نظارت بیشتر وزارت علوم بر جذب دانشجویان مقطع دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در صورت اجرایی شدن، مانع از جذب بی‌رویه دانشجو در مقطع دکتری خواهد شد.  

محمد فرهادی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت به جذب بیش از اندازه دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی به ویژه دکترا که عوارض متعددی را برای نظام آموزشی به دنبال دارد، اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه شورای گسترش آموزش عالی، سقف پذیرش دانشجو در مقطع دکترا 5 الی 7 نفر است و دانشگاه‌ها در مقطع کارشناسی ارشد تنها می‌توانند تا سقف 20 نفر جذب دانشجو داشته باشند لذا وزارت علوم نظارت و کنترل خود را بر این مسئله بیشتر خواهد کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی و تمامی دانشگاه موظف به تبعیت از این قانون هستند و البته دانشگاه آزاد قبول کرده‌ که پس از این قانون فوق را رعایت کند.

فرهادی در ادامه تاکید کرد: قانون “شورای سنجش و تحصیلات تکمیلی” در صورت اجرایی شدن، مانع از تخطی‌های مرتبط با جذب بی‌رویه دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی خواهد شد.  

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور پس از ابلاغ از سوی رییس‌جمهور اسفندماه سال 94 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در تاریخ  18 فروردین سال جاری به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

141 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فائزه سادات مدرسی
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۶:۴۷ ق٫ظ

من دیگه خسته شدم!!!همگی خسته نباشید

شبنم
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۶ ق٫ظ

اگه تصمیم دارید برا دکتری بخونید دست نگه دارید.من امسال با رتبه خوب دعوت به مصاحبه شدم اما به چشم خودم دیدم که چطور اساتید دانشجوهای خودشونو انتخاب میکنن.با قانون جدید راه برای آشنا بازی بیشتر باز شد.

ر
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۸:۳۷ ق٫ظ

لطفا ظرفیت ببرین بالا اخه چرا بعضی ها نمیخوان کل کشور با سواد باشند ؟ چرا فقط چند نفر باید دکتری بگیرن؟ میگم چرا چون اونایی که اینطور فکر میکنن میخوان بعد که فارغ التحصیل میشن به دلیل کمبود فارغ التحصیل رشته دکتری درامد بیشتر و فرصت اشتغال بیشتری داشته باشن وزارت علوم باید حداقل ظرفیت ۱۰نفر روزانه بذاره ۵ نفرم شبانه اینا تحصیل حق همه اس و همه کشور باید بتونن در شرایط مساوی به بالاترین درجه علمی برسن لطفا ظرفیت ها را زیاد کنین

رها دانشجوی در مرحله نوشتن تز دکتری
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۹:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  ر

چه فایده که همه دکتر باشند اما نتوانند گره ای از مشکلات کشور را باز کنند
اگر بخواهند همینجور و بدون اندازه و زیر ساخت دانشجوی ارشد و دکتری بگیرند بعد از فارغ تحصیلی سر خورده خواهند شد.
دکتری ۲۲واحد سمینار و پایان نامه داره که یعنی کار پژوهشی، یعنی نیاز به استاد راهنما با درجه استاد تمامی داره، یعنی نیاز به محیط پژوهش که اصلا زیر ساختش وجود نداره .
نباید دانشگاه جوری باشه که مردم فکر کنند آنجا پول میدن و مدرک خریداری می کنند.
یکم فکر کنیم ، الان همه ارشد هستیم با این مدرک چه کار مهمی انجام دادیم ، اگر هدف فقط گرفتن مدرک دکتری باشه بعد از گرفتن دکتری هم مثل الان خواهیم بود با این تفاوت که بعد از گرفتن دکتری دیگه مرحله ای برای ادامه تحصیل نیست ، باید کار پژوهشی کرد ، حالا اگر خوب آموزش ندیده باشیم نمی توانیم کار پژوهشی انجام بدیم ، پس باید ظرفیتها آنقدری باشه و افزایش پیدا کنه که استادها وقت کافی برای انتقال تجربه و علمشون و راه پژوهش بصورت انفرادی به هر فرد را داشته باشند.
هر چه ظرفیت کمتر باشه انتقال دانش بهتر انجام میشه.

رها دانشجوی در مرحله نوشتن تز دکتری
مرداد ۲۴, ۱۳۹۵ ۹:۰۲ ب٫ظ

رشته من را دانشگاه دولتی کلا متغییر سالی شش نفر یا هفت نفر در دو دانشگاه میگیرفت اون هم فقط روزانه یعنی شبانه و پردیس نداشت حتی الان ، من سه سال مجاز شدم و هر سه سال مصاحبه رفتم ، اما چون آزاد بودم هر چه رزومه قوی تر بردم کمتر مورد استقبال قرار گرفتم ، این که من سه سال به مصاحبه دعوت شدم یعنی عالی بودم اما آنها حسود بودن ،بعدش سه سال کار کردم و هزینه دانشگاه آزاد را فراهم کردم خیلی از زندگی عقب افتادم یعنی الان ۳۷ساله شدم و تقریبا یک سال و نیم دیگه دارم ، اما خوشحالم بالاخره موفق شدم و تو رشته خودم از بهترینها هستم این را اساتید که دولتی و آزاد درس میدن و مشترک هستند اعتراف کردند. مثل من صدها نفر در دانشگاه آزاد هستند ، من و مثل منها که برای علاقه درس خواندیم نه برای پول و منزلت اجتماعی و شغل و پز دادن، درآینده خدمت بیشتری برای سرافرازی این کشور انجام خواهیم داد و با جان و دل مردم را درک می کنیم.

علی
مرداد ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۰ ب٫ظ

استثنا در همه جا هست ولی استثنا خیلی خیلی کم است

ph
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۸:۴۰ ق٫ظ

سلام
فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی براستی شاخص هستند اما اکثر دانشگاههای دولتی تصور علامتعلوم بودن فارغ التحصیلان خود را معیار سنجش در آزمون دکترا قید کردند واین بزرگترین ناحقی در مورد دانشجویان دانشگاه آزاد است کسی که تمام دروس را با سرآمدانیک رشته گذرانده چه جای سوال است. این امر را باید وزارت علوم به دانشگاهها اعلام کند هرچند در دانشگاههای دولتی هرکس با معیار ی خود دانشجودکترا را جذب کرده است.

محمد
مرداد ۲۴, ۱۳۹۵ ۳:۵۱ ب٫ظ

چرا ظرفیت دکتری کاهش پیدا کنه در صورتی که در مقطع لیسانس کسی که در کنکور شرکت هم نکرده براش جا هست.از مسئولین تقاضا دارم ظرفیت دکتری رو افزایش بدن.

