مُهر تأیید شورای نگهبان بر طرح «سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی»

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

شورای نگهبان طرح «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی» را با اصلاحات انجام شده مغایر موازین شرع و قانون اساسی ندانست.

به گزارش پی اچ دی تست، بنابر اعلام روابط عمومی شورای نگهبان، طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی عالی کشور که با اصلاحاتی در جلسه مورخ هجدهم اسفندماه یکه زار و سیصد و نود و چهار به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ 1395/01/18 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

گفتنی است بر اساس این طرح وزارت علوم موظف است از سال آینده آزمون نیمه متمرکز دکتری  را با وزن 50 درصدی آزمون کتبی در پذیرش نهایی برگزار نماید.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

350 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ANASTASIA
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۲:۲۴ ب٫ظ
ساحل روانشناسی عمومی
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۹:۰۲ ب٫ظ

بچه ها توی طرح سنجش و پذیرش یعنی کنکور دکترای آزاد و سراسزی باهم انجام میشه؟؟؟؟

civil
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۸:۰۶ ب٫ظ

دوستان یک سوالی داشتم اطلاع داربد که آیا آبان ماه امتحان دکترا برگزار میشه و آیا همون موارد درسی اسفند ماه خواهد بود.با تشکر

پریسا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۳:۲۰ ب٫ظ

تورو خدا اقای دکتر راهنماییم کنید این خبری که تو سایته پی اچ دی تست زده زده امسال دعوت ها بیشتر از ۵ تاهست وشماها همه جارو براساسه اولویت بزننین درسته؟؟؟؟یا شایعه است؟

دک95
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۵ ق٫ظ

با سلام
لطفا جهت مشاوره کنکور ارشد و دکتری فقط و فقط از طریق سایت زیر و ادرس زیر اقدام فرمایید.
بصورت انلاین پاسخگوی شما هستم.
با تشکر
https://phdtest.ir/1395/01/%D8%AA%D8%A3%DB%8C%DB%8C%D8%AF-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4-%D9%88-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%B4-%D8%AA%DA%A9%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C/

....
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  دک95

با سلام و عرض خسته نباشید
طرح سنجش و پذیرش در اسفند ماه همین امسال اجرایی میشه؟منظورم چند ماه دیگه هست

امسال آبان هم کنکور برگزار میشه؟

پیشاپیش ممنون از راهنماییتون

ANASTASIA
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  ....

بر طبق آخرین اطلاعات دریافتی از سازمان سنجش امتحان آبان ماه ۱۰۰% صد درصد برگزار میشود و منابع آزمون مانند اسفند ۹۴ عمومی خوهد بود.برای اسفند ۹۵ شرایط و ضوابط اطلاع رسانی خواهد شد.

پریسا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۳:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  دک95

توروخدا جواببدید اگه اینطور باشه که همه رو از تاپ ترین دانشگاه تا ضعیفترین انتخاب میکنیم درنهایت خودشون که اعلام کردن اگه ترازشه دانشگاهو نیاوردی . بقیه انتخابا رو میری مصاحبه درسته؟؟

سرباز به حسین طرفدار طرح سنجش و پذیرش
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۹:۲۱ ق٫ظ

حسین جان من هم مثل شما حقوق میخونم.در طرح اومده که سوالات از مقطع ارشد طرح میشن…با این حساب به نظرت باز هم نصف سوالات رشته حقوق مثل سالهای قبل از متون فقه در سطح کارشناسی خواهند بود؟میدونی که تا پارسال که منابع دکتری تخصصی و از ارشد بودند تقریبا در تمام گرایش ها نیمی از سوالات از متون فقه در سطح کارشناسی بود…مثلا بچه های حقوق عمومی باید تمام تحریر الروضه رو میخوندن! به نظرت این سناریو تکرار میشه؟

حسین/به سرباز
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۵ ق٫ظ

بله. فکر می کنم از دروس حقوق مدنی و تجارت وااین دادرسی مدنی ومتون فقه امتحان بگیرن. زبان واستعداد تحصیلی هم سر جاش باشه.

بیکار
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۵ ب٫ظ

با سلام و احترام خدمت دوستان عزیز
کسی از دوستان رشته علوم تربیتی هست؟ رتبه بنده در بین ۳۶۵۰ نفر ۱۹۸ شده. و آیا امید به قبولی هست؟
خدمت بقیه دوستان هم عرض کنم که بنظر بنده هم شیوه کنکور امسال اشتباه بود چون آزمون دکترا را از اون حالت تخصصی خارج کردن. جالب اینه که برای مثال در رشته ماروانشناسی تربیتی برای مقطع ارشد ضریبش صفر بود ولی الان که گرایش بنده مدیریت آموزشی هست از سر اجبار روانشناسی هم خوندیم. و یا تو گرایش ما برای رشته برنامه ریزی درسی آمار در مقطع ارشد ضریبش صفر بود ولی بیچاره ها مجبور شدن بخاطر سیستم جدید دکترا آنار رو برای دکترا بخونن. خلاصهمشخص نیست چی به چیه؟؟؟؟کی به کیه؟؟؟

زهرا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  بیکار

سلام. امیدوار باشید روزانه شهرستان احتمال زیاد دعوت میشید. موفق باشید

امیر
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۳ ب٫ظ

به نظر من اعتبار دو ساله خوبه و امتحان دوبار درسال خوبه اما امتحان باید تخصصی باشه واسه دکترای تخصصی و کلا هیچ دانشگاهی امتحان کتبی واسه خودش نگیره. و با رعایت این موارد طرح سنجش و پذیرش طرح خوبی خواهد بود

Diana
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۱ ب٫ظ

اینکه امتحان دکتری برای ۲ سال اعتبار داشته باشه یک خلاقیت و یک کار علمی از سوی سازمان سنجش هستش چون در زمینه بعضی آزمون ها مثلا همین آیلتس وضعیت به همین شکل هست و طرف تا ۲ سال مهلت داره از نمره خودش برای گزارش به دانشگاه های داخلی و خارجی به عنوان نمره زبان استفاده کنه و بعد از ۲ سال دوباره باید آزمون آیلتس بده بنابراین کار سازمان سنجش یک روش نوین و عالی بود.
با تشکر از سازمان سنجش

داوطلب
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  Diana

سازمان سنجش یک طرح اشتباهی داده هر روز داره یک قسمتشو درست میکنه باز یک جای دیگش خراب میشه.اونوقت شما یک نفر از اون تعریف میکنید.جای تامل داره…

علی
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

احسنت

Diana
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

چرا نباید دفاع کنم مگه امتحان اسفند چه مشکلی داشت؟ در ضمن اگر مشکلی داشت مسئولین سازمان سنجش تشخیص میدادند و آن را لغو میکردند آیا جز این است؟ در ضمن شما ها که می گوئید چرا امتحان تخصصی نگرفتن بعد از انتخاب رشته میتوانید در امتحان کتبی که اتفاقا تخصصی هم هست شرکت کنید بنابراین امتحان در کمال صحت و صلامت برگزار شدو یک ایده جدید ونوین در پزیرش دانشجویان دانشگاهها آزمون دکتری در کمال برابری و عدالت اجرا شد امیدواریم که این روند ادامه یابد در نهایت باید در اینجا از زحمات سازمان سنجش و آموزش کشور تشکر می نمایم.

داوطلب
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  Diana

فعلا بهتره از مجلس به خاطر تصویب طرح سنجش و پذیرش تشکر کنید…

Diana
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

بله از این که اجازه دادن تا یکسال قبل از اجرای هر طرحی اطلاع رسانی بشه و تا اسفند ۹۶طرح سنجش وپژهش اجرا بشه از نمایندگان محترم تشکر میکنم که اجازه دادن آزمون امسال به این شکل توسط سازمان سنجش ارائه بشه تشکر میکنم.

sama
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۲ ب٫ظ

سلام و آرزوی موفقیت برای تمامی دوستان
سوالی داشتم از محضر دوستان: با توجه به اعلام رتبه در زیرمجموعه به صورت کلی و با توجه به اینکه گرایشهای مختلف در هر مجموعه وجود دارد، دعوت به مصاحبه به چه صورت انجام می گیرد.
با تشکر

کیومرث
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۹:۱۱ ب٫ظ

کاش استعداد تحصیلی را از کنکور حذف می کردند
دوستان چرا در تست های استعداد تحصیلی هر گزینه ای که حذف میکنم جواب است؟
امسال دقیقا با این تکنیک حدود ۱۲ درصد زدم
یعنی هر گزینه ای که احساس میکردم اصلا جواب سوال نیست همان را زدم و درصدم مثبت شد!

حجت
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  کیومرث

دوست عزیز
براساس این طرحی ک به تصویب شورای نگهبان رسیده، فقط دروس کارشناسی ارشد در ازمون متمرکز قرار بیاد و دیگه خبری از استعداد تحصیلی نیست
البته این طرح برای ورودی ۹۶ لحاظ میشه

Diana
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۸:۴۱ ب٫ظ

در تجزیه تحلیل خبر بالا از شورای نگهبان نه سخنی از لغو امتحان آبان شده نه از تخصصی شدن سوالات، به نظر بنده با توجه به اعلام یکسال قبل تغییرات پیش از هر آزمون آزمون آبان ماه برگزارخواهد شد دوستانی هم که از خود سازمان در سیستم پاسخگویی سوال کرده اند همین جواب بوده که آبان برگزار خواهد شد. دروس به صورت عمومی مانند اسفند ۹۴ و فقط وزن امتحان ومصاحبه برابر و ۵۰ – ۵۰ خواهد شد.
فقط همین، حالا دوستان پیگیری کنید از خود سازمان سنجش و از رئیس محترم سازمان سنجش سوال کنید تا این حدس و گمان ها برطرف شود.

اقتصادی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  Diana

فک نکنم عمومی باشه.آزمونی ک ضریبش ۵۰درصده بعیده عمومی باشه.آخه جالبه سنجس اینقد ابهامو میبینه.چرا قشنگ یک بیانیه نمیگه ک رفع ابهام شه.خوشش میاد جوونا رو الاف کنن.بابا ما آدمیم.سرمایه های کشور عزیزمون.

دکتر آینده
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۹:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  Diana

من هم هرچی فکر میکنم با نظر Diana موافقم. چون عقلانی تر بنظر مبرسه.احتمالا آبان ماه کنکور عمومی برگزار خواهد شد.عین اسفند ۹۴. اما اسفتد ۹۵ میشه تخصصی.چه مسخره بازی بشه!داوطلبین برگزیده واسه مصاحبه آبان ۹۵ و اسفند ۹۵ که دو تا شرایط کاملا متفاوت را گذروندند….خدایا من که گیج شدم.ولی چکارکنم..می شینم عمومی می خونم.چون فرصتم خیلی محدوده.مشکلات خیلی زیادی دارم.نمی تونم مثل بچه های دیگه کامل و طبق برنامه منظم بخونم.پس همین روزی یک ساعتو از دست ندم و عمومی بخونم.چون بعیده که آبان حذف بشه.ولی بنظرم از اسفند۹۵ میشه مثل سال ۹۳.هرکس اطلاعات دقیق داشت اینجا مطرح کنه. خدا ازش راضی باشه

حجت
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  Diana

دوستان عزیز، کاشکی طرح سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی رو از مرکز پژوهش های مجلس دانلود میکردید و میخوندید
اونجا دقیقا به این موضوع اشاره کرده ک ازمون متمرکز از دروس کارشناسی ارشده و اینکه سهم ازمون ۵۰ درصده
ازمون ابان ماه براساس اساسنامه و بخشنامه ازمون دکتری ۹۵ موجود در سایت سازمان سنجش برای ورودی های سال ۹۵ لازم الاجراست.
و این طرح سنجش و پذیرش برای ورودی های ۹۶ لحاظ میشه
تمام این موارد هیچ منافاتی با طرح تصویب شده توسط شورای نگهبان و بخشنامه دکتری ۹۵ نداره
۵۰ _۵۰ شدن ازمون هم از ورودی های ۹۶ اجرایی خواهد شد

فاطمه- م شیمی
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  حجت

احتمالا آزمون آبان هم چون جز طرح ورودیهای دکتری ۹۵ هستش از همون طریقی که اسفند ۹۴ برگزار شد؛ برگزار میشه و طرح سنجش برای ورودیهای ۹۶ هست که اگه وزن آزمون ۵۰ درصد باشه حتما هم منابع تغییر میکنه ودروس تخصصی برای کنکور دکتری درنظر گرفته میشه چون غیر ازاین دیگه معنی نداره که بخواد همین منابع باشه بادرصد ۵۰! تقریبا مشابه میشه با سال ۹۱ اگه اشتباه نکنم که وزن مصاحبه وآزمون ۵۰-۵۰ بود.

