طرح‌ سنجش و پذیرش دانشجوی‌تحصیلات تکمیلی در دستورکار صحن مجلس

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

 طرح «سنجش و پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی » در دستور صحن مجلس قرار گرفته است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس درگفتگو با خبر گزاری مهر درباره طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و اختلاف نظرهایی که وزارت علوم و مجلس در این خصوص دارند، گفت: مجلس شورای اسلامی یکسال گذشته به فوریت این طرح رای داد و طی این مدت، جلسات کارشناسی در این زمینه برگزار شد.

رضا صابری ادامه داد: قالب کلی طرح براساس نظرات کارشناسی که با حضور معاونان و مسئولان دانشگاه‌ها در جلسات حضور داشتند شکل گرفت.

عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: این طبیعی است که مجلس نیز برای خود نظراتی دارد و اگر قرار باشد ۱۰۰ درصد نظر دولت توسط مجلس عمل شود، دولت دیگر نیاز به قانون گذاری ندارد و قوانین خود را اجرایی می کند.

وی خاطرنشان کرد: برای همین اساس اختلاف نظرهایی بین رویه های موجود و دیدگاه‌های نمایندگان وجود دارد و قاعدتا باید شاهد اختلاف نظرهایی نیز در این بین باشیم.

عضو کمیسیون آموزش افزود: یکی از مواردی که وزارت علوم به آن نقد دارد، عضویت وزیر آموزش و پرورش و معاون آموزشی وی در شورای سنجش و پذیرش دانشجو مصوب سال ۹۲ است.

وی تصریح کرد: نقد‌ها از این باب است که چرا دربحث تحصیلات تکمیلی وزیر آموزش پرورش باید نظر بدهد؟ طرح این مساله از سوی مسئولان آموزش عالی جای تعجب دارد چرا که ما فکر می کنیم دراین حوزه نظراتی می خواهیم ارایه کنیم که غیر منطقی بوده و وزیر آموزش پرورش نمی تواند آن را تحمل کند.

صابری یادآورشد: ما نیاز داریم به اینکه در این حوزه‌ها افرادی که از خانواده ما نیز نیستند، نظر داده و رای ما را تایید کنند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: این درحالی است ما پیشنهاد داده ایم که معاون پژوهشی وزیرعلوم نیز به این شورا اضافه شود و حتی پیشنهاد دادیم که برخی از روسای دانشگاه‌ها با حق رای مستقل به این شورا اضافه  شوند که دولت خیلی با این نظر موافق نبود و پیشنهاد ما رای لازم را کسب نکرد. مورد دیگری که وزارت علوم به آن نقد دارد سهمی است که مجلس برای قبولی در آزمون دکتری اختصاص داده که اکثر نمایندگان در آن اتفاق نظر دارند.

وی خاطرنشان کرد: ما شاهد برخی گزارشات نگران کننده درخصوص اعمال سلیقه ها در جذب دانشجویان دکتری در برخی دانشگاه‌ها هستیم و این باعث می شود که درمورد سهمی که برای قبولی در آزمون قائل شده ایم پافشاری کنیم و اگر این نظر در مجلس رای بیاورد باید همه از آن تمکین کنند.

صابری یادآورشد: درحال حاضر رسیدگی به طرح «سنجش و پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی» در دستور صحن مجلس قرار گرفته است و بزودی در صحن مجلس به رای نمایندگان گذاشته می شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

72 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دانشجوی دکتری
آذر ۱۷, ۱۳۹۴ ۷:۱۳ ب٫ظ

به نظر من طرح وزارت علوم بسیار سنجیده و منطقی هست. دوستان می خوایید وارد مقطع پژوهشی بشید. پس باید اتنخاب دانشجو به عهده اساتید باشه

سعید
آذر ۱۶, ۱۳۹۴ ۳:۰۴ ب٫ظ

مشکل بعضی دوستان اینه که فکر می کنن اگه تو کنکور رتبه خوبی آوردن، پس یعنی لایق حضور در دوره دکتری که یک دوره پژوهشی است هستند. در حالیکه این معیار کاملا غلط است و تنها کشوری که این معیار رادارد ما هستیم. و جالبه که برخی دوستان رتبه های خودشان را به رخ بقیه میکشند که مثلا به رتبه خوب در مصاحبه قبول نشدم، این یعنی کسی که رتبه خوب دارد انتظار دارد قبول هم بشود و این یعنی اشتباه نگرش به دوره دکتری و خلط آن با دوره لیسانس یا فوق لیسانس

A
آذر ۱۶, ۱۳۹۴ ۴:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

آفرین احسنت موافقم

نگار
آذر ۱۶, ۱۳۹۴ ۷:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

من هم با نظر شما موافقم.

سعید/ طرفدار طرح وزارت علوم
آذر ۱۵, ۱۳۹۴ ۶:۳۶ ب٫ظ

من موافق طرح وزارتم

حسین/طرفدار طرح مجلس/روزانه علامه طباطبایی
آذر ۱۴, ۱۳۹۴ ۱:۱۵ ق٫ظ

سلام. ارشد حقوق علامه طباطبایی روزانه/ ۵۰ ازمون،۲۵ مصاحبه (کتبی یا شفاهی )،۱۰ نمره سوابق پژوهشی،۱۵ نمره سوابق اموزشی / سوابق اموزشی ۵ نمره به نوع دانشگاه مقاطع قبلی،۵ نمره معدل،۳ نمره پایان نامه،۲ نمره هم مدرک زبان / سوابق پزوهشی هم ۵ نمره مقالات ،۳ نمره کتاب وترجمه و ۲ نمره هم سلبقه المپیاد و…/

محمد
آذر ۱۵, ۱۳۹۴ ۲:۱۵ ب٫ظ

من که منظور شما رو نفهمیدم ، فقط فهمیدم که باید به شما گفت صدآفرین !

حسین
آذر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۴۹ ق٫ظ

حداقل باید ۷۵ درصد نمره داده بشه به ازمون تستی وتشریحی که البته من با ازمون تشریحی تا حدی مخالفم. بهتره ازمون تستی با وزن ۵۰ باشه. بعد مصاحبه علمی از درسا باشه اونم شفاهی با وزن ۲۵. بعد ۱۰ نمره سوابق اموزشی باشه شامل نوع دانشگاه مقاطع قبلی و معدل و نمره ایان نامه / ۱۵ نمره هم سوابق پژوهشی شامل مقالات وکار تحقیقی وعملی و…..

حسین
آذر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۴۴ ق٫ظ

سلام دوستان. من روزانه علامه می خونم ارشد/ با نظر مجلس موافقم. باید شرایط برای همه برابر باشه . مگه امکان داره من از پس ازمون تستی وکتبی دانشگاه برنیام بعد بهتر از اونی باشم که از پس اون براومده . بهترین حالت ممکن / ۵۰ ازمون تستی/ ۲۵ ازمون کتبی دانشگاه / ۲۵ سوابق علمی واموزشی که شامل ۱۵ نمره سوابق پژوهشی و ۱۰ نمره اموزشی باشه/ مشکل وزارت علوم با طرح مجلس چیه ؟بهترین حالت اینه که به قولی نه سیخ بسوزه نه کباب. هم دانشگاه ها حق داشته باشن هم داوطلبان ازمون امید بیشتر به قبولی /

nobody
آذر ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

ببخشید میتونم بپرسم رشتتون چیه؟

حسین
آذر ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  nobody

حقوق

لی لی
آذر ۱۱, ۱۳۹۴ ۶:۵۶ ب٫ظ

من پارسال مصاحبه رد شدم. دیگه طاقت خوندن منابع تکراری پارسالو واقعا نداشتم خیلی خوب شد که منابع عوض شد البته منابع جدیدم برام تکرارین چون تو لیسانس خوندمشون برا همین کتابای زبون اصلیشو دارم می خونم و لذت هم می برم این طوری حداقلش اینه که زبانم تقویت میشه. طبق برنامه ریزیم ایشالا تا قبل از بهمن یه دور می خونمشونم بعدم مرورشون می کنم. ایشالا امسال دیگه حتما قبول میشم. خود خود خود دانشگاه تهران. شمام برید از فرصت باقی موندتون استفاده کنید. توکل به خدا.

محمد
آذر ۱۱, ۱۳۹۴ ۶:۳۱ ب٫ظ

دوستان منابع هیچ تغییری نخواهد کرد فقط وزن آزمون پنجاه درصد میشه. که امسال منابع همون منابع کارشناسیی هست و مشکلی نداره که با این ازمون رقابت باشه و وزن داشته باشه. هرکس تو گرایش خودش سنجیده میشه

نگار
آذر ۱۱, ۱۳۹۴ ۶:۰۳ ب٫ظ

با سلام
من امسال با رتبه ۷ رد شدم و پارسال هم با رتبه ۲۰.دوساله داره حقم ضایع میشه…. افسرده شدم،دیگه حوصله هیچ چیزی رو ندارم… دوساله آبروم پیش همه رفته….

لی لی
آذر ۱۱, ۱۳۹۴ ۶:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

ایشالاامسال قبولی نگارجون. شک نکن

پریسان
آذر ۱۱, ۱۳۹۴ ۶:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

سلام با این رتبه های خوب چرا آبرو بره. ایشالله امسال قبول بشی.

آوا معدنی
آذر ۱۲, ۱۳۹۴ ۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  نگار

سلام عزیزم ایشاله خیری درش هست. برای امسال چه برنامه ای دارین؟ شروع کردین به خوندن منابع؟

نگار
آذر ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  آوا معدنی

نه دیگه قصد خوندن ندارم. دیگه تموم شد….

