کاهش 20 درصدی ظرفیت پذیرش دوره دکتری تخصصی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

آمار ورودی دانشجویان  دوره دکتری تخصصی  امسال یازده هزار نفر است  که نسبت به  سال گذشته 20 درصد کاهش داشته است .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری امروز در کاشان از آزمون کتبی و عمومی و غربالگری داوطلبان دکترا خبر داد وگفت: در فصل زمستان آزمون دوره دکترا از طریق سازمان سنجش کشور برگزار و نتایج داوطلبان به دانشگاه ها اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از برخی دغدغه ها و نگرانی هایی که نمایندگان مجلس داشته اند شیوه نامه مفصلی تدوین شده است افزود: در این شیوه نامه اعمال سلیقه احتمالی در دانشگاه ها، یکپارچه نبودن پذیرش دکترا و بی توجهی به سوابق آموزشی وعلمی و پژوهشی دانشجویان بررسی شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم همچنین از وجود دستگاه های نظارتی توانمند خبر داد و گفت : دستگاه های نظارتی هرگونه تخلفی که خلاف شیوه نامه باشد را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

شریعتی نیاسری افزود: آمار ورودی داوطلبان دوره دکترا امسال 11هزار نفر است که نسبت به پارسال 20 درصد کاهش داشته است .

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به نهایی شدن طرح آمایش آموزش عالی گفت: دوماه است که طرح آمایش آموزش عالی تحویل شورای عالی انقلاب فرهنگی شده است.

وی یکی از ویژگی های این طرح را رابطه هدفمند تحصیل و اشتغال دانست و افزود: در این طرح اشتغال به تحصیل متناسب با نیاز جامعه تعریف می‌شود.

معاون آموزشی وزارت علوم یکپارچه سازی نظام پذیرش دانشجو در تمامی نظام های آموزش عالی را یکی دیگر از اهداف این طرح برشمرد و افزود: با تصویب و ابلاغ این طرح آموزش عالی مسیر هدفمند تری را دنبال خواهد کرد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

86 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سمیرا
آذر ۱۴, ۱۳۹۴ ۳:۱۲ ب٫ظ

آقایون و خانم های دکتر آینده سلام علیکم
خود من احساس میکنم احترام فقط و فقط خلاصه میشه تو واژه خانم دکتر یا آقای دکتر اما….. یه زمانی بالاخره همه مون دکتری مون رو میگیریم و تازه اون روز متوجه میشیم که احترام و شان اجتماعی در یه برگه کاغذ (مدرک)خلاصه نمیشه، اجازه بدین ظرفیت ها کم بشه

محمد
آذر ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  سمیرا

سمیرا خانم حرفاتون تناقض داره خانوم !

حمید
فروردین ۱۶, ۱۳۹۵ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

برای اون یه برگه کاغذ ۴ الی ۵ سال باید زحمت بکشیم. قابل احترام نیست؟ پول هم به ظاهر یه کاغذ بی ارزشه ولی در واقع خیلی چیز محترمانه ایه!

داوطلب روان شناسی
آذر ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

سلام دوستان. به نظزم وزارت علوم باید یک حدنصابی را برای ورود به مقطع ارشد و دکترا تعریف نماید هرکسی این شرایط را داشت ادامه تحصیل دهد مثلا برای قبولی در مقطع دکترا کسب حداقل ۵۰ درصد نمره کل.
اگر یک حد نصابی تعریف شود هر فردی علاقمند و مستعد هست ادامه دهد . دیگه افزایش و کاهش معنی ندارد.
اینجاست که کشور و بخصوص رشد علمی معنا پیدا می کند
علت اصلی اینکه کشور ما تحصیل کرده دارد اما رشد علمی ندارد
ایراد همین جاست.

