تعیین تکلیف آزمون دکتری در شورای سنجش و پذیرش

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس سازمان سنجش  گفت: با توجه به تایید قانون تحصیلات تکمیلی در شورای نگهبان، تصمیم برای نحوه پذیرش دکتری، منوط به تشکیل شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی است.

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: شورای نگهبان طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی کشور را تایید کرده و از همین رو ما منتظر هستیم که قانون ابلاغ شود و شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی تشکیل شود.

وی افزود: در این قانون تعدد آزمون در سال پذیرفته شده اما با توجه به اینکه درصد آزمون های کتبی و شفاهی باهم متفاوت است پس از تشکیل شورا برای این موضوع که آیا آزمون سال ۹۵ که گرفته شده است، برای پذیرش بهمن ماه ۹۵ هم معتبر است یا نه، تصمیم گرفته می شود.

خدایی خاطرنشان کرد: ما برای پذیرش دکتری سال ۹۵ در آزمونی که در اسفند ۹۴ برگزار شد در حد دوره کارشناسی آزمون را با سئوالات عمومی تر و کمتر تخصصی برگزار کردیم اما اگر قرار باشد درصد آزمون تغییر کند، منابع امتحانی تغییر می کند و بیشتر تخصصی می شود.

وی تاکید کرد: در هر صورت آزمونی که برای سال ۹۵ برگزار شده برای ورودی مهرماه ۹۵ اعتبار دارد.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: با توجه به اینکه یکی از وظایف شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی، تعیین عناوین و تعیین ضرایب دروس هر رشته، تعیین مدت اعتبار است و در حال حاضر عدم تطابق دروس آزمون تخصصی و عمومی وجود دارد این موضوع نیازمند تصمیم گیری است.

وی خاطرنشان کرد: البته داوطلبان توجه داشته باشند که هر تصمیمی که گرفته شود برای سال ۹۶ ابلاغ می شود و بر اساس قانون، شورا موظف شده است که هر تغییری را یکسال قبل باید اعلام کند و پس از ابلاغ هم آن موضوع برای سه سال اعتبار دارد.

خدایی تاکید کرد: در واقع آزمونی که در سال ۹۴ گرفته شد برای پذیرش در مهرماه ۹۵ است و اگر بخواهیم برای بهمن ماه ۹۵ هم پذیرش داشته باشیم باید شورا تصمیم بگیرد.

وی دلیل این موضوع را تفاوت در درصدهای آزمون و ارزیابی تخصصی دانست و گفت: چرا که پیش از این اعلام شده که آزمون سنجش اعتبار دو ساله دارد و ۳۰ درصد نمره آزمون و ۷۰ درصد نمره ارزیابی تخصصی دانشگاه در پذیرش تاثیر دارد اما قانون جدید دکتری می گوید نمره آزمون ۵۰ درصد و نمره ارزیابی تخصصی ۵۰ درصد تاثیر دارد. بنابراین باید در اولین جلسه شورا در این باره تصمیم بگیریم.

رئیس سازمان سنجش گفت: با توجه به تغییراتی که اعضای شورا در قانون پیدا کرده اند ما منتظر هستیم که شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی تشکیل شود و این موضوع به ما ابلاغ شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

446 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
توحید
فروردین ۲۹, ۱۳۹۵ ۹:۵۹ ب٫ظ

باسلام.دوستان به نظر شما اگه مقاله استخراجی از پایان نامه را در یکی از مجلات علمی غیرisi به چاپ برسانیم امتیاز داره یانه؟
باتشکر

ترو خدا جواب بدین
فروردین ۲۹, ۱۳۹۵ ۹:۴۲ ق٫ظ

سلام دوستان.
آیا آزمون آبان ماه برگزار می شود؟؟
آیا منابع عمومی و مثل اسفند ۹۴ می باشد؟؟
لطفا جواب بدین
ممنون.

یاسر
فروردین ۲۸, ۱۳۹۵ ۷:۴۳ ب٫ظ

یکی از دوستام مشکل متفاوتی داره میگه آموزش محور بوده و پایاننامه نداره به نظرتون با داشتن ۲ مقاله Isi جای خالی پایاننامه پر میشه یا نه؟

ملیکا
فروردین ۲۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  یاسر

کل پایان نامه ۴ نمره داره. ولی ISI چندین نمره. بنابراین به راحتی جای خالی پایان نامه پر میشه

...
فروردین ۲۷, ۱۳۹۵ ۵:۵۵ ب٫ظ

کمپین دفاع از اعتبار آزمون کجایین؟ نمیخواین قبل از اینکه دیر بشه یه کاری بکنیم؟؟
اگر قرار است آزمون آبان برگزار بشه باید بتونیم از اعتبار آزمون اسفند استفاده کنیم. این فلسفه تعدد آزمون بوده که به داوطلبین فرصت بیشتری داده بشه.
اگر هم که منابع قراره عوض بشه یا آزمونی آبان برگزار نشه که منطقی است که نتونیم از اعتبار این آزمون برای سال بعد استفاده کنیم.

لطفا متحد بشیم.
هر کی موافقه اعلام کنه.
بعد از انتخاب رشته که نمیتونن اعتبارش رو لغو کنن….

ANASTASIA
فروردین ۲۷, ۱۳۹۵ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  ...

من هستم

یاسر
فروردین ۲۸, ۱۳۹۵ ۷:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  ...

من هستم

امیر
فروردین ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۷ ب٫ظ

دوستان این منطقی نیست که با تغییر منابع اعتبار دو ساله باقی بمونه

ANASTASIA
فروردین ۲۷, ۱۳۹۵ ۹:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

آیا این درست است که زحمات دوستانی که روی اعتبار دو ساله حساب کرده بودند هدر رود؟!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟

اعتبار آزمون
فروردین ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  ANASTASIA

اصلا درست نیست بر اساس یه شیوه نامه آزمون بدیم و بعدا بگن لغو شده. حداقل برای پذیرش بهمن نباید اعتبارش لغو بشه….
ای خدا چرا کسی حرف ما رو نمیشنوه… این حرفها حق هستند و مطابق قانون هستند….

امیر
فروردین ۲۷, ۱۳۹۵ ۳:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  ANASTASIA

اعتبار دو ساله تو دفترچه کنکور نبوده. چون اونا میدونستن طرحشون فقط واسه امساله و مجلس قانون رو عوض میکنه

مریم
فروردین ۲۷, ۱۳۹۵ ۴:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

دقیقا

اعتبار آزمون
فروردین ۲۷, ۱۳۹۵ ۵:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

شما اصلا میتونین خودتون رو جای افرادی بگذارین که تلاش کردن و بر این اساس برنامه ریختن؟؟

...
فروردین ۲۷, ۱۳۹۵ ۵:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

شما میتونین خودتون رو جای افرادی بذارین که تلاش کردن و نتیجه خوب گرفتن و حالا اینطوری زحماتشون هدر بره؟؟؟؟

داوطلب فنی جدید
فروردین ۲۶, ۱۳۹۵ ۹:۵۳ ب٫ظ

سلام
به نظر دوستان فارغ التحصیلان مهندسی دانشگاه آزاد حتی با وجود سابقه پژوهشی خوب و تسلط به دروس شانسی برای پذیرش در دانشگاه های دولتی ندارند؟؟؟

مخصوصا اینکه تعداد دانشگاه های پذیرنده کم است و اکثرا دانشگاه های سطح یک هستند.

س. عمران - ابهام در اعلام کف تراز
فروردین ۲۶, ۱۳۹۵ ۹:۳۸ ب٫ظ

سلام خدمت همگی.
دوستان نکته ی مهم . الانکه یه امتحان غیر استاندارد و اون هم مجموعه گرایشی برگزار شده, مثلا بچه های یه گرایش ترازشون کم باشه ععموما. حالا کف تراز اون گرایش چجوری باید اعلام بشه؟ دانشگاهها از کجا میدونن ترازای بچه های اون گرایش نو چه رنجی هست که طوری کف بگیرن که اونام بیا مصاحبه,وگرنه ممکنه ممکنه یا اون گرایش خالی بمونه یا اینکه گرای های دیگه که کف تراز آوردن برن مصاحبه ش!!!! تکلیف دکترای اون رشته واویلا خواهد شد. خیلیا بخاطر مشخص نبودن وضعیت آزمون خوب نخوندن یا مثلا تو عمران , حتما بچه های سازه و خاک ترازشون از آب فاضلابی ها یا سایر گرایشا بهتره (بخاطر منابع امتحان که واسشون تکراری بود) .
یه را باقی می مونه! دانشگاهها باید کف تراز رو همه ی مجاز شده ها بگیرن تا حاشیه ی اطمینان گرفته باشن . نمیدونم والا . نوبت ما که شد, زدن داغون کردن سیستم رو . این همه ابهام و بلاتکلیفی برای داوطلب دکترای کشور :-(

فهیمه
فروردین ۲۶, ۱۳۹۵ ۹:۵۴ ب٫ظ

پس برا چی انتخاب رشته کردیم؟ سازمان سنجش از اطلاعات انتخاب رشته ما استفاده و تراز پیشنهادی رو تو هر رشته به دانشگاهها ابلاغ میکنه

سالار
فروردین ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  فهیمه

خوب منم مشکل همین دوستمون رو دارم
انتخاب رشته هم که کردیم بازم در گرایش نبود! در کل مجموعه بود!
به نظر من دانشگاه کف رو طوری اعلام میکنه که بتونه توزیع خوبی از سایر گرایش ها هم داشته باشه

سارا
فروردین ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۶ ب٫ظ

سلام در دفترچه راجع به شیوه گزینش گفته که حد نصاب تو سط دانشگاه ها و بر اساس اطلاعات اماری تعیین میشه اما ممکنه با در نظر گرفتن زمان فارغ التحصیلی، دانشگاه مقطع قبل و موارد دیگر ترازها طوری اعلام شود که حداکثر افراد بخصوص افرادی که دانشگاه مقطع قبل همان دانشگاه بوده اند فرصت شرکت در ازمون کتبی را داشته باشند. ان شاالله

ANASTASIA
فروردین ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۹ ق٫ظ

زمان انتخاب رشته هر کسی باید گرایش خودش رو انتخاب میکرد اگر سایر گرایش ها رو انتخاب کنید مسئولیت پاسخ به سوالات اون گرایش با شماست باید مقاله های مرتبط با آن گرایش را داشته باشید و الا نمره نمیدن و همچنین به سوالات آن گرایش پاسخ دهیدو همچنین امتحان کتبی آن گرایش را در دانشگاه مربوطه پاس کنید

...........................
فروردین ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

عنوان درخواست :
عمومی | دکتری – اعتبار ازمون اسفند ۹۴
متن درخواست :
با سلام
این درست نیست که ازمون اسفند نتیجه اش برای ابان معتبر نباشه. این مطابق شیوه نامه نیست. لطفا اعتراض ما را به گوش مسیولین برسانید.
تاریخ ارسال پاسخ :
١٣٩۵/٠١/٢۶-٠٨:٢٢
پاسخ :
با سلام
داوطلب گرامی: برای کسب اطلاعات لازم در این خصوص با وزارت علوم تحقیقات و فناوری تماس حاصل فرمایید. تلفن: ۸۲۲۳۱۰۰۰ الی ۱ ادرس: تهران – منطقه ۲ – شهرک قدس (غرب) – فاز ۲ – خ. هرمزان – نبش خیابان پیروزان جنوبی
با سپاس

کنکوری
فروردین ۲۶, ۱۳۹۵ ۸:۳۵ ق٫ظ

سلام . کسیکه انتخاب رشته کرده میتونه بهمن ماه هم انتخاب رشته کنه؟

یاسمن
فروردین ۲۶, ۱۳۹۵ ۰:۲۶ ق٫ظ

سلام
آیا ممکنه دانشگاه ها اعلام کنن فقط از دانشجویان دانشگاه های دولتی پذیرش میکنند؟ یا همه دانشگاه ها را قبول دارن؟

فهیمه
فروردین ۲۶, ۱۳۹۵ ۹:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  یاسمن

سلام چنین چیزی رو اعلام نمیکنن. هر چند که بعضی اساتید ممکنه به دانشجویانی که ارشدشون را از دانشگاههای تراز اول گرفتن دید مثبت داشته باشن

کیوان
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۹:۵۶ ب٫ظ

امروز رفتم پیش استادم
گفتم سلام
گفت سلام
گفتم رتبه و ترازم خیییییلی خوب شده
گفت خوب خدا رو شکر ولی بذار یه چیزی رو جدی همین الان بهت بگم
گفتم بگید استاد مشتاقم بشنوم
گفت رابطه صمیمانه ما جای خود داره و حسابش جداست یه موقع تصور نکنی من به خاطر شما در حق کسی اجهاف میکنم درسته من داورم ولی یه داور خیلی بزرگ داره کارای من داور حقیر رو داوری میکنه
گفتم ممنون استاد که جلوی توقعات بیجای منو گرفتید
گفت ولی دعا میکنم از رقبات بهترباشی
گفتم ممنون استاد تمام سعی و تلاشمو میکنم.

سارا
فروردین ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  کیوان

سلام دوستان
من دانشجوی تهران خود دانشگاه تهران بودم الان شهرستانم خواستم برم پیش استادا ولی دلم نیمد هرچند اونا هم خبر ندارن دقیق که چی به چیه …. در عین حال هیچکدام از اساتید تهران با کنکور موافق نیستند پس به احتمال زیاد کاری کنند که کنکور امسال خیلی بی رنگ بشه…. این همه سردرگمی هم به خاطر اینه که سنحش و وزارت علوم و دانشگاه ها به توافق نمیرسن حتی دست به دامان مجلس شدن افاقه نکرده…. به نظرم اگر رزومه خوبی دارید خودتون اماده کنید وگرنه وقتتونرو برای هدفی که شرایطش ندارید وقف نکنید و حق دیگران و فرصت های دیگران رو هم ازبین نبرید…. مخصوصا شما ترم ۴ ارشدیا که هنوز نمیدونید پایان نامتون چطور شروع کنید….

