اعمال تغییرات آزمون دکتری تخصصی برای ورودی های 1396

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: طرح سنجش و  پذیرش دکتری در صورت نهایی شدن هم برای ورودی‌های سال ۹۵ قابل اجرا نیست.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

 مجتبی شریعتی نیاسر در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به طرح سنجش پذیرش تحصیلات تکمیلی و مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری گفت: این طرح در مجلس مطرح شده است و البته هنوز نهایی نشده، اما در صورت نهایی و ابلاغ شدن،  برای وزارت علوم نیز لازم الاجرا خواهد بود.

وی ادامه داد: اما آنچه قابل پیش بینی بوده، این است که مطمئن هستیم که این طرح برای برای وردی‌های ۹۵ قابل اجرا نبوده و برای ورودی های ۹۶ اجرایی خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: برای ورودی‌های ۹۵ همان روال سابقی که اعلام شده بود، قابل اجرا خواهد بود، که دانشجویان در یک طرح غربالگری آزمون متمرکز جی ار ای « GRE»را گذرانده و سپس به دانشگاه‌ها مراجعه کرده و  دانشگاه‌ها با ارزیابی تخصصی آنها را در سیستم خود پذیرش می کنند.

به گزارش مهر، کلیات طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی به تازگی به تصویب مجلس رسیده است که با وجود تصویب کلیات طرح، مواد ۲ و ۵ طرح، برای بررسی و رفع ابهام از صحن علنی به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع شد.

با توجه به اصلاحات به عمل آمده در این کمیسیون، مجدداً در صحن علنی در دستور بررسی قرار گرفت و نمایندگان با بررسی و تصویب ماده ۲ و ۵ این طرح، به تشکیل شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و نحوه پذیرش دانشجویان دکتری رأی موافق دادند.

در حال حاضر تنها بند مربوط به سهمیه های قانونی مندرج برای مقاطع تحصیلات تکمیلی به تصویب نهایی نرسیده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

79 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مرتضی
آذر ۱۵, ۱۳۹۵ ۶:۴۶ ب٫ظ

سلام با توجه به تجمیع آزمون دکتری ۹۶-۹۷ این امکان وجود داره که من در این آزمون سراسری رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری شرکت کنم و در عین حال در دانشگاه آزاد میخوام رشته شهرسازی شرکت کنم.تکلیف من چیه.توروخدا پاسخ بدین دارم دیوانه میشم

نظری
دی ۳۰, ۱۳۹۴ ۰:۰۴ ق٫ظ

سلام به همه دوستان.بچه ها عذر میخوام من واقعا ناامید شدم نمیدونم چکار کنم نشستم دارم همون منابع پارسالو میخونم به نظرتون قبول میشم؟اخرش متوجه نشدم باید دقیقا چی بخونم.خواهشا کسی میتونه راهنماییم کنه

مهسا..
دی ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۷ ق٫ظ

این که میگن شرایط برای ورودی ۹۶ تغییر میکنه تغییرش چیه دقیقا؟ منابع که همین الان هم تغییر کرده

مهسا..
دی ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶ ق٫ظ

اونایی که آزمون نوبت دوم امتحان میدن وردوی مهر ۹۶ میشن یا ورودی بهمن ۹۵؟

لیلا
دی ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۰ ق٫ظ

به نظر من که خیلی خووب شده تاثیر مصاحبه ۱۰۰ شده. انشالله همگی قبول بشیم.اون دوستی هم که فرمودند مقاله ISI دادن آسونه اصلا اینطور نیست.من یک سال رو مقاله کار کردم تا بتونم تو رشته فیزیک با ایمپکت ۳.۵ مقالمو چاپ کنم.بیشتر از پایان نامه کار کردم.

فاطمه
دی ۲۰, ۱۳۹۴ ۹:۳۳ ق٫ظ

سلام ببخشید این که این طرح برای ورودی های ۹۵ قابل اجرا نیست یعنی چی؟؟ بلاخره آزمون دکتری دو بار در سال اجرا میشه یا نه؟ منظورم اینه که آزمون آبان سرجاشه؟؟
خواهشا یکی جواب منو بده

مهندس مکانیک
دی ۲۰, ۱۳۹۴ ۱:۰۳ ق٫ظ

درود
دوستان میشه یه راهنمایی بکنید راجع به این بورس خارج از کشور که دادن دست دانشگاهها،
اصلا کلا قبلا چه طوری بوده و چه جور میشه بورس شد؟
و آیا با فرصت مطالعاتی فرق داره یا همونه؟
کجا میتونم اطلاعات بیشتر گیر بیارم؟
ممنون میشم راهنمایی کنید؛( تو صفحه خبر بورس دوستان زیاد نمیان اینجا پرسیدم)

مهسا
دی ۲۰, ۱۳۹۴ ۷:۱۴ ق٫ظ

دو سال هستش که زمان انتخاب رشته، اگه گزینه بورس خارج از کشور رو هم انتخاب کنید، در صورتی که رتبه خوبی داشته باشید (معمولا زیر ۵)، برای بورس دعوت به مصاحبه میشید. این فرایند جدا از فرایند مصاحبه های دانشگاه ها هستش، یعنی ممکنه برای دانشگاه ها دعوت به مصاحبه و حتی پذیرش بشید، اما همزمان مسیر بورس رو هم طی کنید و در صورتی که بورس شدید میتونید انصراف بدید دانشگاهی که قبول شدید رو و جایی که بورس میشید رو برید. یعنی خودش مستقلا دوره دکتری است در خارج از کشور اما با حمایت وزارت علوم که بعد از بازگشت هم هیات علمی میشید، چون قبل از رفتن باید یه دانشگاه شما رو بورس کرده باشه در داخل.
ربطی به فرصت مطالعاتی نداره، فرصت برای دانشجویان دکتری است و یه دوره چند ماهه است برای استفاده از فرصت هایی که در خارج از کشور هستش برای تحقیق.

مهندس مکانیک
دی ۲۰, ۱۳۹۴ ۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

خیلی ممنون
موفق باشید

لیلا
دی ۲۰, ۱۳۹۴ ۰:۴۵ ق٫ظ

به خدا خسته شدیم.شوهر من ثبت نام کرده. حالا با این خبر میگه میخوام برم پولمو پس بگیرم!!!!!!!!!شما نمیدونین می تونه این کار رو بکنه یا نه؟؟؟؟

فاطمه
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۴ ب٫ظ

اینکه گفتن این طرح برای ورودی های ۹۵ نیست، یعنی اینکه باز بر اساس رتبه دعوت به مصاحبه میشه یا اینکه دانشگاه ها حد نصاب اعلام میکنند؟

مهسا
دی ۲۰, ۱۳۹۴ ۷:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

دانشگاه ها سال گذشته هم حدنصاب اعلام کردند.
اما امسال رتبه ای اعلام نمیشه و نمره تراز اعلام میشه طبق گفته های قبلی و وزن مصاحبه در پذیرش نهایی ۱۰۰ هستش.

مهسا..
دی ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

این که شما میگین برای ورودی ۹۶ هست؟ وزن مصاحبه رو ۱۰۰ میکنن بدون دخالت یا با دخالت؟ منظورم اینه که میشه استاد بگه من این داوطلب رو میخوام اما طرف مقاله نداشته باشه؟

بلاتکلیف
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۳:۰۷ ب٫ظ

هر شیوه ای رو پیش میگیرن بگیرن ولی خواهش میکنم تمنا میکنم ما رو از بلاتکلیفی بیرون بیارن باور کنید کل جنبه های زندگیمون رو تحت تاثیر قرار داده اندازه ی ی تار مو به فکر آینده سازهای مملکتتون باشید.

صدرا
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۳:۰۱ ب٫ظ

سلام دوستان اگر امکان داره راهنمایی بفرمایید مقاله رو میشه بدون اسم هیچ استادی به چاپ رسوند؟ بعد برای مصاحبه دچار مشکل نمیشیم که چرا اسم هیچ استادی بالای اسممون نیست؟

رز
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۳:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  صدرا

اگر آئین نامه دانشگاه را که حتما داخل پایان نامتون هست بخونید به این نتیجه میرسید که حتما باید اسم استاد راهنما و مشاور در مقاله چاپ بش مخصوصا اگه دانشگاه سراسری تحصیل می کنید. موفق باشید

الی صنایع
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  رز

سلام آن بیشتر برای پایان نامه هستش و اسم استاد مشاور هم اجباری نیست.

می تونین حالا مقاله داشته باشین بدون اسم اساتید ولی خوب معمولا برای پذیرشش به مشکل می خورین و فکر نکنم اساتید هم خیلی خوششون بیاد این احتمال را میدن بعدا بخواین همین بلا را سر آنها هم بیارین.

آرزو
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  صدرا

بدون اسم استاد راهنمات نمره نمیدن بهت تو دانشگاه- برای مصاحبه هم بده میگن چرا زحمت نکشیده استاد راهنماتو در نظر نگرفتی و حتما با ما هم همینکارو میکنی

سروش
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۱:۰۳ ب٫ظ

عجب گیری کردیما.الان این طرح دو سال اعتبار هست یا نه؟

مهسا
دی ۲۰, ۱۳۹۴ ۷:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  سروش

سلام
بعید به نظر میرسه که اعتبار دو ساله محفوظ باشه. بعد از اعلام تصویب طرح سنجش و پذیرش، هیچ وقت حرفی از اعتبار دو ساله نزدن دیگه.

رسول
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۲ ق٫ظ

من واقعا موندم بعضی از دوستان ۱۷ تا مقاله رو از کجا میارن ؟
من به شخصه ۶ ماهه دارم روی ۱ مقاله کار میکنم و تازه کامل شده …
به نظرم نوشتن مقاله خوب خیلی زمان بر هست و حتی از پایان نامه نوشتن هم سخت تره …

سالار
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  رسول

آقا درووود خداوند بر شرف شما. خداشاهده ۹ ماه می باشد که رو یه مقاله کار کردم و دیروز فرستادمش. نمیدونم این مردم از کجا میارن مثلا ۹ تا پژوهشی

الی صنایع
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  سالار

سلام منم موافقم
من نمی دونم چطور اینقدر تعداد بالاست. والا من خودم بیشتر از یه سال کار کردم شد دو تا تازه دومیه را هنوز ارسال هم نکردیم.

یه استاد داشتیم الان خارج درس میده میگفت اگر تعداد مقاله هاتون خیلی هم بالا باشه واستون برای پذیرش پوئن بده چون اون استاد میگه کیفیت برای این آدم مهم نبوده فقط کمیت مهم بوده حاضره مقالش را همه جا چاپ کنه و صبر نمی کنه تا یه کار خوب ازش دربیاد

ر
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  سالار

پول میدن اساتید مجرب براشون تهیه میکنن یا اسمشون را مینویسن تو مقاله چیز سختی نیس الان دانشگاه صنعتی اصفهان اینکار میشه البته خارج دانشگاه

آزمون
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۳:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  سالار

دقیقا حرف دل من رو هم زدید ماه هاست از سال گذشته تا کنون درگیر یک مقاله هستم و تازه هنوز به داده رسیدم :\
البته فک کنم در رشته های علوم انسانی روند مقاله نویسی سریع تر باشد.

محمد
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۸:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  سالار

دوستان اکثر مقالاتی که در عرض دو سه ماه اماده میشن کپی مقالات خارجی با گرایشی ملی هستند که ارزشی برای کشور ندارند ولی برای مولفان چرا..

..............
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

با سلام
البته بعضی از اساتید محترم اسم دانشجویان خود رو تو هر مقاله ای که میدن، حالا مربوط به دانشجوهای ترم های بالاتر و سالهای گذشته، می نویسند..
اینجوریه که تعداد مقالات بالا میره،
بله این مقالات در مواردی مربوط به پایان نامه خود فرد نیست..

متاسفم
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

آقا جای تعجب نداره، بعضی رشته ها که اسمشون رو نمی برم، صبح پرسشنامه پر می کنن، شب مقالشو فرستادن به یه ژورنال یا همایش و بعدم در عرض ۴-۵ ماه ۲۰ تا مقاله دارن!!!! اینه کار پژوهشی…
خدا میدونه یک مقاله رو ۶ ماهه دارم روش کار می کنم، هنوزم به نتیجه نرسیده… اونوقت طرف تو دوره ارشد ۲ ساله، ۱۵ تا مقاله ..،

بی نام
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

آره واقعا نوشتن مقاله آی اس آی با ایمپکت خوب خیلی سخته خیلی زمان بره

رز
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۳:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

واقعا. من پایان نامم ۲سال روش کار کردم ۲ تا ای اس ای و ۳ همایش ملی و بین المللی دارم. مطمئن باشید کسی که ۱۷ تا مقاله داره نتیجه کار خودش نیست. مقاله نوشتن الکی نیست

.....
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۹ ق٫ظ

دوستانی که به مقاله با این دید نگاه میکنند به احتمال زیاد رو مقاله کار نکرده اند و در این راه سختی نکشیده اند که اینقدر راحت قضاوت میکنن. نوشتن مقاله در حد آی اس آی و پذیرش گرفتن کاری بسیار سخت و زمان بر است. پروسه پذیرش مقاله هم بسیار بسیار طولانی است.

دوستدار دانش
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۰ ق٫ظ

مقاله ای که دو ساعته نوشته بشه معلومه چیه!!! در جواب دوستان که مدعی اند مقاله دو ساعته نوشته میشه و عین آب خوردنه و تست کار هر کسی نیست!!! واقعا جای تعجب داره

حکیمان
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۲:۵۹ ب٫ظ

بله واقعا عجیبه این حرف!!!
البته خوب تست زدن هم نشانه هوش و استعداد هست ولی نه به اندازه کار پژوهشی.
مطمئنا داشتن توانایی پژوهشی خوب، نشان از عمق مطالعه و توان تحلیل مسائل علمی است که این افراد حتما با مطالعه کافی، نتیجه تستشون هم از بقیه بهتر خواهد بود.
پس اگر کسی به هر دلیلی(مثل کمبود وقت یا …) رتبه آزمونش عالی یا خیلی خوب نشه، به هیچ وجه به معنای ناتوانی علمیش نیست.

mina
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۷:۰۱ ق٫ظ

منظور از gre چیه؟ آیا زبانش هم در همون سطحه؟ یعنی لاید لغات gre بلد باشیم

مهسا
دی ۲۰, ۱۳۹۴ ۷:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  mina

gre همون استعداد تحصیلی، زبان عمومی و دروس پایه هستش دوست عزیز. فقط هم بخش زبان عمومی ش انگلیسیه.

شیمی
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۱:۵۸ ق٫ظ

سلام
بنظر من اساتید در انتخاب دانشجوی دکتری باید رتبه را در نظر بگیرند
من با رتبه خوب و بدون مقاله در یک دانشگاه درجه یک قبول شدم و کسانی بودند که با رتبه نه چندان خوب و مقاله قبول شدند. اساتید از اون دانشجوها به هیج وجه راضی نیستند
واقعا استعداد و ابتکار و خلاقیت و پشتکار در دکتری خیلی مهمه. که این ویزگی ها در افراد با رتبه های خوب دیده میشود. مباحث دکتری سنگین هست و به هوش و استعداد خیلی وابسته است. مقوله مقاله نویسی هر چند مهمه ولی خیلی زود زیر نظر یک استاد راهنمای خوب یاد خواهی گرفت ولی استعداد و پشتکار و خلاقیت به هوش و بنیه فرد بستگی دارد

دکتر اقتصاد
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۹:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  شیمی

برعکسش رو هم زیاد دیدیم دوست عزیز

مریم
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  شیمی

دوست عزیز صرف داشتن رتبه خوب ملاک داشتن خلاقیت، پشتکار و استعداد مناسب نیست. بعضی از بچه ها تست زنی خوبی دارند و یا اصلا راحت تر از بقیه می تونند ساعت ها مطالعه داشته باشند تا یه رتبه خوب کسب کنند ولی در انجام کار پژوهشی چندان موفق نیستند و یا اینکه در سطح افرادی با رتبه های پایین تر ولی قرار می گیرند. من به شخصه در بیشتر مقاطع تحصیلیم شاگرد اول نبودم ولی روحیه و توانایی لازم برای کار پژوهشی رو دارم که از روی تعداد مقاله هام مشخصه. پس این جور قضاوت کردن اشتباهه. این مساله که هم رتبه و هم سابقه کار پژوهشی به یک میزان از درجه اهمیت برخوردار باشند منطقی تر به نظر می رسه. البته هستند افرادی که ناخواسته و بنا به شرایطی که داشتند (استاد ضعیف، پروژه بد و…) با وجود اینکه توانایی بالایی داشتند نتونستند نتیجه قابل قبولی بگیرند که در این مورد هم باید شخص مصاحبه کننده حواسش رو به این مساله جمع کنه تا مبادا فرصت های خوب رو ازش سلب کنند. با آرزوی موفقیت برای تمام بچه هایی که واقعا علاقمند به ادامه تحصیل هستند چه اونایی که رتبه های خوبی دارند و چه اونایی که ندارند.

