برگزاری متمرکز آزمون پذیرش دانشجوی دکتری از سال آینده

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

بر اساس طرح آمایش آموزش عالی از سال آینده آزمون پذیرش دانشجوی دکتری به صورت متمرکز و یکپارچه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه با مصوبه مجلس کنکور دکتری در یک مرحله و اسفند ماه برگزار می‌شود، گفت: ما سال 94 برای متقاضیان دکتری به جای کنکور فراگیر کنکور تخصصی یا همان غربالگری را اجرا کردیم تا خود دانشگاه‌ها نسبت به پذیرش دانشجو اقدام کنند و ما تنها پالایش و غربال گری  اولیه را در این زمینه انجام دادیم اما مجلس به این رویه ایراد گرفته و  ما برای سال آینده کنکور دکتری را باز به صورت یک مرحله برگزار خواهیم کرد تا در اسفند ماه این آزمون به شکل یکپارچه برگزار شود.

شریعتی‌نیاسر با بیان اینکه آیین‌نامه مربوط به پذیرش دانشجو در قالب کنکور برای سال آینده به زودی اعلام می‌شود، افزود: با توجه به اینکه مصوبه مجلس قانون بالا دست ما است ما آزمون یکپارچه دکتری را برگزار خواهیم کرد تا به ماموریت خودمان عمل کنیم.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزارت علوم تلاش می‌کند تا نظام یکپارچه سنجش و پذیرش دانشجو را انجام دهد که در قالب این طرح مصوب مجلس سعی ما بر این است تا پذیرش دانشجو از طریق کنکور و به شکل یکپارچه انجام شود.

شریعتی‌نیاسر عنوان کرد: در قالب نظام یکپارچه سنجش و پذیرش دانشجو سعی می‌کنیم به سمت برگزاری آزمون‌های تخصصی برویم که در مقطع دکتری که آزمون آن اسفندماه و در یک مرحله انجام می‌شود از دروس تخصصی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد استفاده خواهیم کرد.

وی یادآور شد: به زودی نحوه برگزاری آزمون و مراجعه به دروس تخصصی برای متقاضیان مقطع دکتری اعلام خواهد شد تا نسبت به ثبت نام و برگزاری آزمون اقدام کنند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

282 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حدیث
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۹:۰۷ ق٫ظ

سلام دوستان من میخوام واسه مدیریت امتحان بدم گرایش بازاریابی یا کس ب وکار،کسی هست که من چندتا سوال دارم ازش بپرسم؟منابع چی هست؟

زهرا
شهریور ۸, ۱۳۹۵ ۹:۰۷ ب٫ظ

بچه هاتوروخدامنابع چی شدپس

Margaret
شهریور ۳, ۱۳۹۵ ۶:۵۳ ب٫ظ

سلام دوستان.میشه لطفا به سوالات من پاسخ بدین: اگر کسی ارشد آموزش محور خونده باشه و پایاننامه و مقاله نداشته باشه ولی در کنکور دکتری رتبه تک رقمی بیاره آیا شانسی برای پذیرفته شدن در دوره روزانه داره؟

پاسخ به Margaret
شهریور ۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  Margaret

دوست گرامی برای من و شما که آموزش محور بوده ایم و پایان نامه نداشتیم کار سختتر هست(البته طبق نظام یادگیری الکترونیکی و آیین نامه مربوطه دانشگاه مجاز هست تحت شرایطی به دانشجویان برتر ارشد آموزش محور امکان اخذ پایان نامه بده مثلا دانشگاه شیراز این کار را میکنه ولی متاسفانه مثلاً دانشگاه من خواجه نصیر علیرغم اینکه من خودم حائز شرایط بودم ولی آموزش محور به ما این امکان را نداد) در هر حال اگر انشالله تلاش کنید رتبه خیلی خوب بیارید و رزومه پژوهشی خودتون را قوی کنید و نشان بدید حرفی برای گفتن دارید انشالله قبول میشید چرا که نه؟ موفق باشید

سحر
شهریور ۳, ۱۳۹۵ ۴:۳۴ ب٫ظ

منابع چی شد پسسسسسسسسسسسس

آریا
مرداد ۳۱, ۱۳۹۵ ۱:۱۹ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز
آیا کسی اطلاع داره نتایج نهایی دکتری ۹۵ کی اعلام میشه؟ اطفا راهنمایی کنید…

ژاله
مرداد ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

با سلام
با نظر شما عزیزان موافقم که باید سازمان سنجش شفاف عمل کنه چرا منابع را زودتر اعلام نمی کنند من چندین بار به سازمان ایمیل دادم و درخواست اطلاع رسانی به موقع و دقیق برای جلوگیری از سردرگمی داوطلبان دکتری کردم اما ظاهرا این پاسخ ها به صورت ماشینی و بدون کارشناس داده می شود واقعا تاسف بار است اصلا معلوم نیست چرا سال قبل تغییر دادند و چرا امسال دوباره تغییر دادند در همین صفحه گفته شده به زودی آیین نامه و منابع اعلام می شود پس کی؟ همه اش حرف و سخنی بیش نیست. خیلی ستم بار است.

....
مرداد ۳۱, ۱۳۹۵ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  ژاله

سلام
پاسخ ها توسط کارشناس داده میشود.من خودم یه چتد بار سوالاتی ازشون داشتم ک جواب دادند.اون بندگان خدا هم ممکنه هنوز بهشون یه قانون قطعی ابلاغ نشده باشه ک سربسته حرف میزنن خب

مینا
مرداد ۳۱, ۱۳۹۵ ۸:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  ژاله

حالا شما زبان و استعداد رو بخونید فعلا…

لزوم انتشار کارنامه نتایج نهایی دکتری 95
مرداد ۳۱, ۱۳۹۵ ۸:۴۶ ق٫ظ

سلام دوستان گرامی من برام سوالی مطرح شده ( البته خودم جز قبولیهای امسال نبودم انتظار و آمادگی لازم را هم نداشتم ) ولی سوال برام مطرح هست مگه نباید سازمان سنجش یا دانشگاهها برای داوطلبانی که در مصاحبه شرکت کرده اند اعم از قبولی یا عدم پذیرش کارنامه شامل نمره کل نهایی و ردیف نهایی داوطلب در کد رشته مورد نظر جهت مصاحبه را اعلام کنند؟ که حدقل طرف بدونه در مصاحبه چه نمره ای بهش دادند و یا در نهایت نفر چندم در لیست نهایی و گزینش بوده؟ البته برخی دانشگاه ها مثل تربیت مدرس بعضی موارد مانند نمره مصاحبه را اعلام کردند ولی در کل باید وضعیت علمی نهایی تمام داوطلبان مشخص و شفاف اعلام بشه.

سلام
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۶:۱۸ ب٫ظ

سلام دوست عزیز با نظر شما موافقم. این کارشون نه تنها غیر اخلاقیه بلکه غیر قانونیه.

zahra
مرداد ۳۱, ۱۳۹۵ ۱:۲۳ ق٫ظ

فرق متمرکز با نیمه متمرکز این هست

متمرکز ؟یعنی بر اساس ازمون و سوابق تحصیلی

نیمه متمرکز؟یعنی بر اساس ازمون و مصاحبه و…

اگر از نگاه به سخنانی که گفته شده در بالا متمرکز..پس نباید مصاحبه باشد
اما از اونجایی که دوستان میفرمایند مصاحبه رو حذف نمیکنند

من فقط موندم چرا واضح و مبرهن لطف نمیکنن و منابع را اعلام نمیکنن تا شروع بشه برای خوندن تابستون هم داره تموم میشه :|

بی نام
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۷:۰۵ ب٫ظ

بچه ها مصاحبه نیست؟؟؟

دکتری
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۰ ق٫ظ

ببخشیداین قانون برای کنکور۹۵؟ یعنی نمره مصاحبه هیچ میشه؟ اگه اینجوری باشه که عالیه

میلاد
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۰ ب٫ظ

با سلام
این همه دکتر اینده مملکت منتظرن….لطفا منابع را دقیق بفرمایید….تشکر

بهار
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۸:۳۳ ق٫ظ

سلام به همه. چندتا سوال غیرمرتبط دارم. ممنون میشم بهم کمک کنید. من میخوام دکتری ازاد بخونم ولی رشته و شهر موردنظرم جزو رشته های بامجوز نیست. فقط تعداد کمی از رشته من در شهر تهران و دوسه تا شهر دیگه مجوز داره. اصلا نمیدونم این قضیه مجوز تو دانشگاه ازاد چیه. ضمنا برگزاری این ازمون متمرکز فقط مختص سراسری هست؟ ازمون دانشگاه ازاد جداست. درسته؟

شیمی کاربردی
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۴:۳۸ ب٫ظ

سلام دوستان داستان تکمیل ظرفیت چیه؟ روزانه هم شامل میشه؟ کی اعلام میکنن؟

راحیل
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۹:۲۸ ق٫ظ

سلام دانشگاهها اطلاعیه شون می زنند و پس از آن از افراد واجد شرایط برا مصاحبه دعوت می کنند .

علی
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۲:۴۶ ب٫ظ

سلام. یکی پرسیده بود برای دفاع از پایان نامه باید حتما اسلاید تهیه کرد؟ الزامی نیست وخیلیا بدون اسلایدم اراده می دن ولی خوب اسلاید باشه بهتره.موفق باشید.

میر امین
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۵:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دوست عزیز برای جلسه دفاع با توجه به ضیق وقت رئوس مطالب باید حتما در قالب پاورپوینت تهیه بشه

شونن
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  میر امین

دقیقا همینه که فرمودید

م
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

مگه میشه؟؟؟؟؟ مگه داریم؟؟؟ کدوم دانشگاه اونوقت؟؟ من واسه ی دفاع ارشدم ده روز فقط شکل و شمایل اسلایدام رو تغییر می دادم تا آخرش استاد راهنمام راضی شد! دانشگاه شیراز بودم

حسین
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۲:۰۴ ب٫ظ

بی برنامگی تا کی؟ پس منابع چی شد؟

سحر
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۱:۴۷ ب٫ظ

منابعععععععع اعلام کنید دیگههههههه خب چرا تکلیف مشخص نمیکنن

فاطمه
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۶ ق٫ظ

ای بابا مرداد هم که تموم شد پس کی میخوان به طور دقیق منابع دکتری ۹۶ رو اعلام کنند؟!!
بهتره اول تکلیف کنکور امسال مشخص بشه تا سال دیگه که بخوان دوباره یه برنامه ریزی جدید کنند و در موردش صحبت کنند

زهرا
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۴ ق٫ظ

رشته هایی که پذیرش دانشجو درآنها نیاز به مصاحبه، معاینه و آزمون عملی و علمی دارد، رشته های نیمه متمرکز نامیده می شود و رشته هایی که پذیرش دانشجو در آن بدون طی مراحل فوق و فقط بر اساس نمرات آزمون سراسری صورت می گیرد رشته های متمرکز هستند.

اسپانتا
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

دقیقا

میر امین
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۵:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  اسپانتا

منظورشون از متمرکز برگزاری یک آزمون هست و دانشگاه ها دیگه اختیاری در برگزاری آزمون ندارن
مصاحبه برای دکتری قابل حذف شدن نیست

...
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۲ ق٫ظ

آزمون دکتری یکپارچه و متمرکز باید مصاحبه نباشه انقدر کنگ مطرح میکنن که همیشه سردرگم باشیم

من
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  ...

بابا کجاش گنگه اخه. شماها نمیدونم چرا و از کجا متمرکز و یکپارچه رو بدون مصاحبه معنی می کنین.

اسپانتا
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  ...

این کارو میکنن کا اگه وسط راه دوباره تصمیم جدید گرفته شد دستشون باز باشه دوپهلو حرف زدن به نفع اوناس دوست عزیز

بلاتکلیف
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۹:۴۱ ق٫ظ

دوستان لطفا کمک کنید تو کارنامه اونایی که ذخیره بودن اما ذخیده مشروط نبودن نوشته عدم تعهد؟مگه نباید وقتی اسامی رو از ذخیره مشروط اعلام می کردن تازه تهعد می دادیم لطفا جواب بدین

حسین
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۳:۲۰ ق٫ظ

سلام برای ارائه پایان نامه باید حتما اسلاید تهیه کرد؟

مریم
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

سلام.بله برای ارائه دادن باید پاور پوینت داشته باشید.معمولا که اینجوریه

میر امین
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۵:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

علت الزامی بودن تهیه اسلاید ضیق وقت در جلسه دفاع هست تا ژوری برداشتی کلی از پایان نامه بدست بیارن

آیدا
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۹:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

سلام بله از روی شماره های اسلاید ازتون سوال هم می پرسند

مینو نادری
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۱:۰۳ ق٫ظ

سلام والا دیگه خسته شدیم از این همه تغییر و تحول

فرزانه
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۰:۵۵ ق٫ظ

سلام،بچه ها کسی میدونه قبولی واسه دکترا به صورت شرط معدل شرایطش چیه؟؟؟؟؟

زهرا
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۸:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  فرزانه

عزیزم برو تو سایت دانشگاه هایی که مد نظرته
و اطلاعیه پذیرش دانشجو ممتازاشونو بخون
یه سری شرایط کلی
بعضی دانشگاهها هم شرایط خاص خودشونو دارن
مثل تعداد مقالات
چند سال از فارغ تحصیلی ت گذشته باشه و …..

مجتبی
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۴ ب٫ظ

سلام.خسته نباشید.میخواستم ببینم.منابع دکترای دانشگاه آزاد ۹۶همون قبلی هاست.یا عوض شده.اگه عوض شده منابع جدیدش از کجا سوال بپرسیم؟ممنون

Zahra
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۶ ب٫ظ

کنکور یکپارچه یعنی دیگه مصاحبه نداره فکر کنم درسته؟

میر امین
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۵:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  Zahra

نه
منظورشون اینه به جای برگزاری کنکور به صورت تخصصصی توسط دانشگاه ها خود سازمان سنجش به روال قبل کنکور اصلی رو برگزار میکنه و شما تنها در مصاحبه رزومه علمی رو ارائه میدید و دیگه آزمونی در دانشگاه از شما به عمل نمیاد

...
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۶:۱۸ ب٫ظ

بازم مصاحبه هست که نور چشمی های خودشون قبول بشن خواهر من رتبه دو گرفت قبول هم نشد

مریم
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۴:۵۷ ب٫ظ

سلام،تورو خدا یکی بگه کنکور آبان هست یا نه؟
من دیگه دارم دیوونه میشم تو این بلاتکلیفی مدتی زیادی هست درش نخوندم الان بگن کنکور آبان هست کل زحماتم به باد می ره

شهروند
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

نه دیگه

خانم دکتر
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۵:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

نه آبان نیست

سعید
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۵:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

نه بابا نیست، خیالت راحت

ok
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۵:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

خوب گفته نیست. چجوری بگن ؟

لبلا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

نه بابا نیست دیگه

بی نام
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۴:۲۴ ب٫ظ

دوستان مصاحبه هست آزمون یه بار یعنی آبان برگزار نمیشه

؟؟؟
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۴:۱۰ ب٫ظ

سلام
دوستان تکمیل ظرفیت دکتری امسال هست؟؟
ممنون از پاسخ گویی تان

چوپان
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۳:۲۶ ب٫ظ

بنظرم باید اساسی تر و عمیق تر موضوع رو بررسی کرد یه چیزی فراتر از رد شدن یا قبولی یه عده در میان هست!

نکته مهم اینجاست کسایی که دانشجوی دکتری یعنی عالیترین مقطع تحصیلی را جدب میکنند باید از بالاترین منطق، عقل،درایت و برنامه ریزی هدفمند علمی و عملی برخوردار باشند که متاسفانه اساتید(قشر جلودار جامعه)که امسال برای اولین بار اختیار کامل بهشون داده شد نشون دادند که اوضاع مدیریتی و عقلی و منطقیشون چجور هست! اکثر اساتید نشون دادن که نسبت به گرفتن دانشجوی دکتری کم توجهن و در حد ۵ دیقه مصاحبه هم بعضی ها براشون خسته کننده بود و حتی حاضر نبودن به خودشون اجازه انتخاب بدن! تکرار میکنم مشکل اصلی از ریشه هست یعنی از اساتید دانشگاهها و باید اول این موضوع رسیدگی بشه و بعد در مورد علم و تحقیق و …

کسایی هم که قبول شدن خوشحال نباشن و کسایی هم که رد شدن غمگین نباشن چون درد و مشکل این سیستم چیزی هست که برای هر دو گروه باقیست! و هر دو گروه باید بفکر چاره عمیق تر بگردن!

آدرین
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۸:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  چوپان

لایک

زهرا ژءو
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۲:۳۵ ب٫ظ

سلام بچه ها یه سوال غیر مرتبط
فقط یک بار میشه فوق لیسانس آن هم در دوره ی روزانه گرفت مثلن منی که کارشناسی ارشد تو یه رشته ایی دارم در دوره ی روزانه باز هم میتونم تو یه رشته ی دیگه در همین دوره روزانه ارشد بگیرم ممنون اگر راهنماییم کنید

زهرا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا ژءو

بله عزیزم میتونی
ولی باید معادل شبانه شهریه پرداخت کنی
تنها تفاوت همینه

مهناز
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

آره عزیزم می تونی

آیدا
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۹:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا ژءو

اگه یه بار ارشد روزانه بودی دیگه نمی تونی روزانه بخونی حتی اگه رتبه یک باشی

بی نام
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۲:۱۶ ب٫ظ

متمرکز یعنی مثل ارشد

پوریا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۶:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  بی نام

خدا از دهنتون بشنوه

حسین
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱:۵۲ ب٫ظ

الان مثلا تو المپیک ۲۶ مدال طلا برای امریکا و ۱۶ تا برای بریتانیا و بعد چین و… هست. مثلا ایران بگه ما مستقیم می ریم ۲۷ تا مدال می گیریم بیشتر از امریکا و بریتانیا و چین . ایا چنین چیزی ممکنه ؟ جواب معلومه که نمی شه و این یه پروسه بلند مدت و برنامه ریزی می خواد. دکتری هم همینه مستقیم که نمی شه بری سیستم بهترین دانشگاه ها رو در بیاری. باید شرایط رو سنجید. تا همین دیروز دکتر نیاسری می گفت دکتری یعنی پژوهش . ولی جدیدا از حرفش برگشته و می گه حالا حالا ها باید کنکور باشه.

حسین
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱:۴۸ ب٫ظ

دانشگاه های خوب ما مثل تهران و امیر کبیر و … جزو ۵۰۰ دانشگاه برترن. یعنی اگه ۱۰۰ دانشگاه برترم در نظر بگیریم هنوز فاصله زیاده تا به اونجا برسیم. با این حالت، بعضیا مستقیم می رن دنبال این که رویه این جور دانشگاه ها رو پیاده کنن که اصلا امکان نداره. همین کنکور ۹۵ مصداقشه که معلوم نشد چی شد و خود دکتر نیاسریم انگار پشیمون شد و از طرح جدید دفاع کرده و گفته حالا حالاها باید کنکور باشه.

حسین
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱:۴۵ ب٫ظ

اونور یعنی خارج نمی گن شما دانشگاه ازاد خوندی پس قبول نیستی ولی شما دولتیو وشاگرد این جایی پس قبولی. اصلا معقول نیست این همه دانشجو برن تو مصاحبه ده دیقه ای یا کمتر . این جا متقاضی زیاده و بهترین راه ازمون تستی با وزن بالاست.

حسین
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱:۴۳ ب٫ظ

دوستان خیلی مسائل رو در نظر نمی گیرن فقط می گن اونور یعنی خارج همش پژوهشیه .

حسین
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱:۴۱ ب٫ظ

اخه اونور تو دانشگاه های معتبر کسی نمی تونه مقاله و پایان نامه و… بنویسه یا بره با استاد هماهنگ کنه برای مصاحبه و بعدم استاد بهش وعده و وعید بده که تو فقط بیا مصاحبه. این موارد رو هم باید در نظر گرفت و بعد صحبت کرد. اونور کلی پیام نور وازاد و… نداره . تکلیف معلومه . از طرف دیگه باید سطح اشتغال و… در نظر گرفت.

طاهره
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱:۲۱ ب٫ظ

به اعتقاد من بایستی از دانشگاههای معتبر جهانی الگو برداری بشه ، تو اون دانشگاهها داشتن مدرک زبان ضروریه و همینطور رزومه نباید اینقدر دردسر توی ورود به دوره دکتری بشه که این مساله توی کشور ما حالا حالاها حل نمیشه، چون گرفتن مدرک یه ژسته و در بیشتر موارپ برای پول در آوردن و خرج زندگی که اونم به ثمر نمیرسه، اونور دنیا مشکل اشتغال حل شده ست

محمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۱ ب٫ظ

دوستان یه سوالی دارم خواهشا جواب بدید یکی اسمش از طرف دانشگاه تو قبولیا باشه نره تعهد بده میتونه سال بعد دوباره شرکت کنه

م
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

فک کنم یک سال حذف میشه

Sara
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

وقتی تعهد ندادین چرا نتونین کنکور بدین؟!اگه نرید تعهد بدین اح اگر دانشگاهتون احیانا تو ذخیره کسیو داشته باشه اونو معرفی میکنه، درنتیجه شما جایه کسیو نگرفتین و ظرفیت دانشگاهتون هم خالی نمیمونه و محرومیتی ندارین.

حمید
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

سلام دوستان
ببخشید یه سوال داشتم اگر میشه راهنماییم‌کنید.گیج شدم
الان سازمان سنجش میخواد برای آزمون اسفند امسال امتحان متمرکز بگیره؟؟؟؟؟؟
و اینکه این امتحان متمرکز یعنی چه؟ یعنی دیگه دانشگاه ها مصاحبه نمیگیرن؟؟؟ یعنی کسی به دنبال مقاله و اینا نباید باشه؟؟!!

ممنون‌میشم جوابمو بدین

فهیمه روشن
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۷ ق٫ظ

سلام ایا موقع ثبت نام باید معدل کل درسی رو نوشت یا پایان نامه هم حساب میشه ینی مثلا معدل کل زده۱۴ ومعدل تز هم نوشته برای معدل موقع ثبت نام کدو مو باید نوشت لطفا راهنمایی کنین

غزاله
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۸:۳۶ ق٫ظ

سلام خدمت دوستان.
یک سوالی برام مبهمه البته زیاد ربطی به این تاپیک نداره. منم الان کارمندم و با حقوق وزارت کاری. حالا می خوام برای دکتری بخونم. یکی اینکه توی محیط کارم (مشاور یک شرکت دولتی) میشه درس بخونم برای دکترا؟ بعدشم اگر تو محیط کاری درس بخونم بعضی ها می گند مشکل شرعی دارند. آخه چرا مشکل شرعی من که کارمو خوب انجام می دم؟؟؟ نظرتون چیه دوستان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مشتاق
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۸:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  غزاله

کار شما دولتی هست یا برای یک سازمان دولتی کار می​کنین؟ اگر که کار شما دولتی هست می​تونم بگم که مشکل شرعی ممکن هست که داشته باشه اما اگر برای یک سازمان دولتی کار می​کنیم در یک شرکت خصوصی مشاوره، اگر از مافوقتون اجازه بگیرین و اون اجازه بده هیچ مشکل شرعی نداره.

ب
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۹:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  غزاله

درس خوندن و به معلوماتت اضافه کردن تو محیط کاری شرف داره به مجله خوندن و حل جدول یا بازی رایانه ای کردن. خیالت راحت درست رو بخون…

علوم سیاسی
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۹:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  غزاله

سلام منم همین درد رو دارم. الان حاضرم همش تو تلگرام باشم ولی مطالعه نداشته باشم. در ضمن مشکل شرعی برا اوناست که کارشونو خوب انجام نمیدن اولاً
دوم اینکه مدیر واقعا اجازه نده و شما سئوال کن هم از مدیریت و هم مرجع تقلیدت

بهاد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  غزاله

سلام
از متخصصین حوزه علمی سوال کنید.
موفق باشید.

دیبا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۸:۱۶ ق٫ظ

نه زده متمرکز یعنی مصاحبه نیست

محمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  دیبا

چه ربطی داره متمرکز یعنی تجمیع شدن خبر کامل رو بخون ۵۰ درصد شامل رزومه و مصاحبه چیز به این سادگی رو اینطوری تفسیر میکنین عجیبه

فرشید
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۷:۵۴ ق٫ظ

سلام به همه دوستان
قرار بود بگن بالاخره میشه از رتبه و تراز کنکور امسال برای کنکور اسفند استفاده کرد یا نه ؟
کسی خبری داره چی شد نیتجه؟
من امسال مدیریت ۷۲ شدم اما جایی مصاحبه قبول نشدم البته به امید انتخاب رشته مجدد سه جا بیشتر و اونم روزانه نزده بودم.

ملیکا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱:۳۲ ق٫ظ

باسلام به همه دوستان
به نظر من این شیوه کنکور که ۵۰ سهم آزمون و ۵۰ سهم مصاحبه باشه خوبه ولی به این شرط که یک سیستمی باشه که مقاله های جعلی و یا حتی صوری ( یعنی این که طرف به این دلیل که دوست یا همسر نویسنده مسئول است، نامش در مقاله ذکر شده)را مشخص کنند.
باید باید باید این سیستم بیمار علمی را از بیماری دروغ و تقلب علمی نجات داد.
مسئولین باید باید بنشینند وفکری به حال این مشکل عظما بفرمایند.
دوستان صادق و دوستار علمی که کاربر این سایتید باید دستگاه رزومه سنج اختراع بشه. خخخخخخخخخخخخ

بدون مصاحبه
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۲:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  ملیکا

آخه چرا مصاحبه میندازین رو زبون اینا خانم ملیکا.؟اون بالا نوشتن متمرکز شما باز میگی مصاحبه؟خودتون کار دست خودتون میدین ها.

من
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  بدون مصاحبه

متمرکز بدون مصاحبه نیس. یعنی قانون سنجش و پذیرش اجرا میشه. خواهشا قانون رو بخونین

بی عدالتی
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱:۱۴ ق٫ظ

منم از این باندبازی وپارتی بازی ها دیدم ..درجلسه مصاحبه انقدرپایان نامه ومقالاتم جالب بود که در پنج اتاق مصاحبه تنها به توضیح وتفسیر کارهام پرداخته شد وتعریف وتمجید واحسنت اساتید وهیچ سوالی پرسیده نشد حتی یکی ازاساتید به من این اطمینان راداد که عنوان رساله ای را که پروپزال ان جهت دکتری از قبل تهیه وتنظیم کرده بودم پذیرفته و همه ی اساتید از اینکه پروپزال من اماده بود استقبال کردن ومن صد درصد با چند مقاله ی علمی پژوهشی ودرجه عالی پایان نامه وشش سال سابقه ی تدریس ..خودراقبول می پنداشتم درکمال ناباوری قبول نشدم وقتی پیگیر شدم متوجه شدم که اساتید محترم برای ان همه تعریف وتمجید نمره ی نیم رد کردند ……واقعا متاسفم …وقتی خیلی پیگیر شدم یکی از مسئولین دانشگاه به من گفت ممکن نمره مصاحبه وامتیاز کاملا در دست اساتید گروه است وکافی است که بخواهند دانشجوووویی را رد کرده ودانشجوی خودشان را بگیرند .
خواهش می کنم از سازمان سنجش بخواهیم از این بی عدالتی ها جلوگیری کند چون من به شخصه دیگر دلیلی برای درس خواندن مجدد ندارم ……

سارا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۲:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  بی عدالتی

من هم کاملا وضعیتم شبیه شماست.ومشابه این اتفاق برای من هم افتاد

......
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  بی عدالتی

سلام، شما نباید به تعریف و تمجید سر جلیه مصاحبه دل می بستین اتفاقا من کاملا برعکس شما بود و پایان نامه م رو به چالش کشیدن و حتی چندتا از اساتید مسخره کردن و اینقد باهاشون مباحثه کردم و منطقی براشون توضیح دادم حتی چندجا جلو خنده و مسخره شون رو با جدیت گرفتم و وقتی اومدم بیرون گفتم عمرا اینجا قبول شم به خاطر این همه ایراد گرفتنشون، ولی در کمال ناباوری قبول شدم. گاهی جوری رفتار میکنن که میخوان عکس العمل دانشحو رو بسنجن

سارا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  ......

مگر تست روانشناسی هستش؟ یا کلیینیک تشریف می بریم. والا پرپوزال منم به چالش کشید اما کم اوردن. نمره آموزشی من رو نصف دادن و نفر هفتم من رو اعلام کردند. من دانشگاه تراز اول کشور درس خوندم و معدل بالای ۱۷ در این دانشگاه در رشته ما وجود ندارد. معدل دیگر دوستان ۱۹ و ۲۰ بود. نمره مصاحبه رو گرفتم اما نمره دیگه رو پایین آوردن. بهانه ….

kkkkkk
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۰:۰۳ ق٫ظ

دوستان من امسال قبول شدم ولی مطمئن باشید بهترین حالت کنکور + مصاحبه هست . فقط مصاحبه به ضرر شهرستانی ها است یعنی اکثریت شرکت کنندگان

شیدا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۴ ب٫ظ

دوستان عزیزم ناراحت نباشید
باور کنید هر کی هرچی قسمتش باشه همون میشه
من خودم سال پیش دانشگاه شهرستان میخواستم ولی قبول نشدم خیلی داغون و ناامید بودم بخدا نمیدونید سال پیش رو حساب استعداد درخشانی ها چ زجری کشیدم خیلی تلاش کردم و آخر هم قبول نشدم و خیلی ناراحت شدم رتبه اول دومقاله علمی پژوهشی سه تا کنفرانس مدرک زبان
ولی امسال نشستم برا کنکور خوندم خداروشکر رتبم خوب شد و دو مقاله دیگه چاپ کردم و هم دانشگاه مشهد و هم دانشگاه تهران پذیرفته شدم که دانشگاه تهران تعهد دادم
باور کنید من این حرفاتون قبول دارم حق دارید ناامید خسته داغون بشید ولی همیشه امید داشته باشید شاید یه چیز بهتر در انتظارتون باشه
تا میتونید تلاش کنید و باقی رو به خدا بسپارید و بهش توکل داشته باشید
ایجوری فک کنید مطوئن باشید موفق می شید
موفق باشید دوستان

احمد
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۰ ب٫ظ

با سلام به همگی. بنده در سال ۹۳ رتبه ۲۴ دکتری را اوردم و دارای رزومه عالی بودم از جمله ثبت اختراع،رتبه ۹ و ۱۳ جهانی در سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ و مقالات و تجربه مهندسی خوب و حتی کنفرانسهای جهانی. متولد ۶۵ هستم. با اینکه رتبم هم خوب بود ولی تو مصاحبه دکتری نتونستن برام ایرادی بگیرن و حتی کارهای عملی و عملی بنده به قدری جالب بود که وقت مصاحبه بنده فقط به توضیح از کارام گذشت و تازگی کارام به قدری بالا بود که تو جلسه ازم سوالی نکردن و فقط توضیح کارامو دادم ولی بعد از مصاحبه متوجه شدم که اساتید محترم یکی از بومی های شهره خودشونو که چندان رزومه و سواد علمی نداشت انتخاب کردن. البته بنده به دو تا دانشگاه برا مصاحبه رفتم و همین جو تو هردوتاشون حاکم بود. از مسعولین خواهش دارم که با این قضایا برخورد بشه و از باند بازی و پارت بازی اساتید و دانشگاهها جلوگیری بشه.

دکتری 95
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

کددم دانشگاه ها چه رشته ای؟

احمد
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۹:۳۷ ب٫ظ

اصلا اینجور نیست که مصاحبه حذف شده باشه، فقط آزمون تمام دانشگاهها دولتی ، آزاد ، پیام نور، پردیس ، غیر انتفاعی یکی شده ، و نفرات برای دعوت به مصاحبه توسط وزارت علوم به دانشگاهها معرفی می شوند و مصاحبه هم تحت نظر وزارت علوم است.

