کیفیت پایین آموزشی در مقطع دکتری؛ خطری در کمین مشاغل تخصصی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

نایب رییس کمیته آموزش عالی‌ مجلس گفت: فارغ‌التحصیل شدن خیل عظیمی از دانشجویان با سطح پایین علمی، برای سیستم مدیریتی کشور زیان‌آور است.
محمد باسط درازهی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از جذب بی‌رویه دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی به ویژه دکترا، گفت: خوشبختانه وزارت علوم در زمینه جذب بی‌رویه دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی دغدغه‌مند است و انتقاد وزیر علوم از وضعیت موجود نشان از این دغدغه دارد.

نماینده مردم سروان در مجلس شورای اسلامی جذب حداکثری دانشجو در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد را به نفع سیستم علمی و آموزشی کشور ندانست و افزود: دانشگاه‌ها باید امکانات، شرایط علمی، کیفیت و کمیت هیات علمی خود را در جذب دانشجو در نظر بگیرند تا سطح آموزشی آن‌ها ضعیف و پایین‌تر از استاندارد نباشد.

وی ادامه داد: فارغ‌التحصیل شدن خیل عظیمی از دانشجویانی که سطح علمی پایینی دارند برای سیستم مدیریتی کشور و شغل‌های تخصصی زیان‌بار است و به‌‍ یقین این افراد به دلیل مدرک دکترای که در دست دارند در یافتن شغل دچار مشکلات متعدد خواهند شد.

درازهی با بیان اینکه بستن در دانشگاه‌ها راه‌حل مشکل نیست بلکه باید کیفیت آموزشی را بالا برد، ادامه داد: در صورت اجرایی شدن “قانون سنجش و پذیرش دانشجو” در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، جلوی جذب بی‌رویه دانشجو در مقطع دکتری گرفته می‌شود چراکه تمامی دانشگاه‌ها موظف به تبعیت از این قانون خواهند بود لذا مسئولان باید اجرای این قانون را سرعت بخشند.

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس با بیان اینکه نگاه صرفا درآمدزایی دانشگاه‌ها به مشکلات آموزشی و شغل‌های تخصصی کشور دامن می‌زند، گفت: پذیرش دانشجو در مقطع دکترا باید با نیاز شغلی کشور هماهنگ شود، اگرچه جذب بی‌رویه دانشجو تنها در دانشگاه آزاد اتفاق نمی‌افتد بلکه بسیاری از پردیس‌ها، دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام‌نور نیز به این کار روی آورده‌اند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

141 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زینب
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

سلام
نایب رئیس محترم مجلس
با تاسف وتالم باید گفت وقتی استادان دانشگاهها داوطلبان با سوابق علمی ومقالات پژوهشی را قربانی دانشجویان همان دانشگاهها خواهند کرد نباید انتظاری بیش از این داشت. وزارت علوم می بایست کلیه معرفی شدگان را وارسی کند . جالب است در برخی دانشگاهها رزومه داوطلب از رزومه استاد مصاحبه کننده بیشتر بوده است . ایکاش نیات ومقاصد این استادان را وزارت علوم می پرسید وبا کلیه دانشگاهها قانونی برخورد می شد تا دکترا های ناحق بر کرسی دانشگاهها ننشینند وواجدین هم دپرس شوند هرچند در این ناحقی ها چنان دپرس شدیم مثلا دانشگاهفردوسی اعلام کرد اعتراض بنویسید به چه کسی؟مگر کسی پاسخ خواهد داد وقتی تاریخ همه چیز تمام شده

فایزه
شهریور ۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  زینب

اصولا هیچگونه شکایتی به ثمر نمیرسه و بعد هم اینکه دکتر برحق نداریم ما!!! هر عزیزی می بایست دکترا بگیره از کارشناسی هواش رو دارن!!!

زهرا
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۲ ب٫ظ

باشه شمادرست میگی حتما اونجابودید دیدید رزومه اش پربوده

عمران
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

من اونجا نبودم.علم غیب هم ندارم.ولی خوب روال کار همینه.یه عده که مجاز شدن از طرف سنجش می رن مصاحبه و حالا به هر روشی یا با رزومه یا خوش صحبت بودن یا خوش تیپ بودن یا طرح پژوهشی داشتن بالاخره نظر اساتید مصاحب رو جلب می کنن و قبول می شن.
هر ساله هم این اتفاق افتاده و همه ساله بودن کسانی که یک رقمی بودن و قبول نشدن و کسایی حتی سه رقمی بودن و قبول شدن.چیز جدیدی نیست

زهرا
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۵ ب٫ظ

عزیز من اخرین مجاز چهارصدبود خودبینی کدومه

عمران
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

خوب بالاخره مجاز بوده.مجاز یعنی چه؟یعنی تمام کسانی که شانس دارن قبول بشن.و ایشون هم رفته مصاحبه و به دلیل رزومه خوبش از شانسش استفاده کرده و قبول شده.کجای این چیز بد هست و ایشون کجای کار چیز خلافی انجام داده و کار غیر قانونی کرده؟؟؟
وقتی سازمان سنجش یه عده رو به عنوان مجاز اعلام می کنه یعنی تمام اون عده شانس دارن بر اساس عملکرد و رزومشون قبول بشن و همشون شانس قبولی دارن.

زهرا
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۹:۴۷ ب٫ظ

به نظرمن اقای احمد واقعا درست میگند دوستان من رشته های شما رونمیدونم ولی تو علوم پایه مثلاباسیصد پردیس امیرکبیر قبول شدند بطوریکه خیلیها با زیر چهل روزانه نیاوردند خیلی فرق هست بین روزانه وپردیس

عمران
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

خوب طرف بین ۴۵۰۰ نفر رتبه ۳۰۰ شده حق نداره قبول بشه؟؟؟
واقعا بعضا دوستان خیلی با خودبینی حرف می زنن.

احمد
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۵:۰۲ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان گرامی ببخشید بنده دانشجو ارشد مجزی امیرکبیرم میخاستم بدانم که ارزشیابی مدارکمان نسبت به دانشگاه آزاد چگونه است؟درضمم امتحاناتمان هم با روزانه ها است و اساتید هم یکی و با روزانه ها یک جا امتحان میدهیم اگر میشود راهنمایی بفرمایید.ممنون

شیمی تجزیه
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۲:۲۱ ب٫ظ

نظرات خیلی از دوستان رو خوندم.. شاید حرفم تکراری باشه اما باید حقیقت آشکاری رو براتون بیان کنم..دانشگاه تعیین کننده میزان سواد نیست.من لیسانسم رو آزاد بودم.بیسوادترین همکلسیهام که پول و رابطه داشتند شاغل شدن.. من پارتی ندلشتم اومدم ارشد روزانه یک دانشگاه درجه یک.. بچه های پردیس رو می دیدم که خداییش یکی شون واقعا فعال و زرنگ بود و شانس نیاورد ک دکترای روزانه قبول بشه و خیلی موفق بود.. اما بقیشون اونقدر درگیر فعالیتهای شغلیشون و پول درآورون بودن که اصلا توی آزمایشگاه نبودن ویا اینکه حوصله نداشتن و سوادشون کم بود.. کارهای بی نتیجه و ازمایشات اشتباه. میخوام بگم منی که لیسانس دانشگاه آزادی نبودم خیلی از بچه های آزاد رو دیدم که از خیلی از بچه های ملی باسوادتر بودن.. یکیش خودمن که از هم کلاسی های ارشدم باسوادتر بودم. هم بچه های پردیس باسواد و بیسواد هست و همینطور ملی .. اینها همه اش نسبی هست.. مهم اساتید و امکانات دانشگاه ها هستند که از کیفیت پایینی برخوردارند و ذهن خلاق رو تبدیل به ذهنی خموده یا فعال بکنند. برای کار هم مهم صنعت و ادارات هستند که توانایی ها رو موقع استخدام مدنظر ندارن.. مسئله فقط ظرفیت دانشگاه ها نیست.. خیلی از بچه های آزاد و پیام نور و غیر انتفاعی تنها مدرکی میخوان که باهاش برن سرکار.. اینجاست که ظرفیت شغلی برای روزانه های بی پول و پارتی نمی مونه.

