تأخیر بی‌دلیل در اجرای تغییرات آزمون دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

با وجود تصویب قانون سنجش و پذیرش در مجلس، رئیس سازمان سنجش ازعدم اعمال این قانون درآزمون دکتری سال جاری خبرداد.

به گزارش پی‌اچ‌دی تست، طرح سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی که ضرورت تدوین آن برای اولین بار در تابستان 1393 در مجلس شورای اسلامی مطرح شد، پس از ماه‌ها کشمکش به تصویب رسید. بنا بر این طرح، وزن آزمون کتبی در پذیرش نهایی داوطلبان در آزمون دکتری، 50 درصد و وزن مصاحبه شامل مصاحبه شفاهی و بررسی سوابق داوطلبان نیز 50 درصد خواهد بود. اما طبق آن‌‌چه از جانب سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد، این طرح برای آزمون اسفند ماه 94 اجرا نخواهد شد.

این در حالی است که وزارت علوم در سال جاری با ابلاغ آیین‌نامه‌ای جدید برای پذیرش در مقطع دکتری، برای اولین بار پس از برگزاری آزمون دکتری به شیوه نیمه‌متمرکز، اعلام کرد که سهم مصاحبه در پذیرش نهایی داوطلبان آزمون دکتری 95 سراسری، 100 درصد خواهد بود. بنابراین داوطلبان دکتری 95، فرآیندی کاملاً متفاوت جهت پذیرش در دانشگاه‌ها را تجربه خواهند کرد، تجربه‌ای جدید که تکرار نیز نخواهد شد. این داوطلبان با توجه به تغییرات گسترده منابع آزمون و نیز تأثیر 100 درصدی مصاحبه، قادر به استفاده از تجربیات داوطلبان سال‌های گذشته نیستند و اگر امسال موفق به پذیرش نشوند، تجربه کسب‌شده توسط آنان در سال و یا سال‌های آینده نیز برایشان مفید نخواهد بود. عدم امکان تغییرات مطابق طرح سنجش و پذیرش در شرایطی اعلام شده است که آزمون دکتری از سال 1390 تا به حال، هر ساله با تغییراتی همراه بوده است، تغییراتی که گاهی بسیار عمده (در حد تغییرات کلی منابع آزمون) و گاهی نسبتاً جزئی (تغییرات وزن آزمون کتبی و مصاحبه) بوده است.

سؤالی که اکنون مطرح می‌شود این است که با وجود رخداد این تغییرات در گذشته و این امر که بسیاری از داوطلبان، تصویب طرح سنجش و پذیرش را مناسب می‌دانند، دلیل اجرا نشدن این  طرح برای آزمون دکتری 95 چیست؟ و چرا پس برگزاری آزمون کتبی مطابق سرفصل‌های اعلام شده (شامل دروس پایه، زبان عمومی و استعداد تحصیلی)، امکان در نظر گرفتن وزن 50 درصدی برای آن در پذیرش نهایی وجود ندارد؟

اگر دلیل این امر سرفصل‌های اعلام‌شده در آزمون کتبی است و این که اعمال وزن 50 درصدی برای آزمون کتبی دکتری 95 در پذیرش نهایی با توجه به طرح سؤالات از دروس پایه، ممکن است بی‌عدالتی و نارضایتی داوطلبان را در پی داشته باشد، به عنوان یک پیشنهاد شاید بتوان از طریق برگزاری نظرسنجی در زمان برگزاری آزمون کتبی در اسفند ماه، نظر خود داوطلبان را در این باره جویا شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

217 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mavad qazaei
دی ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۴۹ ب٫ظ

چیزی که من بنظرم میرسه اینه که تو بعضی رشته ها واقعا مقاله (خوب) دادن کار مشکل و.پرهزینه ای مثلا اگر شما بخواید تو زمینه.مواد غذایی مقاله ی قابل اعتنایی بخواید بدید خب محیط کشتای چند میلیون تومنی و دستگاهای گرون قیمت میخواد که خیلی از دانشگاهامون این امکاناتو ندارن و اساتید هم این امکان رو برای همه دانشجوها نمیتونن فراهم بکنن که کارهای جانبی انجام بدن این وضعیت دانشجوی ارشدو بدلیل نبودن بودجه کافی خیلی دور میکنه از تحقیق و پژوهش در حالی که اگه کسی جایی شاغل باشه و از این امکانات سود ببره طبیعتا میتونه رزومه پربارتری داشته باشه شما این شرایطو مقایسه بکنید با رشته های علوم انسانی یا کلا عزیزانی که تو رشته های مختلف بی نیاز از کارای آزمایشگاهی و هزینه های آنچنانی هستن

خدیجه
دی ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۰۵ ب٫ظ

سلام دوستان
من الان متوجه نشدم دقیقامنابع چیاهستن؟!؟
برای فیزیک کسی ازدوستان هست بدونه منابع دقیقاچی هست؟
اگه قبول نشیم چ اتفاقی میفته؟!؟

////
دی ۱۳, ۱۳۹۴ ۵:۰۳ ب٫ظ

من به دوستانی که پیوسته دارن میگن یا دانشجوی دکتری باید نظریه پرداز باشه موافقم و اینکه دغدغه پژوهش دارن. اما ماهااینه که پژوهش و مصاحبه داخل کشور داره از راههای لابی گری و رفاقتی بدست میاد. چنانچه ما بارها دیدیدم یه نفر واسه یه فصلنامه داخلی مقاله میفرسته و تا یک سال اصلا بررسی نمیشه ولی شخص دیگری کمتر از یک ما گواهی پذیرش دریافت میکنه.ناعدالتی اینجاست. پژوهش از هر طریقی بدست می اید ولی کنکور تا دانش نداشته باشی قادر با پاسخ دادن نیستی

میثم
دی ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۷ ب٫ظ

سلام. دوستان خودتون که بهتر میدونید الان مقالات کاملا پولی شده و خیلیا به راحتی از این طریق به صورت کپی مقاله منتشر میکنند .قانون جدید با در نظر گرفتن تمام جوانب و اینکه دانشجوی شهرستانی بتونه توی دانشگاههای معتبر ادامه تحصیل بده و کاملا سلیقه ای نباشه، آزمون کتبی و مصاحبه رو ۵۰و۵۰ کرده که امیدواریم از امسال این قانون اعمال بشه تا موجب رضایت داوطلبین رو داشته باشه ان شاالله.

مقاله
دی ۱۳, ۱۳۹۴ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

به هیچ عنوان اینطوری که شما میفرمایین نیست. دوستانی که در مورد مقالات چنین بینشی دارند به احتمال زیاد مقاله ننوشته اند. چاپ کردن مقاله در ژورنالهای آی اس آی غیر پولی بسیار سخت و پروسه بسیار طولانی داره که جز خود شخص افراد و شرکت ها حوصله روند طولانی و اعمال نظرات داوران نیستند.
من با مقالات پولی اصلا کاری ندارم و بسیار بعید است که مقاله پولی امتیازی داشته باشه.

با امید موفقیت برای همه دوستان

Amin
دی ۱۳, ۱۳۹۴ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

من با نظر میثم کاملا موافق هستن
با دادن حق اشتراک حتی ژورنال های معتبر به راحتی میشه این پروسه زمانبر که دوستان میگم دور زد و بعید میدونم دوستانی که میگن امکان نداره به زبان انگلیسی تسلط داشته باشن چون با مراجعه به تمام ژورنال ها میشه این موضوع رو متوجه شد لزوما لازم نیست شرکتی اینکارو کن خودتونم میتونه
مجلات خارجی که نمیام تو روند دکتری کشور ما خودشونه دخیل کنن به فکر منافع شخصیشون هستن
جالب که حالا داشتن مقاله شده معیار واسه پذیرش دکترا کاش اگر قرار حتی مصاحبه ١٠٠٪‏ باشه فقط سوالات علمی ملاک باشه نه داشتن مقاله
امروز ه داشتن مقاله فقط نشون میده که تو زمینه ای مورد نظر فقط کار کردین و اشنایی دارین مث داشتن گواهینامه رانندگی امتیازی نداره فقط داشتنش أجاز رانندگی به شما میده همین

Geology
دی ۱۴, ۱۳۹۴ ۹:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

اگر کسی بتونه از پایان نامه کارشناسی ارشدش مقاله isi استخراج کنه، کما اینکه پول بده براش بنویسن، بازهم حلالشه…
مقاله isi یعنی نو آوری در کار پژوهشی…

نازلی
دی ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۴۶ ق٫ظ

سلام من موافق ۱۰۰% مصاحبه هستم. سنجش علمی بر اساس یک آزمون تئوری اونم برای مقطع دکتری کار خیلی غلطیه. یک دانشجوی دکتری باید نظریه پرداز باشه! باید بلد باشه کار پژوهشی کنه نه صرفا به مطالب تئوری موجود در کتابها تسلط داشته باشه.

>>>>>
دی ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  نازلی

موافقم

ahmad
دی ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  نازلی

دوست عزیز حرف شما متین اما با شرایطی که.تو کشور ما حاکم هست عادلانه ترین روش ترکیب آزمون و مصاحبس،آزمون اشکالای زیادی داره اما تو کشور ما تو همه مقاطع وجود آزمون ضروری بنظر میرسه تجربه نشون داده که هر موقع شرایط برای اعمال سلیقه فراهم شده بیشترین سواستفاده ها اانجام شده

سمیرا معدنی
دی ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۲۶ ب٫ظ

کاش ازمون اسفند هم دوسال اعتبار داشت. اگه منابع با ازمون ابان فرقی نداره خب چرا این ازمون اعتبار دو ساله نداشته باشه؟ شش هفت ماه زحمت کشیدیم منابع جدید رو از صفر خوندیم. اگه مصاحبه رد بشیم دوباره باید واسه ازمون ابان بخونیم. نهایت ظلمه

Amin
دی ۱۲, ۱۳۹۴ ۶:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا معدنی

مگر میشه اعتبار نداشته باشه بخشنامه شده اعتبار نمیشه بصورت ناقص اجرا بشه یا باید دوسال اعتبار داشته باشه یا کلا اجرا نشه چون قابل پیگیری از مراجعه حقوقی میشه اگر اعتبار دوسالشو بردارن

...
دی ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

ما با این شرایط ۰-۱۰۰ در کنکور امسال شرکت کردیم….

درست هم نیست که بعد این دوباره شرایط عوض بشه…

ع
دی ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

منم موافق سهم ۵۰-۵۰ هستم با منابع سال گذشته

داوطلب دکتری فیزیک
دی ۱۲, ۱۳۹۴ ۹:۵۳ ق٫ظ

سلام دوستان
من یه سوال مهم داشتم ، آیا با توجه به قانون جدید ، آزمون باز هم دوبار در سال برگزار میشه؟ ممنون میشم اگه جواب بدید!

