واگذاری 15 رشته وزارت علوم به وزارت بهداشت

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

اسامی رشته های واگذار شده به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در گفتگو با مهر، از واگذاری مسئولیت برخی رشته های مشترک میان دو وزارتخانه علوم و بهداشت، به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

دکتر حمید اکبری افزود: پیش از این حدود ۲۴ رشته مشترک میان وزارت علوم و وزارت بهداشت وجود داشت که مسئولیت آنها محل اختلاف بود.

وی گفت: وزیر بهداشت پیشنهاد داده بود که انجام کلیه امور مربوط به آموزش گرایش های مرتبط با سلامت رشته مقاطع تحصیلی مختلف به صورت متمرکز در وزارت بهداشت صورت گیرد که رئیس جمهور آن را تایید و ابلاغ کرد.

وی افزود: از جمله این رشته ها روانشناسی بالینی بود که این اتفاق افتاد و به وزارت بهداشت واگذار شد.

اکبری خاطرنشان کرد: از جمله رشته هایی که به وزارت بهداشت واگذار شد شامل روانشناسی بالینی، روانشناسی سلامت، روانشناسی خانواده، علوم ورزشی، ورزش درمانی، خدمات سلامت و بهورزی، دارویاری، سلامت یاری، تغذیه ورزشی، مراقبت از زنان، مراقبت طبی از سالمندان، مشاوره ژنتیک، ماساژدرمانی، بهداشت روان و مشاوره ورزشی، کایروپراکتیک است.

وی یادآور شد: همه این رشته ها برای آموزش نیاز به فیلد آموزشی دارند و اگر در جای دیگری آموزش ببیند، فرد آموزش لازم مرتبط با سلامت نمی بیند و در مجموع به سلامت جامعه صدمه می زند.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: بر اساس اسناد بالادستی کلیه امور مربوط به آموزش، پژوهش و پیشگیری در سلامت بر عهده وزارت بهداشت است.

وی یادآور شد: متقابل هم به وزارت علوم اعلام کردیم که رشته های مهندسی پزشکی و مهندسی بیمارستانی را به آنها واگذار کرده ایم.

به گزارش مهر، آخرین نامه صادره مربوط به پیشنهاد وزیر بهداشت مبتنی بر گرفتن رشته های روانشناسی بالینی، سلامت و خانواده درمانی در ۱۹ خردادماه ۹۵ از دفتر ریاست جمهوری به دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری کشور فرستاده شده است.

در این نامه، رئیس جمهور خطاب به وزیر علوم تاکید کرده است: «همه رشته های مرتبط به سلامت باید در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متمرکز باشد. »

ثبت‌نام
باخبرم کن!

114 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زهرا نافه بوستان
بهمن ۱, ۱۴۰۱ ۶:۵۵ ب٫ظ

سلام من در رشته تغذیه ورزشی وزارت علوم هستم در مقطع ارشد و ترم ۳ هستم خیلی خوشحال هستم که این رشته رفته زیر نظر وزارت بهداشت چون من لیسانس ام هم تغذیه ورزشی می باشد خواستم ببینم با این تصمیم آبا نظام به ما هم تعلق میگیره ..ممنون میشم پاسخگو باشید ..قابل توجه اینکه در لیسانس این رشته زیر گروه وزارت بهداشت بود در موقع ثبت نام …امیدوارم جواب مثبت بهم بدهید …چون من در دفترچه وزارت بهداشت امسال هم دیدم که این رشته به طور مجزا آمد زیر گروه علوم تغذیه شد .من شخصا حاضرم برای دادن نظام اگر می‌خواهند برایمان طرح هم بگذارند قبول میکنم …

عاطی
دی ۲۲, ۱۳۹۹ ۲:۰۲ ب٫ظ

سلام خیلی در حق این رشته داره ظلم میشه….بیاید ی فکری ب حال ما بکنید اخه کسی ک درسش ضعیفه و میره تربیت بدنی نهایت تا کارشناسی بتونه ادامه بده ارشد سختیهای خودشو داره من ب شخصه با معدل ۱۹ونیم وارد این رشته شدم…
اخه چرا یک فردی ک فیزیولوژی ورزشی خونده نباید بتونه در ازمون پزشکی ورزشی دکترا شرکت کنه مگه چی کم داره؟؟؟فردی ک پیش دانشگاهیه و سال اخر میخونه میاد میشه دکتر!!!میگید خب اموزش میبینه…خب ماهم از ارشد لاقل بذارید بتونیم ارشد فیزیوتراپی یا از دکترا بتونیم دکترای پزشکی ورزشی شرکت کنیم…چرا در حق ما اجحاف میشه من الان دارم با موشها کار میکنم و مباحث پزشکی با ورزشی تلفیق شده و از دبیرستان هم خودم ورزش کردم هم اسیبهاشو میشناسم هم همه چیز…چرانباید بتونم ی کار در این حیطه داشته باشم

زهره
تیر ۳, ۱۳۹۹ ۶:۱۷ ب٫ظ

ایاتربیت بدنی و علوم ورزشی همون پزشکی ورزشی

عاطی
دی ۲۲, ۱۳۹۹ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

خیر

زهره
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۹ ق٫ظ

ورودی سال ۸۸هستم

زهره
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۹ ۷:۵۵ ب٫ظ

سلام من کارشناس تربیت بدنی و علوم ورزشی فارغالتحصیل سال۹۳هستم ایاجزوزارت بهداشتم یاوزارت علوم دانشگاه پیام نور?

مصطفی
آبان ۷, ۱۳۹۷ ۹:۵۳ ب٫ظ

با سلام میخواستم بدونم آسیبها حرکت شناسی به وزارت بهداشت منتقل شده ی ن

رحیم
آذر ۵, ۱۳۹۶ ۷:۱۰ ب٫ظ

سلام من لیسانسی بیوشیمی هستم می خواهم بدونم می تونم در کدارم شرکت کار کنم مرسی لطفا منو راهنمایی کنید

س
آذر ۵, ۱۳۹۶ ۴:۲۳ ب٫ظ

سلام . من خیلی از کامنتا تعجب میکنم دوستان اگر اینقدر به بحث درمان و داشتن مطب علاقه مند بودن چرا از ابتدا پزشکی نخوندن . فکر کردید چون مباحثی از فیزیولوژی رو خوندین مریض بایستی بیاد پیش شما ! چند واحد پاتولوژی و بیماری خوندین که حالا ادعای درمان و مطب دارید. حتی در بحث آسیب های ورزشی الان در مقطع فوق لیسانس دوستان فیزیوتراپیست ورزشی هستند که حداقل بیماری ها رو میشناسن . متاسفانه اشکال ما همینه اگه هرکسی حیطه کار و وظایفشو بدونه آشوب بازار نمیشه .

