تصویب مجدد قانون سنجش و پذیرش در صحن مجلس

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

قانون سنجش و پذیـرش تحصیلات تکمیلی پس از رفع ایرادات شورای نگهبـان به این قانون، بار دیگر در صحن مجلس تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای رفع ایراد شورای نگهبان به طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی با حضور رئیس دانشگاه آزاد بدون حق رأی در شورای سنجش موافقت کردند.

در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی نمایندگان در راستای رفع ایراد شورای نگهبان به طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مقرر کردند رئیس دانشگاه آزاد بدون حق رأی در شورای سنجش حضور داشته باشد.

علاوه بر این، یک تبصره به شرح زیر به عنوان تبصره ۳ به ماده ۲ این قانون الحاق شد. بر اساس این تبصره شورای سنجش موظف است در اجرای این قانون، سیاست‌های کلی نظام ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را رعایت کند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

207 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ص به دوستان
اسفند ۲۵, ۱۳۹۴ ۱:۴۶ ب٫ظ

دوستان محترم وآقای حسین و دکتر موسوی؛ من تمامی مطالب و نظرات شما رو خوندم؛ شاید لازم باشه این نکته رو هم من اضافه کنم که اگر بر فرض محال منظور از آزمون سنجش صرفاً استعداد و زبان باشه!!! برای همین امسال اتفاق می افتاد که دکتر نیاسری از اردیبهشت مرتب تو بوق و کرنا می کردن که آزمون دکتری حذف شد و GRE اومد!!! با اون وضع و حذف ارزش آزمون سنجش آخرشم دروس پایه ( البته مثلاً پایه!)برقرار بود پس چه برسه به طرح سنجش و پذیرش که قراره وزن آزمون ۵۰ درصد بشه. این از این؛ درضمن هنوز طرح حتی نهایی نشده که این جور عجولانه در باره آزمون دوم و منابع آزمون دوم یا … قضاوت می کنین. یه دو سه ماه تحمل کنین همه چی معلوم میشه. مرسی

حسین/
اسفند ۲۵, ۱۳۹۴ ۲:۲۱ ق٫ظ

همون ۲۰ درصد ضابطه نداره . ۳۰ درصد منظور منابع واحد است برای رشته گرایش های مختلف نه این که هر دانشگاه خودش منبع تعیین کنه.

دوستانم
اسفند ۲۵, ۱۳۹۴ ۲:۰۵ ق٫ظ

دوستان عزیزم فقط یک سوال من رو همه ج بدن.
آیا شما میخواهید آزمون کتبی بدین که هر دانشگاه یه چندتا درس معرفی میکنه. و یه سری استاد و یه سری منابع؟
به جای ۳۰درصد کتبی میتونن بذارن برای پژوهش و مقاله و پایان نامه و معدل و امتیازات دیگه

حسین/
اسفند ۲۵, ۱۳۹۴ ۱:۰۲ ق٫ظ

بهترین حالت ممکنه این است که ازمون تستی ۵۰ .مصاحبه علمی کتبی دانشگاه ۳۰ (حتما کتبی باشه) .مصاحبه ۲۰ / باید ۸۰ درصد نمرو رو کتبی بگیرن

حسین/ به دکتر
اسفند ۲۵, ۱۳۹۴ ۰:۵۴ ق٫ظ

نمی تونن صفر بدن. چون وزن هر بخش معلومه و جدول امتیازات مشخصه وممکن نیست مخصوصا تو ۳۰ درصد بتونن به کسی صفر بدن اونم وقتی که قراره به احتمال ۹۹ درصد با توجه به اعتراضات زیاد ازمون کتبی بگیرن.

حسین/ طرفدار طرح سنجش وپذیرش
اسفند ۲۵, ۱۳۹۴ ۰:۵۱ ق٫ظ

شاید از طرفی برخی بگن خوب شاید شما قبول شدید ولی یه عده مقالات و… داشتند وباز از این طرف هم حق خوریه. شاید این طور باشه ولی این می تونه زیر سوال بره بر خلاف ازمون واحد ویکسان برای همه. چون با داشته پول می توان بهترین مقالات را سفارش داد و درسته بعضی خودشون می نویسن ولی عالبا قابل تشخیص نیست نمونه اون حتی پایان نامه ها است که می نویسن واصلا کسی تشخیص نمی ده وبهترین نمرات نصیب فرد می شه.

حسین/ طرفدار طرح سنجش وپذیرش
اسفند ۲۵, ۱۳۹۴ ۰:۴۷ ق٫ظ

درست نیست بنده که خودم بهشتی می خونم برای منافع کوتاه مدت خودم چون شاگرد خودشونم حقو نگمو و از طرح دفاع نکنم . درسته ممکنه حتی مصاحبه خیلی به نفع امثال بنده باشه ولی وقتی ازمون ورقابت برابر باشه ادم خودشم راحت تره ومی دونه به چیزی که رسیده حقش بوده وحق بقیه رو نخورده. چون در هر صورت یه ازمون واحد با شرایط برابر برای همه خیلی بهتره تا این که مصاحبه باشه وبعدا این حرف باشه که چون شاگرد خودشون بودو… قبول شد.

حسین/ طرفدار طرح سنجش وپذیرش
اسفند ۲۵, ۱۳۹۴ ۰:۴۴ ق٫ظ

حالا چه اصراری هست انقدر دوستان می خوان بگن تغییری نکرده. بنده بهشتی روزانه می خونم و اصلا برام شاید فرقی نداشته باشه وشانسم اگر همش مصاحبه باشه شاید برام بیشتره. ولی چون غالبا تو این شکل رابطه تعیین کننده است تا ضابطه برای همین ترجیح میدم نقش ازمون پررنگ تر باشه تا خدائی نکرده حتی خود من هم حق کسی رو نخورده باشم وحقمم خورده نشه. درسته اگه ادم قبول شه خوشحال می شه ولی این زمانیه که حق کس دیگه رو نخورده باشه.

حسین/به حامد و دکتر موسوی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰ ب٫ظ

شما گفتید ازمون های متمرکز شامل ازمون تستی سنجش و ازمون دانشگاه است. که تبصره ۱ ماده ۵ گفته ازمون متمرکز با سنجشه. ازمون دانشگاه اگر برگزار شه کتبی که متمرکز محسوب نمی شه. منظور از ازمونای متمرکز ،ازمونای سنجش است . اگه حرف شما درست بود که می گفتن ازمون سنجش ودانشگاه ۵۰ درصد. ۵۰ درصد سوابق. در حالی که کاملا معلومه ازموت تستی صراحتا ۵۰ درصده و نقش دانشگاه بعدا اومده. خوب این طور بود که بند الف ماده ۵ صراحتا می گفت ازمون تستی و ازمون دانشگاه ۵۰ درصد.پس چرا نگفته؟

حسین/به دکتر
اسفند ۲۴, ۱۳۹۴ ۹:۵۸ ب٫ظ

سلام. اشتباه نکنید. الان ۵۰ ۵۰ نیست سال ۹۲ ازمون ۵۰ بود و بقیه ماجرا دست دانشگاه بود که می اومدن از ۱۰۰ درصد در نظر می گرفتن . در نتیجه خوب با این حساب مشخص بود اگر طرف از ۱۰۰ صفر بگیره چه اتفاقی می افته. ولی در طرح جدید مجلس که تصویب شده وزن هر بخش معلومه .یعنی برای مصاحبه علمی و بخش سوابق نمرات هر قسمت رو تعیین کردند ودیگه امتیاز این بخش طوری نیست که از ۱۰۰ باشه بلکه مجموع سه مرحله تستی ومصاحبه علمی وسوابق ۱۰۰ است وهر قسمت نمره خودشو داره. در نتیجه سهم هر قسمت معلومه .

مهدی عمران
اسفند ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسین/به دکتر

دقیقا همینطوره حسین جان ، واقعا واضحه متن آیین نامه کاملا مشخصه که همینطوره ، اصلا نیازی به حدس و گمان دیگه ای نیست … وزن هر قسمت مشخصه و مجموع اونها ۱۰۰ میشه

دکتر
اسفند ۲۵, ۱۳۹۴ ۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  حسین/به دکتر

حسین جان تا حالا مصاحبه رفتی؟….امیدوارم اینطور که شما میگی بشه…..ولی اساتید میتونن از همون ۲۰٪پژوهشی به شما صفر بدن و ۳۰٪مصاحبه هم که دوباره دست خودشونه….همونطور که به من با ۵تا مقاله چاپ شده نمره ندادن…یعنی ۵تا مقاله ی من ارزش ۲نمره هم نداشت…جالبی اینجا بود که یکی از اساتید خودش جز هیات داوری یکی از مجله ها بود.. :-)

ا

دکتر به دوستان
اسفند ۲۴, ۱۳۹۴ ۸:۵۸ ب٫ظ

دوستان عزیز…اکر دقت کنید سال ۹۲نیز سهم آزمون ۵۰و سهم مصاحبه هم ۵۰بود….ولی باز همه چیز دست اساتید بود…و اساتید میتونستن به گونه ای نمره بدن که به یه نفر صفر و به یک نفر ۵۰بدن مصاحبه رو….و این بلا دقیقا سر خودم امد و در یکی از دانشگاههای معتبر تهران به من با تعداد مقالات زیاد نمره ندادن تا نفرات بعد از من رو که دانشجوی خودشون بود رو بتونن بگیرن…پس به این درصدها دلخوش نکنید….

