کاهش معنادار داوطلبان آزمون دکتری تخصصی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی سال 1395 با کاهش شدید تعداد  ثبت‌نام‌کنندگان نسبت به آزمون  سال گذشته به پایان رسید.

به گزارش پی‌اچ‌دی تست، ثبت‌نام برای آزمون دکتری تخصصی سال تحصیلی 95 – 96 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در حالی به پایان رسید که تعداد ثبت‌نام‌کنندگان نسبت به سال گذشته بیش از 20 درصد کاهش داشت.

در اولین دوره آزمون دکتری در سال 1390 که توسط سازمان سنجش برگزار شد، 131 هزار و 353 نفر در مرحله اولیه ثبت‌نام کردند که 5 هزار و 600 نفر در دانشگاه‌ها پذیرش شدند.

تعداد داوطلبان شرکت در آزمون دکتری از سال 90 تا 93 رو به افزایش بود، به طوری که تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در سال 1393 به ۲۳۹ هزار و ۹۰ نفر رسید. اما تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در سال 94 با کاهش حدود 16 درصدی مواجه شد و این کاهش برای کنکور دکتری 95 به حدود 22 درصد رسید. به طوری که تعداد افرادی که در ششمین دوره آزمون دکتری ثبت‌نام کرده‌اند، تنها حدود 25هزار نفر بیشتر از اولین دوره است.

وزن 100 درصدی مصاحبه، تجربه ناخوشایند برخی شرکت‌کنندگان مصاحبه از رفتار تبعیض‌آمیز در نمره‌دهی، تصویب قانون جدید سنجش و پذیرش در مجلس و عدم اعمال آن در آزمون سال جاری از جمله دلایل این کاهش به شمار می‌آیند.

آمار ثبت‌نام‌کنندگان در آزمون‌های دکتری از سال 1390 تا 1395

سال 1390

131 هزار و 353 نفر

سال 1391

۱۷۸ هزار و ۴۵۳ نفر

سال 1392

217 هزار و 827 داوطلب

سال 1393

۲۳۹ هزار و ۹۰ داوطلب

سال 1394

۲۰۱ هزار و ۶۶۰ داوطلب

سال 1395

۱۵۶ هزار و ۹۹۵ نفر

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

105 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناس
بهمن ۱۰, ۱۳۹۴ ۷:۱۲ ب٫ظ

سلام وقت بخیر
میخواستم بدونم اگه الان توی تکمیل ظرفیت دکتری آزاد قبول بشم،میتونم سالِ دیگه با شرط معدل توی شهرِ خودم دکتری رو ادامه بدم.(البته اگه مصاحبه رد نشم

یزدان--
بهمن ۸, ۱۳۹۴ ۳:۲۵ ب٫ظ

اگر دکتری نخونیم چیکار کنیم..با این رشته ای که ما انتخاب کردیم کجا بهمون کار میدن–من الان توی یه کارخونه دارم کار میکنم و همه میان برام تاسف میخورن..ارشد بهترین دانشگاه ایران و خوندیم و حالا هم با این تبعیضاتی که توی آزمون و مصاحبه اعمال میکنن پارسال با رتبه ی زیر ۶۰ شبانه قبول شدم که دیدم باید ۵۰ میلیون خرج کنم–تازه مقاله علمی پروهشی هم نداشتیم باید کلا بیخیال دکتری میشدیم

بهاربهمنی
بهمن ۵, ۱۳۹۴ ۳:۵۶ ب٫ظ

سلام من ترم دوم دکتری هستم میخام انصراف بدم چون نه خوابگاه میدن نه وام میدن نه سایت داره ترم اول۱۲ ونیم میلیون گرفتن این ترم بهمن ۸ میلیون
کل دوره ش از ۶۰میلیون بیشترمیشه دوستان خاوهشا بادید باز بیاین دکتری براپردیس

بهمن ۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۱ ب٫ظ

تو رو خدا دوستان جواب بدین اگه میشه. تا حالا چن بار این سوالو پرسیدم ولی جواب نگرفتم. اونایی که دکترا ثبت نام کردین با چه هدفی ثبت نام کردین و میخاین دکترا بگیرین؟

سیف
بهمن ۳, ۱۳۹۴ ۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به 

من با اهداف خوبی ثبت نام کردم

بهمن ۳, ۱۳۹۴ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  سیف

خب شما خوب رو چی تعریف میکنید؟

سیف
بهمن ۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به 

دوست خوبم هدف شخصی من اینه که الان چون بیکارم و تو شهرمون بازار کار بده میخوام وقتم به بطالت نگذره و پیش خودم میگم شاید چهار سال دیگه شرایط عوض بشه و این مدرک دکترا برای شاغل شدن به کارم بیاد،موفق باشی

امین
بهمن ۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  سیف

منم با اهداف خوبی ثبت نام کردم و میخواهم فردی مفیدی برای جامعه ی خویش باشم…..

داوطلب
بهمن ۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به 

آخه این چه سوالیه سه نقطه

هر داوطلبی دلیلی یا دلایلی داره

یکی علاقه
یکی کار داره دنبال کار بهتر
یکی کار داره به تصورش س شانس دیگه بهش میده
یکی پز اجتماعی شاید
یکی …

بهمن ۴, ۱۳۹۴ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به 

از همه دوستانی که جواب سوالم رو دادن تشکر میکنم.
من فقط میخاستم بدونم ایا کسی هست که دکترا رو بخاطر خود دکترا بخاد و حس کردم این طور نیست. دکترا در اصل اخرین پله علم و جاییه که قراره ادم مرزهای دانش رو بشکافه و فلسفه یا چرایی علوم رو کشف کنه. در واقع تمام پله های قبلی مقدمه ای برای رسیدن به این مرحله بودن که روی چگونگی علوم تمرکز داشتن.
متاسفانه بیشتر افراد هدف مشخصی از دکترا خوندنشون ندارن. شاید یکی برای کار، یکی برای شان اجتماعی بهتر، یکی شانس کاری بیشتر و یا حتی در نهایت یکی بگه بر اساس علاقه میخاد دکترا بخونه. اما من میگم حتی کسی که دعوی علاقه میکنه درک درستی از علاقه خودش نداره. چون این علاقه یک علاقه امتحان نشده اس و فرد به یقین نرسیده که علاقه اش داره در مسیر درست خودش هدایت میشه.
در نهایت، حرف نهایی من اینه که ورود به مرحله دکترا در حالی که شخص برای ورود به اون به یقین نرسیده یک اشتباه بزرگ و انحراف مسلمه.
برای همه آرزو میکنم در بهترین مسیر هدایت بشن.

