تشریح نحوه پذیرش دکتری از سوی معاون وزیر علوم

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

روز گذشته باشگاه خبرنگاران جوان  خبری را به نقل از معاون وزیر علوم منتشر کرد که در راستای امانت داری به طور کامل در این مطلب آورده شده است.

لازم به ذکر است که این خبر به نظر قدیمی و مربوط به سال گذشته است ولی با توجه به صحبت های کاربران در بخش نظرات در خصوص این خبر، در جهت یکپارچه سازی نظرات بر روی سایت قرار گرفت.

مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: براساس این شیوه، دانشگاه‌ها پس از برگزاری آزمون سراسری، حد نصاب و رتبه مصوب خود را اعلام می کنند و از میان داوطلبان واجد شرایط ، دانشجویان را بر اساس سوابق آموزشی و پژوهشی، مصاحبه تخصصی یا آزمون تخصصی پذیرش می کنند. تمام جزئیات پذیرش دانشجو در شیوه نامه جدید گنجانده شده و طی دو ماه آینده نهایی و به دانشگاه ها ابلاغ می شود.
 
شریعتی نیاسر با بیان اینکه تمام موارد به صورت جزیی در شیوه نامه پذیرش دانشجوی دکتری درج می شود، افزود: ما تمام تلاش خود را بکار می گیریم که در روند پذیرش، مشکلاتی مثل پذیرش غیر منصفانه صورت نگیرد ‌ای صورت نگیرد.
 
وی بیان کرد: آزمون‌ سراسری دکتری شامل دروس زبان، استعداد تحصیلی و سه درس پایه در هر گروه درسی، سالی  ۲ بار در ماههای آبان و اسفند برگزار می شود.
 
معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به پیش بینی یک نظام جدید در پذیرش دکتری اظهار داشت: یک نظام پاسخگویی برای این آزمون مشخص شده تا در صورت بروز مشکل افراد بتوانند به آن مراجعه کنند.
 
وی عنوان کرد: همچنین شورای سیاستگذاری و نظارت برای پذیرش دانشجویان دکتری نیز تعیین شده که این شورا از اعضای حقیقی و حقوقی و رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور تشکیل شده است.
 
شریعتی یادآور شد: از دیگر تغییرات شیوه جدید پذیرش دانشجوی دکتری در سال آینده تجمیع رشته های مشابه در یک گروه است بطوری که تعداد گروههای درسی آزمون از 272 به کمتر از 70 گروه کاهش پیدا می کند.
منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان
http://www.yjc.ir/fa/news/5667823
ثبت‌نام
باخبرم کن!

189 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سرو سیستانی
تیر ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۸ ب٫ظ

سلام بچه ها
از مازندران برای مدیریت زنگ زدن؟

نگران
تیر ۱۳, ۱۳۹۵ ۲:۰۰ ب٫ظ

سلام دوستان به کسى از ولیعصر رفسنجان زنگ زدن؟

فاطمه
تیر ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۱ ق٫ظ

دوستان سلام.
یه خبر مهم .
بچه های زمین شناسی اقتصادی که متقاضی شرکت در آزمون ورودی دانشگاه شیراز هستن از طریق سایت سازمان سنجش درخواستشون رو اعلام کنن تا سازمان به دانشگاه اعلام کنه و در صورت وجود داشتن متقاضی دانشگاه شیراز فراخوان جدید برای رشته زمین شناسی اقتصادی بده.علت اینکه دانشگاه تصمیم به این کار گرفته بدلیل همزمانی مصاحبه دانشگاه شیراز با فردوسی مشهد و تبریز بوده که موجب شده بچه ها نتونن در مصاحبه دانشگاه شیراز شرکت کنن.
لطفا سریعا به قسمت عضویت سازمان سنجش برید عضو بشید و بعد از ورود به سایت درخواست خودتون رو در قسمت درخواست جدید ثبت کنید.
ظرفیت پذیرش ۴ نفره
اگه تعداد به ده نفر برسه فراخوان اعلام میشه

بهشتی
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۳:۱۱ ب٫ظ

سلام دوستان دانشگاه بهشتی به ترتیب حروف الفبای دانشکده ها دارن اسامی پذیرفته شدگان رو اعلام میکنند تا روز دوشنبه هفته آینده تمام اسامی اعلام خواهد شد و هم اکنون تعداد معدودی از رشته ها اسامی پذیرفته شدگان رو روی سایت اصلی دانشگاه قرار گرفته.
موفق باشید

بنیتا
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۲:۰۷ ب٫ظ

مازندران نتایجو اعلام کرد .از دیروز دارند زنگ میزنن

غزال
تیر ۱۰, ۱۳۹۵ ۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  بنیتا

خبر دارید گروه اقتصاد مازندران هم تماس گرفته یا نه؟

اقتصادی
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۱:۱۴ ب٫ظ

خانم بهار این چه فرمایشیه؟ یعنی دانشگاه نباید بگه مطابق با کدوم مستندات دانشجو نگرفته .یعنی نباید حتی نمره داوطلب رو بهش بگه ؟؟؟ حد نصاب چند بوده دانشجو نمرش چند بوده ؟

بهار
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۳:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  اقتصادی

نه قانونیه آخه
اگه دانشجوها حد نصاب نمره رو نیارن دانشگاه این حقو داره ک کسی رو پذیرش نکنه…
در رابطه با نمره داوطلب دوسته عزیز هر کاری دلشون بخواد میکنن و شاید این حقو به دانشجو نمیدن که بدونه نمرش چند شده یا حد نصابش چنده :))

کنکور 95 یا 96
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۷ ب٫ظ

سلام…بچه ها کنکور آبان ۹۵ اگر برگزار شود جز کنکور ۹۵ محسوب میشود یا کنکور ۹۶؟ من ورودی مهرماه ۹۵ دکتری هستم و انصراف دادم میخوام دوباره شرکت کنم

کنکور 95 یا 96
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  کنکور 95 یا 96

ببخشید ورودی مهرماه ۹۴ هستم

حمید
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  کنکور 95 یا 96

می تونید

chem
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

آخه نوبت دوم کنکور ۹۵ محسوب میشه، یعنی بازم جز کنکور ۹۵ هست…نه؟

اقتصادی
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

سلام .من دانشگاهی که شرکت کردم نتایجش آماده بود رفتم پرسیدم میگن تو این رشته هیچکس حدنصاب رو نیاورده وقبولی تو این رشته نداریم.؟؟؟؟؟؟

بهار
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  اقتصادی

بله وقتی حد نصاب نیارن دانشجو پذیرش نمیکنن

دکتری
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  اقتصادی

میشه بگین چه دانشگاهی بوده؟؟

سید طاها طباطبایی
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۱ ب٫ظ

دوستان امروز این پیامک برایم آمده:
برای دریافت نمره کامل”مصاحبه،پایاننامه”مقطع خود را بفرستید؟
تبلیغاته درسته؟؟؟؟؟
تو این موقعیت ما و این سطح از اضطرابمون واقعا این نحوه تبلیغات صحیح نیست…

علی
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۱:۵۶ ق٫ظ

برای ما که نیومده.

F.A
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۲:۵۰ ق٫ظ

مگر شما دانشجوی پردیس خوارزمی نیستی

بهار
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۹:۵۲ ق٫ظ

تبلیغاتیه. استرس نداشته باشید

fatima
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

تبلیغاته.
دیروز برای منم اومد.

