آزمون دکتری 95 در پیچ و خم تصمیمات تدریجی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

در حالی به روزهای اعلام نتایج آزمون کتبی دکتری تخصصی و مصاحبه دانشگاه‌ها نزدیک می‌شویم که هنوز سؤالات زیادی از داوطلبان بی‌جواب مانده است.

به گزارش پی اچ دی تست، تغییر در شیوه برگزاری آزمون دکتری 95 اولین بار در خرداد ماه 1394 مطرح شد و حاکی از حذف کنکور تخصصی و واگذاری پذیرش به دانشگاه‌ها بود. پس از چندی نیز جزئیات این آزمون مبنی بر حضور دروس اصلی پایه به همراه زبان و استعداد تحصیلی به منظور کسب حد نصاب لازم به عنوان مجوز ورود به آزمون تخصصی دانشگاه‌ها اعلام شد.

لازم به ذکر است که اگر چه از همان ابتدا اعلام شد روند اجرایی آزمون دکتری 95 مشخص است، اما جزئیات آن به تدریج به اطلاع داوطلبان رسانده شد، به نحوی که اطلاع‌رسانی در رابطه با جزئیات بیشتر مواد امتحانی دروس پایه آزمون سازمان سنجش به مرداد ماه 94 موکول شد و در حال حاضر نیز همچنان سؤالاتی در رابطه با نحوه پذیرش دکتری 95 برای داوطلبان مطرح است.

در تیرماه 94 خبر از تجمیع رشته‌ها در قالب مجموعه‌‌ها به میان آمد و این امر بدان معنا بود که دروس تخصصی در حد کارشناسی و بدون توجه به گرایش مقطع کارشناسی ارشد داوطلبان طرح خواهد شد. در نهایت اواسط مرداد ماه جزئیات رشته‌های امتحانی تجمیع‌شده در مجموعه‌ها و نیز جزئیات سه درس پایه مطرح در آزمون دکتری 95 اعلام شد که منجر به اعتراض بی‌پاسخ داوطلبان برخی رشته‌های امتحانی گردید.

شیوه‌نامه نحوه برگزاری مرحله دوم آزمون دکتری 95 و پذیرش توسط دانشگاه‌ها در اسفند ماه 1394، در حالی که زمان زیادی تا برگزاری آزمون دکتری باقی نمانده بود، منتشر شد و اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه انتخاب رشته نیز پس از برگزاری آزمون سازمان سنجش تنها از طریق وب‌سایت دانشگاه‌ها اطلاع‌رسانی شد.

انتخاب رشته پیش از اعلام نتایج

در حالی که زمان انتشار کارنامه اولیه آزمون دکتری 1395 هفته اول اردیبهشت‌ماه اعلام شده بود و نیز این موضوع که به نظر می‌‌رسید پذیرش مستقل در کنکور دکتری به معنای عدم انتخاب رشته داوطلبان باشد، خبر انتخاب رشته داوطلبان در 17 فروردین سال جاری منتشر شد. انتخاب رشته‌ای که تشدید سردرگمی و نگرانی داوطلبانی را به دنبال داشت که پیش از این نیز نامشخص بودن روند آزمون آنها را آزرده بود.

اما این انتخاب رشته چیزی همانند انتخاب رشته معمول کنکور در مقاطع مختلف نخواهد بود، بلکه مطابق «شیوه‌نامه انجام مرحله دوم پذیرش دکتری 95»، این انتخاب رشته فقط به منظور تعیین حدنصاب پیشنهادی این سازمان در کد رشته‌محل‌های مربوطه صورت می‌گیرد. از آن‌جا که داوطلبان پیش از این اقدام به انتخاب گرایش و رشته مورد نظر خود برای مقطع دکتری نکرده‌اند، سازمان سنجش به منظور اطلاع از وضعیت نمره تراز داوطلبان و اطلاع‌رسانی به دانشگاه‌ها جهت اعلام حداقل نمره تراز مدنظرشان، این انتخاب رشته عجیب صورت خواهد گرفت.

انتخاب رشته‌محل به منظور شرکت در جلسه مصاحبه دانشگاه‌ها، پس از اعلام نمره تراز توسط دانشگاه‌ها صورت خواهد گرفت و پذیرش دانشگاه‌ها به صورت مستقل و بدون توجه به این انتخاب رشته خواهد بود.

انتخاب رشته/گرایش‌های دارای آزمون اختصاصی همزمان

از جمله سؤالاتی برای داوطلبان مطرح است این است که نحوه اعلام حدنصاب نمره تراز برای دوره‌های شبانه و پردیس چگونه است. مطابق آن‌چه که اعلام شده، برای هر یک از این دوره‌ها، حد نصاب جداگانه‌ای اعلام خواهد شد.

موضوع دیگر این است که با توجه تجمیع رشته‌ها در مجموعه‌ها و آزمون مشترک مرحله اول، آیا امکان انتخاب رشته/گرایش‌های مختلف دارای آزمون همزمان وجود دارد یا خیر. مطابق آن‌چه در اطلاعیه دانشگاه تربیت مدرس اعلام شده است، داوطلب هر رشته/گرایش می‌تواند در دوره روزانه و یا نوبت دوم ثبت‌نام نمایند، ولی ثبت‌نام داوطلب در بیش از یک رشته/گرایش در صورتی که رشته/گرایش‌های انتخابی دارای آزمون کتبی اختصاصی همزمان باشند، مجاز نیست.

مواد امتحانی آزمون کتبی اختصاصی دانشگاه‌ها

علاوه بر این، اگر چه اعلام شده است که ارزیابی تخصصی توسط گروه‌های آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در بازه زمانی ۹۵/۲/۱۱ لغایت ۹۵/۴/۳۱ صورت می‌گیرد، هنوز تعداد زیادی از دانشگاه‌ها اقدام به اعلام مواد امتحانی آزمون کتبی اختصاصی خود ننموده و این امر نیز به نگرانی داوطلبان دامن زده است.

نحوه تأثیر آزمون کتبی اختصاصی دانشگاه‌ها و مصاحبه در پذیرش نهایی

در رابطه با نحوه تأثیر آزمون کتبی و شفاهی دانشگاه‌ها، به نظر می‌رسد روال این گونه است که هر یک از دانشگاه‌ها ضریب خاصی برای نمره کسب‌شده در هر یک توسط داوطلبان درنظر خواهند گرفت و مجموع امتیاز حاصله را به عنوان نمره نهایی داوطلب درج خواهند کرد.

میزان تأثیر آزمون کتبی سنجش در پذیرش نهایی

اگر چه گفته شده بود که پذیرش نهایی بدون توجه به آزمون برگزار شده توسط سازمان سنجش است، اما در نهایت تأثیر دادن این آزمون در پذیرش نهایی به دانشگاه‌ها واگذار شد و برخی دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه اصفهان سهمی برای این آزمون در تعیین پذیرش نهایی داوطلبان قائل شده‌اند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

247 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
leila
فروردین ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۶ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز به نظرم اکثر دوستان به امید پیدا کردن کار وموقعیت بهتر تو زندگی میخوان دکترا بخونن ولی من زیاد مطمعن نیستم برای چی میخوام دکترا بخونم؟شاغل هستم ازدواج کردم بچه هم دارم ولی اینها منو قانع نمیکنه میخوام دانشگاه آزاد دکتری بخونم نظرتون چیه؟

م.ح
فروردین ۱۴, ۱۳۹۵ ۳:۳۰ ب٫ظ

خواهش میکنم
محیط خوابکاه رو باید برید از نزدیک ببینید خوابکاه خصوصی
مثل خوابکاه دولتی نیست،همیشه سخته و از همه قشری هست

من شنیدم اینجا خوبه
شش ماهه بی خبرم البته

انشاا…هرجی خیر باشد براتون انفاق بیفتند
و …

یا علی

خ
فروردین ۱۴, ۱۳۹۵ ۴:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  م.ح

متشکرم ازتون بله حق با شماست باید از نزدیک دید من که دیگه درمونده شدم چون هر جایی نمیشه رفت با خودم قرار بستم فقط لوکساشو انتخاب کنم که حداقل در حد متوسط باشن, ممنونم از شما التماس دعا.

م.ح
فروردین ۱۴, ۱۳۹۵ ۳:۲۷ ب٫ظ

سکته ندارد تلاشمان رو کردیم

اول کفتند انتخاب رشته فرضی
الان جیزی دیکر کفتند

توکل برخدای مهربان

خدا یار و یاور همه باشد

آموزش زبان
فروردین ۱۴, ۱۳۹۵ ۲:۴۴ ب٫ظ

وای بچه ها دوشنبه نتیجه میاد، دارم سکته میکنم

م.ح
فروردین ۱۴, ۱۳۹۵ ۱:۲۶ ب٫ظ

سلام
خوابکاه بهشت توی خیابان زرتشت غربی کوجه موسوی بلاک ٣
یا برو روزنامه همشهری قسمت نیازمندیها اقامتگاههای دخترانه

موفق باشید

خ
فروردین ۱۴, ۱۳۹۵ ۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  م.ح

متشکرم دوست عزیز

امیدوار
فروردین ۱۴, ۱۳۹۵ ۱:۱۴ ب٫ظ

بچه ها سازمان سنجش اعلام کرده جواب ۲ شنبه!!!!!!ما رو گیج کردن

خ
فروردین ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

سلام دوستان ببخشید که اینجا سوالمو مطرح میکنم تا هر کی میدونه کمکم کنه چون دیگه مستاصل شدم من یه خوابگاه دخترانه خوب توی تهران میخوام کارمندی, خوابگاه چتر و خوابگاه خانم شکیبا رو دیدم که من نمیدونم برای چی اسمشو گذاشتن خوابگاه محل کارم پونکه اما اگه کسی جایی رو میشناسه که خوابگاه دخترانه خوب و لوکس و تمیز و امنه بهم معرفی کنه
کمی هم دور باشه مهم نیست فقط خواهشن خوب و امن و تمیز باشه
هر کسی تجربه شو داره لطفا راهنمایی م کنه هزینه شم برام بگید ممنونتون میشم و دعا گو.

نسترن
فروردین ۱۵, ۱۳۹۵ ۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  خ

خ وصال- کوچه شهید عباس شفیعی- پلاک ۲- خانم کریمی.

mba
فروردین ۲۱, ۱۳۹۵ ۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  خ

سلام دوست عزیز
خوابگاه پایتخت. پایین تر از سه راه جمهوری روبروی سینما شهر قشنگ.
خودم تو این خوابگاه بودم. ساختمان یه هتل بوده که چند ساله شده خوابگاه. هراتاق سرویس بهداشتی جداگانه داره.(که بنظر من نکته مثبتش بود) هزینشم نسبت به حاههای دیگه مناسبتر بود.
تنها مسئله ای که زمانی که اونجا بودم ازارم میداد این بود که یخورده خسیسن و این بود که کولر رو ساعتی روشن میکردن و منم شدیدا گرمایی بودم.(شاید الان دیگه اینطور نباشه)
در هر صورت بین خوابگاههایی که رفتم دیدم از همه بهتر بود. هرچند بپای خوابگاه دولتی که بودم نمیرسه.
امنیت منطقه اش خیلی خوبه(چون نزدیک بیت رهبریه). ساکنین خوابگاه هم بد نیستن چون هر کسی رو راه نمیدن.
موفق باشی.

امیدوار
فروردین ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۵ ق٫ظ

حداقل رشته شما رو دانشگاها اعلام کردن منابع رو!ما که هیچی معلوم نیست!من واقعا نمیدونم چیکار کنم،اعصابم بهم ریخته،خب زودتر تکلیف ما رو روشن کنن!

دوستان جواب
فروردین ۱۴, ۱۳۹۵ ۹:۴۸ ق٫ظ

سلام دوستان مگه تو شیوه نامه آزمون کتبی قدغن نیست. تو رشته ما هر دانشگاهی با یه منابع خاصی آزمون کتبی گذاشته.

مهسا
فروردین ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  دوستان جواب

سلام
خیر دوست عزیز. طبق شیوه نامه، دانشگاه ها مختار هستن آزمون کتبی برگزار کنن و بسیاری از دانشگاه ها هم این کارو کردن.

حسین
فروردین ۱۴, ۱۳۹۵ ۸:۵۱ ق٫ظ

دوستان امیدوار باشیم. هر چند شاید خیلیم اسون نباشه. با نا امیدی فقط زندگیمون سخت تر میشه
موفق باشید

majid
فروردین ۱۴, ۱۳۹۵ ۹:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

دوستان مگه قرار نبود آزمون کتبی قدغن بشه – تو رشته ما هر دانشگاهی داره با منابع مختلف آزمون میگیره یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مجید
فروردین ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  majid

نه ازمون کتبی قدغن نیست بلکه گفته شده دانشگاه ها اختیار دارن ازمون کتبی و شفاهی برگزارکنند.(((((((:

آموزش زبان
فروردین ۱۴, ۱۳۹۵ ۷:۱۰ ق٫ظ

دوستان خودتون رو اذیت نکنید. بابا روند این ازمون و بلاتکلیفیش ب قدر کافی دغدغه افرین هست دیگه اینا ک مسایل جانبیه. الان باید انرژیمون رو متمرکز کنیم روی هدف. کسی ک الان توی جریان ازمون هست تصمیمشو گرفته ک شرکت کرده. بعدم ببینید مردم قرار نیست همه مثل هم فکر کنن. درست یا غلط هرکس نظری میده. بشنوید و بگذرید.
امیدوارم هممون بتونیم سربلند باشیم توی شرایطی ک انقدر پراز ابهامو پیچیدگیه.

احترام
فروردین ۱۴, ۱۳۹۵ ۰:۴۷ ق٫ظ

بیایید با همدیگر یکدل ومهربان باشیم و همدیگر را در رسیدن به اهداف یاری بدهیم….
تا اینکه بخواهیم برای مرد یا زن جامعه مان تکلیف تعیین کنیم یا به جای شخصیتش تصمیم بگیریم وبگیم تو از کاری که من میگم فقط لذت ببر…
جامعه ای که نظر استاد دانشگاهش در مورد زن این باشد ……همان بهتر که عقب افتاده باشد…..

kaveh55
فروردین ۱۴, ۱۳۹۵ ۰:۱۷ ق٫ظ

سلام دوستان به حرف ها و اخبار بی پایه توجه نکنید با آرامش و متانت به هدف خود فکر کنید حتما نتیجه می گیرید. مطمئن باشید هیچ تلاشی بدون نتیجه نخواهد بود. برای تحصیل در دوره دکتری باید به رشته خودتون واقعا علاقه مند باشید و تلاش کنین در اون زمینه پیشرفت کنین به فکر کار بعد از دکتری نباشین وقتی در رشته خودتون رشد کردین و موفق شدین هر نقطه دنیا که بخواین میتونین کار کنین من نمونه این افراد رو زیاد دیدم که داخل و خارج کشور دارن کار می کنن و از زندگی لذت میبرن. به امید موفقیت همه دوستان خوبم

م.ح
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۷ ب٫ظ

سلام

مرد مسن عاشق تحصیل مرحبا
جملات شما به من امید داد
من هم خودم رو با زمانی که غمکین بودم و تحصیل رو رها کرده بودم
با الان که به فکر ادامه تحصیل هستم مقایسه میکنم
میبینم جقدر روحیم تغییر کرده
خوب برخی جیزها رو ندارم

جه کنم تلاش کردم خوب خدا ناخؤاسته

ادم برخی موارد دست خودش نیست غصه جز غم جی داره
توکل برخدا
سعی میکنم تا لحظه اخر عمرم تلاش کنم جه موفق شوم جه نشوم
واقع بین هستم اما باید قبول کرد ناامیدی مرک هست

یا حق

سالار
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۸:۳۶ ب٫ظ

متاسفانه بعضی دوستان موجبات ناامیدی بقیه را فراهم میکنن،بهتره که عزیزان ناامید نشن و به تلاششون ادامه بدن هیچ تلاشی بی نتیجه نمیمونه

م.ح
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۸:۰۱ ب٫ظ

سلام مجدد

علی اقا
تمام حرفهای،شما متین و درست،
همه ما موارد شما رو میدونیم،.عرض من جیز دیکری است، اکر،شخصی شرایط کار .ازدواج و بجه دارشدن نداشته باشد
خوب باید به نظر،شما جکار کند بخصوص برای ماها که در شهرهای مرزی،هستیم ؟؟؟؟؟امکان کار خصوصی نیست،
بیماری روحی زیاد شده است، با غصه جیزیهایی که نداریم کاری درست،میشود ؟خودم رو عرض میکنم جز ادامه تحصیل راهی نمیشناسم،
بهتر است سکوت کنیم وبرای دیکران نسخه نمیبجیم
من جند سال بین کارشناسی و ارشدم فاصله بود همه کفتند کار بیدا کن ازدواج کن

خوب نشد

باید بیاییم شرایطمان رو به دیکران بکوییم !!!!جرا نشده !!!!؟؟؟

مشکلی حل میشود !!!

بهتره با حرفمان باعث ناراحتی دیکران نشویم

بحث داره منحرف میشه

خدانکهدار

!!!!!!
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۴:۴۱ ب٫ظ

سلام دوستان
فرصت بسیار کمی تا شروع ازمون کتبی باقی مانده است که بایستی سعی کنید این فرصت طلایی را از دست ندهید من به عنوان یک دانشجوی دوره روزانه در مقطع دکتری به شما عزیزان توصیه می کنم که خودتان منابع احتمالی ازمون را حدس بزنید بنده منابع اعلام شده در چند دانشگاه در حیطه رشته خودم را مشاهده کرده و به این نتیجه منطقی رسیده ام که اساتید هر دانشگاه ترجیح می دهند سرفصل هایی که در مقطع دکترای دانشگاه خود تدریس می کنند همان منابع و سرفصل ها هم برای ازمون کتبی ورودی دکترا در نظر بگیرند بنابراین به سایت دانشگاهی که قصد دارید در ازمون ان شرکت کنید مراجعه کرده و عنوان دروس تدریس شده در دوره دکترا را سرچ کنید از بین واحدهایی که برای مقطع دکترا ارائه می شود معمولا توسط اساتید همان دانشگاه دو یا سه درس برای ازمون جامع در نظر گرفته می شود که به احتمال خیلی زیاد همین دروس منابع ازمون شما هم خواهد بود
موفق و شادکام باشید

مرد مسن عاشق تحصیل
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۶:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  !!!!!!

دوستان سلام از قدیم گفته اند خسروان مصلحت خویش بهتر دانند و همچنین باز گفته اند از این ستون تا ستون دیگر فرج است ( این ستون فوق لیسانسه و ستون دیگر دکتری) و گذشته از ان تحصیل در دوره دکتری برعکس دانشگاه آزاد که شهریه ای ندارد بلکه بدون هیچ تعارفی اگر دو شخص دارای مدرک یکی ازاد و دیگری دولتی باشند و در شرایط مساوی متاسفانه امروزه اقبال بیشتری متوجه دکترای دولتی است… با این مصادیق عقل سلیم حکم میکند که انسان باید راه ترقی و بیشرفت را طی کند. … من در سن بالای ۵۰ سالگی علیرغم شاغل بودن و نداشتن دغدغه های مالی در خودم حس ادامه تحصیل را پیدا کرده ام فقط بخاطر خود علم نه مدرک و نه عنوانش و نه اضافه حقوقش … از زمانی که این حس را یافته ام خودم را عین یک جوان ۲۵ ساله میابم حتی وضع ظاهرم بطوری فرق کرده که ظاهر شخص ۴۰ ساله را دارم که موجب حیرت دوستانی همسنی که سالها مرا نداد ه ا ند شده بطوری گاهی فرق میکنند مرا اشتباهی گرفته اند… این است اکسیر عشق به خود مطالعه ….. موفق باشید

محمد حسن
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  !!!!!!

دوست عزیز دانشجوی دکتری با سلام

خیلی ممنون که دارین دوستان رو راهنمایی می کنین ببخشید رشته شما چیه؟ خواهشا در مورد مرحله دوم بیشتر به دوستان کمک و راهنمایی کنید.موفق باشید در پناه حق.

!!!!!!
فروردین ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  محمد حسن

باسلام من رشته زمین شناسی گرایش چینه و فسیل دانشگاع اصفهان هستم در گرایش من جمعا ۷ دانشگاع ظرفیت پذیرش دارد که امسال تاکنون دو دانشگاه ظرفیت اعلان کرده ۴ دانشگاه ظرفیت نداشته و دانشگاه هفتم هم هنوز چیزی نگفته از اونجایی که با دوستان پترولوژی در ارتباط هستم و از دروس ارائه شده در دانشگاههای مختلف در این گرایش مطلع هستم مطلب فوق را خدمتتان عرض کردم با این حال انچه که مهم است اینه که اساتید از یک دانشجو و یا بهتر بگم داوطلب دوره دکتری اتنتظار دارند که بتواند سوالات و مجهولات رشته خودش را تحلیل و تفسیر کرده و پاسخی منطقی ارائه دهد شاید برای برخی اساتید درست یا غلط بودن پاسخ شما به اندازه نوع تحلیلتان مهم نباشد شما دوستان بایستی بتوانید اساتید را مجاب کنید که از عهده تحلیل های علمی در حیطه تخصص خود برامده و می توانید به عنوان یک دانشجوی ممتاز در دوره تحصیلتان به کارهای پژوهشی بپردازید من دوستان زیادی را می شناسم که علیرغم داشتن رتبه تک رقمی در دانشگاه محل تحصیل دوره ارشد خود هم نوانسته اند پذیرش بگیرند و حتی در سایر دانشگاهها هم فاقد نمره بودند و این به دلیل عدم مجاب شدن اساتید است نه ضعف علمی انها این را می خواهم بگم امسال که دانشگاهها اقدام به برگزاری ازمون تشریحی کرده اند در پاسخ به سوالات سعی نکنید پاراگراف کتاب را در پاسخ به سوال برای مصاحبه کننده بنویسید مطمئنا سوالات به شیوه ای طراحی می شوند که تحلیلی خواهند بود بنابراین انچه که… ادامه نظر»

محمدحسن
فروردین ۱۴, ۱۳۹۵ ۳:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  !!!!!!

دکتر جان ممنون از راهنمایی تان

بنده با حرف های شما کاملا موافقم.

موفق و پیروز باشید.

از شریف
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۴:۰۹ ب٫ظ

سلام-با توجه به فضای بحث یه نقل قولی از یه جا یادم افتاد به این مضمون: “من در هر لحظه از زندگی خودم با اضطراب و نگرانی همراه بودم ولی هر گز اجازه ندادم که منو از انجام دادن حتی یکی از کارایی که می خواستم انجامش بدم مانع بشه”

PHD_95
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۳:۵۴ ب٫ظ

سلام دوستان
من ی سوالی دارم که ذهنمو خیلی درگیر کرده اگه اطلاعاتی دارید جواب بدید ممنون میشم.
من مهر ۹۴ دوره روزانه دفاع کردم.اما هنوز کارای فارغ التحصیلی انجام ندادم و مدرک ندارم… به دلایلی.آیا زمان ازمون کتبی و مصاحبه مدرک در دست لازمه؟
با تشکر و آرزوی موفقیت و خبرای خوش برای همه دوستان.

مجید
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۶:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  PHD_95

سلام کارهای فارغ التحصیلی یک روزه انجام میشه حالا اگه وام هم گرفته باشی فکر نمیکنم وقت انچنانی ببره اگه اقدام نکردی اقدام کن چون فکر کنم لازم میشه

...............
فروردین ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  PHD_95

سلام دوست عزیز اره باید مدرک داشته باشی کارای مدرکت دقیقا یک روزه است نگران نباش

امیدوار
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۱:۰۵ ب٫ظ

بچه ها چه جالب،دانشگاه های خوب اعلام کردن آزمون کتبی ندارن!شریف و امیرکبیر!

از شریف
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  امیدوار

سلام-من خودم از شریف مدرک گرفتم-و تجربه مصاحبه امیرکبیر رو هم داشتم-شریف از این نظر که از قبل می خواد مدارک رو اسکن شده بفرستن بر خلاف بقیه دانشگاهها عمل می کنه و موجبات شک کردن رو فراهم میکنه-امیرکبیر هم از این جهت که سوالهای خیلی بیش از حد تخصصی در حد مقاله های همون فرد مصاحبه کننده میپرسن خلاف عدالت و رویه متداول عمل میکنه-من فکر می کنم بره همینه که آزمون کتبی نمیگیرن

زهرا
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۶ ق٫ظ

منظورادامه ندادن نیست ناامیدی نیست ادامه دادن اگاهانه است …

علی منتظر
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

خوشحالم که دقیقا منظورمو درست متوجه شدین
ان شاالله که سال جدید به همه ی ارزوهاتون برسید ☺

مجید
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۳ ق٫ظ

قطعا کسی که تا این مقطع اومده ومیخواد دکترا بخونه دارای اهدافی برای خودش هستش که سختی هایی رو تا الان تحمل کرده چطور به خودتون اجازه میدید در مورد دیگران اظهار نظر کرده و برای دیگران هدف تعیین کنید ایا فکرمیکنید بقیه به اندازه شما نمیفهمند و فقط شما میفهمید بقیه مصلحت خود را نمیداند وشما میدانید اینجا خیلی حرفها رو که میزنم چاپ نمیشه وگرنه بهتر جوابت میدادم

از شریف
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۳:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

سلام-آقا مجید شما هم به نظر میاد دارید بره دیگرون هدف تعیین میکنید بره اینکه نفی یه هدف خودش یه جوری تعیین هدف بره دیگرونه-بعد هم مگه تعیین هدف بره دیگرون به معنای پیشنهاد هدف بره دیگرون عیبی داره؟ مگه در مدرسه و دانشگاه اهداف رو مسئولین برامون تعیین نمیکنن؟ مگه توی همین آزمون دکتری سازمان سنجش هدف رو تعیین نمیکنه بره ما؟ یعنی معلوم میکنه هدف شما باید این باشه که این کارها و مراحل رو طی کنید- و با ما هم مشورت نمیکنه-اگه دقت کنید کمتر جایی پیدا میشه که تعیین هدفها دست ما باشه-و این معنیش اینه که خیلیا مصلحت کارشونو نمیدونن و دیگرون باید براشون تعیین کنن-اما لزومی نداره شما فکر کنید شما هم جزو این دسته هستید که مصلحت رو نمیدونن-اینکه نوشتید خیلی حرفها دارید که چاپ نمیشه خودش نشون میده باید رویه کار رو عوض کنید و طوری مطلب بفرستید که چاپ بشه و بتونید با استدلال دیگرون رو قانع کنین

مجید
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۶:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  از شریف

عجب قیاسی انجام دادی معنی تایین هدف رو هم فهمیدیم((((:

از شریف
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۹:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

چاکر آقا مجید! راست میگین-بیان من ضعیف بود و حق مطلب ادا نشد-حرفای علی منتظر چند تا اشکال داره که گفتن همش طولانی میشه مثلاً اینکه میگه دکترا گرفتن فقط بره کار علمی تمام عمری معنا داره-اما من حرف علی منتظر رو اینجوری فهمیدم که ۲ جور میشه دکترا گرفت: یه مدل اینطوری که خودمونو کامل وقف علم کنیم و به بقیه جنبه های زندگی توجهی نداشته باشیم(خیلیا در تاریخ علم و فرهنگ غرب همینطوری بودن و کامل وقف علم شدن)-و این در صورتی خوبه که بعدها پشیمون نشیم که چرا فلان جنبه زندگی رو کاملاً سرکوب کردیم-روش دوم اینکه مواظب گذر زمان هم باشیم چون هر کاری رو نمیشه همیشه پیگیر شد-عذرخواهی چون میدونم اینا رو همه میدونن-علی منتظر هم میدونه که این حرفایی که میزنه بقیه میدونن ولی از باب یادآوری شاید گاهی بد نباشه-به امید قبولی-

علی منتظر
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۸:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  از شریف

ممنون دوست شریفی، بنظر من هم اقا مجید برخورد درستی با مساله نکردند و هنوز تفاوت پیشنهاد و بررسی مساله از جوانب مختلف رو با تعیین تکلیف برای افراد درست در نیافته اند.
شاید لازم باشه به برخی زمان داد تا درست متوجه شوند و ایمان دارم اون روز میاد هر چند دیر

مجید
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی منتظر

خیلی ممنون که شما درست متوجه شدی وبقیه رو گاه میکنی…. اینطور میگن که تا سن چهل سالگی نوع تفکرافکار ادمی شکل میگیره… افکار شما هم اینطور شکل گرفته… امیداوارم موفق وشاد باشید یاعلی((((((((:

زهرا
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۹:۴۹ ق٫ظ

دوستان این محدودیت سنی چهل وپنج سال رو مطمئنید?

علی منتظر
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

بله، با مدرک فوق لیسانس حداکثر ۳۵ سال و دکتری ۴۵ سال

زهرا
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۹:۴۷ ق٫ظ

دوستان من به هشتاددرصدصحبت های ایشون باورقلبی دارم این افسرده شدن نیست بلکه کمی واقع بینی است هرگز به معنای ناامیدی نیست…

مجید
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

شما هم اگه باور قلبی داری میتونی ادامه ندی

دکتری۹۵
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۹:۲۷ ق٫ظ

دوستان مطمئنین اگه شبانه و پردیس قبول شن و نرن هم محروم میشن؟؟؟؟قبلا این قانون فقط برای روزانه ها بودا
بعدم علی آقا خیلی رک نوشتن حالا شما چرا جبهه میگیرین به نظر من راست میگن اما یه خورده تند گفتن شما خوب برداشت کنین
ایشالا همه هم قبول شیم

مجید
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری۹۵

نسخه پیچیدن برای زندگی بقیه میشه رک گویی خوب شد شما معنی رک گویی رو گفتید ما هم فهمیدیم

محمدی
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  مجید

کسی که ندونه که چه جوری باید تو زندگیش شاد باشه و یه زندگی بی هدف داشته باشه چه ازدواج کنه و یا نکنه هیچ وقت از زندگیش راضی نیست. همون طور که این قدر اطراف خودم میبینم که ازدواج کردن و راضی نیستن. نمی خواستم بگم اما از جو نامیدی که میبینم مجبور شدم که بگم. خودم الان دانشجوی دکترای روانشناسی یکی از دانشگاه های تهران هستم .بعضی وقت ها برای اینکه مرور خاطرات گذشته بشه میام به این پیج سر میزنم. برای من که شرایط بعد از قبول شدنم کلی تغییر کرد. نمونه اش پیشنهاد راه اندازی بخش روانشناسی یکی از کارخونه های شهر اجدادیم . ول کردن هدف به خاطر اینکه شاید گشایشی بشه کاملا اشتباه. من که از اینکه تو محیط دانشگاه هستم واقعا شادم چون سه سال دور بودن چشیدم که میگم. از زندگی چیزه زیادی هم نخواستم و واقعا راضیم. تجربه زندگی خودم و دوستانم نشون داده که مسائلی مثل ازدواج قسمتی از زندگیه که دیر یا زود رخ میده .مخصوصا در کشور ما که شرایطش فرق می کنه. با قدرت جلو برید. خداوند از کسایی که یکجا بشینن و منتظر باشن که بهشون چیزی داده بشه بدش میاد. مشکل ازدواج الان فقط تو قشر تحصیل کرده نیست و همه اقشار با اون درگیر هستن. پس با قدرت جلو برید و به حال فکر کنید و ببینید الان چی خوشحالتون می کنه . غم دیروز و یا اینده خوردن یه اشتباه بزرگه. اینکه اینده چی میشه و ایا تموم کردم کار دارم یا نه… ادامه نظر»

مردودی ۹۴
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۴:۲۱ ق٫ظ

دوست عزیز آقا “علی” از نظری که نگاشته بودی موارد زیر را استنباط کردم:
مهندس ارشد شرکت آمریکایی چطور فکر ادامه تحصیل در ایران است!!!
پارسال قبول شده ولی امسال چطور از کنکور محرونم نشده!!
دیدگاه به خانمها فقط در حد ازدواج‌!!
برادر من بجای نصیحت کردن و دلسوزی به فکر تغییر افکار و صداقت در بیان باش

ف.ع
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  مردودی ۹۴

من متاسفم برای ایشون با افکاری که در خصوص خانم ها دارن. شاید یکم دیر شده ولی منم موافقم به فکر تغییر افکارت باش.

حنان
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۳:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  ف.ع

واقعا متاسفم برای عزیزانی که یک نصیحت دوستانه و کاملا خیرخواهانه رو به این شکل جسورانه پاسخ میدن.
توصیه دوستانه یا پذیرفته میشه و یا خیر، دیگه دلیلی برای جسارت نیست.
کمی منطقی و واقع بین باشیم.

علی منتظر
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۶:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  حنان

من ازتون ممنونم و امیدوارم دوستان دیگه هم اینو متوجه بشن
بودن دوستانی مثل شما ادم رو دلگرم میکنه. شاد باشید همیشه ☺

مردودی ۹۴
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  حنان

نصیحت های آقا علی رو دوستانه نمیدانم به دلیل موارد زیر:
اگر دکتری جای پژوهش است پس چرا صحبت از ارتقا شغلی میشود؟
چطور فردی که در یک شرکت مهندسی شاغل است و در دانشگاه هم هیات علمی است به گفته آقا علی میخواهد ۵ سال کار پژوهشی انجام دهد و چطور با این مشغله کاری، وقت برای کارهای پژوهشی باقی می ماند؟
دیدگاه به اهمیت ازدواج و بچه دار شدن و مقدم بودن آن بر درس، به نظر بنده دیدگاه درستی نیست؟
به نظر بنده الان که دوستان وقت زیادی را صرف کنکور کردند، منطقی است که یکی دو ماه باقیمانده را نیز به مطالعه بپردازند تا اینکه با حرف های به ظاهر دوستانه آنها را سرد و نا امید کنند و این نا امید کردنها خلاف اخلاق رقابت است.
بسیاری از ماها هم رشته و رقیب هستیم و باید یک رقابت سالم داشته باشیم نه اینکه با ناامید کردن رقیبمان عرصه را برای موفقیت خود فراهم سازیم

علی منتظر
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۱:۵۱ ق٫ظ

با سلام خدمت دوستان گرامی ظاهرا نوشته ی من در برخی دوستان سو تفاهماتی ایجاد کرده که بدینوسیله تصحیح میکنم: ۱- اگه من کلی وقت گذاشتمو مطلب تایپ کردم هدفم صرفا خیرخواهی بود و انتقال تجربه به دوستن و گرنه اگه همه ی عزیزان دکتر بشن یا نشن فرقی به حال من نمیکنه ۲- حرف خانم روانشناسی درسته و من در مرز ۴۰ سالگی هستم و باحتمال قوی از اکثریت قریب باتفاق دوستان با سابقه تر و قدیمی تر هستم و قاعدتا بحسب سنم تجربیاتی دارم که شاید هنوز برخی دوستان بهش نرسیده باشند. قبول دارم چهل سالگی برای بهره مندی از مزایای دوره ی دکتری یه کم دیره اما مجددا خاطر نشان میکنم که چون من عضو هیات علمی دانشگاه هستم لذا اخذ مدرک دکتری باعث بهبود موقعیت شغلی من میشه و دغدغه ی یافتن شغل بعد از مدرک دکتری رو ندارم ۲- در پاسخ جناب ارش و خانم ترانه باید عرض کنم که من در فاصله یکهفته قانونی بعد از مصاحبه دکتری اعلام انصراف کردم تا هم دانشگاه فرصت جایگزینی فرد بعدی رو داشته باشه و هم محرومیتی برای من در سال جدید ایجاد نکنه ۳- برخی از خانمها از بند ۵ نوشته ی من دلخور شده اند یا ایراد گرفته اند. موقع نوشتنش هم دودل بودم بنویسمش یا نه اما عمیقا به انچه نوشتم معتقدم. نکته ای که شاید ده سال دیگه دوستان بهش برسند. برخی از دوستان فکر میکنند تنها راه پیشرفت به دکتری ختم میشه اما واقعا اگه یه خانمی مادر شدن رو تجربه کنه… ادامه نظر»

محمدی
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۹:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی منتظر

ممنون از نظراتی که دادید اما مثل اینکه از شرایطی که حاکم بر جامعه هستش کاملا بی خبرید ، اگر که شرایط ازدواج و کار محیا بود حتما خانم ها هم ازدواج می کردن و هم کار و دیگه به فکر ادامه تحصیل نبودن ، اینو کسی داره مینویسه که تمام شرایط درک کرده . در این دوره برای ازدواج به مال و ثروتت نگاه می کنن ونه به خودت . البته به شخصه به زندگی به شکل دیگه ایی نگاه می کنم. تا شرایط درک نکرده واقعا حقه هیچ گونه اظهار نظری نداریم. ازدواج تنها راه خوشبختی یه انسان نیست و واقعا نمی دونم حسرت داشتن بچه چیه .نوع نگاه شما به خانم ها برگرفته از فرهنگ مردسالارانه ایرانه . امیدوارم که روزی فرا برسه که این نگاه از این فرهنگ برداشته بشه.

رامین
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۵:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی منتظر

با سلام و احترام
دوست عزیز مخاطبین شما اکثرا دچار سوء برداشت شده اند. تقریبا تمام مطالبی که فرمودید عین واقعیت است. درک واقعیت در اکثر موارد نیاز به تجربه دارد و بیشتر این دوستان جوان و فرهیخته در محیط های آکادمیک بوده و اوج تجربه کاریشان هم در حد تدریس بوده است.به هر حال از نظرات ارزشمند شما سپاسگزارم.

فریبا
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۱:۲۹ ق٫ظ

سلام یه سوال داشتم من که رشته حسابداری هستم برای مصاحبه وآزمون کتبی چه منابعی روبایدمطالعه کنم؟

م.ح
فروردین ۱۲, ۱۳۹۵ ۹:۳۵ ب٫ظ

سلام

نظرات برخی از دوستان رو خوندم .من یک خانم
خوب اکر یک موقعیت خوب با توجه به شرایطم بود ازدواج میکردم
خوب،نیست، هرکس از خودش و شرایطش بیشتر خبر دارد

خوب

دست روی دست بکذارم و به ادامه تحصیل فکر نکنم که روحم آزرده میشه .من هر وقت درس میخونم هوجند سخته
اما امید به زندکی دارم .و… .
به نظرم ببخشید این رو عرض میکنم

بهتره برای دیکران نسخه نبیجیم .

دیکران خؤدشان عاقل و بالغ هستند اکر شرایط کار و ازدواج فراهم باشد در حد متوسط

نه ایده ال

خوب نیاز به کفتن دیکران نیست،

با احترام

یا حق

١٢فروردین ٩۵

فاطمه
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  م.ح

دقیقا… سخنان شما حرف منم هست… این دوست بیشتر خانم ها را ناراحت کردند با این نظراتشان… در مجموع شیوه بیان مناسبی نداشتند…
خوبه نگفتن هر خانمی دکتری بخواهد بخواند زنده بگور باید بشود.

