ابهامات اعتبار دو ساله آزمون دکتری اسفند 94

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

با وجود تصویب قانون سنجش و پذیرش، سازمان سنجش موضع مشخصی در خصوص اعتبار دو ساله آزمون دکتری اسفند94 اتخاذ نکرده است.

به گزارش پی‌اچ‌دی تست، در آیین‌نامه جدید‌ شیوه پذیرش دانشجو در مقطع دکتری که در تاریخ 2 اردیبهشت ماه 1394 به دانشگاه‌ها ابلاغ شد، تغییرات قابل توجهی در نحوه پذیرش اعمال شده بود که از آن جمله اعتباربخشی به نتیجه آزمون کتبی به مدت 2 سال، طرح سؤالات آزمون از مباحث درسی پایه و وزن 100 درصدی مصاحبه دانشگاه‌ها در پذیرش نهایی بود.

اما با تصویب طرح سنجش و پذیرش در مجلس شورای اسلامی در دی ماه 94 و تأیید شورای نگهبان در فروردین ماه 1395، استفاده از این آیین‌نامه محدود به آزمون دکتری 95 گردید که در اسفند 94 برگزار شد.

از جمله اختلافات آیین‌نامه جدید پذیرش دکتری و طرح سنجش و پذیرش، میزان تأثیر وزن آزمون کتبی و مصاحبه در پذیرش نهایی است که با توجه به اجرای طرح سنجش و پذیرش در آزمون بعدی، این بند از آیین‌نامه دیگر اعتبار نخواهد داشت. با تغییر وزن آزمون کتبی در پذیرش نهایی و در نظر گرفتن وزن 50 درصدی برای پذیرش، به نظر می‌رسد اعتبار دوساله آزمون کتبی دکتری نیز مفهوم چندانی نخواهد داشت؛ به ویژه که به احتمال زیاد عناوین امتحانی نیز در آزمون بعدی تغییر خواهند کرد.

به هرحال وزرات علوم و سازمان سنجش در رابطه با این موضوع که برای داوطلبان از اهمیت زیادی برخوردار است شفاف‌سازی نکرده و داوطلبان را در ابهام و تردید باقی گذاشته‌اند. امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد تعیین تکلیف این موضوع و دیگر موارد مهم مطرح در آزمون دکتری باشیم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

121 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۹ ب٫ظ

من شنیدم با توجه به تغییرات داده شده تو طرح مجلس آزمون آبان دبگه برگزار نمیشه و اسفند فرار هست با شیوه جدید برگزار بشه.
قانونا هم وقتی قانون جدید اومده نمیتونند خلاف قانون ازمون برگزار کنند. فقط کاش زودتر منابع هر رشته تو زمون جدید را معرفی میکردن.

soheil
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۵ ۸:۱۹ ب٫ظ

خیلی زشته ادم هر روز حرفش را عوض کته بی اعتبار میشه :)

نازنین
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۵ ۳:۵۶ ب٫ظ

دوستان کسی هست رشته ی معماری باشه ؟

نیلو به مجتبی
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۵ ۲:۳۱ ب٫ظ

شیراز وهمدان و فردوسی مشهدو… صفحه قبل مراجعه کنین .دونه دونه اخبارارو چک کنین.

نیلو
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۵ ۲:۲۹ ب٫ظ

نه تنها کنکور آبان برگزار نمی شه بلکه اسفند ماه هم ی متد دیگه پیش می گیرن. حتی قرار بود این طرح تا دوسال اعتبار داشته باشه که پشیمون شدن. اخه چی می شد همون اسفند آزمون تخصصی برگزار می کردن اصلا سوالارو سخت تر طرح می کردن. اینا بلد نیستن خلاقیت ایجاد کنن مگه مجبورا خودنمایی کنن.

مجتبی به نسیم
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

الان به غیر از دانشگاه شهید بهشتی، کدوم دانشگاه زمان آزمون کتبی رو مشخص کرده؟؟؟؟؟؟

سینا
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۵ ۸:۲۰ ق٫ظ

از سازمان سنچش خواهش میکنم هر چه زودتر تاریخ و منابع آزمون بعدی دکترا را اعلام کند تا همه داوطلبان را از سردرگمی در بیارند.
ممنون

سینا
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۵ ۸:۱۴ ق٫ظ

واقعا مشخص نیست الان که آبان آزمون دکترا برگزار می شود یا نه! اگر برگزار می شود با سیستم جدید طرح مجلس هست یا سیستم قدیم؟ کاش زودتر سازمان سنجش اعلام میکرد که آزمون بعدی دکترا کی برگزار می شود و با چه سیستمی هست.
من فکر میکنم بهتر هست که اصلا آبان برگزار نشود و با طرح جدید مجلس همان اسفند برگزار بشود. این جوری خیلی بهتر هست. طرح مجلس جلوی اعمال نظر دانشگاه ها توی پذیرش را گرفت.

حسین توجه توجه/
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۵ ۲:۴۱ ق٫ظ

با اساتی هفته قبل تو دانشگاه صحبت کردم گفتن ازمون ابان لغوه . اصلا قانونی نبوده که حالا بخواد زیر پا گذاشته شه. یه طرح وزارت علوم بوده که حتی تو دفترچه ام نیومده و با تصویب طرح سنجش وپذیرش ،ازمون فقط اسفند ماه برگزار می شه.

......
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۵ ۱:۰۶ ب٫ظ

پس چرا بند های دیگر این طرح سنجش و پذیرش امسال اجرا نمیشه. مثلا وزن آزمون و مصاحبه !!! تقریبا اجرای قانون دل بخواهی شده !!!

