اعلام زمان انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی 1395 سراسری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

سازمان سنجش آموزش کشور با ارسال نامه ای به دانشگاه های کشور شیوه انجام مرحله دوم پذیرش دکتری سال 95 را تشریح کرد.

به گزارش پی اچ دی تست ، در این نامه که از سوی معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه ها ابلاغ شده، آمده است:

احتراماً پیرو نشست معاونین محترم آموزشی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشوردر مورخ 94/11/30 و پیشنهادات ارائه شده در خصوص نحوه برگزاری مناسب تر آزمون دکتری phd سال 1395 در راستای تکمیل اطلاعات ارسال شده در مکاتبات قبلی ، موارد زیر جهت هرگونه اقدام لازم اعلام می گردد.

  1. دفترچه راهنمای شماره 2 انتخاب رشته در تاریخ 95/1/17 در سایت این سازمان قرار می گیرد و داوطلبان در بازه زمانی 95/1/17 لغایت 95/1/21 براساس اولویت علاقه مندی اقدام به انتخاب رشته خواهند نمود. شایان ذکر است انتخاب رشته داوطلبان فقط به منظور تعیین حدنصاب پیشنهادی این سازمان در کد رشته محل های مربوطه صورت می گیرد.
  2. اطلاعات آماری داوطلبان در هر رشته امتحانی (از جمله میانگین، انحراف استاندارد، ماکزیمم، مینیمم و …) نرم افزار تراز معدل و حد نصاب پیشنهادی سازمان و همچنین تعداد افراد واجد شرایط به ازای هر کد رشته محل، با توجه به انتخاب رشته داوطلبان در تاریخ 95/1/29 به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از طریق پرتال ارتباطی اعلام می شود.
  3. دانشگاه ها مطابق با اطلاعات مندرج در بند 2 و همچنین شیوه نامه شماره 59557/س مورخ 94/8/7 نسبت به تهیه پیش نویس اطلاعیه اقدام و جهت تأیید نهایی حداکثر تا تاریخ 95/2/1 به سازمان ارسال نمایند.
  4. بررسی اطلاعیه ها و فراخوان دانشگاه ها از جمله شرایط و ضوابط قانونی، حدنصاب، تاریخ ارزیابی تخصصی و هماهنگی آن با سایر دانشگاه ها تا تاریخ 95/2/7 توسط سازمان صورت می گیرد. شایان ذکر است درج اطلاعیه و فراخوان مربوطه پس از تایید سازمان امکان پذیر می باشد.
  5. ارزیابی تخصصی توسط گروه های آموزشی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در بازه زمانی 95/2/11 لغایت 95/4/31 صورت می گیرد.
  6. جمع بندی و تعیین نمرات داوطلبان و همچنین اطلاع به آنان می بایست در بازه زمانی 95/5/2 لغایت 95/5/11 صورت پذیرد.
  7. پرتال سازمان سنجش برای درج پذیرفته شدگان نهایی از تاریخ 95/5/12 لغایت 95/5/20 فعال می باشد. لذا پس از اخذ تعهد اسامی داوطلب در پرتال سازمان درج گردد.
  8. با توجه به درخواست دانشگاه و نظر به اینکه امکان عدم تکمیل ظرفیت در برخی از کد رشته محل های آزمون مذکور وجود دارد، لذا فرصت جدیدی برای اطلاع رسانی به داوطلبان ذخیره و اخذ تعهد مطابق با روند قبلی از تاریخ 95/5/23 لغایت 95/5/28 فراهم می شود. شایان ذکر است چنان چه برخی از پذیرفته شدگان به هر دلیلی، قصد انصراف از کد رشته محل قبول خود را داشته باشند امکان حذف از طریق دانشگاه ثبت کننده محل قبولی وجود دارد.
  9. براساس برنامه زمانی تدوین شده از تاریخ 95/5/29 سایت سازمان غیرفعال و هرگونه تغییری از سوی دانشگاه های پذیرنده دانشجو امکان پذیر نمی باشد. نتایج اولیه پس از بررسی بصورت مشروط (بدون صلاحیت عمومی) در دهه اول شهریور ماه از طریق پرتال به دانشگاه ها اعلام خواهد شد.
  10. رعایت کلیه ضوابط و شرایط، مطابق آیین نامه شماره 11/19177 مورخ 94/2/7 و شیوه نامه شماره 59557/س مورخ 94/8/7 و مکاتبات انجام شده الزامی است.

shiveh-nameh-phd-95-01 shiveh-nameh-phd-95-02

ثبت‌نام
باخبرم کن!

537 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهار
فروردین ۱۷, ۱۳۹۵ ۱:۵۰ ب٫ظ

کسی جواب منو نداد؟

آزاده
فروردین ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۵ ق٫ظ

سلام، مکانیکم ترازم ۲۵۰۲ رتبه ۷۳۶ درصدام تخصصی ۲۵.۵ زبان ۱۴.۴۴ استعداد ۱۳.۳۳ به نظرتون شهرستان میارم؟

سحر
فروردین ۱۷, ۱۳۹۵ ۰:۱۱ ق٫ظ

سلام تورو خدا منو راهنمایی کنید.من رتبم خیلی خوب شده اما ترازم پایینه نمیدونم الان رتبه مهمه یا تراز خواهش میکنم راهنماییم کنین دارم از استرس میمیرم.

محمد
فروردین ۱۰, ۱۳۹۵ ۵:۳۰ ب٫ظ

سلام دوستان در رشته عمران با تخصصی ۲۰درصد امیدی برای قبولی هست؟

محمدرضا
فروردین ۱۴, ۱۳۹۵ ۸:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
شاید شهرستان شانس داشته باشید
اگر فرمایش دوستان مبنی بر اینکه ۸۰ یا ۹۰ درصد تخصصی زدن درست باشه با این درصدا محاله شانسی وجود داشته باشه
شما کجا درس خوندین؟

یوسف
فروردین ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام.
من کارشناس ارشد مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی هستم. هنگام انتخاب رشته دکتری آیا میشه توی اون ۵۰ انتخاب علاوه بر جامدات، تبدیل انرژی و دینامیک و ارتعاشات هم انتخاب رشته کنم؟

محمد
فروردین ۱۰, ۱۳۹۵ ۱:۳۱ ب٫ظ

به نظر بنده، باید برای انتخاب دانشگاه محدودیت قائل بشن. مثلا ده یا ۱۵ دانشگاه. اینطوری هر فردی با هر تراز و گرایشی می تونه هر دانشگاه و هر رشته ای رو بزنه. مثلا یک نفر که دانشجوی مدیریت دولتیه و فقط می خواد تهران قبول بشه اول مدیریت دولتی های تهران رو می زنه بعد کارآفرینی و بعد گرایش های دیگه دانشگاه های تهران رو. و بهتره انتخاب رشته و شهر، انتخاب اصلی دانشجو باشه، نه صرفاً ترازیابی برای دانشگاه ها.

محمد
فروردین ۱۰, ۱۳۹۵ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

در جمله اول، منظور از کلمه اینطوری، در غیر این صورته

میکروبیولوژی
فروردین ۱۰, ۱۳۹۵ ۸:۴۸ ق٫ظ

با سلام
از دوستان کسی اطلاع نداره که ایا دانشگاه تهران و بهشتی امسال در رشته میکروبیولوژی پذیرش دارن یا نه؟ آخه توی اطلاعیه بهشتی هیچ اشاره ای به این رشته نشده و دانشگاه تهران هم فقط نوشته علوم سلولی و مولکولی و هیچ گرایشی هم برای اون تعیین نکرده. من واقعا سردر گم شدم. کسی اطلاعی داره؟

الهام قربانی
فروردین ۹, ۱۳۹۵ ۸:۱۹ ب٫ظ

دوستان ی سوال دارم
ممنون میشم راهنمایی کنید
شما فکر می کنید دانشگاه شیراز حداقل چه ترازی رو برای مرحله بعدی اجازه بده بیاد مصاحبه؟
………..

یه زمین شناس
فروردین ۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۲ ب٫ظ

سلام دوستی
متاسفانه خبری نیست از شیراز
منم مثل شما منتظر دانشگاه شیرازم چون ارشد هم اونجا بودم یکی از دوستام گفتم بعد تعطیلات بره از اساتید گروه پرس و جو کنه ببینه چیزی گیر میاد یا نه

روانشناسی
فروردین ۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۹ ب٫ظ

بعد انتخاب رشته و بعد اینکه ترازها مشخص شدند سازمان سنجش ترازهای پیشنهادی رو به دانشگاه ها ارسال میکنه و دانشگاهها براساس این اطلاعات، ترازهای خودشون رو به داوطلبان اعلام می کنن. پس چیز دقیقی نمیشه گف

الهام قربانی
فروردین ۹, ۱۳۹۵ ۸:۱۹ ب٫ظ

دوستان ی سوال دارم
ممنون میشم راهنمایی کنید
شما فکر می کنید دانشگاه شیراز حداقل چه ترازی رو برای مرحله بعدی اجازه بده بیاد مصاحبه؟

amir
فروردین ۹, ۱۳۹۵ ۷:۵۸ ب٫ظ

بسمه تعالی ریاست محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاریخ: ۵/۴/۱۳۹۴ با سلام ضمن عرض ادب و احترام خدمت حضرت عالی و همکاران محترمتان،در راستای بررسی طرح سنجش تحصیلات تکمیلی در مقطع دکتری ما جمعی از داوطلبان مقطع دکتری نکاتی به عرض می رسانیم امید است که در توسعه عدالت آموزشی موثر واقع گردد.متاسفانه در درارانه این طرح از داوطلبان نظر سنجی صورت نگرفته است . از زمانی که آزمون دکتری به صورت نیمه متمرکز اجرا میگردد آزمون کتبی متناسب با هر رشته و گروه بوده است؛اما متاسفانه در آزمون سال ۱۳۹۵ آزمون با تجمیع آزمون چندرشته دروسی را برای آزمون قرار داده اند که توان سنجش سطح معلومات داوطلبان را واقعاً برای سطح دکتری ندارد.برای روشن شدن مطلب به مثالی در گروه کشاورزی توجه بفرمائید و مقایسه روش قبلی که مورد رضایت تمامی داوطلبان بود . روش فعلی که با عدالت آموزشی منافات دارد و مورد اعتراض ما داوطلبان می باشد.در آزمون سالهای ۹۴-۹۱ در گروه کشاورزی هر رشته بطور مجزا آزمون داشت و داوطلب متناسب با رشته ای که ادامه تحصیل می دهد امتحان می دهد.اما در روش جدید چند رشته تجمیع شده و موادی را امتحان می دهند که شاید در طول تحصیل در حد سه واحد درسی بوده و ربطی به بعضی از این رشته ها ندارد.مثلا در گروه کشاورزی در آزمون سالهای قبل به این شکل بود که در صفحه بعد ملاحظه می فرمایید.با توجه به این دو جدول ومقایسه آنها اشکال و نقص روش جدید بیشتر آشکار می گردد.لذا حال که در… ادامه نظر»

زهرا
فروردین ۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۱ ق٫ظ

آیا گرفتن درصد، برا این انتخاب رشته لازمه یا نه؟؟

مهسا
فروردین ۹, ۱۳۹۵ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
خیر ضروری نیست. این انتخاب رشته قرار نیست برای دعوت به مصاحبه مورد استفاده باشه.

به مهسا خانم
فروردین ۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۶ ق٫ظ

ببخشید..من هیچ وقت کلید آزمون رو نگاه نمیکنم اگه الانم ببینم بعضیاش خیلی دقیق یادم نیست لذا درصدامو نمیدونم حالا ۱۷ فروردین بر چه اساس باید انتخاب رشته کنم آیا این انتخاب رشته بعدا قابل تغییره؟؟؟ارشد دانشگاه تهران بودم و شهریور دفاع کردم شاید دانشگاه های خوب رو بیارم ولی چون درصدامو دقیق نمیدونم برا انتخاب رشته سردرگمم..یعنی اگه من به ترتیب علاقه، از دانشگاه های خوب انتخاب کنم دعوت شدن من به مصاحبه بر اساس این انتخاب ها نیست؟؟ اگه این انتخاب تاثیر نداره چرا انتخاب می کنیم؟؟؟؟؟
بسیار سپاسگزارم…

مهسا
فروردین ۹, ۱۳۹۵ ۳:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  به مهسا خانم

سلام
ببینید این انتخاب رشته فقط برای به دست اوردن اطلاعات اماری داوطلبین هر کدرشته محل هستش تا دانشگاه ها بتونن حدنصاب نمره تراز اعلام کنن. قرار نیست بر اساس اون دعوت به مصاحبه بشید، چون امسال پذیرش مستقل هستش و به دانشگاه ها واگذار شده و شما بعد از این که کارنامه تون اومد، در صورت که حد نصاب نمره تراز اعلام شده از سوی دانشگاه رو داشتید، میتونید برای مصاحبه اونجا اقدام کنید.

هسته ای
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۹:۳۳ ق٫ظ

سلام مهندسی هسته ای کسی نیست؟ نمی دونید بچه ها حدودادرصدهاشون چنده؟

مجید
فروردین ۹, ۱۳۹۵ ۷:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  هسته ای

سلام پایین این صفحه برای بچه های هر رشته گفتگو گذاشتن اونجا میتونید درصدهای هم رشته ای خودتون ببینید

علوم گیاهی
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۸ ب٫ظ

سلام کسی خبر داره امسال آزمون دانشگاهها چطوره ؟ تستی یا تشریحی ؟ کدوم دانشگاهها میگیرن آیا فیزیولوژی می تونه سیتماتیک شرکت کنه شانس قبولی داره؟

مهسا
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۷:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  علوم گیاهی

سلام
آزمون دانشگاه ها عموما تشریحی خواهد بود. این که کدوم دانشگاه ها میگیرن رو باید توی اطلاعیه های دانشگاه ها ببینید که تا الان این دانشگاه ها اطلاعیه زدن:
https://phdtest.ir/1394/12/%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B9-%D8%A7%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-95-96/

درمورد تغییر رشته هم فراموش نکنید هر تغییر رشته ای باید با دلایل کافی صورت بگیره و سر مصاحبه و آزمون کتبی هم به لحاظ پاسخگویی به سؤالات و هم رزومه به نحوی ظاهر بشید که اساتید متقاعد بشن میتونید در اون رشته ادامه تحصیل بدید.

سلام
فروردین ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  علوم گیاهی

میخوای از فیزیولوژی بری سیستماتیک!! من سیستماتیک بودم حالا تو دکتری دارم خودمو به هر دری می زنم برم یه رشته ی دیگه. شاید سال دیگه دکتری فیزیولوژی برم .اگر علاقه داری به سیستماتیک برو بخون

رویا
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۷:۳۱ ب٫ظ

سلام.من الان متوجه نشدم پسما دقیقا چهزمانیرتبه مون رو میگیریم؟؟؟ یعنی هرجا دلمون خواست رو بزنیم؟

مهسا
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۷:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  رویا

سلام
در مرحله انتخاب رشته سنجش مهم نیست. بعد که دانشگاه ها کف تراز مورد قبولشون رو اعلام کردن، باید با توجه به نمره ترازتون مراجعه کنید به دانشگاه ها جهت مصاحبه.

روانشناسی به سما
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۶:۴۲ ب٫ظ

شما اگه تو گروه روانشناسی شرکت کردین فقط میتونین از گرایش های این گروه انتخاب کنین که شامل: عمومی، بالینی، سلامت، تربیتی، سنجش و استثنایی هس

مهناز
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۴ ق٫ظ

سلام، ببخشید من گیج شدم میشه یکی منو راهنمایی کنه، من تو اسفند کنکور سراسری دکتری ٩۵ شرکت کردم، مگه جوابه ازمون اومده که اعلام کردن ٩۵/١/١٧ دفترچه دوم می اد انتخاب رشته کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟ چه جوریه؟؟؟

.....
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهناز

نخیر. این بار قبله اعلام نتایج انتخاب رشته قراره انجام بشه و صرفا برای اینکه گرایش هر فرد مشخص بشه و دانشگاهها بتونن تراز مناسبی اعلام کنند انجام میگیره و ارزش دیگری نداره. انتخاب رشته این بار مفهوم انتخاب رشته های قبلی رو نداره.

شاهین
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهناز

در خصوص این قضیه در قسمت های پایین اگه نظرات دوستان رو بخونید متوجه خواهید شد که در این زمینه خیلی بحث شده.متأسفانه این ابهام برای اکثر دوستان وجود داره.ولی اون طور که گفته شده و اکثر دوستان هم نظر دادند، این انتخاب رشته ظاهرا آزمایشی هست، و به احتمال زیاد به این خاطر هست که کف تراز مورد نظر برای هر دانشگاهی به دست بیاد.

س
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهناز

سلام
جواب ها هفته اول اردیبهشت میاد
شما باید ۱۷ فروردین انتخاب رشته کنین تا سنجش برای دانشگاها بفرسته که تعداد متقاضی دستشون بیاد و در نهایت تراز اعلام کنن

مجید
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهناز

قبل اینکه جواب بیاد باید انتخاب گرایش کنی تا دانشگاهها و سازمان سنجش یه اطلاعات اماری از گرایش شرکت کنندگان بدست بیارند جواب ازمون هفته اول اردیبهشت اعلام خواهد شد

محمدحسن
فروردین ۶, ۱۳۹۵ ۸:۵۹ ب٫ظ

چرا دانشگاه های دیگه چیزی از چگونگی مرحله دوم اعلام نمیکنن پس کی میخاین اعلام کنن؟؟؟؟؟؟؟؟کسی خبر داره؟

مهسا
فروردین ۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمدحسن

سلام
دوست عزیز دانشگاه ها در تعطیلات هستن. باید تا بعد از تعطیلات منتظر باشیم.

شاهین
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمدحسن

احتمالا تا قبل از هفته اول اردیبهشت ماه که قراره ترازها اعلام شه، شرایط اکثر دانشگاها مشخص میشه.