حسین
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

مخالفم صد درصد،تست کار هر کسی نیست،اما مقاله نوشتن و من یه صبح تا ظهر به همه کامل یاد میدم مثل اب خوردنه،تو رشته های فنی بعضی تستا دو صفحه راه حل داره،

جغرافیای سیاسی
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

من خود مقاله داشتم که فقط یک سال مطالبشو جمع می کردم. خیلی ها چون در معرض پژوش نیستن همه چیزو ساده بیان می کنند

مقاله!!!!!1
اسفند ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

مقاله دادن آسونه؟؟
بسی جالب بود! بله مقاله دادن تو همایشهای الکی که به لطف وزارت علوم با داوری های نمایشی و صرفا به خاطر کسب در آمد انجام میشد بله آسان بود!!!!
بنده خودم ۱۷ مقاله همایشی دارم که برام ذره ای ارزش ندارن! اما بعد از ۵ سال تتبع در پژوهش نتونستم بیش از ۳ مقاله علمی پژوهشی در علوم انسانی و دو ISI که هرکدام مدت زیاد و زحمت زیادی برد رو ارائه بدم!!!!!!
بله دوست عزیز .. آن خشت بود که پر توان زد!

عمران
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  شیمی

اتفاقا کاملا برعکس.. رتبه به هیچ وجه چیزی رو ثابت نمیکنه. شما داری درسهایی رو امتحان میدی با نمره منفی که یا به هیچوجه ربطی به بحث کار پژوهشیت ندارند و یا درست و اشتباه جواب دادنشون هم ربطی به سوادت نداره.
دقیقا مثل پذیرش دانشگاه های خارج. به نطرتون اونجا چی مهمه؟؟!!!!
رزومه شما و یا رتبه تون!!!!

مصطفی
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  شیمی

دوست عزیز این حرفتون خلاف منطق پژوهش و تحقیقاته. شما به دکتری به چشم درس خوندن نگاه می کنید که به نظرم اشتباهه. دوره دکتره دوره ایده دادنه نه اینکه چند واحد پاس کنی. ضمنا اونایی که در ارشد با کارهای پژوهشی آشنایی خوبی ندارند و صرفا بخاطر رتبه قبول میشن در دوره دکتری لنگ میزنن. چون استاد باید بشینه ۲ سال به این دانشجو نحوه تحقیق کردن رو یاد بده

شیمی
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی

من تجربیات دو سالم رو بدون تعصب میگم. بهرحال قبول شدم و کاری با درصد مصاحبه و وزن ازمون ندارم.
انشاالا قبول میشید و به اون چیزی که من میگم پی میبرید حداقل در رشته های سخت علوم پایه اینچنین است.اگر صاحب هوش و نبوغ کافی باشید پروژه شما قوی و قابل عرضه خواهد بود و نتیجتا تبدیل به مقالاتی در حد ژورنال های معتبر خواهد بود. ولی تجربه نشان میده کسانی که در آزمون کتبی توانایی رقابت ندارند در فهم مطالب درسی دوران دکتری با مشکل برخورد میکنند و برای پیشنهادو مانور کافی بر روی فیلدهای جدید و بروز با مشکل روبرو هستند. حرف های من شاید عمومیت صد در صد نداشته باشد ولی به نسبت اینگونه است

فرشاد
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۱:۱۲ ق٫ظ

آقا یعنی دیگه تخصصی پر؟

حامد
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۰:۴۴ ق٫ظ

دوستان طرح دو سال به باد فراموشی سپردن و ما هم مجبوریم فراموش کنیم!!!!

حامد
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۰:۳۹ ق٫ظ

ازمون جی ار ایی!!!!!!!!!-

منتظر
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۰:۲۰ ق٫ظ

مگه پارسال منابع کارشناسی نبود !؟
خاهشا اگه کسی اطلاع داره مارو هم درجریان بذاره من چند ساله فقط اخبار ازاد رو پی گیرم

مهسا
دی ۲۰, ۱۳۹۴ ۷:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  منتظر

سلام
برای آزمون اسفند ۹۳، منابع تخصصی بود، اما برای آزمون اسفند ۹۴، منابع دروس تخصصی محدود به دورس پایه است. همه گرایش ها در یک گروه تجمیع شدن و سرفصل های مشترکی براشون اعلام شده که مربوط به دروس پایه هستش.