سمیه
دی ۱۲, ۱۳۹۴ ۹:۲۶ ق٫ظ

به نظر بنده هم باید از امسال این قانون اجرا میشد، بیشتر داوطلبان هم خاستار اجرای این قانون در کنکور ۹۵ هستند و علت این تاخیر قابل درک نیست. یعنی داوطلبانی که امسال شرکت کنند و به مصاحبه برن و در نهایت قبول نشن حتی نمی تونن از امتیاز کنکورشون در سال بهد به علت تغییر قانونها استفاده کنند.
و این خیلی بی انصافیه، وقیت قانونی قراره از سال بعد آبان ماه اجرا بشه چرا از امسال اجرا نمیشه؟؟؟؟!!!

سمیه
دی ۱۲, ۱۳۹۴ ۹:۲۴ ق٫ظ

سلام. صددرصد مصاحبه یعنی چی؟؟؟ خیلی جالبه. یعنی همه برن مقاله بسازن .الان که دیگه مقاله ها به درد نمی خوره همه پولیه. از روی مقاله هایی که بقیه می نویسن میخوان نمره بدن؟؟؟ خدا بخیر کنه از امسال

...
دی ۱۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  سمیه

اصلا مقاله نوشتن کار آسونی نیست. اصولا برای مقالات پولی هم اساتید امتیاز قائل نمیشن. چاپ کردن مقاله در ژورنالهای آی اس آی غیر پولی خیلی سخت و زمان بر است. من مقاله ی آی اس آیم ۱۰ ماه تمام داوریش طول کشید و اکسپتش درست ۱۲ ماه بعد سابمیت بود.
در آیین نامه هم هست که مقاله های پولی امتیازی بهش تعلق نمی گیره. به نظرم لازم نیست خیلی نگران این قضیه بود.
توکل کنیم به خدا

علی
دی ۱۲, ۱۳۹۴ ۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  ...

جند تا می خواید مقاله براتون بیارم بهتر از اینکه خودتون بنویسید و دارن می فروشن، واقعا یک حرف بچه گانه است این مقوله ٠-١٠٠.

...
دی ۱۲, ۱۳۹۴ ۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

بایر از پایان نامه باشه. هیچ کس به اندازه خود شما از پایان نامتون نمیده و به هیچ عنوان نمیتونه مقاله کار شما رو بنویسه و بفروشه…

ندا 2
دی ۱۲, ۱۳۹۴ ۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

ولی من برای مقاله هام خیلی زحمت کشیدم. مدت ها هم طول کشیده که داوری شون تموم بشه. دلمم میخواد که برگردم به دانشگاه خودم. برای من و دوستانی با شرایط من این مقوله بچه گانه شما منطقیه
اونی که پول میده و مقاله میخره نمیتونه به مبحث اشراف کافی داشته باشه و استادان هم انقدر ساده نیستن که متوجه نشن

دیبا
دی ۱۳, ۱۳۹۴ ۵:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  ندا 2

چرا نمیتونه اشراف داشته باشه؟ آپولو که نمیخاد هوا کنه. بهرحال ۶ ساله که داره تو رشته‌ی خودش مطالعه میکنه. من میتونم توی رشته‌ی خودم یک مقاله که خودم ننوشتم مطالعه کنم و بهش مسلط بشم.

iman
دی ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  ندا 2

حتما یه سرچ کن دستت میاد، چاپ مقاله تضمینی + پول

Amin
دی ۱۲, ۱۳۹۴ ۹:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  سمیه

مقاله اصلا معیار خوبی نیست الان پایان نامتونو تحویل بدین به یه موسسه براتون دوتا مقاله ای اس ای ایمپکت فکتور دار جی سی ار سه ماه بهتون تحویل میدن قرار دادم میبنده که ژورنال ها معتبر اروپایی و جزوء بلک لیست نباشن
خرید مقاله هم که اصلا کاری نداره خارج از رشته که مقاله نمیارم تو رشته خودشون میخرن و کاملا باهش اشنا هستن تو ١٠ دقیقه مصاحبه هم که زیرو بمه کارو نمیپرسن فوقش روش کار و نتایج سوال بشه
دیگه گذشت اون دوران که قابل تشخیص بود مقاله پولم با غیر پولی

>>>>>
دی ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  Amin

بله مقاله اروپایی با مقاله آی اس آی غیر پولی خیلی فرق میکنه و پروسه ی بسیار طولانی و سختی داره….حیفه کار افرادی که انقدر روی مقاله هاشون زحمت کشیدن اینطوری زیر سوال برده بشه.

متین
دی ۱۲, ۱۳۹۴ ۷:۲۸ ق٫ظ

دوستان خوبم
به نظر من این میزان سهم مصاحبه و آزمون نیست که باعث نارضایتی شده به این دلیل که یک داوطلب دکتری باید از هر نظر قوی باشه که جای بحثی برای پذیرش اون نمونه.اما از نظر من مشکل عمده عدم ثبات در برگزاری و آیین نامه پذیرش هست که هر سال داره تغییر میکنه ما به ثبات احتیاج داریم.بنده امسال سال سومی هست که شرکت میکنم و هر سال با شیوه ای متفاوت آزمون دادم امسال هست که واقعا از این همه بی تدبیری خسته شدم چون منابع هم عوض شده درحالی که من در حدود سه هزار صفحه از دزسی رو مطالعه کردم که حالا متوجه شدم اصلا از اون سوال نمیاد و در عوض دروسی که من آخرین بارهشت سال پیش خوندم رو و حقیقتا هیچ کاربردی هم در رشته و تخصص بنده نداره باید امتحان بدم. اینه که دردسر درست میکنه عدم ثبات پس بهتره ماهم بجای جنگ وجدل باهم فقط خواستار یک سری اصول ثابت برگزاری و نحوه پذیرش ثابت و با دوام باشیم. درود بر همه شما

آزمون
دی ۱۲, ۱۳۹۴ ۳:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  متین

لایک

iman
دی ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  آزمون

احسنت

nobody
دی ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  متین

دقیقا همینطوره. من طبق برنامه وزارت علوم برنامه ریزی کرده بودم که امسال کنکور بدم بعد بر اساس ۲ سال اعتباری که داره ۱ سال تمام وقتمو بذارم رو رزومم اما با این وضعیت برنامه ریزی هام بهم ریخته و امسال دیگه انگیزه ندارم و درس هم دیگه نمیتونم بخونم

علی
دی ۱۲, ۱۳۹۴ ۰:۰۳ ق٫ظ

سلام موافق ۵٠-۵٠می باشم هر کس مخالفه با ۵٠-۵٠بهتره بره رزومه شو قوی کنه جون سال بعد از این خبرا نیست

بوم شناسی
دی ۱۱, ۱۳۹۴ ۷:۳۱ ب٫ظ

سلام
من از آزمون امسال نا امید شدم. با تغییر منابع، درسای تخصصی گرایش بوم شناسی حذف میشه و ماباید ژنتیک و آمار بخونیم که جزء منابع اصلی گرایش های‌های اصلاح و بیوتکنولوژی بوده. مسلما اونا بهتر از ما به منابع تسلط دارن. اگه اینجوری باشه که ما اصلا ترازمون خوب نمیشه و دعوت به مصاحبه هم نمیشیم… واقعا موندم ک چیکار کنم..نمیدونم رشته های دیگه شرایطشون چ جوریه…میشه بهم مشاوره بدین

شیرین
دی ۱۱, ۱۳۹۴ ۵:۳۸ ب٫ظ

سلام
بچه ها اگه ۰-۱۰۰ باشه که اصلا کنکور معنی نمیده. نمیشه گفت ۰ -۱۰۰ هست چون خیلیا ممکنه اصلا کار پزوهشی زیادی داشته باشن ولی تراز رو کسب نکنن!!!
درست نمیگم؟؟؟

ندا 2
دی ۱۱, ۱۳۹۴ ۶:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  شیرین

موافقم
حتا وقتی سهم کنکور ۰ باشه باید از سدش گذشت تا به اون مصاحبه رسید. بنابراین نگران سهم آزمون نباشید.
نکته دیگه هم اینه که حتا اگر سهم آزمون ۵۰ درصد باشه بازم استادا اگر بخوان میتونن اعمال سلیقه کنن پس به نظرم کسی میتونه موفق بشه که هم رزومه قوی داره و هم خوب از پس آزمون بربیاد و بعد از اون هم بتونه با استادان دانشگاهی که قصد داره بره ارتباط برقرار کنه وگرنه ده دقیقه مصاحبه هیچ شناختی از اون دانشجو هر چقدر هم که کوشا باشه به استادان نمیده و طبیعیه که رد بشه

دوست
دی ۱۱, ۱۳۹۴ ۷:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  شیرین

درسته دوست عزیز. برا کنکو چه ارشد چه لیسانس باید تلاش کرد و مابقیشو به خدا سپرد. من برا دوستانی که تحصیلکرده هستن متاسفم که اینقد صحبت از مصاحبه و آزمون و اعمال سلیقه اساتید میکنن. شما تلاشتونا بکنید خدا هم کمک میکنه

آرمان
دی ۱۱, ۱۳۹۴ ۴:۳۷ ب٫ظ

فقط ۵۰-۵۰ منطقی هستش

سرباز
دی ۱۱, ۱۳۹۴ ۸:۰۲ ق٫ظ

من مخالف سهم صد در صدی مصاحبه ام.تعداد ما مخالفین به مراتب بیشتر است…

حامد
دی ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  سرباز

قطعا ما خیلی بیشتریم حداقل ۹۰درصدیم. چون مجلس هم اینقدر شکایت رسیده بوده که تصمیم گرفتن عوض کنن

حامی
دی ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  حامد

موافق
۵۰_۵۰منطقی هست

رز
دی ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

من موافق ۱۰۰ درصدی مصاحبه هستم. خداروشکر امسالم ۱۰۰ درصد مصاحبه هست

نگار
دی ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

من موافق سهم صد درصدی مصاحبه ام

علی
دی ۱۱, ۱۳۹۴ ۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

۲۶ نفرو میشناسم که موافق ۱۰۰ درصدی ان….ما زیادیم

raha
دی ۱۱, ۱۳۹۴ ۳:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

موافق ۵۰-۵۰ ولی ن با این منابع.

آزمون
دی ۱۱, ۱۳۹۴ ۸:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  raha

دقیقا من هم موافق ۵۰-۵۰ ولی با برگشت منابع به سال ۹۲-۹۳

علی
دی ۱۲, ۱۳۹۴ ۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  آزمون

سلام موافق ۵٠-۵٠می باشم هر کی هم با ٠-١٠٠موافقه بهتره بره رزومه امسالشو قوی کنه چون سال بعد دیگه از این خبرا نیست

مریم، ارشد مدیریت
دی ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۳۲ ق٫ظ

منم موافق ۱۰۰ % هستم

اکبر
دی ۱۱, ۱۳۹۴ ۰:۳۹ ق٫ظ

من با این منابع موافقم عالیه

سوسن
دی ۱۱, ۱۳۹۴ ۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  اکبر

من مشکلی ندارم با این منابع فعلا. اما وزن ازمون باید بشه ۵۰درصد

حامی
دی ۱۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  سوسن

Ok

یییی
دی ۱۱, ۱۳۹۴ ۰:۳۷ ق٫ظ

درود بر شما منم موافقم

اکبر
دی ۱۱, ۱۳۹۴ ۰:۳۵ ق٫ظ

لطفا دوستان منطقی نظر بدین این منابع بهترین منابع هستن

لینا
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۹:۴۷ ب٫ظ

سلام ، ببخشید یعنی الان که اسفند آزمون بدیم ، آزمون چه سهمی داره و مصاحبه چند درصد؟! ممنون از پاسختون

نگار
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  لینا

آزمون نقش غربالگری و معرفی به دانشگاه رو داره. البته اگه دوست دارید دانشگاه خوب دعوت به مصاحبه بشید باید تراز معقولی به دست بیارید. آزمون سهمی در پذیرش نهایی شما نداره و مصاحبه نقش ۱۰۰% دارد.