سید طاها طباطبایی
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۴:۰۴ ب٫ظ

ممنون از شما بزرگواران. با آرزوی توفیق

هما
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۶:۴۲ ب٫ظ

باسلام از نتایج دانشگاه تبریز و سبزوار خبر ندارید؟گرایش ژئومورفولوژی

بهار
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۹:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  هما

سلام
چه عجب یک دانشگاه حکیمی و ژئومورفولوژی تو این سایت اومد
خوشبختم دوست عزیز
فعلا خبری نشده

هما
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

اگر خبردار شدید اطلاع بدید ممنون میشم

بهار
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۳:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  هما

حتما

****
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۴:۴۹ ب٫ظ

سلام
کسی اطلاع نداره نتایج بهشتی دقیقا کی اعلام میشه؟

ahmadi
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۴:۴۹ ب٫ظ

با سلام.
من دوره کارشناسی از غیرانتفاعی فارغ التحصیل شدم و ارشد رو دولتی خوندم آیا میتونم از سهمیه استعداد درخشان استفاده کنم؟؟؟؟؟؟؟؟/

حیدری
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۶:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  ahmadi

بله مقطع ارشد باید دولتی باشد

تو.........جه!!!!!!!!تو..........جه!!!!!!!!1
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۲:۳۳ ب٫ظ

سلام دوستان من سحر بازهم از سنجش سوال پرسیدم درمورد آزمون آبان:
عنوان درخواست :
عمومی | دکتری – ازمون ابان ۹۵
متن درخواست :
با سلام خدمت کارشناسان محترم
لطفا بفرمایید ایا ازمون ابان ماه ۹۵ برگزار خواهدشد؟ در صورت برگزاری دانشجویان ورودی بهمن ۹۵ خواهند بود یا مهر۹۶؟ منابع ان به چه صورت خواهد بود؟ تخصصی هر رشته یا پایه کل گرایشهای یک رشته؟ سهم ازمون و مصاحبه به چه منوال خواهد بود؟ داوطلبها همه سردرگم هستند لطفا زودتر تکلیف رو مشخص کنید!!!!!!!!!!
تاریخ ارسال پاسخ :
١٣٩۵/٠۴/٠٨-٠٨:۵٢
پاسخ :
با سلام
در مورد ازمون بعدی دکتری چیزی مشخص نیست
با سپاس

جامد
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۰:۲۳ ق٫ظ

دستشون درد نکنه

سهراب به همه دوستان
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

ممنون دوستان خوبم از پاسخ های دلگرم کننده و امیدوارانه تون، براتون آرزوی موفقیت میکنم و خودم هم تا جایی که بتونم تلاش می کنم.

حسین
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

سلام. دوستان ان خبر قدیمیه و مربوط به تیرماه سال ۹۴ هست. مصوبه مجلس ملاک است که طبق اخبار موثق بنده تا اخر هفته دیگر شرایط رو می گن . یک از دوستان به من گفت ابان ازمون نیست.

مصطفی
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۸ ق٫ظ

این خبر قدیمی است. جدی نگیرید.

Somayyeh
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۹:۳۸ ق٫ظ

سلام دوستان
من از طربق سیستم پاسخگویی سایت سنجش در مورد صحت این خبر پرسیدم و اینکه تکلیف نوبت دوم آزمون۹۵ چی میشه جوابی دادن این بود.
با سلام
اطلاعات لازم در این خصوص متعاقبا از طریق هفته نامه پیک سنجش و سایت سازمان در اختیار داوطلبان قرار داده خواهد شد
با سپاس

نسیم
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۸:۳۵ ق٫ظ

سلام الان دقیقا تکلیف چی شد من که نفهمیدم آبان برگزار میشه یا نه چی بخونیم حالا تخصصی یا عمومی؟یعنی جواب این سوالات اینقدر طول و تفسیر تبصره و لایحه و حاشیه داره

سهراب
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۰:۱۵ ق٫ظ

دوستان من بر اثر یه سانحه پاهام رو از دست دادم۲۹ سالمه، وقتی رفتم مصاحبه و منو روی ویلچر دیدن خیلی بد برخورد کردن انگار که من حق ادامه تحصیل ندارم،بنظرتون دیگه سال بعد امتحان بدم? یا بی فایده است?رزومه پژوهشی ام هم خیلی بهتر از بقیه بود

حیدری
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  سهراب

امسال با خیلی ها برخورد بدی صورت گرفته است حتما با امیدواری کامل شرکت کنید

امیدوارم به خدایم
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  سهراب

سلام دوست عزیز. منم قبول نشدم دوباره تلاش میکنیم
من وشما وهمه دوستانی که میخان ادامه تحصیل بدن تا جایی که میتونیم تلاش خودمون رو میکنیم

پاسخ
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  سهراب

متاسفانه ما توانایی افراد رو در ظاهر اونها جستجو می کنیم، به جای اینکه ببینیم طرف فکرش چیه، واقعا متاسفم!
دوست عزیز نمیتونم بگم می فهمم چی میگی، چون واقعا نمی تونم خودم رو جای شما بزارم، ولی امیدوارم از تلاشت دست برنداری و اینو بدون که حتما نتیجه تلاشت رو میبینی ان شاءالله. آرزوی موفقیت می کنم برات…

Phdسازه
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  سهراب

حتما شرکت کنید و با منش بالاتون و علم نابتون و رفتار بزرگوارانه و همراه با غرورتون
حتما موفق می شی دوست من، کاملا مطمئنم.شکی ندارم…

بوعلی
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  سهراب

روی ویلچر بودن به هیچ عنوان محدودیتی برای دکتری خوندن نیست مخصوصا اگر رشته های غیر علوم پایه باشید. اگه رزومه ی خوبی هم داشته باشید این رو به بدبین هاش هم کاملا اثبات میکنید. برخورد بد هم تو ذات خیلی از اساتید مصاحبه کننده هست بدون اینکه منظوری برای برداشتن یا بر نداشتن باشه. استاد منم روز مصاحبم چنان برخورد بدی داشت که اصلا فکر نمیکردم بخواد منو برای دکتری برداره ولی طوری به من امتیاز مصاحبه داده بود که مطمئن بشه من دانشجوی اون میشم

بوعلی
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  سهراب

ان شالا که امسال قبول میشید ولی اگر هم نشدید سال بعد با اعتماد به نفس کامل و با انرژی بسیار بالا در مصاحبه شرکت کنید مطمئن باشید پذیرفته میشید

پاسخ به سهراب گرامی
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  سهراب

دوست گرامی سهراب عزیز اولاً افرین به این همت و توانمندی شما و عزیزانی چون شما ، ثانیاً اصلا ناامید نباش بازم تلاشت را بیشتر کن در ضمن اگر شرایط و علاقه به تحصیل در خارج را داشته باشی فکر میکنم بتونی از امتیازات احتمالی خاص که برخی دانشگاه های خارج به پاس احترام والایی که برای داوطلبانی مانند شما ممکن هست داشته باشند هم استفاده کنی
امیدوار باش من خودم با ۵۱ سال سن و کارشناسی وارشد مجازی امسال رد شدم ولی قصد دارد برای آزمون سال بعد تلاش و رزومه آموزشی پژوهشی خیلی بهتری داشته باشم و به این سادگی از رو نمیرم اگر چه مورد تمسخر هم قرار بگیرم موفق باشید

&
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۲:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  سهراب

اینکه شرکت نکنید به نظرم یه جورایی تایید حرکت ناشایست اساتیدی هست که فقط ناتوانی شما رو در ظاهر دیدن، پس بازم به خودتون فرصت بدین که خلافش رو ثابت کنید

فلسفه هنر
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۳:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  سهراب

دوشت عزیز ممکنه شما خیلی حساس و زود رنج باشین وگرنه بعید میدونم انسانهایی باشن که صرفا به دلیل یه مشکلی که هیچ ارتباطی به ادامه تحصیل نداره به این شکل برخورد کنن. منم پارسال مصاحبه داشتم. استادها یه جوری باهام برخورد کردن که انگار من از روی شکم سیری و بیکار میخوام دکتری بگیرم. بعد هم اصلا اجازه نداد اون یکی استاد سوال بپرسه گفت ایشون که اصلا رشته اشون غیرمرتبط هست چطوری میخواد جواب بده. کلا با همه همین هستن

سیمین19
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۳:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  سهراب

شرکت کن چرا نکنی؟ پا نداشتن دلیل خوبی برای ترک تحصیل نیست. چه بسا ماها هم این اتفاق برامون بیفته.اونا هم فوق العاده نادان جاهل و از خدابی خبر بودن که بد با شما برخورد کردن

Sun Girl
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۳:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  سهراب

سلام سهراب جان
اول آفرین به پشتکارتون دلسرد نشید ادامه بدید حتما موفق میشید.
دوم حیف اسم استاد

امیر
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۷:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  سهراب

دوست عزیز منم با شرایط مشابه شما رفتم، البته من پاهام شکسته بود و گفتم خوب میشه، ولی خداروشکر از پس مصاحبه بر اومدم و الان هم به عنوان نفر اول علامه قبول شدم. به نظرم این چیزا نمیتونه مانع پیشرفت آدم باشه.

