شرایط انتقال دانشجویان ایرانی از خارج به داخل کشور

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون امور دانشجویان، شرایط انتقال دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور  به دانشگاه های داخل را اعلام کرد .

دکتر ابوالحسن ریاضی در گفت و گو با  خبرگزاری ایسنا، در مورد شرایط انتقال دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور توضیح داد: دانشگاهی که دانشجویان ایرانی در آن تحصیل می‌کنند باید بر اساس اعتبار سنجی در سایت سازمان امور دانشجویان، دارای اعتبار علمی باشند. همچنین دانشجویان حتما باید دانشجوی حضوری بوده و دانشجویان نیمه حضوری و غیرحضوری منتقل نمی‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه پییشرفت تحصیلی جزو شروط اصلی ثبت نام است گفت: صرف ثبت نام و گذراندن تعدادی واحد در دانشگاه‌های خارج کفایت نمی‌کند، بلکه مدت حضور و پیشرفت تحصیلی فرد نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه به دلیل ظرفیت مازاد در مقطع کارشناسی شرایط انتقال سهل تر است ، اظهار کرد: شرایط انتقال در مقاطع تحصیلات تکمیلی به دلیل رقابتی که اکنون در این مقاطع در دانشگاه‌های کشور و بین دانشجویان وجود دارد سخت تر است.

دکتر ریاضی در ادامه با اشاره به آیین نامه موجود برای نقل و انقال دانشجویان گفت: طبق آیین نامه و با توجه به رقابتی که در داخل کشور وجود دارد هم سطح بودن دانشگاه خارج و دانشگاه داخل جزو شروط است. در واقع 13 دانشگاه برتر کشور فقط از دانشگاه‌هایی دانشجو پذیرش می‌کنند که در رنکینگ سازمان امور دانشجویان دارای رتبه ممتاز باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های داخل به سه گروه “الف”، “ب” و “ج” تقسیم می‌شوند افزود: انطابق رنگینگ دانشگاه‌های خارج با این تقسیم بندی صورت می‌گیرند و چنانچه دانشگاه‌های خارج اعتبار نداشته باشند انتقال دانشجو صورت نمی‌گیرد.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در مورد آمار متقاضیان دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارجی برای تحصیل در دانشگاه‌های داخل اظهار کرد: از آنجایی که برخی دانشگاه‌ها رأسا اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند آمار دقیقی از تعداد متقاضیان در دست نیست.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها