تجمیع دانشگاه؛ راه مقابله با جذب بی رویه در تحصیلات تکمیلی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تجمیع دانشگاه‌ها را یکی از راه‌های اصلی فائق آمدن بر جذب بی‌رویه دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانست.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از جذب بی‌رویه دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی به ویژه دکترا، گفت: این موضوع دامنه‌دار سال‌هاست گریبان نظام آموزش عالی را گرفته است و البته انتقادی در این زمینه به خود آموزش عالی و دانشگاه‌های دولتی به‌خصوص در دولت گذشته وارد است چراکه بنای این رویه غلط در دولت قبل گذاشته شده؛ درواقع باید افزایش جذب دانشجو در تحصیلات تکمیلی را مصداق این ‌رویه غلط در آن دوره دانست.   

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر، پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت علوم در این زمینه استانداردهایی همچون نسبت استاد به دانشجو یا نسبت فضای آموزشی و آزمایشگاهی به دانشجو را دارد و ظرفیت پذیرش دانشجو باید براساس این فرمول‌ها تعیین شود اما این نسبت‌ها در دولت گذشته به عناوین مختلف رعایت نشد و البته هنوز نیز ادامه دارد.

وی با تاکید براینکه دانشگاه آزاد در میان تمامی دانشگاه‌ها افزایش بی‌رویه‌ بیشتری در جذب دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی داشته است، گفت: سطح کیفی آموزشی اکثر واحدهای آموزشی این دانشگاه بسیار پایین است و در برخی از واحدها رشته‌هایی آموزش داده می‌شود که نه تنها با فضای جغرافیایی و بومی منطقه تناسب ندارد بلکه دانشگاه نیز از ظرفیت و امکانات لازم برای تدریس آن رشته برخوردار نیست.

صادقی با اشاره به انتقاد وزیر علوم از این جذب‌های بی‌رویه، اضافه کرد: وزارت علوم فقط نسبت به راه‌اندازی رشته‌های جدید در دانشگاه آزاد تصمیم‌گیرنده است و در افزایش یا کاهش ظرفیت‌های این دانشگاه نقشی ندارد و هیأت امنای خود دانشگاه آزاد در این زمینه تصمیم می‌گیرند.

وی با بیان اینکه بخشی از دلایل این جذب بی‌رویه “کسب درآمد” است، توضیح داد: نگاه صرفا درآمدزایی و یک جانبه دانشگاه آزاد در اداره واحدها به این مشکل دامن‌زده است، اما دانشجویانی که در این شرایط بی‌کیفیت فارغ‌التحصیل می‌شوند نمی‌توانند در مشاغل مختلف موفق ظاهر شده و ادامه این روند ضایعه بزرگی را برای کشور ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه توسعه بی‌رویه واحدهای دانشگاهی این مشکل را ایجاد کرده، گفت: تجمیع دانشگاه‌ها و امکانات یکی از راه‌های اصلی فائق آمدن بر این مشکل است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

96 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پاک کردن صورت مسئله
مرداد ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۴ ب٫ظ

درود دوستان بنظر این حقیر اصولا بحث کاهش ظرفیت برای به اصطلاح افزایش کیفیت تحصیلی در کشورهای توسعه ‏نیافته مثل ما بیشتر پاک کردن صورت مسئله هست البته ظرفیت ها نباید خیلی هم زیاد و نامعقول باشه باید متناسب با امکانات ‏باشه ولی بنظر من اینکه در یک کلاس دکترا ۱۵ نفر باشند یا ۵ نفر شاید همیشه تفاوت چندانی نباشه چون در ما ‏عملاً برخی ازحوره ها عملا پژوهش و تولید علم چندانی نداریم و در بهترین حالت پاس کردن تعدادی درس ، ارائه چند مقاله و ‏نهایتاً رساله دکترا هست چون متاسفانه اساتید و دانشجویان عزیز ما اغلب مواقع امکانات پژوهشی و انگیزشی لازم را ندارند ‏بنظرم باید شرایط گزینش و پذیرش در تمام مقاطع تحصیلی به گو نه ای باشه که هیچ داوطلب علاقه مند و پرتلاش و مستعدی ‏فارغ از پارامترهای ظاهری مانند جنس، سن و ….(که لزوماً بدنبال کسب شغل و درآمد و عضویت در هیئت علمی و .. نیست ‏بلکه بدنیال ارتقاء توان علمی و بینش و خرد خود هستند و قرار نیست جای کسی دیگری را هم بگیرند، بخصوص که به هر حال ‏سطح سواد و تحصیلات درافزایش دانیاس و بینش انسان بی تاثیر نیست) محروم نشه در هر حال درسته میتوان بدون مدرک هم ‏بدنبال علم بود ولی هر انسانی ترجیح میده در وهله اول مدرک دانشگاهی هم داشته باشه تا حداقل از موقعیت معنوی حاصل از آن ‏بدون آنکه جای دانشجویان مستعد دیگر را هم بگیره استفاده کنه ، هر چه در جامعه ای سطح تحصیلات بیشتر باشه حتی اگر ‏منجر… ادامه نظر»

....
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۵:۵۹ ب٫ظ

خبرها حاکی از این است که دولت میخاد وضعیت پردیسها رو مشخص کنه امیدوارم کلا از دانشگاه دولتی جدا بشن.

دکتر خوشحال
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  ....

کمی بیشتر در خبر تدقیق بفرمایید
صحبت از ادغام و تجمیع بود نه فک و جدایی…

خبر امد خبری در راه است
برای پردیسها هم خبرهای خوب در راه است

شونن
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  ....

این مشکلاتی که گفتن فقط مربوط به دانشگاه ازاد و تا حدودی پردیس ها است

حسن
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۴:۵۹ ب٫ظ

سلام
دوستان عزیز شما دانشگاه های تحصیل رایگان رو با پولی ها از لحاظ اساتیدشون مقایسه میکنید ولی من فکر میکنم باید با دانشجوهاشون مقایسه کنیم، اون دانشجویی که دانشگاه پولی درس میخونه حتمن بنا بدلایلی موفق نشده دانشگاه با تحصیل رایگان قبول شه نه اینکه دانشگاه پولی رو ترجیح داده باشه. لطفن خودمونو گول نزنیم.

پایان راه
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۵:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

خوب معلومه یه علتی داشته.اونم اینکه ۴ تا تست کمتر زده .حالا یا حوصلش نکشیده یا کتاب تست زنی دوره دکتری رو نخریده یا ۳ تا فرمول روش تستی رو کمتر از شما حفظ کرده.
دلیلهاش همینه رفیق

من
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۹:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  پایان راه

نه عزیزم تفاوتشون ۴ تا تست نیس ۴۰ تا کتاب اضافی که روزانه خونده. من رتبه یک گرایش خودم بودم با رتبه هزار میتونستم پردیس قبول شم ولی نخواستم فقط مدرک بگیرم

پردیسی
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  من

شما چطور تونستید رتبه های گرایشتون رو در بیارید امسال؟ همه در حسرت موندن امسال تا رتبه گرایشها معلوم بشه.اخه تجمیع شده بود امسال و گرایش معلوم نبود چی به چی هست.شما احتمالا بهتون الهام شده رتبه یک بودنتون

من
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  پردیسی

نه عزیزم الهام نشده بود من رتبم در جمع ۱۲ بود ۱۱ نفر قبل خودم رو تو مصاحبه ها دیدم و فهمیدم که گرایشهای دیگه هستن

پردیسی
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  پردیسی

ادم با پشت کاری هستین.دانشگاههای مختلف در روزهای مصاحبه مختلف و ساعتهای مختلف رو رفتن برای پیدا کردن ادمهای قبل خودتون واقعا نیاز به انگیزه قوی و پشت کار زیاد داره.بهتون تبریک می گم اقا

خطاب به پردیسی
مرداد ۳۱, ۱۳۹۵ ۷:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  من

باسلام
اگر در جریانِ فرایندِ مصاحبه ها باشید در می یابید که نیاز نیست در ساعت های مختلف به دانشگا های مختلف سر بزنند تا با رتبه های قبل و بعد خود آشنا شوند، اصولا رتبه های نزدیک به هم در هر رشته (چه تاپ چه رتبه پایین)، همگی در مصاحبه های مختلف همدیگر را ملاقات می کنند و در جریان رتبه و … هم قرار می گیرند، حرف ایشان منطقی است و اشنا شدن با رتبه های نزدیک به هم به طور طبیعی شدنی است، به نظرم بحث نباید توام با تخریب و یا خدانکرده جسارت باشد، کاری به بحث های دیگرتان ندارم چون کامل نخواندم اما به نظرم آمد این قسمت را خدمتتان توضیح دهم
مویدباشید

محیا
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۶:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

امیدوارم در نهایت کار یعنی حقوق بالا موفق باشین چون تحصیل بدون کاربرد ارزشی نداره و حرف اولرو در جامعه پول میزنه

ر
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۳:۲۶ ب٫ظ

نظریه کاهش ظرفیت یک نظریه بی منطق و فقط از روی احساسه ظرفیت نباید بشه تحصیل حق همه

جواد
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۳:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  ر

تحصیل حق همه است درسته ولی آن در حد دیپلم و نهایت لیسانسه
هر کس خواهان مدرک دکتری باشه باید معلومات علمی داشته باشه

حرف حساب
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

کاملا موافقم

ثبت نام
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۲:۳۴ ب٫ظ

سلام
به جای این بحث ها بگویید ثبت نام ها از کی شروع می شود؟
تشکر

نامزد رتبه ی اول دکتری
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۲:۰۵ ب٫ظ

سلام اقا منابع رو اعلام کنیننننننننننننننن؟!!!

آذر
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۹:۵۸ ق٫ظ

بچه ها من واقعا متوجه نشدم این شیوه جذب متمرکز به چه صورتیه!!! منظورشون اینه که کنکور آزاد و دولتی یکی میشه؟؟؟؟ مصاحبه چی میشه؟؟ لطفا اگر کسی اطلاعی دارد راهنمایی کند
ممنون

علی
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۸:۴۱ ق٫ظ

دوستان بجای اینکه بپردازند به این موضوع که آزاد خوبه یا دولتی و یا هر نمونه ای دیگر بحث بشه چرا اینقدر ما مدرک گرا شده ایم
برای کار اجرایی لیسانس کافی است و فقط کسانی که میخواهند در زمینه پژوهشی کار کنند وارد عرصه تحصیلات تکمیلی می شوند
اما چون شغل ایجاد نشده و دلال بازی حذف نشده با ارشد و دکتری مردم رو مشغول می کنند
وگرنه اگر شغل مناسب باشه چند درصد تمایل به دکتری دارند

جواد
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

کاملا من با علی موافقم دوستان ببینید دکتری فقط و فقط برای استادی دانشگاه مناسب است این در حالی است که دانشگاه آزاد که تعهد داده سالی ۵ هزار هیات علمی بگیرد در صورتی که سالی دوازده هزار دانشجوی دکتری میگیرد سوال من این است که ۷ هزار باقی مانده بایستی چکار کنند؟؟؟؟

نازنین
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۰:۰۷ ق٫ظ

دوستان به نظر من این معیارها که روزانه ها قویترین یا پردیسها یا آزاد ها اصلا درست نیستن. همه ی ما میدونیم کلا روال ورود به دانشگاه بر اساس آزمونی یک روزه صحیح نیست و طبیعتا یک فرد ممکنه نتونه در یک روز و یک آزمون به دلایل مختلف سطح واقعی خودشو نشون بده و از طرفی روال مصاحبه هامون هم همه میدونیم عدالت محض نیست و داستانهای زیادی داره … پس تا اینجای کار روند قبولی و اینکه در نهایت کی روزانه میره کی شبانه کی پردیس و کی آزاد به فاکتورهای متعددی بستگی داره و قابلیت و توانایی فرد به تنهایی تعیین کننده نیست. من فکر میکنم ملاک اصلی خصوصیات خود فرد طی دوران تحصیل در همون مقطع هست… شاید یک آزادی یا پردیسی به دلایل مختلف موفق به ورود به دوره روزانه نشه ولی در همون پردیس یا آزاد بهتررررین عملکرد ممکن و تلاش رو داشته باشه.
خود دانشجوها رو و همتشون در دوره تحصیل ملاک قرار بدیم نه عنوان و تایتل و نوع پذیرش و دانشگاه رو.

سالار
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۹:۳۱ ب٫ظ

کلا دیگه از جواب دادن به شما خسته شدم.این اخرین کامنتم در این مورد هست.چون هر چی هم بگم باز یه دوست عزیز دیگه می یاد و راحت ۳ تا کلمه می نویسه دوباره که ازاد فلانه یا پردیس بهمانه یا روزانه اینجوریه یا شبانه اونجوریه و باز دوباره همین اش و همین کاسه.به قول یکی از دوستان هیچ بقالی نمی گه ماستم ترشه و اینجا هم همه بالاخره سعی دارن بگن من و درسی که می خونم بهترینه…
پس فقط یک چیز اونم اینکه ایشالا همه تو مسیرشون موفق باشن.در هر رشته ای و هر دوره ای و هر دانشگاهی که هستن..

رها
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۸:۴۴ ب٫ظ

خودتان دارید می گویید
دانشکده پردیس دانشگاه فلان
بعد چطور دوستان می گویند کلاسهاتون با روزانه ها یکجاست؟
اگر یکجا باشه تخلف اداری صورت میگیره.
قانون می گفت پردیسها سایتهای خارج از دانشگاه مادر هستند که در شهر دانشگاه مادر یا مناطق آزاد ایجاد می شوند.
البته از امسال این مشکل حل شد و پردیسها مثل دانشگاههای غیر انتفاعی شدند.

سالار
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۹:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  رها

دوستان درست می گن.در مواردی که تعداد کمه یا سهمیه پردیس یک نفر هست یا یک درسی رو یک نفر انتخاب کرده فقط یا بعضی اساتید که ذاتا حوصله دوبار کلاس برگزار کردن رو ندارن کلاس رو یکبار و برای همه دوره ها برگزار می کنن

رها
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۷:۱۲ ب٫ظ

پردیسها سایتهای خارج از دانشگاه دانشگاه مادر را می گویند ، چه در مناطق آزاد چه در شهر مادر باشند ، اگر در مناطق آزاد باشند بین المللی می گویند ، کلا ۵۳ پردیس بین المللی و معمولی وجود دارد.بعد ار اعتراض دانشجویان روزانه به این نوع جذب دانشجو نام پردیس در مدرک فارغ تحصیلان ذکر می شود. و از سال ۹۵همه چیز این واحدها از دانشگاه مادر جدا خواهد شد و هیئت امنا جدایی خواهند داشت ، شببه غیر انتفاعی ها خواهند شد.

اصلان
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۷:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  رها

سایت نیستن.دانشکده پردیس همون دانشگاه هستن.مگر در دانشگاهها همه دانشکده ها یک جا متمرکز هستن؟؟هر دانشکده ای در هر دانشگاهی می تونه هر جایی باشه.تهران هر دانشکدش یه جایی هست.تبریز…شیراز…همه پخش هستن و قرار نیست وقتی دانشکده ای از سایت دانشگاه جدا هست بگیم مال اون نیست دیگه.
این ها همه حرفهای مخالفین پردیسها هستن و هیچ کدوم پایه منطقی درستی ندارن.
بر عکس گفته شما اتفاقا دارن شبانه ها رو ه مرور حذف می کنن و پردیسها رو موجه تر می کنن.دانشگاههای دولتی به مرور پذیرششون فقط روزانه و پردیس خواهد بود

رها
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۷:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  اصلان

همه چیز در آرشیو اخبار و قوانین وزارت علوم هست برید مطالعه کنید.پردیسها دانشکده نبودند ، بلکه سایت دانشگاه حساب می شدند اما حالا مثل غیر انتفاعی ها میشوند

سالار
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۷:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  رها

عجبا.دارم عرض می کنم از روی مدرک براتون خوندم.

سالار
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۷:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  رها

کاش می شد عکس اینجا اپلود کرد تا عکسش رو براتون می فرستادم تا شاید باور کنید.البته در کل واقعیت چیزی هست که هست و با گفته من و شما عوض نخواهد شد.
ایشالا همه موفق باشن…

سالار
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۷:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  رها

بنده از روی مدرک پردیس دارم براتون می خونم و با حدس و گمان و گفته های دیگران هم نیست.
در مدرک پردیس تمام شکل و ظاهر و فرم و امضاها و رنگ دانشنامه عینا مثل بقیه هست و فقط در قسمت دانشکده نوشته می شه فلانی دوره تحصیلات کارشناسی ارشد را در تاریخ فلان در دانشکده پردیس دانشگاه فلان با موفقیت گذرانده و این دانشنامه با درجه فوق لیسانس در رشته فلان به نامبرده اعطا می گردد.
فکر نکنید که پردیس سایت جداس یا رو دانشنامش چند تا ستاره می زنن یا رنگش رو قرمز می کنن تا از دور معلوم بشه.یه دانشنامس عین دانشنامه های روزانه و شبانه و فقط در محل دانشکده نوشته می شه مثلا دانشکده پردیس دانشگاه شیراز.همین فقط

سالار
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۷:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  رها

در مورد هیات امنا هم باید عرض کنم الان همه دانشگاهها هیات امنایی اداره می شن و ربطی به پردیس و غیر پردیس نداره دوست گرامی

احمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۶:۴۸ ب٫ظ

اصلا دوره های پردیس دولتی نیستند بلکه دوره های پولی هستند، ما دانشجوهای روزانه بحث همین را داریم ، که مدارک پردیس زمین تا آسمان با مدارک روزانه متفاوت هستند و همه چیز پردیسها متفاوت است.