Amir
آذر ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۵۱ ب٫ظ

یا نباید وزن بزارن یا اگر حتی ١% هم وزن بزارن مجبورن منابع رو تغییر بدن چون نمیشه ازمون تخصص درصدیش به منابع عمومی تعلق بگیره
متاسفانه هر روز یه خبری میاد اگر مجلس موافق وزن دهی چرا اعلام نمیکنه اگر موافهق با وزارت چرا تایید نمیکنه
هر چند که این ازمون عمومی جز خرج تراشیدن واسه داوطلبین از جمله خود ازمون تهیه منابع فرم صلاحیت عمومی هیچی نداره و در نهایت دانشگاه ها ازمون تخصصی جدا از مصاحبه میگیرن
و یه خرج بزرگ واسمون میتراشن

لطفا توجه کنید
آذر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

دوستانی که چندین ماهه دارید درس میخونید، لطفا اگه میخواید حقمون ضایع نشه، به هر طریق ک میتونید، چه از طریق ایمیل و تماس تلفنی و چه حضوری و چه ارتباط با نمایندگانتون تو مجلس; اعتراضتتون رو به ۱_ کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و ۲_ وزارت علوم برسونید که: برای ازمون امسال نباید تغییری در منابع داده بشه، طرح مجلس اگه برا امسال اعمال بشه برای ما ک چندین ماه داریم زحمت میکشیم فاجعه میشه. مجلس الان اینقدر پیام بش رسیده مبنی بر موافقت با طرحشون ک اصلا ب این نکته ای ک گفتم توجه ندارن! باید متوجهشون کرد; لطفا از امروز دست ب کار بشید دوستان، هر یک پیام، یک درصد احتمال شنیده شدن نظر امثال ما رو بیشتر میکنه

پریسان
آذر ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۰۷ ب٫ظ

مطمئنا نیاید در منابع تعییر ایجاد کنند. ولی اگه براش وزنی در نظر بگیرند خوب میشه

......
آذر ۱۱, ۱۳۹۴ ۸:۳۴ ق٫ظ

در هر صورت ما می بایست هم منابعی که سنجش اعلام کرده را بخوانیم و هم منابع لازم برای آزمون تخصصی دانشگاهها. بنابراین حتی اگر الان هم منابع را عوض کنند، اشکالی نداره. فقط امیدوارم سهم مصاحبه به حداقل برسد. چون واقعا اساتید ناعادلانه قضاوت میکنند. ۲ ساله که از این سهم ۷۰ درصد اساتید، حقم ضایع شده. اما در عوض کسی قبول شده که با همکاری استادمون، توانست مقاله یه دانشجوی بیچاره دیگه را با ترفندی ماهرانه، به نام خودش ثبت کنه. حالا با این کار، هم مقاله isiداره و هم دانشجوی دکتری هست!

فرشاد دانشجوی دکترای جدیدالورود
آذر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  ......

شما واقعاً روی نظراتتون فکر هم میکنید؟؟؟
از تابستون تاحالا منابع جدید اعلام شده الان میاین نظر میدین اشکال نداره منابع عوض بشه؟؟؟!!!!
بس کنید خودخواهی راو سهم آزمون و مصاحبه هر چقدرهم باشه اصلا درست نیست منابعی که یک بار اعلام شدن و یک بار هم اصلاحیه واسه بعضی رشته ها اعلما شده بیاد عوض بشه.
متأسفانه خیلی ها الان دارن جوری وانمود میکنن که اگه سال قبل رد شدن همش بخاطر نظر اساتید بوده.
بابا انصاف هم خوب چیزیه.من خودم پارسال رتبه ۱۰ شدم در جلسه مصاحبه پارسال دانشگاه تهران بهم گفتن مقالاتت و رزومت خوبه ولی زمینه تخصصیت با استادایی که امسال درخواست دانشجو کردن همخوانی نداره آیا مایلی فیلد کاریت را عوض کنی خودم گفتم نه.پس الان بیام بگم دانشجوی خودشون را برداشتن و فلان .یا وقتی رفتم دانشگاه امیرکبیر بهم گفتن ما نیاز داریم تمام وقت دانشگاه باشی و کار نکنی میتونی با این شرایط کنار بیای؟گفتم نه ونهایتا با همین شرایطی که داشتم دانشگاه تربیت مدرس قبول شدم
الان متأسفانه یک جوی راه انداختن که فقط داوطلب ها را از سهم اساتید بترسونن دوستان هرکسی میگه با نظر شخصی اساتید رد شده دروغ مگیه چراکه الزاماً هر فرد بهترین فرد در آن گرایش نبوده و پارامترهایی که خارج از امتیازات پژوهشی هستن هم نقش دارند مثل تجزیه و تحلیل و متانت و …
به نظر من برین درساتون را بخونید که پارسال هم خیلیا اول تا اخرش جو استاد هراسی را راه انداختن تا عدم موفقیتشون را بندازن گردنش
من الله توفیق

2
آذر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  ......

یعنی چی اشکال نداره!
خیلی ها بر اساس منابع اعلام شده از سوی وزرات علوم چند ماهه ک دارن مطالعه میکنن; حالا اگه منابع عوض بشه ک دقیقا میشه به ضرر اونا و ب نفع شما ک تا الان دست رو دست گذاشته بودی و مطالعه نکردی.
هر تغییری ک مجلس بخواد بده، نباید برا امسال اجراییشش کنه

45
آذر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  ......