داوطلب
اسفند ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۳ ب٫ظ

درسته دکتر جان ولی از اینکه کل اختیارات دست دانشگاه باشه خیلی بهتره تازه اون ۲۰ نمره هم جدول داره همینجوری نمیتونن صفر بدن.سوال من اینه چرا اینایی که دکترا یا دانشجوی دکترا هستن اینقد اصرار دارن که کسی از این طرح خوشحال نشه.و همه چیز دست دانشگاهاست اگه کسی میدونه لطفا جواب منو بده؟

پریا
اسفند ۲۴, ۱۳۹۴ ۴:۴۲ ب٫ظ

اقای موسوی شمادقیقابرعکس برعکس مصوبه مجلس اظهارنظر می فرماییدبرداشت شماکامل اشتباه می باشه خواهشا دقت نمایید در اراءه اظهارنظر

دکتر موسوی عزیز و دوستانم
اسفند ۲۴, ۱۳۹۴ ۱:۳۵ ب٫ظ

دوستان بنده نظر منطقی و عادلانه رو گفتم و حرف حق ج نداره

پریا
اسفند ۲۴, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸ ق٫ظ

سلام توراخدایکی جواب بده که ایاکنکورازاد باسراسری یکی میباشه

پریا
اسفند ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۶ ب٫ظ

سلام ببخشید باتوجه به این طرح به نظر شما کنکوردولتی و ازاد یکی میشه

داوطلب
اسفند ۲۴, ۱۳۹۴ ۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  پریا

بله یکی میشه

حسین/ بر اساس منابع موثق
اسفند ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۳ ب٫ظ

بر اساس منابع موثق ،ملاک همون طرحه. یعنی تا ۵ سال قراره ازمون تستی ۵۰ درصد، مصاحبه علمی کتبی یا شفاهی ۳۰ درصد ،سوابق ۲۰ درصد باشد. که می شود از ۱۰۰ درصد. ضمنا در مراحل بعد ازمون تستی از ۱۰۰ حساب نمی شه یعنی همون ۳۰ و۲۰ درصد ماده ۵ هست

حسین/به حامد وبقیه دوستان
اسفند ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۶ ق٫ظ

اقا حامد و…. بحث وجدل سر ۵۰ درصد وزن ازمون تستی سازمان سنجش بود که در این طرح صراحتا گفته . وقتی بند الف ماده ۵ گفته ازمون متمرکز منظورش ازمون سازمان سنجش است که در تبصره ۱ صراحتا گفته مجری برگزاری ان سنجش است . اگر این طور نبود که اقای نیاسری نمی گفتن از سال دیگه ازمون متمرکز نداریم . ازمون متمرکز منظورش همین ازمون تستیه . مصاحبه علمی صراحتا گفته شفاهی یا کتبی که با دانشگاه است و۳۰ درصد نمره دارد. این که ۵۰ درصد هم ازمون دانشگاه وهم ازمون سنجش باشد این که کاملا غیر منطقی است. چون ازمون دانشگاه که متمرکز تلقی نمی شه.اگر این دو تا ازمون تستی ودانشگاه ۵۰ باشه که اصلا حرف شما غلط در ما اد چون سوابق می شه ۵۰ درصد که خلاف ماده ۵ است.

دکتر موسوی عزیز و دوستانم
اسفند ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

دوستانن به جای بحث این طرح قبلی من را بخوانید و با هم به یک طرح خوب و عادلانه برسیم و همگی ان را ارائه دهیم

دانشجو
اسفند ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

سلام دوستان به نظرشماازمون ازاد وسراسری یکی میشه؟

دکتر موسوی عزیز و دوستانم
اسفند ۲۳, ۱۳۹۴ ۱:۵۳ ق٫ظ

با سلام و عرض ادب نظر بنده در رابطه با ازمون دکتری با توجه به اینکه همسن و سالهای من از اول با کنکور وارد مقاطع مختلف شدیم و در حال حاضر اکثریت کنکور واحد رو با توجه پیگیری نظرات در سایت ها عادلانه تر میدونن و با توجه به دکتری تخصصی! نیاز به ازمون تخصصی متناسب با هر گرایش داریم حال اگر سنجش عمومی مد نظر هست دو درس اصلی زبان و استعداد خط کش و حد نصاب برایش می شود تعیین کرد چون هر دو برای سنجش زبان و هوش لازم و کافی می باشد نیاز به درس مثلا مشترک و خیلی دور و پرت برای گرایش های مختلف نمی باشد که با این حرکت وزارت علوم صدای خیلی ها دراومده!. و در همان ازمون دروس تخصصی تخصصی هر گرایش باشد تا نیاز به ازمون کتبی تو هر دانشگاه نباشه. چون از عدالت واقعی دور میشیم وقتی هر دانشگاه بری یه جزوه و یه استاد و اعتراضات قبل سال ۹۰رو به همراه داره. چه بهتر از قبلش همه بسیج بشن برای یک ازمون مشترک استاندارد این بخش ازمون ۴۰درصد رو داره برای ورود به یک مقطع پژوهشی نیاز به پژوهش داریم و رقابت الان سر مقاله و پایان نامه و… هست و نباید این بخش خیلی کمتر از اموزش یا همون ازمون تخصصی داشته باشه که ۴۰درصد باشه این بخش. منتها یک جدول و ایین نامه دقیق و مشترک که همه موارد و تفکیک مجلات و تعداد نویسنده و… توش مشخص و شفاف باشه ۲۰درصد به نظر من… ادامه نظر»

دکتر موسوی عزیز و دوستانم
اسفند ۲۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

البته ۴۰درصد بخش پژوهش با نظارت یک واحد و مشترک میان همه دانشگاه ها باشه

ayande
اسفند ۲۳, ۱۳۹۴ ۷:۳۶ ب٫ظ

دوستان کسی نظر نمیده راجع به این طرح خوب

حامد
اسفند ۲۳, ۱۳۹۴ ۰:۱۳ ق٫ظ

به نظر من با وجود تصویب این طرح بازهم دست اساتید و دانشگاهها بازه.من دیگه در این مورد اظهار نظر نمیکنم چون به نتیجه نمیرسیم .ی بنده خدایی هم که خودش میگه با این طرح موافقه ولی بازم میگه دست دانشگاهها بازه.خب معلومه دانشگاهها حاضر نیستن اختیاراتشون را در جذب دانشجو کم کنند

مریم
اسفند ۲۳, ۱۳۹۴ ۰:۰۲ ق٫ظ

بهارستان‌نشینان در ماده ۵ این طرح که پیش از این برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع شده بود، مقرر کردند سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکترای ناپیوسته بر حسب هر یک از شیوه‌های «آموزشی پژوهشی» و «پژوهش‌محور» به شرح زیر انجام می‌شود:

الف- دکترای آموزشی- پژوهشی: سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکترای ناپیوسته آموزشی – پژوهشی براساس معیارهای زیر صورت می‌گیرد:

۱- آزمونهای متمرکز ۵۰ درصد

۲- سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری ۲۰ درصد

۳- مصاحبه علمی و سنجش عملی ۳۰ درصد

ب- دکترای پژوهش‌محور: سنجش و پذیرش برای دوره دکترای ناپیوسته پژوهش‌محور براساس معیارهای زیر صورت می‌گیرد:

۱- آزمون‌های متمرکز ۳۰ درصد

۲- سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری ۲۰ درصد

۳- مصاحبه علمی و بخش عملی ۳۰ درصد

۴- تهیه طرح‌واره ۲۰ درصد

ناامید
اسفند ۲۳, ۱۳۹۴ ۰:۰۲ ق٫ظ

واقعا ناامیدم!!!!!!

حسین/قضاوت با شما/بررسی صحبت های اقای دکتر موسوی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۶ ب٫ظ

بر اساس صحبت های اقای دکتر موسوی ایا شما از ماده ۳ اختیارات زیاد اساتید ودانشگا ها را می فهمید؟ایا درصد بالای اختیار اساتید که از ۳۰ درصد هم بیشتره می فهمید در حالی که ماده ۵ صراحتا گفته ۳۰ درصد . می مونه سوابق که اون ۲۰ درصده و ارتباطی با ۳۰ درصد تعیینی نداره. این شورا مسئول برنامه ریزی وهدایت است و در ماده ۲ و۳ هم امده.

حامد
اسفند ۲۳, ۱۳۹۴ ۰:۰۴ ق٫ظ

استنباط شما کاملا غلط است و مطمئن باشید دست اساتید بازه

حسین/قضاوت با شما/بررسی صحبت های اقای دکتر موسوی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۱ ب٫ظ

دقت کنید. ۱-ایشون گفتن فقط زبان و استعداد تحصیلی ازمونه سال دیگست که احتمالش صفره. این بر اساس حرف دکتر نیاسری بود که قرار بود ازمون فقط نقش غربالگری داشته باشه وحالا با تصویب واجرای طرح سنجش وپذیرش که وزن ۵۰ درصدی به ازمون تستی سنجش داده این موضوع نمی تونه درست باشه که فقط از دو تا درس با وزن ۵۰ درصد (نصف راه) ،امتحان بگیرن . ۲- ایشون گفتن نقش استاد بیش از ۳۰ درصده که دقت داشته باشید صراحتا ماده ۵ گفته ۳۰ درصد وزن مصاحبه علمی. حاا بر فرض ازمون کتبی تشریحی که بهتر هم است وامکان سو استفاده کم می شه اگر در این مرحله برگزار چه . تصحیح اساتید چه تاثیری در وزن تعیین شده در ماده ۵ دارد؟ ۳- ایشون گفتن تغییری ایجاد نشده که اگر این طور باشد که نیست پس چرا انقدر تلاش می شد جلوی این طرح گرفته شه ومجلس نتونه تصویب کنه طرح سنجش وپذیرشو و چرا اقای دکتر نیاسری قبل از تعیین وضعیت طرح رفته به مجلس خیلی با عجله گفتن از سال دیگر یعنی سال ۹۵ ازمون متمرکز نمی گیریم ..اگر تاثیر نداره پس این همه تلاش برای جلوگیری از تصویب طرح چه بود؟

حامد
اسفند ۲۳, ۱۳۹۴ ۰:۰۱ ق٫ظ

حسین جان شما بگو کجای ایین نامه نوشته تنها ازمون تستی توسط سازمان سنجش گرفته میشه سهمش پنجاه درصده!!؟؟؟
این برداشت شماست به نظر من دکتر موسوی درست میگن که وقتی در طرح ذکر شده سهم ازمون های متمرکز۵۰درصد یعنی سهم ازمون جی ار ای و ازمون تخصصی که دانشگاهها میگیرن.

داوطلب
اسفند ۲۳, ۱۳۹۴ ۳:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  حامد

تبصره ۱ ماده ۵ به صراحت گفته این آزمون توسط سازمان سنجش برگزار میشه

حامد
اسفند ۲۳, ۱۳۹۴ ۹:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

داوطلب جان تبصره دو همون ماده هم از توزیع سهم آزمون های عمومی و تخصصی به میان اورده یعنی یک آزمون عمومی گرفته میشه و یک آزمون تخصصی.پس صحبتای دکتر موسوی درست بوده.
ابتدا من هم از تصویب این طرح خوشحال بودم تا اینکه با برادرم که استاده صحبت کردم اون گفت آیین نامه را بد برات توضیح دادن.

منصور
اسفند ۲۳, ۱۳۹۴ ۰:۱۰ ق٫ظ

اقای موسوی نگفتن سهم استعداد و زبان پنجاهه گفتن سهم استعداد و زبان و ازمون تخصصی دانشگاه پنجاهه.به نظرم منطقیه

حسین/قضاوت با شما/بررسی صحبت های اقای دکتر موسوی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۱ ب٫ظ

با تصویب طرح مذکور سال اتی به احتمال زیاد فقط آزمون زبان و استعداد توسط سازمان محترم سنجش گرفته خواهد شد و پس از اینکه شما حدنصاب را کسب کردید باید در آزمون دانشگاهها شرکت کنید(تفاوتش با آزمون امسال در این است که تعداد دروس و ضریب دروسی که در دانشگاهها از شما امتحان گرفته میشود برای همه دانشگاهها یکسان است )فرزند من سهم استاد تنها به اون سی درصد ختم نمیشه اساتید بزرگوار در تصحیح اوراق امتحانی شما در مرحله دوم هم نقش خواهند داشت.

حسین/به حامد
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸ ب٫ظ

دوست عزیز شما می گی اقای دکتر موسوی درست می گن. کجا رو؟ازمون ها ۵۰ درصد ایشون گفتن. ۲ تا ازمون بیشتر نیست اونم تازه اگر مرحله دوم پس از سنجش تستی کتبی باشه که اونم وزنش ۳۰ درصده که اگر با ۵۰ درصد ازمون تستی سنجش جمع کنید می شه ۸۰ درصد. پس چطور ایشون می گن حق استاد بیشتر از ۳۰ درصده در مرحله علمی. حتی اگر ازمون کتبی بگیرن باز ۳۰ درصده. دیگه سوابق هم که شفاهی ووزنش ۲۰ درصده. ازمون تستی هم که ۵۰ درصده.

حسین/به حامد
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۵ ب٫ظ

سلام. واقعا هدف خاصی در کار نیست که خدائی نکرده بخواهیم بی احترامی کنیم . اگر این طور استنباط شده من عذر می خوام. ببین دوست عزیز من کل طرحو خوندم وماده ۳ روهم خوندم. خوب ماده ۳ در مورد مراحل ۲ و۳ یعنی پس از ازمون تستی سنجش که وزنش ۵۰ درصده صحبت کرده که تو خود ماده ۵ هم صراحتا گفته وزن این مرحله دوم ۳۰ درصده. ولی اقای دکتر موسوی عزیز اشاره دارند که برگه های ازمون کتبی تصحیح شده ووزنش بیش از ۳۰ درصده که چنین حرفی در تعارض با ماده ۵ است . والا این که پذیرش مراحل بعد که وزنشان در ماده ۵ امده واشاره شده خوب معلوم است بر عهده شورایی است که طبق ماده ۳ طرح با دانشگاه ها در ارتیاط است وبرای همین امر تشکیل شده. این ماده شیوه و برنامه ریزی ازمون رو گفته و ان صحبتای اقای دکتر موسوی به نظر من استنباط های شخصیشون هست و ماده ۳ اصلا ارتباطی با در صد هر مرحله نداره و از کجای این طرح باز بودن دست اساتید و دانشگاه ها اون طور که اقای دکتر موسوی می گن فهمیده می شه.

داوطلب/آقای موسوی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۲ ب٫ظ

واقعا عجیبه آقای موسوی چنین برداشت معکوسی از این طرح سنجش با این وضوح داشته اند.احتمالا استعداد تحصیلی منفی زده اند -شوخی-

دانشجو
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۷ ب٫ظ

هدف اصلی تصویب طرح موارد زیر میباشداعمال نظر دانشگاه نسبت به پذیرش دانشجوخیلی کم رنگ شود در واقع رعایت اصل عدالت وبااین وصف ۵٠درصد ازمون یعنی نیمه راه واز پنجاه درصد بعدی٣٠درصدمباحث تخصصی هررشته که طبیعی هست کسی که ۵٠درصد سنجش را خوب گذرانده در این قسمت نیز موفق است واما ٢٠درصدبعدی مربوط به پژوهشی وسایر که همان تالیف ،زبان،وپایان نامه ودانشگاه تحصیل میباشدضمنا ۵٠امتیازی که بعد از کنکور اعمال میشه بصورت چارت وجدول تنظیم شده که اعمال نظر اساتید شاید کمتر از ده درصد برسد

حامد
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

واقعا متن آیین نامه گویاست:
ماده ۳- وظایف و اختیارات شورا در خصوص سنجش و پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی عبارت است از:

الف- تصویب شیوه نامه اجرائی سنجش و پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه

ب- تصویب عناوین و تعیین ضرایب دروس آزمون مربوط به هر رشته تحصیلی

پ- نظارت بر حسن اجرای فرآیند سنجش و پذیرش و اعلام نتایج پذیرفته شدگان

ت- تعیین نصاب قبولی در مرحله سنجض عمومی برای ورود به مرحله بعدی سنجش

ث- تصویب دروس آزمون متمرکز دوره کارشناسی ارشد در هر یک از رشته های تحصیلات تکمیلی و تعیین ضرایب آنها

ج- تعیین تعداد دفعات برگزاری آزمون متمرکز در هر سال و مدت اعتبار آن

چ- تصمیم گیری در سایر موارد مربوط به سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی

ح- تصویب معیارهای اختصاصی در خصوص رشته های خاص

در ادامه در ماده۵ سهم آزمون های متمرکز۵۰ درصد ذکر شده

عزیزان اصلا لحن صحبت های شما با یک مدیر آموزشی دانشگاه درست نیست.
آقای دکتر موسوی وظیفه ندارن بیان ابهامات بچه ها را برطرف کنن ولی در نهایت متانت پاسخگوی داوطلبان هستن.

دکتر موسوی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۳ ب٫ظ

شما هم از جمله دانشجوهایی بودید که بدون تحقیق از این طرح حمایت می کردید

دکتر موسوی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۱ ب٫ظ

قصد من تشویش اذهان عمومی نبوده و نیست
جهت کسب اطلاعات بیشتر به اخبار همین سایت مراجعه نمایید.
لینک زیر
https://phdtest.ir/1394/09/%D8%AD%D8%B2%DB%8C%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%B4-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3/

حسین/به دکتر موسوی وسایر داوطلبان
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۵ ب٫ظ

اقای موسوی اصرار دارن بر این که دست دانشگاه ها دوباره بازه. خوب اگه این طوره پس این همه مخالفت با مجلس برای چی بود؟شما فرمودید بر اساس حد نصاب دعوت می شن داوطلبا. طرح صراحت داره در ماده ۵ که وزن ازمون سنجش ۵۰ درصده که اتفاقا بیشترین مخالفت با همین بود در مجلس که به سایت هایی که این موضوع رو پیگیری کردن سر بزنید خواهید دید.

دانشجو
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۳ ب٫ظ

جناب اقای موسوی خواهشاابتدا متن تصویبی را مطالعه کن سپس اعمال نظر کن امتحان بصورت۵٠به۵٠میباشدمگر میشود از این ۵٠درصدفقط استعدادوزبان امتحان بگیرند خواهشا دوستان در اعمال نظر دقت نمایید

حامد
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

بابا آقای دکتر درست گفتن سهم آزمون ها ۵۰ درصد است چرا نمیخواهید باور کنید.آزمون ها=آزمون سنجش و آزمون تخصصی دانشگاهها

داوطلب
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

حامد خان یعنی چه سهم آزمون ها ۵۰ هست؟سهم ازمون متمرکز سنجش ۵۰ درصد است .اون آزمون دانشگاهها هم میتونه کتبی ویا شفاهی باشه ۳۰ درصد هم سهم داره .اینو ۱۰ بار دوستان گفته اند.

