بررسی ناتمام طرح سنجش و پذیرش در مجلس

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

طرح چالش برانگیز سنجش و پذیرش دوره های تحصیلات تکمیلی، در حالی دیروز به صحن مجلس رفت که با لابی سنگینی مواجه شد.

به گزارش خبرنگار مهر فروردین ماه سال گذشته نمایندگان با بررسی یک فوریتی «طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور» به دلیل شکایاتی که از وزارت علوم در جذب دانشجویان دوره دکتری شده بود و جذب فرا قانونی داوطلبان دوره تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد، موافقت کردند و روز دوشنبه نیز با در خواست ۵۰ نفر از نمایندگان بررسی این طرح در اولویت کار مجلس قرار گرفت.

گام اول؛ لابی های سنگین وزارت علوم و دانشگاه آزاد

اما روز سه شنبه بلافاصله پس از دفاعیات سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات از این طرح، تعدادی از نمایندگان با پشتیبانی وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد در خواست مسکوت ماندن بررسی این طرح را کردند. باهنر نائب رئیس مجلس نیز که ریاست جلسه را برعهده داشت به دلیل اینکه احتمال می داد مسکوت ماندن این طرح رای نیاورد، ارجاع طرح به کمیسیون آموزش را به رای نمایندگان گذاشت.

اما نمایندگان با ۹۳ رای موافق، ۵۲ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده ای که در مجلس حضور داشتند، با ارجاع این طرح به کمیسیون مخالفت کردند. چراکه ارجاع طرح به کمیسیون با توجه به مهلت اندکی که تاپایان مجلس نهم باقی مانده به معنای مرگ طرح بود.

اما در ادامه کوچک زاده نماینده تهران پرده از اقداماتی برداشت که معاون پارلمانی دانشگاه آزاد و برخی نمایندگان طرفدار این دانشگاه برای زمین گیر کردن طرح برداشته اند.روی در تذکری از توزیع و تکثیر نامه ای در مجلس در مخالفت با این طرح بدون اجازه هیات رئیسه مجلس خبر داد.

وی همچنین از توزیع دفترچه ای با عنوان «راز حمایت تاریخی ۸۰ درصد نمایندگان از توسعه علم و دانش در دانشگاه آزاد» خبرداد که شامل عکس هایی از نمایندگان امضاکننده نامه تقدیر از اقدامات دانشگاه آزاد بود. این اقدام توسط معاون پارلمانی دانشگاه آزاد در مجلس صورت گرفت.

1931667

گام دوم؛ طرح در نیمه راه، معطل ماند

در ادامه جلسه بحث مخالفان و موافقان این طرح داغ شده بود که باهنر اعلام کرد نطق ها در دستور کار مجلس قرار گیرد و ادامه بررسی این طرح به هفته آینده موکول شود تا یکشنبه هفته آینده بقیه مخالفان و موافقان این طرح دفاعیات و انتقادات خود را ادامه دهند، اما تا یکشنبه هفته آینده ۴ روز نمایندگان در حوزه های انتخابیه حضور خواهند یافت و روسای دانشگاه های آزاد و مسئولان وزارت علوم در شهرستان ها برای رای ندادن به این طرح بر نمایندگان فشار خواهند آورد.

در همین رابطه عبدالوحید فیاضی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انسجام آزمون های کاردانی و کارشناسی دانشگاه ها گفت: امروز مشاهده می‌کنیم که فشار بیشتر کنکور و تنشها به آزمون کارشناسی ارشد و دکترا منتقل شده است.

وی ادامه داد: در حوزه پذیرش این دانشجویان حق و ناحق وجود دارد متاسفانه از یک سو در پذیرش دانشجویان دانشگاه‌ها مبسوط‌‌الید بوده و اساتید برای خودشان اعمال نظر می‌کنند و از سوی دیگر دانشگاه آزاد خودش یک تنه اقدام به پذیرش دانشجو خارج از هر گونه قوانین و ضوابط می‌کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به انتقادات وزارت علوم و مجلس از دانشگاه آزاد در زمینه جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی گفت: دانشگاه آزاد بدون مجوز در ۱۵۰۰ رشته محل اقدام به جذب دانشجو کرد است. دانشگاه آزاد در مناطقی که هیات علمی نداشته، اقدام به جذب دانشجو کرده و یا در مناطقی با مجوز جذب ۱۵ دانشجو اقدام به جذب ۷۰ دانشجو در مناطق دیگر اقدام به جذب ۲۰۰ دانشجو نموده است.

انتقاد از جذب بدون حساب و کتاب دانشجویان در دانشگاه آزاد

فیاضی ادامه داد: زمانی که از وزیر علوم سوال می‌کنیم علت جذب افسارگسیخته دانشجویان چیست می‌گوید به من ربطی ندارد، دانشگاه آزاد در حوزه اختیارات من نیست.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: بر اساس طرح مجلس، شورای سنجش و پذیرش تشکیل می‌شود تا موضوع پذیرش دانشجویان دوره دکتری را ساماندهی کند. باید ورودی‌های دانشگاه آزاد بر اساس مدل منطقی باشد، باید سیاستگذاری‌ها در حوزه آموزشی کشور متمرکز باشد.

فیاضی با بیان اینکه در حال حاضر تمام تلاش دانشگاه آزاد بر این است که این طرح رای نیاورد و در این راستا همه امکانات خود را بسیج کرده است، گفت: هدف ما اعتلای کشور و عدالت آموزشی است.