روانشناسی
فروردین ۶, ۱۳۹۵ ۷:۲۶ ب٫ظ

کسی از روانشناسی تربیتی نیس بگه واسه ازمون کتبی چیا باید بخونیم؟ بچه های رشته های دیگه بنظرتون همون منابعی که واسه ازمون اسفندماه خوندیم و مرتبط گرایش خودمون بود رو برا ازمون کتبی دانشگاهها بخونیم کفایت میکنه؟ اقا پیام میشه تو این زمینه راهنماییمون کنی؟

سیامک
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  روانشناسی

سلام. کدوم دانشگاه ها مد نظرتونه؟ من تربیتی میزنم

psy
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۸:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  سیامک

سلام. منم احتمالا تربیتی بزنم. ارشدتون هم تربیتی بودین و اینکه درصداتون چطور هست؟ ممنون

سیامک
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  psy

سلام. من ارشد روانشناسی شناختی هستم.کلا دو روز واسه کنکور خونده بودم! ۲۵ درصد تخصصی. ۲۰ درصد استعداد.۵ درصد هم زبان. معدل هم ۱۹

سما
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۸:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  سیامک

ممنونم

روانشناسی
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  سیامک

تا حالا تهران، علامه، خوارزمی و بهشتی اطلاعیه دادن. دروس تربیتی، یادگیری و امار بین شون مشترکه برا اینها چیا باید بخونیم؟

سیامک
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  روانشناسی

یادگیری که قطعا یکیش نظریه های یادگیری هرگنهان هست. آمار و روش تحقیق هم که دلاور و هومن که دیگه تابلو ترینشونه.امکان نداره از منابع دیگه استفاده کنن
البته واسه تربیتی رشد هم خیلی مهمه

روانشناسی
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  سیامک

ممنون از اینکه پاسخ دادید

سما
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۳:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  سیامک

سما به سیامک
من رشته روان شناسی شرکت کردم، میتونم برای انتخاب رشته مثلا رشته های دیگه ای رو انتخاب کنم،مثلا اینده پژوهی،که مشخص کرده توی دفترچه که همه گرایشها میتونن شرکت کنن براش؟ یااینکه چون گروه روان شناسی رو ازمون دادم، فقط رشته گرایشهای روان شناسی رو میتونم انتخاب کنم؟

سیامک
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  سیامک

سیامک به سما
ننه شما فقط از مجموعه روانشناسی که کنکور دادین میتونین انتخاب رشته کنین.شامل: عمومی، بالینی، سلامت، تربیتی، استثنایی، روانسنجی

psy
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۸:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  روانشناسی

سلام. شما رشتتون روانشناسی هست یا روانشناسی تربیتی؟ درصداتون رو میشه بگید و این که سطح سوالات بنظرتون چگونه بود؟

90
فروردین ۶, ۱۳۹۵ ۵:۳۰ ب٫ظ

میشه یکی لطف کنه بگه کجا گفته شده مصاحبه های آزمون آبان ۹۵ قراره سال ۹۶ برگزار بشه؟

مهسا
فروردین ۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  90

سلام
جزئیات این آزمون اعلام نشده دوست عزیز.

90
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام
خیلی ممنونم که همیشه جواب میدید.

آمایش محیط زیست
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  90

اصلا آزمون ابان یه پیش آزمون برای آزمون اسفند حساب میشه. یعنی یه مثل یه آزمون آمادگی و پنجه نرم کنی برای آزمون اسفند حساب میشه که البته نتایج آزمون آبان مثل نتایج آزمون اسفند معتبر هست. اگه دارم میگم پیش آزمون و یا آزمون تمرینی برای اسفند حساب میشه بخاطر اینه که بهتر متوجه بشیم که آزمون آبان به معنی ورود به دانشگاه در همان سال نیست. برای پیدا کردن منبع گفته های بنده میتونید به اطلاعیه های سازمان سنجش و حتی همین سایت پی اچ دی تست مراجعه کنید. بارها و بارها هم مسئولین سایت سنجش در مصاحبه های مختلف تلویزیونی به این مورد اشاره کردند. بنابراین دلتونو خوش نکنین که اگه ابان ۹۵ آزمون بدید پس از بهمن ۹۵ میتونید وارد دانشگاه بشید. نخیر اینجوری نیست. اگه قرار بود هدف همین باشه میتونسن آزمون رو بذارن شهریور و بلافاصله بعد از اعلام شدن نتایج نهایی ازمون سال ۹۵ (که معمولا اوایل شهریور اعلام میشه).
پس میبینیم که شواهد موجود هم گویای همه چیز هست.

مریم
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۴:۳۶ ب٫ظ

ولی من فکر میکنم برای ترم بهمن هم بعضی از دانشگاه ها گزینش خواهند داشت، مثلا برای رشته ما (بیوتکنولوژی) دانشگاه شهید بهشتی بهمن ۹۴ اولین دانشجوهاش رو پذیرش کرد، وطبق اعلام برنامه آزمون کتبی برای ترم مهر سال ۹۵ گزینشی نخواهد داشت، بنابراین گزینش این دانشگاه برای رشته ما در ترم بهمن خواهد بود! ممکنه دانشگاه های مختلف برای رشته های مختلف نین کاری رو انجام دهند، بنابراین قبولی های کنکور اسفند ۹۴ و آبان ۹۵ میتوند در مصاحبه این دانشگاه ها شرکت کنند!!

آمایش محیط زیست
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۶:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

من نگفتم ترم بهمن گزینش نیست. گفتم آزمون آبان برای بهمن نیست. وگرنه مثل هر سال و قطعا بعضی از دانشگاه ها برای نیمسال دوم (بهمن) با عنوان تکمیل ظرفیت پذیرش خواهند داشت و این پذیرش فقط بر اساس آزمون اسفند ۹۴ خواهد بود و بس.

مریم
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۸ ق٫ظ

چرا اینجوری فکر میکنید و بس!؟ اگه شیوه نامه برگزاری کنکور رو ببینید متوجه میشید که طوری برنامه ریزی شده که بچه ها بتونن برای پذیرش در بهمن آماده بشن. پذرش بهمن ماه هم فقط تکمیل ظرفیت نخواهد بود. داشگاه ما برای رشته ما قراره از ترم بهمن شروع به پذیرش کنه!!

آمایش محیط زیست
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۶:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  90

امتحان آبان ۹۵ همانند آزمون اسنفد ۹۵ فقط برای ورودی مهر سال بعد (۹۶) میباشد. تمام
این کار برای این است که اگر کسی از نمره آزمون آبان خوشش نیومد میتونه اسفند هم امتحان بده و نمرشو بهتر کنه اما اگه ازمون اسفند خوب نشد میتونه از نتیجه آزمون آبان برای رفتن به مصاحبه استفاده کنه.

samira
فروردین ۶, ۱۳۹۵ ۳:۴۶ ب٫ظ

از طرفی اگر که آزمون آبان هم واسه دکتری ۹۵ باشه، همه ی دانشگاه ها دانشجویانشون رو از آزمون اسفند پذیرش می کنن، پس آزمون آیان تکلیفش چی میشه؟؟

آمایش محیط زیست
فروردین ۶, ۱۳۹۵ ۵:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  samira

دوستان اشتباه نکنید. آزمون آبان و اسفندی که امسال قراره برگزار بشه ربطی به کنکور دکترای ۹۵ نداره. درواقع کنکور آبان و اسفند هر سال برای ورودی سال بعدی در نظر گرفته شده است. کنکور برای این دو بار برگزار میشه که فقط فرصت بیشتری به داوطلب برای قبولی داده بشه به این معنی که کسی که کنکور آبان نتیجه دلخواهی نگرفت میتونه کنکور اسفند رو هم شرکت کنه و برای مصاحبه سال بعد اماده بشه. بنابراین کنکور آبان همانند کنکور اسفند برای ورودی سال ۹۶ در نظر گرفته شده است

samira
فروردین ۶, ۱۳۹۵ ۷:۰۲ ب٫ظ

ببینید این گفته شما کاملا صحیح و منطقی هست، و طبق گفته شما، ما باید در آبان ۹۴ و اسفند ۹۴ دو کنکور میداشتیم برای دکتری ۹۵.
ولی طبق برنامه ای که سنجش منتشر کرد ( هنوزم برنامه روی سایت سنجش موجوده) گفته شده دکتری ۹۵، در دو نوبت اسفند ۹۴ و آبان ۹۵ برگزار میشه.

دکترای فارغ التحصیل برنامه درسی
فروردین ۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  samira

اخه سنجش یک زمانی چیزی گفته.. از این حرفا زیاده…. ما خودمان باید منطقی فکر کنیم تا حال هرسال اول مهر ماه دانشجوی قبول شده وارد دانشگاه میشه ۳۰ ساله این قانون بوده….

samira
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۱:۵۱ ق٫ظ

یعنی چی؟! مگه همچین حرفی درسته که سنجش یه حرفی گفته؟!هنوز اطلاعیه اش رو سایته!
خیلیا بر اساس این اطلاعیه برنامه ریزی کردن! برگزارکننده آزمون سنجشه بعد ما خودمون باید منطقی فک‌ کنیم؟

آمایش محیط زیست
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۶:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  samira

امتحان آبان ۹۵ همانند آزمون اسنفد ۹۵ فقط برای ورودی مهر سال بعد (۹۶) میباشد. تمام
این کار برای این است که اگر کسی از نمره آزمون آبان خوشش نیومد میتونه اسفند هم امتحان بده و نمرشو بهتر کنه اما اگه ازمون اسفند خوب نشد میتونه از نتیجه آزمون آبان برای رفتن به مصاحبه استفاده کنه.

samira
فروردین ۶, ۱۳۹۵ ۳:۳۶ ب٫ظ

سلام

آخه این چه برنامه ی ؟؟! آزمون که خیلی غیر استاندارد بود، الانم که دوباره هر دانشگاهی برنامه خودشو داره و آزمون کتبی و منابع دانشگاه ها با هم متفاوته!

بعد قبلا آقای توکلی گفته، آزمون دکتری ۹۵ در دو نوبت اسفند و آیان برگزار میشه…
ولی مگه میشه قبول شده های آبان، مصاحبه شون بشه سال ۹۶!!
کاش زودتر اطلاع رسانی کنه سنجش.

دکترای فارغ التحصیل برنامه درسی
فروردین ۶, ۱۳۹۵ ۵:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  samira

سلام دکتر توکلی گفته بود که در سال ۱۳۹۵ ازمون دکترای یکی در ابان ۹۵ و دیگری در اسفند ۹۵ برگزار میشود که هر دو برای سال ۱۳۹۶ بذیرش میشوند .

امیر
فروردین ۶, ۱۳۹۵ ۲:۲۲ ب٫ظ

دوستان بنده عمران شرکت کردم و تخصصی ۸۵زدم بقیه میگن عمران اسون بوده و همه بالا زدن. حقیقت رو بگید

ساعدی
فروردین ۶, ۱۳۹۵ ۳:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

بله آزمون عمران امسال خیلی آسون بود، منم خیلی خیلی نسبت به پارسال بالا زدم، پارسال ۶۰ میزدی رتبه ات خوب میشد و لی امسال احتمال همون رنج ۸۵ و ۹۰ خوب باشه

محمدرضا-عمران مدیریت ساخت
فروردین ۶, ۱۳۹۵ ۳:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

سلام امیرجان
من تخصصی ۵۰ زدم
شما گرایشتون چی بوده؟
ولی به نظر عمران آسون بودش
ولی خیلی خوب زدید

عمران
فروردین ۶, ۱۳۹۵ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

سلام منم عمران شرکت کرده بودم تخصصی رو ۸۳ زدم
استعداد ۵۳
زبان هم ۳۶ زدم
رزومم هم بد نیست توکل بر خدا
چنتا از دوستای منم تخصصی رو بالای ۸۰ زدن
یکیشون هم بالای ۹۰ زده

علی
فروردین ۶, ۱۳۹۵ ۶:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  عمران

دوستان واقعا وقت میشد بیشتر از ۲۴-۲۵ تا سوال رو از ۴۰ تا تخصصی حل کرد؟؟؟؟؟ نه واقعا وقت میشد؟؟؟
من کلا ۴۵درصد تخصصی زدم
۳۷درصد زبان
۳۳درصد استعداد
خواهشا واقعیتو بگید. واقعا وقت کم میومد اگر میخواستی ۲۵ تا بیشتر بزنی

مهسا
فروردین ۶, ۱۳۹۵ ۷:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

منم عمران هستم حساب کردم تخصصی حدود ۸۳ باید بشم، ولی انصافا وقت خیلی کم بود و من خیلی تند جواب می دادم، اولش خوشحال بودم که اینقدر درصدم بالاست ولی بعد دیدم دوستام هم همه درصد تخصص رو بالای ۸۰ جواب دادن

saba
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

اره بابا، چه خبره درصد ۷۰ و ۸۰؟ اصلا زمان اینقد کم بود که نمیشد بیشتر از همون ۲۴ -۲۵ تا زد،،،منم عمران بودم واسه ازمونم خونده بودم بیشتر از ۲۰تا نرسیدم بزنم..من هیچ وقت یادم نمیاد که در سادهترین حالت ازمونای ارشد هم اینقدر درصد تخصصی بالا بوده باشه..به نظر من که درصد بالای ۸۰ امکان نداره اونم تو اون زمان محدود!!!

علی
فروردین ۶, ۱۳۹۵ ۶:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

سلام
امیرجان تبریک
تا اونجا که من یادمه پارسال رتبه های ۱ تا ۱۰ بچه های شریف پر کرده بودن
امسال بچه های شریف درصد تخصصی ۶۰-۷۰ دارن
بچه های دانشگاه تهرانم تا اونجا که من میدونم همین درصدا رو دارن
شما و دوستان برای کدوم دانشگاه هستید که میانگین خودتونو دوستاتون بالای ۸۰ شده؟؟؟

عمران آب
فروردین ۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دقیقا سوال بنده هم همین هست
من خودم شریف خوندم میدونم سازه ای ها هم ماکزیمم ۷۰ زدن
اونوقت این همه بالای ۸۰ داریم؟؟

علی
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  عمران آب

پارسال هم یه سری افراد ادعاهایی می کردن که فلان قدر زدن، اما تو مصاحبه ها هیچ خبری از این افراد نبود
اکثر بچه های شریف بودن
بدونه توجه به این حرفا فقط به دنبال جمع کردن رزومه باشید، که فردا سر مصاحبه افسوس سرد شدن الان نخورید

عمران آب
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  علی

دقیقا
این ها کسانی هستند که یا آزمون شرکت نکرده اند و یا ….

امیر
فروردین ۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۲ ب٫ظ

سلام دوستان
دانشگاه فردوسی به آزمون عمومی نمره صفر داده یعنی همه میتونن در امتحان کتبی و مصاحبه شرکت کنن؟
یعنی آوردن تراز قبولی سازمان سنجش مهم نیست؟
میشه برام توضیح بدید؟

محمد مدیریت
فروردین ۵, ۱۳۹۵ ۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

این آزمون سراسری در برخی دانشگاه امتیاز داره. مثلا برای دانشگاه علامه از صد امتیاز، به آزمون سراسری ۲۰ امتیاز دادن. به آزمون کتبی ۴۰ و به مصاحبه هم ۴۰. برخی دانشگاه ها امتیازی به آزمون سراسری ندارند و برای آزمون کتبی ۵۰ و برای مصاحبه هم ۵۰ و برخی هم به آزمون کتبی ۳۰ و مصاحبه ۷۰. ربطی به تراز نداره. تراز به شما می گه به کدوم دانشگاه دعوت می شی.

M economics
فروردین ۵, ۱۳۹۵ ۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد مدیریت

ببخشید علامه کجا زده ۲۰ امتیاز به آزمون سراسری میدم؟ تا جایی که من خوندم تا الان فقط اصفهان اینکارو کرده، اگه میشه لینک اونیکه علامه زده ۲۰ درصد آزمون سراسری رو لحاظ میکنه ، بذارید، ممنونم

محمد مدیریت
فروردین ۵, ۱۳۹۵ ۵:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد مدیریت

دانشگاه علامه ای هستم. اساتید گروه به ما گفتند. چه بسا دانشگاه های دیگه هم مشخص کردند ولی رسانه ای نکردند و فقط دانشجوهاشون می دونند. البته موضوع زیاد مهمی هم نیست که بخواد رسانه ای بشه

سما
فروردین ۵, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد مدیریت

من هم علامه ای هستم. ولی اصلا همچین چیزی که شما میگید رو من نشنیدم. من هردو مقطع علامه بودم و اساتیدش رو به خوبی میشناسم. اصلا همچین صحبتی نشده

M economics
فروردین ۶, ۱۳۹۵ ۳:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  محمد مدیریت

راستش منم از هرکدوم از بچه های علامه سوال کردم گفتن چنین چیزی نیست، در ضمن دانشگاهها مطابق آیین نامه باید عمل کنن و امتیاز بدن نه نظر یه استاد یا دانشجو

محمد مدیریت
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  M economics

پس فهمیدم از اساتید فقط به بنده گفتند. زیاد هم مهم نیست که بخوام به دنبال اثباتش باشم. در ضمن، نحوه امتیازدهی و معرفی دانشجو به خود دانشگاه واگذار شده و قانون کلی در این رابطه وضع نشده

سیاح
فروردین ۵, ۱۳۹۵ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

نه اقا امیر اینجور نیست-فردوسی فقط خواسته بگه ما آزمون سنجش اصلا قبول نداریم و خودمون میخوایم از نو آزمون بگیریم ولی بالاخره تقدیر شماست که باید ازمون سنجش هم میدادین

مهسا
فروردین ۵, ۱۳۹۵ ۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

منظور از نمره صفر این هستش که در پذیرش نهایی، آزمون سراسری اثری نخواهد داشت و پذیرش شما تنها بر مبنای آزمون کتبی اختصاصی و مصاحبه دانشگاه هستش.
کف تراز چیز متفاوتیه دوست عزیز

دکترای فارغ التحصیل برنامه درسی
فروردین ۵, ۱۳۹۵ ۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

دوست عزیز منظور دانشگاه فردوسی این است که در مرحله دوم که دست دانشگاه که شامل ازمون کتبی و مصاحبه هست صد درصد نمره قبولی مال این مرحله هست و نمره ازمون ۱۴ اسفند تاثیری در قبولی نهایی و مرحله دوم ندارد… اما شما باید تراز را بیاورید تا بتوانید در ازمون مرحله دوم شرکت کنید. اگر کسی که ازمون ۱۴ اسفند را صفر بزند هیچ ترازی ندارد که به جای معرفی شود…..

هادی
فروردین ۵, ۱۳۹۵ ۵:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

سلام
نه عزیز
یعنی رتبه کنکور فقط برای مجاز شدن در پذیرش چند برابر ظرفیت است.
تمامی دانشگاه ها بنا به ابلاغیه وزارت علوم، پس از پذیرش اولیه، تاثیر نمره کنکور را صفر در نظر میگیرند.