فریبا
فروردین ۱۲, ۱۳۹۵ ۶:۳۲ ب٫ظ

باعرض سلام خدمت همه دوستان.وباتشکرمخصوص ازعلی آقاکه حسابی آب پاکی رورودستم ریختن وحسابی باعث افسردگی من شدن.منم سنم بالاست بنابه دلایلی دیرشروع به درس خوندن کردم یعنی بعدازدواجم.ولی معدلم بالاست توارشدهم حسابی تلاش کردم جزونمرات الف هستم(معدل بالای١٨) اومدم دکتراامتحان بدم که بتونم تودانشگاه تدریس کنم ازکارشناسی بهم گفتن وقتی ترم اول ارشدشدی میتونی تدریس کنی ارشدم تموم شدبازهم بیکارم.
من حسابی مضحکه همه شدم که درس میخونم که کارندارم بااین تفاصیل نمیدونم دیگه بایدچکارکنم

مجید
فروردین ۱۲, ۱۳۹۵ ۷:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  فریبا

شما هم نا امید نباش چون واقعا استعداد خوبه وحقتا با جاهای بالاتری برسی

فریبا
فروردین ۱۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

ممنونم لطف داریدولی واقعاناامیدم

مجید
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  فریبا

به جای نا امیدی سخت تلاش کنید وخودتون برای مصاحبه اماده کنید

زهرا
فروردین ۱۲, ۱۳۹۵ ۵:۵۷ ب٫ظ

سلام.دوستان من متولدشصت وسه هستم .دکتری پارسال رتبه زیر سی اوردم ولی ازبدشانسی و…پذیرفته نشدم.درحال حاضرهم فقط یه حق التدریس دانشگاه ازادهستم.دکتری گرفتن وهیات علمی شدن همه هدف من بوده وهست ولی همش فکرمیکنم خیلی دیرشده بخاطرسنم .نظرشماهاچیه .جای من بودیددوباره اون همه تلاش میکردید

مجید
فروردین ۱۲, ۱۳۹۵ ۷:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

حتما تلاشت بکن به هدفت برسی انشاالله که موفق باشید

فاطمه
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

حتما ادامه دهید. به لطف خدا امسال روزانه یک جای خوب پذیرفته بشوید. راستی چطور در آزاد تدریس میفرمایید؟ من به هر دانشگاهی جهت تدریس سر زدم گفتند نیرو نمیخواهیم…

محمدحسن
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۱:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

تا۴۵فرصت دارین هیئت علمی بشین هنوز فرصت زیاده نگران نباشید…موفق باشید

جواد
فروردین ۱۷, ۱۳۹۵ ۸:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

باسلام زهرا خانم –
بنده هم متولد شصت وسه هستم و دوبار قبلا پذیرفته شدم یه بار از واحد علوم تحقیقات یه بار از پردیس ارومیه تو هر دو تاش مصاحبه با بیشترین اختلاف نفر اول شدم بخاطر هزینش نشد برم و شرایط خاصی که دارم شما حق التدریس هستین من اونم نیستم ولی علاقه خاصی به علم دارم یعنی فراتر از بی نهایت اینبارم ترازم پایین فکرنکنم قبول بشم ولی دس بردار نخواهم بود خواهشا شما هم اگر علاقمندید ادامه ادامه ادامه بدهید چو ارزش علاقه بیشتر از همه چیز است . سلامت و سبز باشید

علی
فروردین ۱۲, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

کمابیش در اکثر کامنتها نگرانی های دوستان شرکت کننده در آزمون دکتری مشهوده. من بعنوان یک فارغ التحصیل ارشد در سال ۱۳۸۰ که امسال برای بار دوم در کنکور دکتری شرکت کردم(پارسال همینطوری الکی شرکت کردم و دانشگاه اصفهان قبول شدم و نرفتم، اینقدری برایم نمی ارزید تا اصفهان برم و کار من توی تهران هستش)، یه سری نکات رو خدمت دوستان عرض میکنم: ۱-برای ادامه تحصیل باید هدف کاملا مشخصی داشت ولی بنظر میاد که برخی دوستان هدف خاصی از این کار ندارند. در برخی کامنتها می خوندم که چون کار مورد علاقه اشونو پیدا نکرده اند میخوان دکتر بخونن این خیلی اشتباهه. کسی که وارد مرحله ی دکتری میشه، روند زندگیش تغییر میکنه و باید همه وقت و عمرشو بذاره روی پژوهش. در حالیکه ممکنه خیلی از دوستان اصلا روحیه کارهای پژوهشی رو نداشته باشند. کسی که دکتری میگیره باید این رو بدونه که خودشو برای تولید مقاله آماده کنه. اونی که در نوشتن یک مقاله مونده یا اصلا علاقه ای به اینکار نداره چرا این همه جوش میزنه دکتری قبول بشه؟ ۲- نکته ی بعدی هم اینه که فرض کنید همین الان استارت زدین و در دانشگاه و رشته ی مورد علاقه اتون دکتری قبول شدین. ۴ سال تمام باید از آرامش و زندگیتون بزنید تا بتونید با موفقیت این دوره رو بگذرونید. بعدش چی؟ کسی که دکتری میگیره کارش محدود میشه به فعالیتهای دانشگاهی، اما کدوم دانشگاه؟ اکثر دانشگاه ها ظرفیتی برای جذب هیات علمی ندارند و کثیری از فارغ التحصیلان دانشگاههای عالی خارج از ایران،… ادامه نظر»

Arash
فروردین ۱۲, ۱۳۹۵ ۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

امسال محروم هستین چطوری شرکت کردین؟!!!!
سال پیش اگر قبول شدین روزانه شبانه پر دیس تا دوسال حق شرکت ندارین

علی
فروردین ۱۲, ۱۳۹۵ ۳:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  Arash

من قبل از اعلام نتایج نهایی انصراف دادم. از آموزش دانشگاه گفتن حیفه شما اینجا پذیرفته شدین سال بعد معلوم نیست چی میشه، گفتم نمی تونم بیام بعد گفتند که باید حضوری بیای انصراف بدی و بدبختی های بعدی…

الف. م
فروردین ۱۲, ۱۳۹۵ ۶:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دوست عزیز
با بسیاری از صحبت های شما موافق هستم. به نظر من نیز ادامه تحصیل در مقطع دکتری فقط باید با هدف علمی و پژوهشی باشد. اما با نکته پنجمی که در خصوص ادامه تحصیل خانم ها به آن اشاره کرده بودید، کاملا مخالف هستم. چرا محدودیت برای خانمها؟؟؟ از نطر من که یک خانم هستم ازدواج مهمترین مسئوولیت زندگی من نیست. از این نگاه شما به خانم ها واقعا آزرده شدم. اگر شرایط کنونی جامعه به شکلی است که خانم های تحصیلکرده شانس کمتری برای ازدواج خواهند داشت، رکود خانم ها و درجا زدن آن ها در موقعیت فعلی به امید ازدواج احتمالی، راه حل درستی نیست. یک زن نیز به اندازه یک مرد دارای حق ادامه تحصیل و شکوفایی تحصیلی و کاری است.

روانشناسی
فروردین ۱۲, ۱۳۹۵ ۸:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

در خصوص بند پنجی که فرمودین باید بگم خانمی که ازدواج کرد شوهرداری و بچه داری امان نمیده وارد یه دانشگاه درست و حسابی بشه من خودم ۲۸ سالمه کارمند رسمی ام ارشدم هم از دانشگاه برتر گرفتم و امسال هم تو دکترا شرکت کردم تا زمانی هم که وارد دکترا نشم ازدواج نمیکنم مهم ترین چیز برای من رشد و پیشرفت همه جانبه هس نه شوهرداری و بچه داری. در ضمن شما الان تو مرز ۴۰ سال فک کنم باشین و تازه دارین برا دکترا اقدام میکنین حالا معلوم هم نیس کی موفق بشین وارد این دوره بشین بنظر من که خیلی دیره

ترانه،ریاضی محض
فروردین ۱۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

بنظرم شما با نرفتن به اصفهان در حق همه داوطلبها ظلم کردید،جای یک نفر رو اشغال کردید و فرصت رو از اونها گرفتید،فرصتی که بدست اوردنش خیلی سخته،الان دلسوزی شما برای داوطلبها بی معتیه

حنان
فروردین ۱۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۴ ب٫ظ

ایشون ک حرفشون بی منطق نیست!چرا اینقد فوری جبهه میگیرید.
تمام حرفاشون تقریبا واقع بینانه و منطقی به نظر میرسه
فقط، کسایی که جدا قصدشون تحصیل و پژوهش هست و به نوعی عاشق علمن، فرقی نداره از جنس مؤنث باشن یا مذکر!
همینا اگه ادامه ندن به خودشون و گاهی حتی به جامعه ظلم کردن چ خانم و چ آقا.
اما واقعیت اینه که این افراد، درصد کمیتری از داوطلبا رو تشکیل میدن.، چه تو خانما و چه آقایون.

دکترای الدوله
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۱:۱۳ ق٫ظ

البته در تکمیل ظرفیت این جای خالی تکمیل شده اما این تکمیل با ابتدا فرق دارد. چون در تکمیل همه میتوانستند انتخاب رشته کنند. برعکس مرحلهههههههه اول که تعدادکمی برای روزانه معرفی شده بودند چه بسا اگر ایشان قبول نمیشدند نفر بعدی قبول میشدند که رتبه خوبی داشتند اما در تکمیل شاید کسی بوده که رتبه خوبی نداشته اما با مقاله بیشتر قبول شده در حالی همین شخص قبلا بخاطر نداشتن رتبه خوب شاید به روزانه هم معرفی نشده باشد. ما در تکمیل ظرفیت افرادی را دیدیم که قبول شدند در حالی که قبلا در روزانه نمره و معرفی نشده بودند.

دانشجوی دکتری
فروردین ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  علی

واقعا جای تاسف داره که برخی از آقایون با وجودی که از نظر تحصیلات و سن ترقی می کنند اما تفکراتشون هیچ ترقی یا رشدی نداره
تحصیلات عالی فقط برای آقایون نیست و این کوته فکری است که فکر کنیم برای خانم ها ازدواج از هر جیز دیگه ای مهم تر است!!!
هر شخصی فارغ از جنسیت و بر اساس استعداد این حق رو داره که ادامه تحصیل بده
جای تاسف بیشتر این است که چنین افرادی حتی در دانشگاه تدریس می کنند و عقاید اشتباه خودشون رو به سایرین انتقال می دهند.

نینا
فروردین ۱۴, ۱۳۹۵ ۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

شما آدم تحصیل کرده ای هستی اونوقت باز تو مغزت جداسازی جنسیتی راه انداختی که زنها به دکترا نیاز ندارن!
ازدواج کنن با ونگ ونگ بچه و غرغر شوهر بهتر می تونن درس بخونن!
آدم تحصیل کرده با این عقاید نوبره والا! هنوز متوجه نیستین یک نفر ممکنه علاقه به ادامه تحصیل داشته باشه صرفنظر از جنسیتش!

بهار
فروردین ۱۲, ۱۳۹۵ ۹:۵۸ ق٫ظ

واقعا مستاصلم نمیدونم باید چیکار کنم تنها تعدادی از دانشگاهها شیوه پذیرش و مواد آزمون کتبی رو زدن. سایت دانشگاه شهرم رو زیرو رو کردم چیزی نبود به اساتید و مدیرگروه رشتمون هم دو هفته است ایمیل زدم جواب ندادن. زمان داره میگذره و من نمیدونم چطور باید آماده بشم.

پریسان
فروردین ۱۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

منم همین مشکل دارم نمیدونم چی بخونم. فک کنم بعد از تعطیلات خبرایی بشه

امیدوار
فروردین ۱۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

آخه رشته ما هنوز هیچ دانشگاهی مواد امتحانی برا آزمون کتبی نزدن!منم واقعا نمیدونم چیکار کنم!شما رشتتون چیه؟

بهار
فروردین ۱۲, ۱۳۹۵ ۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  امیدوار

رشتم روانشناسیه
دانشگاه تهران و خوارزمی منابع و شیوه رو زده ولی اصلا مطمن نیستم تراز این دانشگاهها رو میارم یانه؟

روانشناسی
فروردین ۱۲, ۱۳۹۵ ۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

شما کدوم گرایش هستین؟

بهار
فروردین ۱۲, ۱۳۹۵ ۵:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  روانشناسی

امسال که در آزمون تخصصی گرایشی وجود نداشت ولی رشته کارشناسی و ارشدم روانشناسی عمومیه

امیدوار
فروردین ۱۲, ۱۳۹۵ ۶:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  روانشناسی

مهندسی شیمی!

مجید
فروردین ۱۲, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

بیاید در برابر ظلم سکوت نکنیم باید اعتراض کنیم دو سه هفته دیگه ازمون کتبی ومصاحبه است نه ترازمون میدونیم نه میدونیم چی بخونیم خیلی از دانشگاهها هنوز چیزی اعلام نکردن

امیدوار
فروردین ۱۲, ۱۳۹۵ ۳:۲۹ ق٫ظ

سلام بچه ها برا مهندسی شیمی میخام برا مصاحبه بخونم،چی بخونم بهتره؟لطفا راهنمایی کنید!خواهش!