سالار
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

قرار دادن لفظ دولتی با مفت بودن و غیر دولتی با پولی بودن منطق زیاد جالبی نیست.
اصلا با هیچ اصلی جور در نمی یاد این صحبتهای شما.
وقتی دانشگاهی دانشنامه خودش رو با ارم وزارت علوم و دقیقا هم شکل تمام دانشنامه های دیگه خودش و با تمام مهر و امضاهاش به کسانی می ده نمی دونم شما چه اصراری دارین که این کار انجام نمی شه؟؟؟
خوب یکبار داخل دانشگاهتون یکی از دانشنامه های پردیس و روزانه و شبانه رو بگیرید و با هم مقایسه کنید تا کاملا متوجه بشید که هر سه یک چیز هستن.
جالبه دانشگاه که خودش برندش و اسمش از همه برای خودش مهمتره این کار رو کرده ولی شما ها همچنان مخالفید…

سالار
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۷:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

با این منطق شما دوره شبانه هم غیر دولتی به حساب می یاد درسته؟؟؟؟!!!چون پول می گیرن و تازه در بعضی دانشگاهها شبانه از پردیس هم گرونتره

اصلان
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۷:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

با سلام.
معیار دولتی بودن در دانشگاهها با پول سنجیده نمی شه.مدارکی که ارم وزارت علوم ، تحقیقات و فن اوری بالاش هست اسمشون می شه دولتی.
یعنی تمام مدارکی که دانشگاههای دولتی معتبر صادر می کنن شامل روزانه شبانه و پردیس.

آذر
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

اون بنده خدایی که رفته پردیس یا آزاد جرم که نکرده. کنکور داده و تازه داره شهریه هم میده. در همه ی دنیا هم دانشگاه ها شهریه میگیرند یا بورس می کنند. حرف شما منطقی نیست

احمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۶:۲۲ ب٫ظ

دوباره همین امسال نقل از همین سایت

مجتبی شریعتی‌نیاسر در حاشیه سفر به یزد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: پردیس‌های که از اواخر دهه ۸۰ شروع به کار کرد اهدافی چون دانشجویان بین‌الملل و جلوگیری از خروج دانشجویان را داشت که نتوانست محقق کند.

وی ادامه داد: هدف این پردیس‌ها نگه داشتن دانشجویان و استفاده از استادان بین‌المللی و خارجی بود تا از این طریق دانشجویانی را نیز از خارج کشور جذب کند.

این مسئول بیان داشت: اگر پردیس‌های دانشگاهی هدف خود را دنبال می‌کرد می‌توانست تعاملات بین‌المللی را در این حوزه افزایش دهد و واحدهای استانداردی شکل بگیرد که موفق نشد و از کارکرد خود دور ماند.

وی با تأکید بر اینکه این پردیس‌ها هیچ یک از اهداف خود را دنبال نکردند اذعان داشت: در این سال‌ها پردیس‌های دانشگاهی به بنگاه‌های اقتصادی تبدیل شدند که خدمات خود را در پایین‌ترین سطح کیفی ارائه دادند.

سالار
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۶:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

دوستان شما یک جای کار و یک نکته ظریف رو قاطی می کنید متاسفانه.
اونم این که دوره پردیس دانشگاهها با اون پردیس بین الملل ها متفاوته.
زیاد توضیح نمی دم اینجا چون طولانی می شه ولی خودتون با کمی جستجو پیدا می کنید تفاوتهاشون رو.
فقط بدونید که دوره پردیس دانشگاهها با دانشگاه پردیس بین المللها که تو مناطق ازاد و …قراره وجود داشته باشن دو تا چیز متفاوتن.
لطفا اینا رو قاطی نکنید

احمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۷:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  سالار

این مربوط پردیسها است ، اون پاینی مربوط به پردیس بین المللی

احمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۶:۱۵ ب٫ظ

به نقل از سال گذشته همین سایتphdtest

دکتر شریعتی نیاسر اظهار داشت که در پردیس‌های بین‌المللی حدود ۲۱ هزار نفر دانشجو در یک هزار و ۳۳۳ رشته محل تحصیل می‌کنند که در حال حاضر این پردیس‌ها به مراکز درآمدزایی برای دانشگاه‌های دولتی تبدیل شدند در حالی که فلسفه وجودی آنها این مسئله نیست.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در حال حاضر ۵۳ پردیس دانشگاهی داریم که بیشتر آنها با کیفیت نامطلوب درآمدزایی می‌کنند.

ایشان به سیاست‌های معاونت آموزشی اشاره کرد و گفت: یکی از مصوبات معاونت آموزشی در مورد پردیس‌های بین‌المللی دانشگاه ها این است که امسال آزمون غیرمتمرکز بهمن ماه برای این پردیس ها ممنوع شد و این پردیس ها مهر ماه ۹۴ دانشجو پذیرش خواهند کرد و مهر ۹۵ نیز بر اساس برنامه بازنگری شده پذیرش دانشجو خواهند داشت یعنی در واقع ماموریت پردیس ها از مهر ۹۵ بازتعریف می شود.