به ...
بهمن ۵, ۱۳۹۴ ۲:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به 

هر کسی دلایل عقلی و منطقی تعریف شده ای برای زندگی شخصی و موقعیت اجتماعی خودش داره ! آنچه شما اظهار فرمودین ، صرفا دیدگاه و نظر شخصی شماست که ممکنه کاملا اشتباه باشه !!!!!

بهمن ۵, ۱۳۹۴ ۳:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  به ...

من با دلایل شخصی افراد برای زندگیشون کاری ندارم. هر کس اختیار داره در هر مسیری که خواست با هر دلیلی حرکت کنه. من فقط میگم دلایلی مثل کار و شان اجتماعی و … شخص رو از هدف اصلی ای که باید به خاطر اون وارد مقطع دکترا بشه دور میکنه. دور شدن از این هدف در دراز مدت میتونه خسارات بدی به جامعه و کیفیت زندگی اجتماعی و در نهایت جهان بینی افراد بزنه.

سکینه
بهمن ۷, ۱۳۹۴ ۷:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به 

شما اشتباه می کنید و دلایل شخصی هرکسی مربوط به خودشه

شرفی
بهمن ۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به 

خانم سکینه مگه من چیزی غیر از این گفتم؟ و ضمنا بنده در چه مورد اشتباه میکنم و دلیلتون چیه؟

محمد
بهمن ۴, ۱۳۹۴ ۸:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به 

سرگرم باشیم خب

رسول
بهمن ۵, ۱۳۹۴ ۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به 

قدیم قدیما با خوندن و نوشتن بعدش با ششم ابتدایی، بعدش با …………. بعدش با لیسانس و الان فقط با فوق لیسانس و دکتری آدم میتونه جذب مراکز دولتی بشه. آیا به وضعیت چهار سال دیگه فکر کردید؟!

بهمن ۵, ۱۳۹۴ ۳:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

شما رو به پاسخی که در بالا به “به …” دادم ارجاع میدم

نیلوفر
بهمن ۲, ۱۳۹۴ ۴:۰۹ ق٫ظ

وقتی شغل برای فارغ التحصیل دکترا کم هست خوندنش نون و آب نمیشه.آدم گرسنه اول نیاز به خرجی داره تا درس

فاطمه ریاضی کاربردی
بهمن ۱, ۱۳۹۴ ۷:۴۹ ب٫ظ

سلام خدا قوت
می خواستم ببینم امسال پذیرش دکترا دولتی ۰به ۱۰۰ است یا نه؟ ممنون

بهاره
دی ۲۸, ۱۳۹۴ ۲:۰۶ ب٫ظ

فکرمیکنم دانشجویان دکتری روزانه حق شرکت در کنکور را نداشته باشند. دانشجوی پردیس یا آزاد میتونه احتمالا؟

دکتر
دی ۲۸, ۱۳۹۴ ۳:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  بهاره

هیچکدوم نمیتونن

زهرا
دی ۲۹, ۱۳۹۴ ۷:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

من ترم ۳ دکتری پردیس هستم و میخوام دوباره امسال کنکور دکتری بدم لطفا من را راهنمایی کنید که چه کار میتونم بکنم؟ باید انصراف بدم امسال ؟ یا ترم بهمن را ثبت نام نکنم ؟ وقتی ثبت نام نکنم دیگه مشغول به تحصیل نیستم دیگه؟!!

دکتر
دی ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

توصیه میکنم همین راه رو ادامه بدین.

ندا
دی ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

تا یک سال بعد از انصراف قطعی محروم هستید

زهرا به ناشناس
دی ۲۸, ۱۳۹۴ ۹:۱۴ ق٫ظ

ببخشید یعنی شما پیشنهاد میکنید که ترم بهمن را من ثبت نام نکنم تا انصراف تلقی بشه. چون داخل دفترچه ثبت نام ۹۵ نوشته شده که دانشجویان دکتری حق شرکت در کنکور رو ندارن.
ممنونم از راهنماییتون

145
دی ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

اگر امسال قبول شدید و میخواید انصراف بدید، تا یک سال محروم میشید( چه شبانه، چه روزانه و چه پردیس)

زهرا به ناشناس
دی ۲۸, ۱۳۹۴ ۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  145

امسال قبول نشدم ترم ۳ پردیس هستم.