حسین/به دکتر موسوی وسایر داوطلبان
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۰ ب٫ظ

اقای دکتر موسوی لطفا اذهان داوطلبان را مشوش نفرمایید اگر فرقی نمی کرد این قدر قبل تصویب طرح سنجش وپذیرش سر وصدا نمی شد . چطور شما می فرمایید این حرفو؟در طرح در ماده ۵ اومده درصدای هر مرحله اعم از تستی و علمی وسوابق رو تعیین کرده یعنی دیگر مثل قبل نیست که از ۱۰۰ حساب شه و افراد بر حسب رتبه به دانشگاه معرفی می شوند. در مورد برگزاری دو ازمون هم یکی تستی سنجش است که ۵۰ درصد وزن داره و یکی مصاحبه علمی که بیان شده کتبی یا شفاهی که ۳۰ درصد ویکی سوابق هست که ۲۰ درصد وزن داره. حالا این که شما فرمودید در مرحله دوم ازمون کتبی است که ان شا الله این جور باشد که همه تقریبا موافقند کتبی باشه چه بهتر . قبلا وزن ازمون تستی ۵۰ درصد وبعد مصاحبه بود که از ۱۰۰ درصد حساب می شد الان مجلس با تعیین وزن هر قسمت بسیار عالی عمل کرده است. پایان

دکتر موسوی خطاب به همه عزیزان
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۴۸ ب٫ظ

فرزندان من،شماها قرار است در دوره دکترا پذیرفته بشین و بایستی قبول کنید باید توانایی های شما از هر لحاظ بر رقبایتان بیشتر باشد.
من هم معترض هستم به سمت گرفتن تصمیمات اساتیدی که این شائبه را ایجاد میکنند همیشه در مصاحبه ها پارتی بازی صورت میگیرد.
دوستان من شاید اگر متن طرح سنجش و پذیرش را بخوبی مطالعه کرده بودید الان این قدر برخی از تصویب شدنش خوشحال نبودید!!!
بنا به تصویب طرح سنجش و پذیرش هم از شما دو آزمون گرفته خواهد شد یک آزمون توسط سنجش گرفته میشه و یک آزمون توسط دانشگاهها.شما باید در ازمون سنجش شرکت کنید و یک حد نصاب را بیاورید این حد نصاب توسط شورا صورت میگیرد که آقای حسین خان در نظرات به آن اشاره کرده و در ازمونی که دانشگاهها از شما پس از قبولی آزمون اول(سنجش) میگیرند هم دروسی که از آنها سوال طرح میشود شورا تعیین میکند (بر خلاف آزمون امسال که هر دانشگاه چند منبع را معرفی می کند وبرخا با هم متفاوت هستند).
پس بازهم دست دانشگاهها برای اعمال نظر هم در آزمون و هم در مصاحبه باز است.

حامد
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۰۸ ب٫ظ

قبل سال ۹۰همین جو بود که هر دانشگاه جداگانه عمل میکرد و منابع متفاوت. اعتراض بچه ها به خاطر همین بود مطمئن باشید شما هم به این نتیجه بعد ازمون کتبی میرسید

حامد
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۰۶ ب٫ظ

آقای دکتر موسوی
بنده یک سوال دارم آیا انصاف هست که بعد یک کنکور بچه ها برن هر دانشگاه با دروس مختلف و منابع مختلف و تنوع اینها آزمون کتبی بدن. والحق و الانصاف این عدالت نیست. خب مشخصه کسی که دانشجوی همان دانشگاه هست موفق میشه. آزمون کتبی غیراستاندارد که هر دانشگاه میگیره اشتباه محض هست.
بچه ها دوست دارین برینن هر دانشگاه و این ۶تا منبع بگه اوون دانشگاه ۵تای متفاوت بعدی… یعنی بخواهید ۴تا دانشگاه برید باید ۲۰تا کتاب بخونه متفاوت اونم حداقل. آگاه باشید

دکتر موسوی خطاب به همه عزیزان
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

با تصویب طرح مذکور سال اتی به احتمال زیاد فقط آزمون زبان و استعداد توسط سازمان محترم سنجش گرفته خواهد شد و پس از اینکه شما حدنصاب را کسب کردید باید در آزمون دانشگاهها شرکت کنید(تفاوتش با آزمون امسال در این است که تعداد دروس و ضریب دروسی که در دانشگاهها از شما امتحان گرفته میشود برای همه دانشگاهها یکسان است )

داوطلب/آقای موسوی
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۵ ب٫ظ

جناب موسوی کسی با امتحان کتبی مشکل نداره.بنده خیلی خوشحالم که شما از معدود مدرسانی هستید که موافق این طرح بودید هستید و خواهید بود.چون موافق این طرحید این طرح میگه حق اساتید فقط ۳۰ درصد حالا چه با امتحان چه بدون امتحان .اقا حسین درست میگن اگه می تونستن حد نصاب بذارن چرا اینقد اعتراض میکردن به طرح؟اساتید هم درسته الان حد نصاب قرار می دن ولی وقتی طرح ابلاغ بشه همچین کاری خلاف قانونه.یعنی دیگه نمی تونن مثل امسال هر کاری دلشون خواست بکنن.امیدوارم طرح در شورای نگهبان تایید بشه.

دکتر موسوی خطاب به همه عزیزان
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۵۳ ب٫ظ

فرزند من سهم استاد تنها به اون سی درصد ختم نمیشه اساتید بزرگوار در تصحیح اوراق امتحانی شما در مرحله دوم هم نقش خواهند داشت.

نانو مواد
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

با سلام
تو این چهارسال اخیر چقدر روند برگزاری ازمون دکترا عوض شد
بالاخره نفهمیدیم ازمون اسفندماه دوسال اعتبار داره یا نه اون از استخداممون ک از گردونه استخدام دولتی حذف شدیم اینم از ادامه تحصیلمون!!!!!!!!
ما که گیج شدیم !!!!!!
خواهشا ب ی تصمیم درست برسیدک اینجور بلاتکلیف نباشیم

حسین/به اذر
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۲ ق٫ظ

شاید برای کسانی که امسال ازمون دادند اعتبار دو ساله لحاظ شه ولی من بعید می دونم چنین اتفاقی با توجه به تغییرات بیفته.

دکتر موسوی خطاب به همه عزیزان
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسین/به اذر

جناب حسین خان حامی طرح سنجش و پذیرش
تعیین تعداد دفعات برگزاری آزمون متمرکز در هر سال و مدت اعتبار آن بر عهده شورا است.بنده پیشنهاداتی به جناب دکتر شریعتی برای اعتبار دوساله داده ام.امیدوارم نهایتا موافق دوستان را اخذ کند

حسین/
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۰ ق٫ظ

هنوز شورای نگهبان نظرشو نگفته ولی چون قبلا ایراد گرفته بود ورفع یراد شده ودوباره رفته شورای نگهبان ،احتما ۹۹ درصد تصویب واجرایی می شود

آذر
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۱ ق٫ظ

با سلام
آیا اعتبار نمره ی آرمون تا دو سال از امسال که ما کنکور کتبی را دادیم اعمال می شود؟ اگر بله چگونه؟ ممنون می شم اگر پاسخ بدین

m
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

یعنی سال دیگه آزمون ۵۰٪نقش داره؟ قطعیه؟لطفا جواب بدید

حامد
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  m

بله به دعای خوبان

حسین/
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۴۲ ق٫ظ

اگر مرحله مصاحبه رم کتبی کنن ومنابعی مشخص واز اون منابع امتحان بگیرن خیلی خوب می شه . دیگر اشنا بازی جاشو می ده به لیاقت وشایستگی.

حسین/ به همکار
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۳۹ ق٫ظ

اقای موسوی هم زیبا گفتن الحق ایشان هم باهوشند وحرف حق رو ولو به ضررشون باشه گفتن. احسنت.بسیار خوب گفتن/ ما واقعا به اساتیدی مثل ایشون نیاز داریم احسنت احسنت احسنت.

دکتر موسوی خطاب به همه عزیزان
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۵۸ ب٫ظ

نظر لطف شماست که بنده را باهوش می پندارید.
امیدوارم با تصویب این طرح هم دانشجویان و هم اساتید هر دو راضی باشند

حسین/ به همکار
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۹:۳۷ ق٫ظ

سلام. جزئی درسته نه جزعی / خیلی ممنون بابت صحبتتون/ شما انسان باهوشی هستید واقعا افرین بر شما. بسیار خوب گفتید خدا ازتون راضی باشه.

همکار
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۸:۵۴ ق٫ظ

با سلام
همکار محترم آقای موسوی خسته نباشید.ضمن تشکر از توضیحاتتون جا داره اینجا یه مطلب خدمت شما و عزیزان ذکر کنم. ما نه نحوه سوالات ،نه نحوه انتخاب دانشجو،نه نحوه مصاحبه(سلیقه ای برخورد کردن)،نه شرایط انگیزیشی و اثر بخشی دانشجو ودانشگاهامون مثل دانشگاهای معتبر که دکترا جذب می کنن نیست.یادمون نره ما زمانی خودمون دانشجو بودیم.به نظرم طرح مجلس بهتره.من خودم تو گروه دانشگاه می بینم همکاران واسه چیزهای جزعی از هم دلخور و گاهی قهر می کنن.صادقانه می گم بیشتر اوقات جذب دانشجوی دکترا هم با این شرایط ترکیب می شه.با تشکر

دکتر موسوی خطاب
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۰:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  همکار

اگر واقعاً شما همکار بنده هستید واقعا جای تعجب است با زیر و بم آیین نامه ها آشنا نیستید.همکار محترم شما را که نمیدونم ولی بنده خودم زمانی که بورس وزارت خونه بودم پذیرشم با سرسختی انجام میشد .همون موقع هم برای دانشگاههای معتبر سخت گیری می شد ولی برای دانشگاههایی مثل هند و روسیه مراتب سختگیری کمتر بود

حسین/ خطاب به دکتر موسوی
اسفند ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۹ ب٫ظ

این جور نیست که من نابه جا بگم . اگر این طور باشه که شما می گید انقدر مخالفین به دست وپا نمی افتادن که این طرح تصویب نشه . وقتی این طرح جدید اجرا شه ولو دانشگاه ها ازمون اختصاصی هم بگیرن در هر حال از همون ۳۰ نمره که در ماده ۵ اومده حساب می شه. به هیچ عنوان حد نصابی در کار نیست چون رتبه می دن و امتیاز هر بخشم جداگانه در همین ماده ۵ اومده ومشخص شده .در نتیچه اختیار نهایی هیچ گاه دست دانشگاه ها نیست وبه همین خاطرم خیلی دنبال عدم تصویب این طرح بودند؟اگر تاثیری نداره پس چرا کلی مخالفت می کردن؟

دکتر موسوی خطاب به کلیه عزیزان
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۷:۵۴ ق٫ظ

باسلام
دردانشگاه ما مطمین باشید من و همکارانم حدنصاب درنظر میگیریم.و داوطلبان ازمون تخصصی باید بدهند.دانشگاههای دیگر منوط به تصمیم مدیران اموزشی همان دانشگاهها خواهد بود که ازمون تخصصی بگیرند یانه ولی مطمینا حدنصاب را لحاظ خپاهند کرد

دکتر موسوی خطاب به کلیه عزیزان
اسفند ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۲ ب٫ظ

باسلام
بنده با تصپیب این طرح موافق بوده,هستم و خواهم بود ولی بایستی خدمت شما عزیزان عرض کنم تصویب این طرح نمیتواند مانع از درنظر گرفتن حدنصاب دانشگاه ها گردد و این یعنی دانشگاهها تصمیم گیرنده نهایی هستن.
و در وهله دوم باید توجه داشته باشید که بارایزنی دانشگاههای برتر ازمون تخصصی دانشگاهها برای سال اتی همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.پس دوستان تفاسیر نابجایی از این طرح نداشته باشند.
با ارزوی توفیق الهی

داوطلب
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۰:۰۵ ق٫ظ

دوست عزیز قبلا که دانشگاهها حد نصاب میذاشتن به این خاطر بود که قانون صریحی وجود نداشت و سنجش ،دانشگاهها و وزارت علوم همسو بودند.الان قانون میگه یک آزمون واحد با سهم ۵۰ درصد ،۲۰ درصد سهم پژوهشی و ۳۰ درصد دیگر را بر عهده دانشگاه ها است.تعجب میکنم از این حرف شما، دانشگاه ها که نمیتونن قانون را عوض کنن.اونا فقط حق دارن یک امتحان کتبی بگیرن با سهم ۳۰ درصد یا مصاحبه شفاهی.یعنی اگه قرار بود هر کدام از این ۳ مورد شرط لازم یاحد نصاب باشه باید یک تبصره از قانون می بود.با تشکر

حامد
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

حرف آقای دکتر موسوی ظاهرا عقلانی است فقط کافیست یک حد نصاب توسط دانشگاه اعلام شود اونوقت یعنی بازهم نظر دانشگاه و استاد شرطه.

محمد
اسفند ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۶ ب٫ظ

با سلام و احترام برای دوم می پرسم امید وارم جواب بدید …. ایا این قانون سنجش و پذیرش در مورد کنکور وزارت بهداشت هم صدق میکند !؟!!

داوطلب
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴ ۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

محمد جان این قانون اگه شورای نگهبان تایید کنه هم برای وزارت بهداشت و هم برای دانشگاه ازاده و هم وزارت علومه

ahmad
اسفند ۲۱, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۳ ب٫ظ

من واقعا نمیفهمم این بی عدالتیه محضه ماهم راضی به این امتحان عمومی امسال نبودیم اما به هر حال سنجش اعلام کرد اعتباره این ازمون دوسالس، خیلی مسخرس این چند ماهیی که درس خوندیم به هیچ دردمون نخوره و دوباره بریم واسه آزمون کتبی به شیوه جدیدشون بخونیم

حسین/به داوطلب 96
اسفند ۲۱, ۱۳۹۴ ۸:۱۷ ب٫ظ

طبق طرح جدید ،اگر مصاحبه به شما صفر بدن در قسمت سوابق از ۲۰ درصد حساب می شه نه از ۱۰۰ درصد.

حسین/به داوطلب 96
اسفند ۲۱, ۱۳۹۴ ۸:۱۴ ب٫ظ

با گذشته فرق می کنه. در گذشته ۵۰ درصد ازمون بود. بقیش از ۱۰۰ درصد با دانشگاه بودولی در طرح جدید اومدن امتیاز هر مرحله رو تعیین کردن و دیگه از ۱۰۰ نیست . یعنی مجموع مراحل ۱۰۰ امتیازه که ۵۰ درصدش ازمون تستس سازمان سنجش ،۳۰ درصدش مصاحبه درسی علمی و ۲۰ درصدش هم سوابق است . این که ۵۰ درصد رو با ۳۰ درصد جمع زدم علتش اینه که شانس این جوری نسبت به قبل که کلا مصاحبه بود و وزن هر قسمت مصاحبه نشده بود خیلی بهتره.

حسین/
اسفند ۲۱, ۱۳۹۴ ۸:۰۶ ب٫ظ

برای این جمع می زنم که در هر صورت در چارچوب مقاله و کتاب و… نمی گنجه ومستلزم تسلط به مباحث درسی است

حسین/داوطلب 96
اسفند ۲۱, ۱۳۹۴ ۵:۵۰ ب٫ظ

سلام. وزن ازمون تستی سنجش با مصاحبه علمی درسی می شود ۸۰ درصد/ ۵۰ درصد تستی+ ۳۰ درصد مصاحبه علمی درسی / ۲۰ درصد هم سوابق اموزشی وپژوهشی است.

داوطلب کنکور 96
اسفند ۲۱, ۱۳۹۴ ۶:۴۳ ب٫ظ

پس چرا این دو تا رو جمع می زنید. اینها هیچ ربطی به هم ندارند. مصاحبه علمی بسیار سخت خواهد بود. دقیقا مثل قبل. برای عزیزانی که با طرح جدید موافقند این ۳۰ درصد مصاحبه شانس بهتری محسوب نمی شه که شما جمع می زنید. تنها مورد همون ۵۰ درصد کنکور هستش. که البته کم هم نیست.

Tala
اسفند ۲۱, ۱۳۹۴ ۳:۴۸ ب٫ظ

کی معلوم میشه منابع کنکور سال بعد چیه؟

حسین/civil
اسفند ۲۱, ۱۳۹۴ ۳:۱۰ ب٫ظ

سلام. قرار بود ابان ۹۵ باشه ولی با تصویب طرح سنجش وپذیرش وافزایش وزن ازمون ومصاحبه علمی تا ۸۰ درصد احتمال زباد همون اسفند۹۵ برگزار شه.

داوطلب کنکور 96
اسفند ۲۱, ۱۳۹۴ ۴:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسین/civil

چرا می گی ۸۰ درصد؟ با احتساب ۳۰ درصد مصاحبه علمی؟؟

civil
اسفند ۲۱, ۱۳۹۴ ۱:۱۱ ق٫ظ

سلام اقای حسین لطف اگه میشه پاسخ بدین می خواستم بپرسم سال ۹۵ امتحان آبان ماه هست یا اسفند.خیلی ممنون

داوطلب
اسفند ۲۰, ۱۳۹۴ ۷:۴۲ ب٫ظ

خواستن اعمال سلیقه رو کم کنند زدن امتیاز پژوهشی رو عملا صفر کردند. از صد نمره ده نمره اونم بخشیش اختراع و زبان ….

سپهر حقوق عمومی
اسفند ۲۰, ۱۳۹۴ ۹:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

دمشون گرم

حسین/به داوطلب واستاد
اسفند ۲۰, ۱۳۹۴ ۲:۱۶ ب٫ظ

به احتمال زیاد منابع تخصصی هر رشته گرایش مثل قبل می شه + استعداد تحصیلی وزبان /بعید می دونم استعداد وزبان رو حذف کنن/ در ازمون امسال ،شما باید به همه سوالات دفترچه اختصاصی پاسخ می دادید وتفکیکی وجود ندارد و برحسب تراز و گرایش به دانشگاه دعوت می شوید .یعنی این جوری نیست که تراز شما بر حسب دروس تخصصی گرایشتون باشه ،بلکه بر اساس کل دروسی هست که در دفترچه اومده بود وباید جواب می دادید . در مصاحبه ولی از دروس تخصصی می پرسن/

داوطلب
اسفند ۲۰, ۱۳۹۴ ۱:۲۹ ب٫ظ

سلام

آیا در صورت اعمال طرح جدید مجلس (۵۰ – ۳۰ – ۲۰) و تخصصی شدن منابع آزمون، بازهم زبان و استعداد تحصیلی جز موارد آزمونی هست یا حذف میشن؟؟؟؟

استاد
اسفند ۲۰, ۱۳۹۴ ۱:۱۱ ب٫ظ

سلام
لطفا راهنمایی کنید
باتوجه به اینکه برای یک رشته سوالات همه گرایشها یکسان بوده چطوری نمره تراز بین گرایشها تفکیک و سازمان سنجش نمره تراز بین گرایشهای یه رشته رو بر چه اساسی تفکیک می کنه؟ لطفاً راهنمایی کنید

حامد
اسفند ۲۱, ۱۳۹۴ ۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  استاد

به نکته ظریفی اشاره کردید. حالا نتیجش رو بذار اردیبهشت ماه بر همگان مشخص شده و اعتراض ها نسبت به این نکته افزایش می یابد

فیزیک 1
اسفند ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۲ ق٫ظ

سلام
مصاحبه امسال که وزن ۱۰۰ داره آیا بازم بخش امتیاز پژوهشی و علمی جداگانه داره؟ نمره دهی چگونه اعمال میشه؟آیا سنجش روش نظارتی داره ؟
ممنون میشم پاسخ بدید.

حسین
اسفند ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  فیزیک 1

خیر یک جاست یعنی می رید مصاحبه یه جا از درساو مقاله و… می پرسن. ابته غالبا از مقاله نمی پرسن وفقط مقالات رو تحویل می گیرن و به شما حرفی نمی زنن . ولی در مورد پایان نامه می پرسن . ریسک مقالات بالاست چون ممکنه ۵ تا مقاله داشته باشید ولی صفر بدن یعنی نمره ای بهش ندن. زیاد حساب وکتاب نداره. ممکنه استاد شما مقالتونو تایید کرده تو دانشگاه شما ولی در مصاحبه جای دیگر هیچ ارزشی نداشته باشه از دید اساتید که مصادیقشم زیاده. سنجش غالبا نظارتش نمی تونه عملی باشه چون صرفا تشخیصش با اساتیده. نمره دهی کلی و برمبنای ۱۰۰ امتیاز است که ممکن است شما ازمونو خوب داده باشید وحتی عالی ولی مصاحبه به شما صفر بدن که مصادیق زیادی هم داره. شما چیزی نمی بینی وفقط چند سوال واخذ مقالات هست و کلی نمره می دن ولو در قسمت های جداگانه قید می شود.

حسین
اسفند ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۷ ق٫ظ

به نظر من پاسخ به سوالات درسی که اساتید می پرسند اگر شما تحلیل داشته باشید حتما نمره رو به شما می دن ولی در باب مقالات و… وقتی شما موضوعی رو نوشتید وتموم شده ،در هر صورت ریسک عدم پذیرش بالاست. چون بعضی اساتید اصلا ان موضوع یا موضوعات را در حیطه کار خودشون نمی بینند یا خیلی اساتید تمایل به کار با دانشجوهای خودشون دارند ومصادیق ان هم زیاد است که مثلا رتبه ۵۰ بر رتبه ۵ یا کمتر ترجیح داده شده وبعد معلوم شده رتبه ۵۰ ارشد همون دانشگاه بوده وبا توجه به ظرفیت پایین پذیرش اون فرد با رتبه ۵۰ رو انتخاب کردن. خیلی اساتید اصلا ممکنه به مقالات نگارشی دانشجوی در سطح ارشد اهمیتی ندهند و مصادیق ان زیاد است. پس دقت داشته باشید در باب پژوهش همه چی به نوعی احتمالی است واطمینانی در کار نیست. هم چنین امکان رانت بالاست .ببینید ازمون معلومه همه چیش ولی امروزه یه رقابت کاذبی در میان بعضی اساتید در مورد چاپ مقاله ایجاد شده.حالا فرض کنید دانشجویی با همین اساتید مقاله چاپ کنن و بیان مصاحبه . وضعیت معلومه .

داوطلب
اسفند ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۰ ق٫ظ

بچه ها ۶۰ درصد زبان برای آزمون دکترا (فنی) خوبه؟؟؟؟

حسین
اسفند ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

بسیار خوبه.موفق باشید

شهاب به حسین
اسفند ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶ ق٫ظ

بنده خودم موافق کلیات این طرح هستم اما می توانستند دقت بیشتری کنند. ما می دونیم دانشجوی متقاضی دکترا باید پژوهشگر هم باشد. اما با این طرح درصد کمی از بیست نمره به اینکار تخصیص می یابد. درسته نسبت به روش ۱۰۰ به ۰ خیلی بهتر شده اما باز هم جایگاه مناسبی برای پژوهش در نظر گرفته نشده. چون باز ۳۰ نمره که کم نیست به مصاحبه تخصیص یافته که زبان ، پژوهش و غیره در آن نقشی ندارد. یعنی دانشجوی پژوهشگر باز تسلیم نظر اساتید می شود. در واقع از ۵۰ امتیاز غیر آزمونی تنها ۲ تا ۱۰ نمره دست دانشجو هست. عملال بقیه مانند قبل است. اینها تصمیم داشتند اعمال سلیقه کم شه اما توجه چندانی به پژوهش نکردند.

حسین/پاسخ به شهاب/از زاویه ای دیگر
اسفند ۲۰, ۱۳۹۴ ۱:۳۷ ق٫ظ

حتی اگر کم هم شود باز به نفع شما وسایر داوطلبان است. فرضا شما می گویید هر ایتم ۲ نمره. اگر فرضا شما همان طور که قبلا گفتم مقاله و کتاب و.. داشته باشید ولی به شما نمره ای ندهند چه؟مصادیق ان زیاد است که متاسفانه بعضی نمایندگان مجلس به طنز، در اشاره به برخی افراد با رتبه های خوب و.. گفته بودند که ایا این ها یک سلام هم نکرده بودند که یک نمره ای بگیرند. یعنی شما از ۲۰ نمره انتظار گرفتن ۲۰ نمره کامل را نداشته باش حتی با فرض داشتن کلی کار پژوهشی شما احتمال اخذ کل ۲۰ امتیاز تقریبا محال است . در حالی که امکان اخذ رتبه خوب وحتی عالی با مطاله درست وکافی و اوردن امتیاز مصاحبه علمی درسی تا ۹۹ درصد امکان پذیر است .چه بسا متاسفانه بسیاری افراد با رتبه های تک رقمی و… اینده را از دست دادند. در هر صورت انکسی که تک رقمی می اورد انسان توانمندی است ونمی توان گفت شانسی بوده یا مهندسی معکوس بوده و…./ در شرایط تعریفی طرح سنجش وپذیرش شما می توانید تا حداکثر ۸۰ درصد نمره را بیاورید .حالا فرض کنید ۶۰ درصد. ولی وقتی همه چیز مصاحبه باشد که غالبا کمتر از ۵ دقیقه است وخیلی ها معتقد به فرمالیته بودن ان هستند از ۱۰۰ درصد مصاحبه چقدر امکان اخذ نمره است؟ ببینید حتی در یک مسابقه تقریبا ساده هم اختلاف دیدگاه اساتید قابل مشاهده است. یکی کار شما را عالی می داند ودیگری کاملا بی ارزش و این مساوی است… ادامه نظر»

شهاب به حسین
اسفند ۲۰, ۱۳۹۴ ۱:۰۳ ق٫ظ

ممنون از پاسخ شما

از زاویه دیگری نگاه کنیم:

بخش آموزشی – پژوهشی ۲۰ نمره دارد. برای این بخش بیش از ۱۰ آیتم می توانند در نظر بگیرند. برای نمونه: دانشگاه محل فارغ التحصیلی، معدل، میزان سنوات، (تازه برای کارشناسی هم هست)، زبان، احتراع، کتاب، ….
به عبارتی به هر آیتم میانگین ۲ منره داده میشه. یعنی فقط پژوهش نیست بخش آموزش و … هم هست. نقش پژوهش به نظر میرسه خیلی کم میشه چون کل ۲۰ نمره مربوط به پژوهش نیست

حسین/پاسخ به شهاب
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۷:۱۸ ب٫ظ

اون حالت وزن بالای مصاحبه بسیار غیر عادی بود چون شما ممکنه برای مقالات و.. خودتون بهترین رو فرض کنید ولی اساتید هیچ نمره ای به شما نمی دادن که نونمش زیاد بود. ولی در وضعیت الان،وقتی شما رتبه خوبی بیارید و مصاحبه رو خوب بدید خودتون متوجهید که اکثریت نمرو رو اوردید ولی مقالات و.. قضیش فرق می کنه چون به شما در مورد این که ارزش دارن یا خیر چیزی نمی گن وصرفا شما روی احتمالاتتون هستید. یکی از دوستان ما با ۵ مقاله نمره مصاحبه صفر گرفته بود.