دانشچوی ارشد
آذر ۱۹, ۱۳۹۴ ۵:۰۳ ق٫ظ

مشکل از اونجایی شروع میشه که دوستان صرفا به جهت پیدا کردن شغل مناسب و کسب درآمد، تصمیم به شرکت در آزمون دکتری میگیرن ، در صورتی که ، کسی که تشنه دانش هست باید در این راه قدم برداره . به نظر من هر دو ازمون دولتی و ازاد سخت هستن و هیچ یک ابکی نیستن ، در ارتباط با ظرفیت هم باید بگم ظرفیت دانشگاه ازاد الان خوبه به شرطی که دیگه بیشتر از این نشه.دانشگاههای سراسری هم اگر اندکی افزایش ظرفیت بدن بهتره.البته همه جای دنیا دکتری کم برمیدارن مثلا در ایتالیا هر استانی سالی ۲یا۳ نفر دانشجوی phd برمیداره

دانشجوی دکتری
آذر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۸ ب٫ظ

می خوام دلیل بعضی افراد که با افزایش ظرفیت موافقند رو بدونم.آیا شما یک لحظه فکر کردین که اگه کل جمعیت ایران همه دکتر بشن!!! چه وضعیتی پیش میاد. تو رو خدا یه کم درست و منطقی فکر کنید. جذب دانشجوی دکتری در وهله اول بازار کار مناسب در ۴ سال آینده در آن رشته، سپس استاد مناسب و توانمند و امکانات آموزشی مناسب برای تربیت دانشجوی مورد نطر و مهمتر استاد قبل از جذب دانشجو موضع پژوهشی برای دانشجو داشته باشد و حتی الامکان بعد از مصاحبه به صورت تلفنی یا حضوری در مورد موضوع پایان نامه صحبت کند.

داوطلب
آذر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۲ ق٫ظ

سلام بر دانشجوی دکترای با انصاف !
میشه بفرمایید که اگه کل جمعیت ایران همه دکتر بشن چه اتفاقی می افته ؟
دوست عزیز اگه این اتفاق بیافته شاید تازه مثل جوامع اروپایی و امریکایی بشیم و به یک توسعه پایدار بر پایه علم و دانش نزدیکتر شویم .
دوست عزیزم همه ابعاد این موضع را مدنظر داشته باش !

لطفا صدای ما را به مسئولین برسانید.
آذر ۱۳, ۱۳۹۴ ۷:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

الان شما فکر می کنید تو اروپا و آمریکا همه دکترا دارند؟ پس بهتر یک مسافرت یا حداقل یک جست و جوی اینترنتی داشته باشید تا ببینید بیشتر دانشجوهای همان دانشگاهها هم یا چینی یا هندی یا ایرانی و به طور کل آسیایی هستند. چون آنجا مدرک گرا نیستند و پیشرفت را در چیزهای دیگر می بینند.

دانشجوی دکتری
آذر ۱۴, ۱۳۹۴ ۹:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

سلام داوطلب گرامی
یه سوالی ازتون می پرسم: شما بعد از فارغ التحصیلی در مقطع دکتری حاضرید به عنوان یک کارگر در یک شرکت مشغول به کار بشین؟؟ یا با تاکسی برین مسافرکشی؟ یا ….؟ کشور ما فقط به دکتر نیاز نداره. به کارگر و نانوا و کفاش و … هم نیاز داره.
دوست عزیز همه جوانب این کار خطرناک را مدنظر داشته باشید.

لیلا سادات مدرسی
آذر ۱۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

سلام. متاسفانه اخلاق م اینه که وقتی خودمون به یک جایی رسیدیم دیگه دیگران هم نرسیدن چه بهتر!!! اینه که کاملا طبیعیه ایشون اینطوری قضاوت کنن. ما متولدین دهه ۶۰ که با مکافات تمام ارشد گرفتیم الان استخدام یا تو رشته ما نیست یا اگه هست تعداد محدودی میگیرن از همه بدتر شرط سنیش! ، تنها راهمون رسیدن به هیت علمیه یا حداقل دکترا گرفتن و تاسیس خودبسنده یک …مثلا شرکت پژوهشی کار در یک اداره … دهه ۷۰ ها سرمست امکانات خودشونن! ما رو اصلا نمیبینن … اونایی هم که هم سن و سال ما بودن با پول رسیدن به دکتری و هیت علمی دیگه من و شما رو مد نظر ندارن!هرچه رقباشون کمتر، درآمد اونها هم بالاتر!!!

سمیرا
آذر ۱۴, ۱۳۹۴ ۳:۱۴ ب٫ظ

شما هم یه روزی حس و حال یه داوطلب کنکور رو داشتی اما حالا گویا فراموش کردی

ساناز
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۴:۳۳ ب٫ظ

با افزایش ظرفیت و پاسخگویی به این هجمه عظیم مشتاقان علم در داخل کشور عزیزمان ایران موافقم ، ما نباید جوانان را ترغیب کنیم که به خارج از کشور مهاجرت کنند.

