تعیین نحوه ادامه فعالیت پردیس‌های خودگردان تا دو ماه آینده

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تغییر فعالیت برخی پردیس‌های خودگردان خبر داد و گفت: نحوه ادامه فعالیت پردیس‌های خودگردان ظرف یک تا دو ماه آینده مشخص می‌شود.

دکتر محمد فرهادی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که نحوه ادامه فعالیت پردیس‌ها در وزارت علوم در حال مطالعه و بررسی است، افزود: قرار است این موضوع وارد مباحث شورای گسترش وزارت علوم شود و ظرف یک تا دو ماه آینده نحوه فعالیت این پردیس‌ها قطعی می‌شود.

وی درمورد تغییراتی که در نحوه فعالیت پردیس‌های خودگردان اعمال خواهد شد، توضیح داد: ماهیت پردیس‌ها این بود که در قالب بین‌الملل فعالیت کنند، تعدادی از پردیس‌ها به همان شکل به فعالیت خود ادامه می‌دهند و تعدادی دیگر یا تغییر ماهیت می‌دهند یا در مجموعه اصلی ادغام می‌شوند. البته این تغییرات هنوز به صورت قطعی مشخص نیست.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

82 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دانشگاه تهران
مرداد ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۰ ب٫ظ

سلام…یه سوال دارم کسی میدونه کلاسهای پردیس کیش دانشگاه تهران هرهفته است ؟ یا یک هفته در میان؟ممنون می شم جواب بدین

هادی
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۷ ب٫ظ

برا مدیریت میدونم یک هفته درمیونه..ولی این قضیه کلی نیست

پردیس کیش
مرداد ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۸ ب٫ظ

دوسستان کسی در خصوص پردیس کیش دانشگاه تهران اطلاعاتی داره؟ ممنونم

بهار
مرداد ۳۱, ۱۳۹۵ ۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  پردیس کیش

من خودم دانشجوی اونجام عالیه اساتید هم استاد تمام های دانشگاه تهران هستن سوالی داشتید در خدمتم

پردیس کیش
مرداد ۳۱, ۱۳۹۵ ۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

ممنونم, کلاساش کلا کیش برگزار میشه؟ خوابگاه داره؟ کلاساش چند روز در هفتست؟

بهار
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  پردیس کیش

سلام
بعضی استادا کیش تشکیل میدن بعضی ها تهران بستگی به استاد و هماهنگی بچه ها داره ما ۴ نفریم با تهران موافقیم چون سه تامون مال تهرانیم
درکل کلاس ها هم هر هفته نیست با هماهنگی استاد اصولا یه هفته در میون گاهی هم دو هفته در میونه در کیش ولی ساعت کلاسا رو بیشتر میکنن کلا چون استادای دانشگاه تهرانن خیلی گیر واسه کامل شدن ساعت کلاسن ولی فوق العاده عالی درس میدن

بهار
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  پردیس کیش

خوابگاه داره ولی به صرفه نیست چون یه هفته در میونه هتل سه ستاره تمیز هم داره یه شبه به صرفه تره
گاهی هم کلاس یه روزه نیاز به هتل نیست صبح میرید شب میاید:-)

پردیس کیش
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

ممنون از راهنماییتون, ببخشید شما چه رشته ای هستین؟

بهار
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۹:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  پردیس کیش

مدیریت دولتی

داوطلب دکتری
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۹ ب٫ظ

با سلام
من شخصا فکر می کنم درس خواندن در یک دانشگاه خوب و استفاده از استادان خوب آنجا ولو به نام شبانه یا پردیس هزار برابر ارزشش از رفتن به یک دانشگاه آزاد درجه یک مثل علوم و تحقیقا تهران هم بیشتر هست الان در بعضی از دانشگاههادو نفر پذیرش پردیس دارند که این دو نفر در کنار روزانه ها و شبانه ها در یک کلاس می نشینند و واقعا هیچ فرقی از نظر کلاس و امتحان و پایان نامه بین آنها نیست. نحوه ورود مهم نیست این تلاش دانشجو در حین تحصیل هست که اورااز دیگران متمایز می کند.

