افزایش اختیارات دانشگاه‌ها در جذب دانشجوی دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی وزیر علوم در اظهار نظری عجیب از افزایش اختیار دانشگاه‌ در جذب دانشجوی دکتری از سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی شریعتی نیاسر گفت: از سال آینده اختیارات دانشگاه‌ها در جذب دانشجوی مقطع دکتری افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: از سال آینده آزمون دکتری از حالت متمرکز خارج می ‌شود و فقط برای داوطلبین آزمون GRE به صورت متمرکز برگزار می شود.

شریعتی نیاسر گفت: این به آن معنا است که متقاضیان ورود به مقطع دکتری توسط دانشگاه‌ها مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: هدف از این طرح، استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اعضای هیات علمی و گروه‌های علمی دانشگاه‌هاست.

 معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآورشد: از سال آینده، شاهد حضور بیش از پیش آموزش عالی در عرصه بین‌ المللی خواهیم بود.

به گزارش پی اچ دی تست، این خبر در شرایطی از طریق خبرگزاری های مختلف کشور منتشر شده که قانون سنجش و پذیرش در تحصیلات تکمیلی مصوب مجلس وزن 50 درصدی را برای آزمون کتبی قایل شده است. البته این قانون در حال حاضر از سوی شورای نگهبان رد شده و در صف انتظار برای طرح دوباره در صحن علنی مجلس است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

56 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرش حقوقی
اسفند ۴, ۱۳۹۴ ۷:۱۱ ب٫ظ

بااین روش یعنی اکثر دانشجویان کارشناسی ارشد همان دانشگاه که اساتید روی آنها شناخت دارند به دوره دکتری بروند و امثال بنده دانشمند رشته خودم از دانشگاه بیام نور یا آزاد که باشم هم هیچ شانسی در این روش برای راه یابی به دکتری و تحصیل رایگان و استفاده از خدمات خوب آموزشی ندارم و این می شود تضییع حقوق و نقض حقوق شهروندی .

شیما
اسفند ۱, ۱۳۹۴ ۶:۳۲ ب٫ظ

سلام
یادتونه گفتم تصویب نمیشه دوستان

البته هنوز خبری نیس

ولی نمیشه

رز
اسفند ۱, ۱۳۹۴ ۹:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  شیما

چی تصویب نمی شه؟فعلا که شیوه وزارت علوم قابل قبوله

مسائل
بهمن ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۷ ب٫ظ

این یه طرح ناعادلانه است و مطمئن باشید اجرا نمیشه

حسین
بهمن ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۴۶ ق٫ظ

شیوه اقای نیاسزی باعث بی عدالتی در وسعت زیاد می شه وعلتش اینه که با توجه به این که وزن ازمون کتبی در ازاد ۷۵ ومصاحبه ۲۵ هست افرادی که توانایی مالی دارند می تونن راحت برن ولی برای قشر متوسط و پایین و حتی افرادی که استعداد هم دارند حقشون پایمال می شه. این که تو دنیا چطوریه خیلی متفاوت از این جاست. ببینید تو دنیا همه دانشگاه ها پولی اند و این رقابت فشرده برای دکتری نیست و مقاله نویسی و… رایج نیست و سطح دانشگاه ها تقریبا خیلی بالا وپایین نیست وسیستم اموزشی ازاد و دولتی تفکیکی مثل ایران نیست که فرضا نگاهشون به دانشگاه محل تحصیل قبلی طرف باشه و… / شما از صفر تا ۱۰۰ قضیه را ببینید نمره ای که استاد دانشگاه پیام نور و… به دانشجو می ده با استاد دانشگاه تهران یکی نیست. خود اساتید هم اینو اذعان دارند ومطمئنا به شما در مصاحبه به یه چشم نگاه نمی شه.

حسین
بهمن ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۳۸ ق٫ظ

بد ترین حالت ممکن اینه که کل پذیرش بره دست دانشگاه . چون سهم دانشگاه ازاد وپیام نور و دانشگاه های سراسری شهرستان ها وکوچک خورده می شه. من خودم تو یکی از دانشگاه های شاخص تهرانم وبهترین دوره رو می خونم وبا این روشی که اقای نیاسری می گن کاملا مخالفم .یعنی اکثرا مخالفن. خود نمایندگان مجلس اذعان کردند که حق خیلی از افراد با این روش خورده شده .