اقتصادی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۸:۲۸ ب٫ظ

دوستان ینی از اسفند امسال طرح گزینش اجرا میشه؟یا خدای نکرده دوباره مثل این کنکوریه که دادیم.من ترازم خوب شده نمیخوام انتخاب رشته کنم چون آخر داستان این کنکور معلومه چی میشه.میخوام دوباره بخونم.ولی به این امید که اسفند کنکور تخصصی بشه و این آزمونای کتبی غیر عقلانی برداشته شه

رجا
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۹:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  اقتصادی

احتمالا طی روزهای آتی رییس سازمان سنجش یه مصاحبه میکنه و توضیح میده که سال بعد تکلیف چیه
اما به نظر من بساط اعتبار دوساله و آبان و آزمون عمومی جمع میشه و کنکور در اسفند ماه سال بعد از تخصصی ها خواهد بود با سهم ۵۰ درصد
اما چرا شما امسال انتخاب رشته نمی کنید؟ حیف نیست با نمره خوبتان؟

اقتصادی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  رجا

والا تو دانشگاه دانشجوی پر تلاشی بودم.ولی جلوی چشم خودم اونایی ک ازم تقلب میخواستن بالاترین نمره ها رو میگرفتم اما من نه نمره حقمو میگرفتم بلکه در کمال ناباوری بسیار پایین تر.واقعا هزینشو ندارم صرف رفت و آمد و مصاحبه هایی کنم ک امیدی بهش نیست.

دکتر آینده
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۸:۰۲ ب٫ظ

اینجانب شاغلم.در روز فقط می توانم یک ساعت مطالعه داشته باشم.حق من وامثال من هست که از همین الان از منابع امتحانی دکترا خبر داشته باشم.بنده دوره ارشد هم دوشیفت سرکار بودم و باهمین وقت کم.اما چون منابع کاملا مشخص وبدون تغییر بود با دوسال برنامه ریزی توانستم رتبه تک رقمی بیارم.الان هم شدیدا نیازبه اطلاعات کامل دارم درمورد نحوه امتحان.آیا بازم پایه وعمومی سوال میاد؟من چی بخونم؟ از دروس عمومی شروع کردم وتا برنامه ریزی کردم یهویی انگار سوالات داره تخصصی میشه فقط؟؟خواهش میکنم مسءولین محترم یا بچه هایی که مطمءنید جوابمو بدین.امتحان عمومی دوباه برگزار خواهد شد؟ تازه داشتم خودمو وفق میدادم
..بخدا خسته شدم از این بی برنامگی…این دیگه چه وضعیه…تو ارشد همه منابع ثابته
…خسته شدم بس که به ساز اینها رقصیدیم بابا…اه

رجا
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۷:۲۵ ب٫ظ

دوستان به نظرتان دانشگاه تهران کف تراز را نصف نمره میگذارد؟

روانشناسی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۶:۴۵ ب٫ظ

دوستان من رتبه خوبی کسب کردم از لحاظ رزومه متوسطم. چون شاغلم اول شهر خودم رو زدم بعد تهران رو. میخام تهران رو بیارم اول شانسم رو امتحان کنم البته اگه تهران قبول شم یه کم برام سخت میشه رفت و امد بنظرتون چیکار کنم؟

زهراجون
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۷:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  روانشناسی

سلام.گرایشتون چیه ؟ورتبتون تقریبا چه حدودیه؟

روانشناسی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۷:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  زهراجون

روانشناسی تربیتی. ۱۲

مغان آبادی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۶:۱۶ ب٫ظ

آها باید کد ها را وارد کنم
خدا عمرتان بده
نه شوخی نکردم
من هیچ وقت مجاز نمیشدم و نمی‌دانستم روند چطوریه
امسال توانستم با سیستم جدید بالاخره مجاز شوم منتها با تراز خیلی خیلی کم

رسول
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۶:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مغان آبادی

آقا تبریک میگم که بالاخره مجاز شدین
فقط میشه بگی درصدهات چطور بود؟

مغان آبادی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۵:۴۶ ب٫ظ

دوستان
من از پیش نویس فرم انتخاب رشته پرینت گرفتم و با خودکار اولویت ها رو پر کردم، حال باید به صورت پستی تا شنبه بفرستم؟
چون اومدم اینترانتی انتخاب رشته کنم جایی نداشت که اسم دانشگاه رو وارد کنم؟
نگرانم لطفا کمک کنید

روانشناسی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۵:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  مغان آبادی

دارین شوخی میکنین :) فرم انتخاب رشته رو از سایت سنجش که باز کردین کد رشته ها رو وارد کنین جلوش اسم رشته و دانشگاه میفته

زهرا
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۵:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مغان آبادی

یعنی چی اسم دانشگاه که نباید وارد کنید وارد سایت سنجش بشید و کد رشته محلها رو که از دفترچه استخراج کردید وارد کنید وقتی کد رشته محل اول زدید با کلید tab جابجا بشید برید کد محل دوم اونوقت جلو کد اول اسم رشته و دانشگاه نوشته شده براتون. در واقع شما فقط کد رشته محل را وارد میکنید و عنوان گرایش و دانشگاه سیستم ثبت میکنه

زهره
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۶:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  مغان آبادی

پست که نیست
شما باید اینترنتی انتخاب رشته کنید

Ch
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۶:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  مغان آبادی

دکتر مغان آبادی عزیز چیزی رو نمیخواد پست کنی..در فرم انتخاب رشته باید کد دانشگاه رو در کادر مورد نظر وارد کنید خودش اسم دانشگاه رو مینویسه ..فقط چک کنید که همون دانشگاه موردنظرتون هست.موفق باشید.

سامان
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مغان آبادی

سلام
انتخاب رشته تون رو به ادرس http://www.sanjesh.orgپست کنید.
موفق باشید

سهیل
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۵:۳۹ ب٫ظ

دوستان آزمون آبان ماه سال ۹۵ برگزار میشه ؟ اگه برگزار میشه به صورت ۵۰ درصد هستش ؟ لطفا جواب بدین

علیرضا
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۵:۳۴ ب٫ظ

سلام این طرحی که مجلس تصویب کرده و شورای نگهبان تایید کرده از کی اجرا میشه منابع امتحانی چیه و چندبار توسال برگزار میشه رو کسی خبر داره؟ هر سال یه نوع آزمون با یه شیوه…به هرحال ممنونم اگه جواب سوال منم لطف کنید

داوطلب
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۶:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

از سال آینده اجرا میشه
ضمنا در این قانون اومده که هر نوع تغییری از این به بعد یک سال قبلش اطلاع رسانی بشه
طبق قانون مصوب وزن آزمون ۵۰ درصد وزن مصاحبه ۵۰ درصد
به خاطر همین بند که هر نوع تغییری باید یک سال قبل اطلاع داده بشهاین آزمون تغییر نکرد
قانون جدید رو سرچ کنید مطلب براتون روشن میشه

شهلا
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۵:۳۰ ب٫ظ

سلام من نمیتونم فایل پاسخانه ازمون دکتری سازمان سنجش رو دریافت کنم ممنون میشم فایل پاسخنامه رو واسم بفرستید مرسی ازلطفتون

حسین/طرفدار طرح سنجش وپذیرش
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۵:۱۹ ب٫ظ

تو ایران فقط ازمون کتبی جواب می ده والا غالبا توش تقلبه.

روانشناسی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۵:۳۵ ب٫ظ

موافقم کتبی تستی

حسین/طرفدار طرح سنجش وپذیرش
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۵:۱۹ ب٫ظ

علی اقا گفته طرف ۵۰ سالشه بدون مقاله و.. قبول می شه ما هیچی واندر خم یک کوچه ایم. یعنی چی؟خوب بخونه قبول شه. شما هم بخون قبول شه.

داوطلب
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۴:۳۰ ب٫ظ

من از ۴۸۰۰ نفر شدم ۲۰۰۰
نمیدونم اصلا انتخاب رشته کنم یا نه
بچه ها به نظر شما امیدی هست دعوت به مصاحبه بشم؟

داوطلب
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۶:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

کسی از عمران نیست اینجا؟

علیرضا
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۷:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

سلام به دوست عمرانی عزیز بنده رشته ام عمران است، در خدمت شما هستم

حسین/به میلانی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۴:۱۴ ب٫ظ

کی وزارت بهداشت با طرح سنجش وپذیرش مصوب مجلس مخالفت کرده . چرا دروغ می گی ؟کار زشتیه

ب
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۵:۰۹ ب٫ظ

اتفاقا وزارت بهداشت از حامیان طرح مجلس هست

پدر مصاحبه دکترا
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۳:۴۷ ب٫ظ

چهارده دانشگاه رفتم دکترا واسه مصاحبه .همه دانشگاهها خودشون الری تلری دارند.و اساتید خدا را نمیشناسن بالای بیست و چهار مقاله ای اس ای دارم و چهارتا کتاب.پارسال هرجا رفتم ردم میکردند یک سال هم سوییس بودم مسلطم به انگلیسی

روانشناسی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۴:۱۴ ب٫ظ

سنتون چقدره؟

علی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۴:۴۷ ب٫ظ

واقعا بی عدالتی تو این طرح زیاده کسایی با ۵۰ سال سن و بدون هیچ کار پژوهشی قبول میشن و ما ها اندر خم یک کوچه میگردیم!

روانشناسی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۳:۴۶ ب٫ظ

بچه ها اگه ترتیب اولویت‌ها تو انتخاب رشته مهمه پس جریان اون تعهد چیه؟؟؟؟؟

داوطلب
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۴:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  روانشناسی

کدوم تعهد؟؟

میلانی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۳:۴۱ ب٫ظ

وزارت بهداشت اعلام کرد طرح جدید مورد پذیرش ما نیست اگر هم قانون باشه امسال اجرایی نمیکنم وسال بعد هم اجرایی نخواهد شد و از مجلس جدید درخواست تجدید نظر داریم

به میلانی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۴:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  میلانی

اصلا آزمون های وزارت بهداشت جدا از آزمون های وزارت علوم هست و دو مقوله جدا از هم و کاملا مستقل از هم بودن و هستن !

رضا
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۳:۳۱ ب٫ظ

دوستان من فردا قراره برم وزارت علوم پیگیر نامه ای بشم که ۴شنبه نوشتم و دادم گذاشتن تو کارتابل رئیس.
من همون ۴ شنبه هم که رفته بودم چون یه نفر بودم مدام پاس کاری میشدم و در بهترین حالت یکی پیدا میشد و باهام همدردی میکرد. لذا واسه هرکسی که مقدوره و میتونه فردا صبح بیاد وزارت علوم. فکر میکنم اگه تعداد بیشتر از یکی دو نفر باشه قضیه رو جدی تر میگیرن. من تو نامه ای که زدم درخواست رفع ابهام از دو مساله رو کرده بودم. یکی اعتبار دو ساله ازمون و یکی هم ازمون و مفاد ازمون ابان ماه!!

