فراخوان پذیرش دانشجوی دکتری دانشگاه معارف اسلامی در سال 1395

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دانشگاه معارف اسلامی از میان طلاب واجد شرایط برای نیمسال دوم سال تحصیلی 95-96 با برگزاری آزمون اختصاصی دانشجوی دکتری می پذیرد.

به گزارش پی اچ دی تست، دانشگاه معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به منظور تربیت مدرسین گروه های معارف اسلامی دانشگاه های سراسر کشور برای نیمسال دوم سال تحصیلی 95-96 (ترم بهمن ۹۵) از طریق آزمون اختصاصی در مقطع دکتری رشته مدرسی معارف اسلامی در گرایش های پنج گانه: ۱– مبانی نظری اسلام، ۲- اخلاق اسلامی، ۳- انقلاب اسلامی ۴- تاریخ و تمدن اسلامی، ۵- قرآن و متون اسلامی، از میان برادران و خواهران طلبه (ویژه طلاب)، دانشجو می پذیرد.

شرایط متقاضیان:

الف) عمومی

  1. التزام عملی به اسلام، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی.
  2. داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
  3. نداشتن سوء پیشینه کیفری، سوابق سوء اخلاقی، سیاسی و عقیدتی به تشخیص مراجع ذی‌صلاح.
  4.  نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از نظر مراجع ذی‌صلاح همچون اداره نظام وظیفه.
  5.  توانایی جسمی و روحی لازم جهت تدریس در دانشگاه، متناسب با رشته انتخابی.
  6. عدم استخدام در ارگان ها و یا سازمان‌های دولتی.
  7. دارا بودن شرایط عمومی مدرسی معارف اسلامی با تأیید معاونت آموزشی و پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها (احراز این شرایط پس از قبولی در آزمون کتبی از طریق مصاحبه و … صورت خواهد گرفت).


ب) اختصاصی

۱. داشتن حداکثر ۴۰ سال سن؛ متولدین بعد از ۱/بهمن/۱۳۵۵ (مدت زمان خدمت سربازی (معافیت، محاسبه نمی گردد) و حضور در جبهه به سقف سنی افزوده می شود)

تبصره : اعضاء رسمی هیأت علمی گروه های معارف اسلامی و اساتید حق التدریس گروه های معارف اسلامی به شرط داشتن گواهینامه تدریس ۳ ساله از معاونت آموزشی و پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی (مشروط بر اینکه در ۲ ترم گذشته- نیم سال اول و دوم سال تحصیلی ۹۵-۹۴ تدریس داشته باشند) از داشتن شرط سنی، مستثنی می باشند.

2. دارا بودن یکی از مدارک تحصیلی ذیل :
الف) دانشنامه کارشناسی ارشد مدرسی معارف اسلامی.
ب) سطح سه حوزۀ علمیه مورد تأیید مرکز مدیریت حوزۀ علمیه قم.
ج) گواهی خبرگان بدون مدرک (مرتبه مربی) مورد تأیید مراجع ذی صلاح.
د) دانش آموختگان حوزه های علمیه دارای گواهی اتمام کفایتین همراه با مدرک کارشناسی ارشد مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری، متناسب با گرایش های پنجگانه مدرسی معارف اسلامی به تشخیص دانشگاه .
ه) داشتن دانشنامه کارشناسی ارشد برای متقاضیان اعضاء هیأت علمی رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی گروه های معارف اسلامی دانشگاه ها با تأیید معاونت آموزشی و پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها.

۳. قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی.

۴. سپردن تعهد محضری به دانشگاه پس از قبولی در آزمون مبنی بر خدمت دو برابر ایام تحصیل در یکی از گروه های معارف اسلامی یا نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها.

تذکر: داوطلبان تا ۱۴/بهمن/۱۳۹۵ برای ارائه اصل مدارک تحصیلی فرصت دارند.

مدارک لازم برای ثبت نام اینترنتی:

۱- واریز مبلغ ۷۰۰,۰۰۰ (هفتصد هزار ریال) به شماره حساب سیبا ۲۱۷۲۳۴۳۵۰۱۰۰۷ به نام دانشگاه معارف اسلامی نزد بانک ملی، شعبه شهداء قم، کد ۲۷۰۸ که از طریق درگاه اینترنتی ثبت نام قابل پرداخت است؛ و نیز قابل پرداخت نزد کلیه شعب بانک ملی در سراسر کشور.

۲- یک قطعه عکس اسکن شده سه در چهار

۳- تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام و دریافت کد رهگیری

* سایر مدارک مورد نیاز بعد از قبولی در آزمون و حین مصاحبه و یا ثبت نام اخذ می گردد *

تبصره: شرایط رزمندگان و ایثارگران متقاضی (مطابق قوانین جاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)

  1. جانبازان (با هر درصد جانبازی)
  2. فرزند و همسر جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر
  3. آزادگان و فرزندان و همسران آنان و همچنین فرزندان و همسران شهداء
  4. رزمندگانی که حداقل سابقه ۶ ماه حضور متوالی یا متناوب داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه های نبرد حق علیه باطل داشته باشند (در بازه زمانی ۳۱/شهریور/۱۳۵۹ تا ۳۱/شهریور/۱۳۶۷).