حسین
بهمن ۲۷, ۱۳۹۴ ۲:۳۴ ق٫ظ

متاسفانه ایشون هر از گاهی در این خصوص مطلبی رو نقل می کنن. همین اخیرا گفته بودن در صورت تصویب نهایی طرح سنجش وپذیرش برای سال ۹۶ اجراییه و این حرفشون بعد ایراد شورای نگهبان به مادهای از مواد طرح بود.گواه این حرف سرچ در اینترنت است ومن دراوردی نیست. حالا هم ایشون به نظر من که اختمالشم قوی می دونم با این دید که اکثریت مجلس رو طیف نزدیک به دولت در اختیار می گیرن ،این حرفو زده در حالی که هنوز چیزی معلوم نیست.ایشون برای سال ۹۵ هم می گفتن فقط جی ار ای امتحان می شه که یک دفعه سر از ۱۲ تا درس غیر مرتبط در اورد. نکته دیگه این که طرح سنجش وپذیرش به تصویب مجلس رسیده وایراد شورای نگهبان باعث لغو کل طرح نشده وفقط به یکی از مواد اون ایراد گرفته که در همان حدود قابل اصلاح است. دیگر این که اصرار برای این که همه چی در دست دانشگاه باشد در حالی که اکثریت با ان مخالفند برای چیست؟

سولماز
بهمن ۲۶, ۱۳۹۴ ۲:۱۰ ب٫ظ

معنی GRE چیه؟ یعنی از چه دروسی سوال می دن ممنوم میشم پاسخ بدین؟

حسین
بهمن ۲۶, ۱۳۹۴ ۹:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  سولماز

دروسی در کار نیست.استعداد تحصیلی

ندا
بهمن ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

دو نوع جی آر ای داریم
یکی استعداد تحصیلیه البته به زبان انگلیسی
اما یه نوع دیگه هم داره که دروس پایه هم تا اندازه ای داره مثل همین آزمونی که قراره اسفند برگزار بشه و پذیرش تخصصی به عهده دانشگاهه

سمانه
بهمن ۲۶, ۱۳۹۴ ۲:۰۲ ب٫ظ

امیدوارم سر حرفشون بمونن و دوباره همه چیز تغییر نکنه. برای افراد بچه دار و گرفتار این بهترین شیوه است. تورو خدا به فکر ما هم باشید به خدا سخته با دو تا بچه درس خوندن.

مسائل
بهمن ۲۷, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  سمانه

خب با بچه میخوایین دانشجو دکتری بشین ولی درس نخونید ، این چه استدلالیه

رز
بهمن ۲۸, ۱۳۹۴ ۷:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مسائل

آفرین

ایران به حسین
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷ ب٫ظ

حتما میدونید وزات علوم در نظر داره که اختیار دانشگاه ها در پذیرش دانشجوی دکتری بیشتر بشه … از طرفی هم مجلس کنونی با سیاست دولت اکثرا مخالفه و از طرح های مخالف دولت حمایت میکنه اما آینده حکایت از این داره که مجلس بعدی از طیف دولت باشند و بیشتر نظر دولت و وزارت خونه ها را جویا بشن و یا تامین کنن … به نظر بنده با علم بر این موضوع هستش که جناب دکتر شریعتی نیاسر این چنین اظهار نظر کردن…

شهریار
بهمن ۲۶, ۱۳۹۴ ۶:۴۷ ب٫ظ

فکر کنم اون ماده وزن ازمون تو مجلس تصویب شده و امکان تغییرش فکر نکنم باشه به این راحتی ها

تهران
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۷ ب٫ظ

هیچ کسی به من جواب نداد امسال وزن آزمون برای کنکور اسفند چنده؟!اما استنباط خودم این هستش که وزن مصاحبه ۱۰۰درصده چون در دفترچه صحبتی از وزن آزمون نشده .سال قبل وزن آزمون و مصاحبه رو داخل دفترچه زده بودند.

حسین
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  تهران

سلام. حدسه شما درسته ومتاسفانه بعضی دوستان از این موضوع که نهایتا به ضرر خودشان هم خواهد بود دفاع می کنند.

