پاسخ به پرسش‌های رایج در زمینه انتخاب رشته دکتری 95

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

در مطلب حاضر تلاش کرده‌ایم برخی سؤالات متداول بین داوطلبان متقاضی انتخاب رشته آزمون دکتری سال 1395 را پاسخ دهیم.

به گزارش پی اچ دی تست، داوطلبان عزیز می‌توانند پس از مطالعه این مطلب سؤالات خود را در خصوص انتخاب رشته در بخش نظرات این مطلب مطرح نمایند.

 

1- آیا معدل مقاطع گذشته در نمره تراز اعلام‌شده از سوی سازمان سنجش لحاظ شده است؟

خیر؛ نمره تراز اعلام‌شده در کارنامه داوطلبان دکتری 95، نمره کسب‌شده در آزمون کتبی بوده و معدل در نمره ترازها تأثیر نداشته است.

2- چند درصد از داوطلبان آزمون دکتری 95 مجاز به انتخاب رشته شده‌اند؟

تقریباً تمامی حاضرین جلسه آزمون دکتری 1395 مجاز به انتخاب رشته هستند.

3- آیا رتبه اعلام‌شده از سوی سازمان سنجش در کارنامه بین همه گرایش‌های رشته است؟

با توجه به این که رشته‌ها و گرایش‌های مختلف در آزمون دکتری 95 در قالب مجموعه‌هایی تجمیع شده و آزمون برای داوطلبان همه این مجموعه برگزار گردیده است، نمره و تراز اعلام‌شده نیز بین همه داوطلبان مجموعه است.

4- آیا ترتیب اولویت‌ها در شانس دعوت به مصاحبه اثرگذار است؟

خیر. امکان دعوت به مصاحبه تنها بر مبنای تراز فرد و تراز اعلام‌شده برای هر کدرشته بررسی می‌گردد و ترتیب انتخاب‌ها تأثیری در این موضوع ندارد. همچنین بنابر پاسخ‌های اعلام‌شده از سوی سازمان سنجش، داوطلبان محدودیتی در تعداد مصاحبه‌ها ندارند و می‌توانند برای همه کدرشته‌هایی که حد نصاب نمره تراز مدنظر دانشگاه را کسب کرده باشند، اقدام به ثبت‌نام و شرکت در مرحله ارزیابی تخصصی دانشگاه نمایند.

5- آیا اولویت‌ها در پذیرش نهایی مهم است؟

طبق اعلام سیستم پاسخگویی سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبان می‌توانند به تعداد حداکثر 50 کد رشته محل انتخاب و با داشتن حد نصاب هر کدرشته‌محل، برای مصاحبه و سایر مراحل اقدام کنند و نتایج نهایی بر اساس اولویت داوطلب فقط در یک کدرشته‌محل به عنوان قبولی در صورت داشتن نمره لازم اعلام می‌شود.

البته متأسفانه به نظر می‌رسد این سیستم مشکلات زیادی در پی خواهد داشت و این پاسخ تنها در جهت امانت‌داری و بر اساس متن صریح پاسخ‌های سازمان سنجش ارائه شده است.

6- داوطلبان به چند کد رشته برای مصاحبه دعوت خواهند شد؟

با توجه به این که اقدام برای شرکت در مرحله ارزیابی تخصصی دانشگاه‌ها به صورت مستقل صورت می‌گیرد و سازمان سنجش در این مرحله دخالتی نخواهد داشت، داوطلبان می‌توانند برای همه کدرشته‌هایی که انتخاب رشته کرده و حدنصاب مجاز را نیز کسب کرده‌اند، اقدام کرده و در مصاحبه حضور یابند و در این رابطه محدودیتی وجود نخواهد داشت.

7- آیا امکان انتخاب گرایش‌های دیگری بجز گرایش مقطع کارشناسی ارشد برای داوطلبان وجود دارد؟

امکان انتخاب سایر کدرشته‌ها وجود دارد و محدودیتی در این رابطه به لحاظ قانونی وجود ندارد. اما انتخاب گرایش‌های دیگر مستلزم داشتن دلایل کافی و نیز توانمندی لازم جهت ارائه بهترین عملکرد در آزمون کتبی تخصصی و نیز مصاحبه شفاهی دانشگاه‌هاست تا اساتید مجاب شوند که  داوطلب امکان تحصیل در گرایش جدیدی را دارد.

8- داوطلبان چگونه از مواد امتحانی آزمون کتبی اختصاصی دانشگاه‌ها مطلع شوند؟

منابع امتحانی آزمون اختصاصی دانشگاه‌ها از طریق وب‌سایت خود دانشگاه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود. همچین این اطلاعیه‌ها به محض انتشار در سایت پی‌اچ‌دی تست نیز درج می گردد.

9- آیا همه دانشگاه‌ها آزمون اختصاصی خود را به صورت کتبی و شفاهی برگزار خواهند کرد؟ آزمون کتبی به صورتی تستی خواهد بود یا تشریحی؟

این امر به دانشگاه‌ها واگذار شده است و دانشگاه‌ها مختار هستند که آزمون اختصاصی را به صورت کتبی یا شفاهی یا به هر دو صورت برگزار کنند.

در رابطه با آزمون کتبی نیز این امر در اختیار دانشگاه است، اما اکثر دانشگاه‌ها تمایل به برگزاری آزمون کتبی به صورت تشریحی دارند.

10- داوطلبان چگونه از حدنصاب نمره تراز مدنظر دانشگاه‌ها و دعوت به مرحله ارزیابی اختصاصی دانشگاه‌ها مطلع می‌شوند؟

داوطلبانی که نسبت به انتخاب رشته اقدام می‌نمایند، لازم است برای اطلاع از حدنصاب کدرشته‌محل‌های مورد درخواست و سایر شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو برای ارزیابی تخصصی (مرحله دوم آزمون) به اطلاعیه‌ای که اواخر دهه اول اردیبهشت ماه از سوی سازمان سنجش و همچنین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرنده منتشر می‌شود، مراجعه نمایند.

11- آیا با داشتن رتبه بالا و تراز پایین، باز هم باید انتخاب رشته کرد؟

در سالیان گذشته، دعوت به مصاحبه به صورت رقابتی و با توجه به وضعیت سایر داوطلبان مشخص می‌شد و ظرفیت دعوت به مصاحبه محدود بود. به همین علت رتبه‌های بالا که ترازهای پایینی داشتند، عملاً شانس بالایی برای دعوت به مصاحبه نداشتند. اما با تغییرات رخ‌داده در آزمون دکتری 95، ملاک دعوت به مرحله ارزیابی تخصصی، حدنصاب اعلام‌شده از سوی دانشگاه‌ها خواهد بود و ممکن است سیاست دانشگاه‌ها بر اعلام کف تراز پایین باشد. بنابراین شانس دعوت به مصاحبه ممکن است افزایش داشته باشد و پیشنهاد می‌شود همه داوطلبان اقدام به انتخاب رشته نمایند.

12- فرق دوره‌های شبانه (نوبت دوم) و پردیس در چیست؟

دوره‌های شبانه همانند دوره‌های روزانه برگزار شده و تنها تفاوت آن با دوره روزانه، پرداخت شهریه است. اما دوره‌های پردیس خودگردان اگر چه سرفصل‌های درسی مشابهی با دوره روزانه و شبانه دارند، در محل پردیس دانشگاه‌ها برگزار می‌شوند و گاهی مستلزم پرداخت هزینه بیشتر نسبت به دوره‌های شبانه نیز هستند.

13- دوره دکتری پژوهش‌محور چه تفاوتی با دوره آموزشی پژوهشی دارد؟

دکتری پژوهش‌محور، دوره‌ای با محوریت پژوهش است که میزان واحدهای اصلی در این دوره، بسیار کمتر از دوره‌ آموزشی-پژوهشی و محوریت با پایان‌نامه است. در دوره‌‌ دکتری پژوهش‌محور تنها 3 تا 8 واحد درسی ارائه می‌شود و 28 تا 33 واحد به رساله اختصاص دارد.

در شیوه‌ دکتری پژوهش‌محور، دانشجو در طی نیم‌سال اول استاد راهنمای خود را به گروه معرفی و در صورت تصویب شورای گروه، این موضوع به دانشجو و استاد ابلاغ می‌شود. در این دوره دانشجو هنگام ورود و ثبت‌نام، یک عنوان پژوهشی به گروه ارائه و پس از تأیید گروه، دانشجو امکان نگارش طرح پیشنهادی رساله را خواهد داشت. در برخی موارد نیز، خود دانشگاه این عنوان پژوهشی را در اختیار دانشجو قرار می­دهد. دانشجو پس از موفقیت در گذراندن واحدهای جبرانی و اصلی و با هماهنگی با استاد راهنما طرح تحقیق رساله‌ خود را به گروه ارائه و پس از اخذ تأیید از گروه، مجوز نگارش پایان‌نامه را دریافت می‌کند.

مدت مجاز تحصیل در دوره‌ دکتری پژوهشی حداقل 3 سال و حداکثر 4 سال است که حداکثر یک نیم‌سال قابل افزایش است.

دکتری آموزشی-پژوهشی (دوره‌ای که بیشترین رقابت برای آن صورت می‌گیرد)، دوره‌ای است که 12 تا 18 واحد اصلی در آن ارائه می‌شود و 18 تا 24 واحد نیز به رساله اختصاص دارد. در بیشتر دانشگاه‌ها، مجموع واحدهای اصلی و پایان‌نامه در شیوه‌ دکتری آموزشی-پژوهشی 36 واحد است.

مدت مجاز تحصیل در دوره‌ دکتری آموزشی-پژوهشی حداقل 7 نیم‌سال و حداکثر 9 نیم‌سال است که حداکثر یک نیم‌سال قابل افزایش است.

14- آیا شرکت نکردن در مصاحبه های دعوت شده باعث محرومیت از آزمون سال آینده می شود؟

خیر؛ عدم انتخاب رشته و نیز شرکت نکردن در مصاحبه های دعوت شده موجب محرومیت از آزمون سال آینده نخواهد شد.

15- آیا عدم ثبت‌نام پس از قبولی نهایی موجب محرومیت از آمون سال آینده می‌شود؟

 بله؛ در صورتی که در یک کد رشته به عنوان پذیرفته نهایی معرفی شوید اما ثبت‌نام نکنید، از آزمون دکتری 1396 نیز محروم خواهید شد.

16- آیا می توانم در مصاحبه تمام کد رشته هایی که حد نصاب تراز آنها را کسب کرده ام شرکت کنم؟

خیر، بنابر اعلام سازمان سنجش برای شرکت در مصاحبه یک کدرشته می بایست ابتدا آن را در فرم انتخاب رشته خود درج نمایید. به عبارت دیگر تنها امکان شرکت در کدرشته هایی را دارید که در فرم انتخاب رشته وارد کرده اید.

17- نتیجه آزمون کتبی من تا چه زمانی اعتبار دارد؟

بحث اعتبار دوساله نمرات آزمون کتبی دکتری در سال گذشته مطرح شد، اما با توجه به تصویب قانون سنجش و پذیرش در مجلس، این بحث منتفی است و احتمال برگزاری دو بار آزمون در سال نیز بسیار کم است. بهتر است روی مصاحبه‌های پیش رو سرمایه‌گذاری کنید.

18- با توجه به ابهامات فراوان انتخاب رشته چه روشی را برای چینش انتخاب‌های خود در نظر بگیریم؟

با توجه به شرایط موجود و اطلاعات محدود و بعضاً متناقضی که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر گردیده است، به نظر می‌رسد انتخاب بر اساس علایق و متناسب با توانمندی‌ها بهترین راهکار باشد.

19- چه مواردی را بهتر است در انتخاب رشته در نظر بگیریم؟

1– روی رتبه آزمون کتبی زیاد حساب نکنید. این توصیه به ویژه برای داوطلبانی است که رتبه‌هایی عالی کسب کرده‌اند. با داشتن رتبه یک رقمی قبولی شما در دانشگاهی مانند شریف یا تهران تضمین نمی‌شود. پس سعی کنید فارغ از رتبه خود دست به انتخاب بزنید.

2- قدر دانشگاه محل تحصیل خود را بدانید. همواره دانشگاهی که دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود را در آنها گذرانیده‌اید را در نظر داشته باشید. آشنا بودن با اساتید قطعا تأثیر مثبتی در ارزیابی درست شما دارد. سعی کنید برای این دانشگاه‌ها اولویت بالایی قائل شوید.