باران
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۳:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

ازشما به خاطرپیگیری ممنونیم،به هرحال تناقضی که هست اینه که برای ازمون اسفند نودوچهاراگرشیوه نامه قبلی اجرابشه ورتبه بی اعتبارباشه، اعتبارکارنامه هم باید دوساله باشه،نمیشه که رتبه های برترازهمه طرف متضرر بشن

داوطلب
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۴:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

بهتره زیاد پیگیری نکنی
برو قانونی که مجلس تصویب کرده و شورای نگهبان تایید رو بخون
همون قانون از سال بعد اجرا میشه
کسی نمیتونه خلاف مصوبه مجلس عمل کنه

علی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۵:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

باسلام
آقا خدا خیرتون بده به خدا اگه تهران بودم می اومدم راستی راجع به محتوای امتحان آبان حتما اطلاعات جامعی بگیرید که آیا برگزار میشه یا نه و حتما به ما هم اطلاع بدید خیلی استرس داریم.
به امید موفقیت شما

Ch
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۵:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

ایکاش من تهران بودم..حتما میومدم.خداخیرتون بده.ایشالا که خوش خبرباشید.

Diana
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۳:۲۷ ب٫ظ

به نظر من بهترین روشی که تا کنون برای دکتری انتخاب شده همین روش امسال هستش دوستانی که گفتند چرا باید از دروس کارشناسی سوال بیاد، از ریاضی سوال آمده اون هم خیلی سخت در حد دانشجویان ریاضی در حالی که رشته بنده تا این حد با ریاضی ارتباط مستقیم ندارد اما به نظرم هر دانشجوی دکتری باید بتواند مسائل محاسباتی را حل کند خب از قدیم شنیدیم که ریاضی مادر علوم هست.اما در آزمون های قبل از سوالات تخصصی استفاده میشد که فشار کار برای امتحان را افزایش میداد و منابع زیادی باید توسط دانشجویان خوانده میشد بنده از افرادی بودم که سال های قبل از همین مدل ۵۰-۵۰ و بیشتر به نفع امتحان حمایت میکردم اما وضعیت دکتری با ارشد و کارشناسی تفاوت اساسی دارد یک دانشجوی دکتری روزی خواه نا خواه ممکن است عضو هیئت علمی یا استاد شود این دانشجو باید قدرت تجزیه تحلیل داشته باشد و این یعنی بلد باشد به سوالات مصاحبه پاسخ دهد ایده نو داشته باشد نه این که به صرف امتحان وارد این مقطع شود واین موارد تنها با مصاحبه مشخص می شود. برگزاری آزمون در دو نوبت هم تاحد زیادی به گفته سازمان سنجش میتواند از استرس متقاضیان بکاهد که یک راهکار مناسب هست این یک روش جدید و حساب شده برای پذیرش دانشجو هست در در اینجا جا دارد از سازمان سنجش جهت زحماتی که برای برگزاری این روش آزمون تشکر میکنم.

علی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۴:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  Diana

کاملا مخالفم، چون قراره یه روزی عضو هیئت علمی بشه باید ریاضی بلد باشه؟؟ این شد تجزیه و تحلیل؟؟! متاسفانه این دید که یک دکتر باید همه چیز بلد باشه کاملا اشتباهه، یکی دکتر باید در تخصص خودش حرف برای گفتن داشته باشه و لازم نیست آچار فرانسه باشه و در واقع همه کاره و هیچ کاره! چرا من باید همه چیز رو بلد باشم، اصلا مگه میشه به همه علوم تسلط داشت؟! دکترا به زبان ساده یعنی انتخاب یک هدف مشخص و مفید و کار آمد و عملی و تلاش برای رسیدن به اون نه اینکه بشینیم ریاضی و فیزیک و علوم بخونیم!!انجام یک کار درست و به نتیجه رساندن اون خیلی مفیدتر از اینه که هی بشینیم دروس پایه بخونیم!مثل اینکه به متخصص چشم بگی چون شما دکتر هستی باید از کلیه هم سر در بیاری !!! شیوه امتحان امسال یک اشتباه بزرگ و ادامه دادن اون مضحکه

علی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۴:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

کاملا مخالفم، چون قراره یه روزی عضو هیئت علمی بشه باید ریاضی بلد باشه؟؟ این شد تجزیه و تحلیل؟؟! متاسفانه این دید که یک دکتر باید همه چیز بلد باشه کاملا اشتباهه، یکی دکتر باید در تخصص خودش حرف برای گفتن داشته باشه و لازم نیست آچار فرانسه باشه و در واقع همه کاره و هیچ کاره! چرا من باید همه چیز رو بلد باشم، اصلا مگه میشه به همه علوم تسلط داشت؟! دکترا به زبان ساده یعنی انتخاب یک هدف مشخص و مفید و کار آمد و عملی و تلاش برای رسیدن به اون نه اینکه بشینیم ریاضی و فیزیک و علوم بخونیم!!انجام یک کار درست و به نتیجه رساندن اون خیلی مفیدتر از اینه که هی بشینیم دروس پایه بخونیم!مثل اینکه به متخصص چشم بگی چون شما دکتر هستی باید از کلیه هم سر در بیاری !!! شیوه امتحان امسال یک اشتباه بزرگ و ادامه دادن اون مضحکه

Diana
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۵:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

شما که از امتحان ناراحت هستید سازمان سنجش یک سازمان برنامه ریزی کننده هست و حساب شده عمل میکنه وهیچ کاری رو بی دلیل انجام نمیدهد و تجربه آنها هم از ما بیشتر است بنابراین در امتحان اسفند ماه هیچ مشکل وجود نداشته و ندارد به نظرم تا اینجا شما هم با من موافق هستید،در مورد ریاضی هم هیچ رشته ای نیست که با ریاضی ارتباط نداشته باشد حتی تربیت بدنی کسی که از پس مسائل ریاضی بر بیاید میتواند سایر مسایل را تجزیه تحلیل کند از کل به جزئ برسیم، در ضمن بهترین و عادلانه ترین روش گزینش دکتری همین روش امسال هست و هر روشی ابتدا اعتراض دارد وبا مشکلاتی همراه هست اما ایشالله بعدا کامل خواهد شد.
موفق باشید

Ali
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۵:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  Diana

با این جوابی که شما دادیم من دیگه حرفی ندارم! بفرمائید ریاضی رو تقویت کنید!

یک نفر
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۹:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  Diana

امیدوارم پس از شرکت در مصاحبه دانشگاه های مختلف و از سر گذراندن آزمون های کتبی متعدد و اعلام نتایج در شهریور ماه باز هم نظر دوستان در مورد شیوه برگزاری آزمون دکتری امسال مثبت باشه

به پدر کنکور ایران
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۳:۲۴ ب٫ظ

پدر جان سلام
آقا رشته ات چیه؟
بگو ببینیم این ۱۶ تا کنکور رو تو چه رشته ای دادی؟

پدر کنکور ایران
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۳:۵۸ ب٫ظ

سلام
من در دو گروه فنی و میان رشته ای و انسانی کنکور دادم
تغییر رشته هم داشتم
در واقع متعلق به تمامی رشته ها هستم

مریم
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۳:۲۰ ب٫ظ

دوستان من در روز ثبت نام سهمیه رو آزاد انتخاب کردم الان سهمیه م تو نتایج هم بصورت آزاد اومده هم سهمیه ی مربی
مدارک ثبت نامم هم دارم.
به نظرتون چیکار کنم
آخه نوشته اگر سهمیه ها رو اشتباه زده باشید یه سال محروم میشید.
یعنی من انتخاب رشته نکنم؟
خیلی ی ی ی ی ی ناراحتم
یکی به من جواب بده :(

الهام
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۶:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام نگران نباشید موقع انتخاب رشته اصلاح بفرمایید.

sh
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۳:۱۸ ب٫ظ

سلام دوستان
تربیت بدنی هستم.رتبم اصلا خوب نشده. نمیدونم باید امیدی داشته باشم یا نه.
ببخشید میشه لطفا بگید که بر اساس چی باید انتخاب رشته کنم؟
اولویت بندی رو ظرفیت دانشگاه ها باید بذارم یا درجه علمی دانشگاهها؟
میشه لطفا راهنماییم کنید
ممنون

ص به دوستان
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۳:۱۶ ب٫ظ

دوستان عزیز کسی از شما می دونه بالاخره تکلیف یکی شدن آزنون آزاد و سراسری با این طرح چی شد؟؟؟

saba
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۳:۰۷ ب٫ظ

دوستان اگه دکتری شبانه قبول بشیم تو مدرک ذکر میشه نوبت دوم؟ یا مدرکش با روزانه فرقی نداره؟

روانشناسی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۳:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  saba

ذکر میشه

saba
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۵:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  روانشناسی

شما مطمئنین؟

م باستان شناسی میلاد
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۵:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  saba

نه خیر در مدارک دانشگاهی دولتی به هیچ عنوان ذکر روزانه و شبانه نمی اید صرفا مینویسند فارغ التحصیل فلان رشته در فلان مقطع با معدل فلان
موفق باسبد دوستان خواهشا ی حرف رو با قاطعیت نگید
برای مطمن تر شدن میتوانید از قسما فازغ التحصیلان دانشگاه خود بپرسید
باتشکز

میلانی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۳:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  saba

یکی از مقامات وزارت بهداشت گفت ما این شیوه را اجرایی نخواهیم کرد.

کاوه
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۳:۰۴ ب٫ظ

سلام به نظر من بحث سر اجرا شدن یا نشدن یا ایراد داشتن یا نداشتن این قانون یا اون قانون نیست… هر قانونی که اجرا بشه بالاخره معایب خودش را داره الان در کل میشه هر قانونی که تصویب میشه دو ایراد اساسی وارده اول- آیا یک امتحان تستی میتونه بنیه علمی را برای مقطعی مثل دکتری بسنجه؟؟؟ دوم- اعمال سلایق شخصی اساتید در مصاحبه دکتری
اگر میشد این دو نقیصه خیلی بزرگ را رفع کرد و واقعا عدالت و مساوات برای همه رعایت بشه اونوقت دیگه خیلی از گلایه ها رفع میشه… باید سعی کرد این دونفیصه رفع بشه وگرنه به احتمال زیاد با هر قانون دیگه ای همین آشه و همین کاسه… امیدوارم با همین قانون موجود امسال هم حداقلش دانشگاهها رعایت انصاف و مروت را در مصاحبه ها انجام بدن که حداقل بعد این همه سرگردانی و بلاتکلیفی رتبه و حدنصاب و انتخاب رشته لااقل مرهمی باشه به همه این دردها

فیزیک
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۲:۵۶ ب٫ظ

دوستان لطفا یه نفر بگه اینجا چه خبره!؟
چرا هر روز که اخبار رو چک میکنیم یه خبر جدید میاد!؟
قضیه ی اعتبار دو ساله چیه؟
کجا گفته شد ازمون الان ماه منتفی شده؟
مگه میشه یک شبه تاثیر ازمون کتبی و مصاحبه ۵٠-۵٠ بشه!؟
ما اینهمه وقت گذاشتیم تا یه رتبه خوبی بیاریم، حالا بازم باید بشینیم واسه مصاحبه کتبی صد تا جزوه گیر بیاریم؟ این چه وضعیتیه! از یه سال قبل خبر بدید! اینهمه بی نظمی و بی ثباتی فقط باعث بهم زدن تمرکز و برنامه کلی دانشجو میشه که دارن واسه اخرین مقطع تحصیلی یعنی دکتری وقت میذارن! امسال واقعا کنکور بی برنامه بود، هم اینکه منابع تخصصی کنکور تغییر کرده و بود و با کلی بدبختی تونستیم از پسش بر بیایم همین که الان با اخبار ضد و نقیض دارن روحیه ما رو تضعیف میکنن

رازی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۲:۴۴ ب٫ظ

دوستان اعمال سلیقه که ممکنه همیشه باشه
بحث اینجاست که با بی نظمی اعمال سلیقه بشود یا با با نظمی؟
که قطعا مورد دوم بهتر است

علی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  رازی

دقیقا، حداقل مورد دوم اینقدر دوندگی نداره :)

