تصویب شرایط جدید ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

شرایط جدیدی جهت ارزشیابی مدارک برخی دانشگاه‌های خارجی که تاکنون معتبر شناخته نشده و ارزیابی نمی‌شدند فراهم شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در گفتگو با خبرگزاری مهر، درباره اقدام سازمان امور دانشجویان برای ارزشیابی مدارک برخی از کشورها که مدارک آنها معتبر شناخته نشده و ارزشیابی نمی شدند گفت: اولین شرط ارزشیابی مدارک دانشجویان ایرانی در خارج از کشور، تحصیل در دانشگاه های معتبر آن کشورهاست.

مجتبی صدیقی ادامه داد: اعتبار دانشگاه‌های خارجی نیز توسط اداره کل دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان تعیین شده و به طور دائم بر روی سایت این سازمان اعلام می شود که کدام دانشگاه خوب، متوسط، و یا ضعیف و غیر قابل ارزیابی است.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: برخی دانشگاه‌های خارجی در سطحی هستند که شرایط آنها به سطح اعتباری که از سوی اداره کل دانش آموختگان تعیین شده، نرسیده است.

وی افزود: از همین رو حوزه همکاران بین‌الملل وزارت علوم پیشنهاد داده است اگر این دانشگاه‌های خارجی با دانشگاه های داخل کشور قرارداد همکاری داشته باشند و دانشجو بخشی از تحصیل خود را در کشور و بخشی را هم در خارج گذارنده باشد، به دلیل اعتبار دانشگاه ایرانی و همکاری آن با دانشگاه داخلی، مدرک این دسته از دانشجویان را ارزشیابی می کنیم.

صدیقی ادامه داد: البته این دانشگاه‌ها، شامل هر دانشگاهی در خارج از کشور نمی شود، بلکه دانشگاه باید از اعتبار نسبی برخوردار باشد ولی هنوز به اعتبار کاملی که مدنظر اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم بوده، نرسیده است.

وی افزود: بنابراین در ابتدا دانشگاه داخل کشور با دفتر همکاری‌های بین المللی برای همکاری با دانشگاه مد نظر در خارج ازکشور هماهنگ می کند، سپس اداره دانش آموختگان اعلام می کند که این دانشگاه، از اعتبار نسبی برخوردار بوده ولی هنوز به کفایت نرسیده است، اگر این همکاری مشترک وجود داشته باشد این ارزشیابی صورت می گیرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان یادآور شد: در صورتی که این همکاری مشترک باشد و دانشجو بخشی تحصیل خود را در داخل کشور و بخشی از تحصیل را در دانشگاه خاریج بگذارند و با مجوزی که دانشگاه داخل از شورای گسترش دریافت می کند، مدارک این دسته دانشجویان ارزشیابی می شوند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها