پذیرش دکتری بدون آزمون فقط از طریق آیین نامه استعداد درخشان

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس سازمان امور دانشجویـان از نحوه پذیرش بدون آزمون دانشجویان در مقطع دکتـری دانشگاه ها خبر داد و اعلام کـرد: این شیوه پذیرش تنها از طریق آیین نامه استعدادهای درخشان دانشگاه ها مجاز است.

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره پذیرش دانشجو بدون آزمون در دانشگاه‌ها گفت: براساس آیین نامه‌ای که چندین سال است اجرا و پیگیری می‌شود دانش آموختگان با معدل بالای کارشناسی یا کارشناسی ارشد در صورت داشتن دیگر شرایط می توانند بدون آزمون در برخی دانشگاه‌ها پذیرش شوند.

 وی با اشاره به آیین نامه استعداد درخشان اظهار داشت: 10 درصد دانش آموختگان مستعد کارشناسی برای مقطع کارشناسی ارشد و 10 درصد دانش آموختگان مستعد کارشناسی ارشد برای دکتری می توانند در دانشگاه‌ بدون آزمون پذیرش بگیرند. البته در مقطع ارشد به دکتری علاوه بر شرط معدل، تعداد مقالات، سوابق تحصیلی و تجربی هم ملاک قرار می گیرد.

 صدیقی افزود: بنابراین دانشگاه‌های دولتی در مقاطع ذکر شده جز بر اساس آیین نامه استعداد درخشان نمی توانند دانشجویی را بدون آزمون پذیرش کنند.

 رییس سازمان امور دانشجویان درباره پذیرش بدون آزمون دانشگاه های آزاد و پیام نور عنوان کرد: این دو دانشگاه بر اساس شرایط خود نسبت به پذیرش بدون آزمون می توانند اقدام کنند همچنان که دانشگاه پیام نور با طرحی به نام فراگیر سال‌ها این کار را انجام می دهد.

 وی با بیان این که داوطلبان با شرکت در آزمون دکتری، فرایند مصاحبه و آزمون کتبی دانشگاه ها می توانند به این مقطع راه یابند، یادآور شد: در صورتی که دانشگاهی بدون در نظر گرفتن آیین نامه استعداد درخشان دانشجویی بپذیرید، قطعاً توسط دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم پیگیری می‌شود تا دانشجویی به غیر از مسیر تعریف شده قانونی وارد دانشگاه نشود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

63 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ساراجون
خرداد ۵, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۶ ق٫ظ

من معدل ارشدم ۱۷.۵۳ ومعدل کارشناسیمم ۱۵.۸۵ و با همترازی بعضی از دانشگاهها رو میتونم بدون کنکور برم ولی بنظرم معدل کارشناسی خیلی مهمتره تا معدل ارشد این یه واقعیته و باید بپذیریم.

معدل
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۵ ۹:۴۸ ب٫ظ

درسته معدل کارشناسی هم مهمه ولی این انصاف نیست ک برای همخ رشته ها ی معدل اعلام کنن بعضی رشته خب سختن معدل ۱۵تو این رشته ها برابر معدل ۱۷تو رشته های دیگست توروخدا اعتراض کنید اینطور ی انصاف نیست…

الهام خانوم
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۵ ۸:۲۵ ق٫ظ

سلام دوستان.ببخشید کسی میتونه راهنمایی کنه تبدیل بایان نامه به کتابی که این موسسات باحدودهشتصد تومن انجام میدن جه قدر اعتبار داره.ایا واقعا روز مصاحبه باهاش ۲۲ امتیاز کتابو میدن؟؟البته من هنوز فرصت نکردم از تو بایان نامه ام مقاله ام دربیارم.اما دارم مینویسم.ممنون میشم جواب بدید.

آرام
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۵ ۹:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  الهام خانوم

سلام. حتی اگر مقدور باشه کار خیلی زشتیه. چون به این کار تالیف کتاب نمیگن. اگه اینجوری باشه یعنی به عدد دانشجوهای تحصیلات تکمیلی مولف کتاب وجود داره. ضمنا امتیاز کتاب ۲۲ نیست و ۴ امتیازه، اونم تقسیم بر تعداد مولف ها میشه.

آرام
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  آرام

ببخشید ۸ امتیازه و تقسیم بر تعداد مولف میشه

معدل
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۵ ۹:۳۵ ب٫ظ

یکی ب داد ما برسه آخه این شرط معدل کارشناسیرو براچی گذاشتن حداقل ی تبصره براش لحاظ کنن.آخه مگه انصافه معدل همه رشته ها رو برابر اعلام کنن مثلا علوم پایرو باهنرو…

علم و صنعت
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  معدل

حق با شماست. کارشناسی باید اهمیتش کمرنگ تر بشه

سینا
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۵ ۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  علم و صنعت

دوست عزیز چرا باید معدل کارشناسی کم رنگ بشه؟
کل دانش یک فرد بستگی به مقطع کارشناسی داره! و در کل مقطع ارشد و دکتری تحصیلات تکمیلی هستند و بیشتر جنبه ی پژوهشی دارند! شما حتی اگر قصد اپلای کردن داشته باشید و بخواهید برید یه دانشگاه معتبر خارجی درس بخونید، معدل لیسانس خیلی مهمتر از دوره ی ارشد ارزیابی میشه.

دوست
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۵ ۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  سینا

جناب شاید کسی به رشته کارشناسیش علاقه چندانی نداشته و ارشد تغییر رشته داده و همه مولفه هاش در ارشد عالی هست.دلیلی نمیشه که بخوان اینقدر رو کارشناسی مانور بدن

صادشین
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۵ ۸:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  علم و صنعت

اتفاقا معدل کارشناسی مهمتره چون
۱- جامعه اماری کارشناسی بیشتره،اکثر رشته های ارشد فوقش تا ۱۲ نفر باشنولی کارشناسی ها به ۴۰ نفر هم می رسن
۲- این معدل مربوط به ۱۳۰ تا ۱۴۰ واحده و مربوط در صورتی که معدل ارشد مال فوقش ۳۲ واحده
۳- احتمال پارتی بازی سر نمره دادن تو دوران کارشناسی کمتره. من خودم تو ارشدم قربانی تبعیض بین خودمو بچه هایی که کارشناسیونو دانشجوی اساتیدم بودن ، شدم.
۴- کارشناسی بیشتر جنبه اموزشی داره و ارشد بیشتر جنبه پژوهشی داره که دانشجو تو مقاله دادنها باید خودشو نشون بده و او کارشناسی باید با معدل خودشو نشون بده.

با این همه دلیل محکم بی عدالتیه که معدل کارشناسی و ارشد به یه میزان برا دکترا لحاظ بشه، به نظر من که تاثیر معدل ارشد باید خیلی کمتر از معدل کارشناسی باشه یا اصلا نباشه ،من تعجب میکنم که بعضیها میگن باید تاثیر کارشناسی کم رنگ بشه !!!!!!

حالا چون خودتون معدل کارشناسیتون کم شده بفرمایید که باید تاثیرش کم رنگ بشه

ی منتظر
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  صادشین

سلام و خسته نباشین.
همانطوری که قید کردین معدل ارشد متناسب با واحدهاش و متعاقبا معدل کارشناسی هم متناسب با واحدهاش رنگ گرفته که درست هم گرفته.
شایان ذکر است که
در همه مقاطع تبعیض وجود داره و تخلفات فراوان من جمله تقلب در کارشناسی بعلت دانشجویان زیاد، زیاد هستش.
و نگران نباشین شما باید بببین دانشگاه مقصد چه قوانینی رو اعلام کرده و خواهد کرد
موفق باشین

مژگان
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۵ ۷:۵۸ ب٫ظ

ببخشید کسی هست که شیراز ثبت نام کرده باشه ؟؟؟ چرا همه در مورد شناسه پرداخت حرف می زنن؟؟؟ من فقط پولو برای مصاحبه واریز کردم و مدارکمو آپلود کردم ….کاری دیگه هم باید انجام بدیم؟؟؟؟

م شیمی
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۵ ۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  مژگان

منم که چند روز پیش ثبت نام کردم هیج احتیاجی به وارد کردن شناسه پرداخت نداشتم و هم پرداختم و هم مدارکم در سامانه «قبول» اعلام شدند.

کمک فورررررررررررررررررررررری، لطفا کمکم کنید
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۵ ۲:۵۷ ب٫ظ

سلام دوستان
من فردا دانشگاه تهران در رشته آلودگی های محیط زیست و در دانشکده منابع طبیعی کرج آزمون کتبی دارم ولی نمیدونم ساعت چنده، و کجاست.
لطفا اگر کسی میدونه کمکم کنه یا حداقل از کدوم لینک متوجه شم؟ برام بفرسته چون هر چی نگاه میکنم چیزی نمی بینم. بسیار متشکرم

ایرانی سواااال مهمممم
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۵ ۲:۱۷ ب٫ظ

سلام
پس قضیه جذب بدون آزمون دانشجوی نمونه کشوری به چه شکله ؟ چرا که در آیین نامه استعداد درخشان اشاره ای به ان نشده

............سامانه عیم و صنعت
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۵ ۱:۱۱ ب٫ظ

دوستان وقتی گواهی ثبت نام رو میاره و میگه که ثبت نام شما انجام شده، این مرحله آخره؟
چون اون توضیحاتی که میاره برای پرینت من تو صفحه خودم نمیبینم و با همان ترتیبی که گفته ارسال به چاپ رو ندارم اما خودم پرینت این صفحه رو میتونم بگیرم. این مرحله آخر کاره؟؟؟؟؟؟
لطفا بگین بدونم تموم شده؟
چون باز میتونم برگردم و اصلاح کنم. میگم شاید یه مرحله ای مونده.
پاسخ دادن

بدون آزمون
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

و البته میشه گفت با در نظر گرفتن نظرات همه دوستان باید این را هم اضافه کنیم که بالاخره قراره مدرک دکترى بگیریم و اونم بدون آزمون… شاید کسى که این آیین نامه را گذاشته سختگیرى کرده دلیلش این بوده که کسى که میخاد بدون آزمون بیاد یه جورایى همه شرایط را داشته باشه هم معدل خوب در دو مقطع قبلى هم رزومه خوب و قوى و هم اینکه زیاد از فارغ التحصیلىش نگذشته باشه… به هر حال امیدواریم به همه این حرفا کسایى بتونند از این فرصت بدون آزمون استفاده کنند که واقعا همه شرایط را داشته باشند و حق استعداد درخشان را اونم در مقطعى مثل دکترى ادا کنند

سردرگم
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۷ ب٫ظ

سلام دوستان. واسه مصاحبه باید حتما اصل مدرک کارشناسی و ارشدو داشته باشیم. من هنوز تسویه نکردم. فقط ریز نمراتو گرفتم. به نظرتون قبول میکنن؟؟؟

خدا خودت پشتیبان ما باش.
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم

بله قبول می کنند

شهلا
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۵ ۳:۰۵ ق٫ظ

سلام.من تموم شرایط رو دارم ولی متاسفانه از زمان فارغ التحصیلیم ۴سال میگذره و از اینکه این یه شرط رو ندارم خیلی ناراحتم.ای کاش میشد تو این یه شرطم تجدید نظر میشد.

سما
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۰ ب٫ظ

بچه ها مدت زمانی که از فارغ التحصیلی گذشته، پس الان برای هردانشگاهی متغیره؟ یعنی دیگه قطعی نیس که حتما دوسال باشه؟؟

بدون آزمون
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۸:۵۵ ب٫ظ

خیلى از دانشگاهها و اساتید این شرط معدل کارشناسى را قبول ندارند… اى بابا حالا طرف به هر دلیلى کارشناسى معدل خوبى نداره نسیاید که تا ابد باهاش بسوزه… خیلى ها در ارشد جبران میکنند و معدل خوبى هم میارن ولى خب چه فایده؟؟؟ اى بابا طرف زندانى هم باشه اگه بعد یه مدت حسن رفتار داشته باشه براش تخفیف در نظر میگیرن ولى با این شرط معدل کارشناسى اصلا پیشرفتى هم در ارشد باشه نادیده گرفته میشه… چه خوب بود اصلاحش میکردن

............
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۹:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  بدون آزمون

کاملا موافقم. باید یه تبصره ای قائل بشن برای افرادی که معدل کارشناسی خوبی ندارن ولی در ارشد جبران کرده ان. کسی که سوابق پژوهشی و معدل ارشد خوبی داره باید بتونه از این امتیاز استفاده کنه

دانشجو
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  ............

اگر اینطوره
یه تبصره هم بذارن برای اونهاکه معدل کارشناسی شون بالاست اما ارشدشون چند صدم کم داره…البته رزومه خوبی هم دارن :)
هرکسی میخواد یه تبصره ای متناسب با شرایط خودش اضافه بشه!

............
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

کسی که معدل کارشناسی بالایی داره ازش استفاده کرده و برای ارشد بدون آزمون رفته. این منطقی نیست برای ارشد معدل کم رو قبول کنن.

دانشجو
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۵ ۵:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  ............

خیر من با کنکور رفتم ارشد
اما ارشد استادراهنمام فوت شد و نتونستم معدل بالایی بیارم به دلایلی…
اگر قراره تبصره بذارن برای شرط دوسال و اون رو لغو کنند، خب برای شرایط خاص من هم یه فکری بکنند!

msrtt
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  ............

منم موافقم ی تبصره ای برای معدل کارشناسی بزارن ک کسایی ک تو ارشد سوابق پژوهشی خوبی دارن مثلا تعداد مقالات بیستر میتونن شرکت کنن.معدل کارشناسیم ۱۵ ولی ارشد ۱۸.۳۰و سه تا مقاله آی اس آیدارم نمره پایاننامم ۲۰آخه این انصافه….

سعید
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  بدون آزمون

بقیه میتونن با ازمون شایستگی خودشونو ثابت کنن هرچند که ثابت شده اونهایی که با ازمون میان قویترن الان ما توکلاسمون یه استعداد داریم فقط صرف اینکه رابطش با استاد راهنما خوب بوده برش داشته با یکی دو تا مقاله ابکی و ازین مقاله ها که اسم همدیگرو میزنن داخلش

دانشجو
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۵ ۵:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

قبول دارم
خیلیایی که معدل بالا دارند بچه درسخون هستند فقط
و بعضا آدم های پری نیستند

سینا
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۵ ۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  بدون آزمون

نفرمائید دوست عزیز، اتفاقا اساتید (دانشگاه تهران) به معدل لیسانس توجه بیشتری دارند، دلیل مطالبی که فرمودید این هستش که در مقطع لیسانس معدل پایینی دارید و نمیتونید از استعداد درخشان استفاده کنید.

بخش عمده‌ی واحدهای تخصصی گذرانده شما، در مقطع لیسانس هستش و ارشد صرفا یه دوره‌ی پژوهشی هستش که یه تعداد کم (۲۵) واحد هم به صورت تکمیلی پاس می‌کنید.شما ۱۴۰ واحد تو لیسانس پاس می‌کنید، این اصلا قابل قیاس با ۲۵ واحد (صرفا تکمیلی) دوره ی فوق، نیست

به نظر شخص من، که هم در لیسانس اول بودم هم در ارشد (دانشگاه تهران) اول بوده‌ام، معدل لیسانس حتی مهمتر از فوق هستش، بالاخره باید بین کسانی که در مقطع لیسانس معدل بالایی دارند با بقیه تفاوتی باشد یا نه؟

دانشجو
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۵ ۶:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  سینا

بنظر من شرط معدل لیسانس بایذ ۱۷ باشه و ارشد ۱۶
لیسانس مهمتره :)
شرط دو سال هم خوبه

توصیه نامه
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۸:۴۹ ب٫ظ

می شه در مورد توصیه نامه یکم توضیح بدین؟دانشگاه فردوسی تو ندارک ثبت نامش توصیه نامه نمی خواست. آیا باید هممون توصیه نامه را در مصاحبه همراه داشته باشیم؟چه جوری واسه گرفتنش باید اقدام کرد؟

بهار
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  توصیه نامه

اگر از همون دانشگاه نیستین از اساتید ارشدتون بخواهید که توصیه نامه رو براتون بنویسند. در کل اینکار باید از طرف اساتید دوره کارشناسی ارشد به دانشگاه مربوطه انجام بشه.

حسن
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۵:۲۸ ب٫ظ

سلام کسی دانشگاه خلیج فارس بوشهر موفق شده ثبت نام کنه من مدارکم ارسال نمیشه

nasim
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۵:۱۱ ب٫ظ

سلام کسی دانشگاه شیراز ثبت نام کرده است؟ منظور از شناسه پرداخت چیه؟

آیدا
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۶:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  nasim

همون لحطه که پول رو فرستادین تو یه کادر کوچیک ابی شاسش هست

مژگان
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۷:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  آیدا

ببخشید آیدا خانم وقتی که ثبت نام انجام شد کدی یا شماره ای بهمون نمی دن که به عنوان سند دستمون باشه؟؟؟؟؟؟؟

سلولی مولکولی
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  مژگان

دوستاااااان شناسه پرداخت چی میشه؟؟
لطفااا

انصافا جواب بدید
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۷:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  nasim

خانوم نسیم منم همین مشکل رو دارم. نمیدونم منظورش چیه. ایمیل دادم هنوز جواب ندادن. تا شنبه هم فرصت داره شیراز

نیلوفر
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۴:۵۰ ب٫ظ

ببخشید تو فرم شماره یک منظور از نمایه برای قسمت مقاله یعنی چی؟

بهار
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۵:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  نیلوفر

نمایه های مورد تایید وزارت علوم شامل
ISI
ISC
Scopus

نیاز فوری
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۳:۲۸ ب٫ظ

میشه یه نمونه معرفی نامه انگلیسی بذارین …

بهار
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۶:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  نیاز فوری

قسمتی که نقطه چین اول و سوم اسم شخص نوشته بشه و نقطه چین دوم درباره پذیرش در فلان دانشگاه. ضمایر سوم شخص رو حتما چک کنید.
Dear Sirs,
I am glad to be able to write most warmly in
support of ……’s application for the ….. your university.
During her studies, ….. proved herself to
be an outstanding student. Her ideas are original
and exciting, and she carries them through – her MSc
thesis was an excellent piece of work. She is a
pleasant, hard-working and reliable person and I can
recommend her without any reservations.
Yours faithfully

کمک
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۳:۰۳ ب٫ظ

میشه نمونه معرفی به انگلیسی بزارید دوستان لطفا

دانشجو
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۱:۵۲ ب٫ظ

من کسایی رو می شناسم که توی رشته ی فیزیک در صنعتی اصفهان و امیرکبیر و شریف بدون دارا بودن شرایط استعداد درخشان قبول شدند. پس سنجش کی می خواد بررسی کنه ؟
خنده داره واقعا.