چوپان
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۹:۳۵ ب٫ظ

بهترین حالت اینه که هر کدوم از بخش ها کنکور مجزا و بصورت زیر برگزار بشه: ۱- اول ۵۰ درصد آزمون از چنتا دروس تخصصی برگزار و برای هر داوطلب یک رتبه و یک تراز اعلام کنن. ۲- ۲۰ درصد سوابق علمی و پژوهشی هر شخصی در یک پرتال توسط سازمان سنجش از داوطلبین بصورت دقیق گرفته بشه و باز توسط کارشناسان سنجش یک رتبه هم به داوطلبین برای سوابق علمی و پژوهشی اعلام کنن در این مرحله با ترکیب رتبه داوطلب و رتبه سوابق علمی و پژوهشی با نسبت وزن ۵۰ و ۲۰ یک رتبه جدید اعلام کنن و بر اساس این رتبه جدید داوطلبین را با ظرفیت محدود به دانشگاها معرفی نمایند(که دیگر هیچ دانشجویی با سابقه نا معلوم شانس وارد شدن به دانشگاه تراز بالا یا دانشگاهی که لیاقتش رو نداره نداشتهه باشه و فقط استاد تعیین کنه که لیاقت داره یا نه!) ۳- مرحله سوم از سوی دانشگاه هم نمره ۳۰ درصد مصاحبه با ذکر شاخص های مختلف و توسط اساتید مختلف بصورت جداگانه و با میانگین گیری کل اساتید گروه به سنجش اعلام بشه(لازم به ذکر هست باید در سر جلسه مصاحبه ها نمایندگان سنجش حضور داشته باشند وگر نه باز دست اساتید در همین ۳۰ درصد برای پارتی و آشنا بازی باز است) نهایتا با ترکیب رتبه آزمون با وزن ۵۰ درصد و رتبه سوابق علمی و پژوهشی با وزن ۲۰ درصد و نمره مصاحبه اساتید با وزن ۳۰ درصد یک نمره برای داوطلب اعلام و نتیجتا قبولی یا رد شدن را در آن… ادامه نظر»

چوپان
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۹:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  چوپان

۲۰ درصد سوابق علمی و تحصیلی که توسط پرتال سنجش بررسی میشه هم شامل موارد زیر باشه که کسی نتونه با پول و کلک نمره بیاره:
۱-ریز نمرات دوره لیسانس و ارشد هر شخص و معدل آنها

۲- نوع دانشگاه و تراز دانشگاه تحصیل دوره لیسانس و ارشد داوطلب

۳- نمره پایان نامه های لیسانس و ارشد هر شخص

۴- مدرک زبان

بقیه سوابق پژوهشی اعم از مقالات و کتاب و … توسط اساتید و در ۳۰ درصد مصاحبه گنجانده بشه که اساتید تشخیص بدن خود داوطلب انجام داده یا خیر

مهدی
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  چوپان

درود بر شما ، ان شا الله همین کاررو بکنن در غیر این صورت ۵۰ ۵۰ هیچ فرقی با ۰ ۱۰۰ نداره

بی عدالتی تا کیییییییییییییییی؟؟؟
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۸:۴۹ ب٫ظ

دست دانشگاههاباید تو مصاحبه کوتاه بشه، باید همه چیز دست سازمان وسنجش باشه

علوم سیاسی
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۹:۵۹ ق٫ظ

سلام اینجوریم خیلی جالب نیست…. خود سازمان سنجش کم ایراد نداره

سارا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  علوم سیاسی

موافقم. به نظرم معدل های دانشگاه ها با هم یکسان نیست. من شاگرد اول بهشتی بودم با معدل ۱۶ و خرده ای. امتحان های سنجش پر از غلطه

میلاد رستمی
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۸:۰۸ ب٫ظ

بچه ها امیدتون رو از دست ندید….

فریما
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۷:۳۷ ب٫ظ

با سلام
خیلی جای تاسف داره که کنکور دکتری بدون مصاحبه و بررسیهای شخصیتی و پژوهشی یک محقق انجام شود حفظ کردن چندتا کتاب و زدن چندتا تست نمیتونه ملاک قابل قبولی برای گزینش اشخاصی باشه که قراره فردا بعنوان اساتید همین دانشگاهها با متخصصان صاحب نظر در رشته خود معرفی و تحویل جامعه داده شوند به نظر می رسد ارزش عنوان پی اچ دی فراتر از چند تست بی ارزش باشد کاش توجه کنیم که معنی پی اچ دی یعنی کسی که فیلسوف و صاحب نظر رشته خود باشد یا به عبارتی از نظر تحصیلی ته علم…ایا بهتر نیست بیشتر بیاندیشیم…نگذاریم به این راحتی با ارزشترین مدرک کشورمان نیز بی ارزش شود.

...
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۷:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  فریما

وا الان کجای این خبر گفته مصاحبه حذفه؟میگه یکپارچه سازی ینی هر دانشگاه با توجه به یک نمره مشخص به آزمون تخصصی و مصاحبه پایبند باشند

مجتبی
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۸:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  ...

خوب گفتند کنکور به صورت متمرکز انجام میشود!!
نه به صورت نمیمه متمرکز

من
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۸:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی

منظور از متمرکز یعنی طبق قانون سنجش و پذیرش نه بدون مصاحبه. لطفا این قانون رو بخونین

عدالت آموزشی
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  من

حالا واقعا حکایت این همه کلی گویی و مبهم بیان کردن اخبار چیه؟

عدالت آموزشی
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  من

البته اگه در مورد گرفتن بی رویه دانشجو در مقاطع ارشد و دکتری هم نظارت جدی بشه خیلی خوب خواهد بود.

مجتبی
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  من

اوکی مرسی

میر امین
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی

منظورشون اینه که به جای گزینش مطلق توسط دانشگاه ها مثل سابق ملاک اصلی آزمون هستش و دانشگاه ها مطابق استاندارهای متمرکز وزارت علوم مصاحبه انجام میدن نه هر دانشگاهی به طور جداگانه
در واقع منظورش از متمرکز یعنی یک کنکور واحد و یک دسته آیتم برای مصاحبه به صورت واحد برای همه دانشگاه ها
مصاحبه حذف نمیشه

سلام
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۹:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  فریما

اونهایی که میگن مصاحبه رو بر ندارن حتما خودشون یا دکترن یا دانشجوی دکترا خوش ندارن بقیه بدون مصاحبه وارد بشن و خدایی نکرده دکتر بشن

دوست
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  سلام

دوست عزیز‌ دکتری که مثل ارشد و کارشناسی نیس.

عدالت آموزشی
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  دوست

حالا تو که با چند تا تست احتمالا ارشد دولتی قبول شدی، کجا را گرفتی؟

عدالت آموزشی
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  سلام

احتمالش خیلی قوی هست.

بیکار
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  فریما

مصاحبه حذف بشه اقلا اونایی که چند تا کتاب و تست حفظ کردن قبول میشن اما اینجوری که طرف نه تست بلده بزنه نه رزومه داره اما قبول میشه

g
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۷:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  بیکار

موافقم

علیرضا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۶:۴۱ ب٫ظ

افرادی که میگویند مصاحبه خوب است و…. ایا هیچ فکر نمیکنند که مایی که در دانشگاه های غیر دولتی خوانده ایم با تمام مشکلاتی که بوده در دانشگاه های خوب حق تحصیل نداریم؟؟؟ وقتی در اتاق مصاحبه استادی از دانشگاه ما حضور ندارد حتی با بهترین رزومه ها هم نمیتوان موفق شد من با مصاحبه مخالف نیستم اما به نظر من عادلانه ترین راه این است هر فرد مجاز شده فقط یک بار (متمرکز ) مصاحبه رود همون طوری که هر فرد فقط یه کنکور تستی میده و در اون جلسه از هر سیستم اموزشی یه استاد باشه یه نفر از ازاد یه نفر از پیام نور یه نفر از غیرانتفایی و…و در اون جلسه اساتید با مشورت همدیگه به هر فرد یه نمره ای بدن بعد در کل سنجیده بشه توسط سازمان سنجش ………….

علی منتظر
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۷:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

این فرمایش شما نشون میده دید درستی به دوره ی دکتری ندارید. دوره دکتری کاملا با دوره ی کارشناسی متفاوته در دوره ی دکتری، استاد هست که از بین دانشجویان متقاضی، فردی را که مناسب خود می یابد را جذب میکند. عملا دوره ی دکتری بنوعی استخدام محسوب می شود. هر استادی حق دارد با دانشجویی که بنظرش مناسب تر است کار کند. اصلا اینگونه نیست که در جلسه ی مصاحبه اساتید با هم در نمره بدهند. هر استادی که تمایل به جذب دانشجو داشته باشد با توجه به سوابق علمی و پژوهشی داوطلب تصمیم میگیرد او را بعنوان دانشجوی خود انتخاب بکند یا نه و سوالات بقیه ی اساتید در حقیقت به استاد مربوطه کمک می کند که بهتر تصمیم بگیرد و گرنه اگه استادی دانشجویی را نخواهد نمی توان به اون تحمیل کرد و وقتی می فرمایید از هر دانشگاهی یک استاد نماینده حضور داشته باشد نشاندهنده این است که هنوز راجع به دوره ی دکتری بسان دوره ی کارشناسی فکر می کنید. اینکه شما در دانشگاه غیر دولتی تحصیل کرده اید، مسیر دشوارتری برای انتخاب شدن دارید چرا که استادی که مصاحبه میکند تا دانشجو انتخاب کند یکی از ملاکهایش، کیفیت آموزشی دوره های کارشناسی و ارشد اوست و اینکه چقدر در دوره های قبلی موفق عمل کرده است. استاد با تجربه هیچگاه بر مبنای نتیجه ی یک آزمون دو ساعته و رتبه ی آن، دانشجو انتخاب نمی کند. برای استاد مهم است که دانشجو در دوره های قبل با چه کیفیتی درس خوانده است. من خودم… ادامه نظر»

مریم
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۸:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی منتظر

والا انتخاب از بین ۱۰۰ نفر کار خیلی سختیه. استاد هم که قدرت ماورایی نداره متوجه بشه کی خوبه کی نه. مقاله رو که همه دارن. حتی خیلی ها مقاله ندارن و قبول می شن. به نظر می آد بیش تر از ۶۰ درصد گزینش هاناعادلانه است.اتخاب ۱۰ نفر از بین ۱۰۰ نفر علم وحی می خواد. لابد وحی می شه.

g
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۷:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

موافقم

عدالت آموزشی
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی منتظر

برادر من برو واقعیتها را ببین. مثلا مصاحبه همین امسال دانشگاه های معتبر به قول شما را ببین که بعضی جاها چه وضعی بوده.

ملیکا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  علی منتظر

باسلام به شما آقای علی منتظر.
بله من هم کاملا با شما موافقم. بعلاوه اینکه بالاخره تقدیر و فرصت خوب و بد هم وجود دارد.
مثل اینکه استادی که مایل است علاوه بر یک دانشجویی که طبق برنامه کاری و پژوهشی اش انتخاب کرده، دانشجوی قوی دیگری را هم بردارد که کاملا با او اشتراکات پژوهشی فراوانی دارد و برای آن گروه آموزشی کاملا مفید است، نمی تواند و باید این فرصت را به استاد و همکارش واگذار کند(چرا که او هم می خواهد سهمی از راهنمایی تز دکتری داشته باشد) و چه بسا که آن همکار مزبور دانشجوی ضعیف تر و با رزومه پایین تری را انتخاب کند و اساتید دیگر هم به خاطر گل روی استادمزبور، نمره مصاحبه بالایی به همین دانشجوی ضعیف بدهند.

علوم دامی
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۷:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

دوست عزیز من امسال هیچ امیدی به قبولی نداشتم چون مدرک لیسانس و ارشدم از آزاد بود ولی اینا بگم حدود ۳۰ مقاله و ۲ مدرک زبان داشتم خوشبختانه از ۴ دانشگاه پذیرش گرفتم اونم روزانه و قبولی قطعی. شما هم تا میتونید برا مقاله و مدرک زبان کم نذارید. دانشجو اگه رزومه خیلی خوبی داشته باشه ۱۰۰ درصد انتخاب میشه. پس امیدتون رو از دست ندید و با اعتماد به نفس کامل خودتون رو برا دکترای اسفند ماه آماده کنید. یادتون نره شما بهترین هستید و میتونید

سلام
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

لایک

منتظر
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۶:۳۰ ب٫ظ

سلام. باور کنید این سیستم ۵۰ به ۵۰ هم چیزی رو عوض نمیکنه. باز اساتید هر کی رو بخوان برمیدارن. کاش مصاحبه حذف بشه. می دونید بچه ها خیلی از دوستان ما در مقطع ارشد دوست دارن مقاله کار کنن و توانایی شو هم دارن. اما نمتونن. میدونید چرا!!!چون استاد راهنما شون یا در سطح علمی خوب نیست یا وقت نداره و یا…. بهتر نگم. اونوقت تو مصاحبه ها قضاوت براساس مقاله است. این وسط میخوام بدونم گناه دانشجو چیه؟! دانشجویی که بارها از استاد راهنماش میخواد که کمکش کار پژوهش انجام بده اما استاد بها نمیده.
دوستان قبول کنید که بی عدالتی وجود داره. متاسفانه بسیاری از اساتید بجای این که دست دانشجوهاشون رو بگیرن اونا رو پس میزنن. ای کاش یکی بود به این اوضاع رسیدگی میکرد.