3– اصل را بر گرایش خود قرار دهید. اگر چه در آزمون دکتری 95 داوطلبان می‌توانند از بین گرایش‌های مختلف دست به انتخاب بزنند، اما بهتر است داوطلبان گرایش مرتبط با دوره‌های قبلی خود را در اولویت قرار دهند. معمولاً در جلسه مصاحبه اساتید برداشت خوبی از داوطلبانی که می‌خواهند تغییر رشته یا گرایش بدهند ندارند، مگر این که دلایل منطقی و پشتوانه علمی لازم وجود داشته باشد.

4- اگر سهمیه مربی دارید قدر انتخاب‌های پژوهش‌محور دانشگاه‌ها را بدانید. معمولاً سهمیه‌های آزاد این گونه انتخاب‌ها را در اولویت قرار نمی‌دهند. با توجه به این که هزینه تحصیل شما از سوی مؤسسه شما پرداخت می‌شود، قدر این عرصه بی‌رقیب را بدانید. از انتخاب کدهای پژوهشکده‌ها خودداری کنید. آنها معمولاً به دنبال نیروی تمام‌وقت هستند.

5-اصلاحیات دفترچه را بخوانید. معمولاً با گذشت چند روز از انتشار دفترچه و شروع انتخاب رشته، کدرشته‌های اعلام‌شده دچار تغییر می‌شوند. برخی کدرشته‌ها اضافه می‌شوند، برخی حذف می‌شوند و ظرفیت برخی از آنها تغییر می‌کند. اگر عضو خبرنامه سایت هستید، در اولین فرصت شما را از انتشار اصلاحیه‌ها مطلع خواهیم کرد.  اصلاحیه‌های دفترچه انتخاب رشته را مثل خود دفترچه با دقت مطالعه نمایید و در صورت لزوم انتخاب رشته خود را ویرایش کنید.

6- امیدوار باشید. اگر رتبه‌تان نسبتاً بالا است ناامید نباشید. مخصوصاً اگر رزومه آموزشی – پژوهشی خوبی دارید. در سال‌های قبل برخی دانشگاه‌ها تعداد زیادی از داوطلبان را دعوت به مصاحبه می‌کردند. پس بعید نیست شما هم امکان ثبت‌نام در ارزیابی دانشگاه مورد نظرتان را پیدا کنید.

7- از همین حالا خود را در جلسه مصاحبه بدانید. متأسفانه رسم بدی که در جلسات مصاحبه وجود دارد این است که اساتید مصاحبه‌کننده در خصوص انتخاب‌های دیگر داوطلبان سؤال می‌کنند و گاهی از او می‌خواهند در مورد انتخاب‌های دیگر خود توضیح دهد. اگر انتخاب‌های دیگرتان از همان گرایش نباشد باید به گونه‌ای مصاحبه‌گران را توجیه کنید که گمان نکنند هدف خاصی از تحصیل ندارید! در مجموع از همان زمان انتخاب رشته روی دلایل منطقی انتخاب‌های خود هم فکر کنید.

8- علایق خود را جدی بگیرید. نکات بالا و سایر نکاتی که در آینده ذکر خواهد شد برای قبول شدن است. اصل علاقه را هیچ‌گاه فراموش نکنید. قرار است یک عمر با رشته و دانشگاهتان زندگی کنید!

ثبت‌نام
باخبرم کن!

506 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دینامیک ارتعاشات
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷ ۸:۱۶ ب٫ظ

سلام

من تاریخ فارغ التحصیلی کارشناسی ام را چند ماه زودتر زدم. موقع انتخاب رشته هم امکان اصلاح نبود. مشکلی پیش می یاد؟

نگین
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۶ ۲:۰۳ ق٫ظ

سلام ..فکر نکنم چون پارسان بچه هایی بودن با رتبه ۱۶قبول نشدن حال بستگی به رشته شما تعدادشرکت کنندگانم داره….

بهار
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۲:۴۷ ق٫ظ

سلام دوستان من شبانه و پیام نور رونمی خواستم برم ولی با یه مشاوره غلط، زدمشون حالا میگن محرومیت داره.این یعنی چی که میگن دانشگاه ها تراز رو اعلام میکنن و تو اون وقت می تونی شبانه رو نزنی و فقط روزانه رو بزنی ؟ مگه اون موقع هم انتخاب رشته می کنن دوباره؟

هما
فروردین ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

سبلام اره می تونی واسه مصاحبه شبانه نری

آمنه
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۵:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

هر کدرشته محلی رو که دلت نخواست میتونی نری مصاحبه. محرومیت هم نداره. تازه اگرم رفتی یه هفته وخ داری انصراف بدی. مشاورت کارش درست بوده. نگران نباش.

محمود
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۹:۵۷ ق٫ظ

جهت انتخاب رشته با تراز ۲۷۰۰ در نوبت روزانه و شبانه امیدی هست؟یا باید فقط از پردیس ها شروع به انتخاب رشته کرد؟

حجت
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۷:۴۷ ق٫ظ

چه سکوت ارامش بخشی (:

البته این ارامش قبل طوفان

نسیم
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۷:۳۰ ق٫ظ

دوستانًً با رتبه ٣٩٨ وًتراز ٢٩٠۵ در بین ٩٩۶ نفر شرکتً کننده به قبولیً برای امتحان کتبی میشه امیدی داشت؟

دوستان لطفا جواب بدیییید سوااااالهههه مهمممم
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۴:۰۷ ق٫ظ

با سلام
دوستان ایا با تراز ۲۲۰۰ امیدی دارم برای دانشگاه های روزانه شبانه و پردیس خودگردان رشته معماری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

حجت
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۹:۱۱ ق٫ظ

دوست عزیز، لطفا بگید رتبه تون چقدر شده و تو رشته شما چند نفر شرکت کردند
اینجوری بهتر میشه گفت که ایا امیدی هست یا نه

١٢٣
فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ ۸:۱۲ ب٫ظ

فکر نمی کنم جایی دعوت شید

بهار
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۲:۵۵ ق٫ظ

سلام می خواستم بدونم اگه بعد از مصاحبه، تو دوره شبانه یا پیام نور قبول شدیم، اگه ثبت نام نکنیم ، تو کنکور سال بعدمحروم میشیم ؟

عاطفه
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

بله شبانه هم محرومیت داره این رو صراحتا میدونم ولى پیام نور رو مطمئن نیستم

متحیر
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۰:۵۱ ق٫ظ

دوستان عزیز من یه تناقضی احساس می کنم به این شرح: بعضی دانشگاهها خواهان زیاد داره-مثلاً بعید نیست در یه کد رشته محل خاص از تربیت مدرس، ۲۰۰۰ نفر اونو انتخاب رشته کرده باشن-اگه کف ترازی که تربیت مدرس اعلام می کنه طوری باشه که مثلاً ۱۰۰۰ نفر از اینها بتونن بره مراحل بعدی اون برن اون وقت این دانشکده خاص باید لااقل از نظر تئوری از ۱۰۰۰ نفر امتحان کتبی بگیره یا آماده باشه بره این کار و بعید هم نیست که همه ۱۰۰۰ نفر برن بره امتحان-خب حالا چطور میخواد و در کدوم فضا میخواد از ۱۰۰۰ نفر آزمون بگیره و نمره بده؟ تازه این فقط بره یه دانشکده و یه گرایش اونه-اگر هم تراز رو خیلی سخت بگیره طوری که فقط ۱۰۰ نفر بتونن برن اون وقت اگه این امر بره همه دانشگاههای تاپ تکرار بشه عملاً فقط حداکثر ۲۰۰ نفر اول مجازن برن به جاهای تاپ-پس تکلیف بقیه چی میشه؟ یا از اون طرف در نظر بگیریم و فرض کنیم تمام ۲۰۰ نفر تراز برتر انتخابهای ۱ تا ۱۰ خودشون رو بزنن ۱۰ تا دانشگاه استان تهران-اون وقت همینا کل تهران رو قرق میکنن و دیگه کسی نمیتونه بره استان تهران بره مراحل بعدی. ضمناً دانشگاههای مثلاً سطح پایین چی کار کنن؟ اونا مجبورن کف تراز رو اونقدر پایین بگیرن که بی مشتری نمونن-اون وقت یکی از اونا چطور و کجا میخواد از ۱۰۰۰ یا شایدم ۲۰۰۰ نفر امتحان بگیره؟ و اگه ظاهراً مجبوره تستی بگیره که میشه مثل سال قبل و دیگه چرا آزمونا شد… ادامه نظر»

میثم
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  متحیر

دانشگاه ها حتما به این موارد توجه دارن و ظرفیتی رو دعوت میکنن که بتونن ساماندهی کنن
اما تربیت مدرس سالانه حدود ۳ هزار تا دانشجو پذیرش میکنه و گرفتن امتحان از ۱۰۰۰ نفر کار مشکلی نیست
هر چند ۱۰۰۰ نفر هم زیاده و به نظرم در هر رشته ۲۰ درصد شرکت کنندگان می تونن آزمون بدن

بی برنامگی تا چ حد
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۷:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  میثم

اصلا گیرم ۲۰۰۰نفر.اگه این بین رشته هایی ک دکتراشو داره تقسیم بشه تعداد کمی از رشته دعوت میشن.

امین
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۵ ب٫ظ

سلام
آقا شما از کجا می فهمید بالاترین ترازتون چنده؟ تراز نفر اولو که تو کارنامه نمیزنه.

مهسا
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  امین

سلام
ترازهای دیگران رو نمیشه فهمید، مگر این که کارنامه شو ببینید دوست عزیز.

مهندس شیمی
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۷:۰۹ ب٫ظ

دوستان خواهش میکنم راهنمایی کنین
با توجه به سوالو جوابای این سایت امسال به بیشتر از ۵ کد رشته ممکنه دعوت بشیم درسته؟؟؟
یعنی بر طبق علایق انتخاب می کنیم بعد اگر ترازمون به حدنصاب دانشگاهها خورد میریم برا مصاحبه و حتی ممکنه به حد نصاب ب۱۰-۱۵ تا دانشگاه بخوره درسته؟؟؟
میترسم برطبق گفته های این سایت انتخاب کنم حدنصاب دانشگاههای برتر و هم بگیرم ولی بعدش سنجش بیاد مثل پارسال فقط ۵ کد رشته رو دعوت کنه اونوقت من فقط برم ۵ دانشگاه برتر و تو مصاحبه آشنابازی بشه یا بقیه قویتر باشنو بگیرنشون و من قبول نشم اونوقت کدرشته های شهرستانمو که راحت میشد قبول بشمو از دست دادم…
بنظرتون چیکار کنم؟؟؟
فرض رو بر این بذارم که جوابی که این سایت زحمت کشیده و از سنجش پرسیده رو بپذیرم یا اینکه فرض رو بر این بذارم که چون هیچی این آزمون مشخص نیست ممکنه باز سنجش این حرفارو فراموش کنه و مثل قبل بیاد فقط ۵ کد رشته رو اعلام کنه؟؟؟؟

بیتا پورنظری
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۷:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس شیمی

محدودیت ۵ جا برقرار نیست
این رو دکتر توکلی صریحاً گفته
اما با این وضع منابع متغیر دانشگاه ها بعیده بشه ۱۰_۱۵ جا مصاحبه داد

عاطفه
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۸:۰۳ ب٫ظ

دقیقا به نظر من بهتره براى چند تا دانشگاه خاص آماده بشیم و روى همون ها متمرکز بشیم این طورى بهتر میتونیم توى مصاحبه و امتحان کتبى عمل کنیم

محمدطاها
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۹:۵۶ ب٫ظ

۱۰ – ۱۵ جا!!!!!!!!!!!!!!! من روی دو سه تا حساب کردم با اینکه از ۳۴ انتخاب، همه رو میارم. یعنی شما در عرض ۴۵ روز آمادگی حضور در ده تا ۱۵ مصاحبه رو دارید؟

بیتا پورنظری
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۷:۰۸ ب٫ظ

شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه ما نصف نمره اکتسابی نفر اول را به عنوان کف تراز اعلان کرده و منتظر اطلاعات آماری سنجش برای تابیده که بگه

مهندس شیمی
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۷:۱۵ ب٫ظ

خوش بحالتون چه شورای منطقی و خوبی دارین..
اگه اینکارو دانشگاههای برتر هم بکنن منم میتونم برم چون اینطور که مشخصه ماکسیمم تراز رشته ما ۷۰۰۰ هستش

بیتا پورنظری
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۷:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس شیمی

دانشگاه منم در زمره بهترین دانشگاه های شهرستانه ولی بنا به دلایلی نمی تونم اسمشو بگم تا خودشون اعلام کنن
این قضیه نصف نمره اکتسابی نفر اول در بیشتر دانشگاه ها هست

طیبه1
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۹:۵۶ ب٫ظ

دانشگاه فردوسی هم برای بیشتر رشته ها نصف تراز کل رو قراره به عنوان کف تراز اعلام کنه( استادامون که توی شورای دانشگاهن میگن،اینو از یک ماه قبل کنکورم بهمون میگفتن)

حسین
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  طیبه1

عملا همچین کاری نمیکنن وقتی اطلاعات آماری سنجش به دستشون برسه

maryam
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۶:۵۳ ب٫ظ

دوستان برای شرکت در مصاحبه و آزمون کتبی هر دانشگاه باید به اون دانشگاه هزینه ای هم پرداخت کنیم؟

طیبه1
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  maryam

آره دیگه…واسه هر مصاحبه حدودا ۱۰۰هزار تومن باید پرداخت کنیم.