ملیکا به سارا
فروردین ۲۶, ۱۳۹۵ ۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام سارا خانم. میشه لطفا بگید اکجا می دونید که «هیچکدام از اساتید تهران با کنکور موافق نیستند»؟ اگه منبع یا دلیل موثقی دارید لطفا بگید. گمون می کنم خیلی از دوستان مشتاق باشند شرایط را روشن تر ببینند تا بتوانندارزیابی بهتری برای ثبت نام در مصاحبه ها پس از اعلام ترازهاداشته باشند. ممنون میشیم.
در ضمن طبق کدام مدارکی به قول شما: «سنجش و وزارت علوم و دانشگاه ها به توافق نمیرسن»
شاید شاید برخلاف نظر شما آنها به توافقات دست یافته باشند!!!
اضافه می کنم توصیه های جالب توجه و قابل تاملی داشتید… احسنت

ANASTASIA
فروردین ۲۶, ۱۳۹۵ ۲:۲۹ ب٫ظ

اتفاقا سنجش و وزارت علوم هماهنگ هستند اما با مجلس مشکل دارند.

سارا
فروردین ۲۶, ۱۳۹۵ ۴:۵۰ ب٫ظ

اگر هماهنگ بودند این همه تغییر و تحول و این همه بلتکلیفی مرحلا به مرحله از کما نشات میگیره؟ضمنا در شرایط فعلی اگر دقت کنید اکثر دانشگاه ها پذیرش بدون ازمون هم دارند و این چه مفهومی دارد؟ غیر از اینکه دانشگاه تمامی فرصت ها را برای پذیرش دانشجو باز گذاشته.
اینکه اساتید موافق نیستند را بنده فقط در حد رشته خود و اساتید خود می گویم. حتی اساتید گفتند که روش شفاهی صرف در مرحله پذیرش باعث می شد نفرات اخری که برای مصاحبه حاضر می شدند شرایط بهتری داشتند چون سوالات افراد قبلی را پرسیده و راحت از جریان و روند مصاحبه باخبر می شدند و شانس بیشتری داشتند و این باعث بی عدالتی بود. از این جهت مخالف کنکور بوده اند که خودشان در دوره ای که کنکور تشریحی بوده و دانشگاه کاملا مستقل بوده وارد مقطع دکتری شده اند اما در دوره فعلی مسائل زیادی به وجود آمده و بعد از گذشت چند سال همچنان برنامه دقیق و منسجمی تدوین نشده است…. در کل این حرف دل خودم هست که همگی در هر سن و شرایط تحصیلی از اول ابتدایی تا پست دکتری و حتی بالاتر منبع خوبی به حساب می آییم. در مورد توافق بعید میدونم…..

حجت
فروردین ۲۶, ۱۳۹۵ ۵:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  کیوان

کیوان واقعا دمت گرم
جواب خیلی قشنگی دادی

فرشته
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۹:۵۱ ب٫ظ

سلام دوستان با رتبه ۴۷ مهندسی شیمی به نظرتون احتمال قبولی در دانشگاههای علم و صنعت یا تربیت مدرس وجود داره؟
اگه اره تو کدوم دانشگاه بیشتره؟ چون فقط یکیش و میتونم برم مصاحبه

++
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرشته

با چه رزومه ای؟ کدام دانشگاه بودید؟

مهندسی شیمی
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  ++

دانشگاه باهنر کرمان بودم . ارشد رتبه دوم بودم با معدل ۱۷.۹۰ ولی چندماهه دفاع کردم یه مقاله داخلی دارم و مقاله isiام هنوز اکسپت نشده ولی احتمالا تا موقع مصاحبه بشه.

سیا
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهندسی شیمی

جانم باهنر کرمان.من هم فارغ التحصیل اونجام.راضی هستم ازش.عمران آب.استادای مطرح و صاحب نام در علم عمران داره.

++
فروردین ۲۶, ۱۳۹۵ ۹:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهندسی شیمی

به نظر من تربیت زودتر از علم و صنعت پر می شه و با توجه به رتبه شما شانس بیشتر در علم و صنعت هست.
چرا دانشگاه های دیگه تهران را نمیروید؟ و فقط یکی را می خواهید بروید

فرشته
فروردین ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  ++

من شیرازم اولویت اولم هم شیراز زدم اومدن و رفتن برام سخته میخواستم فقط یه بار برم تهران.

نگرش منطقی
فروردین ۲۶, ۱۳۹۵ ۶:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  فرشته

شما ترازتون چند بوده؟

فرشته
فروردین ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  نگرش منطقی

رتبه ۴۷ تراز ۴۹۸۶

چاهی
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۸:۱۰ ب٫ظ

برای اینکه نحوه پذیرش در این مرحله شفاف بشه برای دوستان مثالی میزنم
احتمالا شما ازمون های استخدامی شرکت کردید
فلان ارگان میاد میگه هر کی معدلش بالای ۱۵ است بیاد ثبت نام کنه و بعد از بین اون ها یه آزمونی میگیره و چند برابر ظرفیت میرن مصاحبه
الانم اینجا دقیقا همینطوری میشه فقط حدنصاب تراز نقش اون معدل رو در ازمون استخدامی داره

حسین/ طرفدار طرح سنجش وپذیرش مجلس
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۶:۵۶ ب٫ظ

همین امروز دانشگاه بودم. گفتم استاد رتبه وترازم خوب نیست استاد دعوت می شم؟گفت نگران نباش تو دانشجوی خود مایی . تو فقط ازمون کتبی رو اماده شو بیا بقیش با ما. گفتم استاد اخه ترازم خوب نیست شاید دعوت نشم. گفت جعفرزاده تراز چیه ؟تو دعوت می شی فقط اماده شو. گفتم استاد مطمئنی تاثیری نداره؟گفت بله .

...........................
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۷:۲۴ ب٫ظ

چه اساتید با دل و جرئتی…. یعنی میاد دانشگاه برای پذیرش ۴ نفر مثلا ۲۰۰ نفرو دعوت کنه؟؟

چاهی
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۷:۵۵ ب٫ظ

اصلا بحث ۴ تا ظرفیت مطرح نیست
در این مرحله قراره دانشگاه مشخص کنه در کنکورش چه تعدادی ثبت نام میکنن
شما شک نکن ممکنه ۲۰۰ نفر هم بتونن در کنکور دانشگاه ها ثبت نام کنن

فهیمه
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۸:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  چاهی

والا ۲۰۰ نفرو شما میگین ولی من گمون نمیکنم من ارشد دانشجوی دانشگاه تبریز بودم رفتم دانشگاه خودمون گفتن اول برای ما رتبه مهمه

ف
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۷:۵۹ ب٫ظ

خیلی امید میدی حسین آقا من طرفدار آزمون ۵۰در۵۰هستم تا شاید فرجی باشد برای ما شهرستانیها

arezoo
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۸:۲۰ ب٫ظ

استادم به من گفت ترازی در کار نیست برا آزمون کتبی تلاش کنم…

لا اله الا الله...........................
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۴:۳۹ ب٫ظ

کمپین اعتبار دو ساله کجایین؟ اینا میخوان نیم ساله اش کنن….نمیخواین متحد باشیم و حرفمون رو به گوش مسئولین برسونیم؟؟؟

ANASTASIA
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۵:۳۸ ب٫ظ

ما متحد هستیم

مراد
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۶:۳۱ ب٫ظ

لبیک.

...........................
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۶:۵۹ ب٫ظ

این درست نیست که بعد انتخاب رشته میگن برای بهمن معتبر نیست.

لا اله الا الله...........................
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۴:۱۱ ب٫ظ

اگر آزمون آبان منابعش با اسفند یکیه باید نتیجه آزمون اسفند هم معتبر باشه. این مطابق شیوه نامه نیست.

دوستان متحد باشیم و به جایی برسیم انشالله

صدیق
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۳:۳۰ ب٫ظ

درباره آزمون آبان پرسیدم سازمان سنجش اینطوری جواب داد:

عنوان درخواست : عمومی | دکتری – ازمون ابان ماه متن درخواست : با سلام ایا ازمون ابان ماه برگزار خواهد شد؟ منابع ان مانند ازمون اسفند ۹۴ و از دروس عمومی است یا اختصاصی؟ منظور شورای نگهبان از آزمون سال ۹۶ که از دروس تخصصی است آزمون اسفند ۹۵ است یا آزمون اسفند ۹۶؟ خواهشا شفاف پاسخ دهید
با تشکر

با سلام بله .طبق برنامه اطلاع رسانی شده برگزار می شود . ==سازمان سنجش اموزش کشور صرفا مواد امتحانی را مشخص میکند برای کسب اطلاع در خصوص سرفصلها و منابع امتحانی باید از دفتر گسترش شورای عالی برنامه ریزی وزرات علوم و یا دانشگاهها و موسسات آموزش عالی که رشته مورد نظر شمارا پذیرش دارند پیگیری نمایید. در ضمن هر گونه تغییر بر اساس مصوبات شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا مجلس محترم شورای اسلامی صورت گرفته و به این سازمان ابلاغ می شود فلذا در صورت هر گونه تغییر که نیاز به اطلاع رسانی پیش از موعد باشد از طریق سایت سازمان و نشریه پیک سنجش در اختیار داوطلبان قرار داده خواهد شد.

به صدیق
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۳:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  صدیق

خب الان به نظر خود شما این یعنی آزمون آبان عمومی هست یا اختصاصی؟
من شروع کردم به خوندن عمومی.اطلاعاتم کمه.شاغلم.سابقه شرکت تو دکترا فقط همین ۱۴ اسفند ۹۴ بوده.بنظرتون عمومی نخونم؟من مجبورم الان شروع کنم.چون وقتم بسیار کمه.لطفا راهنمایی و کمکم کنید

ANASTASIA
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۴:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  به صدیق

به من هم دقیقا گفتند که آزمون عمومی و مانند اسفند هست این منطقی ترین حالت آزمون هستش

صدیق
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۵:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  ANASTASIA

فعلا که هیچی مشخص نیست، به احتمال زیاد اگه آبان برگزار بشه مثل اسفنده چون اگه بخوان تخصصیش کنن باید رشته هارو از هم تفکیک کنن مثل سالای قبل، که این کار وقت و برنامه می خاد و البته زمان و فکر نکنم آبان از دروس تخصصی باشه،،
بچه هایی که میخان بخونن سختش نکنن و استرس به خودشون و دیگران وارد نکنن بهتره دوستان هم عمومی بخونن هم تخصصی، اینطوری اگه آبان برگزار بشه و از عمومیا باشه که چیزی که برای تخصصی خوندین میمونه واسه مصاحبه چون اگه ورودی بهمن باشه اون وقت زمانی برای خوندن تخصصیا نیست، اگه تخصصی باشه که با خوندن عمومیا پایه قوی تر شده…
اونجوری که به نظر می رسه هیچ نهاد مربوطه ای برنامه مشخصی برای آزمون مهمی مثل دکتری نداره پس بهتره ما خودمون یه جوری خودمونو آنتی نشون بدیم یعنی جوری از وقت و منابع استفاده کنیم که هر برنامه ای که آقایون بریزن ما با هاش مشکلی نداشته باشیم.

میثم
خرداد ۱۳, ۱۳۹۵ ۸:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  صدیق

ولی با توجه به اینکه گفتن شورا در این مورد تصمیم میگیره بعیده موافق به برگزاری ازمون باشن در ضمن دانشگاه ها همه ظرفیتاشونو برداشتن

کهربایی زاده
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۳:۱۵ ب٫ظ

استادم امروز صدام کرد گفت :
کهربایی زاده؟
گفتم بله استاد؟
گفت رتبه ات چطور شده؟
گفتم افتضاح شد استاد
گفت اشکال نداره بخون برا مصاحبه جبران کن
گفتم آخه استاد کف تراز و…
استاد حرف م رو قطع کرد و گفت :
میاری غصه نخور

به کهربایی زاده
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۳:۴۴ ب٫ظ

واقعا جناب کهربایی زاده؟
من با تراز ۲۵۰۰ کاملا گذاشتم کنار. همه کتابهامو هم جمع کردم.رفت پی کارش.هیچگونه آمادگی هم واسه مصاحبه وکتبی ندارم
اولین بار آزمون دکترام بوده.اونم بعد از ۴سال فارغ التحصیلی.یعنی بشینم کتبی بخونم؟آخه از کدوم منابع؟چون اعلام نکردند دانشگاهها.من با تراز۲۵۰۰ چه دانشگاهی دعوت میشم بنظرتون؟بخدا بطور کامل گیج شدم.اصلا نمی دونم باید چکارکنم.یکی به دادم برسه.خسته ام و کلافه و شاغل و …..اما عاشق ادامه تحصیل.