یعنی چی تقاوتی نداره!!اینجوری ک به نفع شما میشه ک تا حالا دست رو دست گذاشتی و به ضرر امثال من ک مطالعه کردیم!

رضا
آذر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۵۵ ق٫ظ

دوستان چه خبره؟ پاک گیج شدم. منابع رشته من کلا عوض شد و من موندم با این اخبار ناامید کننده در مورد تعداد فارغ تحصیلای دکتری و قوانین جدیدی که هر روز ادمو کلافه میکنه چیکار کنم. اساتیدم هم از طرفی به سردرگمی من دامن زدن گفتن به فکر بورس و تدریس اینا نباش اشباع شده. هنوز موندم بخونم یا نه؟ چیکار کنم؟ تو این مدت کم باقی مونده به نظرتون میشه خوند؟

رمز
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۷:۵۸ ب٫ظ

با سلام
بچه ها چه خبره؟کی به کیه؟این همه وقت حالا نزدیک آزمون اومدن تعیین تکلیف کنن آقا تکلیف ما چیه؟یکی به وزیر و مجلس صدای ماراهم برسونه بابا تکلیف ما را مشخص کنین وای به حال دانشجوی فوق لیسانسی که از ازمون بترسه همه میدونن اگه کسی خودش تلاش کرده باشه و مقاله نوشته باشه از ازمون نمیترسه اما….
ازطرفی با توجه به اعمال سلیقه های زیاد و درنظر نگرفتن دانشجویان دانشگاههای غیردولتی ازمون روش بهتری نسبت به مصاحبه است من خودم دانشجوی رمز دانشگاه مالک اشتر روزانه هستم با این که به ضرر خودمم هست اما همه باید دارای شرایط یکسانی باشن پس به جای بحث باهم باهم متحد شیم و ازسنجش و مجلس و دولت درخواست کنیم که تکلیف کنکور دکتری را مشخص کنند
باتشکر

l
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۴:۰۸ ب٫ظ

شمابگید بیبینم تا حالا مصاحبه رفتید که میگید اعمال سلیفه نمیشه؟؟؟. اگر یه رتبه خوب میاوردینو و یه رزومه نسبتا خوب داشتید بعدم میومدن یه رتبه خیلی پایینتر و از نطر علمی پایین تر ازشمارو میگرفتن میفهمیدین یعنی چی. ۵۰-۵۰اگر بدون حد نصاب گداشتن دانشگاها باشه خوبه والا رتبه یکم بیاری حدنصاب دانشگاه رو نیاری اصلا هیچ.مثل بلایی که امثال سرما اومد

فرشاد
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۳:۵۷ ب٫ظ

سلام
همه شما نظرتون را طوری میگین که به نفعتونه.
عزیزان برای من فرقی نداره ۱۰۰درصد سهم مصاحبه باشه یا سهم ازمون ولی اون چیزی که عقل حکم می کنه اینه تعداد دانشجویان دکترای با کیفیت کم شده(هیچ کس هم نمیتونه کتمان کنه)/به نظر من بشینید درساتون را بخونین و مقاله هاتون را تکمیل و چاپ کنین.

آیناز
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸ ق٫ظ

سلام من بالخره متوجه نشدم وزن آزمون و مصاحبه چند شد ؟؟اگه کسی چیزی متوجه شده به منمبگه مگه قرار نبود ۵۰-۵۰ باشه؟؟الان دعوا سر چیه چه طرحی رفته مجلس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ooo
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۳:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  آیناز

دوست من. اصلا مجلس و وزارت علوم تکلیفشون با خودشون معلوم نیست. چه برسه بخوان تکلیف ما رو مشخص کنن. فعلا شما دروس اعلام شده را بخونید و به مقاله هاتون برسید.

A
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۱ ق٫ظ

توروخدا هر تصمیمی میگرید فقط زودتر. بخدا ما از استرس مردیم آخه. هر روز ۱ خبر تازه و بی اساس !! یه روز مجلس میاد یه چیز میگه یه روز سنجش. ما هم موندیم وسط هیرون و ویلون. مثلا ۳ ماه دیگه کنکوره هنوز معلوم نیست چه شکلی قراره باشه.
وزن آزمونو تغییر بدیدم نباید منابع تغییر کنن دیگه فرصتی برای خوندن مطالب جدید نیست بخدا همون این نصفه نیمه خونده ها مونو برسونیم تموم کنیم.دیگه کابوس شده برام بیام ببینم باز یه خبر جدید که خبر قبلیو نقض کرده!!! بسه توروخدا خسته شدیم آخه.

طاها
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱:۴۳ ق٫ظ

۵۰ درصد آزمون. ۲۵ درصد سوابق آموزشی و پژوهشی. ۲۵ درصد مصاحبه.
واسه امسال هم اعمال بشه اما منابع تغییر نکنه تا کسی ضرر نکنه.
ممنون از نمایندگان عزیزی که پیگیر این موضوع هستن.