وی ادامه داد: باید دانشجویان با رتبه‌های بالا در دانشگاه قبول شوند. چرا کسانی که صلاحیت لازم را ندارند به دلیل اعمال سلایق شخصی می‌توانند وارد بدنه علمی کشور شوند؟ این طرح مانع اعمال سلیقه شخصی است.

دست های پشت پرده به کار افتاد/وزارت علوم جا زد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص علت مخالفت وزارت علوم با این طرح گفت: وزارت علوم در ابتدا دغدغه زیادی نسبت به این موضوع داشت و پای کار تهیه این طرح بود، اما در روزهای منتهی به ارائه این طرح در مجلس، وزارت علوم  شُل شد.

فیاضی گفت: به نظر می‌رسد پشت پرده‌های این موضوع اتفاقاتی افتاده. ما به دنبال ایجاد عدالت تحصیلی هستیم و این کار مانع ویژه‌خواری و رانت‌خواری علمی می‌شود، لذا دست‌های پشت پرده به حرکت درآمده است و شخصیت‌های مختلف به هر نوعی تلاش دارند تا این طرح را زمینگیر کنند تا ترکتازی‌ها در حوزه‌های علمی همچنان ادامه داشته باشد.

وی این روند را نگران کننده خواند و گفت: دانشگاه‌هایی در کشور تاسیس شده‌اند که بدون حساب و کتاب مدرک تولید می‌کند، این روند به ضرر توسعه کشور است. یکی از بهترین دستاوردهای مجلس نهم می‌تواند تصویب همین قانون باشد که حوزه علمی کشور را ساماندهی می‌کند.

1931656

عدالت آموزشی، جایگزین ویژه‌خواری علمی، آموزشی می شود

فیاضی در دفاع از طرح دربرابر مخالفان بر آمد و گفت: مخالفین اعلام می‌کنند که خانواده‌ها با این طرح مخالفند، زیرا اگر جوانی در دانشگاه دولتی قبول نشده است، فرصتی داشت تا یک هفته بعد در کنکور دانشگاه آزاد شرکت کند، ما همه این دغدغه‌ها را حل کرده‌ایم. دفعات برگزاری آزمون توسط شورای پذیرش و سنجش مشخص می‌شود و می‌توانند در یک سال دو بار هم آزمون برگزار کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه در روند فعلی هر ساله قانون جذب تغییر می‌کند، امادر طرح کمیسیون تاکید شده است که طی ۵ سال نباید قانون جذب تغییر کند تا دانشجویان و داوطلبان تکلیف خود را بدانند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه پیش از این شاخص‌های جذب دانشجویان در آزمون کتبی و شفاهی بیشتر بر اعمال سلایق استوار بود گفت:  حتی دانشجویان نخبه شهرستانی را در دانشگاه‌های معتبر قبول نمی‌کردند و فقط دانشجویان خودشان را جذب می‌کردند. این مشکل به خاطر این بود که دستِ اعضای هیات علمی و دانشگاه‌ها باز بود. این طرح دستِ دانشگاه‌ها برای اعمال سلایق را بست. این طرح عدالت آموزشی، جایگزین ویژه‌خواری علمی آموزشی است.

راز امضاهای تقلبی یک تقدیر نامه

در ادامه فیاضی کتابچه ای که دانشگاه آزاد منتشر کرده بود را ورق زد و از دیدن عکس خود در این کتابچه تعجب کرده و اعلام کرد این تقدیر نامه را با وجود اصرار یکی از نمایندگان، امضا نکرده است.

این کتاب شامل مقدمه، راز حمایت تاریخی از توسعه علم و دانش به قلم حجت‌الاسلام عسگری (معاون پارلمانی دانشگاه آزاد)، ۲۴۲ امضا برای آینده ایران، متن نامه نمایندگان مجلس، متن قدردانی دکتر میرزاده، بخش ویژه با حامیان توسعه تکمیلی آشنا شوید که عکس نمایندگان را گذاشته است، دیدگاه‌های نمایندگان مجلس در مورد توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد و بازتاب نامه نمایندگان در رسانه‌ها و جراید است.

می‌خواستند رای نمایندگان را با یک عکس بخرند/ انتقاد از اختیارات فراقانونی دانشگاه آزاد

قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از روند انتخاب دانشجویان دوره دکتری گفت: متاسفانه در حال حاضر اختیارات جذب دانشجویان دوره دکتری را به گروه های آموزشی دادند که احتمال اینکه عواطف، حاشیه ها، انگیزه ها و سلایق بر واقعیات و شایستگی ها در سنجش و پذیرش دانشجویان غلبه کند وجود دارد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس اظهار داشت: براساس طرح مجلس اولا باید اقدامی انجام شود که دانشجویی که قبول می شود اطمینان داشته باشیم که دارای برتری علمی است و کسی که قبول نمی شود اغنا شود که دیگری بهتر از او بوده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از عملکرد دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد به دلایل مختلفی اختیاراتی فراتر از قانون دارد و هیچ اراده و مخالفتی را در برابر خود نمی بینید مسیری را طی می کند و بر این اساس افرادی را جذب می کند.

جعفری با اشاره به کتابچه حمایت تاریخی نمایندگان از دانشگاه آزاد که امروز توسط نماینده پارلمانی دانشگاه آزاد میان نمایندگان توزیع شد، گفت: کتابی که منتشر شد بسیار اقدام بدی بود. با نمایندگان که صحبت می کنیم می گویند از ما سوال کردند که آیا از توسعه تحصیلات تکمیلی دفاع می کنید ما هم گفتیم بله و امضا کردیم اما امروز به نفع جریان خاصی از این امضاها سوءاستفاده می شود. عکس نمایندگان را در این کتاب چاپ کرده و حق رای نمایندگان را در ازای یک عکس خریدند، البته امروز اکثریت نمایندگان اعلام کردند که اینگونه نیست و با ارجاع این طرح به کمیسیون مخالفت کردند.