کهربایی زاده
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۴:۴۰ ب٫ظ

بخونید
بارها خواستم به استادم بگم تراز م چنده
اما استادم اصلا نگذاشت بگم
فقط با نگاهی که پر از امید بود بهم گفت :
بخون کهربایی نگران کف تراز نباش
و بعد سوار آسانسور شد و رفت…

مریم
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۵:۴۱ ب٫ظ

چه دانشگاهی هست استادتون؟

کهربایی زاده
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۸:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

من دانشجوی یکی از دانشگاه های الف تهران در رشته علوم پایه هستم
امروز از وقتی اومدم خونه بکوب نشستم خوندن
استادم یه جوری گفت بخون که واقعا ترازم یادم رفته
البته ترازم حداقل نصف نمره نفر اول ( که توی دانشگاه خودمونه) هست

.......................
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۵:۴۴ ب٫ظ

سلام شما چه رشته ای هستی ؟

به کهربایی زاده
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۶:۱۲ ب٫ظ

اگر اینطوره که تموم نقشه هامون تغییر میکنه
یعنی من بشینم اختصاصی بخونم؟ از الان می رسم؟
خدایا عمومی واسه آبان بخونم؟؟ اختصاصی واسه اسفند بخونم؟؟؟ یا که اختصاصی واسه آزمون کتبی همین مرحله با تراز ۲۵۰۰ بخونم؟؟؟
یعنی توی یه سه راهی گیر کرده ام.
من که حس ششم میگه این تراز به کتبی دعوت نمیشه. خیال خودمو راحت کنم و از خیرش بگذرم

ممی
فروردین ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۸ ب٫ظ

فوق العادس کهربایی زاده
بنظرم پایان بندی اینطوری میشد خوب بود.
و استاد با نگاهی پر از امید به راه خود ادامه داد و در افق محو شد…

ظرفت شما در درک نگاه استادتون و وسیله نقلیه اش جالب بود
اما فکر نکنم همه استادا باحتی همه داشجوهایی خودشون اینقدر مهربون باشند

در ضمن وقتی که ظرفیتهای پذیرش سال قبل رو با اسفند مقایسه میکنم برای رشته ما فرقی نکرده . نکته اینکه اگه دو بار درسال پذیرش داشته باشیم یا باید بودجه درست و درمون اختصاص می دادن و اونقدر هم تبلیغ می کردن که مردم همه متوجه می شدند اما من که خبری نشنیدم یا اینکه ظرفیتهای پذیرش رو نصف می کردن، برای دو نیمسال .

نصف نشد .بودجه هم که نداریم. پس احتمالن پذیرایشی هم نداریم.
و این جمله از خبر بالا
“اگر بخواهیم برای بهمن ماه ۹۵ هم پذیرش داشته باشیم باید شورا تصمیم بگیرد”
این فرض رو بیشتر تایید میکنه.
در کل به نظر میاد نحوی پذیرش در دکترا یکی از سوالات استعداد تحصیلی باشه که باید حلش کنیم.

مهدی عمران
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۲:۴۴ ب٫ظ

الان یه سوال دیگه پیش میاد ، اگر آبان برگزار میشه چرا قطعی اعلام نمیکنند که ما شروع کنیم به خوندن ؟ البته من حدس میزنم که اگر قرار باشه که آبان هم برگزار بشه منابع امتحانی با منابع اسفند ۹۴ یکسان خواهد بود

..............
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی عمران

منطقش اینه طبق اظهارات دکتر خدائی که گفتن هر تغییری باید یکسال قبل ابلاغ بشه.
از طرفی هم اگر منابع یکسان باشه باید اعتبار اسفند هم سر جاش باشه.

مهدی عمران
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۲:۴۲ ب٫ظ

دوستان یه سوال : آبان امسال کنکور برگزار میشه ؟ اگر برگزار میشه برای ورود به ترم بهمن هست درسته ؟ یا اینکه برای ورود به ترم مهر سال ۹۶ است ؟

..............
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۳:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی عمران

با این ظرفیت هایی که برای مهر اعلام شده به نظرم بعیده که دوباره برای نیمسال دوم هم پذیرش داشته باشه. مگر اینکه سیاست وزارت علوم افزایش ظرفیت ها باشه.

حسین/ طرفدار طرح سنجش وپذیرش مجلس
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱:۵۵ ب٫ظ

من از بعضی از اساتیدم پرسیدم ابان ازمونش چه جوریه؟تخصصی یا عمومی مثل اسفند؟گفتن اصلا ابان ازمونی در کار نیست و می خوان اسفند ماه ازمون بگیرن طبق طرح سنجش وپذیرش مجلس و اعتبار دو ساله ام لغوه.

هاتفی
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱:۵۳ ب٫ظ

دوستان منطق رقابت درسته چون به هر حال ما بیش از صد هزار شرکت کننده داریم و در حدود ۱۳ هزار پذیرش میشن
اما منطق رقابت در تمام فاکتورها باید رعایت بشه
اینکه فردی در یک امتحان تستی در زمان مد نظر همه رو درست بزنه خیلی عالیه ولی فقط نشان دهنده یک چیزه : این فرد در استفاده از علم خود سرعت عمل دارد
ولی اصلا بیانگر این نیست که :
آیا این فرد خلاق هم هست؟
آیا روحیه پژوهشی داره؟
آیا در رفت و آمد به کلاس منظمه؟
آیا می تونه رشته خودش رو یک قدم به جلو ببره؟
پس فاکتورهای دیگه هم مهمه

Ch
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  هاتفی

جواب همه سوالاتتون مثبته.بله میتونه.

هاتفی
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  Ch

این نظر شماست و محترم

داوطلب
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۳:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  هاتفی

به نظرم طرح مجلس تمامی دغدغه های شما رو در نظر گرفته.

حسین/ طرفدار طرح سنجش وپذیرش مجلس/کمپین دفاع از لغو اعتبار دوساله
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱:۵۱ ب٫ظ

لطفا طرفدارای لغو اعتبار دوساله وکلا برگزاری چنین ازمونای غیر تخصصی حمایت خودشونو اعلام کنن.

نگرش منطقی
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۲:۲۲ ب٫ظ

من با شما موافقم.من رتبم عالی شده و حتی امسال ردم بشم باز هم موافق اعتبار دوساله نیستم.اینا با یک امتحان بسیار آبکی هی دارن روش مانور میدن.بابا طرفداری شما از اعتبار دوساله ینی موافقتتون با هفت خوان رستم.والا اگه اعتبار ده ساله هم که باشه فقط اونایی قبولن که دانشجوی هر دانشگان.درسته قبلن هم تعمال سلیقه بوده الان دو برابر شدهاز طرفی دوستانی که ارشدشونو نمیتونن تا شهریور دفاع کنن هم الکی به اعتبار دو ساله دل نبندند چون از شروط ثبت نام تو این آزمون فراغت از تحصیل تا شهریوره پس اگر اعتبار دو ساله هم برقرار باشه اینو مد نظر قرار میدهند و تاریخ فراغت از تحصیل با دوره قبولی در کنکور مطابقت داده خواهد شد.شماها به دلیل رعایت نکردن به همین شرط ثبت نام در همین مرحله قبولیتون کان لم تلقی است

..... ....
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  نگرش منطقی

من تمام حرفم اینه که خسته شدیم اگر قراره آبان هم امتحانش عمومی برگزار بشه باید آزمون اسفند معتبر باشه. ما چه گناهی کردیم که هی باید امتحان بدیم؟
یا آبان امتحانی برگزار نشه که بتونیم در مرحله تکمیل ظرفیت از این نتیجه استفاده کنیم و یا اگر هم برگزار میشه نتیجه اسفند معتبر باشه.

م
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  ..... ....

دفترچه سالهای قبل رو در تکمیل ظرفیت ببینید تکمیل ظرفیت به اون مهنا وجود نداشته چطور فکر میکنید برای بهمن همین تعداد دانشحوقراره گرفته بشه مگر اینکه مثلا در گرایش من همه رتبه ها بالای پونصد هستن دعوت مصاحبه نشن ظرفیت برای بهمن خالی بمونه و اون مدقع یه ازمون برگزار بشه دوباره رتبه و تراز اعلام بشه در غیر این صورت معقولانه نیست

یه زمین شناس
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۷:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  م

منکه فکر میکنم اینجور بشه

امیر
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۲:۲۷ ب٫ظ

حمایت میکنم

حسین/ طرفدار طرح سنجش وپذیرش مجلس
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱:۵۰ ب٫ظ

امروز سوال کردم که ازمون دکتری اسفند ۹۴ تا کی معتبره؟همین نیم ساعت پیش جوابم اومد که برای ورودیای مهر معتبره و برای بهمن معتبر نیست.

حسین/ طرفدار طرح سنجش وپذیرش مجلس
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱:۴۸ ب٫ظ

به نظر من اعتبار دو ساله رو به تاریخ بسپرید. اصلا اجرایی نیست چون هرسال یه عده تو دکتری شرکت می کنند و اگه بخوان اعتبار دو ساله رو اعمال کنند خیلی قر قاطی می شه. من تا ۹۹ درصد معتقدم ازمون ابان تخصصی و بر اساس طرح سنجش وپذیرش خواهد بود و طبق اخرین سوالی که من از سایت سنجش کردم گفتن برای بهمن ازمون اسفند ۹۴ معتبر نیست و برای ورودیای مهره فقط . بر همین اساس من فکر می کنم یا ابان ازمونی نیست یا باشه تخصصی وبر اساس طرح مصوب مجلسه.

فهیمه
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱:۳۳ ب٫ظ

بچه ها من میخام تبریز قبول شم رشته ما چهار نفر برمیداره امتحان تخصصیش تشریحی هس فک میکنین حدودا چن نفر تو امتحان کتبی باشن؟

lmina
فروردین ۲۶, ۱۳۹۵ ۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  فهیمه

رشته شما چیه؟ زیست تبریزم ۴تا میگیره.

..... ....
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱:۰۰ ب٫ظ

“کمپین دفاع از اعتبار ۲ ساله کجایین”؟؟؟؟؟

..... ....
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۷ ب٫ظ

عنوان درخواست :
عمومی | دکتری – اعتبار ازمون اسفند ۹۴
متن درخواست :
با سلام
در شرایط فعلی اعتبار ازمون اسفند مطابق شیوه نامه است؟ با سپاس
تاریخ ارسال پاسخ :
١٣٩۵/٠١/٢۴-١٣:٠٢
پاسخ :
با سلام
در حال حاضر ملاک اعتبار نتیجه اولیه ازمون دکتری مطابق با شیوه نامه اجرایی ایین نامه ازمون ورودی دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۵ بوده و در صورت هرگونه تغییر از سوی مجلس محترم شورای اسلامی از طریق سایت اطلاع رسانی خواهد شد.
با سپاس

حسین/طرفدار طرح سنجش وپذیرش به هاتفی
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۶ ب٫ظ

خود من با اختلاف تفریبا یک تست دانشگاه تربیت مدرس قبول نشدم ورفتم علامه و این به همون منطق رقابت برمی گرده ممکنه منم تو مطالعه اون مبحثو خوندم ولی فرد دیگری در کنکور بهتر عمل کرده و با یاد اوری بهتر وسریع تر از من جلو افتاده.

..... ....
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱:۱۳ ب٫ظ

پس شما دانشجوی دکتری هستین؟؟
ما تموم حرفمون اینه که اگر قرار آبان آزمونی برگزار بشه باید نتیجه اسفند ماه هم معتبر باشه برای پذیرش بهمن.
اینا اومدن با بحث تعدد کنکور خواستن قضیه رو به نفع داوطلبان برای اینکه فرصت بیشتری بدهن بهشون.
حالا که این خیلی بدتر شد. حتی دانشجو نمیتونه از کارنامه اش برای تکمیل ظرفیت استفاده کنه.

این ظلم هست واقعا ظلم هست.

مدیریت محترم سایت لطفا این قضیه رو شما پیگیری کنین…

..... یا خدا....
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۴ ب٫ظ

چرا کسی به فکر ما نیست؟؟؟
اعتبار دو ساله به کنار. حداقل اعتبارش برای بهمن که باید باشه. حداقل تو تکمیل ظرفیت سالهای قبل میشد استفاده کرد. ولی الان دیگه فقط برای مهر؟؟؟؟؟

دوستان بیاین اعتراض کنیم.
حرفاشون که کلا متناقضه.
میگه هر قانونی باید یکسال قبل ابلاغ بشه.
از طرفی هم میگه فعلا مطابق شیوه نامه است.
از طرفی هم میگه آبان آزمون برگزار میشه.
اگر عمومی برگزار میشه که باید نتیجه اسفند هم معتبر باشه. اگر هم بخواد منابع متفاوت باشه که اصولا نباید آبان آزمونی برگزار بشه….

خدایا کمککککککککککککککک

م
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  ..... یا خدا....

سالهای قبل تکمیل ظرفیتی در کار نبود بیشتر رشته ها پردیس و شبانه بود تکو توکی روزانه به اندازه انگشتان دست لغو بشه بهتره این ازمون اصلا استاندارد نبود اگر ابان برگزار بشه پس باید ظرفیتها دوبرابر میبود درصورتیکه اینطوری نیست احتمالا ابان ازمونی ورکر نیست

حسین/طرفدار طرح سنجش وپذیرش به هاتفی
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۳ ب٫ظ

تو یه رقابت می شه گفت همون یه سوال می تونه بیانگر تفاوت فاحش باشه. چون رقابت مفهومش همینه. یعنی هرکس باهوش تر ،با سرعت تر و … باشد می تواند بهتر پاسخ دهد. مانند یه مسابقه دو میدانی نفر دوم چقدر با نفر اول تفاوت دارد با این که ممکن است نفر دوم وحتی سوم همان عملکرد نفر اول را در تمریناتشان داشته اند. در بعد علمی هم همین طور است .فرض کنید در همین ازمون کتبی دانشگاه ها یا مصاحبه علمی پاسخ بهتر یا پاسخ دادن به یه سوال موجب شود شما رد ونفر بعدی قبول شود واین منطق رقابت است.

Ch
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱:۱۷ ب٫ظ

لایکککککک

هاتفی
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱:۲۹ ب٫ظ

منطق رقابت رو قبول دارم
اما رقابت فقط در سرعت عمل نیست
رقابت میتونه در حوزه تحلیل، به روز بودن دانش در رشته، کارکردن با ابزار نوین، نظم در امور، نوآوری و خلاقیت هم باشه
هوش هم فقط در سرعت عمل خلاصه نمیشه چون ما انواع و اقسام هوش داریم

.....
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۱ ب٫ظ

دوستان به این قضیه فکر کردین که بهمن چه رشته هایی میخواد پذیرش داشته باشه؟؟؟
مگر ظرفیت ها برای ورودی مهر نصف یا کمتر بود. شاید فقط چند تا گرایش توی بعضی دانشگاهها کمتر بود که این به این معنی نیست که حتما پذیرش بهمن ماه خواهند داشت. تا ظرفیت اساتید خالی نشه که نمیتونن دوباره ظرفیت داشته باشن.