عاطی
دی ۲۲, ۱۳۹۹ ۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  س

شما بیا کتابای ما ارشدای فیزیولوژی ورزشی رو بخون بعد صحبت های قلمبه سلمبه کن دوست عزیز رشته مارو زیر سوال میبری
همه کتابهای ما با پرستاریها و غیره یکیه انقدری ک ما ورزشکارارو میشناسیم و اسیب هاشونو این طفل هایی ک میرن رشته فیزیوتراپی ورزشی رو مفت مفت میخونن نمیشناسن ما نخواستیم مریض بیاد زیردستمون لاقل بهمون اجازه بدن دکترای پزشکی ورزشی شرکت کنیم

مهسا
اسفند ۲۷, ۱۳۹۵ ۸:۲۶ ب٫ظ

سلام؛ببخشید دوستان میخواستم بدونم من که ارشد بازاریابی ورزشی دارم میتونم برای دکتری آسیب شرکت کنم یا نه؟ممنون میشم اگه کسی اطلاع داره راهنماییم کنه

دانشجوی دکتری تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش فیزیولوژی ورزش
خرداد ۱۵, ۱۳۹۶ ۶:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

مشکل این است که تربیت بدنی با هر گرایشی در ایران رشته ضعیفی است و مورد اغماض قرار گرفته همیشه این باور در جامعه رایج بوده که کم سواد ترین بچه هایی که می خواهند فقط مدرک دانشگاهی بگیرند وهیچ رشته ای قبول نمی شوند متقاضیان تربیت بدنی هستند این رشته را به خاطر راحتی انتخاب می کنند و وجدانا هم واقعا شما بین اکثر فارغ التحصیلان مدارج بالای تربیت بدنی از لحاظ سطح علمی و سواد با افرادی که تحصیلات دانشگاهی ندارند فرق انچنانی نمی بینید مگر موارد استثنا، این را کسی می گوید که خودش دانشجوی این رشته است به کامنت های دوستان نگاه کنید حتی حاضر نیستند از عنوان اصلی رشته اشان یعنی تربیت بدنی به خاطر وجهه نه چندان مطلوب ان استفاده کنند خودشان را فیزیولوژیست و دانشجوی فیزیولوژی ورزشی و امثالهم معرفی می کنند در حالی که رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی است یکی دیگر از دوستان از مطب حرف می زند مطب!!! مگر پزشکی است مطب دیگر چیست؟! همه جای دنیا فارغ الاتحصیلان علوم ورزشی یا کار پزوهشی می کنند یا مربی و مدرس می شوند بجای این حرف ها باید درخواست شود امکانات این رشته را بیشتر کنند تا بار علمی فارغ التحصلان بالا رود و وجهه رشته مان در انظار اصلاح شود و متعاقب ان فضای کار برای تدریس و پزوهش برای تمامی فارغ التحصیلان تربیت بدنی محیا شود از خودمان است که اینگونه می شود اول باید این رشته اصلاح بشه بعد مسائل فرعی دیگر ان پیگیری شود.

آوا
شهریور ۲۸, ۱۳۹۶ ۵:۰۰ ق٫ظ

سلام،اگه اینطوره که شما میگید واین نقل و انتقالات برای رشته علوم ورزشی خوب نیست،پس من کلا وارد این رشته نشم رشته کارشناسی علوم ورزشی قبول شدم:( چون برنامه ام این بود واسه ارشد گرایش فیزیولوژی فعالیت بدنی بالینی انتخاب کنم گه اینجوره نخونم وقتمو بیخودی صرف کنم،وقتی مدرک بگیرم وزارت بهداشت قبول نکنه،اصلا این طرح تصویب شده یا در حد گفتگو حدس و گمانِ؟موندم بخونم نخونم چیکار کنم:|

ایمان
بهمن ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۷ ب٫ظ

سلام
من دانشجوی کارشناسی تربیت بدنی هستم.(دانشگاه فرهنگیان)
برای ارشد رشته فیزیولوزی ورزشی و اسیب شناسی ورزرشی خیلی علاقه دارم.زبان هم تقریبا خوبه .
میخواستم ببینم ارشد وزارت بهداشت چیه؟ میتونم این رشته ها رو بخونم؟

نازنین
آذر ۱۳, ۱۳۹۵ ۳:۱۶ ب٫ظ

چرا آخه رشته ی کارشناسی ژنتیک رو جزء وزارت بهداشت قرار نمیدن؟؟؟؟این رشته باید زیر نظر وزارت بهداشت باشه یا بعضی از رشته ها ک هیچ ربطی ب پزشکی و بهداشت و… نداره

نگار
دی ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  نازنین

عزیزم منم موافقم،رشته ای ک سرانجامش پزشکیه و تمام زیر شاخه هاش تویه کارشناسی ارشد و دکترى زیر نظر وزارت بهداشتِ پس چرا نباید خودِ ژنتیک بره زیر نظر وزارت بهداشت،کاش میشد پیگیری میکردن

ماهو
مهر ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۶ ق٫ظ

سلام.
من لیسانس روانشناسی بالینی دارم.
میخواستم بدونم اگر که ارشد بالینی وزارت بهداشت شرکت کنم وبازهم برای کار باید شماره نظام بگیرم؟؟؟

صادق موسی زاده
مهر ۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۴ ب٫ظ

باسلام. از اینکه فیزیولوژی ورزش به وزارت بهداشت ودرمان انتقال یافته بسیار خوشحالم. فقط این انتقال موقعی ارزش پیدا میکنه که مجوز مطب (کلینیک)برای فارغ التحصیلان این رشته داده بشه. انشاالله مثل کشورهای پیشرفته مسعولان به فکر مجوز مطب باشند. خداوند به تمام کسانی که از ته قلبشان دارند به این جوانان و مملکت خدمت میکنند اجر بدهد.به امید روزی که مجوز مطب تصویب بشه تا فیزیولوژیست ها از بیکاری درایند(فارغ التحصیل ارشد فیزیولوژی ورزش)

مهندسی پرتوپزشکی
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۱:۰۹ ق٫ظ

من مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی هسته ای گرایش مهندسی پرتوپزشکی دانشگاه شهید بهشتی قبول شده ام .بازار کار این رشته چطور است ؟ایا در بیمارستان ها و مراکز تصویر برداری و مراکز پزشکی هسته ای برای این رشته و فارغ التحصیلان ان کار است؟ خواهشمندم پاسخ بدهید. چون ما محدودیت زمانی برای ثبت نام داریم.

احسان
مرداد ۲, ۱۳۹۵ ۸:۰۰ ب٫ظ

تصویب شد

فرهاد
مرداد ۲, ۱۳۹۵ ۷:۵۸ ب٫ظ

آقا هادی با چه منبعی صحبت می کنی؟؟؟؟؟؟؟؟

هادی
مرداد ۱, ۱۳۹۵ ۶:۲۸ ب٫ظ

لغو شد واگذاری

دکترای تخصصی فیزیولوژی ورزشی قلب ،عروق وتنفس
تیر ۲۹, ۱۳۹۵ ۷:۵۴ ب٫ظ

سلام به تمام دوستان عزیزم ازاینکه بالاخره حق به حق داررسید خوشحال شدم چون درتمام دنیا این رشته عزیز فیزیولوزی ورزشی زیر نظر وزارت بهداشت بوده والان بعد ازچند سال زیرنظر وزارت بهداشت رفته واقعابه همه مملکت تبریک عرض میکنم به چند دلیل چون که من خودم بیماران زیادی داشتم که با توجه به تجویز برنامه های ورزشی آنها را درمان کردم وبه قول دوستمون دکترای دیگه فقط میگن برو ورزش کن ؟؟؟؟؟آخه چه نوع ورزشی؟؟؟چطور ورزش کنی؟؟؟ چه مدت باشه؟؟؟؟ چند روز درهفته باشه؟؟؟؟؟؟؟؟اگه مشکلات قلبی داره چطور ورزش کنه؟؟؟برای بیماری های دیگه چه نوع وچقدر ورزش کنه؟؟؟؟ووووووو؟؟؟؟درکل واقعارشته های تربیت بدنی بخصوص رشته فیزیولوژی ورزشی باسواد هستندانشاالله که ازعلم این دوستان استفاده بهینه به عمل آیدودر خدمت این مملکت عزیزباشندمتشکرم.