زهرا
دی ۲۸, ۱۳۹۴ ۸:۲۵ ق٫ظ

دانشجویان دکتری حق شرکت در کنکور رو ندارن!!!
یعنی اگه کسی دانشجوی دکتری هست و میخواد دوباره کنکور بده باید انصراف بده؟
لطفا یکی راهنماییم کنه؟ ممنونم

رز
دی ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

دوست عزیز دانشجوی دکتری حق شرکت در کنکور رو نداره

رز
دی ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  رز

ولی فک کنم منظورشون دانشجوی دکتری روزانه هست

زهرا
دی ۲۸, ۱۳۹۴ ۷:۵۸ ق٫ظ

من دانشجوی دکتری پردیس ترم ۳ هستم. میخوام امسال دوباره کنکور بدم و روزانه قبول بشم ایا به نظر شما ارزشش را داره؟ اگه قبول بشم واحدای پاس شده را قبول میکنند؟

ناشناس
دی ۲۸, ۱۳۹۴ ۸:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام

بله ارزش داره. شاید تمامی واحدهای پاس شده را تطبیق ندن ولی سمینارهارو به احتمال زیاد تأثیر میدن.
به شما توصیه می کنم که مجدد کنکور شرکت کنید و میارزه روزانه قبول بشید
این رو هم خدمت شما عرض کنم که یکی از دوستانی که میشنخاتم پردیس فردوسی مشهد درس میخوند و آزمون جامع هم قبول شدند ولی مجدد پارسال کنکور شرکت کردند و الان روزانه بیرجند می خونن.

موفق باشید

ش
دی ۳۰, ۱۳۹۴ ۹:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

به نظر من اگه واحدهای درسی رو در این سه ترم با موفقیت گذرانده اید انصراف و شرکت مجدد وقت تلف کردن است

الی
دی ۲۷, ۱۳۹۴ ۵:۳۹ ب٫ظ

من در ازمون ٩۴ دکتری دانشگاه پیام نور پذیرش گرفتم و مشغول به تحصیل هستم!! ایا برای ازمون دوم ٩۵ امکان شرکت هست یا محرومیت ادامه دارد

مهسا
دی ۲۷, ۱۳۹۴ ۸:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  الی

سلام
اگر آزمون برگزار بشه، قاعدتاً همچنان محرومیت دارید و برای آزمون ۹۶ امکان ثبت نام دارید. ضمن این که طبق دفترچه آزمون ۹۵، دانشجویان دکتری حق شرکت در کنکور رو ندارن.

بهاره
دی ۲۸, ۱۳۹۴ ۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

فکرمیکنم دانشجویان دکتری روزانه حق شرکت در کنکور را نداشته باشند. دانشجوی پردیس یا آزاد میتونه احتمالا؟

ن...
دی ۲۸, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  الی

میشه لطفا بگید شهریه دکتری پیام‌نور ترمی چقدره ..خیلی برام مهمه لطفا اگه میتونید جواب بدید …

jg
دی ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۴۷ ب٫ظ

من حاضرم هر چقدر شده وقت بگذارم و برای دکترا بخونم. و دکترا یه چیزی شبیه ارشد بشه که از رفتار تبعیض آمیز در مصاحبه خبری نیست.
اما با این وضعی که داره پیش میبره در اینده صاحب مملکتی خواهیم بود که با رشوه و باند بازی و اشنا بازی مدرک دکترا
گرفته اند.
ما باید راه را برای تحصیل همگان در مقطع دکترا باز کنیم و اصل بر شایستگی باشد نه چیز دیگر
در نظر بگیرید برای دکترا مصاحبه ها چقدر تبعیض آمیز است که انگیزه بسیاری از سخت کوشان را از بین برد.
اگر روند پژوهش افراد نقشی در قبولی داردبیایند سراسری اش کنند یعنی کمیته ای تشکیل بدهند و هر کس پس از قبولی رزومه اش را ارسال کند برای سازمان سنجش و بعد در کمیته بررسی شود و همراه امتیاز علمی جمع بندی شود و قبولی و رد مشخص شود.

محمد-برق کنترل
بهمن ۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  jg

موافقم–منم دو سال ۳۵ و ۵۳ شدم و رد شدم و دیگر ثبت نام نکردم

تکمیل نظر شما:ضمن اینکه در جلسه مصاحبه یک ناظر از وزارت علوم نمرات را ثبت کند. مثلا اساتید سوال علمی بپرسند، یا سوالی که وسعت نظر داوطلب را مشخص کند، یا سوالی که اطلاعات فناورانه مرتبط با موضوع را مشخص کند، ….
سپس ناظر وزارت علوم بر اساس ضوابط دقیق و معیارهای کارشناسی شده نمره دهد و نمره میانگین اساتید را نیز با قلم خودش بنویسد و بر ان نظارت کند

چرا باید صنعتی اصفهان به بنده ۰ دهد با رتبه ۳۵ و همان روز به رتبه ۷۰ نمره ۶۰ دهد؟؟؟

مازیار
دی ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۴۱ ب٫ظ

دلیل کاهش ثبت نام کنندگان که یکی از این افراد خودم هستم بی عدالتی و اجحاف شدن حق در زمان مصاحبه هست.یکسال وققمون رو میگیریم درس میخونیم بعد راحت تو مصاحبه رد میشیم در عرض ۲ دقیقه.

رز
دی ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  مازیار

ولی دوست عزیز اکثر ما خوب می دونیم که دلیل کم شدن ثبت نام شدگان دکتری این هست که اکثر دهه ۶۰ ها که بیشترین بیکاری هم برای این نسل هست یا دکتری قبول شدن یا کلا فارغ التحصیل دکتری هستند یا برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفتن. الان دیگه کنکور دکتری برای نسل ۷۰ کم کم داره میشه که نسل هفتاد هم جمعیت زیادی رو تشکیل نمیدن. پس کاهش تعداد شرکت کنندگان زیاد ربطی به تغییر در آزمون دکتری نداره.