نوشین
مرداد ۳۱, ۱۳۹۵ ۰:۳۴ ق٫ظ

همه مطبوعات رسما اعلام کردن که دانشگاه آزاد رتبه اول تولید علم در کشور داره

نازنین
مرداد ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  نوشین

رتبه اول از نظر کمیت و تعداد دانشجو و نه کیفیت

نوشین
مرداد ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  نازنین

عزیزم ، به حرف من و شما که نیست ، حتما دانشگاه آزاد رتبه اول تولید علم در ایران کسب کرده که همه مطبوعات رسمی کشور خبرشو اعلام کردن

حرف حساب
مرداد ۳۱, ۱۳۹۵ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  نوشین

خودتون قبول می کنید دانشگاه آزاد رتبه ۱ تولید علم باشه؟؟؟؟

نوشین
مرداد ۳۱, ۱۳۹۵ ۳:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  نوشین

حالا که شده .
فقط غیرممکن ، غیرممکن است .

نازنین
مرداد ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  نوشین

من خودم رتبه یک ارشد علوم تحقیقات خوندم و خودم دانشگاه آزادی هستم ولی حتی آزمایشگاه های ضروری برای رشته و گرایش ما در دانشگاه وجود نداشت !!!! معنی کیفیت همینه دیگه
ما دروس آزمایشگاهی رو فقط بصورت تئوری و با تصور و خیال کردن آزمایشگاه گذروندیم !!!

نوشین
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  نوشین

منم لیسانسمو دانشگاه دولتی خوندم که جزء دانشگاه های قدیمی و معروف ایران هم هست و رتبه اول دوره لیسانس شدم ، اما از نظر امکانات پژوهشی ، هیچی نداشت !

صنایع
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۲ ب٫ظ

کسی خبر داره اعتبار دوساله حفظ شد یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

parisa
مرداد ۳۱, ۱۳۹۵ ۹:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  صنایع

نه دیگه امسال قراره ازمون تخصصی تر باشه ازمون قبلی عمومی بود و اعتباری هم نخواهد داشت

نادیا
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۴:۱۰ ب٫ظ

دوستان فکر کنم هممون میدونیم که بین روزانه وشبانه هیچ فرقی نیست و ترازها بسیار بهم نزدیک و قصه پردیس و ازاد یه قصه ی کاملا جداست. بچه های پردیس ترازشون خیلی پایین تر از روزانه وشبانه است شبانه از سالها قبل بوده ولی پردیس پدیده ی جدید و بی رویه ای شده.

عبدل
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۶:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  نادیا

به شبانه ها چند وام میدنن

علی به نادیا
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  نادیا

بستگی داره مثلا پردیس البرز قبولیش خیلی سخت تر از شبانه فارابی است.
این در حالی است که هر دو مدرک دانشگاه تهران هستند
و اصولا قبولی پردیس دانشگاه های شهر تهران در بعضی موارد حتی از روزانه شهرستان قبولیش سخت تر است.

دکتر
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی به نادیا

بله دقیقا درست می فرمایین.قبولی پردیس تهران رتبه ۴۰۰ می خواست ولی قبولی روزانه شهرستان تا رتبه ۷۰۰ ، ۸۰۰ هم مجاز شده بودن

آرزو
مرداد ۳۱, ۱۳۹۵ ۲:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی به نادیا

نه اینجور نیست، بودن امسال بچه هایی که فارابی توی چند گرایش جزو۲۰ نفر اول مصاحبه هم نشدن ولی البرز نفر اول مصاحبه شدن ، پردیس البرز هم قوی هستش ولی پردیس خودگردانه.

