معاون آموزشی دانشگاه آزاد: عدم افزایش طول دوره دکتری آزاد

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دانشگاه آزاد برای دانشجویان ورودی مهرماه 94 به بعد، مجموع دروس نظری و رساله را از 44 واحد به 36 واحد کاهش داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر حسین زاده لطفی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد  اسلامی با بیان این مطلب، گفت: 8 واحد کاهش یافته شامل 4 واحد نظری و 4 واحد رساله به طور متوسط است.
وی با تأکید بر اینکه گذراندن 10 واحد جبرانی موردنظر الزامی نیست، گفت: گذراندن 4 واحد الزامی است و مابقی 6 واحد در صورت عدم کسب 33/33 درصد دروس کنکور دکتری تخصصی الزامی می شود که شهریه این 10 واحد، برمبنای کارشناسی ارشد محاسبه می شود. مبلغ ذکر شده به مراتب کمتر از شهریه 8 واحد تقلیل یافته دروس دکتری تخصصی است.
حسین زاده لطفی ادامه داد: در سالهای اخیر درصد عمده ای از مقالات ارسال شده از طرف دانشجویان تحصیلات تکمیلی به مجلات معتبر به دلیل ضعف زبان و عدم رعایت اصول تحقیق و نگارش مقاله، توسط ناشرین معتبر دنیا مردود می شود. بنابراین قرار گرفتن 4 واحد جبرانی «روش تحقیق پیشرفته» و «زبان تخصصی پیشرفته» به صورت الزامی برای همه دانشجویان دکتری تخصصی به دلیل بالا بردن سطح معلومات دانشجویان جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر بوده است.
وی افزود: تعداد زیادی از دانشجویان ورودی مهرماه 94 به دلیل داشتن حداقل کیفیت دروس آزمون مطابق بخشنامه مشمول 6 واحد جبرانی نشده اند. اصولاً این 6 واحد جهت ارتقای سطح علمی پایه ای دانشجویان تعریف شده است که قبلاً به صورت غیررسمی اما قانونی در اختیار گروه ها بوده و توسط برخی گروه ها ارائه می شده است.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد با بیان اینکه اگر یک گروه آموزشی یا واحد دانشگاهی بدون بررسی سوابق آزمون دانشجویان، 10 واحد جبرانی را الزامی کرده باشد، خلاف بوده و ملزم به اصلاح آن است، گفت: این دروس بر اساس بخشنامه باید ارائه شود چرا که 6 واحد جبرانی فقط مختص دانشجویانی است که در آزمون ورودی دکتری تخصصی موفق به اخذ حداقل 33/33 درصد نشده اند.
حسین زاده لطفی با تأکید بر اینکه طول دوره تحصیلی در دکتری تخصصی افزایش نیافته است، خاطرنشان کرد: هزینه تحصیلی کاهش یافته است و این موضوع باعث افزایش سطح کیفی علمی دانشجویان خواهد شد و همینطور موجب افزایش تولید علمی باکیفیت کشور در سطح ملی و بین المللی می شود.
ثبت‌نام
باخبرم کن!

59 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دانشجوی دکترای مهندسی
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۲:۵۳ ب٫ظ

سلام ما با قاطعیت به مدیر گروه گفتیم ثبت نام برای ترم دوم تا زمانی که واحد های اصلی را ارائه نکنید انجام نمیدهیم گفت این تر م باز دروس اصلی را میدهم و جبرانی بماند برای ترم سوم تا اون موقع هم انشاالله لغو خواهد شد. شما هم همین کار را کنید

فرشید
دی ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۳۵ ب٫ظ

در بخشنامه صادر شده در تاریخ ٧ مهرماه (بیست روز بعد از ثبت نام دانشجویان ) درج شده که ترم اول جبرانی حداکثر ١٠ واحد ترم دوم و سوم هم دروس اصلی ١٠ واحد و ترم چهارم امتحان جامع که همین جا مشخصه که امتحان جامع نسبت به ورودی های پارسال یک ترم دیرتر انجام میشه پس کاهش مدت دوره دکتری کذب محض بوده و یک ترم هم با شهریه تقریبی ٩ میلیون اضافه شده

تاریخ
دی ۲۴, ۱۳۹۴ ۲:۲۲ ب٫ظ

باسلام.

همراه شو عزیز؛ تنها نمان به درد

کاین درد مشترک هرگز جداجدا درمان نمیشود.

