اطلاعیه سنجش در خصوص مراحل ارزیابی دانشگاه ها در آزمون دکتری 1395

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مدارک مورد نیاز و جداول حدنصاب تراز پذیرش دکتری 95 در دانشگاه های مختلف از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

به گزارش پی اچ دی تست ، اطلاعیه سازمان سنجش درباره انتشار کارنامه علمی حاوی نتیجه انتخاب رشته داوطلبان برای شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی دانشگاه ها در آزمون ورودی دوره دکتری  نیمه متمرکز سال 1395 به شرح ذیل می باشد:

پیرو اطلاعیه مورخ 5/2/1395، بدین‌وسیله به اطلاع داوطلبانی که براساس کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال 1395 مجاز به انتخاب رشته گردیده و اولویت‌های انتخابی خود را در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان ثبت نموده‌اند، می‌رساند کارنامه نتیجه علمی داوطلبان بر اساس حدنصاب تعین شده از سوی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در رشته‌های انتخابی آنان از پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل مشاهده می‌باشد. لذا داوطلبانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم می‌باشند، می­ توانند با توجه به نکات زیر و براساس برنامه زمانی دانشگاه مربوط، با همراه داشتن مدارک لازم مطابق با مندرجات اطلاعیه هر یک از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (اطلاعیه دانشگاهها در لینکهای ذیل این اطلاعیه قابل دریافت است) درمراحل ارزیابی تخصصی شرکت نمایند.

1- منحصراً داوطلبانی می‌توانند نسبت به مراجعه به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای انجام ارزیابی تخصصی اقدام نمایند که کدرشته محل مربوطه را در فرم انتخاب رشته خود درج نموده و حد نصاب نمره تراز نهایی ارسالی توسط دانشگاه ها را مطابق کارنامه کسب کرده باشند.

2- داوطلبانی که براساس کارنامه منتشره در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در کدرشته محل‌های انتخابی (اعم از روزانه، نوبت دوم، پیام‌نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و بورسیه اعزام به خارج از کشور) دارای حدنصاب نمره علمی لازم می‌باشند، لازم است قبل از مراجعه برای مراحل ارزیابی تخصصی به اطلاعیه دانشگاه ذیربط (در ذیل همین اطلاعیه) و همچنین وب سایت دانشگاه ذیربط مراجعه و براساس آن در مراحل ارزیابی تخصصی دانشگاه مربوط شرکت نمایند.
تذکر مهم: باتوجه به اینکه دراین مرحله نتیجه انتخاب رشته داوطلبان براساس حدنصاب اعلامی از طرف دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مشخص شده است. لذا به هیچ عنوان به تقاضاهایی که در رابطه با افزایش کدرشته محل جدید و یا تقاضای انتخاب رشته واصل گردد ترتیب اثر داده نخواهد شد و داوطلبان در این­ خصوص تقاضایی ارائه ندهند.

3- آن‌ دسته از داوطلبانی که در مرحله ارزیابی تخصصی شرکت و در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون دوره دکتری (Ph.D) نیمه ­متمرکز سال 1395 (اعم از دوره­ های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیر انتفاعی و یا پردیس خودگردان) قرار گیرند، مجاز به ثبت‌نام و شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سال 95 (در صورت وجود) و همچنین آزمون دکتری سال 1396 نخواهند بود.

4- با توجه به اعلام دفتر گسترش آموزش عالی یا مکاتبات واصله از موسسات آموزش عالی، تغییراتی در ظرفیت های بعضی ازکدرشته‌محل ها صورت گرفته است که پذیرش نهایی توسط دانشگاه با توجه به ظرفیت نهایی صورت خواهد گرفت.
تبصره: کدرشته محل 4419 (رشته مهندسی منابع آب) از مجموعه امتحانی کد 2406 (مهندسی آب و هواشناسی کشاورزی)، در دوره بورس اعزام به خارج دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ردیف رشته‌های مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته حذف شده و در آن پذیرش دانشجو صورت نخواهد گرفت.

