مدرسان شریف دومین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در علوم انسانی،مدیریت،اقتصاد و حسابداری چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت در قرن 21 سومین کنفرانس بین المللی علوم مهندسی و تکنولوژی کنفرانس بین المللی چالش ها و راهکارهای مدیریت و توسعه اقتصادی  سامانه ثبت نام در کنفرانس، همایش و کنگره های بین المللی دکتری روانشناسی ابن یمین کتابخانه فرهنگ

برگزاری جلسه فوق العاده مجمع تشخیص مصلحت در خصوص طرح سنجش و پذیرش

جلسه فوق‌العاده  کميسيون نظارت مجمع تشخيص مصلحت نظام  براي بررسي ابهامات وارده به  طرح سنجش و پذيرش تشکيل شد.

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما به نقل از روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، جلسه فوق‌العاده کميسيون نظارت مجمع تشخيص مصلحت نظام براي بررسي ابهامات وارده به طرح سنجش و پذيرش دانشجو در مقاطع تحصيلي تکميلي از حيث انطباق با سياست‌هاي کلي، روز سه شنبه 23 دی ماه 1394  به رياست آيت‌الله هاشمي رفسنجاني تشکيل شد.
در اين جلسه که رييس کميسيون اصل 90 و نايب رييس کميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري مجلس شوراي اسلامي، رييس ديوان عدالت اداري، رييس سازمان بازرسي کل کشور، دادستان کل کشور، رييس دانشگاه آزاد اسلامي و مدعوين ديگري از وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاي مربوطه حضور داشتند، سه مورد ابهام در مورد انطباق با سياست‌ها مطرح و در مورد آن تصميم‌گيري شد.
دریافت سریع آخرین اخبار کنکور دکتری در کانال تخصصی آزمون دکتری

نظرات (۶۳)

  1. حامد گفت:

    دانشگاه ازاد واحدهاش ازمایشگاه داره؟!!

  2. ر گفت:

    ما داانشگاه ازادیا معدلمون میبریم بالا و بدون کنکور جذب دکتری ازاد میشیم که استاندارد ترین ازمون و ساختار داره به افتخارش

  3. علیرضا گفت:

    محمد جان منبع خبرت کجاست؟
    و ممنون از خبر خوشت

  4. علیرضا گفت:

    دوستان ومنتظران نتایج تکمیل ظرفیت دکتری کسی خبر از زمان اعلام نتایج داره تورو خدا تهرانی ها یه سر به مرکز ازمون بزنن چقدر دیگه منتظر باشیم ده روز دیگه ازمونه دوباره واقعا مسخره شده اوضاع احوالمووووون پیش اینو اون تورو خدااااا یکی از مسوووولین بیاد و نجاتمون بده لااقلش اینه که یک خبر بزنن بگن کی نتایج رو قصد دارن اعلام کنن اخر دی شد دیگه بابا بیان بگن ۱۵روز دیگه نخواستیم خبر بزنن مثلا فردا اعلام نتایجه واقعااااا از انصاف بدوره از شدت استرس مردیم دیگه

  5. فارغ التحصیل ارشد بدون مجوز واعتبار گفت:

    بسیار طرح خوب و نظامندی است که مجریان دوره دکتری رو تحت نظم و قانون در میاره .

  6. دانشجوی دکترا گفت:

    به همه دوستان عزیز سلام عرض می کنم .
    ما نباید خدمات ارزنده دانشگاه آزاد رو با اصطلاحات ناشایسته زیر سوال ببریم.
    دانشگاه آزاد نه تنها موجب رشد و توسعه و بالندگی کشور عزیزمان ایران شد بلکه نقش 60درصدی این دانشگاه در تولید علم غیر قابل انکار است .
    شاید اگر سیاست های دانشگاه آزاد در جذب دانشجو اینگونه نبود ما شاهد مهاجرت بی رویه استعدادهای کشور به سایر کشورها جهت اخذ مدارک تحصیلی بالاتر بودیم.
    من به شخصه در دانشگاه دولتی پذیرفته نشدم و تصمیم داشتم دوره دکترا را در یکی از دانشگاه های خصوص اروپا که پذیرش گرفته بودم سپری کنم اما بعد از پذیرفته شدن در دانشگاه آزاد و ورود به مقطع دکترا از این تصمیم منصرف شدم و امروز از بابت این اتفاق بسیار خوشحال هستم .
    دوستان سعی کنید فضایی را فراهم نیاورید که جوانان این مرز و بوم به واسطه ادامه تحصیل به سایر کشورها مهاجرت کنند.