م.ی
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۵ ۶:۵۰ ب٫ظ

مطمن نباشید سنجش ازمون ابان رو برکزار نمیکند و اسفند برکزار میکند

ابان هم برکزار کند تخصصی سختی میکیرد شک نکنید

ف.ر
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۵ ۶:۴۵ ب٫ظ

سلام

به نظرم طرح دوساله برداشته میشود کاش ابان برکزار،شود فقط دروس تخصصی و یک ازمون معتبر برکزار،شود

اکر قرار است ازمون ابان معتبر نباشد

همان بهتر کنکور فقط اسفند برکزار شود

از این بحثهای شماها من سر در نمیارم

الان فکرم فقط اینه دعوت میشم کی نتیجه میادش

دعوت شدم جی واسه مصاحبه بخونم

همین

این دعواها به نظرم تمام شه

سنجش به حرف من و شما کوش نمیده

یا علی

لیلا
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۵ ۶:۱۰ ب٫ظ

سلام ترازای دانشگاه اومده؟
خوده این سایت اعلام میکنه یا باید مرتب ب سایت دانشگاه مراجعه کنیم؟

نسیم
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۵ ۴:۴۲ ب٫ظ

همه دانشکاهها زمان برکزاریً امتحان کتبی رو تقریبا اعلام کدرن عیر از علامه طباطبایی!!!!!! تا کی باید صبرًکنیم اخه ؟! کسی می دونه اوضاع علامه از جه قراره؟؟؟؟؟!

مژگان
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۵ ۲:۲۲ ب٫ظ

اگر تصویب شود دوستان مطمین باشید ما همه کسانیکه قرار است سال بعد شرکت کنیم خواهان این طرح می شویم.
یا همیشه یا هیچوقت .

مژگان
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۵ ۲:۱۰ ب٫ظ

دوستان عزیز بنظرم بیشتر شبیه جو دادن است و استفاده کردن از این حرف اعتبار دو ساله اس.
یک سوال عادلانه دارم از شما دوستان عزیز طرفدار این طرح:
آیا موافقید سال بعدی ها هم اعتبار دوساله داشته باشند. یا سال قبلی ها با شما مصاحبه بدهند؟؟؟
یا صرفا میخواهید مال خودتان باشد !!!

...
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۵ ۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مژگان

نه نمیخواهیم مال خودمون باشه فقط. خوب بعد این هم باشه.
برای ما گفتن باید باشه. این طرح تنها مزیتش همین بود. کم اذیت نشدیم حالا میخواین تنها مزیتش هم گرفته بشه؟
ما فقط داریم از حق خودمون دفاع کنیم وبس.
لابد انتظار دارین ساکت بشینیم؟
انشاالله همه موفق بشیم.

......
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۵ ۳:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مژگان

طرح دو ساله ی طرح منطقی نیست.همه تو شرایط یکسان باید باشن.آخه رتبه یک هر سال چطوری مقایسه شوند.آخه از هر رتبه چند تا داشتن ینی چی آخه؟اصلا متطقی نیست این طرح.فکرم نکنید به نفعتونه.خیر.تا طرح دو ساله باشه این آزمونای کتبیو هفت خوان ادامه داره

مژگان
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۵ ۲:۰۵ ب٫ظ

اتفاقا اگر حقوقدانانی باشند این طرح را تصویب نخواهند کرد. چون اولا طبق دفترچه چیزی راجب آن نیامده بود. و ثانیا شرایط برای چند نفر غیر یکسان است و اصلا حقوقی نیست.
و اینکه دوستان عزیز چرا می گید ما به این امید اعتبار دویاله سرمایه گزاری کردیم و امتحان دادیم! آیا اگر این حرف اعتبار نبود شما امتحان نمی دادید!
خب مثل همیشه هر کسی برای سال خودش است.

مژگان
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۵ ۱:۲۳ ب٫ظ

این طرح فقط در آیین نامه اولیه آمده است
۲- در دفترچه شماره یک و دو اصلا چنین چیزی تایید نشد.
۳- بارها تاکید شد همه چیز طبق دفترچه است. شما آقای حقوقدان در زمان ثبت نام باید دقت لازم را مبذول می فرماییدید.
۴-این عدالت نیست که آزمون ها با هم سنجیده بشوند در صورتیکه شرایط و سوالات و نوع گزینش متفاوت می باشد.
۵- اگر هر ساله این طرح باشد خب خوب است چرا که حقی از کسی که باز سال بعد خوب شده ضایع نخواهد شد.
۶- اگر اینطور است من هم پارسال رتبه خوبی داشتم پس چرا من نباید ازمونم اعتبار داشته باشد.
۷- لطفا واقعا حقوقی و عادلانه باشید.

نظری
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۵ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مژگان

لایکی.منم موافقمبچه هایی ک هنوز درسشون تموم نشده منتظرن دکتراشون هم رزرو کنن برا سالای دیگه.اینجوری حق خیلیای دیگه ضایع میشه.در صورتی که فرایند و شرایط ازمونا یکسان نیست.از اون گذشته ما چند سال رتبه خوب میاریم و رد میشیم دلیل نشد که.

...
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۵ ۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  نظری

اونها از سیستم حذف خواهند شد شما نگران این قضیه نباشین.

انشالله اعتبارش حفظ میشه

بینام
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۵ ب٫ظ

از دوستان کسی گرایش تربیت بدنی نیست؟
بنده بین ۴ هزار نفر ۱۰۰ شدم، و بررسی های زیادی انجام دادم و متوجه شدم که از بین رتبه یک تا صد اکثر گرایشا فیزیولوژی و آسیب بوده،
به نظرتون قبول می شم، ۶ تا گرایش داریم، و من گرایش رشد و یادگیری هستم.
بعد اگه کسی خبر داره که آزمون کتبی چجوریه یه خبری بده، چون از هرکی میشنوم میگن آزمونه فرمالیته هست.
لطفا راهنمایی کنید

ماندانا
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۵ ب٫ظ

دوستان تو صغحات مختلف بارها جوابیه سازمان سنجش رو یه عده دوستان کذاشتن. که طبق کفته سنجش ازمون ابان برکزار میشه.

