تبلیغات وزارت علوم برای وامی که به دانشجویان نمی دهد!

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

علی رغم اعلام مسئولین وزارت علوم مبنی بر پرداخت وام ویژه دکتری به همه متقاضیان، دانشجویان مدعی اند که این وعده عملی نشده است.

به گزارش تابناک، بنا بر مصوبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال 88 به هر یک از دانشجویان دوره دکترای دانشگاه‌های سراسری که موفق به دفاع از رساله خود می‌شدند، به عنوان حق‌الزحمه و کمک هزینه از 5 میلیون تا 10 میلیون تومان پژوهانه بلاعوض تعلق می‌گرفت؛ اما از مهرماه سال 93 و بر اساس مصوبات جدید وزارت علوم مقرر شد، به جای این کمک هزینه بلاعوض، به هر کدام از دانشجویان دوره دکتری ماهیانه 500هزار تومان وام پژوهانه پرداخت و پس از فراغت از تحصیل از آن‌ها باز پس گرفته شود.

به گزارش «تابناک»، بنا بر دستورالعمل اعطای وام ویژه دانشجویان دکترای تخصصی مصوب وزارت علوم در آبان 93 مقرر شد با حذف کمک هزینه رساله دکترا که پیش از آن بلاعوض به دانشجویان دوره دکترا پرداخت می‌شد، از آن پس به دانشجویان روزانه دکترا که مراحل آزمون جامع و دفاع از پیشنهاده طرح رساله دکتری را با موفقیت گذرانده باشند، ماهیانه 500 هزار تومان وام کمک هزینه پرداخت شود.

طرح مسئولین وزارت علوم در حذف پژوهانه بلاعوض دانشجویان دوره دکترا و تبدیل آن به وام ماهیانه آن هم با شرایط سخت و پیچیده این گمانه را ایجاد کرد که مسئولین به دلیل کسری بودجه و کاهش درآمدها درصدد هستند، فرایندهایی را برای کاهش هزینه‌های دانشجویی در دستور کار خود قرار بدهند.

به عبارتی طرح وام پژوهانه دکترا که جایگزین کمک هزینه بلاعوض 5 تا 10 میلیونی دانشجویان دکتری شد، از همان ابتدا با انتقاداتی از سوی دانشجویان دوره دکترا همراه شد، چرا که جدا از تبدیل یک کمک هزینه بلاعوض به وام، بررسی‌ها نشان می‌دهد فرایند پرداخت این وام نیز آنقدر سخت و پیچیده شدکه عملاً تعداد اندکی از دانشجویان شامل آن می‌شوند و بخش عمده‌ای از دانشجویان دوره دکتری از دریافت آن محروم هستند.

هرچند مسئولین صندوق رفاه دانشجویان بر اساس آمار به روز و دقیق خود به خوبی می‌توانند متوجه شوند که با عملیاتی شدن طرح مذکور چه تعداد از دانشجویان دوره دکترا را از چرخه دریافت کمک هزینه تحصیلی خارج کرده‌اند اما به صورت پیوسته و از راه‌های گوناگون در حال رسانه‌ای کردن این طرح هستند و به‌گونه‌ای به افکار عمومی القا می‌کنند که همه دانشجویان دوره دکترا، ماهیانه 500 تا 700 هزار تومان وام می‌گیرند.

برای مثال 21 مهر 94 «وحید احمدی» معاون پژوهشی وزارت علوم در گفت‌وگو با رسانه‌ها و در رابطه با وام 500 هزارتومانی دانشجویان دکترا گفت: سال گذشته و امسال این وام به همه متقاضیان وام دکترا پرداخت شده و درحال حاضر هیچ دانشجویی نیست که متقاضی دریافت این وام باشد و هنوز این وام به وی پرداخت نشده باشد.

این مقام مسئول در وزارت علوم در همان گفت و گو تأکید کرد: وام دکتری برای دانشجویان به صورت ماهیانه ۵۰۰ تومان است اما برای دانشجویان دارای پروژه‌های تحقیقاتی کاربردی ۶۰۰ تومان تعیین شده است.

«مجتبی صدیقی» رئیس سازمان خدمات دانشجویان کشور نیز در دوم بهمن 94 به رسانه‌ها گفت: تأمین کمک هزینه تحصیلی دانشجویان دکترا از راه‎های استراتژیک وزارت علوم است تا با کاهش دغدغه‎های آنها کم و کیفیت کار در دوره دکترا افزایش یابد و به این دانشجویان ماهیانه بین 500 تا 600 هزار تومان پرداخت می‎شود. پوشش این وام و منبع آن در سال آینده بیشتر خواهد شد.

تا همین‌ جای کار مهم‌ترین انتقادات وارده به این طرح آن بود که کمک‌ هزینه‌های قبلی، هرچند پس از دفاع از رساله پرداخت می‌شد، بلاعوض بود و دانشجوی فارغ التحصیل مجبور به بازپرداخت آن نبود؛ اما وام کمک هزینه 500 هزار تومان که در خوش‌بینانه‌ترین شرایط برای یک دوره 20 ماهه پرداخت می‌شود، برابر با 10 میلیون تومان است که دانشجوی فارغ‌التحصیل پس از انجام فرایند تسویه حساب باید آن را به صندوق رفاه برگرداند.