غزل
آبان ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

سلام الان با این تغییری که دادند شخصی مثل شما میتواند کلینیک تاسیس کند؟

حسین
تیر ۲۶, ۱۳۹۵ ۰:۱۳ ق٫ظ

خخخ روانشناسی بالینی رو از علوم انسانی گرفتند اونوقت مهندسی پزشکی رو متقابلا به رشته ریاضی-فنی دادن؟!!

تغذیه ورزشی
تیر ۱۷, ۱۳۹۵ ۲:۱۷ ب٫ظ

با سلام.دوستان عزیزم من خودم لیسانسم رو وزارت بهداشت خوندم و در حال حاضر هم هم دانشجوی تغذیه ورزشی هستم و هم در بیمارستان مشغول بکارم.من به امید اینکه بتونم از وزارت بهداشت جدا بشم ،رفتم و فیزیولوژی ورزشی خوندم تا برای دکترا تربیت بدنی آماده بشم.چقد بد که تمام برنامه ریزها من هدر رفت!وزارت بهداشت اصلا هیچکاری با رشته های پیراپزشکی نداره . فقط و فقط پزشک رو قبول داره و بس.

منتظر
تیر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  تغذیه ورزشی

کی گفته؟؟
اتفاقا خیلیم میرسن به همه
کلا تو دوره دکتری به همه حقوق میدن و تضمین کاری
زنده باد وزارت بهداشت ، کاش یکم وزارت علوم یاد بگیره واقعا

غزل
آبان ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  تغذیه ورزشی

سلام شما در بیمارستان چه کاری انجام میدین؟و فرق شما با کارشناس تغذیه و پزشک تغذیه چیه؟

mahsa
تیر ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

این رشته هایی که به وزارت بهداشت منتقل بشه یعنی این دو سالی که ما ارشد گرفتیم وزارت بهداشت مدارک ما رو که از وزارت علوم گرفتیم فبول نداره . تکلیف ما چی.

mahsa
تیر ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۴ ق٫ظ

سلام دوستان ماهاکه ارشد رشته حرکات اصلاحی گرفتیم وقتمون ۲ سال تلف کردیم میگن وزارت بهداشت رشته ما رو قبول نداره
واقعا مسخره است اساتید این رشته فوق العاده بودند. ما هم بچه های فیزوتراپی میشناسیم که سطح علمی پایین دارن
چ گناهی کردیم هر سال برای ما خواب میبینند مخصوصا طی این دو سال

فیزیوتراپی
تیر ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  mahsa

اساتید رشته تربیت بدنی توی هر مدرکی، به اندازه کارشناسی فیزیوتراپی هم دانشی در حرکت اصلاحی ندارد.

فیزیولوژی ورزش
تیر ۱۵, ۱۳۹۵ ۴:۰۹ ق٫ظ

گزارش خبرگزاری صداوسیما، این سازمان در راستای تحقق اهداف دولت در بخش ورزش کشور و برون‌سپاری وظایف غیرحاکمیتی، تأمین مشارکت سازمان یافته متخصصین علوم ورزشی در انتظام امور حرفه‌ای صاحبان مشاغل ورزشی، ارتقاء و تضمین کیفیت خدمات تخصصی و حرفه‌ای و صیانت از حقوق شهروندان متقاضی خدمات و فعالیت‌های ورزشی با شخصیت حقوقی مستقل، غیردولتی و دارای استقلال مالی تأسیس می‌شود. علاوه بر این، سازمان نظام تخصصی کشور ضمن نمایندگی صنفی از فارغ‌التحصیلان و متخصصان علوم ورزشی، به عنوان نماینده دولت حامی حقوق و منافع طرف تقاضای خدمات تخصصی و مردم در بخش ورزش کشور بوده و از طریق ساماندهی فعالیت‌های حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان علوم ورزشی، از حقوق و منافع طرف عرضه خدمات تخصصی حمایت خواهد کرد. در ادامه، هیأت وزیران به منظور جلوگیری از تغییر کاربری‌های بی‌ضابطه و زمین‌خواری در عرصه‌های جنگلی، مصوبه‌ای را لغو کرد که به موجب آن استفاده از حداکثر ده درصد از تعداد کل قطعات ده هکتاری به منظور ایجاد تأسیسات گردشگری توسط بخش غیردولتی مجاز شمرده بود. این مصوبه در سال ۱۳۹۰ به تصویب هیأت وزیران رسیده بود و علاوه بر مغایرت حکم تغییر کاربری با قوانین جاری، منجر به رواج کاربری‌های بی‌ضابطه و زمین‌خواری در عرصه‌های جنگلی می‌شد. هیأت وزیران همچنین آیین‌نامه اجرایی یک ماده از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با موضوع تشدید مجازات برخی از کالاهای قاچاق مکشوفه را به تصویب رساند. براساس این آیین‌نامه، مواد و فرآورده‌های دارویی اعم از داروها و فرآورده‌های تقویتی، تحریک‌کننده، ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی و دارویی و فرآورده‌های زیستی نظیر سرم و واکسن و… ادامه نظر»

الهه
تیر ۱۳, ۱۳۹۵ ۲:۰۲ ب٫ظ

سلام مهندسی پرتو پزشکی هم باید زیر نظر وزارت بهداشت برود چون زمینه ی کاری در بیمارستانها است اما چون زیرنظر بهداشت نیست بیمارستانه هم نمیگیرد پس تکلیف ماچیست؟

دانشجوی مهندسی پزشکی
تیر ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۸ ب٫ظ

سلام.ینی الان که این اتفاق افتاده چه تفاوتی به وجود اومده؟ینی برامون بهترشده یابدتر؟ازنظر شغلی چی؟

فیزیولوژی ورزش
تیر ۱۲, ۱۳۹۵ ۵:۰۱ ق٫ظ

احتمالا شده که به پزشک مراجعه کرده باشین برای یک نوع بیماری مثلا کبد چرب .خوب پزشک نسخه دارو میده ..برنامه غذایی میده ..و میگه ورزش کنید .ولی نمیگه چه نوع ورزشی انجام بدین ..حجم تمرین چقد باشه شدت تمرین چقد باشه..اینا رو فیزیولوژیست ورزشی تشخیص میده و بس

فیزیولوژی ورزش
تیر ۱۲, ۱۳۹۵ ۴:۴۱ ق٫ظ

و از اونجایی که پزشکان به هیج وجه پیشگیری علاقه ای ندارن بیشتر وارد درمان میشن چه بسا خیلی از بیماری ها بدون دارو و فقط با ورزش قابل درمان است..دقیقا مثله دوستانمون در رشته روانشناسی بالینی که درمان و پیشگیری رو بدونه دارو انجام میدن ..