  7. vqh گفت:

    آیا امکان تحصیل همزمان در مقطع دکتری روزانه با لیسانس دانشگاه پیام نور وجود داره؟

  8. خبر گفت:

    دکتر طبیب‌زاده
    کاهش واحدها در مقطع دکتری خارج از استانداردهای علمی است/ پدرخوانده دانشگاه آزاد مانع برخورد دولت با تخلفات این دانشگاه

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت بخاطر پدرخوانده دانشگاه آزاد با تخلفات این دانشگاه برخورد نمی‌کند، گفت: کاهش واحدهای مقطع دکتری که از سوی دانشگاه آزاد صورت گرفته، خارج از استانداردهای علمی است.

    دکتر زهره طبیب‌زاده نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات خودسرانه از سوی دانشگاه آزاد از ابتدای تأسیس این دانشگاه تاکنون صورت می‌گرفته و دولت‌ها نیز نظارت درست و اصولی بر روی عملکرد این دانشگاه نداشته و ندارند، گفت: برای پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی ضوابطی وجود دارد، به طوری که اگر دوره دکترا به صورت تحقیقاتی باشد، چارچوب خاص خود و اگر به صورت عادی باشد، چارچوب دیگری دارد؛ یعنی در روش به صورت تحقیقات، دروس نظری کمتری ارائه می‌شود تا دانشجو بتواند بر پایان‌نامه و تحقیقات متمرکز شود، ولی دانشگاه آزاد بدون توجه به این اصول عمل می‌کند.

    طبیب‌زاده گفت: تغییرات در دانشگاه آزاد برای ثبت‌نام بیشتر صورت می‌گیرد، البته واحدها را کاهش داده‌اند و می‌گویند دلیلش کاهش هزینه‌هاست، ولی مسائل علمی را فدای پذیرش بیشتر دانشجو می‌کنند.

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: در دانشگاه آزاد بسیاری از رشته‌‌محل‌ها تعطیل شده و به دلیل اینکه در مقطع کارشناسی، متقاضی نیست، به تحصیلات تکمیلی روی آوردند و بدون اینکه میزان قابل قبولی عضو هیأت علمی داشته باشند، اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند.

    وی دانشگاه آزاد را به یک ماشین تولید مدرک تحصیلات تکمیلی تشبیه کرد و گفت: این وضعیت برای آموزش عالی بسیار خطرناک است، می‌گویند افزایش تحصیلات تکمیلی برای جلوگیری از خروج جوانان از کشور است، که اگر واقعاً بر همین اساس باشد، بسیار عالی است که جوانان ما به دانشگاه‌های بی‌کیفیت کشورهای آسیای میانه نروند، ولی این در صورتی است که ارزیابی مدارک در داخل صورت گیرد تا مدارک ما هم بی‌کیفیت نباشد، زیرا در صورت ارائه مدرک بی‌کیفیت، کسی حاضر به هزینه‌کرد برای دریافت چنین مدرکی نمی‌شود.

    طبیب‌زاده عنوان کرد: نمایندگان مجلس در دوره‌های مختلف گاهی وجود دانشگاه آزاد را اهرمی برای رأی بیشتر تلقی می‌کردند و در استانها و شهرهای کوچک برای جمع‌آوری رأی، توسعه تحصیلات تکمیلی را قول می‌دادند و به همین دلیل از این شرایط حمایت می‌کردند، زیرا صرفاً وضعیت منطقه‌ای را می‌دیدند، نه مسائل کلان کشور.

    وی با اشاره به کمبودهای دانشگاه آزاد برای توسعه تحصیلات تکمیلی گفت: دانشگاه آزاد در شهرهای کوچک، میزان قابل قبولی از اعضای هیأت عملی را ندارد و به شدت از نظر تعداد اعضای هیأت علمی فقیر است و اصلاً استانداردهای لازم را ندارد، ولی این کار را انجام می‌دهد و در مقاطعی از حمایت مجلس‌ها و دولت‌ها نیز برخوردار بوده است.