محمد
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۴:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  ساناز

فکر نکنم پیام شما مخالف داشته باشد .
کاملا صحیح است .

دکتر
آذر ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  ساناز

کسی که مشتاق علم باشه..میشینه میخونه تا قبول بشه….و به قول شما کسی هم که کشورش براش عزیز باشه….میمونه تو کشورش و خدمت میکنه….
واقعا نمیبینید که با افزایش ظرفیتها چه بلایی سر مدرک فوق لیسانس آوردن….

داوطلب
آذر ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

آخه دکتر عزیز ! این چه منطقیه ، تعجب می کنم !!
هیچ کس فوق لیسانس و دکترا نگیرد تا بلایی سر مدرک فوق لیسانس یا دکترا نیاید !!

داوطلب روان شناسی
آذر ۱۳, ۱۳۹۴ ۷:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  ساناز

سلام با نظر شما موافقم در صورتیکه داوطلبین عزیز حداقل معیار ها را داشته باشند.
نه اینکه داوطلب با میانیگین ۲۰ از ۱۰۰ دانشجوی مقطع دکترا شود.
متاسفانه الان دانشگاه آزاد داوطلبین با میانگین زیر ۲۰درصد را برای مقطع دکترا جذب می کند.
قبولی با رتبه ۵۰۰ برای مقطع دکترا چه معنی دارد.
بله دوستان داوطلب حداقل معیارها را داشته باشند بعد تعداد زیاد مهم نیست. نه اینکه با نمره منفی دانشجوی ارشد و دکترا شود.

پریسان
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۰:۴۱ ق٫ظ

طرفیتها واقعا باید کم بشه هم دکتری هم ارشد. ارشد که خودم دیدم ی رشته ای ۲۰نفر رفتن سر کلاس. الان همه میگن ما لیسانس داریم پس فردا هم میگن دکتریم. به نظرم این طوری ارزش مدرک هم بالا میره.

جواد
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۵:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  پریسان

میشه لطفا بفرمایید دلیل منطقی شما چیست ؟
در حال حاضر هم وزارت علوم و هم دانشگاه آزاد به این جمع بندی رسیده اند که ظرفیت ها را افزایش دهند تا از سردرگی و مهاجرت به خارج کشور جلوگیری گردد .
یقین داشته باشید اگر تمام کشور هم مدرک دکترا بگیرند ، از ارزش و منزلت دکترا کاسته نخواهد شد بلکه این میزان سواد است که مهر تاییدی بر مدرک می زند نه صرفا مدرک .
مدرک با میزان سواد فرق دارد.

داوطلب
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۰ ب٫ظ

با کاهش ظرفیت موافقم. خدا کنه ظرفیت ها کاش پیدا کنه.

کمک خواه
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۱:۳۴ ب٫ظ

تمام مخالفان افزایش ظرفیت خودشون دانشجوهای دکتری هستن که نمیخوان دست توش زیاد بشه حالا که خودشون امکان ادامه تحصیل پیدا کردن نمیخوان بقیه هم به این هدفشون برسن این بی انصافیه بقیه هم ح ادامه تحصیل دارن اقای مدیر لطفا ظرفیتها رو کم نکنین اجازه بدین هر کس علاقه به ادامه تحصیل داره درس بخونه در عوض کیفیت آموزش رو بالا ببرین

رسول
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  کمک خواه

من داوطلب ورود به دکتری هستم اما اصلا با افزایش ظرفیت موافق نیستم
بحث” دست زیاد شدن ” نیست، بحث زیرساخت اشتغال هست که برای این تعداد دکتر مهیا نیست…

مخالف افزایش ظرفیت..
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۳:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

منم داوطلب ورد به دکتری هستم و اصلا با افزایش ظرفیت موافق نیستم..
امسال هم با رتبه ۲۸ که اخرین رتبه مجاز ۲۱۰ بود رد شدم…

نرگس
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  کمک خواه

موافقم

نرگس
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  نرگس

منظورم از موافقم با کاربر،کمک خواه بود.

محمد
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  کمک خواه

واقعا همین طوری هستش ، امیدوارم ما هم اگر به خواست خدا دانشجوی دکترا شدیم این شعارهایی که برخواسته از یک دیدگاه تنگ نظرانه هستش گریبانمون رو نگیره !!