علی
مرداد ۲۴, ۱۳۹۵ ۶:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

لیسانس و حتی فوق لیسانس با دکتر قابل مقایسه نیست
دکتری آخرین مدرک تحصیلی اس و طرف میخواهدپرفوسور یا علامه رشته خودش بشود

محمد
مرداد ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

اینم شد دلیل دوست عزیز؟

عدالت آموزشی
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دوست عزیز می دونی چیه؟ هر مقطع که متقاضی کم باشه درش را باز میگذارند مثل کنکور کارشناسی. هر مقطع هم که متقاضی زیاد باشه درش را می بندند مثل دکتری در حال حاضر.

فهیمه روشن
مرداد ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

ایا ازمون دکترا ۹۵برگزار میشه یا حزف شده

به phd سازه
مرداد ۲۴, ۱۳۹۵ ۹:۰۳ ق٫ظ

سال ۹۴ که من از بین ۲۱۲ نفر شرکت کننده حاضر در جلسه آزمون دکترای مهندسی عمران محیط زیست دانشگاه های دولتی ، مجاز روزانه و مجاز نوبت دوم و مجاز پردیس شدم ! توی جلسه آزمون دکتری در دانشکده علوم دانشگاه ،فقط چهار ردیف شرکت کننده آزمون دکترای مهندسی عمران محیط زیست تا آخر سالن در جلسه آزمون حضور داشتن ، که بعد از قبولی من در آزمون کتبی و حضورم در جلسات مصاحبه ها ، هیچکدام از افرادی که در جلسه آزمون دیده بودم در جلسات مصاحبه ها دیگه ندیدمشون و معناش این بود که : هیچکدومشون در آزمون کتبی دکترای مهندسی عمران محیط زیست دانشگاه دولتی مجاز روزانه و مجاز شبانه و مجاز پردیس نشده بودن و قبول نشده بودن ! به غیر از من بقیه افراد دعوت شده در مصاحبه های دکترای مهندسی عمران محیط زیست ، همگی آقا بودن !!!!!
با وجود اینکه اکثرا فوق لیسانسشون هم مهندسی عمران محیط زیست بود و چند سال برای آزمون دکترای این رشته خوانده بودن و امتحان هم داده بودن اما در آزمون کتبی قبول نشده بودن !!!!!

Phdسازه
مرداد ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  به phd سازه

سلام دوست عزیزم.من خودم هم از زخم خورده های ازمون پارسال هستم که با رتبه عالی و تراز ۶۲۰۰ هیچ جا قبول نشدم.ولی امسال خدا رو شکر بالاخره یه جا ما رو هم قابل دونستن و فعلا تا اینجا قبولمون کردن :-)
در مورد سوالات تخصصی هم رشته سازه محاسباتش از گرایش شما بیشتر نباشه مطمئن هستم که کمتر نیست دیگه :-)
ولی باز هم اعتقاد دارم در هر ازمون تستی با هر درجه سختی و محاسباتی بودن بالاخره روشهای تستی و فرمولهای سریع و شانس و…دخیل هستن که خوب ما هم به جای پرداختن به ریشه درسها و مفهومشون سوق داده می شیم به سمت کتابها و روشهای تستی.
مثالش هم اینکه من و شما می دونیم با خوندن عمیق و مفهومی مثلا کتاب تحلیل سازه دکتر کاوه نهایتش یکی بتونه ۳ تا سوال تستی رو جواب بده.ولی وقتی ۱۰ جور کتاب تست و روش جادویی و فرمول سریع تحلیل سازه رو بخونیم و حفظ کنیم می شیم استاد تحلیل و ۱۲ ، ۱۳ تا تستش رو سریع جواب می دیم.اگر انصافا غیر اینه بفرمایید…

به phd سازه
مرداد ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  Phdسازه

بدون مطالعه مفهومی ، درک صورت مسائل و حل آنها ، حتی به روش تستی هم غیرممکنه ! چون در آنصورت نمیتونی تشخیص بدی که مسئله دقیقا چی ازت خواسته و پارامترهای معلوم و مجهول رو نمیتونی از هم تشخیص بدی !!!!!

Phdسازه
مرداد ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  به phd سازه

همه حرفهاتون قبول و درست هست.ولی خوب بیایید قبول کنیم که روش تستی خیلی ایراد داره دیگه.ادم بالاخره باید واقعیتها رو قبول کنه…

محیا
مرداد ۲۳, ۱۳۹۵ ۳:۴۷ ب٫ظ

لطفا ظرفیتها رو افزایش بدین

قبول
مرداد ۲۳, ۱۳۹۵ ۶:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  محیا

چرا?
کیفیت فدای کمیت بشه?

محیا
مرداد ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  قبول

خیر تا همه بتونن با سواد و تحصیلکرده باشن

رضا
مرداد ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  محیا

با سواد باشن یا با مدرک دکتری!!!!!!
کسی کمتر از ۶ ماه درست درس بخونه روزانه قبول میشه.

به رضا
مرداد ۲۴, ۱۳۹۵ ۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

اگه با شش ماه درس خوندنه ، پس همه باید روزانه دولتی قبول بشن و رتبه همه ی شرکت کنندگان تک رقمی بشه ! لطفا حرفی بزنید که با عقل و منطق جور دربیاد ! خیلی ها هستن که سالهاست دارن شب و روز درس میخونن و تا الان حتی یکبار هم در آزمون دکتری مجاز شبانه و پردیس هم نشده اند چه برسد به قبولی روزانه !!!!!

رضا
مرداد ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

درست درس بخواند و کمی بهره هوشی

Phdسازه
مرداد ۲۴, ۱۳۹۵ ۲:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

رفیق عزیزم همین الان دارن می گن که روش کنکور و سنجش توانایی حتی بچه های دبیرستانی برای ورود به دانشگاه غیر استاندارد و اشتباه هست و می خوان حذفش کنن…حالا چه برسه به دوره دکتری.
و اینکه پاسخ دادن به ۱۰ تا تست از هر درس اختصاصی بیشتر از ضریب هوشی و علم شخص به شانس و حوصله و هوا و غیره بستگی داره.و البته منکر این نیستم که هر کی کتاب رو بخونه و حفظ کنه خوب همه جاشو!! تست ها رو هم خوب جواب خواهد داد
تو دکتری هم واقعا دوره ها چندان تفاوتی با هم ندارن.برای دانشجوهای تمام دوره ها ازمایشگاه و تحقیق و بررسی یکسان هست و برای ادمی که می خواد وارد عالم دکتری و علم و تحقیق بشه راه باز هست و بستگی به دوره های روزانه و شبانه و پردیس نداره.بلکه بستگی به علاقه و جنم شخص داره بیشتر.
ایشالا موفق باشید

به phd سازه
مرداد ۲۴, ۱۳۹۵ ۹:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

دروس تخصصی آزمون دکترای مهندسی عمران محیط زیست : مقاومت مصالح ، تحلیل سازه ها ، تصفیه آب و فاضلاب ، آلودگی مواد زائد جامد هست و تمام سئوالات آزمون دکتری بصورت محاسباتی و مسئله بودن ، که عمرا قابل حفظ کردن نبودن و نیستن و نخواهند بود !!!!!

محیا
مرداد ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

اقا رضا ما سه سال هست که داریم درس میخونیم و بخاطر ظرفیت پذیرفته نمیشیم اونوقت شما میگی ۶ ماه

ب
مرداد ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  محیا

بعد کجا مشغول به کار بشن؟
همه دانشگاه ها توانایی پرورش دانشجوی دکتری دارن؟
واقعا دانشگاه های درجه ۲ و درجه ۳ که تقریبا امکانات خوبی ندارن، به خصوص در رشته های فنی و مهندسی، چطوری با سواد تحویل جامعه بدن؟!!!!
من امسال دانشگاه هایی دیدم که با امکانات افتضاح، که جوابگوی نیاز دانشجویان کارشناسی ارشد هم نیست، داره دانشجوی دکتری جذب میکنه!! کجای دنیا این طوریه!!! با کدوم حمایت با کدوم امکانات جذب دانشجو زیاد بشه؟
اول باید زیرساخت های دانشگاه ها آماده بشه.

ر
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۸:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  قبول

مگه فقط تحصیل حق ی عده محدوده ظرفیت باید زیاد شه چرا کشورهای دیگه تحصیل راحته ولی اینجا هر کی بخواد بره دانشگاه باید صدتا کنکور بده چرا ما باید از چیزهای منسوخ استفاده کنیم مثل کنکور الان المان و سوید و خیلی کشور ها تحصیل هم رایگان هم هرکسی علاقه داره بخونه وارد میشه بدون هیچ مانعی حالا اینجا باید ۱۰۰ مدل ازمون بدی بعدشم حقت میخورن میگن دانشگاه دولتی نبودی واینا

اصغر
مرداد ۲۳, ۱۳۹۵ ۲:۴۳ ب٫ظ

سلام آیا می توان همزمان دکتری مناطق آزاد دانشگاه آزاد را با دکتری پردیس دولتی یا دکتری غیر انتفاعی در دو رشته جدا خواند؟

مینا
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  اصغر

این همه مدرک رو واسه چی میخوای؟

ب
مرداد ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۹ ق٫ظ

سلام
دوستان در فرم صلاحیت عمومی، مدت آشنایی با معرف ها را باید به ماه وارد میکردیم؟ یا سال؟

......
مرداد ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  ب

تعداد ماه های آشنایی رو باید می نوشتید

++++
مرداد ۲۳, ۱۳۹۵ ۷:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  ب

سلام
زده مدت آشنایی حالا شما به ماه حساب کردین یا به سال ذکر میکردین سال یا ماه.

مهران
مرداد ۲۳, ۱۳۹۵ ۲:۲۱ ق٫ظ

در آلمان که پرچمدار صنعت دنیاست هنوز دیپلم و فوق دیپلم اعتبار داره ، اما ما که صد سال تو صنعت از آنها عقب تر هستیم دیپلم و فوق دیپلم و لیسانس و ارشد و دکتری راقبول نداریم. دلیل همه اینها، ناتوانی در ایجاد شغل است ، باورکنید اگر شغل بود بیشتر از هشتاد درصد از بچه ها تا لیسانس بیشتر درس نمی خواندن . همه فارغ تخصیلان دولتی ، آزاد ، غیر انتفاعی و علمی کاربردی بخاطر آرزو درس می خوانند ، نباید سرزنش کرد که چرا یکی آزاده یکی غیر انتفاعی یا پیام نور آنها هم بخاطر اوضاع اشتغال به هر دری می زنند تا گره ای از مشکلشون باز بشه ، خانواده ها با وام و نخوردن و تفریح نکردن شهریه بچه هاشون را می دهند نباید دانشجوهای آنها را سرزنش کرد .جوانها و خانواده ها کار نیاز دارند ، کار کار کار

ر
مرداد ۲۳, ۱۳۹۵ ۹:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهران

واقعا درست میگید

داوطلب
مرداد ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  مهران

دقیقا

دوست
مرداد ۲۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهران

آفرین

reyazi85
مرداد ۲۲, ۱۳۹۵ ۵:۰۵ ب٫ظ

بیست نفر برا ارشد زیاده و متناسب با ۵ نفر برا دکتر نیست

رضا
مرداد ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  reyazi85

سقف رو مشخص کردند ارشد ۲۰ نفر و دکتری ۵ نفر نه اینکه حتما ۲۰ نفر ارشد باشند و ۵ نفر دکتری
دانشگاه های دولتی بیشترا تعداد دانشجوی دکتری ۲ یا ۳نفر و ارشد ۱۰ تا ۱۵ نفر هستند

ر
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۸:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  reyazi85

چرا ۲۰ تا زیاده؟ الان دکتری باید ۱۰ نفر باشن

محیا
مرداد ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۴ ق٫ظ

در صورت اجرایی شدن از سال اینده اجرا میشود

بهشتی
مرداد ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۲ ق٫ظ

بهشتییییییییی زود باش

آتنا
مرداد ۲۲, ۱۳۹۵ ۹:۳۵ ق٫ظ

سلام.با توجه به این جمله “”و البته دانشگاه آزاد قبول کرده‌ که پس از این قانون فوق را رعایت کند.”” آیا این قانون امسال هم اعمال می شود؟؟؟

رضا
مرداد ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  آتنا

به احتمال زیاد امسال هم هست

مصاحبه
مرداد ۲۲, ۱۳۹۵ ۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  آتنا

ظرفیت ها کاهش خواهد یافت

محیا
مرداد ۲۳, ۱۳۹۵ ۳:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مصاحبه

خیر

شیرازیشایان
مرداد ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۱۷ ق٫ظ

دوستان الکی دلتون رو ب اعتبار دو ساله خوش نکنید حتی اگه با ای موضوع موافقت مطمئن باشید که کارنامه‌ها رو دست کم میگیرن و ی جوری بین شما و دیگران فرق میگذارند و در کل خیلی رو رتبتون خیلی حساب نمیکنن
پس محکم بشینید انشاءا که جواب میگیرید

....
مرداد ۲۲, ۱۳۹۵ ۰:۵۱ ق٫ظ

من حوصله خوندن منابع جدیدو ندارم این چه ظلمی بود کاش منابع عوض نشه اصلا باورم نمیشه اینقد پارسال خوندم امسال باید از صفر دوباره بخونم

پروانه
مرداد ۲۲, ۱۳۹۵ ۰:۲۶ ق٫ظ

دوستانی که دوست دارن پرستار بشن من شنیدم البته در اخبار اعلام شد که هر کس دوست داره حتی با مدرک دیپلم بره یک دوره ای ببینه بعد میتونن در بیمارستان ها مسغول بشن. البته مثل اینکه پرستارها اعتراض کردن تا اینده شغلی شون به خطر نیفته.