موفق باشی

حسین
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  سهراب

متاسفانه به جا برخورد امیدوارانه با شما ، شما را مایوس کردند.

**
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  سهراب

مثلا قشر فرهیخته ی جامعه ان
انشالله خدا بهترین ها رو براتون رقم بزنه ، طوری که از همه بی نیاز باشید

سید طاها طباطبایی
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  سهراب

باسلام
ان شاا… با توکل برخدا و تلاش یک دانشگاه خیلی عالی پذیرفته میشوید.
با آرزوی توفیق

نادیا
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  سهراب

شما ناتوان نیستید
ذهن آدمایی که خدارو نمیبینن ناتوانه!
توکل به خدا
نا امید نشید
دستای خدا پر از معجزه اس
امیدوارم بهترینها براتون رقم بخوره

محمد
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۵:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  سهراب

فقط میتونم بگم هیچ جای دنیا اینجور برخوردی با معلولین ندارند
حتی غیرمسلمان و کافر
به جای اینکه یه امتیازی برای معلولین قائل بشن هنوز برخورد بد هم میکنند.
دوست عزیز تحمل کن و دست برندار من مطمئنم موفق خواهی شد

sara
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  سهراب

سلام. هیچ وقت ناامید نشو.من خودم هم برخورد بدی بامن کردن ولی مهم نیست. مهم اینه که دوباره تلاش کنیم. ویلچر نشستن هم ربطی نداره. شاید این اتفاق روزی برای اونا و من رخ بده.

آیلین
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  سهراب

سلام دوست عزیز امسال رو باید در لیست گینس یا در عجایب هفتگانه عالم ثبت کرد آن را به عجایب هشتگانه تغییر داد.مطمئن باشید جایی که شما رفتید چندتا سوگولی رو از قبل انتخاب کرده بودند و نه تنها شما بلکه با تمام شرکت کنندگان همینجوری برخورد کردند. فکرشو بکنید من هم کارشناسی و هم ارشد رو یه جا خوندم. وقتی رفتم مصاحبه اساتیدم از دیدن من در پوست خود نگنجیدند و هی ازم تعرف میکردند یعنی هیچ یک از شش ممتحن ازم سوال نکرد و هی خاطر دوران تحصیل رو یادآوری و از من و شخصیتم و تلاشم برای مطالعه برام نوشابه باز کردند چنان امیدوار از مصاحبه به خونه اومدم که همه از چهره م حدس زدند قبول شدم بعد فکرشو بکنید تازه فهمیدم بین ۵نفر قبولی ها اسمم نیست. خانوادم خبر ندارن و هی به شوخی دکتر دکتر میکنن! هم پیش خودم و خانوادم خراب خراب شدم، چه میشه کرد؟!اونیکه اونجا نشسته هیچوقت نمیدونه با نا امیدکردن یه بنده خدا یا امید کذایی دادن به یکی دیگه چه اتفاقی می افته!

...
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۵ ب٫ظ

دوستان اگه بهتون بگن نتیجتون امیدوارکنندس ینی چی؟؟؟کمکم کنین لطفا

احمد
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  ...

به نظر من یعنی قبول

داوطلب
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  ...

یعنی قبول شدی
به منم همینو گفتن و بعد دیدم نفر اولشون شدم…

..
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  ...

به منم همینو گفتن و نهایتا قبول شدم

بوعلی
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  ...

نمیشه گفت ۱۰۰ درصد قبولید ولی خیلی امیدوار باشید

....
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۸ ب٫ظ

دوستان چرا خودتون رو گول میزنید. رئیس سازمان سنجش وقتی اومد توی تلویزیون به اون واضحی گفت که تصویب شده ۵۰ به ۵۰ باشه یعنی ی ازمون تخصصی باید برگزار بشه. ازمون امسال کاملا ازمایشی بود نتیجه خوبی هم نداشت. بنابراین قانون جدید تصویب شد.دوستانی که برای ابان میخونن من حال شما رو کاملا درک میکنم چون من امسال سال دومم بود و میدونم انتظار چقد وحشتناکه ولی این موضوع رو هم در نظر داشته باشین اساتید ظرفیتاشون پر میشه.واقعا به نفع همه است که ازمون تخصصی برگزار بشه. خوندنش راحت تر و اونایی که مدعی هستن دانشگاه شهرستانشون خوبه سر ازمون تخصصی میتونن خودی نشون بدن. مطمئن باشید. من پارسال رتبم خوب بود ولی چون رزومه قوی نداشتم قبول نشدم دوستامم با رتبه ۶ و ۹ قبول نشدن ولی هیچکدوممون معترض نبودیم چون میدونستیم نمره مصاحبه رو نیاوردیم.
برای همه ارزوی موفقیت

سلام
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  ....

یعنی آزمون آبان نیست؟

تغذیه دام
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۹:۴۹ ب٫ظ

سلام از فردوسی مشهد چه خبر؟

سلام
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۸:۳۴ ب٫ظ

دوستان عزیز. ریاضی مهندسی چی بخونیم خوبه؟

لادن
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۸:۱۹ ب٫ظ

هیچکس از ازمون امسال دل خوشی نداره نه از ازمون و نه از مصاحبه ها نمیدونم چه اصراری هست که اعتبار دوساله داشته باشه و دوباره تو آبان تکرار بشه

امیدوار
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۸:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  لادن

دوست عزیز اگر براى آزمون اسفند وقت میذاشتید حتما درک میکردید چرا بچه ها اصرار به اجرائى شدن اعتبار دو ساله دارن و اگر از چند ماه پیش براى آزمون آبان برنامه ریزى میکردید مطمئنا معترض حذف آزمون آبان میشدید!قضیه خیلى سادست

ANASTASIA
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۹:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  امیدوار

امیدوار، با نظر شما دقیقا موافقم ما ها که وقت گذاشتیم گناهمون چیه؟

80
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  ANASTASIA

مگه سالای قبل ماها که تک رقمی می شدیم وقت نمی گذاشتیم؟!! تازه منابع هم تخصصصی تر بود…خیلیا بودن اونموقع هم با رتبه تک رقمی رد می شدن

سلما
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  لادن

هنوز تکلیف آزمون امسال معلوم نیست سر اعلام نتایج دعواست اونوقت این دوستان هم میخوان آبان دوباره امتحان باشه هم اعتبار دو ساله حفظ بشه .مگه میشه همچین چیزی که هم این آزمون دو سال اعتبار داشته باشه هم آبان دوباره امتحان . دو تا با هم میشه!!!!!اگه آزمون تخصصی بود به تفکیک رشته و سوالات مفهومی بود میشد این امتحان رو معتبر دونست نه اینکه ما تو رشته مون(مجموعه مدیریت) هفت هشت گرایش ی سوال مشترک داشته باشیم اونم از دو کتاب اساتید دانشگاه تهران. سوالات هم در حد کارشناسی بود

ANASTASIA
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  سلما

شما که از آزمون تخصصی راضی هستی لابد رشته شما ۲ تا درس برای آزمون تخصصی نداره، کی گفته آزمون تخصصی راحت هست رشته ما ۸ تا درس تو آزمون تخصصی داشت با بیش از ۲۵ منبع حالا کدوم یکی سخت تر هست در ضمن شما ها که میگید تخصصی تخصصی تا حالا رزومه درست و حسابی داشتید نه واقعا داشتید؟ دانشجوی دکتری شدند همینجوری نیست که، باید مصاحبه بشه تا مشخص بشه که چه کسی استحقاق داره شما اگه تخصصی رو واقعا بلدید چرا از سهم مصاحبه ۷۰ درصدی میترسید؟؟؟

سلما
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  ANASTASIA

شما با کن هستی؟ گفتن آزمون تخصصی خوب بود؟؟؟؟من از چیزی نترسیدم.اقا یا خانم محترم من امسال چند جا قبول شدم با رزومه عالی. و از نظر من آزمون امسال به هیچ وجه آزمون نبود. امتحان پایان ترم بود

سلما
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  ANASTASIA

من کی گفتم مصاحبه نشه؟؟؟؟

سلما
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  ANASTASIA

رشته ما دو درس نبود. من خودم برای دروس تخصصی سی جلدکتاب خوندم. و دلیل قبول شدنم در مصاحبه همین بود و رزومه عالی.شما بهتره اول کامنت ها رو دقیق بخونی بعد نظر بدی

۰۰۰
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۶:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  سلما

الان اکثر اونایی که مدام این سایتو چک میکنن، استرس دارن، هنوز نتیجه ها و شرایطشون و تکلیف برنامه آیندشون مشخص نیست. شما که به سلامتی چند جا قبول شدی، دیگه استرسی نداری. من جای شما بودم اصلا این سایتو چک نمیکردم حتی. لطفا مراقب کامنتایی که میذارید باشید. تو این شرایط پر استرس

فاطمه
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۴:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  سلما

سلما جان منظورت از دو تا کتاب اساتید دانشگاه تهران کدوم هاست؟

امیدوار
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۷:۳۹ ب٫ظ

سلام. از اسفند دارم براى آزمون آبان میخونم، حذف آزمون آبان خیلى خیلى در حق من و افرادى مثل من که چند ماه پیش شروع به خوندن کردند، بى انصافیه! تمام برنامه ریزیم بهم میخوره! من هنوز به برگزارى آزمون آبان امیدوارم.