دانشگاه آزاد اسلامی
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۵ ب٫ظ

من یه دانشگاه آزادیم که به خاطر مسائل مالی و همچنین علاقه زیاد به ادامه تحصیل دارم نمیتونم دانشگاه آزاد برم در زمان ارشد بسیار مطالعه داشتم ودارم و چندین مقاله و مدرک زبان دارم. میخوام یه سوالی بپرسم از دوستان دانشگاهای تراز اول که مخالف آزمونن آیا حق امثال بنده حتی اگه زحمتم بکشیم و خودمونو بالا بیاریم نیست که تو دانشگاه برتر درس بخونیم؟من به قدری سر این قضیه سرخورده شدم که پشیمونم که این همه تلاش کردم چون قشنگ گذاشتن تو کاسم که رتبه ۱ هم بیاری رد میشی آخه انصافه؟فقط نگید چندتا تست مشخص نمیکنه دانشجو لایق رو که سرمو میکوبم به دیوار اگه مشخص نمیکنه پس فرقی بین دانشگاه های ارشد و کارشناسی سراسری و آزادم نیست چون خود شما با چندتا تست بالا امدید!!! پس خواهش میکنم مسولین انگیزه رو تو جوونایی که بیکاری به اندازه کافی بی انگیزشون کرده نکشید بزارید پیشرفت علمی کنن مطمنن کسی که خودشو از سطح ضعیف بالا میاره انگیزه بالایی داره که خود این بسیار کمک به ساختار علمی کشور میکنه بزارید با زحمتی که میکشن بالا بیان تو سرشون نزنید مطمن باشید کسی که رتبه عالی میاره الکی بالا نمیاد چیزی بارشه که تست زده من نمیگم رزومه برای مصاحبه ارزشش کم بشه من حرفم اینه دانشجوی آزاد و شهرستان رو دریابید صرفا به خاطر آزاد بودنش ریشه شو نزنید باور کنید اونا خیلی زحمت کشیدن که امروز حرفی واسه گفتن داشته باشن

محسن!!
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۰:۱۳ ق٫ظ

دوست عزیز من خودم دانشگاه تهران (به قولا دانشگاه اول ایران) هستم و ازمون تستی را شایسته تر از مصاحبه میبینم. چون ازمون علمی را حداقل باید ۵ماه وقت بذاری اما مصاحبه یه ربع….

پریسان
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  محسن!!

موافقم

......
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۴ ق٫ظ

کاملا موافقم.

سمیه
آذر ۱۷, ۱۳۹۴ ۹:۴۹ ق٫ظ

کاملا شرایط شما را دارم و موافقم

2
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۴ ب٫ظ

حق با دانشجو هسش، برا امسال نباید تغییری از سوی مجلس داده بشه

زهرا صابرنیا
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۷ ب٫ظ

آقا پنجاه پنجاه باشه خوبه دیگه

دانشجو
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۷ ب٫ظ

پس تکلیف اوناایی که چند ماهه بر اساس منابع اعلام شده از سوی وزرات علوم مطالعه کردن، چیه!؟
برای امسال نباید هیچ تغییری ایجاد بشه

پریسان
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

موافقم. منابع نباید تعییری کنه ولی براش امتیازی رو درنظر بگیرن.

فاطمه
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۷:۵۸ ب٫ظ

خوب این واقعا خوب نیست که یه سری دروس بعضا غیر مرتبط خونده بشه باید هم کلی زمان براش در نظر بگیریم چون اولین مرحله ورود هست؛ ولی برای مصاحبه و حالا آزمونای دروس اختصاصی که اصلا معلوم نیست که هر دانشگاهی چه دروسی مدنظرش هست زمان کمی!! این معقوله واقعا؟!! درسته که باید روی دروس تخصصی مسلط بود ولی این فکر خیلی ایده آل هست چون بازم باید برای مرورشون یه زمانی رو درنظر گرفت. حداقل قبلا فقط همون آزمون دانشگاهها بود و تکلیف معین. دیگه این همه پیچیده کردن و هدر دادن زمان و عمومی و تخصصی و سعی و خطا نیاز نبوددیگه!! پافشاری وزارت علوم روی این طرح جدید واقعا حیرت انگیزه با این تعداد مخالفین! حتما که نباید یه چیزی رو تجربه کرد تا فهمید اشتباه بوده! متاسفانه چشم بستن به روی تجربیات گذشته و استفاده از نظرات مثبت و راه حلهای دیگران و نتایج به دست آمده و تجربه را تجربه کردن!! هر لحظه داره بیشتر میشه و این اصلا خوب نیست.

حسین
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۷:۳۵ ب٫ظ

یک دکتر نامی از طرح وزارت علوم دفاع می کنه . یکی از بستگان ما مصاحبه دانشگاه تهران رفته بود با کلی مقاله وصرفا برای این که دانشگاه ازاد رفته بود رد شد

داوطلب
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۶:۲۰ ب٫ظ

دوستان سلام
بنده دوسال با رتبه تک رقمی و ۱۴ مقاله علمی پژوهشی و ISI و ۱۲ مقاله کنفرانسی و دهها طرح و تدریس دانشگاه دولتی در دانشگاهی که محل تحصیل خودم بود پذیرفته نشدم
قضاوت با خود شما
بنده در همه آیتم ها حداکثر نمره را دارم به استثنایی استادآشنا

دکتر
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۶:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

دوست عزیز مقاله هات رو با کی نوشتی…….مطمنا اگه مقاله هات با اساتید دانشگاهت نوشته باشی حتما اونا جذبت خواهند کرد….اگر تعداد مقالاتت رو درست گفته باشی…..