بی عدالتی تا کیییییییییییییییی؟؟؟
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۶:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  منتظر

من اینا قبول دارم.۲طرح پژوهشی دادم دانشگاه اما ب بهانیه اینکه شما دفاع کردین حق استفاده از آزمایشگاه را نداری ردم کردن.الان فقط امید داشتم درمقطع دکتری ایدهاما بارورکنم که ردم کردم و رتبه عالیم و رزومه پربارما نادیده گرفتن تا آشناها ی خودشونا بگیرند

نا امید
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۶:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  منتظر

خیلی خیلی. با نظرتان موافقم… من خودم دو ساله که مقالم رو ترجمه کردم دادم دست استاد اما هنوز ویرایش نکرده…چون وقتی نداره… من دو سال توکنکور شرکت کردم و قبول نشدم… دیگه باید چیکار کنم؟!!!! زندگیم دو ساله که به فنا رفت

سمانه
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  نا امید

منم شرایطم مثل شما بود در مورد مقاله ها اما دیدیم دارم دکتری امسال رو از هم از دست می دم خودم مقاله هامو بدون هیچ کمکی از جانب استاد راهنما فرستادم و خدارو شکر اکسپتی ۳ تا مقاله ای اس ای و پژوهشی و گرفتم، در این جور مواقع اصلا نباید منتظر استاد موند.

۰۰۰۰
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  سمانه

سلام
اسم استادتون تو مقاله ها هست؟
منم مشکل شما رو دارم و استادم واسه مقاله ام اقدام نمیکنه
خودم نمیتونم مقاله مو بفرستم چون شنیدم که مقاله ای که منتج از پایان نامه باشه ولی اسم استاد توش نباشه دردسر میشه.
اگه اسم استاد رو هم بیارم با ارسال مقالم مخالفت میکنه؟
من باید چیکار کنم؟
لطفا راهنمایی کنید
استاد من به هیچ صراطی مستقیم نمیشه
گناه من چیه که بعد دوساله که از دفاعم گذشته مقاله ندارم

سمانه
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۴:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  ۰۰۰۰

بله، اسم استادم هست ولی اسم اول و نویسنده مسئول خودم هستم، به نظر من شما خودتون به یه ژورنال با یه ایمپکت بالا مقالتون رو بفرستین و اگه احیانا مقالتون از هر نظر ایرادی داشته باشه و قرار باشه خدای نکرده ریجکت شه داوراشکالات مقالتون رو میگن به شما و شما میتونین بعد برطرف کردن اشکالات به یه ژورنال دیگه بفرستین.

سمانه
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۴:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  ۰۰۰۰

اینم بگم که به لطف همون مقاله ها من امسال قبول شدم و این کم کاری استادم رو به فال نیک گرفتم و خودم خیلی چیزها تو این زمینه یاد گرفتم. شمام اگه برای سال بعد میخواین از همین الان باید اقدام کنین، موفق باشید

۰۰۰۰
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۹:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  سمانه

مرسی از پاسخ گوییتون
من ی بار در مورد مقاله ای که مرتبط با کار پایان نامم بود مقاله فرستادم و اسم استادمو آووردم ولی به محض اینکه از طرف ژورنال براشون ایمیل ارسال شده بود درخواست ریجکت مقالمو داده بودن با کمال ناباوری!حالا اگه مقاله پایان نامه رو بفرستم مطمئنا همین کارو میکنه
مشکل اینه که استادم فقط کار خودشو قبول داره
خودشونم که دو سال یه بار مقاله میده و بیشتر به دانشجوهای دکتری بها میدن متاسفانه

اعظم
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  منتظر

لایک
واقعا برای منم همین اتفاق افتاد
استادراهنمام اصلا در زمینه موضوع رساله ام سوادی نداشت، نه در جریان رساله کمک کرد، نه روز دفاع ازم دفاع کرد، نه مقاله کمکم کرد، حتی اسمش راهم نگذاشت در مقاله بیارم. در نتیجه ۲نمره مقاله رو هم از دست دادم…
من هیچوقت نمیبخشمش، خصوصا که اون خودش مایل بود استادم بشه نه من…

شیمی
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  منتظر

اساتید مصاحبه کننده با توجه به استادی که داری و شرایطتت لبهت نگاه میکنن / من دیدم افرادی که کلی مقاله و رتبه عالی داشتند رد شدن و کسی که هیچی نداشته جز رتبه و سئاد قبول شده
مهم سوادته
بعضیا ۱۰۰ تا مقاله دارن اما نفهمیدن چی نوشتنداینا همشون ردن

دیبا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۶:۱۵ ب٫ظ

زده متمرکز یعنی مصاحبه نیست

بوعلی
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۷:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  دیبا

نه دوست عزیز مصاحبه همچنان هست ولی مثل سالهای گذشته دیگه اکثر دانشگاه ها امتحان کتبی نمیگیرند، امتحان سازمان سنجش هم تخصصی خواهد بود و نتایج رو هم سازمان سنجش اعلام میکنه

بی نام
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۶:۰۹ ب٫ظ

دوستان زده متمرکز یعنی مصاحبه حذفه

زهرا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۵:۵۳ ب٫ظ

مریم جان عزیزم ما شانس نداشتیم وپارتی نداشتیم خیلیها یک سوم ماتلاش نکردند با مدرکهایی که بابتش زحمت هم نکشیدند الان بهترین شغلهای دولتی رو دارن .بهتره توهم ناامیدنباشی که وضع بدترازین نشه …

مریم
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۵:۲۳ ب٫ظ

حتی اگه مصاحبه سر جاش باشه این غلطه که ملت بین این شهر و اون شهر آواره بشن و هزینه باری مصاحبه بدن اونم چه هزینه هایی. اگه من کار داشتم که اصلا دکتری می خواستم چکار. اگه به رشته ام علاقه دارم خودم هم می تونم برای خودم بخونم و تحقیق کنم.حتما که نباید برم دانشگاه. الان مدرک شده یه درد فراگیر. تازه مدرک ها هم دردی دوا نمی کنن. چه مدرک هایی که خاک می خورن چه اونایی که خاک نخوردن.

مریم
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۵:۱۴ ب٫ظ

من کار ندارم. دکتری هم قبول نشدم. مثل اینکه واقعا تو این دنیا جایی برا من نیست و من اشتباهی اومدم.

یه بنده خدا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۶:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

این حرف رو شما که خانمید نباید بزنید بیچاره اون پسرایی که دارن اماده میشن برن سربازی فقط دلشون خوش بود به کنکور دکترا که شاید مرهمی بر مشکلاتشان باشد بیکاری مردانی که در جامعه ای زندگی میکنند که در اکثر خانواده ها زن و شوهر هر دو کارمندند و حالا در عرصه ازمون دکترا ارزو و تلاش همه ی دختر خانم ها برای ورود به این مقطع و بعد هم در انتظار ازدواج با فردی دقیقا هم کفو خودشان است !!!! ای کاش در ظرفیت پذیرش ها تجدید نظری شود …..

سین
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۵:۰۷ ب٫ظ

دوستان عزیز اینکه بی عدالتی وجود داره تو پذیرش دکتری درسته اما منم با توجه به چیزی که تجربه کردم میتونم بگم ٩٠ درصد هم رشته ای هام بدون پارتی جاهای خوب شدن، شاید بعضی ها رزومه بهتر یا رتبه بهتری داشتند و قبول نشدند، ولی فراموش نکنید نظر اساتید و جلسه مصاحبه هم مهم بوده، خیلی ها از دانشگاه ها بررسی مدارک پژوهشی و آموزشی و سپردم بودن به بخش های مجزا و مسولین مربوطه و اساتید اصلا خبر نداشتن هرکس چند تا مقاله داره و با توجه به عملکرد مصاحبه طرف بهش امتیاز می دادن و امتیاز ها جمع میشد. ضمن اینکه واقعا هم کسی نبوده که بدون هیچ فعالیت پژوهشی و رتبه بد قبول بشه دانشگاه خوب! شماها مطمعن باشید اگه رتبه خوب و رزومه خوب داشته باشید و مصاحبه هم خوب انجام بدید شانس بالایی دارید، درسته که پارتی بازی و بی عدالتی وجود داره ولی شما اگه کار خودتون رو بکنید و توکل کنید به خدا، ٨٠ درصد قبولی ها پارتی نداشتن. البته این تجربه شخصی من بوده و ممکنه بقیه مخالف باشند.

علی منتظر
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۴:۳۳ ب٫ظ

در مورد قبولی دکتری، بد نیست منم تجربیاتم رو با دوستان عزیز به اشتراک بذارم: ۱- من ۴۰ سال دارم و سال ۱۳۸۰ از دوره ارشد در رشته ی کامپیوتر فارغ التحصیل شده ام. دانشگاه های دوره لیسانس و ارشدم جزو دانشگاههای برتر بود اما معدل خوبی نداشتم ۲- من یه بار سال ۱۳۸۳ کنکور دادم که دانشگاه تهران پذیرفته شدم اما بعلت مشغله ی کاری انصراف دادم و رفتم وارد صنعت شدم ۳- سال ۹۳ باصرار یکی از دوستان در کنکور دکتری شرکت کردم(بدون حتی یک کلمه درس خوندن و صرفا با تکیه بر اطلاعات ۱۵ سال قبل) و رتبه ام خوب نشد(۴۳). تنها دانشگاه اصفهان دعوت بمصاحبه شدم که پذیرفته هم شدم اما بدلیل بعد مسافت از تهران، قبل از اعلام نتایج نهایی انصراف دادم ۴- اسفند ۹۴ باز هم تصمیم گرفتم دکتری امتحان بدم و طبق معمول بدون مطالعه ی قبلی سر جلسه ی امتحان رفتم. با کمال تعجب دیدم سوالات فقط از کتابهای دوره لیسانس هست بخصوص درسی بود که زمان ما نه اجباری بود و نه اختیاری! اونهم بعلت تجمیع رشته های کامپیوتر! ۵- بعد از اعلام نتیجه رتبه ی من حدود ۱۴۰ در رشته ی کامپیوتر شد و فهمیدم کنکور دکتری (حداقل توی رشته ی کامپیوتر خیلی الکیه!) با این رتبه ی اکثر دانشگاههای تهران از جمله شریف و امیرکبیر و علم و صنعت و … مجاز به مصاحبه شدم ۶- برای مصاحبه نه مقاله داشتم و نه مدرک زبان! اساتید زمان ما هم بازنشست شده بودند و قاعدتا کسی منو نمی شناخت، اما… ادامه نظر»

ص به علی منتظر
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۴:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی منتظر

دوست عزیز نامه قشنگی نوشتید واقعا تمامی حرفای شما درست هست. و دوستان عزیز مخاطب پی اچ دی تست به دنبال کار و کارآفرینی باشید شاید خیلیا به خلاقیت و کارآفرینی شما نیازمند اینها اصلاً شعار نیستن. مدراک بالاتر رو بذارین واسه عشق به تحصیل. شد شد نشد هن فدای سرتون. هدف؛ دکتر شدن نیست برای اهداف بالای خودتون به دکتر شدن فقط به چشم یه وسیله نگاه کنین. موفق باشین.