دوست
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۹:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  امیدوار

واقعا از اسفندماه داری برای آبان ماه میخونی؟
خیلی حوصله داری؟

احقاق حق
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۶:۲۹ ب٫ظ

ولی اعتبار دو ساله آزمون اسفند باید باید سر جاش باشه! بیاید واقعا کمپینی تشکیل بدیم و از این حق خودمون دفاع کنیم، اگه خواستن اعتبار دو ساله رو لغو کنن با یک اعتراض همگانی به دیوان عدالت اداری شکایت کتیم

ANASTASIA
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۶:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  احقاق حق

هستم

علی
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۷:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  احقاق حق

لایک

لیلی
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  احقاق حق

هستم داداش

منم اوکی
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۴:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  احقاق حق

تشکیل بدین هستم

فاطیما
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۵:۵۰ ب٫ظ

والا از ما هم تعهد گرفتن اونم تو محضر نمیدونم قابل انصراف هست با نه….

حسین/ توجه / متن خبر مربوط به خبرگزاری مهر است
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۵:۱۲ ب٫ظ

شناسهٔ خبر: ۲۸۵۰۱۹۷ – شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴ – ۰۹:۲۹ حوزه و دانشگاه > آموزش عالی معاون آموزشی وزارت علوم در خصوص زمان برگزاری آزمون دکتری براساس شیوه نامه جدید گفت: زمان برگزاری آزمون در شیوه نامه دکتری مشخص می شود و این شیوه نامه طی دو ماه آینده نهایی و ابلاغ می شود. دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص زمان برگزاری آزمون دکتری که اعلام شده بود براساس قوانین جدید ۲ بار در سال برگزار خواهد شد، گفت: آزمون‌ سراسری دکتری ۲ بار در سال در ماههای آبان و اسفند برگزار می شود. این آزمون شامل دروس زبان، استعداد تحصیلی و ۳ درس پایه در هر گروه درسی برگزار می شود. وی ادامه داد: تمام جزئیات پذیرش دانشجو در این شیوه نامه گنجانده شده است و طی دو ماه آینده نهایی و به دانشگاه ها ابلاغ خواهد شد. معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به پیش بینی یک نظام جدید در پذیرش دکتری یادآور شد: یک نظام پاسخگویی برای این آزمون مشخص شده تا در صورت بروز مشکل افراد بتوانند به آن مراجعه کنند. وی یادآور شد: همچنین شورای سیاستگذاری و نظارت برای پذیرش دانشجویان دکتری نیز تعیین شده که این شورا از اعضای حقیقی و حقوقی و رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور تشکیل شده است. شریعتی نیاسر افزود: ما تمام تلاش خود را بکار می گیریم که در روند پذیرش، مشکلی پیش نیاید و پذیرش غیر منصفانه‌ای صورت نگیرد، تمام موارد به صورت جزیی در شیوه نامه پذیرش دانشجوی دکتری درج خواهد شد. به… ادامه نظر»

omid
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۸ ب٫ظ

یه نکته بسیار جالب که الان باز با خوندن این خبر به یادم اومد مربوط به دروس آمتحانی بود. طبق این خبر این دروس شامل زبان و استعداد تحصیلی و ۳ عنوان درس پایه است. از ابتکارات سازمان سنجش این بود که چندین عنوان را با قرار دادن «و» به هم محلق کردن و یه عنوان جدید ساختند.
رشته من روانشناسیه دروس پایه ما اینا بودن:
۱. آمار «و» روش تحقیق
۲. روانشناسی رشد «و» روانشناسی یادگیری
۳. روانشناسی شخصیت «و» آسیب شناسی روانی

کنکوری دکتری حقوق
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  omid

پس حقوقی ها چی بگن؟
۱-حقوق مدنی و حقوق اساسی
۲-حقوق جزای عممومی و جزای اختصاصی
۳-متون فقه و اصول فقه
۴-حقوق بین الملل عمومی و بین الملل خصوصی

حسین
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۵:۰۸ ب٫ظ

مدیریت محترم سایت لطفا این خبرو بردارید این خبر تکراری و مال سال ۹۴ هست.
________
باسلام
دوست عزیز با توجه به بحث دوستان در خصوص خبر، در جهت یکپارچه سازی نظرات بر روی سایت قرار گرفته است.

بهرام
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۴:۴۸ ب٫ظ

بابا سنجش هم تکلیفش با خودش معلوم نیستا سردرگمند این خبر سال قبله

Mahshid
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۴:۲۸ ب٫ظ

اگه این خبر واسه سال ۹۴..پ چرا زدن ۹۶. الان قصد چیه ک میخواین ادم و گمراه کنند..

حسن
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۴:۲۴ ب٫ظ

بچه ها صنعتی اصفهان هم تعهد گرفت و منم رفتم دادم البته بدون تاریخ و این رو بهشون گفتم که من جای دیگر ذخیره هستم و آیا بعد از اینکه از حالت ذخیره درآمدم میتوانم بیان تعهد رو باطل کنم. اون ها هم گفتن که نمیشه. درصورت که سنجش گفته بود میشه

محمد
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۴:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

دوست عزیز، چه رشته ای؟؟

***
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۵:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

عجب، من خودم موقع تعهد دادن دیدم به یکی گفتن که میشه، باید درخواست کتبی بدی و باطلش کنی…..

علی
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۴:۱۸ ب٫ظ

من سرچ کردم خبر مال دیروز است. خبرنگاران جوان هم دیروز منتشر کرده این خبر رو. کافیه یه سرچ تو گوگل بکنید تا ببینید. پس به این ترتیب آزمون بعدی آبان ماه برگزار می شود. خوشحالم

فاطمه
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۳:۵۵ ب٫ظ

دوستان دقیقا این اخبار توسط معاون وزیر علوم تیر ۱۳۹۴ هم منتشر شده.اگه توی نت جستجو کنید پیداش می کنید
این خبر برای سال گذشته هست چون حتی جمله بندیهاش هم تغییری نداره
فقط امیدوارم زودتر تکلیف امسال مشخص بشه که کی هست و منابعش چیه؟

ANASTASIA
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۴:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

عنوان تیتر نوشته ۹۶ در ضمن من اخبار سال قبل رو چک کردم اونجا فقط گفته تجمیع نگفته ۷۰ گروه

فاطمه
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۴:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  ANASTASIA

بازم سرچ کنید چون من دقیقا همین اخبار رو توی یه سایتی که تاریخ اعلامش مربوط به ۱۳ تیر ۱۳۹۴ بود هم دیدم. دقیقا به تجمیع وکاهش به ۷۰ هم اشاره کرده.
البته عین این خبر دیروز هم از چندتا سایت منتشر شده از جمله خبرنگاران جوان

فاطمه
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۴:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

درواقع سال قبل یعنی تیر ۹۴ این اخبار از طرف معاون محترم برای آزمون دکتری ۹۵ منتشر شده واین اخبار برای همین آزمونی بود که پشت سرگذاشتیم نه دکتری ۹۶

فرجام
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۳:۵۴ ب٫ظ

سلام
خبر برا سال گذشته هستش. چون این خبر دقیقا همون چیزیه که سال گذشته ارائه شد. پس اگه اینجور باشه ، وزن ۵۰-۵۰ برا آزمون و مصاحبه چی میشه؟؟؟؟

خ
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۳:۴۳ ب٫ظ

خبر پارسال هست

حسین
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۳:۴۰ ب٫ظ

این خبر تکراری و۱۰۰ درصد ابان ازمون نیست. من موثقا به شما می گم .