به رغم وجود تعداد زیادی از دانشجویان که از دریافت این تسهیلات با وجود دارا بودن شرایط محروم هستند، «ذوالفقار یزدان مهر» رئیس صندوق رفاه دانشجویان شنبه 6 شهریورماه برای چندمین بار و بدون توجه به دانشجویانی که حتی از دریافت همان وام 500هزارتومانی نیز بی‌بهره هستند، در گفت و گو با شبکه خبر مدعی شد، صندوق رفاه دانشجویان طرحی را در دستور کار قرار دارد که بر اساس آن ماهانه به صورت متوسط ۷۰۰ هزارتومان به دانشجویان دکترا، روزانه دانشگاه‌های سراسری پرداخت می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان اضافه کرد: ممکن است دانشجویی مشغول انجام پژوهش‌های کاربردی باشد و به‌ جای ۷۰۰ هزارتومان، ۷۵۰ هزارتومان وام دریافت کند و یا اینکه دانشجویی دارای تحقیقات کاربردی نبوده و به صورت عادی ۶۵۰ هزار تومان دریافت کند، ولی در مجموع متوسط پرداخت ماهانه به دانشجویان مذکور ۷۰۰ هزارتومان است.

یزدان‌مهر در این باره خاطرنشان کرد: در سال 95 ما در صندوق رفاه دانشجویان به تمام دانشجویان دکترای متقاضی دارای شرایط وام پرداخت خواهیم کرد. به هر دانشجو حدود 600 هزار تومان و به هر دانشجوی دکترای پژوهش‌ محور نیز حدود 700 هزار تومان پرداخت خواهد شد.

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و سایر مسئولین این وزارت خانه در حالی با شانتاژهای خبری متعدد در حال بهره‌برداری تبلیغاتی از این مصوبه هستند و آن را به عنوان یک اقدام هوشمندانه در جهت کاهش دغدغه مالی دانشجویان دکترا و افزایش بازدهی آنها اعلام می‌کنند که بسیاری از دانشجویان واجد شرایط این وام پس از گذشت دو سال از اجرایی شدن طرح هنوز نتوانسته‌اند این وام را دریافت کنند و دوره تحصیل آن‌ها نیز رو به پایان است.

در این ‌باره «سیدهادی کریمی» دانشجوی دوره دکترا روزانه رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستایی دانشگاه تهران به «تابناک» گفت: این شعارهایی که با نام پژوهانه داده می‌شود، بیشتر شبیه پوششی برای ضعف های مدیریتی در سیستم آموزش عالی کشور است. من از آذر 94 از پروپوزال رساله خود دفاع کردم و در همان زمان تمام مدارک و مستندات خود را از جمله تعهد محضری به مسئولین تحویل دادم، ولی تا کنون حتی یک ریال هم به بنده وام کمک هزینه پرداخت نشده است. بنده  در این باره هر بار به مسئولین دانشکده مراجعه می‌کنم، آن‌ها می‌گویند ما شرمنده شما هستیم و از صندوق ابلاغیه‌ای برای پرداخت به ما داده نشده است.

موسی بیات دانشجوی دوره دکترا رشته زبان و ادبیات عرب دانشگاه تهران نیز گفت: من از آذر 94 مدارک لازم برای دریافت وام پژوهانه رو تحویل امور دانشجویی دانشکده دادم، ولی امکان ثبت نام وام جود ندارد، نمی دانم با این همه مشکل ریز و درشتی که زندگی متاهلی با خودش دارد یک دانشجو چقدر باید صبر و تحمل داشته باشد که دغدغه تحصیلی و تأهل رو توأمان جلو ببرد و مسئولین هم با وعده های توخالی خود دغدغه های ما را افزایش دهند.

نافع باباصفری دانشجوی ورودی سال 93 دوره دکترای رشته علوم اجتماعی دانشگاه تهران یکی دیگر از دانشجویانی است که می گوید، به رغم دارا بودن همه شرایط این وام به او پرداخت نمی شود و مسئولین در این باره عهدشکنی کرده اند. این دانشجوی دوره دکترا به «تابناک» گفت: واقعاً نمی دانم هدف مسئولین صندوق رفاه از طرح این مسائل چیست. آنها با این کار خود فقط برای ما دغدغه ایجاد می کنند و انتظارات خانواده و جامعه را از ما بالا می برند.

در همین رابطه، یکی از کارشناسان وام دانشجویی دانشگاه تهران که تأکید داشت، نامش محرمانه نزد «تابناک» بماند گفت: من مانده ام مسئولین چرا در روز روشن و در رسانه ملی به مردم دروغ می گویند. کدام وام؟ فقط کاری کرده اند که دانشجویان مرتب به ما مراجعه کنند و از ما مطالبه وامی را بکنند که در حد حرف است.

اکنون بنا بر آنچه در بالا آمد، این سؤالات مطرح است که چرا بین گفته های دانشجویان با سخنان اخیر رئیس صندوق رفاه و سایر مسئولین وزارت علوم اینقدر شکاف وجود دارد؟ آیا مسئولین از آنچه در دانشگاه های کشور می گذرد اطلاع ندارند؟ آیا این مشکل مختص دانشگاه تهران است یا اوضاع در همه دانشگاه های سراسری کشور به همین منوال است؟

چگونه رئیس صندوق رفاه دانشجویان با افتخار و موج خبری تبلیغاتی گسترده از پرداخت ماهیانه  700 هزار تومان به دانشجویان دوره دکترا خبر می دهد، در حالی که در عالم واقع دانشجویان حتی از دریافت همان مبلغ 500هزارتومان وام جایگزین کمک هزینه بلاعوض نیز محروم هستند؟ آیا مسئولین صندوق رفاه دانشجویان حاضر هستند لیست واقعی، مسمم و بلندبالای همه دانشجویان فعلی دکترا که در دانشگاه های سراسری در حال تحصیل هستند را با لیست معدود دانشجویانی که در حال دریافت وام پژوهانه هستند در حضور رسانه ها تطبیق و مقایسه کنند؟

ثبت‌نام
باخبرم کن!

134 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
---
شهریور ۱۶, ۱۳۹۵ ۸:۱۱ ق٫ظ

دوستان بنده ورودی ۹۵ دکتری هستم. رفتم مثلا وام ویژه دکتری که نمیدونم نوع ۱ و ۲ چی هست رو ثبت نام کنم. نمیشه. پیام میده که تاریخ دفاع از پروپزال تون باید ثبت کنید.

خدا عاقبت همه مون ختم بخیر کنه.
الهی آمین

دانشجو
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۳:۴۵ ب٫ظ

با سلام خدمت دوستان
به همه دوستان می خواهم آگاهی بدم که از یک منبغ متصل و نزدیک به صندوق شنیدم این وام به جز درد سر هیچ سودی نداره، اول که اومدن و پژوهانه بلاعوض رو تبدیل به وام با بهره کردن و در صورت تاخیر کلی جریمه داره، بعد هم دارن یارانه غذا رو حذف میکنن و تبدیل به وام میکنن یعنی قبلا که بخشی از پول غذای دانشجو رو دولت میداد الان اون رو حذف میکنن و تبدیل به وام میکنن و قیمت غذا رو هم افزایش میدن، و اینکه این وام ها ۹ ماه بعد از فراغت از تحصیل با اقساط سنگین شروع میشه که در صورت تاخیر کلی جریمه داره و میزارنت در زمره بدهکاران بانکی و با جریمه به زور وصول میکنن

راه حل...
شهریور ۱۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۴ ق٫ظ

رفتید اعتراض بدید به اون لینکا!!!؟؟؟؟؟
معطل نکنید بازم بفرستید……

اسپانتا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۵ ۸:۰۱ ق٫ظ

امسال رو
واقعا باید به عنوان بدترین سال علمی کشور ثبت کرد از اول سال همه استرس کشیدن تا هفت خوان رستم و رد شن الانم که بابد به کم خوشحال باشن و استرس و از خودشون دور کنن تا سال تحصیلی رو با انگیزه و قوی شروع کنن موضوع وام پیش اومد واقعا واستون متاسفم وزارت علوم واسه تمامی مسئولین بی دغدغه مناسفم حیف ما جونا

دانشجو
شهریور ۱۲, ۱۳۹۵ ۱:۰۲ ق٫ظ

دارم فک می کنم از همون اول راهمو استباه اومدم به جای دکتری وزارت علوم اگه کاردانی وزارت بهداشت داشتم الان موفق تر بودم.

خسته شدیم...
شهریور ۱۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

تضمین شغلی بدین بهمون، نه وام میخاییم نه پژوهانه…
بعد از ۴ سال با مدرک دکتری من باید چیکار کنیم؟

مهندس شیمی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۹ ق٫ظ

بنظرتون نهایتا چیکار کنیم سایت صدا و سیما اعتراض بدیم یا مهر؟؟!!
لینک هر کدوم که مد نظر بودو اینجا بیاریدش.
ممنون.

یا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شهریور ۱۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهندس شیمی

یا نداره که!!!
هر چی سایت یا لینک رو که بچه گذاشتن کامنت بدید…
همه یادتون باشه دوره دکتری خرج داره هاااا
مثل لیسانس یا ارشد نیست…
ازمون میخوان.

یا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شهریور ۱۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  مهندس شیمی

یا نداره
همه جا و بخصوص جاهایی که دوستان لینک میزارن کامنت تاثیرگذار بدید.

دانشجو 22
شهریور ۱۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهندس شیمی

بله باید به یک توافق کلی برسیم
باید به هر کدام که پیگیرتر هستند و حرفشان به اصطلاح برو دارد اعتراض بدهیم
کاربر “فرزاد” : کجا همکاری کنیم؟

فرزاد
شهریور ۱۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۸ ق٫ظ

دوستان لطفا همکاری کنید …

دانشجو22/ به همه
شهریور ۱۱, ۱۳۹۵ ۸:۱۲ ق٫ظ

سلام از تحلیل های سطحی کاربر قلبم گرفت، مگر ما منکر مطالباتِ دیگر از جمله داشتن شغل مناسب و تک شغله شدن چند شغله ها و .. هستیم؟؟ یا مگر چون مطالبات دیگر هست نباید این خواسته مان را به گوش مسئولین برسانیم؟؟ یا چون وزارت علوم تعهد نداده نباید مطالبه جدید داشته باشیم؟؟ خیلی از همین دانشجویان دکتری در مقطع ارشد و کارشناسی صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشتند و به تعبیر خودتان با همان نان خشکِ بدون خورشت ساختند تا با هزار امید وارد این مقطع شوند و به این مرحله برسند خیلی از همین دانشجویان روزانه آن صد تومنی را هم که الان معتقدید برای دوره “دکتری” شان کفایت میکند! نداشتند و ندارند اما با هر سختی ساختند و ساختند تا به این مقطع برسند زندگی فقط خورد و خورااک است؟؟ اگر این است پس اصلا درس و دکتری و پیشرفت و غیره و غیره چه معنی دارد؟؟ خواسته ما چیست؟؟ داشتن حداقل ها برای ادامه تحصیلِ بدون دغدغه، آن هم در دوره دکتری که دوره تخصص و پژوهش و تولید علم است بله اگر وزارت شغل ما را تضمین می کرد و هیچ دغدغه ای برای بعد از تحصیل و شغل و .. نداشتیم با خیلی از این مشکلات می ساختیم همچنان که در مقاطع قبلی هم ساختیم و خیلی ها ندیدند و نمیخواهند هم ببیند اما با این شرایط، مطالبه ی این حداقل ها را هم نداشته باشیم و همچنان جیره خوار جیب پدر پیرمان باشیم؟؟ بزرگوار نه جیب پدرمان جیب صفدر حسینی… ادامه نظر»

پذیرش بهشتی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۵ ۳:۵۱ ب٫ظ

آفرین

.
شهریور ۱۱, ۱۳۹۵ ۱:۳۴ ق٫ظ

اینجا قابلیت گذاشتن عکس نداره والا میذاشتم که همه دوستان ببینین دروغی بیش نبود .من دانشجو ترم ۳ روزانه غیر بورسیه دانشگاه دولتی شهر تهرانم.میرم درخواست وام ویژه دکتر پیغام میاد تاریخ تصویب طرحتون باید دانشگاه اعلام کنه.ترخدا اینقد بازیمون ندین.والا کسایکه اومدن دکترا خوندن واقعا سختی کشیدن.

مهندس شیمی
شهریور ۱۱, ۱۳۹۵ ۰:۲۰ ق٫ظ

بچه ها پراکنده صحبت نکنید مثل الآن که همه اومدیم توی این پیج حرف زدیم همه مون هم باید بریم توی یه خبرگزاری واحد حرف بزنیم. حالا یه نفر به نمایندگی همه بررسی کنه ببینم کدوم خبرگزاری معتبرتر و پیگیرتره و بیاد اینجا اعلام کنه تا همه نظراتمونو بدیم بهشون.مگه نمیگن باید تعداد زیاد باشه پس باید همه یه جا اعتراض کنیم تا ببینن که چقدر تعدادمون زیاده..فقط بی زحمت هرچه زودتر اعلام کنید چون هفته بعد همه ثبت ناما شروع میشه و ایاب ذهابا و بعدش هم درس و مشقا..
اصلا این وزارت بهداشت همه چی براش هست هم کار هم حقوق تازه توی دوران دانشجویی شونم خوابگاهها و غذاهاشون از وزارت علوم ۱۰۰% بهتر بود و هست.یه خبرگذاری مخصوص خودشو هم که داره و هر هفته خبر ۲۰:۳۰ یه روز خاصی رو به خبرایی که خبرنگاران این وزارت جمع می کنن اختصاص میده و همه مسئولین رو از وضع حالشون و دغدغه های مردم و پرسنلشون آگاه میکنه ولی وزارت علوم چی؟؟؟؟؟؟
کل مطلبی که از وزارت علوم میشنویم اینه فلان کنکور در فلان مقطع باید اجرا بشه یا مثلا جشن فارغ التحصیلی بعضی از دانشگاهها رو نشون میدن واقعا درد این همه نیروی وزارت علوم همینه؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا یه خبرگزاری واحد و منسجم برای وزارت علوم وجود نداره که بتونه کم و کیف دانشگاههاشو بررسی کنه؟؟؟؟چرا؟؟؟

بابا فکری کنید
شهریور ۱۱, ۱۳۹۵ ۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  مهندس شیمی

دقیقا
سایتا زیادن ولی
به سایتای زیر برید و از مسولین بخواید:
http://www.irna.ir/fa/page/222/
http://www.yjc.ir/fa/contacts
و
http://www.khabaronline.ir/detail/571244/society/problems

فرزاد
شهریور ۱۱, ۱۳۹۵ ۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  مهندس شیمی

موافقم دوستان لطفا نظر بدین به نظرم مهر خوبه اما دوستان روی خبرگزاری صدا و سیما نظر دارن…

science
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۵ ب٫ظ

با سلام
درخواستی که از شما دارم رسیدگی به وضع معیشتی دانشجویان دکتری دوره ی روزانه است. اکثر دانشجویان دکتری در رشته های زیر مجموعه ی وزارت علوم تمام فکر و ذکرشان پیدا کردن شغل شده و کمتر دانشجویی به ماهیت واقعی دوره ی دکتری که تحقیق و پژوهش در راستای اهداف کشور است می پردازد در تمام دنیا به دانشجویان دکتری فاند یا کمک هزینه تحصیل تعلق می گیرد تا دانشجو با خیال راحت به کار اصلیش یعنی پژوهش بپردازد، ولی ریاست محترم صندوق رفاه دانشجویی از اهدای وام به دانشجویان دکتری سخن می گویند دانشجوی دکتری بعد از اتمام دوره تحصیلی اش با کدام شغل باید نسبت به بازپرداخت وام اقدام کند؟ ما دانشجو ها تا چه سنی باید جیره خوار جیب پدر پیر خود باشیم؟
چرا هیچکی صدای محققین نگران را نمیشنود؟

دقت بچه ها
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۳ ب٫ظ

بچه ها لینک زیر رو از باشگاه خبرنگاران جوان گرفتم:science@yjc.ir
این ایمیل واحد گروه علمی پزشکی هستش.
حتما برید ایمیل بدید.
اینم لینک محل ثبت ایمیله:
http://www.yjc.ir/fa/contacts
تو این ۲۰ روز باید با کمک خدا و phd تستیها حرفمون رو به گوش مسولان برسانیم.
یا الله…

فرزاد
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۹:۵۸ ب٫ظ

دوستان من همه به خبرگزاری ها پیام فرستادم و امروز دوباره با مهر تماس گرفتم
در کانال تلگرامی نماینده شهرمون هم پیام گذاشتم البته وقت هم گرفتم برم پیشش… دوستان ما دانشجوی دکتری هستیم و الان بیشتر به حرفامون اهمیت میدن و احترامی بیشتری برامون قائل هستن… .

دکتری
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

دوست عزیز و همه دوستاااااان خیل ممنون که پیگیرید لطفا
شما یه مراجعه هم بکنید به” خبرگذاری صدا و سیما، تماس با مسئولان” با همه مسئولان میشه ارتباط گرفت.

فرزاد
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

چشم

به همه! به همممممممممممممممممه
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۹:۵۷ ب٫ظ

یا الله بگید و پیگیر باشید.
بچه ها به این فکر کنید که کم کم بالای ۳۰ سال سن خواهیم داشت اگه مدرک رو بگیریم!
پس باید باید! دست به دست هم بدیم.
اهی به امید تو….

مهندس شیمی
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۶:۴۹ ب٫ظ

حالا باید چیکار کنیم همه به خبرگذاری مهر اعنراض بنویسیم یا باشگاه خبرنگاران جوان؟؟؟ دقیقا یه روز رو مشخص کنید تا همه مون بریم اونجا و صحبت کنیم. فقط از دوستان خواهش دارم که دریافت حقوق رو مطالبه کنن نه وام.. و همین حساب کتابای سرانگشتی برای بازپرداختشو که دوستان میگن تا سقف ماهی یه تومن میشه رو هم به گوششون برسونیم. باید به دانشجویان دکتری که تعدادشون کمتر از دانشجویان پیراپزشکیه حقوق ماهیانه بدن در غیراینصورت باید وزارت علوم هرچه سریعتر به دانشگاهاشون اعلام کنه تعهد تمام وقت از دانشجو نگیرن و اونا رو الزام کنه که کلاسا و درساشونه در طول دو روز در هفته برگزار کنه تا ما بتونیم بریم سراغ کار و بفکر دخل و خرجمون باشیم عوض اینکه کل هفته رو توی خوابگاه باشیمو هی درس بخونیم و تحقیق کنیم براشون. یه مطلبی رو هم به دوستی با آی دی ” رضا دبلیو” بگم: دوست عزیز ما کاری به تعهدو پعهد نداریم. میگید تعهد ندادن که پول بدن بهتون..بخاطر این همچین تعهدایی رو از اول ندادن چون دانشجوی دکتری تعدادش خیلی کمتر از آن بوده هم مسئولین هم خود دانشجوها میدونستن ۱۰۰% جذب میشن کما اینکه خیلیاشون با همون مدرک فوق لیسانس جذب بودن و بعد ادامه دادن..کلا دغدغه ای برای دانشجو به اندازه ای که الآن هست وجود نداشت دانشجوهاشونو به ستوه بیاره… ولی الآن چی؟؟؟؟؟؟بعد از این همه سختی این همه پژوهش های ناب باز هم باید بیکار موند؟؟ هنوز هم باید دست بالای ۹۰% ما جلوی خونواده هامون درازز باشه؟؟؟قبلا تعهد نبوده… ادامه نظر»

دکتری
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۹:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس شیمی

دوستان این عبارت رو گوگل کنید:
ارتباط با مسئولان، خبرگذاری صدا و سیما

اونجا برای همه مسئولان بنویسید مشکلمون رو و
تهرانیا حضوری برن وزارت و مجلس و همه حضوری بریم نزد نماینده هامون

دکتری
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

اینم لینکش:
http://www.irna.ir/fa/page/222/

1
شهریور ۱۱, ۱۳۹۵ ۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  مهندس شیمی

کاملا موافقم

دانشجو22
شهریور ۱۱, ۱۳۹۵ ۷:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  مهندس شیمی

احسنتم
واقعا عالی و جامع
موافقم صد در صد

دلارام
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۵:۲۲ ب٫ظ

دوستان خوبم همتون همراهی کنین…اگر کوچکترین آشنایی با افرادی که در مجلس و منصب های وابسته به وزارت علوم هستن پیگیری کنین…من خودم با یکی از آشناهامون که نماینده مجلس هست صحبت کردم.
شروع کنین…باید حرفامونو به وزارت علوم برسونیم، تضمین شغلی میخاییم پژوهانه میخاییم، باید پاسخگو باشن…
من بعد از فارغ التحصیلی از دکتری، ۱۰ سال دانشجوی روزانه بودم…چطور میتونن انقدر بی تفاوت از کنار ما رد بشن، وقتی من ۱۰ سال روزانه درس خوندم و دولت هزینه تحصیل منو داده، انصافه که بیکار بمونم؟ ۱۰ سال عمر و جوونی من چی میشه؟
این انتظار بالایی نیست، شما رو به خدا قسم هر کی هر آشنایی داره که زودتر به جواب برسیم پیگیری کنین…
درد ما مشترکه هدف مشترکی هم داریم، پس فقط پیگیری…پیگیری…پیگیری…تا رسیدن به یک جواب قاطعانه و منصفانه
ممنونم از سایت phdtest