.....
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۸ ب٫ظ

جریان چیه؟ دوستان میگه سنجش حضوری گفته اعتبار آزمون دو ساله است. از طرفی هم میان میگن اعتبارش برای بهمن نیست.
نمیخواین کاری بکنیم؟؟؟
واقعا خسته شدیم از خوندن و استرس نتایج.

بیاین یه کاری بکنیم.

چرا شیوه نامه رو نصف ونیمه ول میکنن؟؟؟؟؟

حسین/طرفدار طرح سنجش وپذیرش
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۸ ب٫ظ

یک درصدم احتمال اعتبار دوساله ازمون وجود نداره. منم از سایت سنجش پرسیدم ایا ازمون دکتری اسفند ۹۴ که برگزار شد با توجه به طرح اعتبار ۲ ساله برای ترم بهمنم معتبره؟جواب داده شد خیر. با توجه به تایید طرح سنجش وپذیرش اعتبار دوساله ملغی است.

کمپین دفاع از اعتبار 2 ساله
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۳:۱۹ ب٫ظ

دوست عزیز چرا الکی شایعه پراکنی میکنی. هیچ جا نگفتن اعتبار ۲ ساله لغو میشه. حتی اونایی که حضوری مراجعه کردن. حالا هر چی میخواد بشه. ولی شما الکی شایعه سازی نکن لطفا

حسین/طرفدار طرح سنجش وپذیرش
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۵ ب٫ظ

مطمئن باشید همین ازمون امسالم که برگزار شد بعد اعلام نتایج نهایی خیلی افراد دوباره جمع می شن ومی گن حق ما رو خوردن و… حتی همونایی که از این نحوه پذیرش حمایت می کنند. تو همین سایت اون وقتو می بینید

ANASTASIA
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۲:۰۵ ب٫ظ

چقدر جالب این همه خلق الله پرسیدن گفته اعتبار برقرار،ه بعدا به شما گفته اعتبار ملغی دقیقا باب دلت !

هاتفی
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۳ ب٫ظ

فرض کنید یک تست ریاضی داریم
فردی این تست رو در ۱ دقیقه میزنه
فردی این تست رو در ۲ دقیقه میزنه
فردی هم هست که اگر ۱ روز هم زمان داشته باشه نمی تونه بزنه
فرد سوم رو کنار می‌گذاریم
اما آیا واقعا بین فرد اول و دوم تفاوت فاحشی هست؟ جفت این افراد نهایتا به سوال پاسخ دادن
آیا ۱ دقیقه در تعیین اینکه فرد دکتری بخواند یا نخواند باید تا این اندازه موثر باشد؟
سرعت عمل شاخصه خوبی هست ولی همه چیز نیست

حسین/طرفدار طرح سنجش وپذیرش
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

تو ایران بهترین ملاک ومعیار ازمون تستیه . دلیلشم اینه که هروقت سراغ شیوه های دیگه رفتن یا اخرش غالبا معلوم بوده توش پرتی بازی کردن یا فلانی دانشجوی خودشون بوده یا اخرش حتی اونایی که ازمون تستی رو رد می کردند خودشون معترض بودن ومی گفتن حقمون خورده شه وپارتی بازی شد ما ۱۰ تا مقاله داشتیم اما فلانی که حتی یه مقاله نداشت قبول شد .

مریم
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۶ ب٫ظ

سلام بچه ها . بیاییم فقط تعقل کنیم و فکر. اگر آزمون تستی شانسی باشد پس قبولی ما در لیسانس و ارشد هم شانسی بوده. من تا امسال به این شانسی بودن معتقد بودم ولی امسال کاملا فهمیدم اگر فلان کتاب و فلان کتاب را بیشتر خوانده بودم تمام تست ها را میزدم پس مسیله شانسی بودن نبود تلاش بیشتر و مرور منظم تر بود. از طرفی امسال واقعا همه چیز چرت است. کم فکر کنیم شما حاضرین برای هر کنکور یکبار آزمون تستی دانشگاه بدهید و یکبار مصاحبه آن هم با کلی هزینه. تازه در این شیوه الان هم آزمون تستی مهم است چون رتبه و تراز ما تعیین کننده دعوت ما به دانشگاه هاست. فقط معقولانه باشیم و احساسی فکر نکینم.

نگرش منطقی
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

درود بر شما.احسنت.

مریم
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۶ ب٫ظ

سلام بچه ها . من از سنجش پرسیدم آیا نتایج آزمون اسفند ۹۴ برای پذیرش بهمن ماه اعتبار دارد یا خیر و جواب سنجش بود: خیر

ANASTASIA
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

در مورد برگزاری آزمون آبان ۹۵چطور؟

.....
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

نباید اینطوری باشد. این خلاف قانون خودشون و شیوه نامه است.

حسین/ طرفدار طرح سنجش وپذیرش مجلس به سارا
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۷ ب٫ظ

کی با حداقل مطالعه می شه به ازمون تستی جواب داد؟این جور بود چرا تو ازمون لیسانس وارشد یه نفر رتبه اولو می اره؟اصلا شانسی در کار نیست وبا مطالعه سطحی هم نمی شه جواب داد. یه استادی ما داشتیم هرکی هر تحلیلی راجع به موضوع می داد می گفت افرین چه تحلیل خوبی واین بعنی استعداد تحلیل کردن ولی اصلا تحلیلی در کار نبود چون تحلیل زمانی درسته که اساسش و توجیه اش درست باشه. ویژگی ازمون تستی هم همینه یعنی بین ۴ گزینه شما باید گزینه ای رو انتخاب کنی که بر مبنای منشا و دلیل علمیش درست ترینه . هر تحلیل وتجزیه ای که ملاک بالا بودن قدرت استدلال نیست. مثلا بعضی دانشجوها یه مسائلی رو مطرح می کنند تو یه سوال که اصلا تجزیه وتحلیل نیست وپیش خودشونو می گن عجب تحلیلی کردیم.

حسین/ طرفدار طرح سنجش وپذیرش مجلس به هاتفی
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

ازمون تستی به قول شما اگه تمرکز می خواد دیگه بهتر از اینه که اشنا وپارتی و پول برای چاپ مقاله بخواد. امسالم چرا دانشگاه ها رفتن به سمت ازمون کتبی ؟چون دیگه دست یه عده زیادی رو شده که با دادن پول یا به قول انگلیسی ها money صاحب مقاله می شن.

نگرش منطقی
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۶ ب٫ظ

احسنت بر شما

هاتفی
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۹ ب٫ظ

من آزمون تستی رو نفی نکردم
چون به هر حال در تمام دنیا آزمون تستی هست
اما گفتم تمرکز و سرعت عمل میخواد که ممکنه فردی این دو فاکتور رو نداشته باشه ولی فاکتورهای دیگه رو داشته باشه
الان هم اکثر دانشگاه ها در رشته من ازمون کتبی رو به صورت تستی برگزار میکنند
راجب مقاله هم هستن کسانیکه خودشون زحمت میکشن و مطمئن باشید اگر استاد ماهر باشه، با پرسیدن چند سوال ساده متوجه میشه مقاله رو خود فرد نوشته یا خریده

هاتفی
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۹ ق٫ظ

اصولا تست زدن تمرکز می خواد و ممکنه فرد در اون روز سر جلسه آمون به هر دلیلی تمرکز نداشته باشه
پس نمیشه کل توان علمی فردی رو در ۴ ساعت قضاوت کرد
دوستانی که رتبه شون خوب شده اینو بدونن که با نزدن ۳-۴ تست ممکن بود الان به جای تک رقمی، ۳ رقمی باشن (در رشته من که اینطور بود)
پس نباید فکر کرد فرق بین سواد ۶ ساله تحصیل افراد (۴ سال لیسانس+ ۲ سال فوق) در همین ۳-۴ تست خلاصه بشه !

...
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  هاتفی

دقیقا ……
مشکلات زندگی، بیکاری رو هم در نظر بگیرید….. موقع خوندن و تست زدن تمرکز رو پایین میاره…..

...
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  هاتفی

دقیقا دکتر هاتفی حق باشماست….

سارا
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۹:۳۲ ق٫ظ

منظورم از ازمون تستی این نیست که مقایسه ای با کنکور بشه
مفهوم حرف من اینه که دانشجوها برای مطالعه ازمون به صورت تستی با حداقل مطالعه میتوانند جواب بدهند و در مورد ازمون هایی که ما اساتید طراح ان ها در کلاس درسی هستیم قطعا خیلی راحته
اما در مورد کنکور هرچند شاید عده ای موفق بشوند با مطالعه کم به نتیجه برسند اما ملاک این نیست که سواد علمس دانشجو بر اساس همان تست ها باشد. افراد با سواد زیادی هستند که بنا به دلایلی از پس تستی بر نمی ایند شانس، مطالعه کتاب های بیشتر و اشنایی با نکات بیشتری که ممکن است باعث ابهام و یا ایجاد حجم زیاد مباحث و دشواری تفکیک متون مختلف

بنده در رشته علوم سیاسی هستم و حدود ۵ کتاب از اساتید مختلف که منبع هستند موضوعات یکسانی را با عناوین و یا بیان های مختلفدر کتابشان اورده اند….
اینکه عده ای می گویند کنکور تستی نباید ملاک ارزیابی علمی باشد صحیح بودنش از این جهت است که پس تکلیف افرادی که قدرت تبیین و تحلیل با حجم سواد بیشتر را دارند چه می شود؟
دوست بنده با رتبه زیر ۱۰۰ دو مقاله را تدوین کرده و به فصلنامه فرستاده اما هر دو را یکی از دانشجویان دکتری از دانشگاه …. به دست اورده و حتی پایان نامه اش نیز با نمره پایین به این دلیل که در روز دفاع داور اعلام کرده که بیشتر حجم مباحث ان کپی برداری است

خب ایا رتبه بهتر ایشان نشانه سواد ایشان است؟؟؟؟

...
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام سارا
ببخشید برای ازمون تخصصی رشته علوم سیاسی چه منابعی رو می خونی میشه معرفی کنی عزیز؟

فیزیک
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱:۵۱ ق٫ظ

به یقین بهتون میگم، شخصی که روزمه ی خوب داره، درس خونه، رتبه بالا میاره، زبانش مشکلی نداره اصلا جای نگرانی واسه رتبه اوردن و امتحان کتبی و مصاحبه نداره…. حالا اعتبار دو ساله باشه یا نباشه! اصلا مهم نیست! اگه موضوع اعدالت در سیستم سنجش و پذیرشه به نظرم روش جدید روش خوبی برای پالایش و تفکیکه… هرچند ایراداتی داره. ولی خوب مثلا در قسمت رتبه مکسوبه برای اینکه دامنه وسیع تر باشه فقط تک رقمی نمیگیرن و تا ٣٠ هم انتخاب میکنن واسه مصاحبه! حالا اگه درس خونه اعتراض داره باید بهش گفت که اگه تو خوندی پس باید تخصصی هم بتونی خوب امتحان بدی و اینکه نتایج تخصصی مشخص کنه برای مصاحبه کیا باید دعوت بشن کاملا منصافه و بعقله! حالا درصد نمره کتبی جدا، مصاحبه جدا، رتبه کنکورتونم جدا! به جای پیدا کردن ضعف سیستم بیاین ضعف خودمون رو پیدا کنیم که تو این مدت کم جلو بیوفتیم، اگه رزومه خوبی نداریم حداقل شروع کنیم به خوندن ازمون کتبی…

...
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۰:۱۴ ق٫ظ

رتبم ۹۶۵ گروه علوم سیاسی تعداد شرکت کنندگان ۲۶۸۶، ترازم ۱۵۶۹، بنظرتون آیا شبانه و غبر انتفاعی رو میارم….
مقاله علمی پژوهشی یکی دارم، دو تا مقاله هم در کنفرانس بین المللی با دوتا گواهی نامه بین المللی از آکسفورد و استرلیا…..بنظرتون امیدوار باشم…

بهرام
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۹:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  ...

پردیس احتمالش زیاده

...
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  بهرام

ولی امیدوارم شبانه و غیر انتفاعی رو بیارم……….رتبم بین ۵ تا رشته ی گروه علوم سیاسی و روابط بیل الملل است…رتبم نسبت به تلاشم کم شده …ولی امبدوارم……

.....
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۹ ب٫ظ

البته با این ظرفیت های اعلامی از طرف دانشگاهها خیلی بعید به نظر میرسه که برای بهمن ماه هم دانشگاهها ظرفیت اعلام کنند.
مگر اینکه وزارت علوم دستور بده ظرفیت ها رو نجومی بالا ببرن.

یاری
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۴ ب٫ظ

دوستایی که میگید اعتبار دوساله باشه:
اگه خداییش ترم آخری هستین و پایان نامه ننوشتین پس خواهشا انتخاب رشته هم نمی کردین …
کسی که از خودش مطمئن باشه اعتبار ۲ ساله رو میخواد چیکار؟
پارسال توی رشته من ۳ نفر تک رقمی رفتن مصاحبه و هیچ کدوم قبول نشدن …اتفاقا دانشجوی دانشگاه خودمونم بودنو همه منابع و …هم داشتن
منتها اینا فقط بلد بودن تست بزنن و هیچ هنر دیگه ای نداشتن
با احترام به همه رتبه برتر ها ولی امیدوارم امسال انقدری به مصاحبه ها دعوت بشن که این دوستان نتونن حق ما رو ضایع کنن

HPM
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  یاری

این جمله یعنی چی؟؟
“کسی که از خودش مطمئن باشه اعتبار ۲ ساله رو میخواد چیکار؟”
از خود مطمئنیم ولی دیگه تحمل اون همه استرس رو نداریم. اتفاقا من پارسال دفاع کردم و رزومه هم خوبه. ولی به این دلیل میگم که اگر به هر دلیلی ترم مهر نشد پذیرش بشیم برای بهمن استفاده کنیم..
اگر آبان آزمونی برگزار بشه که مثل اسفند ماه خواهد بود:
چون مخالف قانون هست :شورا موظف شده است که هر تغییری را یکسال قبل باید اعلام کند.
امیدوارم همه به آرزوهاشون برسن و در حق کسی ظلم نشه.

یه زمین شناس
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۹:۵۷ ب٫ظ

عنوان درخواست :
عمومی | دکتری – ازمون ابان
متن درخواست :
با سلام و خسته نباشید
چند تا سوال داشتم تا تکلیفه خودمو بدونم چون خیلی شایعه پراکنی میکنن در این مورد .. ممنون میشم از پاسختون ۱- ایا ازمون ابان برگزار میشه؟ ۲- ایا برا همه رشته ها و گروها ظرفیت خواهد داشت یا فقط رشته های خاص؟ ۳- ایا منایع همین منابع ازمون اسفند هست یا تغییر میکنه؟ ممنون از لطف و بزرگواریتون
تاریخ ارسال پاسخ :
١٣٩۵/٠١/٢۴-١٧:١٣
پاسخ :
با سلام
بله .آزمون برگزار می شود
==سازمان سنجش اموزش کشور صرفا مواد امتحانی را مشخص میکند برای کسب اطلاع در خصوص سرفصلها و منابع امتحانی باید از دفتر گسترش شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم و یا دانشگاهها و موسسات اموزش عالی که رشته مورد نظر شما را پذیرش دارند پیگیری نمایید. ==اطلاعات لازم در خصوص ظرفیت ها پس از تدوین دفترچه راهنمای ثبت نام و یا اننتخاب رشته در اختیار داوطلبان قرار داده خواهد شد
با سپاس

HPM
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۹:۲۷ ب٫ظ

بیاین منطقی باشیم و منطقی قضاوت کنیم. وقتی تو شیوه نامه آزمون امسال نوشته اعتبار دو ساله و ما بر این اساس برنامه ریختیم چرا باید لغو بشه. این اصلا قانونی نیست. کسایی که موافق اعتبار دو ساله اند فکر نکنین رزومه ندارن. اتفاقا مثل دوستانی که میگن خیلی مدته که مقاله هاشون تحت داوریه کلی زحمت کشیدن. من یکی از مقالات آی اس آیم درست یکسال طول کشید داوریش و چند تا از مقالاتم هم تحت داوریه. ولی مساله اینه که ما بر این اساس برنامه ریختیم.
دوستانی که از آزمونشون راضی نیستند فرصت جبران دارند. آخه کسایی که مخالفت دارند چه ضرری براشون داره؟؟
دلیل مخالفتشون چیه؟؟؟
اگر این آزمون آسون بوده پس مخالفین هم نمره خوب کسب کرده ان و جای نگرانی نیست.

اینطوری هم نیست هر کسی بره سر جلسه حد نصاب رو کسب کنه فقط مجاز میشه. فکر نکنین دانشگاهها میان برای اینکه ۴ نفر پذیرش کنن ۲۰۰ نفر رو برای مصاحبه دعوت کنن.

با آرزوی موفقیت

Ch
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۹:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  HPM

دقیقا همینطوره..بعضی از دوستان میگن طرفدارهای اعتباردوساله ترم آخری هستن..اینطورنیست من خودم ۹۳فارغ التحصیل شدم مقالمم قبل دفاع به چاپ رسید..
امیدوارم امسال هرکس که تلاش کرده نتیجه زحماتش رو بگیره..موافقین..مخالفین..اما اگه حتی یه نفرم بمونه برا بهمن حقشه که ازاین قانون استفاده کنه..

سیا
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۹:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  HPM

دوست عزیز اصلا بحث موافقت یا مخالفت ماها نیست.بحث اینه که شما با این کار و ادامه دادن به این اصرار برای خودتون مشکل درست می کنین.من دوستان زیادی دارم که چون دیدن نمی تونن درسشون رو تموم کنن تا شهریور هر چند رتبه ۲۰۰ و ۳۰۰ داشتن ولی حتی انتخاب رشته هم نکردن.اونا واقع بین بودن و برای جلوگیری از ضرر خودشون این کار رو کردن.ما هم به خاطر خودتون می گیم که یک موقع خدای نکرده به مصاحبه دعوت بشین و بعد از پذیرش احتمالی به دلیل عدم تمام کردن دروس ارشد از ازمون سال بعد که واقعا حق قانونیتون هست محروم بشید.ما هر چی می گیم به خاطر خود شماست.و البته به خاطر اینکه جای یک نفر دیگر رو در مصاحبه نگیرین.چرا که تا درس رو در شهریور تموم نکنین حتی اگر رتبه یک هم باشین و ۱۰ تا هم isi داشته باشین پذیرشتون کان لم یکن خواهد بود.
موفق باشین

HPM
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  سیا

الان که بحث انتخاب رشته تموم شده. ما تمام حرفمون اینه که اعتبار آزمون سر جاش باشه و بس

با آرزوی موفقیت

ANASTASIA
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  سیا

جمع کردن پایان نامه مگه چکاری داره تو یک هفته هم میشه جمش کرد در ضمن افرادی که نمیتونن پایان نامه رو در شهریور جمع و جور کنند هرگز به فکر شرکت کردن در آزمون نبودند تمامی افرادی که سال آخر بودن با هدف پذیرش شرکت کردند در ضمن کی گفته هر کی سال آخر هست رزومه درست و حسابی نداره؟

نگرش منطقی
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  HPM

آخه برادر من یا خواهر من چرا اینطوری فک میکنید تا وقتی شما طرفدار این طرح غیر متطقی باشید یعنی شیوه پذیرش امسالو قبول دارید.شیوه کتبی هر دانشگاه و کلی منبعو چقد استرس.همچین میگید اعتبار دو ساله ک بریم رزومه بنویسیم انگار اون امتحان که گرفتن چقد نیاز به خوندن داشت.من دوستایی داشتم که حتی تو رشته هایی ک گرایشای مختلف تجمیع شدن با ی ماه خوندن تراز قابل قبولی گرفت.

ANASTASIA
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  نگرش منطقی

یه عده ای هستند از اینکه سازمان سنجش امسال عدالت رو رعایت کرده و حق داره به حق دار می رسه ناراحت هستند!!!!!!!شما ها رو درک میکنم؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!فکر کرده بودین با یه امتحان تخصصی می تونید از گزینش قبل از مصاحبه رد بشین حالا باز هم باید آزمون بدید به نظر من این استرس کاذب برای امتحان کتبی دانشگاهها غیر از شما ها دامن هیچ کس دیگه ای رو نمیگیره چون نمیتونید از پسش بر بیاین!!!!!
ما ها که نه از آزمون تخصصی نه از عمومی نه از مصاحبه باکی نداریم.

علی کریمی
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۸:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  ANASTASIA

من همش تخصصی خوندم اتفاقا، سر آزمون دیدم هیچی تخصصی نیومده

کمپین دفاع از اعتبار 2 ساله
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۸:۲۴ ب٫ظ

دوستان خواهشا کار کنید اعتبار ۲ ساله بمونه. حالا هر جور شده. ما رو این خیلی حساب کردیم. برنامه ریختیم. کسایی که میگن اعتبار ۲ ساله لغو شه رتبشون خوب نشده. عدالت باید رعایت شه

سیا
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۹:۰۷ ب٫ظ

اعتبار ۲ ساله ای وجود نداره.شمام که بیشتر دانشجوهایی هستین که واحد یا پایان نامه مونده برای ترم ۵ دارین بهتره در صورت مجاز شدن هم به مصاحبه تشریف نبرین.چرا که محرومیت از ازمون سال بعد نصیبتون می شه و اون ازمون که حق قانونیتون هست از دستتون می ره.شما در این ازمون شانسی نخواهید داشت.فقط با شرکت در مصاحبه شاتس و ظرفیت یک نفر دیگه رو خواهید سوزوند که می تونه بره مصاحبه و قبول بشه.پس لطفا شما واقعیت رو بپزیرید و ادامه ندید این کار رو.بسیار ممنون.

داوطلب
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۹:۱۰ ب٫ظ

امسال که امتحان سنجش فقط عربالگری بود.۱۰۰ درصد مصاحبه است .همینجوری هم آبان بری سر جلسه حد نصاب رو میاری.حالا ببینید دانشگاها برای رسیدن به اهداف خودشون ترازها رو خیلی پایین اعلام میکنن.

بی انگیزه
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۷:۲۸ ب٫ظ

سلام٬ چطوری باید از تراز دانشگاه ها با خبر بشیم؟ سایت سنجش میزنه یا باید بریم تو سایت هر کدوم از دانشگاه ها؟ لطفا هر کی خبر داره جواب بده٬ ممنون.

سارا
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۵:۵۳ ب٫ظ

سلام اینطور نیست طبق دفترچه و روش گزینش که گفته شده
ضمنا مختویات کارنامه ثابت میکنه به احتنال زیاد برای ازمون کتبی خود دانشگاه ها تعبین می کنند مگر سنجش دخالت بی جا کند
خبرگزاری ها لطفا تا نتایح نهایی به سازمان سنجش بی التنایی کنند وگرنه باز دوباره اطلاعیه صادر می کنه …
دوستان درباره حد نصاب معیارهای زیادی برای تعیین از سوی دانشگاه ها باید رعایت بشه از جمله:
۱_تعیین حد نصابی که دامنه گسترده تری از دانشجویان را شامل شود زیرا هدف جذب دانشجوی توانمند از لحاظ علمی هست
۲_رقابت بین دانشگاه ها هر دانشگاهی اگر تراز هایی را اعمال کند که دانشجویان کمتری را در بر داشته باشد عملا خود را از دانشجویان توانمند علمی با رزومه خوب بی نصیب خواهد کرد
این گفته یکی از اساتید مشهور دانشگاه تهران است که سال گذشته در گروهی از گرایش ها قبل از مصاحبه شفاهی اقدام به ازمون کتبی کرد ( داوطلبان سال قبل هیچی بلد نبودند) حتی این ازمون کتبی از ساعت ۲بعد از ظهر الی ۹ شب طول کشیده بود !

کامران
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۶:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

احسنت بر شما
کاملا موافقم
اگر قرار بود مثل پارسال تعدادی رتبه برتر بی رزومه معرفی شوند چه فرقی داشت؟
پارسال اکثر رتبه برتر ها در مصاحبه ها شرکت کردند و نه خودشون قبول شدن و نه گذاشتن ما که رزومه بهتری داشتیم قبول بشیم

Ch
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۹:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  کامران

پس کی قبول شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

کامران
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  Ch

افرادی قبول شدن که رتبه متوسط تر داشتن و رزومه عالی (مثلا ۳-۴-۹ قبول نشدن در عوض ۱۳- ۳۳- ۳۷ قبول شدن)
من پارسال رتبه ام ۴۵ بود منتها اون چند نفر باعث شدن من دعوت نشم …
قبول دارم که حق اون ها بود که شرکت کنن چون رتبه بهتری داشتن ولی اگه قبول می شدن باور کنید ناراحت نمی شدم … یکی شون بود که یک خط هم پایان نامه ننوشته بود!!
امیدوارم امسال تعداد بیشتری دعوت بشن و این مشکلات پیش نیاد

Ch
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  کامران

دوست عزیز فک میکنم قانون جدید ۵۰٫۵۰باشه..وآزمونش دقیقا عین آزمون ۹۳..پس شما بازم بایدازسد کنکور عبور کنید..تازه باقانون جدید سهم بیشتری میرسه به آزمون ورتبه های برتر شانس بیشتری دارید…

سارا
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۹:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  کامران

منظورم از ازمون تستی این نیست که مقایسه ای با کنکور بشه
مفهوم حرف من اینه که دانشجوها برای مطالعه ازمون به صورت تستی با حداقل مطالعه میتوانند جواب بدهند و در مورد ازمون هایی که ما اساتید طراح ان ها در کلاس درسی هستیم قطعا خیلی راحته
اما در مورد کنکور هرچند شاید عده ای موفق بشوند با مطالعه کم به نتیجه برسند اما ملاک این نیست که سواد علمس دانشجو بر اساس همان تست ها باشد. افراد با سواد زیادی هستند که بنا به دلایلی از پس تستی بر نمی ایند شانس، مطالعه کتاب های بیشتر و اشنایی با نکات بیشتری که ممکن است باعث ابهام و یا ایجاد حجم زیاد مباحث و دشواری تفکیک متون مختلف

بنده در رشته علوم سیاسی هستم و حدود ۵ کتاب از اساتید مختلف که منبع هستند موضوعات یکسانی را با عناوین و یا بیان های مختلفدر کتابشان اورده اند….
اینکه عده ای می گویند کنکور تستی نباید ملاک ارزیابی علمی باشد صحیح بودنش از این جهت است که پس تکلیف افرادی که قدرت تبیین و تحلیل با حجم سواد بیشتر را دارند چه می شود؟
دوست بنده با رتبه زیر ۱۰۰ دو مقاله را تدوین کرده و به فصلنامه فرستاده اما هر دو را یکی از دانشجویان دکتری از دانشگاه …. به دست اورده و حتی پایان نامه اش نیز با نمره پایین به این دلیل که در روز دفاع داور اعلام کرده که بیشتر حجم مباحث ان کپی برداری است

خب ایا رتبه بهتر ایشان نشانه سواد ایشان است؟؟؟؟

ملیکا
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۸:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام سارا خانم
ای گل گفتی جانا سخن از زبان ما می گویی
منم کاملا با دو بند بالا موافقم. نمیشه با چند تا سوال تستی عمومی توانمندی های علمی و پژوهشی و فنی یک داوطلب بالاترین مقاطع تحصیل علمی رو محک زد. اگه قرار باشه امسال کف ترازها رو بالا اعلام کنند میشه همون رتبه که سال های قبل اعلام می شد و عملا فلسفه آزمون امسال را نفی کردن.

