ادامه اطلاع رسانی های وزارت علوم و دانشگاه آزاد در مورد مجوز رشته ها

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

با اینکه مسئولین دانشگاه آزاد باز هم بر قانونی بودن کدرشته های این دانشگاه تاکید دارند، وزارت علوم با انتشار اطلاعیه ای، شورای گسترش را تنها مرجع رسمی رسیدگی به مجوز رشته های جدید دانست.

مدیر کل حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی: تصویب رشته محل های دانشگاه آزاد از مجرای قانون

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر کل دفتر حقوقی دانشگاه آزاد گفت: تمامی رشته محل های دانشگاه آزاد از مبنا و مجرای قانونی گذر کرده و مصوب شده اند.

دکتر مصدق در نشست خبری در دانشگاه آزاد گفت: قانون رشته های دانشگاه آزاد مصوب سال ۶۷ است که بر اساس این قانون، رشته های دانشگاه آزاد از طریق شورای گسترش و کمیته سه نفره تصویب می شود.

وی خاطرنشان کرد: آئین نامه اجرایی قانون تصویب رشته های دانشگاه آزاد توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد و به تصویب هیئت وزیران رسیده است.

مدیر کل دفتر حقوقی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: روال تصویب رشته های این دانشگاه بر این اساس است که رشته محل ها به پورتال شورای گسترش آموزش عالی ارسال می شود و اگر ایرادی وجود نداشته باشد رشته ها مصوب می شوند و در صورتی که ایراداتی وجود داشته باشد این ایرادات در کمیته سه نفره رفع و رشته محل ها به تصویب می رسد.

مصدق با بیان اینکه قانون نیازی به استعلام ندارد، گفت: ما برای اطمینان قانون تصویب رشته های دانشگاه آزاد را استعلام کردیم و تاکنون اطلاعیه ای در خصوص نقص این قانون در هیچ یک از روزنامه های رسمی کشور منتشر نشده است.

وی اضافه کرد: طبق استعلام ما از مجلس شورای اسلامی، قانون تصویب رشته های دانشگاه آزاد لازم الاجرا است و ۲۴۰ نفر از نمایندگان مجلس خواستار اجرای این قانون شده اند.

مصدق بیان داشت: با ساختار و ترکیب امروز مجلس شورای اسلامی باز هم نمایندگان مجلس بر روی قانون تصویب رشته های این دانشگاه صحه گذاشته اند.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد: رشته بدون مجوز نداریم

علوی فاضل، معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، با بیان اینکه هیچ رشته بدون مجوزی نداریم، گفت: اظهارنظرهایی در خصوص مدارک تحصیلی این دانشگاه می شود که قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی علوی فاضل امروز در نشست خبری در دانشگاه آزاد گفت: طبق قانون دکتر علیمحمد رنجبر در سال ۷۴ به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در کمیته سه نفره تصویب رشته های دانشگاه آزاد و به عنوان رئیس این کمیته انتخاب شده است و تاکنون قانونی مبنی بر نقض این حکم قانونی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برخی از رشته های دانشگاه آزاد از طریق شورای گسترش آموزش عالی و وزارت بهداشت و بخشی نیز از طریق کمیته سه نفره تصویب شده است، گفت: دانشگاه آزاد طی سالهای گذشته طبق روال حرکت کرده است و با استعلام از معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی می تواند رشته های خود را در کمیته سه نفره تصویب کند.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: روال تصویب رشته های دانشگاهی بر این اساس است که ابتدا درخواست ها به شورای گسترش آموزش عالی ارسال و پس از تصویب پرونده ها، رشته ها بررسی می شود و طبق قانون اگر شورای گسترش وزارت علوم و بهداشت، رشته هایی را تصویب نکند می توانیم این رشته ها را در کمیته سه نفره تصویب کنیم.

علوی فاضل بیان کرد: دانشگاه آزاد برای اطمینان از فعالیت خود استعلام های لازم را از معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی دریافت کرد. بنابراین قانون کمیته سه نفره منسوخ نیست و لازم الاجرا است.

وی تصریح کرد: دکتر علیمحمد رنجبر در سال ۷۴ به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در این کمیته انتخاب و با توجه به اینکه این موضوع مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است همچنان وی به عنوان نماینده و رئیس این کمیته فعالیت می کند.

علوی فاضل بیان داشت: طی شش فقره نامه، دعوتنامه هایی را برای وزیر علوم برای حضور در این کمیته صادر کرده ایم.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اضافه کرد: مصوبه کمیته سه نفره از طریق رئیس این کمیته به وزیرعلوم ابلاغ شده است و نمایندگان دانشگاه آزاد، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم در این کمیته حضور داشته اند.

دانشگاه آزاد هیچ رشته بدون مجوزی ندارد

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد هیچ رشته بدون مجوزی ندارد، افزود: در حال حاضر اظهارنظرهایی در خصوص مدارک تحصیلی این دانشگاه می شود که قابل قبول نیست و تنها باعث تشویش اذهان عمومی می شود.

علوی فاضل عنوان کرد: در حال حاضر ۲ هزار رشته محل این دانشگاه از سوی کمیته سه نفره و ۵ هزار رشته محل از سوی این دانشگاه از سوی شورای گسترش وزارت علوم تصویب شده است.

وی با اشاره به ممیزی رشته های این دانشگاه گفت: تمامی رشته های این دانشگاه ممیزی شده اند و رشته هایی که دارای شرایط لازم نبودند حذف و از دفترچه کنکور نیز حذف شده اند.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اضافه کرد: پاسخ ها به نظرات افراد باید قانونی باشد و بر اساس قوانین و آئین نامه های موجود صحبت های دانشگاه آزاد قانونی است.

علوی فاضل خاطرنشان کرد: تا سال ۹۲ حدود ۴ هزار رشته محل این دانشگاه در پورتال وزارت علوم ثبت شد اما پاسخی به درخواست های ما داده نشد.

وی تاکید کرد: ما برای رشته های جدید خود امکانات و اعضای هیئت علمی لازم را کسب کردیم و زمانی که نهادی طی یک زمان معقول و منطقی اقدام به بررسی رشته ها نمی کند ما از طریق کمیته سه نفره این رشته ها را بررسی کردیم.

امکانات دفتر گسترش وزارت علوم کافی نیست

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با بیان اینکه امکانات دفتر گسترش وزارت علوم کافی نیست، ادامه داد: توسعه دانشگاه آزاد طی سالهای گذشته از تمامی دانشگاههای کشور کمتر بوده است و به نظر می رسد دولتی سازی آموزش عالی در دستور کار است که این موضوع هزینه گزافی را برای کشور متحمل می شود.

علوی فاضل اضافه کرد: در حال حاضر هر فردی می خواهد خود را انسان علمی نشان دهد اقدام به نقد دانشگاه آزاد می کند.