صراحت
فروردین ۶, ۱۳۹۵ ۴:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

به نظر میاد اینجا همه از اینکه آزمون ۱۴ اسفند تأثیری نداره راضین یا لااقل شکایتی ندارن-کسانی از این بی تأثیری شکایت ندارن یا ازش استقبال میکنن که طبق محاسبه خودشون آزمون خوبی ندادن و میترسن تأثیر این آزمون اونا رو از بعضی جاها محروم کنه و بره همینه که میگن آزمون اسفند استاندارد نبود-اما اگه ملاک غیر استاندارد بودن اینه که اول بریم آزمون بدیم و بعد که دیدیم نتیجش بره شخص ما بد شد بگیم غیر استاندارد بود پس با این حساب تمام آزمونهای کتبی بعدی دانشکده ها هم غیر استاندارد خواهند بود چون در اونجا هم داوطلبی که نتیجه آزمونش بد در بیاد میگه غیر استاندارد بود-پس با این ملاک نمیشه آزمون اسفند رو برد زیر سوال و به همین خاطر هر کی که از غیر استاندارد بودن آزمون اسفند حمایت میکنه یا هر کسی که نسبت به بی تأثیر بودن آزمون اسفند بره دانشکده ها حتی بی تفاوت مونده و آشکار از اون اعلام نارضایتی نمیکنه یا نظرش همون نظر دانشکده هاست در واقع داره کل فرایند آزمون دکتری و در نتیجه امتیازهای خودش رو زیر سوال میبره-آزمون اسفند هیچ مشکلی از نظر استاندارد بودن نداشت و باید حتماً یه حداقل درصد قابل ملاحظه ای از امتیاز رو بره دانشکده ها تشکیل می داد و دانشکده ها حق نداشتند سهم این آزمون رو به یه غربال بی ماهیت تنزل بدن لااقل اگه شکایت نداریم توجیه هم براش نیاریم-

.....
فروردین ۶, ۱۳۹۵ ۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  صراحت

در غیر استاندارد بودن آزمون که شکی نیست. وقتی همه گرایش ها تجمیع شدند و سوالات استاندارد نداد که همه گرایش ها نمره خوبی بیارند این دلیلی بر غیر استاندارد بودن سوالاست. سوالهای مقاومت مکانیک به قدری سخت بودن که اکثرا ۲ یا ۳ سوال از ۱۳ سوال رو پاسخ دادند در حالیکه سوالای ترمو به نسبت راحت تر بود. باید از اول گرایش ها حداقل مشخص میشدند که هر گرایشی با خودش سنجیده میشد.

صراحت
فروردین ۶, ۱۳۹۵ ۳:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  .....

از قبل از آزمون مشخص شده بود که در تمام گرایشهای مکانیک از ۳ درس مقاومت، ترمو و دینامیک سوال خواهد اومد و همه داوطلبا از هر گرایشی باید خودشون رو تو این ۳ درس آماده می کردن-ضمناً با استدلال شما حتی در صورت تفکیک گرایشها هم باز هر جور که آزمون طراحی می شد غیر استاندارد می شد، برای اینکه یه داوطلب گرایش جامدات می تونست بعد از آزمون استدلال کنه که سوالات از کتب درسی دانشگاه تهران طرح شده (و واقعاً هم این امر به طور کاملاً تصادفی و غیر عمدی رخ می داد) و ما فارغ التحصیل اصفهان بودیم و کتب دیگه ای به ما تدریس می شد و اونا بهتر جواب دادن، یا بگه دوستم در کلاسهای مدرسان شریف شرکت کرد و سوالها بیشترش از اونا اومده بود و من که از کتب دانشکده ام خونده بودم مغبون شدم-اگه ملاک استاندارد بودن اینه که شرایط برای همه داوطلبا از هر نظر و از همه جوانب یکسان باشه پس دیگه به وجود آوردن استاندارد محال خواهد بود-ضمناً اگه آزمون سازمان سنجش ملاک استاندارد بودن نیست پس چی ملاک اونه؟ اگه سنجش ملاک نیست پس آزمونهایی هم که بره ورود به لیسانس و ارشد از ما گرفته و بر اساس اونا به ما مدرک دادن غیر استاندارد و نادرست بوده و لذا مدارک تحصیلی ما هم فاقد اعتبار لازمه-مشکل اینه که ما همه چیز رو فردی در نظر میگیریم-میگیم چون نتیجه آزمون من خوب نشد پس آزمون غیر استاندارده-یا بعضی داوطلبا میگن چون ما آزمون سنجش رو خوب… ادامه نظر»

.....
فروردین ۶, ۱۳۹۵ ۴:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  صراحت

نخیر ملاک استاندارد بودن اینه که سوالا هم ساده هم متوسط و هم سخت باشه نه اینکه همه ی سوالا متمرکز بشن روی مباحث خاصی. وقتی راه حل یه سوال رو نمیدونستی جند تا سوالو از دست میدادی. کسی که مقاومت پوران رو مسلط باشه باید بتونه حداقل ۷۰ بزنه. خیلی خیلی عجیب بود و سالا انقدر نا آشنا بودن که بعضیها اصلا سر جلسه به این فکر کردن که سوالا مربوط به عمرانیاست. جالب اینه که سوالای مقاومت عمرانیا که با عنوان مکانیک خاک هست تو دفترچه سوالات خیلی خیلی آسونتر از سوالای مکانیکیا بود. نه این نظر شخصی نیست. بایستی سوالات تمامی سر فصلا رو پوشش میداد.
خود سوالای ترمو مگر استاندارد بود؟ راحت بود و فکر کنم ۴ تا یا بیشتر فقط مربوط میشد به مباحث آنتروپی. این همه ترمودینامیک فصل داشت و بایستی سوالا طوری طراحی میشدند که فرق کسایی که خوندن و نخوندن مشخص میشد. نه اینکه با اینکه راه حل رو کامل بلد بودیم بعلت طولانی بودنشون ول میکردیم میرفتیم سراغ یه سوال دیگه.
آزمون استاندارد نبود.

صراحت
فروردین ۶, ۱۳۹۵ ۶:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  صراحت

آیا ملاکهای “ساده” و “متوسط” و “سخت” ملاکهایی هستن که از هر داوطلبی بپرسیم نظر یکسانی میده و آیا اینا ملاکهای شخصی نیستن؟ فکر می کنید اگه ملاک های استاندارد بودن رو از داوطلبا بپرسن چند تا فاکتور مشترک بینشون پیدا میشه؟ به خاطر همین اختلافها ما داوطلبا از یه طرف و دانشکده ها از طرف دیگه دست به دست هم دادیم و کاری کردیم که سنجش مجبور بشه پیچیده ترین فرایند ممکن رور تعریف کنه و همه رو (از استاد تا دانشجو) حداقل ۹ ماه گرفتار کنکوری کنه که ۹۰ درصد داوطلباش قراره جبراً مردود بشن-سنجش در این چند ساله زیر فشار همه جانبه دید که هیچ طرفی حاضر نیست با یه فرایند ساده تر استاندارد بودن رو تأیید کنه-پس گفت آزمون می گیرم تا داوطلبا نگن چرا نگرفتی و همزمان به دانشکده اختیار میدم که سهم اونو صفر بگیره تا نگه با آزمون غیر استانداردت نمیتونم دانشجو رو خوب گزینش کنم-بعد به هر دانشکده اختیار میدم آزمون کتبی جدا بگیره تا داوطلبای معتقد به غیر استاندارد بودنِ من دوباره ماهها بره آزمون های مختلف دانشکده ها که معتقدن استاندارد واقعی اونه آماده بشن-همزمان سهم زیادی هم میدم به قسمت پژوهش تا اونایی که میگن همه آزمونهای کتبی غیر استانداردن بره مصاحبه ها معطل بمونن-اینطوریه که ما (استاد+دانشجو) با غیر استاندارد دونستن آزمونها سنجش رو مجبور کردیم آزمون رو بره ما تبدیل کنه به چیزی هم تراز یه دوره کامل دانشجوی دکترا شدن و اخذ مدرک دکترا و چه بسا پر هزینه تر و انرژی بر تر-که با احتساب… ادامه نظر»

مهدی
فروردین ۴, ۱۳۹۵ ۷:۱۶ ب٫ظ

شیوه جدید آزمون دکتری بسیار غیر کارشناسی ومبتنی بر سطح تفکری شتاب زده هست.

سلام
فروردین ۴, ۱۳۹۵ ۱:۳۶ ب٫ظ

سلام دوستان خواستم یه مشورتی بگیرم اینجا شاید کسی شرایط مشابه من هم داشته باشه .بنده لیسانس و ارشد یکی از گرایش های رشته های زیست بودم اما در دکتری می خوام تغییر بدم به بیوتکنولوژی ازمون ۱۴ اسفند رو تقریبا خوب دادن با شرایط پارسال میگن رتبه زیر ۲۰ هستم البته امسال معلوم نیست. اما در مصاحبه شاید اساتید ریسک نکنن دانشجوی تغییر رشته ای بگیرن خصوصا بیوتکنولوژی که تکنیک لازم داره. به هر حال امسال رو امتحان می کنم اگر نشه تصمیم دارم یه بار دیگه از ارشد شروع کنم تا دیگه دغدغه تغییر رشته نباشه. به نظر شما می ارزه یه بار دیگه ارشد خوند ؟؟ اگر نظر بدید راهنمایی کنید خیلی ممنون میشم

یاسین
فروردین ۴, ۱۳۹۵ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  سلام

اصلااین کارو نکن بچسب به رشته خودت

محمد
فروردین ۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  سلام

حیف عمر گرانبهات هست دوست عزیز

سلام
فروردین ۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

اگر علاقه ای به رشته ای خودم نداشته باشم چی؟؟!

sam
فروردین ۵, ۱۳۹۵ ۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  سلام

سلام.دقیقا مشکل منم مثل شماست علاقه زیادی به رشته بیوشیمی دارم.اما متاسفانه لیسانس و ارشد جانورشناسی خوندم.الانم پشیمونم.دوباره می خوام ارشد امتحان بدم.اما مثل شما نیاز به راهنمایی دارم.

سلام
فروردین ۶, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  sam

بله واقعا موقعیت بدیه. از یک طرف ادم فکر می کنه که وقت بگذاره درس بخونه مجدد نتیجه نده و از یک طرف می گم خوب اخرش که چی باز باید برای دکتری یا بتونی با استعداد بیای بالا و استادها نظرشون مثبت باشه تا بدون چون و چرا پذیرفته بشی یا اینکه مجدد ازمون دکتری . … ولی اگر کار دارین و جایی مشغول هستین می تونین در کنارش هرچقدر که دوست دارین و توان دارین درس بخونین و به نظر من هم هیچ اشکالی نداره ولی اگر بیکار باشیم یکم سخت میشه چون بلاخره باید از یه جایی شروع کرد و به کار و ثمره درس هارو دید. چی بگم کاش از همون اول همونی رو می خوندیم که دوست داشتیم

به سلام
فروردین ۶, ۱۳۹۵ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  sam

علاقه تا حدود زیادی یک امر اجتماعی نیز هست، یعنی ممکن است شما در ابتدا به چیزی علاقه داشته و سپس در اثر تغییرات زمانه یا القائات بیرونی علاقه به آن را از دست داده باشید. ضمناً بهتر است علاقه را به معنای میزان توانایی انجام کار در نظر بگیریم-با ترکیب این فاکتورها:۱)در حال حاضر به چه چیزی واقعاً علاقه دارید (یعنی بیشتر از بقیه توانایی و استعداد انجامش را احساس می کنید) ۲) آیا سرانجام پیگیری این علاقه با احتمال مقبولی منجر به رفع نیازهای مادی شما خواهد شد ۳) نظر اساتید دانشکده های ارائه دهنده این دوره در باب میزان تمایل آنها به جذب دانشجویی با سوابق شما ۴) وجود مدارک عینی مانند مقاله، کتاب، همایش، دوره، یا دروس گذرانده شده در مقاطع قبلی در باب رشته جدیدی که قصد دارید (به عنوان شواهدی بر علاقه مندی و توانایی در رشته جدید) تصمیم بگیرید.

امیر
فروردین ۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

سلام رشته من عمران هست تخصصی ۸۵درصد زدم به نظرتون کجا قبول میشم؟

حمید رضا
فروردین ۴, ۱۳۹۵ ۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

منم عمرانم ,امسال ساده بود ,زیر صد بزنی هیچ کجا قبول نمیشی:-)

پریسان
فروردین ۴, ۱۳۹۵ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  حمید رضا

عالی بود

زهرا
فروردین ۵, ۱۳۹۵ ۳:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

منم عمرانم، امسالم خیلی خیلی تخصصی ساده بود، من و همه دوستام هم بالا زدیم، من خودم حدود ۸۰ زدم

علی
فروردین ۵, ۱۳۹۵ ۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

چه گرایشی از عمران؟

عمران آب
فروردین ۵, ۱۳۹۵ ۳:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

خیلی خوب زدید
حتما نفر اول هستید
من تا جایی میدونم تو شریف ماکزیمم تخصصی ۶۵ درصد هست

آمایش محیط زیست+آبخیزداری
فروردین ۵, ۱۳۹۵ ۹:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

سلام. نمیخام نا امیدتون کنم. اینی که زدین خیلی خوبه و به همه دانشگاها دعوت میشین ولی حیف که هیچ تاثیر در نتیجه نهایی نداره و درصدی که شما زدین با کسی که کمترین درصد رو زده (مثلا ۳۰ درصد) و به دانشگاه واسه مصاحبه دعوت شده برابر هستین و تنها رزومه و مصاحبه هست که تعیین میکنه کی خوبه
ای بسا کسایی که ازمون رو بد دادن ولی بعد از مصاحبه نمرشون از کسایی که کنکور رو خوب دادن بهتر شده.

صنایع
فروردین ۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۶ ق٫ظ

سلام دوستان،
از دانشگاه شیراز و صنعتی اصفهان اطلاعیه‌ای در مورد مرحله دوم منتشر نشده؟

مهسا
فروردین ۴, ۱۳۹۵ ۶:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  صنایع

سلام
نه متأسفانه خبری نیست از اطلاعیه این دانشگاه ها.

صنم
فروردین ۶, ۱۳۹۵ ۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  صنایع

البته من نمیدونم همه دانشکده های دانشگاه صنعتی اصفهان یک شیوه واحد داشته باشند ، ولی دانشکده کشاورزی بر مبنای صرفا مصاحبه هست.

000
فروردین ۴, ۱۳۹۵ ۱:۴۶ ق٫ظ

سلام
۴۰ تا مقاله داخلی چطوری؟؟ یکی از اعضای خانواده ام عضوهیات علمی یکی از دانشگاه های دانشگاه تهرران. میگه تا به حال امکان نداشت یک فرد ۴۰ مقاله علمی پژوهشی داخلی داشته باشه!!!

رسول کشاورزی
فروردین ۴, ۱۳۹۵ ۹:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  000

با ارزوی موفقیت مجدد برای کلیه دوستان و اظهار لطف شان.۴۰ مقاله ای که گفتم۲۱ تا از اونها مقالا ت مربوط به کنفرانس های خارج ازکشور و داخلی است.۱۹ مقاله مربوط به مجلات داخلی وخارجی مورد تایید وزارت علوم است که حاصل تلاش سه سال اخیر در اجرای طرح های پژوهشی است.البته من در طی این سالها از خیر شرکت در امتحان دکتری گذشته بودم و ترجیح دادم رزومه علمی قوی تری داشته باشم.به هر حال در دنیای محدودیت،برای بدست اوردن چیزهای مهم،برخی ارزوها و چیزهای دیگر را فدا کرد.ایام بکام.

بوعلی
فروردین ۴, ۱۳۹۵ ۵:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  000

۴۰ تا سخت هست ولی چیز غیر ممکنی نیست مخصوصا اگه دوستای زیادی داشته باشی و توافقی در نوشتن مقالات به همدیگه کمک کنید و اسم همدیگرو بیارید

......
فروردین ۴, ۱۳۹۵ ۰:۲۱ ق٫ظ

محض اطلاع دوستان که بگم که داشتن ۴۰ مقاله شرط قبولی نیس من پارسال که مصاحبه یکی از دانشگاههای برتر رفتم کسایی بودن که کلی مقاله و کتاب داشتن وقتی اونا رو دیدم ناامید شدم ولی نفر دوم مصاحبه من شدم همه مقاله ها و هر مقاله ای امتیاز نمیاره. من خودم پنج تا مقاله داشتم که در مقابل کسایی که میگفتن ۲۰ تا کتاب و مقاله دارن امتیاز بالایی کسب کردم. بنظر من تو مصاحبه دانشگاه محل کارشناسی و ارشد، کیفیت پایان نامه، تسلط بر مطالب علمی رشته، اشنایی با زبان انگلیسی مهمه. البته این تجربه من هس و بسته به رشته و دانشگاه ممکنه فرق کنه. انشا… هر کی واقعا زحمت کشیده مزد زحمتش رو میگیره. در ضمن کسایی که میگن اساتید فقط دانشجوهای خودشون رو میگیرن الان یه دانشگاهی ۵ نفر دانشجو برمیداره فوقش یه نفر میشه که ارشد دانشجوی خودشون بوده و سابقه خوبی داشته و نمره خوبی تو بخش مصاحبه میگیره ۴ نفر بقیه چی اونا رو که از بین فارغ التحصیل های دانشگاه های دیگه برمیداره. من که ندیدم دانشگاهی ۵ تا دانشجو بگیره هر ۵ تاش هم دانشجوی خودشون باشن. و من یتوکل علی الله فهو حسبه

احسان خطاب به دوستان شرکت کننده در آزمون دکتری و مسولین محترم وزارت علوم
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۶ ب٫ظ

دوستان عزیز با سلام . این روش سازمان سنجش و دانشگاهها بنظرم خیلی غیر عقلایی است زیرا . ا.ولا : افراد بودن دانستن وضعیت نمره خود در رشته آزمونی باید انتخاب رشته کنند . ثانیا: بایستی تا اعلام دانشگاهها منتظر بمانند که آیا جزو دعوت شدگان آن دانشگاه برای مصاحبه و آزمون هستند یاخیر . ثالثا : چگونه چنین فردی که هیچ اطلاعی از وضعیت خود ندارد برای آزمون کتبی و مصاحبه خود را آماده کند و مطالعات خوب و مناسبی داشته باشد . رابعا؛روش گزینش هردانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت است مثلا یک دانشگاه فقط مصاحبه دارد و یک دانشگاه هم کتبی و هم مصاحبه ضمن اینکه منابع هر دانشگاه نیز با داشگاه دیگر متفاوت است و دیگر اینکه …. ده ها ابهام و تناقض دیگر که همه به ضرر شرکت کنندگان در آزمون است. با تشکر .

پریسان به اقای سیامک
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۱ ب٫ظ

ببخشید شما میدونین دانشگاه تبریر چه ترازی رو حدودا اعلام میکنه؟ و اینکه ازمون کتبی میگیره یا مصاحبه؟

مهسا
فروردین ۴, ۱۳۹۵ ۰:۳۳ ق٫ظ

سلام
متأسفانه اطلاعیه ای از جانب دانشگاه تبریز منتشر نشده و معلوم نیست تصمیمشون چی هستش.
درمورد تراز هم تقریبا میشه گفت قابل پیش بینی نیست و حتی اگه باشه، نمیشه پیش بینی کرد که هر فرد ترازش چند شده.

پریسان به اقای سیامک
فروردین ۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

متشکرم

سیامک
فروردین ۴, ۱۳۹۵ ۱:۱۱ ق٫ظ

بنده دانشگاه شهید مدنی آذربایجانِ تبریز هستم. از دانشگاه تبریز اطلاعی ندارم. . هنوز هیچ اطلاعیه ای از جانب دانشگاه های تبریز مبنی بر نحوه گزینش اعلام نشده.با توجه به اینکه شنیدم مصاحبه های دانشگاه تبریز خیلی سخت میگیرن فکر کنم فقط به مصاحبه اکتفا کنن.

پریسان به اقای سیامک
فروردین ۴, ۱۳۹۵ ۱:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  سیامک

متشکرم

مکانیک
فروردین ۶, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  سیامک

با سلام
دانشگاه تبریز در بعضی از رشته ها مثل مکانیک منابع آزمون تخصصی رو اعلام کرده اند.

فیزیک
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۸:۴۳ ب٫ظ

سلام
ی سوال دارم من معدلم را حدود ۴۱ صدم کم نوشتم
ایا الان میشه درستش کرد؟

مهندس مکانیک
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۹:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  فیزیک

تو سایت سازمان سنجش بخش پاسخگویی بپرسید حتما راهنمایی میکنند.

فیزیکv
فروردین ۵, ۱۳۹۵ ۱:۰۵ ب٫ظ

خیلی ممنون

مهندس معدن
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۵:۵۷ ب٫ظ

با سلام، کسی میدونه تراز اعلام شده برای رشته مهندسی معدن چقدر خواهد بود؟

majid
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۸:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس معدن

سلام منم مهندسی معدنم ولی اطلاعی ندارم.گرایش شما چیه؟؟؟

مهندس معدن
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۹:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  majid

استخراج، شما چه گرایشی هستید؟

مهندس معدن
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۹:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  majid

درصداتون چطور بوده؟ من متوسط بین ۲۸ تا ۳۵ هستم. بعضی سوالا رو نمیدونم چطور زدم

majid
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس معدن

من اکتشاف و ۴۰ اختصاصی و ۳۰ زبان ۱۰ استعداد- فوق کدوم دانشگاه بودین؟

majid
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس معدن

سلام منم معدنم ولی نمیدونم–گرایش شما؟؟/

ناامید
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۴:۳۱ ب٫ظ

اگه آبان کنکور باشه،مصاحبش میشه اردیبهشت۹۶؟!!!
خیلی دیر میشه!

آمایش محیط زیست+آبخیزداری
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۶:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  ناامید

بله

رسول کشاورزی
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۳:۴۹ ب٫ظ

سلام به همه دوستان عیدتون مبارک . من فقط ۶ هفته خوندم از امتحان هم خیلی راضی هستم فکر می کنم تخصصی ها رو بالای ۵۰ زدم استعداد رو حدود ۴۰ و زبانو سفید. منتها ظاهرا همه ان هایی که امتحان دادن خیلی استرس نشون میدن توکلتون بر خدای بزرگ باشه اگر خدا بخواد انشالله مصاحبه هم همتون قبول می شوید البته من ترجیها رشته محل های رو انتخاب خواهم کرد که امتحان کتبی نداشته باشه و پژوهش محور باشد چون حدود ۴۰ تا مقاله پذیرش شده و چاپ شده دارم یک کتابم هم دارم داره تموم میشه

حسن زاده
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۷:۰۳ ب٫ظ

سلام دوست عزیز ضمن تبریک به جنابعالی اگر ۴۰ مقاله ای که نوشتی در مجلاتی باشند که اسم ان مجلات در سایت وزارت علوم ذکر شده باشد چه مجلات داخلی و چه خارجی امتیاز دارند. شما اگر در سایت وزارت علوم و تحقیقات قسمت نشریات جی سی ار ۲۰۱۴ که مربوط به مجلات خارجی است تمتم مجلاتی که از نظر وزرات علوم معتبر و دارای امتیاز هسستند ذکر کرده مثلا مجله هندی هست ولی اسمش در ان جا ذکر نشده هیچ ارزشی ندارد. یک روز من و یکی از اساتید بر حسب شوخی و مزاح برای سنجش چنین مجله های هندی یک مقاله فارسی را که یکی از دانشجویان از طریق گوگل ترانسلیژن ترجمه کرده بود و ادعا میکرد که ان را توسط یک مترجم قهار ترجمه انگلیسی کرده در حالی اگر یک نظر به ان میدانختی متوجه گوگلی بودنش میشدی به چند مجله هندی فرستادیم همه نامه بذیرش و هزینه ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلاری برای انتشار فرستادند. حتی تاریخ ها را هم به میلادی تبدیل کردیم….. خوب اساتید مقاله های چنین مجلاتی را قبول ندارند و به قول خودشان یک راست میروند در سطل اشغال و بسی نداشتنس-شان از داشتن امتیاز اورتر است…..

حسن زاده
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۷:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسن زاده

تاریخ ها به میلادی تبدیل نکردیم و مقاله مملو از غلط های گرامری و املایی با سبکی بسیار نازل بود

!!!!!
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۹:۵۳ ب٫ظ

واقعا دلسرد شدم از خودم! من هنر کنم یکی دو تا مقاله بشه بنویسم.اونوقت ماشالله شما…
میتونم رشته شما رو بدونم؟

مهسا
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  !!!!!

سلام
ناامید نباشید. اولا که رشته ها خیلی با هم متفاوت هستن.
دوما همه مصاحبه که مقاله نیست.
موفق باشید

رسول کشاورزی
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  !!!!!

باسلام.بیوتکنولوژی

پریسان
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۵ ب٫ظ

سلام. شما چه گرایشی هستید؟منم کشاورزام ولی بعد از دوسال از فارغالتحصیلی فقط دو تا مجله داخلی تونستم اکسپت بگیرم.. خوش بحالتون به نظرم شما امتیاز بخش مقالات رو کامل بگیرین

رسول کشاورزی
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  پریسان

با سلام.بیوتکنولوژی

سیامک
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۱:۱۵ ب٫ظ

پاسخ به @
دانشگاه های خیلی خوب که نه.ولی دانشگاه های درجه ۲ و ۳ که البته دقیق نمیدونم کدوم دانشگاهها درجه محسوب میشن، شنیدم که تراز بالایی اعلام نمیکنن و بیشتر قصد دارن اول اکثرا برن مصاحبه بعد انتخاب کنن

سما
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۳:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  سیامک

من لیسانس و ارشد، هردو علامه بودم.
علامه احتمالش هست که کف ترازش پایین باشه؟؟

سیامک
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۴:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  سما

در رتبه بندی دانشگاهها که جدیدا اعلام شده دانشگاه علامه در رتبه ۴۰ قرار گرفته. برای همین این احتمال وجود داره که ترازش رو پایین تر اعلام کنه

@
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۸:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  سیامک

پاسخ به سیامک
مرسی اقا سیامک از شما که دلگرمی میدید به ما من فکر میکنم با ترزامون میتونیم روی الزهرا و خوارزمی و علامه حساب کنیم شما خبر الزهرا رو ندارید خوارزمی مصاحبه ست فقط فکر میکنم بهشتی و مدرس ترازشون بالا باشه دانشگاه تهرانم که امسال گرایش منو نمیگیره احتمالا, بچه ها لطفا باشید تا به هم کمک کنیم ایشااا همه مون موفق شیم

سما
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۸:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  @

اگر تراز زیر پنج هزار رو قبول کنن، خب جای امیدواری هست یعنی.
علامه که هم کتبی میگیره هم مصاحبه.

سیامک
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۹:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  @

خواهش میکنم. والا خبر ندارم من تهران نیستم تبریزم.ولی فکر کنم حتی تراز ۳ هزار هم جاهایی اعلام بشه.چون دانشگاه ها به این صورت به سنجش اعلام می کنند که مثلا کف تراز روانشناسی عمومی فلان دانشگاه : حداقل ۴۰ درصد نمره کل میتونه بیاد مصاحبه. برای همین چون درصد هست یهویی نمیان بگن ۶۰ درصد نمره کل بیاد مصاحبه. چون اگه نمره کل بالایی میزدن دیگه این همه تعیین منابع و امتحان کتبی توسط دانشگاه ها معنی نداشت.یه کوچولو توسط سنجش غربال میشه بعد دانشگاه ها خودشون گزینش میکنند از طرق امتحان و مصاحبه. ۲۰ درصد نمره کل هم که مال معدل هست.کسی معدلش ۱۹ باشه، ورقه رو سفید داده باشه ترازش ۱۹۰۰ هست. فکر کنم اونایی فقط از دعوت به مرحله دوم جا بمونن که هم معدل خیلی پایینی داشته باشن و هم نمره منفی بیارن تو یکی از بخش ها و درصداشون خیلی پایین و حتی منفی باشه.اکثر اونایی که شانسی میرن امتحان به این وضعیت دچار میشوند.

@
فروردین ۴, ۱۳۹۵ ۲:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  @

متشکرم به نظرم امسال ماها اگه دعوت به مصاحبه هم بشیم نصف راه و رفتیم خدا فقط کمک کنه با این همه خوندن این حقمون نیست با اون ازمون غیر استاندارد که دعوت به مصاحبه نشیم.

دکتر زهرا
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۴ ق٫ظ

باز کن پنجره را، قفل دلت باز شود
بگشا درب بهار، زندگی آغاز شود…
ایشالا که همه قبول بشین :)
موفق باشید

محمد. جغرافیا و برنامه ریزی شهری
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

سلام به همگی
دوستان لطفا راهنمایی کنید با ۴۹ درصد تخصصی ۱۵ زبان ۱۵ استعداد امیدی هست که واسه مرحله بعد بخونم یا نه؟ در ضمن منابع رو از کجا تهیه کنیم؟

...............
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۱:۰۹ ب٫ظ

سلام همیشه امیدی هست…………..

سهیلا به آمایش محیط زیست لطفا راهنمای بکنید ما رو
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۱:۲۹ ق٫ظ

امسال اصلا نمیدونم چیکار کنم خیلی همه چی مبهم اصلا نمیدونم چی به چی از کنکو دادنم پشیمان شدم
با این که میدونم حداقل دانشگاه های درجه سه دعوت میشم اصلا پی گیر خوندن واسه آزمون کتبی نیسم
کاملا همه چی برام مبهم
چه دانشگاهی بزنم یا منابع کدوم دانشگاه رو بخونم اصلا امیدی هس با توجه به این وضعیتم تلاش کنم

مهدی دکترا فیزیک
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۳:۲۵ ق٫ظ

بچه ها بیشترین شانس قبولیتون تو دانشگاه ارشده……
امسالم قراره دانشگاهها کف ترازو اعلام کنن و بعد دانشجوها انتخاب کنن بعد خود دانشگاه اگه خواست امتحان تخصصی کتبی یا شفاهی برگزار کنه…… و بعد هر کی رو خواست انتخاب کنه………. به این شیوه شانس قبولی دانشگاههایی که ارشد بودید خیلی بیشتر میشه

مجید
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۳ ق٫ظ

موافقم

Zizi fiziki
فروردین ۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  مجید

سلام
اما من موافق نیستم، ماها که دانشگاه های سطح پایین ارشد خوندیم ولی برای آزمون خیلی زحمت کشیدیم و انشا ا… برای آزمون بعد هم خوب می خونیم دلیلی نداره دوباره دانشگاه ارشد قبول بشیم بعد بچه های دانشگاه های سطح بالا به امید اینکه همون جا قبول میشن زیاد به فکر درس خوندن نباشن.

سهیلا به آمایش محیط زیست
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۱:۱۸ ق٫ظ

فک کنم آمایش امسال کنکور رشته ما خیلی راحت بود. همه بالا زدن باورم نمیشه با این درصدای من بتونم دانشگاه های درجه ۱ و حتی ۲ مجاز شم
رزومم که افتضاحه اخه تاز من امسال ترم چهارم
دانشکده هم خیلی از من بهر داره فک نکنم امیدی به قبولیم باشه
ولی چن تا سوال دارم خوشحال میشم جوابمون رو بدی؟
۱-چن رشته می تونیم تو انتخاب رشته بزنیم؟
۲- کدوم گرایش رو بزنیم بهتر واسمون؟
۳- به نظرت دانشگاه شبانه یا درجه ۳ مثل زابل اینا امیدی هست چون کلا بی خیال شدم از هر کی پرسیدم انقد رزومه خوبی دارن موندم من چیکار کردم تو این چن سال

آمایش محیط زیست+آبخیزداری
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۱:۵۶ ب٫ظ

نگران نباش دانشگاه هایی مثل ساری و کاشان و لرستان و حتی گرگان هم احتمال دعوت شدنت زیاده
حتی با کمی اغماض و با احتمال ۶۰ درصد هم میتونم بگم دانشگاه تهران و تربیت مدرس هم دعوت میشی
فقط میگم از همین الان بشین رزومتو تقویت کن چرا الکی یک سال عقب بمونی؟ اگه دعوت به مصاحبه بشی یعنی با اونی که تو کنکور همه درس ها رو صد در صد هم بزنه فرقی نداری پس واسه چی الکی روحیتو میبازی؟
تازه فقط امسال اینجوریه از سال بعد شرایط کلا عوض میشه و واسه اونایی که تو کنکور سنجش درصدهاشون خوب نشه خیلی بدتر میشه
پس تمام تلاشتو بذار امسال قبول شی. با رزومه ای گفتی واسه خودت من امیدوارم فقط یکم باید تلاش کنی بهتر بشه

سهیلا به آمایش محیط زیست
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۱:۱۰ ق٫ظ

سلام به آمایش محیط زیست من اول بارم بودکنکور دکتری میدادم هنوز دفاع نکردم ترم چهارم هسم
کارشناسی کرمانشاه بودم ارشد اصفهان
رزومم که خیلی بده
فک نکنم قبول شم
یه مقاله پزوهشی بین المللی
یه مقاله علمی پژوهش که تازه فرستادم معلوم نیس کی تایید شه
یکی هم تازه دارم در میارم
خخخخخخخ خلاصه ما با این رزومت کلا نا امید شدم از خودم خیلی خوب بودی افرین به این رزومه
ولی پایانامه ام یه مضوع به روزه
و مقاله که دراوردم ازش برا اولین بار تو ایران کار کردن دیگه نمیدونم چاپ بشه یا نه
معدل ارشدم ۱۷.۸۷بدونه پایانامه

مهندس مکانیک به مهسا
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۰:۴۳ ق٫ظ

سلام مهسا خانم، خواهشا پاسخ بدید،
شما گفتید که:
سلام
این انتخاب رشته فقط برای به دست اومدن اطلاعات اماری داوطلبان هر رشته و گرایش هستش تا دانشگاه ها بتونن کف تراز اعلام کنن. چیز مهمی نیس.

یعنی منظورتون اینه که فقط میخوان از گرایش مورد نظرمون باخبر بشن؟
یعنی مثل سال گذشته نیست که بخوان با این انتخاب و مثلا رتبه(یا امسال با تراز) مارو دعوت کنن؟
و اگه مثلا من بتونم تو امیرکبیر هم قبول بشم و هم تو تهران، اگه تهران رو قبل از امیرکبیر بزنم، همون تهران قبول بشم و دیگه نتونم امیر کبیر برم(چون بعد از تهران انتخاب کرده بودم)؟
ممنون میشم پاسخ بدید.

مهسا
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۴:۱۸ ق٫ظ

سلام
بله همینطور هستش. پذیرش امسال به صورت مستقل توسط دانشگاه ها انجام میشه، یعنی شما مستقلا برای مصاحبه دانشگاهی که کف ترازش رو دارید اقدام میکنید و بعد از گذراندن ازمون کتبی احتمالی و مصاحب، دانشگاه قبولی هاشو مشخص میکنه و اسامی پذیرفته شده ها رو به سنجش اعلام میکنه و بعد از اعلام نتایج اولیه توسط سنجش، مشروط ثبت نام میشید و بعد اسامی توسط سنجش برای تایید صلاحیت عمومی بررسی میشه تا قبولی قطعی بشه.
احتمالا درمورد اولویت ها مثل شیوه بدون ازمون عمل بشه، ینی هر جا اول اسمتون رو وارد کنه، دیگه جایی‌نمیتونه وارد کنه، مگر این که هماهنگ کنید اسمتون حذف بشه.

مهندس مکانیک
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۹:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

تشکر

دانشجوی دکترا
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۱ ب٫ظ

سلام به همگی
بچه ها اصلا به این حرفا گوش ندید که هر دانشگاهی دانشجوی خودشو میگیره.من با رتبه ۱۷ انتخاب دومم دانشگاه خودم بود بعد تربیت مدرس، دانشگاه ارشدم قبول شدم،نه چون میشناختن منو.به خاطر اینکه هم رتبه اولی بودم که اونجارو زده بود هم مصاحبه خوبی داشتم هم رزومه تقریبا خوب در ضمن سه دانشگاه بعدیم که زده بودم قبول شدم.با قدرت برید مصاحبه.استادا دنبال دانشجوهای قوین.
یا علی

سالار
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۳:۰۱ ق٫ظ

درود بر شما،حرفتون درسته،این تصور که هر دانشگاه دانشجوی خودشو میگیره کاملا اشتباهه هر استاد دنبال دانشجویی که بتونه کارایی که میگه را درست انجام بده اگه دانشجوی خودش به دردبخور باشه میگیردش وگرنه میخوادش چیکار!!

صراحت
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۷ ب٫ظ

باید نحوه کامل آزمون امسال از حداقل ۶ ماه قبل مشخص می شد مثلاً سنجش از همون موقع اعلام می کرد که اول آزمون اسفند رو داریم بعدش انتخاب رشته اولیه داریم (یا نداریم) (که این یکی رو علناً معلوم نکرده) بعدش نتایج اولیه میاد بعدش آزمونهای کتبی دانشکده ها بعدش مصاحبه ها-ضمناً و از همه مهمتر اینکه از همون حداقل ۶ ماه قبل به وضوح اعلام می کرد کدوم دانشکده ها بعد اعلام نتایج اولیه آزمون کتبی بعدی ندارن و کدوماشون دارن و هر کدوم که دارن از چه موادی قراره آزمون بگیرن و آیا آزمونشون تشریحیه یا تستی و تمام این اطلاعات رو از همون موقع اعلام می کرد تا هیچ کسی اینطور بلاتکلیف نباشه-الان بعید نیست درست ۲ هفته قبل امتحان دانشکده تازه دانشکده اطلاعات اون آزمون رو منتشر کنه-معلوم نیست چرا دانشکده ها اینقدر ناهماهنگ با سنجش عمل میکنن و چرا بعد از تجربه این همه سال برگزاری آزمون هنوز این همه ابهامِ کاملاً و صد در صد غیر ضروری و قابل رفع وجود داره؟

سالار
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۸ ب٫ظ

دوستان عزیز چرا فکر میکنید که دانشگاهها فقط دانشجوهای خودشونو میگیرن برای دکترا؟!!!این تصور اشتباهه،بهتره اونایی که اینو میگن یه سر بزنن دانشگاهها و ببینند که اصلا اینجور نیست!!!هر استادی دانشجوی خودشو در صورتی برای دکترا میگیره که قبولش داشته باشه و به دردش بخوره اینکه شما دانشجوی ارشد یه دانشگاه معتبر باشی لزوما تضمینی برای قبولی توی همون دانشگاه نداری

مهدی دکترا فیزیک
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۳:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  سالار

تضمینی نداره درست اما تو امتیاز دادن خیلی تاثیر داره

مجید
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  سالار

نه در تمامی موارد ولی دست کم هر دانشگاه نیمی از ظرفیتش از دانشجوهای خودشه دوتا از دانشگاهای تهران تومصاحبه پارسال از دوستان من بدون اینکه حتی یک سوال درسی ازشون بپرسن انتخاب کردن این موارد پیش اومده که ما داریم میگیم

اسماعیل خطاب به دوستان شرکت کننده در آزمون دکتری
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۸:۱۷ ب٫ظ

برای بنده این ابهام وجود دارد که داوطلببن عزیز شرکت کننده در آزمون سازمان سنجش دکتری چه موقع از نمرات یا سطح علمی خود آگاه می شوند ؟ ضمنا اگر برخی از دانشگاهها خدای ناکرده دانشجویان خودشان را در این غربالگری که عزیزان می گویند انتخاب کنند و بعد برای آزمون کتبی دعوت کنند و بقیه را هیچ آیا سازمان سنجش یا داوطلبین عزیز متوجه می شوند یا خیر ؟

مهسا
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۸:۴۶ ب٫ظ

سلام
متوجه نشدم که منظورتون چیه که در غربالگری، دانشجویان خودشون رو انتخاب کنند؟ سازمان سنجش یه سری اطلاعات اماری میفرسته به دانشگاه ها و اونها کف تراز اعلام میکنند و هر دانشگاهی که داوطلبان حداقل ترازش رو داشته باشن میتونن شرکت کنن.
این که در پذیرش نهایی چه اتفاقی میفته که کاری ش نمیشه کرد، اما در غربالگری اولیه چنین کاری نمیکنن معمولا.