فاطمه
مرداد ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی به نادیا

دقیقا همینطوره…. من روزانه شهرستانها رو قبول نشدم، ولی با یک مصاحبه سخت در پردیس دانشگاه علامه پذیرش شدم… و افتخار میکنم که تو این دانشگاه درس بخونم، چرا که با روزانه ها کلاسها، اساتید و طرح دروس و سطح آموزش یکی هست…

اذر
مرداد ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

خوش به حالتون.پردیس علامه فورایت من بود ولی نتونستم قبول بشم…
بهتون تبریک می گم.موفق باشید

دلارام
شهریور ۴, ۱۳۹۵ ۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی به نادیا

من پارسال با رتبه ۴۰ شبانه تهران قبول شدم ولی روزانه شهرستان نیاوردم.
الان ماراتن روزانه اس نه شبانه، به نظر شخصی بنده دوره دکتری با این وضعیت شغلی فقط روزانه اش اززش خوندن داره،

فاطمه
مرداد ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  نادیا

پوزش میخوام دوست عزیز، ولی چطوره که کسی که تراز و رتبه خیلی خوبی داره، میاد و تو مصاحبه نمیتونه حتی سوالات معمول رو پاسخ بده و کسانی هستند که با ترازهای کمتر میرن و در مصاحبه قبول میشن… دیدتون رو لطفا تغییر بدید، همه چیز نمره و تراز نیست… این سیستم آموزشی ماست که ما رو از همون تحصیلات ابتدایی نمره و رتبه و تراز پرور بار میاره… بسیاری افراد هستند آزمون عمومی که خیلی هم تخصصی و علمی نبود، با تراز کمتر قبول شدند، ولی در مصاحبه و توان علمی و تجربه پژوهش بسیار برتر از تراز بالاها بودند… این رو امسال خود من با تجربه ۸ بار مصاحبه در دانشگاههای درجه یک به چشم دیدم و دیدم رو عوض کردم…

دکتری
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۲:۰۳ ب٫ظ

از وقتی که دانشگاه پیام نور> غیر انتفاعی و خودگردان و آزاد در گرفتن داشجوی بی رویه تعللی نکردن دانشجویان دکتری بهترین دانشگاههای ایران هم هیچ ارزشی ارگانهای دولتی و خصوصی براشون قائل نبودن. وزیر علوم محترمبرای تعداد دانشجوی دکتری نطارت بیشتری انجام دهید.

حسن
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۳:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

پردیسها و پیام نور ظرفیتها زیر ۵ نفر است اساتید پردسها اساتید روزانه هستند ولی ازاد متاسفانه فقط در یک رشته حسابداری پانصد نفر پذیرش دارد
این در حالی است کل ظرفیت پردیسها در این رشته به پانزده نفر هم نمی رسد

اعتبار روزانه، شبانه، پردیس، آزاد و ....
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۲ ق٫ظ

با سلام و احترام خدمت تمامی عزیزان طی چند سال آینده بقدری مدرک کارشناسی ارشد و دکتری در کشور زیاد می شود که دانشگاه محل تحصیل به جزء چند مورداصلا مهم نیست اینجانب مدیر منابع انسانی یک هلدینگ بزرگ کشور هستم و بیش از ۱۷ سال سابقه مدیریت در شرکت های مختلف را دارم که بیشتر آن در حوزه مدیریت منابع انسانی بوده است. به واسطه شغل مدیریتی به خصوص در حوزه منابع انسانی که مهمترین آن جذب و استخدام و توسعه نخبگان و استعدادها می باشد در عمل دریافتم که تفاوت بین دانشگاهها در ایران بخصوص در گروه های A و B بسیار کم است و این خود دانشجو است که آیا از نظر شخصیتی رشته و مسیر درستی را انتخاب کرده است یا خیر؟ سپس تا چه میزان در حین تحصیل فقط برای کسب نمره و یا صرفا فارغ التحصیلی درس خوانده و کسب اطلاعات کرده و نه اینکه دانش بیاموزد و آن را تبدیل به مهارت نماید. دیگر آنکه فرد علاوه بر داشتن IQ چقدر دارای هوش هیجانی یا EQ است که برای ما مدیران منابع انسانی مهم است. اینجانب ابتدا از دانشگاه آزادگروهA فوق لیسانس مهندسی الکترونیک گرفته ام در صورتیکه قبل از آن در دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۰ در رشته مهندسی ماشین های کشاورزی قبول شده بودم و بعداز یک ترم بدلیل عدم علاقه انصراف دادم و بعد از ۲۴ سال مجددا دانشگاه تهران فوق لیسانس مدیریت اجرایی گرفتم. واقعیت آنست که همیشه تصور می کردم اگر فوق لیسانس دانشگاه دولتی می داشتم بسیار… ادامه نظر»