وی تصریح کرد: طبق طرح ما معتقدیم که باید برگزاری آزمون های ارشد و دکترا نیز سازماندهی شود و مثل دوران کارشناسی و کاردانی آزمون های جامع برگزار شود که اطمینان حاصل خواهد شد که مسائل غیرتخصصی در جذب دانشجویان ملاک نیست. علاوه بر این، طبق این طرح تراز و شاقول قابل ارزیابی برای ارزیابی دانشجویان جهت پذیرش در دوره های دکترا گذاشته شده است و برای مصاحبه، سوابق آموزشی، تحصیلی و پژوهشی نمره و میزان مشخصی گذاشته ایم تا دانشجویان قابل ارزیابی باشند. با شرایط ایجاد شده به نظر می رسد کلیات این طرح رای بیاورد. مگر اینکه پشت صحنه اتفاقات دیگری بیفتد.

نباید اختیارات دانشگاه آزاد را محدود کنیم/ باید حقوق بخش خصوصی محترم شمرده شود

ابوالقاسم خسروی سهل آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مزایای این طرح گفت: در حوزه تحصیلات تکمیلی باید به سمت کیفیت حرکت کنیم و گسترش تحصیلات تکمیلی باید بر اساس نیاز کشور، هیات علمی مناسب، فضای فیزیکی دانشگاه و متناسب با نیاز جامعه باشد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس در خصوص معایب این طرح گفت: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی واگذاری امور مختلف کشور به بخش خصوصی هم توصیه و تاکید رهبری و هم سیاست کلی دولت و مجلس است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: بخشی از نظام آموزشی کشور ما در اختیار دانشگاه آزاد است که ۵۰ درصد دانشجویان کشور در این مجموعه تحصیل می کنند. حدود ۳۰ هزار نفر هیات علمی تحصیلکرده در این دانشگاه های مشغول به کار هستند و ۴۰ درصد تحصیلات علوم پزشکی در دانشگاه آزاد انجام می شود.

وی تاکید کرد: ما نباید اختیارات دانشگاه آزاد را محدود کنیم زیرا آزمون دانشگاه آزاد که فرصتی برای داوطلبان کشور است که به فضای علمی راه یابند. امروز دانشگاه آزاد در سراسر کشور اقدامات مناسبی انجام داده که باید آن را دید.

سهل آبادی گفت: ۱۶۰ مسجد بزرگ در کشور به دست دانشگاه آزاد ساخته شده، ۵۷ یادمان شهدای گمنام در دانشگاه آزاد ساخته شده، ۲۲ میلیون متر مربع زیربنای آموزشی دانشگاه های آزاد در کشور است.

  وی گفت: این دستاورد ها متعلق به جناح و گروه سیاسی خاصی نیست. اشکال این طرح این است که باید حقوق بخش خصوصی محترم شمرده نشده است.

اعمال سلایق شخصی در آزمون دکتری/رتبه های برتر در مصاحبه رد شدند

رضا صابری دبیر کمیسیون آموزش نیز در گفتگو با خبرنگار مهر  از عملکرد اخیر وزارت علوم در بی عدالتی برای پذیرش دانشجویان دکتری انتقاد کرد.

نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزرات علوم در اقدامی ناعادلانه جوانانی که در آزمون دکتری رتبه اول تا سوم را کسب کرده اند، در مصاحبه شفاهی رد کرد و نپذیرفت. به این ترتیب ۱۷۸ دانشجو با رتبه برتر را در آزمون شفاهی رد کرده اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: وزارت علوم سلایق شخصی، گروهی، سیاسی را در پذیرش دانشجویان دکتری دخالت داده است.

صابری با بیان اینکه به نام روز دانشجو بدترین ظلم را به دانشجویان کرده اند، گفت: فردی که در دانشگاه شریف رتبه یک بوده و در آزمون هم رتبه یک را کسب کرده اعلام کردند در مصاحبه از اخلاق و رفتارش خوششان نیامده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

64 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۲ ب٫ظ

این موضوعی نیست که انقدر راحت بشه دربارش اظهارنظر کرد.
ولی ما از اول با کنکور اومدیم بالا و به اون سیستم عادت کردیم. نمیشه این عادتو یه دفعه عوض کرد.
بهتره مسیولین فکری به حال روش گزینش در مقاطع پایین تر بکنند.
در پایان اینکه میشه امتحانی طراحی کرد که تو چندین مرحله باشه(نه در یک یا دو مرحله) و کامل همه چیز بررسی بشه.

فرهاد
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

سیستمی که در کل دنیا برای گزینش دانشجوی مقطع دکتری در حال جریان است با کارشناسی و تجربه مطلوب در حال اجرا است.
البته ما عادت بر این داریم که همیشه به نفع شخصی خودمون نظر بدیم ولی باید سیستم بالاخره از یک نقطه اصلاح بشه.