علی
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  لینا

آزمون ۰ (فقط به‌عنوان شرط ورود به مصاحبه) و مصاحبه ۱۰۰ درصد

maryam
دی ۱۱, ۱۳۹۴ ۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  لینا

من بعید میدونم بشه به صراحت گفت سهم آزمون صفره همونطور که سالای قبلم میگفتن هفتاد به سی اما به سلیقه و اراده ی اساتید خیلی وقتا این درصدا تاثیرشون کم و زیاد میشد امسال هم همینطور هست واسه همین اصلا بی تفاوت نباشید نسبت به آزمون

ج
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۹:۰۸ ب٫ظ

دوستان گرامی متن بالا میگه نظرتون رو در باره تغییر زمان آزمون و تخصصی شدن منابع ودر نتیجه وزن دادن به آزمون مطرح کنید.مثلا زمان آزمون دکتری ۹۵ در خرداد۹۵ برگزار بشه و منابع مثل سال گذشته باشه و وزن آزمون ۵۰ در صد باشه.

تینا
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۲:۴۶ ب٫ظ

سلام دوستان
به نظر شما میشه ی گرایش داخل دفترچه اول دکتری نباشه ولی داخل دفترچه دوم بیاد؟ آخه استادای ی دانشگاه به دانشجوهاشون گفتن برای رشته زمین گرایش ژئوشیمی درس بخونید این دانشگاه امسال ژئوشیمی می گیره و داخل دفترچه دوم کد رشته میاد، در حالیکه داخل دفترچه اول دکتری این گرایش نیست، اصلاً این عدالته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نگار
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۶:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  تینا

نه بابا. صحت نداره. شایعه پراکنی زیاد میکنن

شیمی رازی
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۲:۳۸ ب٫ظ

موافق سهم ۰- ۱۰۰ می باشم
با تشکر

Amin
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۳:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی رازی

منم موافق ١٠٠ ازمون صفر مصاحبه

سوسن
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۶:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  Amin

منم موافقم

رز
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۶:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  سوسن

منم موافقم

سمیرا
دی ۱۳, ۱۳۹۴ ۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  Amin

لایک

نهاوند
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۲:۳۴ ب٫ظ

این منابع برای سهم ۵۰ درصدی اصولی نیست

سوسن
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۶:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  نهاوند

چه فرقی داره حداقل امسال رو ۵۰درصد کنن با این مناببع ما راضی هستیم

حامد
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۹:۵۴ ق٫ظ

دوستان من از همین جا بابت سوالاتتون اینو میگم
وزارت علوم گفته بوده دوساله و بخشنامه هم زدن اما رو حرف خودش نمیمونه و فقط واسه همین ازمون اسفند ماه اعتبار داره

Amin
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  حامد

نمیشه دوست عزیز از جنبه حقوقی قابل پیگیری یا طرح نباید اجرا بشه یا نباید ناقص اجرا بشه مگه میشه منابع رو عوض کنن کنکور دو بار در سال برگزار کنن ولی دو سال اعتبارو لغو کنن

حامد
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  Amin

حالا میبینید و خواهید دید که منابع و کنکور ما عوض خواهد شد

Amin
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۳:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

الان متوجه منظورتون نمیشم منابع و کنکوره شما یعنی امسال؟ خب باید عوض بشه چون یه قانون تصویب شده ولی وزرات باز داره سال خودشو میزنه اگر با همین رؤیه پیش بره به مشکل میخوره سر اعتبار دوسال ازمون امسال

علی
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۹:۴۹ ق٫ظ

واقعا بی عدالتیه کنکور ما فرق داشته باشه با سالهای بعد. اگه قبول نشویم هم هرچی خوندیم واسه سال بعد هیچ تاثیری نداره

پشت کنکوری
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

با سلام
مگر اونایی که سال های قبل منابع تخصصی رشته خودشونو خوندن و در کنکور قبول نشدن ضرر نکردن.

نازلی
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۸:۴۱ ق٫ظ

چرا مسئولین به فکر ما نیستن بابا تورو خدا طرح ۵۰ درصدی رو برای امسال هم اجراکنید، چرا دارین با سرنوشت ما بازی می کنید خدارو خوش میاد آخه؟

سوسن
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  نازلی

واقعا چرا به فکر ما نیستن

اکبر
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۱:۴۴ ق٫ظ

سلام کسی از تعداد سوالای عمومی و اختصاصی و زمان پاسخ گویی آزمون خبر داره؟

دانشجو
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۱ ب٫ظ

سلام دوستان. من برای درس آمار ۳ تا سوال از کنکو ۹۰ را هر قدر کتاب خوندم یا اینترنت رو گشتم نتونستم به جوابی برسم. کلافه هستم کسی می تونه به من برای حل این ۳ مساله کمک کنه؟؟؟؟؟؟

مدیریت ورزشی یک
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

کدام سه سوال؟!!!!!

رز
دی ۹, ۱۳۹۴ ۹:۳۸ ب٫ظ

سلام به همه
دوستان خواهشا بیایید همه از سازمان سنجش بخواهیم که امسال هم وزن ۵۰درصدی آزمون را اعمال کند که داوطلبان امسال قربانی این طرح یکساله نشوند طرحی که دوامی هم ندارد و اعمالش برای یکسال هیچ دردی را دوا نمی کند

نگار
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  رز

خیلی ها با این طرح ۱۰۰ درصد مصاحبه موافقن.

Amin
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

اگر زیاد بودن که طرح مجلس تصویب نمیشد فقط کافی به نظر سنجی سال قبل توجه کنید و با ذکر منبع اینو بگین

نگار
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  Amin

مطمئن باش با نطر سنجی هم به این نتیجه میرسن

Amin
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

این نظر شماست چیزی که واقعیت مصوب مجلس یه عده محدود که از اعمال سلیقه نفع میبرند

raha
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۷:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

نگار جان ۰-۱۰۰ زمانی خوب هست که اساتید تو مصاحبه اعمال سلیقه نفرمایند.داشتن سوابق پژوهشی،ملاک خوبی برای سنجش نیست.هر کسی با پول میتونه چندین کار پزوهشی داشته باشه.

نگار
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۷:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

با پول؟ قبول دارم در بعضی مواقع اساتید اعمال سلیقه میکنن. ولی یه دانشگاه دو دانشگاه اعمال سلیقه کنن بالاخره کسی که حقش قبولی در مقطع دکتری باشه قبول میشه.

مدیریت ورزشی یک
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  رز

سلام به رز
شما رشته آسیب شناسی ورزشی هستین؟

سمیرا
دی ۱۳, ۱۳۹۴ ۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  رز

شما که موافق ۱۰۰درصد مصاحبه بودید حالا چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

شیرین
دی ۹, ۱۳۹۴ ۹:۲۷ ب٫ظ

سلام دوستان.خواهش میکنم منو روشن کنید…
آخه ۱۰۰% مصاحبه که کنکور نمیخواد.!!!مگه مثل سالا قبل ۳۰ -۷۰ نیست؟تراز بر اساس کنکور حساب میشه یا کارای پژوهشی؟ دکترای آموزش محور و پژوهش محور فرق داره؟
منکه اصلا هنوز مفهوم کنکورو نمیفهمم چطوری شرکت کنم؟
منابع همیناست که تازگی اعلام کردن یا اون قبلیاست؟

نگار
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  شیرین

کنکو ۱۰۰% هستو ازمون سنجش نقش غربالگری داره. یعنی اگر کسی در این آزمون غربالگری حد نصاب تراز را نداشته باشه به مصاحبه را پیدا نمی کنه. منابع همون منابع اعلام شده در مرداد ماه است.برای شرکت در آزمون دکتری هم از طریق سایت سنجش باید اقدام کنید. موفق باشید

بهار
دی ۹, ۱۳۹۴ ۸:۰۴ ب٫ظ

دوستان باور کنین آزمون کتبی که استاندارد نیست واقعا نمیتونه ملاک درستی برا سنجش باشه
همونطور که مصاحبه های با تعصب و از قبل مشخص شده ملاک مناسبی نیست

علی
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

دقیقا موافقم ازمون کتبی واقعا بی مفهمومه. اونم تو هر دانشگاه

raha
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۷:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

میشه بگین ملاک درست برا سنجش چی هستش؟؟

بهار
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  raha

مشکل ما اینه که همیشه خواستیم به جای فکر کردن برای حل اصولی مسایلمون اونها رو با روش هایی حل کنیم که قبلا نتیجه بخش نبوده. تو این ۵ -۶ سال که سازمان سنجش وارد بحث گزینش دانشجو در سطح دکترا شده هنوز نتونستن به یه ثبات برسن هر ساله یه سری مشکلات و اعتراضات پیش اومده و با تغییرات سالانه آزمون مشخصه که از عهده حلش برنیومدن و دارن به شیوه آزمون خطا عمل میکنه.
و دقیقا دلیلش اینه که خودشون محدود به دوتا مبحث کردن آزمون و مصاحبه.
افرادی که تو این سالها شرکت کردن انصافا چند درصد از سوالات راضی بودن؟ آیا واقعا سوالات روایی و پایایی کافی رو داشته؟ علرغم اینکه میگن آزمون در سطح لیسانسه ولی نفرات اول در بهترین شرایط در حدود ۵۵% میزنن یعنی سوالات روا نیست. بعضی سوالات چندگزینه ای هستن بعضیا جوابا غلط هستن هرچند ممکنه برخی از سوالات حذف بشن اما همه سوالات اشتباه حذف نمیشه. از اینجا میشه نتیجه گرفت حتی در طرح سوالات در این مقطع که خیلیم حساسه اصلا دقتی نمیشه.
از مصاحبه نمیگم که همه دل خونی دارن.

بنظر من سازمان سنجش، وزارت علوم باید یه سری ملاکهای رو بصورت عینی و شفاف برای پذیرش در مقطع دکترا در نظر بگیرن.
واقعا حیف نیست ما به جای اینکه وقتمون صرف مطالعه و پژوهش مفید بشه در طول سالیان بشنیم یه سری منابع عمومی بخونیم که اگر شانس بیاریم و از مرحله آزمون کتبی عبور کنیم تازه میرسیم جایی که پر از تبعیض و تعصبه

ندا 2
دی ۹, ۱۳۹۴ ۸:۰۰ ب٫ظ

من میخوام بدونم اعتبار آزمون امسال با توجه به تغییر منابع و عدم اعلام رتبه باز هم دو سال هست یا نه؟

مهسا
دی ۹, ۱۳۹۴ ۸:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  ندا 2

سلام
با شرایط موجود بعیده که اعتبار دوساله برقرار باشه.

Hamid
دی ۹, ۱۳۹۴ ۹:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

خیر دو سال اعتبار دارد اگر نخواد اعتبار داشته باشه که طرح مجلس اجرا میشد
و اصلا پاته طرح وزارت علوم همین دوسال اعتبار
یا اجرا نمیشه یا اگر اجرا بشه اعتبار داره

سرباز
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۸:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  Hamid

تغییر منابع؟منظورت چیه؟کدوم منبع تغییر کرده؟کدوم تغییر منابع؟ منابع امسال از تابستون اعلام شدن طرح مجلس هم هیچ ارتباطی با منابع نداره!!!!! بعید نیست سال بعد هم منابع همچنان در حد دروس پایه باقی بمونن

سعید(وبلاگ تلنگر ترانه)
دی ۹, ۱۳۹۴ ۷:۵۴ ب٫ظ

سلام…
دلیل عدم اعمال وزن ۵۰ درصد در امسال به گفته ی خود رییس سازمان سنجش دکتر خدایی اینه که:
بر اساس یکی از مواد یا تبصره های همین طرح سنجش و پذیرش، هر گونه تغییر باید یک سال قبل اطلاع رسانی شود.
تو همین سایت این خبرو زده بود دیگه…

مهسا
دی ۹, ۱۳۹۴ ۸:۴۷ ب٫ظ

دوست عزیز، خب چنین ماده یا تبصره ای در این قانون نیست!!

سعید(وبلاگ تلنگر ترانه)
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۸:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

چرا هست…
به مطالب قبلی همین سایت مراجعه کنید… جایی که طرح سنجش و پذیرش بیان شده…

نجوا
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۲:۵۰ ب٫ظ

خوب چرا برای تغییر منابع از یک سال قبل خبر ندادن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سعید(وبلاگ تلنگر ترانه)
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۸:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  نجوا

چون اون زمان هنوز قانون مجلس تصویب نشده بود و بنابراین این ماده هم طبعا وجود خارجی نداشته…

لطفا توجه کنید
دی ۹, ۱۳۹۴ ۶:۵۸ ب٫ظ

لطفا دوستان به یک نکته مهم توجه کنن و به جو سازی های مخالفین طرح وزارت علوم توجه نکنن; نکته اینکه وزن آزمون ب هیچ وجه ۱۰۰% به معنای پذیرش تمام داوطلبان در مرحله اول نیست; بلکه قراره هر دانشگاه یک ترازی مشخص کنه و هر داوطلبی ک تراز اون دانشگاه رو بیاره ب مصاحبه دعوت بشه. پس قطعا بسیاری از داوطلبان ب دلیل نیاوردن ترازهای تعیین شده ک کسب کردنشون چندان از آوردن رتبه در سالهای قبل آسانتر نیست، رد خواهند شد و تنها پس از این فیلترینگ هست ک اختیار ب دانشگاهها واگذار میشه. پس لطفا جوسازی نکنید و داوطلبان رو ناامید نکنید

مهسا
دی ۹, ۱۳۹۴ ۸:۴۸ ب٫ظ

سال گذشته هم دانشگاه ها حد نصاب داشتند دوست عزیز و برخی دانشگاه ها حد نصاب رو صفر اعلام کرده بودند.

Hamid
دی ۹, ۱۳۹۴ ۹:۱۲ ب٫ظ

دوست عزیز ترازو میارن پایین تا دانشجو خودتونو بگیرن و دستتون باز باشه بر انتخاب

saba
دی ۹, ۱۳۹۴ ۶:۲۰ ب٫ظ

اساتید با استفاده از تکنیک حدنصاب، عملا همون پارسال هم سهم ازمون رو صفر کردند و مصاحبه رو به ۱۰۰ رسوندن.اونا هرکی رو که نخوان بهش حد نصاب نمیدن و عملا اون طرف از گردونه رقابت حذف میشه حالا چه رتبش ۱ باشه چه ۱۰۰۰… بنابراین اول باید این حد نصاب برداشته بشه وگرنه در غیر اینصورت حتی اگه سهم ازمون ۵۰ هم بشه عملا با ندادن حد نصاب کاملا میشه تاثیر ازمون رو خنثی کرد..چون وقتی به کسی حد نصاب رو نمیدن دیگه اون فرد اصلا وارد مرحله رقابت نمیشه که بخواد درصد ازمون علمیش تاثیر گذار باشه براش..اگه کارنامه های نهایی پارسال رو نگاه کنین، میبینین که برای بچه هایی که حد نصاب نداده بودن بهشون دیگه حتی رتبه نهایی هم اعلام نشده بود و یعنی اینکه اونا کلا از رقابت حذف شده بودن و تاثیر ۳۰ درصدی ازمونشون هم واسشون عملا در نظر گرفته نشده بود. پس مشکل ما خیلی جدی تر از سهم ازمون هست.

زینب
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  saba

کاملا منطقی و درست گفتی
آفرین

نگار
دی ۹, ۱۳۹۴ ۶:۰۸ ب٫ظ

سلام دوستان. کسی میدونه تراز آزمون رو چطوری سازمان سنجش میسنجه؟

Geotechnical Engineer
دی ۹, ۱۳۹۴ ۷:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

درود بر شما.
اگر مثل آزمون های ۹۰ تا ۹۴ باشد:
فرض کنید:
میانگین وزنی دروس و معدل داوطلب i =
Mi

میانگین وزنی دروس و معدل داوطلبی که میانگین وزنی اش ماکزیمم شده m =
Mm

نمره تراز کارنامه = T

Mi / Mm * 10000 = T

مثلا در رشته شما میانگین وزنی داوطلب ماکزیمم (رتبه اول) برابر ۵۰% می شود و میانگین وزنی حضرتعالی ۳۰% شود، نمره شما۶۰۰۰ می شود. و طبیعتا نمره شخص ماکزیمم ۱۰۰۰۰ می شود.
موفق باشید.

نگار
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  Geotechnical Engineer

واقعا ممنون از توضیحاتتون

ندا 2
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  نگار

به نظرم بالاترین میانگین وزنی میشه تراز ۱۰۰۰۰ در هر رشته ای. میانگین وزنی هم خوش با توجه به ضریب هر درس گرفته میشه.

////
دی ۹, ۱۳۹۴ ۴:۴۱ ب٫ظ

۳۵ نفر در رشته ما امسال دعوت شده بود. مصاحبه از ساعت ۹ صب شروع شد و تا ساعت ۱همه مصاحبه شدن و خلاص.من سوال واسم که این ۳۵ نفر تو این چند ساعت محدود چطور صلاحیت علمیشون بررسی شد؟؟؟؟ یعنی چظور تشخیص دادن کی با سواده؟؟ اوضایی داریم به خدا!!!

نگران
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  ////

دقیقا همینطوره من رفتم مصاحبه فقط پرسیدن دانشگاهت کجا بوده و معدلت چنده واقعا متاسفم…

فیزیک
دی ۹, ۱۳۹۴ ۴:۱۱ ب٫ظ

یعنی همه شرکت کننده های آزمون برای مصاحبه دعوت میشوند؟ البته باتوجه به نمره به دانشگاه های مختلف؟

دکتریظ
دی ۹, ۱۳۹۴ ۳:۵۱ ب٫ظ

سلام
اون از جریان استعداد درخشان پارسال که انقدر داغون بود فقط یه سال نافذ بود و اینم از کنکور. بابا بیاید دهه شصتی ها رو کلا منفجر کنید بره هم خیال شما راحت شه هم ما

حامد
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۹:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  دکتریظ

حرف دلمون رو زدی. واقعا استعداد درخشان پارسال و قانون جدیدشون ما رو از بین برد

آزمون
دی ۹, ۱۳۹۴ ۳:۱۹ ب٫ظ

دوستانی که اینقدر به پژوهشی بودن تاکید می کنند به قول یکی از دوستان آن می شود دکتری پژوهش محور نه دکتری آموزشی-پژوهشی. همین ۱۰۰ درصد مصاحبه امسال هم ۱۰۰ درصد سوابق پژوهشی شما نیست حداقل نصف آن سابقه ی آموزشی و معدل و … شماست. ضمنا برخی دوستان مثلی که فراموش کرده اند حتی همین آزمون امسال هم در نهایت مصاحبه کتبی و یا شفاهی از دروس اختصاصی دارد… پس دوستانی که می گویند این آزمون خوب است و وقتشان را بیشتر به پژوهش دادند باید بدانند در نهایت خوانده شدن همان درس های تخصصی آن هاست که در همراهی با رزومه شان پذیرش نهایی شان را تایید می کند. پس چه بهتر به چای مطالعه دروس پایه در یک مرحله و دروس تخصصی در مرحله دیگر آزمون ۵۰-۵۰ از همان ابتدا تکلیف میزان مطالعه را تعیین کند و در ادامه رزومه هم با سهمی معقول مورد بررسی قرار گیرد.

شیوا
دی ۹, ۱۳۹۴ ۳:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  آزمون

دوره دکترا باید با دوره ارشد متفاوت باشد. اگر قراره مانند ارشد هم اموزش باشد پس چه فرقی دارن این دو دوره. پس منطقی تر این هست که بیشتر پژوهشب باشد. در ضمن ما که من خودم مدرس داتشگاهم و به مطالب تخصصی اگاهی دارم و معدلم هم بالای ۱۸می باشد. منظور من و دوستان موافق این طرح اینکه ما از صد،کنکور رد بشیم در زمان مصاحبه با یاری خدا انشالاه واقعا کسیکه لیاقتشو رو داره قبول بشه. ما هیچوقت از درس جدا نبودیم. فقط این کنکورهای که منابع مشخص ندارند ما را از راه پیدا کردن به دکترا مانع شده اند.