کمک
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۶:۰۰ ب٫ظ

ممنونم ch جان

Ch
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۷:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  کمک

خواهش میکنم دوست عزیز
موفق باشی

کمک
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۵:۰۸ ب٫ظ

نه من با گوشیم انتخاب رشته کردم تاییدو زدم یهو نوشت خطایی رخ داده است. بعد دوباره اومدم انتخاب رشته رو از اول انجام بدم نوشت با این شماره پرونده قبلا انتخاب رشته کرده اید در صورتی که رسید نداد به من. نوشته بود در صورتی که انتخاب رشته کرده اید ولی موفق به دریافت رسید نشده اید از قسمت درخواست اینترنتی رسید بگیرید اما نمیدونم چه شکلی بگیرم؟

Ch
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۵:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  کمک

معمولا باگوشی اینکاراروانجام نمیدن..باسیستم بهتره.
اگه منظورش ازدرخواست اینترنتی همون سیستم پاسخگویی سازمان سنجش باشه واردسایت سنجش که میشی سمت چپ اون بالا نوشته سیستم پاسخگویی وارد میشی وثبت نام میکنی رمز عبور سریعا به ایمیلت فرستاده میشه که بااون میتونی درخواستت روبگی بهشون.

کمک
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۵:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  Ch

ممنونم از لطفتون

بی برنامگی تا چ حد
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۴:۵۲ ب٫ظ

دوستان شیمی رتبه یک ترازش چنده؟

کمک
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۴:۲۶ ب٫ظ

بچه ها یکی کمک کنه. من انتخاب رشته کردم رسید انتخاب رشته نداد. حالا چیکار کنم؟ چطوری بگیرم

Ch
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۴:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  کمک

اگه انتخاب رشتت ثبت شده باشه حتما باید رسید میداد..دوباره امتحان کن

کمک
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۴:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  Ch

نه من با گوشیم انتخاب رشته کردم تاییدو زدم یهو نوشت خطایی رخ داده است. بعد دوباره اومدم انتخاب رشته رو از اول انجام بدم نوشت با این شماره پرونده قبلا انتخاب رشته کرده اید در صورتی که رسید نداد به من. نوشته بود در صورتی که انتخاب رشته کرده اید ولی موفق به دریافت رسید نشده اید از قسمت درخواست اینترنتی رسید بگیرید اما نمیدونم چه شکلی بگیرم؟

امیر.م
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۷:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  کمک

سلام از بخش سیستم پاسخگویی اقدام نمایید

امیر.م
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۷:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  امیر.م

نگران نباشید پیگیری کنید حل میشه انشاالله

محمد
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۳:۵۴ ب٫ظ

با این روشی که سازمان سنجش برای دکتری ۹۵ گذاشته وضعیت رو بدتر کرده یکبار برای امتحان باید بریم مشهد بعد یک شهر دیگر (اهواز) بعد شهر سوم حساب کن هزینه اقامت هتل و بلیط هواپیما و غیره تازه بروی امتحان بدهی آیا قبول بشوی یا نه. اصلاح کنید این روش رو و شیوه قبلی بهتر بود

محمد ژئو
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۳:۴۷ ب٫ظ

اگه همه مجاز به انتخاب رشته شدن ….. پس چرا آزمون برگزار کردن ؟!!!!!!

کنکوری دکتری حقوق
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۴:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد ژئو

خداییش راست میگه

سر در گم
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۵:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد ژئو

۵۰ تومن ثبت نامی پول کمی نیس با این همه شرکت کننده:(((

محمود
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۹:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  محمد ژئو

پای پول در میان است

سارا
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۳:۴۴ ب٫ظ

سلام
تراز متوسط به بالا ینی از چند به بالا؟
من رشته ام تاریخ ایران باستانه. رتبه ام ۲۴۵ شده از بین نزیک به ۷۰۰۰ نفر و ترازم ۲۸۲۸ یعنی میتونم امیدوار باشم؟ ِینی برم برای مصاحبه اماده بشم؟ یه نکته خیلی مهم.. ظرفیت پذیرش رشته ما خیلی کمه. فقط تهران ورمیداره اونم دو نفر روزانه و یه نفر شبانه!

هاتفی
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۵:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

شما خودتو آماده کن
از آماده کردن کسی ضرر نمیکنه
ولی اگه دعوت بشید و نخوانید حیف میشه
رتبه تون در ۷۰۰۰ نفر خوبه

سارا
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۶:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  هاتفی

وای خدا شما اولین نفری هستین که میگه رتبم خوبه!! خیلی ناامید بودم چون ازهرکی پرسیدم گفتن حتی انتخاب رشته نکن برو برا سال بعد بخون! اما با این شرایط توکل برخداانتخاب رشته می کنم و خودمو آماده میکنم. نمیدونم خانم یا آقای هاتفی انشالله خدا بهتون عوض بده. یه جرقه امید تو دلم زدین. ممنونم واقعا مرسی

هاتفی
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۶:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

خواهش میکنم
امسال هیچ چیز مشخص نیست و تمام مواردی که مطرح میشه گمانه زنی است.
شما حتی اگه ۱ درصد شانس موفقیت داشته باشید نباید پا پس بکشید
این قانون زندگیه
هیچ وقت از پیش بازنده نباشید و تلاش کنید
شما از تلاش کردن قطعا ضرر نمیکنید

سارا
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۸:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  هاتفی

فرمایشتون کاملا به جاست و متین. من متاسفانه خودمو از پیش بازنده می دونستم و به قول شما قانون زندگی رو فراموش کرده بودم. دیگه برام نتیجه مهم نیست. مهم تلاشیه که می خوام برای رسیدن به هدفم انجام بدم. باز از شما دوست گرامی صمیمانه تشکر می کنم. شاید شما یا دیگران بگین که فقط یه جمله در جواب پرسش نامیدانه من گفتین ” شما خودتو آماده کن ” خداشاهده همین برای من کافی بود. همین یک جمله کارسازترین جمله بود..جمله ای که بهش نیاز داشتم بعد اینهمه حرفی که دوستانم در مورد انتخاب رشته نکردن و آماده شدن برای سال بعد و … بهم گفتن.
من انتخاب رشته هم کردم حالادیگه تلاشمو میکنم. باقی با خدای رحمان.
برا همه ی شما عزیزان آرزوی موفقیت دارم .
خانم یا آقای هاتفی گرامی، باز هم صمیمانه ازتون ممنونم. نمیشناسمتون ولی دعاتون میکنم مطمئن باشید.

سارا
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۸:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  هاتفی

راستی الان متوجه شدم که تعداد کل شرکت کنندکگان رو اشتباه نوشتم. تداد دقیقشون ۱۴۷۶ نفر هست. در هر صورت حتی اگر یه درصد شانس باشه من تلاشمو میکنم. این مهمه برام.

مفلوک
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۹:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  هاتفی

آفرین هاتفی، دمت گرم با معرفت که که روحیه میدی به بچه ها، همین درسته

هاتفی
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۹:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  هاتفی

خواهش میکنم
شاید تمام دنیا هم به شما بگن نمیشه اما شما باید بدونید گاهی برای موفقیت باید ناشنوا بود…
به هر حال بازم شرایط شما در بین ۱۴۰۰ نفر هم بد نیست
و جزو ۲۰ درصد اول رشته تون هستید

سارا
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۹:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  هاتفی

کاش همه اطرافیانم مثل شما بودند!خوشبحال دوستانتون… انشالله همیشه موفق و شاد باشین

rasa
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۶:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

دوست عزیز شرکت کننده تاریخ ۱۶۰۰نفر بوده حدودا. نه ۷۰۰۰نفر.توی کارنامه من که اینو نوشته

سارا
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۸:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  rasa

سلام
حق با شماست. من تعجب می کنم چرا نوشتم حدودا ۷۰۰۰ نفر واقعا نمیدونم. الان نگاه کردم دقیقا ۱۴۷۶ نفر شرکت کردند

Ch
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۳:۲۹ ب٫ظ

دوستان
اگه آزمون سنجش الان اینقدر نزد اساتید وشرکت کننده های آزمون مهم نیست ٬من واقعا یه سوال از اساتید دانشگاهها و سازمان سنجش دارم..
پس اون همه زمان برای چیش بود؟؟الان براامتحان تخصصی بقول خودشون زمان کافیه؟؟رفتن به چنددانشگاه؟؟تهیه جزوه ومنابع؟؟خوندن؟؟سایت دانشگاههاروچک کردن :-)؟؟ شرکت دریه گرایش دیگه دربعضی موارد؟؟
خیلیییی زمان کمیه کمتراز یه ماه!!

حسین
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۵:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  Ch

والله به خدا. هیچ کس هم پاسخگو نیست. این همه درس خوندیم. تازه میگن اونو قبول نداریم. یه امتحان دیگه باید بدین. تازه فرقی بین رتبه خوب و بقیه نیست.اخه این بدبختایی که رتبه خوب اوردن مطمعنا اگه ازمون تخصصی تر هم بود رتبشون خوب میشد و اونی که رتبش خوب نیست بازم خوب نمیشد.این همه زحمتشون باید نادیده گرفته بشه؟آخه اکثر بچه ها تو مقطع دکترا تو یک سطحن. فقط تلاش تو ازمون متمایز کننده رتبه ها بوده. تازه با این وقت کم این همه درسارو خوندن تفاوت افراد و میخواد مشخص کنه؟به خدا آزمون مرحله اول هم به سطح دانش بچه ها تو رشته ما بستگی داشت.

رسول
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۶:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

دوست عزیز
غصه نداره که ؟
شما اگه تک رقمی شدی یا رتبه برتری سر جلسه مصاحبه مطرح میکنی و قطعا در نظرات اساتید تاثیر داره
ولی به نظرم از اینکه بخوای با افراد دیگه دوباره آزمون بدی نباید اصلا ناراحت باشی
فک کن داری می ری سفر به جای اینکه تنهایی بری ۲۰ نفر هم باهات میان و در ادامه راه این ۲۰ نفر کم و کمتر میشن
نفر اول رو هر کاری کنی بازم اوله
این رو می تونی اثبات کنی

Ch
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۷:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

بانظر حسین کامل موافقم که اگه درساتخصصی ترم بود بازم رتبه های برتر رتبشون خوب بود.نمونش خود من درآزمون پارسال وامسال.اما پارسال خیلیا قربانی اعمال سلیقه شدن.حالا مسئله اینه که از اون بیست نفرکه همسفرت میشن کافیه دست برقضایکیشون که رتبه خوبیم ندارن دانشجوی همون دانشگاه باشه..اونوقت…این رتبه برترهست که وسط راه باید پیاده شه..

رسول
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۷:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  Ch

من نمیدونم رشته شما چطوره؟
اما مگه “علم” از دانشگاهی به دانشگاه دیگه فرق داره؟!!
ممکنه استاد در جزوه خودش مطلبی رو بگه اما تمام نکات در کتب مرجع هست و استاد چیزی از خودش اختراع نمیکنه
من خودم پارسال امتحان کتبی یکی از دانشگاه ها شرکت کردم سوالات از رفرنس بود، حالا ممکنه دانشجوهای خودشون کار راحت تری داشته باشن اما دانشجوهای دیگه هم به هر حال با تلاش بیشتر می تونن جواب بدن

Ch
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۸:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  Ch

آقا رسول
علم همه جا یکسانه..کاملا موافقم
اما مسئله اینجاست که فرصت کمه..شرط میبندم بعدازاعلام ترازها دانشگاهها همه میریزن اون وسط همزمان امتحان میگیرن وسریع بعدش مصاحبه..اگه زمان بود مثل آزمون قبلی باز بهتر بود.

