شرایط شرکت اتباع خارجی در آزمون دکتری سراسری 95

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

اتباع غیرایرانی به غیر از شرکت در رشته های تعهد دار می توانند همانند سایرین در  آزمون دکتری سال ۹۵ شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اتباع خارجی داوطلب شرکت کننده در آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۵ باید علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون دارای شرایط اختصاصی اعلام شده در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری هم باشند.

افراد متقاضی باید در فرم تقاضانامه بند مربوطه را علامتگذاری کنند.

فقط اتباع غیرایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران و دارای اقامت قانونی مجاز به شرکت در آزمون دوره های دکتری بوده و در صورت شرکت اتباع غیرایرانی مقیم سایر کشورها، پذیرش آنان کان لم یکن تلقی می شود.

تمام متقاضیان تحصیل دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در رشته ها و مقاطع و دوره های مختلف تحصیلی مشمول شرایط و ضوابط این شیوه نامه هستند.

حداکثر مدت تحصیل مجاز در مقطع دکتری برای آن دسته از متقاضیان تحصیل که در چهارچوب ضوابط و مقررات سازمان سنجش آموزش کشور در دوره های تحصیلات تکمیلی پذیرفته شده اند، ۶ سال است. 

ممنوعیت انتخاب رشته در مناطق غیرمجاز تردد و اسکان اتباع غیرایرانی

متقاضیان تحصیل غیرایرانی، مجاز به انتخاب رشته در مناطق غیرمجاز تردد و اسکان اتباع غیرایرانی نیستند و در صورت قبولی در کدرشته مناطق غیرمجاز، قبولی و پذیرش آنان در آزمون ورودی همان سال کان لم یکن تلقی می شود و دانشگاهها و موسسات آموزش عالی از پذیرش این دسته از متقاضیان معذور خواهند بود.

توضیح و فهرست مناطق ممنوعه تردد و اسکان برای این داوطلبان، در سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است.

ممنوعیت تحصیل در رشته هایی که منجر به ایجاد تعهد برای جمهوری اسلامی ایران شود

پذیرش متقاضیان تحصیل در رشته هایی که منجر به ایجاد تعهداتی برای جمهوری اسلامی ایران شود (از جمله تعهدات استخدامی) و رشته های خاص و غیرمجاز ممنوع است.

رشته های ممنوعه برای داوطلبان اتباع غیرایرانی که در سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است.

پذیرش اتباع غیرایرانی در رشته هایی که منجر به ایجاد تعهدات استخدامی برای جمهوری اسلامی ایران کند و همچنین رشته های تحصیلی زیر ممنوع است:

فیزیک اتمی، فیزیک (گرایش هسته ای)، مهندسی هسته ای، مهندسی تسلیحات، مهندسی فناوری اطلاعات (گرایش امنیت اطلاعات، امنیت شبکه، مخابرات امن)، مهندسی هوافضا (کلیه گرایش ها)، مهندسی شیمی (گرایش صنایع پالایش، پتروشیمی، شیمیایی، معدنی، گاز، عملیات پتروشیمی).

مهندسی نگهداری هواپیما (هوانوردی، خلبانی، مراقبت پرواز، نمایش و نگهداری هواپیما)، الکترونیک هواپیمایی، مهندسی فرماندهی و کنترل هوایی، تکنیک حوزه های نظامی، علوم و فنون هوانوردی، خلبانی هلیکوپتر، مهندسی تعمیر و نگهداری هلیکوپتر، اطلاعات نظامی، اویونیک هواپیما، علوم نظامی، ناوبری و فرماندهی کشتی، مدیریت و کمیسر دریایی.

در صورت مغایرت شرایط پذیرش و ثبت نام متقاضیان تحصیل با مقررات و ضوابط شیوه نامه در هر مرحله از ثبت نام و تحصیل با تایید و تشخیص اداره کل از ادامه پذیرش و تحصیل متقاضی جلوگیری به عمل می آید.

جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تعهدی در خصوص صدور مجوز اقامت برای خانواده متقاضیان تحصیل به استثناء همسر و فرزندان دانشجویان ندارد. متقاضیان تحصیل همانند پذیرفته شدگان ایرانی تابع ضوابط و مقررات آموزشی و دانشجویی مؤسسه آموزش عالی محل قبولی خود خواهند بود.

الزام پرداخت شهریه برای تمامی اتباع غیرایرانی در دوره دکتری

تمامی متقاضیان تحصیل پذیرفته شده آزمون های دوره کارشناسی ارشد دوره های روزانه موظف به پرداخت شهریه تحصیلی طبق مصوبات هیات امنای دانشگاههای تحت پوشش وزارت علوم حداکثر تا  درصد شهریه دوره های نوبت دوم و در گروه پزشکی بر اساس مصوبات وزارت بهداشت است.

متقاضیان تحصیل غیرایرانی در هر مقطع تحصیلی فقط یک بار مجاز به تحصیل بوده و تکرار مقطع تحصیلی در دوره های روزانه، شبانه، پیام نور فراگیر، جامع علمی کاربردی، بدون آزمون و دانشگاه آزاد اسلامی و سایر موسسات آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است. 

چنانچه در حین تحصیل متقاضیان تحصیل ورودی آزمون دکتری محرز شود که دانشجو دارای یک مدرک دکتری بوده و با گواهی مدرک مقطع تحصیلی قبلی مجدداً با شرکت در آزمون مربوطه در مقطع تحصیلی تکراری پذیرفته شده است، از تحصیل ایشان ممانعت بعمل آمده و اخراج محسوب می شود.

دانشگاه محل تحصیل در این خصوص ملزم به اخذ تعهد از دانشجو در مرحله پذیرش و ثبت نام اولیه هستند.

ممنوعیت تحصیل همزمان در دانشگاهها با مراکز جامعه المصطفی (ص) العالمیه و دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع)

تحصیل متقاضیان در موسسات آموزش عالی و یا مراکز جامعه المصطفی (ص) العالمیه و دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) بصورت همزمان ممنوع است.

دانشجویان غیرایرانی به دلیل تابعیت غیرایرانی مشمول قانون نظام وظیفه نیستند.

دانشگاهها و موسسات آموزش عالی موظف هستند مدارک تحصیلی و هویتی متقاضیان تحصیل که از طریق آزمون دکتری پذیرش نهایی شده اند، جهت هماهنگی و اخذ مجوز نهایی به اداره کل امور دانشجویان غیرایرانی ارسال کنند.

ثبت نام اتباع غیرایرانی در آزمون دکتری منوط به داشتن یکی از مدارک اقامتی یا شناسایی معتبر از جمله گذرنامه دارای حداقل شش ماه مجوز اقامت. دفترچه پناهندگی سیاسی صادره از طرف نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، کارت هویت ویژه اتباع غیرایرانی دارای اعتبار در همان سال  و آخرین کارت آمایش معتبر است.

پذیرش و ثبت نام اولیه متقاضیان تحصیل فرزندان طلاب مرکز جامعه المصطفی (ص) العالمیه بر اساس گذرنامه و اقامت صادره آن مرکز بلامانع بوده و ثبت نام قطعی و ادامه تحصیل آنان منوط به اخذ گذرنامه و روادید تحصیلی و اقامت قانونی هستند.

اتباع خارجی متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۳۹۵ نیز در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط اعلام شده، لازم است همانند سایر داوطلبان نسبت به تکمیل اطلاعات فرم تقاضانامه اقدام کنند و هزینه ثبت نام را پرداخت کنند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها