تغییر احتمالی روند پذیرش در پردیس دانشگاه ها

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مسئولان آموزش عالی بر این باورند که پذیرش پردیس های خودگردان باید از طریق آزمون اختصاصی دانشگاه ها صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پردیس های خودگردان دانشگاه ها که طبق قانون برنامه پنجم توسعه توسط دانشگاه های بزرگ کشور راه اندازی شده اند طی چندسال فعالیت خود همواره با تغییرات ساختار مواجه بوده اند.

در قانون برنامه پنجم توسعه آمده است دانشگاه های کشور، حسب مورد به تشخیص وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تصویب شورای گسترش وزارتخانه‌های مربوط، می‌توانند نسبت به تأسیس شعب در شهر محل استقرار خود یا دیگر شهرها و مناطق آزاد داخل کشور و نیز در خارج کشور به صورت خودگردان و با دریافت شهریه از داوطلبان اقدام کنند.

درحال حاضر حدود ۵۰ پردیس خودگردان توسط دانشگاه های برتر کشور از سال ۹۱ تاکنون راه اندازی شده اند که روند آموزشی و پژوهشی این مراکز مانند پردیس های اصلی دانشگاه ها دنبال می شود و دانشجویان این مراکز از نظر وضعیت آموزشی و پژوهشی تفاوتی با دانشجویان روزانه دانشگاه ها ندارند و تنها تفاوت این دانشجویان در پرداخت شهریه است.

تاریخچه راه اندازی پردیس های پولی

در ابتدای راه اندازی پردیس های خودگردان دانشگاه ها روند پذیرش دانشجو در این مراکز براساس برگزاری آزمون های اختصاصی از سوی دانشگاه ها صورت می گرفت اما برای افزایش کیفیت این مراکز وزارت علوم در قالب آیین نامه ای اعلام کرد که پذیرش دانشجو در این مراکز براساس آزمون های سراسری سازمان سنجش انجام خواهد شد. به نظر می رسد اکنون وزارت علوم در راستای تغییر اصلاح ساختار این مراکز برنامه دارد پذیرش پردیس های خودگردان دانشگاه ها را به حالت اولیه باز گرداند تا آزمون های اختصاصی برای این مراکز از سوی دانشگاه ها برگزار شود.

این درحالی است که از دو سال گذشته زمزمه تغییر و اصلاح ساختار پردیس های خودگردان دانشگاه ها از سوی مسئولان وزارت علوم مطرح شده و مسئولان آموزش عالی کشور معتقد بودند این مراکز باید به ماموریت های اصلی خود بپردازند بنابراین از ابتدای دولت یازدهم در وزارت علوم بحث بر سر روند فعالیت این مراکز وجود داشت.

اکنون به گفته برخی روسای دانشگاهها مسئولان آموزش عالی کشور در صدد هستند نحوه پذیرش، شهریه، صدور مدارک و روند آموزشی پردیس های خودگردان دانشگاه ها را تغییر دهند.

سه اصلاح ساختاری در پردیس های خودگردان

وزارت علوم زمان زیادی است که موضوع اصلاح ساختار پردیس های خودگردان دانشگاه ها را مدنظر دارد اما به دلیل وجود نظرات مختلف هنوز به جمع بندی کامل در این زمینه نرسیده است. اولین موضوع مورد بحث در روند اصلاح ساختار این مراکز نحوه پذیرش دانشجویان است. مسئولان آموزش عالی کشور بر این باورند که روند پذیرش دانشجویان این مراکز باید از طریق دانشگاه ها و در قالب آزمون های اختصاصی صورت گیرد.

موضوع دیگر در روند اصلاح ساختار پردیس های خودگردان دانشگاه ها مدارک فارغ التحصیلان است که مدارک فارغ التحصیلان این مراکز مانند دیگر فارغ التحصیلان دانشگاهی باشد و یا مدارک به صورت ویژه برای فارغ التحصیلان این مراکز صادر شود.

همچنین پیشنهادی دیگری برای اصلاح ساختار پردیس های خودگردان از سوی وزارت علوم مطرح است که براساس آن دوره های آموزشی پردیس های خودگردان دانشگاه ها باید با همکاری یک دانشگاه خارجی اجرا شود.