Arash
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۹:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

منظورشون اینکه هیچ فرقی نداره اینکه تراز میانگین از طرف سازمان سنجش به دانشگاها اعلام بشه بازم دانشگاه با توجه به کف تراز دانشجو های خودش اعلام نیاز میکنه تا دانشجوهای خودشونو بگیرن
در مورد دانشگاه تهران کف تراز تراز دانشجوهای خودشونه و امکان نداره زیر اون ترازاعلام کنن

مهسا
فروردین ۴, ۱۳۹۵ ۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  Arash

دوست عزیز دانشگاه از کجا میدونه تک تک دانشجوهای خودش چه ترازی دارن و این که خب خیلی های دیگه هم ممکنه حول و حوش همون تراز رو داشته باشن.
به نظرم به جای این حرفهای ناامید کننده به فکر آزمون مرحله دوم باشن دوستان خیلی بهتره.

آرش حقوقی
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۸:۰۴ ب٫ظ

باسلام خدمت دوستان و مسپولین عزیز . اینکه می گویند قبل از اینکه نمره یا رتبه خودت را بدانی انتخاب رشته کنید یعنی اینکه یک هزینه بابت انتخاب رشته بدهید و بعد معلوم نیست چی به چی می شه یا خیر ؟ لطفا دوستانی که دقیق اطلاع دارند جواب دهند .باتشکر

مهسا
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  آرش حقوقی

سلام
این انتخاب رشته فقط به منظور به دست اوردن اطلاعات اماری داوطلبان هر رشته / گرایش جهت اعلام حداقل تراز دانشگاه هاست و ارزش دیگه ای نداره.
درمورد هزینه ش هم که هنوز چیزی اعلام نشده.

حسن زاده
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  آرش حقوقی

دوستان سال های قبل برای انتخاب رشته سنجش که هزینه نمیگرفت… چرا از خودتان بدون اطلاع حرف در می اورید.

سالار
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۶:۵۱ ب٫ظ

بابا ول کنید ترازو،دونستن یا ندونستن تراز فرقی به حالتون نمیکنه،در ضمن سبک آزمون امسال وپارسال فرق میکنه اصلا نباید چیزی را با پارسال مقایسه کرد

میثم
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۴:۵۴ ب٫ظ

با سلام ترازهایی که برخی دوستان اعلام می کنن برا دانشگاه ها اصلا درست نیست اون موقع ممکنه یه دانشگاهی تو یه رشته ای اصلا نه تنها این سال ممکنه چندین سال هم ورودی نداشته باشه چون ممکنه کسی تو این رشته اصلا اون تراز رو نیاره معمولا دانشگاه ها ترازهایی پایینی رو در نظر می گیرن تا افراد زیادی رو برا مصاحبه دعوت کنن بعد اونایی که امتیاز پژوهشی بالایی دارن رو برمی دارن دوستان ممکنه شما ترازتون بالا باشه ولی اصلا قبول نشین، در خلاصه همه چیز دست دانشگاهه

مجید
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۵:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

به دو صورت در مرحله دوم میتونی قبول بشی اول اینکه استاد شما رو بشناسه مثلا دانشجو خودش باشی یا بتونی به سوال های که میپرسن جواب بدی مقاله وکار پژوهشی وموفقیت تو ازمون اول بعد از این دو مورد سنجیده میشه دو مورد اول بیشترین تاثیر رو داره

saba
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۳:۰۳ ب٫ظ

انتخاب رشته بدون اینکه ادم رتبه و ترازشو بدونه؟؟ یعنی چی؟؟ خدایا خودت به ما صبر بده….
وقتی بدون هیچ فکر و بررسی یه دفعه برمیدارن سیستم کنکور رو یه شبه کلا عوض میکنه همین میشه دیگه..الان به جایی رسیدن که خودشونم نمیدونن میخوان چکار کنن!!! این اطلاعیه ها هم مصداق بارز همین مسئله هست..اونموقع که ما اینهمه اعتراض کردیم و گفتیم این روش پر از ایراد و ابهامه هیچکس گوش نکرد..حالا یادشون افتاده که بدون مشخص بودن گرایش داوطلبا نمیتونن تراز اعلام کنن!!!!!!!اونوقت به ما میگن بیاین انتخاب رشته کنید که تازه ما بفهمیم تو هر گرایشی چند نفر شرکت کرده و اطلاعات اماری به دست بیاریم!!!! خب از اول موقع ثبت نام نمیتونستین بگین هرکی گرایششو مشخص کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

محمد
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۴:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  saba

سلام دوستان
آیا با ۴۵درصد اختصاصی و ۲۵ درصد استعداد و زبان سفید امکان مجاز شدن تو رشته ابخیزداری هست؟
با تشکر

سهیلا
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۸:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام محمد خیلی خوب بودی مطمئن باش ترازت خوب میشه
می تونم بپرسم کدوم دانشگاه بودی ارشد؟
رزومت خوب بود
من هم ۳۲.۵ تخصصی
۴۰ استعداد
زبان سفید

محمد
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  سهیلا

دانشگاه کاشان

آمایش محیط زیست+آبخیزداری
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۹:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام به محمد و سهیلا
من ارشد رو سال ۹۳ دانشگاه محقق اردبیلی تموم کردم.
کارشناسی هم گرگان بودم.
شما کجا بودین؟
پارسال رتبم ۲۸ شده بود (نمره تراز ۷۷۵۰)
ولی خب با دو نفر اختلاف توی مصاحبه رد شدم (البته سرباز هم بودم زیاد انگیزه نداشتم)
امسال هم تخصصی ۴۹ زدم، استعداد ۳۶ و زبان ۴ درصد
احتمال میدم ترازم حدود ۸هزار بشه
شما هم از خودتون و دانشگاهاتون بگین
در ضمن رزومه من اینه:
۱۶ مقاله کنفرانسی
۲ مقاله مجله داخلی یه دونه هم خارجی
معدل ۱۷.۵
مدرک زبان: تولیمو (نمره ۴۹۰)
چنتا دوره و کارگاه آموزشی
۸ کنفرانس ملی و بین المللی هم داوری کردم
۶ تا طرح پژوهشی و گزارش علمی هم دارم
اگه ممکنه شما و هر کس دیگه ای که میتونه از نحوه دادن آزمون و رزومه خودش به طور مختصر بگه خیلی چیزا میتونه دستگیر همه بشه
بالآخره ما باهم داریم رقابت میکنیم دیگه چه بهتر که اطلاعاتمون بیشتر و بهتر بشه. با تشکر

آمایش محیط زیست+آبخیزداری
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۹:۳۵ ب٫ظ

راستی محمد و سهیلا هر دوتاتون مجاز میشین
تراز محمد حدود ۷۵۰۰ و تراز سهیلا حدود ۶۵۰۰ خواهد شد
بنابراین هردو به همه همه دانشگاه ها (با احتمال ۹۹ درصد) دعوت خواهید شد

سهیلا
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۱:۰۷ ق٫ظ

سلام به آمایش محیط زیست من اول بارم بودکنکور دکتری میدادم هنوز دفاع نکردم ترم چهارم هسم
کارشناسی کرمانشاه بودم ارشد اصفهان
رزومم که خیلی بده
فک نکنم قبول شم
یه مقاله پزوهشی بین المللی
یه مقاله علمی پژوهش که تازه فرستادم معلوم نیس کی تایید شه
یکی هم تازه دارم در میارم
خخخخخخخ خلاصه ما با این رزومت کلا نا امید شدم از خودم خیلی خوب بودی افرین به این رزومه
ولی پایانامه ام یه مضوع به روزه
و مقاله که دراوردم ازش برا اولین بار تو ایران کار کردن دیگه نمیدونم چاپ بشه یا نه
معدل ارشدم ۱۷.۸۷بدونه پایانامه

محمد
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۱:۲۲ ق٫ظ

من سال اول که امتحان میدم چندتا همایشی با یه علمی پژوهشی دارم مدرک زبان هم ندارم البته خودم زیاد امیدی به قبولی ندارم تا ببینم چی پیش میاد

مهدی دکترا فیزیک
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۳:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

کساایی که الان دانشجوی ارشد هستن و دفعه اولشونه معمولا شانس قبولی دارن…. حتی بدون داشتن رزومه قوی

شهین
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۳:۰۲ ب٫ظ

چرا بقیه ی دانشگاهها شرایط آزمونشون رو نمیگن!!!
دانشگاه چمران عزیز کجایی!

مهسا
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۸:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  شهین

سلام
متأسفانه تعطیلات عید اتفاق خوبی نبود و عملا داوطبان تا حداقل نیمه فروردین از جزئیات آزمون برخی دانشگاه ها خبردار نمیشن.

A
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۱:۵۴ ب٫ظ

سلام کسی میدونه ترازمون پایین باشه باید بخونیم واسه ازمون کتبی و مصاحبه یا نه؟ لطفا جواب بدید.

آمایش محیط زیست
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  A

اگه کمتر از ۴۵۰۰ باشه بهتره که نخونی
البته بازم میگم بستگی به نمره کل سایر هم رشته ای هات باشه اما به طور کلی اگه دروس تخصصی و استعداد و زبان رو به طور متوسط و مجموعا کمتر از ۲۰ زده باشی بهتره که نخونی

سما
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۲:۴۵ ب٫ظ

به نظر شما با تخصصی پانزده . استعداد سی. زبان ده. بخونیم برای تخصصی پس؟ دانشگاه های درجه اول حتی؟

شاهین
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  A

در قسمت پایین جواب داده شده. مصاحبه میتونه کتبی یا شفاهی یا ترکیبی از کتبی و شفاهی باشه.
به وبسایت خود اون دانشگاه مورد نظر باید مراجعه کرد. ضمنا به رشته تحصیلی ممکنه متفاوت باشه.

شاهین
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  شاهین

بسته به رشته تحصیلی شاید مصاحبه متفاوت باشه.

کاوه
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۱:۲۲ ب٫ظ

سلام دوستان کسی اطلاع داره که نتایج کنکور قراره بصورت رتبه اعلام بشه یا نمره تراز؟اگه رتبه اعلام نشه چجور کسی که رتبه برتر کنکور شده میتونه بعنوان استعداد درخشان از سربازی معافیت بگیره

شاهین
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  کاوه

تا جایی که گفته شده بصورت تراز اعلام خواهد شد.

شاهین
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  شاهین

ولی به نظر من اگه رتبه هم اعلام میشد خیلی بهتر بود.البته باید منتظر نتایج بود شاید رتبه هم اعلام بشه.

مهسا
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۸:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  کاوه

سلام
به عنوان استعداد درخشان منظورتون استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگانه؟
این بند دیگه اثری در استفاده از تسهیلات بنیاد نخبگان نداره و رتبه ارشد مهمه.

فریبا
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

۱۷ فروردین قراره انتخاب رشته کنیم؟
بعد نتایج تو اردیبهشت میاد؟؟؟
یک نفر بهم بگه چه جوری وقتی نمیدومیم چه تراز یا رتبه ای آوردبم انتخاب رشته کنیم؟

آمایش محیط زیست
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  فریبا

قراره بر حسب علاقه انتخاب رشته کنی فعلا ربطی به نمره تراز نداره
فکر کن نمره ترازت ۱۰هزار شده و رتبه اول رشته خودتی حالا انتخاب رشته کن. این انتخاب رشته و اولویت هاش ربطی به دعوت به مصاحبه شما نخواهد داشت. شما به اختیار خودت بعدا میتونی ترتیب اولویت ها رو عوض کنی فعلا هدف اینه که بدونن کدوم دانشگاها در چه رشته هایی چقد طرفدار دارن همین.

صراحت
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۸:۵۴ ق٫ظ

یکی دیگه از تناقضهای آزمون دکتری امسال اینه که بره داشتن مدرک زبان ۸ امتیاز قرار دادن-این در حالیه که از اول لیسانس تا آخر ارشد حداکثر ۲ درس زبان در برنامه درسی وجود داره-البته درسته که اگه دانشجو به زبان مسلط باشه در کل بهتر خواهد بود ولی تناقض در اینه که در آزمون دکتری انتظار دارن درست در چیزی مهارت داشته باشی که در کل برنامه درسی تقریباً هیچ نمودی نداشته-ضمناً کسانی که زبان کار کردن خیلی خوب میدونن که تسلط به زبان کار یکی دو ساله نیست و حتی داشتن مدرک و نمره زبان بالا هم به این معنی نیست که فرد میتونه بهتر بنویسه یا مقاله بده-راه عادلانه اینه که مدرک زبان نقشی در آزمون نداشته باشه (من اینو به خاطر خودم نمیگم چون خودم سالها بره زبان وقت گذاشتم و در کنکورها هم نمره زبانم بد نمیشه-من منظورم اینه که تمام بخشهایی از آزمون دکتری که ضرورت حتمی ندارن باید حذف بشن)به این علت که ما میتونیم بپرسیم: چه کاری در دوره دکتری باید انجام داد که مشابه اون در ارشد انجام نشده؟ خوندن کتب تخصصی خارجی؟ نوشتن مقاله خارجی؟ پس اگه تا حالا بدون داشتن مدرک زبان هم کار تا ارشد پیش رفته و دوره دکتری هم تداوم همون کارهای ارشده، پس در دوره دکتری هم کار بدون اون پیش میره و لزومی نداره کسانی که مدرک زبان دارن ارجحیتی بر بقیه داشته باشن. بله اگه دکتری زبان خارجی باشه ارجحیت داره ولی نه در رشته های دیگه-حالا میشه پیش بینی کرد کسانی که… ادامه نظر»

@
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۸:۳۶ ق٫ظ

سلام ما هاکه ترازمون کمه باید بخونیم واسه ازمون کتبی و مصاحبه یا نه, لطفا یکی بگه؟

شاهین
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  @

بستگی به دانشگاه مورد نظر داره.معمولا اکثر دانشگاها امتحان کتبی و شفاهی رو برای مصاحبه میگیرند.
برای دانستن اینکه شرایط یک دانشگاه چیست باید به وبسایت آن دانشگاه مراجعه کرد.

@
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۳:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  شاهین

سلام مرسی از جوابتون بله بعضی دانشگاههای البته خوب ازمون کتبی دارند بعضی هم مصاحبه من متاسفانه با اینکه ماهها خوندم با اون ازمون غیر استاندارد شون نتونستم تراز بالایی کسب کنم تقریبا هم اماده م حالا نمیدونم با توجه به اینکه برای ازمون اسفند ارزش زیادی تو رشته ی من قایل نشدن, روانشناسی, نمیخوام دوباره بخوندنم , ممنون میشم راهنمایی م کنید.

سیامک
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۴:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  @

سلام. منم روانشناسی ام. درصدهاتون چطوریه؟

سما
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۴:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  سیامک

منم روان شناسیم.تخصصی پونزده. استعداد سی.زبان ده.

سما
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  سیامک

به سیامک
لیسانس و ارشد، هردو رو علامه بودم. شاگرداول هردومقطع هستم.واسه ازمون هیچی نخونده بودم،فقط رفتم سرجلسه وهرچی یادم بودزدم.
یعنی علامه هم ممکنه معرفی بشیم با این تراز؟؟

شاهین
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۵:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  @

آزمون اسفند برای بعضی دانشگاها مثل اصفهان ۲۰% تاثیر داره.در ضمن نگران تراز نباشید، چون تمام ترازهایی هم که برخی از دوستان محاسبه میکنند کاملا جنبه تقریبی داره.تا سنجش به طور رسمی تراز اعلام نکنه هنوز چیزی معلوم نیست.البته رشته من روانشناسی نیست.ولی تو دفترچه چند سال قبل دیدم حدودا ۵۰ نفر میگرفتند برای سراسزی روزانه .البته ۱۷ فروردین دفترچه ها ارائه خواهد شد اونوقت میشه به طور دقیق ظرفیتها رو در هر رشته ای دید.در ضمن باید حتما به خود وبسایت دانشگاه و رشته مربوط مراجعه کرد.

شاهین
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۵:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  شاهین

البته در دانشگاه اصفهان اون ۲۰% شاید در رشته های مختلف فرق کنه.ولی برای رشته ما اقتصاد ظاهرا برقرار هست.

@
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۵:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  @

سلام منم تخصصی م پایینه متاسفانه واقعا نمیدونم چرا با ۶ ماه درس خوندن و اون همه منبع این شد واقعا حقم نبود, الانم نمیدونم چی کنم میترسم بخونم باز خوندنم حروم شه اونم عید البته اینم بگم اصلا از ازمون کتبی و مصاحبه ترسی ندارم فقط نگرانم دعوت نشم با این تراز کم همین

@
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۵:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  @

من دفترچه پارسال و نگاه کردم کم کم توی روانشناسی عمومی کل کشور بالای ۸۰ نفر بود البته من فقط تهران میخوام این انتخابامو محدود میکنه متاسفانه, شما نظرتون اینه که بخونم فقط یکی دوتا کتاب و مشرف نیستم بقیه فقط باید یه دور نگاه کنم گفتم از خوندهام راضیم اما صد افسوس از ازمون اسفندایشاا خدا حق ما رو بده

شاهین
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  @

البته بستگی داره تو گروه شما چقدر شرکت کرده باشند.و بقیه چطور زده باشند.ولی گفتم امسال با سال قبل فرق داشت.البته رشته من علوم اقتصادی هست.در ضمن در مورد اون ظرفیت دکتری روانشناسی من روزانه سراسری رو گفتم و شبانه و پردیس رو نگفتم.حالا باید دفترچه ها ۱۷ فروردین بیاد تا ظرفیتها کاملا مشخص بشه و گرنه الان هیچ چیزی مشخص نیست.ضمنا اون دوستانی هم که خوب زدند اونها هم الان خیلی هاشون دچار ابهام هستند، چون امسال سبک و سیاق دکتری فرق کرده.حالا من درصد های شما رو نمیدونم.ولی گفتم زیاد نباید نگران تراز باشید چون اصلا هیچ چیزی به طور رسمی اعلام نشده که آدم بخواهد بهش استناد کنه.