علی منتظر
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۵:۵۲ ب٫ظ

ممنونم از بذل توجه شما معتقدم هر کسی با تلاشی که انجام میده بالاخره میتونه یه کار مناسب برای خودش پیدا کنه ما الان بسیار نیازمند این هستیم که در همه ی تخصصها کسی رو داشته باشیم که کارشو خیلی دقیق انجام بده کسی که مدرک مهندسی گرفته اما ساده ترین مفاهیم مهندسی رو بلد نیست، بجای اینکه از زمین و زمان شاکی باشه که چرا بهش کار مناسب نمی دن یه کم هم به این فکر کنه که چرا وقتی درس میخونده فقط به فکر نمره ی ده و پاسی و این چیزا بوده؟ بدون اغراق من برای هر درس دوره ی لیسانس حداقل ۳ الی ۴ تا کتاب خوندم که اکثرا انگلیسی بودند(زمان ما کتاب ترجمه شده زیاد نبود) اما الان همه دارن یه سری جزوه ی بیخاصیت میخونن و ای بسا نمره ی خوب هم میارن خب برادر یا خواهر من، شما اگه پایه ی تحصیلی مناسبی داشته باشی یا حتی اگه به هر دلیلی خوب درس نخوندی وقت بذاری و در یه زمینه متخصص بشی رو هوا می برنت شاید در نگاه عموم، نظافتچی منزل جزو مشاغل بسیار رده پایین باشه، شما اگه تونستین یه نظافتچی خوب پیدا کنید؟ نظافتچی زیاده اما نظافتچی خوب کمه! اگه هم پیدا کنید تا ۲ ماه آینده وقتش پره! چرا؟ چون کارشو خوب انجام میده معتقدم اگه هر کسی در هر زمینه ای عالی باشه و متخصص زمین نمی مونه و برای فرار از بیکاری به ادامه ی تحصیل بیهوده رو نمیاره، با خودمون صادق باشیم و سعی کنیم جایگاهمون… ادامه نظر»

سردرگم
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۷:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی منتظر

سلام‌شما‌که‌روزانه‌قبول‌میشدید‌چطور‌سال‌بعد‌محروم‌نمیشدید؟؟!!!

علی منتظر
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  سردرگم

قبل از اینکه دانشگاه اسامی رو وارد پورتال سنجش کنه، من رفتم و کتبا انصراف دادم تا برای امسال محروم نشم.
البته دانشگاه اصفهان به من نگفته بود که قبول شدم ولی وقتی محض احتیاط رفتم انصراف بدم قبول نکردن و گفتن شما جزو قبولی های ما هستی و انصراف نده، منم گفتم شرایط تحصیل در شهرستان رو ندارم و بالاخره قبول کردند که اسم منو به سنجش رد نکنند

احمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۸:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  علی منتظر

دوست عزیز، سال ۸۳ که اصلا کنکور دکتری نداشتیم، هر دانشگاهی واسه خودش امتحان می گرفت…
بعد با رتبه ۱۴۰ چه جوری در همه این دانشگاه ها مجاز شدین؟! مگر اینکه روزانه رو انتخاب نکرده باشین.

علی منتظر
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

سال ۸۳ من مستقیما توی کنکور دانشگاه تهران شرکت کردم و نفر دوم شدم ولی اونموقع تمایلی به دکتری خوندن نداشتم چون نیازی هم به دکتری خوندن نبود. با مدرک فوق هم میشد هیات علمی شد، ضمن اینکه من کار صنعت رو بیشتر ترجیح میدادم
توی رشته ی کامپیوتر که ۴ تا گرایش تجمیع شده بود، با این رتبه ی ۱۴۰ و بالاتر میشد دوره روزانه دانشگاههای خوب دعوت به مصاحبه شد. ضمن اینکه دکتری روزانه اش هم نمی ارزه چه بخواد آدم برای دکتری خوندن پول هم بده که میشی خسر الدنیا و الآخره!

من
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۴:۲۷ ب٫ظ

دوستانی که از عدالت اساتید مینالن برا من که اصلا اینطور نبود من رتبه عالی داشتم رزومم هم متوسط بود و در هیچ دانشگاهی اشنا نداشتم و همه دانشگاههای تهران رو که مصاحبه رفتم قبول شدم و به دانشگاه تهران تعهد دادم

بی عدالتی تا کیییییییییییییییی؟؟؟
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۴:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  من

تربیت مدرس واسه شیمی اینطور نبود

بی عدالتی تا کیییییییییییییییی؟؟؟
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۴:۲۳ ب٫ظ

سلام
من قربانی این بی عدالتی بوده ام،بهترین رتبه،۴مقالهISIوچندتاهمایش و… سطح علمی خیلی بالا طوری که استاد راهنمام ودانشجوهاش وهمین طور دانشجویان دانشگاه دیگه مشکلات علمیشونااز من میپرسند ۶جااز۵۰جایی ک قبول شدم مصاحبه رفتم اماقبول نشدم، اما کسایی بابدترین رتبها و نداشتن رزمه عالی اما داشتن آشنا قبول شدن.
امان از بی عدالتی

فاطمه
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۴:۴۱ ب٫ظ

سلام
حرف شما کاملا منطقی است.
من خودم از اساتیدی هستم که مصاحبه گرفتم . همیشه به دنبال افراد شایسته و قوی مانند شما بوده ام اما متاسفانه بعضی همکاران که در یک دانشکده هم هستیم به زور دانشجوی خودشون رو میگیرن. متاسفانه بارها مشاجره داشتم ولی زورم بشون نرسیده. گاهی به فکر میوفتم بزارم برم اونور آب.
امیدوارم بزودی با این تصمیم مشکل حل بشه

میلاد رستمی
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

با سلام
شما که مصاحبه شونده بودید آیا دانشجویان دانشگاه شهرستان که در هر در مقطع تحصیلی شون شاگرد اول باشن رو بر دانشجوی دانشگاه معتبر ترجیح میدید؟

شایان
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۸:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد رستمی

با سلام.تلاش هر فرد به نظرم در اولویته برادر تا نوع دانشگاه….

شایان
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۸:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد رستمی

رشته شما چیه؟

میلاد رستمی
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۸:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  شایان

رشته کامپیوتر

میلاد رستمی
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۸:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد رستمی

رشته ام کامپیوتره

سلام
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۴:۰۰ ب٫ظ

سلام دوستان من همه نظرات شمارا خواندم نیمه متمرکز یعنی ازمون سالی ی بار و تمرکز بر ازمون درهردونوع دانشگاه فکر نکنم مصاحبه رو بردارن چون قبلا گفته بودن ۵۰پنجاه میشه باز ار طرفی تو مصاحبه مدرک زبان و چاپ کتاب و مقاله و حتی سابقه ی تدریس مطرح نیست من همه چی داشتم رتبمم خوب بود اما آشنا نداشتم توکلم کرده بودم شدید اما گفتم اشنا نداشتم شاید حکمت خدا این بود اما اینکه ظریفت ها رو دارن کم میکنن احتمالا بخاطر فارغ التحصیلای زیاد بیکاره که ادامه هم بدیم وقتی بیکاریم به چه درد میخوره اما واقعا بیان ظرفیت کارشناس ارشد و کم کنن چون تا ارشد نباشه داوطلب دکترای نخواهد بود وواقعا حق التدریس دانشگاه با ساعتی ۶هزار تومن در قبال تلاش ودرس وعمری که ما گذاشتیم ودرس خوندیم چیزی نیست جز مثلا مثلا ها برای مصاحبه ی دکترا که اونم بنظرم به درد نمیخوره .پس این مساله عمیق است و کاملا مو شکافی میخواهد

چوپان
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۳:۴۹ ب٫ظ

خیلی جالبه اکثر کامنتها از عدالت اساتید و مینالن در حالی که قرار هست همین اساتید راهنمای مسیر تحقیقشون باشن! بنظرم وزارت علوم باید اول در مورد صلاحیت علمی و اخلاقی اساتید تجدید نظر کنن و بعد هم میزان حقوق و مزایایی هر استاد رو ربطش بدن به میزان تحقیق و پژوهش خودش و دانشجوهایی که میگیره اونوقت مجبور میشه دانشجویی برداره که شایسته تر هست.

aram
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۴:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  چوپان

دورو کاملان درسته

مریم
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۵:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  چوپان

عالی گفتین.

الهه
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۳:۴۵ ب٫ظ

توروخدا این مصاحبه رو بردارین،من دقیق متوجه نشدم که منظور از این اطلاعیه چیه،ولی اگر حذف مصاحبه یا کم شدن درصد دخیل بودن مصاحبه هست که خیلی عالی میشه،برای اینکه هرساله داره میزان زیادی حق داوطلب ها خورده میشه،اعمال سلیقه های مختلف اساتید،اولویت قرار دادن دانشجوهای ارشد اون دانشگاه ها برای پذیرش دکتری،نوشتن مقاله ها و کتاب با پول و حتی میشه بگی استرس وتشویشی که موقع مصاحبه به ادم حاکم میشه خودش کلی تاثیر داره.

چوپان
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۳:۴۱ ب٫ظ

کسایی که امسال کلی زحمت کشیدن و رتبه های خوب آوردن و قبول نشدن مظلوم ترین های تاریخ کنکور هستن! چون نه اعتبار دو سالشون رو در نظر گرفتن و نه غربالگری جوری بود که با رتبه های هزار برابر خود توی مصاحبه مقایسه نشن و از یک طرف دیگ الان دوباره منابع رو عوض کردن و باید بشینن یه سری منبع دیگ رو بخونن… مگر نه اینکه قوانین باید زمانی مشخص بشن که داوطلبین وقت و زمان برنامه ریزی داشته باشن؟ الان که سنجش قرار بود آبان ماه کنکور برگزار کنه و یکسری برنامه ریزی کردن و درس خوندن اونا چکار کنن؟؟ مگر نه اینکه قرار بود امزون اعتبار دو ساله داشته باشه اونایی که آزمون دادن و رتبه هاشون خوب شده و با بی عدالتی قبول نشدن چرا باید دوباره بشینن منابع دیگ رو بخونن؟؟

حقوق
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۴:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  چوپان

لایک

منابع
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۵:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  چوپان

با سلام.چرا همش میگین منابع؟ عناوین دروس که منابع نیست.بایستی به واقع منابع معرفی شود.کتاب مقاله جزوه و… با نام نویسنده انتشارات سال انتشار و … که در دسترس همه باشه.اینکه فقط یه عنوان درسی معرفی کنن اصلا کار جالبی نیست.چون برای خیلی از درسها یک عنوان میتونه شامل هزاران هزار صفحه مطلب بشه که در کتابها و مقالات بسیار زیادی پراکنده شده و نه دسترسی همگانی داره و نه امکان خوندن.