سلام
مرداد ۲۲, ۱۳۹۵ ۲:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  پروانه

سلام اونی که شما میگید پرستاری نیست کمک بهیاریه مراکز جهاد دانشگاهی دورشو معمولا برگزار میکنند.

سلام
مرداد ۲۲, ۱۳۹۵ ۲:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  سلام

در ضمن این دوره معروفه به کمک پرستاری یا بهیاری زمین تا آسمون با پرستاری فرق می کنه.

پروانه
مرداد ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  سلام

تفاوتش زمین تا اسمان نیست. چون من هم برادرزادم هم خواهرم و زن داداشم لیسانس پرستاری خوندن والان پرستارن. میگن تفاوت ان چنانی نداره. حتی برادرزادم که دانشجوی پرستاری هست میگفت استادشون گفته اگه اینده شغلی تون براتون مهمه برید اعتراض کنید. و خیلی از پرستارها هم اعتراض کردن که در رسانه ها هم به این موضوع پرداختن.

داوطلب
مرداد ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  پروانه

سن هم مهمه؟ دوره ش چند ساله؟

محیا
مرداد ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  پروانه

پرستار و بهیار یکی هستند

سلام
مرداد ۲۲, ۱۳۹۵ ۹:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  پروانه

ببخشید برا این دوره کجاو چه موقع باید ثبت نام کرد ؟؟

سلام
مرداد ۲۲, ۱۳۹۵ ۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  سلام

سلام باید پرسجو کنید. از مراکز جهاد دانشگاهی شهرتون. اگر دوره آن برگزار نمیشه با مراکز دیگر تماس بگیرید.

سلام
مرداد ۲۲, ۱۳۹۵ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  سلام

ممنون پاسخ دادید

جامعه شناسی مسایل اجتماعی 94
مرداد ۲۲, ۱۳۹۵ ۰:۰۴ ق٫ظ

نتایج دکترا واحد الکترونیکی کی اعلام میشه؟

جامعه شناسی مسایل اجتماعی 94
مرداد ۲۲, ۱۳۹۵ ۰:۰۳ ق٫ظ

سلام دوستان
نتایج تکمیل ظرفیت واحد الکترونیکی اعلام میشه

مهندس مکانیک
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۱ ب٫ظ

چند مورد در این صفحه دیده میشه که دوستان میگن بریم کنکور تجربی بدیم و پزشکی و پرستاری بخونیم، اگر انگیزه بالا دارید و علاقه دارید( که بعیده چون اون موقع که اومدید رشته غیرتجربی پس علاقه ندارید) که هیچی.
اما اولا خیل عظیم داوطلبان تازه نفس تجربی را در نظر بگیرید.
از اون مهمتر اینه که الان پزشکی و اینا هم داره اشباع میشه و حداقل تو شهرهای بزرگ کاری ندارن و سختگیرانه باهاشون رفتار میشه و نمیذارن راحت کار بکنن.
و بعد از ۶ یا ۷ سال تازه شما پزشک یا دندانپزشک عمومی میشید که دیگه الانم کسی سراغشون نمیره و همه میرن سراغ متخصص چه برسه اون موقع؛ باز باید برید کنکور دستیاری بدید!!!
پرستاری با حقوق حتی ۲.۵ تومن که دوستان ذکر کردن اولا واقعا حقوق پایینی باتوجه به سختی کارشون و ثانیا این حرفها فقط یک شایعه است، دوستانِ پرستاری میشناسم که از حقوق ۱ تومن مینالند(نمیگم کمه میگم با سختی کارش اصلا چیزی نیست ) شما الان برین تو شغل خودتون همین اندازه شب و روز کار کنید خیلی هم پیشرفت میکنید و هم به جامعه در اون رشته خدمت میکنیدو پرورشش میدید.
مشکلی که الان شما دارید رو دوستان پزشک چند ساله آینده خواهند داشت، حالا ببینید کِی گفتم .
ولی اگر این مسائل رو درنظر دارید و میخواید پزشک و دندانپزشک بشید که بسم الله.

بهار
مرداد ۲۲, ۱۳۹۵ ۹:۵۲ ق٫ظ

ببخشید دوستان شما مشکل اصلیتون پزشک شدن و این حرفا است؟مشکل الان ما اینکه ظرفیت ها رو تو دوره دکترا کم کردن به اضافه تغییر منابع و تغییر کنکور از ابان به اسفند !!!!!!!!!!!!!!

مهندس مکانیک
مرداد ۲۲, ۱۳۹۵ ۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

نه دوست عزیز مشکل دوستان شغل و درآمد متناسب با تلاش و زحمتی که در رشته مورد علاقشون کشیده اند هست؛ که الان تو کشورمون با مشکل روبرو شده است. یعنی منصفانه همه متناسب با زحمتشون درآمد داشته باشند و همین انگیزه بشه برای ادامه تحصیلشون.

نیلوفر
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۷:۵۱ ب٫ظ

سلام
من چند ساله میگم یکی از بچه های علوم اجتماعی تحقیق کنن راجع به ظرفیت های بالای دانشگاه ها
اصلا درست نیست اینجوری
من میگم از پایه مشکل داره از کنکور کارشناسی تا دکتری
وزارت علوم و وزارت کار بایستی هماهنگ با هم عمل کنند

کرمی
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۷:۲۶ ب٫ظ

کسانی که دنبال شغل هستن. بهتر هرچه سریعتر برن از کنکور سراسری تجربی برا پزشکی شروع کنند.

......
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۷:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  کرمی

یعنی چی الان همه بخاطر به دست آوردن شغل دکترا می خونن بجز اونای که کارمند یا مربی دانشگاه هستن .۹۵ درصد دانشجو های دکترا و یا متقاضیان دکترا بخاطر بدست آوردن شغل دارن درس می خونن و ادامه تحصیل می دن غیر از اینه؟؟؟؟؟!!!!!!!
باید دولت و مسئولین یه فکری بکنن به حال ماااااااا

مهندس مکانیک
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  کرمی

من صحبت شما رو نه تایید میکنم و نه تکذیب.
اما نفر اول کنکور تجربی امسال نفر سوم ریاضی سال ۹۱ هست که دانشجوی برق دانشگاه شریف هستند. البته گفتن ریاضی با روحیم هماهنگی نداشت!! اما پزشکی رو دوست دارم.

تازه نفر چهارم کنکور رِیاضی سال فکر کنم۹۴ هست که گفته میخواد سال ۹۶ کنکور تجربی شرکت بکنه.

واقعا این جامعه به کجا میره؟؟؟؟؟؟

داوطلب
مرداد ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۵ ق٫ظ

دوست عزیز چرا ایقد تفاوت درامدی بین شغل پزشکی و مهندسی هست؟
یکی از فامیلای ما پزشک عمومیه تاز فارغ التحصیل شده و ماهانه ۸ میلیون میگیره این تفاوت یعنی چی؟

مهندس مکانیک
مرداد ۲۲, ۱۳۹۵ ۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

والا ما که هم تو فامیلمون و هم دوستام دکتر عمومی داریم از این خبرا ندیدم تو زندگیشون، باور کنید این طوریام نیست. ما فقط اونایی که خوب در میارن رو میبینیم.
ولی بله تفاوت شغلی بین مهندسان و پزشکان هست در ایران. منظورم اینه که شغل برای اونها بیشتر هست اما نه با این درآمدها.
ایشالا که همه جوانان این مملکت موفق باشند.

داوطلب
مرداد ۲۲, ۱۳۹۵ ۶:۵۴ ب٫ظ

باور کنید راست میگم یه پزشک عمومی خانم از فامیلامونن ماهانه۸ میلیون میگیره
البته تو منطقه ما پزشک کمه شاید به این خاطر درامدش زیاده

کرمی
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۷:۲۱ ب٫ظ

الان احتمال هییت علمیکمترازدرصده ۵ درصده. برای اونایی که دکترا بگیرن.

علی
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۷:۰۸ ب٫ظ

چند سال است ظرفیت پذیرش دکتری بخصوص در دانشگاه ازاد چند برابر شده که این خطر بزرگی در اینده قطعا خواهد داشت
در حال حاضر فارغ التحصیلهای بسیاری در مقطع دکتری هستند که یا بی کارند یا کار مناسب ندارند
این فارغ التحصیلان زمانی دکتری قبول شده اند که کل ظرفیتها پذیرشها به ۴ هزار هم نمی رسید وای به حال …………..

داوطلب
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۳۲ ب٫ظ

الان با لغو کنکور مرحله دوم آبان جلو پذیرش بی رویه دانشجو دکتری رو گرفتین؟
پس چرا اسمشو میزارین قانون که سه ماه قبل اجرا لغوش میکنین؟!!!!
با برنامه و وقت و انرژی من بازی شده…
خیلی برام سخته جلو خانوادم کتاب دستم بگیرم اصلا دیگه انرژی ندارم…

bio
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۶:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

سلام دوست عزیزحرفت درسته. اما نا امید نباش به این موضوع به عنوان یه فرصت نگاه کن که برات وقت بیشتری رو برای خوندن فراهم کرده. کنکور بیش از اینکه بخواهی بخونی به آمادگی روانی و امیدواری نیاز داره. بگو خدا رو شکر که کنکور اسفند ماه هستش و وقت بیشتری برای جمع بندی دارم.

دانشگاه
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۰۱ ب٫ظ

دیگه صبرم سر اومد
چقدر انتظار؟؟؟؟

دل نوشته
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۴:۴۳ ب٫ظ

زمانی که من کنکور دادم تو تجربی با ۷۰۰۰ منطقه سه هیچی نمیاوردم مجبور شدم از رشته های مهندسی تجربیانتخاب کنم حالا فوق لیسانی ام و مطمئنم اصلا کاری برام پیدا نمیشه و با دکتراش هم مطمئنم برام کاری پیدا نمیشه چون نه هیئت علمی می گیرن و نه دانشجو دیگه تو کارشناسی میاد این رشته ها ر بخونه خلاصه الان با ۲۶ سال سن و یه فوق لیسانس بی ارزش موندم چیکار کنم فقط خداااااااا کمکم کن اراده پیدا کنم بخونم برا پرستاری یا فیزوتراپی دانشگاه آزاد فقط منصرف نشم توان درس خوندنو بهم بده
ای خدااااااااااااااااااا

طیبه
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  دل نوشته

بخونید برای دولتی، برای رتبه و رزومه ی خوب تلاش کنید انشاءالله که نتیجه ی خوبی بگیرید.

a
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۷:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  دل نوشته

منم میخواهم دوباره از صفر شروع کنم برای کنکور پزشکی اما واقعا از سنم خجالت میکشم. با ۳۰ سال سن دیره

دل نوشته
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۴:۳۶ ب٫ظ

سلام به همه من امسال دکترا شبانه قبول شدم نرفتم چون برا جور کردنه شهریه اش هم خودم و هم خونواد م خیلی اذیت می شدن ولی اگه امیدی داشته بودم که حتمتا دکترا بگیرم کار دائمی گیرم میومد حتما میرفتم ولی الان بخدا دکتذا خونده تو رشته علوم چایه و کشاورزی و برخی رشته های فنی مهندسی کاملا بی فاید ه اس من امسال سربازم می خوام تا زمانی که اسمم برا سربازی میاد بخونم برا کنکور سراسری الان رشته پرستاری پردیس یا آزاد بارتبه ۱۶۰۰۰۰ کشوری قبول میشه بلافاصله هم میرن سرکار حداقل بیکار نمیمونن ترمی هم ۲و نیمه میشه جور کرد شهریه اشو به نظرم که بهتر که برم برای شبانه ترمی ۱۰ تومن خرج کنم دسته آخر هم بیکار باشم
فقط خدایا کمکم کن این تصمیم رو اجرای کنم خواهرم با ۹۸ هزار کشوری آزاد مامایی می خونه و حداقل مطمئنه بعد اینکه تموم کنه کار هست و زندگی تامینه براش

...
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۴:۱۵ ب٫ظ

دوستان تو فرم صلاحیت عمومی چ مدارکی اسکن باید بشه؟عکسم میخواد؟

طیبه
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۴:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  ...

باید این صفحات رو اسکن و آپلود کنید: صفحه ی مشخصات شخصی، صفحه ی مشخصات هسر و فرزند، صفحه ی توضیحات شناسنامه و کارت ملی رو اسکن کنید. عکس داوطلب رو نمیخواد.

...
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۴:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  طیبه

ممنون

رضا
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۴:۱۴ ب٫ظ

سلام بر دوستان عیزیز
بنده در دانشگاه آزاد ارشد می خونم (یه ارشد قبلا دانشگاه دولتی تموم کردم) امسال سال اولم تموم شده.
ورودی مهر ۹۵ دانشگاه دولتی دکتری قبول شدم
آیا می توان همزمان در هر دو رشته و مقطع درس خوند.؟؟؟؟
با تشکر
ممنون میشم اگه منبعی دارید اعلام کنید بهم

به رضا
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

از سازمان سنجش بپرسید، قطعا پاسخ دقیق تری بهتون میدن.

دکی
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۴:۱۲ ب٫ظ

بابا حداقل یک خبری از تکمیل ظرفیت ۹۴ بدید نتیجش پیش کش!

