تولید ۵۶ درصدی علم و افزایش روزافزون فارغ التحصیلان تقدیر بشه .
شاید این روزها مدرک تحصیلی زیاد کاربرد شغلی نداشته باشه اما واقعیت اینه که می تونه سطح زندگی رو ارتقا ببخشه و نگرش انسان رو عوض کنه .
در کتاب گرانقدر نهج البلاغه از حضرت علی (ع)نقل شده است که ایشان فرمودند : اذا ارذل الله عبداً خظر علیه العلم : خداوند هر کسی را که بخواهد خوار کند علم را از او دور می گرداند .
بر این اساس و بر پایه عقل سلیم همه باید تلاش کنیم که لحظه ای از آموختن و دانش دور نمانیم گرچه حتما کسب دانش در تحصیلات دانشگاهی نیست اما دانشگاه و تحصیلات می تواند در این زمینه مددرسان باشد.

فرزاد
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

بله صحیح میفرمایید خیلی خوب بود ولی نباید کسب علم دانشگاهی اونم در مقطع دکتری راحت باشه!

دانشجو
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

ایکاش برادانشجویانش بخصوص تحصیلات تکمیلی و داوطلبان دکترا براشهریه های کمرشکنش تسهیلاتم میداد

mechanic
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۷:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

تو مقطع دکتری به هیچ عنوان حرفتونو قبول ندارم…..

مهندس شیمی
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

به عقیده من ، ما هم باید نگرش خودمون رو به تحصیلات تکمیلی عوض کنیم .
من هم موافق نظر شما هستم ، این روزها نباید انتظار داشت که با مدرک دکترا استخدام سازمان خاصی شویم چرا که سازمان ها به مدارک کارشناسی بیشتر نیاز دارند تا دکترا بنابراین به نظر می رسه که موضوع علاقه مندی و افزایش دانش افراد مدنظر باشد .
من هم امیدورام که خداوند به همه مشتاقان علم و دانش توفیق تعلیم و تعلم عنایت فرماید .
انشاالله

فرزاد
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۲:۵۷ ق٫ظ

دوستان من حدودا ۱۰ روز پیش عرض کردم که
وضعیت دکتری آزاد ۹۴ خیلی خوبست و شهریوریا و بخصوص خردادیها اصلا نگران نباشند ولی در سال ۹۵ با حذف رشته و محل های زیادی مواجه میشیم و
آزمون دکتری آزاد و سراسری گفتند به هیچ عنوان یکی نمیشود،
سال پیش مهر و آبان ۹۳ شایع شد که قراره آزمون دکتری آزاد و سراسری یکی بشود و فقط حرف بود و بعد از چند روز به یاد فراموشی سپرده شد و به خاطرات فراموشی رفت!
برای داوطلبین ۹۵ خبر خوشی متاسفانه ندارم ولی بچه های تکمیل ظرفیت شهریور و مهر ۹۴ نگران نباشند هرچند آشفتگی و استرسشون به خاطر دیرکرد اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ها و قضیه مجوزها طبیعی هست و خدا بهتون صبر و حوصله بده، ان شاءالله این ۲ هفته نفسگیر تمام میشود ان شاءالله

الهام فیزیولوژی شیراز
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۹:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

مرسی اقا فرزاد ممنونم خیلی لطف داری ✌✌✌

پریا
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

ممنون دوست عزیز فرزاد خان

فرشته به پریا
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  پریا

پریا جون باورت می شه منم چند روزه سردرد دارم حتی استامینوفن هم جواب نمی ده دیگه نمی دونم چیکار کنم!!
برای منم دعا کن

فرزاد
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۴:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

و حتی احتمال جابجایی برای قبولی و پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت های شهریور و مهر۹۴ وجود شاید داشته باشد

فرشته به فرزاد
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۴:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

نتایج رو اعلام کنن ما جابجایی رو نخواستیم پیشکش …
گناه داریم بخدا

فرزاد
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۶:۵۳ ب٫ظ

بذارید این هفته هم بگذرد دیگه اخراشه!