سحر
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۳:۲۹ ب٫ظ

کاش برای امسال هم این همه بی عدالتی نبود.
قابل توجه دوستانی که میان اینجا و در مورد دانشگاههای شهرستان و دانشگاههای درجه دو بد میگن باید بدونین که با این جور حرف زدنتون یه موجی از استرس و نگرانی و ناراحتی رو تو دل بچه هایی که این دانشگاهها قبول شدن و توانی برای شرکت کنکور سال بعد ندارن ایجاد میکنین

زهرا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۳:۰۷ ب٫ظ

مصاحبه سرجاش باقی ولی امتیاز ازمون و تاثیرش بیستر میشه و خدا رو شکر از اعمال سلیقه اساتید تا حدودی کم میشه و مثل ازمون امسال نیست که مثلا طرف با رتبه۳۰۰ قبول بشه و اونی که رتبه و رزومه خوب داره جایی قبول نشه. این اتفاق را باید به فال نیک گرفت چون نوید بخش شایسته سالاری…

......
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

امیدوارم اینطور بشه ولی واقعا ناراحتم و غصه می خورم بخاطر آشنا بازی و عدم رعایت انصاف اساتید و دانشگاه ها، باید کار و زندگیم رو رها کنم و برای تحصیل که این همه براش زحمت کشیدم و ارزوم بوده به شهرستان برم، در حالیکه بین همسن و سالام همیشه خوب و درخشان بودم…
خدایا راضیم به رضای تو ولی این انصاف نیست

Mmm
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۳:۰۶ ب٫ظ

سلام اونهایی که قبول شدید بی احترامی بشما نباشه منظور از بی عدالتی درنظرم همه اساتید وهمه رشته ها ودانشگاهها نیست اما قبول کنید که امسال بیشترجاهاامانه همه جاوهمه گرایش ها بی عدالتی وسلیقه ای رفتار کردن بیداد میکرد امیدوارم سنجش امسال نظارت بیشتری داشته باش .دوستان معنی ازمون متمرکز یعنی یه مرحله بودن حالا یعنی مصاحبه سال دیگه اثری داره وچقدر؟

Mmm
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۳:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  Mmm

زهرا خانم مرسی که جواب دادید زهرا مثلا اگه من رتبه ام تک رقمی یاتا۲۰ باش میتونم بگم ۸۰تا۹۰درصد قبولم مثل امسال دوباره اینجوری نشه

سعید دانشجو دکترا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۳:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  Mmm

دوستان عزیز لطفا اگر اطلاعتتون ناقصه دیگران رو راهنمای نکنید. دوست عزیز رتبه ۵۰ درصد و مصاحبه و رزومه هم ۵۰ درصد سهم داره .. امکان داره یک نفر رتبه اش ۲ بشه اما توی مصاحبه عملکرد و رزومه اش به اندازه ی کسی که رتبه اش ۲۵ هست نباشه .. خوب معلومه رتبه ۲۵ رو بر میدارن . موفق باشید

زهره
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۲:۵۶ ب٫ظ

ب زبان روان و سلیس فارسی هم میتونین بگین جریان از چ قراره، دیگه این همه لفافه و پیچش نمیخاد

فائزه سادات مدرسی
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۲:۴۵ ب٫ظ

یعنی اسفند ۹۵ کنکور دکتری ای در کار نیست و سال آینده اسفند ماه کنکور داریم؟!چی میگید؟!!!

mousa
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۲:۴۴ ب٫ظ

تک رقمی رشته مشاوره هستم جایی قبول نشدم. ۵ تا علمی پژوهشی هم داشتم. رتبه ۱ و ۵ هم قبول نشدن رزومشون هم متعادل و در سطح بقیه بود. رتبه ۴۰ ۳۰ و… قبول شدن که بعضی هاشون رزومشون پایین تر بود. امیدوارم سیستم پذیرش شایسته مدارتر بشه.

حسین
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  mousa

اعتراض کنید اقا. منم تک رقمی مدیریت بودم قبول نشدم. بگیم اعتبار دوساله رو تصویب کنن.

حقوق
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۴:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

از کجا باید پیگیر اعتبار دوساله بود؟

چوپان
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۹:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  حقوق

وزارت علوم

لیا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۶:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

موافقم باید اعتبار دوساله باشه واقعا به خیلیا امسال ظلم شد

مشتاق
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۷:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

سلام شما چه رتبه​ای آوردین؟

Hd
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۲:۴۰ ب٫ظ

از سال ۹۰ تا الان کلا پذیرش دکتری رو تبدیل به یه گرداب کردن و تمام وانشجو ها رو هم به سرگردانی کشوندن. همون روش قدیم که خود دانشگاه ها آزمون برگزار میکردن بهترین روش بود.

ملیحه معماری
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۲:۳۴ ب٫ظ

اینکه میگن متمرکز یعنی درصد مصاحبه صفر میشه ؟
من متوجه نشدم میشه یکی توضیح بده ؟

حقوق
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۴:۴۳ ب٫ظ

یعنی ازمون اختصاصی دانشگاه ملغی میشه
چون کنکور ۹۵ عمومی بود و دانشکاه ها ازمون اختصاصی گرفتن و بعد از این دو مصاحبه برگزار کردن
۹۶ ازمون عمومیه سنجش و اختصاصی دانشگاه یکی میشه و مصاحبه هم به قوت خودش باقیه

ملیحه معماری
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  حقوق

ممنونم

zahra
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۲:۳۳ ب٫ظ

لطفا به صورت ساده و روان و دقیق بفرمایید کنکور امسال چه خواهد شد .لطفا اینگونه در شبهه صحبت نفرمایید.واضح بفرمایید کنکور امسال در فلان ماه برگزار میشه؟منابع هر رشته چی هست؟ازاد و سراسری به چه نحو است؟مصاحبه و کتبی امتیازش چقدر است و خواهشا تا زمان کنکور دیگه دستش نزنید پا سال در ماه اخریک دفعه منابع عوض شد خیلی وحشتناکه خودمون پر استرسیم این اتفاقات هم مزید بر علت میشه

Margaret
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۲:۳۰ ب٫ظ

دوستان سلام ببخشید یه سوال داشتم: برای کسانی که ارشد رو آموزش محور خوندند و پایان نامه نداشتند، اصلا شانس قبولی در دکتری سراسری وجود نداره؟

احسان
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۲:۲۵ ب٫ظ

سلام
اگه این قضیه صحت داشته باشه عالیه، من امسال با وجود اینکه رتبه م عالی بود هیچ جا قبول نشدم تازه دو تاisi هم داشتم. من به امتیاز زبان تو مصاحبه هم اعتراض دارم چون که یک بار امتیاز زبان تو آزمون لحاظ میشه و ۳۰ تا سوال ازش میاد دیگه نمره مدرک زبان چه صیغه اییه؟؟

قبول نشده
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۲:۱۹ ب٫ظ

من دانشجوی ارشدم
رتبه ۵۰ مهندسی کامپیوتر با ۴ تا مقاله با این دانشجو بودم
ارشد و کارشناسی هم دانشجو دانشگا ملی روزانه بودم
هیییییچ جا قبولنشدم

حمید کامپیوتر
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  قبول نشده

مقاله isi غیر پولی و غیر بلک لیست از ناشرهای معتبر مثل الزویر و ieee و موضوع پایان نامه و تازگی و کاربردی بودن اون در سطح ایران و جهان و معدل و مدرک معتبر زبان هم هرکدوم به نوبه خودش مهمه … در خصوص این موارد چی تو چنته داشتین؟؟؟

همه بخونیین
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱:۵۳ ب٫ظ

شما نتیجه تکمیل ظرفیت پارسال رو اعلام کن که بدونیم اصلا حسابی پشت این کارا هست .واقعا بی نظمین واقعا

???
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱:۴۷ ب٫ظ

والا سازمان سنجش خودش هم نمی دونه داره چکار می کنه.

mechanic
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱:۴۶ ب٫ظ

الحمدلله بعد این چند سال اعمال سلیقه…قانون مجلس تصویب شد و حداقل ۵سال معتبره و سلیقه و اعمال نفوذ اساتید کمتر شد…شکر..

دکتر امروز
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱:۴۳ ب٫ظ

نصیحت دوستانه و برادرانه رتبه یک دکتری به شما عزیزان: قابل توجه اون دوستانی که هی می نالند و گله میکنند و برای قبول نشدنشان بهانه میتراشند.. ۱- سن من چهل سال است.(قابل توجه اونایی که سن زیاد رو عامل عدم قبولی میدونند) ۲-متاهل و دو تا بچه دارم(قابل توجه اونایی که متاهل بودن رو عامل عدم قبولی میدونند) ۳-کارشناسی از دانشگاه دولتی و ارشد رو از ازاد دارم(قابل توجه اونایی که ازادی بودن رو عامل عدم قبولی میدونند) ۴- میانگین معدلم در دو دوره کارشناسی و ارشد ۱۵ است(قابل توجه اونایی که معدل پایین روعامل عدم قبولی میدونند) ۵-محل قبولیم شهر سکونت و یا محل تحصیل ارشدم نبوده و هیچ اشنایی با اساتید نداشتم ولی دانشگاه مورد قبولیم درجه یک است((قابل توجه اونایی که پارتی بازی و بیعدالتی اساتیدروعامل عدم قبولی میدونند) ۶-سوابق علمی ام بد نیست ۳تا علمی که قبلا بلک شده بود و ۵ تا اکسپت. در عین حال یه تعداد کنفرانس و سمینار داخلی و یه کتاب در حال چاپ (قابل توجه اونهایی که فکر میکنند اگه فقط رتبه خوب باشه قبولند و سوابق بیفایده است) ۷-رتبه ام در گروه امتحانی حدود ۳۰۰ بود ۸-سال ۸۰ فارغ التحصیل شدم و ۱۴ ساله هیچ امتحان دکتری شرکت نکردم.اما تو امتحان کتبی تخصصی بین چهل نفر شرکت کننده دانشگاه جزو چند نفر اول بودم. ۹-حدود چهار ماه با تمام وجود و حدود ۱۹ ساعت در روز مطالعه داشتم.حتی در محل کارم(قابل توجه اونهایی که فکر میکنند اگه شاغل باشند مصاحبه امتیاز منفی داره). کلام اخر: دوستان با تمام… ادامه نظر»

----------
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر امروز

دمت گرم

رخساره
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۳:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  ----------

چه رشته ای هستید شما؟

حمید کامپیوتر
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر امروز

با سلام. بنده هم دقیقا به لحاظ کار و تاهل و فوق آزاد و سن و… شرایط این دوستمون رو دارم. البته با یک رزومه بسیار عالی باتوجه به هیات علمی بودنم هرجا که مصاحبه دادم به لحاظ رزومه اول بودم. اولین مصاحبه در مدرس و تهران اینقدر مدارک زیاد بود که دسته یکی از کیفهام برید و بسختی همه چیزو زیر بغلم حمل و نقل میکردم. ولی آخرش چی شد؟؟؟ تمام این مسایل و عدم سکونت در تهران را بهانه قرار دادند و همه تهرانیها ردم کردند. اولین و تنها دانشگاه شهرستان که مصاحبه دادم بعنوان نفر اول قبول شدم.!!! با اینکه این قبولی هیچ ارزشی برا من نداره و بشدت افسرده ام. توصیه میکنم دوستان نا امید نباشند و توکلشون به خدا باشه.