نونا
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۳:۵۱ ب٫ظ

این نظارت باید در مقاطع دیگر تحصیلی- به خصوص ارشد- هم باشه. نگاهی به دانشگاههایی که مقطع ارشد آوردند بیندازید، بسیاری از دانشگاه ها همین غیرانتفاعی های تازه تاسیس هستند که پس از کساد شدن بازار کارشناسی، رشته های ارشد رو آورده اند. فرضا همون ۲۰ تا ورودی ارشدرو درنظر بگیریم، آیا همه این افراد شایستگی دفاع از پایان نامه و فارغ التحصیلی رو دارند؟؟؟؟ تا وقتی نظارتی بر نحوه تهیه پایان نامه نباشه و شرکت های مختلف کار تهیه مقاله و پایان نامه رو بر عهده بگیرند، اوضاع همینه.

طیبه
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۴:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  نونا

دقیقا، اگه راست میگن و میخوان معضلی حل بشه یه فکری به حال کارهای غیر قانونی که برای تهیه مقاله و پایان نامه در میدان انقلاب تهران میشه بکنن. کار میدان انقلابی ها علناً غیر قانونیه ولی راحت به کار هرروزشون ادامه میدن چون باهاشون برخورد جدی نمیشه.

...
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۴:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  نونا

بله درسته اصلا نباید بزارید اینقد دانشجو تا مقطع ارشد بیان بالا که اینقد متقاضی دکتری داشته باشیم

محمد
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  نونا

بحث شایستگی افراد نیست. مهم تر از آن اینه آیا اون دانشگاهها به نسبت دانشجو اصلا استاد برای اون رشته دارند که بخواد دانشجوها را ساپورت کنه .

حقوق خصوصی
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۳:۱۲ ب٫ظ

اگه نظارتی بود نتیجه تکمیل ۹۴ الان رو سایت بود اینا همش حرف هست

امید
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۲:۱۸ ب٫ظ

وزیر علوم واقعیت های جامعه علمی کشور رو به خوبی درک می کنه. امیدواریم این قانون و محدودیت ها پابرجا بمونه.

حمید عارف
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۲:۰۱ ب٫ظ

خب اگه از همون لیسانس با توجه به استعداد فرد و نیاز بازار کار دانشجو پذیرش کنن دیگه نه این همه بیکار داشتیم و نه این همه پشت کنکوری ار و دانش اموخته شد و دکتری بیکار

ر
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱:۲۸ ب٫ظ

چرا کسی نمیگه دانشگاه بسازین و امکانات بدین چرا همه میخوان ظرفیت ها را کم کنن اصلا در جوامع پیشرفته کنکور مثل ایران نیس ما راید بخوایم دانشگاه تحصیلات تکمیلی بسازن خوب دوستان قانون میگه تحصیل حق همه اس وزارت علوم بیاد بگه توی کل ایران ۱۰دانشگاه تحصیلات تکمیلی میسازم که افرادی که واقعا اهل درسن برن و بخونن اخه ما همش دنبال کم کردن چیزها هسیم دنبال اضافه کردن امکانات اموزش باشید لطفا بعدشم تا چند سال دیگه اینقدر جمعیت میش ه که دکتری هام خای میشه

Phdسازه
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  ر

تو جوامع پیشرفته که امکاناتشون خوبه و همیشه رو به گسترشه همه دکتر شدن؟؟
امریکا همه مردمش الان دکتری دارن؟یا المان؟یا…

Phdسازه
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  ر

منظور قانون هم از اون تحصیلات که حق همه هست دکتری نیست.
دروس فنی تمام رشته ها در حد ارشد و دکتری به گونه ای هستن که ضریب هوشی همه مردم جامعه نمی تونه اونو درک کنه و بفهمه.پس همه نمی تونن دکتر بشن.درصد کمی از انسانها می تونن در اون حد فکر کنن و به گسترش دانش و علم کمک کنن

به phd سازه
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  Phdسازه

کدوم یک از نفراتی که در سالهای گذشته ، مخصوصا دکتری دانشگاه دولتی قبول نهایی شدن ، ضریب هوشی خوبی داشتن ؟؟؟ این مسئله ای بود که خودم به چشم دیدم که در مصاحبه های دکتری دانشگاه دولتی ، اصلا کاری به سواد و رزومه و سوابق علمی پژوهشی و قدرت تجزیه و تحلیل سئوالات نداشتن ، فقط و فقط براشون مهم بود که چه کاره هستی

لطفا
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۳:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  به phd سازه

با این نظر موافقم

فاطمه
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  لطفا

دقیقا منم به عینه دیدم این مسئله رو متاسفانه. بهتره به این فکر باشیم که کیفیت رو بهتر کنیم تا بشه طبیعتا منیجه بهتری گرفت نه اینکه بخوایم کمیت رو کاهش و افزایش بدیم!

لطفا
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  Phdسازه

از جامعه خبر دارید ؟؟؟؟که خیلی ها واقعا استعداد ادامه تحصیل در دوره ی دکترارو ندارن و واقعا بیسواد بالا اومده ولی واقعیت خارحیش اینکه الان خانم یا اقا دکتره یا دانشجوی دکترا است باید ریشه ی این مسائل پیدا بشه نه دنبال این باشیم که همه دکتر نشن که همه ادامه ندن که فلان کشور همه دکتر نیستن ما چکار فلان کشور داریم ؟چه ایرادی داره واقعا همه بحق و درست و منطقی پیشرفت کنیم

طیبه
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۴:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  لطفا

دقیقا، اتفاقا اگر کل کشور تحصیل کرده بشن این به نفع اون کشور هست. مشکل این نیست که تعداد تحصیل کرده ها زیاد میشه و براشون کار نیست. چرا اتفاقا کار هست اما افرادی مشغول به کارند که صلاحیت و شایستگیش و حتی تحصیلات مرتبط با اون شغل رو ندارند، باید جلوی این اتفاقات رو گرفت تا هرکس به کاری مشغول بشه که شایستگیش رو داشته باشه نه اینکه چون کمتر حقوق میگیره بیاد سر کار. اداره ها و هر جای دیگه به دنبال جذب خانم ها هستند، برای چی؟ آیا این خانم بهتر از مرد تخصص داره یا قراره یک خانواده رو نان بده که میاد فلان کار رو بدست میگیره و جای یک آقایی که قراره نان آور خانواده بشه رو میگیره! بعد این خانم افتخار هم میکنه که سر کار میرم فارغ از اینکه خیلی از مشاغل مردانه افتاده به دست خانم ها. مشکلات جامعه ی ما اساسی هست و ربطی به افزایش سواد علمی جامعه نداره. اگر هر کسی مسئولیتی رو بگیره که شایستگیش رو داره اوضاع انقدر غمبار نمیشه که تصمیم گیری های غلط باعث شده در حال حاضر جای زن و مرد هم عوض بشه و علاوه بر مشکلات مالی، مشکلات روحی و روانی هم بوجود بیاد. ما هم عضوی از این جامعه هستیم و واضحه که نیروی جوان جامعه نشاطی نداره چون به آینده ی کاری خودش تردید داره.