بی رزم مشترک آسان نمیشود

همگی دلسوازان برای حذف واحدهای اضافه

هماهنگ و بیکصدا شویم

مجتبی
دی ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷ ق٫ظ

سلام

این حداقل ۳۳/۳۳ درصد رو که گفته اند منظورشون حداقل ۳۳/۳۳ درصد در تک تک دروس و مواد امتحانی بوده؟ یا منظور از این حداقل ۳۳/۳۳ درصد، درصد کل و مجموع هست؟

فرشاد
دی ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی

تک درس عزیز یعنی اگه شما یکی از پنج درس را زیر ٣٣ بزنی جبرانی میخوری

سورنا
دی ۲۴, ۱۳۹۴ ۹:۰۰ ق٫ظ

سلام

کاش بچه های دکتری دانشگاه آزاد بیایم با هم متحده بشیم و اگر حقمون که این واحدهای اضافه رو برداریم با هم انتخاب واحد کنیم وگرنه در اعتراض هیچکس این واحد ها رو بر نداره، بخدا مسئول نیستیم اما قدرت اتحاد هر ظلمی رو به پایین می کشد.
هرکس میدونه که میتونه،بسم الله

شهرام
دی ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۲ ب٫ظ

کاشکی یکی بود از ما دفاع می کرد اخه چرا باید ۱۰ واحد درس تکراری رو دوباره از اول بگذرانیم؟دوره کارشناسی ارشد با۱۴۰ واحد درس کلا ۱۲ واحد نهایتش جبرانی داره اما دوره دکتری با ۱۸ واحد درس نظری ۱۰ واحد جبرانی
اقای معاون خوب اگه می خواستی این همه درس اضافه کنی روز ثبت نام می گفتی که ماهم رفع زحمت می کردیم نه اینکه دقیقا یک ماه پیش ….حالا هم که می خوایم انصراف بدیم ازمون کلی هزینه انصراف می خوان

رضا -آمایش سرزمین
دی ۲۳, ۱۳۹۴ ۹:۱۰ ب٫ظ

بنده رشته ارشدم و لیسانسم آلودگی محیط زیست بوده ولی الان باید درس جبرانی تحت عنوان آلودگی محیط زیست بگذرانم. واقعا باعث تاسفه برای این تصمیمات

محمدرضا
دی ۲۳, ۱۳۹۴ ۸:۴۸ ب٫ظ

اگه هدف چاپ مقالات است خب پس اونهایی که موفق به چاپ مقاله ISI شدن رو از این موضوعات معاف کنند.

لطفا اطلاع رسانی کنید.

دانشجوی دکترای مهندسی
دی ۲۳, ۱۳۹۴ ۱:۱۹ ب٫ظ

سلام دوستان ترم دوم اصلا واحد جبرانی و الزامی نگیرید باور کنید حساب کتاب مالی دانشگاه و حقوق اساتید دچار مشکل خواهد شد و سریعا دستور لغو گرفتن ۱۰واحد جبرانی را صادر میکنند . یک ترم واحد نگیریم بهتر از این است که هم ۱۰ میلیون بدهیم و یک ترم بیهوده عمرمان تلف شود و سر کلاسهای تکراری بشینیم.

م.روانشناسی
دی ۲۳, ۱۳۹۴ ۲:۵۷ ب٫ظ

سلام.من هم با نظر شما موافقم..واقعا حرف درستیه.

من
دی ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۱ ق٫ظ

دانشجوهایی که بدون آزمون بودن تکلیفشون چیه؟ ۶ واحد بعدی رو رو چه حسابی بهشون می دن؟

داوطلب روان شناسی
دی ۲۲, ۱۳۹۴ ۳:۵۶ ب٫ظ

سلام. آخه دانشجویی که در دوره ارشد برخی از این درس های جبرانی را با نمره ۱۹ و ۲۰ پاس کرده چرا باید دوباره همان درس ها را جبرانی بخواند.

اگر مسله علمی بود مثلا می گفتند کسانی که نمره درس های ارشد اگر کمتر از ۱۷ هست دردوره دکترا باید جبرانی بگذراند.
بهترین ملاک توانایی دانشجو نمره درس های ارشد هست. نه چند تا تست آزمون دکترا.

دانشجوی دکتری
دی ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۵ ب٫ظ

بسم‌ الله الرحمن الرحیم
در خصوص اطلاعیه که دانشگاه ازاد برای کاهش‌واحدها اعلام‌کرده چند نکته زیر قابل تامله
اول: تعداد واحد ها ۴۴ نبوده بلکه ۴۲ بود
دوم: کاهش تعداد واحدهای پایان‌نامه بنا بر بخشنامه صریح وزارت علوم به حداکثر ۱۸ واحد بوده نه لطف دانشگاه ازاد
سوم: ضریب ۳۳ درصد برای دروس جبرانی برای تمامی رشته اعم‌مهندسی و علوم انسانی و‌غیره یکسان‌در نظر گرفتهشده که صحیح نیست چون حتی نفر اول هم‌در رشته های فنی مجبور به گذراندن این دوره میشه
چهارم: دانشگاه دلیل ارایه این بخشنانه رو ضعف و رد شدن مقالات برخی از دانشجو ها اعلام کرده نه همه خیلی از دانشجو ها هم به زبان انگلیسی مسلط هستن و هم اصول نگارش مقاله بلدند چون چندین‌مقاله isi هم دارند ایا انها هم باید دوباره سر‌کلاس زبان و‌مقاله نویسی بنشینند
وپنجم و از همه مهم تر: این بخشنامه بدون اطلاع قبلی و‌وسط ترم اعلام شده شایسته است برای سال بعد و‌با اطلاع قبلی اجرا شود

مانی
دی ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳ ق٫ظ

فرض بر این است که دانشجوی دکترا فردی است که در هر رابطه ای نیاز به یادگیری مطلبی داشته باشد بنابر نیاز و تشخیص خود یا پیشنهاد استاد راهنما بصورت مستمع آزاد در کلاسها شرکت می نماید، کتابها یا مقالات مورد نیاز را می خواند. لزوما یک سری درس پیش نیاز بهره وری مناسبی ندارد. درس های کمک کننده برای هر فرد متفاوت است با توجه به زمینه.
در خصوص زبان هم وقتی مدرک زبان دارید، یا مثلا زبان را ۸۰ درصد زدید چرا باید زبان پاس کنید؟ این استفاده بهینه از وقت نخواهد بود.

مانی
دی ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  مانی

ضمنا معیار ۳۳ درصد برای همه رشته ها معیار صحیحی نیست، رشته ها متفاوت هستند، حتی درس ها متفاوت هستند، اصلا سختی و آسونی خود تست ها

اقتصاد دان
دی ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۴ ق٫ظ

من دانشجوی یک دانشگاه دکتری درجه یک هستم . ترم یک به همه ما درس جبرانی داده شد. بدون هیچ دلیلی. هیچ کس هم اعتراض نکرد. جالبه که بچه ها دانشگاه ازاد که ضعیف ترن اعتراض می کنن.

امید
دی ۲۲, ۱۳۹۴ ۳:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  اقتصاد دان

دوست عزیز چرا پاروی حق می ذارید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟یعنی به شما همون درس که دقیقا در ارشد پاس کردید را دوباره دقیقا همون را بهتون دادن؟

من
دی ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  امید

به خاطر این که شما شهریه نمی دید. ما واسه ۱۰ واحد باید حدود ۷ میلیون شهریه بدیم.

سارا
دی ۲۳, ۱۳۹۴ ۵:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  اقتصاد دان

دانشجویان دانشگاه ازاد ضعیف نیستن. شما فرمودین:((جالبه که بچه ها دانشگاه ازاد که ضعیف ترن اعتراض می کنن)). لطفا به جملاتی که می نویسید دقت کنید و به دانشجویان دانشگاه ازاد توهین نکنید.

محمد علی
دی ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۰۵ ق٫ظ

البته تصمیمات اخذ شده از طرف اساتید لازم الاجراست اما به نظر می رسه ۶ واحد برای افرادیکه در آزمون درصد پایین زده باشند اثر نداره و این فقط میتونه برای دانشگاه درآمد زا باشه و هم دانشجو را با مشکل مالی و هم کمبود وقت برای امور پژوهشی مواجه کنه. امیدوارم مسئولین محترم تجدید نظر نمایند.

یاشار
دی ۲۲, ۱۳۹۴ ۰:۱۷ ق٫ظ

بنده مدرک تافل با نمره ی ۹۳ دارم و درس روش تحقیق رو در ارشد گذارندم تکلیف بنده چبست؟!

مانی
دی ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  یاشار

دقیقا موافقم

میلاد
دی ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  یاشار

باسلام
آقا یاشار خیلی خوبه که شما از درس تافل نمره ۹۳ کسب کردی میشه لطف کنی منابعی رو که خوندی بگی ونحوه مطالعت چطور بود
تشکر

عماد
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۷:۲۵ ب٫ظ

متاسفانه مسئولان از یک طرف در رسانه و افکار عمومی اعلام میکنند به صلاحدید مدیر گروه و از طرف دیگر بخشنامه اجباری به همه دانشگاه ها میفرستند که ترم دوم حتما باید تمام ۶ واحد جبرانی داده شود …و مدیر گروه ما هم تمامی جبرانی ها را برنامه ریزی میکند … آیا این درسته !؟

عمران سازه
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۵:۲۵ ب٫ظ

من درس مهندسی زلزله را بیش از ۳۳.۳۳ درصد پاسخ داده ام مدیر گروه به بهانه عدم ارائه سایر دروس گذراندن این درس الزامی کرده است شهریه های این ۱۰ هم دقیقا۸۳۴۹۵۹۵۰ ریال است کجا با شهریه ارشد محاسبه شده است.

علی جزا
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۸:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  عمران سازه

سلام منم همین مشکل دارم فقط اسم درسش فرق می کنه

فرشاد
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۵:۰۰ ب٫ظ

با سلام
ما ترم اول ٩ واحد درس اصلی پاس کردیم و در ترم دو باید ١٠ واحد درس جبرانی پاس کنیم
اگر این واحد های جبرانی برای تقویت بوده چرا اول درس های اصلی را دادین و بعد جبرانی؟؟

علیرضا
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۲۶ ب٫ظ

ما این درسها رو توی ارشد گذراندیم چی یاد دادند؟هیچی، دانشگاه از لحاظ مالی وضع خوبی نداره این حرفها بهانه است.

فارغ التحصیل ارشد بدون مجوز واعتبار
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۳:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

درود

علی جزا
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۸:۲۶ ب٫ظ

اینقدر این سازمان ها تو در تو هستند که نمی شه نتیجه ی خوبی برداشت کرد

زینا
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۲۵ ب٫ظ

دو درس روش تحقیق پیشرفته و زبان تخصصی پیشرفته در مقطع دکتری جزء دروس مهمه و به نظر من باید هم در چارت درسی گنجونده بشه، زبان تخصصی که هرچی بخونی بازم کمه، روش تحقیقم واقعا مهمه، باور کنید انقدر مشکلات بزرگتری هست که حالا بود و نبود این ۲ درس خیلی جای اعتراض نداره.این همه داریم پول میدیم ۴ واحدم روش

فرزاد
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  زینا

حرف شما کاملا درست و صحیح است،
ولی معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفته که بجز ۴واحد جبرانی بایستی ۶واحد جبرانی در صورت نمره کمتر از ۳۳,۳۳% بصورت اجباری گذرانده شود ولی معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفتند که ۴واحد جبرانی بصورت اجباری و ۶واحد دروس جبرانی در صورت کسب نمره کمتر از ۳۳,۳۳% و در صورت صلاح دید مدیرگروه و نه بصورت اجباری گذرانده شود و ظاهرا حرف دوتا معاون دانشگاه آزاد باهم همخونی ندارد متأسفانه،

ورودی ۹۴
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۲۳ ب٫ظ

خیلی جالبه که اول یه واحد درسی رو تو دکترا پاس کنی بعد ترم بعد مجبور باشی پیش نیاز ش رو با دانشجویان ارشد ورداری تازه با همون استادی که قبلا در دوره ارشد باهاش درس داشتی ودرس هم با نمره بالا پاس شده بود یک عقب گرد واقعی

بابک
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۲:۰۶ ب٫ظ

معاون اموزشی دانشگاه ازاد با این مصاحبه از تکنیک فرار رو به جلو استفاده کرده و فقط از ۴ واحد روش تحقیق و زبان صحبت کرده و نگفته که دانشجویان بیچاره را مجبور به پاس کردن مجدد دروس می کنیم
اقدام دانشگاه ازاد در رابطه به تعیین حدنصاب ٣٣ درصد بدون اعلام قبلی هم در نوع خودش شاهکاره
اینی که بدون هیچ اطلاعی هفت ماه بعد از ازمون برای دانشجویان حدنصاب تعیین کنی دقیق مثل این میمونه که امروز تعیین کنیم حداکثر سرعت ١٠٠ کیلومتر در ساعته اما همگی رانندگان رو از یک سال پیش جریمه کنیم

فارغ التحصیل ارشد بدون مجوز واعتبار
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۱:۵۸ ب٫ظ

مطالب دوستان را خواندم ولی چه سودی دارد ماها نه مسولیم و نه تصمیم گیرنده .

نیما
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۱:۴۹ ب٫ظ

ببخشید جناب معاون محترم
۱- این بخشنامه می بایستی در دفترچه آزمون ذکر می شد تا دانشجویان نسبت به آن از ابتدا تصمیم می گرفتند. که دانشگاه آزاد ذکر نکرده بود (این بی قانونی اول)
۲- بخشنامه ۲ هفته از ترم که گذشته اومده و دانشجویان بعضی از واحدها مجبور به گرفتن شدند.(این بی قانونی دوم)
۳- ببخشید یعنی تا الان کسی در این کشور به مجلات مقاله نفرستاده رد بشه حتی خودتون ؟ که این عامل باعث شده است شما این بخشنامه را بدهید؟ در ضمن مگر نمی گویید مقالات رد شده است!! خوب الان مشکل چیست؟
۴- مگر دانشجوی دکتری برای امتحان جامع نبایستی مدرک زبان ارائه بدهد و مقاله ISI با ضریب تاثیر ؟ و اگر ندهد نه اجازه امتحان جامع دارد نه اجازه دفاع کردن .
با این وضعیت این بخشنامه بجز اینکه پول و زمان اضافی می برد چه مشکلی را حل می کند؟

دانشجو
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

باسلام
با توجه به اینکه بخشنامه بعد از شروع ترم تصویب شده و هیچ اطلاعی داده نشده برفرض که نیت هم خیر باشد اجرایی شدن ان برای ورودی ۹۴ غیر قانونی است.

ناشناس م
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۲ ب٫ظ

واقعا در راستای اعتلای اموزش دوستان.واسه همینه که برای دانشجویان دکتری زبان انگلیسی هم واحد جبرانی زبان انگلیسی گذاشتن.نمیدونم به چی فکر میکنن!!!!!

المیرا
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۲ ب٫ظ

این بخشنامه ظلم اشکار است و بسیاری از دانشجویان خواستار لغو ان می باشند. دانشگاه به دلیل کاهش واحدهای دکتری توسط وزارت علوم این دروس را اجباری در چارت درسی گنجانده است .
این افرادی که از بخشنامه دفاع میکنند بنظر ذینفع می باشند

م.روانشناسی
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  المیرا

دوستان سلام.به نظر من هم اصلا منصفانه نیست.ما باید صدامونو به گوش مسولان برسونیم.بنابر این باید موضوع بطور جدی دنبال کنیم تا به نتیجه مثبت برسیم.

زهرا
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۹ ق٫ظ

مگر در روش تحقیق در دوره کارشناسی چی به ما یاد دادند که حالا میخوان روش تحقیق پیشرفته بگذارند
مگر ما قرار نیست مدرک زبان ارائه بدیم پس کلاس زبان برای چیست
دکتری یه مقطع پژوهشی هست گذاراندن درس های ارشد که قبلا با نمره خوب گذروندیم و همچنین در فیلد پژوهشی تز دکتری ما نیست چه اثر مثبتی در کیفیت کار ما دارد ما این زمان را میتوانیم روی نگارش مقاله بگذاریم که بسیار بهتر است و رنک دانشگاه را بالاتر میبرد

فاطمه
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۴ ق٫ظ

کار لازم و به جایی بوده است.

دانشجوی دکتری
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۲ ق٫ظ

ا عرض سلام و خسته نباشید مطالب زیر در پاسخ شما عرض می گردد: الف. تعداد واحدهای دوره دکتری برای ورودی ٩٣ ۴٢ واحد بوده که حضرت عالی ۴۴ واحد نوشتید ب. دانشگاه ازاد پیرو اجبار وزارت علوم به کاهش واحدها به ٣۶ واحد به صورت کاملا اگاهانه و به منظور جبران ضرر مادی تعداد ١٠ واحد به ٣۶ واحد اضافه کرده است. پس واحد ها نه تنها کم نشده بلکه به ۴۶ واحد افزایش یافته ج.دروس جبرانی تعریف دارد و مطابق نظر معاون وزارت علوم اگر کسی درسی را نگذرانده باشد یا تغییر گرایش داده بلشد مشمول واحد جبرانی میشود نه اینکه بنده که درسی را با ١٩ گذرانده ام دوباره دقیقا به اجبار همان درس را بگذرانم د. اگر دانشگاه ازاد می خواست معیار ٣٣ درصد را تعیین کند باید در دفترچه ثبت نام یا روز ازمون دانشجویان از این موضوع با خبر می شدند نه اینکه دقیقا ٨ ماه بعد ازمون به اتفاقی که قبلا رخ داده ارجاع شود. ضمننا دست یافتن به نمره ٣٣ در بعضی از دروس تخصصی با توجه به اشتباهات زیاد در سوالات و دو جوابی بودن محال است. ج. دوره دکتری دوره پژوهش و تحقیق است نه گذراندن مجدد نصف دوره ارشد د. فکر می کنم که این بخشنامه چون انگیزه دانشجویان ورودی ٩۴ را به صفر کاهش داده و تعداد زیادی از داوطلبان ٩۵ را هم از ثبت نام منصرف کرده ه. بخشنامه بعد از ثبت نام دانشجویان اعلام شده و چه بسا افرادی مثل من در صورت اطلاع ثبت نام… ادامه نظر»

مهرداد
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۳ ق٫ظ

شما ده واحد اضافه به اجبار ب دانشجویان تحمیل کردید که هم یک ترم به تحصیلشون اضافه میشه هم ده میلیون تومن هزینه بهشون اضافه میکنید! شهریه هم مطابق دوره دکتری دریافت میشود نه ارشد!
ضمنا کسی ک توان تحقیق ندارد و ووش تحقیق بلد نیست چرا پذیرش میکنید؟؟؟

دکتری مدیریت آموزشی
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

هر دودرس واقعا لازمه…. کار بجایی بود.روش تحقیق که بنظرم هرچقدر هم بزارن کمه. برای نوشتن رساله قطعا بسیار احتیاج داریم

امید
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ق٫ظ

درجواب حضرت عالی مطالب زیر به عرض می رسد:
الف.واحدهای جبرانی در اموزش عالی تعریف دارد و اگر دانشجو درسی را نگذرانده باشد و یا تغییر گرایش داده باشد مشمول این واحد ها می شود . در کجای دنیا این اتفاق افتاده که درسی را با ۱۹ گذرانده باشی بعد دوباره بخوای دقیقا همون درس را پاس کنی؟؟
ب.اگر دانشگاه ازاد میخواست برای تعیین دروس جبرانی ملاک ۳۳ درصدی تعیین کند باید در دفترچه ثبت نام یا در روز ازمون اعلام می کرد این در حالی است که حتی در روز ثبت نام هم خبری نبود و دقیقا یک ماه قبل و در اغاز نیمسال دوم این بحث مطرح شد.
به شخصه اگر می دانستم ۱۰ واحد ارشد را باید دوباره پاس کنم هیچ وقت ثبت نام نمی کردم
ج. رسیدن به ۳۳ درصد در دروس رشتهای فنی و مهندسی بسیار مشکل است چنانچه که در واحد علوم تحقیقات که بنده مشغول هستم همگی مشمول دروس زورکی شده اند
د.بزرگترین اشتباه این بخشنامه صدور ان پس از ثبت نام است و الان هم که می خوایم انصراف بدیم از ما طلب خسارت می کنند

بهروز دانشجوی دکتری
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

سلام ..دو سوال داشتم
اگر دانشجوی دکتری پذیرفته میشود و بدون داشتن توانایی اولیه و دانش روش تحقیق پس مصاحبه ای که در ابتدا انجام میشود برای چیست.؟!
اگر دانشجو توان روش تحیقیق را ندارد پس چرا پذیرش میکنید !؟ آنهم دانشجویی که کارشناسی ارشد گذرانده و پایان نامه ارشد تهیه کرده است ….در کل کلی تناقضات در ذهنم ایجاد شد ؟ سطح آموزشی و پژوهشی دکتری باید در حدی باشد که وقتی دانشجویی شروع به تحصیل در این مقطع نمود بتواند به پژوهش و تحیق بپردازد نه اینکه تازه بیایم به او روش تحقیق بیاموزیم ..باید در نظر داشت اساتید آینده این کشور که میخواهند در دانشگاهها تدریس کنند و در پیشرفت علم سهیم باشند از میان همین دارندگان مدارک دکتری هستند …