ج
دی ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۷ ب٫ظ

دوستان میدونید ۱۱ هزار و ۵۴۲ نفر بیکار در مقطع دکتری وجود دارد!!! واقعا این شرایط خیلی بد است. پس چرا برخی ها ثبت نام میکنند و حرص دکتری میزنند نمیدونم. ۱۱ هزار نفر کم نیست. ۴سال دیگر و ماها زمانی که میخواهیم مدرک بگیریم، این تعداد چندبرابر خواهد شد با این افزایش ظرفیت بی رویه دانشگاه ها.

رسول
دی ۱۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  ج

خوب اینکه ۱۱ هزار نفر بیکارن دلیل به عدم تلاش ما نیست
ما از کیفیت اون ۱۱ هزار نفر مطلع نبستیم
و بعدش من به شخصه برای دکتری هدف دارم و بحث کار پیدا کردن یا نکردن برام مطرح نیست

متاسفم
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  ج

دوست عزیر، همه میدونن که آمار بیکاری در جامعه چقدره، اما یک سوال از شما دارم، دکتری نخونیم چیکار کنیم؟ شرایط جامعه به سمتی رفته که فرد برای فرار از سربازی و گول زدن پدر و مادر که مثلا سرم با درس خوندن گرمه، مجبوره بره مدرک دکتری رو هم بگیره. اگه مدرک بالاتر از اون باشه هم میره بگیره تا از بیکاری، سربازی و غر زدن خانواده دور باشه.
پس خواهشا با این نظرات بچه های مردم رو نا امید نکن دوست عزیز، همه این آمارها را حفظن…

رز
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  ج

دانشگاه وظیفه ای در قبال پیدا کردن کار برای فارغ التحصیلان نداره. در ضمن هر کسی یه هدفی برا زندگیش داره. ما نمی تونیم به کسی بگیم درس بخونه یا نخونه.

علی
دی ۱۸, ۱۳۹۴ ۸:۱۸ ب٫ظ

ما که نفهمیدیم بالاخره چی باید بخونیم!!

سمیرا معدنی
دی ۱۸, ۱۳۹۴ ۸:۱۲ ب٫ظ

پی اچ دی جان لطفا پیگیری کن ببین قضیه GRE واقعیت داره یا این همینجوری یه چیزی گفته. میگه: برای ورودی‌های ۹۵ همان روال سابقی که اعلام شده بود، قابل اجرا خواهد بود، که دانشجویان در یک طرح غربالگری آزمون متمرکز جی ار ای « GRE»را گذرانده.. درحالی که روال سابقی که اعلام شده بود حرفی از GRE نزده بود!! الان باید همینجوری یهویی GRE بدیم..

منظور ایشان آزمون دروس عمومی است.
آقای شریعتی قبلا هم از این عبارت برای آزمون دکتری سال جاری استفاده کرده است.

رز
دی ۱۸, ۱۳۹۴ ۸:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا معدنی

حی ار ای منظورش همون منابع اعلام شده هست

سمیرا معدنی
دی ۱۸, ۱۳۹۴ ۹:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا معدنی

ممنونم. انقد که هر دفعه شوک جدید وارد میکنن دیگه برامون عادی شده، هر لحظه منتظریم منابع جدیدی اضافه بشه :)

متاسفم
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  سمیرا معدنی

جالبه، خود شون هم نمیدونن چی می خوان امتحان بگیرن…

سها
دی ۱۸, ۱۳۹۴ ۸:۰۵ ب٫ظ

مثلا میخواستن مثل خیلی از دانشگاهای مطرح دنیا پذیرش داشته باشن فهمیدن که اول ( در رابطه با مصاحبه)باید خودشون رو درست کنن بعد پذیرش این مدلی داشته باشن. برای همین امسال اینطوری شده.

Amir
دی ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۳۴ ب٫ظ

تورخدا ازمون جی ار ای ؟!!!!!!
یعنی چی یعنی کنار ازمون عمومی می خواین منابع سیاسی و استنتاجی هم بزارین ؟!!!!!!
الان وقت أضافه کردن منابع هستش؟!
منابع کارشناسی رو می خواین امتحان بگیرید بس نیست؟
چطوری نمیشه منابع رو دوبار مث قبل تخصصی کرد ولی میشه منابع رو اضافه کرد؟!!