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۴:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

شما از کجا میدونی؟

ANASTASIA
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۶:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

شما چطوری به قول خودت موثقا اعلااااااام میکنی؟

محمدرضا
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۳:۳۹ ب٫ظ

آزمون دانشگاه آزاد هست یا نیست بالاخره؟

متقاضی
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۳:۰۳ ب٫ظ

سلام دوستان منتظر!!!!
لطفا:
کسی از نتایج دانشگاه بابلسر خبر داره؟
به کسی زنگ زدن آیا؟

Phdسازه
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۳:۰۳ ب٫ظ

دوستان من کاملا اطمینان دارم که این روش بسیار بهتر هست.پارسال من با تراز ۶۲۰۰ تو رشته عمران حتی مجاز نشدم برای مصاحبه … و با وجودی که چن تا مقاله کنفرانسی و علمی پژوهشی و مدرک زبان و سابقه تدریس داشتم حتی اجازه پیدا نکردم که برم و حرفم رو بزنم برای اساتید.چرا؟چون یه عده که رزومه پژوهشی کمتر داشتن یا اصلا نداشتن و فقط به خاطر اینکه تازه فارغ التحصیل شدن و بیکارن و زمان بیشتری دارن که بشینن و فرمول و نمونه سوال و راههای تستی حفظ کنن می رن و تو ازمون تراز بالا بدست می یارن.هر چند که تراز من هم بد نبود و دوستان می دونن که تراز ۶۲۰۰ در بسیاری از رشته ها قبوله و بلکه در بهترین دانشگاههای کشور قبوله. ولی خدا رو شکر امسال با این ازمون که فقط نقش ورودی به مصاحبه رو داشت قبول شدم و به مصاحبه هم رفتم و اجازه پیدا کردم که قابلیتهای علمی و پژوهشی و علایق خودم رو با استادها در میون بزارم و از یکی دو تا دانشگاه هم شانس بالای پذیرش دارم انشاالله… شما دوستان هم مطمئن باشین که این روش بهتر هست و کسی که واقعا ادم علمی و پژوهشگری هست که نفس دوره دکتری هم روی همین مورد تاکید داره در این روش موفقتر خواهد بود و کسایی که بیشتر دنبال حفظ فرمول و یادگیری روشهای تست زنی و اینجور چیزها هستن که اونم یه ماه بعد از ازمون کلا از یادشون می ره موافق روش قبلی هستن و با… ادامه نظر»

سلما
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۳:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  Phdسازه

لایک

دکتری 96
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۳:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  Phdسازه

آقا واقعا شما سوالهای الاستیسیته رو با روشهای تستی حل میکنید؟به نظر من حل سوالات کنکور تخصصی نیاز به خوندن چندین کتاب داره و تسلط کامل روی مطلب.

ANASTASIA
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۳:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  Phdسازه

کاملا با شما موافقم دقیقا من هم مشکل شما رو داشتم امتحان دکتری که نباید ۷ خوان رستم باشه یک امتجانی باشه که هر کی رفت مصاحبه بتونه خودشو نشون بده همین نه اینکه کلی منابع جور کنه واسه امتحان، من قبلا از مخالفان مصاحبه بودم اما حالا واقعا میگم که غیر از مصاحبه نباید شرطی برای پذیرش باشه.

سیمین19
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۳:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  ANASTASIA

مصاحبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یه روزی چوب این طرز فکرتونو میخورین؟

حسن
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۸:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  Phdسازه

سلام فرمایش شما درست نیست در کنکور اونی که زحمت کشیده تراز بیشتری میاره ولی من در همین مصاحبه امسال دیدم طرف دو ساک بزرگ رزومه آورده بود آیا این فرد همه این مقالات رو خودش نوشته متاسفانه یک سری به اینترنت بزنید می بینید چقدر مقالات آی اس آی و حتی علمی و پژوهشی از طریق پول تهیه میشه بدون اینکه صاحب مقاله اطلاع چندانی از محتویات مقاله داشته باشه به نظر من اختصاص وزن بیشتر به آزمون و در کنار اون مصاحبه واقعی و نه سه و چهار دقیقه ای بهترین روش گزینش می باشد.انصاف هستش یکی با رتبه تک رقمی قبول نشه ولی رتبه سه رقمی قبول بشه

Phdسازه
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

سلام دوست عزیز
کسانی که اون ور میز می شینن مطمئن باشید که خوب می دونن کی فقط نقش حامل کاغذ مقاله رو داشته براشون و کی با مغز و فکر پر اومده نشسته جلوشون…
زیاد به جو سازی و حرف دوستان توجه نکنید.همه مثاحبه ها ۳ دیقه ای و سوری نیستن دوست خوبم.حتما خودتون هم با مصاحبه ها و مصاحبهای خوب و اصولی برخورد کردین.
رتبه یک رقمی هم چه امسال و چه سالهای قبل بوده که قبول نشه و فقط مختص امسال نیست
و حرف اخر اینکه بالاخره دانشجوی phd در واقع به عنوان دستیار استاد هست و در تمام دنیا این حق چه درست و چه غلط به استادها داده شده که دستیار خودشون رو انتخاب کنن.حالا معیارشون چیه و ایا درسته یا نادرسته کاری باهاش ندارم.
بالاخره حق قانونی و مباح استاد هست که اگه دوست داشته باشه نفر اول رو انتخاب نکنه و نفر ۵۰ رو مثلا انتخاب کنه.به هر حال در همه دنیا این حق استاد هست.
ما ها هم بالاخره دیر یا زود به این عرف و حق عادت خواهیم کرد.به هر حال هر چیزی اوایلش با مخالفت و حرف و حدیث رو برو می شه ولی به مرور برای ما هم جا خواهد افتاد انشاالله

حسن
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  Phdسازه

سلام خدمت phdسازه من در جواب بعضی از دوستان که عنوان می کنند آونهایی که رتبه خوب آوردن تست تمرین کردن و سواد ندارند مطلب بالا رو نوشتم اولا سنجشدر سالهای اخیر تست های مفهومی رو جایگزین کلیشه ای کرده که حرکت درستی هستش و واقعا بدون درک دروس نمیشه رتبه خوب آورد.من معتقدم باید هم به نمره آزمون باید بها داده بشه و هم به رزومه های واقعی و مصاحبه ها هم فرمالیته برگزار نشه.فرمودید اونی که اون طرف نشسته متوجه میشه کی سواد داره خودش مقالشو نوشته بشرطی عملی میشه که وقت برای مصاحبه گذاشته شود.

سیمین19
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۳:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

حسن آقا لایک داری

Phdسازه
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  Phdسازه

من عرض کردم ترازم ۶۲۰۰ بود دوست عزیز.یعنی کمبودی از جهت تراز نمره بالو هم نداشتم.تراز ۶۲۰۰ یعنی نفر زیر ۴۰
پس من به عنوان کسی دارم از سیستم مصاحبه دفاع می کنم که هم رزومه مصاحبه ای خوب دارم و هم رتبه ازمون تاپ هم داشتم

ف
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

من دقیقا نمیدانم فارغ التحصیل ارشد چطور برای خودش مثلا ۸تا ای اس ای داردحالامقاله ای که یک نفر با هزاران زحمت نوشته است و رایگان در اختیار مجله های خارجی قرار می دهد و آنها از خروجی های آن مقاله استفاده می کنند چه سودی برای ما دارد

حسن
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  Phdسازه

تراز رشته های مختلف حدنصابشون با همدیگه فرق می کنه شما که تراز بالای ۶هزار آوردی حتما رقیباتون تراز بالاتری داشتن و با توجه به محدودیت پذیرش نتونستید موفق بشید پس دلیل نمیشه تراز بالای ۶هزار حتما قبول بشه زیرا در رشته شما شاید ۵۰نفر ترازشون بالای ۶۵۰۰ بوده است

