انتقاد وزیر علوم از افزایش دانشجو در مقطع دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تحصیل صدهزار دانشجو در مقطع دکتری در حال حاضر، از بالا بودن این تعداد انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، محمد فرهادی روز چهارشنبه در نشست رئیسان دانشگاه های استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در مشهد افزود: با توجه به کثرت رشته های دکتری پیشنهاد شده است همراه با مجوز این رشته ها تعداد پذیرش هم ذکر شود تا جلو افزایش بی رویه گرفته شود.

وی اظهار کرد: بیش از 400 هزار دانشجوی فوق لیسانس نیز در مراکز آموزش عالی کشور مشغول تحصیل هستند که پس از دانش آموختگی نیاز به کار و شغل دارند.

وی گفت: در همین راستا قوانین بالادستی هم باید اصلاح شود به طور مثال در ستاد نقشه جامع علمی کشور تصویب شده است که در سال 1404، سه درصد دانشجویان کشور باید دانشجوی مقطع دکتری باشند در حالی که هم اکنون تعداد این دانشجویان 1.8 درصد است اما برای تامین شغل آنها دچار مشکل شده ایم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

185 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سردرگم
مرداد ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۱ ق٫ظ

سلام ازکجا اینقدر مطمئن حرف میزنید؟

Alchemist
مرداد ۱۸, ۱۳۹۵ ۴:۱۸ ب٫ظ

دوستان شاید اگه تعداد زیادی به گزارشگر ۲۰/۳۰ پیام بدیم، بتونن صحبتی با مسئولین در رابطه با برگزاری کنکور و منابع اون داشته باشن.

&&&&&#
مرداد ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۱ ق٫ظ

چرا اطلاعیه ای نمیدن مبنی بر اینکه آزمون آبان هست یا نه؟؟؟؟؟؟

امیرمحمد
مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ ۸:۱۱ ب٫ظ

از دوستان فرهیخته تقاضا دارم به وزارت علوم نامه یا ایمیل بزنن بجای کاهش ظرفیت دکتری ظرفیت ارشد رو کاهش بدن این موضوع خیلی واضح است ماهایی که اینهمه زحمت کشیدیم و سه سال با سد کنکور مبارزه کردیم این حقمون نیست.

...
مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ ۷:۱۴ ب٫ظ

بچه ها کسی میدونه خوابگاههای دانشگاه تهران چجورن؟امکاناتش خوبه؟

aram
مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ ۵:۰۹ ب٫ظ

کنکور ابان نباید حذف بشه برای ماهایی که یه جا رفتیم برای مصاحبه هم باید فکری شه این همه استرس اخرش هی واییی لا اقل ابان دوباره بگن اتنخاب رشته کنن اونایی که مجاز شدن و برای نصاحبه دانشگاه دولتی رفتن خدا کنه این کارو انجام بدن

سالار
مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ ۴:۲۸ ب٫ظ

پارسال یکی از دانشگاهها روزانه،شبانه و پردیس دانشجو گرفت و تعدادش حدود ۲۰ تا شد.
با مدیر گروه که صحبت کردم، گفتن ما اصلا نمیخواستیم این تعداد بگیریم و سنجش خودش ظرفیت ما رو زیاد و تقریبا دو برابر کرده.
من خودم روزانه این دانشگاه در حال تحصیل هستم.

نگار
مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ ۳:۳۷ ب٫ظ

مشکلو باید از ریشه حل کرد. باید ظرفیتای کارشناسی کم شه استاد…هر روز یه برنامه.

reyazi85
مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ ۳:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

دقیقا……..

نیم
مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ ۱:۵۴ ب٫ظ

خواهشا جواب بدید دوستان…. من خیلی استرس دارم… ب ای فرم صلاحیت

رازی
مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ ۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  نیم

من ارشد خوابگاهی بودم از چهارنفر معرف که خواستن دونفر از شهر محل تحصیل انتخاب کردم دونفر از شهر محل زندگی. نگران نباشید خیلی به این مسایل دقت نمیشه

مینا
مرداد ۱۸, ۱۳۹۵ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  نیم

خیلی واضح توی سایت سنجش نوشته «بهتر است» از یک استان باشند، اجبار که نکرده! هیچکسی هم با این شماره ها تماس نمیگیره.

نیم
مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ ۱:۵۲ ب٫ظ

دوستان سلام
برای فرم صلاحیت عمومی حتما باید هم استانی باشه؟ من میتونم اسم.استادم بذارم در حالیکه هم استانی نیست؟

مدیریت دولتی
مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ ۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  نیم

حتما نباید از ی استان باشه.بله می تونید اسم اساتید رو بنویسید

حسن
مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

دوستان کسی از خوابگاههای دانشگاه خوارزمی برادران اطلاع داره؟ چند نفره است؟ تا چند ترم میشه از خوابگاه استفاده کرد؟میگن تو لاله زار هست فکر کنم منطقه خیلی شلوغی باشه؟

مدیریت دولتی
مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ ۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

آدرس خوابگاهها و شرایط تو سایت دانشگاه هست

محسن
مرداد ۱۷, ۱۳۹۵ ۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

بعله خوابگاه پسرانه واقع در خیابان لاله زار هست.بسیار شلوغ و خوابگاه هم هیچ امکاناتی نداره.. اتاق ۳.۴.۵.۶. نفره داره..
اگه بخوام بااصفهان مقایسش کنم لیسانس اونجا بودم مث عرش و فرش هست!

&@&
مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۷ ق٫ظ

سلام دوستان کسی اطلاع دآره تربیت مدرس ذخیره _۱نوشتن یعنی چی?من بران نوشتن ذخیره یک و یک نفر از اصلیها تعهد نداده.ولی قبول نشدم.زنگ زدم میگن یک کد هست که دانشگاه داده!

نیما خسروی
مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ ۹:۲۹ ق٫ظ

معمولا کلاس دکتری چند روز در هفتست؟
البته من بخاطر مرتبط نبودن فوقم با دکتریم باید پیش نیاز پاس کنم

دکتر
مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  نیما خسروی

بستگی داره درس ها توی چه روزایی ارائه بشن و شما بخواین کدومشونو بردارین. ولی هر ترم باید سه تا درس سه واحدی بردارین

سالار
مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ ۴:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  نیما خسروی

اگر ورودیهای سالهای قبل خراب نکرده باشن، دو روزه جمعش میکنن.
من خودم ۹۴ قبول شدم، ولی حداقل باید ۳ روز تو هفته میموندی دانشگاه برای کلاسها. پرس و جو که کردم، فهمیدم ورودی سال قبل ما انقدر پیچونده بودن کلاسها رو، که گروه دیدشون منفی شده و کلاسها رو توی هفته پخش کرده بودن.

به جناب پویا
مرداد ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  سالار

سلام
شما کجا قبول شدید؟
حتما جواب بگذارید
تشکر

به جناب سالار
مرداد ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  سالار

سلام
شما کجا قبول شدید؟

...
مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ ۹:۱۳ ق٫ظ

دوستان یه سوال!!!خوابگاه دانشگاه تهران واسه دانشجوی دکتری چطوره؟امکاناتش منظورمه؟کسی میدونه؟

گنجعلی...
مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ ۱:۳۴ ق٫ظ

افزایش ظرفیت دکترا، تنها به خاطر اشتیاق داوطلبان به تحصیل در دوره دکترا نیست. بلکه دانشگاهها و گروهها و اساتید حتی در شهرستانها نیز مایلند دانشجوی دکترا جذب شوند تا هم اساتیدشان زودتر دانشیار و استاد شوند و هم خود دانشگاه اعتبارات ریالی بیشتری بگیرد.
کافی است به فهرست دانشگاهها پذیرنده دکترا نگاه کنید تا متوجه عرض بنده بشوید: مراغه. سبزوار. دامغان. کاشان و ….