فریماه
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۳:۴۴ ب٫ظ

دوست عزیز ادامه بدید شما حتما موفق میشید. بچه های شهرستان تا اونجایی که من در دانشگاه باهاشون آشنا شدم بسیار انسانهای باسواد،دوست داشتنی، مهربان و پر تلاش هستند. شما چرا افسرده اید؟ حالا که زحماتتون نتیجه داده! حتما ادامه بدید افسرده نباشید.

فریماه
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۳:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر امروز

خیلی ممنون از توضیحاتتون، ایشالا همیشه موفق و موید باشید. پس ما چهل ساله ها هم میتونیم به جایی برسیم اگر بخوایم. چهل سالگی خیلی هم سن خوبیه آدم پخته تر میشه نسبت به قبل، برای دکتری که خیلی خوبه. بازم ممنونم.

sara
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۳:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر امروز

موفق باشید. حرف دل منو زدین

داوطلب
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۴:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر امروز

۱_اگر کارمند هستید و در ساعت کاری درس میخوندید!
تمام ۹ بند + کلام آخر زیر سوال رفت.

دکتری امروز
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۹:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

نه کارمند نیستم ولی از هر فرصت کوچکی بین کار برای مطالعه کم نذاشتم.

خانم دکتر
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱:۳۶ ب٫ظ

باسلام خدمت همه عزیزان و با ارزوی موفقیت برای همه.
من امسال میخوام کنکور دکترا شرکت کنم ولی هنوز مدرک زبان ندارم یعنی دارم ولی برای دکترا قابل قبول نیست.میخواستم لطفا من رو راهنمایی کنین که حتماباید مدرک زبان معتبر داشته باشم یا اگه به امبدخدا قبول شدم تا قبل از امتحان جامع فرصت دارم؟؟؟
ممنون میشم اگه راهنمایی کنین.

حیدر
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  خانم دکتر

سلام. لازم نیست فعلا مدرک زبان داشته باشید. بعد از قبولی دانشگاه یه فرصتی رو قرار میده و می تونید تا اون زمان مدرک زبان بگیرید.

مریم
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  خانم دکتر

سلام.نه اولش لازم نیست.بهتون وقت میدن معمولا تا یکسال و یا تا همون آزمون جامع.بستگی به دانشگاه داره ولی واسه شرکت کردن لازم نیست.

سارا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱:۰۹ ب٫ظ

اعتبار ۲ساله آزمون ما چی میشه پس؟؟ چرا اینقد بی ثباتی و بی نظمی،هرروز یه حرف،بخدا دق مرگمون کردید دیگه

سما
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱:۰۵ ب٫ظ

به نظرم مقالات و رزومه برای فارغ التحصیلی از دکتری مهم باشه اینطوری بهترمیشه یعنی مثلا هرکی مقالاتش به حدنصاب رسید فارغ التحصیل شه

محمد
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  سما

همین الانم هست
باید دو تا ISI از پایان نامه داشته باشی که بتونی دفاع کنی

سارا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۳ ب٫ظ

منظور از کاهش پذیرش چیه؟ چطور قانون سنجش و پذیرش روند افزایشی جذب دانشجو دکتری رو میگیره؟

آرزو
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

هر وقت جلسه سنجش و پذیرش برگزار شد و مصوبه ای ازش بیرون اومد روند افزایشی یا کاهشی میگیره هنوز مشخص نیست قرار بر اینه در روزهای آینده آیین نامه کنکور دکترا امسال ابلاغ بشه.

پی اچ دی.
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۱ ب٫ظ

چرا باید مصاحبه حذف بشه؟این رو بدونید در مصاحبه ،شما به عنوان یک دانشجوی دکتری ارزیابی نمیشید بلکه به عنوان استاد آینده ارزیابی میشید پس فقط معلومات و کارهای علمی نیست.از نحوه در باز کردن و نشستن و صحبت کردن شما تا نحوه پاسخگویی و عکس العمل شما به همه مسایل و میزان دانایی و تخصصتون ارزیابی میشه.انقدر راحت با دکتری برخورد نکنید.

آرزو
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  پی اچ دی.

بله درسته باید دید مصاحبه همینطور باشه اماامسال دیدیم که بعضی از اساتید اصلا براشون این چیزا مهم نبود دانشجوهاشون رو از قبل انتخاب کرده بودن و خیلیا با رتبه و رزومه خوب قبول نشدن وگرنه مقاله و مدرک زبان همه میتونن تو یه بازه ی زمانی فراهم کنن.باید اصل مصاحبه دکترا و هدف از دکتر شدن تو یه رشته تربیت خبره ای باشه که بتونه بدرستی از تخصص اش در حل مسائل لاینفک جامعه با حلم و علم و نبوغش استفاده کنه وگرنه اگه فقط هدف استخدام باشه با سفارش همه دکتر شدن.

آرزو
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۲ ب٫ظ

کلا دوست دارن همه تو تب و تاب کنکور باشن و همیشه منتظر جلسات و مصوبه ها آخرش هم هیچ . خواهشن زودتر منابع و شیوه برگزاری رو اعلام کنین بعضیا مرخصی گرفتن برنامه ریزی کردن برا خوندن اینهمه وقت تو این یکسال باید تصمیم میگرفتین نه الان که چند ماه مونده به کنکور .مصاحبه باشه و رتبه کنکور درصد تاثیرش بالا باشه وضعیت بهتر میشه.

حقوق
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

درستشم همین بود نه که مثل کنکور ۹۵ ارزش رتبه عالی و زیر ده من صفر باشه و هیچ جا قبول نشم.
یه مقاله داشتم و مدرک زبان
خب با ۲۵ سال سن فک میکنم رزومه عالی داشتم و همینطور رتبه ام
…….
ولی کم نمیارم و سال بعدم شرکت میکنم هرچند درسا عوض شده
ایشالله حالا که ارزش رتبه ۵۰ درصد شده بازم رتبه ام عالی شه
یه مقاله دیگه هم به امید خدا مینویسم
همگی موفق باشیم :)

سارا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  حقوق

چند مشکل داشتین :
یک مقاله خیلی کمه. شما میتونستین راحت در کنفرانس های داخلی برای خودتون رزومه بسازین.
قطعا دانشکاه های عالی و درجه یک را فقط انتخاب کردید.
هر کس رتبه خوب هم داشته باشه ممکنه جایی قبول نشه!

داوطلب
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۳ ب٫ظ

هر سال عوض میشه! هر سال یه داستانی داریم! وزارت علوم هم که تصمیم می گیره تغییر نده و به یک ثبات نسبی برسه، مجلس میاد تغییر می ده!
نشد یه بار تکلیف روشن باشه! مگه قرار نبود هر تغییری یک یا دو سال قبل اعلام شده باشه؟
الان ۶ ماه دیگه کنکوره نه تنها دروس مشخص نیستند که هنوز نوع آزمون هم نهایی نشده! هر سال باید سورپرایز شیم! دیگه انگیزه ای میمونه!
از سال اولی که کنکور گذاشتند که برای فنی و مهندسی دروس ریاضی فیزیک امتحان می گرفت تا الان هر سال یه تغییری بوده!
کنکور آبان هم که حذف شد!
با انرژی جوانان علاقمند چه می کنند! دریغ و افسوس

مریم
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۱ ب٫ظ

سلام
بچه ها من فقط دو تا مقاله ترویجی دارم یعنی شرکت کنم ازمون دکترا رو یا اصن شرکت نکنم

رضا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

در حالت عادی درستش همینه! یه مقاله نوشتن بعنوان مثال در دشته ی من حداقل شش هفت ماه زمان میبره و یه دانشجوی ارشد نهایتش بتونه سه چهارتا مقاله داشته باشه.
ولی خب برخی دوستان هستن که میرن این موسسات مختلف و پول میدن مقاله میگیرن….یکی از دوستان نزدیک من با چند تا دانشجوی دکترا ارتباط داره و به اونها پول میده براش مقاله جور میکنن….الان ۱۵ تا مقاله داره و مسلما منی که دوتا دارم پیش اون نمیتونم حرفی برای گفتن داشته باشم.

شیدا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

عزیزم از پایان نامه باید حتما یکی دوتا علمی پژوهشی داشته باشی

رضا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

چرا همش شک و شبه باقی میذارن توی حرفاشون؟؟؟؟؟؟ الان اینی که گفتن ینی چی؟ دو ماهم باید منتظر بشیم یکی بیاد اینا رو ترجمه کنه.
خب یه کلمه بگید امسال کنکور کی هست و منابعش چیه و درصد مصاحبه چقدره!
خیلی سخته واقعا؟

از طرفی نظر شخصی من اینه که مصاحبه هرگز حذف نمیشه….

همه بخونیین
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

یه نتیجه نمیتونن اعلام کن.بچه ها زنگ زدم میگه تکمیل نتیجش معلوم نیست.. و مصاحبه امسال نیمه دوم میاد اینقدر بی نظم هستن

امیرحسین
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۵ ق٫ظ

الآن دوستانی که میگن مصاحبه باقی می مونه سرجاش، لطفا بگن پس معنی متمرکز بودن چیه؟

جامدات
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  امیرحسین

دوست عزیز مطمئن باشید مصاحبه سر جای خودش هست تمام تلاشها اینه ک آزمون تخصصی شه مثل سال ۹۴،امکان نداره دانشگاها زیر بار حذف مصاحبه برن آزمون مثل دوسال پیش برگزار میشه و منابع هم همون منابع دوسال پیش یعنی منابع کنکور ۹۴ هست

شیدا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  جامدات

مهمترین مسئله عدم حذف مصاحبه آشنایی با رفتار و منش دانشجو است که میخواهند چهار سال با وی کار کنند

م
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  امیرحسین

دوست عزیز منظور این است که مثلاً در مصاحبه، مانند امسال، هر دانشگاهی برای خودش آزمون کتبی برگزار نمی کند(چون اگر دقت کرده باشید امسال یک آزمون تستی توسط سنجش و یک آزمون کتبی توسط دانشگاهها برگزار شد.) در نتیجه امسال فقط یک امتحان که سراسری و متمرکز است و تستی هم می باشد ، توسط سازمان سنجش برگزار می شود.دانشگاهها فقط مسئول برگزاری مصاحبۀ شفاهی هستند و آزمون کتبی ای که دانشگاهها می گرفتند، حذف شده است.

مجید
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۲ ق٫ظ

نه بابا چرا اشتباه برداشت میکنین منظورشون یعنی ازمون یکبار توسط دانشگاهها برگزار میشه دیگه مثل امسال دست دانشگاهها نیس که اول سنجش ی ازمون کلی بگیره بعد دانشگاهها یک ازمون تخصصی… ازمون یکبار اونم تخصصی توس سنجش برگزار بعدشم مثل روال دکتری۹۳ مصاحبه توسط دانشگاهها

m0
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

عجله نکنید جزئیات بعد میاد

سیمین
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

دوستان یعنی شما از این متن استنباط کردین که مصاحبه حذفه و کنکور سراسری و آزاد یکی شده؟ !!!!!!!!!!!!!!!!