سالار
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۶:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

خوب باز تعریف شد دیگه.الان فقط با کنکور دانشجو می گیرن و دوره های شبانه رو هم بدلیل زیان ده بودن برا دانشگاهها دارن حذف می کنن به مرور.تا دوره های دولتی بشن روزانه و پردیس

Phdسازه
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۳:۱۴ ب٫ظ

یک مثل معروف داریم که من عین مثل رو نمی گم ولی معنیش رو می گم که همه بدونن.
اونم اینکه هر کسی دستش به چیزی نرسه معمولا می گه …
حالا دوستان بهتره عوض اسم گذاشتن روی شبانه و پردیس و ازاد برن و شروع کنن درسشون رو بخونن برای ازمون دکتری بعدی بلکه ایشالا پذیرفته بشن.
این بود مخلص کلام که من بحث دوستان رو جمع و جور کردم.
واقعیت هم همینه که گفتم.

بیتا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۴:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  Phdسازه

دوست عزیز همه ی کسانی که تو این سایت هستن یا امسال قبول میشن یا قبول شدن یا سال بعد ایشاالله.خیلیاشونم شاغلن.شما هم انشاالله شاغل میشین.

بیتا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۴:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  Phdسازه

شما سازه هستین یا سازه هیدرولیکی

Phdسازه
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  بیتا

اسمم رومه خوب بیتا خانوم :-)

محمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۴:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  Phdسازه

فکر نکنم شاغل باشن چون تو همه ی بحث ها حضور دارن و به شغل دانشجویی میپردازن.بهرحال موفق باشید همگی.

Phdسازه
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۵:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

یک ماه هم تحمل کنید اگه از اواخر شهریور دوباره دانشجو می شم و خیالتون راحت می شه :-)
ضمنا هر چی نگاه کردم دیدم من دو تا کامنت گذاشتم فقط و بعضی دوستا حدود ۱۰ تا.ولی شما منو شماتت کردین.چرا اونوقت؟؟؟؟

مهران
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۲:۴۵ ب٫ظ

من کارشناسی آزاد بودم و ارشد دولتی هیچ فرقی تو دوتاشون ندیدم بجز اینکه اخلاق کارمندهای آزاد یک کوچولو بهتر بود

بیتا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۴:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهران

کاملا باهاتون موافقم

ali
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۲:۴۲ ب٫ظ

این دیگه چه بساطیه بابا آخه دکتری چرا باید اینقدر پذیرش داشته باشه شبانه و پردیس و آزاد و… اینا دیگه از کجا اومدن هر دانشگاه باید یک یا دو نفر روزانه بگیره اونم واقعا بررسی بشن از نظر هوش و خلاقیت و توانایی کارهای نظری و پژوهشی در سطح بالا اونوقت بیان در مورد بازده دکترا حرف بزنن نه الان

دکتری
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  ali

واقعا الان کلاسای دکتری مثل کلاسای کارشناسی شده

محمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۲:۱۳ ب٫ظ

دوستان این بحث ها بی فایدست و سلیقه ای خیلیا دوست ندارند در دانشگاه غیرانتفاعی باشند که مدرک موسسه بگیرند و یا روی مدرکشون کلمه ی پردیس باشه و مدرک دانشگاه ازاد رو ترجیح میدن.شما که نمیتونین طرز فکر کسی رو تغییر بدین هرکس تمام قد از دانشگاه مورد علاقش دفاع میکنه و ازاد و دولتی ربطی به هم نداره مثل مدرسه ی دولتی و مدرسه ی غیرانتفاعی مهم نهایت موضوع و شغل است.

...
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

الان در دوره ای هستیم که همه همه چیز رو اطلاع دارن باور کن حتی آدمایی که فکرشو نمیکنی هم میدونن فرق پردیس با شبانه یا روزانه چیه آزاد چیه غیرانتفاعی چیه پیام نور چی. شما هرجا بری برای استخدام و یا هر چیز دیگه ای طرف تفاوت اینا رو تشخیص میده. حالا هی بیان بگن پردیس فلان آزاد بهمان. مهم عملکرد و سواد شماست.

محمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  ...

دقیقا والله واسه کار موقع پذیرش حتی اینم از من نپرسیدن کار فاکتورهاش سابقه کاری مجرد و تاهل و لیسانس یا فوق بودن نوع دانشگاه اصصصصصصصلا من ندیدم منظورم کار تو شرکت و کارخونه هاست دولتی که رنگشم ندیدیم.

جواد به محمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

مقایسه پردیس و شبانه دولتی با آزاد
ظرفیت پذیرش در پردیس و شبانه ۲ یا ۳ نفر
ظرفیت پذیرش در آزاد خودشون گفته اند ۷ نفر ولی خدا می دونه چند نفر بگیرند
۲. اساتید شبانه و پردیسهای دولتی دقیقا همان اساتید روزانه هستند
در رابطه با غیر انتفاعی نیز ظرفیتها کلا به ۳۰۰ نفر هم نمیرسد این در حالی است که پارسال دانشگاه آزاد فقط در رشته حسابداری ۵۰۰ نفر را پذیرش کرد.
حالا شما خودت قضاوت کن.