پدر کنکور ایران
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۲:۱۳ ب٫ظ

دوستان اگر بنده را به عنوان پدر کنکور ایران قبول دارید کنکور دکتری امسال بی نظم ترین کنکوری بود که در طول ۱۶ کنکور از دوران کاردانی خویش تا دکتری داده بودم و به هیچ وجه جای دفاع ندارد

علی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۲:۳۶ ب٫ظ

دقیقا پدر، حرف دل مارو زدی ، درود به شرفت

Diana
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۵:۳۹ ب٫ظ

سلام پدر جان
اتفاقا قابل دفاع ترین کنکور دکتری کنکور اخیر بود

علی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۴۱ ب٫ظ

دوستانی که میگن با طرح جدید مخالفیم و چون خوندیم وزحمت کشیدیم باید طرح قبلی کامل اجرا بشه و .. خدمت این دوستان عرض کنم که دقیقا مشکل همینه که وقتی تصمیم اشتباهی گرفته میشه به جای اینکه یک اعتراض همگانی بشه و زیر بار این تصمیم نریم هرکی میره واسه خودش و خودشونو با این تصمیم اشتباه وفق میدن! یعنی اگر قانون جدید بیاد که برای دکترای سال بعد باید دروس دوره راهنمایی و دبیرستان رو هم بخونید باز اینا میرن میخونن!! گرفتن امتحان از دروس پایه اونم در مقطع دکترا چه معنی میداد که حالا باید اونو دو سال هم تحمل کنیم زیرا که عده ای رفتن و زحمت کشیدن و خوندن! از همون اول زیر بار همچین اشتباهی نباید می رفتید و حالا دارین از اشتباه دفاع هم میکنید؟! من برای یک گرایش باید دروس شش گرایش رو بخونم که تراز بیارم؟! این شد حرف ؟ این شد قانون که ازش دفاع میکنید؟! به نظرتون مضحک نیست؟! حالا چون خوندین و تراز اووردین شد قانون خوب؟! واقعا ایولا دارین

Ch
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

آقای علی آقا من خودم پارسال ازمخالفین این طرح بودم کلی هم توی همین سایت phdاعتراض کردیم به قانون جدید ولی مگه کسی به حرفای ماگوش کرد؟فک میکنید طرح قبل ازاین خیلیییی خوب بود؟میدونید پارسال چه رتبه های برتری مصاحبه رد شدن؟فک میکنید اگه ۵۰درصدی بشه همه چی آرومه؟دیگه اعمال سلیقه ای درکارنیست؟برترگزینی میشه؟نه دوست عزیز هر طرحی که اجرا بشه همین آشه و همین کاسه..ماهم مجبورشدیم توی این آزمون شرکت کنیم والان میخوایم ازحق خودمون دفاع کنیم.

علی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  Ch

با همین و آش و همین کاسه کاملا موافقم! صحبت سر این نیست که در نهایت اعمال سلیقه میشه یا برتر گزینی! صحبت اصلی اینه که خوندن دروس پایه برای امتحان دکترا واقعا عذاب آور و عجیبه و غیر قابل تحمل

علی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

باز حداقل سال ۹۳ رد شد ن در دکترا معقول تر بود و حداقل این بود که اینقدر دانشجو رو اذیت نمیکردن ، با قانون ۹۴ باید بره کلی دروس پایه بخونه، بعد تراز که اوورد باید بگرده ببینه حالا فلان دانشگاه میخواد چکار کنه، اگر کتبی میخواد بگیره باز باید بشینه بخونه و اگر نمره بیاره حالا بره برای مصاحبه!! حالا دوندگی هاش این وسط بماند، حالا فکر کن این بنده خدا وقت مصاحبه با اعمال سلیقه هم روبرو بشه! بعد این همه دوندگی و دورس عمومی خوندن!! شکل امتحان و مصاحبه ۹۳ حد اقلش این بود که اینهمه داستان عجیب نداشت ، اگه رتبه مناسب نمی اووردی که اصلا به مصاحبه نمی رسیدی و …

علی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

باز حداقل سال ۹۳ رد شد ن در دکترا معقول تر بود و حداقل این بود که اینقدر دانشجو رو اذیت نمیکردن ، با قانون ۹۴ باید بره کلی دروس پایه بخونه، بعد تراز که اوورد باید بگرده ببینه حالا فلان دانشگاه میخواد چکار کنه، اگر کتبی میخواد بگیره باز باید بشینه بخونه و اگر نمره بیاره حالا بره برای مصاحبه!! حالا دوندگی هاش این وسط بماند، حالا فکر کن این بنده خدا وقت مصاحبه با اعمال سلیقه هم روبرو بشه! بعد این همه دوندگی و دورس عمومی خوندن!! شکل امتحان و مصاحبه ۹۳ حد اقلش این بود که اینهمه داستان عجیب نداشت ، اگه رتبه مناسب نمی اووردی که اصلا به مصاحبه نمی رسیدی و

Ch
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

من کاملا موافقم که این شیوه خیلی خیلی عجیب وپردردسر وهزینه بردار وپاسترسه برا همه..گفتم که ما پارسالم کلی اعتراض کردیم.مثل روز براهممون روشن بود که چه آشفته بازاری میشه..ولی اونا کارخودشونوکردن ومارووارداین بازی کردن..الان من حرفم اینه که حالا که شروع کردن یه دوره باید اجراش کنن بی انصافیه شرکت کنندهای امسال قربانی این بی برنامگی بشن.

Ch
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

به هرحال شرایط برای همه یکسان بود..برای همه عذاب آوربود.

کریم
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

احسنت بر شما
منطقی ترین کامنت رو گذاشتید
باور کنید منم تلاش کردم ولی فکر نمی‌کردم از ترم ۱ لیسانس م در امتحان دکتری میاد!

امیر
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

من با حرف علی کاملا موافقم.

سلام
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

تو رشته های ما هم کلی اعتراض نوشتن که چه معنا داره دروس کارشناسی رو دوباره بخونیم حتی دانشگاه شیرازم به دروسی که برای رشته ما انتخاب شده بود اعتراض کرد اما اصلا گوش هیچکس بدهکار نبود .

کریمی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۲۶ ب٫ظ

ایا کسی که انتخاب رشته نماید می تواند در ازمون ابان شرکت کنه البته در صورتی که قبول نشه در این ازمون

سلام
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  کریمی

بله می تواند

حسین
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۲۵ ب٫ظ

من حقوق خوندم. اصلا امکان لغو قانون تصویبی در مجلس جدید نیست. قانون که تصویب واجرا شد یعنی دیگه تمومه.

باران
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۳:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

ببخشید به نظرشما حالا که این قانون تصویب شده وهنوز تکلیف ازمون اسفند نودوچهارمعلوم نیست،امکان داره این قانون برای این آزمون هم اجرابشه؟

سید
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۱۷ ب٫ظ

مگه ما چه گناهی کردیم که دوستان میگن مجلس جدید قانون رو عوض میکنه مگه میشه طرحی که روش چند سال بحث شده و تازه تایید شده یه شبه با مجلس جدید عوض بشه؟!!!!

ندا
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۱۳ ب٫ظ

سلام لطفا اگه کسی میدونه جواب بده اگه ما ازمون کتبی بدیم باید وایسیم جوابش بیاد بعد دعوت به مصاحبه بشیم یانه؟ هم ازمون کتبی هم مصاحبه رو انجام میدیم بعد در مجموع در نظر میگیرن؟؟؟؟؟؟؟

زهرا
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  ندا

سلام قبل از اعلام نتایج قرار بود مصاحبه و آزمون تو دو روز متوالی باشه اما بعد اعلام نتایج برخی دانشگاهها که پرسیدم تصمیم گرفتن اول آزمون کتبی برگزار کنن اواخر اردیبهشت و هرکس تو اون آزمون حدنصاب لازم کسب کرد خرداد بره مصاحبه. به احتمال قوی در هفته آینده دقیقا اعلام میشه

سید
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  ندا

مجموع رو در نظر میگیرن

پریا
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۱۲ ب٫ظ

بنظرتون امتحان سراسری و ازاد یکی میشه تورا خدا جواب بدین

ب
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  پریا

بله یکی میشه رتبه های پایین تر میرن برای مصاحبه دانشگاه آزاد

افشین قنبری
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۴ ب٫ظ

چی شده؟!!! :D

آرزو
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

باز دوباره مجلس جدید که بیاد قانون رو عوض میکنه
خیلی خودتونو درگیر نکنید.

سید محمد حسین
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

کی این حرفو گفته. اصلا این حرف درست نیست

حسین
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

قانونی که تصویب شد تغییر نمیکنه

خودش
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

چندتا دانشگاه برا مصاحبه دعوت میکنه؟
۵تا؟
یعنی اگه مثلا هر ۵تای اولی رو مجاز شدیم دیگه دانشگاههای بعدیش دعوت نمیکنن؟ اگه اینطوریه که باید تو انتخاب پنجممون دقت کنیم.
رتبه ۳۷ الهیات

سید محمد حسین
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

بچه ها بیایید یه نامه بزنیم که ازمون کتبی هر دانشگاه نگیره میدونید چقدر منابع اساتید و کتابها مختلف هستن

..
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۸ ب٫ظ

منم موافقم یه نامه کتبی تنظیم کنیم هر کی تهرانه حضوری ببره خواهشا اقدام کنیم تا دیر نشده

رضا
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  ..

من نامه نوشتم همون ۴ شنبه که رفتم وزارت علوم. فردا هم قراره برم جوابشو بگیرم از معاونت برنامه ریزی وزارت علوم.

اقتصادی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

خدا کنه قبول کنن

Ch
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

دروووود
امیدوارم تاثیری داشته باشه..چرا ما بایداینهمه هزینه کنیم؟؟

سید
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

لطفا ما را در جریان بگذارید

کاوه
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۷ ب٫ظ

واقعا همینه… خوندن آزمون کتبى در دانشگاه میشه گفت غیر ممکن به نظر میاد با این همه سلیقه و استاد و جزوه مختلف… حالا اینا به کنار شما فرض کن در عرض مثلا دو هفته ( تازه اگر بر فرض تداخل آزمون نباشه) باید مثلا ۵ بار امتحان یک درس را بدى واقعا عذاب آوره… الان به نظر میاد دانشگاه هایى که عاقلانه تصمیم بگیرن آزمون کتبى ندارن مثل امیرکبیر

سلام
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۲:۲۱ ب٫ظ

خوب بعد چه جوری از بین این همه مجاز شده دانشجو بگیرن آخه؟
میشه از این همه آدم مصاحبه گرفت آخه چه حرف ها

حسین/توجه توجه/عاقلانه فکر کنیم./طرفدار طرح سنجش وپذیرش
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۹ ق٫ظ

رییس سازمان سنجش گفته بود ازمون عمومی اعتبار دوساله داره. ایا این ازمون عمومی بود؟این از تخصصی هم تخصصی تر بود چون باید به همه گرایشا مسلط بودی. یعنی خود ازمون حرفای قبلی رو نقض می کرد. منم فکر نمی کنم اعتبار دو ساله ای در کار باشه. رییس سازمان سنجش بر اساس توافقات قبلی یه حرفایی زده بود و اصلا تو دفترچه هم نیومده.

علی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۳ ب٫ظ

موافقم! مسلط بودن به تمام گرایشات واقعا چه معنی میده؟! اونم برای آزمون دکترا، شیوه آزمون اسفند جای هیچ دفاعی نداره

Ch
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۰۳ ب٫ظ

ببین دوست عزیز این امتحان اگه هرجوری بود خیلیا براش تلاش کردن..برنامه ریزی..صرف وقت..درس خوندن..شب..روز..من نمیدونم چه تعدادی همینجوری رفتن سرجلسه ولی خیلیا که الان رتبه های خوبی آوردن اینجوری نبوده..من خودم بشخصه همونقدر برااین آزمون انرژی گذاشتم که اگه ۵۰درصدی بود میذاشتم..پس الانم مااونطوری امتحان دادیم که اونا خواستن .اونام باید سرحرفشون بمونن و اعتباردوساله رودرنظربگیرن..