وی بیان کرد: رشد دانشگاه آزاد طی چند سال گذشته ۳.۵ درصد بوده در صورتی که دانشگاههای دیگر کشور بیش از ۱۰ درصد رشد داشته اند. بر این اساس باید چاره ای برای شوق به دولتی سازی آموزش عالی سنجید.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اضافه کرد: دانشگاه مشکلات و نقص های مربوط به تصویب رشته های خود را رفع کرد اما رشته ها در شورای گسترش بررسی نشد.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: در مهر ماه سال ۹۳ نیز هیاهوی رسانه ای ایجاد کردند که این دانشگاه ۱۲ هزار دانشجو گرفته است و برخی ها اعلام کردند که ما اطلاعی از این موضوع نداشتیم، اما ما سندی به دست‌خط وزیر وقت وزارت علوم داریم که در این سند اعلام شده ظرفیت دانشگاه آزاد در سال ۹۳، ۱۲ هزار نفر تعیین می شود و مستندات آن نیز موجود است. بنابراین دانشجوهای این دانشگاه که در سال های قبل پذیرفته شدند هیچ منع قانونی ندارند.

علوی فاضل افزود: اگر رشته ای بنا به دلایل مختلف از دفترچه آزمون این دانشگاه حذف شود این به معنای این نیست که دانشجوهای قبلی این رشته ها با مشکل مواجه می شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد پایبند ضوابط و چارچوب قوانین است، گفت: ما جلسات مختلفی با وزارت علوم داشتیم بنابراین قصد نداریم از چارچوب قوانین خارج شویم.

علوی فاضل تاکید کرد: زمانی که ما با محدودیت ناخواسته ای در تصویب رشته های این دانشگاه مواجه هستیم، اعضای هیات علمی که برای این رشته ها جذب کرده ایم از ما پاسخ می خواهند بنابراین ما گلایه داریم که چرا از ظرفیت کامل این دانشگاه به طور کامل استفاده نشده است.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: این دانشگاه هیچ گاه از ادبیات تخریبی استفاده نکرده، بلکه همواره مورد هجمه قرار گرفته است.

اطلاعیه جدید وزارت علوم در خصوص رشته های دانشگاه آزاد اسلامی

وزارت علوم درباره روند تصویب رشته های دانشگاه آزاد اعلام کرد: این رشته ها همچنان با ضوابط شورای گسترش آموزش عالی و شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بررسی و تصویب قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد :همانطور که وزارت علوم در بیانیه های قبلی نیز مکررا اعلام کرده است ، تمام رشته های پیشنهادی دانشگاه آزاد اسلامی و ظرفیت های آنها همانطور که در گذشته نیزمعمول بوده، براساس ضوابط و مقررات شورای گسترش آموزش عالی و شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بررسی و تصویب قرار می گیرد.

در این اطلاعیه یادآور شده است: به طور قطع در آینده نیز به همین روال اقدام خواهد شد.​

ثبت‌نام
باخبرم کن!

102 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیلو
آذر ۲۲, ۱۳۹۴ ۲:۳۸ ب٫ظ

سلام.این چه وضعیتی که برا ما درست کردن.از یه طرف تو دفترچه میزنن چهل تا انتخاب داری بعد میری نگاه میکنی فقط ۱۷ و ۱۸ تا واحد دارن که دو سه تا همین طوری می پره.از یه طرف میان دانشگاه های دارای مجوز اعلام مبکنن که فقط از بین ۱۷ تا واحد دو واحد دارای مجوز .حالا تکلیف چیه.دوستان کسی فهمید باید چی کنیم ممنون میشم منو راهنمایی کنید.سپاس

مظفر
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۲:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  نیلو

بیشتر واحد ها بدون مجوز هستن ، سعی کنید انتخابهای اول مجوز دار باشه و باقی انتخابها رو توی مراکز استانهای بزرک که احتمالش هست مجوز بگیرن ، چون امکانات خیلی موثر هست توی مجوزگیری. البته قطعی نیست …

سحر
آذر ۲۲, ۱۳۹۴ ۲:۳۲ ب٫ظ

آقا تو رو خدا یکی جواب سوالای منو بده من موندم این وسط … داخل دفترچه دانشگاه ازاد رشته بیماری های طیور هم دانشگاه علوم تحقیقات دارا هم کرج ..میخوام بدونم کرج مجوز داره ؟انتخاب نکنم بعد فردا بگن نه مجوز نداره و من این وسط بمونم …دوم اینکه کسی میدونه مصاحبه دانشگاه ازاد کیه ؟مثل ازمون قبول شی کی دعوتت میکنن برا مصاحبه ؟

مظفر
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۲:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

اگه قبول شی احتمالا اوایل تابستون مصاحبه انحام میشه .واسه مجوز ها هم به لیست وزارت علوم مراجعه کنی معقول تره ..

ali
آذر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۲ ب٫ظ

قانون سنجش و پذیرش امروز در مجلس تصویب شد با این قانون دانشگاه آزاد دیگه نمیتونه به هر تعداد که خواست دانشجو بگیره و کدرشته ها و ظرفیت هر کدرشته هم توسط شورای سنجش اعلام میشه در نتیجه کدرشته های بدون مجوز حذف خواهد شد

...
آذر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  ali

اگه هم تصویب نهایی بشه از سال دیگه اجرا میشه

الهام
آذر ۲۲, ۱۳۹۴ ۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  ali

علی آقا ای کاش تصویب می شد تا از پذیرش سلیق های در پردیس ها جلوگیری می شد ، اما متاسفانه تصویب نشد !!!

شیده
آذر ۲۳, ۱۳۹۴ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  ali

حتیر تصویب بشه دوستان امسالی شامل حالشون نمیشه

anderton به دکتر فرزاد
آذر ۲۲, ۱۳۹۴ ۶:۱۶ ق٫ظ

کجائی دکتر فرزاد عزیز که قبلا پستهای عالی میزاشتی….
فرزادجان اگه وقت کردی به پست منم جواب بده.
تشکر

بهار
آذر ۲۲, ۱۳۹۴ ۵:۰۹ ق٫ظ

خداروشکر ادبیات انگلیسی از ۱جا تبدیل شده به ده رشته محل…و از انزوا درومد…..تبریک به دوستان بریای این رشته جذاب….

شهرزاد
آذر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

تا حالا این رشترو نشنیده بودم.

سیما
آذر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

بهار خانم
سال هاست به خاطر کمبود استادانی که بتونن ادبیات انگلیسی رو در این سطح تدریس بکنن و هم چنین به خاطر عدم علاقه مسئولین رده بالا و برخی اساتید به این رشته (نقل قول دقیق شنیدم از یکی از اساتید علامه طباطبایی که آرزوی لغو این رشته رو کردند) پذیرش در ادبیات انگلیسی در مقطع دکترا بسیار دشوار هست.
از طرف دیگه یکی از سرشناس ترین استادهای این رشته بسیار مخالف هست با گسترش کمی اون. تا زمانی که وارد تحصیل توی مقطع دکترای ادبیات انگلسی نشید نخواهید فهمید که چقدر حق با این استاد هست. چقدر آموختنی ها بسیار هستند و چقدر با ضعف و کاستی های بسیار وارد دکتری میشن و فشار میاد به اکثر دانشجویان.
همین امسال که همین دانشگاه آزاد توی سه تا رشته محل (مرکز-شمال-تحقیقات) دانشجو گرفت، برین و بپرسین که چند نفر همون هفته های اول انصراف دادن.