هادی به فرهاد
آذر ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  فرهاد

دوست عزیز سلام
اینکه دوست دارید سیستم اموزشی در مبنای دنیا باشه باید بهتون تبریک گفت البته باید یاداوری کنم که دوست عزیز سیستم اموزشی فقط در مقطع دکترا نباید یکسان سازی شود باید از مبنا یکسان سازی شود
به عنوان مثال مگر در دنیا در مقطه مستر کنکور دارن ! پس دوست عزیز به دور از عدالت است که فقط در این مقطع شما به ئنبال یکسان سازی هستید!! حال بماند که سوالات اساسی تری مثل اینکه ایا ما ظرفیت و پتانسیل اینکار رو داریم یا خیر و هزاران سوال دیگر می ماند!!
پس لطفا نگاهتون رو عمیق تر و به عدالت نزدیک تر کنید و به دنبال منافع و اهداف زودگذر نباشید
موفق باشید

فرهاد
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

آرزوی قلبی من حقیر موفقیت همه شما دوستان خوبم هست.
ولی شما هم دوستنان خوبم باور داشته باشید مطالعه چند کتاب و کنکور گره گشای علم کسی نیست. در مقاطع پایین تر به دلیل عدم وجود شرایط پژوهشی و… مفهوم رزومه چندان معنی دار نیست ولی در مقطع دکتری واقعا مهمه و نمیشه نادیده اش گرفت و گفت کنکور ۵۰ و پزوهش ۵۰.
شما واحد های درسی دکتری رو در نظر بگیریر بیش از ۷۰ درصد به پایان نامه تخصیص پیدا کرده پس میشه نتیجه گرفت پژوهش با چه وزنی در این دوره موثر هست!!!

فرهاد
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۰:۳۳ ق٫ظ

دوستان خواهش می کنم عادلانه پاسخ دهید!!!
آیا علمی که لازم است در طی سالیان سال با تحصیل و تلاش به دست آورد رو زیر پا گذاشت و با مطالعه چند ماهه صرفا برای کنکور و به شکل آزمون محوری خود را فرد علمی بیان نمود؟؟
چند ماه مطالعه آزمون محور برای جبران بنیه علمی یک فرد کافی است؟؟؟
واقعا منصف باشید

Amir
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  فرهاد

پژوهش علمی که صرفا واسه جمع کردن امتیاز برای مصاحبه دکتری باشه هم به هیچ دردی نمی خوره
چاپ یک مقاله تو یک ژورنال معتبر پرواربندی زمان بری که حداقل یک سال طول میکشه از مراحل انتخاب موضوع تا نمونه برداری کارای اماری ترجمه ادیت ارسال بازبینی داوری وغیر که نهایتا چاپ و پیشرفته علمی و شخصی تا ٢۵ سالگی حداکثر میتونه ٣ تا از این کارا داشته باشه
با توجه به اینکه یه کار موفق که باعث پیشرفته علمی کشور بشه حتما باید از این دسته باشه
اما این هدف نیست و با دور زدن این مسیر صرف هزینه و تولید کإرهای بیکیفیت نه تنها پیشرفتی صورت نمیگیره بلکه لطمعه هم وارد میکنه
در نهایت اگر هدف کار پژوهشی رفتن به دوره دکنری باشه گرفتن ازمون بهترین کار حداقل صحت اطلاعات علمی دواطلبو میسنجه

فرهاد
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  Amir

دوست خوبم امیر جان من واقعا تشکر می کنم که اینقدر نظرات دقیق و جامعی دارید. اما موضوع اینجاست که یک بخش از رزومه آموزشی و پژوهشی شامل مقاله است که همانطور که فرمودید نوشتن و انجام یک روند تحقیقاتی با مشکلات خاصی همراه است. در ماراتونی که همه باهم درآن به یک میزان سنجیده می شویم افرادی که زحمت بیشتری کشیدند و مقاله نوشتن طبیعتا امتیاز بیشتری از این بند مقاله خواهند گرفت و حقیقت اینا دوندگی و تلاش بیشتر مساوی با نمره بیشتر است. از سوی دیگر دوست عزیزم آیا چند درصد از دانشجویان حاضر با روش های اعتبار سنجی یک مقاله آشنا هستند که در مورد مفهوم به درد خوردن یا نخوردن مقالات به این سادگی اظهار نظر نمود. مفاهیمی نظیر h-index ،index، SJR و.. به وضوحنشان می دهند که کیفیت مقاله تولید شده در چه حدی است و نمی توان گفت که مقالات پژوهشی به درد نمی خورن و صرفا برای کسب امتیاز مقاله ای تهیه شده است. از مقاله که بگذریم به مواردی مانند سابقه آموزشی میرسیم که شامل معدا ریز نمرات در تمام دوران تحصیلات فرد است که در تمام دنیا با عنوان GPA مطرح است و یکی از معیارهای بسیار مهم اعتبار سنجی افراد علمی است. البته شاید این شبه رو مطرح کنید که مشکل با استاتید و روابط و.. بر معدل تاثیر میذاره. در این مورد هم باید عرض کنیم یک ماده درسی دو ماده درسی ده ماده درسی می توان گفت روابط بر نمره تاثیر گذاشته و وقتی از تک تک… ادامه نظر»

هادی به فرهاد
آذر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  فرهاد

دوست عزیز
خیالتون راحت اگر کسی رتبه خوب بیارد و باید این مواردی که فرمودید اشنا باشد حتی رتبه خوبی داشته باشد هم پذیرش نمی شود و رد می شود
همه صحبت ما هم سر یک وزن منصفانه بین ازمون کتبی و پژوهش هست
این کاملا مشخصه که پژوهش صرف مبنای قبولی نباید در این سیستم اموزشی باشد
موفق باشید