شاهرخ
دی ۹, ۱۳۹۴ ۶:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  شیوا

شیوا خانم، شما با این نگارش شیوایتان، لطفا بفرمایید که ملاک ارزیابی کارهای پژوهشی چیست؟ آیا در مصاحبه ۱۰ دقیقه ای مجالی برای عرض اندام داوطلب باقی خواهد ماند… کسی به امتیازدهی مقالات اعتراض نکرده بلکه اختصاص ۱۰۰ درصدی مصاحبه اجحاف بزرگی در حق داوطلبان امسال هست…

مهندس شیمی
دی ۹, ۱۳۹۴ ۶:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  آزمون

من هم خودم مدرس دانشگاه هستم و کاملا مسلط به دروس تخصصیم هستم هیچ هراسی هم از آزمون ندارم…اصل اینه که باید نگرش نسبت به این مقطع متفاوت بشه…دکترا ۴ سال طول میکشه که از این ۴سال فقط یک سال اون درس و واحداهای تکمیلی هستش ۳ سال دیگش همه ریسرچه در حالیکه ارشد ۲ ساله که یه سالش درسه یه سالشم پایان نامست پس سهم ۵۰-۵۰ برای ارشد میتونست پسندیده باشه ولی برا دکترا خیر…پس باید کسی وارد این مقطع بشه که با پژوهشو تحقیق آشنا باشه باید البفاشو تایه دور توی ارشد گذرونده باشه تا بتونه توی دکترا بطور کامل تقویتش کنه نکه تازه با ورود به دکترا بخواد بفهمه تحقیق چیه مقاله چیه…

ما نگرانیموون بابت خودمون نیست بابت اینه که متاسفانه افرادی دارن دکتر میشن که هنوز همون دید و همون روحیه کارشناسی رو نسبت به این مقطع دارن و اساتید هم کاملا ناراضی هستند از این بابت چون دست اونا هم بسته شده دیگه نمیتونن اونطور که باید کار کننو به نتیجه برسن موضوعی رو که قبلا دانشجوی دکتراشون در عرض ۱-۲ سال به نتیجه میرسوندن مقالشو مینوشتن و همه چیشو انجام میدادن الآن باید ۴ سال تمام و حتی بیشتر وقت براش تلف کنن تا این دانشجوی جدید رو هل بده به سمت کار و نتیجه…

حامی
دی ۹, ۱۳۹۴ ۷:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس شیمی

سلام
به نظر شما استادی که چندین سال کارش تدریس در دانشگاه هست چطور نمیتونه از یه داوطلبی که شاگردش بوده در ازمون رتبه بالاتری بگیره ؟
تازه از همون مطالبی که به دانشجواش
میگفته و راهنمایی اش میکرده!!!
پس اگر فقط ازمون ملاک باشه(مثل تخصص پزشکی) بازم شما نبایستی دلهره داشته باشی
در اینجا فقط یه سهمی برای ازمون در نظر بگیرن منطقی تر هست۵۰-۵۰ ماهم نمیگیم مصاحبه کلا برداشته بشه

سمیرا معدنی
دی ۹, ۱۳۹۴ ۳:۰۸ ب٫ظ

دوستانی که با ۱۰۰ بودن مصاحبه موافقن تابحال تو مصاحبه ای شرکت کردن؟ من پارسال مصاحبه تربیت مدرس رفته بودم هیچ سوال تخصصی نپرسیدن. اگه مصاحبه ها اون چیز ایده آلی که تو ذهنتون هست باشه که خیلی خوب میشه. اما در واقع اینطور نیست. اساتید خواه نا خواه دانشجو رو با رتبه ی کنکورش میسنجند.

فرهاد برقی
دی ۹, ۱۳۹۴ ۵:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا معدنی

بله من تو مصاحبه شرکت کردم و رد هم شدم!!!
کنکوری که فقط از جزوات برخی اساتید سوال طرح بشه کنکور نیست.
لذا ما ترجیح میدیم سهم مصاحبه امسال ۱۰۰ درصد باشه

مدیریت ورزشی1
دی ۹, ۱۳۹۴ ۲:۵۶ ب٫ظ

با سلام خدمت همه داوطلبان گرامی
هرکسی برای ازمون دکترا و درصد بین مصاحبه و نمره ازمون نظر خودشو اعلام میکنه ولی دوستان دقت کنید حتی اگه صد مقاله هم داشته باشین و به دروس تخصصی رشته خود مسلط نباشید هنگام حضور در کلاس درس و تدریس داشتن هزار مقاله هم دردتونو درمان نمیکنه و اکه شدید استاد و رفتید کلاس دانشجو از شما مطلب درسی با تسلط مطلق میخاد.خواهش میکنم همکی با نظر منطقی سعی کنیم سازمان سنجش و وزارت علوم را وادار کنیم که همان ۵۰ به۵۰ مصوب برای سال بعد را امسال اعمال کنند و بجای دروس پایه کارشناسی دروس تخصصی در ازمون امتحان کرفته بشه و زمان ازمون به دو سه ماه بعد موکول بشه تا حق دوستانی که مطالعه داشتند هم ضایع نشه.

علی
دی ۹, ۱۳۹۴ ۲:۵۴ ب٫ظ

بنده با وزن ۵۰درصد برای همین منابع موافقم. لطفا کمکمون کنید تا ناعدالتی برای ما پیش نیاد

شیوا
دی ۹, ۱۳۹۴ ۲:۴۸ ب٫ظ

با سلام
دوستان ازمون امسال یک فرصت طلایی واقعا. چون افرادی که در زمینه پژوهش فعالند میتونن راه پیدا کنن. دوره دکترا یعنی پژوهش مانند کشورهای اروپایی که ازمونی گرفته نمیشه . اوناییکه مقاله خریدن سوای ماها هستن که عمرمون رو پای درس و نوشتن مقاله گذاشتیم. من خودم فارغ التحصیل دانشگاه ازادم.ولی در زمینه پژوهش تمام تلاش خودمو کردم. سه تا مقاله ای اس ای نمایه شده در تامسون رویتر دارم.یکی هم ساب میت کردم. یکی علمی پژوهشی دارم و یک فصل کتاب انگلیسی و حدود چندین کنگره ملی و بین المللی. من تمام امیدم به ازمون امساله. چون به نظرم میتونه شانسی باشه برای پژوهشگران. البته در کنار پژوهش درسم میخونم. امیدوارم امسال همه عزیزان که تلاش کردن قبول بشن

حامد
دی ۹, ۱۳۹۴ ۳:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  شیوا

سلام، موافقم. رشته شما چیه؟

شیوا
دی ۹, ۱۳۹۴ ۳:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

میکروبیولوژی

نگار
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۸:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  شیوا

انشالله قبول میشید امسال. به حرف کسایی که میگن دانشگاه دولتی اعمال سلیقه زیاده گوش نکنید. من دانشگاه دولتی تراز اول درس میخونم. شما مطمئنا قبولید روزانه

حسین
دی ۹, ۱۳۹۴ ۲:۱۸ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان گرامی،
به نظر من سهم ۱۰۰ درصدی برای مصاحبه بسیار کار خوبیه.
هر کسی محق باشه حتما از آزمون غربال‌گری عبور می‌کنه و وارد مصاحبه می‌شه. اونجاهم اگه واقعا محق باشه قبول می‌شه. استادا فرق داوطلب کار بلد رو از بقیه تشخیص می‌دن. اوناهم قطعا کسی رو می‌خوان که از سواد کافی برخوردار باشه.

علی
دی ۹, ۱۳۹۴ ۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

چه تضمینی میکنید که با این وزن مصاحبه! ناحقی پیش نیاد

nobody
دی ۹, ۱۳۹۴ ۲:۱۵ ب٫ظ

لطفا یکی جواب بده کنکور امسال ۲ سال اعتبار خواهد داشت؟ اگر کسی سال بعد بره مصاحبه شامل طرح ۵۰-۵۰ میشود یا نه؟

Amin
دی ۹, ۱۳۹۴ ۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  nobody

بله دو سال اعتبار خواهد داشت میتونین بخشنامشو از همین سایت دانلود کنید تو چند صفحه قبل وجود دارد

nobody
دی ۹, ۱۳۹۴ ۶:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  Amin

اگر ۲ سال اعتبار داشته باشه یعنی اگه من سال دیگه برم مصاحبه بدم ضریب کنکوری که دادم میشه ۵۰ درصد؟؟؟

Amin
دی ۹, ۱۳۹۴ ۹:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  nobody

بله میتونین چون طرح وزارت علوم و اگر اجرا نکنن از نظر حقوقی قابل پیگیری

nobody
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  Amin

من خیلی نگرانم. همه برنامه ریزیهام بهم ریخته با این اوضاع. اینا راه های دور زدن رو خیلی خوب بلدن. خیلی راحت میتونن بگن این طرح فقط برای کنکور ۹۶ قابل اجراست و سالهای قبل شامل این طرح نمیشه

رسول
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱:۵۴ ب٫ظ

به نظرم باید یه مرزی بین اعمال نظر شخصی اساتید و حق استاد برای کار کردن با دانشجو قائل شد
این حق استاد هست که بین شما انتخاب کنه و تبعیض نیست … شما فکر کنید با یه دانشجو ۲ سال ارشد کلاس داشتین ، پایان نامه داشتین ، مقاله کار کردین، از نظر نظم و دانش کاری اون رو سنجش کردین … بعد آیا این دانشجو رو ول می کنید و می رید کسی رو میگیرید که نمی دونید چطور روحیاتی داره ؟
من به شخصه اسم این رو تبعیض نمی ذارم بلکه میگم در همه جای دنیا این حق استاد هست که دانشجوی خودش رو خودش انتخاب کنه

Hamid
دی ۹, ۱۳۹۴ ۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

مگر استاد هزینه تحصیل و تأمین میکنه که کسی رو انتخاب کنه که با روحیاتش همخون باشه یا مگر استاد خودش درامد زایی میکنه که مستقل اعمل سلیقه کنه
دولت داره حقوق استاد میده هزنیه دانشگاه رو میده هزینه دانشجو رو میده
وظیفه شون کسی که لیاقت داره انتخاب کنه نه رو حیاتش همخونه

رسول
دی ۹, ۱۳۹۴ ۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  Hamid

خوب شما چرا فکر میکنید کسی که انتخاب میشه لیاقت لازم رو نداشته ؟
تمام دوستان یک حرف می زنن: ما رفتیم مصاحبه بعد یکی که از ما بدتر بود انتخاب شد!
این درست نیست …
در ثانی مگر در محل کار شما حقوق تون رو از رئیس بخش تون میگیرید ؟ حقوق شما از کل سازمان داده میشه ولی باید تعامل لازم رئیس و کارمند باشه

Hamid
دی ۹, ۱۳۹۴ ۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

فکر نمیکم چیزی که ثابت شد هستش از همین نظر سنجی کنکور ٩۴ میشه متوجه این امر شد
اعمال سلیقه موج میزنه اساتید کاملا دل به خواهی انتخاب میکنن بدون توجه به هیچ ملاکی فقط نظر شخصی
کسی که سلیقه ای انتخاب بشه لیاقت به هیچ عنوان نداره
چند سال که انتخاب واگذار شده به اساتید و هیچ پیشرفته علمی قابل توجه ای صورت نگرفتم در زمینه علمی جز به وجود اومدن بنگاه های دلالی برای پذیرش در مقطع دکترا
هیچ جای تو هیچ ارگانی کسی اعمال سلیقه نمیکنه براساس مقررات وظیفه خودشونه انجام میدن

saba
دی ۹, ۱۳۹۴ ۶:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

روحیات؟؟؟؟؟ از کی تا حالا روحیات افراد قراره تعیین کنه کی دکترا بخوونه و کی نخونه؟ ازکجا معلوم که این دانشجوی جدید روحیش بهتر از اون قبلی نباشه؟!! .صرف اینکه استاد اونو نمیشناسه دلیل بر ناکارامد بودنش نیست.