فرزاد
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۶:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  دلارام

از لطفتون سپاسگزارم
دوستان لطفا و لطفا همکاری کنین تماس با خبرگزاریا و یا وزارت و صندق رفا میتونه مثبت باشه

Parsa
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۷:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  دلارام

بچه ها باور کنید یه اطلاع رسانی کاری نداره. اگر اسنای نماینده ندارین یا تهرانی نیستین، راحت ترین کار اینه برید توی http://www.yjc.ir انتهای صفحه نخست هم شماره تماس داده هم سماره تلکرام. همین نطرات و حرفایی ک اینحا میزنین رو اونجا بزارین و بخواین بعنوان ی سوژه خبری پیگیری کنن. مطمئن باشین اگر تعداد به چشم بیاد نمیگذرن از این قضیه
شروع کنین لطفا

نگار ...
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۳:۲۱ ب٫ظ

دوستان نظر شما در اینجا خوندم دوستان این نظرات مهم باید به گوش مسئولین برسه باید اونا این حرف ها و درد های سرد رو بشون پس خواهش میکنم برای دریافت کمک هزینه تحصیلی به بهترین شکل اقدام بکنیم دوستان دیگه نمیشه از بابا پول گرفت دیگه واقعا سخته..

vet
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۲:۵۷ ب٫ظ

وام چیزی جز شرمندگی در برابر ضامن ها برامون نداره.کار کجا بود؟الان اوضاع اینجوریه تا ما فارق التحصیل بشیم که قحطی کار میاد…

دانشجو دکتری
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۳ ب٫ظ

سلام، این باز پرداخت که برخی دوستان میگند باید سه ساله باشه برا وقتی بود که وام رو بعد از ازمون جامع میدادند، اما اگر قرار باشه از ترم اول بدند قطعاً باز پرداختش چند سال بیشتر میشه.

1
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۱:۳۹ ب٫ظ

بنده از خبرهای قبلی اینو شنیده بودم. هنوز تا امروز هیچ مسئولی در مورد مدت طولانی تر بازپرداخت صحبت نکرده.

Parsa
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

اقای فرزاد خب اگر پیشنهادی یا برنامه ای دلری بگو همه با هم ی کاری بکنیم…

فرزاد به پارسا
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  Parsa

پیشنهادم اینه۱. همه بجد با چند خبرگزاری تماس بگیریم و خواهان تهیه گزارش بشیم
۲. اگه بشه نامه تنظیم بکنیم و یکی از دوستان تهرانی ببره به وزارت علوم و صندوق رفاه تقدیم بکنه

Parsa
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۲:۵۶ ب٫ظ

خب من برای شروع به دوستم ک عصو باشگاه خبرنکاران جوان هس گفتم ک بیان ی سر ب اینجا بزنن و حرف دل همه رو ببینن و منعکس کنند
واقعا حتی اگر این مبلغ برداخت بشه بار هم عدالت نیس چون هزینه دانسجویان رشته های ازمایشگاهی و … قابل قیاس با بچه های رشته های انسانی نیس ک بخوان ب همه ب یه اندازه برداخت کنن. البته اگر بکنن
شماهام میتونین برین تو سایت باخبرنگاران جوان و سماره تماس و پیامک داده

فرزاد به پارسا
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  Parsa

ممنونم پارسا جان
منم چندروز پیش با مهر تماس گرفتم گفتن باید تعدادتون زیاد باشه امدم اینجا گفتم اما متاسفانه دوستان فقط نظر میزارن و همکاری نمیکنن…

n
شهریور ۱۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  Parsa

اقا پارسا چرا احساس میکنید هزینه بچه های رشته های انسانی کمتر از آزمایگاهی ها هست؟؟
من خودم برا کارشناسی ارشد برای خرید و یادگیری ی نرم افزار جدید کلی هزینه کردم. به علاوه هزینه های ارسال مقاله و این چیزا
الان جدا بحث این نیست که کی بیشتر به پول نیاز داره. بحث دادن فاند و حقوق به همه دانشجوهای دکتراست. که خیلی هامون از جمله خود من باید تو کلان شهرها درس بخونیم

دلارام
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۲ ق٫ظ

درد نامه…
شاید این موضوعاتی که مطرح میشن هیچ ربطی به هم نداشته باشن… ولی واقعا دلم میسوزه از اینکه من که تمام عمرمو صرف درس خوندن و تحقیق و پژوهش کردم، برای ما صحبت از مکفی بودن حقوق صدتومنی میشه…
هزینه های سنگین که برای المپیک برگزار شد کسی اعتراض نکرد…ولی برای وام ۵۰۰ تومنی من اعتراض میشه…

خانم دکتر
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  دلارام

احسنت…..