منظور این که:
۱. انشاءالله که امسال پذیرفته میشین و با لمس واقعیت متوجه میشین که افزایش پذیرش در چنین رشته هایی به ضرر اون هست و (به قول والتر بنیامین) اون aura ی پیرامونش رو از بین می بره.
۲. در انتخاب رشته محل های آزاد بسیار حساس باشید و به لیست واحدهای دارای مجوز وزارت علوم مراجعه کنید. ازاین ده رشته محل اگر اشتباه نکنم فقط دو تاش مجوز وزارتی داره.

با آرزوی موفقیت برای شما هم رشته گرامی

رضا
آذر ۲۲, ۱۳۹۴ ۴:۲۳ ق٫ظ

دوستان خبری از تکمیل ظرفیتها نیست و بعثی روش نمیشه چرا؟

گل سا
آذر ۲۲, ۱۳۹۴ ۴:۰۴ ق٫ظ

با سلام
الان مقطع ارشد بنده بدون مجوز هست , یعنی با این حساب حتی دکتری سراسری هم نمیتونم شرکت بکنم.چون مجوز نداره واسم دانشگاه من در لیست دانشگاهای دارای مجوز این رشته نیست …پس تکلیف امثال ما چه خواهد شد؟

...n
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۲ ب٫ظ

بچه ها خواهشاز جواب بدید کسی که ارشدش رو دولتی خونده میشه دکتری شو آزاد ثبت نام کنه

سجاد
آذر ۲۲, ۱۳۹۴ ۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  ...n

بله که میشه!!
مگه مدرسه ست که غیرانتفاعی ها نتونن برن دولتی یا بالعکس!

جعفر
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۴ ب٫ظ

زنده باد دانشگاه آزاد که شرط تطابق رشته کارشناسی ارشد را برداشته.من رشته ام جانور شناسی است .برای دکتری ریاضیات باید به فوق لیسانس های ریاضی امتحان بدهم. بعضی دانشگاه ها اصرار دارند که باید حتما مثلا کارشناسی ارشد شما فلان رشته ها باشد.

بهار
آذر ۲۲, ۱۳۹۴ ۵:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  جعفر

جانورشناسی!!!!!!!

ali
آذر ۲۲, ۱۳۹۴ ۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  جعفر

تقریبا عدم تطابق رشته هم در دولتی همینطور هستش .

الهام
آذر ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  جعفر

آقا جعفر سلام .
دانشگاه دولتی هم تقریبا اینگونه هستش با این تفاوت که مجموعه گرایش وجود دارد .

دوست شما استاد مشاوره دانشگاه شیراز
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۶:۱۵ ب٫ظ

اگر قصد شرکت در دکترا دارید و قصد هزینه فقط با مجوزا یا دانشگاه پولی سراسری راانتخاب کنید با ۸۰میلیون هزینه خیلی کارا بهتری برا آینده می توانید انجام دهید نترسید انتخاب درست کنید با مدرک دکترا هم باید دنبال کار بگردین اگر دنبال درامد و کارید جز سراسری راهی نیست فکر ایجاد یک کارگاه کوچک باشید از بنگاههای کاری اینترنتی مشاوره بگیرید با ۱۰ میلیون می توانید یک بنگاه کوچک ایجاد کنید و سراسری هم به امید خدا قبول شوید۸ یا ۹ ماه زحمت بکشید سراسری صد در صد قبولید با مدرک پولی متاسفانه فقط هزینه های ما اساتید را شما پرداخت خواهید کرد به دلیل مشغله و سوال و درخواست خیلی از دوستان بنده به دلیل دین و تعهد اخلاقیم این مطالب را عنوان کردم موفق باشید

اسد اله خان
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۴:۴۸ ب٫ظ

براساس آنچه در لایحه برنامه ششم توسعه آمده قرار است نیمی از واحدهای پیام نور منحل و برخی از واحدهای دانشگاه جامع علمی کابردی واگذار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بنابر پیشنهاد لایحه برنامه ششم توسعه که هنوز نهایی نشده است، تمامی واحدهای دانشگاه های علمی-کاربردی وابسته به دستگاه‌های اجرایی و ۵۰ درصد واحدهای دانشگاه پیام نور تا پایان سال دوم برنامه ششم منحل و یا به بخش خصوصی واگذار می شود.

در لایحه پیشنهادی برنامه ششم توسعه که سازمان مدیریت به دولت پیشنهاد کرده و نیاز به مصوبه دولت و مجلس دارد، آمده است: به منظور انسجام بخشی به نظام آموزش عالی کشور و ارتقای سطح علمی دانشگاه ها و بهره وری بر اساس اقتصاد مقاومتی، وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اساس شاخص‌هایی نظیر جمعیت، سابقه تاسیس و مختصات جغرافیایی، موظفند نسبت به ادغام ساختار و بودجه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و یا واگذاری آنها به بخش غیر دولتی با تصویب شورای عالی اداری تا پایان سال اول برنامه اقدام کنند.

حداکثر تعداد واحدهای دانشگاهی در هر استان به تصویب هیات وزیران می رسد. همچنین، تمامی واحدهای دانشگاه های علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های اجرایی و ۵۰ درصد واحدهای دانشگاه پیام نور تا پایان سال دوم برنامه ششم منحل و یا به بخش خصوصی واگذار می شود.

منبع : خبرگزاری مهر

شهرزاد
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۴:۴۸ ب٫ظ

خواهشمندیم ظرفیتها رو افزایش بدین تا ما بتونیم در دانشگاه مورد علاقمون دانشگاه ازاد که روز به روز اگر بزارن از نظر کیفیت داره بهتر میشه تحصیلمون رو ادامه بدیم،با تشکر

علی
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۵:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  شهرزاد

آدم تعجب می کنه وقتی می بینه بعضی می گویند ظرفیتها را افزایش بدهید دو سال است دکتری آزاد تقریبا بدون کنور شده

شهرزاد
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

تعجب نکنین شاد باشید.

سردرگم
آذر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  علی

بله جدیدا ۱۲۰هزار نفر ثبت نام میکنند و ۱۲هزار نفر قبول میشن شده بدون کنکور جالبه استدلالتون

داوطلب روان شناسی
آذر ۲۲, ۱۳۹۴ ۵:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام دوست عزیز بنده با رتبه ۱۳۸ در رشته روان شناسی تربیتی قبول نشدم. حداقل سه هزار نفر داوطلب بودند. اینطور هم می گویید نیست. شنیدن کی بود مانند دیدن.
البته برای تهران. شهرستان تا رتبه ۲۵۰ شانس داشتند.