ANASTASIA
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۷ ق٫ظ

دوستان من مطمئنم که سازمان محترم سنجش از حقوق ما دفاع خواهد کرد در این شکی ندارم.

...
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  ANASTASIA

انشالله

مدافع اعتبار دوساله
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۵ ۸:۱۷ ق٫ظ

سلام و خدا قوت به همه کسانی که امسال می من استرس زیلدی کشیدن. عزیزانی که میگید خب شما چه فرقی دارید با سالای قبل و اعتبار دوساله نباید باشد، من حقوق خوندم و براتون از یک مبحث حقوقی میگم. دوستان، در حقوق چیزی وجود داره به نام حق مکتسبه. بدین معنا که وقتی قانونی چیزی رو تصویب میکنه برای تمام مشمولین لازم الاجراست حالا اگر قانون تغییر کرد و حقی از مشمولین قانون قبلی رو تضییع می کرد مشمولین منظور همچنان در اون مورد مشمول قانون قبل میمونن چون براشون حق مکتسبه ایجاد شده و شرایط قانون جدید حقشون رو ضایع میکنه و به نفعشون نیست. بنابرین اگر دوتا ادم حقوقی تو سیستم سنجش باشن جای نگرانی نیست و اعتبار دوساله پابرجا خواهد بود. من هم به شخصه به امید اعتبار دوساله ازمون دادم چون امسال میتونسم برا ازمون اسفند بخونم ولی می دونستم که برا مرحله دوم بخاطر پایان نامم نمی رسم بخونم و همینم شد. و امیدم این بود که امسال ازمون بدم سال دیگه مصاحبه با دست پر و چنتا مقاله. خیلی ها با چنین فکری ازمون دادن و این یک انتظار مشروعه که بر اساس همون حق مکتسبه ایجاد شده.
برای همگی ارزوی موفقیت دارم.
یا علی مدد

ANASTASIA
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

درود بر شما فرمایش شما منطقی هستش امیدوارم همینطور بشه امید به خدا

......
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۵ ۳:۴۲ ب٫ظ

عزیز من این قانون نبود.یه صحبت بود اعتبار دو ساله.قانون اونه که توسط مجلس تصویب بشه.اون که طرحی بیش نبود.

حمید
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۵ ۶:۵۷ ق٫ظ

سلام
کاش حداقل مشخص میکردند آزمون آبان سر جاشه یا میره برای اسفند ۹۵

طرفدار طرح دو ساله
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۵ ۵:۵۸ ق٫ظ

اقا و خانم محترم مسول من رتبه ام ۹ شده انتخاب رشته ام کردم.مشکل مالی دارم نمیتونم امسال برم.میخوام یکسال کار کنم .چرا زیر حرفتون میزنید خب دو ساله را حفظ کنید.یعنی یک قانون یا یک بخشنامه یا هرچی باید فقط سه شب اعتبار داشته باشه.از اون طرف هم که دکترا بگیریم بیکاریم.پارتی هم نداربم.امیدمون به همین مدرکه بزاریم در کوزه ابشو بخوریم.وجدانا اینقد با احساسات ما بازی نکنید.

سحر
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۷ ب٫ظ

والا شما مشکلتون اعتبار دوساله س واقعاً؟!؟؟
مشکل من اینه که منابع امتحانی دانشگاههای مختلف متفاوته مثلا ما تو این فرصت کوتاه چندتا درسو باید بخونیم ؟!؟ یه دانشگاه بیشتر از دروس ارشد امتحان میگیره یکی دیگه از دروس کارشناسی فقط

مریلا
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

مشکل منم همینه دقیقا، ای خدا بدادمون برس

مجتبی
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۵ ۸:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  مریلا

همه مثل هم هستیم. حتی دانشگاه خودم رو که احتمال قبولی زیاد در اون دارم به خاطر آزمون کتبی در انتخاب نهم گذاشتم.باید برای یک دانشگاه خوند. احساس می کنم باز مصاحبه تأثیرش زیاده. مثلا یک نفر با رتبه ۱ فقط وقت کرده آزمون کتبی دانشگاه تهران رو بخونه، همین فرد با کسی که رتبه ۲۰۰ داره در آزمون کتبی علامه شرکت کرده. رتبه ۲۰۰ هم روی آزمون کتبی دانشگاه علامه سرمایه گذاری کرده و به تبع آزمون کتبیش از رتبه یک خیلی بهتر می شه. به شرط رزومه یکسان، اگر شما استاد علامه باشید کدوم رو انتخاب می کنید؟ هر چقدر هم بگن آزمون کتبی مهه باز نمی تونن نیم نگاهی به رتبه فرد نداشته باشند.

...
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

خواهشا اینطوری این موضوع رو کمرنگ نکنید. یه عده ای به این دلخوشن.
شما هم انشالله موفق میشین همین مهرماه دانشجوی دکتری میشین..

م.ف
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۹:۱۸ ب٫ظ

ادم این همه میبینه که استرس دارید واسه ابان و یا اسفند

من حالم بد میشه

فعلا بزارید تکلیف امسال مشخص شود

م.ف
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۸:۴۹ ب٫ظ

ولله من موندم جرا شماها همش از اعتبار ازمون دوساله میکوید !!!!!

من کنکور دادم و الان منتظرم که نتیجه انتخاب رشته بیادش

از الان نکران جند ماهه دیکه نیستم

ابان باشد یا اسفند واسه من اهمیتی ندارد

...
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۹:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  م.ف

کار از محکم کاریه جریانش

سیا
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۶:۵۱ ب٫ظ

یه کم از ازمون و امتحان و تراز فاصله بگیریم.
مرگ مهرداد اولادی رو تسلیت می گم….اخه چرا اینجوری شده؟چقدر جوون باید برن؟؟
دوستان زیاد حرص تراز و رتبه و ازمون یک ساله و دو ساله و…رو نخوریم.دنیا همینه…یه روز،ناگهانی،بی خبر…تموم می شه.حرص خوردن نداره والا :-(

سارمی
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۸:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  سیا

یعنی واقعا علت مرگ ایست قلبی بوده!!!

بهروز
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  سارمی

همین امروز فرداست که ما هم از دست اینا ایست قلبی کنین بخدا

حسن
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  بهروز

ان شاالله

ایتا تای لن
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۵:۲۴ ب٫ظ

دوستان خوبم ؛ سلام.
بنظر میرسه وجود این تبصره یا پیوند یا موضوعِ اعتبار تا دوسال (صرف نظر از مشکلاتی که درصورت وجود ، خودشون باید اونها رو حل کنن) ، موضوع خوبی میتونه باشه.
اگر چنین موضوعی اونقدر محکم و مبرهن باشه که شما یا من از موقعیتی که برامون به وجود اومده و به اعتبارش تا دو سال میتونیم در شرایطی تعریف شده با دوستانمون رقابت داشته باشیم ، و شانس پیروز شدن هم باشه
چرا که استقبال نکنیم از این پوئنِ اتفاقی ؟

...
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۵:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  ایتا تای لن

باید استفاده کنیم.
انشالله خدا هم کمک میکنه

حسین /طرفدار طرح سنجش وپذیرش
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۲:۵۷ ب٫ظ

یکی از اساتیدمو هفته پیش دیدم. گفت اصغر زاده برای مصاحبه میای دیگه؟گفتم ان شا الله سال دیگه. گفت چرا سال دیگه؟گفتم ازمون اسفند اعتبار دو ساله داره و می خوام سال دیگه بیام مصاحبه. پوز خندی زد وگفت کدوم اعتبار دوساله. هرکاری می خوای بکنی تا یکی دوماه دیگه بکن که وقتی نیست. گفتم چرا؟گفت اعتبار دو ساله ای در کار نیست.

..
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۴:۱۵ ب٫ظ

سلام شما میدونید برای واحد بین الملل چه ترازی لازمه؟؟؟؟؟ برای فنی

حسین /طرفدار طرح سنجش وپذیرش
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۲:۵۴ ب٫ظ

یکی از اساتید گفت اعتبار دو ساله لغوه

فائزه
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۲:۲۵ ب٫ظ

منابع جدید رو برای هر رشته دقیقا به تفکیک اعلام بفرمایند همه ممنون میشیم!!!!واقعاً که! الان ماه دوم سال داره شروع میشه از اردیبهشت تا اسفند هم برای خوندن اینهمه منبع و کتاب مخصوصاً در درسهای حفظی فرصت محدودی هست برای داشتن رزومه هم باید سال به سال صبر کنیم که یه اکسپت داخلی بگیریم!!!!! آقا سی و اندی سالمون شد!!!!! بس کنن دیگه!!!!!

خبر جدید
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۲:۱۰ ب٫ظ

دانشگاه ما (یکی از دانشگاههای تراز اول) گف برای رشته روانشناسی تراز بالای ۶۰۰۰،۵۵۰۰ امیدوار باشن

امیر
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱:۳۲ ب٫ظ

نمیشه که ما ازمون بعدی و تخصصی بدیم شماها با ما سنجیده بشین واسه پنجاه درصد

...
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

شما هم منطقی میگین. ولی آیا اگر شما هم جای ما بودین دوست داشتین زحماتتون هدر بره؟؟؟؟

باید اعتبار آزمون سر جاش باشه

سرباز
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۴:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  ...

چرا هدر بره رفیق؟ امسال از رتبه ی خوبت استفاده کن…مثل همه کسانی که در ۵سال اخیر از رتبه ی خوب آزمون نیمه متمرکز دکتری استفاده کردند…چرا فکر میکنی باید استثنا باشی؟۵ساله که آزمون دکتری فقط برای همون سال اعتبار داره با تصویب قانون جدید ۵سال آینده هم آزمون دکترا فقط برای سال آزمون اعتبار داره حالا چرا شما باید نه مثل قبلی ها باشی نه مثل بعدی ها؟چرا تافته جدا بافته باشی؟

...
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۴:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  سرباز

من از این نگرانم که دوباره برای بهمن ماه آزمونی باشه و اعتبار این آزمون برای بهمن کنسل بشه و دیگه تکمیل ظرفیت در کار نباشه. میدونم وضعیت تکمیل ظرفیتای سالای پیش تعریفی نداشت. ولی من به همین تکمیل ظرفیت امیدورام.

مژگان
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۵:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  ...

بله واقعا چرا باید تافته جدا بافته باشید . پس اگر اینطوره از این به بعد هم اعتبار دوساله باشه. اونوقت حرفی نیست. مگه میشه تا دو سال چند نفر از یک رتبه داشت! اونوقت من از الان باید فاتحه دو سال دیگه مو بخونم تا شما رتبه خوبا پذیرش بشد بعد برا من جا باز بشه

...
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۵:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مژگان

خوب کسی که رتبه خوب بیاره اغلب سال اول جذب میشه و شما نگران این موضوع نباشین. فقط در موارد استثنائی کسی شرایطش طوری میشه که میخواد بمونه.

مژگان
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۶:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  ...

نه اصلا اینطور نیست. برا رشته من که ۸ نفر میخواد خیلیا میمونن! اونوقت سال بعد کسی با رزومه بهتر و رتبه خوب میگیرن تا بخوان با رتبه خوب همون سال و بگیرن.

برانکو ،پرسپولیسی
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱:۱۹ ب٫ظ

اعتبار دوساله هیچ، اما واقعا واسه آزمون کتبی هیچ فرصتی نداریم، اخه ما منابع رو از کجا پیدا کنیم تو این شهرستانا که کتاب ندارن ای خدا

فلانی
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱:۳۵ ب٫ظ

زیاد ناراحت نباش خدا بزرگه

خانم ارشد معماری
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

بچه ها ببینید من اینجوری جملات پر ابهامشونو فهمیدم ، درست فهمیدم یا نه ؟
اسفند ٩۴ ازمونی برگزار شد که عمومی بود و برای هر گرایش تفکیک نشده بود و ٣٠ درصد اهمیت داشته. بعد قرار بود کسانی که تو ازمون عمومی حد نصاب اوردن در ازمون تخصصی برای هر گرایش (که توسط خود دانشگاه برگزار می شه) شرکت کنن که به علاوه ی مصاحبه در مجموع٧٠ درصد باقی مانده رو کسب کنن. بعد یهوووو مسولین احساس کردن این روش اشتباهه حالا قراره ازمونی که در سال ٩۵ برگزار میشه همون ازمون تخصصی(به تفکیک گرایش) توسط سازمان سنجش باشه و ۵٠ درصد در نتیجه اهمیت داشته باشه، ۵٠ درصد باقی مونده هم مخصوص مصاحبه شفاهی دانشگاهاست،
حالا دلیل منتفی شدن این قانون کاملا مشخصه اصلا تفکیک ازمون عمومی و تخصصی کار درستی نبوده چون برای دانشگاهها زمان و هزینه و مشکلات در پی داره و سنجش نمی تونه روی پذیرش نظارت دقیق کنه، عامیانه اش میشه اینکه هر دانشگاهی دانشجوی خودشو می گرفت و ازمون تخصصی فرمالیته می شد. به نظرم حذف این قانون کار درستی بوده
حالا لطفا نظری دارین بگین.

سعید
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۳ ب٫ظ

نه، آزمون ۹۴ یه چیز تو مایه های تعیین سطح بوده و ۱۰۰% انتخاب به عهده دانشگاه هاست. اهمیتش بعد از کسب حد نصاب لازم، میشه صفر درصد.
بقیش درست فهمیدین.

خانم ارشد معماری
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

ممنون که به نظرم توجه کردین فقط نمی دونم چرا قسمتی از جملاتم تو نظرات حذف شد!
یه سوال دیگه: برای ازمون ابان ٩۵ اعتبار این ازمون عمومی ٩۴ حساب نخواهد شد درسته؟! چون جنس ازمون ابان ٩۵ از نوع تخصصی خواهد بود، من الان باید برای ازمون ابان ٩۵ درسای تخصصی گرایش دلخواهمو بخونم؟ و منابعی که برای ازمون عمومی خریده بودمو بزارم کنار کلا؟!

شیمی فیزیکی ام
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱:۱۱ ب٫ظ

شما اصلااااااا به آزمونی تو آبان توجه نکن دوست من!…چون با این ظرفیت که دانشگاه ها الان دارن میگیرن، و این پروسه تکمیل ظرفیتم داره…بعیده کدی خالی بمونه برای آبان!…

سعید
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱:۲۶ ب٫ظ

هنوز به صورت رسمی چیزی اعلام نشده، ولی بنظر می رسه دانشگاه ها تو آزمون اسفند از تمام ظرفیتشون استفاده کردند. اگر آزمونی هم برگزار بشه، میشه برای تکمیل ظرفیت. که اونم کاملن بی معنیه.نمیشه روش حساب کرد واقعن. باید منتطر اعلام سازمان سنجش بود.

خانم ارشد معماری
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

ای خدااااااا، یعنی اگه بخوام احتمال قبولیم بیشتر باشه باید ازمون اسفند ٩۵ رو بدم برای ورودی مهر ٩۶؟؟؟؟؟
:(((((((((
حیفه اخه همین الان رزومه خوبی دارم یک سال صبر کنم الکی عمرم می گذره…
مرسی از همه، ایشالا همتون موفق باشید

ایتا تای لن
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۵:۱۵ ب٫ظ

ببین دوست خوبم ؛
بنظر میرسه وجود این تبصره یا پیوند یا موضوعِ اعتبار تا دوسال (صرف نظر از مشکلاتی که درصورت وجود ، خودشون باید اونها رو حل کنند) ، موضوع خوبی میتونه باشه.

راهنمایی لطفا
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

سلام بچه ها

یه سوال :

یعنی امسال همه به مصحابه دعوت میشن و کسیکه تو آزمون و مصاحبه دانشگاه ها نمره آورده قبول میشه .؟

به نظر شما آموزش محور بودن خیلی اثر بدی تو مصاحبه میزاره؟ اگه از عهده آزمون کتبی دانشگاه بر بیاییم و مدرک زبان داشته باشیم چطور ؟
لطفا اگه کسی میدونه راهنمایی کنه . من خیلی نگرانم. ممنونممنو

فلانی
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

سلام دوستان
ی نکته در رابطه با مصاحبه و آزمون کتبی دانشگاه ها
تراز و رتبه مهم نیست از الان هم بشینید چن تا کتاب منبع اصلی بخونید برا آزمون کتبی دانشگاه ها
آزمون کتبی خیلی آسونه اصل کاری رزومه است
یا علی

mosttafa
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۴ ق٫ظ

دوستان بنده هم موافقم. ما چند ماه زحمت کشیدیم حالا دوباره می خوان امتحان بگیرن. من که دیگه نه انرژی دارم و نه انگیزه
خواهش می کنم بیاید اعتراض کنیم به این وضعیت
خواهش می کنم

شیمی فیزیکی ام
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۲ ق٫ظ

فقط میخوام بدونم چطوووووووووری میخوان اون کسانی که سال دوم ارشدن و رتبه شون خوب شده رو از جمع مصاحبه کننده ها حذف کنن!

خیلی ها اصلا به امید اعتبار دو ساله برنامه ریزی های بلند مدت کردن، وااااااااااااااااقعا که

سعید
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

روی آزمون آبانم نمیشه حساب کرد. من دانشگاه گیلانیم و این دانشگاه تمام طرفیت دکتراشو واسه آزمون مهر استفاده کرده. اگر آزمونی هم برگزار بشه، میشه برای تکمیل ظرفیت. که اونم کاملن بی معنیه.