Ch
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  ملیکا

کسی که رزومه خیلی خوبی داشته باشه بعلاوه IQخوب مسلما ازپس چندتا سوال تستی هم برمیاد..
من تعجب میکنم کسی که میگه رزومه فلانم وبهمانم چطور نمیتونه رتبه بیاره؟؟؟؟؟!!!!
برعکس این قضیه البته اثبات شده افرادی که رتبه خوب میارن اکثرا رزومه خوبی دارن.

کامران
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  Ch

اینطور نیست
تست زدن واقعا یک هنره که برخی دارن
برخی هستن که ممکنه قدرت تجزیه و تحلیل خوبی داشته باشن ولی در زدن تست کند عمل کنن یا بی دقتی کنن

سارا
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  کامران

لایک اقا کامران…دوستان من خودم استاد دانشگاهم و تدریس می کنم ودانشجوهام خودشون میکشن برا ازمون تستی…. چرا چون واقعا راحته

Ch
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  کامران

ساراجون منم خودم دانشگاه تدریس میکنم..شما واقعا تستایی رو که مابه دانشجوها میدیم با کنکوروشرایطش یکی میکنید؟؟؟!!هرچند من خودم میان ترمها رو تستی میگیرم که برا کنکورهای بعدیشون باتست زنی آشناکنم.

داوطلب
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۱:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  کامران

نه سارا خانوم دانشجوها چون تو آزمون تستی راحتر میتونن تقلب کنن آزمون تستی را دوست دارن

مریم
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۴:۱۶ ب٫ظ

سلام دوستان. من به عنوان فرد بی طرف نظر میدم. اعتبار دوساله رو سال گذشته آقای خدایی تو مصاحبه ها برطرف کرد ولی بعد اصلا تو دفترچه ثبت نام دکتری مطرح نشد طوری که سازمان سنجش اعلام کرده مرجع اصلی دفترچه کنکور هست. شما اگه دفترچه مشاره ۱ رو مطالعه کنید نوشته آزمون انشالله روز جمعه ۱۴ اسفند و در یک نوبت برگزار خواهد شد و حرفی از اعتبار دوساله زده نشده. و اینکه میگن یکسال قبل باید اعلام نشه دقیقا پارسال اعلام شد و اسفند امسال اجرایی میشه. بنابراین در صورتی میشه اعتبار دوساله رو لازم الاجرا دانست که مکتوب شده باشه طوری که چند دفعه پرسشیده شده آیا آزمون اسفند ۹۴ برای پذیرش بهمن اعتبار داره یا خیر و پاسخ سنجش خیر بوده است.

HPM
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۴:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

بر اساس شیوه نامه بوده و تو شیوه نامه هم کاملا بیان شده و هر موقع از سنجش سوال شده گفتن مطابق شیوه نامه خواهد بود.
من نمیدونم دوستان چرا مخالف اعتبار دو ساله ان؟؟؟؟؟
چه نفعی براتون داره اگر دو ساله نشه؟؟؟

کمپین دفاع از اعتبار 2 ساله آزمون
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۳:۵۱ ب٫ظ

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص نحوه، زمان ثبت نام و همچنین جداول رشته ها و مواد امتحانی آزمون ورودی دوره های دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۵
(موجود در قسمت دکتری تخصصی سایت سازمان سنجش)

دوستان توجه بفرمایید ما بر اساس این اطلاعیه در کنکور دکتری ۹۵ ثبت نام کردیم،هزینه کردیم، برنامه ریزی کردیم، وقت گذاشتیم و شرکت کردیم.
و بر اساس همین اطلاعیه هم از حق خودمون در صورت تعرض به آن دفاع خواهیم کرد.
یا علی

دکتر آینده
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۳:۵۱ ب٫ظ

اگر قرار باشه اعتبار این آزمون هم تا دو سال باشه شرایط آزمون این افراد با کسایی که مثلا آبان امتحان خواهند داد یکی نخواهد بود و در این حالت عدالت برقرار نیست چون یک عده رو باید پنجاه پنجاه مورد سنجش قرار بدن یک عده سی هفتاد که اصلا منطقی نیست. تو رشته ما هم کاملا عمومی بود من که اصلا با این شیوه آزمون موافق نیستم.

صنایع
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۳:۴۳ ب٫ظ

سلام .
کسی میدونه با رتبه ۳۵۰ صنایع و تراز ۲۴۵۳
از بین ۱۵۰۸ نفر شانس قبولی در شبانه یا پردیس رو دارم؟
مرسی

صبا
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۳:۴۰ ب٫ظ

کاش تراز دانشگاه ها رو زودتر از ۱۰ اردیبهشت اعلام کنن ما از بلا تکلیفی دربیاییم

کمپین دفاع از اعتبار 2 ساله آزمون
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۳:۲۰ ب٫ظ

اون عزیزانی هم که رتبشون خوب نشده و مخالف اعتبار ۲ ساله آزمون هستند انشاالله وقت بزارن و حسابی درس بخونن که رتبه اونها هم در آزمون های بعدی به لطف خدا خوب بشه.
حق کسانی که تلاش بیشتری کردند مطمئن باشید پایمال نمیشه چون این کمپین اجازه پایمالی حق این دوستان رو نمیده (از راههای کاملا قانونی).
از تمامی دوستان حقوق هم دعوت میشه به این کمپین بپیوندند و در ادامه راه ما رو با راهنمایی های ارزشمندشون برای رسیدن به حقمون یاری کنند.

من الله توفیق

موااااااااااافق اعتبار دوساله
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۳:۱۱ ب٫ظ

واقعا جای تاسف داره اگه بخوان طرحی که ما روی اون واقعا حساب کردیم رو پس بگیرن.

کمپین دفاع از اعتبار 2 ساله آزمون
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۳:۱۰ ب٫ظ

دوستان نگران نباشید اصلا.
امروز یکی از دوستان برای اطلاع از اعتبار ۲ ساله آزمون رفته بود سازمان سنجش.
بر طبق گفته ایشون آزمون اسفند ۹۴ اعتبار دو ساله داره و به ایشون گفتن فقط امسال اجرایی میشه و از سال بعد روال فرق میکنه و بر طبق مصوبه مجلس اجرایی میشه.

فردا هم قراره ایشون برن وزارت علوم و اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع کسب کنند. اصلا نگران نباشید دوستان کسایی که تلاش کردن به حقشون میرسن.

از لحاظ قانونی هم با چندتا از بچه های حقوق که صحبت میکردم گفتن چون قبل از برگزاری آزمون گفتن اعتبار دوساله داره باید حتما رعایت کنند و گرنه میتونید به دیوان عدالت اداری شکایت کنید.

یا علی

...موافق اعتبار دو ساله
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۳:۲۵ ب٫ظ

واقعا دوست عزیز؟؟؟
خیلی ممنونم که خبر دادین. ولی بعید نیست بخوان کلا نادیده بگیرن. لطفا لطفا هممون متحد باشیم و اجازه ندیم اینطوری در حقمون ظلم کنن.

با تشکر

ANASTASIA
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۸:۰۳ ب٫ظ

خواهش میکنم در مورد امتحان آبان ماه هم اطلاعات جدید بگیرید ما خیلی روش حساب کردیم حسابی استرس دارم.

م.ح
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۲:۳۵ ب٫ظ

به نظرم ابان برکزار نمیشه .و اسفند به روال سالهای قبل هست

منتها ۵٠و ۵٠

شاد باشیییییید

آرش
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۲:۱۳ ب٫ظ

سلام دوستان
در رشته مهندسی مکانیک رتبه بنده شده ۲۳۰۰ از ۳۳۲۵ نفر شرکت کننده در آزمون به نظرتون امیدی برای پذیرش شبانه یا پردیس وجود دارد؟

sadra rahmani
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۳۷ ب٫ظ

سلام . یه سوال داشتم . چگونه میشه فهمید گرایش شیمی تجزیه چند نفر شرکت کردن . ممنون میشم

...موافق اعتبار دو ساله
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  sadra rahmani

فقط تا حدی از طریق کارنامه های پارسال حدس بزنین که امسال چقدره تقریبا.

..
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۳۷ ب٫ظ

میشه یه نفر لطف کنه در مورد ازمون ابان یه اطلاعاتی بده؟

حسین/ طرفدار طرح سنجش وپذیرش مجلس
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۳۴ ب٫ظ

من از خدا می خوام این اعتبار دوساله ملغی شه. باید کلا ازمون اسفند ماه ۹۴ که برگزار شد رو بی اعتبار وملغی اعلام کنن وبگن برای سال بعد هرکی تلاش کنه .ازمون عمومی تو مقطع دکتری اونم تو ۱۰ گرایش امتحان گرفتن مفهوم نداره.

روانشناسی تربیتی
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۴۱ ب٫ظ

برا رشته ما که ازمون عمومی نبود من پارسال هم کنکور داده بودم از پارسال تخصصی تر و مشکل تر بود من همه دروس تخصصی خودم رو خوندم و در کنار اون دو تا درس تخصصی که مربوط به گرایشهای دیگه بود من نمیفهم کجای این ازمون عمومی بود

استثنایی
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۴:۰۰ ب٫ظ

برای شما تخصصی بوده. گرایش استثنایی یه سوال هم نیومده بود:-)

عمومی بود فقط. رشد و شخصیت و یادگیری اضافه شده بود، آسیب هم از بزرگسال اومده بود. ما بیشتر کودک داریم:-)

خب معلومه گرایش تربیتی و بالینی و عمومی حتی سنجش بهترین رتبه ها رو میارن:-)

زهراجون
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۶:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  استثنایی

دقیقا موافقم

محمدعلی
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۴۵ ب٫ظ

چرا ملغی کنن..چون شما خوب نشدین تو امتحان…

ANASTASIA
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۳:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمدعلی

آفرین

شادی
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۵۰ ب٫ظ

موافقم. دقیقا حق با شماست.

Ch
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۵۵ ب٫ظ

برادرعزیز همه رشته ها که مثل رشته شما نبوده که فقط عمومی باشه!!!
شما میتونی آبان دوباره امتحان بدی اگه ازنتیجه ت راضی نیستی..طراحی آزمون آبان فقط بخاطر افرادی مثل شما که ازنتیجه خودشون ناراضین صورت گرفته بود..عجیبه!!! ضررش به حال شمارونمیدونم که اعتبار دوساله باشه چیه؟؟؟میشه دلیلشو بگید..

...موافق اعتبار دو ساله
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۲:۰۷ ب٫ظ

شما اصلا آزمون دادین؟ چرا به راحتی تلاش بقیه رو نادیده میگیرین. آزمون حتی اگر عمومی هم بوده باشه بالاخره کسانی که بهتر تخصصی بلد بودن میتونستن جواب بدن. اینطوری نیست که یکی تخصصیش خوب باشه و عمومیش ضعیف.

ANASTASIA
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۳:۲۰ ب٫ظ

درود بر شما

استثنایی
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۴:۲۱ ب٫ظ

من تخصصی ام خوبه:-)

ولی تلاش سایرین و خودم رو هم نادیده نمیگیرم. ایشالا که در تمام مراحل زندگی موفق باشید

استثنایی
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۴:۱۸ ب٫ظ

اعتبارش بمونه عیب نداره. منتهی بعدا که ۵۰ ۵۰ شد ، دیگه نمیشه که:-)

دو سال اعتبار داشته باشه با همین شیوه ۰ و ۱۰۰ .
فقط هم برای افرادی که اسفند ۹۴ شرکت کردند و رتبه و تراز خوب آوردن. دو سال پژوهش انجام بدین،رزومه تکمیل کنید، همون صفر و صد باعث میشه دو سال درگیر مصاحبه باشید:-) از من گفتن.

قانون جدید برای شرکت کننده های جدید هست. ۵۰ ۵۰ عادلانه تر هست،

محمدعلی
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۱۷ ب٫ظ

بچه قبل آبان نکمیل ظرفیت هست یا نه ؟

کمپین دفاع از اعتبار 2 ساله آزمون
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۱۲ ب٫ظ

دوستان هر کس میخواد اعتبار ۲ ساله آزمون حداقل برای امسال اجرایی بشه موافقت خودشو اعلام کنه تا برنامه ریزی لازم برای رسوندن صدامون به گوش مسئولین رو انجام بدیم
یا علی

...........عجب
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۱۵ ب٫ظ

من موافقم

...موافق اعتبار دو ساله
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۱۶ ب٫ظ

من کاملا موافقم

ANASTASIA
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۴۰ ب٫ظ

کاملا موافقم همچنین با امتحان آبان ماه هم موافقم

Ch
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۴۱ ب٫ظ

موافقم

Diana
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۴۲ ب٫ظ

موافقم

ANASTASIA
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۴۴ ب٫ظ

کاملا موافقم

شادی
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۵۲ ب٫ظ

خیلی معذرت میخام ولی باید عرض کنم که این به هیچ عنوان امکان پذیر نست حتی اگه کل داوطلبا اعتراض کنن چون طرح جدید تو مجلس تصویب شدهو شورای نگهبانم اونو تایید کرده!

ANASTASIA
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

قبل از اجرای هر به گفته شما طرح باید یکسال قبل اطلاع رسانی بشه این رو من نمیگم این رو همین قانون جدید خودش میگه! حالا اگه بخوان قانون جدید رو اجرا هم کنند باز باید دو ساله و آبان باشند. غیر از این خلاف همین قانون هست.

Ch
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

دوست عزیزما نمیگیم که قانون جدید اجرانشه!ما میگیم که این دوره روکامل برگزارکنن..برای بهمن ماه…آزمون وخطای روش جدیدرو بذارن برای اسفن آینده..

داوطلب
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

چون سازمان سنجش آینده نگری نکرده این مشکلات پیش اومده وقتی سازمان سنجش دید که طرح مجلس تایید شده نباید این روش را ادامه میداد الان هم ادامه این روش اصرار بر اشتباهات گذشته است.