درحال حاضر همچنان درخصوص پردیس های خودگردان دانشگاه ها نظرات متفاوت در وزارت علوم و آموزش عالی کشور وجود دارد و قرار است طی چند آیین نامه مباحث مربوط به پردیس های خودگردان تصویب شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

41 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرشید
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۶ ب٫ظ

با سام
بنده دانشجوی دکتری برق پردیس یکی از دانشگاههای دولتی هستم. ترم گذشته هر سه درس به صورت مشترک با دانشجویان روزانه برگزار شد و نحوه ارزشیابی، تکالیف، پروژه، امتحان و حضور در کلاس برای هر ۱۱ دانشوی حاضر در کلاس ( ۶ نفر روزانه، ۳ نفر شبانه و ۲ نفر پردیس) کاملا یکسان بود که بنده در دو درس نمره اول و در یک درس بافاصله ۰.۲۵ نمره دوم شدم نفر دوم پردیس هم توانست دروسش را با موفقیت بگذراند در حالی که یکی از دانشویان شبانه مشروط شد. حال چگونه دوستان فکر میکنند که تفاوت زیادی به لحاظ علمی بین دانشجوی پردیس و روزانه وجود دارد؟

کنکوری
خرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۶:۲۸ ب٫ظ

سلام
من امروز که نتایج اومده فهمیدم خیلی رتبه ام برای شبانه بالاست میخواستم بپرسم شما از رتبه معماری برای پردیس ها خبر ندارین؟

مهدی
خرداد ۱۷, ۱۳۹۵ ۰:۵۴ ق٫ظ

دوستان اکثراً از اعتبار صحبت می کنید، در اعتبارش که حرفی نیست، صحبت بر سر ارزش داخلی یا خارجی اون هستش. لطفاً دوستانی که سابقه شخصی دارند ذکر کنن، مثلاً برای استخدام شرکت های مطرح بین المللی یا پذیرش دانشگاه های خارجی چه وضعیتی داره.

محمد
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۵ ۱:۰۹ ق٫ظ

برادرم دانشجوی دکتری پردیس است هیچ تفاوتی بین دانشجوی روزانه و پردیس به لحاظ استاد در این مقطع نیست فقط دانشجو های پردیس بایستی شهریه بپردازند.

آیسان
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۵ ۸:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

شرمنده ایشون جایی تدریس میکنن؟از لحاظ کاری هم تفاوتی نیست؟

دانشجو
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۵ ۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  آیسان

دوست گرامی در حال حاضر دانشجویان دکتری تمامی دوره های آموزشی شامل روزانه شبانه و پردیس، به دنبال جایی برای تدریس هستند به خصوص روزانه ها، شما اطلاعی از شرایط دوره های آموزشی مطمئنا ندارین!!!

ناامید
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۰:۰۶ ق٫ظ

سلام دوستان هزینه ی هر ترم پردیس در علوم انسانی چند است ؟؟؟؟
ممنون از پاسخ گویی …

آیسان
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  ناامید

سلام.من هزینه رشته برق و پرسیدم گفت کلا ۸ ترم روی هم ۵۶ میلیون درمیاد

فرشید
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۰:۰۰ ق٫ظ

با عرض سلام خدمت تمامی دوستان، بنده فارغ التحصیل کارشناسی ارشد از پردیس یکی از دانشگاههای برتر کشور هستم و با کنکور ارشد سال ۹۲ وارد این دوره شدمف تجربه بنده به این صورته که هر کس در زندگی خودش مسائلی داره که مختص به خودش می باشه و نمیتوان به صورت جزئی گفت که چکار کرد اما میتوان به صورت کلی نکاتی رو بیان کرد که بدرد سایرین هم بخوره، اولین نکته تفاوت در مدرک اعطایی دانشگاه هستش، در مدارک روزانه و شبانه در مقطع ارشد ذکر نمی کنن در چه دوره ای بوده اما در پردیس می نویسند دانشکده پردیس دانشگاه دومین نکته واقعا از لحاظ اساتید فرق هست بین دانشجوی روزانه و شبانه و پردیس، حتی بیان نکنند اما تو رفتارشون میشه دید، نکته سوم هزینه های بسیار بالای این دوره هستش،کار خاصی انجام نمیشه و هزینه های گزافی رو هم می گیرند،که اصلا متناسب با کیفیت آموزش نیست حتی شما در غذاهای سلف تفاوت رو می بینید دانجوی روزانه باید برای یک غذای ساده ۳۰۰ تومن بده اما پردیس کم کم ۴۷۰۰!در مورد استعداد درخشان امسال برید آگهی های دانشگاههای دولتی رو بخونید، قبول ندارند فارغ التحصیلان پردیس،ظاهرا منعی برای هیئت علمی نیست قانونا، ولی مسلما تفاوت نگاه هست،توصیه بنده به دوستان اینه اگر شاغل هستید و فرصت درس خواندن برای کنکور ندارید و مشکل هزینه ندارید برید پردیس، اما دوستانی که میخوان درس بخونن،اگر واقعا میتونید،توانایی دارید حتما کنکور بدید، حتما روزانه هم قبول بشید، سخته ولی شدنیه اما اگر به هر دلیلی می خواید… ادامه نظر»