حسن
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۹ ب٫ظ

عالی بود

نظری
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۰ ب٫ظ

بسیار ممنونم از نظرتون.واقعا منم با این قضیه موافقم.من خودم یکی از ممتازترین بچه های مدرسه بودم ولی با بدشانسی تمام به علت انتخاب رشته بد ک برام انجام دادن پیام نور قبول شدم.خدا را شاهدمیگیرم تلاشی ک من در این دانشگاه برا مدرکم انجام دادم شاید به جرات بگویم حتی دانشگاه روزانه هم به دانشجوهایشون اینقد سخت نگیرن.به همین خاطر به نظر بنده هم سطح دانشگاه سطح توانمندیها رو مشخص نمیکنه و نباید اینقدر به این مسئله تاکید شود.بهتر است بجای این موضوع سعی شود دانشگاهها را بلحاظ سطح علمی یکسان سازند ک به این سبب دانشجوهای متعهد و کارامدی تربیت شوند.ممنونم

امیر بهادر
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۲ ب٫ظ

احسنت دوست عزیز …

مونا
مرداد ۳۱, ۱۳۹۵ ۱:۰۴ ق٫ظ

مرسی واقعا عالی بود

نازنین
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۹ ق٫ظ

این موضوع باید زودتر مشخص بشه و اطلاع رسانی بشه
الان خیلیها پردیس قبول شدن و در مرحله تصمیم گیری هستن. ممکنه با تصمیم که برای پردیسها گرفته میشه پذیرفته شدگان در مورد ادامه تحصیل منصرف یا مصمم تر بشن.

حسن بیگ
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۸ ق٫ظ

با کل صحیتهایی که شده بالاخره اوضاع پردیس بهتر میشه یا بدتر؟

علی
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  حسن بیگ

روز به روز دانشگاه ها مثل خارج از کشور پولی خواهند شد
مهم این است یک خدمات بهتر ارایه شود خوشبختانه در پردیسها ظرفیتها مثل روزانه معقول است و در ۲ یا ۳ نفر ودر مواردی کمتری ۵ نفر است. ارایه خدمات بیشتر هم باید باشد اگر پردیسی خارج از دانشگاه مادر وجود داشته باشد باید در دانشگاه مادر ادغام گردد.

دانشجو
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۷:۳۶ ق٫ظ

سلام
بهتره در مورد ضعف علمی دانشجویان پردیس در برابر روزانه ها، از هیات علمی و ساتید اون دانشگاهها هم سوال پرسیده شود.
به هر حال پذیرشی بوده و اون ها وارد شده اند.
مانند روزانه ها پروژه تحویل می دهند آزمون تافل و آزمون جامع یکسانی دارند.

دانشجو
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

موافقم

رزیتا
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

در بعضی مواقع دیده شده که شاگرد اول یک دوره از بچه های پردیس بوده اینکه یکی در امتحان مزخرف دکتری یک تست کم و زیاد زده مهم نیست نحوه درس خواندن و پژوهش کردن یک دوره ی چهار ساله در آن رشته است که تعیین کننده است.

علی
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۸ ب٫ظ

به دوستان روزانه عرض می کنم ارزش مدرک دکتری توسط پردیسهای دولتی و شبانه پایین نیامده زیرا تعداد پذیرش ها در پردیس و شبانه مثل روزانه ۲ یا ۳ نفر و در معدودی ۵ نفر است مدرک دکتری از جای دیگری ضربه خورده است تا چند سال دیگر مدرک دکتری متاسفانه چیزی شبیه ارشد خواهد شد
با این تفاوت که دیگه امیدی به ادامه تحصیلی نیز در کار نخواهد بود چون دکتری آخرین مدرک تحصیلی است.