نینا
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  طیبه

واقعا متاسفم!!!!!! بنده خدا هر کسی هوش و استعداد بیشتری داشت باید کار رو بهش داد! چه ربطی به جنسیت داره!!! مگه کار جابه جا کردن سنگ هست که مردانه باشه!!واقعا الان مشکل زنها هستن! موندم چرا تو این جامعه هر مشکلی هست می خوان با محدود کردن زن حلش کنن!!!!!!

به طیبه
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  طیبه

در بعضی خاتواده ها که همسر شهید ، همسر جانباز ، همسر معلول ، همسر بیمار لاعلاج ، همسر از کار افتاده دارن ، زنها نان آور خانواده اند و باید بار همه ی زندگی و فرزند رو به دوش بکشن !!!!!

Phdسازه
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۴:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  ر

نظرات همه دوستان خوب و قابل بررسی و فکر کردن هست.ولی من همچنان اصرار دارم که وضع جامعه با دکتر شدن همه درست نمی شه و اتفاقا جامعه ای که همه دکتر باشن معیوب ترین جامعه دنیا رو شکل می ده.
جامعه ای خوب و با ثبات و امن و ارام و با اقتصاد پویا هست که توزیع علم و امکانات و شغل در اون جامعه متوازن باشه.یعنی برای هر مدرک تحصیلی متناسب با خودش هم کار ابرومندانه وجود داشته باشه و هم موقعیت اجتماعی برای اون شغل و مدرک تعریف شده باشه و همه بهش احترام بزارن.چنین جامعه ای رو می گن جامعه سالم
نه جامعه ای که موقعیت شغلی و اجتماعی و رفاهی در اون فقط با مدرک دکتری معنی پیدا کنه و همه بخوان به هر طریقی به اون مرتبه برسن تا هم شغل داشته باشن ، هم پول داشته باشن و هم احترام و همه چی.اینجور جامعه ای مریض هست و نیاز به درمان و توزیع متعادل علم و شغل و موقعیت اجتماعی در تمام طبقاتش داره

سعید
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۸:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  Phdسازه

احسنت. عالی بود.

محمد
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  ر

میدونید هم اکنون چندتا دانشگاه داریم ؟!!!
آخرین آمار سال ۹۱ میگه
۳۱۸ دانشگاه دولتی
۱۰۷ دانشگاه وابسته به آمورش و پرورش
۲۸ دانشگاه وابسته به دستگاههای اجرایی
۵۶۹ دانشگاه پیام نور
۷۴۰ دانشگاه علمی کاربردی
۳۴۴ دانشگاه غیرانتفاعی
۴۰۸ واحد آزاد
مجموعا ۲۵۱۵ دانشگاه
تازه مربوط به سال ۹۱
تازه همینها هم اکثر صندلی هاشون خالی میمونه . حالا دانشگاه بسازن که چی شه ؟ آیا برای این همه فارغ التحصیل سالانه شغل درخور وجود داره ؟ کمبود قشر تحصیلکرده داریم که بخوایم دانشگاه بسازیم ؟
این کار به معنای تزریق سم به جامعه است. اگر بیان براورد کنن که ما چقدر تحصیلکرده سالانه نیاز داریم و ظرفیت ها را طبق اون درست کنن به مرور هم کیفیت تحصیل بالا میره هم وضعبت شغلی افراد تحصیلکرده مشخص میشه .

محمد
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱:۲۲ ب٫ظ

چون این تصمیمات سلیقه ای است در هر دوره، بهتره که در چنین تصمیم هایی مهم برای آینده قانون تصویب بشه و ظرفیت های دکتری و ارشد با برنامه ریزی و نیاز دقیق آینده برنامه ریزی شود و تمام سیستم علمی کشور به آن تمکین کنند از دانشگاه آزاد پیام نور و…
بهتره کیفیت علمی بالا رود حمایت های مالی افزایش یابد نه کمیت
فروش تز مقاله و… پیامدهای این رویکرد است که همه الان شاهد آن هستیم.

لطفا
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

اگر قراراست سهمیه دکترا کم بشه ارشد هم باید کم بشه و ظرفیت ۲۰نفر برای ارشد فاجعه است واین ظرفیت باید در دانشگاه های ازاد هم کم بشه ما به امید روزانه پشت کنکور موندیم تا شاید به این تبصره های هر روز ی چیز قبول بشیم اونوقت اونهایی که وارد دانشگاه ازاد میشن جلوتر از ما فارغ التحصیل میشن و فرصت کاری بیشتری دارند اونا میرن سر کار ماتازه کنکور قبول شدیم بین دوستای من درصد بیشترشون ازاد خوندن وهمه بهترین کار دولتی رو دارن و منی که بارزومه و بهترین نمراتم بیکارم و امید رفتنم به دکترا فقط برای کاره واگه کار داشتم هیچ وقت ادامه تحصیل نمیدادم

مهدی لطیفی فرد
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  لطفا

لایک

نظر
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۵ ب٫ظ

این مسئله، ریشه ای است که از کنکور سراسری و ارشد و پذیرش بی رویه دانشجو و بیکاری گسترده نشات می گیرد. فارغ تحصیل لیسانس کار پیدا نمی کنه میگه با ارشد شاغل می شم ولی با مدرک ارشد هم بیکاره. دکتری هم که امیدی برای کسب شغل جدید است . من خودم با مدرک ارشد از دنشگاه تهران اگر شغلی داشتم عمرا دکترا شرکت می کردم…

ساجده
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  نظر

لایک

بلاتکلیف
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  نظر

دقیقا
این مشکل ریشه ای هست و به این راحتی حل نمیشه
به ویژه که رقابت با دانشگاه آزاد باعث میشه نه تنها ظرفیت ها رو پایین نیارن بلکه بیشتر هم میشه

شیمیست
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۳:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  نظر

دقییقا
کی اگر کار داشت وقتشو برا کنکور دولتی نمیذاشت…

دکترا
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۴ ب٫ظ

با سلام

می خواستم بپرسم عنوان نام شبانه یا نوبت دوم در مدرک دکترای نوبت دوم درج میشه یا خیر؟

.....
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  دکترا

بستگی به دانشگاه داره. مثلا دانشگاه تهران تو مدرکی که میده عنوان شبانه را قید نمی کنه

Phdسازه
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  .....