پدرام به فرشید
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۲:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  فرشید

درود بر شما آقا فرشید . بهترین توضیحات رو دادید ، طورى که دیگر ابهامى باقى نماند .

آیسان
فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ ۸:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  فرشید

ممنونم از راهنمایی خوبتون.لااقل امیدوار شدم اگه رزومه ام خوب باشه به پردیس بودنم گیر نمیدن.

علی به فرشید
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۵ ۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  آیسان

هیچ تفاوتی میان استاد که مهمترین فاکتور اعتبار مدرک است بین پردیس و روزانه نیست
فقط تفاوت در دادن شهریه توسط دانشجویان پردیس است.

سیا
فروردین ۳۰, ۱۳۹۵ ۱:۴۶ ب٫ظ

هیچ محدودیت قانونی برای تدریس با مدرک پردیس وجود نداره.کسی که رزومه کامل و قوی داشته باشه و لیاقت تدریس رو داشته باشه به صرف داشتن مدرک از پردیس،هرگز حذفش نمی کنن.مطمئن باشید

alireza
فروردین ۳۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۷ ق٫ظ

سلام دوستان من دکتری پردیس تهران می خونم کلا ۳ نفریم اساتیدمون هم از بهترین اساتید دانشگاه تهران هستند و استاد تمام هستن من ارشدم را دانشگاه آزاد خوندم اصلا قابل مقایسه نیست و حداقل نمی گن مجوز دار نیست

آیسان
فروردین ۳۰, ۱۳۹۵ ۹:۱۶ ق٫ظ

عزیزان من رتبه ام فک میکنم به پردیس برسه من انگیزه ام از در س خوندن تدریس هستش الان کلا با شنیدن بعضی حرفا نا امید شدم یعنی اگه از پردس مدرک بگیرم نمیتونم جایی تدریس کنم؟تو رو خدا اگه میدونید راهنماییم کنید

علی
فروردین ۳۰, ۱۳۹۵ ۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  آیسان

اگر به امید هیات علمی شدن قصد گرفتن دکتر دارید باید بدانید که امید زیادی برای روزانه هم نیست و فکر نکنم فرقی بین روزانه و شبانه و پردیس باشد ولی دانشگاه آزاد بخصوص مدارک غیر مجاز به هیچ وجه نروید زیرا هیچ جایی برای استخدام اعتباری ندارد چه رسد به هیات علمی شدن.

به علی
فروردین ۳۰, ۱۳۹۵ ۷:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دانشگاه آزاد تمام هیئت علمی هاشو از فارغ التحصیل های خودش جذب کرده و جذب میکنه ! البته کار بسیار درست و پسندیده ای انجام میده وقتیکه دانشگاه های دولتی برای پذیرش ارشد و دکتری بدون آزمون و با آزمون ، فارغ التحصیل های خودشونو پذیرش میکنن !!!!!

امیدوار
فروردین ۲۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۹ ب٫ظ

اگر قصد شما هیت علمی شدن در دانشگاه ها است شانش بسیار کمی با مدرک پردیس دارید بهتر است دانشگاه ازاد دکتری را بگیرید. حداقل در دانشگاه ازاد هیت علمی میشوید.ولی اگر بر حسب علاقه یا ارتقا شغلی میخونید پردیس بهتر از دانشگاه ازاد است.