Amir
آذر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  فرهاد

مسیری که انتخاب کردن مسیری نیست که اجرای در کشور باشه چون راه پر خطر و قابل دور زدنه به علت اینکه سیستم نظارتی واحدی بر عملکرد صحت انجام این طرح وجود ندارد
شما از روش های استاندارد در پذیرش دکتری خارج کشور صحبت کردین ایا اطلاعی از روش غربالگری در سطوح پایین تر هم اطلاعی دارید
شدنی نیست این روش تا از مدارس شروع نکنن بعد دوره کاردنی کارشناسی کارشناسی ارشد. اصلاح نشه فقط لطعمه بر پیگیر علمی جامعه میزنه
و فقط باعث بت وجود اومدن دلال های کإرهاب پژوهشی و به وجود اومدن کانادل های هزینه بر برای فرستادن دانشجو به دوره دکتری می باشد

گل سا
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۶:۰۶ ق٫ظ

با سلام و وقت بخیرسوالی داشتم تکلیف این رشته محل هایی که بدون مجوز اعلام شدند در مقطع ارشد چه هست ؟یعنی ما اجازه نداریم که در آزمون دکتری شرکت کنیم؟به علت ضعف سیستم آموزشی گناه این گروه از دانشجویان و فارغ التحصیلان چیست؟ باتوجه به این که بنده فارغ التحصیل ارشد دانشگاه ازاد واحد علوم و تحقیات هستم و بعد از دریافت مدرک موقت هنوز مدرک دانشنامه بعد از دوسال دریافت نکرده ام.وبالاخره چه هنگام مدرک دانشنامه ما صادر خواهد شد?چه کسی باید پاسخگو باشد؟

بهار
آذر ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۵ ب٫ظ

سلام
دوستان من فکر میکنم مشکل از وزن مصاحبه یا وزن آزمون نیست مشکل ما استاندارد نبودن شیوه گزینش هست. که هم در آزمون وجود داره هم در مصاحبه ها. دوستانی که تجربه شرکت در آزمون رو داشتن انصافا چند درصد سوالات روایی داشت؟ هر ساله چند تا از سوالات اشتباه میشه و حذف میکنن؟ و خیلیا هم حذف نمیشن.غیر از اینکه نفرات اول هر رشته معمولا تخصصی ها را ۵۰-۶۰ درصد میزنن این درحالی که بنا به گفته خودشون سوالات در حد کارشناسیه. منابع هم که اصلا مشخص نیست.
از این خوندنهای بیهوده واقعا خستم از اینکه تمام سال مشغول خوندن باشم که بعد بخاطر چندتا سوال الکلی رد بشم خستم. امسال رتبه ۶ رشته ما فرد تغییر رشته ای از فنی مهندسی به علوم انسانی بود که با تخصصی ۲۰ درصد استعداد ۸۰% و زبان ۶۰% قبول شد در حالی که من با تخصصی ۴۰% قبول نشدم
کجای این آزمون استاندارده.
اعمال سلیقه در مصاحبه که دیگه اصلا جای بحث نداره.

آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۴:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

دوست من چرا فکر میکنید که دکترا خوندن کعبه آماله؟ کسی اگه واقعا عاشق علم باشه خودش به طور ازاد و بدون اینکه زیر یوق … بره هم میتونه اونو کسب کنه. من که خودم بشخصه انقدر تو دوره ارشد، نه به خاطر دوست نداشتن علم بلکه به خاطر خودخواهی و شاید حسادت یه عده اذیت شدم که دیگه حاضر نیستم از طریق دکترا علمم رو بالا ببرم.

محمد
آذر ۱۹, ۱۳۹۴ ۹:۱۷ ب٫ظ

دوستان اگه منابع هم تغییر نکنه طبق حرف و سند موجود از وزارت علوم بحث درصد ازمون دسته مجلس می باشد. پس اگه ازمون ۵۰درصد بشه لزوما منابع تغییر نخواهد کرد

دانشجو
آذر ۱۹, ۱۳۹۴ ۲:۲۳ ب٫ظ

یکی از دوستان من امسال با رتبه ۳، و بدون داشتن هیچ مقاله ای پذیرفته شد.

نگار
آذر ۱۹, ۱۳۹۴ ۳:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

من با طرح وزارت علوم صد درصد موافقم.

محمد
آذر ۱۹, ۱۳۹۴ ۹:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

یکی از دوستان منم با رتبه ۱ و داشتن رزومه عالی قبول نشد

سجاد
آذر ۱۹, ۱۳۹۴ ۹:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

دقیقا همینطوره

مهسا
آذر ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۶ ب٫ظ

باحمید موافقم
رتبه خریدنی نیست اما رزومه خریدنی ست
زیباترین جمله ی هفته

محمد
آذر ۱۹, ۱۳۹۴ ۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

موافقم زیباترین جمله هست

نگران
آذر ۱۹, ۱۳۹۴ ۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

واقعا جمله درست و به جایی هست رتبه رو کسی نمیتونه بخره ولی ….