رضا
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۲:۰۵ ب٫ظ

سلام در جواب پردیس و روزانه
من دوستم سال۹۲فارغ تحصیل علوم تحقیقا شد رتبه۴۰۰ دکتری شد بعد با یه استاد علوم تحقیقات صحبت کرد که به استاد اقتصادسمنان زنگ بزنه تا دکتری برم اونم پردیس سمنان دکتری قبول شد الان هم دانشگاه آزاد درس میده و هیئت علمی شد بنطرم آشنا داشته باشی مثل همین دوستم احتیاجی به مدرک شریف و تهران نداری اصلا چکاری هست وقتی میتونی راه میانبر بری راه سخت رو انتخاب کنی !؟
من کاری به اعتبار مدرک سراسری و پردیس ندارم و نمیخوام وارد این بحث بشم چرا پردیس دانشجو میگیرن یا نه اما وقتی این سیستم توی کشور هست و توانایی مالی و آشنا داشته باشیم راه میانبر بهتر بریم .
یه چیز دیگه بجای اینکه هی به سروکله هم بزنیم شریف بهتر از تهران هست یا روزانه بهتر از پردیس هست و حس برترجویی داشته باشیم بنطرم شریفم باشی هدف نداشته باشی هیچ فایده نداره اکثر اونایی که دانشگاه ازاد و پردیس میرن با هدف و انگیزه هستن میدونن واسه چی پولشون خرج میکنن یا مدرک بگیرن حقوقشون بالاتر بره یا میرن یه شرکت واسه خودشون میزنن

همایون
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۱:۴۷ ب٫ظ

لطفاً« دانشگاه پیام نور» را قاطی دانشگاه آزاد، پردیس ها و دانشگاه های غیر انتفاعی نکنید؛ چون دانشگاه پیام نور جزء بدنۀ وزارت علوم است و دقیقاً طبق استانداردهای آن وزارتخانه دانشجو پذیرش و تربیت می کند. به عنوان مثال در مقطع دکتری تخصّصی کلاس ها پنج نفره هستند.

حمید کامپیوتر
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  همایون

برادر عزیز چرا پیام نور را قاطی نکنیم. همه میدانند که دانشگاه پیام نوردر اکثر رشته ها و مقطع ها یکی از کم کیفیت ترین دانشگاههای دنیاست. همه از کیفیت پایین آزاد مینالند در حالی که ۵۰ هیات علمی داردو ۳۰ رشته اما پیام نور همان شهرستان ۲۰ رشته دارد و ۱ هیات علمی !!! مگر ممکن است !!! در ضمن رشته های فنی و مهندسی انواع کارگاه و آزمایشگاه ها را میخوانند که پیام نور حتی یک مورد هم ندارند. مگر با تیؤری صرف میشود مهندس شد؟؟؟
الان در دانشگاه آزاد هم اکثر کلاسهای دکتری یک نفره الی ۳نفره شده چون کسی نمیاد … همه انصراف دادن کیفیت باز هم همونه …

محیا
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۳:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  همایون

پیام نور که اسم هرکی همینطوریم در بیاد نمیره دوست عزیز.دارن جمع میشن همشون از بی دانشجویی.

حسن
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۰ ق٫ظ

کسی اگر در حال حاضر بیکار باشد و با هدف پیدا کردن شغل دکترا بخواند باید کمی تامل کند واقعا من افراد زیادی را می شناسم که در حال حاضر با مدرک دکترا بیکار هستند. ولی این را هم باید مدنظر قرار گرفت که اگر فرد در هر زمینه ای حرفه ای باشد حتیبا مدرک لیسانس هم برای خودش درآمد زایی می کند.

حمید کامپیوتر
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

برادر مگر ندیدی رییس مرکز آمار ایران در اخبار اعلام کرد حدود ۷۵۰ هزار دانش آموخته تحصیلات تکمیلی بیکار داریم که حدود ۲۵۰ هزار تا دکتری دارند!!! اکثر رشته های فنی و مهندسی هنوز بازار کار دارند و همچنین پزشکی و پیراپزشکی و حسابداری و معماری و حقوق و چند تا رشته دیگه از جمله هنر … بقیش دیگه مگر بشه خارج از کشور براش شغل پیدا کرد داخل دیگه اشباعه …

رضایی
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۰:۱۷ ق٫ظ

دوستان امکان داره کسی که دانشجوی پردیس هست (مثلا پردیس بهشتی) توضیح بده نحوه پرداخت شهریه به چه صورته ؟
آیا به این دسته دانشجو وام هم تعلق میگیره ؟ و هزینه اش حدودا هر ترم چه میزان هست ؟

بیتا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۶:۳۰ ب٫ظ

پس چرا ما کل شهر و میگردیم هیچ شغل تخصصی نیست?همه یا بازاریاب میخوان یا پیک موتوری.شغل تخصصی?????چرا بهانه میاورین???

شیمیست
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱:۲۰ ب٫ظ

مشااااااااااااااغلِ تخصصی؟؟؟
داریم مگه؟؟
اصلا مگر شغلِ تخصصی باقی مونده که نگرانِ نیرویِ کارِ باسوادش هستید؟؟؟
ماشاالله شغل های الان که تخصصی و غیر تخصصیشون آدم باسواد رو نمیخوان که!
هروقت شغلِ تخصصی بود و جایابی بدونِ بندِ پ هم قرار بود انجام بشه، اینهمه دغدغه ی علمِ شاغلین داشته باشید…
تا امروز تمااامیِ مشاغلی تخصصی دستِ باسوادها بوده، به ما که رسیده مدرک داشته باشمم میگن علم ندارید که!

مشااااااااغلِ تخصصی :)))))

رویا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۹:۵۴ ق٫ظ

من هم با صحبتهای احمد کاملا موافقم ، چون من هم شرایطم مثل احمد است، من امسال رتبه دو یکی از دانشگاههای تهران شدم ، یکی از بچه های کلاسمون هم که نه مدرک زبان داشت ، معدل پانزده ، پایان نامه ۱۷، ترازش نهصدتا از من پایین تر بود ، مقاله یکی کنفرانس بین المللی داشت، تحت عنوان پردیس قبول شد .
رشته ما یکی اعزام به خارج می خواست ، دو نفر روزانه، یک نفر شبانه و شش نفر پردیس گرفته .
اینجاست که به آدم فشار میاد.

سالار
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  رویا

با سلام.
نگران نباشید اجر و قرب شما سر جاش هست و هیچ کس نمی خواد جایگاه شما رو تصاحب کنه و خودش رو با شما مقایسه کنه.
ولی دانشجوهای پردیس هم خوب تو دوره دانشگاه دولتی قبول شدن و مدرک وزارت علوم رو خواهند گرفت.پس به اونها هم حق خوشحالی بدین…
همه چیز رو برای خودتون نخواهید فقط.اون بچه ها هم زحمت کشیدن.حالا شاید کمتر از شما.ولی اونها هم اذیت شدن و درس خوندن و بیدار موندن.حالا شاااااید کمتر.پس اونا هم شایسته تقدیرن.جای شما محفوظه خانوم دکتر نگران نباشین

دکتر روزانه
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  رویا

رویا خانوم کی گفته مدرک روزانه و پردیس یکی هست
من دوستایی داشتم که مدرک پردیس داشتند ولی در هیئت علمی شدن مشکل داشتند همونا در جذب کارخانه جات هم مشکل داشتند
فرق این دو زمین تا اسمونه. اینو همه میدونند.

محمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر روزانه

کی این حرفو زد بنده با مدرک ارشد براحتی در کارخونه استخدام شدم ارشد ازاد.کار آشنا میخواد نه مدرک روزانه

سالار
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

دقیقا مغز کلام همین بود که شما فرمودی.مهم داشتن دکتری هست.حالا از هر نوعش و مهمترین نکته اینه که اشنا داری یا نه.
دوستان فکر می کنن چون روزانه قبول شدن ماه دومی که رفتن سر کلاس براشون ۴ تا دعوت نامه می یاد که تو رو خدا بیا برای ما کار کن یا خواهشا بیا برای ما تدریس کن…این دوستان تا خودشون به چشم واقعیتها رو نبینن هر قدر هم گفته بشه قبول نخواهند کرد.پس فقط باید صبر کرد و دید…

مینا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  رویا

هشتاد میلیون شهریه داره میده. خب شما هم بده و برو بخون. پول درآوردن سخت تره یا نشستن توی خونه درس خوندن؟ همون سابقه اشتغال هم برای مصاحبه تاثیر بالایی داره، چه برای رشته های آزمایشگاهی، چه برای رشته هایی مثل مشاوره و …

محمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۵:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

انشالله برای رویا خانم هم شغلی پیدا بشه

!!
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  رویا

من لیسانسو سراسری بودم با رتبه زیر هزار فوق پردیس گرفتم هیچ فرقی بین دانشجویان پردیس و سراسری به این صورت نیست …. البته ممکنه تو پردیس سطح یکسری دانشجو ها پایین تر باشه ولی این دلیل نمیشه اگر ساختار دانشگاه درست باشه حتی در خیلی موارد بچه های پردیس بهتر هم هستند در فوق و دکتری چون ازمون ها استاندارد نیست خیلی از کسایی که روزانه قبول می شن فقط سواد کنکوری دارن ؟؟؟؟!!!! به نظر من کل دانشگاه باید مدارکو یکسان سازی کنه

احمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱:۵۵ ق٫ظ

تفاوت بین نفرات روزانه و شبانه زیاد نیست و رتبه ها چسبیده به هم هستند ، اما پردیسی ها رتبه هاشون خیلی متفاوته، این تفاوت اکثر مواقع بیشتر از صد نفر میشه ، اینجاست که حق اون نفرات که رتبه زیر ده دارن و قبول نمی شن ضایع میشه ، و پردیسی ها که پول دارن بخاطر پولشون قبول میشن.
کسی که‌ یکسال زحمت کشیده درس خوانده روزانه قبول شده می تونه‌ این تفاوت و‌ ضایع شدن حق را متوجه بشه بعد قبولی که رفت دانشگاه یک بچه پولدار با یکی دوماه خوندن به راحتی همون صندلی که شما عمرت را براش گذاشتی تصاحب کنه .