شیمی فیزیک
فروردین ۱۱, ۱۳۹۵ ۷:۳۵ ب٫ظ

سلام بچه های گرایش شیمی فیزیک چجوری دارید برا مصاحبه میخونید لطفا منو راهنمایی کنید من خیلی کند پیش میرم و یجورایی نامید شدم

محمد
فروردین ۱۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۶ ق٫ظ

سلام دوستان عمران شرکت کردم تخصصی ۲۰درصد زدم قبول میشم؟

آدرین-مکانیک جامدات
فروردین ۱۰, ۱۳۹۵ ۱:۳۸ ب٫ظ

سلام از بچه های مکانیک می خواستم بپرسم واسه آزمون تشریحی طراحی کاربردی چه منابعی بخونم بهتره

.....
فروردین ۱۰, ۱۳۹۵ ۳:۵۹ ب٫ظ

۱- تئوری الاستیسیته ۲- مقاومت مصالح پیشرفته ۳- خزش،خستگی و شکست

مکانیک
فروردین ۱۱, ۱۳۹۵ ۱:۵۲ ب٫ظ

سلام
بستگی داره به گرایشی که می خواهید آزمون بدهید. مثلا برای گرایش ارتعاشات و کنترل(براساس منابع اعلامی دانشگاه تبریز)دینامیک پیشرفته و کنترل کارشناسی و کنترل مدرن و ارتعاشات پیشرفته در نظر گرفته شده در حالی که برای همین گرایش در دانشگاه یزد، دروس دینامیک و ارتعاشات و کنترل مقطع کارشناسی در نظر گرفته شده است.

آدرین-مکانیک جامدات
فروردین ۱۱, ۱۳۹۵ ۹:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  مکانیک

سلام گرایش جامدات می خواهم آزمون بدم

.....
فروردین ۱۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۰ ب٫ظ

۱- تئوری الاستیسیته ۲- مقاومت مصالح پیشرفته ۳- خزش،خستگی و شکست

انرژی مثبت
فروردین ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

انسان ها تمام هفته را برای جمعه، تمام سال را برای تابستان و تمام عمر را برای رسیدن به شادی صبر می کنند…! امروزتان را شاد بسازید ، برای آن صبر نکنید… دوستان همه وضعیتشون یکسانه پس بیاید به جای غصه خوردن و حرص خوردن فقط خوب خودمونو برای ازمون کتبی اماده کنیم اینو کسی داره می گه که یه تغییر رشته اییه و شاید در رقابت با بچه های رشته اصلی شانسی نداشته باشه ولی اونقدر همت و امید دارم که شاید خدا به همین زحمتم نظری بکنه . پس به خودتون زحمت بدین تا بعدا حسرت نخورید.

اصولا زگهواره تا گور کنکور بجوی D:

دودل
فروردین ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

سلام دوستان

قوانین اجازه میده دانشجوی دکترا، همزمان در رشته ای دیگر در دانشگاه بین المللی تحصیل کنه؟؟؟؟؟

سالار
فروردین ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  دودل

تا اونجایی که من اطلاع دارم چنین چیزی امکانپذیر نیست راستی تصمیمت چی شد؟!!

دودل
فروردین ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  سالار

موندم

فقط می تونم بگم ای کاش حوزه تخصصی ما هم مثل پزشکی و دندان پول درآر بود که دکترا لذت بخش تر می شد/

مهسا
فروردین ۱۱, ۱۳۹۵ ۹:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  دودل

سلام
خیر. تحصیل همزمان برای دانشجویان دکتری ممنوع هستش.

ساران
فروردین ۱۰, ۱۳۹۵ ۲:۰۴ ق٫ظ

سلام
بدترین اتفاقات ممکن امسال برای آزمون دکتری افتاد، من رشته پژوهش هنر شرکت کردم اول که سنجش یکی از منابع اصلی رو حذف کرد و بعد از یه آزمونی که بهتر بگم پازل فکری به اینجا رسیدیم که هنوز منابع تخصصی ما مشخص نیست اصلا معلوم نیست که فلسفه هنر حذف شده از ازمون آیا هست آیا نیست (پردیس هنر فقط اعلام کرده) و اگر هست چون صدها کتاب مختلف هست چی چیزی بهتره خونده بشه من فقط ٢ ماه فرصت دارم بعد از ٧ ماه درس خوندن تازه احساس می کنم صفره صفرم. حس نداشتن تکلیف فقط یکم وضعیت رو توصیف می کنه

مهسا
فروردین ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  ساران

سلام
چرا اینقدر ناامید؟
همیشه برای کنکور به خاطر داشته باشید که شرایط برای همه یکسانه. بنابراین نگران نباشید و به جای نگرانی تلاش کنید.
در این صفحه میتونید با دوستان همرشته ای خودتون تبادل اطلاعات کنید و بهترین منابع رو باهاشون پیدا کنید:
https://phdtest.ir/1394/05/%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B9-%D8%B6%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A8-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D9%BE%DA%98%D9%88%D9%87%D8%B4-%D9%87%D9%86%D8%B1-95-96/

موفق باشید

آموزش زبان
فروردین ۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۱ ب٫ظ

سلام دوستان
یه سوالی داشتم نمیدونم وقت مناسبی هست بپرسم یا نه. آخه اینجا همش صحبت از آزمون اسفند است. منم شرکت کردم ولی فکر نکنم قبول شوم.حالا سوالم این است که به نظرتون منابع امتحان ماه آبان هم مثل اسفند ماه است یا فقط زبان واستعداد میگیرن؟؟؟

شهین
فروردین ۱۰, ۱۳۹۵ ۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  آموزش زبان

سلام
هیچی معلوم نیست. ولی خب زبان و استعداد احتمالا هست.موفق باشید.

samira
فروردین ۱۰, ۱۳۹۵ ۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  آموزش زبان

به احتمال خیلی قوی، مثل اسفنده

مهسا
فروردین ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  آموزش زبان

سلام
درمورد آزمون آبان ماه در صورت برگزاری، هنوز نمیشه قضاوت قطعی داشت.
اما خوندن زبان و استعداد خالی از لطف نیست، چون به نظر میاد این دو درس جزو جدایی ناپذیر کنکور هستن.

سالار
فروردین ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  آموزش زبان

چون برای ازمونهای پیش رو قراره سهم نمره ازمون سازمان سنجش برای پذیرش زیاد بشه قطعا دروس تخصصی هم توی ازمونهای اینده میاد واحتمالا منابعی دیگه هم اضافه بشه

شهین
فروردین ۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۳ ب٫ظ

سلام دوستان
چندتا سوال!
۱۷ فروردین قراره انتخاب گرایش کنیم( قاعدتا همه یه رشته ازمون دادن)، بعدش، انتخاب دانشگاه هم هست؟ اردیبهشت بعد از اطلاع از ترازهامون چیکار میکنیم!؟ مثلا تراز من میشه ۷ هزار، بعدش دانشگاه تهران تا تزاز ۵ هزار پذیرش میکنه، بعد من همینجوری سرمو میندازم پایین میرم دانشگاه تهران روز ازمون کتبی!؟ یا اردیبهشت بازم بعد از اطلاع از ترازها، دوباره انتخاب دانشگاه میکنیم؟!
راستی عیدتون مبارک.

Arash
فروردین ۱۰, ۱۳۹۵ ۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  شهین

،فعلا تا همینجا فکر کردن که گرایش یادشون رفته تعیین بشه اخه مهمه مشخص شدنش
بعد اگر رفتیم مصاحبه تاز اونجا میفهمن که ااا چطوری مشخص کنن یک نفر کجا قبول بشه ممکن یه نفر تو چندتا دانشگاه نمره قبولی بیار و مورد تایید باشه
باز اونجا فکر میکنن نه انتخاب رشته هم مهمه بعد میگن انتخاب رشته هم کنیم
در نهایت بدون انتخاب رشته نمیشه چون هرکی فقط یه دانشگاه نمیره چندتا میره و بلاخره کسی که تو یه دانشگاه نمره بیار حداقل تو یکی دیگه یا بیشترم نمره میاره
عید شما هم مبارک

شهین
فروردین ۱۰, ۱۳۹۵ ۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  Arash

انتخاب رشته چرا؟
ازمون که یکروز برگزار شده، پس همه فقط تونستن در یک رشته شرکت کنند، فقط تعیین گرایش مونده.

Arash
فروردین ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  شهین

نه دقت کنید انتخاب رشته باید انجام بگیره چرا چون شما مثلا میرین مشهد شیراز و تهران مصاحبه
مشهد ٣ نفر می خواد شیراز ٢ نفر تهران ۴ نفر
حالا مشهد نفر دوم مصاحبه میشین تهران نفر سوم
از کجا میدونین تهران میرین یا مشهد؟ چون دو جا قبول شدید هر دانشگاه که نمی تونه بیشتر از ظرفیتش اعلام پذیرش کنه
پس باید انتخاب رشته انجام بشه که بعد از قبولی بر أساس اولیتتون پذیرش بشین
مثلا اگر تهران اول زدین تهران قبول بشین و قبول مشهدتون حساب نشه و نفر ۴ مشهد به جای شما پذیرش بشه
حالا متوجه شدین چرا انتخاب رشته صورت میگیره

.....
فروردین ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  Arash

نخیر. این انتخاب رشته با انتخاب رشته های قبلی فرق میکنه و طبق روالهای عادی نیست.

شهین
فروردین ۱۰, ۱۳۹۵ ۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  Arash

ممنون. بله الان متوجه شدم.سازمان سنجش هم بیکاره اینقدر خودش و ما رو میپیچونه!!!

مهسا
فروردین ۱۰, ۱۳۹۵ ۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  شهین

سلام
ترازها تو اردیبهشت اعلام میشه و بعد با توجه به حداقل تراز اعلام شده از سوی دانشگاه و تاریخی که برای ثبت نام اعلام کردن، ثبت نام میکنید و بعد در مصاحبه حضور پیدا میکنید. برای هر دانشگاهی که شرایطشو داشته باشید، باید جداگانه ثبت نام کنید.

دودل
فروردین ۹, ۱۳۹۵ ۱:۴۴ ب٫ظ

گاهی وقتها به سرم می زنه برگردم دندانپزشکی بخونم. گاهی فکر می کنم خونم رو بفروشم بخونم ارزشش رو داره به جای پی اچ دی.

نظر ما چیه دوستان؟؟؟؟/

مهسا
فروردین ۹, ۱۳۹۵ ۳:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  دودل

سلام
دوست عزیز هر کس باید بشینه اولویت هاشو بذاره جلوش و ببینه چه چیزی براش مهم تره و این اولویت ها واقعا اولویت هستن و واقعا تو زندگی براش مهم و کارگشا هستن یا نه.
ببینید میخواید واقعا دکتری بخونید و اگه میخواید چرا؟ بعد ببینید به ازای اون چه چیزهایی از دست میدید و ایا واقعا ارزششو داره یا نه.

سالار
فروردین ۹, ۱۳۹۵ ۷:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  دودل

سلام،اگه بتونی بری دندونپزشکی که فوق العادس،اگه قبلا روزانه خوندی دیگه نمیتونی بری روزانه ولی میتونی به عنوان روزانه پذیرش بشی و هزینه هایی که خو دانشگاه تعیین میکنه بپردازی که این بهتر از دانشگاه آزاده،اگه نظر منو بخوای من میگم برو فیزیوتراپی حتی اگه شده بین الملل هم طول تحصیلش کمتره و هم هزینه هاش نسبت به دندونپزشکی کمتره بازار کارش هم عالیه،چند نفرو میشناسم که همینکارو کردن و یه عمر خودشونو نجات دادن من خودم عاشق دارو سازی هستم حیف که قبلنا اطلاعاتم در موردش کم بود و دنبالشو نگرفتم( آیکون حسرتتتتتتتتت )

samira
فروردین ۱۰, ۱۳۹۵ ۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  سالار

اگر کسی روزانه کارشناسی ارشد داشته باشه، پزشکی فقط میتونه بین اللمل بخونه. حتی شبانه هم اجازه نمیدن

سلام
فروردین ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  samira

ولی من شنیدم که میشه اگر یک بار روزانه خونده باشی مجدد بخونی حتی اکر داری دکتری روزانه می خونی همزمان میتونی ارشد روزانه هم بخونی .امیدوارم درست شنیده باشم. یکی از اساتیدم می گفت

یه زمین شناس
فروردین ۹, ۱۳۹۵ ۱:۱۱ ب٫ظ

حتمالاً این پیشگوی معروف فرانسوی تنها فرد مشهوری است که در مواجهه با کنکور غمی به دل راه نمی داد چون برای کسی که قرن ها قبل حوادث مهمی مثل حادثه ۱۱ سپتامبر و جنگ جهانی دوم را پیش بینی کرده، پیش بینی این که جواب تست شماره ۵ درس گزینه الف، ب، ج یا دال است نباید کار دشواری باشد!

م.غ
فروردین ۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

١٧فروردین انتخاب رشته فرضی و ازمایشی میاید تا سازمان سنجش بدونه برای هر دانشکاهی جه ترازی باید قرار بده !!!اخه هنوز نمیدونه!!!!

اردیبهشت هم تراز رو میزنه دوهفته بعدش هم میرید دانشکاهها برای امتحان کتبی قبول شدید خرداد تشریف میبرید مصاحبه

به همین راحتی

دیدید جقدر ساده بود

شاد باشیم و باشید

س
فروردین ۹, ۱۳۹۵ ۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  م.غ

سازمان سنجش تراز نمیده، فقط اطلاعات رو جمع آوری میکنه، کارای آماری رو انجام میده و احتمالا پیشنهاد تراز میده ولی همه این اطلاعات به دانشگاها میره و اونا تصمیم نهایی رو میگیرن

م.غ
فروردین ۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۴ ق٫ظ

فعلا سازمان سنجش داره روی ما تست میکند برای همه رشته ها سوالات به ظاهر ولی غافلکیر کننده بود .از مجموعه جند کرایش سوال امده بود !!! همه حال هم رو داریم .خدا بخیر کند معلوم نیست جه خوابی برای امتحان کتبی و مصاحبه برامون دیدن
امید رو از ما جوانها کرفتند

جه باید کرد .داد ما به جایی نمیرسد بس جرا غصه بخوریم

یا حق

Mahshid
فروردین ۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۹ ق٫ظ

سلام دوستان
میشه لطفا بکی بگه چه موقع باید انتخاب رشته کنیم
اخه هنوز که نتایج نیومده
با تشکر

مهسا
فروردین ۹, ۱۳۹۵ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  Mahshid

سلام
بر اساس علاقه و اولویت های خودتون و نیز با توجه به سطح آزمونی که دادید انتخاب رشته کنید.
این انتخاب رشته قرار نیست برای دعوت به مصاحبه باشه. بنابراین نگران نباشید.