حسن
فروردین ۳۰, ۱۳۹۵ ۴:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  امیدوار

شک نکنید هرگز مدرک آزاد به پای مدارک دانشگاه های دولتی(روزانه شبانه پردیس و پیام نور نمی رسد حداقل دارای مجوز و کلاسها با اساتید برجسته و تعداد حداکثر ۵ نفر و در موارد معدودی ۷ نفر تشکیل می شود.

محمد
فروردین ۲۹, ۱۳۹۵ ۸:۳۲ ب٫ظ

دوستان یا الان اگر پردیس و پیام نور بتونیم بریم امتحان اختصاصی دانشگاه رو دارند یا نه؟
ممنون میشم راهنمایی کنید

sara
فروردین ۲۹, ۱۳۹۵ ۷:۳۵ ب٫ظ

سلام عزیزان ، امیدوارم هر کسی در راه علم تلاش میکنه نتیجشو ببینه و موفق باشه
متأسفانه دید خوبی مردم نسبت به پردیس ندارند ، تو نظرات همین سایت خوندم یکی از بچه ها گفته بود مصاحبه کاری رفته بودم ، داخل اتاق مصاحبه که شدم داشتن در مورد نفر قبل از من که ازش مصاحبه کرده بودن صحبت میکردن ، میگفتن همه چیزش خوب بود ،حیف که مدرکش پردیس بود.
خواهر منم کارشناسی ارشد دو سال قبل پردیس کاشان قبول شد ، یکی از اساتید دوره کارشناسی گفته بود نرو ، بشین برای سال بعد بخون ، خوند و روزانه دولتی ، دانشگاه کارشناسیش قبول شد .
واقعا نمیدونم چرا همچین دیدی وجود داره نسبت به پردیس .

پدرام
فروردین ۲۹, ۱۳۹۵ ۵:۳۹ ب٫ظ

به نظر من اگر هدفتون تدریس و استادیار شدن باشه دانشگاه آزاد بهتر هست، چون حداقل به عنوان استادیار هیئت علمى دانشگاه آزاد میشید ، اما با مدرک پردیس نه استادیار دانشگاه دولتى میشید و نه آزاد . هر چند به ظاهر منعى وجود نداره اما در عمل کرسى به شما نمیرسه و دیگران بر شما ارجح تر خواهند بود . ولى اگر دنبال استفاده از اساتید نمونه در مقطع دکترى هستید ، و کیفیت آموزش در مقطع دکترى براتون مهم هست ، پردیس دولتى گزینه بهترى خواهد بود چرا که به جز واحدهاى تهران دانشگاه آزاد ، بقیه واحدهاى دانشگاه آزاد اساتیدى درحد مقطع دکترى براى تدریس ندارند.

پردیس
فروردین ۲۹, ۱۳۹۵ ۲:۵۵ ب٫ظ

به امیر
بله شما در سامانه جذب هیت علمی هیچ کجا بندی نخواهید دید که اصولا نوع دوره رو از شما سوال کنه یا بمرسه مثلا دوره پردیس یا شبانه مجاز به ثبت نام نیستن.
موفق باشین انشاالله

پردیس
فروردین ۲۹, ۱۳۹۵ ۲:۵۳ ب٫ظ

ببینید دوست عزیز هر دانشگاهی که کلا با کیفیت هست مطمئن باشید که هم روزانه هم شبانه هم پردیس و هر دوره دیگه ای هم باشه در اون دانشگاه با کیفیت خواهد بود و هد دانشگاهی که کلا کیفیت نداره حتما نه روزانه اون کیفیت خواهد داشت و نه شبانه و پردیس اون.یک مثال می زنم مثلا شما اگر از کارخونه بنز بخواین ماشین با کیفیت پراید تولید کنه حتی با بالاترین سودها هم باشه هیچ وقت کارخونه بنز زیر بار این کار نخواهد رفت به خاطر اعتبار و کیفیت خوبش.دانشگاههو هم همینه.وقتی دانشگاهی با کیفیته همه چیزش با کیفیت خواهد بود و به تبع اون دوره پردیسش هم.
امیدوارم همه موفق باشید

مهندس
فروردین ۲۹, ۱۳۹۵ ۴:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  پردیس