گنجعلی...
مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ ۱:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  گنجعلی...

به بیان دیگر، فکر می کنم فشار و عطش دانشگاهها برای پذیرش دانشجوی دکترا، خیلی بیشتر از داوطلبان برای تحصیل در این دوره هاست.

دکتر
مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ ۰:۴۷ ق٫ظ

سلام به همگی
باآرزوی موفقیت برای همه قبول شدگان
می خواستم بدونم زمان ثبت نام تو دانشگاه برای کسانی که قبول شدن کی هست؟

ذخیره
مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ ۰:۳۶ ق٫ظ

دوستانی ک برا بهشتی فرستادن تعهد رو کدوم شماره پرونده و شماره داوطلبی رو نوشتن
چیزی ک تو سنجش داشتیم یا اینکه بهشتی خودش با اسامی گفته
چرا با هم فرق دارن؟؟؟؟؟

خیلیییییییییییییییییییییییییییییییییییییی مهم
مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ ۰:۲۴ ق٫ظ

بچه ها یه چیز مهمممممممممممممممممممممممممم
من همین الن متوجه شدم که تو لیستی که بهشتی اعلام کرده برای ما یه شماره پرونده و ۱ شماره اوطلبی در نظر گرفته شده
که شماره دواطلبی ک تو سنجش داریم نیست
من تعهئم رو با شماره دوطلبی و شماره پرونده سنجش پر کردم و فرستادم
حالا استرس دارم
کدومو باید مینوشتیم

به خیلییییییییی مهم
مرداد ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۵ ب٫ظ

بنده هم شماره داوطلبی وشماره پرونده سنجش را وارد کردم، چون فرم از طرف سازمان سنجش بود
انشاالله که همین مدنظر بوده
توکل بر خدا

نگار...
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۴ ب٫ظ

واقعا در مقطع دکترا ظرفیت بالاست و بایدپایین بیاد

کیمیا
مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  نگار...

حالا به ما که رسید باید ظرفیتها کاهش پیدا کنه

کمممممممممممممممممممممک
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۷ ب٫ظ

دوستان من فرم صلاحیت رو ‍پر میکنم ولی آخرش که تایید رو میزنم خارج میشه و کد‍یگیری نمیده. تا حالا چندبار امتحان کردم همش اینطوری میشه. چیکار کنم؟

آواتار برق قدرت
مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ ۰:۳۲ ق٫ظ

نذار خارج بشه خوب

هادی
مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ ۹:۰۴ ق٫ظ

مرورگرت را عوض کن.با گوشی نرو.وی پی ان یا فیلترشکن اگه داری قطع کن.اگه نشد برو کافی نت یا روی یه سیستم دیگه

Mohammad
مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ ۷:۵۲ ب٫ظ

سلام با سنجش در ارتباط باشین، مسلما مشکلتون بر طرف میکنن

دکتری روابط بین الملل علامه
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۵ ب٫ظ

بجه ها کسی میدونه بعد از بررسی فرم صلاحیت عممومی نتایج دقیقا کی اعلام میشه؟

مدیریت دولتی
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۵ ب٫ظ

میگن هفته اول شهریور سنجش اعلام میکنه.

حشره شناسی
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۷:۳۰ ب٫ظ

اقای مهدی هاشمی، کجایید؟؟؟ ایا دانشگاه اردبیل تعهد دادید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تاریخ فارغ التحصیلی
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۷:۲۰ ب٫ظ

بچه ها یه سوال داشتم، تاریخ فارغ التحصیلی رو اگر زده باشیم شهریور، ولی موقع ثبت نام ببینن زودتر فارغ التحصیل شدیم ایراد میگیرن؟ باید زودتر به سنجش اطلاع بدیم اصلاحش کنیم؟ اطلاع بدیم مشکلی پیش نمیاد؟ اطلاع ندیم مشکلی پیش نمیاد؟ اون موقع که نمیدونستیم کی فارغ التحصیل میشیم آخه.
چون توی فرم صلاحیت نوشته اگر چیزی از اطلاعاتتون تغییر کرده به سنجش بگید، آیا منظورش آدرس اینا بوده؟ یا این مواردم شامل میشه؟ کسانی که بعدا دفاع کردن همه تاریخ فارغ التحصیلیشون رو اصلاح کردن در سایت سنجش؟

محمد
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۵ ب٫ظ

نه بابا
کسی به این اصلا توجه هم نمیکنه. چرا به خودتون استرس بیخود میدین…

خانم دکتر
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۴:۰۳ ب٫ظ

دوستان اگه از کسی به عنوان قبولی اصلی تعهد بگیرن بعدش امکان تغییر نتیجه هست مثلا ی سهمیه دار جایگزین کنن؟

kaveh
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۴:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  خانم دکتر

نه دیگه تعهد گرفتن قبول شدی اگه میخواستن سهمیه به کسی بدن قبلش محاسبه میکردن که قبول بشه

خانم دکتر
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۷:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  kaveh

تشکر

پریسان
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۳:۰۹ ب٫ظ

درسته همه دوست دارن دکتر بشم یکیش خودم. ولی اینکه بعد ۴سال با مدرک دکتری بیکار بودن رو واقعا نمیشه تحمل کرد مخصوصا حرف و سخن های اطرافیان رو . به نظرم باید ظرفیت ها کم بشه. رشته خودم ۱۳تا میگیره که به نظرم همینم زیاده باید تک رقمی بشه حداقل اونایی که قبول میشن انگیزه درس خوندن داشته باشن.

نیما خسروی
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۵:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  پریسان

انشالله کار هم جور میشه ناامید نباشید خدا بزرگه. افراد لایق زیادی برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری وجود دارند و نباید سرکوب شوند

کوروش
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۵:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  پریسان

پریسا خانم با سلام . دقیقا درست گفتید گرفتن دکتری بدون هدف نه تنها هیچ فایده ای ندارد بلکه زجر آدم را بیشتر می کند . بنظرم اگر جوانان این کشور هدف داشته باشند حتی با یک دیپلم یا لیسانس می توانند به شغل مورد نظر خودشان دست یابند . بنظر بنده مهم هدف است که متاسفانه اکثرا ندارند . موفق باشید .

bahar
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۲:۳۰ ب٫ظ

تو رو خدا کسی از منابع کنکور ۹۶خبر نداره؟رشته فیزیک!!!

گنجعلی...
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۳:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  bahar

احتمالا مشابه آزمون های قبل از سال ۱۳۹۴ خواهد بود

goly
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۳:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  bahar

نه منم رشته ام فیزیک، نمیدونم تخصصی بخونم یا پایهدها را

bahar
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۳:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  goly

بیچاره ما فیزیکیاااااااااا…..هیچ کی اندازه ما سختی نمیکشه اخرش هیچچچچچچچچچچچ!!

sahar
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۶:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  bahar

بهار خانم من یه پیشنهاد دارم شما تا زمانی که سنجش منابع رو مشخصکنه زبان و استعداد تحصیلی بخونید که فرصت رو از دست ندین.

محمد
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۲:۱۰ ب٫ظ

سلام دوستان بنده امسال هفت دانشگاه مصاحبه رفتم رشته عربی ولی جایی قبول نشدم رتبم متوسط بود و دو تا مقاله داشتم. به نظرتون بازم امید هست امسال یا دیگه پرونده امسالو باید بسته بدونم؟

مانده
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

من هم رتبه ام ۲۱ با رزومه نسبتا خوب جایی پذیرفته نشدم

دکتری
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۳:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
امسال که رتبه مهم نبود
ولی هیچ وقت ناامید نشید بستگی داره چه دانشگاهایی رفته باشید
اشالله سال بعد تهران قبول بشید

دکتری
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۳:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

البته ذخیره ها هم هست برای امسال امیدوار باشید چون دانشگاها تا اخر مرداد وقت دارند که با ذخیره ها تماس بگیرند

رمز
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۱:۵۴ ب٫ظ

سلام به همه عزیزان
به دلیل اونکه برخی از افراد وقتشونا برای ابان گذاشتند حق این عزیزان پایمال میشه از طرفی بعضیها میگن خوب برا اسفند خوندن اما اقایون ی که باید برن سربازی را هم در نظر بگیرید اگه کنکور ابان حذف بشه اقایونی که این طرحا ریختن باید جوابگو باشن حتی باید اعتبار رتبه های قبلی هم برقرار باشه این قانون بوده مگه اینک بخوان جوانان کشوررا مد نظر نگیرن.
امیدوارم همه موفق باشن.

sahar
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۱:۴۴ ب٫ظ

دوستان من در فرم صلاحیت عمومی که پر کردم آدرس معرف‌ها رو دقیق ننوشتم یعنی آدرسشونو نمیدونستم و معرف‌ها استاد راهنما و سه نفر از همکارهای پدرم هستن که بازنشسته آموزش و پرورش هستن و و افراد متدین و محترمی هستند آیا اینکه در آدرس فقط اسم خیابان رو نوشتم مسکلی ایجاد میکند؟ دارم از نگرانی میمیرم….

دوست
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  sahar

اصلا فرم صلاحیت مهم نیس اگر سیاسی نباشید مشکل خاصی براتون پیش نمیاد

نگین
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  sahar

ن بابا’ سختنگیر نهایتا اونا زنگ میزنن

مهدی
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  sahar

نگران نباشین خانم.اصلا جای نگرانی نیس.کلا این فرم مهم نیس.هستش.فقط اون استعلامی که از دانشگاه های کارشناسی و ارشدتون به عمل میارن مهم هستش

sahar
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۳:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  sahar

ممنونم از همه دوستانی که پاسخ گفتند.

بدوون آززموون
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۱:۱۵ ب٫ظ

و چه خوب بود بچه هاى رشته حقوق بگن آیا اصلا میشه آزمونى که از قبل اعلام شده اینجور پا در هوا بشه… میدونید بچه هاااااا الان ما یه چیزى داریم… هم حقوقدان داریم هم ریاضیدان هم فیزیکدان هم شیمیدان و هم خیلى رشته دیگه که نمیشه تک تک اسم آورد و خیلى این موضوع میتونه به همه ما کمک کنه

سردرگم
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

تو رو خدا این چه اوضاعه تکلیف آزمون دکتری آبان را زودتر مشخص کنید؟

ریاضی محض
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  سردرگم

آبان برگزار نمیشه عزیزم…..
اسفند ماه قرار شده برگزار بشه…..اعلام کردن دیگه…..

سارا
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  ریاضی محض

شما از کجا میدونید حذف شده؟!!! تا جایی که ما در جریان هستیم گفته شده بود که اگر بنا شد که کنکور ابان حذف شه اطلاعیه میدن و زمان بندی کنکور ابان رو از سایت سنجش حذف میکنن. تا حالا که نه اطلاعیه دادن و نه زمان بندی کنکور ابان رو از سایت سنجش حذف کردن!!! قرار بود هفته قبل تکلیف رو مشخص کنن که نکردن و به احتمال خیلی فراوان همین هفته مشخص میشه.

آمایش محیط زیست
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم

بهتره بیخیال کنکور آبان بشید. چون اگه قرار بود کنکوری در جریان باشه، باید توی خرداد ماه اطلاعیه میزدن و حداکثر تا آخر تیر ثبت نام انجام میشد. الان که هیچی در موردش نمیگن پس معلومه برگزار نمیشه دیگه به این راحتیا نیست که کنکور کلی برنامه ریزی و چارچوب از پیش تعیین شده میخاد پس الکی شکمتونو صابون نزنید. خودمم پشت کنکوری ام و دارم واسه اسفند آماده میشم. الکی خودمونو گول نزنیم که بعدش پشیمون میشیم

زحمتکش
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۷ ب٫ظ

اتفاقا برعکس باید دوره های دانشگاههای دولتی تقویت بشن و همین طور که شروع هم شده نظارت بر دانشگاههای ازاد بیشتر هم بشه و جلوی افزایش ظرفیت و افزایش شهر برای پذیرش دکتری توسط وزارت علوم گرفته بشه

بدوون آززموون
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۵ ب٫ظ

دوست عزیز، کاملا برنامه آبان مشخص شده هم زمان ثبت نام و هم منابع و هم دفترچه… همه چى معلومه… چیزى که این وسط باعث حرف و حدیث شد همین اعلام زودهنگام طرح سنجش و پذیرش بود… به نظرم باید میزاشتن در یک فرصت مناسب این طرح جدید را اعلام کنند نه این جور وسط کار یا حداقلش این بود همزمان با اعلام طرح سنجش و پذیرش تکلیف آبان هم واضح و روشن اعلام میشد… فکر کنم در اعلام زمانبندى ها باید بیشتر دقت میکردن و آزمونى را در دفترچه کاملا واضح و روشن اومده و همچنین کسانى که براى اون برنامه ریزى کردن اینجور پا در هوا نمیکردن !!!!!!

سارا
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۱:۳۲ ب٫ظ

دوست عزیز زمان بندی کنکور ابان از قبل توی سایت سازمان سنجش مشخص شده. ۲۴مرداد زمان ثبت نام هستش.

مرتضی
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۶ ق٫ظ

یک دهم این تعداد باید ظرفیت دکتری بشه مخصوصا تو رشته هایی که به جز تدریس و هییت علمی شدن کار دیگه ای براشون نیست حالا رشته های زیر شاخه سلامت و بهداشت فرق میکنن ولی رشته های نظری که صرفا کارشون تدریسه باید ظرفیت متناسب با نیاز جذب دانشگاه ها باشه بعدشم پذیرش دانشجوی شبانه و پردیس باید متوقف بشه و رو پذیرش های دانشگاه ازاد نظارت کنن

دکتر
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

دوست عزیز نصف کارهای پژوهشی و تدریس و اقدامات علمی کشور دست دانشجوهای شبانه و پردیسه…می خواین اون نصف هم از بین بره و اعتبار دانشگاهها و دوره های دولتی نصفه و نیمه تر بشه و جاشون رو دانشگاههای ضعیفتر ازاد بگیرن؟؟؟
اتفاقا باید دوره های دولتی تقویت و بقبه دوره ها محدود و با نظارت شدید وزارت علوم انجام بشه تا شاید به نتیجه برسیم کم کم

کاشکی به زهرا
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۰ ق٫ظ

اتفاقا باید حذف بشه تا خیال همه راحت بشه با سارا موافقم

نیما
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۶ ق٫ظ

سند چشم انداز رو دیگه نمیشه تغییر داد و برای عملی کردنش باید تلاش کرد. کلی وقت گذاشتن و براساس محدودیت ها و استعدادهای بالقوه برنامه ریزی کردن و حاصلش شده سند چشم انداز. در سند چشم انداز اومده که باید ظرفیت رو افزایش داد. حالا شما میگین که سند چشم انداز خوب نیست اصلا و نباید بهش توجهی کرد؟!!!!