یک دانشجوی دکترا
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۸:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  کمک خواه

برادر من، من دانشجوی دکترا هستم
هم زمانی که داوطلب بودم و هم الان مخالف افزایش ظرفیتم.
هم بابت بحث اشتغال که دوستمون مطرح کرد و هم بدلیل کیفیت پایین بسیاری از مراکز اموزش عالی دولتی. البته آزاد که جای خودش رو داره.
کلا اینو می خوام بگم دکترا فقط دانشگاه های تاپ، جاهای دیگه خبری نیست

---
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶ ق٫ظ

کاملا موافقم.

کمک خواه
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۱:۲۸ ب٫ظ

من با کاهش ظرفیت مخالفم چون تا باید ورودی راحت و خروجی سخت باشه مثل دانشگاههای کشورهای دیگر

معصومه
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۴ ق٫ظ

در ضمن علم و درامدزایی خیلی رابطه خوبی تو کشورمون ندارن،اونکه دنبال سطح علمیه نه سطح تحصیلات،زیاد نباید از دکتر شدن بقیه ناراحت شه،و گرنه حرفاش تناقض داره

معصومه
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۰ ق٫ظ

دوستان یادتون باشه به اندازه ای گره از کارتون باز میشه که گره از کار دیگران باز کنید،کاهش ظرفیت و دکتر نشدن بقیه تاثیری روی کسی که همت کار و تحصیل داره،نداره،هرکه نان از عمل خویش خورد،تا این مقطع معمولا همه کار پیدا کردن،وگر کسی کار پیدا نکرده امیدش هیئت علمی میتونه باشه فقط.چون شرکتها و ادارات تمایل به جذب مدرک پایینتر و حقوق کمتر دارن.

احسان
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۹:۱۴ ق٫ظ

موافق با افزایش رشته محل ها و ظرفیت هستم،راه دور برای من متاهل جویای علم سخت است.

دکتر
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۹:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  احسان

کسی که جویای علم باشه…مسافت براش مهم نیست….مگر اینکه فقط عنوان اون رو بخواد..:-)

---
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

بله موافقم، هر کسی طاووس خواهد جور هندوستان کشد. من خودم متاهلم ولی هر جای ایران که قبول بشم میرم ۴ سال اونجا میمونم چون تنها هدفم درس خوندنه، نه فقط مدرک گرفتن.

دکتر
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  ---

درود بر شما…..

احسان
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  ---

با این شعارها چیزی تغییر نمیکنه اینارو تو جلسه مصاحبه بگین اما خواهش میکنم یکم ماهرانه تر:-)

شیده
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۹:۱۱ ق٫ظ

موافق افزایش ظرفیتها وبالا رفتن سطح تحصیلات کشورم هستم.

---
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  شیده

سطح تحصیلات یا سطح علمی؟؟؟ سطح تحصیلات چندان ربطی به سطح علمی ندارد. سطح تحصیلات رو از راههای زیادی میشه بالا برد(در خیلی از مراکز که اسم دانشگاه رو یدک می کشن به روی این دسته افراد بازه)، اما سطح علمی رو فقط با تلاش و کوشش میشه بالا برد.

احسان
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  ---

نخیر باید ورودی راحت و خروجی سخت باشه،کسی که علم بالایی نداره کشش نداره،خیلی ها بعلت نداشتن کشش انصراف میدن،و اصلا از پس تز و…بر نمی ایند،شدیدا حامی افزایش ظرفیت هستم..

علیرضا
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۲:۲۵ ق٫ظ

ظرفیت دانشگاههای دولتی خوبه لطفا یه فکری به حاله ظرفبت دانشگاههی آزاد، غیر انتفاعی و پیام نور تو دوره های لیسانس و فوق لیسانس بکنید. امیدوارم مردم ما به این نتیجه برسن که هر موسسه و دانشگاهی ارزش تحصیل رو نداره و پشت کنکور موندن رو به رفتن به این موسسات و دانشگاهها که در واقع کارخونه مدرک دهی هستند ترجبح بدهند.

طه
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۸:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا

بسیار عالی. ای کاش همه مردم مثل شما فکر کنند.

محمدرضا
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا

سلام
من هم موافق نظر شما هستم نباید اجازه داد که همه بتونن درس بخونن و تحصیلات عالی داشته باشن ، کشور های دیگر که تقریبا بالغ بر شصت درصد از شهروندانش مدارج عالی تحصیلی دارن با ما فرق می کنن !!!!!!