سیامک
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  @

در پاسخ به “سما”
منم تخصصی حدود ۲۶ ، استعداد ۲۰ زبان ۴
البته من اصلانخونده بودم.چهارشنبه و پنجشنبه خوندم و جمعه رفتم کنکور! البته روانشناسی شناختی هستم .میخوام دکترا روانشناسی تربیتی برم.یه سایتی تخمین تراز داره بر اساس پارسال. من درصدهامو زدم حدود ۴۵۰۰ آورد تراز. معدلم هم ۱۹ هست.در واقع ۲۰ درصد نمره تراز مال معدل هست دیگه.

سما
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  سیامک

به سیامک
پس با این اوصاف منم حدودا باید ۴۵۰۰باشم.
پس احتمال دعوت شدنمون به دانشگاه ها، تقریبا خیلی کمه،درسته؟؟

سیامک
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۱:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  سیامک

دوباره از سیامک به سما :
نه شانس دعوت شدنمون کم نیست. کدوم دانشگاه ارشد خوندین؟ خیلی از دانشگاه ها حتی زیر ۴۰۰۰ احتمال زیاد تراز تعیین کنن.

@
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  سیامک

سلام شما مطمئن هستید که زیر ۴۰۰۰ توی رشته ما شانس دعوت شدن رو داریم حتی دانشگاههای خوب, من واقعا موندم که چی کنم بخونم یا نه هرکی میدونه لطفا کمک کنه

شاهین
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  @

ضمنا این ترازی هم که برخی از دوستان محاسبه میکنند قطعا تقریبی هست.مثلا رشته من علوم اقتصادی هست.نفر اول سال قبل تو این رشته در دروس تخصصی حدودا ۵۵% زده بود.در حالی که امسال فکر کنم حداقل ۳۰ نفر بالای ۵۵% اختصاصی رو زده باشند البته در رشته علوم اقتصادی.حالا برخی از دوستان تراز محاسبه میکنند بر اساس استاندارد سال قبل که قطعا نمیتونه درست باشه.من در همین سایت در قسمت مربوط به علوم اقتصادی درصدهای خودم رو گفتم یکی از دوستان گفت حدودا ۶۹۰۰-۷۰۰۰ خواهد شد.البته معیار ایشون این بود که نفر اول اختصاصی رو ۸۰% زده و جمع زبان و استعداد هم ۶۰% و براساس اون تراز رو محاسبه کرده بود.البته اینها هیچ کدام دقیق نیست.برای محاسبه تراز باید میانگین هر درس و انحراف معیار اون معلوم شه تا تراز محاسبه شه.

علی
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۳:۰۱ ق٫ظ

آقا یکی دقیقا بگه چیه قضیه! ما که نفمیدیم باید چیکار کنیم!!!

محسن
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  علی

آقا منم موافقم یکی یک توضیحی بده ما که متوجه نشدیم چی شد!!!

صراحت
فروردین ۳, ۱۳۹۵ ۸:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

باور کنید همه دچار ابهامن چون اگه ابهام در کار نبود که این همه نظر مختلف اینجا نمیدادن و این همه نگرانی در کار نبود-حداکثر یه سری ظن و گمانه که به ذهن داوطبا میرسه-

کنکوری
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۲:۰۸ ق٫ظ

دوستان ببخشید ۵۴ درست ۱۶ غلط از ۹۰ سوال چه درصدی به دست میاد با توجه به اینکه تخصصی ضریب ۴ بوده اصلا تاثیری داره؟ ممنون

M economics
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۳:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  کنکوری

میشه ۵۴ درصد
بستگی به بقیه هم رشتیه ای هاتون داره که چطور زدن
در نتیجه آزمون اسفند که تأثیر داره قطعا ولی باید دید خود آزمون چطور تأثیر داره!!

به کنکوری
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۸:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  کنکوری

۵۴.۰۷

بله تاثیر داره

دانشجو
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  کنکوری

سلام دوستان
با ۴۸ سوال صحیح تخصصی و ۲۵ غلط چه درصدی بدست میاد؟

با تشکر

M economics
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

از چه تعداد سوال؟

دانشجو
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۴:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  M economics

از ۹۰تا سوال تخصصی؟

M economics
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۴:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

۴۴.۰۷ درصد

جغرافیای سیاسی
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  کنکوری

سه برابر تعداد درست منهای تعداد غلط، تقسیم بر سه برابر کل سوالات، ضربدر ۱۰۰، میشه درصد شما
۱۶۲-۱۶/۱۸۰

M economics
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۲:۰۰ ب٫ظ

بعد ۱۸۰ از کجا آوردین؟

دانشجو
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۴:۰۳ ب٫ظ

مرسی

یه زمین شناس
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۱:۴۶ ق٫ظ

دوستان یعنی چی دانشگاه آبان امتحان میگیره!!
آقا خانم عزیز آزمون آبان هیچ ربطی به این آزمون نداره!!
سی درصد سهم آزمون اسفند بقیه یعنی هفتاد درصد برا دانشگاه هاس!!
هفدهم انتخاب رشته اولیس و ربطی به بقیه موضوعات نداره!!
دوستان یذره فکر کنید درباره موضوعات و لطفا انقد شایعه پراکنی الکی نکنید

پریسان
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  یه زمین شناس

اصلا ازمون ۱۴ اسفند ۹۴ تاثیری نداره. کی گفته ۳۰درصد.
حالا ازمونی که قراره دانشگاهها بگیرن بستگی داره هر دانشگاهی چه امتیازی در نظر گرفته. که الان دانشگاه فردوسی شرایطش رو زده.

صراحت
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۴ ب٫ظ

چرا آزمون دکتری امسال به نحوی غیر ضروری این قدر غیر قابل فهم شده؟ مگه دستاوردای یه دانشجو کلاً شامل چند تا فاکتور میشه؟نمرات لیسانس+ نمرات ارشد+مقالات+کتابها+اختراع و اکتشاف+سوابق تدریس+مدارک زبان-به جز اینها فقط میمونه آزمون ورودی که طبق شیوه نامه سنجش کلاً ۳۰ درصد امتیاز داره یعنی کل آزمون ۱۴ اسفند و آزمونهای کتبی بعدی دانشکده ها روی هم ۳۰ درصد بیشتر سهم ندارند-و همه جای دنیا این قسمت رو یه باره همیگیرن و یه باره تکلیفش معلوم میشه-اما امسال بره ما از اسفند تا تیر این قسمت ادامه خواهد داشت و یه نفر هم نیست که از این ابراز ناراحتی کنه و بگه حالا که فقط ۳۰ درصد سهم داره پس دیگه چرا این همه کش اومده و بره به دست آوردن این ۳۰ درصد در هر دانشکده ای هم باید جدا امتحان بدی-

امیر
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۹:۵۷ ب٫ظ

تو رو خدا یکی کمک کنه
الان من میخوام واسه سال بعد اماده بشم. همین منابع فعلی رو بخونم؟؟

پریسان
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۱:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

به نظرم بزار تکلیف امسالیا روشن بشه. بعد تصمیم بگیر برا خوندن. الان به نظرم بهتره زبانتون رو تقویت کنید.

حسن زاده
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۲:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

دوست عزیز برای سال اینده هنوز هیچ چیزی مشخص نیست. جنابعالی فعلا روی درس زبان کار کن ۱۲ سوال از لغت در کنکور زبان هست روی واژگان کار کن – روی گرامر کن…. اصلا بیا ذ روی استعداد تحصیلی کار کن.

شیرین
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۹:۵۳ ب٫ظ

سلام دوستان
من پارسال کنکور دادم و مصاحبه هم رفتم ولی مثل تمام رفقام که دفاع نکرده بودیم و مقاله نداشتیم هیچ کدوممون قبول نشدیم حتی با رتبه ۶ و ۹. رشته برق می خونم. توصیه می کنم بهتون که به اولویت بندی انتخاب دانشگاه ها توجه داشته باشین
مثلا دانشگاه امیرکبیر به من نمره ۰.۲۵ داده بود چون انتخاب چهارم زده بودم.
خواستم کمکی کرده باشم. برای همدیگه دعا کنیم امیدوارم ارزیابی بهتری داشته باشن امسال.

*
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۷:۴۳ ب٫ظ

سلام دوستان عیدتون مبارک میشه یکی که میدونه بهم بگه ماهایی که تراز مون پایینه باید بخونیم و خودمونو واسه مصاحبه اماده کنیم یا نه چون همگی میتونیم انتخاب رشته کنیم, ممنونتون میشم.

سارا
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۷:۱۳ ب٫ظ

سلام ازتون تمنا میکنم یکی بمن درست جواب بده…قبلا گفته شد که ازمون دوم رو دانشگاه ها باید ابان بگیرن…حالا این اطلاعیه که تویه همین صفحه اورده شده گفته شده که از ۱۱ اردیبهشت تا تیر دانشگاه ها باید ارزیابی تخصصی رو انجام بدن و مرداد هم که نتایج نهایی اعلام میشه…حالا یعنی اون ازمون ابان دیگه برگزار نمیشه؟؟ یعنی اردیبهشت تا تیر کنکور دوم توسط دانشگاه ها برگزار میشه؟؟ اگه اینطوره فک نکردن که ما چطوری تویه چنین فرصت کمی بخونیم؟؟ من ازمون اول رو عالی دادم تخصصیم رو ۷۴ درصد زدم چون باید قبول بشم…لطفا خواهش میکنم یکی بمن جواب بده…ممنون. 

.....
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۷:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

آزمون تخصصی کتبی رو دانشگاهها قراره بگیرن و بعد از برگزاری آزمون زمانش معلوم شده. آزمونی که قراره آبان ماه برگزار بشه سرجاشه و مثل آزمون ۱۴ اسفنده. عمومی.
انشالله همین مرحله اول قبول بشیم و برای آبان ثبت نام نکنیم.
شرایط برای همه یکی است و درضمن ۳۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیازه.
با آرزوی موفقیت

M economics
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۹:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  .....

سلام ببخشید الان شما خواستید مثلا ایشون رو راهنمایی بفرمایید؟ ۳۰ امتیاز از ۱۰۰ دقیقا چیه؟؟ نکنه شما هنوز تو فکر آزمون پارسال هستین؟ اگه اطلاع خاصی دارید بیشتر توضیح بدید لطفا؟!

.....
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۹:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  M economics

امتیازات پژوهشی+ مصاحبه+ مدرک زبان + آموزشی کلا ۱۰۰ امتیاز است که از این ۱۰۰ امتیاز ۳۰ امتیاز مربوط به مصاحبه (کتبی/شفاهی) است.

جدول امتیازات مربوط به آزمون دکتری ۹۵ رو سرچ کنین میاره.

با آرزوی موفقیت برای همه

پریسان
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  .....

این ۳۰ امتیاز که میفرمایید رو سنجش گفته. ولی من در بعضی از اطلاعیه های دانشگاهها دیدم که برای ازمون کتبی و مصاحبه ای که قراره بگیرن بیشتر امتیاز قائل شدن. وبرای بخش اموزشی و پژوهشی امتیازی کمی در نظر گرفتن مثلا دانشگاه فردوسی

شاهین
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  .....

اون جدول رو سازمان سنجش داده و ظاهرا هم جنبه پیسنهادی داره.چون الان دانشگاه اصفهان شرایط خودش رو ارائه کرده که برای مصاحبه شفاهی و کتبی حدود ۵۰ امتیاز در نظر گرفته.البته بسته به رشته مورد نظر شاید فرق کنه.

زرتشت
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۷:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام خانم. عرض کنم که شما اصل قضیه رو اشتباه متوجه شدید. آزمون آبان هیچ ربطی به آزمون الان نداره و اون آزمون مال سال ۹۶ محسوب میشه. شما باید خودتونو برا مصاحبه یا آزمون کتبی دانشگاه مورد نظرتون آماده کنین. الان شما آزمون رو خوب دادید و باید تلاش کنید تا در مصاحبه یا آزمون دانشگاه مورد نظر موفق باشید.

Hesam
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۸:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

دیگه ازمون دومی در کار نیست مصوب مجلس تصویب شد و وزن ازمون واسعهامسال ۵٠٪‏ هستش و فقط در یه نوبت در اسفند برگزار میشه
به صفحه اول پی اچ دی تست مراجعه کنید

Hesam
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۸:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  Hesam

در کل ازمون دادین هیچ تأثیری در قبولی نداره برا مطمعن شدن میتونین به سایت سازمان سنجش و دانلود بخش نامه برگزاری ازمون دکتری امسال مراجعه کنید

حسن زاده
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  Hesam

واسه امسال نیست اگر مجلس هم تصویب کرده برای سال بعده . ۵۰ درصد مال امسال نیست حسام جان

Hesam
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  حسن زاده

بله درسته منظورم از امسال کنکوری که امسال برگزار میشه نه کنکوری که اسفند ٩۴ برگزار شد

شاهین
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  Hesam

حالا تا بره شورای نگهبان و تایید بشه و تا برای اجرا ابلاغ شه خودش کلی زمان میبره.بعید میدونم به امسال برسه.

cv
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۴:۳۱ ب٫ظ

با سلام. ثبت نام بعدی آزمون دکترا چه تاریخی است؟ با توجه به اینکه اعلام شده دو بار در سال برگزار میشود.

به cv
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۵:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  cv

زمان ثبت نام آزمون دکتری سراسری ۹۵

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور زمان ثبت نام در هر یک از آزمون های دکتری تخصصی نیمه متمرکزسال ۹۵ را اعلام کرد.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرگزاری مهردر خصوص آزمون دکتری نیمه متمرکز افزود : آزمون دکتری ۹۵ (نوبت اول) در روز ۱۴ اسفندماه ۹۴ برگزار و ثبت نام برای این آزمون در روزهای ۶ تا ۱۵ دی ماه ۹۴ انجام می شود.
قبلا بهتان جواب دادم

توکلی گفت: آزمون دکتری ۹۵ (نوبت دوم) در روز ۷ آبان ماه ۹۵ برگزار می شود و داوطلبان برای نوبت دوم باید در روزهای ۲۴ تا ۳۰ مردادماه ۹۵ نسبت به ثبت نام اقدام کنند

https://phdtest.ir/1394/05/%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%B1%DB%8C-95-96/

فریبا
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

۱۷ فروردین قراره انتخاب رشته کنیم؟
بعد نتایج تو اردیبهشت میاد؟؟؟

مهسا
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۳:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  فریبا

سلام
این انتخاب رشته فقط برای به دست اومدن اطلاعات اماری داوطلبان هر رشته و گرایش هستش تا دانشگاه ها بتونن کف تراز اعلام کنن. چیز مهمی نیس.

مهندس مکانیک
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۶:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام مهسا خانم، خواهشا پاسخ بدید،
یعنی منظورتون اینه که فقط میخوان از گرایش مورد نظرمون باخبر بشن؟
یعنی مثل سال گذشته نیست که بخوان با این انتخاب و مثلا رتبه(یا امسال با تراز) مارو دعوت کنن؟
و اگه مثلا من بتونم تو امیرکبیر هم قبول بشم و هم تو تهران، اگه تهران رو قبل از امیرکبیر بزنم، همون تهران قبول بشم و دیگه نتونم امیر کبیر برم(چون بعد از تهران انتخاب کرده بودم)؟

000
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۱:۳۶ ق٫ظ

سلام
به نظرتون دانشگاه فردوستی مشهد ترازش ۴۵۰۰ هست؟؟ این که خیلی خوب میشه

M.R
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۹:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  000

الان این ۴۵۰۰ شما از کجا آوردین؟؟؟؟؟

نازنین
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۰:۵۵ ق٫ظ

من که اصلانفهمیدم چی به چیه.

حقوق
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۰:۵۴ ق٫ظ

سلام دوستان من ارشد حقوق تجارت بین الملل خوندم
به نظرتون با ٣٣ درصد تخصصی
٢٠ درصد استعداد
٢٠ در صد زبان
میتونم دعوت به مصاحبه بشم؟
در ضمن اگر بخوام گرایشمو تغییر بدم شانس قبول شدنم کم میشه؟؟
لطفا کمکم کنید
ممنونم

کنکوری دکتری حقوق
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  حقوق

سلام. خوبه درصداتون با توجه به گفته ها و شنیده ها به احتمال زیاد دعوت میشید. تغییر گرایش همیشه در دید تیم مصاحبه تاثیر منفی داشته و داره منتها با توجه به اینگه گرایش تجارت بین الملل در مقطع دکترا وجود نداره و اینکه سهم زیادی از موضوعات رساله های دکتری حقوق خصوصی به تجارت بین الملل مربوط میشه حقوق نفت و گاز و خصوصی برای شما مناسبه

payam
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۰:۳۷ ق٫ظ

دوستان گرامی:

دانشگاه هایی که آزمون کتبی میگیرن حالا تستی یا تشریحی تا ۲۰ برابر ظرفیت بنظرم دعوت نمایند ولی چون سنجش نیست احتمال هرگونه دادن سوالات به بعضی خواهد بود بنظرم بچه های سال ۹۵ دکترا دوباره حالت موش آزمایشگاهی را پیدا کردند و سنجش و وزارت علوم تجربه بدی را پشت سر میگذرانند خدا به خیر بگذرونه

احمدی. بیاید منصف باشیم
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  payam

منصف باشیم این جمله اصلا برازنده یک داوطلب دکتری نیست…. احتمال هر گونه دادن سوالات به بعضی… یعنی چه … من در دانشگاه ارشدم با رتبه ۴۰ بعلت نداشتن مقاله زیاد قبول نشدم در حالی که زبان م بالای ۶۰ درصد زده بودم و مدرک زبان هم داشتم واساتید هم در دوران دانشگاه همکلاس بودم ولی هیچ استادی ناحقی نمی کند. من حتی با یکی از اساتید یک کتاب هم ترجمه کرده بودم. متاسفانه من گاهی از این که دانشجویان دوره دکتری حال حاضر چنین دیدگاهی دارند و بسرعت قضاوت میکنند برایم دردناک است.

فیزیک 1
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۸:۵۶ ق٫ظ

جناب احمدی عزیز اگر شما این چیزایی رو که میگید دیدید ما و خیلی های دیگه برعکسشو هم دیدیم.
بیایید منصف باشیم!!!!!!