فیزیولوژی ورزش
تیر ۱۲, ۱۳۹۵ ۴:۳۶ ق٫ظ

کاربرد فیزیولوژی ورزشی در سلامتی بیشتر برای پیشگیری از بیماری هاست ن درمان.مثلا اگه یک بیمار که دچار پوکی استخوان شده چه درمانی می تونه داشته باشه؟((( فقط باید پیشگیری کنه..که بهترین راه پیشگیری تمرینات مقاومتیه..الان یک سوال این تمرینات رو متخصصین فیزیولوژی ورزش باید بدن یا پزشکان..خوب جواب مشخصه .یا یک نمونه دیگه مثلا سندرم متابولیک عموما قابل درمان نیست مثه دیابت .و باز هم بهترین راه ورزش هست و متخصصین فیزیولوژی ورزش اینجا نقش دارن .مطمئن باشید فقط کاربرد این علم برای پیشگیری ن درمان

زهرا
تیر ۱۱, ۱۳۹۵ ۸:۱۸ ب٫ظ

الان یعنی مهندسی پزشکی رشته مشترک شده ؟؟؟!
یعنی هم از تجربی هم از ریاضی می شه رفت ؟

محمد
تیر ۱۱, ۱۳۹۵ ۴:۰۳ ق٫ظ

سلام
ورود رشته های وزارت علوم به بهداشت برای دانشجویان چندان مطلوب نخواهد بود.گرایش های آسیب شناسی و فیزیولوژی ورزشی که بعضا وارد مداخلات درمانی می شوند از مخاطرات سلامت مردم هستند و نمونه هایی که از شکایت ها و گزارشات به وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی رسیده گویای این قضیه می باشد. بخاطر همین محدود کردن این رشته ها و کنترل فارغ التحصیلان این رشته هدف انتقال به وزارت بهداشت می باشد.
چون اصولا وزارت بهداشت به رشته های غیر بالینی اجازه فعالیت نمی دهد.

تربیت بدنی
تیر ۱۱, ۱۳۹۵ ۰:۴۹ ق٫ظ

من نمی دونم چرا دانشجویان و اساتید تربیت بدنی هیچ کاری نمی کنن و بعضی هم بی اطلاع دارن خوشحالی می کنن یه سری به خبرها بزنین و همین کامنت های مه برخی دوستان گذاشته اند رو بخونین متوجه میشین که چه اتفاق وحشتناکی برای دانشجویان و مدرک داری تربیت بدنی داره می افته، الان روانشناس هم اعتراض کردند و به رییس جمهور و وزیر هم نامه زدن ولی انگار تربیت بدنیا خوابن! و بعضی ها هم فکر کردن وزارت علوم دلش به حال ما سوخته و می خواد مفت ومسلم روپوش سفید تن ما کنه! خواهشا کسای که کاری از دستشون میاد یه کاری بکنن.

طوبی
تیر ۱۴, ۱۳۹۵ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  تربیت بدنی

وزارت بهداشت ساماندهی بهتری نسبت به وزارت علوم داره، ظرفیت رشته هاش کنترل شده است، از نظر شغل آینده، وام دانشجویی، حقوق بعد از اشتغال و … اوضاع مناسب تری داره.

فیزیولوژی و.رزشی
تیر ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

سلام . به نظر من اگر این اتفاق انجام بگیره برای دانشجویان دکتری فیزیولوژی ورزشی و تغذیه بسیار خوب و عالی خواهد بود . چون آینده شغلیشون عالی هست.

فیزیولوژی ورزشی
تیر ۱۱, ۱۳۹۵ ۰:۴۲ ق٫ظ

میشه بگید، چه جوری به این نتیحه رسیدید؟ دانشجویان حال حاضر و اونای که مدرک گرفتن دقیقا بیشترین ضرر رو می کنن چون دیگه هیچ کجا اون مدرک رو قبول ندارن، اگر هم اتفاق مثبتی بیفته برا ایندگان خواهد بود!!!!!

sv
تیر ۱۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۰ ق٫ظ

ببین دوست عزیز هیچوقت اینجورى که شما میگى نخواهد شد-مگه الکى اینهایى که مدرک دارن مدرکشون بى اعتبار شه،اى شاالله که تربیت بدنى بره زیر نظر وزارت بهداشت(مثل اکثر کشورهاى خارجى)

سر
تیر ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۲ ق٫ظ

خب حداقل هرچه زودتر ضرایب و منابع رو بدن که شروع کنیم. این که نمیشه دقیقه نود اعلام کنن.

فیزیولوژیست ورزشی
تیر ۱۰, ۱۳۹۵ ۴:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  سر

برادر نمی خواد دنبال دروس و ضرایب بگردی چون اصلا قرار نیست این رشته برای ادامه تحصیل دانشجویان تربیت بدنی باشه، همین الان هم برخی دانشگاهها مثل بقیه الله این رشته ها رو دارن، می تونین بپرسین ببینین چندتا از دانشجوهاش کارشناسی یا ارشد تربیت بدنی هستند. من با اونجا در ارتباط هستم فقط تو ورودی اول یه نفر از بچه های تربیت بدنی رو گرفتن و تمام. قضیه روشنه فقط بعضی ها نمی خوان قضیه رو درست تحلیل کنن اون مدرکی هم که امثال من دارن فقط بدرد اموزش و پرورش میخوره، البته اگه اونام یه شبه با سرتوشت هزارن نفر بازی نکنن!!!

امید راضی
تیر ۲۹, ۱۳۹۵ ۴:۲۱ ق٫ظ

با سلام
همگی ما حق داریم نگران باشیم ولی نیاز است که فیزیولوژی ورزشی ها خود را تقویت کرده تا قبولی بهتری بدن

فیزیولوژی ورزش خوش بین
تیر ۱۰, ۱۳۹۵ ۹:۲۲ ق٫ظ

با سلام.به نظر تصمیم خوبییه.چون وزارت بهداشت هم بودجه خوبی داره هم اساتید خوبی در دروس تخصصی مثل فیزیولوژی و اسیب شناسی.در ضمن یادمون نره از اساتید تربیت بدنی در دروس ورزشی حتما استفاده میشه.دوستی که ۴ انتقاد دارید لطفا خوشبینانه به ماجرا نگاه کنید.در تمام دنیا این رشته زیر نظر وزارت بهداشته.فقط تنها چیزی که منو نگران کرده بحث ظرفیت رشته است که امیدوارم کمش نکنن.