سما
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۴:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

یعنی مثلا چه شرایطی نداشتن؟

احد
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۱:۴۰ ب٫ظ

تو اطلاعیه استعداد درخشان دانشگاه امیر کبیر شرط معدل لیسانس وجود نداشت و من ثبت نام کردم و مدارک فرستادم، ۹۵ هزار تومان پول که با پست پیشتاز شد ۱۱۱۰۰۰ تومان، الان چه اتفاقی می افته خدا میدونه، هر کی واسه خودش یه آییین نامه میده، هر کی یه حرفی میزنه، گناه دانشجو چیه این وسط؟

علم و صنعت
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۵:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  احد

خوب ببینین تو خود آیین نامه هم نوشتن که دانشگاهها هم میتونن تا حدی آیین نامه رو تغییر بدن. الان خیلی دانشگاههای دیگه معدل کارشناسی رو ۱۶ نگرفتن و ۱۵ یا ۱۵/۵۰ در نظر گرفتن… چه عیبی داره؟ این درست نیست که برای معدل کارشناسی انقدر مهم در نظر بگیرن. دانشگاهها هم با کسب اجازه از وزارت علوم این آیین نامه ها رو تعریف کردن. میدونم که میگم.

mmm
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  احد

یکی مثل امیرکبیر شرط معدل کارشناسی نداره اما یکی هم مثل شریف شرط کارشناسیش ۱۷ هست!

نسیم
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۵ ۲:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  احد

اره خدایی خیلی هزینه شد. الان امیرکبیر درمورد امتیاز ۶۰چیزی نگفته و من واقعا نگرانم که نکنه حالا که سنجش اینو گفته بخوان سختگیری کنن.اینا باید توی اطلاعیشون میگفتن:(

............
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  نسیم

نه شما نگران این قضیه نباشین. پارسال که امتیاز ۷۰ بوده اینا اومدن یه دانشجویی رو بدون هیچگونه سوابق پژوهشی قبول کردن.

نسیم
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  ............

ان شاءالله که امسالم به این موضوع گیر ندن.

سحر
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۱:۲۹ ب٫ظ

سلام دوستان میشه یه نمونه معرفی به انگلیسی بزارید با راهنمایی کنید از کجا دانلودش کنم مرسی

سوال مهم
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

قسمت آخر فرم شماره یک درمورد اسم اساتید و زمینه مورد علاقه براى پایان نامه است.این جدول اجباریه؟ من باید چى بنویسم؟ لطفا طریقه امضا کردن رو هم بگید

سحر
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  سوال مهم

باید حتما پرش کنید بعدش پرینت بگیرید امضا کنید اسکنش کنید بفرستید موفق باشید

سوال مهم
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

ممنون

Hdr
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  سوال مهم

سلام میتونید امضا تون رو اسکن کنید. و بذارید کنار فرم. بنویسید علاقه تون رو بهتره. اما خوب این قسمت خودش یه دو هفته زمان میبره اما بنویسید یه چیزایی بهتر تا خالی باشه

سوال مهم
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  Hdr

ممنون

سهند
اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۵ ۲:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  سوال مهم

قسمت مربوط به استاد اجباری نیست یا بهتره بگم بیشتر مربوط می شه به افرادی که در دانشگاه مقط ارشدشون ادامه می دن

maryam
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۶ ق٫ظ

سلام

دوستان کسی از استعداد درخشان مدارکش برای تربیت مدرس تایید شده؟ هنوز تاریخ دقیق مصاحبه اعلام نشده فقط گفتن ۱۹ تا ۲۱!

mmm
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۵ ق٫ظ

واقعا من نمیدونم الان کجای این آیین نامه نوشته حداقل معدل کارشناسی باید ۱۷ باشه! دانشگاه شریف داره با این شرط دانشجوی استعداد درخشان میگیره. الان چقدر هم نظارت که میشه به این قضیه.

فاطمه
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

چرا دانشگاهها شرایط هم ترازی معدل رو درنظر نمی گیرند؟؟
انصاف نیست که معدل دانشگاه های برتر هم یک در نظر گرفته بشه!

بهار
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

در بعضی دانشگاهها برای دانشگاههای برتر ضریب بیشتر از یک در نظر گرفتن.