میثم
دی ۹, ۱۳۹۴ ۸:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  saba

منظورم از روحیات روحیه پژوهشی و حضور منظم در سر کلاس و… بود که در ۱۵ دقیقه مصاحبه نمیشه فهمید داوطلب در دانشگاه هست یا نه فقط گاهی سر میزنه؟
شما بگید از کجا معلوم اونی که قبول میشه و استاد هم میشناسه ضعیف بوده؟
من میگم از کجا معلوم انتخاب استاد، انتخاب بهینه تری نباشه؟ چرا همه بهینه بودن رو حق خودشون میدونن؟

ریاضی کاربردی گرایش تحقیق در عملیات
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱:۵۰ ب٫ظ

ثبت نام آزاد تمدید شده یا نه ؟

مممم
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱:۳۱ ب٫ظ

من با وجود دو مقاله پژوهشی چاپ شده و یکدونه پذیرش و مدرک زبان..میگم کنکور یا نباید باشه یااگه باشه باید سهمیه داشته باشه.چون ما در طول مدت چهار ماهی که پشت کنکور هستیم و وقت میذاریم میتونیم پنج تا مقاله بنویسیم.بنابرین حق اونایی که نشستن درس خوندن ضایع میشه.یا کنکور نبکنکور بردارید یا هم ایکنه سهمشو در نظر بگیرید.

مهندس شیمی به حامی
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱:۰۶ ب٫ظ

دوست عزیز کسی از آزمون هراسی نداره بحث اینه که مقطع دکترا یعنی تحقیق و پژوهش اگه رتبه یک باشیم و نتونیم حتی یه مقاله علمی پژوهشی هم بنویسیم دکترامون چه ارزشی داره؟؟؟؟؟ تا کی باید آزمون توی ایران برگزار بشه؟؟؟اگر همین آزمون نبود مطمئن باشین بازار مقاله نویسی اینقد داغ نمیشد، چون دانشجو مطمئن بود که اساتید کار تاپو میپذیرن و دیگه به دنبال خرید مقاله نبودن که صرفا امتیازش توی جدول براش رد بشه… باید این حق به استادای ایران داده بشه تا بتونن با کمک دانشجویان خوب و نخبه ایده ها و طرحاشونو توی جهان به اثبات برسونن، اگه دانشجو ضعیف باشه استاد هم بی انگیزه میشه و نمیتونه کاری از پیش ببره… شما نگران اعمال سلیقه هستید بله حق دارید، ولی عوض گرفتن آزمون راههکارهای دیگه ای رو باید برای جلوگیری از اعمال سلیقه طرح ریزی می کردن مثل تشکیل یه کمیته تخصصی در هر گروه و یا هزاران راه دیگه دلیل نمیشه که ما تا عمر داریم باید هی توی ایران آزمون بدیم اونم آزمونای غیراستاندارد که حداقل توی رشته ما شاهد غیراستاندارد بودنش بودیم خدا میدونه بقیه رشته ها چطور بودن؟؟ من موافق ۰-۱۰۰ هستم..بنظرم باید و باید آزمون حذف بشه نه فقط امسال بلکه برای همیشه.. باید کم کم ارزش علم توی ایرانو ببریم بالا مگه سراسر جهان که استاد دانشجوشو مشخص میکنه از علم عقب موندن که ایران با اجرای اینکار بمونه؟؟؟؟باید دکترا توی تمام دانشگاههای ایران اعمم از دولتی آزاد پیام نور و…کیفی بشه نه کمی…تبعات منفی ای که شیوه آزمون… ادامه نظر»

Hamid
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱:۴۰ ب٫ظ

تا وقتی که مقاله بشه خرید رزومه بشه جمع کرد و اعمال سلیقه صورت بگیره امکان نداره بشه کنکورو حذف کرد
دوست عزیز یکم سرچ کنید بکنید ببینید چندتا مقاله خوب داریم تو ژورنال های معتبر به ندرت میشه پیدا کرد
نه تنها نباید حذف بشه بلکه ١٠٠٪‏ بهتر وزن کنکور باشه تا وقتی میتونیم جلوی خرید رزومه و اعمال سلیقه رو بگیریم

علی ،جزا
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱:۴۰ ب٫ظ

“یاحق” اول سلام ،دوست عزیز حرف هایتان کاملا شعار است ، چرا چون دانشگاه ها فکر کیفیت نیستند فقط فکر جذب دانشجو و.. و بلعکس دانشجو هاهم اکثرشان(٨٠٪‏) فکر گرفتن مدرکی هستند بعد درباره کمیته ای که گفتید اگر تشکیل بشه اساتید محترم سلیقه ای عمل نمی کنند ،مطمعن باشید اگر می شد خیلی قبل تر از نظر شما اعمال می کردند درباره مقاله هم بگویم که این قسمت سخنانتون که دکتری = (دکتری یعنی تحقیق و پژوهش ) اسم این نوع دکتری (پژوهش محور) نام دارد نه دکتری !*اموزشی*! وپژوهشی ، [من موافق با ۵٠٪‏-۵٠٪‏ می باشم]

حامی
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱:۵۹ ب٫ظ

سلام دوست عزیز
تا زمانی که اعمال سلیقه هست بایستی آزمون باشه
چون برای خودم اتفاق افتاده
چطور میشود با یه رزومه با سطح متوسط در سهمیه روزانه در مصاحبه قبول نشی اما در پردیس همون دانشگاه با همون رزومه با همون مصاحبه کننده هاقبول بشی

شاهرخ
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱:۰۰ ب٫ظ

به نظر من در اینکه باید طرح ۵۰-۵۰ امسال اجرا بشه شکی نیست ولی موضوع سر منابع امتحانه…واقعا بی معنی که از دروس پایه و عمومی بخان ۵۰ درصد تاثیر قبولی دکترای تخصصی یک داوطلب رو تعیین کنند… باید منابع آزمون مثل سال قبل بشه…آخه اسم امتحان دکترای تخصصیه، بعد میان آزمون عمومی میزارن…
یک پیشنهاد: بیان اعلام کنند که منابع مثل سال گذشته هست و برای وقت بیشتر داوطلبان، تاریخ امتحان رو بندازن عقب..
اون دوستایی که ممکنه اعتراض کنن که الان دیره و منابع تخصصی رو نخوندند، باید خدمتشون عرض کنم که برای مصاحبه که حتما باید دروس تخصصی رو بخونن.. پس چیزی رو از دست نمیدن…

آریان
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱:۰۰ ب٫ظ

به نظر من که باید آزمون باشه… چرا بعضی از دوستان میگن نباید باشه نمیدونم… یعنی چه فقط کار پژوهشی… الان طرف تازه فارغ التحصیل شده ۴۰ ۵۰ تا مقاله داره آخه از کجا…. کار پژوهشی هم دیگه خریدنی شده….بنابراین حذف آزمون اشتباه است…

پریسا
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۶ ب٫ظ

مصاحبه پارسال بعد ۱۵ ساعت تو اتوبوس نشستن سه نصف شب رسیدم شهر مورد نظر حتی دانشگاه اجازه نداد دادخل دانشگاه باشیم صبح رفته بودم مصاحبه اصلا نمیفهمیدم چی میگم کل مصاحبه ۵ دقیقه بود این نشون میده کی صلاحیت داره یا نه

نازلی
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

خواهشا طرح ۵۰-۵۰ امسال اجرابشه لطفا مسئولین پیگیری کنند. معنی نداره که این طرح ۰-۱۰۰فقط امسال اجرابشه، اگه طرح درستی بود تغییرش نمیدادن یا فقط یه سال اجرایی نمیشد پس قطعا ۵۰-۵۰ عادلانه تره

ناتالی
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  نازلی

باشه بهشون میگم

رنگین کمان
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۷ ق٫ظ

منم موافق ۱۰۰% و حتی حذف کنکور هستم,تا کی باید کنکور بدیم, دکترا یعنی کار پژوهشی و تعامل با استاد, چزا بعضی دوستان هی از اعمال سلیقه اساتید اعتراض میکنن, دکترا همینه دیگه.اخه یه ازمون کجا میتونه تعیین کنه که صلاحیت ورود به دکترارو دازی یا نه, بابا دیگه استرس برا کنکور دادن کافیه, استرس کنکور و رتبه….

حامی
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  رنگین کمان

با سلام
یه سوال دارم از اون دوستانی که میگن ۰-۱۰۰مناسبه
مگه شما تو دانشگاه محل تحصیل همون دروس بقیه دانشگاه ها رو در اون رشته نمیخونید که از ازمون گریزانید کسی که به خاطر استرس نتونه امتحان بده فکر نکنم که برای مقطع دکتری فرد مناسبی باشه!!!

آریان
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  حامی

به نظر من هم که باید آزمون باشه… چرا بعضی از دوستان میگن نباید باشه نمیدونم… یعنی چه فقط کار پژوهشی… الان طرف تازه فارغ التحصیل شده ۴۰ ۵۰ تا مقاله داره آخه از کجا…. کار پژوهشی هم دیگه خریدنی شده….بنابراین حذف آزمون اشتباه است…

حامی
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳ ق٫ظ

با سلام
سهم ۵۰-۵۰عادلانه هست چون در مصاحبه دیگر اعمال سلیقه نمیشه
بعدشم این ازمون از همه داوطلبان اون رشته گرفته میشه چرا بعضی ها از ازمون
گریزان هستند!!!
مگه از همون دروس تدریسی زمان دانشگاه گرفته نمیشه که تو همه دانشگاهها تدریس میشه!!!
مثلا ازمون تخصص پزشکی فقط فقط ازمون ملاک قبولی هست دیگر مصاحبه ای وجود ندارد

پردیس
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  حامی

چرا بعضی ها از مصاحبه ۱۰۰% گریزان هستند؟؟!!

حامی
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  پردیس

با سلام
مصاحبه رو کسی نفی نکرد
اگر اینطور بود که یه داوطلب از یه رشته دیگه که ربطی به رشته مورد نظر در مقطع دکتری نداشت با گذراندن موفق ایتم ازمون به مقطع دکتری در رشته امتحانی میرسید
بعدش من گفتم ۵۰-۵۰ که سهم مصاحبه هم حفظ بشه
یه جوری میگید که انگار دیگران بدون کار پژوهشی هستند

Hamid
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  پردیس

چون خریدنی شده رزومه

نگار
دی ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  Hamid

خریدنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/فک کنم استادی که مقاله زیادی داره میتونه بین مقالاتی که نتیجه پژوهش یا داده سازی هست فرقی قائل بشه

میثم
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۸ ق٫ظ

به نظرم چون منابع رو تغییر دادن نمیشد سهم ۵۰-۵۰ رو اجرا کرد
خدمت دوستانی که میگن فرق نداره و آزمون سخت باشه برای همه سخته و آسون باشه برای همه آسونه باید بگم که : آیا میشه برای ورود به مقطع دبیرستان از مقطع ابتدایی سوال بدید و بعد بگید برای همه آسونه؟
اگه قرار بود کنکور ۵۰ درصد سهم داشته باشه باید منابع سال ۹۲ -۹۳ اجرایی میشد

Hamid
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  میثم

پس تکلیف دوسال سهم این ازمون چی میشه اگر بخواد اجرا بشه با همین منابع دوسال دیگه هم اعتبار داره و بطور حتم چون منابع کارشناسی هم تراز بالا میارن و تداخل پیدا میکنه با سال های دیگه

میثم
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  Hamid

احتمالا این آزمون اسفند ماه، اعتبار ۲ ساله نداره و فقط برای زمانی معتبره که ۰-۱۰۰ باشه

Hamid
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

اینکه قانون نیست طرحش که از همین سایت منتشر شد جزو شرایطش دوسال اعتباره

آمنه
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۹ ق٫ظ

میخام یه چیز بگم و به همه این بحث ها خاتمه بدم. سال پیش برای مصاحبه شونده ها یه طرح جدید درآوردند بنام حد نصاب مصاحبه. تا پارسال فقط دانشگاه تهران حد نصاب داشت و سال پیش همه دانشگاه ها اونو اعمال کردند. قضیه اینه که وزن آزمون کتبی هر چی باشه و رتبه تو حتی یک هم که باشه، اساتید باید دلشون بخاد که حدنصاب مصاحبه رو بهت بدن که قبول شی. اصرارنکنید که وزن مصاحبه بشه پنجاه یا هفتاد یا صد یا یک!!! تا وقتی هر دانشگاه و استادی واسه خودش دانشجو بگیره و دانشگاه دستش تو حدنصاب مصاحبه باز باشه، همین آشه و همین کاسه. پارسال کم نبودن رتبه یک و تک رقمی که بخاطر صدم درصد حد نصابو بهشون ندادن. راه حلش اینه که یا مصاحبه ها متمرکز بشه(مثل دانشگاه آزاد) که اساتید اعمال سلیقه نکنن ویا این حد نصابو بردارن.