رضا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۲:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

طبیعی است به طور مثال روزانه دانشگاه تهران به علت بی پول بودن از شبانه و پردیس دانشگاه تهران سخت تر است ولی فرق بین شبانه و پردیس زیاد نیست
اما پذیرش در پردیس و شبانه دانشگاه های شهر تهران مثل تهران و شریف و علامه و …. بعضا از روزانه شهرستانها در بعضی از موارد سخت تر است

پردیسی
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۷:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

به احمد آقا
دوست محترم من گفتم دو ماه خوندم اما چندین ساله در زمینه ی رشته ام دارم مطالعه و کار می کنم فقط دو ماه تست زدم نیازی به خوندن زیاد نداشتم روز مصاحبه هم من از استادها اشکال علمی گرفتم.
لزوما علم در دانشگاهها نیست.

** به احمد
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

دوست عزیز واقعا گمون میکنید کسانی که پردیس قبول شدند فقط صرف داشتن پولشون بوده!!!!!؟؟؟؟؟
نخیر اونها هم مصاحبه شدند.سختی کشیدند. انتخااب شدند. هیچ تفااوتی ندارند از نظر سطح دانش با بچه های روزانه و شبانه. فقط تو تست زنیه!! کنکور یه مقدااااری پایین تر عمل کردند.همین .

احمد
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۹:۵۱ ب٫ظ

از نظر پایه علمی بین پردیسها و روزانه ها تفاوت زیادی هست، درسته فقط بعضی کلاس درسها مشترک با روزانه ها هستند اما واقعا بینشون خیلی تفاوت هست ، به نظر من درست اینه که وزارت علوم کلا پردیسها را جدا کنه و اگر قراره دانشجو تو کلاس دولتی روزانه باشه از همون رتبه های پایین باشه بهتره ، و پاداش زحمت کسایی که حقشونه برن دانشگاه حفظ میشه ، نه اینکه با پول بشه همه کاری کرد.

دکتر خان
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

مشکل اینه که شما و بعضی دیگه از دوستان تصورتون اینه که بچه های پردیس می خوان جای دوستان روزانه رو بگیرن.در حالی که اینجوری نیست و شما درسته زیاد زحمت کشیدین و همه هم می دونن اینو.پس جایگاه روزانه جدا و جایگاه پردیس و شبانه هم جدا هست و همه می دونن اینو.ولی هر سه دوره های دانشگاههای دولتی هستن و به قول معروف احترام هر سه تاشون واجب هست

احمد
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر خان

مشکل ما هم همینجاست ، که پردیسها نباید خودشون را با روزانه ها مقایسه کنند ، با این مقایسه های ظالمانه حق بچه های روزانه ضایع میشه .
همین که روزانه ها شهریه پرداخت نمی کنند تفاوت معنایی زیادی داره

دکتر خان
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

به نظر من بهتره که دوره های معتبر دانشگاههای دولتی که روزانه و شبانه و پردیس هستن و سیاست وزارت علوم حذف به مرور دوره شبانه هست تا دوره های دانشگاههای دولتی روزانه و پردیس باشن (که دو ساله شروع شده و چندین دانشگاه مطرح کشور مثل خواجه نصیر و شیراز و گیلان و ارومیه و…شروع کردن حذف شبانه رو ) به جای جبهه گیری در مقابل هم و فاز منفی گرفتن در مقابل همدیگه در کنار هم و به عنوان حامی هم خواهان محدود کردن افزایش وحشتناک تعداد پذیرش دانشگاه ازاد باشن که کلاسهای دکتراش داره به ۳۰ ، ۴۰ نفر هم نزدیک می شه.
روزانه ها و شبانه ها و پردیسها باید بدونن که تهدید برای هم نیستن چون تعداد این دوره ها واقعا محدود و معقول و در حد ۳ ، ۴ نفر هست در پذیرش.و تهدید واقعی برای هر سه این دوره ها افزایش بی رویه ظرفیت دانشگاه ازاد هست که در واحدهایی دارن دکتری پذیرش می کنن که واقعا از نظر امکانات مشابه دبیرستان هم نیستن.

پردیسی
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

سلام دوستان و سلام وعرض ادب خدمت احمد آقا
من به عنوان یک کسی که سال ها در این مملکت کار داوطلبانه و بدون مزد و مقام انجام داده و حالا بنابر شرایطی می تونه شهریه ی درس خوندنشو بده، از شماها می پرسم چه اشکالی داره کسی شهریه ی خودش رو بده و جای کسی رو هم نگرفته باشه؟!
دوستان توجه دارید که پردیس ها مازاد بر روزانه هستند و برای کسانی هستند که می خواهند درس بخونن.
با این پول ، یک عده مسافرت می روند، یک عده خونه ی بزرگتر اجاره می کنن یا می خرن، یک عده هم ماشین می خرن.
حالا نمی دونم چه اشکالی در این انتخاب وجود داره
درضمن من به دلیل همون کار داوطلبانه ای که گفتم هیچ وقت، زمان پیوسته درس خوندن رو نداشتم و الانم خیلی خوشحالم و آرامش دارم که با دو ماه درس خوندن ، پردیس قبول شدم.

رضا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

تفاوت رتبه پذیرش روزانه و شبانه و پردیسها خیلی زیاد نیست بخصوص در دانشگاه های بزرگ مثل تهران و شریف زیرا خیلیها دوست دارند در این دانشگاه ها فارغ التحصیل شوند ظرفیتها هم ۲ یا ۳ نفر بیشتر نیست چه در روزانه و شبانه و پردیس

پرسش
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۹:۴۱ ب٫ظ

با احترام کامل به نظر دوستان و عزیزانی که در دوره های غیر روزانه در حال تحصیل با صرف هزینه ی شخصی هستند یا می خواهند تحصیل کنند. گرفتن مدرک دکتری به چه قیمتی ارزش دارد؟ همه از آینده ی شغلی نامطمئن حتی با مدرک دکتری روزانه، مطمئن هستیم. با این اوصاف آیا گرفتن مدرکی با صرف چنین هزینه ی هنگفتی کار درستی است؟! مسلما اشتباه است اگر از برایند داشتن چنین مدرکی مطمئن نیستید. ولی اگر کسی در جایی شاغل است و با گرفتن چنین مدرکی ارتقای سمت مناسبی میگیرد و … آن بحثش جداست. با آرزوی موفقیت برای همگی

در پاسخ دوست عزیز پرسش
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۹:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  پرسش

با سلام.
دوست عزیزم همه دوره های تحصیلی هزینه دارن.شبانه و پردیس و ازاد هزینه مستقیم پرداخت می کنن و دوره روزانه هم دو برابر تحصیل که می شه ۸ سال تعهد می ده و نمی تونه به مدرکش دسترسی داشته باشه و مثلا بره کشور دیگه یا جای دیگه.
فکر می کنم این هزینه دوره روزانه حتی سنگینتر از هزینه های مستقیم هم هست

مینا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۱:۵۹ ب٫ظ

اگه کسی قرار بود بره کشور دیگه برای دکتری میرفت. هم رفتن راحت تره، هم از بابت پذیرش مدرک نگرانی نداره. اون تعهد کاری هم منوط به اینه که خود دولت برای فرد اشتغال ایجاد کنه، معمولا وزارت بهداشت تحت دوره طرح این تعهد را اجرایی می کنه اما برای دانشجوهای وزارت علوم معنی نداره

بیتا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۸:۳۲ ب٫ظ

افراد زیادی رو میشناسم با مدرک روزانه بیکارن سرانجام تحصیل کار هست کسی که کار خوب نداره نمیتونه هیچ ادعایی مبنی بر برتر بودن داشته باشه من هم سراسری بودم هم ازاد دانشگاه یه دوره کوچیک از زندگیه ادمه