حسین/پاسخ به شهاب
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۷:۱۳ ب٫ظ

خیر کسانی که کار پژوهشی و.. دارند ضرر نمی کنند. چون می تونن با کسب نمره از ۳۰ درصد موفق عمل کنن. چون ۳۰ درصد مصاحبه علمی به صورت شفاهی یا کتبیه . یعنی شما ۲۰ نمره فرضا پژوهشی بگیرید و۲۰ نمره هم مصاحبه علمی درسی . ضرری در کر نیست. چون هر بخش نمره خودشو داره ومشخص شده . بعید می دونم از ۱۰۰ حساب شه . یعنی تو هر مرحله شما نمره همون قسمتو می تونید کسب کنید مثلا از ۵۰ درصد ازمون تستی رتبه مثلا ۱۰ یه نمره از ۵۰ درصد و به همین ترتیب برای بقیه مراحل. با توجه به این که وزن هر قسمت تو طرح سنجش وپذیرش مشخص شده،دیگر عددی به نام ۱۰۰ قابل تصور نیست. ملاک از همون وزن مشخص شدس/ تقریبا کاملا به سود داوطلبانه وهمه جوانب در نظر گرفته شده . شما فرض کنید خیلی کار پژوهشی عالی دارید خوب می تونید ۲۰ نمره کامله این قسمتو بگیرید. وقتی از ۱۰۰ بود احتمالش خیلی کم بود به کسی کل ۱۰۰ نمره رو بدن . چون خیلیا رو با داشتن مقاله بهشون صفرم داده بودن،چون ممکنه اصلا به نظر اساتید مقالات یا ارزش علمی نداشته باشه یا مرتبط با تخصصشون نباشه.

شهاب به حسین
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۶:۳۵ ب٫ظ

دو نکته:

۱- می دانیم که آیتم های زیادی برای ۲۰ نمره آموزشی – پژوهشی وجود خواهد داشت که شمااشاره کردید. با این حساب احتمالا از ۱۰۰ می گیرند پس در ۲۰ نمره نرمالش می کنند.

۲- ۳۰ نمره دیگر به مصاحبه تخصیص می یابد که با این حساب دوستانی که کارهای پژوهشی و کتاب و مدرک زبان دارند تقریبا ضرر می کنند چون فقط ۲۰ نمره به این موضوع اختصاص داده شده.

حسین/پاسخ به شهاب و ازاده
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۶:۲۴ ب٫ظ

اجراش برای ازمون های ارشد ودکتری سال دیگست. به نظر من بهترین مدرک زبان هم msrt است که هر ماه برگزار می شه وهزینشم فکر کنم ۵۰ هزار تومن است وتوسط خود سازمان سنجش هم برگزار می شه .برای کسب اطلاعات بیشتر می تونید در گوگل سرچ کنید

حسین/پاسخ به شهاب و ازاده
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۶:۲۱ ب٫ظ

سلام. بله .مقالات ومدرک زبان و نمرات ومعدل لیسانس وارشد و کارهای پژوهشی دیگر جز سوابق اموزشی وپژوهشی است یعنی جز ۲۰ درصد اعلامی در طرح سنجش وپذیرش مصوب مجلس. این طرح برای ازمون ابان واسفند ماه ۹۵ است که قراره برگزار شه. البته هنوز معلوم نیست دوبار ازمون بگیرن یا یه بار.ولی در هر صورت برای سال دیگه اجرا می شه.

azade ravanshenasi
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۵:۴۹ ب٫ظ

سلام دوستان ایا این طرح از ابان اجرا میشه؟

شهاب
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۵:۳۹ ب٫ظ

سلام به حسین

مدرک زبان جز ۲۰ نمره آموزش – پژوهشی قرار می گیره. درسته؟؟؟

شهاب
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۵:۳۷ ب٫ظ

سلام حسین آقا

با تصویب احتمالی طرح جدید، مدرک زبان جز ۲۰ نمره آموزش – پژوهشی قرار می گیره. درسته؟؟؟

حسین/به سجاد عبدالله پور
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۵:۲۶ ب٫ظ

ازمون تستی توسط خود سنجش با وزن ۵۰ درصدی هست و دانشگاه ممکنه مصاحبه علمیش شفاهی یا کتبی باشه که اگر کتبی باشه غالبا تشریحی هست وتا حالا دانشگاهی تستی امتحان نگرفته و از دروس تخصصی رشتتون هم هست .وزن این قسمت ۳۰ درصد تعیین شده است.

حسین/به سجاد عبدالله پور
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۵:۲۳ ب٫ظ

۱- طبق طرح سنجش وپذیرش قراره مصاحبه علمی که ۳۰ نمره داره به صورت کتبی یا شفاهی به تشخیص دانشگاه باشه. مثلا دانشگاه تهران غالبا کتبی می گیره ۲- منابع تخصصی می شود بر اساس رشته گرایش و از دروس اختصاصی امتحان می گیرند برحسب گرایش شما در رشته ای که می خونید و دروس رو هم اعلام می کنند کدوما هستند ولی دیگه تعیین نمی کنن از کدام نویسنده .

سجاد عبدالله پور
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۴:۳۳ ب٫ظ

سلام

اقای حسین بابت راهنمایی های شما بسیار ممنونم. چند سوال دارم:
۱: با وجود قانون جدید در سال آینده که مفصل گفتید، آیا باز هم دانشگاه ها آزمون تستی میگیرند؟ یا به همون مصاحبه اکتفا می کنند؟
۲- با توجه به اینکه قراره آزمون تخصصی بشه، منابع رو اعلام می کنند؟ چون پراکندگی منابع زیاده و اولین بار قراره این طرح اجرا بشه
ممنون

حسین
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۴:۱۹ ب٫ظ

طرح پس از رفع ایرادات شورای نگهبان تقریبا قطعی وتصویب شده وبه احتمال ۹۹ درصد با توجه به رفع ایرادات طرح توسط مجلس ،توسط شورای نگهبان تایید شده وبرای سال اینده اجرایی می شود

maryam
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۳:۴۳ ب٫ظ

با سلام. عذر میخوام حسین آقا مجددا مزاحم میشم. شورای نگهبان حدودا چقدر طول می‌شه تا بررسی کنه؟ ممیکنه تا قبل آبان اعلام کنند؟

حسین/به مریم
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۴:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  maryam

نه . خیلی زود اعلام می کنند. احتمال زیاد تا اخر هفته دیگه

به هر حال
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۳:۲۴ ب٫ظ

سلام

بچه ها طرح تصویب شده در مجلس قطعی ست؟ یعنی ما روی این روش تمرکز کنیم؟؟؟؟؟

حسین/توجه به دوستان
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۱:۴۷ ب٫ظ

ازمون ۱۴اسفند ۹۴ که برگزار شد هیچ امتیاز یا درصد ونمره ای نداره وفقط غربالگری است وافراد بر حسب تراز (نه رتبه) به مصاحبه که وزن ان ۱۰۰ درصد است وملاک پذیرش نهایی است دعوت می شوند . اما بر اساس طرح سنجش وپذیرش که برای ازمون سال اینده است وزن ازمون تستی ومصاحبه علمی درسی ۸۰ درصد وسوابق اموزشی وپژوهشی ۲۰ درصد است ولذا امکان رقابت وجود دارد وشانس افراد از دانشگاه های درجه ۲ و۳ بیشتر است. در مورد ادغام ازمون ازاد و دولتی هم قراره ادغام طبق ان چه در طرح سنجش وپذیرش اومده رخ دهد وفقط یک ازمون مشترک با دروس واحد برگزار شود که این هم با توجه به ظرفیت بالای پذیرش به خصوص در دانشگاه ازاد و مشترک بودن دروس امتحانی در دو ازمون به نفع داوطلبان است.

حسین/به سپهر
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۱:۳۶ ب٫ظ

قبلا گفته شده بود که منابع عوض می شه وحتی برای امسالم قرار نبود این جوری امتحان بگیرن از این جور منابع . با توجه به تصویب طرح سنجش وپذیرش در مجلس،منابع هم تغییر خواهد کرد.چون امسال بر اسا نظر وزارت علوم که وزن ازمونو صفر کردن اومدن بحث تجمیع گرایشا رو مطرح کردن و۱۰۰ درصد سال دیگه منابع تخصصی می شه شک نکن.

civil
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسین/به سپهر

با سلام خدمت دوستان اگه کسی از دوستان عمرانی هست لطفا جواب بده به نظرتدن درس مقاومت و تحلیل امکان داره در همه گرایش ها جز منلبع باشه چون من می خواستم شرو به خوندن کنم ولی گرایشم رو شاید عوض کنم.

سپهر حقوق عمومی
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۱ ب٫ظ

یه سوال حسین عزیز..شما بر چه اساس میفرمایید آزمون سال آینده تخصصیه؟

علی
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

میشه لطفا یکی بگه فرق تراز با رتبه چیه؟

مولکولی
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

فرقش اینه که با رتبه میدونی نفر چندم رشتت شدی ولی با تراز نمیشه فهمید.