پریسان
آذر ۱۰, ۱۳۹۴ ۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا

خیلی خوب گفتید. واقعا ارزش نداره

اکرم
آذر ۱۴, ۱۳۹۴ ۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

مرتب دانشگاههای پولی ظرفیتشون میره بالا بجاش از ظرفیت سراسری کم میکنن!!!!

مریم
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۰ ب٫ظ

البته باید گفت که مدارک بالاتر تاثیری در افزایش حقوق نداره. حکم یک ارشد با یک کاردان در علوم پزشکی یکی است.

به مریم
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۵:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

توی علوم پزشکی شاید اینجوری باشه ، اما در سایر ارگانهای دولتی نظیر : وزارت نیرو ، نفت و بسیاری از صنایع ، تفاوت حقوق یک کاردان با یک فوق لیسانس مخصوصا در رشته های فنی مهندسی ، حداقل دو میلیون تومان و گاهی هم بیشتر می باشد .

مهتا
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۸ ق٫ظ

من مخالف هستم.ظرفیت ها نباید کاهش پیدا کنه.ما میخواهیم به دانشگاه آزادمون برسیم

فریماه
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهتا

بله، بیخودی حق ما رو ضایع نکنن.

دکتر
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۳:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهتا

قرار نیست همه دکتر بشن…..هرکی شایستگی داره باید بخونه…

به دکتر
آذر ۱۱, ۱۳۹۴ ۶:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

فکر نکنم شما و یا هیچکس دیگری ، در جایگاهی باشی که تشخیص بدی کی صلاحیت دکترا خواندن داره و کی نداره . کسی که قدم در این راه گذاشته ، حتما به شایستگیها و توانایی های خودش واقف بوده و ایمان داشته .

شیده
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۹:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  مهتا

افرین

محمدرضا
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۴ ق٫ظ

سلام
جناب مدیر کل ظرفیت ها را هر چه زودتر کاهش دهید تا تعداد تحصیل کرده ها در مقطع دکترا کاهش چشمگیری پیدا کند .
ثواب دارد !!!

محمد
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۹:۵۰ ب٫ظ

چرا اول ارشد و راحت گرفتن که حالا دارن همه کاری می کنن که کسی دکتری قبول نشه. اگه از اول حواسشون به ارشد بود الان این همه تو این فکر نبودن که چطوری و با چه برنامه هایی جلوی دکتر شدن همین ارشد خونده های تکمیل ظرفیت گرفته شه

شیده
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۹:۳۲ ب٫ظ

فقط کسایی میگن کاهش ظرفیت که دانشجوی دکتری هستن،سهم هرکس در این دنیا سهم محفوظی داره امسال نشه سال بعد،مهم اینه قصد دکتر شدن زیاده و متاسفانه نمیشه برای شما دوستان کاری کرد،بزودی دکتری مثل ارشد میشه،چون عاقبت جوینده یابندست،

طه
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۹:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  شیده

نه عزیزم، من خودم می خوام آزمون دکتری بدم اما با کاهش ظرفیت کاملا موافقم. حاضرم برای ظرفیت خیلی کم و فقط دوره روزانه رقابت کنم تا اینکه پولمو برای جاهایی مثل پردیس و شبانه و آزاد و … حروم کنم و بعد از چهار سال فقط حسرت روزهای از دست رفته عمرم رو بخورم. ظرفیت خیلی کم اما برنامه ریزی شده بر حسب نیاز جامعه و آموزش با کیفیت.

شیده
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۹:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  طه

این نظر شخصی شماست،امیدوارم با شیوه ی جدید پذیرش به خواستتون برسین ما هم به دانشگاه ازادمون برسیم در نهایت هردو دکتریم سخت نگیر دوست عزیز،

طه
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  شیده

درسته هر دو دکتر میشیم ولی این دو نوع دکتر شدن کاملا متفاوته، یکی با پول و دیگری با توانایی و تلاش و…اگه قراره کسی دکتر بشه باید واقعا استحقاقش رو داشته و جز نوابغ باشه. به قول معروف باید دود چراغ خورده باشه و علم اندوزی رو با مدرک اندوزی اشتباه نگیره.