پریا
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۷:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

من که هر روز سر درد دارم
از بس فکر کردم دیوونه شدم
از بس ذکر و دعا و نذر کردم دیوونه شدم
دعام کنین :-(

زیبا
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۱:۱۵ ق٫ظ

چیزی که الان بیشتر از هر چیزی ذهن منو به خودش مشغول کرده اینه که علی آقا چرا شما انقد دلتون از دانشگاه آزاد پره؟؟!! خیلی متعصبانه و مغرضانه اظهار نظر می کنید، کسی نمیگه دانشگاه آزاد بی ایراده، ولی منحل کردن دانشگاه چیزی رو درست نمی کنه، وزارت علوم باید فرصت های مطالعاتی برای اساتید جوان فراهم کنه تا این اساتید عالمتر و قوی تر از قبل بشن، اینکه ۲۰۰۰ واحد دانشگاهی تعطیل بشه مثل این میمونه که ۱۰سال به عقب برگردیم، علی آقا بجای اینکه انقدر انرژیتونو هدر بدید که دانشگاه ها رو باید تعطیل کنند، به این فک کنید که همین دانشگاه های بدون مجوز و بدون استاد با کمی همت و کمک مسولین می تونن خیلی موفق باشن و هر ساله صد ها فرهیخته تحویل جامعه بدن، نیاز جامعه به مدرک دکتری نیست نیاز کشور به زنان و مردان عالم فرهیخته است که قراره فرزندانه این مرزو بوم رو تربیت کنند، و تعداد این افراد هرچه زیاد تر باشه در نهایت کشوری با فرهنگ و سطح علمی بالا تر خواهیم داشت، پس لطفا انقدر به کمیت توجه نکنید ، ما ایرانیان از دوران باستان طالب علم بودیم و هستیم برای یک کشور ۱۰۰میلیونی ظرفیت دانشگاه سراسری جواب گوی سیل علاقه مندان به تحصیل نیست من از وزارت علوم خواهش می کنم بجای اینکه دانشگاه آزاد را مقابل خود ببینه و در فکر باطل کردن مجوزهاش باشه تمام تلاشش رو برای کمک های آموزشی و پژوهشی به این دانشگاه بزرگ بکنه تا شرایط لازم برای آموزش دانشجویان… ادامه نظر»

عباسی
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۹:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  زیبا

اخه دانشگاهی که هیئت علمی نداره ، امکانات نداره ،چه طور میتونه فرهیخته تربیت کنه ، بعد هم مگه فرهیختگی فقط با مدرک دکترا به دست میاد

زیبا
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  عباسی

حرف من اینه ما برای پیشرفت مملکت نباید داشته های ضعیفمونو از بین ببریم باید اونارو تقویت کنیم، مگه دانشگاه های سراسری که انقدر هیئت علمی قوی دارند از بدو شکل گیری به همین صورت بودند به طرق مختلف به این دانشگاه ها کمک شد تا به اینجا رسیدند، الانم باید مسولین به مجموعه دانشگاه آزاد کمک کنند تا طی سالهای آینده این دانشگاه هم از اساتید هیئت علمی قوی برخوردار بشه، دوستان لطفا از روی غرض ورزی صحبت نکنند، در ضمن شما اگه یه مقایسه ای بین دانشجویان دکتری همون دانشگاه های بدون مجوز با دانشجویان ارشد بکنید می تونید تفاوت زیادی رو حس کنید، همین عنوان دکتری و سختیهای تحصیل اولا دانشجو رو مجاب به تحقیق و پژوهش و ثانیا علاقمند به مطالعه و کسب علم میکنه،و این موضوع نهایتا سرانه مطالعه کشور را بالا می بره و این افراد فرزندانی تربیت می کنند که در یک محیط علمی و پژوهشی بزرگ شدند و مسلما فرزندان ما در آینده ذهن پژوهشگر و خلاقی خواهند داشت که تحصیلات را برای اقناع ذهن پژوهشگر و علاقه به یادگیری بیشتر انجام میدهند نه برای استخدام دولتی، این مساله هیچ ضرری برای جامعه نداره بلکه باعث پیشرفت مملکت در بلند مدت میشه، اگه به دنبال پیشرفت کشور هستیم باید حسادت و غرض ورزی رو کنار گذاشته به فکر مصلحت کشور باشیم، این مسائل که چون من به سختی دکتری قبول شدم پس تعداد دکتری باید کم باشه که من به چشم بیام اصلا درست نیست، همه حق تحصیل دارند دانشگاهها باید از… ادامه نظر»