نسترن
دی ۳۰, ۱۳۹۴ ۷:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  رز

موافقم

امین
بهمن ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  مازیار

کاهش تعداد داوطلبان علثش غیر از اینکه دهه هفتاد جمعیت بسیار پایین تر از دهه شصت داره نیست

دکتری
دی ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۱ ب٫ظ

سلام
امسال بچه های سال ۷۰ برای اولین بارکنکور دادن و ششاید بشه گفت یکی از دلایل کاهش شرکت کننده ها همین جمعیت کمتر بچه های ۷۰ نسبت به دهه ۶۰باشه. بچه های دهه شصتم خیلیاشون با توجه به شرایط قید دکترارو زدن از سال بعد مطمئنا این کاهش داوطلبا بیشترم میشه چون دهه جمعیت دهه هفتادیا خیلی کمتر از دهه شصتیا هستش

mechanic
دی ۲۷, ۱۳۹۴ ۹:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

وای..یعنی متولدهای ۷۰ به این پله رسیدند..چقدر دیر رفتیم دکتری…

امین
بهمن ۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری

کاملا موافقم، کاملا مشخصه که رسیدن بچه های دهه هفتاد به کنکور دکترا دلیل اصلی کاهش تعداد داوطلبان، و گرنه میل به ادامه تحصیل همچنان وجود داره باید تدبیری بشه که ظرفیت دکترا هم متناسب با این روند کاهشی داوطلبان باشه تا از افزایش بیکاری افراد با مدرک دکترا جلوگیری بشه

سورنا
دی ۲۷, ۱۳۹۴ ۹:۲۶ ق٫ظ

ببخشید اظهارنطر می کنم، اما فکر میکنم شاید تبلیغات زیاد برای وجود فارغ التحصیلان دکتری بیکار در کشور که عمدی یا سهوی صورت گرفته می تونه یک دلیل اصلی باشه!!!!

ببخشید قصد جسارت به قشر دکتر جامعه نداشتم. فقط نظرم رو گفتم.

دانشجوی دکتری ناکام

میترا
دی ۲۷, ۱۳۹۴ ۸:۴۴ ق٫ظ

البته دوستان یکی از دلایل کاهش داوطلب دکتری اینه که خیلیها الان ادامه تحصیل خارج از ایران را ترجیح میدن.

رضا مدیریت مالی
دی ۲۷, ۱۳۹۴ ۷:۵۲ ق٫ظ

نمونه هایی از دانشگاه های غیر دولتی قبول شدند ولی آنها آنقدر خوب بودند که غیر قابل حذف بودند، در شرایطی که دانشجویان غیر دولتی با فاصله کمی بالاتر از دانشجویان دولتی باشند، دانشجویان دولتی قبول میشوند و این رانت غیر عادلانه است

صادق
دی ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۰ ق٫ظ

والا شما هم اگه تو چند تا دانشگاه دولتی، غیرانتفاعی و آزاد تدریس کنی میتونی به وضوح اختلاف سطح رو متوجه بشی

احسان
دی ۲۷, ۱۳۹۴ ۹:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  صادق

صادق جان این مورد در مورد بچه های دهه ۶۰ صدق نمی کنه، منم الان دارم دانشگاه ازاد تدریس می کنم و بله حق با شماست، خیلی ضعیف هستند. ولی زمانی که ما در مثلا سال ۱۳۸۲ وارد دانشگاه شدیم، حتی ورودی های دانشگاه ازاد بچه های قوی بودند. انقدر جمعیت زیاد و ظرفیت کم بود که ورود به دولتی خیلی سخت بود، به خصوص اینکه بعضی ها تست زن هم نبودند و سهمیه ها اون موقع در اوج خودش بود. در مجموع بچه هایی که الان از تفاوت گذاشتن بین ازاد و دولتی گلایه دارند منظورشون در سطح کاردانی ، کارشناسی و حالا کارشناسی ارشد نیست. الان تو دکتری ازاد هم واقعا سخت گیری زیاد میشه، هر چند که مثلا من سال ۹۱ وارد دکتری ازاد شدم، همون موقع خیلی از دوستام که رتبه بسیار پایینی میاوردند و اصلا چه تو ازاد و تو دولتی دعوت به مصاحبه نمی شدند الان دارند تو بهترین دانشگاه های دولتی دکتری می خونند. در مجموع چیزی که به ادم زور میگه اینه که من تا چند ماه دیگه دفاع می کنم، کلی بهم سخت گیری شده و الان خیلی ها با شرایط فعلی و ورودی های فعلی و درصد پذیرش فعلی چه دولتی و چه ازاد مقایسه می کنند!

رضا مدیریت مالی
دی ۲۷, ۱۳۹۴ ۷:۴۸ ق٫ظ

دانشگاه های دولتی پس از متمرکز شدن کنکور دکتری شدیدا معترض شدند و طرح را به سمت دلخواه خود بردند، وزارت علوم باید در برابر این خواست به دور از عدالت دانشگاه ها مقاومت کند، به نظر بنده باید وزن آزمون بیشتر شود، مصاحبه ها نباید در اختیار دانشگاه ها باشد بلکه در سازمان سنجش و له صورت رندوم صورت گیرد و پس از جمع بندی دانشجو به دانشگاه معرفی گردد، هر گونه اعمال سلیقه در هر جای قانون سنجش به دور از عدالت است

صادق
دی ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۱ ق٫ظ

لیسانس و فوق نیستش که با آزمون باشه و کنکوری
دکترا هست
یه فیلتر اولیه و در اون فیلتر هر کسی که استاد میتونه باهاش بهتر کار کنه؛ عادلانه به نظر میرسه

رز
دی ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  صادق

موافقم با شما

جواد
دی ۲۷, ۱۳۹۴ ۷:۳۷ ق٫ظ

با سلام خبری از ept در بهمن نیست؟ شایعه برای ۲ بهمن بود ولی ثبت نام شروع نشده لطفا اگه خبری دارید اعلام بفرمایید .ممنون
از اطلاع رسانی خوبتنون ممنون

علی
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ب٫ظ

دوستان عزیز توجه داشته باشید که آمار نهایی و واقعی ثبت نام کنندگان امسال اعلام نشده. تعداد ۱۵۷ هزار نفر که گفتند، مربوط به شامگاه شنبه ۱۹ دیماه است، در صورتیکه سایت سازمان سنجش به صورت غیررسمی تا بامداد روز دوشنبه ۲۱ دیماه باز بود و خیلی ها ثبت نام کردند ولی سازمان سنجش ترجیح داد که آماری اعلام نشود.