یوسف نادری
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۶:۳۷ ب٫ظ

با سلام و احترام
راستش من یک مدتی هست که این وب رو مطالعه می کنم
نظرات دوستان رو هم در مورد رشته های مالی، مدیریت مالی و حسابداری خوندم
واقعیت آینه که من کارشناس ارشد حسابداری هستم و الان دو سال هم هست که خارج از کشور دکتری می خونم
باید بگم نظر این آقای مهران که گفتند در خارج از کشور رشته مدیریت مالی نیس رو تایید می کنم
ببینید دوستان
الان که من اونجا دکتری می خونم نام رشته تحصیلی من دکتری حسابداری و مالی هست.
رشته حسابداری و مالی، مدیریت تولید، بازاریابی و منابع انسانی زیر مجموعه رشته بیزینس ادمنسترتینگ هستند و اینجا رشته ای به نام مدیریت مالی و یا مدیریت صنعتی وجود نداره

احمد
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۶:۳۴ ب٫ظ

پردیس حق خیلی از با استعدادها را ضایع میکنه ، باید انتخاب کنی که می خوای پردیس بری ، حالا خیلیها هستند که رتبه عالی دارند اما چون نمی توانند شهریه پردیس بدهند انتخاب نمی کنند ، اما کسی که پول داره انتخاب میکنه ، مثلا روزانه دو نفر میگیره ، شبانه سه نفر ، پردیس ده نفر ، رتبه یک و دو میرن روزانه ، رتبه و سه و چهار و پنج شبانه ، حالا این وسط رتبه شش تا صد پول ندارن پردیس بروند ، نفر صد و یک و صد و پنجاه و…. پردیس را انتخاب می کنند و می روند ، اگر کلاس پانزده نفره امکانش هست چرا از یک تا پانزده را رایگان نمی گیرند . کسایی که بهتر بودند ، به نظر من حساسیت روی پردیس بخاطر همین زیاد شده .

Phdسازه
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۷:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

پردیس ۱۰ نفر؟؟؟؟دوست عزیز مطمئن هستید که امتحان دکتری دادین؟؟و دفترچه رو مطالعه کردین؟؟؟؟پردیس ۱۰ نفر پذیرش داره ؟؟؟؟عجباااااااا

Phdسازه
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۷:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

عجب استدلالی کردین شما؟؟؟
با چنان اطمینانی گفتین نفر ۱۰ تا ۱۰۰ پول ندارن و نفر ۱۰۰ به بعد دارن که واقعا هیچ کدوم از اصول علمی پایه هاشون به اطمینان و محکمی این استدلال شما نیست… :-)

Phdسازه
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۷:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

و اینکه چطور استدلال کردین که نفرات ۵ تا ۱۰ که قراره شبانه برن یهویی پولدار شدن و بعد دوباره از ۱۰ تا ۱۰۰ که قراره پردیس برن همینجوری یهو بی پول شدن؟؟؟؟
الهی هزاران شکر :-)

امیر
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۷:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

به شخصه دوستایی دارم که با کار کردن و خرج کردن پس اندازشون و کمکهای خانوادشون و وام گرفتن دارن تو پردیس درس می خونن.فکر نکنید همه اون بچه ها که اونجان مایه دار هستن.واقعا این تصورتون اشتباه محض هست

رویا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۵:۳۸ ب٫ظ

هیچ وقت ارزش من که روزانه قبول شدم با یک پردیسی برابری نمیکنه و مدرک پردیس اعتبار، مدرک من که یکسال زحمت کشیدم تا قبول شدم را نداره ،

Phdسازه
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۶:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  رویا

سلام خانوم دکتر.اولا تبریک می گم که روزانه قبول شدین و ایشالا همیشه موفق باشین.
دوما هم اینکه هیچ کس نمی تونه ادعا کنه که عیار و ارزش مدرک پردیس مثل مدرک روزانه شما هست.
ولی یک نکته ای هم این وسط هست.اونم اینکه کسی که پردیس قبول شده هم زحمت کشیده.حالا نصف شما یا ۷۰ درصد شما ولی به هر حال اون هم زحمت کشیده.
پس بیاین اینجوری نتیجه گیری کنیم که همونطور که زحمت یک ساله شما و قبولیتون در روزانه رو هیچ کس نمی تونه بی اعتبار بدونه زحمت اون کسی که پردیس قبول شده هم هیچ کس حق نداره بی اعتبار و بی ارزش بدونه.
قطعا شما بالاترین ارزش رو دارین و شبانه و پردیس هم کمتر از شما زحمت کشیدن ولی نه اینکه کلا بی ارزش باشن.
اینجوری خیلی بهتره نه؟این می شه احترام متقابل :-)

بیتا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۸:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  Phdسازه

افراد زیادی رو میشناسم با مدرک روزانه بیکارن سرانجام تحصیل کار هست کسی که کار خوب نداره نمیتونه هیچ ادعایی مبنی بر برتر بودن داشته باشه من هم سراسری بودم هم ازاد دانشگاه یه دوره کوچیک از زندگیه ادمه

مینا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  رویا

کسی هست که با ۶ ماه مطالعه روزانه قبول میشه، کسی هست که با ۶ سال مطالعه روزانه قبول میشه، کسی هم هست که بدون مطالعه روزانه قبول میشه. تفاوت این افراد در میزان هوش و استعدادشون هست. خدا به یک نفر استعداد میده، به یک نفر صبر و تلاش، به یک نفر بابای پولدار… اما مهمترین مسأله اینه که دچار خودبرتر بینی نشیم

محمد
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۴:۱۷ ب٫ظ

دوستان عزیز بدونین هدف تحصیل اینه که همه فردی موفق باشیم و دانشگاه فقط وسیلست و در اینده که مهندس و دکتر موفق بشین کسی از نام دانشگاه نمیپرسه پس فقط راهی که انتخاب کردین رو ادامه بدین چه ازاد چه روزانه چه …

امید
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۴:۰۰ ب٫ظ

بنده امسال با تراز ۲۴۰۰ در روزانه یه رشته فنی یه دانشگاه مرکز استان پذیرفته شدم و دوستم هم با تراز ۲۲۰۰ و در حالی که چند جا روزانه هم مجاز بود ولی به علت فاصله بسیار زیاد پردیس همین دانشگاه من رو قبول شد.و یک ماه بعد با هم و در یک دانشگاه درس خواهیم خوند.
پردیس رو انقدر سیاه نمایی نکنید.همه می دونن چقدر سخته ورود به روزانه و شبانه و پردیس.دیگه نیاز به گفتن نداره

محیا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۴:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  امید

از روز اول گفتن پردیس پولی

دوست
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  امید

پردیس؟؟؟؟؟

علیزاده
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۳:۵۷ ب٫ظ

مقاومت عده ای از دوستان در مقابل این مورد بسیار برام جالبه.در حالی که دانشجوهای دوره پردیس هم از سیستم گلستان همون دانشگاه استفاده می کنن مدرک همون دانشگاه براشون صادر می شه کارت دانشجویی همون دانشگاه رو دارن و زمان ثبت نام برای چیزی اسمشون به نام اون دانشگاه ثبت می شه…ولی باز عده ای از دوستان که احتمالا خودشون هم می دونن که دارن به اشتباه اصرار می کنن بر اینه که بگن دوره های پردیس دولتی نیست.خیلی جالبه برام.از کجا می یاد این مخالفت؟؟؟
شاید از اینجا که یکی خودس موفق نشده و برا همین ساز مخالف می زنه…

محیا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۴:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  علیزاده

از اونجایی که از روز اول گفتن پردیس پولی.

دانش
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۳:۲۱ ب٫ظ

شبانه که با روزانه یکیه. من شبانه دانشگاه سراسری درجه یک می خونم. تو کلاس ۴ نفریم. سه نفر روزانه هستن و من شبانه. من شهریه می دم. هیچ کس حتی استادها نمی دونن کی شبانه است کی روزانه

محیا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۴:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  دانش

تفاوت در همون پوله البته نمیدونم در مدرک کلمه شبانه ذکر میشه یا روزانه؟ خوب خود پول عامل مهمیه واسه خیلیا که باعث میشه اولویت با روزانه باشه چون روزانه رتبه بهتری میخواد

محیا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۳:۰۶ ب٫ظ

من تجربه درس خوندن تو هر دو دانشگاه رو داشتم اما اسم پردیس که میاد همه به چشم دانشگاه درجه چند نگاه میکنن مثل دیدگاه منفی که نسبت به پیام نور هست. به نظرم دانشگاه ازاد و سراسری دو ارگان متفاوتن و نیاز به مقایسه نیست. دردانشگاه سراسری باید روزانه شبانه غیرانتفاعی پیام نور موسسات و پردیس ها با هم مقایسه شوند.