    وی ادامه داد: با تخلفات دانشگاه آزاد برخورد نمی‌شود و وزارت علوم بر این موضوع اشراف ندارد و این مسئله سبب می‌شود تا دانشگاه آزاد هر کاری را که می‌خواهد بدون ضوابط انجام می‌دهد.

    وی با بیان اینکه با کاهش زمان دوره دکترا، قطعاً استانداردها کاهش می‌یابد، گفت: در خارج از کشور، دوره سه ساله دکترا به صورت پنج ساله تمام می‌شود، زیرا عمیقاً به تحقیق می‌پردازند، ولی دانشگاه آزاد، دوره سه ساله را تبدیل به دو و نیم ساله می‌کند.

    طبیب‌زاده با بیان اینکه عدم برخورد با تخلفات دانشگاه آزاد به دلیل وجود پدرخوانده دانشگاه آزاد است، گفت: دولت با دانشگاه آزاد برخورد نمی‌کند و این مسئله سبب شده است تا این دانشگاه به یک نظام خودرأی تبدیل شود که جز کاهش استانداردهای علمی چیزی دربرندارد و افراد بی‌سوادی را به عنوان دانشجوی دکترا به جامعه تحویل می‌دهد که نه حدنصاب آموزشی را رعایت کرده‌اند و نه تحت نظارت اعضای هیأت علمی استاندارد بوده است.

    وی گفت:‌ نظام آموزشی براساس اصول و پیش‌شرط‌های علمی تدوین شده است، ولی استانداردها نادیده گرفته می‌شود و این کار غلط است.

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در رشته‌های علوم انسانی که اساس این رشته‌ ها بحث‌های نظری است، کم کردن واحد تحصیلی چیزی جز کاهش استانداردها را در پی ندارد.

  9. مرد عنکبوتی گفت:

    سلام.واقعا با توجه به شرایط کاری در کشور،گرفتن تعداد زیادی دکترا کار اشتباهیه. با حداقل طی سه مرحله پذیرش کنند یعنی تستی وتشریحی ومصاحبه وبا توجه به امکان تقلب ،طرح مجلس خوبه نه عالی ولی طرح خوبیه

  10. اسد اله خان گفت:

    فكر ميكنم براي پايان بحث و جدل بايد بپذيرم:
    براي پيشرفت خود درها را نبنديم ،
    به قضاوت ديگران ننشينيم ،
    مدرك دكتري فقط يك قرارداد است مهمتر از آن شيوه نگرش ما به كاركردش است.
    ملاك اعتبار ما در دكتري دانش ماست.
    هر كس داراي دكتري بود نميخواهد عضو هيئت علمي باشد.
    بايد به كاركرد دكتري در بخشهاي مختلف اقتصاد و بهره گيري از آن براي هدايت بخش خصوصي در توليد و خدمات و بهره گيري از دانش كاربردي بينديشيم.
    هر كس دكتري داشت لزوما معتقد به ارزش واقعي مدركش نيست.

  11. پریا گفت:

    من نمی دونم هدف دانشگاه های سایر کشورها (هند ، مالزی ، قبرس ، ارمنستان ،ترکیه و حتی دانشگاه های خصوصی در کشورهای اروپایی ) از پذیرش بسیار راحت دانشجو در مقاطع مستر و دکترا چیست ؟ برخی از دوستان من با اینکه کمترین دانشی از رشته تخصصی خود ندارند و حتی به زبان انگلیسی هم حتی آشنا نیستند از دانشگاه های مختلف حتی اروپایی با شهریه های ناچیز اکسپت گرفته اند !!!
    واقعا هزار رحمت به دانشگاه های داخل ، لااقل یک آزمون که داریم !!

  12. جواد گفت:

    از همه مسوولین محترم که با تصمیم گیری هوشمندانه خود در مورد موضوع تحصیلات تکمیلی مانع از مهاجرت جوانان این مرز و بوم به سایر کشورها جهت اخذ مدارک تحصیلی بالاتر می گردند باید تشکر کرد .
    به عقیده بنده سیستم آموزشی کشور در حال حاضر از بهره وری بالایی برخوردار است هر فردی که اراده تحصیل در هر مقطعی را داشته باشد به راحتی این امر برایش محقق می شود .
    افرادی که تلاش بیشتری دارند به دانشگاه های روزانه و افرادی که به دلایلی توانایی کمتری دارند می تواند در دوره های شبانه ، پردیس پولی و دانشگاه آزاد ادامه تحصیل دهند .
    از همه دست اندرکاران تحصیلات تکمیلی تشکر می کنم.

    • حسن گفت:

      کدام کشور و دانشگاه کم معتبر و نه معتبر است که حاضر است کسی که یکماه هم مطالعه نداشته است را برای دکتری پذیرش کند من افراد بسیار زیادی را به واسطه شغلم می شناسم که بدون هیچ طالعه ای دکتری آزاد پذیرش شدند

      • اسد اله خان گفت:

        دوست عزيز دوره دكتري مثل دوره كارشناسي نيست كه اگر پذيرش شدي دريافت مدرك حتمي باشد!
        حداقل نمره قبولي 16 است ، امتحان جامع بعد از دوره آموزشي برگزار ميشود و شما بايد در تمامي دروس گذرانده شده حداقل نمره 16 بگيريد ، اگر تز خود را با نمره عالي نگذارانيد عملا كم سواد محسوب ميشويد.
        پايان نامه تا شما به مبحث تسلط نداشته باشيد محال است بتوانيد تنظيم كنيد ، و اگر ديگران برايتان تنظيم كنند !! محال است بتوانيد دفاع كنيد و نمره عالي بگيريد!
        فرق نميكند آزاد باشيد يا پيام نور يا دولتي!
        بنابراين فرض بگذاريد همه بيايند اگر ظرفيت هست !
        آنها كه ناتوانند بطور طبيعي در طول دوره حذف ميشوند و قطعا به سراغ سرگرمي ديگري خواهند رفت.

        • بهار گفت:

          نمره 16؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          اشتباه نمی کنید؟
          این شزایط که شما اینجا گفتین آدمو از درس خوندن دلسرد میکنه. من الان آیین نامه دوره دکترا رو دیدم نمره قبولی 14 است نه 16

          • اسد اله خان گفت:

            من اشتباه كردم آيينامه قبلي 16 است ولي جديد چهارده است به شرط حداقل معدل 15 كه عملا يعني زير 15 گرفتن معني ندارد.
            ماده 14
            حداقل نمره قبولي در هر درس اختصاصي اجباري و اختصاصي اختياري 14 از 20 و هر درس كمبود يا جبراني 12 از 20 است . چنانچه نمره
            دانشجو در يك درس كمتر از اين مقادير باشد بايد آنرا تكرار نمايد.
            : تبصره 1
            اگر دانشجو در يك درس اختياري مردود شود بجاي آن درس مي تواند از جدول دروس اختياري در برنامه مصوب درس ديگري را انتخاب كند.
            با اين حال نمرات كليه دروس اعم از قبولي و ردي در كارنامه دانشجو ثبت و در محاسبه ميانگين نيمسال مربوط و ميانگين كل منظور مي
            شود.
            : تبصره 2
            در مواردي كه ارزشيابي دانشجو در يك درس موكول به فعاليتهايي باشد كه با تشخيص استاد مربوط آنجام آن در طول يك نيمسال تحصيلي
            ممكن نباشد ، نمره دانشجو در آن درس ناتمام اعلام ميشود. در اين صورت بايد نمره دانشجو در اين درس، حداكثر تا پايان نيمسال تحصيلي
            بعد ، توسط استاد ذيربط به نمره قطعي تبديل گردد. در غير اين صورت درس توسط دانشگاه حذف خواهد شد . بديهي است ثبت نمره ناتمام
            در نيمسال خواهد بود كه دانشجو واحد را اخذ نموده است.
            : ماده 15
            در هر نيمسال تحصيلي ، نبايد از 15 كمتر باشد، در غير اين صورت ، (Ph.D) ميانگين نمرات دروس دانشجو در دوره دكتري تخصصي
            دانشگاه به دانشجو اخظار خواهد داد ولي دانشجو محدوديتي از لحاظ انتخاب واحد نداشته و در نيمسال تحصيلي اعم از متوالي يا متناوب كمتر
            محروم مي شود. (Ph.D) از 15 باشد ، آن دانشجو از ادامه تحصيل در دوره دكتري تخصصي
            : تبصره 1
            نيمسالهاي كه تعداد واحد هاي اخذ شده كمتر از حدنصاب ( 8 واحد) مي باشد در صورت كسب ميانگين كل كمتر از 15 ،جزو نيمسالهاي
            مشمول اخطار محاسبه خواهد شد.
            : تبصره 2
            نمره دروس كمبود يا جبراني در كارنامه دانشجو، جداگانه بت ميشود و در احتساب ميانگين نمرات نيمسال تحصيلي و ميانگين كل نمرات
            دانشجو منظور نمي شود.
            : ماده 16
            چنانچه ميانگين كل نمره هاي دانشجو در مدت مجاز در مرحله آموزشي به 15 نرسد از ادامه تحصيل محروم مي شود.
            (8)
            تبصره:
            دانشجويي كه پس از گذراندن كليه واحد هاي دسي دوره ،ميانگين كل نمرات او از 15 كمتر باشد، در صورتي كه حداكثر مدت مجاز تحصيل
            وي در مرحله آموزشي به پايان نرسيده باشد، مي تواند تا 12 واحد از دروس اختصاصي اجباري را كه از آنها نمرات بين 14 تا 15 گرفته است،
            فقط در يك نيمسال تحصيلي تكرار كند و در صورت جبران كمبود ميانگين كل ، مجاز به شركت در امتحان جامع شود. دانشجوياني كه به هر
            دليل نتوانند از اين فرصت استفاده كنند يا عليرغم استفاده از اين فرصت ميانگين كل خود را جبران ننمايند، از ادامه تحصيل محروم مانده و
            مدركي دريافت نمي كنند.