اقتصادی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  Ch

مگه اونایی ک قبلا با نبود اعتبار دوساله تلاشنیکردن چیزی از دست دادن؟شما مصاحبتو میری.این ی جور پوآن میشه واسه ی عده همه باید تو یک فرصت برابر و شرایط برابر مقایسه شن.نه دو دوره و شرایط نابرابر.

Ch
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  اقتصادی

دوست عزیز حتما شرایط دو آزمون یه جوره که این اعتباررودرنظرگرفتن.

حسین/توجه توجه/عاقلانه فکر کنیم./طرفدار طرح سنجش وپذیرش
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

این که ثباتی باشه بهتر از بی ثباتی ووضعیت امساله. دانشگاه ها اومدن منابع رو گفتن ترازو نگفتن وبعد منابع متفاوت است. تا حداقل ۱.۵ نیم اینده شما اطلاع ندارید تراز کجا رو اوردید وبعدم که خرداد و امتحانات و مصاحبه ها. پس چطور طرف وقتی دانشگاه محل اوردن تراز رو نمی دونه منابع رو بخونه. این همه کتاب رو کی می خونه. این خودش یه نوع بی عدالتیه. واقعا از چی ادم باید دفاع کنه؟

Diana
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۴ ق٫ظ

دوستانی که در سایت سازمان سنجش عضو هستند خواهش میکنم بپرسید امتحان آبان برگزار میشه یا نه و زمان مصاحبه و اعلام نتایجش کی هستش؟
خواهش میکنم بپرسید

samira
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  Diana

سلام من پرسیدم، جواب دادن طبق روال اعلام شده برگزار میشه و اگر تغییری باشه، متعاقبا اعلام می شه.

Diana
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  samira

ممنون از جواب شما به خدا کلی استرس داشتم چیزی که زیاد هست شایعه هست مردمو زنده شدم آخه رو آبان حساب باز کرده بودم.
خبر خوبی بود دوست گرامی موفق باشید.

Arash
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۹ ق٫ظ

واقعا امسال نه استاندارد بود نه برنامه ریزی دقیقی داشت از همه بدتر اینکه وجه دکترا رو کاملا از بین رفته با دعوت همه به انتخاب رشته و مجاز شدن به طوری که الان یکی رو میشناسم که بدون مطالعه مجاز شده و وقتی باهم صحبت کرد میگه قبول شدن دکترا کاری نداره
واقعا این خیلی مزحک که من و سایر دوستانی که واسه ازمون خوندن یا مقاله کار کردن یا حداقل کار پژوهشی کردن مدرک زبانی دارن یا حداقل تازه فارغ التحصیل شدن با سایر افراد که به ناحق و فقط به خاطره طرح سنجش مجاز شدن در یه ردیف قرار گرفتیم تا اینقدر وجه دکترا اومده پایین تاسف اور

ف
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  Arash

بابا این چه حرفیه! اگه همه مجاز به انتخاب رشته شدن برای کار اماریه. سنجش از این اطلاعات استفاده میکنه و به دانشگاه بالاترین و پایین ترین ترازی که یه رشته رو انتخاب کردن میگه و دانشگاه ها بر این اساس کف ترازهاشون رو اعلام میکنن. بنظر من ایراد اساسی طرح فعلی اینه که منابع ازمون کتبی برا هر دانشگاه فرق داره و کاملا مشخص نیس. یعنی چی دکترا قبول شدن کاری نداره مجاز شدن قبول شدن نیس. مهم اینه که شما ترازت خوب باشه و تو ازمون کتبی و مصاحبه دانشگاه مورد نظرت قبول شی.

علی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  Arash

دقیقا، امتحان دکترا رو در سطح فوق دیپلم اووردن پایین،

اقتصادی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  Arash

بله راست میگید برای منم آزار دهنده بود کک با ۱۱ماه خوندن با کسی ک دو هفته خوندم دارم سر امتحان کتبی بحث میکنیم.

فرهاد-2107
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  اقتصادی

مطمئن باشید شما که ۱۱ ماه خوندید در امتحان کتبی دانشگاه ها موفق ترید

سلام
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  اقتصادی

منابع مرداد اعلام شده شما چجور ۱۱ ماه خوندید

به Arash
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  Arash

چرا بدون اطمینان از صحت و سقم حرفهاتون ، کامنت میذارید ؟ کی گفته همه مجاز شدن ؟ لطفا برو نظرات بخش انتشار نتایج اولیه آزمون دکترا در همین سایت رو به طور کامل بخوون ، خیلی ها بودن که نوشتن ترازشون ۷۶ و حتی پایین تر شده و اصلا مجاز نشده اند ! خواهشا با منطق و مستند صحبت کنید !!!!! با تشکر

Arash
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  به Arash

شما مستند صحبت کنید فکر کنم شما هم عضوی از همون گروه هستین که با تراز پایین و بدون هیچ مطالعه ای مجاز شدین؟
با تراز ٧۶ هم می خواستین مجاز بشن؟!!!! دیگه واویلا بود
با این ازمون با این نحوه پذیرفته شدگان اعتبار و وجه دکتری کشور را هدف گرفتن و واقعا تمام دوستانی که چه فقط مطالعه کردن چه کار مختلف پژوهشی انجام دادن چه هم مطالعه کردن چه هم کار پژوهشی انجام دادن دلسرد شدن

به Arash
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  Arash

باز هم پیشداوری کردین ! باز هم زود قضاوت کردین ! امسال سومین سالی بود که من با رتبه یک رقمی قبول شدم و علیرغم داشتن رزومه ی بسیار عالی و مقالات علمی پژوهشی متعدد ، پژوهش ها و نوآوری های علمی پژوهشی و داشتن کتاب و معدل های بالاتر از ۱۷ در تمامی مقاطع تحصیلی و پایان نامه ۱۹ با درجه عالی و مدرک زبان و غیره ، به دلیل سوگیری های بعضی از دانشگاه ها در جلسات مصاحبه ها ، حقم پایمال شده تا الان ! ضمنا امسال رتبه ام ۲ شده !!!!!

سلام
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  به Arash

من که باور نمی کنم خدایا

کاوه
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  به Arash

دوست عزیز واقعا براتون متاسفم که اینجور درحق شما بی انصافی شده…. و درضمن با این کامنت شما که دیگه حسابی ما رفتیم برای خودددددددددمون

سالار
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۶ ق٫ظ

سلام.
یعنی سال بعد منابع و گرایش ها به حالت سابق برمیگردند؟ هر کی رشته خودش را امتحان میده؟ کاش این جوری بشه

علی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  سالار

امیدواریم که اصلاح بشه و منابع و گرایش ها برگرده به حالت سابق، الان فاجعه شده

دو سال اعتبار
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۹:۵۸ ق٫ظ

عنوان درخواست :
عمومی | دکتری – طرح سنجش و پذیرش
متن درخواست :
با سلام و احترام
مُهر تأیید شورای نگهبان بر طرح «سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی» با این اوصاف اعتبار دو ساله ازمون دکتری ۹۵ ملغی میگردد؟؟ با سپاس
تاریخ ارسال پاسخ :
١٣٩۵/٠١/٢٠-٠٩:٣٩
پاسخ :
با سلام
در حال حاضر ملاک اعتبار آزمون دکتری بر اساس شیوه نامه اجرایی آیین نامه آزمون ورودی دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۵ انجام می شود و در صورت هرگونه تغییری از سوی مجلس محترم شورای اسلامی در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.
برای مشاهده شیوه نامه اجرایی آیین نامه آزمون ورودی دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۵به این صفحه از سایت سازمان مراجعه نمایید. http://www.sanjesh.org/FullStory.aspx?gid=13&id=2316
با سپاس

حسین/طرفدار طرح تصویب شده سنجش وپذیرش/عاقلانه فکر کنیم
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۳:۱۷ ق٫ظ

به نظرم پایان نامه ها هم بیشتر از سر باز کردنه . دقت داشته باشد اکثر اساتید فقط می خوان از سر باز کنن. گفتم اکثر .یعنی شما هرچه زودتر بنویسید و یه تصحیحی بشه وبره وتموم.

حسین/طرفدار طرح تصویب شده سنجش وپذیرش/عاقلانه فکر کنیم
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۳:۱۵ ق٫ظ

دوستان عزیز بهترین طرحه . برید اول بخونید بعد. تو ایران فقط وفقط ازمون جواب می ده اونم کتبی چه تستی چه تشریحی . تشریحی هم زیاد جالب نیست. یه شاگردی بود یه استاد درسو داده بود ۵. یه استاد دیگه داده بود ۱۶ . مگه می شه؟مگه داریم ؟

به حسین
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۶ ق٫ظ

باسلام دوست عزیز
حرفاتون کاملا منطقی ودرسته البته بنظر بنده ،موفق وپیروز باشید.

سالار
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۰ ق٫ظ

حالا اسفند ماه دیگه هر کی رشته خودشه امتحان میده درسته؟ خیلی عالیه بهتر از این نمیشه.

حسین/طرفدار طرح تصویب شده سنجش وپذیرش/عاقلانه فکر کنیم
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۳:۰۹ ق٫ظ

رتبه ۱ ازمون ، فارغ التحصیل رتبه اولی صنعتی شریف با کلی مقاله همین پارسال رد شد چرا که بعضی اساتید گفته بودن از رفتار وحرکاتش خوشمون نیومد .این انصافه یا نابود کردن افراد؟.

حسین/توجه توجه/لطفا عاقلانه فکر کنیم.
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۳:۰۶ ق٫ظ

چرا بعضیا می گن هیچی به هیچی؟خوب چرا دنبال اعتبار دوساله ان . امسال شرکت کردن وامسالم قبول شن . حالا اگر قبلا وزارت علوم گفته اعتبار دو ساله مشکلی نیست. این ازمون رو براش اعتبار دوساله بدن. برای ازمون ابان ۹۵ واسفند ماه طرح مجلس رو اعمال کنند یا برای ازمون اسفند ۹۴ وابان ۹۵ اعتبار دوساله رو لحاظ کنن و برای اسفند ۹۵ طرح مجلسو پیاده کنن. دوستم ارشد بهشتی روزانه می خوند و۲ ساله پیاپی با وجود داشتن مقاله (۴ مقاله) که خودش نوشته و تقلبی هم نکرده با رتبه تک رقمی ازمون سنجش رد شد . پس بعضی دوستان بهتره زیاد خوشحال نباشن که بریم مقاله بنویسیم و… که اعتبارش دوساله .کاملا یه چیز شانسی هست . از بستگان ما که استاد دانشگاهه می گه ،ممکنه از شما خوششون بیاد و انتخابت کنن یعنی همه چی شانسیه تقریبا. معدود افراد هستند که واقعا انصاف دارند ولی اکثرا تا دانشچوی خودشونو ببینن به سمت او متمایل می شن .

محسن
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۹ ق٫ظ

درود بر شما

حسین/توجه توجه/لطفا عاقلانه فکر کنیم.
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۲:۵۷ ق٫ظ

دوستان خودتون شاهد بی برنامگی امسال هستید که چه وضعیه واصلا حتی معلوم نیست به هرکی چه نمره ای می دن بعد امتحان تخصصی و اصلا کی تصحیح می کنه و هزار تا ایراد داره مانند مطالعه کلی کتاب برای هر دانشگاه در حالی که شما امتخاب دانشگاه کردید ولی معلوم نیست طراز هرکداوم چقدره برای دعوت وشما باید بیش تز یک ماه منتظر باشید. تصحیح اوراق که کلی وقت بره وبرای یه ازمون داخلی دانشگاه در پایان ترم که یه استاد تصحیح می کنه کلی ایراد می گیرن چه برسه این وضعیت که ۱۰۰ درصد فردا این اعتراضه که برگه های دانشجوهای خودشون رو تصحیح نکردن ونمره دادن یا خوب تصحیح کردن . انقدر بی برنامه است که هنوز اعلام تراز مونده ماه بعد . ازمون عمومی رو واقعا اعتبار دو ساله بهش می دن؟اونم ازمونی که ده تا گرایش رو کردن تو یه دفترچه. بعضی دوستان من کلی مقاله و… داشتن که رد شدن وکسایی که فکر می کنن مقاله داشته باشن ۱۰۰ درصد قبولن به این فکر نمی کنن که دانشجوی دانشگاه خوب مثل تهرانم مقاله داره و اولویت ۱۰۰ درصد با دانشجوی دانشگاه برتر است ولو بدون مقاله وبه عینه دیده شده که فرد فاقد حتی یک مقاله به دلیل این که صرفا دانشجوی دانشگاه .. است پذیرفته شده در حالی که رتبشم تعریفی نداشته. نمونه هاش زیاده .خیلیا فکر می کنن این حرفا الکیه. در حالی که عین واقعیته وبعضا خود اساتید هم اذعان دارن که تمایلشون به دانشجوی خودشونه . چرا؟جون غالبا چیزی رو… ادامه نظر»

باران
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۵۷ ق٫ظ

دوستان این چه وضعیه؛ چرا اعتراض نمی کنیم ، والله باید جمع بشیم بریم در سازمان سنجش ببینیم تکلیفمون چیه، این همه وقت گذاشتیم دروس عمومی خوندیم الان هیچی به هیچی….