شادی
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۳:۲۷ ب٫ظ

بچه ها
من این طوری انتخاب رشته کردم.روزانه شبانه پیام نور پردیس بورسیه خارج کشور . درسته بنظرتون.؟

توی مصاحبه چی باید بگم اگه ایراد گرفتن .؟

سر در گم
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۲:۳۹ ب٫ظ

با سلام
تو دفترچه بند “ک ” نوشته تغییر گرایش امکان پذیر نیس، پس چرا میگن میتونیم گرایش ها رو بزنیم؟
ک) تذکرات و نکات مهم:
-۱ نظر به اینکه تغییر رشته، تغییر گرایش و انتقال دانشجویان در مقطع دکتری امکان پذیر نبوده، لذا به داوطلبان تأکید می گردد
در خصوص مراجعه به دانشگاه ها برای درخواست پذیرش وانجام مرحله ارزیابی تخصصی، دقت لازم را بعمل آورند.

Ch
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۳:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  سر در گم

بعدار قبولی امکانپذیرنیست.

سر در گم
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۵:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  Ch

خوب منم اینو میگم یه بار بیان شفاف بگن لطفا فقط گرایش خود رو بزنین. مثلا گرایش ها رو با هم مخلوط کردن چی شد رتبه رو بالا بردن.

فاطمه
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۲:۰۶ ب٫ظ

سلام..از دوستان کسی هست که اطلاعی از منابع ازمون کتبی رشته زمین شناسی گرایش پترولوژی داشته باشه؟

سهیلا
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

من رشته م زمین شناسی نیست

Geology
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۶:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه
مینا
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۱۱ ب٫ظ

امروز رفتم دانشکده
استادم بهم گفت ازمون سنجش رو هر چقدرم خوب شده باشی واسه ما ازمون دانشگاه ملاکه
گفت بشین برای آزمون دانشگاه بخون
خلاصه توجهی به رتبه خوبم نکرد

حمیدرضا کرمانشاهی مقدم
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

دقیقا
امروز توی آزمایشگاه استادم صدام کرد گفت :
کرمانشاهی مقدم؟
– گفتم بله استاد؟
– گفت فکر نکن چون تک رقمی شدی همه چیز اوکی هست مغرور نشو
– گفتم مطمئن باشین استاد مغرور نمیشم
– گفت : آفرین برو بشین

Ch
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۴۶ ب٫ظ

:-)

عاطفه
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

دقیقا بستگى به نظر اساتید هر گروه داره،استاد من کاملا برعکس عمل کرد و حتى به یکى دیگه از اساتید جلوى خودم زنگ زد و تائید کرد که احتمالا اصلا دیگه آزمونى نگیرن و ملاک براشون همون آزمون سنجش هست!و صرفا جلسه مصاحبه برگزار مى کنن

حسن
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  عاطفه

والا امتحان سنجش توی رشته ما انقد پیش پا افتاده بود که کلا کسی از اساتید ما تحویل ش نمیگیره
حتی رتبه ۱ ما تو دانشگاه روش نمیشه بگه این ازمون رو یک شده!

سمیه
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۳:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  عاطفه

آره استاد من حتی اسم تراز هم نیاورد و گفت رتبت تو سنجش هرچی شده همونه..حتی دانشگامون آزمون کتبی هم نمیخواد بگیره فقط مصاحبه

سر در گم
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۳:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

منم رفتم پیش استادم. میگه تراز چی چی هس؟ اولین بار از تو میشنوم:( همون با رتبه دعوت میکنیم. گفتم استاد عدالت نمیشه سوالات سنجش به نفع گرایش دیگه رشته ما بود. از درس تخصصی ما خبری نبود. این بی انصافی نیس؟ پارسال شبانه آوردم نرفتم. امسال خوندم تا روزانه بشم اگه فقط گرایش خودمون بود الان با خیال راحت خودمو واسه مصاحبه آماده میکردم.

عاطفه
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  سر در گم

والا توى رشته ما شرایط براى تمام گرایش ها عادلانه بود یعنى همه گرایش ها امسال مجبور شدن درساى گرایش هاى دیگه رو هم بخونن!و واقعا عادلانه بود و سؤالا مثل پارسال بود!فقط با این تفاوت که چند تا درس جدید اضافه شد به هر گرایش

سر در گم
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۵:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  عاطفه

پس خوش به حالتون شده دوست عزیز…

حسین
فروردین ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  سر در گم

استادم به من گفت امسال رتبت خوب شده پارسالم که رتبت خوب شده بود پس بخون برا سال بعد که سال بعدم رتبت خوب بشه.

چاهی
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۰ ب٫ظ

دوستان مگه رسید انتخاب رشته نباید ۱۶ رقمی نباشه مثل سایر کد ها؟
چرا ۱۵ رقمه؟

مهین اسدزاده
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  چاهی

وا؟ مگه کد شارژ تلفن همراهه که حتما ۱۶ رقم باشه :-)

ABD
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

پرسش بسیار مبهم و بسیار مهم و بسیار رایج
آیا در آزمون هفتم آبان ۹۵ و نیز آزمون اسفند ۹۵ مواد امتحانی تغییر خواهند کرد و قبول شدگان این آزمونها از چه زمانی شروع به تحصیل می کنند و آیا انتخاب رشته سال بعد با توجه به تصویب قانون سنجش و پذیرش هم به همین منوال امسال است و یا تغییر می کند لطفاً دقیقاً توضیح فرمایید.

ABD
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۵ ب٫ظ

پرسش صریح : آیا آزمون هفتم آبان ۹۵ به قوت خود باقی است؟

حقوقیان
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  ABD

سازمان سنجش گفت که اگه طرح سنجش و پذیرش تایید بشه (که شد) متعاقبا اطلاعیه میده
اما از نظر من دیگه پرونده آزمون آبان و اعتبار دوساله بسته شد

عاطفه
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  ABD

پاسخ صریح:هیچ کس نمى دونه حتى خود سازمان سنجش که میخواد چیکار کنه چون تصمیمات لحظه اى گرفته میشه

ABD
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  ABD

نه پاسخ بدهید حواسم نبود دستم رفت به صرفنظر از پاسخگویی نه پاسخ دهید.

فیزیک
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  ABD

این سوال منم هست
آزمون آبان هست یا نه؟
اگه باشه آخه مگه دانشگاهها چه قدر ظرفیت دارن؟

طیبه1
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۵:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  فیزیک

آزمون آبانم باشه پذیرشش واسه مهره نه بهمن

علیرضا
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

سلام دوستان
من با تراز ٣٨٠٠ رتبه ١٠ اوردم.
سرفصلایی که دانشگاه تهران معرفی کرده رو نمیتونم کتاب مناسبشو پیدا کنم برا ازمون کتبی..
کسی اطلاعی داره چگونه میشه تهیه شون کرد؟؟
خود دانشگاه تهران کتب مربوطه که احتمالا به نویسندگی کادر هیئت علمیشه رو چاپ و منتشر میکنه؟؟

عاطفه
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا

خداى من چطور با رتبه ١٠ تراز شده ٣٨٠٠؟

علیرضا
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  عاطفه

چطوره مگه؟؟ متناسب نیستن؟؟
سال أوله دکترا شرکت می کنم در جریان ترازا نیستم
اما فکر کنم این ترازا با ترازای قلمچی که قبلنا ازمون می دادم تو طریقه محاسبه یکی باشن.
مهندسی محیط زیست
تعداد شرکت کننده هاشم سیصد و خورده ای بودن

علیرضا
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

یکی نباشن

عاطفه
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

حتما در رشته هاى متفاوت فرق زیادى وجود داره!چون در رشته ما با این رتبه (١٠)تراز چیزى نزدیک ٧٠٠٠ خواهد بود

Ch
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

میخونه باهم بنظرم..ترازهای رشته های مختلف باهم خیلی فرق میکنه..بستگی به رشته داره.

سلام
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا

رشته تون چیه

برق
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

مصاحبه هااز چه تاریخی شروع میشه؟ کسی میدونه

عاطفه
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  برق

پارسال دقیقا ٣،۴ روز بعد اینکه سنجش اعلام کرد که داوطلب ها کجاها میتونن برن براى مصاحبه،مصاحبه ها شروع شد!خوب خاطرم هست که واقعا شوکه شدیم و آمادگی نداشتیم ولى خب امسال رو نمى دونم ولى یه توصیه به همه دوستان دارم!قطعا براى هر چیزى که آماده نشید عملا براى شکست آماده شدید!پس دوستانى که رتبه هاى خوبى کسب کردن از الان خودشون رو آماده مصاحبه کنن

نسترن
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  عاطفه

نه تنها رتبه های خوب
بلکه هر کی تراز متوسط به بالا داره

شیمی
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۹ ق٫ظ

دوستان اول روزانه ها بعد شبانه ها رو بزنم بهتره یا روزان و شبانه قاطی بر اساس دانشگاه ؟

نسترن
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۲ ق٫ظ

دوستان کف تراز چطور تعیین میشه؟
فرض کنید دانشگاه تهران توسط فردی با تراز ۷۰۰۰ و فردی با تراز ۱۰۰۰ انتخاب بشه
حالا کف تراز چطور در میاد؟

عمران- نا امید
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  نسترن

سلام
دیروز هم این مطلب را نوشتم.
بعد از انتخاب رشته، هر دانشگاه با توجه به ظرفیتش و با توجه به انتخاب های سایر افراد یک حد نصاب کف تعیین می کنه(مثلا می بینه که تا ۶ برابر ظرفیتش با چه ترازهایی انتخاب کردن اون وقت میاد تراز آخرین نفر را کف اعلام میکنه)بعدش اونایی که تراز بالاتری دارن در صورت تمایل می تونن برا مصاحبه برن.
صد در صد خیلی های که یک رشته را انتخاب میکنن تراز حد نصاب کف را نمی تونن بیارن
فقط فقط به نظرم یه مشکل هست
دانشگاه از کجا مطمئن هست که تمامی افراد که تراز کف را آوردن(مثلا ۶ برابر ظرفیت) تمایل به شرکت در مصاحبه برای اون رشته را دارن آخه همه که فرضا ۵۰ تا رشته را مصاحبه نمیرن.
اونم شاید یه راه حل داره
اونم اینه که شاید (مثلا ۱۰ برابر ظرفیت مشابه اطلاعیه دانشگاه امیرکبیر) اعلام کنن و شاید تراز کف را یه کم پایین تراعلام کنند.

نادر
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۰ ب٫ظ

مطمئن باشید در مرحله اول حدنصاب ها بالا نیست و بیش از ۱۰ برابر ظرفیت دعوت خواهند شد
امتحان کتبی در اکثر دانشگاه ها برگزار میشه وبعد تازه ۵ الی ۱۰ برابر ظرفیت می رن مصاحبه ( مثل اطلاعیه دانشگاه مازندران)

مینا
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۴ ق٫ظ

دوستانی که این همه کد رشته انتخاب میکنن واقعا میتونن منابع همه دانشگاهها رو برای آزمون کتبی بخونن و تو آزمونشون شرکت کنن؟ خیلی بعیده… آخرش میشه همه جا و هیچ جا.

سنا
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

دوستان لطفا” راهنمایی کنید که برای امتحان کتبی دانشگاه ها ومصاحبه چطوری آماده بشیم؟من هیچ تجربه ای ندارم.ممنون میشم کمک کنید.

اقای رئیس/حامی طرح سنجش وپذیرش
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۴ ق٫ظ

سلام.پس چرا بی برنامس همه چی؟نه منابع ازمون سال دیگرو می گن نه وضعیت امسالو ووضعیت ۲ سال اعتبارو. دکتر نیاسری کجاست هر روز یه حرف متفاوت می زد و از تصمیمات اشتباه مثل ازمون امسال می گفت و بعدم فکر می کرد بهترین تصمیماته وهمه طرفدار اونن.

رضا
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۰ ق٫ظ

سال های قبل شرایط طوری بود که فرد می تونست در یک رشته دانشگاه داخل کشور شروع به تحصیل کنه و همزمان پیگیر کارهای بورس خارج کشور و دریافت پذیرش باشه. کسی می دونه که امسال هم اینطوریه یا نه؟ در ضمن کسی اطلاع داره قیمت وثیقه ای که برای بورس خارج کشور نیاره تقریباً باید چقدر باشه؟

پریسا
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۸ ق٫ظ

زهرا خانم و آقای ریسس تورو خدا لطفا راهنماییم کنید دیروز هم پرسیدم جوابی نگرفتم توی انتخاب رشته داوطلبان تو اردیبهشت ماه به چندتادانشگاه برای مصاحبه دعوت میشن به تعداد انتخاب یامثله سال گذشته همون ۵ تاهست؟؟؟؟؟
بچه اخه توخوده سازمان سنجش این اخبار زده نشده ولی سایته پی اچ دی تست گفته به تعداد کدرشته یعنی این سایت قانونیه اخبارش و تحته نظارت سازمان سنجشه؟؟ اگه اره پس چرا سازمان اینو بازنکرده؟؟

هستی*****
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  پریسا

۶- داوطلبان به چند کد رشته برای مصاحبه دعوت خواهند شد؟

با توجه به این که اقدام برای شرکت در مرحله ارزیابی تخصصی دانشگاه‌ها به صورت مستقل صورت می‌گیرد و سازمان سنجش در این مرحله دخالتی نخواهد داشت، داوطلبان می‌توانند برای همه کدرشته‌هایی که انتخاب رشته کرده و حدنصاب مجاز را نیز کسب کرده‌اند، اقدام کرده و در مصاحبه حضور یابند و در این رابطه محدودیتی وجود نخواهد داشت.

