لزوم تغییر نحوه پذیرش دکتری پژوهش محور در علوم انسانی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دانشگاه علامه طباطبایی به دنبال تجدید نظر در فرآیند پذیرش دانشجویان دکتری پژوهش محور حوزه علوم انسانی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون پژوهشی دانشگاه علامه گفت: این دانشگاه از وزارت علوم خواهان تجدید نظر در فرآیند پذیرش دانشجویان دکتری پژوهش محور در حوزه های علوم انسانی است.

شجاع احمدوند در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: در قانون پذیرش دانشجوی دکتری پژوهش محور که توسط وزارت علوم تصویب شده است استاد باید دارای طرح پژوهشی باشد تا بتواند دانشجو جذب کند این قانون برای حوزه های فنی و مهندسی قابل اجرا است اما در رشته های علوم انسانی معنایی ندارد.

وی افزود: در حوزه علوم انسانی کدام دستگاه اجرایی ابتدا طرح پژوهشی به اساتید ارائه می کند که براساس آن بتوان دانشجو پذیرش کرد.

ایشان خاطرنشان کرد: بنابراین باید برای رشته های علوم انسانی و دانشگاهی مانند دانشگاه علامه که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می کند  تخفیف هایی در خصوص نحوه پذیرش دانشجو در دوره های دکتری پژوهش محور از سوی وزارت علوم ارائه شود.

احمد وند گفت: باید شرایطی ایجاد شود تا ما بتوانیم از طریق دستگاه های اجرایی که متقاضی دوره های دکتری پژوهش محور در این دانشگاه هستند و از طریق سنجش های علمی زیر نظر سازمان سنجش دانشجو پذیرش کنیم و بعد از آن دانشجویان را در پروژه های پژوهشی وارد کنیم.

معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: ما خواهان این هستیم که تجدید نظری صورت گیرد و در ویرایش های بعدی آیین نامه پذیرش دانشجوی دکتری پژوهش محور در خصوص نحوه پذیرش در رشته های علوم انسانی اصلاحیه هایی شود.

کیفیت مطلوب دوره های دکتری پژوهش محور دانشگاه علامه

معاون پژهشی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دوره های دکتری پژوهش محور این دانشگاه جزء دوره های با کیفیت کشور است.

احمدوند خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در گذشته پذیرش در دوره های دکتری پژوهش محور بدون قواعد بوده و برخی از دوره ها دقیق بررسی نشده بود بنابراین وزارت علوم نگران است اما ما به وزارت علوم اعلام کردیم که در صورت تغییر روش پذیرش دانشجویان دکتری پژوهش محور در رشته های علوم انسانی سخت گیری های لازم برای پذیرش اجرا خواهد شد.

وی عنوان کرد: درحال حاضر دانشگاه علامه طباطبایی شیوه نامه هایی برای پذیرش دانشجویان دکتری پژوهش محور دارد که دانشجویان با گذراندن شرایط خاص علمی قادر به فارغ التحصیلی هستند.

معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: ما تاکید داریم که در رشته های علوم انسانی دانشجو نظام مند وارد دوره های دکتری پژوهش محور شود و متخصص و سختگیرانه از این رشته ها فارغ التحصیل شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
طاهره رضایی
فروردین ۲۶, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۴ ب٫ظ

ولی اگر راست بگن و پیگیری کنن این پژوهش محور تو رشته های علوم انسانی خیلی خوب میشه
هم شهریه نمیدیم هم کسائی که مهارت تو کارهای پژوهشی دارن میتونن برن دکتری بخونن

zahra
خرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۸:۳۲ ب٫ظ

سلام دوستان. آیا قبولی کسی که بهش از دانشگاهی برای دادن تعهد زنگ میزنن و میگن قبول شدی ،قطعی هست یا نه ؟ لطفا جواب بدین.

میترا حقوق
خرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۵ ب٫ظ

ینی چه دانشگاه بی در و پیکری بود این علامه
واسه مصاحبه کتبی و شفاهی دوبار هزینه جدا گرفت بماند.
روز مصاحبه شفاهی همه رو ریختن تو حیاط زیر آفتاب.
نفر به نفر صدا می زدن و هرنفرو چهل دقیقه نگه میداشتن و تو رشته من که حقوق بود همه درسایی که آزمون کتبی گرفته بودن رو دوباره میپرسیدن
به ظهر که رسید گفتن بهمون تذکر دادن روند مصاحبه خیلی طولانیه و کوتاهش کنید و از منی که عصر رفتم فقط زبان و مدنی اونم یه سوال پرسیدن که جواب دادم و چون رتبه ام یه رقمی بود و رزومه ام قوی و دانشگاه قبلمم تهران و بهشتی بود به قبولی امیدوار بودم
اما انگار قبول هم نشدم
از اون مصاحبه معلوم میشه این روند صوری بوده و قبولی بر اساس رابطه اس

Mr Razi
خرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۰ ب٫ظ

به نظر من وزارت علوم نباید به دانشگاه علامه چنین اجازه ای بده .
اونم بعد بی عدالتی ها و اعتراضاتی که دانشجوها به نحوه عملکرد این دانشگاه داشتن

خسته
خرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۲:۴۹ ب٫ظ

از دست این وزارت علمو عاصی شدیم.
هر روز ی چی عوض میشه
یه روز درصد تاثیر نمره کتبی
یه روز ضریب تاثیر معدل کتبی
یه روز منابع آزمون
یه روز حوزه رشته تحصیلی
یه روز تعریف عدالت اموزشی یه روز……………………………….

مبهم
خرداد ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۳ ب٫ظ

اول روال مصاحبه ها و نحوه پذیرش توی دانشگاه خودتون رو اصلاح کنید بعدش دنبال فرعیات باشید.