Phdسازه
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

افرین خودتون رسیدید به اونجایی که من دارم می گم.
پس من که هم رتبه خوب داشتم و هم رزومه خوب به دلیل بررسی نشدن هم زمان اینها و فقط به خاطر رتبه دیگه حتی اجازه پیدا نمی کردم که برم و بگم اقا جان من این کارها رو کردم…این علاقه ها رو دارم…اینجای علم رو گرفتم و یه کم درکش کردم و …
ولی با سیستم مصاحبه افراد در یک بازه معقول می تونن برن تو جلسه مصاحبه و حرفشون و هنرشون رو نشون بدن و بتونن از رزومه علمی و پژوهشی خوبشون دفاع کنن…
حالا خدا وکیلی خودتون قضاوت کنید که سیستم قبلی بهتر بوده و یا این سیستم؟

در جواب Phdسازه
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۴:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  Phdسازه

دوست عزیز کنکور ممکنه راه کاملا معقولی برای سنجش و پذیرش دکتری نباشه اما عادلانه ترین کاره چون سرنوشتت رو خودت تعیین میکنی و شرایط و سوالات برای همه یکسانه برگه سوالات نمیدونه جنسیت شما چیه؟ نه سلایق و نظرات یه سری انسان های سراپاتقصیر که خودمونم میدونیم از لحاظ علمی در چه حدی هستن و نمونه اون نحوه تدریس و حتی طرح سوالات کنکوره مثلا بهترین اساتید واسه طرح سوالات کنکور انتخاب میشن ۱سال هم فرصت دارن اما بازم یه سری اشتباهات بچگانه دارن….ضمنا شما می فرمایید یه سری بچه ها که وقت بیشتری داشتن و نشستن بیشتر خوندن خب این خود عدالته اونی که بیشتر از شما درس خوندنه بنده خدا بیکاره هیچ امیدی نداره جز همین دکتری و نشسته وقت گذاشته بایدم نسبت به شمایی که رفتی سرکار هدف اولت یه چی دیگس ارجحیت داشته باشه امسال نهایت بی انصافی بود یکی هست چند ماه درس خونده و منابع مختلف خونده به عنوان مثال در رشته خود من ۶تا درس مختلف که هرکدام چندین منبع داشتن و تونسته رتبه خوب بیاره نباید با کسی که دستشو توی جیبش گذاشته رفته سر جلسه و ۳رقمی شده تفاوت داشته باشه؟ به نظر شما صرفا با چنتا سوال استعداد و زبان نمیشه رتبه ۳رقمی آورد؟ دعوت شخصی که هیچ نیتی واسه دکتری نداشته به مصاحبه چه توجیحی می تونه داشته باشه؟ نمیدونم شما درجریان هستید یا نه که به راحتی و با صرف چند میلیون پول میشه بهترین رزومه رو ساخت واستاد تو چند دقیقه چنتا سوال میپرسه نمیشه حفظی… ادامه نظر»

حسن
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۵:۲۱ ق٫ظ

آفرین

آرش
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۲:۵۹ ب٫ظ

آقا چرا اینقدر حاشیه میرین و سوالات حاشیه ای میپرسین دوستان خواهشن سوالاتتون رو منحصر به آزمون آبان بکنید. فقط دو تا سوال اساسی یکی اینکه با همه ی تفاسیر این بزرگان که اصلا بهش کاری ندارم الان امتحان آبان ۹۵ برگزار میشه یا نه؟ اگر برگزار میشه منابع رو بگن و خلاص دیگه

آریا
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۲:۵۷ ب٫ظ

سلام و درود بر دوستاران علم. با این اوصاف, در هر حال قبولی در دوره روزانه که مورد هجوم و اقبال اکثر داوطلبان است سخت خواهد بود و وزنه ۵۰ _۵۰ در حقیقت ابزاری برای سکوت داوطلبان است. اساتید به راحتی می توانند با دادن نمره مطلوب به داوطلب مورد نظر و کم دادن نمره به سایرین عملا از قبولی رتبه های برتر جلوگیری کنند. و من الله توفیق.

امیرمحمد
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۲:۵۱ ب٫ظ

خطاب به این مسول گرامی!
دوست گرانقدر و عزیز و گرامی! صورت مساله کاملا روشن و مشخص هست، بچه هایی که می خواهند آزمون بعدی رو شرکت کنند، همه منتظر این هستند که بدونن آیا آزمون آبان ماه برگزار می شود یا نه؟؟ آیا منابع تغییر می کنند یا نه؟؟ فرایند پذیرش در سال آینده به چه شکلی خواهد بود؟؟
پس صورت مساله روشن و دقیق هست چرا با هر سخنرانی شما عزیزان به ابهامات و تناقضات افزوده میشه؟؟ حداقل اعلام کنین که آقا به فلان دلیل ما هنوز به جمع بندی نرسیدیم

خواهشمند....
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۲:۴۸ ب٫ظ

سلام والتماس دعا در این روزهای عزیز
دوستان باتوجه به تمام گفته ها یه سوال دارم کسانی که ازجزوات اموزشی استفاده کرده اند از جزوات راضی بودند یعنی این جزوات بر اساس هزینه پاسخ گوی ازمون بوده اند؟؟؟؟کدام موسسه را پیشنهاد می کنید ؟؟؟مدرسان شریف ،سنجش تکمیلی ….؟؟؟
خواهش می کنم اگر امکان دارد راهنمایی کنید .ممنون وسپاسگزار….

سلما
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۳:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  خواهشمند....

دوست گرامی تنها در صورتی در مصاحبه موفق خواهید بود که کتاب های منبع و همچنین جدید رو بخونید کتاب های دوره لیسانس و ارشد و همچنین کتاب های اساتید دانشگاه تهران.اگه به موسسات تست زنی و جزوه تکیه کنید شاید بتوانید رتبه خوب بیارید ولی مطمئن باشید که تو مصاحبه نمی تونید موفق باشید مثل بسیاری از دوستانی که امسال تو مصاحبه ها دیدم فقط پز رتبه رو میدادن وقتی مصاحبه میشدن باور کنید چیز پیش پا افتاده رشته رو نمیتونستن جواب بدن.و تو مصاحبه ازتون میپرسن چه کتاب هایی خوندی مخصوصا اگه رتبه تون خیلی خوب باشه چون میخوان بدونن فقط تست زدی یا کتاب خواندی عمقی.فقط برای استعداد تحصیلی از کتاب مدرسان شریف استفاده کنید .موفق باشید

سلما
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  سلما

مثلا ی سوال که از بچه ها پرسیدن: پدر مدیریت منابع انسانی کیه (داخلی و خارجی).پیش پا افتاده ترین سوال که رتبه …….نتونست جواب بده!!!!!!

مریم
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۵:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  سلما

عزیز من گاهی ادم موقع مصاحبه ساده ترین سوالات یادش میره بخاطراسترسی که روفرد مصاحبه شونده حاکمه. به این دلیل نیست که طرف بی سواده اگر بی سوادبود نمیتونست رتبه خوبی کسب کنه مطمن باش نمیتونست.

سلما
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۶:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سواد به رتبه نیست.این سوالی نبود که از استرس آدم یادش بره.خودم ی رتبه دو رقمی دیدم که چون نتونسته بود به سوالات جواب بده اساتید پایان نامه شو زدن رو میز که برو بیرون تو بیسوادی.هر چند من هم رتبه ام خوب بود.جسارت به همه دوستان نشه.

سلما
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۶:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

یکی از اساتید دانشگاه تهران می گفتن داشتیم کسی که رتبه تک رقمی بوده ولی ردش کردیم چون نمیتونست حرف بزنه قدرت بیان نداشت.پس همه چی رتبه نیست .رتبه خوب. رزومه. قدرت بیان. تسلط .عصبی نشدن. استرس نشون ندادن. احترام به اساتید. ظاهری مناسب و….همه مهم هستن. اینو اساتیدی که چندین سال مصاحبه گر هستن میگن.ما اینجا قصد جسارت به کسی رو نداریم.