کمپین دفاع از اعتبار 2 ساله آزمون
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۳:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

خودتون تشیف ببرید سازمان سنجش و حضوری بپرسید

ANASTASIA
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۸:۰۷ ب٫ظ

درود بر شما

حجت
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۳:۱۱ ب٫ظ

موااااااااااااااااافق

...........عجب
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۰۹ ب٫ظ

نظرتون چیه در مورد پاسخ های مختلف سنجش؟

عنوان درخواست :
عمومی | دکتری – اعتبار ازمون اسفند ۹۴
متن درخواست :
با سلام
در شرایط فعلی اعتبار ازمون اسفند مطابق شیوه نامه است؟ با سپاس
تاریخ ارسال پاسخ :
١٣٩۵/٠١/٢۴-١٣:٠٢
پاسخ :
با سلام
در حال حاضر ملاک اعتبار نتیجه اولیه ازمون دکتری مطابق با شیوه نامه اجرایی ایین نامه ازمون ورودی دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۵ بوده و در صورت هرگونه تغییر از سوی مجلس محترم شورای اسلامی از طریق سایت اطلاع رسانی خواهد شد.
با سپاس

به دوستی هم گفته بودن که آزمون اسفند برا پذیرش بهمن معتبر نیست. اگر اینطوری باشه که فاجعه است…

دکتر
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۹ ب٫ظ

بچه به نظرتون آزمون اسفند ۹۴که دادیم تکمیل ظرفیتم هم خواهد داشت امسال؟؟
کسی اطلاع داره….

حسین/ طرفدار طرح سنجش وپذیرش مجلس
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۲ ب٫ظ

ان شا الله اعتبار ۲ ساله ازمون ملغی شه.

1395
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۹ ب٫ظ

شما چه مشکلی با اعتبار دو ساله دارین؟

.........
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

بله اگه ملغی شه این آزمون کتیبو اعمال و سلیقه های بیش از حد و انحصار قبولی هر دانشگاه به دانشجوهای خودش کنسل میشه.شما باید تلاش کنید طرح سنجش زودتر اجرایی شه

...........عجب
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  .........

اعمال سلیقه رو طرح سنجش و پذیرش نمیتونه اصلاح کنه. اگر استادی دانشجویی رو نخواد مثل پارسال بدون توجه یه رتبه امتیاز مصاحبه رو زیر حد نصاب رد میکنه. فقط اگر اعتبار دو سال لغو بشه به ضرر کسانی است که بر این اساس برنامه ریختن. سنجش که نمیتونه هی شیوه نامه عوض کنه

داوطلب
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۶:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  ...........عجب

دوست عزیز حد نصابی در قانون سنجش پیش بینی نشده است.اون قبلا بود که هر کار دانشگاهها می خواستن میکردن!!!

...........
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۵ ب٫ظ

چه نفعی براتون داره؟
خوشحال میشین زحمات عده ای هدر بره؟
چه مشکلی برای شما پیش میاد؟
بس نیست استرس بعد کنکور و اعلام نتایج؟
تا کی باید استرس بکشیم؟
نباید زیرش بزنه سازمان….
چرا کسی به فکر نیست؟؟؟؟؟

Ch
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۴ ب٫ظ

یه دوره باید این قانون باتمام جزئیاتش اجرا بشه..نه نصفه ونیمه..
اگه قرار اعتباردوساله ملغی بشه نبایدآبان آزمونی برگزار بشه ویاقانون جدید برای این دوره اجرابشه..

حسین
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۰۴ ب٫ظ

منم رتبم بد شده بود دوست داشتم ملغی بشه والا

...موافق اعتبار دو ساله
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

خوب شما میتونین دوباره امتحان بدین. این برای ضما ضرری نداره. هر کسی راضی نیست دوباره آزمون بده و هر کسی هم راضی هست استفاده کنه.

Ch
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

دقیقا آزمون آبان برای افرادی مثل شما طراحی شده بود که یه فرصت دوباره به اونایی که انتیجشون راضی نیستن داده بشه.

سحر
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۹ ق٫ظ

ما که انتخاب رشته انجام دادیم از کجا باید مطلع بشیم برای امتحان کتبی و مصاحبه )برخی دانشگاه ها که امتحان کتبی ندارنن) باید بریم یا نه؟ ممنون

...........
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

شما باید منتظر تراز اعلامی دانشگاه مورد نظر باشین.

ارش
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

مکاتبه ای که با سازمان سنجش داشتم، مثل اینکه کماکان طرح اعتبار دو ساله پابرجاست.
با سلام و احترام
طبق ایین نامه مدت اعتبار ازمون اسفند۹۴ باید دو سال باشد. طبق ایین نامه بسیاری از اشخاص وقت خود را صرف ازمون ۹۴ کرده و انتظار دارند که سازمان سنجش و وزارت علوم حداقل به ایین نامه خود پایبند باشند. قانون مصوب مجلس طبق اظهارات اقای کدخدایی برای سال ۹۶ اعمال می شود. بنابراین برای سال ۹۵ طبق ایین نامه باید اعتبار ازمون امسال نیز لحاظ شود. خواهش دارم که حداقل به ایین نامه تدوین شده پایند باشید و به افکار قشر تحصیل کرده که طبق گفته های شما برنامه ریزی می کنند احترام بگذارید. ایا قصد سازمان سنجش و وزارت علوم ان است که خلاف ایین نامه خود عمل کنند و اعتبار ازمون اسفند۹۴ را برای سال۹۵ لحاظ نکنند؟
تاریخ ارسال پاسخ :١٣٩۵/٠١/٢۴-٠٨:٣٢پاسخ : با سلام
سازمان سنجش مجری برگزاری ازمون است نه تعیین کننده قانون در این خصوص مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان و پس از ان دفتر گسترش شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم تصمیم گیرنده هستند شایان ذکر است که ایین نامه اعتبار دوساله توسط شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی در دست بررسی است و سازمان تا زمان اعلام ابلاغیه رسمی در این خصوص ملاک را بر اساس ایین نامه اعلامی حال حاضر می داند و در صورت هرگونه تغییر از سوی شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی اطلاعات لازم در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت
با سپاس

راهنمایی
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  ارش

طبق این مکاتبه شما همچیییییین پاپرجا هم نیستا.در دست بررسیه.آخه طرح سنجس قراره واسه اسفند امسال ینی ورودی ۹۶اجرا بشه.خیلی تفاوته بین این دو آزمون.اینا ی چیزی گفتن توش موندن.درسته از جهاتی اعتبار دوساله خوبه.آخه اشکالاتی داره فک کن رتبه یک این دوره انتخاب رشته نکنه بزاره دوره بعد تو همون دوره هم ی رتبه یک خب داریم.اینجوری کسایی ک میرن مصاحبه با توجه به تعدد رتبه های عالی پس محصور میشه بین رتبه های خیلی عالی.خب رتبه های بینابین میمونن حتی واسه دانشگاه های دسته سومم امید نیست.اونا ی چیزی گفتن شما چرا تکرارش میکنید.منطقی باشید

متحد باشین لطفا
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  راهنمایی

وقتی بحث تراز و رزومه پیش میاد مباحثی که گفتین کمرنگ تر میشن. منطق خوبه ولی اگر هم شما جای کسایی که زحمت کشیدن و به هر دلیلی امسال نتونن استفاده کنن (با توجه به شیوه نامه ای که موقع ثبت نام ابلاغ شده) باشین شما هم اصرار خواهین کرد که به آیین نامه خودشون پایبند باشن.
جالب تر اینجاست که قبلا اعتبار آزمون برای دو نیمسال بود اگر الان قرار باشه آبان آزمون برگزار بشه اینا میگن احتمالا آزمون اسفند اعتبار نخواهد داشت برای پذیرش بهمن. اصلا علت اینکه این موضوع مطرح شد این بود که به داوطلبین فرصت بیشتری داده بشه.
اگر هم قانون ابلاغ تغییر یکسال قبل هست که دیگه اینا نمیتونن آبان ماه آزمونی برگزار کنند با شیوه جدید. اگر هم عمومی برگزار کنند باید اسفند برای آبان معتبر باشه.

ارش
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  راهنمایی

“سازمان تا زمان اعلام ابلاغیه رسمی در این خصوص ملاک را بر اساس ایین نامه اعلامی حال حاضر می داند”
مصوبه اگر ابلاغ بشه میشه قانون، برای اجرای قانونم طبیعتا باید از یک سال قبل اطلاع داده شه(زبق مصاحبه اقای کدخدایی)، خب طبیعتا همون طور که توی جواب اومده تا اون موقع ایین نامه فعلی اجرا خواهد شد. دیگه از این واح تر!!!!!!!!!۱

...
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  ارش

من هم خیلی دنبال این هستم که اعتبار آزمون طبق شیوه نامه باشه. اگر متحد بشیم و به وزارت علوم نامه بنویسیم به نظرم موثر خواهد بود. حداقل برای پذیرش بهمن ماه. لطفا بیایین خودمون به فکر خودمون باشیم وگرنه مسئولین به فکر ما نیستند. شاید خیلی از افراد بگن که همین ترم قبولن و نیازی به این کارها نیست ولی بخاطر زحمات همدیگه برای هم کاری کنیم.

ANASTASIA
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  ...

با نظر شما موافقم باید کمپین تشکیل بشه تا جایی که من میدونم در تمامی پاسخ های سازمان سنجش بر امتحان آبان ماه صحه گذاشته شده و تائید شده در ضمن جایی که گفتن قانون جدید ابلاغ بشه از مجلس اطلاع رسانی میکنند منظورش برای سال ۹۶ هست.

...
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۹:۴۱ ق٫ظ

دانشگاه فردوسی ازمون تخصصی برگزار میکنه<؟

...
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

مرسی زهرا

جغرافیدان
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۹:۳۲ ق٫ظ

با سلام با توجه به سردرگمی که برای خیلی از شرکت کنندگان ازمون دکتری وجود داره و با توجه به خبرهای زیادی که در سایت های خبری منتشر میشه ایا ازمون دکتری در ابان ۹۵ برگزار میشه و منابع همان منابع قبلیه یل تغیر پیدا میکنه با تشکر فراوان

امیر
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۹:۱۹ ق٫ظ

طرح سنجش و پذیرش عالیه. با دقت بخونیدش

روان شناسی
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۹:۰۶ ق٫ظ

سلام .
کسی میدونه با رتبه ۱۰۰ روان شناسی به یکی از دانشگاه های تهران دعوت میشم؟
از بین ۵۷۰۰ نفر

حسن امیدی
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۹:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  روان شناسی

به همش دعوت میشید
مثل پارسال نیست

م
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  حسن امیدی

بله

تسنیم
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  حسن امیدی

سلام ،میشه بگید کجا گفته شده که همه به همه ی دانشگاه های انتخابیشون دعوت میشن برای مصاحبه ؟؟

حسن امیدی
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  تسنیم

جایی ننوشته
ایشون رتبه شون در مقیاس شرکت کنندکان وضعیت خوبی داره و به تمامی دانشگاه های تهران دعوت میشن و کف تراز رو میارن

روان شناسی
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  حسن امیدی

دانشگاه تهران و بهشتی رو بعید میدونم بشم.
ترازم ۵۵۰۰ شده.
۱۰۰ در مجموع. اما معلوم نیست قبل از من چند نفر دانشگاه ها و گرایش هایی رو که من انتخاب کردم رو انتخاب کرده باشن.

علی
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۸:۴۷ ق٫ظ

روال قراره به این شکل باشه که دانشگاه ها یه کف تراز روانتخاب می کنند که ممکنه حتی ۲۰ برابر ظرفیت تو اون تراز متقاضی اون کد رشته محل از اون دانشگاه قرار داشته باشه بعدش از دارندگان کف تراز دعوت میشه که مدارکشونو به دانشگاه تحویل بدن. بعدش حدود ۵ تا ۱۰ برابرِ ظرفیت دانشگاه در کد رشته محل، از رزومه های برتر، دعوت به مصاحبه بشن.

علی
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۸:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  علی

گواه این قضیه دانشگاه امیرکبیره

سارا
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۹:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  علی

آفرین بالاخره یکی پیدا شده که قضیه رو درست متوجه شده
اینو دقیقا تو سایت دانشگاه امیر کبیر نوشته حالا من نمیدونم چرا دوستان قبولش ندارن

علی
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

دقیقا همینطوریه سارا جان

سحر
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

تا تراز اعلام کنن و معلوم شه کجاها میتونیم بریم واسه مصاحبه پس بهاین معناست که فعلا نمیشه تخصصی بشینیم بخونیم اخه ممنابعمون معلوم نیستش، بخدا خیلی ما گناه داریم چرا فکری بحالمون نمیکنن، کاش آزمون تخصصی رو لغو کنن

امیر
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۹:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

دانشگاه های مختلف ممکن متفاوت عمل کنن

سارا
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

کف تراز دانشگاه های پایینتر از امیر کبیر که نمیتونه بالا از دانشگاه امیر کبیر باشه
تو فنی امیر کبیر حداقل سومین دانشگاه ایرانه (دومین یا سومین) پس همه دانشگاه های دیگه باید ترازشون بالاتر از امیر کبیر باشه

علی
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

بسته به سلیقه هر دانشگاه در نحوه پذیرش ، این هم ممکنه

راهنمایی
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۹:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  علی

آره فک کنم اینطوریه.خیلی بده اینجوری.من چند تا مقاله دارم ک هنوز در حال داورین.بعد نه ماه.ولی ی عده راحت مقاله میخرن و رزومشون عالیه.به نظرم تو ایران مبنا باید فقط کنکور باشه اونم کنکور سنحش ک خیالت راحت باشه تا حدی حقت پایمال نشه.غیر این امکان تقلب به شدت بالاست.

...
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۰:۴۹ ق٫ظ

سلام
آیادانشگاه فردوسی مشهد آزمون تخصصی برگزار می کنه؟؟؟؟؟

Ch
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۷ ب٫ظ

…دوستان اگه قراره آبان امتحانی برگزاربشه باید کارنامه های الان اعتبارداشته باشه.نمیشه که یه قانون رو نصفه اجراکرد واز هرجاییش که خوششون نیاد حذف کنن.

