اعلام جزئیات مرحله دوم پذیرش دکتری 95 سراسری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس سازمان سنجش از اعلام نتایج اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری سال ۹۵ در هفته اول اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و گفت: این نتایج به صورت کارنامه منتشر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم خدایی صبح امروز جمعه در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی آزمون نیمه متمرکز دکتری در جمع خبرنگاران گفت: طبق گزارش های رسیده این آزمون سر موقع و با دقت کامل از صبح امروز شروع شده و تعداد ۱۵۸ هزار داوطلب در ۵۴ شهرستان در این آزمون شرکت کرده اند.

وی افزود: ۴۳ درصد داوطلبان این آزمون را زنان تشکیل می دهند.

رئیس سازمان سنجش تاکید کرد: نتایج اولیه آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۵ هفته اول اردیبهشت اعلام می شود و تا ۱۰ اردیبهشت دفترچه ظرفیت های این آزمون در سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

خدایی عنوان کرد:دانشگاه ها نیز از ۱۸ اردیبهشت تا ۳۰ تیرماه مهلت دارند فرایند مرحله دوم این آزمون را که شامل مصاحبه، یا امتحان تخصصی و یا بررسی مدارک است را انجام دهند و نتایج را در مرداد ماه به سازمان سنجش اعلام کنند.

رئیس سازمان سنجس اضافه کرد: نتایج نهایی این آزمون توسط سازمان سنجش تایید و اعلام خواهد شد.

خدایی گفت: کارنامه داوطلبان این آزمون در اختیار آنها قرار داده می شود و دانشگاه ها پس از اعلام حد نصاب نمرات رشته ها مراحل پذیرش را انجام می دهند.

وی اضافه کرد:حد نصاب نمرات دانشگاه ها علاوه بر انتشار در سایت دانشگاه ها در سایت سازمان سنجش نیز منتشر خواهد شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

15 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صدیقه
اسفند ۲۰, ۱۳۹۴ ۲:۰۳ ب٫ظ

با تخصصی ۸۰و ۴۰ درصد و استعداد ۱۰ درصدی در رشته الهیات امید قبولی هست؟

راد
اسفند ۲۰, ۱۳۹۴ ۱۱:۲۵ ق٫ظ

سلام
من دنبال دفترچه f مدیریت هستم. از کجا گیر بیارم.

فیزیک 1
اسفند ۱۹, ۱۳۹۴ ۱۱:۰۸ ب٫ظ

فرم مصاحبه رو باید سنجش تایید کنه درسته؟

سارا
اسفند ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۷ ب٫ظ

ممنون از دوستانی که پاسخ دادن اعلام شده تا اخر تیر دانشگاهها وقت دارن مصاحبه هاشونو انجام بدن.یعنی از الان باید شروع کرد به خوندن دروس درسته؟خیلی وقت کمه.این ازمون که در حد کارشناسی بود و خوندنش به درد مصاحبه نمیخوره .وای استرس دارم شدید

احمدی مدیریت اموزشی
اسفند ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۹ ق٫ظ

با سلام امسال فقط یک بار ازمون هست از سال ۹۶ دوبار در سال ازمون برگزار میشود.بهتر است اظلاعات بیشتر کسب کنید.

راضیه
اسفند ۱۶, ۱۳۹۴ ۸:۴۳ ق٫ظ

با سلام
من یکی از مسئول بخش تحصیلات تکمیلی یک دانشگاه هستم و اطلاعاتم در این مورد خوبه.
همانطور که یکی از افراد گفتن شما در مرحله ی اول آزمون میدید و بعد از بررسی پاسخنامه ی شما تراز و نمره ی شما در اختیارتون قرار میگیره. در مرحله ی بعد هر دانشگاهی ظرفیت پذیرش خودش را به سنجش اعلام میکنه و شما انتخاب رشته- محل دلخواه را انجام میدید. و سنجش از بین متقاضیان گاهی تا ۸ برابر ظرفیت پذیرش هر دانشگاه برای مصاحبه به دانشگاه اعلام میکنه. بعد شما به سایت دانشگاه مراجعه میکنید و تاریخ و مدارک مورد نیاز جهت انجام مصاحبه را میبینید. بعد از مصاحبه دانشگاه نتایج را در سایت سنجش درج میکنه و اعلام میکنه که از بالاتر از چه نمره ای براش قابل قبوله. و سنجش هم پس از اعمال ضرایب آزمون کتبی و مصاحبه نتایج نهایی را اعلام میکنه. این فرایند تا شهریور تموم میشه. پس در صورت عدم قبولی مهلت دارید در آزمون آبان برای سال بعد شرکت کنید.