شاهد
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  فیزیک 1

احسنت

گیچ شدم .
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  payam

سلام. آقا پیام… یعنی اگه توی رشته من علامه ۴ نفر رو بر میداره فقط از ۸۰ نفر اول نمره بالایی دارند امتحان میگیره؟؟؟؟ این که میشه مثل سال های قبل .سال های قبل هم توی رشته ما تا رتبه ۷۵ مجاز میشدند برند انتخاب رشته… اگه من کمتر از ۸۰ بیارم چی؟؟؟؟ خدایا گیج موندم آیا بشینم برای آزمون کتبی بخونم یا وقتمو هدر میدم….

گیچ شدم .
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  گیچ شدم .

منظورم بیشتر از ۸۰ بود. بخدا انصاف نیست من امسال خیلی درس خوندم. درصدهامم تو رشته خودم زیاد تعریفی نداره. تخصصی ۴۵. زبان ۲۰. استعداد ۲۰ ………..

مریم
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  گیچ شدم .

بخونید فعلا کسی نمیدونه امسال دقیقا چی پیش میاد

فریبا
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۰:۲۶ ق٫ظ

۱۷ فروردین قراره انتخاب رشته کنیم؟
بعد نتایج تو اردیبهشت میاد؟؟؟

یاسین
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۹ ب٫ظ

بچه ها من یک چیزی میگم نارحت نشید به جای این همه قضاوت بیجا کردن در مورد سنجش ترفندهای مصاحبه رو بزاریدیا تجربیات ی که به درد دوستان میخوره . من نامیدشدم بخدا با دیدنه این پیاما

محمدحسن
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۵ ب٫ظ

دوستان سال نو بر همه شما پیشاپیش مبارک …بهترین ها را در سال ۹۵ برایتان آرزو دارم. از زحمات سایت خوب phdهم بی نهایت سپاسگزارم.موفق باشید.

سحر
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۹:۰۰ ب٫ظ

خوب اگه صرفا بر اساس علاقه مندی باشه همه از اول شروع میکنن به دانشگاههای تاپ و همینجور میان تا دانشگاهی متوسط و پایین…دیگه تراز یه جورایی معلومه که کدوم دلنشگاهها چجوره..درست میگم؟؟
پس با خیال راحت انتخاب رشته کنیم؟؟
خیلی ممنون میشم جواب بدین لطفا خیلی مهمه واسم قبولی امسال :-)
سال نو تونم مبارک دوستان سال پر از موفقیت و سلامتی و ارامش داشته باشین :-)

مهندسی شیمی
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

بله با خیال راحت و صرفا بر اساس “”اولویت و علاقه مندی شخصی خودتون”” انتخاب رشته کنید
بسپارید بخدا همه چیز رو و با خودتون صادق باشید
سال خیلی خوبی پیش رو داشته باشید

.....
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۸:۰۹ ب٫ظ

یه مساله ای که هست اینه که باید توی انتخاب رشته گرایش ارشد هم مشخص بشه. اگه مشخص نشه از طرفی افرادی که ترازشون بالاست انتخاب های بقیه افراد همان گرایش را میسوزونن و از طرفی هم اساتید اصولا دوست دارند گرایش ارشد و دکتری یکی باشه…

خدا انشالله در سال جدید هممون رو خوشحال میکنه

الهه
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۷:۴۳ ب٫ظ

بچه ها با این تراز هایی که گذاشتین و چیزایی که میگینا من استرس و سر درد گرفتم اینا که عمومیت نداره. تعداد نفرات که کمتر بوده چند برابر ظرفیت هم دعوت میکنن پس نمیشه قطعی اظهار نظر کرد.

مهسا
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۸:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

سلام
درمورد آزمون امسال هیچی قابل پیش بینی نیست. نگران نباشید. ممکنه دانشگاه ها اصلا زیاد به امارها توجه زیادی نکنن و کف تراز رو پایین اعلام کنن. فعلا فقط تلاش برای ازمون مرحله دوم رو مدنظر داشته باشید و مضطرب نشید و البته از اومدن بهار لذت ببرید…

مهندسی شیمی
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

دقیقا :)
این تراز همونطوری که در نامه اشاره شده یه تراز پیشنهادی از سوی سنجش به دانشگاهاست… هیچ ارزش دیگه ای نداره

*
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۷:۳۰ ب٫ظ

دوستانی که انقدر برای ما تراز و درصد میزارن از این کار مطین هستند شما دارید درصد یا ترازی رو میگید که دانشگاهها اصلا قبولش ندارن و سهم ۲۰% درصدی براش در نظر گرفتن, کمی موشکافانه تر نگاه کنیم احتمالا امسال تقریبا همه دعوت به مصاحبه میشیم با هر ترازی اونوقت خود دانشگاه ها با توجه به ازمون کتبیشون و مصاحبه یا قبولمون میکنند یا رد فقط همین, اونطوری که شما میگید میشه مثل سالهای گذشته پس اینطوری نیست این نظر منه لطفا با تعبیراتون دیگران و نا امید نکنید. خواهشن سعی کنیم به همه کمک کنیم که اوضاع همه مثل هم هست چون ازمونی که غیر استاندارد برگزار شه دیگه کسی نمیگه این تراز من و این درصدام فقط خودتونو نبینید. این ازمون تو بعضی رشته ها حق کشی تمام بود پس فرصت بعدی رو با حرفاتون از کسی نگیرید که خدا جای حق نشسته. متشکرم.

سحر
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۸:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  *

اینجور هم که شما می گید هر کسی میره شریف و تهران و تربیت مدرس و … مصاحبه میده، این آزمون غربالگری اولیه هست و بالاخره بین کسی که خوب آزمون داده و کسی که خوب نداده باید یه فرقی باشه، منتها تأثیرش در نمره نهایی کمتر از مصاحبه و آزمون کتبی دانشگاه هست!
دانشگاه تهران که نمیاد برای ۵ نفر ظرفیت از ۵۰۰ نفر مصاحبه بگیره!!!

*
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۸:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

به نظرم ما زیادی نگران مصاحبه هستیم اینجور که شما میگی هم نیست همه که دانشگاه تهران و… رو نمیزنند تازه بحث گرایش ها هم هست حرف من اینه مصاحبه دانشگاهها تعیین کننده ست نه نمره تراز ما پس بهتره بسپارم به دانشگاهها نه هی درصد و ترازامونو بالا پایین کنیم متاسفانه ازمون بی برنامه ایی گرفتن که هیچ فایده ی جز اینکه به مشکلاتمون اضافه شده ارزش دیگه ایی نداره وگرنه اینقدر تصمیماتشونو عوض نمیکردند و ما رو بیش از پیش درگیر کردند.

احمدی. بیاید منصف باشیم
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  *

تنها دانشگاهی که ۲۰ درصد ازمون ۱۴ اسفند ماه را قبول دارد و میخواهد ان را لحاظ کند فقط دانشگاه اصفهان هست. سایر دانشگاهی هیچکدانم ان را در ازمون مرحله دوم لحاظ نکرده اند

*
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۴:۳۸ ب٫ظ

متشکرم از نظرتون.

شاهد
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۷:۲۲ ب٫ظ

سال نو پیشاپیش مبارک دوستان.
سالی پر از موفقیت، سلامتی و شادی براتون آرزو دارم.
لحظه تحویل سال برای همدیگه دعا کنیم.

گاهی گمان نمی کنی ولی خوب میشود

گاهی نمیشود، که نمیشود، که نمیشود…

گاهی بساط عیش خودش جور میشود

گاهی دگر تهیه به دستور میشود…

گه جور میشود خود ان بی مقدمه

گه با دو صد مقدمه ناجور میشود…

گاهی هزار دوره دعا بی اجابت است

گاهی نگفته قرعه به نام تو میشود…

گاهی گدای گدایی و بخت با تو یار نیست

گاهی تمام شهر گدای تو میشود…

گاهی برای خنده دلم تنگ میشود

گاهی دلم تراشه ای از سنگ میشود…

گاهی تمام این آبی آسمان ما

یکباره تیره گشته و بی رنگ میشود…

گاهی نفس به تیزی شمشیر میشود

از هرچه زندگیست دلت سیر میشود…

گویی به خواب بود،جوانی مان گذشت

گاهی چه زود فرصتمان دیر میشود…

دکتر آینده
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۶:۵۸ ب٫ظ

دوستان ببخشید الان این ترازی که ازش صحبت می کنید در کارنامه های سال قبل هم درج شده؟ منظور همون نمره کل هست؟

محمد
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۷:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر آینده

بله

روانشناسی
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۷:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر آینده

بله-بله

آمایش محیط زیست
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۶:۴۱ ب٫ظ

یک سری اطلاعات کلی در مورد کف ترازهای دانشگاه ها و درصد دروس و تراز متناسب با آن ها: ۱-دانشگاه ها: ۱-۱- روزانه دانشگاه های درجه یک (مثل تهران و شریف و تبریز و تربیت مدرس و فردوسی و غیره): تراز ۷۵۰۰ به بالا ۲-۱- روزانه دانشگاه های درجه دو (مثل دانشگاه محقق اردبیلی، ارومیه، بوعلی و غیره): تراز ۶۵۰۰ به بالا ۳-۱- روزانه دانشگاه های درجه سه مثل پیام نور و شبانه های دانشگاه های تراز یک و دو: تراز ۵۵۰۰ به بالا ۲- معادل سازی تقریبی درصدها و نمره ترازها: بعضی از دوستان میگن نمیدونن با چه درصدی ممکنه چه نمره ترازی بیارن. خب بنده با توجه به مطالعه بانک انواع درصدهای دروس نمره تراز آن ها در رشته های مختلف و کنکورهای سال های ۹۰ تا ۹۴ به این جمع بندی رسیدم: ۱-۲-برای تراز ۹۰۰۰ به بالا باید تقریبا چنین درصدی داشت: دروس تخصصی حدود ۴۵ درصد استعداد ۴۰ درصد زبان ۳۰ درصد (البته میشه جور دیگه هم گفت مثلا اگه کسی زبان رو سفید بزنه پس باید تخصصی رو حدود ۶۰ بزنه تا صفر بودن زبان رو جبران کنه و ترازش بالای ۹هزار بشه) ۲-۲- برای تراز ۷۵۰۰ به بالا: تخصصی: ۴۰ درصد استعداد: ۳۰ درصد زبان: ۲۰ درصد ۳-۲- برای تراز ۶۵۰۰: تخصصی: ۳۵ درصد استعداد: ۲۵ درصد زبان: ۱۰ درصد ۴-۲- تراز ۵۵۰۰: تخصصی: ۳۰ درصد استعداد: ۲۰ درصد زبان ۵ درصد ۵-۲- تراز ۴۵۰۰: تخصصی: ۲۰ درصد استعداد: ۱۵ درصد زبان: سفید یا صفر ۶-۲- تراز ۳۵۰۰ و کمتر: تخصصی: ۱۵ درصد استعداد:… ادامه نظر»

نسترن
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۷:۰۱ ب٫ظ

این درصدهایی که گفتین برای همه رشته ها کاربردی ست؟

مهسا
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۸:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  نسترن

نه دوست عزیز. میتونید از منوی سمت راست، کارنامه های رتبه های برتر سال های گذشته رو ببینید. این امر خیلی به رشته تون بستگی داره. نگران نباشید

زهرا
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۷:۱۲ ب٫ظ

ما که علوم پایه هستیم پارسال بچه ها با تخصصی ۲۰ دانشگاه اصفهان اوردن…….

شاهد
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۷:۲۴ ب٫ظ

من پارسال ترازم ۵۸۰۰ بود تک رقمی تربیت مدرس و تهرانم دعوت شدم.

عمومیت نداره نکات شما

نسترن
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۷:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  شاهد

من پارسال با ۶۱۰۰ دانشگاه تهران دعوت نشدم
پس همه چیز به رشته ها مربوطه

آمایش محیط زیست به شاهد
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  شاهد

شاهد جان مطمئنی که نمره ترازت کمتر از ۶هزار بود و رتبت هم تک رقمی بود؟ اینی که شما میگی اصلا منطقی نیست. چون تراز رابطه مستقیمی با درصد دروس داره و تعیین کننده رتبه هست. رتبه یک باید و قطعا ترازش نزدیک به ده هزار باشه و به لحاظ آماری میشه اینجوری گفت که:
یک دهم اول شرکت کنندگان یک آزمون تراز بین ۸هزار تا ۱۰هزار دارن
یک دهم دوم تراز بین حدود ۷ تا ۸ هزار
دهک سوم تراز ۶۵۰۰ تا ۷۰۰۰
دهک چهارم ۶هزار تا ۶۵۰۰
و الی…
تا اینکه دهک آخر رتبه ای شرکت کنندگان یک آزمون (به لحاظ نمره کل یا همون تراز)
نمره ترازشون حدود ۳هزار تا ۴هزار خواهد بود
بازم تکرار میکنم چیزایی که نوشتم فقط حدود و میانگین هست اما عمومیت داره.
بنابراین در صورتی ممکنه کسی رتبش تک رقمی (مثلا رتبه ۸ باشه) و ترازش کمتر از ۶هزار بشه که تعداد شرکت کنندگان اون آزمون کمتر از ۴۰ نفر بوده باشن. و طبیعیه که احتمالا اون رشته ظرفیت پذیرشش نسبت به کل شرکت کنندگان بالا (بیشتر از ۳۰ درصد) بوده و ترازهایی مثل ۵هزار هم حتی واسه دانشگاه های درجه یک دعوت بشن.
به هرحال معمولا و به طور کلی ظرفیت پذیرش (و به تبع اون تعداد دعوت شدگان به مصاحبه) نسبت به کل شرکت کنندگان حدود ۱۰ درصد در نظر گرفته میشه. بنابراین میشه اینجوری نتیجه گرفت که هرچه نسبت مذکور از ده درصد بشتر بشه، کف تراز در نظر گرفته شده برای دعوت به مصاحبه پایینتر میاد و برعکس…

شاهد
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۷ ق٫ظ

نه سهمیه ایثارگران نبودم.
درصدام هم اینا بود
تخصصی ۳۷
استعداد ۳۶
زبان صفر

تعداد نفرات شرکت کننده ۳۲۰ نفر
نمره کل ۵۸۳۷

payam
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  شاهد

شما حتما در سهمیه ایثارگران بودین چون ۵۸۰۰ تک رفمی نمیشه

مهسا
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۲:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  payam

چرا میشه. من هم ترازم این حدودها بود. رتبه تک رقمی

آمایش محیط زیست
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۵ ب٫ظ

بنده اول صحبتهام عرض کردم که اینها حدودی هستن و ممکنه واسه بعضی رشته ها فرق کنن اما در کل اینجوریه و میشه به چیزایی که ذکر کردم استناد کرد برای مثال میتونید درصدها رو با ترازها و یا نمره کلی که پارسال اخذ کردین مقایسه کنین میبینین که به طور کلی چیزایی که اشاره کردم عمومیت داره. با این حال عرض کردم شاید در یکی دو مورد از صد مورد آن هم به صورت استثنایی با چیزایی که نوشتم فرق داشته باشه که اونم گفتم کاملا محدود هست بنابراین چیزایی رو که نوشتم فقط جهت روشن شدن بعضی چیزایی بود که ممکن بود خیلیا ندونن
بنده فقط تلاش میکنم که اطلاعاتم رو به همه انتقال بدم البته من چیزی رو میگم که مطمئن هستم نه هر چیزی. وگرنه کسایی که اینجا میان نظر میدن هیچ سود و ضرری از این کار نمیبرن فقط هدف هم فکری هست پس دوستان یکم در نظراتشون مراقب باشن چون ممکنه بعضیا گمراه بشن. تا اونجایی که میتونین شفاف بگین چرا که شرایط سازمان سنجش به اندازه کافی گنگ هست (بخصوص واسه کسایی که بعضی اصطلاحات سنجش براشون نامفهوم هست).

زهرا
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۰:۰۴ ق٫ظ

دانشگاه فردوسی شنیدم که تراز متوسط در نظر گرفته یعنی اگه ۹۰۰۰باشه هر کس ۴۵۰۰ به بالا بیاره به مصاحبه دعوت میشه

محمد مدیریت
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۹:۴۸ ق٫ظ

این چیزی که گفتید اصلا درست نیست. از اولین باری که دکتری نیمه متمرکز برگزار شده تا الان، در رشته مدیریت تراز زیر ۵۵۰۰ غیرمجاز به انتخاب رشته بوده. امسال در رشته ما باید با میانگین بالای ۳۸ در رشته ما، مجاز به انتخاب رشته خواهیم شد. میانگین درصد من ۵۳ هست و بین ۷۰ تا ۱۵۰ خواهم بود و سال قبل تا ۵۳۰ مجاز به روزانه بودند. البته گرایش ها و شرکت کنندگان مدیریت زیاده. سال قبل نزدیک به ۱۶ هزار شرکت کننده داشته و تقریبا ۲۸۰ نفر در روزانه می خواستند.یعنی به ازای هر ۵۵ نفر یک نفر.

سارا
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۵:۳۰ ب٫ظ

سلام
دوستان اونوقت تکلیف ما تاریخ ایران باستان ها که فقط دانشگاه تهران پذیرش داره چیه؟؟؟؟ انتخاب رشته ما باید چجوری باشه؟ ما که بیشتر از دانشگاه تهران رو نمیتونیم انتخاب کنیم؟!!!

مهسا
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۸:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

خب همون رو انتخاب میکنید و متوسط ترازهاتون رو میبینن و کف تراز دعوت به مصاحبه رو اعلام میکنن.

payam
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۵:۰۶ ب٫ظ

دوستان گرامی:

ضمن تبریک پیشاپیش سال نو به استحضار برسانم بر اساس این طرح شما انتخاب رشته را قبل از آگاهی از نمرات ترازتان انجام می دهید پس صرفا براساس علاقه مندی این انتخاب صورت بگیرد. برای همین حدود کف ترازتان را از فرمول های صفحات قبل نسبت به نفرات پارسال بدست بیاورید:
۱- دانشگاه های برتر ۷۰۰۰-۷۵۰۰ به بالا
۲- دانشگاه های رده ۲ از ۶۰۰۰-۵۵۰۰ به بالا
۳- دانشگاه های رده ۳ از ۵۵۰۰ به پایین

در رشته هایی که انتخاب محدود و زیر ۵۰ محل هست شما براساس علاقه-شهر-سابقه پزوهشی از بالا به پایین انتخاب نمایید که احتمالا به چند جا دعوت میشید که تعدادش مشخص نیست.

در رشته های بالای ۵۰ انتخاب براساس گرایشتان همین مراحل انتخاب براساس علاثه مندی را دارید.

در ۵ محل که احتمالا معرفی میشید باید امتحان یا مصاحبه-امتحان بدهید.