علی ( حقوق کیفری )
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۳:۵۵ ب٫ظ

سلام .بچه هایی که منتظر تکمیل ظرفیت هستند سعی کنند روز های آخر ثبت نام کنند به نفع شون بعد سعی کنید اگر تمدید شد مهلت ثبت نام دکتری توی اون مدت ای که تمدید شده ثبت نام کنند .انشاالله زود اعلام می شه . یا علی

داوطلب دکترا
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۳:۲۰ ب٫ظ

از تلاش دانشگاه ازاد با همه کمبود هایی که دارد و در جهت بهبود انها گام بر می دارد وزحمت بیش از نیمی از تحصیلات تکمیلی را در راستای منافع کشور را بر عهده دارد حمایت می کنیم

سعید مهندس شیمی
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۴:۰۱ ب٫ظ

سلام
ایول

محمد دکتری
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۴:۴۱ ب٫ظ

افرین موافقم

عمران
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۳۴ ب٫ظ

سلام
انشالله ظرفیت رو ببرن بالا در مقطع دکتری
و یه کلاس ۴٠ نفره بشه و همه قبول شیم
ما هم مدرک رو بدیم به اداره بشیم مدیرکل
چه اشکالی داره
اقای فاضل تشکر تشکر

علی
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  عمران

دوست عزیز الان در هر اداره ای آنقدر دکتر وجود دارد
که شما گم هستید
ولی اگر دنبال مدرک دکتری هستید کمی باید زحمت بکشید.

علی
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۳:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  عمران

دوست عزیز الان در هر اداره ای دهها دکتر وجود دارد یکی از اقوام خود من دکتری سازه دانشگاه آزاد است در به در دنبال حق تدریس در یکی از دور افتاده ترین واحدهاست

Ali
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۳۴ ب٫ظ

یه سوال دارم از دوستان.من صنایع غذایی میخونم در شهریور برا مصاحبه دعوت شدم با توجه به داشتن کتاب .مقاله و ثبت اختراع مصاحبم در قوچان خوب بود برا تکمیل ظرفیت هم کرمانشاه شرکت کردم که نزدیک محل زندگیمه و اونجا هم مصاحبم خوب بود.۱-جواب مصاحبه چطور میاد؟۲-من الان خانومم داره کرمانشاه دکتری میخونه و اواخر ترم اولشه.به گفته لیست وزارت علوم کرمانشاه مجوز نداره.الان اگر من کرمانشاه قبول شم برم یا نرم؟؟؟؟من کارمندم و ….خلاصه خیلی گیجم و سر در گم.

محمد دکتری
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۰۴ ب٫ظ

از دانشگاه محترم ازاد تقاضا دارم به روند خودش ادامه بده و روز به روز توسعه پیدا کنه و انشاالله همه واحدها تجهیز کامل میشن به مرور و پیشرفت علمی کشور روز به روز بیشتر شود،آمین.

علی
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد دکتری

صدور مدرک که پیشرفت نیست

سیاوش
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۳:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

توی هر پستی میبنیم که شماعلی آقا حضور داری و داری آیه یاس و ناامیدی میخونی و علیه دانشگاه آزاد موضع میگیری شما یا خودتون دانشجوی دکترا هستی که بهتره اصلا به این مسائل توجه نکنی و درستون رو خوب لخونی تا با بهترین معدل فارغ التحصیل بشی و یا اینکه دانشجو نیستی و نمیخوای دیگران دانشجوی دکترا بشن که کاملا عجیبه این همه وقت و انرژی میزاری برای چی؟

محمد دکتری
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۴:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سیاوش

افرین به سیاوش موافقم باهات.

علی
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۵:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد دکتری

سیاوش اشتیاق برای گرفتن مدرک دکتری و عنوان دکتری دو سال است نابود شده از وقتی که ظرفیت پذیرش رشته حسابداری آزاد به یک باره ۵۰۰ نفر شد علاقه به تحصیل هم خواهشا مطرح نکنید زیرا علاقه مند به تحصیل با کمی صرف وقت حتی می تواند دانشگاه دولتی حالا روزانه نشد شبانه یا پردیس ویا پیام نور قبول شود.

دلیر
آذر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  علی

دقیقا. گل گفتی

علی
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱:۰۷ ب٫ظ

دانشگاه آزاد با این افزایش بی رویه پذیرش دانشجوی دکتری در دو سال اخیر ضربه وحشتناکی به سیستم آموزش و روحیه تمامی مقاطع تحصیلی از دانشجویان دکتری گرفته تا دانش آموزان وارد کرد آن هم به چه قیمتی نمی دانم؟؟؟!!!

ر
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۵:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

ما اجازه نمیدیم ۴ تا دانشگاه دولتی برامون تصمیم بگیرن با سرنوشتمون بازی کنن چه در مقطع ارشد چه دکتری

دانشجو
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

سلام دوستان
ایا کسی اطلاع داره شیوه بورسیه رشته ها دکترا دانشگاه ازاد بشکلی هست
یعنی دیگه شهریه پرداخت نمیکنن

anderton به دوستان
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۹:۳۷ ق٫ظ

با سلام و صبح بخیر.
کسی از دوستان هستش که در دکتری ریاضی ترجیحا گرایش جبر نیمسال اول پذیرفته شده باشه؟
لطفا در مورد شهریه و واحدهای مصوب که برای ترم اول و ترم های بعدی ارائه میدن یه راهنمائی کنین لطفا.

با تشکر.

دکتری برق
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۰:۰۶ ق٫ظ

انشاالله دانشگاه ها ظرفیت بیشتری پیدا کنند با کیفیت بالا تا علم اندوزان بی بهره نمانند،با تمام وجود از دانشگاه پر تلاش ازاد حمایت میکنم.

مهندس
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰ ب٫ظ

به نظر شمادوستان دکتری پژوهش محور دانشگاه ازاد تهران جنوب بهتر است یا دکتری اموزش محور ازاد شهرستان؟

زینب
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهندس

منظورتون از شهرستان کجاست؟ تا اونجا که من میدونم حتی یک رشته هم تهذان جنوب مجوز نداره.

anderton به مهندس
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۹:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  مهندس

سلام.
به نظر من دکتری آموزش محوز شهرستان قطعا از اعتبار علمی خوبی برخورداره.
چون دانشجو علاوه بر طی نمودن دروس در یک پروسه کاملا تحقیقاتی واسه پایان نامه قرار میگیره که این هم به نوبه خودش ارزشی حتی فراتر از دکتری پژوهش محور داره….

سردرگم
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۲ ب٫ظ

من ترم اول دکتری آزاد تهران میخونم بدلیل دوری جابجایی زدم شهر نزدیک حالا با توجه به :
دکتر علوی فاضل با اعلام این خبر گفت : «پیرو بخشنامه شماره ۲۳۲۱۵/۲۱ مورخ ۲۹/۷/۹۳ ، کلیه واحدهای دانشگاهی در صورت تمایل پذیرفته شدگان به ثبت نام دررشته/ محل جدید قبولی، پس از بررسی و کنترل صحت پذیرش از طریق سامانه این مرکز ملزم به تسویه حساب و عودت کلیه شهریه های دریافتی و مدارک می باشند و می بایست از دریافت هرگونه وجه با بت هزینه ا نصراف از این افراد خودداری نمایند .»
رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه تاکید کرد: «این بخشنامه در تاریخ ۲۹/۷/۹۳ به تایید ریاست محترم دانشگاه رسیده و اجرای آن توسط واحدهای دانشگاهی الزامی می باشد .»

بنظر دوستان بعد اومدن جوابا تا نیمه دی شهریه و مدارک منو میدن برم جا جدید ثبت نام کنم؟
منکه از متن بالا برداشت کردم باید بدن میخوام بدونم دوستانم این برداشت رو میکنن؟
تشکر

anderton
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم

سلام
بله منم نظرم اینه که هزینه ها را عودت میدند تا فرد بتونه به واحد دیگه دانشگاه آزاد ثبت نام بکنه.

فرشته به سردرگم
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  سردرگم

نه شهریه رو عودت نمی دن مدارکتونو می دن واحد شهرستان ثبت نام کنین

سردرگم
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۳ ق٫ظ

پس بالا چرا دکتر علوی گفته شهریه هم تمام کمال باید عودت بدن؟؟؟ ۸م پول کمی نیس در ضمن جابجایی و تکمیل ظرفیت امکانیه که خود دانشگاه آزاد فراهم کرده برای رفاه حال و بومی گزینی. چیزی نبوده که ما درخواستشو بکنیم و جز موارد خاص باشه

سردرگم
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم

پاسخ سوال رو کارشناسان دانشگاه ازاد اینجور ایمیل کرد

پاسخ سوال شما:
سلام دکتر علوی فاضل گفت : «پیرو بخشنامه شماره ۲۳۲۱۵/۲۱ مورخ ۲۹/۷/۹۳ ، کلیه واحدهای دانشگاهی در صورت تمایل پذیرفته شدگان به ثبت نام دررشته/ محل جدید قبولی، پس از بررسی و کنترل صحت پذیرش از طریق سامانه این مرکز ملزم به تسویه حساب و عودت کلیه شهریه های دریافتی و مدارک می باشند و می بایست از دریافت هرگونه وجه با بت هزینه ا نصراف از این افراد خودداری نمایند .» رییس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه تاکید کرد: «این بخشنامه در تاریخ ۲۹/۷/۹۳ به تایید ریاست محترم دانشگاه رسیده و اجرای ان توسط واحدهای دانشگاهی الزامی می باشد .» وی در پاسخ به زمان اعلام نتایج متقاضیان تکمیل ظرفیت و جابه جایی گفت: « نتایج این دسته از متقاضیان تا نیمه دی ماه اعلام خواهد شد.» کارشناس عزیر بنا به سخن دکتر علوی به محض امدن جواب میتوانیم اقدام به تسویه و گرفتن مدارک و شهریه بکنیم؟ و در جای جدید ثبت نام کنیم اموزش دانشگاه اطلاعی از این بخشنامه نداشت قضیه چیست؟ باتشکر

به شرح زیر می باشد: بله در زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت مطابق بخشنامه امکان این کار را دارید.
با تشکر
واحد پاسخگویی به سوالات

anderton به دکتر فرزاد
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۰ ب٫ظ

سلام بر دکتر فرزاد عزیز.
خوشحال شدم اینجا پستتون را دیدم.واقعا راهنمائی های قبلی شما خوب و منطقی بودن.
اگر یادتون باشه قبلا گفته بودم که من از قبولی های اولیه بودم که خرداد نرفتم مصاحبه ولی تکمیل ظرفیت مهر اسمم اومد و رفتم مصاحبه و اینکه خیلی خیلی خوب جواب دادم.راستش به کمک خدا و به لطف دعای دوستان محتملا قبولم انشااله.۲تا سوال داشتم.
۱-قضیه درسهای جبرانی و شهریه اونها و نحوه تاثیرشون در معدل و کلا در این رابطه یه توضیح کامل بدین لطفا؟
۲-به نظرتون شهریه رشته پذیرش ما که دکتری ریاضی هستش به نظرتون ترمی چقدر خواهد بود و اینکه خود دانشگاه حداکثر تا چه سقفی و چه مبلغی وام میده که در این رابطه و نحوه بازپرداختش یه توضیح کامل بدین.
به هرحال شما در سیستم آموزشی دانشگاه آزاد هستید و بهتر میدونید.
سوال زیاد شد.این جسارت من را به بزرگی خودتان ببخشید.

همه دوستان موفق و سربلند باشند.

ایران
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۲ ب٫ظ

سلام سوال اول شما
من الان ترم اولی هستم ۴واحد جبرانی فعلا دادن که هر ۲ واحد حدود۱۸۷هزار تومن گرفتن ولی دروس تخصصی ۶ واحد دادن که هر ۳واحد حدود ۱۱۸۹هزار تومن شده در کل رشته فنی ۱۰واحد ترم اول که ۴ واحد جبرانی هس ۷۸۰۰شهریشه
فنی ها این حدوده علوم انسانی هم حدود۵۵۰۰تا۶م هست

anderton به ایران
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۹:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  ایران

سلام.ممنون از جوابتون.
میتونم بپرسم درس جبرانی روش تحقیق و دومی که زیاد اطلاعی ازش ندارم چی هستن و محتوای موضوعاتشون چیه؟
راستش در صورت قبولی من از نیمسال دوم یعنی بهمن ماه موندم که گروه چه تصمیمی در مورد درسهای تخصصی دیگه برام میگیره و چگور قراره من را با دانشجویان نیمسال قبلی در اختصاص واحدها هماهنگ کنن!!.

سردرگم
آذر ۲۲, ۱۳۹۴ ۰:۰۳ ق٫ظ

اولا شما در بهمن ماه تنها نخواهید بود و حداقل۷ نفر هم کلاسی ترم اولی خواهید داشت دوما زبان و روش تحقیق حتما بهتون میدن و چون اکثرا بچه ها درصدهای کنکور زیر ۳۳ زدن ۶ واحد جبرانی تخصصی هم شاملتون میشه که گروه تصمیم میگیره کدوم دروس رو بدن بهتون پس عملا ۱۰واحد جبرانی خواهید داشت . محتوای دروس جبرانی دست استاد هس و سرفصل براش مشخص نکردن مخصوصا ۴ واحد زبان و روش تحقیق

گل سا
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۹:۱۰ ب٫ظ

لطفا وزارت علوم ابتدا تکلیف فارغ التحصیلان و دانشاههایی که بدون مجوز معرفی کرده را مشخص نماید بعد بفکر چاره برای رشته های دکتری دانشاه ازاد باشد. اول زیر ساخت سازی و سپس سیستم آموزشی را اصلاح مینمایند…براحتی هزاران فارغ التحصیل و دانشجو را بدون اعتبار معرفی مینمایند و دغدغه ازمون دکتری ورشته های دکتری دارند؟ چرا تا این حد تناقض ؟این دانشجویان و فارغ التحصیلان با استرس و فشارهای روحی چطور به فکر دانش اندوزی و کسب علم باشند؟
بجای سنگ اندازی در بستر علمی میبایست زیر ساخت سازی بشود…مگر میشود به همین راحتی هزاران دانشجو را با مدرک غیر معتبر دانست و به راحتی انتقال داد؟
لطفا این رویه که تنها فشار روحی و روانی برای دانشجویان است را تغییر دهید و زیرساختها و پایه ریزی را محکم نمایید و پس از ان به فکر تغییر در روند جذب و پذیرش مقطع دکتری باشید.

حمید دولتی
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  گل سا

شما رشتتون کامپیوتره ؟!