جواد به محیا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۳:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  محیا

قبولی در پردیس دانشگاه دولتی بخصوص پردیسهای دانشگاه های شهر تهران مثل دانشگاه تهران و شریف و بهشتی و علامه و …
از روزانه شهرستان سخت تر است این را خودم تجربه کردم
پردیس شهرستانها هم به مراتب از آزاد بهتر هستند زیرا ظرفیتها ۲ یا ۳ نفر است و اساتید همان اساتید روزانه هستند.

محیا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۴:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  جواد به محیا

ظرفیت دلیل بر کیفیت نیست بحث بر عرف جامعه هست و انتخابات و زمزمه هایی که گفته میشه پردیسها بعنوان هیئت علمی پذیرفته نمیشن و به هرحال رتبه های درجه اخرن

دکتر خان
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۴:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  محیا

کمی در فضای سایتهای دانشگاهها و صفحات هیئتهای علمی دانشگاهها جستجو کنید اعضای هیئت علمی با مدرک پردیس دانشگاه تهران یا پردیس بهشتی یا پردیس شیراز و …رو خواهید تونست که ببینید.
هر شخصی ادم کوشایی باشه و به قول معروف به درد بخور باشه رو زمین نمی مونه چه روزانه باشه چه پردیس و چه ازاد

محمد
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۴:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  جواد به محیا

اگر دانشجو فردی ساعی باشه هیچ فرقی بین ازاد و پردیس و روزانه و شبانه نیست

علیزاده
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۲:۴۶ ب٫ظ

بنده پارسال با تراز ۶۲۰۰ نه پردیس و نه شبانه مجاز نشدم حتی…
لطفا اشتباه اطلاع رسانی نفرمایید.
واقعیت رو قبول کردن بهتر از انواع و اقسام توجیهات است.و واقعیت اینه که پردیس هم یه دوره دولتی است و در سطح بالاتر از ازاد.

محیا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۳:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  علیزاده

به هیچ عنوان. پیام نور هم یه دوره از دولتی است و موسسه ها اما پردیس پولی بعد از همه انها

علی به سارا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۲:۰۴ ب٫ظ

مگه آزاد پولی نیست
تازه پردیسها و شبانه خوبه همون اول یک مبلغی رو که می گویند تغییر نمی دهند و هر سال افزایش پیدا نمی کند.
کلاسها زیر ۵ نفر و اساتید همون اساتید دوره روزانه است.
و قبولی در آنها بخصوص شبانه و پردیسهای دانشگاه های شهر تهران در حد روزانه شهرستان سخت است

سارا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۳ ب٫ظ

ازاد باز خیلی بهتر از پردیسه. به دانشجوهای پردیس میگن دانشحو پولی

کورش
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

مهم نیست بگند دانشجو پولی که البته به دلیل اینکه دیگه پردیس ها هم از طریق ازمون داخلی حق گرفتن دانشجو ندارن و تنها از ظریق کنکور امکان قبولی در پردیس ها هست این اسم دانشجو پولی هم بی معنا میشه چون شبانه ها هم پول میدند حالا کمتر. مهم اینه مدرک پردیس ها دقیقا عین مدرک روزانه حساب میشه من ارشدم پردیس بوده و خدارو شکر در تمامی رزومه ها که میفرستم معادل روزانه برام حساب میشه هم استخدام در دانشگاه هم ارسال رزومه برای خارج از کشور

دکتر خان
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

مگر دانشجوهای ازاد پولی نیستن؟؟؟نکنه دانشگاه ازاد پول هم می ده به دانشجوهاش؟ :-)

دکتر خان
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

فرقش اینه پردیس پول می ده و مدرک دانشگاه تهران و شریف و شیراز و تبریز رو می گیره.ازاد پول می ده مدرک فلان دانشگاه یه شهرک ۱۰ هزار نفری رو می گیره…

امید
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

دوستان به کاملترین شکل جواب دادن بهتون.فقط من اضافه کنم که همه اول تو کنکور دولتی شرکت می کنن و وقتی که مجاز برای روزانه و شبانه و پردیس و غیر انتفاعی نشدن اون وقت می رن سراغ امتحان دانشگاه ازاد و قبولی تو ازاد…
پس امتحان دوره های دانشگاه دولتی شامل روزانه و شبانه و پردیس همه با هم و یک شکل برگزار می شه و همه قبول شده هاش ارزشمند هستن چرا که تو دکتری از بین ۱۷۰ هزار نفر داخل ۱۲ هزار نفر قبول شده قرار گرفتن.
و قبول شده های ازاد داخل امتحان خود دانشگاه ازاد پذیرفته می شن که دیگه نوع و استاندارد سوالات ازاد رو هممون می دونیم به چه شکل هست…

مهران
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

در تمان مدارک پردیس ذکر می شود که در پردیس درس خوانده اید ، تراز شخصی که روزانه قبول شده بود نزدیک ۶۷۰۰ بود تراز کسی که پردیس قبول شده در همون رشته در همان سال ۲۸۰۰بود درخواست برای تحصیل در پردیس خیلی راحت تر از قبولی در شبانه است ، تحصیل در پردیس بیست میلیون بیشتر از دانشگاه آزاد پول نیاز دارد ، بجز پایان نامه بقیه کلاسها توسط دستیارهای اساتید اداره می شود ، مثلا تو برنامه زده دکتر حسنی اما سرکلاس که می روی دستیار ایشان دکتر حسینی و … میاد.
پذیرش دانشجو در پردیسها مورد اعتراض دانشجوهای روزانه و شبانه بود و چندین بار به دولت نامه نوشتند.

علیزاده
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهران

بنده پارسال با تراز ۶۲۰۰ نه پردیس و نه شبانه مجاز نشدم حتی…
لطفا اشتباه اطلاع رسانی نفرمایید.
واقعیت رو قبول کردن بهتر از انواع و اقسام توجیهات است.و واقعیت اینه که پردیس هم یه دوره دولتی است و در سطح بالاتر از ازاد

الهام
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهران

سلام به همه دوستان
جناب مهران با احترام به جنابعالی
من ترم سه دکترای مدیریت پردیس دانشگاه تهران هستم
بنظرم یکمی بی انصافیه این طور قضاوت کردن چون دقیقا با همون اساتید دانشگاه تهران کلاسها برگزار میشه و سخت گیریها دقیقا به همون شکل هستش ضمنا با دوستان دانشگاه آزادیم که صحبت کردم شهریه بیشتری پرداخت می کنن

مینا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهران

تراز نفر اول رشته ما پارسال ۶۸۰۰ بود، آخرین نفر مجاز به انتخاب رشته پردیس و شبانه ۴۴۰۰.

دانشجو دکتری
مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ ۳:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

خوب این بحث ها به چه دلیلیه

رزومه فرد نشان دهندهی توانمندی اوست که شامل کارهای پژوهشی و آموزشی میشه.

از بین حدود بیست دانشجوی دکتری که طی ۴ سال اخیر در رشته من در دانشگاهی که درس می خونم پذیرش شدن ۱۸ نفر کارشون محدود شده به چاپ مقالات پولی …….و این یک مثال جنبه های دیگری آموزشی و پژوهشی هم هست

البته رشته ی من آموزش زبان انگلیسی و تلفظ، دانش واژگانی، مهارت های دیگه که بماند………

فریاد
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۵ ب٫ظ

ادامه تحصیل خیل عظیمی از مشتاقان علم؛ از فرط بیکاریست
اگر لیسانسه مملکت شغلی درخور می یافت ره بی مقصد تحصیلات عالیه را پیش نمیگرفت!!!

.....
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  فریاد

کاملا موافقم

حرف حساب دانشجوی دکتری
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

یک دانشجوی دکتری به دلیل شرایط سنی نمی تواند سر کار نرود. البته در کل دنیا همه این دغدغه را دارند. ولی در اکثر جاهای دنیا یک دانشجوی دکتری حقوقی معادل یک عضو هیئت علمی دریافت میکند و فقط به پژوهش می پردازد.
ولی چه انتظاری داری که من دانشجوی دکتری بدون حتی یک ذره کمک دولت و دانشگاه خواسته باشم علم را افزایش دهم. همان اندازه که دانشگاه دلش برای من بسوزد همان اندازه هم من تلاش میکنم علم را بالا ببرم.