پریسا
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  باران

واقعا.

سید محمد حسین
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۲۲ ق٫ظ

دوستان من نمیدونم که ابان ازمون برگزار میشه یا نه ولی طبق پرسش های من این قانون مجلس از مهرماه اجرایی هست یعنی قطعا ۵۰-۵۰است. و اینکه اعتبار دو ساله کنسل میشه و تو دفترچه هم نیومده. چون از قبل پیش بینی کرده بودن که طرح مجلس رای میاره

ب
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۵ ق٫ظ

گفتنی است بر اساس این طرح وزارت علوم موظف است از سال آینده آزمون نیمه متمرکز دکتری را با وزن ۵۰ درصدی آزمون کتبی در پذیرش نهایی برگزار نماید.قانون وزارت علوم را موظف به اجرای طرح مصوب مجلس کرده است

هفت
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  ب

کنکور اسفند ۹۴ وزن چند درصدی داشت؟

دکتری
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۰۹ ق٫ظ

سلام
نمیشه گفت که آزمون امسال بی تاثیرهست چون رتبه و تراز برای دعوت شدن به دانشگاه معتبر و همچنین روزانه و نوبت دوم تاثیر گذار هست.

پدرام
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۹:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری

رتبه ازمون ملاک پذیرش نیست
بالای کارنامه را بخونید

دکتری
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  پدرام

رتبه ملاک قبولی نیست ولی تراز ملاک دعوت شدن به دانشگاه های خوب هست و همچنین روزانه یا شبانه و…..

به دکتری
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

رتبه و تراز نسبت معکوسی با هم دارن ! کسی که رتبه تک رقمی کسب کرده ، تراز خیلی بالایی هم آورده !!!!!

به پدرام
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  پدرام

رتبه و تراز ، نسبت معکوسی دارند ! کسی که رتبه تک رقمی کسب کرده ، تراز بالایی هم آورده !!!!!

کاوه
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۰:۵۳ ق٫ظ

وقتى گفته میشه تاثیر صفر داره یعنى دانشگاه ها در حد نصابى که قراره دهه اول اردیبهشت اعلام بشه نتیجه آزمون سنجش را لحاظ نخواهند؟؟؟؟؟

پدرام
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۳:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  کاوه

منکر رابطه معکوس ترازو رتبه نیستم
منتها کف تراز مهمه نه سقف ش

حمید
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۰:۴۴ ق٫ظ

دوستان عزیز من نظرات رو خوندم.به نظرم در هر صورت فرقی نمیکنه که آزمون چه تغییری بخواد بکنه.کسی که داعیه قبول شدن در دکتری رو داره،در درجه اول باید زبان و استعداد خوبی داشته باشه،در درجه دوم،به تمام دروس تخصصیش مسلط باشه و سوم که از همه مهم تره،اهل پژوهش باشه و ملاک پژوهش هم تعداد مقالات و ایناست.به نظرم اینکه سهم آزمون بشه ۵۰-۵۰ به نفع اوناست که میخوان بلانسبت تنبلی کنند.چون دیگه میدونن باید منابع خاصی رو بخونن و پژوهش هم به اون صورت نیاز ندارند.

Taraneh
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۰:۴۴ ق٫ظ

با حساب اینکه ۵۰ درصد امتیاز نهایی رو میذارن برای کنکوری که سازمان سنجش برگزار میکنه، پس سوالا باید تخصصی تر از این آزمون اخیر باشه، ممکنه آبان آزمون برگزار شه ولی بعیده مواد امتحانیش مثل این آزمونی که دادیم باشه، به نظرم اونایی که برای آبان برنامه ریزی کردن تا اطلاع رسانی های بعدی صبر کنن…

علی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  Taraneh

امیدواریم که تخصصی تر بشه و بساط این دروس پایه جمع بشه

سروش
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۰:۲۷ ق٫ظ

سلام دوستان
خواهشا کسی راجب موضوعی اطلاعی نداره اطلاعات غلط,به کسی نده باعث کمراهی و اظطراب کسی نشه. دوستان شیوه نامه اجرایی ازمون ۹۵ کامل بخونید همه چیز مشخصه. اطلاعیه در سایت سازمان سنجش موجوده بند ۲ اعتبار دو سال کارنامست. اونا خودشون میدونن خیلی ها برنامه ریزی کردن . مطمین باشین حق کسی پایمال نمیشه. خیلی ها برا اعتبار دو ساله ازمون دادن . خب مگه برا سازمان سنجش کار داشت تو این مدت ی اطلاعیه بده و نظرشو راجب اعتبار دو ساله اعلان کنه. همه چیز طبق اخرین شیوه ی اجرایی ازمون دکتری,۹۵ خواهد,بود.

amin
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  سروش

پاسخ سازمان سنجش آموزش کشور به درخواست شما
عنوان درخواست :عمومی | دکتری – مدت زمان اعتبار ازمون phd 95متن درخواست :درود و وقت بخیر
طبق گفته رییس سازمان سنجش مبنی بر اعتبار دو ساله ازمون دکتری ۹۵، ایا هنوز این اعتبار ۲ ساله است یا کنسل شد؟تاریخ ارسال پاسخ :١٣٩۵/٠١/١٧-١٢:٠٠پاسخ : با سلام
ملاک اطلاعیه ودفترچه امسال می باشد
با سپاس

احسان
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۴:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  amin

سال بعد میگن،ملاک دفترچه سال جدید است….

رضا
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  amin

اقا منم همین سوالو پرسیدم و همین جواب رو هم گرفتم. اما مشکل همین جاست که در هیچ کدو از دفترچه ها هیچ مطلبی راجع به ۲ سال اعتبار گفته نشده. من حضوری هم رفتم وزارت علوم و گفتن ملاک اون چیزی هست که تو دفترچه های ۱ و ۲ اعلام شده و ما هم توش دخیل بودیم. اون اعتبار ۲ ساله رو سازمان سنجش تو اولین اطلاعیش زده رو سایت و تو دفترچه ها هیچ خبری ازش نیست

دو سال اعتبار
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

تو شیوه نامه که بیان شده و همین به دانشگاهها ابلاغ شده.

مریم
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  سروش

خیلی عالی و منطقی مطرح کردید. کاملا موافقم!!

سلام
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  سروش

مطمین باشین حق کسی پایمال نمیشه. اینو خیلی خوب اومدی نه که امسال حق هیچکس ضایع نشد

هستی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۰:۱۰ ق٫ظ

سلام.
اقا امین خبرتون کاملن موثق هست؟

amin
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  هستی

درود، این مصاحبه های صورت گرفته شده:
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: تغییرات قانون پذیرش در مقطع دکتری شامل آزمون اسفند ماه ۱۳۹۴ نخواهد شد.

ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: آزمون دکتری نیمه متمرکز که در اسفند ماه ۹۴ برگزار می شود برای ورودی مهر ۹۵ است و از آنجایی که در قانون جدید سنجش و پذیرش دانشجو آمده است که تغییرات باید حداقل یکسال قبل اطلاع رسانی شود، این آزمون شامل تغییرات جدید مصوبه مجلس نمی شود.

وی اضافه کرد: ورودی های سال ۹۵ بر اساس ضوابط فعلی پذیرش می شوند و اگر مراحل تصویب قانون طی و قانون نهایی شود، قطعا تغییرات جدید آن برای ورودی های سال ۹۶ قابلیت اجرایی خواهد داشت.

خدایی خاطرنشان کرد: پس از اینکه قانون ابلاغ شد سازمان سنجش تغییرات آزمونی را برای آزمون آبان ماه سال ۹۵ و ورودی های سال ۹۶ اعلام خواهد کرد.

مریم
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  amin

دوست عزیز متن خبر رو کامل بذارید خوب!!
دوستان اصلا نگران نباشید و به شایعات هم توجه نکنید!! کلیات آزمون که به تصویب رسیده به همین شکلی هست که امسال بود یه تغییرات جزیی انجام شده که فکر نمیکنم در اصل موضوع تغییری ایجاد کنه! شما مبنا رو بر اساس کنکور امسال بذارید و هر کی قصد خوندن برای آبان رو داره به نظر من وقت رو تلف نکنه!!
اینم لیک کامل مصاحبه ای که آقا امین گذاشتن
http://www.mehrnews.com/news/3011330/%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D9%82%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D9%81%D9%86%D8%AF-%D8%A7%D8%B9%D9%85%D8%A7%D9%84-%D9%86%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF

هستی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۰:۰۹ ق٫ظ

هوراااااااااااااااا
یعنی ابان کنکور برگزار میشه؟

amin
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  هستی

پس آبان کنکور حتما برگزار میشه ولی این که طرح سنجش از آبان اجرایی بشه در هاله ای از ابهامه، چون این طرح آذر ۹۴تصویب شده، در ضمن یکی از بندهای این طرح: تعیین تعداد دفعات برگزاری آزمون متمرکز در هر سال و مدت اعتبار آن است، وقتی از سازمان سنجش پرسیدم درباره ی اعتبار آزمون امسال گفتن ملاک ما آخرین تغییرات و دفترچه یا پیک سازمان سنجشه

امین
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۴ ب٫ظ

درود، کنکور آبان حتما برگزار میشه، و تغییرات ۵۰-۵۰ از کنکور آبان اجراییست،
خبر موثق

مونیکا
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  امین

میتونید منبع خبر موثق رو بگیدو اینکه با
جزئیات بیشتر.ممنون

علی
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۱ ب٫ظ

دوستان زیر کامنت اعلام کنن تا حالا چند بار کنکور تو عمرشون دادن ببینیم کی رکورد داره :)

مهرآزاد (زبانم...)
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

۹۰ تا حالا

پدر کنکور ایران
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۸ ب٫ظ

من قبل نتایج در یک پست خدمت دوستان گفتم
۱۶ بار
از کاردانی تا دکتری

به پدر کنکور ایران
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۰:۲۸ ق٫ظ

با سلام ،دوست عزیز تلاش وجسارتتان برای بازگو کردن این مطلب قابل ستایش هست آفرین برشما.