سعید
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

احتمالن خود دانشگاه ها هم می دونستن که آزمونی در کار نخواهد بوود.

مجتبی
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۳ ق٫ظ

من متوجه نمی شم. یعنی این آزمون سراسری که دادیم ۵۰ درصد محاسبه می شه یا آزمون کتبی خود دانشگاه۵۰ درصد امتیاز داره؟
امسال رتبه من خیلی خوب شده، من که ۷ ماه برای دکتری وقت گذاشتم و رتبه ام در مدیریت شده نزدیک ۵۰، باید یه فرقی با دوستم که سه ماه خونده و رتبه اش شده ۲۴۷ باشه. چون هر دو به علامه دعوت می شیم. الان از خستگی آزمون قبلی نمی تونم واسه کتبی بخونم ولی دوست من با انگیزه تر از منه و محکم داره می خونه.

مهراد
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی

وای شما دقیقا حرف دل منو زدین

کریم
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۳:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی

اگه شما هم محکم نخوانید باید بگم دوست تون موفق میشه
از اینجا به بعد فرقی نداره ۱ شدی یا ۲۰۰

حسین
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۰ ق٫ظ

اعتبار دو ساله باید باشه ما برای این ازمون وقت گذاشتیم وگرنه مثل خیلیا روی پایان نامه بیشتر کار میکردیم

...
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

باید اعتبارش حفظ بشه

کنکوری
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

هر طرحی اجرایی بشه از شیوه ای که الان داره اجرا میشه بهتر خواهد بود. چند ماه نشستم چند درس بی ربط به رشته خودم خوندم رتبه ۱۲ آوردم. حالا میبینم هر دانشگاهی دوباره برای خودش امتحان کتبی میگیره و مواد آزمون هر دانشگاه یه چیزیه. دوباره کلی رفتم کتاب خریدم بشینم بخونم برای کنکورهای دوم و سوم و…
حالا فایده این طرح فعلی چیه که آبان هم برگذار بشه اصلا سالی چهار بار باشه وقتی باز باید بشینی بخونی برای کنکور دانشگاهها رتبه ای که آوردی چه فایده ای داره؟
کجای این طرح پژوهش محوره؟ من که تا الان همش دارم کنکور میدم. کسی از مقاله هام صحبتی نکرده. بحث هزینه ها هم بماند که یک تاپیک جدا میخواد برای هزینه های طرح فعلی.
دوستان و کسایی که حتی رتبه خوب آوردن، این طرح سنجش و پذیرش مطمئناً از این طرح فعلی بهتره شک نکنید.

حسابداری 95
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۷ ق٫ظ

این طرح از اولشم معلوم بود به مشکل میخوره… اعتبار دوساله و برگزاری ازمون دو بار در سال با توجه به امکان دانشگاه های ایران به هیچ وجه مقدور نیست… از طرفی این تازه دوره اول بود… شما فرض کند چند دوره که بگذره اونوقت شخصی که در ازمون یک دوره مشخص مجاز هست اونوقت داوطلبین مجاز ۳ آزمون قبل هم پیش رو داره (به دلیل برگزاری ۲بار آزمون در سال و اعتبار دو ساله) .. اونوقت ببینین چه جمعیتی باید مراجعه کنن به دانشگاه ها برای ازمون اون دانشگاه…و اگه دانشگاه ها برای حل این مشکل بیان کف ترازشون رو تغییر بدن اونوقت صدای یه عده دیگه در میاد که چرا ما پارسال برای فلان دانشگاه مجاز شدیم و امسال مجاز نیستیم…

امید
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۲ ق٫ظ

خیلی جالبه
قبلا اعلام کرده بودند که ۳۰ درصد آزمون ۷۰ درصد مصاحبه
من ۵ ماه کامل درس خوندم و رتبه ام خوب شده
حالا میگن همه به مصاحبه دعوت میشن و رتبه این آزمون مهم نیست
اصلا چطور چنین چیزی امکان داره
واسه آزمون کتبی دانشگاه ها هم وقت خیلی کم هست برای مطالعه دروس تخصصی که دانشگاه ها معرفی میکنن.
که مطمیننا اساتید هر دانشگاهی از جزوات خودشون امتحان می گیرن.

دریا
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  امید

دوست عزیز نسبت ۳۰ به ۷۰ برای پارسال بود نه امسال تقریبااز اواخر مرداد ماه اطلاع رسانی شده بود که ۱۰۰% مصاحبه است

دفاع از اعتبار 2 ساله
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۴ ق٫ظ

دوستان یه سوال؟؟؟
به نظرتون چه جوری میشه این حرفارو به گوش مسئولین رسوند. حداقل بدونن که داوطلبا شاکین. اگه چیزی به نظرتون رسید بگید من خودم پیگیری میکنم. ولی در هر صورت باید کاری کنن که آزمون اعتبار داشته باشه

...
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۹ ق٫ظ

کاملا موافقم. باید خودمون به فکر باشیم. وگرنه کسی به فکر ما نیست.

کیوان
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۱ ق٫ظ

اخبار ساعت ۲۱ شبکه یک یا ۲۰ و ۳۰.

دفاع از اعتبار 2 ساله
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  کیوان

خب چه جوری باید به اونا بگیم. روششو میدونید چیه؟؟

zk
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۲ ق٫ظ

سلام
یعنی ممکنه امتحان آبان نباشه؟چقد بد میشه
معلوم نیست چطوری تصمیم میگیرن که تا ۶ ماه دوام نداره

شیمی تجزیه
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۸ ق٫ظ

به نظر من حفظ طرح دوساله فقط باید برای فارغ التحصیلان مقطع ارشد و یا کسانیکه تا شهریور دفاع میکنن حفظ بشه وگرنه خیلی بی انصافیه

...
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  شیمی تجزیه

درستش هم همینه. افرادی که این شرایط رو نداشتن و ثبت نام کردن تخلف کردن. ولی باید برای افراد واجد شرایط حفظ بشه

شیمی تجزیه
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  ...