یک داوطلب
فروردین ۹, ۱۳۹۵ ۹:۳۶ ق٫ظ

م.ن،فاطمه و …
ما میگیم امتحان باید طوری باشه که روال مشخصی داشته باشه ، منابعش معین باشه ، حق هم به حق دار برسه.آخه خدا را خوش میاد اینهمه وقت بذاری و بخونی بعد نتونی به سوالات جواب بدی چون معلوم نیست از کجا اومده و بعدش اینهمه اضطراب و تنش را تجربه کنی .اینطور تا آخر یوم قیامت هم ما به جایی نمی رسیم و به قول مهران باید به فکر overseas باشیم.

م.غ
فروردین ۹, ۱۳۹۵ ۸:۳۴ ق٫ظ

بنده هم جند سال بین کارشناسی و ارشدم وقفه افتاد و دنبال کار بودم
که بیدا نشد
خودم رو عرض میکنم اکر کار بود میامدم دکتری شرکت کنم !!!!؟؟؟
انشااا…..تراز رو بیاریم
مجبور نیستیم شهرهای زیادی واسه مصاحبه برویم که هزینش زیاد شود
دو شهر،که مطمن هستیم میرویم
در،رشته خؤدم
الان میدونم جه دانشکاههای اصلا شانسی ندارم بس جرا بزنم و هزینه کنم .انشاا….قبول شویم مرحله اول
خدا بزرک است هزینه مرحله بعدش هم جور میشود توکل بر خدای حکیم و عادل

فقط درد دلی بود . من فقط به هدفم فکر میکنم .

مهران
فروردین ۹, ۱۳۹۵ ۱:۵۴ ق٫ظ

من از شریف هستم. دلیل اینکه قبل از نتایج باید انتخاب رشته کنیم این هست که استاد ها ببینن کیا چه نمره هایی اوردن تا بر اساس اون اعلام حد نصاب نمره برای مصاحبه بکنن، دلیل این هم بر میگرده به اینکه میخوان دانشجوهای خودشون رو بردارن به هر طریقی که شده. چون معمولا دانشجوی های خوب برای کنکور نمی خونن و اکثرا میل به abroad دارند. من کاملا در جریان هستم.

مخابرات-سیستم-شیراز
فروردین ۱۰, ۱۳۹۵ ۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهران

آفرین- دقیقا همینه

ریاضی محض
فروردین ۱۲, ۱۳۹۵ ۵:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهران

کاملا درسته

فاطمه
فروردین ۹, ۱۳۹۵ ۰:۵۰ ق٫ظ

بچه ها پیامهایتان را خواندم… من به این مسائل فکر نمیکنم. چون دیر یا زود همه چیز میگذرد و هیچ چیز دنیا ارزش غصه خوردن ندارد… این را موقع کنکور ارشد فهمیدم. این همه تلاش کردم که رتبه بالا بگیرم، بتونم انتخاب اول قبول شم ولی بر اثر یه سهل انگاری و عدم مدیریت زمان سر جلسه، همه چی از اختیارم خارج شد و سر زبان وقت کم آوردم، خیلی ناراحتی کشیدم… و در نهایت انتخاب دوم قبول شدم. الان راضیم که انتخاب اول قبول نشدم….. به قول حکما خیر شما در همان چیزی است که اتفاق میفتد… در پناه حضرت حجت. یا حق

و.ن
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۷ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان…
این نظر را برای دوستانی نوشتم که میخواهند پول مصاحبه رو از خانواده بگیرند لطفا بدون این که به شما بربخورد کمی تامل…
به نظر شما این کار لازم هست؟ ۵ سال پیش وقتی فارغ التحصیل شدم با توجه به معدل بالا ورتبه ی یک پیشنهاد شد برای ادامه تحصیل از فرصت استعداد درخشان استفاده کنم (یکی از دانشگاه های تراز اول سراسری روزانه ی تهران)…که شرکت نکردم رفتم سر کار، سر کار برای داشتن درآمد…الان شرکت کردم…
لطفا ج نفرستید که کار نیست و … در جریان هستم، فقط فکر کنید که درجه بالاتر فرصت شغلی محدودتر، در ضمن اون موقع ۴ سال هم پیرتر هستید و ریسک پذیری کمتر…
با توجه به وضعیت شغلی فقط کمی به هدف خود فکر کنید…
انشاالله اگر هم خواستید ادامه دهید به جای فکر کردن به این که چه میشود و چه، با توکل به خدا درس بخونید…

م.غ
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۸ ب٫ظ

درد دلی بود که این علم نه مقالش ارزش دارد

نه کنکورش و نه توقع برخورد انسانی

و…………….

انشاااا…….همه موفق و سلامت باشند

من که نمیدونم اصلا تراز میارم اما امیدوارم

هیجی مشخص نیست

اما نکات مهم در رشته خودم رو که ممکن است در مصاحبه کتبی و شفاهی سوال شود توی دفتر مینویسم و میخوام روی مطالبی،که نوشتم تمرکز کنم و بخونم

توکل برخدا

با غم و ناامیدی کاری درست نمیشه

باید تلاش کرد

یا علی

بهار
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۰ ب٫ظ

دوستان کارتون پت و مت رو یادتونه؟
اصلا سوالم مرتبط با این پست نبود همینجوری یه دفعه یادش افتادم.

آفـتابـــــــ گـردان
فروردین ۱۱, ۱۳۹۵ ۴:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

عالی!

م.غ
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۸:۲۷ ب٫ظ

استادی که مقالم رو تصحیح زدند کلی توهین کردند جرا مقالت بذیرش شده به استادی دیکر کفتی
زیرا این استاد زنک زده و کلی ناراحت شده که شما بذیرش مقالت رو بهش کفتی !!!!؟
خوب نمیدونم اینکه ادم به استادی دیکر بکویید مقالم بذیرش شده

جرا این استاد محترم باید بهش برخورده باشد !!!

مهم نیست

سوالات استعداد که کلی غلط داشت

خخخخ

این نیز بکذرد

به جا مانده
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۹:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  م.غ

بسیار گویا بود ممنونم
موفق باشید
بله کلا بگذرد

تشکر از سازمان سنجش
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۶:۴۷ ب٫ظ

دوستان … بنظر من سازمان سنجش کارهای حساب شده و دقیقی داره…مطمین باشید هیچوقت بیگدار باب نزده…همه حساب شده و از روی سیاست….
تشکر از سازمان سنجش اموزش کشور

Arash
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۷:۳۱ ب٫ظ

امیدوارم شما هم موفق اعلام تنایج نهائی بازم تشکو کنید

صالح
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۷:۵۳ ب٫ظ

یعنى من الان دارم فکر میکنم چى بگم
زبان واقعا قاصر از پاسخ

منتظر
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۸:۲۰ ب٫ظ

به نظرم ایشان مزاح فرمودند تا جو عوض بشه

Mahsa
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۸:۵۳ ب٫ظ

من هم از سازمان سنجش به خاطر زحماتی که می کشند تشکر می کنم و حتی اگر موقع اعلام نتایج هم نتیجه خوبی نگیرم علیرغم تلاش بسیارم باز هم متشکرم.

نوید
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۹ ب٫ظ

گمون نکنم داوطلب بوده باشیو اینو بگی…حتما از کارکنان سنجشی با این تشکر

زمین شناس
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۴:۲۶ ب٫ظ

من تقریبا بیستو سه روزه که درس نخوندم از فازش اومدم بیرون چیکار کنم خدایاااااااااا. دست به کتاب میزنم خوابم میبره.بدبختی بیشتر از این دیگه نمیشه

به جا مانده
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۵:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  زمین شناس

بخواب اشکال نداره خیلی هم عالی
من ک ن میخوابم ن درس میخونم فقط هر یک ساعت یکبار همچون موشک وال استریت به سنجش یورش میبرم
خداوند آخروعاقبت ما را نیز ب خیر گرداند

فاطمه شیرازی
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۷:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  به جا مانده

هیچ نگران نباشید… خدا رو شکر همه مث همیم…فقط خواااااب
شاد باشید… ورزش کنید…دید مثبت داشته باشین

مریم
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۳:۳۱ ب٫ظ

شده یه کاری بکنین یا یه حرفی بزنین و بلافاصله متوجه اشتباهتون بشین ولی به جای برگشت به عقب و اصلاح اون، با اشتباه های بعدی شرایط رو بدتر کنین؟؟؟؟؟
شده؟؟؟؟
جدی میگین؟؟؟
تبریک میگم شما توانایی استخدام تو سازمان سنجش رو دارین…مبارکه.

معرفی به مرحله دوم
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۴:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

به نظر دوستان برای مرحله دوم سازمان سنجش چند برابر ظرفیت معرفی می کند؟

مهسا
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۶:۴۸ ب٫ظ

سلام
پذیرش به صورت مستقل توسط دانشگاه ها انجام میشه. یعنی هر دانشگاه حداقل تراز خودش رو اعلام میکنه و هر کس شرایط رو داره برای مرحله دوم به دانشگاه مراجعه میکنه.
بنابراین دعوت به مرحله دوم از جانب سنجش نیست که ظرفیت خاصی براش درنظر بگیرن.

حمیدرضا
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۲:۲۹ ب٫ظ

سلام دوستان.
سال نو همه مبارک
هیچ نگران نباشید ظلم برابر که میگن همینه.
یاعلی

فاطمه
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۱:۳۶ ب٫ظ

سلام ببخشید من یه سوال دارم .توی سایت نوشته آزمون دکترا ۹۵ دو نوبت که نوبت اول اسفند ۹۴ بود و نوبت دوم آبان ۹۵ است.این دو نوبت به چه منظور هست؟
به این معنی که نوبت اول ورودی مهر و نوبت دوم ورودی بهمن؟

امین
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

خیر. نوبت دوم همان مصاحبه یا برگزاری آزمون تخصصی توسط دانشگاهها ست. آزمون آبان ۹۵ یک آزمون مستقل یا برای بهمن ۹۵ یا برای مهر ۹۶ است و در هر صورت هیچ ارتباطی با این آزمون اسفند ۹۴ ندارد.

samira
فروردین ۱۰, ۱۳۹۵ ۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام
من هم دقیقا مشکل شما رو دارم، یعنی تو اطلاعیه سنجش نوشته نوبت دوم دکتری ۹۵، آبان ماه هست ولی تو همین سایت که مطرح کردم دوستان معتقدن که آزمون آبان برای دکتری ۹۶ خواهد بود، ولی با اطلاعیه سنجش جور در نمیاد

مجید
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۱:۲۴ ب٫ظ

جالب اینجاست بعد این همه بدبختی کشیدن اگه قبول هم بشیم بعد فارغ التحصیل شدن اصلا کار نیست

سید
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۳:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

دمتگرم گل گفتی. واقعا وقتی به این موضوع فکر میکنم بیشتر از هر چیزی آزارم میده

فاطمه شیرازی
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۷:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  سید

دوستان خوبم فکر و اندیشه خودتون رو با این افکار آزار ندین…
دور گردون گر دو روزی بر مراد ما نرفت… دائمأ یکسان نباشد حال دوران غم مخور
شاد باشید

م.غ
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

سلام .

بخدا من از طرفی،نکرانم ایا حد نصاب میارم،از طرفی نکرانم حد نصاب بیارم برای امتحان کتبی یکبار باید به استانهایی که دانشکاههاشون
امتحان کتبی میکیرند بروم نکرانم بولش رو جطور جور کنم.از طرفی این مرحله رو قبول شوم هزینه مصاحبه رو جطورجور،کنم.
دجار افسردکی شدم .اولین مقاله بزوهشیم ١٨اسفند کواهیش رو برایم فرستادند از خوشخالی و بی منظور به جند استاد میل زدم که مقالم بذیرش شده .٢۶اسفند استادی که مقالم رو تصحیح زده بودند زنک زدند کلی توهین کردند که دانشجوی که شما مقالش رو تصحیح زدید و بذیرش شده .

به من میل زده مقالم بزوهشی بذیرش شده و من ناراحت،شدم بی،ادب و بی نزاکت هستش
کاش نام این استاد رو میدونستم.

همش ایام عید ناراحت هستم که جرا استادی از کفتن یک انسان که خوشحال بوده باید ناراحت شود

اشکم سرازیر هست

در کتاب خوندم که جناب زان زاک روسو کفته

قبل از هر علم و،تخصصی انسان بودن مهم است

خدایا فقط امیدم به لطف و عدالت و قدرت توست

اه

سحر.
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  م.غ

مشکل منو دارین اینهمه خوندیم الان باید از خانواده پول تو جیبی بگیریم و به فکر پول مصاحبه و امتحان کتبی باشیم.