پریا
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۷ ق٫ظ

آقا بهروز به نظر شخصی بنده روش تحقیق پیشرفته یک درس ضروری است که باید قبل ها جهت مقطع دکترا پیش بینی می شد ، چرا که در حال حاضر برخی از رشته ها فاقد پایان نامه مقطع ارشد هستند و صرفا چند واحد درس بیشتر سپری می کنند .
در ضمن شما باید بهتر بدانید که جهت تدوین یک تز در مقطع دکترا باید کاملا به روش تحقیق تسلط داشت .

بهروز دانشجوی دکتری
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۳:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  پریا

سلام سرکار خانم پریا
دانشجوی مقطع دکتری در همه جای دنیا به شرط مصاحبه و پیشینه تحقیقاتی پذیرفته میشود تا در امورات تحقیقاتی و پژوهشی که دانشگاه مد نظر دارد مفید باشد تحمیل کردن واحدهای جبرانی درست مثل جایست که مدیری را با مصاحبه و بررسی رزومه جهت مدیریت بخشی از اداره انتخاب میکنند و بعد از انتخاب بیایند برای آن شخص کلاس مبانی مدیریت بگذارند …جالب است …دانشگاه بهتر است تعداد معدودی دانشجو که شرایط لازم و کافی برای ورود به این مقطع را دارد انتخاب کند از طرفی تعداد بالای پذیرش از طرف دیگر مصاحبه و کنکور و در نهایت دروس جبرانی ….

میثم
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

وقعا خیلی منطقیه صحبتشون. ضعف ۹۹ درصد دانشجویان ارشد و دکتری زبان و روش تحقیق هست. حتی دیدم کسایی رو که ارشد ۴ ترم اکثر نمره هاون ۱۹ یا ۲۰ بوده ولی سر پایان نامه هیچی بلد نبودن و ضعف شدیدی داشتن. واقعا این واحد هایی که گفتن لازمه.

دانشجوی دکتری
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  میثم

اولا پایان نامه هیچ ربطی به دروس پاس شده نداره. دوما اونیکه پایان نامش ضعیف بوده دوباره اون درسا رو بهش بدن قوی میشه کارش؟؟؟

میثم
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۴ ب٫ظ

دوست عزیز. ابتدا یک سری درس رو می خونن و پاس می کنن و سپس برای پایان نامه از انتخاب موضوع تا روز دفاع رو می تونن کامل از دروسی که پاس کردن استفاده کنن، شاید روش درس خوندن شما فرق داشته باشه البته :)
و در اخر اگر مجدد اون درسا رو بهش بدن ولی دیدن هیچی بلد نیست راحا انداختنش، طرف ار ترس شهریه زیاد مجبور می شه که یاد بگیره.

الهام فیزیولوژی شیراز
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۱ ق٫ظ

جواب تکمیل ظرفیت رو بدید لطفا

مهافرید
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۴ ق٫ظ

دوستان عزیز همه ما در محلی با هم گفت وشنود داریم که فقط خودمون صدامون رو می شنویم و این فریاد هرگز به جایی نمیرسد،با تلفنهای دیگر سازمان ،نظیر بازرسی ،رسیدگی به شکایات و…که در لینک زیر هست تماس بگیرید.شماره تمامی قسمتها در آدرس زیر قرار دارد.
http://iau.ac.ir/contactus

مکانیک
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

چرا حداقل زمان و روز انتشار و اعلام نتایج تکمیل رو به طور رسمی اعلام نمیکنن؟!!!!!!

کاظم
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

نتایج تکمیل ظرفیت را کی اعلام میکنید …کی !!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟

علی مکانیک تبدیل
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۹:۵۹ ق٫ظ

چه عجب یک گام مثبت در راستای تقلیل هزینه ها از سوی دانشگاه آزاد برداشته شد.

امید
دی ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۴ ق٫ظ

شما هم باورت شد؟عوضش به زور ۱۰ واحد جبرانی از درسهایی که قبلا پاس کردیم دادن که ۱۰ میلیون اضافه شده