پریسان
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۷:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

با این تعداد مقاله که در بخش پژوهشی بیشترین امتیاز رو باید بگیرید. شاید بقیه بخش ها کم آوردید. دانشگاه ما یه نفر بدون مقاله پژوهشی و فقط با چند تا همایش پذیرفته شد البته دانشجوی همون دانشگاه بود.

ooo
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۷:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

دوست عزیز شما مطمئنا با استاد آشنا رابطه خوبی نداشتید. در ضمن مطمئن هستید ۱۴ مقاله علمی و پژوهشی از ارشد داشتید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اگر واقعا کارهاتون از تز ارشدتون بوده به ناحق قبول نشدید.که من بعید میدونم همه کارهاتون از ارشد و به همکاری استاد راهنمای شما بوده

مهندسی شیمی
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۲:۳۹ ب٫ظ

بنظرم تفکر دکتر شدنو اصلاح کنن!!!اگر جلوی ارشدو بگیرن و از پیوستن به سطح سواد عمومی درش بیارن دغدغه دکترا حل میشه!!!!!
چند ساله دارن روی وزن آزمونو مصاحبه تغییرات ایجاد میکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟نتیجش چی شد مشکلات حل شدن؟؟؟؟؟؟غیر از اینه که هر سال دارن میگن شیوه سال قبل اشتباه بود؟!!!بفکر راه حل جدید به شیوه دنیا باشن تا فقط افراد لایق وارد این مقطع حساس بشن٬افرادی با روجیه کاملا پژوهشی!!!!تا کی باید فقط درس بخونیم حفظ کنیم تست بزنیم برای اینکه بتونیم وارد مقطع بالاتر بشیم؟؟!!!!
از طرفی تا کی باید نظاره گر اعمال سلیقه بعضی اساتید بشیم که خیلی راحت حق رو به نا حق میدن؟!!»
توی هر دو شیوه مشکلات وجود داره اونم نه یکی دوتا بلکه به وفور شاهد اشتباهات کنکوری و تستی شدن دکترا از یه طرف و اعمال سلیقه از طرف دیگه هستیم مخصوصا در طی دوسال اخیر!!!!!
این اشتباهات رو دوباره زنده نکنن نباید اینقد روی وزن کنکور و مصاحبه بحث کنن٬باید شیوه پذیرشو هم توی ارشد و هم توی دکترا تغییر بدن٬باید راه حلی پیدا کنن که مورد استاندارد دنیا باشه نه کنکور مناسبه نه اختیار به دانشگاهها!!!
البته اختیار دانشگاهها کمی قابل قبول هست ولی متاسفانه نه برای کشور ما که بعضی اساتید برحسب سلیقه پذیرش میکنن!!!

میثم
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۲:۱۵ ب٫ظ

به نظر من ما نباید مشکل عدالت آموزشی کنکور دکتری رو در وزن آزمون و مصاحبه ببینیم
مشکل از جایی شروع شد که همه میخوان دکتر بشن و به جای اینکه این تفکر غلط رو اصلاح کنیم می خوایم برای جمعیت زیاد دکتری، عدالت رو حاکم کنیم
در صورتیکه اگر این تفکر غلط حاکم نبود نیازی به دعوا بر سر سهم آزمون نبود ( مثل دکتری دهه ۷۰-۸۰)

رسول
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۲:۰۸ ب٫ظ

اینکه استادی بخواد با دانشجوی خودش کار کنه اعمال نظر شخصی نیست!
خوب شما در نظر بگیرید استاد ۲ سال ارشد با دانشجوی خودش درس داشته پایان نامه داشته مقاله داده و به روحیات هم کاملا آگاه شدن، اونوقت این فرد رو ول کنه و شخصی رو بگیره که فقط ۴ تا تست زده و هیچی از سوابق ش نمی دونه؟
این مصداق کامل اتلاف منابع هست

مریم
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

من هم با نظر شما موافق هستم. من ۲ سال تمام یعنی از ترم دوم ارشد که اکثر دانشجوها فقط درس می خوندند روی تزم کار میکردم ساعت ۷ صبح میرفتم آزمایشگاه و گاهی اوقات ۱۲ شب میومدم خوابگاه. ۳ تا مقاله آی اس آی دارم از کارم و ۲ تا همایش ملی و یکی بین اللملی هم مدرک زبان تولیمو دارم هم ام اس آرتی. مسلما من انتطار دارم در دانشگاه خودم که دانشگاه تراز اول هست قبول بشم. و کنکور تستس برای من اصلا معنایی نداره. پس دوستان یکم به بچه هایی که رزومه خوب دارند حق بدید که دانشگاه خوب قبول بشن. در ضمن اساتید هم اگر دانشجویان خودشونا بگیرن فقط دانشجویان ساعی را می گیرن. درسته در بعضی موارد اندک آشنا بازی بدن سواد علمی لحاظ میشه.