پردیس تهران
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۲ ب٫ظ

من خودم شخصا اگر هیات علمی و مربی نبودم نزدیک ۱۰۰ میلیون برای پردیس هزینه نمی کردم.
ادامه تحصیل در دانشگاه پولی فقط برای شاغلین و کسانی که فکر کار پیدا کردن نیستند مناسب است

شکر
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  پردیس تهران

انصافتان را شَکر

شکر
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  شکر

اما این را هم بگویم، این یعنی صرفا مدرک گرایی

سوال
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۱ ب٫ظ

ما منکر رتبه خوب دانشجویان پردیس نیستیم اما لزوما هم همه شان رتبه ی بالایی ندارند، اما سوالی که دارم این است: چرا باید مدرک پردیسی ها و روزانه ها یکی باشد؟
مگر دانشجویان پردیس به خواست و علاقه خودشان نخواسته اند برای “علم آموزی” هزینه پرداخت کنند، پس چرا اینقدر به دنبال برابری با روزانه ها هستند؟

دکتری
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  سوال

لایک

سلام
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۵:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

لایک طلایی

علی
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۹:۵۳ ب٫ظ

من هنوز نفهمیدم تفاوت پردیس با شبانه چیه؟؟؟؟چرا تو مدرک شبانه نمینویسن ولی پردیس می نویسن؟؟؟؟؟

حرف حساب
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

تفاوت اینه که واقعا دوره شبانه در مخصوصا دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد تفاوتی با بچه های روزانه ندارن مثلا یک دانشگاه برای یک رشته روزانه رو تا رتبه ۴۰۰ میگیره شبانشو تا ۷۰۰ که خیلی از لحاظ سطح سواد با هم تفاوت ندارن.
برای دکترا هم به همین ترتیبه اما شبانه هزینه بالایی داره
اما در پردیس فقط بحث پوله

میثم
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۹:۲۲ ب٫ظ

تنها راه ساماندهی وضعیت خالی بودن تعداد صندلی و کنترل ورود دانشجو و قشر دانشجو، تعطیل کردن دانشگاه های غیر انتفاعی، و واحد های خارج از مرکز استان های دانشگاه آزاده

حرف حساب
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

تنها راه تعطیل کردن تمامی پردیسها، آزادها، غیر انتفاعی ها و علمی کاربردی ها ست

سلام
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۵:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  حرف حساب

لایک طلایی

درخواست راهنمایی
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۹:۱۹ ب٫ظ

سلام دوستان
شاید جاش نباشه که اینجا این سوال رو مطرح کنم. ولی می خواستم بپرسم که آیا از بین دوستانی که با سهمیه استعداد درخشان پذیرفته شدن آیا کسی تعهد داده و یا فرم صلاحیت عمومی رو پر کرده؟
پیشا پیش از راهنماییتون متشکرم

رضایی
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۹:۰۹ ب٫ظ

دوستان چرا فکر میکنید پردیس دانشگاه های معتبر مرکز قبولی راحتی داره ؟
روند قبولی و مصاحبه مشابه بچه های روزانه هست. من شخصا امسال پردیس بهشتی قبول شدم. حدود ۲۰ نفر برای مصاحبه اومده بودن که همگی از دانشجوهای موفق و با رزومه خوب و اکثر با سه چهار سال سابقه تدریس بودن. ولی بین اون همه شرکت کننده سه نفر پذیرش شدن. خوب مسلمه که بچه های روزانه زحمت بسیاری کشیدن و حتما هم جایگاه خودشون رو دارن ولی اینجور نیست که پردیسی ها هم از تو کوچه خیابون یهو وارد دانشگاهی مثل شریف یا بهشتی بشن ! اگر اینجور باشه در درجه اول اون دانشگاه اعتبار و ارزش خودشو پایین اورده ! و هیچ دانشگاهی برای درآمدی که از پردیس داره همچین کاری نمیکنه که هر فردی را پذیرش کنه. مهم زحمتی هست که دانشجو طی دوران دکتری میکشه و تلاشی که میکنه. فکر نمیکنه نحوه ورود و عنوان دوره آنچنان تاثیر گذار باشه.