    • رضا گفت:

      اولا هر کسی که از دانشگاه خاج فارغ التحصیل شود مدرکش قابل قبول نیست فقط دانشگاه های معتبر ارزشگذاری می شوند
      ثانیا نمی شود سیستم آموزشی کشور را نابود کرد تا مثلا بعضی خارج نروند
      ثالثا قبولی در دانشگاه های معتبر خارجی از روزانه ما هم سختر است
      و……

      • اسد اله خان گفت:

        دوستان عزيز همه تقريبا تمامي مباحث مطرح شده در اينجا رويكردش اينست كه كه مدرك ما مال فلان جا باشد ما معتبريم و لذا ديگران كه از آنجايي كه فكر ميكنيممدرك دكتري ندارند دكتري الكي هستند!
        اينطور نيست ، مدرك به شما اعتبار نميدهد ، شما به مدرك اعتبار ميدهيد ، ممكن است در حوزه قابل قبول نمرات ممارست كمتري در فلان دانشگاه نياز باشد ، ولي براي كسب مدرك دكتري شما بايد ميانگينممارست را داشته باشيد و از آن ميانگين به بالا ميشود امتياز و اعتبار(بار معنايي اين كلمه اعتبار قراردادي است )

      • زهرا گفت:

        البته آقا رضا اینها نظر شخصی شماست ، اگه یک مقطع رو در UTM مالزی می خوندی مطمئنا ، با تمام وجود از دانشگاه های ایران دفاع می کردی !!

  13. رضا گفت:

    پارسال ده نفر از دوستان من بدون هیچ مطالعه ای در دکتری آزاد پذیرش شدند
    کارشناسی و ارشد دانشگاه آزاد در خیلی از واحدها سالها است با صندلی خالی مواجه است اگر این بلا بر سر دکتری که آخرین مدرک آکادمیک کشور است بیاید دیگر هیچ انگیزه ای برای درسخواندن نمی ماند

  14. حسین گفت:

    من با یکی از دوستانم که فارغ التحصیل یکی از بهترین دانشگاههای دولتی در مقطع دکتری بود صحبت کردم،در تین مقطع چیزی به علمتون اضافه نمیشه،همش بحث تز و…هست دوستان لطفا فرافکنی نکنین،ربطی به تعداد نداره،برای بلند نشون دادن قدتون نباید سر دیگرونو قطع کنید

  15. حسین گفت:

    دانشگاه ازاد به پیشرفتت ادامه بده تعداد زیاد کیفیت رو پایین نمیاره مدیریت کردنش مهمه.

    • رضا گفت:

      صد در صد تعداد تاثیر زیادی دارد کلاس دکتری باید به صورت کنفرانسی دانشجو و سوال و جواب پشت سر هم استاد و دانشجو باشد تا نقطه مبهمی برای دانشجو باقی نماند.
      کلاس بیش از 5 نفر مانع صد در صد اینکار می گردد.