رز
بهمن ۲۸, ۱۳۹۴ ۷:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

فک نکنم طرح وزارت علوم به ضرر دانشجوی قوی باشه

حسین/پاسخ به ایران
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۱۰ ب٫ظ

شما گفتید مجلس با حضور طیف بیشتر طرفدار دولت طرح سنجش وپذیرشو ملغی می کنن. ولی با توجه به تحلیل ها و کاندیداها این طور نیست واکثریت هم حامی طرح سنجش وپذیرش وزارت علوم اند

حسین
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۸:۵۱ ب٫ظ

به نظر من برای رفع مشکل بین وزارت علوم ومجلس بیان یک تعداد رو با ازمون وبه شیوه طرح سنجش وپذیرش بگیرن ویک تعداد رو هم طبق طرح وزارت علوم . طرفیت ها روهم تا حدودی بالا ببرن .تا نظر هردو طرف تامین شه. ملاک نظر مجلسه. همین امروز هم با توجه به تاثیر ۲۵ درصدی معدل در کنکور لیسانس که مطلبق طرح سنجش وپذیرش مصوب مجلس بود . سازمان سنجش گفت اعمال این تاثیر الزامی هست.یعنی وزارت علوم تابع مصوبات مجلسه.

حسین/پاسخ به ایران
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۸:۴۷ ب٫ظ

طرح سنجش وپذیرش اگرچه حدود ۷۱ نفر مخالف داشت ولی مخالفتشون بابت ادغام ازمون دکتری ازاد وسراسری بود نه بابت وزن ازمون ومصاحبه والا تقریبا همه نمایندگان با طرح موافق هستند . ایراد شورای نگهبانم به همین بحث ادغام بود والا مطمئن باشید به احتمال ۹۹ درصد طرح سنجش وپذیرش در مجلس بعد تصویب می شه . اکثریت دانشجوها هم طرفدار همین طرح مجلسن. تو همین صفحه هم سر بزنید متوجه می شید.

حسین/پاسخ به ایران
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۸:۴۱ ب٫ظ

سلام. این طور نیست . ولو مجلس تغییر هم کنه طبق بیشتر تحلیل ها شکل مجلس مانند قبله و طیف نزدیک به دولت حتی اگر رای هم بیارن اون قدری نیستند که توان رقابت با اکثریت رو داشته باشند تو اینترنت ببینید اقایان دکتر عبدالحمید فیاضی وصابری و جعفری دوباره در این دوره هم حضور دارند واز طرفداران طرح سنجش وپذیرش هستند.

معماری
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۷:۱۰ ب٫ظ

آیا آزمون امسال طبق گفته قبلی مسولین ارزش دوساله خواهد داشت؟
دو اتفاق افتاده که با گفته ی قبلی مسولین در تناقضه
اول، اگه پنجاه پنجاه بشه عملا نمیشه درصدایی که ما در آزمون امسال میزنیم با درصدای کسی که آزمون متفاوتی رو داده مقایسه کنن و ارزشگزاری بشه
دوم، اگه فقط جی ار ای برگزار بشه عملا آزمونی وجود نخواهد داشت که ارزش دو ساله داشته باشه

ایران
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۵:۴۷ ب٫ظ

به احتمال زیاد طرح سنجش نهایی نمیشه چون مجلس تغییر میکنه و حامیان دولت یا بهتر بگیم وزارت علوم در مجلس بیشتر میشن و نمیزارن طرح سنجش تصویب بشه…
دوستان به فکر تقویت رزومه باشین…

داوطلب جدید
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۲:۰۳ ب٫ظ

سلام بچه ها

بنده سال اینده به جمع داوطلبان ازمون دکترا می پیوندم. علیرغم تمام ذهن مشغولی هاتون لطفا به سوال پاسخ دهید که ” آیا من با ۵ مقاله ISI معتبر (Elsevier , Springer) و ۵ کنغرانس پیپر بین المللی خارجی نمره پژوهشی م در مصاحبه خوب خواهد شد؟ آیا کافیه برای ی داوطلب؟” چون می خوام مقداری هم مطالعه کتاب های تخصصی درسی داشته باشم.

برای همه آرزوی موفقیت می کنم.

مهندس مکانیک
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۵:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب جدید

دوست عزیز شما با این رزومه همین الان هم خودتون رو دانشجوی دکتری بدانید .