rambod
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  زیبا

درود بر شما

پریا
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  rambod

اگه کسی با فوق لیسانس سرکار نتونه بره و نره
با دکترا هم نمیتونه بره
مدرک با کار خیلی ربط نداره
هستن کساییکه سر کار میرن اما لیسانس دارن
درس و دکترا واسه افزایش سواد و سطح اجتماعیه
پس چه بهتر که هر کی دوس داره دکتر بشه

رامتین
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۷:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  زیبا

ممنون از تحلیل دقیقتون. بنده با بخش اعظم گفته های شما موافقم. ولی همچنان با اینکه خودم داوطلب دکتری آزاد بوده و ذینفع می باشم ولی همچنان از زاویه نبود زیرساخت مناسب چه از نظر هیئت علمی دانشیار به بالا و چه عوامل دیگر، اعتقاد دارم باید جلوی برخی واحدها که برخی حداقل ها هم نمی توانند فراهم کنند گرفته شود. بنظرم روند مورد اشاره شما باید تدریجی و با آهنگ کندتری نسبت به اکنون طی بشود وگرنه پذیرش افسارگسیخته در مقطع دکتری برای کشور ما لطمات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت، و البته در این مورد به اعتقاد من چندان هم مناسب نیست که ما روند پذیرش را با کشورهای پیشرفته مقایسه کنیم چون شرایط متفاوت است.

ر
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  زیبا

افرین بر شما بعدشم اگه دانشگاه ازاد نبود بقیه که میخواسن درس بخونن باید چیکار میکردن؟ این علی اقا کلی گویی میکنه

علی
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۲ ب٫ظ

جناب آقای دکتر میرزاده ریاست محترم دانشگاه آزاد
ترا به خدا خودتون قضاوت کنید مثلا در رشته حسابداری کل دانشگاه های دولتی شامل روزانه و شبانه و پردیس و پیام نور با این همه استاد تمام و امکانات و مقبولیت و اعتبار ۴۰ تا ۵۰ نفر را در مقطع دکتری پذیرش می کنند.
و دانشگاه آزاد دو سال است سالی ۵۰۰ نفر دکتری حسابداری پذیرش می کند آیا کشور به این همه دکتر حسابداری نیاز دارد؟
آیا مسولین محترم دانشگاه آزاد فکر ۴ تا ۵ سال آینده را کرده اند؟

جواد
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

در تمامی رشته ها همین طور است در مجوعه مدیریت در تمامی رشته های آن بازرگانی، یازاریابی، دولتی، منابع انسانی، رفتار، صنایع ، مالی، تحقیق در عملیات، رسانه، تکنولوژی و گردشگری
ظرفیت دانشگاه های دولتی شامل روزانه و شبانه و پردیس و پیام نور ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر است حدود ۲۵۰ نفر روزانه و ۲۵۰ نفر شبانه پردیس و پیام نور پذیرش دارد
آن وقت دانشگاه آزاد در یک گرایش مثل بازرگانی ۴۰۰ نفر پذیرش دارد

دانشجو
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام بر علی آقا و جواد آقا
نمی دونم چرا شما نگاهی به دفترچه های دکترای آزمون سراسری می اندازید که کلام خودتون رو مستند بیان کنید ، شاید ظرفیت دانشگاه آزاد در برخی رشته ها از دانشگاه دولتی بیشتر باشه اما واقعیت اینه که دانشگاه دولتی و پردیس های پولی و پیام نور هم در کلیه رشته در مقطع دکترا دانشجویان زیادی رو جذب می کنه در همین رشته حسابداری که شما فرمودید ۴۰ نفر من باید فرمایش شما رو اصلاح کنم و بگویم ۴۰۰ نفر .
به عنوان نمونه رجوع کنید به پردیس دانشگاه فردوسی مشهد .
در هر رشته ۳۸ نفر در دو گروه ۱۹ نفره در حال حاضر در کلاس حضور دارند !