رسول
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۴:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

بله درست میگید
اصلا چرا ما فکر میکنیم اگر اساتید اعمال نظر شخصی کنن دانشجوی بی کیفیت انتخاب میشه؟
اگر دو نفر از همه نظر مثل هم باشن مسلما ترجیح اساتید کار کردن با کسی هست که میشناسن…

مریم
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۵:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

۹۵% دانشجوی بی کفایت انتخاب نمیشه.من تو دانشگاه خودمون واقعا به عین دیدم که انتخاب اساتید به حق بوده. درسته اول دانشجوی ارشد خودشونا انتخاب کردن ولی واقعا از لحاظ علمی و زبان عالی بودند. دوست خود من برا فرصت مطالعه به آمریکا سفر کرده بود اینقدر از لحاظ علمی خوب کار کرد که بعد از دفاعش تو دانشگاه خودمون بورس کشور آمریکا شد. پس واقعا انتخاب اکثر اساتید به حق هست.

مکانیک
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۴:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

با سلام
اینکه شما رزومه ی خوبی دارید ما شک نداریم اما می توانیم این احتمال رو بدیم که شاید یک دانشجویی از یه دانشگاه سطح پایین تر نیز در همین زمینه شما، بهتر کار کرده باشه و الان دوست داره که در مقطع دکتری در هون دانشگاه تراز اول شما درس بخونه.حالا منطقیه که استاد شما،شما را بردارند؟؟؟؟
من خودم این موضوع رو از نزدیک دیدم که یک استاد یک دانشجو را با یک رزومه ی خیلی خیلی بهتر رد کردند اما در حالی که در یک دانشکده دیگه کاملا منطقی مصاحبه کردن و یک نفر که دانشگاه آزادی بود قبول شد چون واقعا علمی به مسئله نگاه کردن؟؟؟
به نظر من ما اگه ادعا داریم خوب کار کردیم از چی باید بترسیم!؟ پس میتونیم به اون جایگاهمون برسیم(البته در صورت برخورد بااساتید با منطق)
من خواستم این رو به شما بگم که دانشگاه تراز اولتون تاثیر خودش رو طبق آئین نامه بر امتیازهاتون میزاره و هیچ لزومی داره که چون شما یک دانشگاه تراز اول درس می خونید یک شهرستانی نتونه با شما رقابت کند. در این حالت فقط ملاک امتیاز هست و بس.
امیدوارم تونسته باشم منظورم رو برسونم.موفق باشید

مریم
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۵:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  مکانیک

من خیلی خوب منظور شما رو فهمیدم دوست شهرستانی در دانشگاه خودش یا دانشگاهی در سطح دانشگاه خودش می تونه تحصیل کنه.دانشجوی دانشگاه آزاد در صورتی در دانشگاه دولتی تراز بالا جذب میشه که یا اون دانشگاه دانشجویی از خودش شرکت نکرده باشه یا پارتی داشته باشه یا نخبه باشه. منم منظورم را به شما رسوندم.مجلس هر کار کنه دست استاد از مصاحبه و جذب دانشجوی دلخواه کوتاه نمیشه.

مکانیک
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۷:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

چرا به قول شما اون دوست شهرستانیمون در دانشگاه شما ادامه تحصیل نده؟؟؟؟
مگه ما حرف از عدل نمی زنیم؟شما چ فرقی با اون دوستمون دارید؟؟؟؟(در حالی که میگم با فرض اینکه این دوستمون مدرک زبانش از شما بهتر و ژورنال ها و تعداد مقالاتش بهتر و بیشتر باشه و به طوریکه در مجموع امتیازاتش از شما بیشتر باشه؟؟؟؟
شما ها یه طوری می گید اون دانشجوی خودش رو میشناسه و اون یکی رو نمیشناسه مگه قراره جیکار کنن؟جز این که یک طرح پژوهشی را باهم شروع کنن.
من مدرک دکترایی که به خاطر امتیازهای غیر واقعی استادم (که در حق کسی ظلم بشه)به اون برسم نمی خواهم؟ولی اگه در یک رقابت(حالا چ مصاحبه و چ آزمون) از دوستان خودم برتر باشم با افتخار میگم من دکترای فلان دانشگاه قبول شدم و اگر رد شدم به دانشگاه بعدی خواهم رفت. اون کسی که اون استاد ردش کرد همه ی ما دانشجویانی که میشناختیمش و حتی خود استاد نیز به بالاتر بودن رزومه اش نسبت به دانشجوی خود اون استاد اتفاق نظر داشتیم اما قبولش نکردند. خیلی از مسائل وجود داره که نمیشه اینجا گفت اما بعد که من ایشان را دیدم فقط این جمله رو گفت که:
،حقم رو به خدا میسپارم،
امیدوارم همه ی ما به جایگاهی که حقمونه برسیم(نه کمتر و نه بیشتر). با آرزوی موفقیت برای همه ی دوستان.