شاهین
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۵:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  payam

مشکل اینجاست که درصد ها را میشه مشخص کرد ولی تراز به طور دقیق معلوم نیست. چون قطعا هر سال با سال قبل فرق داره.چون میانگین درصد ها و انحراف معیار اونها و…..فرق میکنه.

payam
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  شاهین

تراز براساس میانگین خطی تعیین میشه در دوره دکترا و ارشد چون تعداد شرکت کننده کمه انحراف معیار عمل نمیکنن تا سختی و آسانی دروس حساب نباد. مثلا نفر اول میانگین خطی اگه ۵۰ درصد بشه ۸۰۰۰ تا میگیره و نفر میانگین خطی ۳۰ درصد ۳۰:۵۰ ضربدر ۸۰۰۰ = میشه ۴۸۰۰ نمره تراز که با معدل موثرش جمع میشه

شاهین
فروردین ۲, ۱۳۹۵ ۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  payam

فورمول تراز
T=1000Z+5000
ضمنا این Z برای هر درس جداگانه محاسبه میشه.بعد تراز کل بر اساس تعداد مجموع ضرایب درسها تعیین میشه.البته میانگین و انحراف معیار هم فکر کنم محاسبه میشه.

.....
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۵:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  payam

آقا پیام
به نظر شما واقعا دیگه نحوه ی پذیرش تغییر کرده با این انتخاب رشته ای که گذاشتن؟
آزمونشون استاندارد نبود به این دلخوش بدیم که با توجه به اینکه تراز اعلام میشه تعداد افراد زیادی وارد مرحله مصاحبه میشن…..حالا که دیگه همه چی مثل پارسال شد.

isa
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۵:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  payam

با این اوصاف شبانه ها که با روزانه ها توی یه تراز نیستن ، پردیس هم همینطور ، لطف کنید یه ترازی برا اینا هم بگین، سپاس.

payam
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  isa

معمولا تراز شبانه هر رشته محل بویزه دانشگاه های مهم بعد از روزانه اش قرار میگیره

سما
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۴:۴۴ ب٫ظ

یه سوال، من روان شناسی ازمون دادم.حالا میتونم برای رشته های دیگه ای که متفاوت ازرشته من هستن. ولی اعلام شده که روان شناسی هم میتونه انتخابشون کنه، انتخاب رشته کنم؟؟

شاهین
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۵:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  سما

به نظرم از خود سنجش بپرسید.

مهسا
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۸:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  سما

سلام
میتونید انتخاب رشته کنید، هیچ جا نگفتن که نمیشه. اما مطمئنید میتونید توی مصاحبه از پسش بربیاید؟ تغییر رشته در مقطع دکتری زیاد توصیه نمیشه، چون اساتید نسبت به این دوستان تغییر رشته ای سختگیرتر هستن و میخوان مطمئن بشن که برای تغییر رشته دلایل و انگیزه و نیز توانایی کافی دارن.

Amir
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۴:۲۹ ب٫ظ

اونا که میگین کار اماری واقعا نهایت خوش بینی هستن
اخه دوست عزیز اگر کار اماری بود که وقتی این نامه تو بهمن نوشتم ترتیب اثر میدادن که قبل ازمون نظرسنجی کنن یا در هین ازمون فرم پر کنیم
نخیر دوستان اصلا دیگه ترازی وجود نداره شما انتخاب رشته میکنید جواب انتخاب رشتمون میاد یا قبول شدین یا نشدین برای دعوت به مصاحبه تاز اونجا که تراز نیاورد باشین مشخص میشه کف تراز نیاوردین
دقت کنین دفترچه شماره دو انتخاب رشته نه طرح اماری برای سنجش تعداد متقاضیان

رفع ابهام
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۵:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  Amir

دوست عزیز
در بند ۱ اطلاعیه چه چیزی نوشته شده؟
این انتخاب رشته صرفا برای مشخص شدن ترازهاست

دانشجو
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۳:۲۵ ب٫ظ

ایا انتخاب رشته اولیه ،ما رو محدود به کد رشته های انتخابی مون نمی کنه؟وقتی دانشگاه ها ترازهای مورد قبولشون رو اعلام کنند، ما می تونیم اونهایی که در ابتدا انتخاب نکردیم هم برای آزمون کتبی و مصاحبه انتخاب کنیم؟

رفع ابهام
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۳:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

بله
انتخاب رشته نه حقی برای شما ایجاد میکنه و نه حقی رواز شما می گیره
فقط یه جور کار آماری هست
وقتی تراز ها اعلام شد شما هر جایی که کف تراز رو آورده باشین می تونید برید

زهرا
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۴:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  رفع ابهام

ببخشید من بند را یه بار دیگه خوندم صحبت از ۲ بار انتخاب واحد نیست ؟

رفع ابهام
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۵:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

اگر تراز شما از تراز اعلامی دانشگاه ها بیشتر بود می تونید برای مصاحبه مراجعه کنید
این انتخاب رشته که ۱۷ هم انجام میدید در پذیرش نهایی تاثیر نداره

حسین رفتار حرکتی
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۲:۴۱ ب٫ظ

سلام
بعضی از دوستان نظرات جالبی دارن این راه کارهایی که به ذهن شما میرسه برای سازمان سنجش، به فکر تصمیم گیرندگان تو سازمان سنجش هم میرسه کسی که تو انتخاب رشته یه دانشگاهی رو نمیزنه به این امید که تعداد متقاضی کم بشه و تراز بیاد پایین مسلما بعد از اعلام تراز حدنصاب حتی اگه حد نصاب رو بیاره نمی تونه برای مصاحبه بره اون دانشگاه
دوستانی هم که می گن همه هر جا که آزمون نباشه رو انتخاب می کنن من با نظرشون مخالفم تو دکتری همه با توجه به شانس قبولیشون انتخاب رشته محل می کنن حالا چه اون دانشگاه مدنظرشون آزمون داشته باشه چه نداشته باشه

شهلا
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۲:۲۸ ب٫ظ

سلام،بچه ها یعنی ما بدون اینکه بدونیم ترازمون چقدهست انتخاب رشته میکنیم؟یا ۱۷ترازای شرکت کنندگان و دانشگاههارومیزنن؟خواهشا اگه کسی اطلاع داره جواب بده

آمایش محیط زیست
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۳:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  شهلا

بدون اطلاع از تراز انتخاب رشته میکنیم. کارنامه کنکور و ترازهای هر داوطلب هم قطعا بعد از اعلام کف تراز دانشگاه ها توی سایت سنجش قرار داده میشه

ماریا
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۹ ب٫ظ

شما رشتتون آمایش هستش؟؟الان دانشجوی دکترا هستین؟

حسین- زبان
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۲:۲۴ ب٫ظ

درود و تبریک پیشاپیش به پیشتازان دکتری.
کسی از مصاحبه های تربیت مدرس هم خبر داره؟
کتبی هم میگیرن یا فقط مصاحبه شفاهی؟

وحید کنترلی
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۲:۱۹ ب٫ظ

من هر وقت وارد این قسمت میشم استرس کل وجودمو فرا میگیره. یعنی واقعا دکتری انقدر مهمه که اگه قبول نشید کل زندگیتونو تحت تاثیر قرار میده!خوب یا بد یه کنکور دادیم رفت هرچند که من با این کنکورم مخالفم و اعتقاد دارم باید دکتری تو کشور ما مثل تمامی دانشگاههای دنیا بر اساس سوابق پژوهشی و در یه چارچوب مشخص باشه. حالا هم تا ۱۷ ام باید صبر کنیم تا ادامه روال کار را جلو ببریم. به نظرم به جای اینکه انقدر استرس در فضا پخش کنیم صبر پیشه کنیم و توکل بخدا. خدا خودش بهترینها را برای ما رقم میزنه.

حسین
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۱:۲۹ ب٫ظ

خوب به جای تراز براساس رتبه عمل می کردن / چه اشکالی داشت

کنکوری دکتری حقوق
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۱:۱۳ ب٫ظ

آقا پیام کجایی؟؟
یه توضحیح لطفا در این زمینه بده قربان

رفع ابهام 2
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۱:۱۱ ب٫ظ

اگر دانشگاهی ۵ ظرفیت داشته باشد حدود ۳۰-۳۵ نفر دعوت می شوند
انتخاب رشته فقط باعث میشود نفر اول و ۳۵ م (کف تراز) تعیین شود
سنجش به دانشگاه میگوید نفر اول این کد رشته ترازی معادل ۷۵۰۰ و نفر ۳۵ ام ترازی معادل ۶۸۰۰ داشته
بنابراین بهتر است کف تراز ۶۸۰۰ اعلام شود
در مرحله نهایی هر کس بالای ۶۸۰۰ بود به مصاحبه می رود

آمایش محیط زیست به 1368
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۵۲ ب٫ظ

خب عزیز من اونی که فکر میکنه کنکور خوب نداده و ترازش پایینه چه انتخاب رشته بکنه چه نکنه فرقی به حالش نمیکنه چون کسایی که ترازشون بالاست حتما انتخاب رشته میکنن و ظرفیت پر میشه و دیگه نوبت به کسایی که ترازشون پایینتره نمیرسه که بخان تاثیری توی ظرفیت و یا کف تراز اعلام شده توسط دانشگاه داشته باشن!!

بهار
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۲:۲۸ ب٫ظ

بنظر شما رشته محلی رو که به احتمال ۶۰ درصد فکر میکنیم پذیرفته میشیم به عنوان انتخاب اول بزنیم احتمال قبول شدنمان همانجا بالا هست؟

رفع ابهام 2
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

این انتخاب رشته تاثیری در قبولی شما ندارد
فقط برای مشخص شدن کف تراز است

بهار
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۳:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  رفع ابهام 2

بر چه اساس انتخاب محل کنیم؟فقط بر این مبنا که شخص آزمون اسفند رو خوب، بد یا متوسط داده میتونیم محل مورد علاقه رو بدون اطلاع از سطح تراز محلهای مورد نظر انتخاب کرد؟

رفع ابهام 2
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۳:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

فقط بر اساس علاقه
دفترچه را مطالعه کنید و ببینید به کدام گرایش و دانشگاه علاقه دارید همون ها رو بزنید
این انتخاب رشته هیچ تاثیری در قبولی شما نداره چون قبول شدن یا نشدن شما دست دانشگاه هاست
فقط با این انتخاب رشته شما به سازمان سنجش کمک میکنید تا کف تراز ها بهتر و عادلانه ار تعیین بشه
اگر دقت کنید در اطلاعیه هم آمده که این انتخاب رشته صرفا برای مشخص شدن ترازهاست ( حتی زیرش هم خط کشیده)

آمایش محیط زیست
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۳:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

فقط بر حسب علاقه انتخاب کنید. یعنی فکر کنید همه درس ها رو صد در صد زدید و نمره ترازتون شده ده هزار و با خیال راحت انتخاب رشته کنین. تاکید میکنم این انتخاب رشته فقط جهت مشخص شدن کف تراز برای هر رشته/محل هست و انتخاب رشته اصلی بعداً توسط داوطلب قابل ویرایش (با هماهنگی امور آموزشی دانشگاه ها) است.

مریم
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۳ ب٫ظ

من قبلا توی سایت ام اس ارتی پروفایل درست کرده بودم و حالا که می خواهم ثبت نام کنم شناسه کاربری و رمز عبور که همان کد ملی و شماره شناسنامه هست رو تایید نمی کنه و حتی وقتی می خوام دوباره پرو فایل بسازم قبول نمی کنه . خواهشا کمکم کنید که مشکل چیه ؟ و چه کار کنم

م حسین
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام

خب با خودشون تماس نگرفتید؟

مریم
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۳:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  م حسین

شماره تماس نداره

شاهین
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۵:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

با همان شناسه کاربری و رمز عبور قبلی برید بعد ببینید که کار میکنه یا نه.یعنی همان رمز عبور و شناسه کاربری که اول وارد سیستم کردید.
بعدش ببینید می تونید به پروفایل خودتون دسترسی پیدا کنید یا نه.
امیدارم این روش موفقیت آمیز باشه براتون.

امین
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۵ ب٫ظ

آیا میتونیم دو تا گرایش از همان رشته را انتخاب کنیم؟ یا فقط یگ گرایش را؟

حسن زاده
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  امین

دوستان در مصاحبه اساتید به مدرک ارشد شما هم نگاه میکنند.. درست است که تجمیع صورت گرفته اما هر کسی در رشته خودش شانس قبولی صدر صد دارد. منی که رشته ام ارشدم برنامه درسی است درسته در گرایشم فلسفه تعلیم و تربیت هم هست ولی دز مصاحبه فلسفه شانس خیلی کمی دارم جچون دکتری هماش تحقیق و بژوهش هست اساتید کسی را نمی گیرند که در این رشته صفر درجه باشد و کلی دردسر برای خودشان درست کنند. ما در رشته خود با کلی نمره در مصاحبه قبول نمیشویم بعد میخواهیم در رشته ای غیر از رشته خودمان قبول شویمو…. اساتید به رشته خودشان تعصب علمی دارند و هیچ وقت دانشجوی صفر کیلومتر را از رشته ای دیگر نمی گیرند.

زهرا
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  حسن زاده

برخلاف نظر شما دوست عزیز. در بخش مصاحبه با رتبه های برتر کسی که نفر سوم دکتری برنامه درسی بوده ارشدشون اموزش پیش دبستانی و دبستانی هست. این مسئله بستگی به رزومه فرد داره شاید رشته فردی تحقیقات اموزشی باشه و چون دکتری این رشته وجود نداره بیاد برنامه درسی شرکت کنه منعی براش نیست اگه که فرد بتونه نشون بده که قابلیت و توانایی کار توی اون رشته رو داره. در جواب اقا امین باید بگم فکر نمیکنم بیش از یک گرایش بتونید انتخاب کنید چون میخوان امار دستشون بیاد که برا هر گرایش وضع چجوریه

حسن زادهته زهرا
فروردین ۱, ۱۳۹۵ ۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

البته زهرا خانم این تنها مورد استثنا هست که ان هم بخاطر همبوشانی دروس اموزش \یش دبستانی و تحقیقات اموزشی با برنامه درسی هست. و ایشان هم رتبه ۳ بودند که تاثیر گذار هست. اما بنظر شما ایشان شانس قبولی در مصاحبه رشته مشاوره یا فلسفه تعلیم وتربیت را هم به همین اندازه خواهد داشت. رشته برنامه درسی مشابهات زیادی با رشته های اموزش و برورش و تحقیقات دارد بطوری که خیلی دروس مشترک در ارشد دارند ولی در رشته فلسفه و مشاوره دیگر چنین مشابهتی وجود ندارد.

امیر
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۴ ب٫ظ

به نظر من دکتری باید فقط یه ازمون بدیم تموم بشه بره مگه تا الان چه جوری اومدیم بالا. به خدا این داستان و… هم نداره

روان
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

سلام دوستان میبخشید میشه یکی بهم توضیح بده ایشااا اگه ما انتخاب رشته کنیم بعد از طرفی چون امتحان رشته ی من به نفع کسانی بود که با گرایش من یکی نبود و ما تراز خوبی بدست نمیاریم من اگه چند تا انتخاب خوب محدود کنم توی دانشگاههای تهران بعد احتمالش هست که دعوت به مصاحبه و ازمون کتبی شم یا نه هیچ جا ممکنه پیش نیاد من از این بابت نگرانم, میشه برام قشنگ توضیح بدین چون اصلا نمیدونم باید بخونم یا نه ولی تا جایی که میدونم انگاری ازمون اسفندمون چندان تاثیر گذار نیست و همچی دست دانشگاهاست, لطفا کمک کنید.

حسن زاده
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  روان

فکر کنم رشته های که تجمیع شده بودند با این انتخاب رشته به نفع کسانی هست که در امتحان از رشته انها سوال نیامده بود اگر مبنا را تراز تنها میگذاشتند شاید تراز های خوب متال ان رشته ای باشد که از ان سوال در ازمون بوده و فقط انها میتوانستند با تراز خوب هر رشته ای را بروند … ولی الان هر کس در رشته دخودش انتخاب رشته میکند یات یتمتام انتخاب کنندگان یک رشته همه تراز بایینی در گروه تجمیع شده داشته باشند اما با این روند حق شان بایمال نمیشود….اگر خواندی و حق ات قبولی قبول میشی… مسلما این روش به نفع همه است…. فقط رشته خودتان را نگاه نکنید و بعد برای عموم تصمیم گیری کنید…. منصف باشید…

روان
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسن زاده

متشکرم از پاسخگویتون, بله ۶ ماه تمام خوندم ایشااا به حقمون برسی.

دکتری
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۱۰ ب٫ظ

تعداد رشته هایی که میشه انتخاب کرد چند تا هست؟ اگر در ۵۰ تا باشه مثل سال های قبلی که مشکلی نیست. و اینکه آیا اگر کسی رشته ای را در این مرحله انتخاب نکنه و بعدا تراز را بیاره نمیتونه برای مصاحبه بره؟

آمایش محیط زیست به 90
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

خب منم دارم همینو میگم! سنجش خودش میدونه اگه اونایی که میدونن کنکور رو خوب دادن انتخاب رشته نکنن و علاقه نشون ندن اونوقت کف تراز میاد پایین و رقیباشون بیشتر میشه! واسه همین سنجش میدونه اگه کسی که میدونه کنکور رو خوب داده انتخاب رشته نکنه در اصل به ضرر خودش اقدام کرده و اگر هم اینجوری بشه خب ضرری متوجه سنجش نمیشه چون این وسط خود داوطلبا هستن که متضرر یا متنفع میشن.
در واقع میخام بگم که سنجش این دفعه اختیاارات بیشتر به داوطلبا دادن و ما داوطلبا با این کارمون (انتخاب رشته کردن یا نکردن) کف تراز و تعداد رقبامونو رقم میزنیم.

1368
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۱ ب٫ظ

شما عکس این قضیه که داوطلبای بیشتری رو شامل میشه در نظر بگیرید یعنی کسایی که فکر میکنن آزمون رو خوب ندادن بنابر برای موندن توی رقابت دانشگاه هایی را انتخاب کنند که اصلا مد نظرشون نیست. مثلا من خودم یه گرایش خاصی تو دانشگاه علامه می خوام شرکت کنم که فکر نکنم داوطلب های زیادی مد نظرشون این گرایش باشه و تعداد خیلی خیلی کمی با تراز بالا احتمال داره این گرایشو انتخاب کنند و با توجه به اینکه من آزمون را نه زیاد خوب دادم و نه زیاد بد. پنجاه پنجاهه. برای این که دستم رو نشه که داوطلب این گرایش هستم مسلماً میرم از دانشگاه های دیگه گرایش های دیگه را انتخاب می کنم.

محمد مدیریت
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸ ق٫ظ

خود من به شخصه، احساس می کنم ده اولویت خودم رو دانشکده و گرایش بدون آزمون کتبی بزنم. مثل فارابی، خوارزمی، موسسه عالی آموزش و پژوهش، و تربیت مدرس. هر انتخاب هم بخوام شرکت کنم حداقل ۵۰ هزار میگیرن. شاید هم ۵ تاشو برم.

دکتری
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد مدیریت

موسسه عالی پژوهش را مطمین هستید که آزمون نمی گیره؟

محمد مدیریت
اسفند ۲۹, ۱۳۹۴ ۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

تا الان که اعلام نکرده. اینکه آزمون کتبی بگیره بعیده. بدون آزمونش بعضی ها اینجا رو انتخاب نمی کنند چه برسه با آزمونش