رویا
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۸:۵۳ ب٫ظ

من این را مطمئنم که دیگه کلاسهای هیچ پردیسی در دانشگاه دولتی برگزار نخواهد شد ، پردیس به احتمال زیاد از امکانات دانشگاهی به صورت استیجاری استفاده خواهد کرد تا برای آن آن مکانی تهیه شود باید برای خودش هیئت علمی هم استخدام کنه ، به احتمال ۹۰درصد همه پردیسها دانشگاههای موجود در تهران باهم جمع می شوند و یک دانشگاه غیر انتفاعی به اسم پردیس می شوند

علی
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۸:۰۳ ب٫ظ

ادغام در دانشگاه اصلی بایستی صورت بگیرد بخصوص در دانشگاه های بزرگ الان قبولی در پردیس دانشگاه های مثل تهران و شریف شهید بهشتی علم و صنعت علامه و… سختر از روزانه شهرستانهاست زیرا خیلی ها می خواهند از اساتید به نام این دانشگاه ها استفاده کنند.

علی
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۷:۵۹ ب٫ظ

نتایج نهایی بعد از فرم تایید صلاحیت کی اعلام میشه؟

پردیس تهران
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۶:۵۲ ب٫ظ

من که پردیس دانشگاه تهران را از ازاد علوم تحقیقات ترجیح دادم و از اول مهر دانشجو پردیس تهران می شوم چون اساتید که مشترکند و مشکلی هم ندارند.

حقوق خصوصی
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  پردیس تهران

پردیس به هیچ عنوان با علوم و تحقیقات قابل مقایسه نیست و اشتباه بزرگه – مگه اینکه نخای با مدرکت کاری بکنی

دکتر
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  حقوق خصوصی

بنده هم علوم و تحقیقات نرفتم و پردیس یه دانشگاه درجه ۱ رو رفتم.
خیلی از دوستان دیگه دارن این کار رو می کنن.مدرک دانشگاه درجه ۱ دولتی از همه مدارک ازاد بالاتره

دانشجوی دکتری پردیس
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  پردیس تهران

سلام دوست عزیز منم دقیقا کار شما رو انجام دادم علوم تحقیقات و پردیس دانشگاه تهران هر دو قبول شدم و پردیس رو رفتم کلی هم راضیم چون اساتید همه استاد تمام های دانشگاه تهران هستن و با روزانه مشترک کلاس ما ۴ نفر هستیم.
موفق باشید

رز
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  پردیس تهران

منم علوم و تحقیقات را نرفتم و پردیس یک دانشگاه خوب را ترجیح دادم با هر استادی که مشورت می کردم می گفتند شک نکن که پردیس این دانشگاه از دانشگاه آزاد بهتره.

مهران
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۶:۳۹ ب٫ظ

بچه ها با احساسات صحبت نکنید.هر تغییری هم باشه چه مثبت و چه منفی برای آینده هست.
جمله ای هست به نام اینکه قانون عطف به ماسبق نمی شود.یعنی بچه هایی که الان در هر دوره ای دارن درس می خونن بدونن که شرایطشون همون شرایط زمان پذیرششون هست و هر تغییری هم هست برا بچه هایی هست که در آینده پذیرش خواهند شد.
پس با آرامش همه درسشون رو بخونن و فقط به فکر درست کردن رزومه خوب برا خودشون باشن

سما
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۴:۵۴ ب٫ظ

لحن کلی این مصاحبه مثبت هست و کلمات مانند ادغام هم نشون می دن که برنامه های وزارت برای پردیسها مثبت هست و قصدشون بهبود وضعیت هست و نه تخریب یا ایجاد تنش بیشتر

محیا
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۶:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  سما

شاید با پیام نور ادغام بشه

علی
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۴:۴۲ ب٫ظ

انشاالله مشکل پردیسها هم حل بشه تا ناراحتی و نگرانیهای بچه های روزانه دانشگاه دولتی کم بشه .
اگر پردیسها جدا بشوند به نفع خوشان است الان تو بازار کار و دانشگاه نگاه خوبی بهشون نمیشه ، جبهه گیری در بین دانشجوهای روزانه بر ضد پردیس ها زیاده . انشاالله حل بشه

جواد
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۶:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

به هیچ وجه جدایی پردیسها از روزانه به صلاح نیست
درضمن مگه تفاوت رتبه پردیسها با روزانه ها چقدر است
بعضی وقتها در مصاحبه داشتن یک مقاله بیشتر یا کمی شان باعث قبولی یکی در روزانه و شبانه یا پردیس می شود خواهر خود من به راحتی در روزانه شهرستان قبول می شود چون نمی خواست از تهران دور باشد پردیس قبول شد.