فرهاد
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  نگران

پس با این اوصاف هیچ یک از مسئولان نباید انتظار پیشرفت علمی داشته باشند هیچ دانشجویی مقاله کار نمیکنه صرفا آزمون محور و کنکور محور!!!
پیشرفت و جهش علمی و تولید علمی صفر؟؟؟

z
آذر ۱۹, ۱۳۹۴ ۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

موافقم

فرهاد
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

پس اون افرادی که حقیقتا تلاش کردند و به پژوهش پرداختند یعنی رزومه خریدند؟؟؟ منصف باشید

حسین /نیازمند راهنمایی دوستان/خواهش می کنم جواب بدید
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۸:۱۴ ب٫ظ

با تشکر از پاسخ دوستان/ من الان ترم سه ارشدم. ورودی ۹۳ حساب می شم؟اگر ورودی ۹۳ محسوب می شم . یعنی نمره پایان نامه با سایر نمرات جمع می شه وبعد معدل کل حساب می شه ؟در گواهی فارغ التحصیلی ارشد نمره پایان نامه هم جدا قید شده یا فقط معدل کل قید شده است؟با تشکر

کامران
آذر ۱۹, ۱۳۹۴ ۰:۰۶ ق٫ظ

با سلام:
دوست عزیز در مدرک شما معدل کل گنجانده می شود که ترکیبی از تمامی دروسی که پاس کرده اید بعلاوه نمره پایان نامه است یعنی جمع کل نمرهای شما با نمره پایان نامه تقسیم بر تعداد واحد های گذرانده شده می شود معدل کل شما،در مدرک تحصیلی خودم دوباره نگاه کردم فقط به معدل اشاره شده و اشاره ای به نمره پایان نامه نشدهاست.

وبگرد
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۸:۱۲ ب٫ظ

دوستان سلام
امروز هجدهم آذر ۹۴. به دنبال اختلافات دانشگاه آزاد و وزارت علوم، دفتر شورای گسترش وزارت علوم لیست رشته محل های دکتری و ارشد دانشگاه آزاد را به روز کرده است.
https://phdtest.ir/1394/09/%D9%81%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D8%AF%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF-95-96/
منظور از دکتری، شیوه آموزش محور است و شیوه پژوهش محور دانشگاه آزاد از دید وزارت علوم فاقد مجوز است.
خیلی ممنون

حسین /نیازمند راهنمایی دوستان/خواهش می کنم جواب بدید
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۱۸ ب٫ظ

سلام. با ارزوی توفیق وموفقیت همه در هر ازمونی علی الخصوصی دکتری . ارشد سراسری روزانه می خونم .ایا نمره پایان نامه با معدل ۳ ترم قبل جمع می شه یا جمع نمی شه؟ایا در مدرک فارغ التحصیلی از مقطع ارشد معدل کل اعلامی بر اساس جمع نمرات دروس با پایان نامه است یا بدون پایان نامه؟با تشکر

milad bastanshenas
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۳۱ ب٫ظ

باسلام طبق ایین نامه اگر ورودی سال ۹۳ و ماقبل هستید بله نمرات چهارترم باهم جمع می شود اما در ایین نامه جدید که برای ورودی ۹۴ به بعد هست نمره پایان نامه حساب نمیشود با سه ترم قبل
باتشکر

پریسان
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۴۲ ب٫ظ

سلام. من همین مهرماه رفتم مدرک ارشدمو گرفتم معدل کل ذکر شده بود با نمره پایان نامه.

علی
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۱۷ ب٫ظ

با سلام. پزوهش باید مبنای علمی داشته باشد و این یعنی قبل از انجام پزوهش فرد باید به اصول- نظریه ها- تیوری ها و فرظیه ها مسلط باشد

فرشاد
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  علی

شما چه انتظاری ی دانشجو ارشد دارید دانشجویی که تازه با مقاله اشنا شده این حرفا برا بعد از دکتراس

معماری
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۴:۴۲ ب٫ظ

اینکه فقط آزمون ملاک باشه ، با خصوصیات مقطع دکتری هماهنگ نیست.
اینکه فقط مصاحبه باشه، با خصوصیات اساتید محترممون در اعمال سلیقه و حمایت از دانشجوهای ارشد خودشون که همه ازش باخبریم هماهنگ نیست.
منصفانه و عاقلانه ترین روش اینه که نصف آزمون و نصف مصاحبه باشه.
لطفا اگه کسی مخالف این دیدگاهه با استدلال نظرش رو بگه

فرهاد
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۳:۲۵ ب٫ظ

در دانشگاه تهران کسیکه از من مصاحبه گرفت خودش استادیار بود که تازه دکتر شده و رزومه اش خیلی ضعیفتر از من بود اصلا از قبول شدنم ناراحت نیستم چه دانشی از این فرد به من میرسید که هم اکنون دارد به دانشجویان دکتری تدریس می کند

لی لی
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۵:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد

منظورتون قبول نشدنتونه دیگه نه؟!

Amir
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۲:۵۵ ب٫ظ

از روز اول گفتم که امسال وزن و منابع و تاریخ آزمون تغییر میکنه الانم مشخص شد اکثر مجلس با وزن ازمون موافق هستن و وقتی وزن داده بشه منابع خود به خود تغییر میکنه و چون دیر تصویب شد تاریخ ازمون فروردین سال ٩۵ میشه

علی
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۳:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  Amir

فکر کن درصد آزمون و نمره علمی در پذیرش برود بالا اون وقت کدوم دانشجو حاضر می شه برای اساتید زحمتکش مقاله بنویسه و کتاب ترجمه کنه در نتیجه آمار چاپ مقالات ما در ژورنال های داخلی و خارجی پایین می آد!

فاطمه
آذر ۱۹, ۱۳۹۴ ۳:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

کاملا با علی آقا موافقم :)

هادی به امیر
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  Amir

بعید میدونم تاریخ امتحان دکترا عوض شه اگرچه بهتر بود با توجه به انتخابات مجلس از دکترا هم بیوفته فروردینن مثه ارشد ک اردیبهشت شد
ولی در صورتی تاریخ عوض میشه که ازمون وزن دارشه و از همه مهمتر منابع ی سری رشته ها عوض شه که اینو ی جورایی محال می دونم
ولی تنها چیزی ک برای همه ماها مهمه اینه که ازمون وزن دارشه تا فضای رقابت در بالاترین سطح تحصیلات سالم برگزار شه

Amir
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  هادی به امیر

شک نکنید تاریخ عوض میشه تو ماه انتخابات برگزار نمیکنن کنکور
محال نیست محتمل ترین راه ممکن است و یکشنبه بعد از تصویب وزارت تغییرات تا اعلام دفترچه اعلام میکنه

لی لی
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۲:۴۲ ب٫ظ

من که نفهمیدم بالاخره چی شد؟ لفطا یک نفر برای من ثوضیح بده؟

نگار
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  لی لی

دوست عزیز همون اطلاعیه سنجش و طرح وزارت علوم بر ازمون امسال ملاک هست.

هادی به همه
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱:۵۷ ب٫ظ

دوستان عزیز
بذارید اول من خدمتتون عرض کنم به نظر من نه وزن ازمون باید ان چنانی باشه که فقط با خوندن طرف وارد دکترا شه و نه فقط رزومه
از طرفی می خام دو نکته مهم رو خدمت دوستانی که طرفدار مصاحبه و وزن مصاحبه هستن عرض کنم اونایی ک میگن هیچ سلیقه ای اعمال نمیشه بزارید راحت بهتون بگم استادان عزیز البته فقط بعضی چون جمع نمی بندم برای اینکه بقیه دانشجویان دیگر رو در مصاحبه رد کنه سوالاتی پرسیدن که شاید حتی افراد و استادای اون مجموعه هم نمی دونستن که بعدا دانشجو نتیجش اومد بگه خب من که چیزی جواب ندادم و دیگه اعتاراضی نکنه ولی برای دانشجویان مورد نظر سوالات اسون من میخام بگم چه نظارتی در مورد سوالات هست! کلا این مکانیزم دارای ایرادات فراوان هست چون ما ی سیستم یکپارچه نداریم و دیگه بماند که بعضی از مصاحبه ها اساتید حتی بهتون نگاه هم نمیکنن و ی معرفی و اسم پایان نامه و خداحافظ حالا چطور توی مصاحبه طرف مقابل رو سنجش می کنن
پس این طرح وزارت دارای نواقص فراوان هس و بهتره برای همه که ازمون حتما وزن داشته باشه و حداقل ۵۰ باشه
دوسته عزیزی که رزومت خوبه باید بدونی برای دکترا باید باید بتونی علم داشته باشی و از پس ازمون هم بربیایی
موفق باشید

فرهاد
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  هادی به همه

سلام
برادر من ضمن تشکر از توضیحات جامع شما
ورود به مقطع دکتری در تمام دنیا تمام دنیا تمام دنیا بر اساس رزومه پزوهشی و آموزشی ارزیابی میشود.
در برخی کشورها هم برای اطمینان از استعداد فرد آزمون GRE را تا حدودی دخالت می دهند.

حال بیانات شما دوست عزیز آیا کاملا مخالف با روند پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در کل دنیا نیست؟؟؟

البته قبول دارم تا حدودی اعمال سلیقه مشکل ساز شده است.

هادی به فرهاد
آذر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  فرهاد

سلام دوست عزیز
بنده در مورد ایران و کنکور داخلی صحبت می کنم میشه بگید شما برچه مبنایی و اساسی از یکسان سازی اموزشی بر مبنای دنیا صحبت میکنید؟
ایا یکسان سازی بر اساس سیستم اموزشی دنیا باید از بالاترین مقطع شروع بشه!!
ایا فقط باید مقطع دکترا باید یکسان سازی شود؟
دوست عزیز شما می توانید مقاطع مستر و حتی لیسانس هم ی سرچ کنید
برای یکسان سازی که جنابعالی می فرمایید باید از اساس شروع بشه نه فقط دکترا
لطفا زود گذر فکر نکنید
موفق باشید

فرهاد
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱:۱۶ ب٫ظ

با تصویب و یا بدون تصویب طرح سنجش و پذیرش امسال روند دکترا بایستی طبق آن چیزی که قبلا اعلام شده و قرار بود برگزار بشه صورت بگیره، شیوه نامه پذیرش و آیین نامه های ابلاغی که از تابستون برای پذیرش داوطلبان دکترای اسفندماه بایستی حتما اجرا شوند و گرنه بار حقوقی آن ها دامن ناقضین را میگیره.

A
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد

واقعا درسته نمیشه که هر موقع خواستن تغییرات بدن والا بخدا ما هم آدمیم هر روز یه تصمیم جدید!!!!!

فرهاد
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱:۱۰ ب٫ظ

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاربری سوال کرده است چرا امسال سازمان سنجش اعلام نمیکند که آیا سال ۹۴ کنکور دکتری تکمیل ظرفیت دارد یا خیر؟ مسئولین خود را به جای داوطلبان بگذارند و شرایط چندگانگی که با تصمیمات یک شبه خود ایجاد میکنند را خودشان شاهد باشند؟”
در همین زمینه دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش گفت:”
تکمیل ظرفیت آزمون دکتری در دست بررسی است که اگر دانشگاهها و موسسات عالی آموزشی ظرفیتی را اعلام کنند، معاونت آموزشی در اختیار ما می گذارد اما تا کنون چیزی ابلاغ نشده است.