دقیقا همینه و به این دلیل که اکثر کسایی که رتبه های خوب آوردن هنوز سال اول ارشدن و به قول شما تخلف محضه

لیلا
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۶ ق٫ظ

سلام حالا بدتر از این بعضی دانشگاها پشیمون شدن که دانشجو با ازمون خاستن دانشگاه شیراز میگم چرا منابع نمیزارید میگه شاید نپذیرفتن دیگه

خدا بزرگه
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

دانشگاه شیراز منابع رو گذاشتن .

دفاع از اعتبار 2 ساله
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۹:۵۴ ق٫ظ

اعتبار ۲ ساله باید حفظ شه. ما رو اون برنامه ریزی کردیم. نمیتونن لغوش کنن. سکوت نخواهیم کرد

سکوت روانشناسی
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۹:۴۳ ق٫ظ

توروخدا آزمون آبان رو کنسل نکنید چرا با زندگی ماها بازی میکنید ..آدم افسردگی میگیره این همه فاصله بین دو آزمون …!!حداقل ازمون ابان رو بزارید باشه ..اینطوری پشت بچه ها باد نمیخوره ..حداقل یه امیدی دارن واسه درس خوندن . کنسلش نکنید بخدا پیر شدیم پشت این کنکورهای دکترا…تاکی درس بخونیم و هرروز یه ایین نامه عوض کنید؟؟؟.هرروز یک منابع…هرروز یک تغییر… چرا از نیروهای علمی حمایت نمیکنید؟؟بخدا هیچ جای دنیا اینطوری نیست …

یه اشفته..............
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۹:۴۱ ق٫ظ

سلام
من امسال تمام تلاشم رو کردم به سختی درس خوندم تا الان تونستم بین ۶۳۵ نفر و سه گرایش بشم ۱۵ …. بعدش خیلی راحت اومدن گفتن ضریب تاثیر کنکور شده صفر یا گفتن اعتبار دو ساله نداره.. نشستیم کتابای رشته های دیگه رو خوندیم حالا تازه می خواین شیوتونو تغییر بدین…بعدشم لابد میریم مصاحبه هر دانشگاهی میاد دانشجوی خودشو میگیره و منی که امسال دانشگاه ارشدم با اینکه تراز دومه تویه کشور ولی امسال نمیخوان بگیرن باید لابد بمونم …………………………تا سال دیگه یه سری منابع رو بفرمایند تا ما عمر بذاریمو بخونیم…مایی که درس خوندیم ولی نه کار هست و نه پول تنها راهمون درس خونده تا شاید رشد کنیم ….شما نمیدونید گرفتن رتبه ۱۵ کار ساده ای نبوده بخدا نبوده..براش زحمت کشیدم خب حداقل امتیاز ۳۰ درصدی که قولشو دادین رو براش قایل میشدین…………

حسابداری 95
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۹ ق٫ظ

دوست عزیز من الان سه ساله پشت کنکورم… سال ۹۳ با رتبه ۱۸ و سال ۹۴ با رتبه ۱۲ قبول نشدم… منم ۲ سال برای رتبه هام زحت کشیدم ولی نشد که بشه.. امسال دیگه نخوندم و با دانش قبلی اومدم سر جلسه که رتبم شد ۵۲…. متاسفانه تو این چند سال به دلیل عدم ثبات دکتری یه سری از بچه ها متضرر شدن و با این وضعیت فعلی احساس میکنم این داستان ادامه دار باشه

...
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۹:۳۵ ق٫ظ

سازمان سنجش نمیتونه برخلاف شیوه نامه اش عمل کنه. این خلاف قانون است و به هیچ عنوان ما سکوت نخواهیم کرد. به حد کافی برای این کنکور اذیت شدیم. نمیتونن اعتبارش رو حذف کنن.

کریم
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  ...

خلاف قانون اجرا نکردن مصوبه مجلسه نه یه بخشنامه!

...
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  کریم

هر چی هست اگر اجرا نکنن مخالف شیوه نامه میشه و موقع ثبت نام ما بر این اساس ثبت نام کردیم.
بعد انتخاب رشته تازه دارن این رو بهمون میقبولونن. این درست نیست….صدای ما باید به گوش مسئولین برسه. شاید دلشون به رحم آمد و تونستن درک کنن ببینن چی میکشیم….

ف
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  ...

دوست عزیزسه نقطه . بخشنامه وزارت علوم قانون نبودبلکه بقول دوستمان یه بخشنامه بود قانون را مجلس صادر میکند وقتی که آن قانون توسط شورای نگهبان تاییدشدبدون چون و چرا اجرا میشود و تخلف از آن جرم است هیچ امتحانی در آبان ماه برگزار نخواهد شد بلکه در آبان ماه تکمیل ظرفیت است کنکور دکترا اسفند ۹۵باقانون جدید برگزار میشود

ب
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۵ ۹:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  ف

دقیقا حرفتون درسته احسنت

سارا
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۹:۳۰ ق٫ظ

ای کاش سدفصل ها رو اینقدر تغییر ندند…دوستان ازمون ابان لغو میشه؟

سارا
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۹:۲۸ ق٫ظ

این یعنی عملا راه برای تغییر هرطور که بخوان باز گذاشته اند… یعنی چی دوباره عناوین امتحان تغییر کنه…البته رشته ما که هرسال همه عناوین میاد ولی متاسفم از این همه بی برنامگی…خب مثل قبل که خود اساتید که یا بار کنکور میدادند و کتبی هر دانشگاه بود برگزار کنند…

کریم
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۹:۲۸ ق٫ظ

الان خیلی از رتبه های برتر رشته ما ترم ۲ ارشد هستن!!!!
و فقط به خاطر اعتبار ۲ ساله اومدن کنکور دادن
الان جای ما رو در مصاحبه ها هم گرفتن !!!