ایران
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۵:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب جدید

ابتدا باید بگم که رزومه خوبیه. اما مهم اینه توی کدوم رشته این مقالات رو دارین؟
اگه فرضا توی رشته های پر مقاله مثل روانشناسی یا بعضی از رشته های کشاورزی هستین… خب باید بیش از اینا مقاله پاپلیش کنین…

رز
بهمن ۲۸, ۱۳۹۴ ۷:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  ایران

دوست عزیز رشته کشاورزی هم داشتن ۵ مقاله هی اس ای کار هر کسی نیست. درست راهنمایی کنید

داوطلب جدید
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۶:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب جدید

ممنون از پاسخ دوستان

گروه فنی و مهندسی هستم. باور کنید حاصل سالها زحمت و تلاشم شده اینها.

سالار
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۸:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب جدید

سلام.
لطفا شما از همین الان برای هیئت علمی شدن اقدام کنید . انشتین ۴ تا مقاله داشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آزاد
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۹:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب جدید

فقط امیدوارم دانشجوی دانشگاه آزاد نباشین که اگر خود اینشتن هم باشید ولی دانشگاه آزادی باشین برا دکتری نمیگیرن!! متاسفانه

داوطلب جدید
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  آزاد

ممنون از پاسخ شما

نه ازاد نیستم اما دانشگامون دکترا نداره

بچه های ازاد هم ناامید نباشند چون یکی از دوستام که ازاد بوده پذیرفته شد

محمدحسین
بهمن ۲۸, ۱۳۹۴ ۴:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  آزاد

من آزاد بودم الانم دکترا روزانه میخونم.
نمی گم تاثیر نداره اما غیرممکن یا محال نیست

تهران
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب جدید

سلام نه خوب نیست دوست عزیز چون بسیار مشکوک است این رزومه برای اساتید از من مبشنوی یدونه آی ای آی تروتمیز بده کافیه چه معنی میده دانشجوی ارشد اینقد مقاله داشته باشه!!!

داوطلب جدید
بهمن ۲۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  تهران

صحبت شما کمی خنده داره دوست عزیز

اینکه کسی حاصل چند سال زحمتش رو ارائه کنه مشکوکه!!!!!

مقاله بازاری زیاد شده اما دلیل نمیشه کسی تلاش نکرده باشه. بنده دو سال از فارغ التحصیلیم می گذره.

جالبه ادم دستاورد پژوهشی ت رو ارائه نکنی چون اساتید شک می کنند. استاد اگه استاد باشه تشخیص این چیزها سخت نیست.

علوم تحقیقات
بهمن ۲۸, ۱۳۹۴ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب جدید

نه کافی نیست. برای علوم تحقیقات باید رزومه قوی باشه

mechanic
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۵ ب٫ظ

باز این اقای نیاسر از فرصتی که پیش امده(ردشدن طرح مجلس توسط شورای نگهبان تا اطلاع ثانوی..)…استفاده کرد و یه چیزی گفت…..ولی ان شالله طرح مجلس اجرایی بشه…

حسین/دانشگاه علامه طباطبایی/روزانه
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

طرح مجلس رد نشد شورای نگهبان به ادغام ازمون های ازاد وسراسری ایراد گرفته بود

حسین/دانشگاه علامه طباطبایی/روزانه
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۶ ب٫ظ

خیال باطلیه که فکر کنیم مجلس می ذاره چنین طرح هایی اجرایی بشه. قبل طرح سنجش وپذیرشم اقای نیاسری این صحبتا رو می کرد که فقط ازمون جی ار ای ولی یه دفعه شد ۱۲ تا درس .واقعا عقل حکم می کنه ادم وقتشو برای ۱۲ درسی بذاره که امتحانش هیچ تاثیر وبارمی نداره؟