Amir
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۳ ب٫ظ

منم با حرف بقی دوستان موافقم که اگر مبهمه واسه همه ولی چیزی که الان خیلی نامعلوم این که
تراز بر هر درس از منابع ازمون داده می شود نه یه تراز کلی برای ازمون یعنی چی
یعنی اینکه همینطور که میدونی بعضی از منابع اصلا مربوط به گرایش تخصصی ما نیست و برخی دروس مربوط تر حالا اگر تراز برای هر درس باشه اینجوری میشه که برای انتخاب رشته باید اون درس مربوط را حتما بالاتر از بقی دروس بزنی تا بتونی اون گرایش شرکت کنی
خب کسی که بخواد یه گرایش خاص شرکت کنه صد درصد بیشتر اون درست میخونه ولی الان از اون جهت مبهمه که هیچ چیز از تعداد سوالات ایا جدا جدا منابع یا همه در یک مجموعه امتحان گرفته میشه
و اینا نکات خیلی مهمی که در برنامه ریزی هرکس میتونه مؤثر باشه

علیرضا
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۸:۵۴ ب٫ظ

سلام.من کارشناسی و ارشد مدیریت رو ۶ سال پیش تو آزاد تموم کردم.زمینه کاریم تو صنعت بوده .از قبولی تو مرحله علمی مطمنم.ولی مصاحبه رو شک دارم.سراغ دارین کسی رو که دانشجوی سراسری تو مقطع دکتراست ولی قبلا دانشگاه آزادی بوده.ممنون میشم یه راهنمایی مبسوطی ارایه بدین

پریسا
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

بله خیلیا بودن

محمدحسین
دی ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا

سلام بله مثل من
لیسانس و ارشد ازاد بود. دکترا روزانه

Saqar
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۸:۱۴ ب٫ظ

دوستان گلم میتونم بگم ۹۹درصد کسانی ک از طرز کنکور امسال شاکی هستن خودشون ثبت نام کردن.پس نگید ک بخاطر فلان چیز تعداد ثبت نام کنندگان کمتر شده.اینا فقط احتمالاته ک گفتن تا خبرو داغ کنن.مثلأ خوشحالن ک کنکورشون مبهم شده و کلاسشون رفته بالا!شاید واقعأ همین تعدادن!؟شاید ها زیاده اما فقط زوم شده رو مبهم بودن کنکور.فقط بدونید واسه همه مبهم.همه مثه هم هستیم.نگران نباشین.

علیرضا
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۷:۱۳ ب٫ظ

محمد جان منبع خبرت کجاست ؟
و بهر حال ممنون از خبر خوشت

محمد
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۶:۵۱ ب٫ظ

فردا یکشنبه ۲۷ دی ساعت ۱۶ نتایج اعلام می شود

آسمان
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۶:۰۹ ب٫ظ

با سلام وآرزوی موفقیت همه دوستان بنظرم علت کاهش داوطلبین دکترای سراسری مسئله اشتغال است که انگیزه لازم را از جوانان گرفته والا دانشگاه آزاد هم بخاطر همین مسئله اعلام اسامی تکمیل ظرفیت ۹۴ چقدر با احساسات مردم بازی می کنند !!

محمدحسین
دی ۲۷, ۱۳۹۴ ۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  آسمان

دقیقا

مهندسی شیمی به داوود
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۵:۳۱ ب٫ظ

کاملا موافقم با شما..
ای کاش مسئولین این صداهارو میشنیدن…
آخه منو امثال من که کار پیدا نکردیم هنوز و همش داریم درس میخونیم اونم برای دولتی ها چون هم پول آزادو نداریم و هم دولتی رو بیشتر قبول داریم ما باید چه کنیم؟؟؟
کل امیدم از ارشد این بود که بخونم رتبه اول بشم زود دکترا بخونم ولی به ما که رسید آسمون تپیدو یهو آیین نامه استعدادو تغییر دادن بعدشم که آزمونو منابع رو…
همیشه هم به هیأت علمی فکر میکردم ولی الآن چی؟؟؟؟
بقول شما خیلیا توی اداره ها با مدرک دیپلم رفتن و الآن دکترا دارن میخونن همینا هم حق التدریسیای دانشگاهها رو پر کردن و دیگه همون یکی دو واحدم به ما نمیرسه…
آخه چرا این وضعو کسی درست نمیکنه؟؟
اوناییکه کار دارن میخاین درس بخونین باشه ایرادی نداره ولی به حقوقتون راضی باشین و حداقل حق التدریسی رو ول کنین شاید کسی مثل من باشه که به این حق التدریسی نیاز داره….
تمام مشکل از روزی شروع شد که تحصیلات تکمیلی شد سواد عمومی وگرنه الآن ماها هم هیأت علمی میشدیم چون تا ۳-۴سال پیش فوق لیسانس هم هیأت علمی میشد ولی الآن همه دکتران.

آزمون
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۶:۴۴ ب٫ظ

واقعا الان شاگرد اولیمو کجای دلم بزارم بعد این همه خوندن… دقیقا تا به ما رسید آسمون تپید…
راست می گید هر کجا می رم برای تدریس می گویند: فلانی که در آنجا استخدام است و دانشجوی دکتری است اینجا هم حق التدریس است…یک اینچ جا هم برای ما جوونا نگذاشنتد…

رضائی
دی ۲۷, ۱۳۹۴ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  آزمون

دوستان میشه کسی به من بگه که مگه آیین استعداد چه جوریش کردن؟

سارا
بهمن ۶, ۱۳۹۴ ۶:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  آزمون

واقعا بی عدالتیه دکترای معدلی. البته خواهر من فقط با معدل دکترای معدلی دانشگاه تهران قبول شد و دیگه هیچی از جمله مقاله و… نداشت اما سال بعدش شرطای زیادی گذاشتن مث مقاله و زبان و….. که دیگه سخت شد.