دانشجوی تربیت بدنی
تیر ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۵ ق٫ظ

برادر من اصلا قضیه بدبینی یا خوش بینی نیست، این که وزارت بهداشت پول داره هیچ دردی رو از تحصبل کردهای این رشته ها دوا نمی کنه چون با این تغییر اون مدرکی که دارن یه کاغذ پاره بیشتر نیست، اصلا هم قرار نیست وزارت بهداشت دروس عملی مثل قبل رو حفظ کنه که بخواد از کسی استفاده بکنه،

فیزیولوژی ورزش
تیر ۱۰, ۱۳۹۵ ۶:۲۰ ق٫ظ

۱- علوم ورزشی جنبه های مختلفی را در بر میگیرد که یک بخش آن علم سلامت است. آیا متخصصان این پدرخوانده جدید با علم تمرین، حرکت شناسی ورزشی، مدیریت ورزشی، آنالیز ورزشی و… آشنایی دارند که قصد دارند برنامه های درسی این رشته را مورد بازبینی قرار دهند؟ آیا علم پزشکی پا را از بیماران فراتر گذاشته به سراغ پرورش ورزشکاران رفته است؟ (که بعید میدانیم چنین باشد…..) ۲- در اخبار آمده که قرار است دوره های کارآموزی در بیمارستانها تعریف شود! آیا تصمیم گیرندگان عزیز میدانند که بخش عمده کارورزی و کارآموزی های این رشته باید با بوی مقدس عرق ورزشکار همراه باشد؟ آیا تصمیم گیرنده های عزیز واقعا با ماهیت حرکت و تمرین آشنایی دارند؟ با تمام احترامی که برای لباس سفید پزشکان قائل هستیم باید عنوان کنم محبوب ترین لباس برای قشر ورزشی و عالمان ورزشی کفش و لباس ورزشی است نه چیزی دیگر. ۳- آیا تصمیم گیرندگان عزیز در جریان هستند که درصد زیادی از دروس دوره های کارشناسی رشته علوم ورزشی به صورت عملی میباشد و بدون این گونه درسها کسی قادر نیست برای فردی برنامه تمرین بنویسد؟ (چطور است که در بسیاری از کلنیک ها متخصصانی غیر ورزشی برای افراد برنامه های تمرین طراحی میکنند بدون آنکه کوچکترین دوره هایی را در باره علم تمرین طی کرده باشند!) ۴- خیلی مایل هستیم تا بدانیم چه چیزی از این تغییرات برای ورزش کشور حاصل میگردد؟ آیا قرار است مشکلی حل گردد؟ یا که نه قرار است ابزار قدرتی دست به دست گردد؟ آیا به دنبال… ادامه نظر»

فیزیولوژی ورزش
تیر ۱۰, ۱۳۹۵ ۳:۱۷ ق٫ظ

مگه فیزیولوژی ورزشی همش مربوط به سلامته بخشی از اون به ورزش قهرمانی مربوط میشه اون قسمت از فیزیولوژی ورزشی رو لابد می خوان حذف کنن! دیگه یعنی می خواین بگین یک پزشک بهتر از متخصص فیزیولوژی ورزشی برنامه ورزشی قهرمانی و حتی مربوط به سلامت می تونه بنویسه؟؟!

دانشجوی تربیت بدنی
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۵ ب٫ظ

واقعا از بعضی دوستا تعجب می کنم که چه قدر ساده به قضیه نگاه می کنن، اصلا قرار نیست افراد منتقل بشن، وزارت بهداشت مدعی فیزیولوژی و آسیب زیر مجموعه اونه و تو دو مقطع ارشد و دکتری باید بره زیر مجموعه اون بشه(و خودش هم نیروی انسانیش رو داره)، که فیزیولوژی ورزشی میشه جز گروه فیزیزیولوژی و اسیب زیر مجموعه فیزیوتراپی و حرکت درمانی، هیچ جایی هم برای اساتید و دانشجویان سابق نداره و اساسا چون اونها رو قبول نداره می خواد این کار رو بکنه و هیچ مجوزی هم برای اونها صادر نمیشه و دانشجویان کارشناسی تربیت بدنی هم فقط تو دو گرایش مدیریت و رقتار میتونن ادامه بدن، ساده اندیشانه است که وزارت بهداشتی که ما رو قبول نداره بعد این ماجرا یه صندلی کنار خودش برا ما بزاره تا ما راحت بشینیم. و این یعنی یه فاجعه برای همه دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دو رشته و اساتیدش، که هیج وقت به فکر حل این قضیه نبودن

محمد رفتار
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۸:۰۲ ب٫ظ

ایا رفتار حرکتی و یادگیری مرتبط با وزارت بهداشت هست؟ی

علی- قابل توجه بچه های تربیت بدنی
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۴:۵۵ ب٫ظ

با سلام خدمت همه دوستان این متن رو ازجهت اطلاع رسانی به همه دوستان تربیت بدنی می نویسم چون حدود یک سال هست که دارم در این خصوص تحقیق می کنم و با موافقان و مخالفان این طرح صحبن کرده ام. من هم در اول شنیدن این خبر خوشحال شدم و فکر کردم به عنوان یک دانشجوی فیزیولوژی ورزشی این باعث پیشرفت رشته و به دنبالش همه ما خواهد شد. ولی واقعیت اینکه اصل موضوع اینچوری نیست اونای که این طرح رو نوشتن فکر همه جاش رو کردن، اگه توی تمامی خبرهای مه در اینخصوص منتشر شده(از حدود ۲ سال پیش) توجه کنید میبیند که فقط عنوان میشه جابجای رشته اون هم در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، با تخقیقی که من کردم اصل قرار نیست ادم ها منتقل بشن و کسای هم که تا حالا مدرک گرفتن وزارت بهداشت اصلا اونا رو قبول نداره، چرا که اگه داشت اصلا دنبال این انتقال نبود اونا می خوان رشته فیزیولوژی ورزشی بشه یکی از گرایش های فیزیولوژی تو مقطع ارشد و دکتری که طبیعتا دانشجوهاش هم همون دانشچوهای کارشناسی خودشون هستند و در خصوص اسیب هم همینطور ، البته دلیل این دستپاچه گی هم به اتمام رسیدن نظام جامع ورزشه که در صورت تصویب نهایی تربیت بدنی در کنار نظام پزشکی، مهنذسی، پرستاری و… دارای نظام میشد و هیچ نیازی به مجوز وزارت بهداشت نبود بلکه باید شرایط کار و پژوهش رو برای اونها فراهم می کردد، افسوس که با این طرح همه اینها به باد فنا رفت.

رضا
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۵:۳۰ ب٫ظ

شما بهتره برید خوبى یا بدى این اتفاق رو از اساتید مجرب و قدیمى رشته تربیت بدنى بپرسید-واقعا همه اونها از این اتقاق خیلى راضى هستند این حرف حرفه من نیست میتونید برید بپرسید،حتى چندماه پیش هم شبکه ورزش ١گفت و گو مفصلى در ارتباط با همین موضوع انجام دادن که همه اونها هم معتقد بودن که گرایش هاى تربیت بدنى مرتبط با حوزه سلامت باید از این حیطه خارج بشه و معتقد بودن این اتفاق،اتفاق خیلى خوبى واسه دانشجویان تربیت بدنى خواهد بود.