دکتری شیمی
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۳ ق٫ظ

سلام به همه
به نظر من مدرک گرایی خوب نیست.اما بعضی از افراد هستند که فقط به خاطر چشم و هم چشمی میرن دکتری یا راشد میخونن.دیدم که میگم

رها
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۲:۱۳ ق٫ظ

آدم بعضی مطالب را می خونه متأثر میشه
یک سوال از خودم پرسیدم ، گفتم چی میشه من معلم باشم مدرکم هم کارشناسی باشه اما با مطالعه کتاب و کار تحقیقاتی سواد در حد یک دکتر داشته باشم ، اما بهم کسی نگه دکتر.
به نظر من ریشه مدرک گرایی باید از آموزش و پروش خشک بشه ، من معلم باید الگو باشم ، الگوی اینکه مدرک اصلا مهم نیست مهم مطالعه و داشتن سواد کافی است.
من معلمی می شناسم که داره دکتری ام بی ای میخونه ، من نمی دونم ارتباط این رشته با آموزش پرورش چیه.
یا معلمی که دکتری متالوژی میخونه ، یا معلمی که دکتری مدیریت شهری یا دکتری مدیریت دولتی میخونه ، این بجز مدرک گرایی چه معنی داره؟
مدرک گرایی اصلا خوب نیست

سارینا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۹:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  رها

۹۰ درصد از داوطلبان دکتری دنبال کار و شغل هستن نه معلومات این واضحه کار مناسب بدن تا دکتری جایگاه درست و پیدا کنه

علی
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۰:۰۵ ق٫ظ

فقط در دانشگاه آزاد می بینید که دکتری حسابداری میاد میشه استاد دانشجوی دکتری مدیریت مالی و تعداد افراد کلاس دکتری بیش از ۵ نفر و بدون استاد مناسب این مقطع

عرفان
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  علی

عزیز دلم دکتر دستگیر تنها استاد تمامی است که در ایران دکتری حسابداری و مدیریت مالی داره و دکتر علی سعید که گسترش دهنده اون در دانشگاه دولتی بودن دکتری حسابداری هستند.نفرات بعدی که شما الان سکان دار این رشته می بینید همه مدیریت بازرگانی بودند یا مدیریت صنعتی که قدرت سیاسی داشتند.
آقای دکتر بدری دانشگاه شهید بهشتی تهران مدیر گروه مدیریت مالی ، دکتری حسابداری هستند.
در دانشگاه انگلستان و آلمان هم رشته حسابداری و مدیریت مالی هست ، و چیزی به اسم مدیریت مالی و یا مالی وجود نداره ، در دانشگاههای آمریکا آمدن تو مقطع دکتری مالی درست کردند اما هنوز رشته حسابداری و مدیریت مالی زیر مجموعه گروه حسابداری است و اصلا رشته ای به اسم مدیریت مالی تنها در ارشد ندارند و باید حسابداری و مدیریت مالی بخوانید .

دکتری مدیریت مالی
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  علی

مدیریت مالی بدون حسابدار یعنی یک آدم که دهن و دو دست نداشته باشه ، یعنی نه حرفی برای گفتن داره و نه کاری می تواند انجام دهد فقط می تواند راه برود تمام اطلاعاتی که در مدیریت مالی برای پیش بینی آینده استفاده می کنند توسط اطلاعات گذشته که توسط حسابداری گرد آوری شده ممکن می شود.این آشوب و ناتوانی که دربازار سرمایه ایران مشاهده می کنیم نتیجه تفکراتی است که سعی در جدا کردن حسابداری و مدیریت مالی از همدیگر دارند ، تبدیل کردن مدیریت مالی به یک رشته کمیتی که بجای تصمیم گیری و توانایی شخصی فقط تکیه روی فرمولهای ریاضی و آماری دارد ، فراموش کردن این نکته که دنیای مدیریت مالی دنیای آدمهاست و واقعا علوم انسانی است این اعداد و ارقام با توجه به فعالیت انسانها بوجود آمده اند انسانها دائم در حال تغییر و نوسان هستند دنیای آدمها با دنیای انتگرال و مشتق و نوسانهای امواج الکتریسته و برق قدرت متفاوت است ، من الان که دارم مدیریت مالی می خوانم می فهمم که راه را به ما اشتباه نشان دادند، آمریکاییها تحقیقاتی در حوزه مالی با سایر رشته ها انجام دادند یعنی ترکیب ریاضی یا ارتباط بین نوسانهای امواج با مالی اما فقط تحقیقات دانشگاهی بوده و نه کاربردی و فقط محدود به دانشگاه و اجازه بکارگیری در دنیای واقعی را ندادن ، اما ما می خواهیم کاری که آنها نکردن را انجام بدیم .من گول خوردم از رشته مهندسی آمدم مالی ، تازه فهمیدم باید برم حسابداری را کامل یاد بگیرم… ادامه نظر»

رضا مالی
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۳:۱۲ ق٫ظ

مقایسه تفاوت مالی با حسابداری زمین تا آسمان است
واقعیت مالی بیشتر به اقتصاد شبیه است تا حسابداری
تفاوت این دو رشته با هم مثل تفاوت رشته ریاضی با رشته آمار است

مهران
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۹:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  رضا مالی

منم می خواستم ارشد مدیریت مالی بخونم ، وقتی فهمیدم خارج ایران نمیشه برای دکتری از هیچ کشوری پذیرش گرفت نرفتم بخونم، دوستم فارغ تحصیل ارشد رشته مدیریت مالی دانشگاه معتبر داخلی بود نتوانست در هیچ دانشگاهی پذیرش بگیرد ، الان رفته اتریش خودش گفت دارم ارشد حسابداری و مالی می خونم .دوستم میگه اصلا مستر مالی ندارن

علی
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۹ ب٫ظ

دوستانی که فکر می کنند دانشگاه های برتر کشورهای خارجی بدون حساب و کتاب دانشجو آن هم در مقطع دکتری دانشجو پذیرش می کنند جواب کاملا منفی است.
در ضمن در کشورهای پیشرفته مثل امریکا کمتر از ۲ درصد بدنبال تحصیلات تکمیلی می روند اینطور نیست که در هر خانه ای یک دکتر باشه

محیا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی

خوب هیچ موردی نداره که تعداد تحصیل کرده ها زیاد شه خوبم هست

علی
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  محیا

۹۹ درصد بقیه ضرر خواهند کرد حتی آخرین فرد پذیرش شده حتی کسانی که شاغل هستند و به امید ارتقا شغلی می خواهند دکتری بگیرند خلاصه همه و همه ضرر خواهد کرد زیرا باید کلی انرژی و پول برای هیچی صرف کنند.

سارینا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۹:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  محیا

تحصیلکرده بیکار به درد جامعه نمیخوره

محیا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۳:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  سارینا

کسی که بتونه با دیپلم هم پیدا میکنه

???
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۹:۲۵ ب٫ظ

کسی که پشت کنکوریه میگه نننننننننننههههه
اونم که دانشجو هستش میگه آرههههههههههههه
ولی در کل تولید علم خوبه وقتی کشورت رو غلتک باشه!!!
کشور چین ۲۸ میلیون دانشجوی بورسیه از تمام کشورهای جهان جذب کرده دلیلش چیه؟؟ نه واقعا دلیلش چیه؟؟ از بنیاد باید کار کرد جانم!!!

الهه
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۹:۱۹ ب٫ظ

سلام به همه عزیزانی که نگران آینده خود و مردمند. درود بر شما
همه نظرات قابل احترامند .
عزیزان من
آیا ادامه تحصیل و ارتقاء سطح علمی حق کارمندان خصوصا فرهنگیان و استادان دانشگاه نیست ؟ اگر نباشد تعلیم و تربیت درجا می زند!
آیا ممکن است افرادی را به جرم اینکه ممکن است در آینده در خیابان انقلاب بدنبال پایان نامه بگردند از تحصیل محروم کرد؟ . بلکه راهکار این است که پایان نامه و مقاله پولی پذیرفته نباشد که این را مقصرش به تنهایی دانشجویان نمی توان به حساب آورد.
و ممکن است اکثر مطالبی که بعضا دوستان بعنوان درد دل می آورند مورد داشته باشد ولی به نظر من قابل تعمیم نیست. نخبگان عزیز هرگز پشت در دانشگاه نمی مانند اما بعضا بی عدالتی هایی را در مجموعه تحصیلات تکمیلی می توان دید ولی نباید برای رفع آنها صورت مسئله را پاک کنیم . با عذر خواهی از دوستان و سروران محترم

دکتری
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۹:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