...
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  Ch

من هم دقیقا موافقم….چیکار کنیم؟ به کی اعتراض کنیم؟ آخه این درست نیست این همه استرس.

s
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  Ch

ازمون ابان مشابه اسفند ۹۴ هست؟ امتحان و روند پذیرش؟ اصلا چرا باید دو بار در سال برگزار شه؟ منطقش چیه واقعا؟

س.ژئ
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۷ ب٫ظ

ژئومورفولوژی کسی هست؟رتبه هاتونو بگید من گفتم

سعید
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  س.ژئ

من ژئورمورفولوژی هستم ولی تمایل ندارم رتبه ام رو بگم

راهنمایی
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۶ ب٫ظ

دکتری بالاترین مدرک کشوره.ی نفر ک میخواادامه تحصیل تو این مقطع بده باید یکسال حسابی بخونه و پایه های علمیشو تقویت کنه.دکتر شدن ک کار یه هفته و دوهفته نیست.خب تو این شرایط که هر روز داره ی چیز جدید گفته میشه واقعا میشه برنامه ریزی کرد؟اگه هدف گرفتن ی دکتری با ی ماه خوندنه ک جای سخن نیست.وگرنه منابع کتبی باید حداقل ۶ماه قبل مشخص میشد.

راهنمایی
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۰ ب٫ظ

ی سال وقت بزار بخون بعد دور همی نشستیم اینجا داریم چاره جویی میکنیم.سنجش هم اصلا عمر و وقتمون مهم نیست.زحمت نمیکشه یه بیانیه شفاف ک رفع ابهام شه.از اعتبار دو ساله تا کنکور آبان قشنگ بگه.بابا اصلا ما بیسوادیم زیر سیکل حرف بزنید.چه وضعیه.ی دانشگاه تستی ی دانشگاه تشریحی.هر کدوم منابع جدا.

بهنام
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۰ ب٫ظ

دانشگاه هایی که ازمون کتبی میگیرن تاثیر آزمون عمومی سنجش صفر میشه ؟
یا همه ۳۰ .۷۰ اند ؟

علی
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام

اینم حرفی. احتمال زیاد ۳۰ درصد به آزمون کتبی سنجش تعلق داره

فربد
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

نه آقا
اینا خودشون گفتن این فقط برای تعیین سطح بوده و مطلقا تاثیری در تصمیم نهایی دانشگاه نداره
صد دانشگاه صفر سنجش

سارا
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  بهنام

دانشگاه خودش تصمیم میگیره که تاثیر این آزمون چی باشه
بعضی دانشگاه ها صفر بعضی ها ۱۰% (مثل امیر کبیر که رزومه آموشی و این آزمونو باهم گفته ۲۰%)
بعضی ها مثل دانشگاه صنعتی اصفهان ۲۰% و بعضی ها هم صفر درصد
ولی به نظر میرسه ماکزیمم ۲۰% باشه

مهدی (جامعه شناسی)
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۴ ب٫ظ

یعنی برگزاری یه آزمون دکتری استاندارد و تعیین یه رویه ی مشخص و ثابت برای پذیرش انقدر سخته؟
چرا هر آزمون دکتری با آزمون قبل از اون انقدر متفاوته؟
خدایی نتیجه ی این همه تغییر در زمینه ی منابع، ضرایب، درصد آزمون، درصد مصاحبه و… جز بدتر شدن سال به سال اوضاع چیز دیگه ای بوده؟

کاوه
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۴ ب٫ظ

دوستان ببینید… سازمان سنجش تکلیف را گذاشت به عهده دانشگاهها… دانشگاه هم که قربووووونش برم اصلا عین خیالش نیست که کى تراز اعلام کنه کى آزمون بگیره… خونسرد و بیخیال… حالا پاى شورا اومده وسط کى تشکیل بشه؟؟؟ چه جورى تصمیم بگیرن؟؟؟ چى تصمیم بگیرن؟؟؟ چى از آب دربیاد؟؟؟؟ خدا به داد برسه؟؟؟ کى میره این همه راه رااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

رخساره
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۹:۵۲ ب٫ظ

حرفی از آزمون آبان ماه نزدن و گفتن بهمن ۹۵

این یعنی ؟ یعنی آبان ماه منتفیه؟ نمیدونم چرا همه جانبه و کامل توضیح نمیدن .

ssetare
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  رخساره

همونطور که دوستان به نقل از سازمان سنجش ذکر کردند ازمون ابان صددرصد برگزار خواهد شد. خیلی از گرایشهای رشته ما پذیرش نداشت و احتمالا برای ورودیهای بهمن مد نظر دارند. فقط اینکه ایا ازمون ابان همه متعاقبا مثل همین ازمون هست و و باید به روال همین ازمون دکتری ۹۵ ازمون کتبی و مصاحبه داد؟

اصغر
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  ssetare

یعنی الان ۲۰۰ نفر میگیرن بهمن هم ۲۰۰ نفر؟؟؟؟

ANASTASIA
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  اصغر

اگه بهمن یک نفر هم بگیرن واسه من یکی که کافیه

Ch
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۹:۴۹ ب٫ظ

دوستان سرگردان و بلاتکلیف
بلایی که امسال به سرما آوردن واقعا مثال زدنی هست.خسته نباشن واقعا.خوشحالم که خودشون عملا فهمیدن از پس اینجورطرح ها برنمیان.اجرای عادلانه همچین طرحی مستلزم بستری مناسبه…دوستان اگه قراره آبان امتحانی برگزاربشه باید کارنامه های الان اعتبارداشته باشه.نمیشه که یه قانون رو نصفه اجراکرد واز هرجاییش که خوششون نیاد حذف کنن.

حسین/ طرفدار طرح سنجش وپذیرش مجلس
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۹:۴۲ ب٫ظ

این طرح خیلی شفاف داره می گه برای ازمون سال دیگر یعنی ورودی های ۹۶ اعمال می شه.

برق قدرت
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۹:۴۲ ب٫ظ

با سلام این آقای رییس سنجش چی میگه؟ امسال ۷۰ مصاحبه ۳۰ آزمون یعنی چی؟ مگه دفترچه ننوشته کلا مصاحبه ۱۰۰ ؟

سحر
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۹:۴۰ ب٫ظ

واقعا امسال بدترین کنکور دکتری بود!
اینجا میگن از یک سال قبل قانون ابلاغ میشه، بعد یک ماه مونده به آزمون کتبی باید از مواد آزمون با خبر بشیم!!! اگه قراره هر دانشگاه آزمون کتبی بگیره باید حداقل از ۶ ماه قبل دروس اعلام میشد.
امسال نه مشخص بود آزمون در اختیار سازمان سنجشه، نه در اختیار دانشگاه!!

هانیه
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۹:۱۸ ب٫ظ

سلام دوستان کسی خبر داره آیا دانشگاه شیراز و دامغان اطلاعیه ای درباره آزمون کتبی و مصاحبه دادن یا نه ؟

تکلیف ما چیه؟

یه زمین شناس
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۹:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  هانیه

سلام فعلا از شیراز خبری نیس هانیه جان

حسن امیدی
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۹:۱۳ ب٫ظ

متاسفانه دوستان مدام پذیرش امسال رو با سآل پیش اشتباه میگیرن
امسال سیستم کلا فرق داره و بر اساس ۴-۵ یا ۱۰ برابر نیست
امسال میانگین و انحراف معیار تراز افراد انتخاب کننده کدرشته A موثره
تازه وقتی مجوز ثبت نام در کنکور دانشگاه ها رو کسب کردین اون زمان ۳_۴ برابر ظرفیت معنا داره

سحر
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۹:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسن امیدی

یعنی ما بعد از اینکه حد نصاب رو آوردیم، ثبت نام می کنیم، بعد از بین ثبت نام کنندگان چند برابر ظرفیت میرن برای مرحله دوم؟!!

حسن امیدی
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۹:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

بله
شاهد این مدعا اطلاعیه دانشگاه امیرکبیر هست
در مرحله اول ۴-۵ یا ۱۰ برابر دعوت نمی شوند بلکه حدنصاب مهمه
بعدش از بین اون ها بر اساس ازمون کتبی یا برسی سوابق ۴-۵ برابر میرن مصاحبه

elham
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  حسن امیدی

بخشی از حرفتون درسته و بخشیش نه
دانشگاه امیر کبیر گفته ابتدا براساس حدنصاب ثبت نام صورت می گیرد (مطمئنا بیش از ۵ الی ده برابر شاید مثلا ۱۵ برابر)
بعد از بین اینها براساس رزومه و سوابق آموزشی و … یه عده رو حذف میکنن و بقیه که حدود ۵ الی ده برابر ظرفیت هستن میرن برای مصاحبه

elham
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  elham

منظورم اینه که کسایی که حد نصابو میان خیلی بیش از ۵ الی ده برابر ظرفیتین چون از بین خود اینها نیز قراره یه انتخابی صورت بگیره تا در نهایت ۵ الی ده برابر ظرفیت برن مصاحبه

سحر
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  elham

دیگه ۵ تا ۱۰ برابر نمیرن واسه مصاحبه چون خیلی زیاد میشه.
برای مصاحبه همون ۳ برابر مثل پارسال میرن اینجوری باشه که مثلا برای ظفیت ۵ نفر ۵۰ نفر مصاحبه برن که تا آخر سال باید منتظر اعلام نتایج باشیم.

سحر
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۹:۰۷ ب٫ظ

آزمون امسال فقط باب میل دانشجوهای سال آخر همون دانشگاه هست، چون هم تازه از امتحانات تشریحی رشته شون رها شدند هم با اساتید آشنا هستن!!! خوش به حالتون ما با این رتبه های خوب و زحمت باید بشینیم قبولی شما رو تماشا کنیم چون می دونیم تو این یک ماه معجزه نمی تونیم کنیم و زمان برای خوندن دروس تخصصی کافی نیست. پیشاپیش قبولی شما رو تبریک میگم.

غزال
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

مرسی سحر جون ک حرف دل من زدی
دقیقا اینجوریه

سحر
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  غزال

بخدا این اوج بی عدالتیه

مهدی عمران
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۹:۰۱ ب٫ظ

دوستان دقت کنید
دانشگاهها حد نصاب کف تراز رو بر اساس نفر اخر ( حداقل ده برابز ظرفیت اون کد رشته محل) تعیین میکنند
دانشگاه بدون دلنستن تعداد نفراتی که تو رنج حد نصاب هستند، نمیتوانند کف حد نصاب رو تعیین کنند
پس دوستان تراز مهم نیست.مهم رتبه شماست.
بر اساس رتبه، کف تراز تعیین میشه

...
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۹:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی عمران

این منطقی به نظر میرسه. ولی از طرفی چون هر کسی میتونسته هر گرایشی رو بزنه این احتمالش خیلی زیاده که هر کس گرایش غیر مرتبط هم زده. اینطوری خیلی مشکلات پیش میاد. این دانشگاهها باید این موارد رو هم در نظر بگیرن…

حد نصاب
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۸:۵۷ ب٫ظ

دوستان بر خود واجب دیدم اطلاعاتی راجب حد نصاب بگم
اطلاعات شما به دانشگاه ها ارسال میشه
مثلا به دانشگاه میگن :
بالای ۷۰۰۰ ۴ نفر هست
۶۰۰۰-۷۰۰۰ ۴۰ نفر هست
۴۰۰۰-۵۰۰۰ ۱۰۰ نفر هست
الی آخر…
بعد دانشگاه میاد تصمیم میگیره تا چه بازه ای برای ازمون داخلی ش ” ثبت نام کنه ” … اصلا در این مرحله مهم نیست ظرفیت دانشگاه ۱ نفره یا ۱۰ نفر
به واژه ثبت نام دقت کنید

روانشناسی
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۸:۵۱ ب٫ظ

دوستان من رفتم دانشگاه ارشد خودم که جزو دانشگاههای برتر کشور هس گفتن در درجه اول رتبه ای که شما تو ازمون سنجش کسب کردین برا ما مهمه

کیان مهر
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  روانشناسی

اون که رتبه شما مهم باشه یه بحث دیگه است
من منظورم تعیین حد نصاب بود

رضا
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  روانشناسی

کدوم دانشگاه؟

به سیا
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۸:۴۹ ب٫ظ

میشه بگید کف تراز چطور تعیین میشه
آیا منظور شما اینه که برای یک کد رشته که ۶ نفر ظرفیت داره ۵-۴ برابر دعوت میشن؟ یعنی میگید سیستم از رتبه ۱ این ازمون شروع میکنه و مثلا تا رتبه ۳۰ بره و کف رو تراز نفر ۳۰ م بگه؟
اگه منظورتون اینه ،امکان نداره اینطور بشه چون تا خود پیام نور دست ۳۰ نفر اول میمونه
چون محدودیت ۵ جا نیست
اگرم منظورتان این نیست شفاف تر بگید تا بفهمم

مهدی عمران
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۸:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  به سیا

تمام حدستون درسته فقط اینکه ۴ پنج برابر نه.حداقل ده برابر ظرفیت تا اون مشکلی که شما میگبن برطرف بشه.

...
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۸:۱۷ ب٫ظ

امروز خود دکتر خدایی در مصاحبه با پی اچ دی تست فرمودن:”اگر بخواهیم برای بهمن ماه ۹۵ هم پذیرش داشته باشیم باید شورا تصمیم بگیرد.” این به این معنی نیست که ازمون ابان ماه قطعی نیست؟ با سپاس

احسان
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۸:۰۵ ب٫ظ

خدا رو شکر من پارسال قبول شدم.

روانشناسی
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۸:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

ما هم انشا… امسال قبول میشیم شما نگران نباش

ANASTASIA
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۷:۵۰ ب٫ظ

مسئولین محترم سایت phdtest خواهشمندیم که مصاحبه یا اطلاعیه ای با رئیس محترم سازمان سنجش در مورد امتحان آبان ماه منتشر کنید تا ما از این سردرگمی خارج شویم فکر میکنم این نظر تمامی دوستان است.
با تشکر