علی
دی ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  Amir

نگران نباشید
منظور از جی آر ای همان آزمون غربالگری هست و منابع تغییر نکرده و شامل دروس زبان و استعداد با ضریب ۱ و دروس تخصصی با ضریب ۴ میباشد.

سها
دی ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  Amir

منظور از جی ار ای همین آزمونی هست که قراره بگیرن. چون برای هر رشته ای بدون دروس تخصصی گرایشها آزمون میگیرن انگار یه آزمون عمومیه و در اصطلاح جی ار ای هست.

بدون آزمون
دی ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۱۷ ب٫ظ

یه سوال یعنی این امتحان که ما امسال اسفند میدیم شامل طرح داشتن دو سال اعتبار نیست؟

مهسا
دی ۲۰, ۱۳۹۴ ۷:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  بدون آزمون

خیلی بعید هستش دوست عزیز.

........2
دی ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۲۸ ب٫ظ

پس تکلیف دو سال اعتبار چی میشه؟

جغرافیای سیاسی
دی ۱۸, ۱۳۹۴ ۴:۲۰ ب٫ظ

بچه ها نمی خواد نا امید باشین و زانوی غم به بغل بگیرید. بلاخره اینی شرایط و بلا تکلیفی برای همه یکسان هستش.

میثم
دی ۱۸, ۱۳۹۴ ۴:۱۷ ب٫ظ

دوستان یک سوال. الان ارشدمون هر شته ای که باشه می تونیم برای دکتری مدیریت ثبت نام کنیم؟ ممنون

حمید
دی ۱۸, ۱۳۹۴ ۵:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

سلام،بله میتونید.ولی در مصاحبه باید خیلی قوی ظاهر بشید، وگرنه این عدم تناسب رشته ی ارشدتون میتونه به ضررتون بشه.

کرمانی
دی ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

کسی که مدیریت نخوانده و مقاله ای در اون زمینه نداره، چگونه باید قوی ظاهر بشه؟ راهنمایی می فرمایید؟

علی
دی ۱۸, ۱۳۹۴ ۸:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  کرمانی

برای امتحان دکتری تقریبا قبولی مصاحبه رشته غیرمرتبط امکان پذیر نیست حتی اگر دعوت به مصاحبه بشین.اگرواقعا به رشته غیرمرتبط بارشته ارشدتون علاقه دارین دانشگاه آزاد روانتخاب کنید.

سالار
دی ۲۲, ۱۳۹۴ ۲:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  علی

رشته غیرمرتبط هم امکانش هست قبولبشه اگه ازمون بشه ۵۰.۵۰

masoomeh
دی ۱۸, ۱۳۹۴ ۴:۰۸ ب٫ظ

مگه ازمون جی ارای گرفته می شه؟اون مگه حذف نشده بود؟

مهسا
دی ۲۰, ۱۳۹۴ ۷:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  masoomeh

آزمون جی آر ای شامل زبان عمومی، استعداد تحصیلی و دروس پایه هر رشته هستش.

t
دی ۱۸, ۱۳۹۴ ۳:۴۹ ب٫ظ

خواهشا این منابع بی ربط رو عوض کنید
دچار سردرگمی شدیم

مممم
دی ۱۸, ۱۳۹۴ ۳:۱۴ ب٫ظ

همینو میدونم تعداد قربانی امسال خیلی بالایه.اقا خو وقتی امتیاز نداره چرا حذفش نمیکنید.مگه ما چه گناهی کردیم که باید ۵ماه پشت کنکوری باشیم که هیچ تاثیری واسه سرنوشتمون نداره…

رز
دی ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  مممم

هیچ تاثیری نداره؟؟؟؟ دوست عزیز درسته که این آزمون جنبه غربالگری داره ولی اگه تراز مناسب کسب نکنیم حتی به مصاحبه دعوت نمیشیم. چه برسه به مرحله پذیرش.

حامد
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  رز

یهو میبینی تو که خیلی زحمت کشیدی با اونی که متوسط زحمت کشیده هیچ فرقی ندارین

رز
دی ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

یعنی چی؟؟؟؟؟

میثم
دی ۱۸, ۱۳۹۴ ۳:۰۳ ب٫ظ

این منابع هم باید عوض شه و مثل سابق کنکور تخصصی باشه . این درست نیست.