اقا جان اگه با این تفکر می ری که چیزی رو پنهان کنی نه نخواهد شد.
چون عنوانها حتی اگر در مدرک ذکر هم نشه تو تمام ریز نمرات شما و بقیه مدارک دانشگاهی ذکر خواهد شد.
پس به عنوانها فکر نکن و مطمئن باش که یه روزی و یه جایی که خودت هم خبر نداری عنوان دوره تحصیلاتت معلوم خواهد شد.
پس به جای فکر کردن به نوع دوره ها و پنهان کردن اسمهاشون بهتره به خوب درس خوندن و درست کردن رزومه خوبتر فکر کنیم که این چیزها مهمتر از نوع مدرک و عنوانش هست
موفق باشین

شبانه فردوسی
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکترا

نه توی مدرک درج نمیشه

Phdسازه
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۶ ب٫ظ

والا رشته ما تو ارشد ۶ نفر بودیم و تو دکتری ۳ نفر پذیرش داره.
اخه ۲۰ نفر برا ارشد خوب خیلی بده.اصل مشکلتون همونجاس دکتر.اولا تو دوره لیسانس کار ایجاد کنید تا بچه ها از همون موقع برن دنبال کار کردن.
اینجوری کسایی که دنبال علم هستن واقعا خودشون جدا می شن و تعدادشون می شه ۶ ، ۷ تا ارشد و از بین اونا هم ۲ ، ۳ تا می شن دکتر.
جالبه که تفکرشون از همون اول ایراد داره و فکر می کنن ۲۰ نفر ارشد خوبه و هدف گذاریشون رو کلاس ۲۰ نفره ارشد هست.
واقعا کلاس ارشد با ۲۰ نفر هم خنده داره و هم گریه داره…

???
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  Phdسازه

دانشگاههای تراز پایین تعداد ارشدی که جذب میکنن در حد ۵ یا ۶ نفر هستش و دوره دکتری میان ۳ نفر جذب می کنن! آخه با چه استدلالی؟
مثلا دانشگاه تهران تو اکثر رشته ها تعداد نفرات معقول میگیرن بعدش دوره دکتری با حساب کتاب دانشجو جذب میکنن.

پری
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۷ ق٫ظ

سلام،
واقعا که اون از این که گفتن آبان ماه آزمون برگزار میشه و بعدش حذف کردن، اینم از این که بجای حل مشکل بیکاری میخوان پذیرش دانشجو رو کم کنن.
هر روز یه قانون جدید اعلام میکنن. خسته شدیم بخداااا
لااقل منابع رو اعلام کنین!!!!

آرزو
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

دقیقا درسته جرا باید مقطع ارشد ۲۰ نفر باشه؟ باید کم بشه تا مشکل حل بشه و دانشجویی که واقعا مستحق پذیرش دکترا هست وارد دانشگاه بشه.

Bahman
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۹ ق٫ظ

عمر این قانون هم بیش از یکسال نیست. مسئول بعدی میگه عوض می کنه …

دکتر آینده
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۶ ق٫ظ

اینجوری یعنی از هشتصد نفر مدیریت فقط دویست نفر…ای بابا

اصلاح نباتات ذخیره
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۳ ق٫ظ

دوستان ذخیره رشته اصلاح نباتات آقای پیمان بهروز و مرتضی حنیفه زاده لطفا اگه پیاممو میبینید به من اطلاع بدین که دانشگاه ارومیه تعهد میدین یا نه؟
دوستان عزیز هرکس که این دو تا آقا رو میشناسه لطفا به من خبر بده. خییییییلی ضروریه. لطفا……

Saina
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۸ ق٫ظ

ببخشید شما باید سهمیه پذیرش ارشد و کم کنید نه اینکه سهمیه دکترا کم بشه بالاخره ماها خیلی وقت منتظر ورود به مقطع دکترا هستیم وحق ما مقدم تر

بهشتی
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۸ ق٫ظ

بچه های ذخیره بهشتی یعنی ۲۳ام تکلیفمون جوری مشخص میشه ک فرم صلاحیت عمومی رو پرکنیم؟؟؟؟؟؟
چقد بلاتکلیفیم

بهشتییییی ذخیره
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  بهشتی

احتمالا لیست نهایی شامل نفرات اصلی تعهد داده وذخیره های جایگزین رو میذارن توی سایتشون

آرزو
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۸ ق٫ظ

به جای تدوین قانون جدید به فکر اشتغال تحصیلکرده ها باشید که مجبور نشین هر روز یه فیلتر برا دکترا بذارین .

آرزو
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۵ ق٫ظ

هر روز یه حرف باید بشنویم هر روز قانون جدید خدایا کی این استرس تموم میشه؟اول منابع جدید رو اعلام کنید بعد استرس جدید وارد کنید.

فرشاد
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

به جای اینکه به فکر اشتغال دانش آموختگان باشد به فکر تقلیل پذیرش است.
مسلما بیکاری بزرگترین معضل اجتماعی یک جامعه است که منجر به انحطاط اخلاقی می گردد.

بهشتی
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۰ ق٫ظ

اوووووووه
۲۰تا ارشد
یا علی
چخبذههههههه
۷تا دکترا هم زیاده
ارشد۳_۴
دکترا ۱-۲

پروانه
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  بهشتی

احسنت واقعا باید اینطور باشه

ali
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۵ ق٫ظ

متاسفانه خودشونم میدونن چه کاری دارن میکنن.

آموزش زبان
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۵ ق٫ظ

من هم موافقم کم باشد و مفید تا پذیرش زیاد با کیفیت پایین

پروانه
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۷ ق٫ظ

سقف ۲۰ برا ارشد و ۵ تا ۷برا دکتری هم زیاده. همین الان رشته ما دو هبچ دانشگاهی این تعداد نمیگیره. دکتری بعضی دانشگاهها یک نفر و بعضی هم تا ۴ نفر گرفت.
۲۰نفر ارشد ؟!!!!!!!!!!!!!! نصفشم زیاده بالاخره همین ارشدا میرن دکترا دیگه

مطی
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  پروانه

نه خیلی از ارشد ها دکترا نمیرن مثلا ما کلاسمون ۱۰ نفر دانشگاه ملی بود الان فقط من قصد دکترا دارم

Nina
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  پروانه

دقت کنید که هر رشته و گفتن، نه هر گرایش. برای تمام گزایشهای یک رشته بعضی دانشگاهها تا ۱۰۰ نفر پذیرش ارشد دارن.

مسعود
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۶ ق٫ظ

این تعداد مشخص برای هر رشته در کل واحد های دانشگاهی ؟ یا برای هر واحد دانشگاهی؟ با توجه به تعداد غیر مجاز واحدهای دانشگاهی و افزوده شدن بی رویه دانشگاه ها و موسسات آموزشی آیا این قانون تاثیری خواهد داشت؟!!!! فکر نمی کنم.

علیرضا
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۹ ق٫ظ

فقط همینو کم داشتیم به ما که رسید به فکر اصلاح جذب بی رویه می افتند

دکتر جان
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۹ ق٫ظ

وای نه…

مریم
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

دقیقاااا. اصلا مایه خجالته واس یه رشته با ۸۰ تا ورودی

محمد
مرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۳ ق٫ظ

والله این قانون باید خیلی وقت پیش اجرایی می شد یعنی چی ۸۰نفر ورودی ارشد؟