صبا
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۹:۳۶ ق٫ظ

هزینه دانشگاه پیام نور ترمی چقدر درمیاد؟

ali
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۷:۵۶ ق٫ظ

سلام دوستان. برای انتخاب رشته اگر مثلا رتبه زیر ۱۰۰۰ برای حداقل ۳۰۰۰ (رتبه معقول) شرکت کننده دارید، حتما دانشگاه های تهران هم تو انتخاباتون بزنید. کف ترازها رو از اطلاعات اماری انتخاب رشته کنندگان مشخص می کنند. این طوری شانستون بیشتر می شه که حداقل شهرستان دعوت به مصاحبه یا آزمون کتبی بشید. خبرموثقه!!

a
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۵:۰۰ ق٫ظ

من رتبم ۶۲۲ و ترازم ۱۴۷۰ هست بنظرتون خوبه من خیلی استرس دارم تو رو خدا ج بدید

معماری و تراز 2200
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۲:۲۴ ق٫ظ

با سلام
دوستان ایا با تراز ۲۲۰۰ امیدی دارم برای دانشگاه های روزانه شبانه و پردیس خودگردان رشته معماری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سنا
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۴۹ ق٫ظ

دوستان لطفا” راهنمایی کنید که برای امتحان کتبی دانشگاه ها ومصاحبه چطوری آماده بشیم؟من هیچ تجربه ای ندارم.ممنون میشم کمک کنید.

امیر
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۴۶ ق٫ظ

آزمون آبان داریم؟
منابع ازمون بعدی عوض میشه؟

نگران
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۰:۱۸ ق٫ظ

دوستان رشته من ۳۸ تا کدرشته داره
حالا من ۱۲ تا جای خالی دارم
نگرانم ؟ چه کنم؟
آیا سیستم قبول میکنه؟ یا از کدرشته ۳۹ به بعد ۱۲ تا اولویت اولم رو بنویسم؟

Ch
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  نگران

ده دقیقه سکوت اعلام میکنم :-)
این چه سوالیه آخه نگران جان؟!!!
مشکلی نیست نگران نباش

niloofar
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  نگران

وا این چه حرفیه معلومه که قبول میکنه سیستم.این که گفته شده پنجاه کد رشته سقفش هس نه اینکه حتما باید پنجاه تا انتخاب کنید.

هستی*****
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۸:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  نگران

سلام عزیز
شاید برا اولین باره کنکور کلا شرکت می کنی :(
عزیز تو میتونی از ۵۰ انتخاب به هر تعداد که دلخوهته انتخاب کنی. محدودیت نداره.

زهره
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  نگران

سلام
رشته ما که کلا دو جا داره ، فقط۲ انتخاب داریم

شیمی
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۰:۱۵ ق٫ظ

دوستان شیمی بنظرتون بارتبه ۲۵۸۷ وترازم ۷۴۶ امیدی به قبولی هست؟تورو خدا جواب بدید

بیو
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۷ ب٫ظ

برای مرحله اول باید مدرک بفرستیم دانشگاه؟منظورم آزمون کتبی هست؟خوب چند بار باید بریم تهران آخه
منی ک تازه دفاع کردم یک بار برم تسویه
یک بار مدرک بگیرم
یک بار آزمون کتبی
یک بار مصاحبه
چنبره!!!!!!!

علیرضا
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  بیو

نه مدراک رو اپلود می کنند تو سایت معمولا.

محسن
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۲ ب٫ظ

سلام خواهشا راهنمایی بفرمایید حالا اصلاحیه دادن بعد من انتخاب رشته ام را انجام داده ام به قسمت ویرایش انتخاب رشته که میرم رسید تکمیل ظرفیت می خواد من نمی دونم کجاست لطفا راهنمایی بفرمایید

Ch
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

همون کد رهگیری ۱۵رقمی هست دیگه.که بعد از اتمام انتخاب رشته بهمون داده.

على
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

سلام
منظور همون کد پیگیرى ۱۵ رقمى هستش که بعد انتخاب رشته اولیه گرفتى
موفق باشى

ترنم
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۱ ب٫ظ

با سلام.نویسندگان سایت زحمت کشیدند جامع و شفاف همه توضیحات را جمع بندی کردند.سپاسگذارم
من یک سوالی را متوجه نمیشوم.ما پنجاه رشته را انتخاب رشته کردیم، بعدش باید منتظر نتیجه از سوی سنجش باشیم که ببینیم از این پنجاه تا کجا میرسانیم که اگر امتحن کتبی آن دانشگاه داشت شرکت بشود اگر امتحان نداشت صرفا مصاحبه؟استنباط من درسته؟

(مجید -ژئو)به سارا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۵ ب٫ظ

بله حتما مهم رزومه و ازمون یا مصاحبه هستش امسال البته و در ضمن ترازتون فک کنم ۲۷۰۰ باشه نه ۲۷۰ چون امکان نداره با تراز ۲۷۰ رتبه بشه ۶۳

بیژن
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۱ ب٫ظ

دوستان میشه اسم یه انتشاراتی تو تهران و بگین که کتابمو تو این زمان محدود با کیفیت خوب چاپ کنه؟ کسی اطلاع داره؟

سهیلا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۶ ب٫ظ

دوستان مگه قرار نبود نتایج هفته اول اردیبهشت بیاد؟ شما چطور تراز ها و رتبه ها رو می دونید؟
من تازه از مسافرت اومدم اینترنت نداشتم

...
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  سهیلا

دارین شوخی میکنین نتایج اومده تا فردا هم مهلت انتخاب رشته هس زود برو انتخاب رشته کن

سهیلا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  ...

نه شوخی نکردم
ما ۲۸ اسفند رفتیم مسافرت الان اومدیم
وای شماره داوطلبی ام کو حالا؟
من برم ببینم چیکار کردم

حسین
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  سهیلا

زود بیا خبر بده ببینم چیکار کردید.

سارا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۵ ب٫ظ

دوستان سلام
با رتبه ۶۳ و تراز ۲۷۰ روزانه میتونم امیدوار به قبولی باشم؟

سحر
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

رتبه ۶۳ تراز ۲۷۰؟!!!!!!!!!!!! چه رشته ای؟

طیبه1
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

بنظر من که یا ترازش ۲۷۰۰ باید باشه یا رتبش ۶۳۰…

مینا
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

احتمالا رتبه ۶۳۰ هست

zahra
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۰ ب٫ظ

سهمیه ی رزمندگان و ایثارگران چطور محسوب میشه؟

حسین
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  zahra

دوست من رتبش بدون سهمیه ۸۸۹ شده با سهمیه شده ۱۶.

طیبه1
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۵:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  zahra

نگاه میکنن توی رشته شما چند نفر سهمیه مثلا رزمندگان دارن اگه شما هم سهمیه داشتید با اونا مقایسه میشین و رتبتون در سهمیه اعلام میشه

مینا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۸ ب٫ظ

بچه ها من هنوز انتخاب رشته نکردم رتبه ام صد شده با تراز چهار هزار بنظرتون دانشگاهای پایین و بالاتر بزنم که احتمال قبولی باشه یا به ترتیب بهتر بودن دانشگاه انتخاب کنم؟

طیبه1
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

به ترتیب بهتر بودن دانشگاه بزنید چون ترازتون خوبه…امسال سال شگفتیاس یهو دیدین کف ترازها همه رو شوک زده کرد

عاطفه
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

بستگى داره اگر واقعا قصد قبول شدن دارین نباید دست بالا انتخاب کنید چون ممکنه به مصاحبه دعوت بشید ولى عملا جز آخرین نفراتى میشین که دعوت شده،پس بهتره توى انتخاباتون دو سه تا هم باشه که بالا نباشن و جز اولین نفرات دعوت شده محسوب بشین

مینا
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

بچه ها من انتخاب رشته کردم و دو دانشگاه بالا دو دانشگاه متوسط و دوباره دو دانشگاه بالا و نهایتا دست اخر دانشگاه ضعیف رو زدم. اگه اونطوری که سایت گفته محدودیت مصاحبه نداره باید دانشگاه بالا رو بالا بزنم اما اگه محدودیت داشته باشه یا امتیاز خاصی باشه قبولیم ضعیف میشه. دیگه از کنکور دادن خسته شدم خدا کنه قبول شم

Mahshid
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۹ ب٫ظ

دوستان میشه لطفا جواب بدین
امسال آبان دیگه کنکور برگزار نمیشه؟
کنکور دوباره بر میگرده باز به روال سابق ؟

مهسا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  Mahshid

سلام
با توجه به تأیید طرح سنجش و پذیرش، احتمالا آزمون آبان ماه منتفیه دیگه و روال کنکور به شکل سابق برمیگرده. اما باز هم باید منتظر باشیم.

vet
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۹ ب٫ظ

لطفا این سوال من رو ج بدید دوستان
فرآیند آزمون و مصاحبه جدا از هم هست یعنی از بیس سی نفر ازمون میگیرن ده نفرو حذف میکنن ده نفر باقبموندرو ازشون مصاحبه میگیرن یا اینکه آزمون ومصاحبه همزمان باهم انجام میشه و نمره ی آزمون به عنوان بخشی از امتیاز مصاحبه لحاظ میشه؟

س
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  vet

اینطور که یک دانشگاه به صورت دقیق تاریخ داده آزمون کتبی و مصاحبه جدا و با فاصله تقریبا سه هفته اس
یا احتمال داره باز بگن کسایی که این رتبه رو در آزمون کتبی آوردن بیان مصاحبه که احتمال بیشتریه، و یا امتحان رو بگیرن بعدش مصاحبه رو بگیرن و برای هر کدوم وزن بذارن
هیچ چیزی معلوم نیست!

قاضیان
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  س

جفت حالات میشه
یعنی امتحان کتبی میگیرن یک عده کنار میرن
اما برای عده ای که باقی می مونن امتحان کتبی امتیاز خواهد داشت

سحر
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  vet

فک می کنم هر دانشگاهی متفاوت باشه، هنوز که خیلی دانشگاه ها زمانبندی رو مشخص نکردن، ولی مثلا دانشگاه بهشتی بین آزمون کتبی و مصاحبه یک هفته فاصله داره، این طوری احتمالا اول جواب آزمون کتبی میاد بعد قبول شده ها میرن مصاحبه ولی من فک نمی کنم روند برای تمامی دانشگاه ها این طور باشه چون رفت و آمد برای متقاضیان سخت میشه و شرایط اسکان دشوارتر. حالا باید منتظر ماند و دید هر دانشگاهی چه تصمیمی اتخاذ می کنه.

راهنمایی لطفا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۵ ب٫ظ

بچه ها ترازه بالا خوبه یا تراز پایین ؟ من که گیج شدم .

فکر میکردم رتبه پایین و تراز بالا خوبه ولی شنیدم برعکسه .

لطفا راهنمایی کنید.

زهرا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۲ ب٫ظ

قبلا درست فکر میکردی. امسال کلا رتبه میگن مهم نیست. اما رتبه کمتر یعنی تراز بالاتر یعنی شرایط بهتر. مثلا در بهترین حالت رتبه یک تراز ۸۰۰۰

س
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۴ ب٫ظ

امسال با رتبه ها کاری ندارن
تراز مهمه و هر چی بیشتر بهتر

سحر
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۵ ب٫ظ

رتبه پایین تراز بالا
مثلا رتبه ۲۰ تراز ۶۰۰۰
رتبه ۳۲۰ تراز ۲۶۰۰

Ch
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۶ ب٫ظ

راحت باش دوست عزیز..امسال دیگه ظاهرا فرقی نمیکنه چطورباشه!!

عاطفه
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  Ch

من واقعا نمى فهمم چه بحثیه سر رتبه و تراز!خب اینا دو سمت یک سکه ان دیگه!کسى که رتبه اش خوب شده خب ترازش هم خوب شده دیگه!بحث تراز امسال مطرح شد به علت تفاوت هایى که قراره توى بحث دعوت به دانشگاهها صورت بگیره.در واقع تعداد دعوت شده ها قراره بیش تر بشه!
و گرنه کماکان رتبه و تراز مهمه…..

Ch
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  عاطفه

کاملا درسته..