الک
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

فرقش اینه که اگه قبلا دانشجوی خودشونو میگرفتن و تو میگفتی معترضم چون این رتبش از من بیشتره حالا نمیتونی بگی چون میگن حدود ترازتون یکیه

بله؛ اینه

حسین/به لادن
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۳ ب٫ظ

بر حسب تراز نه رتبه به مصاحبه دعوت می شید ووزن مصاحبه هم ۱۰۰ وازمون تستی صفر است. این جوری نیست که همه دعوت شن مثلا به دانشگاه تهران/ بر حسب ترازه/

حسین/به مریم
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۸ ق٫ظ

توسط مجلس قبلا تصویب شده بود وشورای نگهبان ایراد گرفته بود ودیروز ۱۸/۱۲/۹۴ دوباره بعد رفع ایرادات تصویب شده وباید بره شورای نگهبان که احتمال ۹۹ درصد تصویب نهایی واجرا می شه چون ایراداتش برطرف شد. برای ازمون سال اینده اعمال می شه طرح سنجش وپذیرش مجلس و وزن ازمون تستی با مصاحبه علمی ۸۰ درصد ووزن سوابق اموزشی وپژوهشی ۲۰ درصد هست وهر امتیازی شما در هر مرحله بگیرید از امتیاز همون مرحله که به ترتیب ازمون تستی ومصاحبه علمی و سوابق است،می باشد. یعنی جمع سه مرحله ۱۰۰ است وهر بخش درصدش مشخص شده .مثلا هرامتیازی شما بگیرید از درصد همون بخش حساب می شه .مثلا تستی را رتبتون ۱۰ بشه مثلا ۴۰ امتیازو گرفتید. یا یه مقاله داشته باشید مثلا ۵ امتیاز از ۲۰ امتیازو گرفتید دیگه ۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز نیست واین به نفع داوطلبان هست. منابع هم تغییر خواهد کرد واز دروس تخصصی هر رشته-گرایش امتحان گرفته می شود. در باب ادغام ازمون ازاد ودولتی هم طبق این طرح ادغام صورت خواهد گرفت ویک ازمون گرفته می شود که به نفع داوطلبان است وبا توجه به افزایش ظرفیت پذیرش ازاد،هم هزینه کمتری برای ثبت نام می دهند وهم شانس قبولیشون بالاست مثل قبل وهم دروس واحدی رو امتحان می دن. مگر بعدا، توافق دیگری بین مجلس ودانشگاه ازاد شود

maryam
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسین/به مریم

بسیار ممنونم از پاسخگویی کاملتان.

m
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسین/به مریم

با سلام

اگر بنا بر این باشد که کنکورسال بعد برای هر گرایش جداگانه برگزار شود،پس امکان قبولی در گرایش غیر گرایش خودمون کم میشه،درسته؟
مثلا برای من که رشته ام مهندسی آب گرایش مدیریت منابع آب هست ،امکان قبولی برای گرایش زهکشیم کم میشه؟ آخه دانشگاه خودم گرایش منابع رو نداره و فقط زهکشی داره.

حسین/به m
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  m

در هر صورت با شرایط کنونی هم شانس شما کم است مخصوصا امسال که بسیار کم است جون امسال کلا مصاحبه ۱۰۰ درصد است وازمون صفر و در مصاحبه به شما نمره ای نمی دهند یا اگر هم بدهند بسیار کم است ولی باز برای سال اینده طبق طرح سنجش وپذیرش مجلس که وزن ازمون تستی ومصاحبه علمی ۸۰ درصد است شما با شرکت در گرایش زهکشی وکسب نمره لازم در ازمون تستی ومصاحبه می توانید تا حد بسیاز زیادی موفق بشوید وقبول شید یا در دانشگاه دیگر در همون رشته خودتون یعنی مهندسی اب گرایش مدیریت منابع اب قبول شوید نتیجتا برای سال اینده شانستون با توجه به نمره بالای ازمون تستی ومصاحبه علمی که ۸۰ درصد است وفقط ۲۰ درصد سوابق است بسیار بالاست ولی برای امسال یعنی ازمون ۱۴ اسفند ۹۴چون مصاحبه ۱۰۰ است وازمون صفر شانسی تقریبا ندارید

m
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  حسین/به m

با سپاس از پاسختون.
پس بنظر شما من باید دروس مربوط به گرایشمو بخونم دیگه؟ آخه واقعا به درسای زهکشی تسلطی ندارم. :|
نمیخوام ریسک کنم برای گرایشی که به درساش مسلط نیستم وقتی قبولیم براش کمه.
نظرتون؟

حسین/به مریم
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۴:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  m

بله همین طوره ومی تونید با توجه به وزن بالای ازمون ومصاحبه علمی درسی که ۸۰ درصده ،در همون گرایش خودتون در یک دانشگاه دیگر قبول شید

ladan
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

سلام
دوستان ببخشید الان یعنی امسال همه به مصاحبه دعوت میشن؟بر چه اساسه

مولکولی
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  ladan

همه نه.

مثلا دانشگاه تهران میگه تو رشته سلولی-مولکولی اونای که تراز بالای ۵۸۰۰ دارن میتونن بیان مصاحبه. کسایی که ترازشون کمتر از این باشه نمیتونن دانشگاه تهران برن مصاحبه. و باید تراز سایر دانشگاه ها رو ببینن بهشون میخوره.

استاد
اسفند ۲۰, ۱۳۹۴ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  مولکولی

سلام
کسی که تربیت بدنی امتحان داده بعد ترازشم اومده.چطوری یه دانشگاه با توجه به گرایشهای مختلف تو یک رشته خاص فردو جذب میکنه.منظورم گرایشهای متفاوت یه رشته است.منی که گریشم فیزیولوژی ورزشه با کسی که گرایشش مدیریته با سوالات و ضریب یکسان چطوری با نمره تراز مقایسه میشم.چون برای جذب دکترا گرایشها متفاوته.ممنونم راهنمایی کنید

حسین/به سما
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

سلام.به هردو دانشگاه دعوت می شوید

maryam
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۷ ق٫ظ

با سسلام مجدد. خواهش دیگری هم دارم از مسیولین. متاسفاه بخش اظهار نظر در گروه علوم اجتماعی غیر فعال شده. ممنون میشوم اصلاح فرمایید. سپاسگزارم.

maryam
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۱۵ ق٫ظ

سوالی دارم از عزیزان. این قانون تصویب نهایی شده؟ و این که آزمون آبان هم برگزار میشه یا فقط اسفند؟ و با وجود نقش بالای آززمون منابع به روال قبل بر میگرده؟ بسیار سپاسگزارم.

سما
اسفند ۱۸, ۱۳۹۴ ۹:۴۷ ب٫ظ

سلام
رشته منو فقط دو تا دانشگاه دارند. من ازمون رو دادم با توجه به این موضوع و اینکه فرموده بودید ۵ تا دانشگاه معرفی میشه از طرف سنجش، ایا امکان داره من به مصاحبه هر دو دانشگاه دعوت بشم. خودم شهید بهشتی خوندم. متشکرم

مولکولی
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  سما

اگر ترازتون بالاتر از کف تراز اعلامی دو دانشگاه باشد به هر دو دعوت خواهید شد.

حسین
اسفند ۱۸, ۱۳۹۴ ۸:۵۰ ب٫ظ

عدم حق رای یعنی در برخی مسائل چون به نهادهای دولتی برمی گرده حق رای نداره.

کیانا
اسفند ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۵۶ ب٫ظ

یعنی چی رییس دانشگاه ازاد بدون حق رای

samira
اسفند ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۵۲ ب٫ظ

سلام
یعنی اگه آبان برگزار بشه،هم قبول شیم ورودی مهر میشه؟

حسین
اسفند ۱۸, ۱۳۹۴ ۸:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  samira

بله. اقای نیاسری گفته بودن برای ورودی های ۹۶ اجرایی می شود.

حسین
اسفند ۱۸, ۱۳۹۴ ۷:۳۰ ب٫ظ

بر اساس ان چه وزارت علوم گفته بود قرار است در ابان هم ازمون بر اساس طرح سنجش وپذیرش مجلس برگزار شود ولی این احتمال بالا وجود دارد که با توجه به تصویب طرح سنجش وپذیرش ازمون ابان ماه لغو شود. البته فرقی نداره چون در هر حال هر فردی چه ابان چه اسفند ۹۵ قبول شود می شود ورودی ۹۶ واز مهر سر کلاس می رود.

ج. س.
اسفند ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۵۹ ب٫ظ

با سپاس از راهنمایی هاتون و این که بُخل علمی – فرهنگی ندارید.

سوال
اسفند ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۵۰ ب٫ظ

أیا با شرایط جدید باز هم دوبار در سال کنکور برگزار میشود؟
ایا آبان ماه هم آزمون داریم؟؟؟

حسین/پاسخ به ج.س.
اسفند ۱۸, ۱۳۹۴ ۶:۳۱ ب٫ظ

وزن مصاحبه برای امسال بر اساس ازمون ۱۴ اسفند۹۴، ۱۰۰ درصد است و ازمون تستی نقش غربالگری دارد و فقط به شما تراز می دن و رتبه ای در کار نیست وبر حسب تراز به دانشگاه دعوت می شید. یعنی دانشگاه های مدنظرتون رو حسب ترازتون یا علاقتون یا هر دو انتخاب می کنید. سازمان سنجش ۵ تا دانشگاهو برای شما بر حسب ترازتون در ازمون تستی معرفی می کنه وشما باید برید مصاحبه. در مصاحبه که ۱۰۰ درصد است و ملاک پذیرش نهایی است ، سوابق اموزشی و پژوهشی شامل نوع وسطح دانشگاه (کجا خوندید) و معدل وپایان نامه و مقالات ومدرک زبان و… و چندین سوال از دروس تخصصی رشته وگرایشتون مد نظره.موفق باشید.

احسان
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۷ ب٫ظ

عالیه