بیتا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۴:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  جواد به محمد

قضاوتم اینه که هیچکسی نمیگه ماست من ترشه پس این بحث رو ادامه ندیم دوستان

احسان
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۳:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  جواد به محمد

سلام. ببینید دوستان عزیز من انشاالله این ترم دفاع می کنم. دکتری ازاد هم بودم. فقط چند تا نکته را عرض می کنم: ۱-شما اصلا نباید تمام دانشگاه های ازاد و دولتی رو با هم مقایسه کنید. باید بگید کدوم دانشگاه ازاد رو با کدوم دولتی مقایسه می کنید. مثلا واقعیت اینه که ازاد علوم تحقیقات یا یه سری از مراکز استان ها از بعضی دانشگاه های دولتی قوی تر هستند.۲- معمولا این واحد های ازاد اساتید قوی تری هم نسبت به دولتی ها دارند. بسیاری از اساتید نامی دانشگاه های دولتی که تنها بر اساس سواد و شایستگیشون استاد دولتی بودند امروز یا بازنشسته هستند و یا بنا به هر دلیلی در واحدهای ازاد درس میدهند. ۳- از نظر امکانات هم همینطور. در مجموع چه دولتی رو با چه ازادی مقایسه می کنید. بله بعضی ازاد ها هستند که ادم رو به خجالت وادار می کنند. در نهایت به نظر من خود دانشجو ها هم خیلی مهم هستند. بسیاری از دانشجوهای دکتری دولتی هستند که نمی تونند دو تا جمله انگلیسی سر هم کنند و یا با یه نرم افزار مهم کار کنند در حالی که در ازاد هم می تونه این موضوع صادق باشه و یا نباشه. اینم به عنوان مطلب اخر من سال ۹۱ وارد دکتری شدم خیلی از دوستام قبول نشدند چون همون ازاد فقط ۲ نفر می گرفت اما امروز همونا در بهترین دولتی ها قبول شدند. علت افزایش شدید جذب از دولت قبل و ابتدا در دانشگاه های دولتی شروع شد. موفق باشید.

Phdسازه
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱:۴۶ ب٫ظ

برای پی اچ دی تست عزیز

می گم از اواسط شهریور که ما بریم برا ثبت نام و بعدشم شروع ترم و سرمون گرم درس و کلاسا بشه و بقیه دوستا که این سری موفق نشن و ایشالا امتحان بعدی حتما موفق می شن برن سر درس برا ازمون دکتری بعدی سرت خیلی خلوت می شه ها.
دلت برامون تنگ نمی شه؟؟

دکتری
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۵:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  Phdسازه

:D

محمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۱ ب٫ظ

بخدا بحث های مهم تری هم هست. چرا همش گیر دادن به دکتری.به جذب بی رویه

...
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

خب راست میگه دوست عزیز.همین جذب بی رویه دامن زده ب خیلی از مشکلات ما.ی زمان دکتری فقط هدف هییت علمی بود الان واسه مشاغلی مثل بانک تو اطلاعیش میزنه لیسانس فوق و دکترا.خوب بد هست دیگه.

محمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۵:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  ...

به هیچ عنوان.همه ی اگهی ها بازاریاب میخوان اونم فوق دیپلم یا لیسانس من تو کانال ۲۰هزار نفری شغل یابی شهرم یه اگهی که دکتر بخواد ندیدم که ندیدم یا مسئول فروش یا بازاریاب یا ….

...
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۶:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

من صحبت بازاریابی نبود دوست عزیز.مشاغل دفتری بود ک فقط زمانی لیسانس و فوق بود الان ب حدی تعداد دکتری زیاد شده ک دکترا هم میگیرن در حالی که این رده ششغلی نیازی به همچین تحصیلات بالایی نداره

علی
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۷ ب٫ظ

اگر سرعت جذب اساتید در دانشگاه آزاد که تا سال ۹۰وجود داشت ادامه پیدا می کرد الان ارشد و دکتری دانشگاه دولتی تعطیل شده بود ، دلیل منع تدریس اساتید دولتی در آزاد بخاطر همین بود ، اساتید که می آمدن آزاد بعد از دیدن امکانات دانشگاه آزاد جذب دانشگاه آزاد می شدند.

علی
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

شما می شنوید ، من دیدم و می بینم ، ارتقاع علمی در دانشگاه دولتی و آزاد طبق دستورالعمل وزارت علوم و به یک شکل است ، دانشگاه آزاد با پرداخت حقوقهای بالا بیش از شسصت درصد استاد تمامهای دولتی را جذب کرد ، الان دانشگاه دولتی در رشته علوم انسانی و پزشکی با کمبود استاد تمام روبرو هستند.
دانشگاه علوم تحقیقات تهران معروفه به دانشگاه پرفسورها ، چون با جذب استاد تمامهای دولتی دست دانشگاههای دولتی را خالی کرد.
امکانات رفاهی که علوم تحقیقات از نظر مسکن ، خودرو ، راننده شخصی، حقوق ، مسافرت در اختیار اساتید قرار داده در حد دانشگاه اروپایی و آمریکایی است ، برای همین توانست استادهای برتر را جذب کنه .
دانشگاه آزاد در ده سال گذشته تمام شاگرد اول و دومهای دانشگاه دولتی را جذب کرده ، عملا دست دانشگاه دولتی را از نیروی علمی خالی کرد.
یک سری به رزومه اساتید دانشگاه آزاد بزنید خودتون متوجه خواهید شد این تبلیغات شما بی مورده.
شما می شنوید ، ما توی سیستم کار می کنیم

دانش
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

الکی تبلیغ نکن. من سال ۸۵ فوق لیسانس از علوم تحقیقات گرفتم. الان دکتری از دانشگاه دولتی اصفهان. به هیچ وجه حاضر به تحصیل در دوره دکتری در دانشگاه ازاد نبودم.اساتید انچه در دانشگاه دولتی درس می دهند در دانشگاه ازاد درس نمی دن. چون می گن دانشجوهاش کشش ندارن. سرفصل دروس کاملا متفاوته. دانشگاه دولتی هم حداقل در رشته اقتصاد به هیچ وج کمبود نداره. اساتید خوبش هم موندن. حقوق یک هیات علمی در دانشگاه دولتی بسیار بالاتر دانشگاه ازاد است

محمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  دانش

من در هردو بودم هیچ فرقی ندارن هیچ

...
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  دانش

زمانیکه من ارشد میخوندم هنوز اساتید دانشگاه دولتی از تدریس تو آزاد منع نشده بودن استاد خودم که استاد تمام بود و هر دو جا درس میداد همیشه میگفت من از دانشجویان آزادم راضی ترم هم سطح کیفی شون بالاتره و هم فعال تر و درس خون تر هستند. دانشجویان دولتی وقتی قبول میشن دیگه فک میکنن همه چی تمومه. خیلی بده واقعیات رو وارونه جلوه داد.
درمورد حقوق اساتید هم من اطلاع ندارم دوستمون علی بهتر میتونه جواب شما رو بده.