شادی
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۲ ب٫ظ

سلام بچه ها

دوره شبانه دانشگاه ها چقدر وام میدن. شنیدم ترم اول نمیدن. اونقدری هست که بشه رو ش حساب کرد . مثلا از شهریه ۷ ملیونی رشته انسانی در هر ترم چقدرش وام میشه .

ممنون

مهسا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

سلام
معمولا ترم اول وام تعلق نمیگیره. درمورد میزان وام هم بستگی به بودجه دانشگاه داره و دقیقا مشخص نیست که چقدر باشه. شاید حدود ۵۰درصد شهریه.

مهندس مکانیک
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۹:۳۱ ب٫ظ

گفتید اگه پرسشی داریم مطرح کنیم، آیا به نظرتون لیست انتخاب رشتمون رو موقع مصاحبه در اختیار دانشگاهها قرار میدن؟
ممنون میشم پاسخ بدید.
خواهشا پاسخ بدید.

علی
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۷ ب٫ظ

بله
از استادم پرسیدم گفت ی لیست سنجش میده به مصاحبه کنندگان که همه اطلاعات حتی انتخاب رشته فرد هم اونجاست

آمنه
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۴:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

نه هیچی ندارن استادا از انتخاب رشتتون. ولی خودتون باید ببریدش برای مصاحبه و جزو مدارک لازم برا مصاحبه س.

دکتر
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۹:۲۲ ب٫ظ

به نظرتون دانشگاه تربیت مدرس کف تراز رو چند قرا میده؟؟

؟؟؟
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

من تربیت مدرس هستم پارسال تا تراز ۵۰۰۰رو برا مصاحبه دعوت کردن.

ANASTASIA
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۹:۰۶ ب٫ظ

چرا اطلاعات نادرست میدید یکی از دوستان رفتن خود سازمان سنجش و اونجا بهش گفتن اعتبار دوساله همچنان بر قرار است در ضمن هنوز قانون جدید تصوصب نشده ثانیا اگر مثلا اسفند تصویب شده باشه باید اسفند آینده اجر بشه
وسلام

ب
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۹:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  ANASTASIA

تصویب شده کی میگه نشده حتی شورای نگهبان هم تاییدش کرده

ANASTASIA
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  ب

پس کو اجراش اگه تصویب شده چرا اجرا نمیشه؟؟؟!!!!!
فقط چند بندش رو تائید کردن تائید نهایی نشده!!!!!!!!!!!

Ch
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  ANASTASIA

واقعا اگه تصویب شده چرا اجراش نمیکنن؟؟میتونن الان اعمالش کنن.

دکترى حقوق
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  ANASTASIA

نهایى نهایى شده ،ابلاغ نشده . ١۵ روز یا نهایتاً ٣٠ روز طول میکشه

ب
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  ANASTASIA

jدوست عزیز تو همین سایت پی اچ دی تست رو خوب نگاه کن خبر تایید نهایش اومده .طرح دوباره از شورا نگهبان برگشت مجلس اصلاح شد تصویب شد و مجددا از شورای نگهبان رای تایید گرفت و به صورت قانون در اومد

مهسا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  ANASTASIA

سلام
طرح سنجش و پذیرش تصویب شده و به تأیید شورای نگهبان هم رسیده.
https://phdtest.ir/1395/01/%D8%AA%D8%A3%DB%8C%DB%8C%D8%AF-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4-%D9%88-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%B4-%D8%AA%DA%A9%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C/
این شیوه برای ازمون دکتری ۹۶ اجرایی خواهد شد.

زهرا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۸:۴۹ ب٫ظ

سلام لطفا یک نفربهم بگه اصلاحیه وتغیرات احتمالى روکجا میتنونم پیدا کنم توسایت سنجش که چیزى ندیدم مرسى

حسین
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

همونجا اگه باشه میزنن

انصاری
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

اصلاحات در دفترچه راهنمای انتخاب رشته و تمدید مهلت انتخاب رشته در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۳۹۵

https://phdtest.ir/1395/01/%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1%DA%86%D9%87-%D8%A7%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%DA%A9%D8%AF-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-95-96/

محمدحسن
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۸:۴۸ ب٫ظ

بچه ها مگه بر اساس اولویت مصاحبه هایی که رفتیم و قبول شدیم سنجش انتخاب نهایی رو انجام نمیده.

مهسا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمدحسن

سلام
بله بر اساس اولویت هر جا که قبول شدید، به عنوان کدرشته پذیرش نهایی بهتون اعلام میشه. البته این روش خالی از اشکال نیست. باید منتظر باشیم.

آخرین
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۸:۲۰ ب٫ظ

مرسی PHDTEST.IR، خیلی مفید بود

از علیرضا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۸:۲۰ ب٫ظ

سلام لطفا یکی جواب بده .
من رشته های شبانه رو انتخاب کردم ولی قصد رفتن ندارم به نظرتون توی همین مرحله شبانه و روزانه همراه با ترازا اعلام میشه یا بعد از مصاحبه یک هو میگن شبانه قبول شدیم. من نمی دونم چه کار کنم برم حذفشون کنم یا بزارمشون؟

آمنه
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۸:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  از علیرضا

سرجلسه مصاحبه میتونید به استادا بگید نمرتو برای روزانه بزنن فقط.

مهسا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۹:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  از علیرضا

سلام
دوست عزیز شما میتونید وقتی حدنصاب تراز دانشگاه ها اعلام شد، برای دوره های شبانه اقدام نکنید. مشکلی نداره. اگه هم مصاحبه دوره روزانه و شبانه یک دانشگاه مشترک بود، موقع مصاحبه از دوره شبانه انصراف بدید.

از علیرضا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

از هر دوی شما متشکرم

طیبه1
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۹:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  از علیرضا

خب اگه قصد رفتن ندارین چرا زدین دیگه؟ بنطر من که حذف کنین بهتره

رییسی
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  از علیرضا

شما باید بعد از اعلام تراز در دانشگاهی که کف تراز را اوردهاید دوباره باید اسمت را وارد کنی در این حالت میتوانی رشته روزانه را وارد کنی و شبانه را وارد نکنی به همین راحتی مثا سال قبل نیست که در ۵ رشته اعلام شده شاید شبانه هم بود و هم روزانه یک دانشگاه…. در حال حاضر شما فقط روزانه راکه ترازش اوردهای ثبت نام کن و ازثبت نام شبانه ان خود داری کن

دانشجووو
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۸:۱۲ ب٫ظ

سلام یکی به من بگه با تراز ۱۰۰۰ کجاها میشه زد تهران میتونم بزنم رشته شیمی هم هستم

مهسا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۹:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجووو

سلام
دوست عزیز بستگی به حدنصاب تراز اعلام شده از سوی دانشگاه ها داره. شما طبق علاقه تون کدرشته محل ها رو انتخاب کنید.

شادی
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۸:۱۱ ب٫ظ

سلام دوستان

نتایج این انتخاب رشته ها کی میاد ؟

شنیدم بیشتر مصاحبه ها تو خرداده … به نظرتون میشه برای آزمون ms rt امتحان داد ؟

ممنون

مهسا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۹:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  شادی

سلام
دهه اول اردیبهشت باید حدنصاب نمره تراز دانشگاه ها اعلام بشه، چون از ۱۱ اردیبهشت ماه مصاحبه ها شروع میشه و تا ۳۱ تیر ادامه داره.
احتمالا تعدادی از مصاحبه هاتون تو خرداد ماه و تیر ماه خواهد بود. به نظرم ثبت نام کنید. به هر حال چیزی از دست نخواهید داد.

رها
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۸:۱۱ ب٫ظ

کسی میدونه هزینه شبانه چنده؟

مهسا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۹:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  رها

سلام
برای رشته های مختلف متفاوت هستش، متوسط ۶۰ میلیون تومان برای ۸ ترم هستش.

فرید
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۹:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  رها

سلام
۵۰ تا ۷۰ میلیون بسته به رشته متغیره

طیبه1
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  فرید

شما روی ۷۰ میلیون حساب کن

سالار اصلی
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  رها

بسته به رشته حدودا از ۶۰ میلیون تا ۷۵ میلیون تومان(حداقل)

سحر
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۷:۴۴ ب٫ظ

دوستان کتاب ترجمه شده در مصاحبه چقدر تأثیر داره؟ اینکه کار دانشجو بوده و حتی یه جمله ش هم کس دیگه ای ترجمه نکرده، همچنین کتاب کاربردی و مفیدی در رشته باشه.

mary
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۸:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

سلام سحر جان ترجمه یا تألیف کتاب مرتبط با رشته ۴نمره داره

سحر
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۸:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  mary

اما من شنیدم ظاهرا ۴ نمره داره اما در ارزشیابی خود اساتید تأثیر مثبت داره و باعث میشه که اونجا نمره بهتری بدن. دیگه نمیدونم چقدر صحت داره.

رییسی
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

به شرط داشتن شابک و مجوز کتابخانه ملی ایران فقط ۴ امتیاز دارد حالا شما ۱۰ کتاب ترجمه ی و یا ۲۰ کتاب هم تالیف کرده باشی بازهمان ۴ امتیاز را دارد.

سید محمد علایی
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۷:۳۵ ب٫ظ

با سلام درصورت قبولی در دوره شبانه، پردیس و ثبت نام نکردن آیا شامل محرومیت آزمون ۹۶ میشویم.

طیبه1
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۷:۵۹ ب٫ظ

آره

مهندس مکانیک
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۸:۲۴ ب٫ظ

بله دوست عزیز در دوره دکتری، هر دوره حتی پولی قبول بشید و نرید محرومیت داره.

عاطفه
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۸:۳۴ ب٫ظ

منم شرایط شما رو دارم ولى سعیم اینه که همون خرداد رو امتحان بدم و اگه به مصاحبه نرسید به اساتید بگید که دنبالش هستین و نهایتا در اولین ترم تحصیلى ارائه مى کنید مدرکش رو

رها
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۷:۳۴ ب٫ظ

مهلت انتخاب رشته تمدید شد؟ پس چراسایت سازمان سنجش تمدید مهلت رو اعلام نکرده

مهسا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۸:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  رها

سلام
بله تمدید شده. خبرگزاری های رسمی اعلام کردن دوست عزیز، بنابراین تمدید شده.

ندا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۷:۳۰ ب٫ظ

سلام به شما
در سمت چپ سایت سنجش گزینه سیستم ارسال درخواست رو بزنید بعد در سایتش تبت نام کنید. بعد قسمت ور.د به سایت ایمیلتونو میزنید به ایمیلتون جوای در خواست ارسال میشه. دوباره با کد کاربری و رمزی که بهتون میده میتونید رسدتونو بگیرید.
امیدوارم موفق باشید

سارا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۷:۲۵ ب٫ظ

دوستان شرایط بورس اعزام به خارج که در بعضی رشته ها هست , چطوریه؟ برای هیات علمی هست یا چیز دیگه ای هست؟

مهسا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۸:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام
بله، شما به دانشگاهی که بورستون میکنه متعهد میشید که بعد از اتمام دوران تحصیل در خارج از کشور برگردید و هیات علمی همون واحد دانشگاهی بشید.

خودش
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۷:۱۴ ب٫ظ

من می‌خوام انتخاب رشتم رو تغییر بدم. الان سایت سنجش برا تغییر شماره رسید تکمیل ظرفیت رو می‌خواد متاسفانه من دیروز یادم رفت یادداشت نکردم. الان چکار کنم؟
خواهشا راهنمایی کنین

امیر.م
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۷:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  خودش

سلام سریع از طزیق بخش پاسخگویی در سایت سازمان با اعلام مشخصات داوطلبی و فردی اقدام و اعلام مشکل کنید اگر نتیجه نگرفتید و تا فردا اوایل صبح جواب نگرفتید مراجعه حضوری کنید یا تلفن بزنید در صورت امکان
موفق باشید

مهسا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۷:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  خودش

سلام
از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش مشکلتون رو مطرح کنید تا راهنمایی تون کنن.

سارا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

دوستان سلام
با رتبه ۶۳ و تراز ۲۷۰ روزانه میتونم امیدوار به قبولی باشم؟

یلدا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۷:۱۱ ب٫ظ

نو آوری اشتباه تایپی منو ببخشید در پیام قبلی
لطفا بمن جواب بدید
امتحان بعدی دکترای امسال کی هست و اینکه آزمون کتبی دانشگاهها چجوریه ؟آیاازمون اسکیس داره برای گروه معماری؟چرا به ما اطلاع نمیدن چه بلایی میخوان سرمون نازل کنن؟

مهسا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  یلدا

سلام
ازمون کتبی دانشگاه ها در رشته معماری به احتمال زیاد در همه دانشگاه ها تشریحی هست و برخی دانشگاه ها از جمله شهید بهشتی اسکیس هم برگزار خواهند کرد.