نائب الزیاره
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۸:۲۸ ب٫ظ

شهادت عالم آل محمد(ص) رو به همه شما مشتاقان علم و حقیقت تسلیت عرض می کنم .
در مشهد مقدس نائب الزیاره همه شما هستم .
انشاالله مسیر پیشرفت تحصیلی برای همه دوستداران هموار گردد .
التماس دعا و تشکر از مسوولین Phdtest.ir

مهندسی شیمی
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۹:۳۶ ب٫ظ

ممنون دوست عزیز
من یکی که خیلی خیلی خیلی محتاج دعام…
التماس دعا.

کاوه
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۷ ق٫ظ

سلام دوست عزیز.التماس دعا

مهندسی شیمی
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۷:۱۲ ب٫ظ

من با کار وزارت علوم کاملا موافقم. باید جلوی این همه پذیرش گرفته بشه…
کشور نباید به هر دلیلی از جمله خارج نشدن ارز تن به داشتن دانشجوی دکترا بده.
اگر دانشگاه های پولی همین طور راه رو برای ورود به این مقطع حساس باز نکنن مطمئن باشین کسی به فکر دکتری گرفتن و پرداخت این همه هزینه توی همین ایران هم نمیشن چه برسه به رفتن به کشورهایی مثل هند و پاکستان و مالزی و ارمنستان و…
مسئولین باید دقت کنن که همین نوع نگرش آنها به این موضوع باعث شده ارز از کشور خارج بشه وگرنه اگر همون تعداد محدود که واقعا قصد علم و پژوهش رو داشتن و دارن وارد این مقطع حساس میشدن و اونارو جذب میکردن دیگه نیازی نبود کسی به هر قیمیتی بره خارج از کشور برای گرفتن مدرک و نهایتا جذب.

مهندسی مکانیک
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۸:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی شیمی

ضمن سلام به همه دوستان و احترام به مهندس عزیز شیمی
من با کار وزارت علوم کاملا مخالفم ، چرا که اگر موضوع ظرفیت ها مد نظر باشد به نظر می رسد ابتدا باید جلوی پذیرش بی حساب پردیس های پولی گرفته شود .
اگر امروز دانشگاه های کشور عزیزمان پاسخگوی نیاز این حجم گسترده از فارغ التحصیلان مقاطع مختلف نباشد پس پیشرفت علمی چگونه حاصل گردد !
جوانان ایران علاقمند به ادامه تحصیل و علم آموزی هستند و نایل شدن به این علاقه شایسته هر جوان ایرانی است .
مسوولین عزیز کشور لطفا با تدابیر اندیشمندانه خود یاری رسان جوانان باشید .

دکتر سازه
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۸:۴۰ ب٫ظ

من و امثال من اگر بتونیم دکترا در ایران بخونیم که هیچ و در غیر اینصورت به خارج از کشور نخواهیم رفت
چون هم شغلمان را از دست می دهیم و هم هزینه های زندگی و مسافرت را نمی توانیم پرداخت کنیم.پس گرفت یا نگرفتن دانشجو دانشگاه ازاد فرقی نداره و خروج ارز هم بهانه است

مهندسی شیمی به مهندسی مکانیک
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۸:۵۶ ب٫ظ

سلام خدمت دوست عزیز
اگر دقت کرده باشین منم گفتم دانشگاههای پولی که هم دانشگاه آزادو شامل میشه و هم پردیسه،پیام نور و غیرانتفاعی هاست…
حالا چون دانشگاه ازاد وسعتش بیشتر بقیه واحدها بوده و از طرفی طی این ۲ سال با سیر صعودی و بدون درنظر گرفتن زیرساختای لازم اقدام به پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی کردن فعلا در اولویت بررسی های وزلرت علوم قرار گرفته و گرنه وزارت علوم هدفش کیفی سازی برای تمام دانشگاههاست…
دوستان محترم باید واقع بین باشین نه متعصب.

امید
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۵:۴۰ ب٫ظ

در ضمن دکتری بیوشیمی گرفته این واحد نیشابور در حالیکه هنوز فوق لیسانس بیوشیمی نداره!!

بیوشیمی شاهرود به آقا امید
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۶:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  امید

در هیچ سالی دانشگاه آزاد نیشابور پذیرش دکتری بیوشیمی نداشته، پس لطفا”اطلاعات نادرست نذارید
برید تحقیق کنید، حتی در دفترچه ۹۵هم نیشابور نیست

امید
آذر ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۰۷ ق٫ظ

برادر یا خواهر بیوشیمی شاهرود، قابل توجه شما واحد نیشابور در سال ۹۳دو نفر و در سال ۹۴، نه نفر دانشجو دکتری گرفته! اطلعات غلط چیه..این یه واقعیت تلخه که با تنها یک هییت علمی داره دکتری می گیره…
بعدشم خطاب به کسانی که از توسعه بی حد و حصر دکتری در آزاد حمایت می کنن: آخه وقتی طرف با درصدای ۲% و ۱۰% قبول میشه، این یعنی چی؟!
تازه هر چقدر دکتری زیاد بشن که بده چون ارزش مدرک خیلی میاد پایین و همه بیکاریم که!

امید
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۵:۳۸ ب٫ظ

وزارت علوم واقعا تو بعضی رشته ها حق داره!
مثلا نیشابور دکتری بیوشیمی گرفته ۱۰ نفر، این بماند هییت علمیش کلا یک نفره!
بعد میگن مجوزم داره…
از اون طرف فازغ التحصیلای دکتری خود آزاد بیکارن! خب حذبشون کنین تا مجوزاتون راستکی بشه.مگه یک نفر چقد صلاحیت علمی داره که همه درس و واحدا رو درس بده!!!

فرزاد
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۳:۰۸ ب٫ظ

در برخی رشته و محل های دانشگاه آزاد بخصوص ژنتیک خیلی زیاده روی شده بخصوص در واحدهایی با پژوهش های صفر درصد!

فرناز
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۵:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

جالب اینجاست مجوزهای دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری رو وزارت علوم صادر میکند و دانشگاه آزاد داره میگه مجوز داریم!
امیدوارم جلوی افزایش بی رویه دکتری دانشگاه آزاد در سال ۹۵ گرفته بشود و ارزش ها رو دانشگاه آزاد از بین نبرد انشاالله تعالی!

ازاده
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۳:۰۴ ب٫ظ

من داوطلب زیست شناسی_ژنتیک مولکولی هستم و دانشگاه آزاد در واحدهایی برای سال۹۵ پذیرش دارد که بجز دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات و دانشگاه آزاد تهران شمال بقیه واحدها هیچ امکاناتی ندارند امیدوارم جلوی گسترش بی رویه رشته های دکتری دانشگاه آزاد گرفته بشود و شورای گسترش آموزش عالی همینطوری مجوز ندهد

علی
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  ازاده

واقعا این افزایش بی رویه در مقطع دکتری دانشگاه ازاد خیلی خطرناک و نا امیدکننده است

علی
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۵:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

از بی امکاناتی مثل آزمایشگاه خیلی بدتر نبود استاد در سطح دکتری است این شرط اول پذیرش است و همچنین کلاسهای بیش از ۵ نفر در هر کلاس.