ر
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۳:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  دانش

اخه دانشگاه اصفهان از نظر ما اصفهانی ها ماله شهرستانی هاس و فقط سرسبزه

ر
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۳:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

این ک عالیه دانشگاه دولتی بجای فراهم کردن امکانات و انجام رقابت سالم میخواد دانشگاه ازاد که نیمی از بار علمی کشور به دوشش هست بکوبونه اصلا مگه بده جامعه با سواد باشن ور مدارک عالیه بگیرن

....
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۰ ب٫ظ

سیاست دانشگاه های دولتی جالب است هم در پذیرش و هم در هزینه، زمان ثبت نام ۵۰/۰۰۰ برای ثبت نام می گیره، آزاد ۲۰۰/۰۰۰، همه می گن چقد آزاد زیاده، بعد از پذیرش مرحله اول، دانشگاه های دولتی تحت هر عنوانی که بشه از مصاحبه گرفته تا صلاحیت عمومی در مقطع دکتری و انتخاب رشته و عملی و ثبت نام و غیره در بقیه مقاطع خیلی بیشتر از دانشگاه آزاد پول می گیره تا آخرش بگه قبولی یا نه، اما آزاد دیگه پولی نمی گیره، ظرفیت کلاس ها هم به همین منوال عمل می کنه در رشته مثلا من، روانشناسی فقط دانشگاه محل زندگی من ۸ تا روزانه، ۲ تا شبانه و ۵ تا پردیس می گیره جمعا ۱۵نفر در حالی که آزاد شهر من در این رشته فقط ۸ نفر بودند.

دکتر خان
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  ....

شما به این فکر کن که دانشگاه دولتی شهر شما یدونه هست و تمام.و دانشگاه بعدی اوووه رفت تا استان دیگه.ولی دانشگاه ازاد تو شهر شما و شهرهای اطراف شما ببین چند تا هست؟؟؟؟هر کدوم رو حساب کن ۸ تا ۸ تا و ۱۰ تا ۱۰ تا بیا بالاااااا

....
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر خان

یه آزاد داره یه دولتی، بعد هم دولتی استانی نیست اون هم شهر های مختلف هست یه نگاه به دفترچه بندازین

...
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  ....

تازه الان که واحدهای آزاد هر استان تجمیع شدن کمتر هم شدن. در صورتیکه دولتی تو هر شهر کوچیکی یه دانشگاه به اسم همون شهر زده!

دکتری صنایع
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۹:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  ....

دوست عزیز دانشگاههای دولتی هزینه مصاحبه و سایر هزینه هارو از قبول شده ها میگیره نه از همه داوطلبان. دانشگاه آزاد به واقع همه هزینه ها رو(من جمله مصاحبه) از تمامی داوطلبان دریافت میکنه

علی
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

متاسفانه دوستان هیچ اطلاعی در مورد دانشگاه آزاد ندارند ، در دفترچه دانشگاه آزاد قید می شود که مثلا۱۸نفر در هر واحد ، اما بجز واحد علوم تحقیقات و تهران مرکز و تهران شمال و جنوب هیچ کجا این ۱۸نفر تکمیل نمی شوند ، مثلا در واحد قزوین سال گذشته اکثر رشته ها بین پنج نفر یا هفت نفر ثبت نام کردند ، در واحد اصفهان بین چهار نفر تا هشت نفر ، در واحد تبریز بین شش نفر و هفت نفر ، دانشگاه آزاد مشهد خیلی از رشته ها کسی ثبت نام نکرده .بخاطر شهریه ، این آمار که من دادم در مراکز استانها شامل شاگرد اولی و پژوهش محور هم بوده یعنی مجموع شش نفر و هشت نفر که گفتم شاگرداولیها و پژوهش محورها هم جزو اینها بودند.بجز واحدهای آزاد تهران که هر واحد تو هر رشته دو نفر شاگرد اولی هم گرفتند که شدند بیست نفر.آزاد بخاطر شهریه کسی ثبت نام نمی کنه. به این نکته هم توجه کنید واحد علوم تحقیقات تعداد فول استادیش از تمام دانشگاههای ایران بیشتره ، یعنی دانشگاه تهران در خیلی از رشته ها استاد تمامی کمتری از واحد علوم تحقیقات دارد یا اصلا ندارد.بین سال ۸۸تا۹۲ بیشتر استاد تمامهای دولتی جذب آزاد شدند. حالا بریم سراغ دولتی: دانشگاه دولتی ۲نفر روزانه، ۲نفر شبانه،۳نفر پردیس،(مثلا دانشگاه تهران دو سه تا پردیس خودگردان داره هر پردیس سه نفر)، ۲تاشاگرد اولی ، ۲تاپژوهش محور، ۲تا۳نفر بورس دستگاههای دولتی.مجموع همین هم می شود بین۱۵تا۲۰نفر. من خودم دانشگاه دولتی روزانه خواندم و استخدام دانشگاه آزاد هستم… ادامه نظر»

منم فیزیولوژی
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  علی

دوست عزیز لطفا همه چیزو به همه رشته ها تعمیم ندید رشته من در کل ایران هر سال بین ۱۰-۱۲ نفر دانشجو میگیره و دانشگاه آزادم رشته منو نداره، کلاس هم با ۲ نفر تشکیل میشه و خیلی از رشته ها هم مثل ما هستن ولی دانشگاه آزاد تا میتونه دانشجو میگیره

سجاد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

اولا لازمه بدونید که خیلی از اینایی که پر نمیشه دانشجوها پولشو ندارن بدن
در ثانی نحوه ارتقای علمی در دانشگاه آزاد با دانشگاه های دولتی زمین تا آسمون فرق می کنه
تو دانشگاه آزاد به راحتی می تونی ارتقا به دانشیاری و استادی پیدا کنی
ضمن اینکه من خودم هیات علمی دانشگاه آزاد هستم

سالار
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  علی

شما جوری حرف زدی که انگار دانشگاه ازاد اون سر دنیا واقع شده
الان از هر خونه و خونواده ای بالاخره تو یکی دو مقطع ازاد درس می خونن و ما هم داریم می بینیم اوضاع رو…
جالبه که شما امار پذیرش دکتری ازاد رو قبول ندارید هنوز.