فاطمه
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۶:۵۷ ب٫ظ

واقعا وضعیت تاسف آوری هست موافقم. ولی بدتر هم هست چون هنوز حتی اساتید دانشگاهی و هیئت علمی هم فرق رشته مهندسی شیمی با رشته شیمی نمی دونن!!! چرا که توی یکی از دانشگاهها که من رفتم و البته دانشگاه سراسری برای اینکه بتونم حداقل حق التدریس بگیرم و با توجه به اینکه تازه رشته مهندسی شیمی آورده شده بود توی اون دانشگاه دقیقا ۳ تا از هیئت علمیهای اونجا رشته شیمی بودند نه مهندسی شیمی!! با گرایشای آلی و کاربردی و تجزیه فکر کنم که دوتاشون هم فوق لیسانس بودند و همه دروس رو هم بین خودشون تقسیم کرده بودند به طوریکه به من اعلام کردند که کادرشون پر هست و فعلا نیاز به نیروی اضافه ندارند!!!!! وواقعا سوالی که هست اینه که چرا هیچ چیز جای خودش نیست؟ شخصی که رشتش مربوط تر هست ارجح تر نیست واقعابرای تدریس توی گروه؟؟ وباز هم متشکرم از سایت خوب پی اچ دی تست که تنها جایی هست که حداقل میشه حرفامون بگیم

سعید
بهمن ۳, ۱۳۹۴ ۲:۲۵ ق٫ظ

موافقم قبل از سونامی دانشگاه آزاد و پیام نور و ….
با مدرک فوق لیسانس، هیئت علمی می شدن، جالبه الان با فوق لیسانس مکانیک سراسری تدریس دبیرستانم به امثال من نمی دن

میثم
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۵:۰۹ ب٫ظ

دوستان خواهشا کمک کنید
من لیسانس رشته ای رو داشتم که اصلا بهش علاقه نداشتم و اصلا هم براش کار نبود
بعد از کلی سختی به رشته دیگه تغییر رشته دادم و ارشد روزانه دانشگاه تهران قبول شدم و شاگرد اول هم شدم
خیلی علاقه دارم به رشته جدیدم و اتفاقا تمام دوستانم که از ابتدا این رشته رو خوندن الان ۵-۶ ساله رفتن سر کار
منتها مشکل م اینجاست که الان هر جایی میرم برای مصاحبه کاری، میگن چون لیسانس ات با ارشد ت فرق داره استخدام نمی‌کنیم
موندم دکتری بخونم یا نه؟ آیا اگه دکتری بخونم دیگه به این مسئله ایراد نمیگیرن؟

من
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۷:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

وا! چه حرفیه می زنن. چه ربطی داره. شما بگو من اگه بلد نبودم شاگرد اول نمی شدم و نمره هام بالا نبود پس نشون می ده از کسایی که لیسانس مرتبط دارن چیزی کم ندارم. توانایی ها تون رو نشون بدین.
معمولا می گن رشته و گرایش دو مقطع آخر یکسان باشه. پس دکترا بگیرین حتما حله ان شا ا… .

میثم
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۷:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  من

باور بفرمائید من ۱۲ واحد پیشنیاز پاس کردم و با این وجود باز هم ۴ ترمه ارشد رو تموم کردم حتی زودتر از کسانیکه پیشنیاز نداشتن
نمیدونم چرا این دید رو دارن منم همین حرف های شما رو بهشون زدم … ممنون از اینکه جواب دادین

مانی
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۵:۰۵ ب٫ظ

به نظر من کاهش شرکت کننده ارتباطی به اعمال قانون سنجش و پذیرش ندارد و اتفاقا بدترین چیز تغییرات زیاد و ناگهانی است، هر تغییری حداقل یک سال زودتر باید اعلام و بعد اعمال شود. ما تقریبا هر سال یک تغییر اساسی داریم، امیدوارم یک زمانی برسد تغییرات حداقل چند سال یکبار باشد و حداقل سه سالی ثبات تجربه کنیم. ضمن اینکه نتیجه یک آزمون تستی هم نمی تواند نمایانگر قابلیت های یک فرد برای ادامه تحصیل در دکترا باشد که حالا بخواهیم بر آن تکیه کنیم.

احمدی
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۴:۵۵ ب٫ظ

البته رشته ها با هم تفاوت داره من خودم ارشد حقوق هستم و وکالت دارم علاقه به ادامه تحصیل در مقطع دکترا دارم البته امیدی به دولتی ندارم دنبال پذیرش ازادم . فکر می کنم وکالت با داشتن دکترای حقوق جایگاه خوبی داشته باشه و با داشتن کار عملی تدریس هم خوب باشه البته برای دانشجویان . بعضی رشته ها دانشجو محوره مانند حقوق از نظر علمی تفاوت زیادی بین یک لیسانس یا فوق و دکتری نیست مهم سطح علمی فرد است که در عمل خودش رو نشون می ده ….. به هر حال با وجود تمام مشکلات و ناامیدی ها بنده خواندان و ادامه دادن رو ترجیح می دهم به ادامه ندادن حداقل فردا پشیمانی از نخوندن وجود نخواهد داشت

زینب
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۳:۵۴ ب٫ظ

روند مصاحبه همیشه به این شکل بوده، ولی علت کاهش داوطلب، اگه یه بررسی میان اساتید و دانشجویان دکترا بکنید، متوجه میشید که ۹۰ درصد به بالا انگیزه ای برای ادامه ندارن، علتش هم زیاد شدن پذیرشهای بی مورد در این دو سال بوده، و از طرفی با سنگین بودن این دوره در دانشگاههای دولتی، داوطلبین تمایل به گرفتن مدرک پیدا میکنند و به سمت دانشگاه هایی می روند که راحتتر مدرک رو بگیرن،

مکانیک
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۴:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  زینب

کاملا با شما موافقم.