T
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  طه

دمت گرم حرف دل ما رو زدی

شیده
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۹:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  طه

نخیر شرایط همه یکسان نیست منی که کارم حاضر و امادست و فقط مدرک دکتری میخوام،شرایطم خیلی با کسی که میخواد ۴ سال هم علم اندوزی کنه بعد با سن بالاتر حالا بره دنبال کار،بعدشم الان رزومه همه پر از مقالست،ارمون کتبی ازاد خیلی سخت و و تخصصیه و ازمون دولتب ابکی شده،با ظرفیت کم،کیفیت دانشگاه ازاد بالاتره برای همین اینهمه متقاضی داره ،هرچند کسایی رو میشناسم که ۴ سال پشت کنکور دانشگاه ازادن،

یک دانشجوی دکترا
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۸:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  شیده

بله هر دو دکترید و مشکل دقیقا همینجاست!

خانم
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۹:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  طه

منم با کاهش ظزفیت موافقم

یک دانشجوی دکترا
آذر ۹, ۱۳۹۴ ۸:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  خانم

خانم شیده، اگر آزمون سراسری آبکی شده، شما چرا چهارسال پشت کنکور تخصصی و مشکل آزاد هدر کردید؟
دولتی بهتر نیست؟ شهریه هم نمی دید!
این چجور اظهار نظریه؟!!!!

پریسان
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  طه

موافقم

رسول
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۲:۳۶ ب٫ظ

من هم با کاهش ظرفیت موافقم
حاضرم دکتری نگیرم تا اینکه بگیرم و برام کار نباشه

b
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۵:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

با کاهش ظرفیت موافقم.

پریسا
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۸:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

چه نظر جالبی ! حاضری دکترا نگیری مشروط بر ابنکه دیگران هم نگیرند !!!

رسول
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  پریسا

من گفتم حاضرم دکتری نگیرم تا اینکه بگیرم و برام کار نباشه
چه کار به بقیه دارم؟

تینا
آذر ۷, ۱۳۹۴ ۴:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  رسول

منم با شما موافقم گرفتن دکتری بدون کار چه دردی از ادم دوا میکنه. هدف اکثر افراد برای ادامه تحصیل پیدا کردنه کاره. من خودم به شخصه از ادامه منصرف شدم با این وضعیت بازار کار. ۴ یا ۵ سال از عمرت صرف چیزی میشه که نتیجه نامشخص داره. دکتری هم تا چند سال دیگه مثل کارشناسی اشباع میشه.

محمد
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۹:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

خدا کنه مسولین مثل شما فکر نکنن

mohamad
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۲:۲۲ ب٫ظ

با کاهش ظرفیت پذیرش کاملا موافقم. در صورت کاهش ظرفیت از عواقب خطرناک پذیرش بی رویه تا حدی جلوگیری می شود. متشکر

زکریا
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۱ ب٫ظ

اقایدکتر اون اینده نزدیک چی شد پس؟

میرزایی
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۵ ق٫ظ

احسنت به کاهش ظرفیت …

رمز
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۰ ق٫ظ

با سلام
به نظر من باید اشخاصی که برای افزایش حقوق و امثال اینا دکتری می دهند را در دانشگاههای دولتی حداقل پذیرفته نشن تا جوانان جولای علم و معرفت بتوانند با تلاش به جامعه و رهبری برای پیشبرد اهداف علمی اسلامی کمک کنند و اهداف بیان شده را به درستی اجرا کنند مصاحبه

میرزایی
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  رمز

کاملا موافقم
این افراد با ۳-۴ ماه مرخصی میان و یه رتبه ای تو کنکور میارن و بعدش با غیبت ها و از زیر کار در رفتن هاشون فقط جو دانشکده رو خراب میکنن

مسعود
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  میرزایی

من هم موافقم. متاسفانه در مقاطع تحصیلات تکمیلی به شدت شاهد اینگونه افراد هستیم. هیچوقت نیستند و تمام مسئولیت ها را شانه خالی می کنند. چون تنها انگیزه آنها برای ادامه تحصیل افزایش پایه حقوق هست.

روانشناسی
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۵:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  رمز

حالا از کجا میشه فهمید کی برای افزایش حقوق می خواد ادامه تحصیل بده؟! اگه یه نفر شاغل باشه ولی بنا به دلایلی نتونسته باشه ادامه تحصیل بده و حالا تصمیم گرفته درس بخونه باید از ادامه تحصیلش جلوگیری کرد؟در ضمن اگه با سه یا چهار ماه مرخصی گرفتن میشه از دکتری قبول شد، اونایی که بیکارن و جوان که شانس و وقت بیشتری دارن. این مسئله را باید موقع استخدام در نظر بگیرن نه موقع پذیرش. در ضمن اوانایی هم که بیکارن مگه غیر از اینه که می خوان درس بخونن تا یه شغل خوب پیدا کنن و در واقع اکثریتشون با همین هدف ادامه تحصیل میدن. بهتره افرادی هم باشن که نه برای استخدام بلکه برای خود علم و افزایش آگاهی درس بخونن.