البته گفتن که این آزمونها دو سال اعتبار داره یعنی اگر تو آزمون اول قبول بشید و مصاحبه رد بشید با همون کارنامه میتونید تا دو سال آینده فقط انتخاب رشا=ته- محل کنید و برید مصاحبه.
البته جون سال اوله که این کار را کردن باز هم پیگیر باشید تا جزئیاتش بهتر مشخص بشه. چون ممکنه بعدا بگن دو سال اعتبار نداره. فعلا مکه اینطور گفتن.
امیدوارم مفید بوده باشه.

145
اسفند ۱۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  راضیه

به نظرم اطلاعاتتون زیاد هم کافی نبود! چون آزمون امسال اصلا ضریبی نداره که سازمان بخواد نمره اون را اعمال کنه، همه چی سر مصاحبه هست- این دانشگاهه که تعیین میکنه آزمون تو روند پذیرش تاثیر داره یا نه و چقدر.

جواد
اسفند ۱۶, ۱۳۹۴ ۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  راضیه

این بار سازمان سنجش افراد را برای مصاحبه به دانشگاه ها معرفی نمیکنه چون اصلا رتبه ای اعلام نمیشه. فقط تراز این نمرات اعلام میشه و هرکس با توجه به تراز اعلام شده از طرف دانشگاهها، خودش برای مصاحبه دانشگاه مورد نظرش را انتخاب میکنه.

امین
اسفند ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۳ ب٫ظ

وقتی تا شهریور سال دیگه تکلیف آدم مشخص نیست که می تونه توی این دوره قبول بشه یا نه، چه جوری می شه برای آزمون آبان ماه برنامه ریزی کرد؟ واقعا اینها این چیزها را نمی فهمند و یا خودشون را نسبت به این مسائل متعهد نمی دونند؟

آرمین
اسفند ۱۵, ۱۳۹۴ ۳:۴۰ ب٫ظ

شما در مرحله ی اول آزمون میدی ، در مرحله ی بعد بعد از بررسی پاسخنامه ی شما تراز و نمره ی شما در اختیارتون قرار میگیره . در مرحله ی بعد هر دانشگاهی اعلام میکنه که چه محدوده ای از نمره و تراز رو برای مصاحبه میپذیره و بعد از اون قاعدتن باید یه فرصت زمانی باشه که شما ثبت نام کنی توی سایت خود دانشگاه یا سازمان سنجش برای مصاحبه یا آزمون تخصصی . از اینجا به بعدشم میشه گفت تقریبن شبیه سال قبله .

samane
اسفند ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۵۲ ق٫ظ

سلام بله لطفا دقیق تر بگید

آرمین
اسفند ۱۵, ۱۳۹۴ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  samane

جوابمو بخونی فک کنم ابهامی نمونه :)

سارا
اسفند ۱۵, ۱۳۹۴ ۱۱:۴۱ ق٫ظ

میشه خواهش کنم روال پذیرش دانشجوی دکتری رو برای من توضیح بدین من کاملا گیج شدم.یه ازمون اولیه برگزار میشه که الان شده. بعد کارنامه میاد و دانشگاهها دعوت به ازمون یا مصاحبه میکنن. بعد ازمون دوم برای چی هست؟

sara
اسفند ۱۵, ۱۳۹۴ ۳:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام
هفته اول اردیبهشت نتایج اولیه به صورت رتبه دز کارنامه آورده میشه و مرحله دوم کامل به عهده دانشگاه هاست که تا چه رتبه ای رو مد نظرشونه و روندشون به صورت مصاحبه ست یا آزمون یا …

حسام
اسفند ۱۵, ۱۳۹۴ ۹:۳۹ ق٫ظ

بابا این چه جزییاتیه,خبرنگاری که میره مصاحبه باید سوال پیچش,کنه,اخه تراز کی اعلام میشه؟هیشکی از دانشگاه لیسانس و ارشد خبر نداره