اذر
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

من با علی موافقم. دوستان خیلی به مسائل سطحی نگاه می کنند

ناصری
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  اذر

با سلام ، ضمن احترام به کامنت شما، ولی بسیار در اشتباه هستید.

ناصری
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

با سلام ، آقای علی، این امر بسیار عالی است که این همه جوان جویای دانش و کار می توانند به تحصیلات خودشون ادامه بدن. شما نگران جذب این دانشجویان نباشید. اگر نگران اطلاعات علمی این گروه هستید بسم الله ، این گوی و این میدان . می تونید آنچه در چنته دارید رو کنید و با اکثر دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد( که هم از لحاظ تجربی و علمی بسیار غنی هستند)به رقابت بنشینید و این موضوع تنها در سطح میزان اطلاعات علمی دانشجویان خلاصه نمی شود، اساتید دانشگاه های دولتی هم بسیار عقب تر از اساتید دانشگاه های آزاد هستند و تنها بر اساس یک سری باورها(خودگول زنی) به خود غره شده اند./

ر
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

علی حالا شما از چی میترسی؟میترسی کار گیرت نیاد؟ یجوری میگی امکانات که انگار دانشگاه دولتی های ما هاروارد است اصلا اگه دانشگاه ها پولی میشد و به ادمای نخبه بورس میدادند هرکسی که واقعا درس خون بود وارد دانشگاه میشد بعدشم الان صنعتی اصفهان برا ارشدش توی رشته مکانیک ۲۰تا گرفته همینطور ی چیزی نگو علی اقا

کاظم
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۹:۵۱ ب٫ظ

امیدوارم مجلس محترم در خصوص روند پذیرش دکتری دانشگاه آزاد کنترل جدی اعمال نماید واقعا تعداد پذیرش دانشجو دکتری در این دانشگاه با این امکاناتی که داردبسیار عجیب است …به عنوان مثال رشته معماری ۳۸ واحد اقدام به پذیرش کرده اند و رشته های دیگر مگر چقدر نیاز به دکتری معماری داریم ؟؟؟؟؟؟و جالبتر اینکه پژوهش محور هم به همین تعداد واحد پذیرش دارند ….عجیب است عجیب ……

ناصری
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  کاظم

با سلام ، ضمن احترام به کامنت شما، ولی بسیار در اشتباه هستید

ناصری
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  کاظم

با سلام ، ضمن احترام به کامنت شما، مجلس و دولت در خصوص بخش های خصوصی تنها باید نظارت کند و بس. نه اینکه به دلایل مغرضانه در سیستم بخش خصوصی دخالت کند.

ساناز
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۷:۴۹ ب٫ظ

با سلام.منکه با نظر اقای دکتر میرزاده موافقم.در دانشگاه های دولتی خیلی اعمال سلیقه میشه.من پارسال با رتبه ۶قبول نشدم.ولی دانشگاه ازاد علوم تحقیقات قبول شدم.به نظر من اگه میخان کاری انجام بدن باید از ارشد شروع کنند زیرا از پارسال ، هر کی ازمون داده قبول شده و این واقعا جالب نیست.به نظرم برای ورود به ارشد باید یه خورده سختگیری کنند.

ناصری
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  ساناز

بسیار عالی.

ر
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  ساناز

اتفاقا واقعا مجلس خوب طرحی تصویب کرد که سهم مصاحبه دکتری دولتی را کاهش داد ولی بانظر دکتر میرزاده موافقم ر اصلا یعنی چه ی عده استاد بشینن رانت علمی بدن به دانشجوهاشونو بعدم بگم ما طرفدار رشد علمیم دیگه کسی زیر بار نمیره که حقش بخورن امتحان دکتری ادغامش خدا را شکر رای نیاوردد

جواد
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۴:۲۸ ب٫ظ

دانشگاه ازاد ارومیه تو رشته ی ما ۱ نفر عضوهیئت علمی دارای مدرک دکتری داره اما ۹ نفر دانشجوی دکتری پذیرش کرده.تازه مدرکشم که می گفتن دانشگاه آزاد ارومیه صادر میکنه الان قرار شده مهاباد بده. خدا بزرگه انشالله این طرح تصویب میشه.