علیرضا
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۳:۴۱ ب٫ظ

ای کاش نتایج تکمیل ظرفیت رو دیگه اعلام کنید دیگه

آزمون
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۳:۲۱ ب٫ظ

دیروز در یکی از آزمون های آزمایشی موسسات شرکت کردم. با حدود ۵۰ درصد از سوالات تخصصی مربوط به منبع بی ربطی که امسال با ادغام گرایش ها در منابع ما آمده بود مواجه شدم. هیچی دیگه اون مقدار سوالات مربوط به رشته ام را جواب دادم و با شگفتی به آن میزان سوالات بی ربط و نا آشنا نگاه کردم! برایم جالب بود که آیا واقعا باید باز هم این گونه در آزمون اصلی شرکت کنم؟ به نظرتون چند درصد بتونم بزنم؟ :}

داود
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۳:۱۴ ب٫ظ

کارشناسی خوندیم کار پیدا کنیم، کار نبود.ارشد خوندیم کار پیدا کنیم، وضعیت بدتر شد و کار پیدا نشد. الان اگه بخواهیم دکترا بخونیم باید به چه امیدی بخونیم؟ حتما میخواهیم هیئت علمی بشیم؟ با این اوضاع و کم شدن دانشجو هیئت علمی های فعلی هم بایستی دنبال کار دیگه ای باشند الان کمبود دانشجو هستش. اصلا هیئت علمی رو ول کن کسی میاد یه دکتری رو استخدام کنه؟ اگه دولتی باشه که کارمندای دیه براشون سخته یکی تازه وارد با مدرک بالا بیاد کنارشون اونم باید حقوقش بیشتر باشه دولت هم کارمند پر توقع و مدرک بالا و با سن بالا نمیخواد. تو بخش خصوصی هم صد البته بدتر. الان دکتری برا اونایی بهتره که رفتن یه جایی رو تو ادارات تصاحب کردن و اونقدر وقت اضافی دارند! که می خونند و رتبه و حقوق مزایاشون رو می برن بالا. البته کار ارباب رجوع هم زیاد اهمیتی نداره چون اگه داشت بایست یه قانونی وجود داشت که اگه کسی تو یه جایی اشتغال داره نبایستی درس بخونه ماشاالله همه با دیپلم میرن ادارات بعد ۱۰-۱۵ سال دکتر میان بیرون. اداره نیستن دانشگاهن.

Amir
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۳:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  داود

دقیقا پارسال تو مصاحبه یکی از شهرا یک نفر از یه اداره مربوط اومد و با اشنا بازی قبول شد و الانم شده جزو مدیران رد بالا او سازمان مربوط تو اون شهر بعد من با کلی رزومه و رتبه خوب پذیرش نشدم
جالبه که سن اون فرد ۴۵ سال بود

علیرضا
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۳:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  داود

کاملا ً حرف حساب بود موقعی که رفتم اداره من تنها لیسانس بودم الان نگهبان های ما فوق دارند میخونند و به امید دکترا هستند بقه هم دارن دکترا میخونند.واقعاً خنده داره که اداره هم مدرک ارشد نگهبانان رو قبول می کنه اصلا توجه نمی کنه که جایگاه اون پست دیپلمه .

دکترا تخصصی مدیریت مالی
دی ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  داود

باسلام واحترام خدمت دوست عزیز وگرامی.اینجانب دارای دکترا مدیریت مالی،با ۳۳ سال سن،متاهل ودارای دوفرزند،کارمند دولت هستم.حال وآینده خودرا خودمان می سازیم. کمی به آینده بیاندیشید نه فقط درس خوان.آنان که استخدام شده اند و سپس تحصیل نموده اند افرادی بادرجه هوشی پایین نبوده اند فقط باکمی دوراندیشی از فرصت به دست آمده بهترین بهره برداری را نموده اند. زمانی آنان به دربسته کنکور برخورد نمودند که درهای دانشگاه ها برای مدت طولانی با ظرفیت اندک و داوطلبان فراوان مواجه بوده اند. بیاییم دیگران را در وضعیت خودمان مقصر ندانیم.مجال کم است و دلایل منطقی بسیار.با آرزوی موفقیت برای شما

آرمان
دی ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۵ ب٫ظ

فقط تویه ایران میشه همزمان کار ثایت و تمام وقت داشت و از اون دوراندیشی و فرصت استفاده کرد و ارشد و دکتری خوند, اخه کسی که کار ثابت و تمام وقت داره ، مگر وقت میکنه تحقیق و مطالعه کنه؟! بیشتر جای کسایی رو اشغال میکنه که نه متاهل هستند و نه کار ثابت دارن ولی همه ی زندگی و امیدشون تحصیل هست و دارن میخونن و همه ی وقتشون رو برای مطالعه و تحقیق اختصاص میدن.

آوامین
بهمن ۱۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  آرمان

دقیقا درسته . ایشون که کارمند دولتن دیگه نباید و نمی تونن دنبال دکترا باشن چون دکترا مال کسیست که خودشو وقف درس کرده چیزی که اینجا وجود نداره تازه علامت موفقیت هم هست .