پدر کنکور ایران
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۰:۵۵ ق٫ظ

خواهش میکنم
البته درسته ۱۶ بار کنکور دادم اما نصف این کنکورها به خاطر این بود که فقط میخواستم در دانشگاه الف باشم
و مدارک کارشناسی و ارشد خود را از دانشگاه تهران اخذ نمودم

علی
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۰:۳۳ ق٫ظ

تبریک مخصوص میگم پدر کنکور، شخصا پدر کنکور رو در اووردی :)

زهرا
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۰:۳۸ ق٫ظ

من ۹ بار البته پدرجان همه رو روسفید کردن و دیگه زشته ما حرف بزنیم جلوشون

دانشجو
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

۱۱ بار تا حالا

Taraneh
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  علی

پنجمین کنکورمه و بعیده آخریش باشه…

desperado
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۱ ب٫ظ

باسلام .
به نظرم امسال دو بار کنکور میدیم . کنکور آبان و اسفند و این طرح برای کنکور اسفنده نه آبان ماه

جواد
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۰ ب٫ظ

عنوان درخواست :
عمومی | دکتری – اعتبار کارنامه تا دو سال
متن درخواست :
سلام و خسته نباشید این که گفته می شود اعتبار این کارنامه امسال تا دو سال است یعنی چی؟؟؟
تاریخ ارسال پاسخ :
١٣٩۵/٠١/١٩-١٠:٠۶
پاسخ :
با سلام
در حال حاضر ملاک اعتبار نتیجه اولیه ازمون دکتری مطابق با شیوه نامه اجرایی ایین نامه ازمون ورودی دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۵ بوده و در صورت هرگونه تغییر از سوی مجلس محترم شورای اسلامی از طریق سایت اطلاع رسانی خواهد شد
با سپاس

مونیکا
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۲ ب٫ظ

مطمئنا سازمان سنجش میدونه که خیلی ها مثل من برای آزمون آبانماه برنامه ریزی کرده ایم! هم سازمان سنجش و هم دانشگاه ها از این لایحه که به تصویب شورای نگهبان رسیده اطلاع داشته اند،پس چه دلیلی داره که آزمونی رو تنها برای یکسال برگزار کنند ؟ جز اینکه این ازمون امسال به صورت آزمایشی اعمال شده تا اینکه اگه نتایجش مثبت و رضایت بخش بود به همین شبوه اما به صورت ۵۰-۵۰ برگزار بشه؟آِیا با این ۵۰-۵۰ شدن میخوان که تاثیر سنجش و مصاحبه رو در قبولی برابر بکنند؟ اگر اینطوره چرا باید آزمونی رو تنها برای یکسال اعمال کرد که در اون مصاحبه تعیین کننده تر از رتبه اس. این تصمیمات کی و چجوری و با چه فکری گرفته میشه ؟

جامدار
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۲ ب٫ظ

واقعا سال پیش خیلی منظم تر بود
امسال که اصلا نفهمیدیم چی به چی هست
هر روز یه خبر

میثم
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۹ ب٫ظ

دوستان بیخودی رو آبان حساب باز نکنید
هر کی هر رتبه ای داره و هر ترازی بره انتخاب رشته اش رو بکنه که اصلا معلوم نیست آبانی در کار باشه
از ما گفتن

مونیکا
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۰ ب٫ظ

تا جاییکه روال برگزاری آزمون هادر این چند سال نشون داده آزمون آبان ماه سر جای خودش باقی هست و برگزار میشه و حداقل اگه بخواد عملی نشه برای سال بعده.چرا هیچ ارگان یاسازمانی پاسخگوی مشکلات داوطلبان نیست

حقوقى
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۹:۴۲ ب٫ظ

اصلاحات چه مواردى هستند؟؟؟!!!

مریم
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۹:۰۲ ب٫ظ

بابا برای چی این همه شایعه درست میکنید؟ آخه کی گفته نحوه برگزاری آزمون و یا منابع آزمون تغییر خواهند کرد؟ کی گفته آزمون آبان حذف میشه!!!! بابا اینا اومدن سهم آزمون و مصاحبه رو تغییر دادن!! فقط همین!! بقیه شیوه نامه آزمون مثل قبله!!!! چرا اعتبار آزمون رو زیر سوال میبرید!!!! من از سازمان سنجش پرسیدم گفتن معیار برای کسایی که در آزمون اسفند شرکت کردند طبق شیوه نامه ای هست که به تصویب مجلس رسیده!!! من خودم رو همین حساب که آزمون تا دو سال اعتبار داره با رتبه ۶ انتخاب رشته ام رو موکول کردم برای ترم های بعد!!!!!
انقدر به بقیه استرس ندید!

میثم
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۹:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

شایعه نیست دوست عزیز
اون روالی که شما میگید فقط یک بخش نامه بود شامل : اعتبار ۲ ساله – امتحان ۲ بار در سال
قرار شد اگر طرح سنجش و پذیرش رای بیاره و تصویب و تایید بشه برای کنکور ۹۶ اجرایی بشه
در طرح سنجش و پذیرش خبری از اعتبار دوساله و آبان ماه و… نیست
به شما توصیه میکنم روش اصلا حساب نکنی

مریم
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۹:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

ولی شیوه نامه کنکور تصویب شده بود و فقط شورای نگهبان سه تا ایراد گرفته بود که بعد از اصلاحات امروز به تایید شورای نگهبان رسید. اگه ما منبع موثقی دارید که آزمون دو سال اعتبار نداره و یا آبان ماه آزمونی برگزار نمیشه لینک بدید تا من هم ببینم!! من از سازمان سنجش پرسیدم و این پاسخ کارشناس به من بود!
در حال حاضر ملاک اعتبار نتیجه آزمون مطابق با شیوه نامه اجرایی آیین نامه آزمون ورودی دکتری سال ۱۳۹۵ خواهد بود!!!

...
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۹:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

من هم خیلی تمایل دارم که اعتبار این آزمون ۲ سال باشه. ولی شما هم به این حرفهاشون اعتماد نکنید زیاد که فردا خدای ناکرده ضرر نکنین.

با آرزوی موفقیت

تمنا
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۹:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

منم همینکارو کردم ومنظر ظرفیت آبان هستم..ومایلم ازهمین کارنامه استفاده کنم.

جامدار
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  تمنا

اصلا این اشتباه رو نکنیداااا
اصلا قرار نبود در آبان انتخاب رشته ای باشه !!!!
قرار بود کنکور بگیرن فقط
اگه فرض محال بگیریم که داستان ابان برقرار باشه شما اون موقع انتخاب رشته ای نداریدا سال بعد همین موقع ها انتخاب رشته میکنید

samira
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  جامدار

دوست عزیز، این چیزی که شما میگید درست نیست…نمیدونم چرا درباره چیزی که مطمئن نیستین کامنت میذارید..در اطلاعیه سنجش، آزمون آبان به عنوان آزمون دوم دکتری ۹۵، نام‌برده شده…هنوزم اطلاعیه هست در سایت سنجش.
حال اگر که سنجش و وزارت علوم، تصمیم دیگه ای بگیرند حرف دیگه ای است که باید اطلاع رسانی بشه چرا که خیلی از داوطلبا بر اساس این اطلاعیه برنامه ریزی کردن..که تا به حال چیزی منتشر نشده!

تمنا
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  جامدار

میدونم دوست عزیز انتخاب رشتش کی هست..همون موقع هم خوبه.من رتبم خیلی خوب شده ومیخوام سرفرصت و با پر به مصاحبه برم..چاره ای نیست الان کل امتحانات توی یکی دو روز برگزارمیشه مطمطنم مصاحبه هام همین شکلیه وصددرصد تداخل پیش میاد.این حق ماست که از این اعتبار استفاده کنیم خودشون گفتن..بارها این موضوع رو دررسانه ها اعلام کردن و تاریخ امتحان آبانم ازهمون اول مشخص کردن..من مطمئنم یه دوره این برنامه پیاده میشه.

شهین
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  تمنا

وا شما براساس چه جیزی اینقدر مطمئن میگید.تا حالا دیدین صحبتی بر برگزاری ازمون در آبان بشه!
البته که صلاح خویش خسروان دانند.
موفق باشید.

اقتصادی
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

وقت واسه انتخاب رشته هست فردا برو انتخاب رشته.قشنگ مطمئن شید بعد اقدام به موکول کردن انتخاب رشته به دوره های بعد کنید.اون ی مصوبه نبود که الزامی برای اجراش باشه.

حجت
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

من که انتخاب رشته کردم ولی با توجه به اعتبار دو ساله آزمون ، تمام برنامه ریزی مو گذاشتم برای آبان ماه . مطمئن باشید تو آبان ازمون برگزار میشه. و با این اعتبار مجددا انتخاب رشته میکنم .
از الان هم دنبال قوی تر کردن روزمه ام هستم.

مریم
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  حجت

کاملا باهاتون موافقم!

آمنه
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

من از منبع موثق میگم. خواهر برو انتخاب رشته کن. فوقش نمی ری سر جلسه مصاحبه. یا اینکه میری و قبول نمی شی و تجربه کسب میکنی برا سال دیگه. یا اینکه قبول میشی که چه بهتر. اگرم دفاع نکردی زود جمع و جور کن و تا شهریور دفاع کن. آبان آزمون نداریم و قطعا برای بهمن پذیرش نداریم. رفت ولسه مهر ۹۶.

مریم
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۷:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  آمنه

خوب یه لینک از اون منبع موثق بدید!! من بنا به دلایلی مجبورم انتخاب رشته رو موکول به آینده بکنم

استثنایی
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۸:۲۹ ب٫ظ

کلا تو رشته ما سه جا استثنایی داشت. اصفهان که دیگه نداره.

تهران و علامه هست که اونم در مجموع با شبانه شاید ۱۵ نفر بشه :-) :-) :-)

حالا مثلا یه نفر با ۵۰۰۰ ممکنه قبول بشه ؟ :-) :-) :-)

من پارسال ۹۷ رشته خودمون بودم، چهارصد نفر شرکت کننده، اصلا مجاز نبودم. :-)

حالا با ۸۰۰ نوشته مجازید، همه گرایش ها هم یکی کردن.

خب می نوشتن تو کارنامه: نگران نباش، سال های بعد قبول خواهی شد. بخدا دلمون شاد میشد.

عین بازی کامپیوتری می مونه، هی میریم مرحله بعد:-)
یهو تو اوج خوشحالی گیم اور میشیم. :-)

حالا مثلا اعتبار دوساله داشته باشه، برای رتبه های یک تا صد یا کمتر مهم هست. وگرنه رتبه های دیگه دوباره شرکت کنن شانس بیشتر دارن.

خودشون گفتن آبان دارن، یعنی دارن، دیگه هی سوال نکنید. یهو همینم میگن الکی بود. :-)

هر سال یه مدل کنکور هست، خودش تنوع هست. امسال مثلا مجبور شدم شخصیت و یادگیری بخونم:-) خیلی درس های شیرینی بود. به معلوماتم اضافه شد.
مثبت باشید. روحیه تون رو حفظ کنید. نگران کار و اینا هم نباشید، دکتر هم بشید، کار سخت گیر میاد.

انشاالله که همگی موفق باشید در زندگانی.

فائزه
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۸:۱۴ ب٫ظ

حالا یعنی آبان ماه ۵۰ ۵۰ هست؟! منابع تغییر میکنن و؟!!!!!! بلاتکلیفیم!

یزدی
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۸:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  فائزه

آبان به تاریخ پیوست
اسفند ۵۰-۵۰ میشه و منابع تخصصی

ب
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۹:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  یزدی

بله آزمون آبان به تاریخ پیوست

علی
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۸:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  فائزه

امیدوارم همین جوری بشه، دادن اختیارات زیاد به دانشگاه فقط دست رو برای اعمال سلیقه شخصی زیاد میکنه و اینجوری بیشتر دانشگاه ها دانشجوی خودشون رو بر میدارن و ….

ساعد
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

فرقی نمیکنه باز. چون اگه دانشگاه یه دانشجو را نخواد با دادن امتیاز زیر حد نصاب رد میکنه یه نفر را. حالا میخواد ترازش هر چی باشه.

به ساعد
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  ساعد

دانشگاه ها آزمون کتبی تشریحی و مصاحبه میگیرن که سهم آزمون کتبی تشریحی ۸۰% و سهم مصاحبه ۲۰% .

پریا
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۷:۴۸ ب٫ظ

سلام به نظرتون ازمون دانشگاه ازاد و دولتی یکی میشه

جواد
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۷:۴۴ ب٫ظ

کلاس دکتری نبایستی بیش ۵ نفر باشد زیرا کیفیت کلاس دکتری را قطعا نخواهد داشت بالاخره کلاس دکتری بایستی با سوال و جواب توامان استاد دانشجو باشد که هیچ نقطه کوری برای دانشجو باقی نماند

زهرا
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۷:۲۸ ب٫ظ

امسال چه جوریه؟؟؟ما چند چندیم؟؟؟کدوم آزمون مهمه؟؟؟

مهسا
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۸:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
برای ازمون دکتری ۹۵، همون تاثیر ۱۰۰درصدی مصاحبه برقرار هستش.