زیبا
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۴:۱۹ ب٫ظ

چرا الان همه کاسه کوزه ها سر دانشگاه آزاد شکسته؟یعنی علت بیکاری در جامعه ی ما دانشگاه آزاده؟؟!! اگه دانشگاه آزاد منحل بشه مشکل بیکاری حل میشه؟ اینکه یه دیپلمه یا لیسانسه یه فوق لیسانس بیکار باشه اشکالی نداره، فقط همه ی مشکل مملکت بیکار موندن فارغ التحصیلان دکتریه؟ افرادی که برای دکتری می خونن اکثرا شاغلن اگر هم بیکار باشن که بازم فرقی به حالشون نداره، یه کارشناسی ارشد بیکار فرقی با دکتر بیکار نداره، از طرفی چرا کسی نمیاد به خاطر اشتغال زاییه دانشگاه آزاد ازش تشکر کنه، هر واحد دانشگاهیه کوچکی که تو شهرهای کوچک راه انداخته حداقل ۱۰۰نفر به طور رسمی وقراردادی مشغول به کارند که اگه این واحدها حذف بشن این افراد تعدیل میشن و به سیل بیکاران میپیوندند، پس لطفا صورت مساله رو پاک نکنید اگه دانشگاه آزاد ایرادی داره کمک کنید که این ایرادات برطرف بشه،نه اینکه کلا مجوزهای رشته و محل هارو باطل کنید

رامبد
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۷:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  زیبا

زیبا جان ، طبق گفته خودشون ۲۰۰۰ رشته محل غیر مجاز شدن ، دانشگاه های بی مجوز تعطیل و ….. اینا دلیلش چیه ؟ نبود هیئت علمی
پس الان چرا باید جلوی درس خوندن و ادامه تحصیل ملت گرفته شه ؟ الان توو مطلب بالایی میبینید که دانشگاه ارومیه یک نفر هیئت علمی داره ، خوب چرا باید جلوی افراد گرفته شه که دکتری نگیرن و چرا نرن دانشگاهی مثل اروکیه هیئت علمی شن ؟ اگر من نخونم ، شما نرید ، اونیکی چون غیر مجازه هیچ ، قلانی رشتش خذف ، اصغر … ممد … پس کی بره هیئت علمی ؟ اینهمه دانشگاه ، بی استاد اداره بشن ؟ بدون هیئت علمی و دکتری ؟ پس تا ۴ ۵ سال دیگه ۸۰ درصد دانشگاه ها تخته شن . ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

anderton
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۹:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  زیبا

درود بر شما

داوطلب روان شناسی
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۹:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  زیبا

سلام دوست عزیز. بحث اصلی این است که فردی که در جایگاه دکترا قرار می گیرد شایستگی و لیاقت آنرا داشته باشند .
در صورتیکه این شایستگی را نداشته باشد باعث آسیب به جامعه میشود چرا که افراد با همین تحصیلات تصمیم گیر و تصمیم ساز جامعه میشوند ودر صوریتکه توانایی لازم را نداشته باشند برای جامعه دردسر درست می کنند.امیدواریم تصمیمات به شکلی باشد که منافع آینده کشور را تامین نماید.

حمید
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۳:۲۶ ب٫ظ

سلام، سابقه یک ترم درس خوندن در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه ازاد رو دارم و بعد انصراف دادم. برخی واحداش حتی یک هیت علمی دکترا تمام نداره! دانشجوها برای انتخاب استاد راهنما دچار مشکل میشن .هزینه های سرسام اور با پذیرش تعداد زیادی دانشجو!

مهندسی شیمی
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۳:۲۵ ب٫ظ

طرح بسیار بسبار طرح خوبیه انشاالله نمایندگان تصویبش کنن دیگه حداقل میتونیم امیدوار باشیم که تا ۵سال آینده تغییرات چندانی روی روند پذیرش دکترا پیش نمیاباشن

آقای میرزاده بیشتر از اینکه نگران دولتی شدن باشن بهتره نگران آینده همین جوانانی باشن که فوج فوج در دانشگاه آزاد دارن پذیرش میشن و چند سال آینده نه دولت و نه بخش خصوصی از پس حماینشون برنمیان!!!!واقعا بعضی از تحلیلهای آقای میرزاده جای تاملی عمیق داره!!!!!!!!یک بار تحلیلشون اینه که چون نمیخایم ارز از کشور خارج بشه دانشجو به تعداد زیاد جذب میکینم یه بار هم میگن نگران دولتی شدن و اعمال بار مالی بر عهده دولت هستیم!!!!!!!!رئیس یه موسسه علمی باید اول در مورد تولید علم و کیفیت علم و حل مشکلات کشور بر پایه علمی تجزیه و تحلیل کنه بعد بره جوانب اقتصادی رو درنظر بگیره!!!!!!!!تشکیل وزرات علوم و تحقیقات با وزارت کار و وزارت اقتصاد و دارایی هر کدوم یه معنی و یه وظیفه جداگونه دارن!!!!!بخشهای خصوصی که زیر مجموعه همین ها هم هستن باید متناسب با وظایف همون بخش حرکت کنن نه که علم با کیفیت٬تحقیق و پژوهش رو با حداقل امکانات که داشتن استاد در سطح دانشیار هست رو کنار بزنیم و بگیم هدف جنبه اقتصادیست یا نگران جنبه اقتصادی هستیم!!!
از وزارت علوم و مجلس تقاضا دارم تا جاییکه توان دارن از این طرح پیروی کنن تا ورود به مقاطع حساس علمی بدارای ثبات٬ کیفیت بشود!!

پریا به دوستان عزیز
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۳:۲۴ ب٫ظ

من الان با مرکز آزمون تماس داشتم و سوال کردم راجع به همین دولتی شدن سنجش و پذیرش
گفتن که این طرح هنوز قانون نشده
اصلا شایدم اجرا نشه
فقط یه حرف بوده

فرشته به پریا
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۵:۴۷ ب٫ظ

پریا جون امیدوارم حرفشون درست باشه چون روی حرف اراتورا نمی شه حساب کرد …کاش از اعلام نتایج تکمیل ظرفیتم می پرسیدی …چند روزه یه ریز تلفنشون مشغوله

فرشته به پریا
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۵:۴۸ ب٫ظ

*اپراتورا

پریا
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۵:۵۹ ب٫ظ

پرسیدم
گفتن اواسط دی ماه

فرشته به پریا
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۶:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  پریا

ای خدااااا واقعا؟!!!
اواسط دی خیلی دیره که من تا اون موقع سکته نزنم خوبه !!!

Hamid
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۲:۵۴ ب٫ظ

سلام دوستان از تکمیل ظرفیت ها خبری نشده؟
داریم به آخرای آذر ماه نزدیک میشیم

شیده
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱:۰۹ ب٫ظ

دوستان هر طرحیم که باشه مال سال ۹۶ هست،سال ۹۵ که کنکورش یه ماه دیگست،پس الکی اضطراب نداشته باشین.

پریا
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  شیده

دعا کنین ماهایی که رفتیم مصاحبه قبول بشیم
توکل بخدا
حرص خوردن فایده نداره
سازمان هرکار بخواد میکنه
پس امید و توکلتون بخدا باشه

الهام فیزیولوژی شیراز
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۴:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  پریا

پریا خانوم منم دعا کن منم قبول شم

مرجان
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

خوشا به حال اونا که توی این فیکتر هرج و مرج سالای پیش قبول شدن، بالاخره دکتر شدن دیگه، به ما می رسه هزارتا قانون میاد، یکی نیست بگه چهطور قبلیا رفتن!!!! اگه قرار باشه قانونی بزارن باید از اول می بود

الهام فیزیولوژی شیراز
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مرجان

همونو بگو

پریا
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۹ ب٫ظ

امروز تلفن مرکز آزمون خیلی اشغاله !!

شیده
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  پریا

اره بابا ۳۰ نفر جلوتر تو نوبت دارن حرف میزنن.اگر کسی تونسته ارتباط برقرار کنه بیاد بگه راجع به مجوزا چی میگن

1
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  مرجان

سلام
منم سال پیش شرایط شما رو داشتم امسال الحمدلله دانشجوی دکتری دانشگاه آزادم.
انشاالله سال بعد اسم تون به خانم دکتر تغییر می کنه.
نگران نباشید انشاالله مسئولین حل میکنند.

تینا
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۹:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مرجان

مرجان خانم دکتر شدن الان بسیار اسان شده انشالا ۷۰ ۸۰ ملیون هزینه میکنید و دکتر میشوید البته که سالهای اینده به مراتب سهلتر از الان خواهد بود همانطور که الان از سالهای پیش بسیار بسیار سهلتر گردیده است …

بهاره
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

قراره چه اتفاقی بیوفته!؟
آزمونها ادغام مبشن؟ الان ما باید چیکار کنیم؟ برای آزمون دانشگاه آزاد باید منابع کنکور سراسری رو مطالعه کنیم یا آزاد ؟
تو رو خدا یه نفر جواب بده

حسابدار
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۷ ب٫ظ

من دانشجوی دکتری ازاد هستم که انصراف دادم بخاطر عدم مجوز واحد دانشگاهی. به نظرم هممون باید بدون در نظر گرفتن منافع شخصی به رعایت محتوای علمی دانشگاهها اعتقاد داشته باشیم. میدونم خیلی از دوستان اشتیاق قبولیشون انقد زیاده که فعلا فقط به مرحله ورود به مقطع دکتری فکر می کنن و روز و شب دعا میکنن قبول شن هر جا باشه براشون فرقی نداره ،اما مطمئن باشید دوستان عزیز وقتی وارد یک واحد بدون مجوز و یا بدون دانشیار شدید تازه متوجه می شید معیارهای کیفی در این مقطع حساس حرف اول رو میزند.

جوااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۳:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  حسابدار

دوستان لطفا حقایق را ذکر کنند و کامنت های غیر واقع نگذارید. برخی حرف های دوستان مشخصه که از واقعیت بدور است درست میگم حسابدار؟؟؟؟

ر
آذر ۲۴, ۱۳۹۴ ۷:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسابدار

چه اشتباهی کردین چون واحدهای ازاد مجوز میگیرن بعد پشیمون میشین

دکتر محسن
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

دانشگاههایی با کمترین امکانات آموزشی و پژوهشی دانشجویانی با کمترین سطح علمی جذب میکندآیا خروجی این دانشگاه برای جامعه مفید خواهد بود ؟ واقعا سوال برانگیز است …به جای دامن زدن به موج مدرک گرایی کارافرینی و تخصص گرایی را ترویج کنید …این تعداد پذیرش به هر شکل ممکن و با هر شرایطی چه در مقطع کارشناسی و چه در مقطع ارشد و دکتری با امکانات ضعیف چه سرنوشتی برای علم این کشور رقم خواهد زد …کشور ما بیش از هر چیز به نیروهای ماهر و تکنسینهای کارازموده نیاز دارد .

علی
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۳:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر محسن

کاملا موافقم.بااین روند پذیرش چه آینده ای درانتظار ماست

الهام فیزیولوژی شیراز
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۱ ق٫ظ

نتیجه ها کی میان همه چی میگن الا نتایج

مهافرید
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۲:۰۳ ب٫ظ

سلام امروزتماس گرفتم ، گفتند تا قبل از اتمام مهلت ثبت نام

فرشته به پریا
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

پریا جون دیدی این طرح تصویب شد!! و برای سراسری نبود تو و فرزاد اشتباه متوجه شده بودین