گل سا
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۲:۱۰ ب٫ظ

با سلام و وقت بخیرسوالی داشتم تکلیف این رشته محل هایی که بدون مجوز اعلام شدند در مقطع ارشد چه هست ؟یعنی ما اجازه نداریم که در آزمون دکتری شرکت کنیم؟به علت ضعف سیستم آموزشی گناه این گروه از دانشجویان و فارغ التحصیلان چیست؟ باتوجه به این که بنده فارغ التحصیل ارشد دانشگاه ازاد واحد علوم و تحقیات هستم و بعد از دریافت مدرک موقت هنوز مدرک دانشنامه بعد از دوسال دریافت نکرده ام.وبالاخره چه هنگام مدرک دانشنامه ما صادر خواهد شد?چه کسی باید پاسخگو باشد؟

علی
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۲:۰۲ ب٫ظ

با توجه به اینکه سهم دانشگاه آزاد در تولید علم ۵۶% است به نظر من بی انصافی هستش که اینچنین این دانشگاه مردمی مورد تخریب قرار گیرد .

علی
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۳:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

این ۵۶ درصد کمی است نه کیفی
دادن مدرک هنر نیست.

الهام
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۵:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

این آمار ۵۶% در زمینه انتشار مقالات علمی ISI و دیگر مقالات علمی بین المللی می باشد ، بنابراین کیفی است نه کمی !
در ضمن این آمار از منابع رسمی می باشد که می توانید با یک بررسی و تحقیق کوتاه از سایت های علمی مشاهده فرمایید .

زینب
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۵:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

الهام خانم، بنده از شما خواهر گرامی خواهش میکنم یه بررسی بکنید تا متوجه بشوید که در حدود ۹۰ درصد این ۵۶ درصد مقاله برای چند واحد دانشگاه آزاد هستش؟ خواهید دید که تعدادشون به ده تا نخواهد رسید. و یه خواهش دیگه و اونم اینه که میزان ارجاعات ابن مقالات چقدر بوده؟

علی آقا منطقی باش
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

چه ربطی داره به مدرک . این که دانشگاه آزاد پرچمدار تولید علم در ایرانه اذعانه سایتهای ISIو ISC و wos , مراکز تولید علم معبر جهانه از جمله اسکوپوس و … که با یک جستجوی ساده قابل دسترسی است. جناب علی مطمئن باش روزی رو می بینی که دانشگاه آزاد در حد یک دانشگاه بین المللی با بالاترین کیفیت در دنیا ظاهر میشه چه بسا همین الان هم بعضی از واحدهای آزاد مثل علوم و تحقیقات و قزوین و تبریز و نجف آباد و … در حد و اندازه های دانشگاه تهران و صنعتی شریف و امیرکبیر و… و در برخی از رشته ها خیلی بالاتر از دانشگاه رده اول سراسری حاضر و ظاهر شده. من با تمام افتخار می گم دو مقطع کارشناسی و ارشد خودم رو در آزاد با رتبه ی یک خوندم و دکتری رو حتی اگه سراسری پذیرشم کنه میرم آزاد.چون در آزاد جا برای رشد و پیشرفت بیشتر ازآزاده. در ضمن الان نزدیک به ۸۰درصد کارمندان و دانشجویان دانشجوی آزاد هستند. مطمئن باش طولی نمیکشه که دیگه حتی سراسری هم در مقابل آزاد حرفی نخواهد داشت.منتظر باش خیلی طول نمیکشه

واقعا دانشگاه آزاد برای خودش یک وزارت علومه
آذر ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

مهراد درباره سهم مراکز تحقیقاتی و علمی مختلف کشور از تولیدات علمی، خاطر نشان کرد: از کل ۳۳۴ هزار و ۲۹۰ مدرک ثبت و نمایه شده در اسکوپوس سهم دانشگاه آزاد اسلامی ۳۵ هزار و ۶۵۵ مدرک است و دانشگاه‌های تهران و علوم پرشکی تهران، صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر به ترتیب با تولید ۳۳ هزار و ۲۶۷ مدرک، ۲۶ هزار ۵۶۸ مدرک، ۱۹ هزار و ۴۷۴ و ۱۸ و ۱۱۴ مدرک رتبه‌های دوم تا پنجم را به خود اختصاص داده‌اند. در ضمن این موارد رو هم در نظر داشته باشید: دانشگاه تهران بیش از ۸۰ سال از تاسیسش میگذره و دارای پردیس های ارس ، کیش ، البرز ، فومن ، کرج و … هستش ولی دانشگاه آزادهنوز چهل ساله هم نشده و خیلی از واحدهاش هم طی سالیان گذشته ادغام شدن و در واقع واحدهای دانشگاه آزاد داره کم میشه و به سمت کیفی سازی میره و برعکس سراسری ها دارن روزبه روز به پرردیس هاشون اضافه میکنن مثل دانشگاه الزهرا پردیس کرج پردیس ارومیه و … پس واقعا باید به پیشرفت کمی و کیفی در دانشگاه آزاد علی الخصوص کیفی در چندسال اخیر اذعان کرد و این حقیقت رو قبول کرد. ساختمان و تجهیزات استاندارد دانشگاه آزاد در بسیاری از شهرهافراتر ازدانشگاه سراسری ه.حتی توی خیلی از شهرها من خودم دیدم دانشجویان سراسری به درخواست مسئولین دانشگاه های دولتی از امکانات و آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اتفاده می کنن. در زمینه اساتید هم دانشگاه آزاد باجذب نخبگان دانشگاه های سراسری و حتی نخبگان ایرانی خارج از کشور… ادامه نظر»

بی طرف
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۲:۰۰ ب٫ظ

از همه دوستان و دلسوزان آموزش در کشور استدعا می کنم یکسری هم به پردیس ها بزنند .
پردیس دانشگاه فردوسی مشهد در کلاس های اقتصاد و برنامه ریزی شهری ۳۸ دانشجو دوره دکترا دارد !!
و این همه دانشجو که فقط ورودی یکسال هستند را در دو گروه جمع و جور کرده و جالبتر اینکه به جای امتحان جامع ، تحقیق مصوب می پذیرد !!!

علی
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  بی طرف

از پردیس مشهد خبر ندارم ولی بخصوص دو سال است کلاس پردیسهای دولتی ماکزیمم ۵ نفر و در موارد خیلی کم نهایت ۷ نفر پذیرش می کنند
اساتید هم همگی اساتید مقطع روزانه بیشترا استاد تمام دانشگاه هستند.

مریم
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۱:۳۷ ب٫ظ

اخیرا بعضی دوستان به عبارت اخرین مدرک تحصیلی گیر دادن،کسی که دنبال پژوهش باشه کاری به حواشی و ساختمون دانشگاه و استاد و….مشکل اینجاست دوستان در مقطع دکتری هم دنبال همان ….کارشناسی هستند،شما باید نواوری و پژوهش رو در ذهن داشنه باشین کسی که علاقش درس باشه راهشو پیدا میکنه،دلیل نمیشه چون اخرین مدرک تحصیلیه طلا بگیرنش که،هرکی درس میخونخ واسه دلش میخونه،اگرم کسی دوس داره جاودانه بشه،بره دنبال تحقیق و پژوهش تا نام اور شه،با مدرک دکتری به تنهایی اتفاق خاصی نمیافته،اونم یه مدرکه دیگه،بعدم مسئولین تصمیمات رو با فکر میگیرن و تدبیر دارن،پس ما انقدر حواشی رو دامن نزنیم.