فرشید
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۲:۴۸ ب٫ظ

اقا من امسال چند جا مصاحبه رفتم و فکر می کردم که دا دانشگاه شهید بهشتی قبول بشم اما در نهایت مشخص شد این دانشگاه هیچ کس را پذیرش نکرده و فقط هزینه مصاحبه و رفت و امد و کلی استرس را برامون به جا گذاشته

Hamid
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۲:۲۸ ب٫ظ

چرا نباید کاهش پیدا کنه وقتی ازمون دادن امسال فقط یه ریسکه نه تعداد سوالات مشخص نه منابع قابل اعتماد هست نه نحوه تراز بندی ها فقط یه علامات سوال کنکوره امسال که خود برگزار کننده ها هم همه چیرو واگذار کردن به دست روزگار جزء تلف کردن عمرم ن هیچ بازده مثبت نداره امسال
نه ناظری وجود داره نه کسی که جلو اعمال سلیقه رو بگیره امسال دستشون کاملا بازه
واقعا با تمام نا امیدی امسال شرکت میکنم چون نه به روزمم میدونم توجه میشه نه به سطح علمی فقط لشنا بودن ملاکه

داوطلب
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۳۱ ب٫ظ

با سلام . بنظر می رسد یکی از دلایل اقبال دانشگاه آزاد استفاده از آزمونی استانداردی می باشد.در نیتجه تکلیلف داوطلب برای امتحان مشخص و معلوم است . همچنین گزینش تکیه بر اطلاعات علمی داوطلبین داشته و نه نظر ناظرین که ممکن است چار سو گیری باشد.امتحان گزینش دستیاری سالها است که بر اساس آزمون های استاندارد انجام می شود و با هیچگونه مشکل و یا زیر سوال بردن استقلال دانشگاههاوزارت بهداشت (ادعای دانشگاه های وزات علوم )مواجه نبوده است .

vqh
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

دوستانی که برا ازاد ثبتنام میکنند فقط طالب علم هستند اما بدونند صرفا هزینه کردن برااون.وگرنه شانس پذیرش براهیئت علمی برادانشگاه ها دولتی کمه.
دانشگاه ازاد هم ایندش معلوم نیست.

علیرضا
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۳:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  vqh

تا اونا بخوان دکترا بگیرن دانشگاهها پسا دکترا میخوان ، تا اون موقع دانشجو خیلی کم میشه مثه امسال که کسی دولتی ثبت نام نکرده و تعداد ۱۵۰۰۰۰ خیلی کمه ، پس هیئت علمی هم نیازی نداریم چون دانشجویی دیگه نیست.در نتیجه بیکاری باز گریبانگیر ماست.

رضا
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

از آن تحلیلهای خیلی جالب!!!

طلا ب داوطلب
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۴:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

کاملا با نظرتون موافق هستم. دانشگاه ازاد خیلی ازموناش استاندارد تره. من ارشد اولمو دانشگاه آزاد خوندم. ارشد دوم روزانه دانشگاه تهران اما واقعن ازمون دکترای آزاد استاندارد بود من هیچ پارتی هم نداشتم. الان منتظر نتایج هستم ولی در کل راضی بودم.

رستمی
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۳۰ ب٫ظ

در مصاحبه های سلیقه ای و تبغیض آمیز ‘ امید شرکت را ازمون گرفتند !؟

قباد
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۱:۲۹ ب٫ظ

سه سال شرکت کردم ‘ رتبه خوب آوردم (زیر ۳۰ ) ‘ اما قبول نشدم ‘ بهتره بگم نگذاشتن قبول شم ‘ مقاله و کتاب هم دارم .دیگه با چه امیدی درس بخونم ؟

Dalamper
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۹ ب٫ظ

سلام، خب معلومه که باید تعداد کم بشن، وقتی هر سال ما رو مورد آزمایش قرار میدن یه رشته میارن تو رشته ما، بعد از چند ماه اون رشته رو دوباره خارج می کنن، بعد مواد آزمونش همچنان تو رشته ما (حسابداری) مونده، و هرچی به سنجش میگم آقا این رشته رو که از حسابداری ها خارج کردی پس چرا مواد آزمونش همچنان تو موئاد آزمون حسابداری ها مونده میگن به ما ربطی نداره، شما برو شورای گسترش وزارت علوم اینو بگو!!!
من کلی کتاب خریده بودم و سال قبل آزمایشی شرکت کرده بودم که امسال جدی بخونم بعد یهو اینا همه برنامه منو بهم ریختن!!!
البته یکی دیگه از دلایل کاهش ثبت نام، انجام دو بار آزمون در هر سال هست، موفق باشید.

فرزاد
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۷ ب٫ظ

الان دانشگاه آزاد نسبت به پارسال افزایش داوطلب داشته یا کاهش؟

سمانه
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

خدا به خیر کنه آزمونای بدیرو.

امیر
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۱ ب٫ظ

البته تعداد شرکت کنندگان دانشگاه آزاد هم کاهش بسیار معنی داری داشته -بدلایل گوناگون-که قابل تامل وتحلیل است!!!!

دکتری
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۰ ب٫ظ

بله الانم تو تکمیل ظرفیت اونهای که رتبشون بالا بود و تو این مرحله تکمیل ظرفیت به روزانه دعوت شده بودن با رتبه های برتر و تک رقمی یکسان بودند درحالیکه نباید اینطوری بشه و متاسفانه با توجه به اینکه دانشجوی اون دانشگاه هستن و … در اولویت می باشن. پس مثلا فرق رتبه سه با پنجاه در چیست؟

بی طرف
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

علت افزایش متقاضیان دانشگاه آزاد اطمینان ازقبولی راخت دراین آزمون نه هست ودلیل دیگری ندارد

رادمهر
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  بی طرف

قطعا مشروعیت و مقبولیت داره غیر روزانه هر دانشگاهی که در مقابل دانشگاه آزاد زدند با شکست مواجه شد…

حسن
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

قبولی در دانشگا های دولتی سخت و نیاز به حداقل چهار ماه مطالعه است

رامتین
دی ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

به دلایل ذکر شده، همچنین باید پذیرش دانشگاه آزاد در سالهای ۹۳ و ۹۴ را نیز اضافه کرد.