پاسخ
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۶:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

آقای عزیز، همون اساتید مجرب و قدیمی بودن که با گرایشی کردن گرایش های این رشته فاتحه اون رو خوندن، آخه مثلا چقدر تفاوت بین فیزیولوژی ورزشی کاربردی با مثلا قلب و عروق هست که اونها این خیانت رو در حق دانشجوها کردن و حالا هم زمزمه هایی از برگشتن به حالت قبل شنیده میشه؟؟!!!!!!!
خودتون رو گول نزنید. زمانی که گرایش هایی مثل فیزیولوژی ورزشی و آسیب شناسی رفت زیر نظر وزارت بهداشت و اونها حتی اجازه شرکت دانشجویان وزارت علومی رو به کنکور این رشته ها ندادند اونوقت برید و از همین اساتید تشکر کنید که آینده شما رو به بازی گرفتن.
البته از یک طرف رفتن این رشته ها زیر نظر وزارت بهداشت سودمند هست، اینکه افراد واقعا از نظر علمی سطح بالا بار بیان و اینکه زمینه برای کارهای بالینی برای چنین دانشجویانی فراهم بشه، مواردی که اصلا در وزارت علوم رعایت نمیشه و در نتیجه میبینید که مثلا دانشجویان آسیب شناسی همیشه در زمینه های کاری با وزارت بهداشت مشکل دارند. اما باید زمینه برای ورود دانشجویان وزارت علوم به وزارت بهداشت فراهم بشه.
به امید اینکه همه چیز درست بشه…

مهدی
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۹:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

زمانیکه با پزشکا کار کنید متوجه می شوید که چی به چیه.البته انوقت هرچی که داشتید رو هم دیگه ندارید. و ممکنه دیر شده باشه.

پاسخ
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۴:۴۷ ب٫ظ

دوستان خواهشا از این خبر خیلی خوشحال نشید، این رشته ها یا هر رشته دیگری که قرار باشه از وزارت علوم به وزارت بهداشت بره، با مشکلات زیادی روبرو میشه. بحث مجوز کلینیک و مطب هم کاملا در حد حدس و گمان هست. همین الان وزارت بهداشت به افرادی که میتونن با کارشناسی ارشد غیر بالینی وارد دوره های دکتری بالینی بشن اخطار داده که شماره نظام پزشکی بهشون نمیده (اطلاعیه شماره ۶ در قسمت آزمون دکتری ۹۵-۹۶ سایت سنجش پزشکی). شاید بگین خب چه ربطی داره!! ولی باید توجه کنید که وزارت بهداشت خیلی قانونمند تر از وزارت علومه و به این راحتی ها نمیاد به هر کسی مجوز کارهای درمانی بده، مگر اینکه اون رشته رو به کلی تغییر بده! بنابراین نتیجه این میشه که ۲ رشته هم نام در وزارت علوم و وزارت بهداشت به وجود میاد که نهایتا فارغ التحصیل های وزارت علوم رو نابود میکنه.
البته باید منتظر موند و دید که چی میشه! چیزی که مسلم هست اینه که این رشته ها از ابتدا بایستی در وزارت بهداشت طرح ریزی میشدند، نه حالا که برای خودشون در وزارت علوم ریشه گرفتن و فارغ التحصیل های زیادی روانه بازار کار (اگه وجود داشته باشه) کردن، لذا این کار چیزی به جز زدن ریشه این رشته ها در وزارت علوم نیست! امیدواریم که اینطور نشه و هر تصمیمی که گرفته میشه به نفع دانشجوهای وزارت علوم هم باشه.

یک روانشناس
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۲:۲۹ ب٫ظ

کاش با دید بازتری نگاه کنیم و دفاعی برخورد نکنیم و منطقی رفتار کنیم و فقط سطحی بینی رو در پیش نگیریم این تصمیم بسیار منطقی است که رشته هایی که در رابطه با سلامت است به سمتی برود که بستری برای تربیت عملی و کلینیکی را فراهم کنند که ظاهرا این موضوع اصلا موضوع مهمی نبود .این تصمیم به نفع گروه روانشناسی است وباعث به رسمیت شناختن سلامت روان میشود

محمد روانشناس
تیر ۱۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  یک روانشناس

اگر کسی حتی برای مدت کوتاهی در سیستم بیمارستانی و وزارت بهداشت کار کرده باشه قطعا معتقد به عضویت این رشته ها در وزارت بهداشت نخواهد بود.
سرنوشت پیراپزشکان(پرستار، ماما، گفتاردرمانی و…) که سالهاست عضو وزارت بهداشت بودند جز تسلط و تمامیت خواهی پزشکان نیست. اختلاف دستمزد و جایگاه انها انقدر زیاد است که کم کردن این اختلاف تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد.
روانشناسان و … اشتباه نکنند.

روانشناسی
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۹ ب٫ظ

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم اعلام کرد: وزیر علوم معتقدند، رشته روانشناسی بالینی از گرایش هاى رشته روانشناسی بوده و از جمله رشته هاى علوم انسانی و غیرپزشکی است. دکتر محمد روشن در گفتگو با خبرنگار مهر درباره واگذاری رشته های مرتبط با سلامت از جمله رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: براساس اصل اولی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری متولی آموزش عالی در کشور است. وی ادامه داد: ولی بنابر اقتضائات و شرایطی که در سالیان پیش در زمینه فراهم کردن نیاز کشور به پزشک و متخصصین در حوزه علوم پزشکی وجود داشت و همچنین بنابر مصالحی، آموزش های پزشکی از این وزاتخانه جدا شد. معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم افزود: برخی آموزش ها ممکن است هم در حوزه پزشکی و هم در حوزه آموزش های عالی واحد های درسی و آموزشی داشته باشند که این واحدها در حوزه یکدیگر قرار گیرند. وی ادامه داد: عقل اقتضای این را دارد که با توجه به میزان واحدها و بستر و خواستگاه هر دانش، درمورد اینکه این رشته در حوزه وزارت علوم باشد و یا حوزه آموزش پزشکی، ساماندهی های لازم انجام شود. روشن یادآورشد: طبیعی است در برخی دوره‌ها یک شبهاتی پیش می آید که یک موضوع و یا یک رشته خاص در حیطه دانشی کدامیک از این دو وزارتخانه است. دستوری که اکنون رئیس جمهور درخصوص رشته های مرتبط با سلامت ارایه داده اند، دستور درست و صحیحی است و بنیاد تفکیک رشته ها نیز منبعث از چنین تلقی است… ادامه نظر»

ناشناس
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  روانشناسی

کجای اینجا نوشته رفتارحرکتییییی؟

فاطمه
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۳ ب٫ظ

سلام
ببخشید یعنی رفتار حرکتی هم میره زیر نظر وزارت بهداشت؟؟؟ الان باید چیکار کنیم! تابلو هست که به نفع ما نیست ! تکلیف دکترای ما چی میشه!؟؟؟

رضا
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

احتمالش هست که زیرنظر وزلرت بهداشت بره-اگه اینطور باشه خیلى خوب میشه که.

Ahdi
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۶ ق٫ظ

سلام دوستان میشه به من توضیح بدید که چه اتفاقی میفته؟ مگه اگه رشته مون بره زیر نظارت وزارت بهداشت بد میشه؟؟!!ممنون میشم راهنماییم کنید

مهسا
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۹:۵۸ ق٫ظ

سلام دوستان گرایش حرکات اصلاحی و آسیب شناسی ورزشی شامل این رشته ها میشه. ماها که ارشد این رشته رو داریم تکلیف چیه و برای آزمون دکتری چیکار کنیم ؟ وزارت بهداشت چه فرقی با وزارت علوم داره

...
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

بله گرایش شما کاملا مرتبطِ با حوزه سلامت.
تفاوتشون زیادِ فقط اینو بدونین که از لحاظ شغلى خیلى به نفعتون شد-شما دیگه میتونید کلینک درمانى،مطب تاسیس کنید.