حسین
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  آمنه

کاملا درسته

raha
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  آمنه

موافقم

saba
دی ۹, ۱۳۹۴ ۶:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  آمنه

افرین..دقیقا همینطوره..اساتید با استفاده از تکنیک حدنصاب، عملا همون پارسال هم سهم ازمون رو صفر کردند و مصاحبه رو به ۱۰۰ رسوندن.اونا هرکی رو که نخوان بهش حد نصاب نمیدن و عملا اون طرف از گردونه رقابت حذف میشه حالا چه رتبش ۱ باشه چه ۱۰۰۰… بنابراین اول باید این حد نصاب برداشته بشه وگرنه در غیر اینصورت حتی اگه سهم ازمون ۵۰ هم بشه عملا با ندادن حد نصاب کاملا میشه تاثیر ازمون رو خنثی کرد..چون وقتی به کسی حد نصاب رو نمیدن دیگه اون فرد اصلا وارد مرحله رقابت نمیشه که بخواد درصد ازمون علمیش تاثیر گذار باشه براش..اگه کارنامه های نهایی پارسال رو نگاه کنین، میبینین که برای بچه هایی که حد نصاب نداده بودن بهشون دیگه حتی رتبه نهایی هم اعلام نشده بود و یعنی اینکه اونا کلا از رقابت حذف شده بودن و تاثیر ۳۰ درصدی ازمونشون هم واسشون عملا در نظر گرفته نشده بود.

ج
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۹ ق٫ظ

بنده موافق ۵۰-۵۰ چون عمال سلیقه خیلی کم میشه.من پارسال با رتبه عالی و رزومه نسبتا خوب رد شدم این دلیلش اعمال سلیقه نیست رتبه ۱۰۰وگرفتن.برو انقلاب آی اس سی وآی اس آی مثل نقل و نبات ریخته خداشاهد راس میگم.

ای ...
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۹ ق٫ظ

سلام دوستان من شبانه مجاز شده بود. الان میتونم برا تکمیل ظرفیت روزانه ها رو هم انتخاب کنم؟

soha
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۷ ق٫ظ

به نظر من ؤزن ۵۰-۵۰ عادلانه تره.
چؤن مصاحبه عادلانه اجرا نمیشه و دست اساتید برای تبعیض کاملا بازه.

ب
دی ۹, ۱۳۹۴ ۹:۵۵ ق٫ظ

سلام
رزومه من خیلی قوی نیست فقط ۲ تا کتابه. دانشگاه لیسانس و ارشدمم پیام نور بوده
ولی با این اوصاف واقعا به نظرم گرفتن آزمون کتبی عین بی عدالتیه
چون منابع اصلا مشخص نیست اساتید محترم هم که اکثرا از جزوات درسی خودشون سوال میدن. خیلی از سوالات هم سر جلسه اشکال دارن یا چند گزینه ای هستن یا بی جواب جوری که عر سال بعد آزمون یه تعدادی تصحیح و برخی حذف میشن و بیشترش باقی می مونه.
بهتر بود شیوههای ارزشیابی تو مصاحبه رو عینی و استاندارد و میکردن و انقد سر بالا و پایین گردن درصدها وقت خودشون و ماها رو نمیگرفتن

......
دی ۹, ۱۳۹۴ ۹:۳۱ ق٫ظ

۵۰-۵۰

حامی
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  ......

درسته

...
دی ۹, ۱۳۹۴ ۷:۴۰ ق٫ظ

البته خیلی ها هم موافق ۱۰۰-۰ هستند.

من
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱:۵۴ ق٫ظ

سلام من با مصاحبه صد موافقم پارسال تو کنکور حقم خیلی ضایع شد و وقتی به طراح سوال اعتراض کردم گفت تمام جوابها تو جزوش بوده! !!من شیراز اون تهران! دانشجوهاش هم که میدونستن چه خبره جزوه هاشون رو به کسی نمیدادن.اون دانشگاه آزادی که فکر میکنه با کنکور موفق میشه و از مصاحبه میترسه بدونه که تو کنکور خیلی بیشتر حقها خورده میشه.تازه من دانشگاه سراسری هم بودم.

آزمون
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱:۰۰ ق٫ظ

الان این سهم ۰-۱۰۰ که واسه امسال هست و مصاحبه نقش تعیین کننده دارد و مطمئنا تعداد بیشتری با وجود تراز نسبت به حالت رتبه ای برای یک محل به مصاحبه دعوت می شن این وسط چه تفاوتی با استعداد درخشان ها که آخرین بخش نامه ۷۰ امتیاز را برای آن ها در نظر گرفته که انگار همان تاثیر بالای مصاحبه و رزومه است، وجود دارد؟ آیا نباید با وجود آزمون این چنینی آیین نامه استعدادها را حداقل به حالت قبل برگردانند تا این وسط حداقل استعداد درخشان معنا پیدا کند؟

دانشجوی دکتری
دی ۹, ۱۳۹۴ ۰:۵۹ ق٫ظ

به عنوان یه دانشجوی ترم اول دکتری به دوستان داوطلب بگم که که این وزن ازمون و مصاحبه ۰-۱۰۰ که فقط همین امسال برای اولین و اخرین بار اجرا میشه شاید یه فرصت طلایی باشه! هیچوقت ازمون نتونسته معیار سطح دانش علمی فرد باشه چون فقط ۲ سوال اختلاف ( با چاشنی شانس- بی دقتی یا هرچی) میتونه رتبه دو نفر رو به شدت تغییر بده! و این ملاک منصفانه ای برای سنجش نیست! وزن علمی داوطلب توی مصاحبه کاملا مشخص میشه! و اگر اسایتد ضوابط پذیرش را رعایت کنند این شیوه بسیار عادلانه است!

آزمون
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱:۳۴ ق٫ظ

ولی اصلا جالب نیست که به جای مثلا ۲۰ نفر که برای ۲ تا ظرفیت با رتبه به مصاحبه دعوت می شن مثلا با لحاظ تراز ۵۰ نفر دعوت بشن. از یک دیدگاه دیگر شاید چون شانسی هم ایجاد شده که در بین مصاحبه شونده ها باشی خوشایند به نظر برسد ولی باید قبول کنی که قبلا با یک رتبه غیرمجاز تکلیف معلوم بود و اگر جز رتبه هابودی و با رزومه ای متوسط به بالا قبولیت هم معلوم بود حال برای ۲ تا ظرفیت باید بروی و با ده ها نفر دیگر که مطمئنا ۱۰ نفر رزومه قوی تر از تو پیدا می شوند رقابت کنی و در آخر هم…

......
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۷ ق٫ظ

“” فرصت طلایی “” !!!!

علیرضا
دی ۹, ۱۳۹۴ ۰:۳۳ ق٫ظ

بابا ۱۰۰درصد باید پژوهش و کارهای علمی یک فرد مورد چالش قرار بگیره کجای دنیا کنکور دکتری از دروس کارشناسی می گیرند؟؟؟؟؟
دوستانی که میگن مقاله آی اس آی خریدنیه برای هر رشته ای نیست
بچه های فنی مهندسی مثل برق کامپیوتر مکانیک باباشون در می آد یه مقاله خوب علمی توی مجلات عالی چاپ کنند.

لیلا
دی ۹, ۱۳۹۴ ۸:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا

کاملا موافقم.من موافق مصاحبه ۱۰۰ هستم.

طاها
دی ۹, ۱۳۹۴ ۰:۲۹ ق٫ظ

این طرح اگه امسال اجرا بشه مشکلی نداره اما اگه امسال اجرا نشه مشکلات زیادی برای سازمان سنجش و متعاقب اون برای وزارت علوم به همراه خواهد داشت.
از وزارت علوم تقاضای اجرای اون در امسال رو داریم.

زینب
دی ۹, ۱۳۹۴ ۰:۰۶ ق٫ظ

کاملا موافقم. این معنا نداره که مجلس قانونی رو تصویب کرده و اکثر بچه ها هم از روند ثابتی که این آزمون به خودش میگیره راضی هستند، چرا اجرا نمیشه؟! و از طرف دیگه از بلا تکلیفی امتحانات متفاوت ، آزاد یه جور و سراسری یه جور دیگه( از حیث منابع و وزن امتحان و مصاحبه)، خلاص میشیم، بخدا تمومش کنید.

دانشجو
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۰ ب٫ظ

سلام
۱-منظور از سوابق پژوهشی، تحقیقات و کارهای پژوهشی در حین تحصیله یا بعد از فارغ التحصیلی هم می تونه باشه؟مهمه چه زمانی باشه؟مرسی
۲- این درسته که به مقالات غیرازپایان نامه امتیاز کمترداده میشه و دقیقا مطابق ایین نامه ارتقا عمل میشه؟

برنامه درسی
دی ۹, ۱۳۹۴ ۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

سلام دوستان ضمن احترام به همه دوستان داشتن مقاله ارزشمند است اما مقاله در چه ژورنالی من ژورنال های معتبری از سایت انتشاراتی فرانسیس تایلور در قسمت ارشیو چند ساله اشان که نگاه می کنم بندرت مقاله از افراد ایرانی میبینم همچنین سایت های معتبر دیگر مثل الزیور و … هم همین وضعیت هست. دوستانی که این همه از مقاله و کارهای پژوهشی حمایت می کنند مقال هایشان در کجا چاپ شده خدای نکرده از نوع پولی هندی و پاکستانی و ارمنستان و اکراینی نباشد…. به قول شکسپیر هیاهوی زیاد برای هیچی

علی
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  برنامه درسی

جناب متفکر…برای فهمیدن آی اس آی بودن یه مقاله باید به سایت ThOmSOn مراجعه کنی…و وقتی اسم ژورنال مربوط به هر سالی که مد نظرت باشه تو فایل مربوط به سایت باشه یعنی اون ژورنال آی اس آی هست..محض اطلاعت آی اس آی بودن ربطی به کشور نداره حتی هند و پاکستان و ارمنستان و بورکینو فاسو هم آی اس آی داره…وضمنا اکثر مقالات معتبر از یه تعداد صفحه به بالا رو ممکنه از پرداخت معاف نکنند یعنی مثلا شما بیست صفحه مقالت باشه شاید برای ۵ صفحه مثلا یه هزینه ای پرداخت کنی…مقاله امریکایی با ایمپکت فاکتور ۴.۵ سراغ دارم که از شش صفخه به بالا برای هر صفحه ۵۰ دلار هزینه چاپ رنگی میگیره..