کاملا مخالفم دوست عزیز، بعضی از دانشگاه ها تحصیل در پردیسشان و تحصیل در روزانه انها خیلی فرق داره، این مطلبو همین چند وقت اخیر معاون وزیر علوم گفت که در حال حاضر کیفیت در پردیس دانشگاهها مخصوصا از نظر امکانات دانشگاه در سطح پایینی قرار دارد و تازه هنوز میخوان یه فکری به حالش بکنند. واقعیت اینه که پردیس دانشگاهها یک منبع درامدی خوبی برای دانشگاههای سراسری شده و اکثر اساتید به وجود پردیس ها اعتراض دارن یکی از دلایل اینه که استادی که برای تدریس به پردیس میره حقوقی در حد یک فرد حق التدریسی میدن، اینو از زبون خود استاد راهنمام شنیدم

پردیس
فروردین ۲۹, ۱۳۹۵ ۵:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس

خوب این چیزها که گفتین چه ربطی به کیفیت اموزشی دوره داره؟اینها یک سری مشکلات اجرایی و سخت افزاری هست که تو هر کاری وجود داره و باید رفع بشه.استاد همون استاده چه تو کلاس روزانه چه کلاس پردیس.حالا از پردیس کم حقوق می گیره و اعتراض هم می کنه خوب درسته و به حق و حتما به اعتراضش رسیدگی می شه و خواهد شد.ولی اینکه چون حقوق استاد پردیس کمه پس بگیم دوره پردیس سطحش پایینه و ارزش مدرکش کمتره…خودتون هم حتما قبول می کنید که این استدلال منطقی نیست دوست عزیزم

سپهر
فروردین ۲۹, ۱۳۹۵ ۲:۲۳ ب٫ظ

سلام
تا اونحا که من خبر دارم در پردیس کیش فرقش با روزانه در این است که شما بدون ازمون و فقط با تواتایى پرداخت شهریه و در ضمن ثبت نام به راحتى مورد پذیرش قرار میگیرید
و بین دوستانم چند نفرى فقط ثبت نام کردن بدون مقاله و سطح علمى الان مشغول تحصیل هستند

الهام
فروردین ۲۹, ۱۳۹۵ ۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سپهر

سلام با احترام به شما جناب سپهر
اصلا چنین چیزی درست نیست من سال ۹۴ با آزمون سراسری و مصاحبه علمی و آزمون تخصصی روز مصاحبه قبول شدم(۵ مقاله علمی پژوهشی، یدونه ISI، سه سال تدریس و دو طرح پژوهشی ) ورودیهای من هم با همین آزمون پذیرفته شدن

پردیس
فروردین ۲۹, ۱۳۹۵ ۵:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سپهر

اولین دوره بله روش پذیرش اینجور بود که فرمودین.ولی خیلی وقته که روش پذیرش با کنکور هست.یعنی مثلا نفر ۲۰۰۰ برای دوره شبانه پذیرش می شه و نفر ۲۰۰۱ یا ۲۰۰۲ برای دوره پردیس

امیر
فروردین ۲۹, ۱۳۹۵ ۲:۰۹ ب٫ظ

با مدرک پردیس میشه عضوهییت علمی شد؟ میشه استاد شد؟

مهندسی آی تی
فروردین ۲۹, ۱۳۹۵ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

الان دوستم با مدرک دانشجوی دکتری پردیس کیش شریف هییت علمی شده همه جا هم درس میده داور کنفرانس ها هم هست

زهرا
فروردین ۲۹, ۱۳۹۵ ۱:۵۵ ب٫ظ

من الان ترم یک دکتری پردیس کیش تهران هستم، نمیدونم خوشحال باشم یا ناراحت ، از بس که هر دفعه یچیزی میگن بجای اینکه فکرم به درسم باشه توو فکر انصراف هستم، تازه معلومم نیست قبول کنن

الهام
فروردین ۲۹, ۱۳۹۵ ۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

خانم زهرا بنظرم وقتی وارد شدی باید تلاشت رو بکنی که یاد بگیری وگرنه اساتید همون اساتید دانشگاه تهرانند