      • اسد اله خان گفت:

        كلاس دكتري براي چه ؟
        در اكثر نقاط دنيا دكتري يك دوره پژوهشي است و اصلا نياز به كلاس درس ندارد!
        اين دانشجوست كه بايد شخصا تحقيق كند و ابهاماتش را بكمك استاد راهنما رفع نمايد.
        دكتري دروه آموزشي خاصي ندارد .در ايران اينگونه طراحي شده است.
        اغلب اساتيدي كه قرار است شما با آنها تز بگذرانيد و فارغ التحصيل دانشگاه هاي خارج از كشور هستند با همين اين روش دكتري گرفته اند.

        • محمدحسین گفت:

          جناب اسداله خان!
          باید استادی وجود داشته باشد که توانایی هدایت دانشجوی دکترا را داشته باشد یا خیر؟!!!!

          • رضا گفت:

            بهترین استاد ها هم نمی توانند کلاس بیش 5 نفر دکتری را با بازدهی بالا اداره کنند و یا روی پایان نامه زیادی کار کنند

          • اسد اله خان گفت:

            استاد وجود دارد ، دانشجوي جوينده كم است.
            اگر به كسي برنخورد يكي از دوستان من در دانشگاه دولتي پذيرفته شده است والبته به زعم خودش با اندك مطالعه اي در كلاس دكتري نشسته است.
            بايد عرض كنم به تنها چيزي كه فكر نميكند گذراندن دروس است و البته به شدت بدنبال اين است كه زحمت پايان نامه را هم به گردن ديگري بياندازد.
            مهمتر از استاد راهنما خود دانشجوست، بسياري از دانشجويان دكتري زحمات تنظيم پايان نامه را با هدايت معمول اساتيد ميگذرانند،بياد داشتهباشيم دانشجو پايان نامه را مينويسد نه استاد راهنم!
            هر استاد راهنما ممكن است بتواند بيست دانشجورا هم هدايت كند ، مهم اينست كه دانشجو فقط دانشجو باشد.
            دانشكده اي كه 60 عضو هيئت علمي يا بيشتر دارد ظرفيت بالايي براي هدايت دارد و البته دانشجو ميتواند اساتيد راهنماي بيشتر از يكي داشته باشد.
            شايد اساتيد ما كم كاري ميكرده اند كما اينكه در دولت پيشين سقف دانشجويان مجاز دكتري براي اساتيد را افزايش دادند و وزير علوم اسبق از ظرفيت بالقوه 20 تا 30 هزار نفري پذيرش دكتري در دانشگاه هاي دولتي خبر داده بود.

  16. علیرضا گفت:

    امکانات دانشگاه دولتی در خیلی از شهرها واقعا خیلی کمه و آزمایشگاه درستی نداره مثلا من لیسانسم رو دانشگاهدولتی شهرستان گرفتم واقعا امکانات ازمایشگاهی دانشگاه خیلی ضعیف و هیئ علمی هم قوی نبودند .سازمان سنجش بهتره بره واحدهای خودش رو هم ببیننه بعد دانشگاه ازاد رو زیر سوال ببره در ضمن من ارشدم رو ازاد گرفتم واقعا از این امکانات عالی دانشگاه متعجب شدم استادهاهم واقعا قوی بودند

    • علی گفت:

      هیچ دانشگاه دولتی وجود ندارد که دوازده نفر در کلاسهای دکتری بدون استاد مناسب این مقطع وجود داشته باشد معمولأ کلاسها زیر 5 نفر است حتی شبانه و پردیس و ظرفیت شبانه و پردیس در کل 3 هزار هم نمی شود

  17. نسیم همدان گفت:

    بنده رشته معماری مقطع دکتری امسال شرکت کرده ام جالب است بدانید 45 واحد /شهر اقدام به پذیرش دکتری کرده اند شهرهایی که جمعیتشان به 50 هزار نفر هم نمیرسد آنهم با شهریه های 9 میلیونی و جالبتر آنکه پیش نیاز و جبرانی ( 10واحد ) برای دانشجویان ترم اول اجباری کرده است آنهم در مقطع دکتری!!!!!
    از مسئولین محترم خواهشمندم در این خصوص تحقیق نمایید قطعا در رشته های دیگر نیز مواردی مشابه رشته معماری وجود دارد …خانواده ها با تحمل سختی های بسیاری شهریه فرزندانشان را میپردازند لطفا پیگیری نمایید …