اصلان
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۵ ق٫ظ

پردیس ها دوره دانشگاه دولتی هستن و مدرک وزارت علوم و تحقیقات هستن.اصلا نباید با ازاد مقایسه بشن.
پذیرش پردیسها هم همانند روزانه ها یک نفر و دو نفر و ۳ نفر هست.
دانشجوهای دولتی شامل روزانه و شبانه و پردیس باید متهد با هم خواستار کاهش ظرفیت بشن

محمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  اصلان

ازاد از پردیسهای پولی که به تازگی در امده و پیشینه ای ندارند خیلی بهتر است

دکتر خان
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

پیشینه پردیسها به اندازه پیشینه همان دانشگاه هست دوست گرامی.مگر شبانه که ایجاد شد گفتن این دانشگاه جدیدیه و پیشینه نداره؟پردیس هم عین همان هست و مدرک همون دانشگاه داده می شه و هر جا هم که نیاز به اسم دانشگاه هست طرف می گه دانشگاه فلان مثلا.
همانطور که مثلا برای سنجش که ثبت نام می کنی برای دکتری اگه مدرک دوره پردیس رو داشته باشی چیز جدایی براش تعریف نشده که انتخاب کنی و همان عنوان دانشگاه رو انتخاب می کنی.
یا زمان درخواست برای هیئت علمی داخل صفحه درخواست گزینه جدایی وجود نداره و شما اسم همون دانشگاهت رو انتخاب می کنی یا زمان ترجمه مدرک برای اپلای به شما می گن دانشجوی فلان دانشگاه.

اینها متاسفانه ذهنیتهای غلطی هست که به بعضی از دوستان القا شده تا به مخالفت با دوره های دانشگاههای دولتی بپردازن.در حالی که واقعیتها چیزهای دیگه ای هستن که به زودی و به مرور زمان معلومتر خواهند شد.

جواد به محیا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  اصلان

کاملا درسته پردیسها و شبانه ظرفیتها واقعا مثل روزانه کم هستند
فقط آزاد است که ظرفیتهایش بالا است.

میثم
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  اصلان

احتمالا شما دانشجوی پردیس نیستی؟؟؟؟ :)

امیر
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

من هستم.امری بود؟
خیلی هم خوشحالم و دارم کیف می کنم از درس حوندنم

محمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

پردیس رو میتونین با پیام نور مقایسه کنین نه شبانه دوستان عزیز همونطور که رویا خانم که در دانشگاه روزانه هستند عرض کردند.

...
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

درسته. اگه قرار بود پردیس با روزانه و شبانه یکی باشه که دیگه صدای دانشجویان روزانه و شبانه درمیومد. قرار نیست شما پول بدی همون مدرک و سرویس روزانه رو بگیری. اینجوری میشه مدرک دانشگاه های تاپ دولتی مثه تهران رو خریدن

رویا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۷ ق٫ظ

به نظر من پردیسها هم باید جمع بشن ، چون تبعیض ناجوری هستند.

آرنیکا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۹:۵۶ ق٫ظ

خواهشا ظرفیت هارو کم کنید دیگه دکترا هم داره مثل لیسانس میشه. حداقل اگه کارم نیست بزارین وجهه اش حفظ بشه.

محمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  آرنیکا

خواهش میکنیم ظرفیت هارا افزایش دهید تا حق تحصیل برای همه فراهم شود.

معترض
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۵:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

مگه کاهش ظرفیت، حق تحصیل رو از کسی سلب می کنه؟ شما حق داری توی کنکور شرکت کنی و اگه قبول شدی ادامه تحصیل بدی. بحث ظرفیت بی رویه که فقط برای کسب درامد و بدون توجه به آینده شغلی و نیازهای بازار کار هست هیچ ربطی به حق تحصیل نداره.

zahra
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۹:۳۵ ق٫ظ

دلیلش افزایش بی رویه قبولی توی ارشده باید اونجا بیشتر کنترل بشه. اما خوب کسی که ارشد گذرونده دلش میخواد دکتری رو هم بخونه .من کلا میگم چرا حق درس خوندن برای همه نباشه .؟خوب خیلی هامون میخوایم درس بخونیم لطفا محدود نکنید

محمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  zahra

دقیقا حق با شماست

تهرانى
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  zahra

به خواستن نیست . به دانستن است .

دکتر خان
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۹:۳۲ ق٫ظ

باید پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه ازاد فقط در واحدهای تهران و مراکز استانها و بعضی واحدهای شهرهای دیگه که شناخته شده و از نظر علمی وضعیت مناسبتری دارن انجام بشه و اون هم در حد ۴ ، ۵ نفر.
البته بدون کاهش تعداد پذیرش دوره ارشد و قبل از اون اشتغال برای دوره کارشناسی این کار مشکلات خاص خودش رو هم به دنبال خواهد داشت

محمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر خان

متن بالا گفته وزارت علوم هیچ نقشی در ظرفیت نداره و فقط میتونه رو مجوز رشته محل ها مانور بده