باران
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۷:۱۴ ب٫ظ

کسانی که میگن براازمون اسفند نودوچهاراجرانمیشه،باچه استدلالی این حرفو می زنند،من چندبار ازسیستم پاسخگویی سازمان سنجش سوال کردم،اونهادرپاسخ همه چیز رومنوط به نظر مجلس کردند

مهسا
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۸:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  باران

سلام
دوست عزیز قبلا در خبرها گفته شده که در صورت تصویب طرح، برای ازمون دکتری ۹۶ اجرایی خواهد شد.

رضوان
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۷:۰۵ ب٫ظ

به نظرتون با اجرای این طرح ممکنه زبان و استعداد حذف بشه؟

دکتر
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۷:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضوان

خیر امکان نداره

عمران
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۷:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  رضوان

فک نمیکنم.

مهسا
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۸:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضوان

سلام
این طرح در رابطه با مواد امتحانی نیستش و بعیده که این دو درس حذف بشن.

دکتر بعد از این
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۶:۵۷ ب٫ظ

لطفا اگه کسی زنگ زد به سازمان سنجش و مطلع شد که بالاخره آزمون آبان سر جاش هست یا نه دیگران رو هم مطلع کنه!

ولی واقعا حق ندارن این آزمونو حذف کنن% نمیشه که هر موقع هر قانونیو که خواستن اجرا کنن. ما برا آزمون آبان برنامه ریزی کرده بودیم طبق قانون قبلشون

محمدرضا
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۶:۵۲ ب٫ظ

می خوام یه اعترافی بکنم
من اول کاملا موافق طرح ۰ – ۱۰۰ بودم یعنی آزمون سنجش هیچ سهمی نداشته باشه و همش مصاحبه باشه
اما با این مدل برگزاری آزمون امسال و اذیت و آزاری که شدیم الان میگم شواری نگهبان ممنون که ما رو نجات دادی … همون ۵۰ – ۵۰ باشه سوالا تخصصی باشه بهتره

علی
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۸:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

دقیقا، نباید زیاد به دانشگاه ها اختیار داد، این جوری بی نظمی و اعمال سلیقه فقط زیاد میشه

میعاد
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۶:۴۵ ب٫ظ

دوستان آزمونی می تونه اعتبار دو ساله داشته باشه که کاملا استاندارد باشه
یعنی مثلا مثل تافل و ازمون های زبان
یعنی سوالات امسالش با سال بعد زمین تا اسمون فرق نکنه
آزمون سال بعد با آزمون امسال خیلی متفاوته و نمیشه تراز امسال رو با سال بعد سنجید

سید
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۶:۴۴ ب٫ظ

دوستان برید دفترچه ۱و ۲ این ازمون رو مطالعه کنید هیچ جای دفترچه ها ننوشته دوسال اعتبار داره. ملاک دفترچه هست نه حرف ها و مصاحبه ها. تو رو خدا بیدار بشید

کیوان
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۷:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  سید

شیوه نامه اجرایی آزمون دکتری ۹۵ رو بخونید.

محمد
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۶:۳۸ ب٫ظ

اگه به طرح سنجش و پذیرش اشکالی وارد میکنید و نمیخواهید
پس چرا حاضرید الان دو مرتبه برید به یه شهر و دانشگاه دیگه یه بار برای ازمون کتبی و یکبار مصاحبه
دوستانی کهه منتقد هستید چرا حرفهای قبلی و قانون این کنکور رو یادتون رفت که نوشته بودن دانشگاه یا ازمون بگیره یا مصاحبه. یا نوشته یعنی فقط یکدوم. چرا دوتاشو میگیرن برخیی دانشگاه ها!

نادر
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۶:۳۱ ب٫ظ

با مهر تایید شورای نگهبان
امتحان آبان و اعتبار دوساله و این داستان ها به تاریخ پیوست
کنکور دکتری ۹۶ در اسفند ماه ۹۵ برگزار خواهد شد و درس ها به حالت تخصصی خود بر خواهند گشت
رتبه های شما ۵۰ درصد در قبولی سهم خواهد داشت و مثل بچه آدم انتخاب رشته خواهیم کرد

محمد
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۶:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  نادر

دقیقا همین میشه
خدایا شکرت

اسد اله خان
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۶:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  نادر

آره ، همینه

):
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۶:۳۱ ب٫ظ

خب چرا این طرح واسه ازمون اسفند ۹۴هم احرا نمیشه. این وسط شرکت کنندگان ۹۴خیلی متضرر میشن. کاش واسه این دوره هم تاثیر ۵۰-۵۰بشه.

زهرا
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۶:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  ):

الهی آمین

مریم
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۷:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

الهی آمین

نسیم
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۶:۲۷ ب٫ظ

سلام
به نظر من زمانی میشد بگیم تغییر کرده و به نفع دانشجوهاست که مثل قدیم وزارت بهداشت سهم آزمون ۷۰ و مصاحبه ۳۰ میشد(هر چند که الانم بهداشت ۵۰-۵۰ شده). در مجموع به نظر من تغییر قابل توجهی به نفع دانشجو رخ نداده و هنوز هم مصاحبه تعیین کنندس.

حقوقى
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۶:۰۳ ب٫ظ

مگه قرار نبود ٨٠ به ٢٠ باشه؟! این که شد مثل سابق ، پس چه فرقى کرد؟!!!

مهسا
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۸:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  حقوقى

سلام
خیر. طرح سنجش و پذیرش از ابتدا هم در راستای ۵۰ درصدی کردن سهم آزمون کتبی و مصاحبه بود.
دو سال گذشته تاثیر ازمون کتبی ۳۰% بود و امسال هم که در اکثر دانشگاه ها صفر!

کاوه
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۹:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

تاثیر صفر داره یعنى دانشگاه ها در حد نصابى که قراره دهه اول اردیبهشت اعلام بشه نتیجه آزمون سنجش را لحاظ نخواهند کرد؟؟؟

باران
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۶:۰۳ ب٫ظ

ظاهراپارسال هم پنجاه پنجاه بوده امسال رتبه های برتر چه گناهی کردند که رتبشون هیچ ارزشی نداره،بهتره کسانی که رتبه ها ی خوب دارند اعتراض پیگیری کنند

Saqar
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۶:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  باران

دقیقآ.منم حرفم همینه

نادر
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۶:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  Saqar

خیلی هم بی تاثیر نیست
بعضی دانشگاه ها مثل امیرکبیر و اصفهان ۲۰ درصدی براش سهم قائل میشن
به هر حال شما وقتی روز مصاحبه بگی من رتبه ۱ فلان رشته شدم خیلی هم بی تاثیر نیست
اما قانونا سهمی نداره امسال

حقوقی
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۶:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  باران

پارسال ۳۰آزمون ، هفتاد، مصاحبه بود دوست عزیز…طبیعتا نسبت به امسال که صفرو و صد شده، خیلی بهتره …

ب
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۶:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  باران

پارسال۷۰-۳۰ بود نه ۵۰-۵۰.بعدشم حدنصاب گداشته بودن.بارتبه ۲۰رد شدم

آمنه
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۷:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  ب

وقتی حدنصاب برا مصاحبه بذارن، ارزش آزمون کتبی اسفند عملا میشه صفر. ینی حتی اگه رتبه یک هم باشی، وقتی حدنصاب رو تو مصاحبه بهت ندن، مردود میشی و نفر آخر آزمون کتبی اگر حدنصاب رو بیاره قبول میشه. پارسال قطعا و صد در صد قبولی نهایی دست دانشگاه بود و آزمون کتبی همون نقش غربالگری اولیه رو داشت. کما اینکه خیلی از دانشگاه ها به تعداد کمی بالای حدنصاب در مصاحبه دادند که عملا برخی از ظرفیت ها خالی موند و حتی در برخی از رشته ها بعلت اینکه هیچ کس حدنصاب رو نیاورده بود، کسی قبول نشد و رشته حذف شد.امسال هم همین شده، فقط تعداد افرادی که مصاحبه میرن زیادتر شده.
اگر سال دیگه باز هم بخاد مثل پارسال حدنصاب اعمال بشه، دیگه مهم نیس وزن آزمون ۵۰.۵۰یا ۹۹.۱ باشه، چون قبولی نهایی دست دانشگاهه. لطفا اگر اعتراضی دارید باید به گذاشتن حدنصاب مصاحبه اعتراض کنید نه وزن آزمون.

حقوقى
فروردین ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  آمنه

نکته جالبى فرمودین، ممنون

لیلا
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۶:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  باران

پارسال ۳۰ ازمون و ۷۰ پژوهش بود

دوست دارم دکتر بشم...
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۵:۵۵ ب٫ظ

دوستان عزیز لطفا متن زیر و بخونید: گروه حقوقی – اگر قانون مصوب نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از تایید شورای نگهبان و ابلاغ به رییس جمهوری ظرف پنج روز به دستگاه های اجرایی ابلاغ نشود، رییس مجلس شورای اسلامی این وظیفه را بر عهده می گیرد و خود قانون را ابلاغ خواهد کرد. در چند سال اخیر رییس مجلس شورای اسلامی در موارد متعددی به جای رییس جمهوری قوانین ابلاغ کرده است. سوال این است که بر چه اساسی یکی از وظایف رییس قوه مجریه، به وسیله رییس قوه مقننه انجام و این استثنا بر اصل استقلال قوا چگونه توجیه می شود؟ تبدیل لایحه به قانون برای پرداختن به موضوع ابلاغ قوانین از سوی رییس جمهوری لازم است که گذری کوتاه بر مراحل تبدیل لایحه ها و طرح ها به قانون بیندازیم. به طور کلی هر لایحه و طرحی برای تبدیل شدن به قانون باید سه مرحله مهم را سپری کند؛ ابتدا مرحله وضع قانون، سپس امضای قانون و سومین مرحله انتشار قانون در روزنامه رسمی کشور. در مرحله نخست، طرح یا لایحه در مجلس مطرح می شود، پس از آن، مصوبه مجلس از جهت مطابقت با شرع و قانون اساسی در شورای نگهبان بررسی می شود و پس از تأیید آن توسط این مرجع، مرحله وضع قانون به اتمام می رسد. پس از آن، قانون به رییس جمهور برای امضا، ابلاغ و بعد از امضای رئیس جمهور، قانون از طریق روزنامه رسمی منتشر می شود. انتشار قانون حتما باید در روزنامه رسمی که زیر نظر وزارت دادگستری اداره… ادامه نظر»

کمالی
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۵:۴۸ ب٫ظ

با تایید این قانون دانشگاه آزاد مجبور میشه فقط برای واحدهای با مجوز و با تعداد خیلی محدودی که شورای سنجش و پذیرش مشخص میکنه دانشجو بگیره
ثبت نام، برگزاری و اعلام نتایج کلیه دانشگاه های دولتی و آزاد از سال دیگه برای رشته های ارشد و دکتری با یک مرجع و آن سازمان سنجش خواهد شد.

اسد اله خان
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۶:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  کمالی

دفترچه سنجش دولتی های امسال را نگاه کنید ، بعضی رشته ها ۱۶ نفر در یک کد رشته اعلام پذیرش کرده!!!!

مریم
فروردین ۱۹, ۱۳۹۵ ۵:۳۷ ب٫ظ

من طبق این جدول مصاحبه حساب کردم و بنظرم مجموع امتیاز من در جلسه ی مصاحبه ۲۶ از ۱۰۰ خواهد شد. رتبه ی ۵۰۰ شیمی هستم و اینطوری فکر نمی کنم قبول شم. خدا خودش بخیر کنه. با این طرح سنجش و پذیرش هم که ما رو گیج کردن