سارا
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  کریم

این افراد در سیستم عملا حذف هستند

...
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  کریم

خوب سنجش میتونه اونا رو کنار بذاره. معلومه که غیر قانونی بوده ثبت نام این افراد. این دلیلی نمیشه که بخاطر این قضیه اعتبار رو برای همه لغو کنن.
اعتبار بایدحفظ بشه.

محسن
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  ...

قانون ثبتنام تقریبا برای ترم ۲ ها وجود نداره مگه نگفته تو دفترچه باید قبل شهریور دفاع کنن، البته داشتیم بعضیا ۳ ترمه و قبل شهریور تموم کردن.

استثنایی
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  کریم

تاریخ فارغ التحصیل شدنشون باید شهریور ۹۵ باشه. اگه تا این تاریخ فارغ التحصیل نشن، غیر قانونی هست و دوسال محروم هستند. این تو دفترچه بود. حالا کنکور رآ دادن رتبه هم آوردن ولی تاریخ فارغ التحصیلی شون میشه مثلا سال دیگه :-). اینجوری دوسال محروم میشن.

ف
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  استثنایی

سلام تابحال کسی دو سال از تحصیل محروم نشده است محرومیت فقط یک سال است

صدیق
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۹:۱۸ ق٫ظ

با این حساب اعتبار دو ساله ای که گفته بودن اصلا در کار نیست،،آزمون آبانی هم در کار نیست!!!آزمون بعدی میره واسه اسفند با دروس تخصصی،این سازمان سنجشی که من میبینم نمیتونه یه آزمونو سالی یه بار بدون تغییر برگزار کنه چه برسه به اینکه بخان سالی دوبار باشه،دانشگاهها هم نمیرن زیر بارش چون اگه ظرفیت گرفتن دانشجو در مهر و بهمن داشتن که از همون اول تو ورودی مهر میگرفتن نه اینکه خودشونو به دردسر بندازن و دوتا ورودی بگیرن!!!

ستایش
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۵ ۷:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  صدیق

تحلیلت درسته موافقم

میثم
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۹:۱۰ ق٫ظ

فقط امیدوارم کنکور هم. مانند کنکور ۹۴ و قبل تر از آن تخصصی بشه . چرا که واقعا خنه داره که کنکور دکتری در حد عمومی برگزار بشه . ناسلامتی رفته رفته در همه جای دنیا ، علم و طبیعتا سنجش علم هم داره تخصصی میشه.

استثنایی
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  میثم

مرحله بعد تخصصی هست :-) نگران نباشید. منتهی این که ۱۰۰ درصد دست دانشگاه ها باشه نا عادلانه هست.

طرح ۵۰ ۵۰ کمی بهتره. منتهی باز ۵۰ دانشگاه ها یه کم با ۵۰ سنجش فرق داره :-).

محمد
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۹:۰۴ ق٫ظ

سلام.
با این حساب آزمون اسفند ۹۴ دو سال اعتبار داره ولی آزمونهای بعدی اینطور نیست! درسته؟
دوستانی که بهتر متوجه شدند لطف کنید پاسخ بدید خواهشا

مهدیه
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۹:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

والا من که نفهمیدم چی میگه
اصلا سازمان سنجش اینقد مبهم صحبت میکنه کسی متوجه نمیشه
امسال فقط با اعصاب ما بازی کردن تصمیمات لحظه ایآینده و سرنوشت مارو داره خراب میکنه!

حسابداری 95
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۹:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

بعبد به نظر میرسه آزمون اسفند هم دو سال اعتبار داشته باشه… به این دلیل که معادلسازی تراز و رتبه افرادی که اسفند ۹۴ آزمون دادن با افرادی که اسفند ۹۵ امتحان میدن امکان پذیر نیست چون نوع آزمونا قطعا تفاوت داره و کسی که تو ازمون اسفند ۹۵ به دلیل تخصصی بودن رتبه ممتار میاره با کسی که در ازمون اسفند ۹۴ رتبیه ممتاز اورده خیلی تفاوت خواهند داشت.

political Geoghraphy
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  حسابداری 95

به این دلیل که معادلسازی تراز و رتبه افرادی که اسفند ۹۴ آزمون دادن با افرادی که اسفند ۹۵ امتحان میدن امکان پذیر نیست؛ این میتونه حرف درستی باشه

باران
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۹:۰۲ ق٫ظ

سلام وضعیت آزمون آبان ماه۹۶ که براساس برنامه قبلی قراره برگزار بشه چی میشه؟

سعید
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  باران

اگه آزمون برگزار بشه، آیا دانشگاه ها ظرفیتاشون برا دو تا آزمون تقسیم کردن. با اطمینان میگم دانشگاه ما(گیلان) تمام ظرفیتشو واسه آزمون مهر استفاده کرده. البته رسمی جاییی اعلام نشده

کیوان
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۸:۱۵ ق٫ظ

یکی نیست بگه بابا یه عده زیادی واقعا بر اساس شیوه نامه شما برنامه ریزی کردن، چندین ما زحمت کشیدن انرژی و وقت زیادی گذاشتن بعد به همین راحتی زدین زیرش.
پیمان شکنی گناه بزرگیه به خصوص این که این نوع پیمان شکنی جنبه اجتماعی داره و حق خیلی ها رو ضایع میکنه. PHDTEST از شما خواهش میکنیم اعتراض به حق ما رو پیگیری و به گوش مسئولین برسونید بگید چرا با زندگی یه عده که خیلی از کارهای مهمشون رو زمین گذاشتن و روی حرف شما حساب کردن بازی میکنید چرا با این تصمیمات جوونهایی که سرمایه و نیروی انسانی اصلی این کشورن به راحتی دلسرد میکنید؟؟؟

شیمی تجزیه
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۸:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  کیوان

کنکور دکتری هم معضل و سدی شده که مدام برنامه ریزیهای مارو تغییر میده خواهش میکنم از سازمان سنجش و وزارت علوم بخواهید که زودتر تعیین تکلیف کنند ممنونم.