مریم
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۴ ب٫ظ

منظورشان آینه سال دیگر منابع باز تغییر میکند؟

ندا
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۰ ب٫ظ

یه سال که ۵۰ بود. پس چرا اون سالم ناراضیا زیاد بودن؟ باور کنید صد با پنجاه فرق زیادی نداره ولی منابع آزمون و تغییرشون خیلی مهمه و اعتبار آزمون هم که قرار بود برای دو سال باشه بازم مهمه

Hamid
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۰ ب٫ظ

ما هم تعدادمون خیلی زیاد برای سهم دادن به ازمون که امسال اجرا بشه تا جلوی اعمال سلیقه و خریده مقاله گرفته بشه تاحدودی

ندا
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  Hamid

این خرید مقاله چیه این وسط!!!!! اگه خرید مقاله به این راحتی بود که الان همه استاد تمام بودن. ول کنید این حرفارو مقاله داشتن کار هر کسی نیست. مقاله های تقلبی هم قبلا قانون اومده که باهاشون شدیدا برخورد خواهد شد. پس خودتون رو گول نزنید

Hamid
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  ندا

شما در جریان نیستید مقاله ای اس ای ایمپکت فاکتور جی سی ار ٩٠٠ هزار تومن میشه خرید شما خودتونو گول نزنید

ندا
دی ۹, ۱۳۹۴ ۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  Hamid

بر فرض که گفته شما درست باشه!!! به نظر شما چند درصد دانشجوها میتونن این هزینه رو فقط برای یک مقاله بپردازند؟؟؟؟!!!!

Hamid
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  ندا

فرض کردن اشتباه چون انجام میشه بحث این نیست که چند نفر میتونن مشکل اینجاست که قابل اعتماد نیست مقاله داشتنی معیار قرار بدیم واسه گرفتن دانشجو دکترا

مهندس شیمی
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۸ ب٫ظ

من هم موافق سهم ۱۰۰% ای هستم ولی به شزط منصفانه عمل کردن اساتید که باید امیدوار بود به آن…
تا کی باید هی کنکور بدیمو درس حفظ کنیم؟؟؟
اگه این کنکور نبود من نوعی حداقل حداقل دوتا مقاله آی اس آی دیگمو هم توی این چند ماه به نتیجه میرسوندم و حتی با پیگیری یکی شون و انجام آزمایشاتش تو ۲-۳ ماه میتونستم ثبت اختراع هم کنم..ولی کلا درگیر خوندن درسا هستم خیلی شق القمر کنم فقط بتونم یه مقالمو بنویسم الآن وجود آزمون برای من شده یه معضل که نمیزاره ایده هایی مو که به نتیجه رسیدنو بتونم در قالب مقاله برای ژورنالای معتبر جهان در بیارمو ثبتشون کنم…
کاش میشد یه جوری اطمینان حاصل کرد و نوید اینو داد به داوطلبا که اساتید محترم همگی بر طبق عدالت رزومه ها رو بررسی میکنن تا دبگه بساط این کنکور برا همیشه برا پذیرش دکترا برچیده میشد…
وزارت علوم باید نقششو پر رنگتر کنه..اگر واقعا احساس کرده در طی این چند سال دانشجویانی وارد مقطع دکترا شدن باید روش دیگری رو برای مصاحبه اختیار میکرد بطوری که بتونه جلوی اعمال سلیقه بعضی اساتید رو بگیره..اگر اینکارو میکرد با این همه اعتراض داوطلبا روبرو نمیشد همین داوطلبا اعتراض کردن و از حق کشی های زیاد صحبت کردن که به گوش مجلس رسیده و اونا هم گفتن برای رعایت عدالت سهم ۵۰-۵۰ رو بزارن…در حالیکه واقعا برگزاری آزمون برای دوره دکترا کار نادرستی ایست که هیچ جای دنیا انجام نمیشه…

فاطمه
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهندس شیمی

آخه دوست عزیز هر کدوم از روشها یه معایبی و یه مزایایی داره.۵۰-۵۰ میشه گفت مزیتش اینه که حداقل یه امیدی هست که از اعمال نظر شخصی و بی عدالتی جلوگیری بشه و عیبش هم اینه که به قول شما باید یه سری دروس تکراری رو بخونیم وسر یکی دوتست رتبمون هوارتا جابه جا بشه.منم خودم با آزمون مخالفم ولی وزن صد درصد به شرطی خوبه و خوب بود که بقیه چیزها هم ایده آل جلو بره چون اگر اعمال سلیقه نبود تا حالا این همه دانشجو شکایت نمی کردند.فکر کنید آدم با هزار امیدو آرزو کلی رزومه وکار پژوهشی از نوع غیر پولی به روایتی :) تهیه کنه و سر مصاحبه به خاطر دید منفی و یا حالا نظر شخصی و … اساتید چندین سال درجا بزنه پشت کنکور. البته منم موافقم که اگه پژوهشت توی زمینه خودت عالی باشه و صاحب نظر باشی توی رشتت همین کافی هست ولی خیلی از اساتید اینارو درنظر شاید نگیرند…پس بنابراین هیچکدوم از این روشایی که تا حالا برای جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی به کار گرفتن ایده آل نیست.

ر
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۱ ب٫ظ

فقط ۵۰ ۵۰ چون جلوی تضییع حق میگیره

فربد
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۰ ب٫ظ

ما هم تعدامون زیاده ،ایین نامه سهم مصاحبه صد درصدی هرچی باشه از یک ساله پیش (به طور غیر رسمی)ا و نزدیک شش ماه به طور رسمی طلاع رسانی شده و ما حاضریم این آیین نامه را یک بار تجربه کنیم.

mahbube
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۶ ب٫ظ

ممنون phdtest که پیگیر هستی، صدای ما که به جایی نمی رسه امیدوارم پیگیریهای شما یه نتیجه ای بده

مممم
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۷ ب٫ظ

قطعا ۵۰-۵۰ بهتره. چون کسی این وسط ضرر نمیکنه.هم اونایی کار پژوهشی دارن امتیازش میگرم هم اونایی رتبه میارن.

Amin
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۴ ب٫ظ

از سایت پی اچ دی تست متشکرم و باید أضافه کنم که عملا امکان اعتبار دوسال این طرح با توجه به مصوب مجلس وجود نداره و کاملا غیر قانونی و ناقص می خواد اجرا بشه و قابل پیگیری از مراجع حقوقی خواهد بود چون با منابع کارشناسی کاملا امکان اوردن بالاترین تراز وجود داره و باید دوسال اعتبار داشته باشه که باعث به وجود اومدن مشکلات زیادی میشه

یاسر
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۳ ب٫ظ

با سلام
من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران هستم؛ ریا نباشه چند مقاله معتبر هم دارم بااین حال به نظر بنده طرح مصوب شده توسط مجلس در مقطع دکتری طرح خوبی هست که بایستی هر چه زودتر اجرا بشه.

کیانی
دی ۸, ۱۳۹۴ ۹:۳۸ ب٫ظ

با سلام بالاخره آزمون کتبی امسال سهمش چند درصد میباشه؟

علی
دی ۸, ۱۳۹۴ ۹:۲۸ ب٫ظ

ما موافق ۱۰۰ مصاحبه هستیم…ما کم هم نیستیم

...
دی ۸, ۱۳۹۴ ۹:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

منم همینطور موافق ۱۰۰ مصاحبه هستم
اما بنظرم ۵۰-۵۰ هم در عمل همون ۱۰۰ مصاحبه هست
دوستان یکم متوجه نیستند انگار!

نگار
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  ...

منم موافق صد درصدی مصاحبه ام. تعداد ما هم کم نیس.

علی
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

آفرین

لیلا
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

منم موافقممممم

پری
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  ...

منم موافق صد هستم و حتی برداشته شدن آزمون

ندا
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

من هم موافق سهم ۱۰۰ درصدی مصاحبه هستم برای اینکه وقتی این وزن ها مرداد ماه اعلام شد از اون موقع خیلی ها وقتشون رو صرف مقاله و رزومه کردن تا اینکه بشینن مفصل درس بخونن. ولی اگر از اول میدونستیم قرار ۵۰% وزن آزمون باشه بیشتر وقتمون رو صرف خوندن میکردیم. الانم دیگه خیلی دیره خیلیییی و وزن آزمون اسفند باید ۰ باشه.

علی
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  ندا

به شما هم آفرین

نگران
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ندا

دوست عزیز باید یه ترازی بگیرن تا بتونن وارد دانشگاه دلخواهشون بشن مثلا کسی با تراز ۶۰۰۰ که نمیتونه جای خوب بره پس کسی که به فکر اینده ش هست مطمینا هم برای خوندن وقت گذاشته هم برای مقاله

ندا
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  نگران

نگران جان نگفتیم که اصلا نخونیم خوب معلومه که باید برا خوندن هم وقت گذاشت. ولی الان مثلا ممکنه تراز ۷۵۰۰ به بالا دعوت به مصاحبه یک دانشگاه بشن که قبلا هم مثلا تا رتبه ۴۰ دعوت می شدند. ولی الان دیگه تراز ۹۵۰۰ به ۷۵۰۰ برتری نداره برعکس قبل که رتبه ۵ به ۴۰ برتری داشت. یعنی این مدلی برا خوندن نباید زیاد وقت گذاشت و وقتتو باید بیشتر صرف مقاله و رزومه که تاثیر ۱۰۰ داره کنی.

حامی
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  ندا

این شرایط برای همه یکسان هست مگر کسی بطور قطع میدونه که این طرح اجرا میشود یا نه؟
۵۰-۵۰عادلانه چون اعمال سلیقه کمتر میشود

sara
دی ۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

شما تجربه ندارین که می گین ما چیزایی دیدیم که تصورش برا شما غیر ممکنه

حامی
دی ۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

با سلام
مگر شما مقالات خود را بر مبنای کتابهای تدریس شده در رشته خودتون در دانشگاه ارایه نمیدید ؟
خب از همون کتابها ازمون گرفته میشه
پس جای نگرانی برای شما نباید باشد که ۵۰-۵۰اجرا شود
بعدش هم برای مقالات و کارهای پژوهشی امتیاز در نظر گرفتن

maryam
دی ۹, ۱۳۹۴ ۹:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

منم موافق ۱۰۰ % هستم

sara
دی ۸, ۱۳۹۴ ۹:۱۷ ب٫ظ

وقتی وزارت علوم بذیرفته برا سال بعد موفقیت بزرگیه بازم حتما خبر های خوب می اید

یونس حسابداری
دی ۸, ۱۳۹۴ ۹:۱۵ ب٫ظ

سلام. طرح های کارشناسی شده باید بدون درنگ اجرا شود. ۵۰ درصد خیلی معقول تر هست