معماری
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۸ ق٫ظ

دادن تمام اختیار به دانشگاهها و اساتید، بی عدالتی میاره
در پاکیزه ترین نوعش، اساتید دانشگاههای مطرح، شاگردای خودشون رو ور میدارن، این موضوع تا حالا عینا دیده شده
در بدترین نوعش، روابط و گرایشات و حتی علمی باعث بی عدالتی میشن
این بی عدالتی به ضرر منه پس باهاش مخالفم. اگه به نفعم بود شاید منم موافقش میشدم

رس
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۸:۰۴ ق٫ظ

سلام دوستان ‘ بنده از افرادی هستم که دو سال است علیرغم کسب رتبه خوب اما در مصاحبه با ناعدالتی رد شده ام ؟!

آوا معدنی
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۹:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  رس

سلام
برای آزمون امسال خوندین؟ شرکت می کنین؟

دانشجوی دکتری
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۹:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  رس

سلام دوست عزیز انشالله امسال قبول بشید. ولی دکتری فقط کسب انتیاز در آزمون کتبی نیست. مسلما شما امتیازات مصاحبه تان به حد نصاب نرسیده.

علی
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۳:۰۰ ب٫ظ

با سلام با وجود رابطه سالاری شدی جهت پذیرش در همه مقاطع تحصیلی و شغلی بهترین و عادلانه شیوه اخذ آزمون های استاندارد و بها دادن به رتبه علمی است. به این فکر کنید که ورود به دانشگاه را با اختصاص درصد بالای به معدل و توصیه معلمان دبیرستانی واگذار می کردند ؟

دکتر
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۹:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  رس

چرا فکر میکنید رتبه ی شما خوب بوده و الزاما باید قبول بشید….مشکل ما اینه که فکر میکنیم دکتری هم مثل لیسانس و فوق لیسانسه…..رتبه ی خوب لازمه ولی کافی نیست…..
خداروشکر امسال دیگه رتبه نیست….و هرکی رزومه خوبی داشته باشه و واقعا باسواد باشه قبول میشه

خانم
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

رتبه خوب ملاک نیست ولی رزومه الکی هم نباید ملاک باشد دوست عزیزم

دکتر
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  خانم

خیلی راحتر از اوون چه که فکرش رو بکنید میشه با دوتا سوال فهمید که رزومه طرف مال خودشه یا پول داده خریده….خیلی راحت….و مطمنا اساتید هم میتونن اینو بفهمن…‌

هادی به دکتر
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

دوست عزیز دکترا درسته پژوهشی هس ولی پژوهش در کنار علم
و خدمتتون بگم شما یا در جریان کار نیستید که اطلاع ندارید چه حق خوریایی میشه
وگرنه هر عقل سلیمی میدونه که اعمال سلیقه هست و داشتن وزن برای ازمون در شرایط فعلی لازم و ملزومه

دکتر
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

مطمن باش حق خوری هم که میشه درصدش پایین تر از قبولی هایی است که با رتبه قبول میشن و سواد پژوهش ندارن….دارم میبینم طرف قبول شده و بعد از دوسال که امتحان جامعش رو هم داده هنوز توانایی
نوشتن یه مقاله کنفرانسی رو نداره….

AAA
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

دکتر عزیز بنده خودم بالغ بر ۵ مقاله علمی پژوهشی و isi دارم که متاسفانه دو تا از مقالاتم بعد از مصاحبه اکسپت شدند و نهایتا با رتبه ۲ مردود شدم.

شما نمیتونید صلاحیت علمی رتبه های برتر کنکور رو به بهانه مقاله نادیده بگیرید نفرات برتر کنکور قطعا به درک درستی از مباحث رشته شون دست یافتند که قطعا کسی با رتبه بالا اما تعداد مقاله های زیاد چنین درکی از رشته خودش رو نداره آیا در چنین شرایطی داشتن مقاله زیاد ارزش داره؟!! کسی که حتی در تعریف ساده ترین مباحث علمی رشته خودش عاجز هست اما چندین و چند مقاله داره چقدر از نظر شما مقالاتش قابل استناد و رفرنس دادن هست؟!!!!
برای هیچکدوم از ما پوشیده نیست که درصد بالایی از مقالات دانشجویان ما فاقد اعتبار علمی لازم هستند! قطعا شما هم از درصد بالای تخلفات و تقلباتی که در نوشتن و چاپ مقالات وجود داره آگاه هستید! آیا در چنین شرایطی درسته که ما ۷۰ درصد ملاک قبولی رو بر مبنای عاملی بزاریم که چه بسا در ۷۰ درصد موارد در آنها تخلف رخ داده!!! و دقیقترین و صحیح ترین ملاک قبولی یعنی رتبه فرد رو با اعمال ضریب ۳۰ درصد کاملا بی ارزش کنیم؟!!

نقی
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

اساتید داخل ده دقیقه که نصفش هم با سلام علیک تموم میشه چطور میخوان فرد شایسته و رزومه های تقلبی را تشخیص بدن

نگار
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

آفرین. موافقم با نظر شما. اصلا امتحان دادن برای دکتری که مقطع پژوهشی هست کا درستی نیست. بالاخره ایران هم تا حدی برای دکتری مانند کشورای پیشرفته امسال اقدام داره می کنه.البته تا حدی

حمید
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

دوست عزیز رزومه خریدنی است ولی رتبه ن
ی سر به میدان انقلاب بزن

نقی
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

درود بر شما…رزومه رفاقتی هست اما رتبه

دانشجوی دکتری
آذر ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  رس

چرا فک می کنید بی عدالتی شده. رزومه شما در چه حدی بوده؟ دوست من امسال با رتبه ۲ چون رزومه خوبی نداشت قبول نشد. پس تنها رتبه خوب ملاک نیست