محمد
فروردین ۲۹, ۱۳۹۵ ۸:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
خانم زهرا ببخشید میگم ولی اگر انصراف بدید اشتباهه. من ارشد و کارشناسی رو دانشگاه پیام نور خوندم و الان امتحان دادم مجاز شدم تا ببینم چی پیش میاد. اینکه میگن پردیس بده اشتباهه دقیقا همین رو برای ما پیام نوری های بدبخت هم میگن و نمیدونن چطور امتحان میدیم با چه سوالاتی بدون استاد و نمره کلاسی و همه نمرات ۱۰ هفتم. آیا این سخت تر از دوره های دیگه نیست؟
اینکه بد باشه یا خوب بستگی به خود دانشجو داره.
من همین پیام نور که انقدر خودم هم دارم میگم سخته با ۶ ترم لیسانس گرفتم و ۳ ترم ارشد.
خوب بودن یا نبودن رو خودمون مشخص میکنیم.
تو همین پیام نور که انقدر زدن تو سرش من ۳۲ مقاله از انواع isi, isc, scopus در خارج از کشور چاپ کردم و در انواع همایش های بین الملل هم شرکت داشتم اینکه بده یا خوبه رزومه من گویای این واقعیته.

سهیلا
مرداد ۳۰, ۱۳۹۸ ۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

ببخشید به سوال داشتم. من شنیدم برای تغییر دوره پردیس به روزانه اگر در کنکور قبول بشم باید شهریه کامل ترم های باقی مانده پرداخت بشه. درسته؟

امیر
فروردین ۲۹, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۹ ب٫ظ

اینا باید مدرک پردیس رو هم تراز روزانه قرار بدن و گرنه بی عدالتی میشه .. ضمنا دیگ میخوان دکترا تز طریق ازمون نباشه همش دست دانشگا ها میشه

پردیس
فروردین ۲۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۵ ق٫ظ

تمام عالم و ادم هم می بینن که چقدر کلاسهای پردیس با نظم و جدیت درست مانند کلاسهای روزانه برگزار می شه و اساتید جدی هستن.نشون به این نشون که از ۶ نفر هم کلاسهای ما ۴ نفرشون به دلیل عدم توانایی و ۲ ترم مشروطی اخراج شدن.کسی شوخی نداره این پردیسه یا فلانه.پایان نامه ها هم که واقعا در حد روزانه بلکه بالاتر.درست با همون استانداردها.من خودم نزدیک یک سال برای پایان نامه زحمت کشیدم و دوستی دارم که هنوز بعد دو ترم داره رو پایان نامه کار می کنه.تنها فرقش اینه که دانشجوی پردیس خودش پول تحصیلش رو می ده که اینم عرض کردم نه تنها بد نیست خوب هم هست.برای روزانه و شبانه مثلا تا رتبه ۱۵۰۰ قبول می شن و رتبه قبولی پردیس هم ۱۶۰۰ هست.پس دید منفی نداشته باشید و مطمئن باشید که کاملا معتبر هسا

پردیس
فروردین ۲۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  پردیس

عدد ۴ اشتباه تایپی شد.از ۶ همکلاسی ۲ نفر اخراج شدن و ۴ نفر به پایان نامه رسیدیم

پردیس
فروردین ۲۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

بلاتکلیف نباش عزیزم
بنده با مدرک پردیس دارم تو دانشگاه تدریس می کنم و پارسال برای استعداد درخشان چند دانشگاه هم رفتم و هیچ جا نگفتن چرا مدرک پردیس داری.مدرکی که خود وزارت علوم داده و بالاش اسم و ارم وزارت علوم هست کسی نمی تونه ایراد بگیره ازش.در پذیرش دانشگاههای خارجی هم اتفاقا اونا به کسی که برای تحصیلش هزینه پرداخت کرده با احترام بیشتر نگاه می کنن و استدلالشون اینه که این از بورس و پول دولتی برای درس خوندن استفاده نکرده و خودش هزینه تحصیلش رو داده.پس نگران نباشید

دریا
فروردین ۲۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

سلام
دوباره حرف و حدیث در مورد پردیس!! توروخدا تکلیف این پردیس رو هرچه زودتر روشن کنید واقعا بلاتکلیفی تا کی؟! ما هنوز نمیدونیم مدرک پردیس معتبر هست یا نه؟ اونایی که پردیس خوندن تکلیفشون چیه؟
از آزمون سنجش باشه که بهتره، حداقل اعتبارش در حد سراسری بالا میاد، این همه هزینه آخرش بلاتکلیف