مدرسان شریف اولین کنفرانس ملی مدیریت و اقتصاد جهانی کنفرانس بین المللی تحقیق و توسعه در علوم انسانی، مدیریت و اقتصاد کنفرانس آینده مهندسی و تکنولوژی کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در علوم انسانی، مدیریت، اقتصاد
و حسابداری کنفرانس بین المللی علوم و مهندسی در عصر تکنولوژی کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در علوم، تکنولوژی و
مهندسی  پنجمین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و تکنولوژی کنفرانس بین المللی مهندسی و فن آوری اطلاعات موسسه ابن یمین استاد پرچ کتابخانه فرهنگ

فشار برخی نهادها به مجلس درباره طرح سنجش و پذیرش

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات از فشار برخی نهادها به مجلس شورای اسلامی درباره طرح سنجش و پذیرش دانشجو خبر داد .

محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد: در رابطه با طرح سنجش و پذیرش دانشجو برای تحصیلات تکمیلی فشار زیادی توسط برخی از نهادها به مجلس وارد شده است.

وی افزود: آنان به دنبال این هستند که از طرح مذکور اشکالات قانون اساسی بگیرند و یا بگویند این طرح با سیاست‌های کلی نظام مغایرت دارد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: امیدواریم این موضوع در یک فضای کاملا‌ً منطقی و علمی حل و فصل شود و نیازی نباشد که تبدیل به یک حاشیه‌سازی سیاسی در کشور شود.

به گزارش فارس، بررسی طرح سنجش و پذیرش دانشجو در صحن علنی مجلس شورای اسلامی پایان یافته و این طرح برای تطبیق با قانون اساسی و شرع مقدس اسلام به شورای نگهبان ارسال شده است اما هنوز شورای نگهبان درباره طرح سنجش و پذیرش دانشجو اعلام‌نظر نکرده است.

عضویت در کانال تخصصی آزمون دکتری

نظرات (۲۰)

  1. مصطفی می‌گه:

    باید جلوی این وضعیت اسف بار گرفته بشه
    مدرک پخش کردن دردی دوا نمیکنه. اگه اینجور پیش بره نسل جدید که در حال اومدن هستن درس و علم رو کنار خواهند گذاشت اگر ببینند که دکتریش این وضعی شده.
    این فقط به ضرر مملکتمون هستش. ارز خارج بشه بهتر از اینه که به مردم مدرک بدن و پرتوقع بشن

  2. مهدی می‌گه:

    ارزش مدرک دانشگاه دولتی چی میشه پس؟ من که دانشگاه تهران خوندم با اونایی که آزاد خوندن هیچ فرقی توی این مملکت نمیکنه فقط آشنا ملاکه متاسفانه

    • داوطلب می‌گه:

      مهم سواد هستش، باید راه مناسبی برای سنجش درست سواد افراد پیدا کنند. دانشگاه دولتی هم می شناسم خوب قبول شد اما خوب فارغ التحصیل نشد.

  3. زینب می‌گه:

    افزایش ظرفیتها در مقطع دکترا، به هیچ عنوان توجیه ندارد. اعتبار علمی کشور و مدارک دانشگاهی کشور رو به ورطه نابودی میکشونه.

    • حامد می‌گه:

      بله دقیقا

    • محمدرضا می‌گه:

      دقیقا همینطوره که می فرمایین.اما کو گوش شنوا؟؟؟

    • جامعه شناسی می‌گه:

      بابا مگه کشور جمعا به چندتا پذیرش دکتری تو هر رشته نیاز داره؟ همون تعداد محدود رو بین چند تا دانشگاه موجه دولتی سراسر کشور تقسیم کنند و برای پذیرشش آزمون و مصاحبه با وزن های مساوی برگزار کنند. دانشگاه تهرانش واقعا خبر خاصی نبوده و نیست چه برسه به واحدهای دیگه !اینطوری نهایتا یه تعداد معقول از آدم های نسبتا قوی و جدی وارد دوره دکتری میشن. نیاز کشور هم رفع میشه.

    • ناشناس به زینب می‌گه:

      دوست عزیز به فرض حتی اگر سهم دانشگاه آزاد در جذب دکتری به صفر برسد دانشجویان میزان قابل توجهی از ارز کشور رو برای ادامه تحصیل در مقطع دلخواه به کشورهای دیگر روانه می کنند!! و این اصلا به صلاح کشورمان نیست درصمن اعتبار علمی کشور وابسته به مدرک تحصیلی نیست اعتبار علمی کشور به درس ازبر شدن و مدرک گرفتن نیست تا وقتی یاد گرفتیم که همیشه محصل باشیم با هر مدرکی به جایی نمی رسیم … هر کسی علمش را با عمل بکار گرفت او تحصیلدار واقعی است با هر مدرکی.

  4. ر می‌گه:

    درود بر دانشگاه ازاد و ظرفیتاش

  5. حق گو می‌گه:

    به نظرم دانشگاه آزاد از حجم خروج زیاد متقاضیان ادامه تحصیل به خارج کشور کاسته است و از خروج ارز از کشور ممانعت نموده است و باعث افزایش رونق اقتصادی در عرصه های مختلف تولید علم شده است چه بسا افراد بسیار با استعدادی در این دانشگاه مشغول تحصیل می باشند

  6. حامد می‌گه:

    وزارت علوم و دانشگاه ازاد نمیخوان

  7. رضا می‌گه:

    دکتری قله علم و دانش آکادمیک است اگر با افزایش بی رویه ظرفیتها بی ارزش شود دیگر ارزشی برای علم و دانش نمی ماند و کسی زحمت این همه درسخواندن و سر آخر بیکاری و بی ارزشی مدرک و ….

  8. علی می‌گه:

    دانشگاه آزاد نمی خواد این طرح عملی بشه و از طریق مجمع تشخیص مصلحت داره فشار میاره
    اگر این طرح اجرا بشه دانشگاه آزاد دیگه نمی تونه مثل امسال و سال گذشته دانشجو پذیرش کنه

  9. آزمون می‌گه:

    امیدوارم امیدواری ما به طرح ۵۰-۵۰ را ناامید نکنند…

  10. رضا می‌گه:

    تنها راه حل نابسامانی بوجود آمده بخصوص افزایش بی رویه پذیرش در مقطع دکتری که مشکلات جبران ناپذیری و وحشتناکی در آینده بوجود خواهد آورد تنها راه ضابطه مند کردن و قانون سنجش و پذیرش است

درج نظر