الهه
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۴ ب٫ظ

سلام
فارغ التحصیلان روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد چه سرانجامی پیدا می کنند؟آخه برای ورود به دکتری بالینی آنها هم می تواستند شرکت کنند الان سرنوشت تحصیلی انها در ازمون دکتری به جه صورتی می شود؟ لطفا پاسخ دهید

روانشناس
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

این طرح صرفا برای به انحصار در اوردن درمان توسط پزشکان است. هرکسی می داند دارو در حوزه روان، درمان نیست بلکه گاها به چاه افتادن است. روانپزشکان از مدتها پیش تلاش می کردند که روانشناسی را تحت تسلط خود بگیرند امروز به این رویا نزدیک شده اند. تا در گام بعدی بگویند که روانشناسان باید تحت نظر روانپزشکان کار کنند. اگاهی روانشناسان بخصوص بالینی و سلامت بسیار مهم است.امیدوارم با دیدی باز به این موضوع نگاه کنند.

ناشناس
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

فقط روانشناسی بالینی شامل وزارت بهداشت میشه بقیه گرایشهای روانشناسی ازجمله عمومی ربطی به بالیتی نداره پس سر جای خودش مونده متنو دقیق بخونین

omid
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

دوست من بحث سر پیامدهای واگذاری و دادن مجوز فعالیت به پزشکان هست نه رشته ها. تا پیش از این هم رشته روانشناسی بالینی توسط وزارت علوم پذیرش داشته و دانشجو جذب میکرده اما الان وزارت بهداشت میخواد این رشته را به انحصار خودش درآورد، با چنین اقدامی تمامی رشته های روانشناسی تحت شعاع قرار میگرند و روان درمانی تبدیل به دارودرمانی میشه.

omid
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  omid

ببخشید اشتباهمو تصحیح میکنم:
تا پیش از این هم رشته روانشناسی بالینی توسط وزارت علوم(منظورم وزارت بهداشت بود نه وزارت علوم) پذیرش داشته و دانشجو جذب میکرده

سارا
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۸ ب٫ظ

بایو تکنولوژی چی پس؟؟ الان معلومه با خودشون چند چندن؟!!!!

فیزیولوژی ورزش
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۷:۳۳ ب٫ظ

الان ما تکلیفمون چیه؟ یکی هم نیست درست جوابمون و بده

رز روانشناسی کودکان استثنایی
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۷:۳۰ ب٫ظ

با سلام دقیقا با نظر آقای امید موافقم زمانی که این متن راخوندم به شدت متاثر شدم در حال حاضر هم متاسفانه خیلی از روانپزشکان در کار رواندرمانی مداخله میکنند به دلیل اینکه امروزه خیلیها مایل به دریافت داروهای روانپزشکی نیستند و ترجیح میدهند با تکنیکهای رواندرمانی که فقط روانشناسان حرفه ای قادر به انجام آن هستند درمان شوند و این موضوع باعث این شده که روانپزشکان محترم بخواهند حیطه تخصصی رواندرمانی را هم به پروتکل درمان خود اضافه کنند تا بیمار لازم نباشه به متخصص روانشناس مراجعه کند چه بسیارند روانپزشکانی که در حال حاضر هم با به کارگیری لیسانسه های روانشناسی با هر گرایشی در مطب خود قسمت رواندرمانی را به پرسنل خود ارجاع میدهند و این خیانتی بزرگ در حق افرادی است که به آن پزشک اعتماد کرده اند هر دو تخصص لازم است و تداخلی با هم ندارند روانپزشک حدودا سی الی چهل دارو دارد که با توجه به تشخیص داده شده اونها را تجویز میکنه و روانشناس با تکنیکهای مختلف رواندرمانی به درمان غیر دارویی میپردازد و استقبال افراد از رواندرمانی باعث شده وزارت بهداشت بخواهد آون را به دست روانپزشکان بدهد ولی امیدوارم سازمان نظام روانشناسی و همه روانشناسان مانع این اقدام وحشتناک شوند

psychology
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۷:۴۰ ب٫ظ

لایک

omid
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۷:۰۷ ب٫ظ

سلام
دوستان روانشناسی از خوندن این پست خوشحال نشین چون در واقع با این مصوبه مجلس دانش روانشناسی نابود شد. متاسفانه پیگیریها و کمپین های اساتید و نظام روانشناسی به جای نرسید. بعد از این شاهد ورود پزشکان دارای مجوز به صحنه رواندرمانی هستیم. که بجای رواندرمانی دارو تجویز میشه

psychology
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۷:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  omid

لایک

پاسخ
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۳:۴۰ ب٫ظ

این خبر همین الان روی سایت وزارت بهداشت هست: قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: واگذاری رشته های مرتبط با سلامت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از انجام کار کارشناسی و هماهنگی های لازم با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت خواهد گرفت. دکتر حمید اکبری با اشاره به اطلاع رسانی ناقص و نادرست برخی از رسانه ها در روزهای اخیر در رابطه با دستور رییس جمهور مبنی بر واگذاری مسئولیت ارائه رشته های مرتبط با حوزه سلامت به وزارت بهداشت گفت: مسلما تصمیم گیری در خصوص اسامی رشته هایی که مرتبط با حوزه سلامت می باشند و چگونگی اجرای این موضوع پس از کار کارشناسی لازم که با حضور مدیران و کارشناسان وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت خواهد گرفت بعمل می آید. بدیهی است شرط اصلی انتقال رشته ها، وجود امکانات و بستر بالینی لازم در وزارت بهداشت برای تربیت دانشجویان است. وی با اشاره به اخبار درج شده در برخی از رسانه ها که از اسامی برخی رشته ها جهت انتقال و جابجایی بین وزارتین نام برده اند، اعلام نمود رشته های اعلام شده صرفا گمانه زنی رسانه ها می باشد. قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: باتوجه به شرایط خاص رشته های مرتبط با حوزه سلامت و نیاز به آموزش دانشجویان این رشته ها در فیلدهای بالینی که بعضا امکانات آن در مراکز بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت وجود دارد این تصمیم اتخاذ شده و یقیناً تنها هدف این تصمیم بهبود شرایط آموزشی و… ادامه نظر»

ناشناس
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۶:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  پاسخ

ممنون از شما بابت اطلاع رسانی و رفع نگرانی

zahra
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۳:۳۵ ب٫ظ

تکلیف بچه های روانشناسی چی میشه؟ایا مجوز کلینیک ازشون گرفته میشه؟اینده شغلی شون چی میشه؟ایا دیگه نرن کارورزی سازمان اینهمه هزینه کنند دیگه؟اخه چررررررا هروز یک تصمیم بعدم جواب ها مبهم ماها چه گناهی کزدیم

zahra
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۳:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  zahra