یلدا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۷:۰۸ ب٫ظ

رتبه من خیلی خوب نشده حدود هزار و ترازم ۳هزار و پونصد اما مقاله ام خیلی کار درسته و نو آورد دارم اصلا برا کنکور نخوندم اما معدلم بالاس ۱۹رشتم معماریه این بار امتحانی شرکت کردم بمن کمک کنید
میخوام بدونم اگر مثلا اصفهان انتخاب سومم باشه بااین که انتخاب دهمم باشه فرق داره یانه/

ssss
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۷:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  یلدا

نه اصلا فرقی نداره.

یلدا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۷:۰۵ ب٫ظ

یکی جواب منو بده یه جا نوشته تمدید شده اما توسایت هیچ خبری از تمدید نمیبینم چرااصلا ایمیل من رو نمیذارن توصفحه ؟

علیرضا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۶:۴۸ ب٫ظ

دوستان لطفا در سیستم پاسخگویی سنجش ثبت نام کنید و درخواست بزنید که بعد از اعلام حد نصاب ها، امکان تغییر اولویت ها فراهم باشه.

آفـتابـــــــ گـردان
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۸:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

منم با این پیشنهاد موافقم
منطقی هم هست تا حد خوبی

علیرضا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۶:۴۷ ب٫ظ

دوستان لطفا در سیستم پاسخگویی سنجش ثبت نام کنید و درخواست بزنید که بعد از اعلام حد نصاب ها، امکان تغییر اولویت ها فراهم باشه.
لطفا همه اعتراض کنید

روح الله
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۶:۳۹ ب٫ظ

من در سهمیه مربیان در رشته مشاوره رتبه بیست شدم. احتمال دارد که در روزانه قبول بشوم

مهسا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  روح الله

سلام
بستگی به نمره تراز شما و نمره تراز مدنظر دانشگاه داره. به هر حال فرصت انتخاب رشته رو از دست ندادید.

نیکی
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۶:۳۶ ب٫ظ

۵تا مقاله کنفرانسی و شرکت تو ۷ تا کارگاه آموزشی ایا در مصاحبه تاثیری دارد؟مقالاتی را به مجلات ارسال کردم اما هنوز جوابی دریافت نکردم.ایا شانس قبولی در مصاحبه را دارم؟

اصغر
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۶:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  نیکی

مقالات کنفرانسی با اینکه نمره کمی دارند (فکر میکنم یک نمره) اما دید اساتید رو تغییر میدن و حتما تو مصاحبه تاثیر دارند.

نیکی
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۹:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  اصغر

ممنون. ببخشید تالیف کتاب حتما باید انتشارات دانشجویی باشه؟

نیکی
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  نیکی

منظورم دانشگاهی بود.

خودش
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۶:۲۶ ب٫ظ

من می‌خوام انتخاب رشتم رو تغییر بدم. الان سایت سنجش برا تغییر شماره رسید تکمیل ظرفیت رو می‌خواد متاسفانه من دیروز یادم رفت یادداشت نکردم. الان چکار کنم؟

کیوان
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  خودش

از سیستم پاسخگویی سایت سنجش بپرسید.

خودش
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۷:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  کیوان

ممنون. ولی ثبت نام میکنم ولی رمز برام نمیفرسته

Britan
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۶:۱۸ ب٫ظ

سلام و خسته نباشید…آیا پذیرش بعد از مصاحبه در رشته های غیرروزانه مانند نوبت دوم و پیام نور و بقیه برای سال بعد محرومیت داره یا نه؟

طیبه1
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۷:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  Britan

آره محرومیت داره

سحر
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۴۹ ب٫ظ

دوستان سلام
من نه دانشگاه لیسانسم نه دانشگاه ارشدم برای رشته من دکتری نمی گیره چون ظرفیت تو گرایش من خیلی کم هست. به هیچ کدوم این دو که اصلا نمی تونم تکیه کنم.
۴ مقاله علمی پژوهشی دارم، ۱ مقاله کنفرانس داخلی. یک کتاب ترجمه ۵۰۰ صفحه ای. یک تدریس در دانشگاه بهشتی. رتبه ام ۶۵ شده. از اینکه هیچ کدوم دانشگاه های مقاطع پیشینم دکتری رشته من رو ندارند واقعا ناراحتم و فک می کنم یه گام عقبم :-(

یعقوب
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۳۴ ب٫ظ

آیا سال آینده آزمون دکترا در قالب مجموعه ای برگزار می گردد یا خیر؟

saba
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۲۶ ب٫ظ

دوستان به نظر شما اگر کسی مشکل شهریه نداشته باشه ایا شبانه دانشگاه تهران بهتره یا روزانه صنعتی اصفهان و فردوسی؟ ایا کلمه شبانه تو مدرک میاد؟ من ازهرکی این سوال رو میپرسم یه حرف میزنه یکی میگه میاد یکی میگه نه..

عاطفه
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  saba

من که فکر نمى کنم بیاد چون در مدرک ارشد دوستانم که قید نشد،ولى اگه امکان وجود داشته باشه که برین شهرستان به نظرم بهتره!چون واقعا ۶٠،٧٠ میلیون جلو مى افتین

تیسا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  saba

سلام. تراز ۴۵۲۵ و رتبه ۵۸ در صنایع خوبه یابد؟ رتبه ام خوبه اما ترازم پایین نیست؟ آیا کسی دیگه ای هم همین رتبه و تراز رو توی صنایع میتونه اورده باشه؟ خواهش میکنم جواب بدین خیلی نگران این موضوع ام. تا جالا فکر میکردم چون رتبه ام خوبه پس باید خوب باشه اما توی توضیحات بالا کفته رتبه بالا خوب نیست مکه رتبه خوب باشه ترازش هم خوب نمیشه؟

عاطفه
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۶:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  تیسا

دوست من زیاد کار سختى نیست شما ظرفیت روزانه و شبانه رو در رشته خودتون حساب کن حدودا متوجه میشین که وضعتون چطوره

ملیکا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۹:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  تیسا

ملاک تراز است. به این دلیل که شما باید ببینی از بین چند نفر حاضر در جلسه این رتبه را کسب کردی؟ برای مثال برخی رشته ها هستند که حدود ۱۶۰۰۰ شرکت کننده دارند و شاید رتبه ۱۵۰۰ هم بد نباشه. اما برخی رشته ها تنها ۲۰۰۰ شرکت کننده داره. گرفتی قضیه رو؟ موفق باشی.

معماری 2
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۶:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  saba

معلومه تهران نه قید نمیشه

مهندس شیمی
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۶:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  saba

شبانه دانشگاه تهران در صورت نداشتن مشکل هزینه تحصیل..
در مدرک، شبانه قید نمیشه.

خیالِ کج
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۲۲ ب٫ظ

با سلام خدمت مدیران سایت و دوستان عزیز

فرض میکنیم شخصی در چند دانشگاه مصاحبه خوبی داده و از لحاظ دانشگاه قبول است
۱ – دانشگاه ها چگونه از نتیجه دانشگاه دیگه مطلع میشوند؟
۲- اینکه دانشجو فقط در یک دانشگاه قبول نهایی میشه چگونه معلوم می شود؟
آیا بر اساس اولویت انتخاب است؟ یا تصمیم با خود دانشجو است؟
یا اینکه دانشگاه ها به سازمان اطلاع میدهند و سازمان تعیین کننده است

مدیران یا دوستان خوبم ممنون میشم اگر کسی جواب بدهد

مهندس
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  خیالِ کج

قبولی نهایی بر اساس اولویت انتخاب رشته شما خواهد بود.

عاطفه
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۶:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  خیالِ کج

من هم مثل شما اخبار موثقى ندارم ولى این طور عاقلانه به نظر میرسه که مثل پارسال قبولى ها از طریق سنجش اعلام بشن یعنى پس از مبادله اطلاعات دانشگاهها

روان ، شنا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۷:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  خیالِ کج

دوست عزیز فراموش نکنید که اعلام نتایج نهایی با سازمان سنجش است .همچنانچه استحضار دارید برای مصاحبه چند برابر ظرفیت دانشگاههااعلام خواهد شد و همه شرکت کننده کان در جلسه آزمون(مرحله دوم و مصاحبه)نیز به ترتیب امتیاز رتبه بندی خواهند شد.(سازمان نتایج همه مصاحبه شوندگان را از دانشگاه ها و متقاضیان که نمره قبولی گرفته اند دریافت خواهد نمود)در نهایت این سازمان سنجش است که یک بار دیگر نتیجه نهایی را با لحاظ اولویت انتخابی متقاضی و امتیاز اکتسابی اعلام می دارد

حسین
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۱۶ ب٫ظ

سلام دوستان. یه سوال تو قسمت مقالات گذاشتم کسی جواب نداد. لطفا اگر کسی میدونه راهنمایی کنه.من مقاله ای رو برای یکی از مجلات داخلی ارسال کردم که کار پژوهشی اون رو خودم انجام داده بودم. کار جدیدم با تغییر یک متغیر از پایان نامم بود.چون در کار پایان نامه استادم زحمت زیادی کشیده بودند و مقالات مرتبط زیادی را در اختیار من قرار داده بودند و مواد لازم برای یک متغیر مشترک بین پایان نامه و تحقیق شخصیم را ایشان برای من تهیه کردند،من در مقاله جدیدم اسم ایشان را نوشتم. الان مجله مقاله ام را برای یکسری اصلاحات داده. به استادم گفتم.ایشان از اینکه از اول موضوع ارسال مقاله جدید را به ایشان نگفتم ناراحت شده و اصرار بر حذف نام خودشان دارند. ایا میشود در مرحلهrevised نام ایشان راحذف کرد؟ایا اسم یک دانشجو به تنهایی در یک مقاله ممکن است سبب عدم پذیرش ان شود؟

بی برنامگی تا چ حد
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

بله تا وقتی اکسپت بیاد چند مرحله اصلاحیه دارید و میتوانید اسامی و ترتیب آن را اصلاح کنید.فوقش از استادتان بخواهید که ایشان هم نامه ای با امضای خودشان بنویسند و درخواست حذف اسمشون رو داشته باشند.اسم دانشجو به تنهایی یکم از اعتبار کارتون کم میکنه.از اساتید دیگه بخواین که باهاتون همکاری کنن.

حسین
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۶:۳۲ ب٫ظ

ممنونم از راهنماییتون. انشالله موفق باشی.

حسین
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

شما باید با استادتان هماهنگ میکردید. این کار بر روی نتیجه داوری شما موثر خواهد بود.

راهنمایی لطفا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۱۵ ب٫ظ

سلام دوستان

یه سوال

من رتبه پارسالم ۲۴۰ شد بین شرکت کننده های گرایش خودم . ولی امسال ۲۹۰ شد بین همه گرایش های رشته ام … یعنی امسال بهتر شده ؟

یا رتبه پارسالم هم بین همه ی گرایش ها بوده ؟ تعداد شرکت کننده های همه ی گرایشهای رشته من تاریخ ، ۱۴۷۰ بوده که من ۲۹۰ شدم.

ممنون از راهنمایی تون

saba
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۲۹ ب٫ظ

معلومه که بهتر شده..پارسال فقط توی گرایش بود..امسال بین همه گرایش های یک رشته اعلام شده و با توجه به اینکه رشته شما چندتا گرایش داره رتبتون تو گرایش خودتون عدد کمتری خواهد بود

راهنمایی لطفا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  saba

ممنون دوست من . شما مطمئنبد ؟

اگه این طوری باشه خیلی خوبه .

سما
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۱۰ ب٫ظ

دوستان عزیز خصوصا رتبه های برتر چرا انقدر نگرانید؟؟؟شما و داوطلبان ۸ گرایش دیگه که نمیتونید تو مصاحبه گرایشات غیر از گرایش خودتون نمره بالا بیارین و فقط تو گرایش خودتون موفق خواهید بود.داوطلبان رشته زراعت و اصلاح نباتات میدونن که آزمون اسفند ماه ۸۰ تا ۹۰ درصد به نفع رشته اصلاح نباتات بود چون ژنتیک و آمار خاص رشته اوناس و سوالات کنکور براشون چندان سخت نبودبنابراین بیشترین رتبه های دو رقمی اصلاح نباتاتن ولی حتی رتبه یک اصلاح نمیتونه سوالات تخصصی زراعت،بیوتکنولوژی،بذر و غیره رو بخوبی پاسخ بده و فقط تو تخصصی گرایش خودش امتیاز خوب میگیره.توکلتون به خدا باشه وانشاالله هرکس که شایسته تره بره بالا.