    • دکتر گفت:

      واسه همینه که باید دعا کنیم ایشالله این طرح اجرا بشه و جلوی این بی نظمی ها گرفته بشه….۴۵تا شهر هر کدوم ۱۰تا هم دکتری بگیره میشه ۴۵۰نفر…..واویلااااا

      • اسد اله خان گفت:

        بعيد ميدانم تعداد پذيرش دكتري در قابليتهاي شما تاثير منفي بگذارد

        • رضا گفت:

          حتما اثر بدی خواهد گذاشت زیرا دکتری قله دانش اکادمیک است وقتی به یک زمین هموار تبدیل شد و هر کسی بدون هیج مطالعه ای توانست پذیرش شود دیگر چه ارزشی دارد؟

          • اسد اله خان گفت:

            پذيرش دكتري قله را مسطح نميكند ، تعداد كوهنوردان به سمت قله را افزايش ميدهد!!
            تنها كساني به قله ميرسند كه دانش لازم و البته ممارست داشته باشند!
            ملاك ارزيابي فارغ التحصيلان دكتري داشتن مدرك دكتري نيست ، بلكه ميزان توانايي آنها در گسترش مرزهاي دانش است!
            چشمها را بايد شست ، جور ديگر بايد ديد !

        • نسیم همدان گفت:

          بدون شک تاثیر خواهد گذاشت ..زمانی که تعداد دانشجو زیاد امکانات مناسب نباشد قطعا بازدهی پایین خواهد آمد مگر چه تعداد استاد در این مورد وجود دارد من میدانم که سال گذشته تکمیل ظرفیت تا رتبه 900 دعوت شده و سال گذشته 28 شهر پذیرش میکرده اند الان 45 شهر مطمئن باشید تا رتبه 1500 دعوت به مصاحبه میشود و البته پژوهش محور هم به تعداد زیادی پذیرش میشود حالا خودتان قضاوت کنید راندمان و خروجی این دانشگاهها چگونه خواهد شد ..

      • نسیم همدان گفت:

        سال 94 تعداد زیادی از این واحدها هر کدام تا سقف 24 نفر پذیرش کرده اند سال گذشته 28 واحد این رشته را داشته حالا 45 واحد !!!!!@@@

  18. سارا معماری گفت:

    4 ماه هست که 8000 نفر آدم را بلاتکلیف نتایج تکمیل ظرفیت قرار داده اند و این نتیجه آن است که نظارت ندارد …شهریه های بالا .بدون امکانات آزمایشگاه …واحدهای جبرانی …عدم پاسخگویی مسئولین

  19. رامتین گفت:

    به نظر بنده اگر دوستان مجلس و دیگران نگران وضعیت آموزش عالی و داوطلبان و فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند، اول و مهم تر از این مساله، باید با قید فوریت به فکر تصویب قانونی باشند که هم به کنترل ظرفیت آزاد پردیس ها، پیام نور و… بر طبق مصالح کشور بپردازه و هم تکلیف واحدهای بدون مجوز رو یکبار برای همیشه مشخص کنه و شرایطی رو تعیین کنه که اگر این شرایط رو دارند میتونن دانشجوی دکترا بگیرن وگرنه به هیچ وجه امکانش نیست.
    ادغام کنکور سراسری و آزاد الان مساله اصلی آموزش کشور نیست حتی با نیت خیر کنترل دانشگاه آزاد. اتفاقا این دو مرجع باید آزمون جداگانه برگزار کنند، چون معیارهای آنها برای پذیرش و بعد تحصیل و در نهایت ارائه مدرک یکی نیست

  20. ابراهیم گفت:

    با سلام
    کاش واسه هیت علمی ها و مجوز رشته ها هم فوری جلسه تشکیل میدادند!
    ریس مصلحت، ریس هیت امنای دانشگاه هم هست!