منظورم روانشناسی عمومیه؟

نیروانا
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۳:۱۸ ب٫ظ

دوستان این موضوع فقط برای دانشگاه سراسری هست یا آزاد هم شامل میشه؟ یعنی آزاد دکتری سلامت میشه شرکت کرد؟

Mahshid
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۳:۱۷ ب٫ظ

هرروز ی اطلاعیه.. الان فیزیولوژی ورزشم جز وزارت بهداشته؟؟ یعنی منابع ب کل فرق کرد دیگه… استعداد تحصیلی و زبان دیگ نداریم؟؟

فیزیولوژی
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۴:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  Mahshid

اگه بنا باشه این رشته ها برن وزارت بهداشت، د باید قبل از کنکور دکترا دادن، نمره زبان یا همون تافل رو بگیری.
فیزیولوژی ورزشی هم الان در وزارت بهداشت داریم، بنظرم تا روزهای آینده باید صبر کنیم تا تصمیم اتشون اجرایی بشه

الهام
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۲:۵۳ ب٫ظ

فعلا در دست بررسی است و تصویب نشده گویا

مصطفی
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۲:۴۴ ب٫ظ

سلام نتایج دکتری دانشگاه شیراز چه زمانی اعلام میشود. اطلاعی در دست است؟

بهنام
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱:۵۸ ب٫ظ

آقایون چرا دامپزشکی نیست جزو این لیست؟؟ :-(

علی
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱:۰۶ ب٫ظ

برای گرایش های رشته زیست شناسی مثل ژنتیک چی؟ اینها هم مثل قبل بایددر وزارت علوم آواره بشوند و مجبور به رفتن به خارج بشوند یا وزارت بهداشت آنها را نیز می پذیرد؟

شریفی
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

میتونید هر دو رو شرکت کنید هم علوم هم بهداشت

سحر
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۶ ب٫ظ

اگه برید تو سایت وزارت بهداشت نوشته فعلا در حال بررسی است

رفتار
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

من متوجه نشدم یعنی همه گرایشهای تربیت بدنی و علوم ورزشی به وزارت بهداشت واگذار شدن یا فقط فیزیولوژی و تغذیه ورزشی؟؟؟!!!

گلی
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  رفتار

سوال منم هست من مدیریت ورزشی هستم یعنی مدیریت ورزشی جز وزارت بهداشت محسوب میشه یا نه لطفا راهنمایی کنید

ارسلان
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۸:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  گلی

نه دیگه،مدیریت ورزش هیچ ربطى به حوزه سلامت نداره-فقط گرایش هایى که با حوزه سلامت سروکار داره مثل فیزیولوژى ورزش،اسیب شناسى ورزش

یاسی
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۴ ق٫ظ

یعنی از کی این قانون اجرا میشه؟؟
دیگه واسه کنکور علوم نخونیم؟!

ظرفیتهای بهداشت خیلی کمه…چکار کنیم که ما دهه ۶۰ ها انقدررر زیادیم

روانشناسی
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۳ ق٫ظ

پس تکلیف بچه های دانشگاه آزاد که رشته سلامت و بالینی هستن و دعوت شدن به مصاحبه چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ناشناس
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۶:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  روانشناسی

اینا از سال بعد اعمال میشن. برای امسال مشکلی نیست

فیزیو
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۲ ق٫ظ

دوستان با این واگذاری رشته ها یعنی مایی که رشتمون فیزیولوژیه باید برای دکتری کنکور وزارت بهداشت و شرکت کنیم یا نه باید همون کنکور وزارت علوم و بدیم ؟؟؟؟ خواهش میکنم راهنمایی کنید لطفا…….

فیزیولوژی
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  فیزیو

فعلا باید صبر کنیم ببینم چیکار میکنن

داوطلب دکترا 95
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۸ ق٫ظ

مشاوره ژنتیک؟؟ منظورش ژنتیک مولکولیه؟ آخه بهداشت ی ژنتیک پزشکی داره، علوم ی ژنتیک مولکولی!!! الان مشاوره از کجا اومده!!؟؟

**
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۵ ق٫ظ

دقیقا
نه تو دفترچه علوم همچین رشته ای هست
نه تو دفترچه بهداشت
شاید جدیده

علوم شناختی
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۲:۲۲ ب٫ظ

دوستان مشاوره ی زنتیک رو اخیرا با همکاری بهزیستی از طریق دانشگاه علمی کاربردی با گدروندن چند واحد بهشون اجازه ی مشاوره ی ژنتیک میدن .که خیلی دانشجواش باسواد با نمیان منظور اینه بنظرم

سارا
تیر ۲۳, ۱۳۹۵ ۶:۳۲ ب٫ظ

مشاوره ژنتیک رشته جدید هست در دانشگاههای علمی کاربردی علوم پزشکی

دامپزشکی
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۴ ق٫ظ

پس دامپزشکی چی این حق ما بود.

**
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۳ ق٫ظ

بهداشت همه چیش بهتره واقعا
برای همین قبول شدنش واقعا سخته
من شنیدم به اندازه علوم سلیقه ای برخورد نمیشه

بهار
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۲ ق٫ظ

مشاوره چی؟اونم جز همین رشته ها محسوب میشه؟لطفا اگه کسی میدونه بگه

ناشناس
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

مشاوره الان کجاش وزارت بهداشته دقیقا؟؟خب رشته هایی که فقط بالا نوشته شده شامل میشه از روتنشناسی هم فقط یه گرایش چون واقعا زحمتی که بچه های بالینی میکشن قابل قیاس با بقیه گرایشها نیس واحد عملی بیمارستانی دارن و استادا خیلی سختگیری میکنن تو نمره دهی بقیه گرایشها فقط واحداشون نظریه

الهام
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۳ ق٫ظ

من متوجه نشدم… خانواده درمانی که نداریم. منظورشون مشاوره خانواده است؟
در این صورت مشاوره خانواده زیرمجموعه بهداشت و مشاوره شغلی و تحصیلی زیر مجموعه علوم میشه ؟؟؟
اگر کسی اطلاعات کاملتری داره توضیح بده لطفا

a
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  الهام

خانواده درمانی داریم. منظورشان مشاوره خانواده نیست

amin
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  a

درود، روانشناسی خانواده منظورشون هست

فیزیولوژیست
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۲ ق٫ظ

ازنظر جایگاه شغلی بهتره.ولی باید دید تکلیف آزمون چی میشه.

الهام
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۹:۱۵ ق٫ظ

تکلیف کنکور امسال چی میشه ‍؟
وزارت علوم همین امسال این رشته ها رو حذف می کنه از دفترچه ؟
اینکه خیلی بده
یعنی ما عملا پس داریم الکی درس می خونیم و امتحان دکتری بدیم ؟

بهاره
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۶:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

از سل بعد اعمال میشه دوست عزیز

فیزیولوژی
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۸:۴۰ ق٫ظ

علوم ورزشی بیش از ده رشته می باشد؟؟؟
گرایش های فیزیولوژی ک خودش شامل، قلب و عروق و تنفس، بیوشیمی ورزشی و عصب و عضله در مقطع دکتراست.
واقعا ما توی وزارت علوم خییییلی محدود و بلاتکلیف بودیم، مرسی از تصمیم خوبتون