بتینا
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۹ ق٫ظ

درستش هم همینه، طرح قبل هم که رد شد.مجلس هم که تغییر می کند. ایران هم مثل هر کشور پیشرفته ای در جهان در مقطع دکترای تخصصی باید کار را به کاردان بسپره. دردانشگاههای جهان اختیار اساتید بالاست. درست هم همینه.دکتری آزمونی نیست که در سطح کاردانی پائین بیاد. در این مقطع دانش پژوه بهتره به به شخص گفت به یک درک کامل از رشته تحصیلیش رسیده، نباید مثل کاردانی و کارشناسی زبان عمومی امتحان بده کلی درس تخصصی که به کل زیر رشته هاست پاسخ بده تازه این مرحله ۱ بعد برو دوباره امتحان تکراری دروس تخصصی با عناوین دیگر رو در دانشگاه امتحان بده بعد سه باره برو واسه مصاحبه! اگر این طرح در شورای نگهبان رای میاورد جای تعجب داشت. دوستانی که از مصاحبه اینقدر میترسید. در انتهای اون طرح هم باز این مصاحبه بود که بعد از خستگی و شاید خوشحالی از کسب رتبه های آنچنانی سرنوشت شما رورقم میزد.دانشجوی دکتری باید کل دروس رشتشو بشناسه و یک محقق برجسته باشه بتونه خوب کنفرانس بده تدریس کنه مسلط به زبان تخصصی رشته خودش باشه.اصولا باید تافلش یا مدرک زبان دیگرشو گرفته باشه یا قبل از امتحان جامع ارائه کنه. دوره دکترا خودش هفت خوان رستم را داره و فقط توانمندها حق ورود بهشودارند.مجلس بهتره پی قوانینی باشه که متخصصین محترم بعد سر شغل مربوط به خودشون باشندنه فقط مدرکاشونو تو پستوبگذارند. رابطه علم و صنعت- بازار سرمایه- محیط درمان- آموزشو پرورش- جذب هیئت علمی و…. در این محیط کمبود قانون هست.خروجی این دکتراها به کجاست؟ کنج… ادامه نظر»

حسین
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۸ ق٫ظ

طرح سنجش وپذیرش مجلس تصویب شده ورفته شورای نگهبان وهنوز تعیین تکلیف نشده چطوری ایشون این حرفو زده؟شورای نگهبان طرحو رد نکرده بلکه به ماده ۲ ایراد گرفته است. قبلا هم به ماده ۲ وهم ۵ ایراد گرفته بود .الان به ماده ۲ فقط ایراد گرفته که مربوط به ادغام ازمون دکتری دولتی وازاده. یشون گفته طرحی در دست بررسی است یعنی طرح وزارت علوم رو می گه که مجلس باهاش مخالف بود وکل اختیارات رو به دانشگاه می ده.منم با این طرح وزارت علوم مخالفم چون حق خوری های زیادی دیدم.

امین
بهمن ۲۴, ۱۳۹۴ ۹:۳۹ ب٫ظ

گرفتن آزمون GRE به عنوان منبع سوال کنکور دکترا یک جک طنز است. منابعی که الان از طرف سازمان سنجش عنوان شده به نظرم عالی است چون داوطلب رو مجبور میکنه حداقل یکی دو ماه برگرده و دروس پایه ای رو مرور کنه.(ریاضی مهندسی و مدارهای الکتریکی رشته برق).خواهش میکنم که دوباره برای ما خواب نبیبنید. بگذارید روند کنکور دکترا تقویت و اصلاح بشه نه اینکه به یک باره از ریشه و بن کنده بشه.آهسته و پیوسته.

رز
بهمن ۲۴, ۱۳۹۴ ۸:۵۸ ب٫ظ

دوستان تمام تلاش مسئولین این است که جذب دانشجوی دکتری را به دانشگاه واگذار کنند. به نظر من هم کار بسیار منطقی انجام میدن. دکتری مثل کارشناسی و ارشد نیست. یه مقطع پژوهشی هست. بنابراین سازمان سنجش با یک آزمون تستی نمی تواند صلاحیت داوطلبین را تائید کند.

hashem
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  رز

شما خیال تون راحت هست دانشگاهتون دکتری داره شما رو میگیرن ولی ما که دانشگاهمون دکتری نداره چی؟ تک رقمی شدیم و مصاحبه رد!!!!!! مبنای سنجش کل اختیارات دست دانشگاه صحیح نیست

ع
بهمن ۲۵, ۱۳۹۴ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  رز

دوست عزیز روال کار منطقی هست ولی ایا دانشگاهها و اساتید عادلانه عمل میکنن که دانشجوی قوی دکتری بگیرند ..؟نه اکثر دانشگاهها حتی زحمت بررسی هم به خودشان نمیدن و دانشجوهای موردنظر خودشان رو برمیدادند.این نهایت بی عدالنی است.