حسن
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  سلما

سوالات دکتری و ارشد مفهومی طراحی میشن نمیشه با حفظ کردن تست جواب داد لطفا به زحمت دیگران احترام بزارید. در خصوص جواب ندادن به سوالات ساده جلسه مصاحبه باید همه شرایط رو در نظر بگیرید وبعد قضاوت کنید.من خودم شاهد بودم دوستان شب تو راه بدن صبح رسیدن به دانشگاه مورد نظر به علت خستگی و اضطراب اکثر بچه ها در شرایط ایدال نبودند. پس نمیشه تهمت بزنیم بگیم فلانی سواد نداشته

سلما
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

نه که امسال خیلی مفهومی بود!سوالات ساده در حد لیسانس اونم از دو کتاب اساتید دانشگاه تهران.من خودم چند شهر برای مصاحبه رفتم این تو راه بودن و خستگی رو داشتم.حتی ی دانشگاهی که الان قبول شدم. ساعت دو شب رسیدم اونجا شش صبح بیدار شدم هم آزمون داشت هم مصاحبه.

سلما
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

در ضمن من هیچ وقت بر اساس یک نفر قضاوت نمیکنم چندین نفر رو دیدم تو مصاحبه ها که فقط داشتم بهشون کتاب معرفی میکردم که چه کتاب هایی خوندم خیلی جالب بود برام که رتبه های عالی داشتن و این کتاب ها رو نمیشناختن خوب پس رتبه شون از تست زدن اومده نه مفهومی خوندن اینها همه توجیه. تو رشته ما که هنوز یادم نرفته افرادی بعد کنکور می گفتن رفتیم فلان کلاس تست کنکور ده روز خوندیم دو رقمی شدیم حالا همین ها میگن چرا ما رو رد کردن.

سلما
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

کامنت ها رو دقیق بخوانید.من نگفتم بیسواد. گفتم سر مصاحبه اساتید مصاحبه کننده رتبه دو رقمی رو با عصبانیت بیرون کردن بهش گفتن تو بیسوادی

حسن
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  سلما

نمی دونم رشته شما چیه ولی واقعا دروس حل کردنی رو میشه با تست زدن و حفظ کردن جواب داد پس لطفا رشته کاملا تئوری خودتون رو برای رشته های علوم پایه و فنی تعمیم ندید.

محمد
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

تو رشته ما هم با تست زدن نمیشه سوال کنکور جواب داد باید حتما خونده بشه حتی در حد کارشناسی هم باشه بدون خوندن نمیشه تستاشون رو حل کرد، من با حرف خانم سلما مخالفم

سلما
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

آقای محمد شما دیگه چرا مخالفی؟

ف
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  سلما

دوست عزیز کسی که رتبه خوب آورده حتما که مطالعه خوبی کرده است

مریم
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  ف

ما که سوالاتمون مثه شما نبود درحد کارشناسی کل هم رشته ای هامون میگن سخت بوددروس عمومی واستعداد وتخصصی حالاشانس شما بود که درخد کارشناسی بود.جمع نبندید رشته هاروالبته من رتبم ۴۰ورزومم خوبه .فقط گفته شما زحمت افراد رواز دیدگاه من داره هدرمیده. شما قبول شدی مبارکت باشه.

سلما
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

اینکه سوال در حد کارشناسی بوده باشه شانس نیست بد شانسیه. شانس اینه که اساتید مصاحبه کننده از دروس تخصصی سوال می پرسیدن که فقط کسانی که کلی کتاب خونده بودن میتونستن قبول بشن.دلیل موفقیتم این بود.کسی که میگه من مفهومی خوندم رتبه خوب آوردم رزومه خوب هم داشتم صددرصد باید مصاحبه قبول میشد این به نفع استاد که بهترین دانشجو رو جذب کنه دلیلی نداره ردش کنه.باهاشون که دشمنی نداره

سلما
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  ف

دلیل نمیشه.

حسین
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۲:۴۶ ب٫ظ

قبلاَ تو همین سایت مطلبی با عنوان “اجرای قانون سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی از پذیرش دکتری ۹۶” مطرح شد که در متنش اومده “بر اساس این قانون تاثیر آزمون سراسری در دوره دکتری ۵٠ درصد، سوابق آموزشی ٢٠ درصد و همچنین سابقه پژوهشی ٣٠ درصد است.”
که این مطلب با چیزی که معاون وزیر علوم الان میگه به نظرم یک مقدار متفاوته. تو صحبتهای ایشون تاثیر آزمون سراسری دیده نمی شه ؟!

**
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۲:۴۲ ب٫ظ

اگر جدیده پس چرا میگه تجمیع اتفاق جدید؟ پارسال هم تجمیع بوده
بنظرم خبر تازه نیست
واسه پارساله

امیر
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۲:۴۰ ب٫ظ

با توجه به بحثی که برای تجمیع رشته ها، مطرح کرده، به نظرم این خبر جدید نیست و یا اینکه ایشون اطلاع دقیقی از روند دکترا نداره! توضیحات همون توضیحات مربوط به قبل هست

samira
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۲:۳۹ ب٫ظ

فک می کنم اشتباه شده، احیانا این خبر مربوط به سال گذشته نبوده که مجدد انتشار پیدا کرده؟!!

محمدرضا
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۲:۳۸ ب٫ظ

آزمون دکترای دانشگاه آزاد چی میشه یعنی به همون روال قبلش برگزار میشه یا با آزمون سراسری تجمیع میشه؟

اعتبار
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۲:۳۶ ب٫ظ

پس باید اعتیار آزمون امسال سرجاش باشه…

علی
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۲:۱۸ ب٫ظ

ما که دیگه سال بعد با این روش شرکت نمیکنیم چون فایده ای هم نداره و همش آشنا بازیه!

اقتصاد
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۲:۱۵ ب٫ظ

دوستان اقتصادی ممنون میشم کمکم کنید.تو امتحان خود دانشگاه سوالات سنجی و ایران چطوری بود و از چه منبعی.خواهش کمکم کنید

غزال
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۲:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  اقتصاد

کدوم دانشگاه؟؟

.....
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۲:۱۲ ب٫ظ

اینا اگه نظر سنجی میکردن دوباره این روال غیر مطقیو ادامه نمیدادن.اینهمه اعتراض دانشجو رو ندیدن آیا؟؟؟؟؟یا مهم نبود اصلا.کدومش؟؟؟؟.دوباره ابهام.که ضرایب چی میشه.ک ظرفیت هر کنکور چی میشه.اینا که نمیتونن ظرفیت دکترا رو افزایشش بدن ممکنه واسه هر دوره کنکور نصف کنن.نصفو کنکور آبان بگیرن نصف ظرفیتو از کنکور اسفند.

م
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  .....

سلام دوست عزیز باور کنید این شرایط خیلی بهتره تا شرایط سال های قبل، اینجوری بنفع دانشجو هم هست من خودم امسال فهمیدم ک چقد در گذشته حق من ضایع شده بود. و اصلا هم اینطوری نیست ک هر دانشگاهی دانشجو خودشو برداره من به یقین رسیدم. هر کسی تلاش کنه پیروز میدان میشود.
التماس دعا

دکتری 96
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  م

میشه بگید چجوری تلاش کنه؟

بهرام
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  .....

سوال نداره معلومه که مهم نبوده و نیست

ANASTASIA
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۳:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  .....

موافقم امسال کنکور واقعا هدفمند و عالی بود ضمن اینکه عدالت هم رعایت شد.

ANASTASIA
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۲:۱۱ ب٫ظ

درود خداوند بر ایشان حداقل ایشون شفاف صحبت کردند اینطور که به نظر می رسه وزارت علوم هم با برگزاری آزمون آبان موافق هست سازمان سنجش و وزارت علوم هر کدام یک کرسی در شورا دارند پس نظرشون تعیین کننده هست. امیدوارم که انشالله برگزار بشه

***&&&
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۲:۰۵ ب٫ظ

مطمئنا نوع آزمون آبان با اسفند فرق داره با توجه به این که:
– خودسنجش در بیانیه چند روز پیش در بحث اعتبار گفته که نوع آزمون ها قابل مقایسه نیستنداز نظر دروس و …..
-و با توجه به وزن ۵۰ و ۵۰ که قراره بشه
– و این که گفته تا دو ماه دیگر معلوم میشه
اینا یعنی اسفند ۹۵ با ابان فرق داره

عمران
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۲:۰۴ ب٫ظ

به نظر من هیچ فرقی نداره

تنها در صورتی شرایط عادلانه میشه که اصلا دانشگاه ها هیچ درصدی نداشته باشند
۵۰ درصدم دسته دانشگاه ها باشه، باز هم کار خودشونو میتونند بکنند
بهترین راه حل اینه:
الان نمره کنکور که دسته سنجش
به جای اینکه افراد رزومه رو برای ۱۰ تا دانشگاه بفرستند و ۱۰ بار هزینه کنند، یک بار برای سنجش بفرستند و تنها یک بار هزینه شو بدن
سنجشم بر اساس یه قانون که خودش تعریف کرده یررسی کنه و به افراد نمره بده
فقط بحث نمره دهی به مقالات یه ذره برای سنجش مشکل ساز میشه(اینکه مثلا این مقاله ی ISI چه نمره ای بگیره) که برای هر گرایشم میتونه یه گروه تخصصی تشکیل بده(هر چقدرم تو این قضیه اشتباه کنند باز هم از شرایط فعلی بهتره)
نمره مصاحبه هم باید حذف شه
چون دانشگاه ها نشون دادن که به ازای ۳ دقیقه مصاحبه تصمیم گیری میکنند که معناش اینه که اصلا نمی تونه ملاک خوبی برای تشخیص دانشجو باشه و فقط زمینه تخلف فراهم میکنه

ف
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۳:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  عمران

ای کاش اینجوری بشه

zahra
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۴:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  عمران

لایییییک بخدا اینجوری خیلی عالیه منم واقعا با مصاحبه مخالفم .بهتره ازمون باشه ورزومه فرستادع بشه برای سنجش خودشون نمره کل رو بدن اینجوری خیلی بهترهههه

عمران
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  zahra

لایک

کوشیار
تیر ۸, ۱۳۹۵ ۳:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  عمران

لایک داری قربان

پریسان
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱:۴۱ ب٫ظ

اینکه شد مثل کنکوری که امسال دادیم. چرا گفته دو ماه اینده جزئیاتش مشخص میشه. مطمئنید خبر جدیده؟!!!!!!

حسابداری 95
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱:۳۹ ب٫ظ

کلا با این عوامل وزارت علوم و سازمان سنجش مصاحبه نشه بهتره بخدا…به جای شفاف سازی بدتر داوطلبارو به چالش میکشن؟… یعنی ۵۰% واسه آزمون با دروس پایه؟؟؟ مگه آزمون سال ۹۲ چه ایرادی داشت که اینقدر لقمه رو دور سرمون بچرخونیم؟؟

کیمیا
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱:۳۲ ب٫ظ

الان من نفهمیدم امسال گرایشی میشه ایا

.....
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  کیمیا

فک کنم مثل امسال گرایشا با هم ادغام میشه.آخر حرفاشون اینو میگه

مهدی عمران
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱:۲۷ ب٫ظ

تا اونجایی که من متوجه شدم منابع با ۹۵ یکی هستن ، کنکور میدیم بعد بر اساس رتبه مثله سال ۹۴ میریم برای مصاحبه ، بعد مصاحبه شفاهی یا کتبی برگزار میشه با وزن ۵۰ درصد و آزمون هم ۵۰ درصد .
به نظر شما هم همینطوری خواهد بود ؟

مهدی عمران
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی عمران

الان فقط نکته مبهم اینه که آیا ۳۰ درصد دست دانشگاه هاس و ۲۰ درصد دیگه رو خود سنجش میده بر اساس سوابق آموزشی یا کلا ۵۰ درصد دست دانشگاهاست…

حسابداری 95
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی عمران

نکته مبهم دیگه این هست که اختصاص ضریب ۵۰ درصدی به دروس پایه منطقی به نظر نمیرسه

نحوه آزمون دکتری ۹۶
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱:۲۶ ب٫ظ

دوستان ظاهرا این مطلب باشگاه خبرنگاران جدید نیست و مربوط سال قبل هنگام سفر معاون وزیر به شیراز است در لینک علوم ریاضی یکی از دوستان توضیح داده درست یا غلطش را نمیدانم

.....
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱:۲۶ ب٫ظ

وا این گه شد همین آزمون ۹۵.دوباره هر دانشگاه کنکور خودشو بگیره.اینقد هی گفتن تصویب شد تصویب شد همینو میگفتن؟؟؟؟؟؟.بابا ما کلا به شیوه برگزاری امسال اعتراض داریم.حالا چی این بخشنامه عوض شد؟؟؟؟؟

ظرفیت ها باید شفاف سازی بشه
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱:۲۵ ب٫ظ

پس ظرفیت ها چی شد ؟
این که دوباره شد همون فقط صورت مسئله رو تغییر دادن.ظرفیت ها چی شد پس؟

محمد
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱:۲۴ ب٫ظ

سلام. آیا آزمون دکتری در آبان ۹۵ برگزار می شود.اگر قرار است برگزار بشه به شیوه سال ۹۵ برگزار می شود یا به شیوه سال ۹۶؟؟؟

Somayyeh
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱:۲۱ ب٫ظ

یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟
این که شد مثل همین آزمون ۹۵

؟؟؟؟؟؟؟
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱:۱۳ ب٫ظ

پس آبان برگزار میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

...
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱:۱۲ ب٫ظ

هر دم از این باغ بری می رسد!!!

هادی
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  ...

تازه تر از تازه تری می رسد!!!

محمد
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۳:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

تازه تر از تازه تر تری می رسد

مازیار
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱:۱۰ ب٫ظ

خوب زمینشناسی اگه همون منابع قبلی باشه برای ما بهتره چون تازه خوندیم فقط میخواد دوره کنیم و میتونیم به رزومه هم بپردازیم.

بهرام
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۵ ب٫ظ

منابع چی میشه؟؟؟؟؟؟ با منابع مزخرف و بی ربط امسال وزن آزمون ۵۰ درصد میشه؟؟؟؟؟

فاطمه
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  بهرام

مثل ۹۵ هست به احتمال زیاد. چون اگه دقت کرده باشید امسال هم یه سری از دانشگاهها برای نمره آزمون یه درصدی رو درنظر گرفته بودن
منابع هم همیناست اگه بخواد آبان برگزار بشه چون دیگه چیزی نمونده به آزمون که بخوان یکی دوماه دیگه منابع جدید معرفی کنن!

امین
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۵ ب٫ظ

ولی مجلس یه چیز دیگه گفت که …………….
واااااای خدایااااا……..

فاطمه
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۵ ب٫ظ

الان این شیوه چه تمایزی با شیوه پذیرش دکتری ۹۵ داره؟!
منابع همون سه درس پایه ای که امسال بود هست؟ یعنی منابع تغییر نکرده و با همین منابع آبان ۹۵ امتحان هست؟
خوب الان وزن ۵۰-۵۰ دیگه چه معنی میتونه داشته باشه؟

صنم
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۵ ب٫ظ

اینکه دوباره شد عین مصیبت امسال

یه زمین شناس
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۴ ب٫ظ

ببینید همه حرفاتون درست و قابل قبول
ولی اون چیزی که برا ماها مهمه منابع آزمون هست!! و ظرفیتها که پاسخ داده نشده.
من الان چی بخونم!! اصن دانشگاهای مدنظر ظرفیت دارن!! ورودی مهر محسوب میشه یا بهمن!!
من جواب اینارو میخام

فاطمه
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  یه زمین شناس

خب منابع رو گفتن دیگه زبان و استعداد و سه تا درس پایه. حتما منظورشون همین درسایی هست که برای امسال بود دیگه. چون سال قبل با کارشناسی قبلی این دروس انتخاب کرده بودن فکر نکنم اگه در سطح پایه باشه عوضش کنن.
برای ظرفیت هم حتما یه فکری کردن که میگن دوبار در سال

یه زمین شناس
تیر ۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

به همین راحتی!! سه تا درس پایه!! کدوم پایه؟ پایه کارشناسی یا پایه تخصصی؟
کدوم ظرفیت؟؟ لطفا منبع بدید

samira
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۳ ب٫ظ

اینکه مثل ازمون سال ۹۵ میشه!

سرباز
تیر ۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

عجب!!!!
پس طرح سنجش وپذیرش مجلس چی؟