تذکرات مهم: 

۱. پس از قبولی در مرحله اول (آزمون کتبی) از پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت برای مرحله دوم (مصاحبه شفاهی) دعوت به عمل خواهد آمد. پذیرش نهایی منوط به داشتن حدنصاب لازم در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی خواهد بود.

۲. با توجه به تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحیه آن، گزینش داوطلبان براساس این قانون صورت می گیرد. براساس این قانون ۲۵% ظرفیت به رزمندگان و ایثارگران، به شرط کسب حدنصاب علمی (کسب حداقل ۷۰% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد توسط ایثارگران و کسب حداقل ۸۰% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد توسط رزمندگان) اختصاص دارد.

۳. متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران، می بایست بر اساس قوانین مندرج در دفترچه آزمون سراسری دکتری سال ۱۳۹۵ سازمان سنجش آموزش کشور، عمل و جهت احراز شرایط، اقدام نمایند.

۴. بر اساس قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی، مصوب مورخ ۲۹/فروردین/۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی، ۱۰% سهمیه مازاد بر ظرفیت (حداقل یک نفر) برای مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری، به شرط کسب حداقل ۸۰% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد، اختصاص می یابد.

۵. داوطلبان می توانند فقط از یک سهمیه استفاده نمایند (تکمیل چند سهمیه باعث ابطال اصل سهمیه می گردد).

۶. مندرجات فرم اینترنتی ثبت نام باید دقیق و صادقانه تکمیل شود.

۷. مسئولیت صحت کلیه مندرجات تکمیل شده (مندرجات فرم اینترنتی) به عهده داوطلب خواهد بود.

۸. وجه ثبت‌نام و سایر مدارک به هیچ وجه پس داده نخواهد شد.

۹. داوطلبان اطلاعات وجه واریزی را تا اعلام نتایج نهایی، نزد خود نگهداری نمایند.

۱۰. در مندرجات فرم اینترنتی امکان هیچ تغییری بعد از ثبت نام وجود ندارد؛ بنابراین داوطلبان باید به دقت مراحل ثبت نام اینترنتی را طی کنند و کدرهگیری ثبت نام را دریافت نمایند.

۱۱. دریافت کد رهگیری به منزله ثبت نام داوطلب است؛ در صورتیکه کد رهگیری را دریافت ننمایید، ثبت نام شما صورت نگرفته است.

۱۲. در هر زمان مشخص شود داوطلب حقایق را کتمان نموده یا واجد یکی از شرایط عمومی و یا اختصاصی نمی‏باشد، در هر مرحله (ثبت نام، شرکت در آزمون، پذیرش، حین تحصیل در دانشگاه و …) از ادامه کار محروم خواهد شد.

۱۳. ظرفیت پذیرش در هر گرایش ۷ نفر (زن و مرد) می باشد.

۱۴. این دانشگاه دولتی است و هیچ شهریه ای از دانشجویان دریافت نمی گردد.

۱۵. دانشگاه معارف اسلامی، هیچ گونه تعهدی در قبال تأمین خوابگاه برای دانشجویان ندارد؛ البته دانشگاه جهت تأمین خوابگاه، تلاش های لازم را انجام خواهد داد تا امکان استفاده از خوابگاه نیز فراهم گردد.

۱۶. قبولی در آزمون اختصاصی زبان خارجی و آزمون جامع در طول دوره تحصیل، از جمله شرایط لازم برای فارغ التحصیلی می باشد.

۱۷. مهلت ثبت نام تا ۱/شهریور/۱۳۹۵ تمدید شد. لازم است متقاضیان گرامی تا این تاریخ جهت ثبت نام اینترنتی به سایت دانشگاه معارف اسلامی به آدرس www.maaref.ac.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اینترنتی اقدام نمایند.

کارت ورود به جلسه آزمون روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۸ و ۲۹/مهر/۱۳۹۵ از طریق سایت دانشگاه معارف اسلامی به صورت اینترنتی توزیع خواهد شد.

تاریخ برگزاری آزمون روز جمعه مورخ 30 مهر 1395 خواهد بود.

محل برگزاری آزمون در شهر قم خواهد بود که آدرس دقیق آن در روز توزیع کارت به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

داوطلبان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت اینترنتی www.maaref.ac.ir مراجعه نمایند یا با شماره تلفن های ۳۲۹۰۲۶۱۲ ـ ۰۲۵ و ۳۲۱۱۰۲۲۴ ـ ۰۲۵ تماس حاصل نمایند. (با توجه به تعطیلی دانشگاه معارف اسلامی در مردادماه در صورت بروز مشکل در روند ثبت نام اینترنتی، داوطلبان می بایست در بازه زمانی ۳۰/مرداد/۹۵ تا ۱/شهریور/۹۵ با دانشگاه تماس حاصل نمایند و نسبت به رفع مشکل ثبت نام خود، اقدام کنند.)  

ثبت‌نام
باخبرم کن!

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m021
مرداد ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

ممنون عالی بود

a
مرداد ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

مرسی از سایت فوق العادتون