علی
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

ببیند کارشناسی و ارشد آزاد کاملا بدون کنور است
دکتری هم دو سال است بدون کنکور شده این چه پیام هایی را می رساند!!!؟؟؟
اینکه ما پژوهش می کنیم نمی دونم درس می خوانیم شعار است
اگر کسی کمتر شش ماه مطالعه درست داشته باشد حتما دانشگاه دولتی روزانه یا شبانه یا پردیسهای دولتی و یا میان نور قبول خواهد شد.
اینکه سیستم آموزش یک کشور نابود شود برای اینکه بعضی علاقه دارند بدون هیچ تلاشی ….

ali
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۳:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

کاملا موافقم.کاش بقیه هم دیدگاه شما را داشتند.

دکتر
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

دقیقا دوست عزیز……باید کسی بیاد دکتری بخونه که پژوهش بلد باشه و علاقممند به علم……نه علاقمند به مدرک…..

مریم
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

اصلا صحیح نیست به هر حال ظرفیت رشته های مجوزدار هم کم نیست به هر حال شمایی که قصد تخریب دارین به جایی نمیرسین،بزودی تعداد دکترها مثل ارشدها میشود

علی
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۱:۰۷ ب٫ظ

مسولین محترم دانشگاه آزاد خودشان قضاوت کنند
آیا شایسته است مدرک دکتری که آخرین مدرک تحصیلی است بی ارزش شود در این شرایط روحیه دانشجویان دکتری و همچنین مقاطع پایین تر و دانش آموزان چه می شود قطعا بی انگیزه خواهند شد
وقتی آخر این همه تلاش بیکاری و بی اعتباری باشد دیگر انگیزه ای برای تلاش و کوشش برای کسب علم نمی ماند
مردم خواهند پرسید نتیجه سی سال درس خواندن و صرف کلی هزینه ….

بی طرف
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۴ ب٫ظ

سلام لطف یه سری به واحدهای دانسگاهی دانشگاه آزاد بزنید ببنیدجه خبره .خیلیها شون واقعا شرایط پدیرش ندارن و لی دانسجو گرفتند .خواهشمنداست پیگیری کنید دانشگاه آزاد بااین وضعیت پذیرش داره به آموزش تحصیلات تکمیلی لطمه بزرگز وارد میکنه التبارمدارک رازیرسوال میبره

مریم
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  بی طرف

هیچ لطمه ای نیست پیشرفت کم کم حاصل میشه،واحد دامشگاهی ما روز اول هیچی نداشت کم کم با جذب دانشجو هزینه میکنن و تجهیزات الان کامل شده.

جواد
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

دانشگاه آزاد باید اولویتهای خود را تغییر دهد به طور مثال در فلان شهرستان دورافتاده کلی کارهای عمرانی تدسط دانشگاه ازاد صورت گرفته ولی نیمی از صندلی های آن خالی است و در خیلی از رشته ها اصولا دانشجو ندارد
با ادغام این واحدها و کاهش کارهای ساختمان سازی باید به فکر کیفیت آموزشی بود.

جواد
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۹ ق٫ظ

بیش از نود درصد و حتی بیشتر از نود درصد واحدهایی که دانشجوی دکتری پذیرش کرده اند استاد در سطح دکتری ندارند و همچنین کلاسها بیش ۵ نفر تشکیل می شود
بد نیست سری به این واحدها بزنند ببینند چه خبر است.
بالاخره مدرک دکتری است و آخرین مدرک تحصیلی است.

متینا
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

ربطی نداره به اخرین مدرک بودن،دیگه تو دکتری باید خودتون پژوهش کنین،مدرسه که نیست.همش به دانشجو مربوطه

زینب
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  متینا

خانم محترم اگر واقعا دانشگاه و بالاخص استاد مهم نیست، چرا دانشگاههای هاروارد و استنفورد و … تولید بیش از نیمی از علم دنیا را عهده دار هستند؟ اگر در کشور خودمون هم نگاه کنیم، بهترین اساتید و یا حتی بهترین کارآفرینان و صنعتگران دانشگاهی، فارغ التحصیل کدام دانشگاهها هستند؟ مغلطه در این مباحث جز گول زدن خودتان فایده دیگری ندارد، اینکه خودمون مهم هستیم، کاملا درسته، اما شما یه بررسی ساده بکنید تا کاملا متوجه بشوید که مقالات و دستاوردهای همین مقطع ارشد مربوط به دانشجویان کدام دانشگاههاست؟ متاسفانه کسی از سر واقعیت و دلسوزی این واقعیتها رو بیان نمیکند، ولی حداقل خودمون با خودمون و زندگیمون رو راست باشیم. از شما عذرخواهی میکنم ، فقط نظرمو گفتم. امیدوارم باعث رنجش خاطر کسی نشده باشم.

ali
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۳:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  زینب

با نظر زینب خانم کاملا موافقم.
آخه داریم همین امسال با میانگین یک درصد(۱درصد بله ۱ درصد)با رتبه نزدیک ۵۰۰بدون هیچ مقاله ای دریکی از همین واحدهای بدون مجوز در رشته مهندسی پذیرش شده.آخه به چه امیدی به این شخص به چشم یک دانشجوی دکتری نگاه کنیم.به سوابق پژوهشیش.به سوابق آزمون و آموزشییش.دوستان اینا چه توجیهیه که بعضیا برا قبول شدن دارند.

الهام
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  زینب

زینب خانوم عزیز نکته بسیار مهم که شما اشاره نفرمودید آمار بسیار بالای دانشجویان دانشگاه هایی همچون هاروارد ، ام آی تی ، استنفورد و … می باشد که تحصیل در همه این دانشگاه ها نیز پولی می باشد .
دانشگاه هاروارد فقط در ایالت ماساچوست امریکا ۲۱۰۰۰ دانشجو و ۳۲۳۰۰۰ فارغ التحصیل دارد و فقط کافیست هر کدام بتوانند یک مقاله علمی منتشر کنند !!!!!!

مدیریت آی تی
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۷:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  زینب

کاملا موافقم با نظر شما

متینا
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۲ ق٫ظ

امکانات دفتر گسترش وزارت علوم کافی نیست
اینو راست گفته،حتی لیست رشته های مجوزدار رو با بی سلیقگی تمام تنظیم کردن،منی که میخوام ببینم رشتم تو چه شهرهایی مجوز داره،باید هزار بار لیست رو برم بالا پایین،حداقل بر اساس رشته مرتب میکردین

متینا
آذر ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۹ ق٫ظ

علوی فاضل افزود: اگر رشته ای بنا به دلایل مختلف از دفترچه آزمون این دانشگاه حذف شود این به معنای این نیست که دانشجوهای قبلی این رشته ها با مشکل مواجه می شوند.
استرسی ها دیگه خیالشون راحت.