5- به اطلاع آن‌دسته از داوطلبان رشته امتحانی الهیات (کد 2113) که در گرایش مدرسی معارف اسلامی حدنصاب لازم را کسب نموده‌اند، می‌رساند؛ از آنجا که شرط ورود داوطلبان متقاضی در کدرشته امتحانی مذکور به دانشگاه، علاوه بر کسب نمره علمی لازم توسط دانشگاه مربوط، احراز شرایط عمومی رشته مدرسی معارف اسلامی و نتیجه مصاحبه‌ای که توسط معاونت امور دفاتر،اساتید و مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها انجام خواهد شد، می‌باشد، لذا این‌دسته از داوطلبان لازم است علاوه بر دارا بودن شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون مذکور (دفترچه شماره 1)، پس از اعلام قبولی در مرحله ارزیابی تخصصی توسط دانشگاه و ارائه فرم تعهد، در زمان مقرر (محدوده زمانی 12/5/95 لغایت 20/5/95) برای طی مراحل پذیرش به سایت معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان (به نشانی www.asatid.org) مراجعه و ضمن ثبت‌نام در این سامانه، منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوی معاونت مذکور باشند. بدیهی است عدم ثبت‌نام در این سامانه به منزله انصراف از تحصیل در این رشته تلقی می‌گردد. در پایان لازم به ذکر است که درصورت قبولی (مشروط) فرد در دانشگاه، چنانچه نتیجه بررسی صلاحیت داوطلب از سوی معاونت فوق‌الذکر به صورت منفی اعلام گردد، قبولی مشروط وی در دانشگاه مربوط لغو خواهد شد.

6- کلیه داوطلبانی که انتخاب رشته نموده‌اند، وضعیت علمی آنها در کارنامه در هریک از کدرشته‌محل‌های انتخابی منعکس گردیده است، چنانچه داوطلبان درخصوص کارنامه نتایج انتخاب رشته سوالاتی داشته باشند، لازم است حداکثر تا تاریخ 20/2/95 منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت سازمان تقاضای خود را ارسال نمایند. به تقاضاهایی که به نحو دیگری و یا بعد از تاریخ فوق ارسال گردد، پاسخ داده نخواهد شد.

7- نظر به اینکه پذیرش نهایی براساس نمره مرحله ارزیابی تخصصی و نتیجه بررسی‌ صلاحیت‌های عمومی صورت می‌گیرد، لذا آن دسته از داوطلبانی که بر اساس حدنصاب تعیین شده دانشگاه‌ها و مؤسسات به آن دانشگاه‌ها مراجعه نموده و پس از مرحله ارزیابی تخصصی، واجد شرایط هر یک از دانشگاه‌ها و مؤسسات قرار می‌گیرند، به عنوان پذیرفته شده مشروط تلقی می شوند و لذا لازم است از تاریخ 12/5/95 لغایت 28/5/95 برای انجام بررسی صلاحیت‌های عمومی، نسبت به واریز مبلغ 290000 (دویست و نود هزار) ریال از طریق پرداخت الکترونیک در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان عمل نموده و سپس نسبت به تکمیل فرم مشخصات بررسی صلاحیت‌های عمومی مندرج در آن پایگاه اطلاع‌رسانی اقدام و آن را از طریق سیستم اینترنتی به سازمان ارسال و کد پیگیری مربوط را دریافت نمایند. بدیهی است داوطلبانی که در این خصوص اقدام نکنند، از مراحل گزینش نهایی حذف خواهند شد.

8- نتیجه نهایی پذیرفته‌شدگان توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اعلام خواهد شد.

مدارک لازم که داوطلبان دارای حدنصاب می‌بایست همراه خود داشته باشند:

1- اصل مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) یا کارنامه ریز نمرات.
تبصره – داوطلبانی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی‌ارشد و یا دکتری حرفه‌ای بوده و حداکثر تا تاریخ 31/6/95 فارغ‌التحصیل می‌شوند (اصل گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک مطابق فرم مندرج در صفحه 23 دفترچه راهنمای شرکت در آزمون مذکور و یا فرم مندرج در صفحه 91 دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی).

2- اصل مدرک کارشناسی (لیسانس) یا کارنامه ریز نمرات.

تبصره 1- آن‌دسته از داوطلبانی که فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته می‌باشند علاوه بر اصل مدرک کارشناسی ناپیوسته می‌بایست اصل مدرک کاردانی را نیز ارائه نمایند.
تبصره 2 – کسانی که به دلائلی قادر به ارائه اصل مدرک یا مدارک‌ مندرج در بندهای 1 و 2 فوق نمی‌باشند، لازم است اصل گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک را به همراه داشته باشند.

3- اصل شناسنامه ویا کارت ملی برای تطبیق مشخصات شناسنامه‌ای معرفی شده با مشخصات اطلاعات ارسالی­از سوی این سازمان.

4- اصل گواهی مبنی بر اینکه عضو هیات علمی «رسمی- قطعی» و یا «رسمی- آزمایشی» تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری بوده که به تأیید بالاترین مقام مسئول نیز رسیده باشد، برای آن‌دسته از افرادی که از امتیاز مربی در این آزمون استفاده نموده‌اند.

5- کلیه مستندات مربوط به­ سوابق ­علمی، آموزشی­ و­پژوهشی و تحقیقاتی مطابق مندرجات­ اطلاعیه دانشگاه ها وموسسات آموزش عالی.

تذکر مهم :
داوطلبان گرامی، درصورت مشاهده همزمانی آزمون کتبی یا مصاحبه در برخی از کدرشته محل های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، از طریق مراجعه به سایت دانشگاه های مربوطه از تغییرات احتمالی برنامه زمانی آنها اطلاع حاصل نمایند.

 

پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامیدریافت فایل اطلاعیه
 پژوهشکده هواشناسیدریافت فایل اطلاعیه
 پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزلهدریافت فایل اطلاعیه
 پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمیدریافت فایل اطلاعیه
پژوهشگاه دانش های بنیادیدریافت فایل اطلاعیه
پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی – تهراندریافت فایل اطلاعیه
پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایراندریافت فایل اطلاعیه
پژوهشگاه صنعت نفت دریافت فایل اطلاعیه
پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی دریافت فایل اطلاعیه
پژوهشکده علوم و صنایع غذایی – مشهد دریافت فایل اطلاعیه
پژوهشگاه علوم و فنّاوری اطلاعات ایران دریافت فایل اطلاعیه
پژوهشگاه هوا فضادریافت فایل اطلاعیه
پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فنّاوریدریافت فایل اطلاعیه
پژوهشگاه مواد و انرژی – مشکین دشت کرجدریافت فایل اطلاعیه
دانشکده اطلاعاتهماهنگی های لازم از طریق دانشگاه صورت می پذیرد
 دانشگاه اراکدریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه ارومیهدریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه اصفهاندریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه الزهرا(س) (ویژه خواهران) – تهراندریافت فایل اطلاعیه
 دانشگاه امام صادق (ع )دریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه ایلامدریافت فایل اطلاعیه
 دانشگاه بجنورددریافت فایل اطلاعیه
 دانشگاه بنابدریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه بوعلی سینا – همدان دریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه بیرجنددریافت فایل اطلاعیه
 دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره ) – قزوین دریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه تبریزدریافت فایل اطلاعیه
 دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فنّاوری پیشرفته کرمان دریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی – تهران دریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه تربیت مدرسدریافت فایل اطلاعیه
 دانشگاه تفرشدریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه تهراندریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه جامع امام حسین (ع ) – تهران دریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه حکیم سبزواری – سبزواردریافت فایل اطلاعیه
 دانشگاه خلیج فارس – بوشهردریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه خوارزمی – تهراندریافت فایل اطلاعیه
 دانشگاه دامغان دریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه رازی – کرمانشاهدریافت فایل اطلاعیه
 دانشگاه زابل دریافت فایل اطلاعیه
 دانشگاه زنجاندریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه سلمان فارسی – کازروندریافت فایل اطلاعیه
 دانشگاه سمناندریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه سیستان و بلوچستان – زاهدان دریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه شاهد – تهران دریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه صنعتی شاهرود دریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه شهرکرد دریافت فایل اطلاعیه
 دانشگاه شهید باهنر – کرماندریافت فایل اطلاعیه
 دانشگاه شهید بهشتی – تهراندریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه شهید چمران – اهوازدریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه شهید مدنی آذربایجان – تبریزدریافت فایل اطلاعیه
 دانشگاه شهید مطهری- تهراندریافت فایل اطلاعیه
 دانشگاه شیراز دریافت فایل اطلاعیه
 دانشگاه صنعت نفتدریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه صنعتی ارومیهدریافت فایل اطلاعیه
 دانشگاه صنعتی اصفهاندریافت فایل اطلاعیه
 دانشگاه صنعتی امیرکبیر – تهراندریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه صنعتی بابلدریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه صنعتی بیرجنددریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی – تهراندریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه صنعتی سهند – تبریزدریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه صنعتی شریف – تهراندریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه صنعتی شیرازدریافت فایل اطلاعیه
 دانشگاه صنعتی مالک اشتردریافت فایل اطلاعیه
 دانشگاه علامه طباطبایی – تهراندریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه علم و صنعت ایران – تهراندریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه علوم انتظامی امین – نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران دریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهاردریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری دریافت فایل راهنما
دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی رامین – ملاثانی اهوازدریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساریدریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگاندریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم – سازمان اوقاف و امور خیریه – قمدریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهردریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه فردوسی مشهددریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه قمدریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه کاشاندریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه کردستان – سنندجدریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه کوثر (ویژه خواهران) – بجنورددریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه گلستان – گرگاندریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه گیلان – رشتدریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه لرستان – خرم آباددریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه مازندران – بابلسردریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه محقق اردبیلی – اردبیل دریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه غیر انتفاعی مذاهب اسلامی دریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه مراغه دریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه ملایردریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه هرمزگان – بندر عباسدریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه هنر اسلامی تبریز دریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه هنر اصفهاندریافت فایل اطلاعیه
 دانشگاه هنردریافت فایل اطلاعیه
 دانشگاه ولی عصر(عج) – رفسنجاندریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه یاسوجدریافت فایل اطلاعیه
 دانشگاه یزددریافت فایل اطلاعیه
سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایراندریافت فایل اطلاعیه
 دانشگاه آیت اله حایری – میبددریافت فایل اطلاعیه
 دانشگاه گنبددریافت فایل اطلاعیه
مجتمع آموزش عالی گناباددریافت فایل اطلاعیه
 مرکز تحصیلات تکمیلی در علوم پایه – زنجاندریافت فایل اطلاعیه
 موسسه پژوهشی علوم و فنّاوری رنگ و پوشش – تهراندریافت فایل اطلاعیه
موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی دریافت فایل اطلاعیه
مجتمع آموزش عالی فاطمیه نهاوند (ویژه خواهران)دریافت فایل اطلاعیه
پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران – کرجدریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه پیام نوردریافت فایل اطلاعیه
دانشکده غیر انتفاعی اصول الدیندریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه غیر انتفاعی ادیان و مذاهب – قمدریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه غیر انتفاعی باقرالعلوم(ع ) – قمدریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه غیر انتفاعی شمال – آمل دریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه غیر انتفاعی شیخ بهایی – اصفهاندریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه غیر انتفاعی علم و فرهنگ – تهراندریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه غیر انتفاعی علوم و فنون مازندران – بابلدریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه غیر انتفاعی قرآن وحدیث – قمدریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه غیر انتفاعی مفید – قمدریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه غیر انتفاعی امیر المومنین(ع) – اهوازدریافت فایل اطلاعیه
موسسه غیر انتفاعی خاتم – تهراندریافت فایل اطلاعیه
دانشگاه غیر انتفاعی صنعتی سجاد – مشهددریافت فایل اطلاعیه
 دانشگاه غیر انتفاعی عدالتدریافت فایل اطلاعیه