20Farzad
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۶ ق٫ظ

دوستان به حرفای دوستان توجه نکنید و باید پیگیر باشم

دلارام
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۴ ق٫ظ

پژوهانه دکتری باید پرداخت بشه…
همه اعتراض کنن، بالاخره یه مسئول پاسخگو پیدا میشه…
اعتراض خودمونو کتبا به وزارت علوم تقدیم کنیم.اینجوری فایده نداره

رضا دبلیو
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۷:۲۷ ق٫ظ

دوستان عزیز واقعیت اینه که توقع شما خیلی بالاست. در دانشگاه دولتی درس میخونید که رایگانه و مزایای دیگه ای مثل کتاب و کپی و تغذیه خیلی ارزون هم دارین. دانشجوی دکتری با این شرایط باید بتونه با ماهی صد هزار تومن هم زندگی کنه و این مبلغ رو هم می تونه وام دانشجویی بگیره. اگه در این شرایط حاضر نباشید که با ریاضت و حداقل ها بسازین بعدها هم هیچ وقت نمی تونید ادامه بدین و کم میارین. ضمنا بی پولی محرکی می شه که هر چه زودتر درسو تموم کنید و مستقل بشید. پول بلاعوضه می خواین بگیرین چی کار کنید؟ مخصوصاً پولی که باید بعدها با اقساط بالا پس بدین. کل احتیاجات شما غذا و لباس و جای حداقلیه و نه چیزی دیگه.

مهدی
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۹:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  رضا دبلیو

دوست عزیز با این گفته هاتون معلومه که هیچ اطلاعاتی از دانشجوی دکتری روزانه ندارین. مگه فقط هزینه دانشجو دکتری خورد و خوراک. بسیاری از دانشگاه ها هزینه انجام پایان نامه رو عمدتا دانشجو می پردازد. لطفا به عنوان دانشجوی دکتری اطلاعاتتون رو بیشتر کنید..

رضا دبلیو
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۹:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

هر دانشگاهی از همون روز اول به دانشجو صراحتاً می گه که چه حداقل امکاناتی رو حتماً در اختیارش قرار خواهد داد و اینکه در مورد بقیه امکانات حرفی نمی زه به این معناست که وجود یا عدم تحقق اونها هر دو محتلمه و نه حتمی. بالا بودن توقع ما از اینجا ثابت می شه که چیزهایی رو مثل کمک هزینه یا وام مطالبه داریم که از اول در لیست تعهدات اعلام شده دانشگاه نبوده.

---
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  رضا دبلیو

ب احتمال قوی شما در رشته علوم انسانی در این مقطع تحصیل می کنید. از قیمت مواد و انالیز و کار پژوهشی و تجربی و ساخت دستگاه و… بی اطلاعید. خوش ب سعادتتون که بدون هزینه مشغول ب تحصیل هستید. خدا ازتون راضی باشه. برای سایر دوستان هم دعا کنید و و اگ از نظر مالی در شرایط خوبی هستید از خیرین وزارت رفاه مخصوصا وام دانشجویی و خصوصا بخش دکتری شید
خدا ازتون راضی باشه
یاعلی

شایان
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  ---

اره من رشتم مدیریته امسال تهران قبول شدم تنها مشکل ما مشکل اینترنته و اموزش برنامه ها که به راحتی تو اینترنت پیدا میشه
در کل هزینه خاصی نداریم

رضا دبلیو
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  ---

مشکل اینجاست که ما دانشجوها موقع ورود به دانشگاه اونقدر خوشحالیم از اینکه بالاخره هفت خوان طی شد که اصلاً دقت نمی کنیم پای چه چیزهایی رو امضا می کنیم یا مفاد برگه ها چیه. و بزرگی و ابهت ظاهری دانشگاه ما رو گرفتار می کنه.اگه از اول گفته شده که هزینه تهیه مواد و سر هم کردن دستگاه و تجزیه و تحلیل و غیره بر عهده دانشجوست و نه دانشگاه، پس دیگه جایی برای اعتراض نمی مونه. اما اگه دانشگاه از اول این مطلبو روشن به دانشجو اعلام نکرده و بعدها تحمیل کرده چرا قبولش می کنیم؟ یا در واقع چرا فکر می کنیم چاره ای جز قبولش نداریم؟ چرا از طریق سازمان ها و مراجع پیگیری نمی کنیم تا دانشگاه دست از اجحافش برداره؟

Parsa
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  ---

دقیقا. من هزینه پایان نامم ارشدم ۲/۵ میلیوت فقط ازمایشگام شد. ب اضافه صحافی و برینت و مسافرت و …
حالا دکترا جندین برابر این هست

دلارام
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  رضا دبلیو

با سلام…دوست عزیز شما بهتره یه نگاه اجمالی به وزارت بهداشت داشته باشین که چطور به دانشجویان کاردانی خود تضمین شغلی داده و حتی در زمان کاراموزی به اونا حقوق میده؟
ینی ارزش و منزلت دانشجوی دکتری وزارت علوم در این حده که با ماهی صد تومن بتونه تحقیق و پژوه کنه و روزگار بگذرونه؟!!!!
واقعا نیاز به یه تحول عظیم هستش که در افکار صورت بگیره؟ شما چطور به این قضیه نگاه کردین که ماهیانه صدتومن رو واسه یه دانشجوی دکتری روزانه که انقدر تلاش کرده و زحمت کشیده کافی بدونین؟!!!
من خواهش میکنم از تمامی دانشجویان دکتری روزانه وزارت علوم، فقط خودتونو با دانشجویان وزارت بهداشت مقایسه کنین که تعداد دانشجوهای کاردانی کارشناسیشون خیلی خیلی خیلی بیشتر از دانشجوهای دکتری وزارت علومه، آیا منزلت و جایگاه دکتری وزارت علوم کمتر از فوق دیپلم وزارت بهداشته؟