پریا
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۲ ق٫ظ

والا خدا بزرگه
امیدمون بخدا
انشالله قبولیم
واقعا خسته شدم

علی
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۸ ق٫ظ

با سلام – طی سالهای اخیر با سیاست های نادرست افراد فاقد حداقل صلاحیت علمی وارد مقاطع ارشد و دکترا شده اند از دانشجویی که با با میانگین منفی ۱۰ درصد در رشته فوق لیسانس نرم افزار ازاد تحصیل می کند چه انتظاری می توان داشت. در مقطع ارشد مقرر بود حداکثر ۲۵ نفر جذب شوند در حالیکه هم اکنون تا ۱۲۰ نفر جذب کرده اند . بهر حال مرجعی باید باشد تا بر اوضاع نظارت کند. امیدوارم با مکانیزم های نظارتی که وزارت علوم پیاده سازی می کند نظیر یکسان سازی ازمونها و کنترل ورودی و خروجی دانشجوها ، دیگر شاهد افزایش روزافزون نباشیم.

داوطلب روان شناسی
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  علی

آفرین. تحلیل شما کاملا درست است.
آقا دکترا میرزاده عزیز پذیرش داوطلبی که حداقل معیار قبولی در مقطع ارشد و دکترا را نداشته باشه هم فکر نمی کنم درست باشه!

احسان
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۲:۵۰ ب٫ظ

به نظر من نه تنها تحلیل ایشون کاملا غلط هستش بلکه ایشون کلی گویی کرده اند .

مژگان
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

موافقم

الهام
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

علی آقای بزرگوار ، چرا شنیده هایی رو بیان می کنید که صحت نداره ، برادر من امسال با مینگین ۲۵ درصد در رشته نرم افزار هیچ کجا قبول نشد چطور شما می فرمایید منفی ۱۰ درصد .
لطفا بیشتر تحقیق کنید .

علی
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

با سلام شنیده ها نیست کارنامه در دستم هست . اگر ایمیلتون رو داشتم براتون ایمیل میکردم زبان تخصصی منفی ۵ ، ریاضیات ۱.۷ ، دروس مشترک ۵ و جالبه دروس تخصصی نرم افزار ۱۳.۳ منفی – تو ضریبا ضرب کنی چیزی حدود منفی ۴ درصد میانگین میشه یعنی اگر بری سر جلسه و برگه سفید بدی صد درصد قبولی!!!!!!!!!!!!!!!!!! تازه ۷ نفر بعد از ایشون هم پذیرفته شدن. چون نمره کل شون ۶۰۰ تا از نمره کل اخرین نفر قبول بیشتره!!!!!!!!!!

محمد
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۵:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

محمد به علی
سلام من تو آزمون ارشد آزاد بالاترین درصدم ۹۰ بود و ظاهرا با تحیل شما باید نخبه باشم اونوقت تو کلاس زرنگ ترین فرد کلاس فردی بودن که بالاترین درصدشون ۳۵ بود. درصدای کنکور دلیل بر زرنگ بودن یا تنبل بودن افراد نداره بعضیا شاید واقعا تست زنیشون ضعیف باشه اما دلیل نمیشه چون تست زنیشون ضعیفه هیچ وقت به دانشگاه راه پیدا نکن

جواد
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۹ ق٫ظ

ادغام بهترین کار است تمامی دانشگاه های پولی مثل آزاد باید واقعا غیر انتفاعی و زیر نظارت شدید دولت وزارت علوم باشند تا از افزایش پذیرشها و هرج و مرج دو سال گذشته جلوگیری شود
و آزمونهای سراسری و آزاد ادغام و در سال با بار برگزار گردد و هر بار مثلا ده هزار و در کل سال بیست هزار دکتری پذیرش شود

محمد
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  جواد

آزمونها ادغام و دو بار در سال برگزار گردد خیلی خوبه ولی هر بار ده هزار پذیرش شود و در مجموع بیست هزار زیاده در مجموع ۱۵ هزار پذیرش هم زیاده واقعا مگه کشور سالی چقدر کشش پذیرش دکتری را دارد به نظر من ظرفیت برای پذیرش دانشگاههای دولتی و آزاد باید زیر ده هزار در سال باشد.

پریا به فرزاد
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶ ق٫ظ

قراره چه اتفاقی بیوفته!؟

پریا
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۲ ق٫ظ

حالا تکلیف چیه !!؟
کی اجرا میشه و قراره چه اتفاقی بیوفته ؟؟؟؟!!