مجید
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  م.غ

منم همین مشکلات رو دارم (:

علی
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۳:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  م.غ

واقعا نفهمیدم چی گفتی !!!متنتون خیلی گنگ و نا مفهومه آخرش کی توهین کرد و چرا

محمد
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۴:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  م.غ

میشه بگید کلا چی گفتید؟؟

یاد متن های آزمون استعداد تحصیلی افتادم

سحر.
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۶:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

:)) =)) :))
من که تو استعداد معنی خیلی سوالها رو نمیفهمیدم چه برسه بیام جواب بدم =))

مریم
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  م.غ

منم پول تو جیبی می گیرم خدا عاقبتمون و بخیر کنه. عاقبت من یکی نمی دونم چه سنی هس؟

سحر.
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

اکثریت عین همیم.
اومدیم دکتر بشیم بریم دنبال علایقمون. اونم که اینجوری سنگ جلوی پامون میندازن.

صالح
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۱ ق٫ظ

دوستان
لطفا برید سایت سنجش اعتراض بزنید
من که یه اعتراض بلند و بالا نوشتم زدم
شما هم خواهشا اعتراض بزنید تا شاید این گره بازشه

یک داوطلب
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۳:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  صالح

آفرین صالح ،منم همین کار را کردم.این ما هستیم که با رفتارمان به دیگران نشان می دهیم که باید چگونه با ما رفتار بشه !

Atefeh
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

ما امسال شدیم توپ فوتبال هرجای دنیا وضع کنکور مارابفهمند میخندند
من پارسال رفتم مصاحبه همه سوالاتو جواب دادم بخاطر نداشتن مقاله و..رد شدم امسالم مثل پارسال واقعاحیف که اینهمه درس خوندیم یک کلام بگند که شماهارا نمیخوایم این مسخره بازیا چیه!!!

متعجب
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۰ ق٫ظ

چیزی که مشخصه اینه که سازمان سنجش هم مانند سایر ارگان ها دچار کسری بودجه شده و با دوبار برگزاری کنکور دکتری فقط به دنبال رفع مشکل پولی خودش هست. آقا یه حساب سر انگشتی نشون میده که با هربار برگزاری آزمون دکتری چیزی حدود ۱۰ میلیارد تومن و بلکه هم بیشتر عاید سازمان سنجش میشه که فکر نکنم هزینه برگزاری آزمون حتی یک دهم از این مقدار هم بشه! حالا تصور کنید این مقدار در طول یک سال دوبرابر هم بشه!!!
امسال رفع کسری بودجه برای دانشگاه ها هم احتمالا با دعوت داوطلبان بیشتر برای مصاحبه صورت خواهد گرفت. بالاخره هر دانشگاهی برای انجام مصاحبه برای هر نفر حداقل ۵۰ هزار تومنی کاسب میشه و دانشگاه ها با دعوت بیشتر داوطلبان پول بیشتری کاسب میشن!!!
یادم به برره افتاد، از این به بعد مثل غلمراد میشه، هر دانشگاهی میری میگن پیل وده…

.....
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  متعجب

تازه امسال برای هر کسی هم ۵۰۰ تومن برای پیامک گرفتن اما هیچ اطلاع رسانی از طریقه سامانه پیامک انجام نشد!!!!!!!!!!!

حمید رضا
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  .....

راس میگیا پس این پوله چی شد؟؟

سحر
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۲ ق٫ظ

تعطیلات نورزمونو داغون کردین بخدا از بس تو این فکرم که چی میشه اخرش،بعد اینهمه خوندن و دویدن و زحمت هایی که کشیدم

.....
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

انشالله خدا جواب زحماتمونو با برکت خیلی بیشتر میده… فقط توکلمون به خداست…

زهرا
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  .....

موافقم

رضا
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۶:۵۸ ق٫ظ

بنظرم سازمان سنجش من رو ردیابی کرده، دقیقا از کنکور کارشناسی تا الان تمام ابتکاراتش رو روی من پیاده کرد، وقتی برای عالی ترین سطح تحصیل برنامه ای نیست دیگه وای بحال جاهای دیگه

مهدی92
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۹:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

احسنت
عالی بود

فرزانه (شیمی)
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۱:۵۴ ق٫ظ

سلام دوستان
من فکر میکنم سازمان سنجش یه تصمیمی گرفته الان نمیدونه چجوری جمع و جورش کنه. مونده توش.

من هنوز شروع به درس خوندن نکردم نمیدونم چی کار کنم؟

mary
فروردین ۹, ۱۳۹۵ ۲:۰۲ ق٫ظ

سلام فرزانه جان شما چه گرایشی داشتین؟ من شیمی فیزیکم. منم بعد کنکور کتابام جمع کردم سراغشون نرفتم!!!!!!!!!!

تو رو خدا کمک
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۱:۲۰ ق٫ظ

من فردا ثبت نام ازمون msrt دارم الانم اومدم مشهد مسافرت..تازه دیدم تو پروفایل باید عکس از مدرک بزاریم منم دسترسی به هیج جا ندارم..اگه پروفایل کامل نباشه نمیشه ثبت نام کرد؟

علی
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۲:۳۹ ق٫ظ

اگه اولین باره که ثبت نام میکنید و مدارکتون کامل نیست سیستم نمیذاره ثبت نام کنید هر طوری هست سعی کنید مدارکتون رو جور کنید

تو رو خدا کمک
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۸:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  علی

ممنونم

مهسا
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۷:۵۲ ق٫ظ

سلام
اگه میتونید اول وقت تماس بگیرید باهاشون و مشکلتون رو مطرح کنید، شاید کمکی کردن.

کاوه
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۴ ب٫ظ

این نیز بگذرد!

سلام
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۳ ب٫ظ

بیچاره استعدادهایی که سوخت میشن!!!!!!!!!!!!!!!

به جا مانده
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۵ ب٫ظ

هر دم از این باغ بری میرسد
تازه تر از تازه تری میرسد
و اینگونه شد ک ما آنگونه گشتیم

یک داوطلب
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۱ ب٫ظ

سال ها قبل چندین نامه به وزارت علوم نوشتیم که در آن ها استدلال شده بود برگزاری امتحان جذب دانشجوی دکتری توسط هر یک از دانشگاهها بدلیل عدم استاندارد بودن امتحانات،تحمل هزینه های مختلف از جمله خرید منابع مختلف ، هزینه سفر به شهرهای مختلف برای شرکت در امتحانات همان دانشگاه، تداخل زمان امتحان دانشگاه ها با یکدیگر، عدم پاسخگویی نتیجه بصورت شفاف به داوطلبان ، توزیع منابع بصورت منطقی و برقراری عدالت اجتماعی و …در خواست شده بود تا امتحان بصورت متمرکز و استاندارد مانند امتحان دانشگاه آزاد و یا دانشگاه های علوم پزشکی برگزار شود.همین نامه ها برای نهاد ریاست جمهوری نیز ارسال شد تا اینکه با همین استدلال های مطرح شده کنکور دکتری بصورت یکپارچه انجام شد . طی چند سال برگزاری کنکور دکتری بصورت یکپارچه نه تنها شاهد پیشرفت به سمت بهتر شدن نیستیم که شاهد عقب گرد به گذشته و واگذاری مجدد اختیارات به دانشگاهها هستیم .علاوه بر این یک گره جدید نیز اضافه شده است و آن سنجش عمومی است .یعنی نه تنها مشکل اولیه رفع و حل نگردیده که یک معضل جدید نیز به معضلات گذشته اضافه شده است. در نتیجه درد گذشته بازگشته و طالبین تحصیل مجبور هستند مجددا جهت تحصیل به دیگر کشورها مهاجرت کرده و ارز کشور را در خارج از خانه خرج کنند و در صورت بازگشت با تاثیراتی که پذیرفته اند ممکن است اثر نامطلوب بر فرهنگ و جامعه داشته باشند. از این رو اگر گوش شنوایی وجود دارد امید است که با توجه به محدودیت منابع کشور… ادامه نظر»

سجاد
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  یک داوطلب

سردرگمی موج میزنه.
سخت گیری دانشگاه های آمریکا هم کمتر از این هفت خان رستم دکترای ایران هست. من امیرکبیر درس خوندم ولی به خاطر همین کنکور دکترا از بیست نفر رشته ما فقط یک نفر کنکور دکترا قبول شد. درحالیکه چند نفر رفتن از ایران و یه سری ها هم در حال رفتن هستن.

صالح
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۹:۱۱ ب٫ظ

سلام دوستان
من اکنون در وضعیتى به سر می برم که هر لحظه ممکنه به سازمان سنجش حمله انتحارى کنم
خخخخخخخخخ
:-):-):-)

یه زمین شناس
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  صالح

لایک داری دادا

جیم
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  یه زمین شناس

واقعا خندیدم
ممنون ک یخ صفحه رو آب کردین
امیدوارم همه دوستان بزرگوار به حقشون برسن.

مهدی92
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۹:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  صالح

عالی بود ممنون

صنایع
فروردین ۱۴, ۱۳۹۵ ۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  صالح

خییییلی خندیدم،

علی
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۹:۰۹ ب٫ظ

اینکارا رو انجام میدن که کمتر قبول کنن و بیشتر برن سمت دانشگاه های پولی! وگرنه مگه میشه هنوز وضعیت دکتری امسال نامشخص باشه و کسی ندونه چی به چیه!

رویا
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۸:۱۱ ب٫ظ

کنکور و شیوه پذیرش امسال افتضاحه؛ خودشون هم نمیدونن چی قراره بشه.

غزاله سادات
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۷:۵۶ ب٫ظ

یه چیزی شده کنکور در حد هزارتو! باید توش پیش بری و سرت بیاد که بفهمی چه اتفاقی داره میفته هیچ آمادگی اصلا انگار نمیشه از قبل داشت !

شیمی فیزیک
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۷:۴۱ ب٫ظ

من واقعا سر در گم شدم هنوز هیچی تخصصی نخوندم اصلا نمیدونم تکلیفم چیه خیلی دکتری امسال افتضاحه
انگیزه مو به کل از دست دادم

گیچ شدم .
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی فیزیک

دقیقا حس منه. اون همه واسه آزمون خوندم حدود ۷ ماه. بعد آزمون رو خیلی خوب هم ندادم. الان اصلا انگیزه ای برای خوندن کتاب های معرفی شده از دانشگاه هارو ندارم. همه هم منابع متافاوت معرفی کردند

زهرا
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  گیچ شدم .

جانا سخن از دل ما میگویی. یعنی هرچی گفتی وصف حال من بود. فکر کنم همه شرایط بد و مبهمی داریم.

شیمی فیزیک
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  شیمی فیزیک

من هم شیمی فیزیکم دوست عزیز.واقعا منابع تخصصی زیاد و همه سر در گم…

زینب
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۷:۳۲ ب٫ظ

سلام دوستان, اخه ما بدون اطلاع از تراز و رتبه چجور بایستی انتخاب رشته محل کنیم؟ اون از اطلاع رسانیشون, این از ازمونشون معلوم نبود چی به چیه, اینم بعد ازمون که کاملا گیجمون کردن.

زهرا کیانی
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۷:۰۹ ب٫ظ

سلام بچه ها یعنی ما هر گرایشی رو میتونیم انتخاب کنیم لطفا راهنمایی کنید

Arash
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۷:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا کیانی

بله میتونین سال پیش هم تونستن شبانه دانشگاه فردوسی و البته روزانه یکی از دانشگاه شهرستان های دیگه قبول بشن
البته لازم دارین حداقل چند همایش مربوط به همون گرایش شرکت کرده باشین یا حداقل یکی دوتا مقاله تو اون گرایش خاص داشته باشین تا ثابت کنید تو اون گرایش کار کردین والبته مدرک زبان با نمره خوب و مطالعه منابع تا بتونین پاسخگو تخصصی باشید
امسال بهترین فرصت برای این کار چون ازمون عمومی برگزار شده
کاری که تو یکی از دانشگاهای مادر امسال رخ داد و بچه های یه گرایش با مشارکت گرایش های دیگه به هم کمک کردن تو تقویت رزومه

مهسا
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۷:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا کیانی

سلام
از منوی سمت راست، آخرین گزینه، میتونید رشته ها و گرایش هایی که برای هر مجموعه قابل انتخاب هستش رو ببینید.
ضمنا در نظر داشته باشید که ممکنه برای انتخاب برخی رشته ها و گرایش ها منعی نداشته باشید اما لازمه که از پس مصاحبه و آزمون کتبی اختصاصی دانشگاه بربیاید و اساتید رو مجاب کنید که توانایی تحصیل در رشته/گرایش انتخابی تون رو دارید.