خودتونم ب نوشته هاتون ایمان ندارید…..اینو مطمئنم…

محیا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  الهه

الهه جان صددرصد تایید میکنم

مهرداد
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۷:۵۹ ب٫ظ

دوستی در یکی از کامنت ها گفته که ” مردم که حاضرند برای پردیس و شبانه و و پیام نور و آزاد و غیره پول بدهند تا علم بیاموزند و علم تولید کنند رشد کنند” چرا باید جلوشن گرفته بشه و نظرهای مشابه از قبیل خروج ارز و غیره حرف شما کاملا درسته در صورتی که همین دانشجوهای تحصیلات تکمیلی واقعا برای علم آموزی برن دانشگاه. دانشجویی که زمان پایان نامه نویسی به دنبال منابع خارجی و افراد میدان انقلابی میگرده برای نوشتن پایان نامش و از هر راهی استفاده میکنه تا کمتر زحمت بکشه برای علم آموزی اومده دانشگاه؟ کارمندهایی که با داشتن شغل دارن دکترا میخونن که هیچ جای دنیا همچین چیزی رو نمیبینید چون طرف روزی حتی یک ساعت هم وقت نمیکنه درس بخونه برای تولید علم و تحقیق های نوین اومده دکترا؟ دانشجوهایی که هیچ انگیزه ای بعد از خوندن ارشد ندارن و به اجبار و از روی بیکاری و البته به خاطر پذیرش بسیار آسان دارن دکترا میخونن تا پز بدن پیش فامیل برای تولید علم اومدن؟ و بسیاری موارد دیگه دانشجو دکترا باید محقق باشه (نه مجلات پولی) باید به فکر نظریه دادن باشه باید از ۲۴ ساعت ۱۰ ساعت حداقل پژوهش کنه و درس بخونه باید بتونه تو بهترین مجلات دنیا مقاله چاپ کنه و….. تا بهش بشه گفت دانشجوی دکترا. البته بسیاری از دانشجوهای حال حاضر دکترا به نوعی به دکترا خوندن هل داده شدن وگرنه بسیاری از اون ها هیچ مفهومی رو از دکترا خوندن واقعی تو ذهن خودشون ندارن و… ادامه نظر»

فریما
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۹:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

با این حرفتون مخالفم هیچ تضمینی نیست که کسی که فول تایم دانشگاه هست حتما از نظر علمی بهتر پیشرفت خواهد کرد در ضمن دکترا خوندن تو دانشگاه روزانه اونقدم ساده نیست که شما میگید من کاری به ازاد و پردیس و…ندارم.در ضمن دانشجویی که شب و روز تلاش میکنه و میاد دکتری روزانه میخونه بخاطر پز دادن اینهمه سختی رو به جون نخریده امیدوارم روی دیدگاه هاتون به خرده فکر کنید…باسپاس

دکتری
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۹:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

احسنت….

دکتری
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۹:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

و یک دلیل دیگه ک شما اشاره نکردی اینه ک عده کثیری صرفا برای پیدا کردن شغل و هیئت علمی شدن میخوان دکتری بگیرن….نه برای پژوهش و علاقه ب رشته تخصصی شون….

داوطلب
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۷:۵۳ ب٫ظ

با عرض سلام جناب آقای محمد باسط درازهی نایب رییس محترم کمیته آموزش عالی‌ مجلس
احتراما نظر به اینکه خانه ملت مکانی قانونی برای رفع مشکلات داوطلبان تضییع حق شده که در اثر ناعدالتی ایجاد شده در دانشگاههای متولی مصاحبه می باشد خواهشمند است به منظور جلوگیری از اشغال کرسی دکترا توسط خیل عظیمی از دانشجویان با سطح علمی پایین وانتخاب با معیارهایی چون (یک مقاله از پایان نامه )،فارغ التحصیل بودن دانشگاه مورد مصاحبه ،اولویت کدرشته دانشگاه مورد مصاحبه ، شاغل نبودن ،سن ،روابط خویشاوندی و…از تایید کلیه پذیرفته شدگان اصلی وذخیره به دانشگاهها خودداری فرمایید.چون براستی ناعادلانه معرفی شدند هر دانشگاهی سلیقه ای عمل کرده است . برخی دانشگاهها اعلام کردند اعتراض کنید پاسخ می دهیم (فردوسی)اما نه تنها پاسخ ندادند بلکه به ذخیره های مورد نظر تلفنی اطلاع دادند؟آیا اینگونه پذیرش کردن با قوانین وزارت علوم همخوان است؟مجددا درخواست رسیدگی به بررسی مدارک کلیه دعوت شدگان به مصاحبه توسط سازمان سنجش داریم وبه دانشگاهها اجازه ندهید اینگونه آزمون ها را دچار آسیب کنند.

دکتری
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۹:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

امسال ک بعیده چنین اتفاقی بیفته ولی برای سال بعد میتونید امیدوار باشین…..
البته من خودمم زخم خورده ام و جایی ک منو با مریم میرزاخانی مقایسه کردن و بعبارتی برتر خوندن قبول نشدم…..
امان از دورنگی….

مهندس مکانیک
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۷:۴۱ ب٫ظ

با این نظر کاملا موافقم.
و اینکه برخی دوستان میگویند همه حق تحصیل دارند، این افتخار کشور است که تعداد دانشجویان دکتری زیاد باشد، همه افراد بدنبال دکتری الزاما بدنبال شغل نیستند و…
بله تحصیل حق همه است اما تحصیل در حد کیفیت بالا نه فقط کمیت، موضوع اصلی این خبر بیشتر تاکید روی کیفیت است که واقعا من حتی تو بعضی از دانشگاههای سراسری ندیدم دیگه دانشگاههای پولی و… بماند.
افتخار کشور این است که فارغ التحصیل کارشناسی ما واقعا کارشناس باشد و مشکلات حوزه کاریشون رو حل کنند (که البته تربیت این کارشناسان وظیفه دانشگاههاست) نه اینکه همین طور بطور ناقص یک مقطع رو تموم کنه و بدنبال مقطع بعدی باشه. پس بهتره دانشگاهها از کمیت در تمام مقاطع خصوصا مقاطع تکمیلی کم کنند و به کیفیت بپردازند.

مازیار
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۷:۳۲ ب٫ظ

اگر کاهش ظرفیت راه حل این مشکل باشه که قطعا نیست پس چرا کشورهای دیگه که سطح علمی خوبی دارن ظرفیت محدودی ندارن .بایستی تو مقطع دکتری کار تحقیقاتی انجام داد.

فریما
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۷:۱۹ ب٫ظ

به نظر باید تمهیداتی در نظر گرفته بشه که فقط دانشجویان روزانه بتونن جذب هیات علمی بشن دوم اینکه ظرفیت ورود به دکترا کم بشه و سوم اینکه ظرفیت مقطع ارشد هم کم بشه

دکتری
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  فریما

احسنت…..کاملا درسته

امیر بهادر
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  فریما

دانشجویان فقط روزانه؟ آیا به نظر شما این عدالته؟
همه افرادی که دکتری می خونن همه امیدوار به جذب هستن یه عده خیلی کمی به خاطر ارتقاء شغلی و یه عده هم بنابه دلایل دیگه …
به نظر من حق همه افرادی که دکتری میخونن حق مسلم دارن که جذب بشن
جذب شدن به دانشگاه محل تحصیل نیست به رزومه و توان علمی خود آقا یا خانم دکتره …

سارینا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۹:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  فریما

چه ربطی داشت

فریاد
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  فریما

روزانه بودن دلیل بر علم بالاتره؟ مبادا دلیل بر روابط قوی تر باشه؟!!!

نازنین
مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ ۶:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  فریاد

آفرین حرف حق را زدی

میثم
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۶:۵۹ ب٫ظ

اگر دانشگاه های غیرانتفاعی جمع بشوند و واحد های شهرستان های نزدیک به استان های دانشگاه آزاد هم جمع شوند. هم وضعیت صندلی خالی حل می شود، و هم سطح کیفیت اساتید بالاتر می رود.

محیا
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۶:۵۵ ب٫ظ

هیچ فرقی بین کلاس ٧ نفره و ١۴ نفره نیست، همه باید کارهای تحقیقاتی انجام بدن و از وجود استاد استفاده کنن. کی گفته کسی که پشت کنکور دکتراست جویای کاره، اون شخص جویای علمه. چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید.

sahar
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۷:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  محیا

اتفاقا تفاوت زیادی بین کلاس هفت نفره و چهارده نفره هست. دانشگاهی که دو یا سه نفر اساتیدشون دانشجوی دکترا دارن و کلاس نه نفره دارن استاد باید وقت و آزمایشگاهشو بین سه نفر تقسیم کنهدر حالی‌که اگر یه داتشجو داشته باشه اون دانشجو بیشتر فرصت کار کردن داره و استاد هم زمان بیشتری برای دیدن و برطرف کردن ایراد ها و نقاط ضعف دانشجو داره. دانشجوی کمتر به منزله‌ی فرصت بیشتر برای دانش‌جو و استاد میباشد

محیا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  sahar

به هیچ عنوان چون خیلی از رشته ها ازمایشگاهی نیست و فقط تحقیقاتیه و تعداد بیشتر در کلاس دید افراد اون رشته رو وسیع میکنه.