مکانیک
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۷:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

من به خاطر این در مورد نظرات شما جبه گیری کردم چون الان همچین شرایطی برای منم پیش آمده.من خودم دانشجوی علم و صنعتم و یکی از دوستام که به جرات می تونم بگم که از من خیلی بهتر کار کردن الان به امید قبول شدن در یکی از دانشگاه های تهران شب و روز تلاش می کنه.من اگر این شخص در مقابل من رد بشه(به خاطر اینکه استاد راهنمای من امتیاز غیر واقعی به من بده)قطعا انصراف میدم چون با یک مدرک دکترا ترس اون دنیا رو به جون نمی خرم.

حسین
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۱:۴۱ ب٫ظ

۵۰ درصد ازمون ،۲۵ درصد ازمون کتبی تشریحی یا تستی خود دانشگاه، ۱۰ درصد نمره زبان،۱۵ درصد سوابق اموزشی وپژوهشی/ به نظر من ملاک نباید گذشته طرف و دانشگاه باشه ممکنه طرف مریض شده باشه و … نتونسته قبلا درس بخونه حالا باید یه عمر حسرت گذشته رو بخوره؟

مریم
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

دوست عزیز سالهای قبل حتی ۷۰ درصد آزمون بود و تنها ۳۰ درصد مصاحبه بود ولی من به شخصه شاهد بود که استاد تنها کسی را که صلاح میدونست لیاقت تحصیل در این مقطع را دارد قبول می کرد پس شما زیاد جوش نزنید.تازه تنها ۳ ماه به کنکور امسال مونده نباید در کنکور حداقل امسال دخالتی کنند.

دکترا
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۳:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

اتفاقا این طرح و شیوه نامه برای امسال اعمال مبشه قبلا در همین سایت اطلاع رسانی شده بود

ooo
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۸:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  دکترا

من هم مطمئنم که طرح وزارت علوم تصویب میشه

aysan.گیاهان دارویی
آذر ۱۳, ۱۳۹۴ ۲:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

دانشگاه سراسری ۷۰ درصد رزومه و ۳۰ درصد ازمون بود.دانشگاه ازاد برعکس

حسین
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۱:۳۷ ب٫ظ

خود اساید اکثرشون می دونن که تمایلشون به دانشجوی خودشون هست وسر کلاسا هم اغلب می گن .

حسین
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۱:۳۶ ب٫ظ

انصافا شما ببینید اصلا این منابع مطالعشون کمتر از دو تا ۳ سال وقت نمی گیره ؟یه عالمه درسو برای ازمونی که نمره ای نداره گذاشتن. کاری کاملا غیر کارشناسی . بعد هر کی باید دو سه میلیون فقط پول بده برای شرکت در مصاحبه و ازمون دانشگاه محل قبولی. حالا شما ببینید ،مجلس درست می گه یا وزارت علوم ؟

حسینی
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۴ ب٫ظ

عرض سلام وادب ازمون ۵۰٪سوابق علمی پژوهشی ۲۵٪مصاحبه ۲۵٪ این عادلانه است

حسین
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳ ق٫ظ

امیدوارم که بیش از اعمال درصد، شیوه نظارت بر اساتید در روز مصاحبه تعیین بشه.

بهترین کار اینه که توی روز مصاحبه از طرف مجلس، وزارت علوم و سنجش نماینده تعیین بشه و دقیقا بغل ذست اساتید بشینن و فرایند مصاحبه رو شروع کنن.

اینجوری دیگه هیچ کس نمیتونه بگه حق من ضایع شده و دانشجوی خودشون رو گرفتن چون وجود نمایندگان مذکور جلوی اساتید رو میگیره و شایسته سالاری به بهترین نحو ممکن اجرا میشه

حامد
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

درود بر شما آقا حسین
بنده بعنوان کسی که ۲ سال رتبم تک رقمی بوده و هنوز قبول نشدم باید بگم که اگه سهم آزمون ۹۰ درصدم بشه باز دست اساتید بازه و هرکاری دلشون بخواد میکنن. حضور یک نفر بازرس خارج از اساتید بنظرم کارسازتر از سیاست های دیگس
موفق و موید باشید

عمران آب
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۹ ق٫ظ

بهترین کار اینه
۵۰ درصد مصاحبه
۲۵ درصد آزمون
۲۵ درصد امور پزوهشی

نقی
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۱ ق٫ظ

حرف مجلس درسته اعمال سلیقه میشه باید سهم ازمون برگرده.خوب درس نیس ما پنج ماه بشینیمواسه ازمون بخونیم بعد سهمی نداشته باشه.یه تفاوتی بین رتبه ۱ و رتبه ۳۰۰باید باشه

مهدی عمران
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۲ ق٫ظ

بهترین کار اینه که ۵۰ درصد سهم آزمون باشه ، ۲۵ درصد سهم بررسی سوابق آموزشی و پژوهشی در سازمان سنجش و ۲۵ درصد سهم مصاحبه دانشگاه مورد نظر

موافقم
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۴ ق٫ظ

انشالله با یاری خدا حقوق ما داوطلبین تنها رعایت شود و آن طرحی مصوب شود که عدالت در آن اعمال شده باشد