به هاتفی
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۰۳ ب٫ظ

رتبه خیلی تاثیر داره
مثلا اکثر دانشگاهها برتر آزمون کتبی نمیگیره مث شریف و امیرکبیر
امیرکبیر گفته ۲۰ درصد آزمون سنجش و آموزشی ۳۰ درصد پژوهشی ۵۰ درصد مصاحبه
حالا تو مصاحبه طبق تجربه من چیز خاصی نمیرسم به رتبه خیلی اهمیت میدن
به نظر من هیچ تفاوتی با سالهای قبل نداره خودمون گول نزنیم
پارسال هم همه چیز با دانشگاه بود اگه از حد نصاب پایین تر میدان اصلا تراز با نمره آزمون سنجش جمع نمیشد

هاتفی
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  به هاتفی

عرض کردم
نکته ۱:
رتبه من طوری نیست که بخوام گول بزنم خودمو و رتبه ام در رشته ام خوبه ولی رتبه برتر نیستم
نکته ۲:
همون دانشگاه امیرکبیر گفته اول کف تراز رو میگه بعد از بین اونا ۵ الی ۱۰برابر دعوت میکنه
نکته آخر :
بحث من فقط یه چیز بود :
دوستانی که رتبه تک رقمی دارید از مصاحبه با افرادی که کف تراز رو میارن طلبکار نباشید چون از اول هم کف تراز مهم بود

علیرضا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۶:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  هاتفی

کف تراز یعنی صفر! چون تراز صفری هم امیرکبیر رو میزنه. برداشتت اشتباهه

هاتفی
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۷:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

منظورم کف تراز دعوت شده است که ممکنه ۴۰۰۰-۵۰۰۰ و… باشه
نه کف نمره!

یه زمین شناس
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۴:۵۹ ب٫ظ

دوستان دوستان بزرگوار

برید یه چیزای کلی از گرایشتون بخونید
بچه هایی که دانشگاههای ارشدشونو انتخاب کردن که دیگه میدونن چیا منبع هست!!
وای به حالمون بعد اعلام ترازها هممون میزنیم تو سرمون برا مصاحبه
ول کنید بحث و نظریه و تبادل اطلاعاتو!! ای بابا

دوستان لطفا جواب بدیییید سوااااالهههه مهمممم
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۴:۵۸ ب٫ظ

منظور از اینکه میتوتید گرایش و حتی رشته هلی دیگر رو انتخاب کنید چیه؟??
یعنی من مجموعه معماری شرکت کردم
میتون م یه مجموعه دیگه مثله عمران و ی یا نانو فناوری رو انتخاب کنم؟

مجید
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۰۹ ب٫ظ

منظورش اینه منی که فیزیک هسته ای هستم میتونم از گرایش اتمی که بازم مربوط به فیزیک انتخاب کنم باور کنید خیلی واضح توضیح داده شده

دوستان لطفا جواب بدیییید سوااااالهههه مهمممم
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

ممنون از پاسخ شفاف شما
به این دلیل به اشتباه افتادم چرا که همونطور که تو متن دقت کنید گفتهشده سایر کد رشته ها بالاهره بعد از اینهمه تغییر یکم به ما حق بدید بابته این سوالات

– آیا امکان انتخاب گرایش‌های دیگری بجز گرایش مقطع کارشناسی ارشد برای داوطلبان وجود دارد؟

امکان انتخاب سایر کدرشته‌ها وجود دارد و محدودیتی در این رابطه به لحاظ قانونی وجود ندارد. اما انتخاب گرایش‌های دیگر مستلزم داشتن دلایل کافی و نیز توانمندی لازم جهت ارائه بهترین عملکرد در آزمون کتبی تخصصی و نیز مصاحبه شفاهی دانشگاه‌هاست تا اساتید مجاب شوند که  داوطلب امکان تحصیل در گرایش جدیدی را دارد.

محسن
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۱۱ ب٫ظ

نه شما فقط میتونید بین مجموعه که کنکور داده اید انتخاب کنید..

سوال از با تجربه ها
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۴:۵۶ ب٫ظ

لطفا اگر کسی در مصاحبه سالهای قبل متوجه این مساله شده و مطمئنه, لطف بکنه جواب این سوالمو بده. یا هر کس که مطمئنه. من بخاطر همین مساله انتخابمو نفرستادم. سوالم اینه ایا شمایی که در مصاحبه سالهای گذشته حظور داشتید متوجه شدید که ایا مصاحبه کنندگان از شما چه اطلاعاتی دارند? میخوام ببینم میدونن اولیت شما چند بوده/? از انتخابهای قبلی و بعدی شما اطلاع داشتند?
گویا این مساله اهمیت خاصی داره.لطفا راهنمایی کنید. سپاسگذارم.

علی
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۱۲ ب٫ظ

بله، تمامی اطلاعات رو سنجش در اختیار مصاحبه کنندگان قرار میده.
اولویت مهمه چون استادی که قراره شما رو انتخاب کنه بایستی اطمینان داشته باشه که شما تو دانشگاهی با اولویت بالاتر قبول نمیشید چون اگر این اتفاق بیفته دانشجویان قبولی تو اون دانشگاه رو سنجش انتخاب میکنه که ممکنه مورد قبول اون اساتید نباشه

Ch
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۲۳ ب٫ظ

منم پارسال رفتم مصاحبه..
کارنامه اولیه رو که ازمون خواستن که رتبه و تراز توش بود..سرجلسه مصاحبه دستشون بود..من نمیدونم چه اطلاعاتی سنجش بهشون داده بود درموردانتخاب رشته.ولی میپرسن صدردرصد که انتخاب چندمته..
فک نکنم بدونن انتخاب چندممونه البته پارسالو میگم.چون من یه دانشگاه رفتم همون اول پرسیدن انتخاب چندمته منم راستشو گفتم ..گفتم چهارم خیلی بهشون برخورد وخیلی جاخوردن..اگه میدونستن اینقدرتعجب نمیکردن.

مهدی
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۴:۵۴ ب٫ظ

لطفا دوستانی هم که تراز پایین دارند ، دانشگاه های خوب رو انتخاب کنند تا کف تراز اعلامی دانشگاه ها پایین بیاد . به نظرم میتونه تاثیر داشته باشه .

سازه های دریایی
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۴:۵۳ ب٫ظ

آزمونی هم که برگزار شد, واقعا ملاک علمی درستی نداره . چون سوالات خیلی ساده بود و از بخش هایی که اصلا ارزش امتحانی نداشتن طبق سالهای قبل. من خیلی تلاش کردم حتی در حد دورقمی اما مشکلی واسم پیش امد. هرچند رتبه ی مد نظرم رو نیاوردم. اما از این سوالات که خودشونم مربوط به دوتا گرایش بود نمیشه قیاس کلی زد و کاملا اشتباهه. این معیار در کنورارشد مهمه که گرایشی نیست و تقریبا همه برابرن. البته حتما رتبه های تک و دو رقمی و بهتر ها فرقی دارن که ا.نطور شدن.اما بنظرم باید تو مصاحبه هم قوی باشن. درست زدن اون تست های سطح پایین تر از ترم ۴ خاک عمران:-) نمینتونه متضمن ورود به دکتراااا باشه.

مهدی
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۴:۵۳ ب٫ظ

با سلام
دوستان واسه بورس خارج تو دفترچه زده حداکثر سن داوطلبان در زمان تقاضا ۳۰ سال.
منظور ۳۰ سال تمامه . مثلا اگر کسی ۳۰ سال و ۳ ماه باشه میتونه انتخاب کنه یا نه ؟

مهسا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام
تا مراحلش انجام بشه، سنتون بیشتر از ۳۰ سال میشه. اما با این حال انتخاب کنید. چیزی رو از دست نمیدید. نهایتا دعوت به مصاحبه نخواهید شد.

رسول
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۴:۵۱ ب٫ظ

خواهشمندم به این سوال جواب دهید:

آیا به نظر شما همه داوطلبان شرکت کننده در

آزمون مجاز به انتخاب رشته شده اند؟

علیرضا
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۶:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

بله. ولی موقع اعلام حد نصاب نصف بیشترشون ریزش میکنن

ریاضی محض
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  رسول

نخیر همه مجاز نشدن
دوست من با رتبه ۳۰۰۰ در حالیکه کل شرکت کننده ها ۴۱۲۷ نفر بوده مجاز نشده….

سازه های دریایی
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۴:۴۴ ب٫ظ

عرض سلام و تبریک خدمت همه ی محاز شده ها کنکور.
دوستان مثلا ببینیم یکی با رتبه ی ۳۰۰۰ ا بین ۶۰۰۰یک مجموعه مجاز شده، طبعا ترازش پایین میاد. اما اینکه کاملا نامشخصه اون ۳۰۰۰نفری که از اون داوطلب جلوترن از کدام گرایش هستن<< مثلا ممکنه گرایش خودش خیلی کم شرکت کرده باشن و بین اونها مثلا رتبه ش ۲۰ باشه. بفرض دانشگاه تهران کف تراز بالایی معیار قرار بده و کسی از یک گرایش به مصاحبه دعوت نشه!!! حالا سوال اینجاست.
آیا اون گرایش خالی خواهد موند؟
آیا اون گرایش باارشدهای غیرتخصصی اون گرایش پر خواهد شد؟ عجییییییییبه والا…خیلی والات مهمی وجود داره :-))))

حامد
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۴:۵۲ ب٫ظ

دانشگاه امیرکبیر برای سوال شما جواب داره
گفته اول کف تراز رو میگن ( مثلا نصف نمره) بعد از بین اونا می بینن چه خبره؟ گرایش کی چی هست؟ معدل ش چطوره کجا درس خونده و…

سازه های دریایی
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

ممنونم برادر. اما امسال امیرکبیر گرایشمن رو نمیگیره. اما سوال اصلی اینجاست که آیا دانشگاهها اطلاعات تراز بچه های یه گرایش رو دان تا اینکه از بین تزاز بچه های مختص اون گرایش , کف تراز اعلام کنن؟
بنظرم کف تراز اگر از کل گرایش ها باشه, ممکنه اصلا هیچکسی از ارشد یک رشته تو دکترای امیر کبیر دعوت نشه! تکلیف اون گرایش چیه؟ بچه هایی هم که تراز اورئن اما مثلا بخاطر گرایش غیر تخصصی اصلا مصاحبه ی اون گرایش نرن. چی میشه؟

توجه توجه توجه
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۴:۳۹ ب٫ظ

دوستانی که حداقل نصف نمره تراز رو کسب کردن حتما حتما حتما دانشگاه های برتر را بزنند و فکر نکنند چون تراز مناسبی ندارند دعوت نمی شوند
به خصوص کسانیکه رزومه خوبی دارند و دانشجوی این دانشگاه ها هستند
اگر انتخاب نکنید و بعدا کف تراز پایین باشد راه برگشتی نیس….
من مطمئنم با دیدن کف تراز ها شگفت زده خواهید شد

علی
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۳۷ ب٫ظ

سلام
ببخشید من ترازم ۳۷۶۵ و رتبه ام ۵۵۰ است رشته روانشناسی که تعداد شرکت کنندگان و حاضرین در جلسه ۵۷۶۱ نفر است. که شامل ۶ گروه بود. ایا امکان دارد دانشگاه های برتر قبول شوند. رزومه خوبی دارم و به طوری که تا حد دانشجوی برتر کشور هم رفتم. ایا با این ترازم که تقریبا نصف تراز کل است که از ۸۰۰۰ است و فکر کنم نفرهای برتر تا ۷۰۰۰ تراز را اورده باشند؛ ایا واقعا دانشگاه های برتر برای مرحله دوم دعوت می شوم.

علی
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۳۷ ب٫ظ

اگر جواب بدید ممنون می شوم

توجه توجه توجه
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

حتما انتخاب کنید
کف تراز دانشگاه های برتر ۷۰۰۰ نیست!
شما اگر حدود نصف نمره هم بیارید امکان دعوت دارید
رزومه تون هم که عالیه
فقط کافی است دعوت شوید و بدرخشید

خواهش می کنم پاسخ دهید
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۸:۴۰ ب٫ظ

از کجا نصف نمره تراز رو بفهمیم؟ اصلا منظورتون نصف نمره تراز کی هست؟ ما که از تراز رتبه ۱ خبر نداریم، متاسفانه

تو رشته ما ۳۱۱۴ داوطلب بوده و من رتبه ۶۹۴ رو آوردم با تراز ۱۷۶۸

ملیکا
فروردین ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۲ ق٫ظ

امسال ترازها رو از حدود ۸۰۰۰ حساب کردن. از تراز برخی رتبه های برتر که نزدیک به این عدد است می توان فهمید. بنابراین نصف این عدد میشه حدود ۴۰۰۰. و به همین دلیل تراز تعیین کننده تر از رتبه است.