رویا
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۸:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

تفاوت تقریبا بعضی مواقع با نفر اول سی صد چهارصد نفر

احمد
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۴:۱۱ ب٫ظ

تا آنجا که من شنیدم قراره مثل دانشگاه غیر انتفاعی بشوند ، و از دانشگاه دولتی جدا ، چون غیر انتفاعی هستند و پولی.

پردیس
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۳:۴۷ ب٫ظ

طبق اخرین اطلاعاتی که از وزارت کسب کردم قرار دوره ها یکی بشه

رز
مرداد ۳۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  پردیس

ببخشید میشه توضیح بدید منظورتون از یکی شدن دوره ها چیه؟

محیا
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۳:۰۷ ب٫ظ

طبق گفته ایشون ماهیت پردیسها بین المللی است

احمد
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۲:۲۷ ب٫ظ

خدا را شکر که دولت تکلیف پردیسها را مشخص‌میکنه ، انشاالله کلا از دانشگاه دولتی جداشون کنند و مستقل شوند.

پردیسی
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

اتفاقا موجه تر و قانونی ترش خواهند کرد.ادغام در مجموعه اصلی….
سیاست دولت همینه.شما متاسفانه بر عکس متوجه شدین خبر رو

محیا
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۳:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

دقیقا و ماهیتشون بین المللی است اما اصرار عجیبی روی یکسان بودن با روزانه ها دارن

رها
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۲:۱۶ ب٫ظ

اتفاقا سال ۹۰ که به پردیسها اعتراض شد حرف بچه های روزانه این بود که چرا باید به پردیسها مدرک دولتی بدهند ، بعد دولت گفت اسم پردیس به مدرک اضافه می شود ، سپس قرار شد اصلا اسم دانشگاه مادر از آنها حذف بشه که نشده ، اول قرار بود پردیس بین المللی باشد و خارج دانشگاه معلوم نشد چرا آوردنش تو داشگاه ، اما الان خوشبختانه دولت گفته تکلیفشون را مشخص می کنه و باید طبق قانون باشند و همه چیز پردیسها از دانشگاه روزانه جدا خواهد شد.خوشبختانه وزیر تکلیف پردیسها را مشخص می کنه و اعتبار مدرک روزانه را تجدید میکنه

پردیسی
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  رها

برادر چرا تا اخر مطالعه نفرمودین اخه؟
کلمه ادغام در مجموعه اصلی رو ندیدین؟؟؟

پردیسی
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۲:۱۰ ب٫ظ

خبرهای خوبی از پردیسها در راه هست.
کم کم می خوان پذیرشهای دولتی رو فقط روزانه و پردیس بکنن. و این حرفها هم مقدمه همون کاره.
یکی دو سال دیگه از اینی هم که هست قوی تر خواهد شد پردیس و اون وقت هست که درخواست براش بیشتر و رود بهش حتی سخت تر از این هم خواهد شد

محیا
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۳:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  پردیسی

بنظر خبرهای خوبی نیست.

جواد
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۱:۳۸ ب٫ظ

پردیس دانشگاه های دولتی واقعا به لحاظ میزان پذیرش دانشجو دکتری مثل روزانه ۲ یا۳ و در معدودی ع نفر می باشند که این خیلی عالی است
ولی بعضا و فقط بعضی پردیسها نه بین المللی هستند مثل جاهایی مثل کیش و قشم (مناطق آزاد)ولی بعضی بدون دلیل خاصی از دانشگاه مادر دور هستند که امیدواریم با توجه به امکانات زیاد و فضای مناسب بیشتر دانشگاه های دولتی مادر به دانشگاه های مادر بپیوندند و این کار همچنین باعث صرفه جویی به مقیاس خواهد شد.

جواد
مرداد ۲۹, ۱۳۹۵ ۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  جواد

پردیسها در معدودی موارد ۵ نفر و در بیشتر موارد ۲ یا ۳ نفر پذیرش دارند.