طراحی دوره‌های دکتری میان‌رشته‌ای علوم سیاسی

رئیس کارگروه شورای تحول و ارتقای علوم انسانی از قرار گرفتن طراحی دوره‌های دکتری میان‌رشته‌ای علوم سیاسی در دستور کار کارگروه خبر داد.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر خرمشاد از تصمیم‌گیری در مورد دوره‌های دکتری میان‌رشته‌ای به عنوان یکی از دستور کارهای سال گذشته کارگروه علوم سیاسی شورای تحول نام برد و گفت: پیش از این بحث طراحی دوره‌های دکتری میان‌رشته‌ای بینابین علوم سیاسی و سایر رشته‌های علوم اجتماعی در پژوهشکده مطالعات فرهنگی اجتماعی وزارت علوم مطرح شده و بررسی‌هایی نیز در این خصوص صورت گرفته بود.

وی افزود: در سال گذشته مقرر شد که با مبنا قرار گرفتن همان بررسی‌ها و لیستی که از این رشته‌ها تهیه شده، به اضافه پیشنهادات جدید که ممکن است در این خصوص مطرح شود به این موضوع ورود کنیم.

رئیس کارگروه علوم سیاسی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی هدف از راه‌اندازی این رشته‌ها را مواردی همچون کاربردی کردن علوم سیاسی، مسئله محور کردن ذهن فارغ التحصیلان این رشته و توانمند شدن آنها برای پرداختن به مشکلات عینی جامعه در حوزه علم سیاست عنوان و اظهار امیدواری کرد که پس از اتمام مباحث مربوط به دوره کارشناسی تا نیمه نخست امسال، کارگروه علوم سیاسی به تعیین تکلیف دوره دکتری و سپس دوره کارشناسی ارشد بپردازد.

رئیس کارگروه علوم سیاسی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی همچنین با اشاره به برخی تقاضاهای ارائه شده به کارگروه از سوی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و تصویب دو برنامه دکتری و یک برنامه کارشناسی ارشد در سال گذشته، گفت: در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری علاوه بر مواردی که ممکن است از سوی خود کارگروه طراحی، تصویب و ابلاغ شود، پیشنهادات دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نیز می‌تواند به کارگروه ارائه شود و مورد بررسی قرار گرفته، تصویب و اجرا شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مرسدس
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۵ ۱:۴۰ ب٫ظ

ای داد بیداد… یه فکر به حال خود علوم سیاسی ها کتید …. میان رشته ای برای اینه که خود اساتید بهونه داشته باشن تدریس کنن وگرنه کجا به علوم سیاسی ها احازه میدن به مسایل عینی جامعه بپردازن که الان میان رشته ایشم کردن…. عوض تصمیم گیری برا اینده بی سراجام علوم سیاسیا این کارا رو میکنننن