  21. دکتری مدیریت آموزشی گفت:

    طرح خوبی هست.بچه ها ان شاء الله تکمیل ظرفیت همه تون قبول بشید حالتون رو درک میکنم ولی بعد که رفتید از دیدن کلاس های پرجمعیت حالتون گرفته ميشه دکتری باید پنج نفر باشه توی کلاس نه چهارده نفر….البته باز خوبه از سازمان مرکزی اعلام کردن بايد دو قسمت هفت نفره باشه و کلاس بیشتر هفت نفر نباشه. بعضی شهرها هم بهمن نمیگیرن که مهرماه فول گرفتن.پس بجای این همه استرس این روزهای آخر رو برای مطالعه از دست ندید اگه ان شاء الله قبول شدید چه بهتر اگه نه اقلا آزمون رو خوب بدید

  22. ب گفت:

    من میدونم کی موفق میشه.

  23. پوریا گفت:

    دوستان این تصمیمات در خصوص نتابج تکمیل ظرفیت ازادمون ک هنوز نیموده نیست٬درسته؟؟؟؟
    دلهره دارم ک مبادا تکمیل ظرفیت رو کلا اعلام نکنن یا ظرفیت ۹۴رو کم کنن!!!!!
    تروخدا کسی بلده جواب بده
    با سپاس

  24. حسین گفت:

    این جلسه فقط واسه اینه که کنکورها یکی بشه و ظرفیت ازاد رو هم از سال ۹۶ وزارت علوم تعیین کنه،حالا دانشگاه ازاد میگه ما مستقلیم و زیر بار نمیریم،باید ببینیم کی موفق میشه حرفشو به کرسی بنشونه.

  25. حسین گفت:

    دانشگاه ازاد دانشگاهی با مدیریت قویه،خوب داره پیش میره،نمیدونم یه عده چرا قبول نمیکنن،الان دولتی با این منابع غیراستاندارد و…رو چرا پیگیری نمیکنن،بخدا سوالات کنکور ازاد الان خیلی سخته،دوستانی که حامی دانشگاه ازاد هستن اعلام کنن اینجا.

    • حسن راستگو گفت:

      من دولتی خوندم، ولی تحول بزرگی در حال وقوع است،از این بابت لایک داری،

    • رها گفت:

      من هم موافق دانشگاه ازاد هستم.پارسال با رتبه خوب دانشگاه دولتی رد شدم.به خاطر اینکه پارتی نداشنم.اما علوم تحقیقات قبول شدم.هم رتبه خوبی داشتم هم مصاحبه خیلی خوب بود.به نظر باید مصاحبه دولتی هم مثل ازاد سهم 25درصدی داشته باشه.

  26. حسین گفت:

    من نمیدونم دقیقا دلیل این جلسات چیه،حالا سال دیگه که ما میخوایم کنکور بدیم اینا باید این تصمیماتو بگیرن؟سال ۹۶ یعنی میخواد ازمون ادغام بشه؟بابا تصمیماتو واسه ارشد بگیرین اول.

  27. اسد اله خان گفت:

    مجمع از حيث رعايت اصل 44 قانون اساسي كه اقتصاد را به سمت خصوصي ميبرد اين موضوع را بررسي ميكند.
    اين طرح به جهت اينكه دانشگاه آزاد را در حيطه عمل تحت نظر دستگاه هاي دولتي قرار ميدهد، ميتواند مورد اشكال عدم رعايت اصل 44 و سياستهاي خصوصي سازي قرار گيرد.
    از لحاظ قانوني دانشگاه ازاد در حيطه سياستهاي وزارت علوم حركت ميكند ولي در اين طرح امور اجرايي و تصميم گيري هاي داخلي دانشگاه ازاد عملا تحت نظر مراكز دولتي قرارميگيرد!
    آقايوني كه قصد دارند دكتري مديريت شركت كنن آيا در حيطه تعاريف و نام گذاري هاي ساختار سازماني ميتوان نامي براي شرايط حاضر انتخاب كرد؟

  28. علی مکانیک تبدیل گفت:

    این جلسه خیلی حیاتی می تونه باشه و مطمئنا مربوط به تکمیل ظرفیت هم هست!!
    باید منتظر پیامد های بعد از جلسه باشیم…

    • حسین گفت:

      نه اینطور نیست تو همین سایت چند روز پیش اعلام شد هر طرح و تصمیمی اگر تصویب بشه از سال ۹۶ اجرا خواهد شد،ربطی به تکمیل که نداره.

درج نظر