ایران
بهمن ۲۴, ۱۳۹۴ ۸:۵۱ ب٫ظ

دوستان هر چقدر جذب دانشجوی دکتری براساس رزومه و پژوهش باشه به نفع خود فرد و آینده شغلیش و در دراز مدت به نفع کشور خواهد بود پس اگر دانشگاها بیان بر اساس رزومه دانشجو بگیرن خیلی خوبه اما باید سازوکاری تعریف بشه که تخلفی صورت نگیره
البته الانم تخلفات زیاد نیست و الحق انصاف تا حد زیادی در مورد داوطلبان رعایت میشه

سونیتا
بهمن ۲۴, ۱۳۹۴ ۴:۴۹ ب٫ظ

سلام
مهلت ثبت نام اتکمیل ظرفیت آزاد تا چه زمانیه؟

حسین
بهمن ۲۴, ۱۳۹۴ ۴:۴۱ ب٫ظ

ایشون گفته طبق طرح . طرح باید به تصویب مجلس برسه . ایشون از طرح وزارت علوم می گه.

تهران
بهمن ۲۴, ۱۳۹۴ ۴:۳۴ ب٫ظ

سلام بچه ها امسال ینی برای کنکور اسفند که میدیم وزن آزمون کتبی چنده؟من هنوزم نتونستم بفهمم!!!

سپهر حقوق عمومی
بهمن ۲۴, ۱۳۹۴ ۴:۲۸ ب٫ظ

از دوستان کسی میدونه این طرح چه موقع برای بار دوم در مجلس مطرح میشه؟

حسین
بهمن ۲۴, ۱۳۹۴ ۳:۱۲ ب٫ظ

در ازمون امسالم ایشون قبلش اومد گفت ازمون جی ار ای (استعداد تحصیلی) می گیرن. بعد این حرف کلی قضیه چرخش داشت. از یه ازمون تبدیل به ۱۰ تا ۱۲ تا درس غیر مرتبط با گرایش شد که تقریبا همه ناراضی اند واصلا با دکتری که تخصصی است تضاد داره. یعنی اتفاقا دقییقا رفت توی تمرکز . حالا این بارم ایشون می گه قراره این جوری بشه که احتمالش خیلی خیلی پایینه .همین امسال ۴۰۰۰۰ هزار نفر کاهش شرکت کننده بود.

ص به حسین
بهمن ۲۴, ۱۳۹۴ ۴:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

دوست عزیز صحبتای ضد و نقیض رو نباید زیادجدی گرفت!!! ما دیگه به این خیرای یکجانبه از طرف ایشون عادت کردیم.

حسین
بهمن ۲۴, ۱۳۹۴ ۳:۰۱ ب٫ظ

هنوز که اصلا مجلس در مورد طرح ایراد گرفته شده حرفی نزده چطوری ایشون این حرفو می زنه؟ایشون نظرات خودشو واساتید رو مطرح می کنه بدون توجه به مصوبات مجلس . خیلی بعیده مجلس مصوبه ای رو که تصویب کرده یه دفعه لغوش کنه.

حسین
بهمن ۲۴, ۱۳۹۴ ۲:۵۸ ب٫ظ

احتمالا ایشون نظر اساتید و… در جلسه دانشگاه امیر کبیرو می گن یعنی نظر وزارت علوم . طرحی که مجلس د اده بود توسط شورای نگهبان رد نشده بود بلکه به ماده ۲ اون در ارتباط با ادغام ازمون ازاد وسراسری ایراد گرفته بود. متاسفانه ایشون دفعه پیش یه حرف دیگه می گفت الان یه حرف دیگه. این وضعیت عواقب بدی برای جامعه دانشگاهی دارد

ص
بهمن ۲۴, ۱۳۹۴ ۲:۴۹ ب٫ظ

باز آقای شریعتی نیاسر و شروع یه اظهار نظر جدید و عجیب!!!!

حسین
بهمن ۲۴, ۱۳۹۴ ۲:۴۰ ب٫ظ

این چه وضعیه؟هر دیقه یه حرف