دوگدور چاوز
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۵ ق٫ظ

آخو چرا باید حذف بشه دیگرون هم مثل شما می خوان که در امتحان دوگدوری قبول بشن و دوگدور بشن فقط فکر خودتان نباشید که قبول شدید و دیگه خیالتون راحت شده

دوگدور چاوز
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

آخو چرا باید حذف بشه دیگرون هم مثل شما می خوان که در امتحان دوگدوری قبول بشن و دوگدور بشن فقط فکر خودتون نباشید که قبول شدید و دیگه خیالتون راحت شده

چوپان
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۱ ق٫ظ

طبق قانون خودشون برای هر تغییری در سیستم دکتری باید یک سال قبل تر اعلام کنن و سال بعدش اجراش کنن. الان بر چه اساسی کنکور آبان رو میخوان حذف کنن؟

چوپان
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۹:۵۶ ق٫ظ

اونایی که پشت کنکور موندن میگن نباید ظرفیتا رو کم کرد اوناییم که دکتر شدن میگن باید کم بشه. مسابقست

شادی
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۹:۲۹ ق٫ظ

اعتبار آزمون اسفند ۹۴ برای بهمن ماه هست؟

نیما خسروی
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۸:۳۶ ق٫ظ

احتمال داره یک سری رشته ها نتیجش زودتر اعلام بشه؟

سارا
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۱:۵۶ ق٫ظ

ازمون ابان رو حذف کنید تا ظرفیت ها بیاد پایین. از همین امسال شروع کن دکتر

زهرا
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۹:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

سارا جان حذف کنکور ابان جفا در حق افرادی هستش که طبق ایین نامه وزارت علوم وقت گذاشتن وحتی با کسب رتبه خوب مصاحبه نرفتن و گذاشتن برای ابان. حالا به نظر دوستان این صحیحه که به همین راحتی بگن کنکور ابان حذف و شما نباید به ایین نامه وزارت علوم اعتماد می کردین؟!!
بعدشم اینکه اگر خوب مطالعه کرده باشین طبق برنامه باید ظرفیت پذیرش دکتری افزایش پیدا کنه و کاهش ظرفیت نظر شخصی اقای وزیر هستش.

samira
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۵:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

من هم دقیقا به همین شکل واسه ابان برنامه ریزی کردم ولی حالا برگزار شدنش چه فایده داره که دانشگاه ها ظرفیتشون تکمیله و حتی ذخیره هم دارن!!

aram
مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ ۴:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

دقیق من با نظر زهرا خانم موافقم من خودم روی همین ابان بیشتر برنامه ریزی کرده بودم ویه جا بیشتر برا مصاحبه نرفتم خدا کنه حذف نشه فکر می کردم همین یه جا هم قبولم ولی هییییییییی چی بگم که کمتر بگم بهتره ………………

&@&
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۰:۵۳ ق٫ظ

سلام و خسته نباشید به همه دوستان.یه سوالی داشتم ممنون میشم اگه اطلاعی دارین پاسخ بدین.من تربیت مدرس اول کارنامه م عدم قبولی بود.چند روز پیش تبدیل شد به ذخیره و قسمت توضیحات نوشته بود ذخیره _۱.
با توجه به اینکه مطمئنم یک نفر از اصلیها انصراف داده من هم تعهد دادم.ولی دوباره کارنامم شدعدم قبولی.کسی میدونه چرا??????حد نصاب هم آوردم

آرزوa
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۸ ب٫ظ

سلام کسی میدونه هزینه خابگاه های خودگردان تربیت مدرس ماهانه چقدر هست؟ ممنون

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  آرزوa

۱۰۰ تومن برای ۵ سال میخوای…..
ممکنه بیشتر هم بشه.

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

البته اگه گرایش غیر فنی باشید یه کم کمتر!

آرزوa
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

فقط واسه خوابگاه ؟؟؟؟؟؟؟ :(((((

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  آرزوa

هه (((خخخخخخخخخخ)))
نه بابا
کل شهریه + خوابگاه + …

آرزوa
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

من فقط خوابگاه را گفتم، آخه گویا اگر جا نباشه میفرستند بیرون ینی همان خوابگاهای خودگران که با دانشگاه قرارداد دارند، این رو مسئول خوابگاه گفت و علاوهبر این گفت احتمالن سیصد باشه

آرزو
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  آرزوa

کلا خوابگاه های خودگردان که با دانشگاه قرارداد دارن ارزونتر از خوابگاه های آزادن گمونم ترمی ۵۰۰باشه ماهانه گمون نمیکنم بگیرن ترمی میگیرن

مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۷ ب٫ظ

دوستان ممکنه دانشگاهی به ذخیره هاش تا الان خبر نداده باشه?

desperado
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به 

سلام دانشگاه تبریز قراره ۲۲ اعلام کنه ذخیره ها نفر اصلی شدن یا نه

آرمان
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  desperado

۲۱ نه ۲۲

هما
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به 

سبزوار هم هنوز به ذخیرهها اطلاع رسانی نکرده

دنیا
مرداد ۱۷, ۱۳۹۵ ۶:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به 

گیلان گفته ۲۳ ام

دکتر لیلا
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۹:۵۷ ب٫ظ

دانشگاه ازاد هم فرم صلاحیت عمومی میخواد یا نه ؟

بدوون آززموون
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۹:۲۲ ب٫ظ

بچه هاااا وضعیت پژوهش الان به جایى رسیده که داد خیلى از اساتید هم دراومده برید سخنان جناب دکتر کرم زاده و دکتر دومیرى گنجى را مطالعه بفرمایید ببینید صراحتا چگونه از این وضعیت انتقاد میکنند

G.h
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۷:۱۰ ب٫ظ

بچه ها من در فرم صلاحیت عمومی که پر کردم بخوام معدلمو عوض کنم باید چکار کنم و از کجا برم؟ آخه دفاع کردم معدلم بیشتر شده

مدیریت دولتی
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۷:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  G.h

این اطلاعات پیش فرض وجود داره نمیشه عوض کرد .فقط جاهایی رو که خودمون باید پر کنیم.

محسن
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۹:۴۸ ب٫ظ

یه شماره تماس گداشتن تو سابت
واسه کسایی که اطلاعاتشون اشتباهه

تاریخ فارغ التحصیلی
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

چه شماره ای دوست عزیز؟ کجای سایت سنجش هستش؟ ممنون میشم اگر شماره رو بدید

تاریخ فارغ التحصیلی
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  G.h

منم سوالم توی همین مایه هاست. میخوام بدونم تاریخ فارغ التحصیلی رو اگر زده باشیم شهریور، ولی موقع ثبت نام ببینن زودتر فارغ التحصیل شدیم ایراد میگیرن؟ باید زودتر به سنجش اطلاع بدیم اصلاحش کنیم؟ اطلاع بدیم مشکلی پیش نمیاد؟ اطلاع ندیم مشکلی پیش نمیاد؟ اون موقع که نمیدونستیم کی فارغ التحصیل میشیم آخه.
چون توی فرم صلاحیت نوشته اگر چیزی از اطلاعاتتون تغییر کرده به سنجش بگید، آیا منظورش آدرس اینا بوده؟ یا این مواردم شامل میشه؟ کسانی که بعدا دفاع کردن همه تاریخ فارغ التحصیلیشون رو اصلاح کردن در سایت سنجش؟