محیا
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۶:۵۱ ب٫ظ

کاملا مخالفم با کاهش ظرفیت در مقطع دکتری چون تعداد زیادی فرهیخته اسیب میبینن کسی که تا این مرحله اومده جویای علم است. شما باید جلوی افزایش بی رویه ظرفیت در لیسانس رو میگرفتین نه دکتری

الهه
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۶:۳۵ ب٫ظ

سلام . اینکه به حرف بعضی ها توجه می شود و در رسانه ها یا روزنامه ها می آید به خاطر پست آنان است نه به خاطر صحت یا کارشناسانه بودن حرف آنان ! فارغ التحصیل شدن خیل عظیم ایرانیان در مقاطع تحصیلات تکمیلی مایه افتخار است. اما اگر هم سطح علمی پایین دارند را ما مقصر آنهایی می دانیم که مسئول هستند می خواهند صورت مسئله را پاک کنند. برادر مسئول از شما خواهش می کنم تحصیلات را به اشتغال وابسته نکنید و به بهانه اینکه دکتر بیکار زیاد می شود نباید در دانشگاه را تنگ کنیم . بلکه باید شما روی دانشگاه و دولت فشار بیاورید امکانات تحصیلات عالی فراهم کند .جذب دانشجو در تحصیلات تکمیلی به هر میزان که بیشتر باشد به نفع مملکت است . مگر زمانی نمی گفتند دوره دیپلم تا سوم دبیرستان باشد و هر کس خواست دانشگاه برود پیش دانشگاهی بخواند اما دیدید که همه می خواهند دانشگاه بروند الی تنها افرادیکه از لحاظ توانایی ذهنی با مشکل مواجهند و به نظر من تنها فاکتوری که مجاز است جلو در دانشگاه غربال بزند همین هوش و استعداد است و ولاغیر. می گفتند اگر دیپلم زیاد شود ما در مملکت با خیل دیپلمه های بیکار مواجه خواهیم شد لذا بروند دنبال هنرستان، و یا قبل از دیپلم بروند دنبال کار. می ترسیدید که توقع دیپلمه ها برای کار بالا برود لذا ترجیح می دادند که بی سواد یا کم سواد باشند تا کم توقع هم . کدام دیپلمه آمد در محل کار شما و… ادامه نظر»

دکتر
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۶:۱۶ ب٫ظ

مشکل فقط تعداد بسیار زیاد در دانشگاه ازاد هست.
پردیس های دولتی نهایت ۲ یا ۳ نفر پذیرش دارن و در حد همان دوره های روزانه دانشگاهها هستن و دقیقا مثل دوره های روزانه اموزش می بینن و پژوهش می کنن

سالار
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۶:۱۵ ب٫ظ

واقعا خوشحال هستم که پارسال رفتم پردیس یه دانشگاه مرکز استان معروف و دارم درس می خونم.تو یه کلاس سه نفره هستم و از دکتری خوندن و جو دانشگاه لذت می برم.
هر چی بیشتر می گذره از اینکه ازاد رو نرفتم و دولتی رو اومدم خوشحال تر می شم.اصلا جو پردیسها با دانشگاه ازاد قابل قیاس نیست.استادهامون حتی ذره ای به اسمها توجه ندارن و با جدیت تمام ازمون کار می خوان.با توجه به اینکه ما دوره شبانه هم نداریم در واقع فقط روزانه ها و پردیسها هستیم و بعضی کلاسهامون هم با هم برگزار می شه و با تمام وجود حس می کنم که دانشجوی همون دانشگاه هستم و دانشگاه هم همون دید رو نسبت به ما داره.خدا رو شکر که ازاد رو نرفتم و اینجا اومدم.

محیا
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۶:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  سالار

پردیس با دولتی خیلی فرق داره دوست عزیز بهتر بود میرفتین ازاد، اینو بعدا متوجه میشین

سالار
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۷:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  محیا

سلام و ممنون که به فکر هستین.ولی بعدنی در کار نیست.خوب هدف از دکتری گرفتن رسیدن به دانش بالا هست که من دارم با سعی و تلاش خودم و سطح بالای اساتید و دانشگاهم کسب می کنم و در یک دانشگاه هم ترم پنجمی هست که تدریس می کنم.
فکر نمی کنم قرار باشه بعد از دکتری گرفتن کار دیگه ای بخوام انجام بدم که فعلا نتونستم بهشون برسم.تو یه شرکت دانش بنیان هم روی یکی دو تا طرح نو و ساخت دستگاهی که برای اولین بار در کشور هست داریم کار می کنیم.
اینده اون چیزی هست که باید ازش راضی باشیم و احساس مفید بودن بکنیم.یعنی حسی که خدا رو هزاران شکر در من وجود داره و به خاطرش خدا رو هر روز و هر ساعت شاکرم.

محیا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  سالار

اینو خطاب به دانشجویان عزیز پیام نور هم بگین که شمارو الگو قرار بدن. بحث هیئت علمی بود.

دکتر
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۶:۰۶ ب٫ظ

مشکل فقط تعداد بسیار زیاد و سطح علمی بسیار پایین در دانشگاه ازاد هست.
پردیس های دولتی نهایت ۲ یا ۳ نفر پذیرش دارن و در حد همان دوره های روزانه دانشگاهها هستن و دقیقا مثل دوره های روزانه اموزش می بینن و پژوهش می کنن.

رضا به دکتر جان
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۵:۵۵ ب٫ظ

ظرفیتها در پردیسها ۲ یا ۳ نفر و در معدودی حداکثر ۵ نفر و اساتید همون اساتید روزانه هستند

دکتر آینده
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۶:۰۸ ب٫ظ

اساتید بله روزانه هستند و خوب. منطور بنده سطح دانشجو هست. بیشتر مقطع ارشد چون باهاشون برخورد داشتم

مهسا
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۵:۴۴ ب٫ظ

با این نظر موافقم

بوعلی
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۴:۳۱ ب٫ظ

دوستان تو رو خدا جواب این سوالمو بدید آیا در حال حاضر دانشگاهی با لغو تعهد موافقت می کنه؟ چون همدان قبول شده بودم تعهد دادم ولی امروز علامه هم تماس گرفت رفتم اونجا هم تعهد دادم الان برای لغو همدان چکار کنم؟؟؟؟ چون برای سنجش فرستاده

آرزو
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۴:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  بوعلی

دوست من مدرس قبول شد دیروز رفت جایی که تعهد داده بود و با اصرار فراوون اسمش رو حذف کردن از پورتال و رفت مدرس تعهد داد

آرزو
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۴:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  بوعلی

البته کلا تا پنج شنبه زمان هستش.

نقی
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۴:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  بوعلی

این مشکل من هم هست…فردا میرم واسه انصراف..نمیدونم موافقت کنن

بوعلی
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۵:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  نقی

وای یعنی میشه موافقت کنن با انصراف؟؟ دارم از استرس می میرم

محمد از تاریخ
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۴:۱۰ ب٫ظ

کاملا غلط هست این حرف . چون کلی پول و ارز از کشور خارج می شود . این قانون هم دو سال دوام می آورد . بنظر من کار اشتباهی هست که دانشجو کم میگیرن .

مهسا
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۵:۴۳ ب٫ظ

خب راه حل دیگه اینه که کسانی که میرن دکتری خارج از کشور درس میخونن مدرکشون تو ایران ارزشی نداشته باشه. اینجوری هم ارز مملکت خارج نمیشه و هم انقدر تعداد دانشجوهای تحصیلات تکمیلی بالا نمیره.

دکتر جان
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۳:۴۴ ب٫ظ

پردیس خیلی سطح علمی ضعیفی داره
آزاد باز بهتره

محید
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۵:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر جان

این حرف رو قبول ندارم،همه چیز بستگی به هیئت علمی دانشگاه مربوطه داره، فرقی نمیکنه روزانه شبانه پردیس یا آزاد باشید…یکی از دوستان خودم دکتری پردیس میخونه که از روزانه همون دانشگاه خیلی خیلی قویتره…

سارینا
مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ ۹:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  محید

موافقم

حسن
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۵:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر جان

پردیسها وشبانه های دولتی دارای حداکثر ۵ نفر در هر کلاس و اساتید همان اساتید روزانه هستند ولی ازاد …………..

امیر بهادر
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر جان

من با حرف شما موافقم. ارشد من توی پردیس بود و اساتید بنام روزانه پاشون رو هم نزاشتن توی پردیس چون اصلا پردیس رو قبول ندارن فقط اساتید درجه ۲ و ۳ روزانه برای ما تدریس می کردن.

اسد الله خان
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۳:۳۶ ب٫ظ

نوش دارویی و بعد از مرگ سهراب آمدی !!!

مدیریت
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۳:۳۳ ب٫ظ

حرف حق

نقطه سرخط
مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ ۳:۰۵ ب٫ظ

درسته موافقم…..