سحرناز
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۷:۰۲ ب٫ظ

من سال گذشته حضوری با وزیر علوم صحبت کردم. فیلمشم دارم. بهم گفتن سال بعد دیگه انقدر سخته هیچکس قبول نمیشه. یعنی سال ۹۵

روانشناسی
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۷:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  سحرناز

چرا هیچکس قبول نشه صندلی ها خالی نمیمونه که. یه چیز میگین ها

فاطمه
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  سحرناز

عزیزم اگه کسی قبول نمیشه پس چجوری قراره ظرفیتارو پر کنن؟
کنکور ۹۵ هم داستانی شده واسه خودش…حقیقتا این رشته سر دراز دارد…

.....
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۸:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  سحرناز

یعنی جی این حرف؟ هیچکس قبول نمیشه چه مفهمومی داره؟ اون موقع دانشگاهها هم دیگه باید تعطیل بشن…

به جای این حرفها بهتره به همدیگه امید بدیم و از خدا بخوایم نتیجه زحماتمونو به نحو احسن بده…
انشالله خدا خوشحالمون میکنه

مجید
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۹:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  سحرناز

هرسال که داره ظرفیت ها افزایش پیدا میکنه تازه امسال تعداد شرکت کنندگان هم کاش پیدا کرده پس قبولی راحت تر شده

الناز
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۹:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  سحرناز

بعضیاله هم ب جای امید دادن، فقط بلدن ب مردم استرس بدن، عزیزم هر کس خدای خودشو داره…

سحرناز
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۷:۰۱ ب٫ظ

نه اینکه پارسال به استعداد درخشان اعتراض کردیم جایی رو گرفتیم که حالا بار دوممون باشه. بنظر من فقط باید شانس داشت.

فاطمه
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۸:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  سحرناز

شما رشتتون چیه؟!
واسه استعداد درخشان در حق من ستمی شد که به اغیار نشد…

دکتر
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۸:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  سحرناز

چه ربطی به شانس داره….شما اگر خوب خونده باشین و آزمون رو خوب شدن باشین رزومتونم خوب باشه قبول میشین….

جالبه که همه میگن امتحان مسخره و ساده ای بود ولی نتونستن خوب بزنن…

رسول کشاورزی
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۵:۲۲ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان.امتحان سنجش تمام شده و با توجه به مصوبه مجلس سال اینده ازمون با وزن برابر کتبی و مصاحبه خواهد بود که قطعا کتبی تخصصی خواهد بود.با زیر سوال بردن سنجش نمیشود از دکتری قبول شد.بهتر است برای امسال در فرصت باقیمانده به مطالعه دروس تخصصی پرداخت که در هر رشته بیشتر از ۶تا ۷ عنوان نیست.چه دانشگاهی کتبی امتحان بگیرد چه شفاهی یا هر دو بالاخره باید سخت مطالعه کرد.صندلیهای دکتری امسال با همین روش پر خواهد شد.بهتره با تلاشمون یکی از اونهایی باشیم که روی این صندلی میشینیم.ایام بکام.

مهسا
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۷:۳۵ ب٫ظ

سلام
البته طرح سنجش و پذیرش هنوز به تصویب شورای نگهبان نرسیده. در صورتی که تصویب نهایی بشه، وزن آزمون سنجش و مصاحبه برابر خواهد بود برای سال آینده.

ص
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۱:۰۰ ق٫ظ

سلام
آره، حرفتون خیلی قشنگ بود :)

رویا
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۴:۵۳ ب٫ظ

به نظرم استرس زا ترین کنکور دکتری ایران برکذار شد ،من هنوز نمیدونم که امتحان ابان برای چیه ،کسایی که می خوان دوباره ازمون بدن یا کسایی که پذیرفته شدن ،اطلاع رسانی خیلی بد بود ،از هرکس میپرسیدم از روند کنکور اطلاع درستی نمیده

آمایش محیط زیست
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۶:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  رویا

امتحان آبان ۹۵ همانند آزمون اسنفد ۹۵ فقط برای ورودی مهر سال بعد (۹۶) میباشد. تمام
این کار برای این است که اگر کسی از نمره آزمون آبان خوشش نیومد میتونه اسفند هم امتحان بده و نمرشو بهتر کنه اما اگه ازمون اسفند خوب نشد میتونه از نتیجه آزمون آبان برای رفتن به مصاحبه استفاده کنه.

arezoo
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۰ ب٫ظ

اگر اینجوری باشه، اونایی که ازمون آبان ماه رو میدن پس برای مهر ۹۶ تمام ظرفیتها پر میشه، بنابراین اونایی که ازمون اسفندبایدمیدن، باید برن برای مهر ۹۷ یعنی دو سال بعد!!!! همچین چیزی امکان نداره، نمیشه که مثلا ۲ تا رتبه یک هر دو بخوان برن شریف، اون هم تو یک سال، به نظر من میخوان هر نیمسال پذیرش کنن، چون همونطور که میدونین مثلا وقتی میگن آزمون دکتری ۹۵، یعنی بچه ها ورودی سال ۹۵ میشن، الان آزمون آبان ماه هم به همین اسمه و آزمون اسفند ۹۵ در تقویم سنجش به اسم آزمون دکتری ۹۶ اومده، پس نتیجه میگیریم آزمون آبان ۹۵ میشه ورودی بهمن ۹۵!!!

سروش
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۳ ب٫ظ

دوست عزیز اعتبار کارنامه دو سال به همین واضحی با کارنامت دو سال برو مصاحبه چرا اینقد پیچیدش میکنین

مهسا
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۷:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  رویا

سلام
آزمون آبان ماه در صورتی که برگزار بشه، ازمونی مستقل از آزمون اسفند هستش و همانند اون. اما هنوز جزئیاتی ازش اعلام نشده و در صورت تصویب طرح سنجش و پذیرش، دقیقا مشخص نیست که وضعیت به چه صورت خواهد بود و آیا برقرار هست یا خیر.

مهسا
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۳:۱۶ ب٫ظ

به نظر من کنکور دکتری امسال بسیار شفاف و بهتر از سال های قبل بود و من از سازمان محترم سنجش تشکر می کنم.

حسن زاده
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۴:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام تجمیع ۷ رشته که دروس مختلفی دارند در یک گروه و در ازمون سوالات فقط از یک رشته باشد کجا شفافیت دارد. امسال در گروه علوم تربیتی ۷ رشته را تجمیع کردند و سوالات هم از یک رشته بود در اینجا تمام شرکت کنندگان ان رشته نمرات و تراز بالاتری از ۶ رشته دی دارند و با توجه به تراز ونمره بالا حتی میتوانند در ۶ رشته دیگر هم انتخاب رشته کنند و قبول شوند. ۶ رشته باقی مانده با توجه به سوالات شاید ترازشان خیلی کم باشد وبه کف هم نرسد. ونتوانند امسال قبول شوند در صورتی که یک رشته که سوالات ازمون از دروس ان ها بوده و بخاط ر توانایی میتوانند در تمام رشته ها مانور دهند….. مهسا خانم چون شراط ازمون برای شما خوب بوده نمی توانی ان را به کل رشته تسری بدهی …. هر رشته ای شرایط خاص خودش را دارد. امسال در این تجمیع در بعضی از رشته ها سوالات بیسار ساده اما در بعضی از رشته نامفهوم و غیر استاندارد بوده…….

Arash
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۴:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

امدوارم در هنگام نتایج نهائی هم ازشون تشکر کنید

محمد
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  Arash

لایک سالار

اسد
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  Arash

:)
اینو خوب اومدی

ص
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

واااااااااااااااااااااقعا!!!!!!!!!!

پریسان
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۲:۳۵ ب٫ظ

سلام. دوستان اعتراض به کجا ؟ مگه برای بدون ازمون این همه اعتراض شد پارسال، تغییر دادن. هنوز همون ایین نامه است.

.....
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۲:۰۴ ب٫ظ

به چی اعتراض کنیم؟؟ فقط باید به این اعتراض کنیم که طبق برنامه ای که داشتن عمل کنند و دوباره برنامه هاشون عوض نشه.
حداقل موقع انتخاب رشته بخوان که گرایش مقطع ارشد مشخص بشه و تقریبا هر کسی گرایش خودشو ادامه بده و گرنه اگر اینطوری باشه که هر کسی هر گرایشی خواست انتخاب کنه و بگه فعلا انتخاب کنم بعدا تصمیم میگیرم که این گرایش رو ادامه میدم یا نه درست نیست. وقتی اساتید تمایل دارند دانشجو گرایش ارشد و دکتراش یکی باشه پس بهتره که از همین اول روی این هدف متمرکز بشن و گرنه باز هم مشکلات بیشتری بروز خواهد کرد. چون اینطوری فقط خیلی از افراد بخاطر داشتن تراز بالا میتونن تراز هر گرایش رو کسب کنند در حالیکه در مرحله دوم نمیتونن موفق بشن و فرصت افراد دیگه که میخوان گرایش خود رو ادامه بدن ولی با این آزمونی که به نفع بعضی گرایشا بود و این افراد نمره ی خوبی کسب نکردند میسوزه

توکل به خدا….

مجید
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۴:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  .....

مخالفم هرکی هرگرایشی که دوست داره باید بره

.....
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۵:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

وقتی اساتید چنین موردی رو قبول ندارند فقط سوزوندن انتخاب های بقیه است و احتمال پذیرش خیلی کم است. چرا باید استاد بیاد با دانشجویی کار کنه که اول راهه؟

آرش
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۸ ب٫ظ

سلام و خسته نباشید
اون از اون آزمونی که گرفتن. که اصلا معلوم نبود چه جوری سوال دادن. در مقطع ارشد و دکترا به جای اینکه کتابا به سمت تخصصی شدن بره و دانشجویان مقطع ارشد در زمینه ی تخصصی خود به پژوهش تحقیق بپردازند. آقایان بر عکس کار کردند و امدند رشته ها را به سمت عمومی شدن بردن.

فاطمه
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۸:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  آرش

به حول و قوه الهی میخوان این مشکل تخصصی و عمومی رو واسه مقطع پسا دکترا حل کنن…
کاش قبل از تصمیمات کمی تفکر و تامل هم داشته باشند… هدف نامعین…مسیر نامعین…حال و روز داوطلبان آشفته…
دوستان یکی توضیح بده الان دقیقا کجای کاریم

مجید
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

فقط باید اعتراض کرد تا مسولین امر بفهمن کارشون درست نیست

یک داوطلب
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

حرف شما کاملا متین و منطقی است . تا زمانی که مجریان کنکور دکتری بازخوردی از اجرای کنکور دریافت نکنند امکان تغییر این وضع وجود ندارد.به جای ایفای نقش قربانی و گذاشتن کامنت هایی که در شان دانشجوی دکتری نیست نسبت به شیوه برگزاری دکتری اعتراض کنید.

مهدی
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۹ ق٫ظ

زندگی صحنه کنکوری ماست
این صحنه پیوسته به جاست
و یادتون باشه که این جزئی از زندگی ماست.
پس آسوده باشید و آسوده رفتار کنید

سارا
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

سلام
ببخشید کسی میدونه دانشگاه تهران واسه کنکور اول چند درصد تاثیر میذاره در قبولیمون؟

آلفا
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۰ ق٫ظ

اینکه تخصصی بود عمومی اومد چه مشکلی داره؟پس حتماً آمریکایی ها هم اشتباه میکنن که تو لیسانس و ارشد کنکورشون اصلا تخصصی نداره و یه کنکور عمومیه بره همه رشته ها-

فرشاد
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۳:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  آلفا

مشکل اینجاس که باید ۵ماه عمومی ۵۰روز تخصصی

ص
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  فرشاد

:)

مهسا
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۷:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  آلفا

سلام
البته استاندارد آزمون اونها با ما خیلی متفاوت هستش و البته استاندارد دانشگاه هاشون.
به نظرم قابل مقایسه نیست.
ضمن این که برگزاری چند آزمون و نحوه اطلاع رسانی به نظر نمیاد خیلی صحیح و عاری از اشکال باشه.

مردودی ۹۴
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۹:۵۶ ق٫ظ

کنکور به یاد ماندنی بود!!!!
نام کنکور دکتری تخصصی است ولی دروس عمومی امتحان دادیم!!!
قبل از انتخاب نتایج، انتخاب رشته خواهیم کرد!!!
و بقیه شگفتی های این کنکور در آینده نزدیک توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد…
هیچکس آسوده نیست@ همراه سنجش

امین
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  مردودی ۹۴

لایک

؟؟
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۴:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مردودی ۹۴

سلام دوستان
یعنی فقط باید انتخاب رشته کرد؟ که رشته و گرایش را مشخص کنیم؟؟
از چه تاریخی تا چه تاریخی هست؟
اگر کسی متوجه نمیشد که انتخاب رشته باید قبل از اعلام نتایج باشه..چه اتفاقی براش پیش میاد؟
با تشکر

مهسا
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۷:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  ؟؟

سلام
انتخاب رشته در بازه ۱۷ فروردین تا ۲۱ فروردین هستش.
باید کدرشته محل های مدنظرتون رو مشخص کنید تا سنجش اطلاعات اماری بگیره و به دانشگاه بده تا اونها بتونن حداقل تراز رو به نحوی اعلام کنن که بتونن تعداد رو دعوت به مصاحبه کنند که مناسب باشه.
البته به هر حال روشی هستش که عاری از خطا نیست.

فاطمه
فروردین ۹, ۱۳۹۵ ۸:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام
سنجش هنوز هم خودش درگیره.هربار یه تصمیم میگیره.در کل نگاه کنی این بار هم این سیستم تصمیم گیری هم خطا میزنه.به هرحال از انشااله همه دوستان موفق و البته عاقبت بخیر شوند.یاعلی

فاطمه
فروردین ۷, ۱۳۹۵ ۸:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مردودی ۹۴

فول لایک

بهار
فروردین ۸, ۱۳۹۵ ۹:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  مردودی ۹۴

عالییییییی
مختصر و مفید بود