درسا به امید
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۶:۴۰ ب٫ظ

امید جان اینکه سطح پژوهشی اخیرا در مقطع دکتری کم شده، مقصر دانشجو نیست که بنظرم اساتیده که نمیتونن با دانشجویان کار کنن تا سطح پژوهشی رو بالا ببرن . من خودم دانشجو ارشد که بودم استاد راهنمام نمیدونست دارم چکار میکنن و مضوعم چیه فقط وقتی سر جلسه دفاعمو دید لذت برو کلی ازم تشکر کرد چرا که من تنها دانشحوش بودم و سربلندش کردم با اون دفاع. اما مگه اون استاد زحمتی کشید؟؟؟؟؟؟؟؟ غیر از این بود که اگر همکاری میکرد من زودتر به اهدافم میرسیدم. ؟ مثلا الان ۳ساله مقاله isi رو نتونستم ارسال کنم فقط بخاطر اینکه استادم همکاری نمیکرد . امید جان عزیز متاسفانه حتی روحیه پژوهشی هم در بچه ها رشد نکرده . اینجا الان همه چی بهم ریخته، بحث ظرفیت زیاد و کم دکتری الان مطرح نیست

اعظم
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۹:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  درسا به امید

استادراهنمای منم بخاطر جدیدبودن موضوعم کمکی نکرد بهم ، بعدش هم با بی مسئولیتی گفت خودت برو مقاله بنویس اسم منم نیار

آرزو
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  اعظم

بنده خدا استاد راهنمام حتینصف هزینه چاپ مقالمو داد چون اسمش و نوشتم بعد دنبال یه مجله علمی پژوهشی رفت و در چندین ماه پی گیری زیاد پذیرش گرفت برام بعضیا انصافشون بالاست

فائزه سادات مدرسی
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  درسا به امید

واقعا درست گفتید

درسا
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۶:۲۱ ب٫ظ

هنوز هیچی از آزمون آبان معلوم نیست. که اگر برگزار شدن یا نشدنش قطعی بود با ئیام درخواستی که به سازمان سنجش داده بودم نمیگفتن که متعاقبا اعلام میشه. این جواب عنی اینکه هنو هیچی معلوم نیست دوستان. فقط داره وقت ما تلف میشه و من بابت این اتلاف وقت در سایت سنجش اعتراض زدم خواهشا شماهم اعتراض بزنین بهرحال هر تصمیمی دارن زودتر اعلام کنن تا تکلیف اینهمه داوطلب معلوم بشه. اگر بگن برگزار میشه با اینکه خیلی خوبه اما کلی وقت از ما تلف شده

الهه
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۶:۱۱ ب٫ظ

سلام به همه عزیزانی که مطلب را مطالعه می کنند
من به نظرم می رسد این احساس در عزیزان باشد که هر چه تعداد دکتر بیشتر شود از ارزش آن کم می شود. این موضوع با جریان عرضه و تقاضا متفاوت است . دکتر مواد مصرفی نیست که هر چه تعدادش زیادتر شود از قیمتش کم گردد.
دکتر منبع تولید علم است . دکتر منبع تولید فرهنگ است . دکتر منبع ارزش های علمی و انسانیست. دکتر راه گشا در رشته خود و راهنمای صنعت و کشاورزی و خدمات و غیره و ذالک است.دکتر پژوهشگر ارشد در ارائه زندگی بهتر به ملت است. هر آنچه مستلزم اصلاحات است را دکتر مشخص می کند. بنابراین عزیزان هر چه سطح تحصیلات و علوم یک ملت بالاتر باشد آن ملت سالمتر ، خوشبخت تر ، خوشحال تر ، مرفه تر و … خواهد بود. آیا اینها را نمی خواهید؟
ممنونم

درسا
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۶:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

دوستان عزیز، ما کاری به ظرفیت نداریم زیاد باشه یا کم . من میگم باید اونایی که حقشونه وارد دکتری بشن. اما تا الان و بخصوص امسال ناحقی زیاد بوده. خیلیا حق رفتن به دکتری رو نداشتن اما الان برین یک سرچ بزنین ببین شخص با چه رزومه و رتبه ای وارد چه دانشگاهی و با چه سطحی شده؟ میبینین چقد بی انصافی شده. حرف کم و زیاد نیست حرف اینه که باید به حقشون برسن بچه ها. خیلیا هستن با رزومه خوب واقعا جا موندن از دکتری و معلوم نیست کی قراره شانس در خونشونو بزنه. فارغ التحصیلان کارشناسی و ارشد پسر و دخترش تو خونه موندن و افسردگی شدید گرفتن و مونده و درمونده از همه جا موندن به کدوم در بزنه تا جواب اینهمه زحمتو بگیره.

&
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۹:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  درسا

واقعا احسنت.دقیقا همینطوریه

مکانیک 2
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  درسا

سلام دوستان
این که بعضی ها میگن چون فلانی رزومه نداشته نباید دکترا قبول میشده خیلی بی انصافیه. چون این روزا رزومه یعنی داشتن مقاله که به راحتی میشه با پول کلی مقاله به نامت بشه و همچنین ممکنه کسی در دوره ارشد کلی زحمت کشیده باشه و به علت عدم همکاری استاد مقالش فرستاده نشده باشه یا ممکنه کسی رو موضوعی جدید کار کرده باشه که منابع کافی در اون مورد وجود نداشته و طبیعتا تا این شخص بخواد ایم موضوع رو درک کنه و به نتیجه برسونه زمان زیادی می بره و نمی تونه مقاله های زیاد بفرسته. به نظر من دو چیز برای انتخاب دانشجو دکترا بسیار مهمه ۱- شناخت استاد از دانشجو (البته اینکه بعضی اساتید بی انصافی می کنن به کنار) ۲-رتبه آزمون دکترا چون در آزمون دکترا همه دانشجو ها با هم مقایسه میشن و می تونه یک ملاک خوب باشه.

عمران
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۶:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

آفرین به طرز فکر شمااااااااااا….

امید
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۵:۴۵ ب٫ظ

دوستان قبول کنید که در چند سال گذشته با افزایش ظرفیت دانشگاهها برای مقطع دکتری، نه تنها فعالیتهای تحقیقاتی توسعه پیدا نکرده بلکه برعکس سبب شده دانشجویان گمان کنند اگر فارغ التحصیل مقطع دکتری باشند حتما شاغل خواهند شد و احیانا درآمد بالاتری هم خواهند داشت. این در صورتیه که سال به سال داره تعداد بیکاران دارای مدرک ارشد و دکتری بیشتر میشه. دوره دکتری برای این نیست که افراد سطح دانش و آگاهیشون بالاتر بره و لزوما به فردی که فارغ التحصیل دکتراست باسوادتر نمیگویند. بلکه این افراد دارای روحیه پژوهش میشوند و محقق بارخواهند اومد که کمک کنند به روند تولید علم و تجاری سازی یافته های تحقیقاتی. حال با این افزایش بی رویه در پذیرش دکتری، داره یجورهایی لطمه به همه فارغ التحصیلان میخوره. به نظر من سطح دانش فاvغ التحصیلان دکترا داره سال به سال پایین میاد متاسفانه.