نیلو
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  روانشناسی

اونایی که شاغلن با خیال راحت تر درس میخونن واسه کنکور چون میدونن اگه قبول نشدن هم چیزی رو از دست ندادن. ولی افرادی که هیچ شغلی ندارن اگه حتی خیلی به نفس تحصیل و کسب علم هم علاقه داشته باشند همیشه این اندوه و مشغله فکری که هنوز بارشون رو دوش خانوادشون و معلوم نیست قراره چی به سرشون بیاد و ممکنه هیچ وقت شاغل نشن، همراهشونه و باعث میشه نتونن تمرکز بگیرن. انگار نه رو زمینن و نه تو آسمون… خدایا خودت به داد جوونا برس…

احسان
آذر ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  نیلو

قبل از دکتری باید اول کار پیدا کرد،

امیر
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۶ ق٫ظ

آزمون و خطا
ما هم وسایل آزمایشگاه

مریم
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

هیچ مشکلی نیست
طرح مشکل دار رو ادامه بدید تا اساتید محترم با اعمال سلیقه دانشجویان فاقد صلاحیت رو انتخاب کنند.
من خودم امسال شاهد این بودم که فردی با رتبه ۱۶ و فاقد هیچ مقاله ای و رزومه ای دانشگاه فردوسی مقطع دکترا پذیرفته شد
وقتی از ایشون سوال پرسیدم ایشون عنوان کردن که استاد راهنمای خودش در مقطع ارشد به وضوح اعمال سلیقه کرده و ایشون پذیرفته شده
چون مقطع اردشد هم فردوسی بودن
واقعا این درسته؟
حق بقیه چی میشه این وسط؟
حالا هم هر روز طرح و لایحه جدید

محمد
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶ ق٫ظ

اینکه میگم نباید به استادهای دانشگاه نبای زیاد اطمینان کرد چون من اینا رو از نزدیک دیدم کاملا نظرات شخصی و پارتی شده است

محمد
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۵ ق٫ظ

به نظر من شیوه مجلس خیلی بهتره ۵۰ درصد آزمون و ۵۰ درصد مصاحبه اونم مثل آزمون کاملا بارم بندی باشه
به نظر بنده قبولی دکترا باید تحت نظر وزارت علوم باشه نباید به استادهای دانشگاه اطمینان زیاد کرد کاملا فرایند پذیرش باید از روی اصول و هدف باشه

محمد
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۳ ق٫ظ

با سلام
امیدوارم که این چنین باشه نظام آموزش عالی مامتناسب بابازار کار و روند تحولات جامعه و جهان حرکت کنه چون متاسفانه جامعه ما تحصیل کرده های زیادی داره اما در عوض بیکاریش هم بالاست متاسفانه هیچ کاری نمیشه کرد با این شیوه پذیرش الان اگر بیایم در نظر بگیریم قشنگ متوجه میشیم که اصلا تحصیل کرده های جامعه ما هیچ گونه تاثیری در فرایند تغییر و تحولات جامعه رو ندارن

علی
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

واقعا چون مدرک دکتری آخرین مدرک تحصیلی است باید افراد اگر نگوییم نخبه ، افراد درسخوان و زحمتکش بتوانند پذیرش شوند و اگرنه ارزشی برای درس خواندن و کسب علم نمی ماند.

علیرضابه رضا
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۱:۳۵ ق٫ظ

کلا دیگه خبری از اعلام نتابج تکمیل ظرفیت شهریور و مهر نشد بای بای دکتری

mechanic
آذر ۶, ۱۳۹۴ ۰:۴۳ ق٫ظ

من باور نمیکنم که مصاحبه ۱۰۰درصد..بتونه راهگشا باشه و بدون تقلبی و اعمال سلیقه باشه….وزارت علوم میخواد امسال رو با طرح مشکلدار خودش.(۱۰۰درصد مصاحبه) ادامه بده ..حتی با وجود طرح مجلس….ولی باید اعتراض بشه..تا طرح مجلس از امسال اجرایی بشه…