س س
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۷:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  امید

منم با صحبتهای شما موافقم. من در دوره ارشد یه همکلاسی داشتم که تمام درسهای ارشد رو دوبار گرفت که تونست پاس کنه و ایام امتحانات که زنگ میزد سوالاتش رو از جزوه میپرسید کوچکترین چیزا رو نمیدونست حتی لگاریتم و توابع هیپربولیک. اصلا یه جورایی پرت بود. الان منتظره ببینه آبان کنکور برگزار میشه یا نه که وارد عرصه دکتری بشه. اصلا آدم منزجر میشه وقتی اینا رو میبینه

کاشکی
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۵:۳۲ ب٫ظ

آقای وزیر کاش فقط در حد صحبت نباشه و برای شروع حداقل خوبه اول از همین ازمون آبان شروع کنید و تکلیف این آزمون رو روشن کنید که حداقل این همه بچه ها بلاتکلیف نباشن و بدونند که آزمون دکتری آبان ۹۵ برگزار میشه یا نه ما که موندیم با این سرعت عمل در کارها…..

phd
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۴:۴۰ ب٫ظ

وزیر میگه باید ظرفیت رو کم کرد اونوقت شما منتظر آزمون آبان هستید؟!

sara
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۹:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  phd

والاااااا

نیما
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۹:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  phd

طرح کنکور ابان طرح همین وزیر محترم بوده که خیلی ها براساس اون برنامه ریزی کردن. الان لغوش به کسایی هستش که براساس ایین نامه مربوطه وقت گذاشتن و رتبه خوب اوردن و امسالم جایی برای مصاحبه نرفتن به امید ابان ماه. بعد به نظر دوستان لغو اعتبار دوساله ظلم در حق این افراد نیستش؟

محیا
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۴:۱۹ ب٫ظ

کد رشته‌های دانشگاه آزاد به مرور بررسی میشوند/ رشته‌ها باید رفع نقص شوند وزیر علوم در رابطه با کد رشته‌های غیر مجاز دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کمیته مشترکی تشکیل شده و این کد رشته‌ها به مرور بررسی می‌شوند. مرجع دانشگاهی کشور به نقل از خبرگزاری فارس محمد فرهادی وزیر علوم در بازدید از پارک علم و فناوری خراسان در جمع خبرنگاران گفت: براساس دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی کمیته مشترکی تشکیل شده و کد رشته‌های دانشگاه آزاد به مرور بررسی می‌شوند. وی افزود: این کد رشته‌ها براساس قوانین شورای گسترش آموزش عالی بررسی می‌شوند و در صورت کمبود باید رفع نقص شوند. وزیر علوم گفت: مسئله نامه هاشمی رفسنجانی به رئیس جمهور پیرامون این کد رشته‌ها نیز در همین کمیته مشترک حل شده است. وی با بیان اینکه زیرساخت‌های پارک‌های علم و فناوری باید بیش از پیش تقویت شود، گفت: اختصاص تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان به طور دائم پیگیری می‌‌شود و تاکنون مصوبات خوبی در این زمینه داشته‌ایم. وی افزود: به زودی این اعتبارات به تصویب جدول شماره ۱۴ در اختیار دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌ها قرار می‌گیرد. وزیر علوم با بیان اینکه برای نخستین بار غیر از اعتبارات رسمی بودجه دیگری برای پژوهش در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: علاوه بر ۷ هزار میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده بخش پژوهش ۷ هزار میلیارد تومان نیز از سرانه جی‌دی‌پی اختصاص می‌گیرد. یعنی بیش از یک درصد جی‌دی‌پی به بخش پژوهش اختصاص داده می‌شود. به گفته فرهادی تاکنون ۹ میلیارد تومان بودجه در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفته است.… ادامه نظر»

پیشنهاد
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۴:۱۲ ب٫ظ

اگر یه بررسی بشه ببینند امسال تو دانشگاههای مختلف چه رتبه هایی با چه درصدی قبول شدن (درصد دروس کارنامه) و چه رتبه هایی با چه درصدی جا موندن شاید معیار مناسبی باشه که این تعداد زیاد در دور بعدی امکان رفتن به مصاحبه را پیدا نکنن.

phd
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۴:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  پیشنهاد

برای پذیرش دکتری علاوه بر درصد رزومه پژوهشی هم نیاز هست. من امسال افراد زیادی رو در رشته خودم دیدم که با وجود رتبه خوب حتی یک مقاله همایشی هم نداشتن. یک نفر که به علت نداشتن مقاله هنوز دفاع نکرده بود توقع داشت با قبولی دکتری اجازه دفاع ارشد پیدا کند! این افراد برای دفاع دکتری چه میخواهند کنند؟!

نینا
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۶:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  پیشنهاد

مفهوم دکترا بلد بودن ۴ تا دونه تست و تست زنی در زمان کم نیست مفهوم دکترا به داشتن شخصیت یک پژوهشگر، داشتن توانایی پژوهش هست. هیچ جای دنیا هم با ۴ تا تست و رتبه آزمون دکتر نمی گیرن. کی از حال و هوای کنکور و هر کی چهار تا تست رو درست زد باهوش تره میاید بیرون!

پیمان
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۷:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  نینا

فقط به دکتری که رسید تست زنی بد میشه؟ ما که کل کنکور و ازمونامون تستی پس اونا چی؟ یا یکی که پول میده واسه مقاله و مقاله مینویسه اون چی؟ رزومه ش همه پولی و زحمتی نکشیده چی؟ اتفقا کنکور و تست زنی باید به همون مقدار رزومه مهم باشه، و کسی که به قول شما تو یه زمان کم بهتر جواب میده مطمن باشید شانسی نیست
البته حتما باید رزومه رو هم در نظر گرفت ولی نه اینکه فقط رزومه مهم باشه

&
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۹:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  نینا

جالبه حالا شد چارتا تست!!!!از کنکور سراسری که سرنوشت تعیین میکنه معیار همین چارتا تست بوده.درضمن کسی که سواد به قول شما ۴تا تست زدن هم نداره نباید بیاد دکتری بخونه.چندین ماه تلاش یک نفر و رتبه عالی آوردن حالا شد ۴تا تست?????اگه اینقد راحته چرا شما نمیتوین از پسش بر بیاین?معیار باشه سلیقه استاد خوبه????

سینا
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  نینا

چهار تا دونه تست!
خوب مشکل شما بی اطلاعی از شرایط دکتراس
الان همه استادآ دانشگاه تهران موافق این هستن که ارشد وقت درس خوندنه حالا من نمىگم مقاله هم نداشته باشن
ی خورده که دقت کنید بحث کنکور هم سر این دو سه تاس چ بسا که بعضی وقتا برا ی تست باید یک کتاب خونده بشه
بعدم اگه ب همین راحتی دکتری فقط چهار تا تسته شما چرا نمیخونید؟؟

صدیقه
مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ ۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  سینا

کاملا موافقم باهاتون.

دکتر دکترا
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  نینا

منم با شما موافقم دوست عزیز. ملاک کنکور برای سنجش در مقطع دکتری اصلا ملاکمناسبی نیست. یک دانشجوی دکتری باید بلد باشه کار پژوهشی کنه. کسی که به یک سری مژالب تیوری تسلط داره ولی نمیتونه کار پژوهشی کنه, نظریه بده و رفع مشکل کنه اصلا بدرد دکتری نمیخوره.

پرسپولیسی
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۲:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  نینا

به نظر من معیار باید چهار چیز باشه:۱. درصدهای آزمون، ۲. سوابق آموزشی، ۳.سوابق پژوهشی، ۴.مصاحبه حضوری(شخصیت، ایده و…)، به نظرم وزن هر ۴مورد هم باید مساوی باشه مثلا هر کدام ۲۵ از ۱۰۰ وزن داشته باشه.

میکروبیولوژی 1
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  نینا

با شما موافقم.

پاسخ به نینا خانم
مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ ۷:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  نینا

هیچکس داشتن شخصیت و تسلط در سخنوری و توان تدریس و صحبت در جمع و … را رد نمیکند.اما اصل موضوع داشتن صلاحیت علمی کافی است.کسی که در آگاهی از حداقل های مطالب علمی رشته خودش هم دچار مشکل است با داشتن ۱۰۰۰ مقاله هم صلاحیت علمی پیدا نمیکند.اول علم روز رشته مورد نظر.دوم توان شخصیتی و توان انتقال معلومات و بعد از آن کسی که این تواناییها را دارد مسلما در دوره دکترا توان نوشتن مقاله و تحقیق هم دارد.

محیا
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۴:۰۸ ب٫ظ

ما چند ساله داریم زحمت میکشیم و قبول نمیشیم این که نشد، کاهش ظرفیت رو در مقطع ارشد باید ایجاد کنید

اعظم
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۹:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  محیا

اره بنظر منم باید ظرفیت ارشدهارو کم کنند
در رشته ما، تفاوت چندانی بین کارشناسی و ارشد نیست، و ارشدها پژوهشگر تربیت نمیشن

ایمنی
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۳:۰۹ ب٫ظ

افرین بر وزیر واقعا داره دکتری هم مثل لیسانس و ارشد از کیفیت میوفته ظرفیتها رو کم کنید

؟؟؟؟
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۳:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  ایمنی

الان ک نمیتونن ظرفیت دکتری کم کنن ونباید هم کم کنند باید اول از ظرفیت کارشناسی وفوق لیسانس شروع کنن اینجوری بهتره نه اینکه یهویی برا دکتری تصمیم بگیرن

&$&
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۲:۵۹ ب٫ظ

یه دانشگاه خوب قبول شدم ولی اصلن خوشحال نیستم، اینقد دکتری امسال بی برنامه و پر استرس و عجیب غریب بود که حس و حال من یکی اصلن جالب نیست الان، هیچ انگیزه ای ندارم ، انگار از سر ناچاری میخوام دکترا بخونم ، بقیه دوستان حال و روزشون چجوریه؟

سحر
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۳:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  &$&

بعد از این همه استرس به یه نتیجه مطلوب رسیدین چرا نباید خوشال باشین؟ خدا رو شکر کنین
من که فقط خدا رو شکر میکنم که از کنکور دکترا گذر کردم

Mmm
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۸:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

سلام، منم دانشگاه خوب قبول شدم، ولی خوشحال نیستم… چون از سر ناچاریه

حقوق
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۲:۵۷ ب٫ظ

دوستان تا کی برا تکمیل فرم صلاحیت عمومی وقت هست؟

دکتری 95
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  حقوق

نوشتن تا ۲۵ ام!

مدیریت دولتی
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۲:۲۸ ب٫ظ

دوستان اینجا کسی هست که مدیریت دولتی خوارزمی تعهد داده باشه؟نمیدونید اسامی رو وارد پرتال سنجش کردن یا نه؟دانشگاه تعطیله هیچ اطلاعی ندارم.اگه کسی اطلاع داره لطفا بگه

ادبیاتی
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۲:۲۴ ب٫ظ

سلام
دوستانی که فرم صلاحیت عمومی رو پر کردن لطفا بگن که شناسنامه و کارت ملی رو در چه اندازه ای باید اسکن کنیم؟

محسن
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۲:۰۲ ب٫ظ

سلام
برای ما که ورودی ۹۴ ارشد بودیم و آزمون اسفند رو بالطبع به دلیل اتمام ارشد در تابستان ۹۶ شرکت نکردیم
امکان شرکت در آزمون آبان هست؟ یا فقط برای کسایی امکان شرکت هست که در آزمون اسفند سال قبل شرکت کردند؟

محمد
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۳ ب٫ظ

امیدوارم ظرفیت ها کمتر بشه تا نتایج خروجی ها با کیفیت تر باشه.

+110
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

دیگه از این کمتر نمیشه..۲سال پیش همه دانشگاه ها تا جا داشتن دانشجو گرفتن ولی الا دیگه کمش کردن …کمتر از این نمیدونم میشه… دانشگاهی که ۲ نفر میگییره چقد باید کمتر بگیره؟

azade ravanshenasi
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۲ ب٫ظ

اخه فرض کنیم ازمون ابان هم برگزار شد کدوم ظرفیتو میخواین باهاش پر کنن؟ این در صورتی خوبه که دیگه ازمون اسفند برگزار نشه

دکترا ب ازاد روانشناسی
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  azade ravanshenasi

خیلیا از دانشگاه ها با نصف ظرفیت پذیرش کردن یا ب دلیل همین تعهد ک پیش اومده ظرفیت خالی مونده چیزی ک مسلم هست در صورت برگزاری ازمون ابان همه دانشگاه ها با ظرفیت قبلی پذیرش نمیکنن و اینکه این ازمون و ورودی برای بهمن هس ربطی به ازمون اسفند نداره چون اسفند برای پذیرش سال بعد هست

maba
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۹ ب٫ظ

سلام به همه دوستان و هم آقای دکتر فرهادی
برخی دانشگاهها مثل دانشگاه فرهنگیان و بعضی از رشته های پیراپزشکی دانشجو می گیرند و استخدام می کنند برای آینده .
اما زمانی گروهی از بزرگان عقیده براین بود که نیازی نیست همه بروند دیپلم بگیرند چون توقع انها برای پشت میز نشینی بالا می رود و مملکت نیاز به نیروی کار دارد . آیا در حال حاضر ارائه مدرک دیپلم حقی برای کسی در استخدام و داشتن شغل ایجاد می کند ؟ تحصیل اهاد مردم در دانشگاه آنهم در تحصیلات تکمیلی نشانی از رشد و عظمت و شوکت یک ملت است. آیا انسانهای بی سواد ، دیپلم و… شغل و درآمد نمی خواهند . ایجاد شغل و درآمد به تناسب ملت وظیفه حکومت است. بنابراین نباید صورت مسئله را پاک کرد و ملت را کم سواد نگه داشت تا به اصطلاح سطح توقعات پایین بماند. اگر روزی همه مردم یک کشور دکتری خوانده باشند آن کشور بهشت موعود است و مطمن باشیم همه مشکلات و همه بزهکاریهای جامعه به سمت صفر میل می کند و همه ارزشهای والای انسانی و تشخص جامعه به بالاترین سطح خواهد رسید. ممنون

مهندس مکانیک
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  maba

کاملا درست میفرمایید.

S
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  maba

منحنی هوش همه جوامع از الگویی به اسم توزیع نرمال تبعیت می کنه، یعنی فقط عده خیلی قلیلی توانایی تحصیل در دوره دکتری دارن. اگه آرزوی شما برآورده بشه و همه مردم کشور دکتری خونده باشن معنیش اینه که سطح دکتری اونقدر پایین اومده که حتی پایین ترین ضریب هوشی هم به هر ترفندی مدرک دکتری رو گرفته-شما درنظر نگرفتین که حتی در مورد مدرک سیکل هم همه افراد توانایی هوشی لازم بره گرفتن اونو ندارن، پس چطور ممکنه مملکتی گلستان آسمانی باشه و همه مدرک دکتری داشته باشن، جز اینکه مسلم بگیریم که عده بیشماری از آدماش که طبق جبر طبیعت باید در حد ابتدایی متوفق میشدن مزین به مدرک دکتری شدن و اساتیدی هم که باید در حد راهنمایی متوقف میشدن به تدریس اینها مشغول شدن؟ بله به همه میشه مدرک دکتری داد ولی نمیشه قانون توزیع نرمال رو عوض کرد.

دوست
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  S

ایول.

محیا
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۴:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  دوست

به امید روزی که همه مردم ایران تحصیلات عالیه و دکتری داشته باشن

دوست عزیز به محیا
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۵:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  محیا

عزیز جان ما هم دلمون می خواد ولی مگه با خواست ما قاعده طبیعت عوض میشه؟ الان در کل آمریکا هم طبق ویکی پیدیا فقط ۳ درصدشون دکترا دارن- از دانشجوهای دکتری بعیده به منطق بی توجه باشن.

الهه
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۵:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  محیا

سلام به دوست عزیز
اینکه می نویسند همه مردم دکترا بخونن منظور اینه که در تحصیل علم و تولید علم و دانشگاه و تحصیلات تکمیلی محدودیت هایی – مثل ۷ نفر – مثل ترمی چند میلیون تومان – مثل هزینه های سفر سرسام آور – مثل هزینه های خوابگاه و غیره و ذالک نباشه . به نظر حضرتعالی اینها منطق است؟
دوست عزیزمن اینها قاعده طبیعت نیست . از توجه شما ممنونم

سامان
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۳ ب٫ظ

یک عده میگن ازمون ابان برگزار میشه !!! خب معلومه دیگه خبری نشد برای برگزاری آزمون از ۴-۵ ماه قبلش منابع اعلام میکنن. از طرفی اگر قرار بود برگزار بشه ثبت نامش مرداد ماه بود که الان در مرداد هستیم و خبری نیست.

امیر
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  سامان

هنوز تو سایت سازمان سنجش آزمون آبان وجود داره و ذکر شده شروع ثبت نام از ۲۴ مرداد شروع میشه.

امیر
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۸ ب٫ظ

دوستان آزمون آبان قطعا برگزار خواهد شد چون تا حالا هیچ اطلاعیه مبنی بر لغو منتشر نکردن پس با انرژی و دور از حاشیه به خوندنتون ادامه بدید. آرزوی موفقیت برای همه

بدوون آززموون
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۱ ب٫ظ

وزیر محترم جناب دکتر فرهادى
اگر به اندازه کافى در مقاطع کارشناسى و کارشناسى ارشد اشتغال مناسب با مدرک و رشته تحصیلى جوانان ایجاد شود مسلما تعداد داوطلبین دکترى کاهش خواهد یافت چون در این صورت کسانى وارد وادى دکترى خواهند شد که حقیقتا به تحصیل علم علاقه مند هستند

...
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۴ ق٫ظ

واقعا درسته باید ظرفیت در مقطع دکتری کم بشه

محیا
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۴:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  ...

واقعا باید زیاد بشه

پروانه
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۸ ق٫ظ

ازمون ابان احتمال زیاد بر.گزار نمیشه.

نیما
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  پروانه

احتمال زیاد برگزار میشه چون گفته بودن که اگر قرار بر لغو کنور ابان باشه اطلاعیه خواهند داد و زمان بندی کنکور ابان رو از سایت سنجش برمیدارن. اما نه اطلاعیه دادن و نه از سایت سنجش برش داشتن.

مدیریت به نیما
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

اخرین اخبار بنده ههم از سنجش مبنی بر برگزاری ازمون ابان ماه هست مگر اینکه در نشست های شنبه و یکشنبه اتفاق دیگری بیوفتد تا یکشنبه رسما اعلام میشه که ازمون برکزار میشه یا نه
موفق باشید

امید
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱:۴۳ ب٫ظ

شما از کجا میدونی که شنبه و یکشنبه نشستی قرار هست که صورت بگیره؟

بدوون آززموون
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

وجود اطلاعیه در سایت دلیل نمیشه چون تا اعلام رسمى نشه همان روال قبلى برقراره… امیدواریم هر چه زودتر تکلیف معلوم بشه

داوطلب
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۶ ق٫ظ

وزیر محترم علوم تحقیقات .فناوری
بزرگ مرد وفرهمند گرانقدر دیار پایتخت معنوی ایران
احتراما نظر به اینکه آزمون دکترابا تاسف توسط دانشگاهها در سالجاری با سلیقه ای عمل کردن در مصاحبه های آزمون دکترا مشکلات زیادی را در پذیرش ها موجب شدند .
پذیرش با یک مقاله پایان نامه،برگزاری آزمون داخلی ،فارغ التحصیل دانشگاه مجری مصاحبه بودن ،اعلام نمره از طرف دانشگاهها برای پذیرش در دانشگاه مورد مصاحبه موجبات ناحقی زیادی درآزمون شده است. هر دانشگاهی با ارسال پیامک تماس تلفنی به داوطلب اعلام اصلی یا ذخیره بودن را به داوطلب اعلام کردند . از حضرتعالی خواهشمند است دستورات لازم در خصوص رسیدگی به مصاحبه ها وارزیابی مدارک داوطلبان مصاحبه شده توسط دانشگاهها صادر فرمایید . ودانشگاهها در انجام مصاحبه یکسان عمل نکردند.لازم به توضیح است هیچ امتیازی برای افراد شاغل در نظر گرفته نشده است
موفقیت حضرتعالی را از خداوند یکتا می طلبیم
داوطلب

امیدوار
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

سلام
من با وزارت علوم بابت رسیدگی به همین موضوع تماس گرفتم جواب ندادند

محمد
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

امتیاز برای افراد شاغل؟!!!
یقینا مزاح می کنید دوست عزیز
واگرنه همه مصاحبه شوندگان میدونند که اگه بگی شاغلی و کار میکنی بیشتر دید منفی ایجاد میکنه تا دید مثبت.

آرزو
مرداد ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

دقیقا موافقم حتی متاهلی هم امتیاز منفی محسوب میشه

زهرا
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۳ ق٫ظ

آزمون آبان را که خیلی وقت پیش اعلام کردن لغو شده.و گفتن در سال همون اسفندماه فقط برگزاری آزمون داریم.

نیما
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

زهرا خانم گفتن برا سال ۹۶ لغو شده نه ۹۵. قرار بود طی دوهفته تکلیف مشخص شه که خبری نشد. ولی به احتمال زیاد کنکور ابان ۹۵ هستش

خ
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

اصلا اینطور چیزی اعلام نکردن،لطفا اطلاعات غلط ندین،فقط در مورد آزمون ۹۶ صحبت کردن هنوز تکلیف آبان ۹۵ مشخص نشده،انشالله برگزار میشه

&&&&&#
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۴ ق٫ظ

گفتند دو هفته دیگه تکلیف آزمون آبان مشخص خواهد شد
دو هفته شد ولی خبری نسیت؟؟؟؟؟

دوست
مرداد ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  &&&&&#

آزمون آبان برگزار نمیشه. به فکر آزمون اسفند باشید

امید
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۹:۵۸ ق٫ظ

سلام
تکلیف آزمون آبان ماه چیشد؟
چرا اطلاع نمیدن که هست یا نه؟

Somayyeh
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  امید

سلام
هفته بعد مشخص میشه دیگه. قرار بود ثبت نام از ۲۴ام شروع بشه طبیعتا باید قبل اون اطلاع رسانی بشه.

سردرگم
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  امید

منم‌منتظرم‌شدید‌ا‌به‌این‌خبر‌نیاز‌دارم‌.تو‌رو‌خدا‌یکی‌از‌مسئولین‌جواب‌بدن‌

بیژن
مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  سردرگم

انشاالله خبر برگزاری آزمون رو میدن تا شما خوشحال بشید.
تا عمر دارید آزمون بدین، خیلی چیز خوبیه.