رضا دبلیو
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  دلارام

سلام. باز هم همون مسأله تعهدات اولیس. بهداشت از اول تضمین روشن داده که حقوق تحصیل و استخدام در کاره، و باید به تعهد خودش عمل کنه، و از دانشجو هم از اول تعهد واضح گرفته شده که باید در هر جایی که وزارت گفت مشغول بشه. این جور تعهدات به انواع زیاد وجود داشتن و دارن مثل تعهد ارتش به داده حقوق معلوم در زمان تحصیل و واگذاری مسکن بی اجاره تا روز بازنشستگی. ما نمی تونیم با استناد به این مزایای ارتشی ها از دانشگاه بخوایم بعد از تحصیل برامون مسکن بی اجاره فراهم کنه، چون از ابتدا تعهد اینطوری نداده، و ما با قبول آگاهانه این مسائل تحصیل رو انتخاب کردیم. اگه دانشگاه در ابتدا یا وسط تحصیل دانشجو تعهد داده که باید پژوهانه معلومی رو بهش بده و الان داره نقضش می کنه ما می تونیم و لازمه و باید به اون اعتراض کنیم و مجبورش کنیم به تعهدی که داده عمل کنه، ولی نمی تونیم با استناد به وزارت بهداشت مجبور به این کارش کنیم.

دپرس
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۹:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  رضا دبلیو

دانشجوی دکترا مگه فقط خوروخوراکه که بخواد رایگان باشه و دهنشون بسته بشه!!!قبلن کسی که میگفت خارج خیلی خوبه واسه دکترا سریع حرفشو رد میکردم ولی الان به این نتیجه رسیدم که فقط باید پاشی بری اونور و فاند بگیری.لااقل میدونی ماهی حداقل ۳میلیون بهت میدن و استرس نداری

رضا دبلیو
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  دپرس

دانشگاه خارجی از همون ابتدا روشن و واضح تعهد داده که فلان مبلغو پرداخت خواهد کرد و لازمه به تعهدش عمل کنه. اما حتی اونجا هم دانشجو نمی تونه به خاطر عدم پرداخت وام اعتراضی داشته باشه چون پرداخت وام از ابتدا تعهد داده نشده.
ما به جای اینکه به عدم پرداخت کمک هزینه یا وام اعتراض کنیم باید به مواردی اعتراض کنیم که از اول به نحو روشن جزو وظایف دانشجو تعریف نشده و بعداً دانشگاه اونو تحمیل کرده. الان مدتهاست دانشجوی ارشد و دکتری رو مجبور می کنن مسئول کلاس حل تمرین و تصحیح یه کوله تمرین و امتحان باشه، و اگه نپذیره ادامه تحصیلش رو با مشکل روبرو می کنن، و اینها اصلاً جزو تعهدات اولیه دانشجو نبوده. ولی چرا کسی به این نقض موارد قرارداد اعتراض نمی کنه؟ دانشگاه خارجی از اول روشن کرده که اسکولارشیپ و فاند و غیره در صورت انجام این کارها (اون هم از نظر کیمیت کاملاً معلوم) داده می شه و لاغیر. و اونجا حق داره تحمیل کنه و نه در اینجا. دانشگاه در واقع داره می گه چون رایگان اومدی پس باید هر وظیفه جدیدی هم علاوه بر موارد اولیه تحمیل کردم قبول کنی، و جالبه که ما هم قبول می کنیم. و اعتراضی نداریم.

ساحل
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  رضا دبلیو

سلام
وقتی میبینم دوستام اینجا ایقدر ناراحتن غصه میخورم.خدابزرگه روزیه هرکسی رو خدا میده.اما برای پول در اوردن بایس سختی کشید به امید هیت علمی شدن نباشید تو این دوره زمونه کاردولتی هم جوابگوی خرج نیس کسایی که شغل آزاد دارن و شرکت بیمه و خصوصی و پیمانکارو فلان پول خوب درمیارن تازه این همه درس میخونیم آخرش هم کاری بایس بکنیم براخرج زندگی که متناسب نه با رشتمونه و نه مقطعمون.من خودم کارمتفرقه زیاد انجام دادم برا خرج خودم که اصلا مدرک هم نگفتم ارشده یا فلانه.نمیدونم چی میشه اما مطمن باشید وضع کاری درست نمیشه مگراینکه آدم خودش با سرمایه خودش شروع کنه.امیدوارم آینده خوبی داشته باشیم.

علی
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  رضا دبلیو

دوست عزیز من دانشجوی دکتری روزانه مهندسی مواد هستم. هزینه آزمایشات من به قدری سنگین است که دقیقا انگار دارم دانشگاه آزاد درس میخونم. ترم قبل ۱۵ میلیون فقط هزینه تست های XRD و TEM و… را دادم دیگه بماند هزینه ایاب و ذهاب و …

---
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  علی

من کاملا درک می کنم شما رو
دوست گرامی که اون صد تومن اگه بهش بدن قکر کنم قصد پس انداز کردن داره دوست گرامی دانشجوی دکتری اونم پژوهش محور داره همونطور که از اسم دکتر نشون داده میشه میخواد یه درد صنعتی یاتو رشته ما و یا نمیدونم یه درد اجتماعی و فرهنگی رو از جامعه که هممون در اون داریم زندگی میکنیم دوا میکنیم. بنابراین ما ادعا دادن وام نکردیم. اصلا ندن . اما وقتی

---
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  علی

اصلا ندن. اما دارن خبر خوش میدن. دارم میگن وام این مبلغ بهمه. از طرفی دکتری دارن مبگن ما هیچ مطالبه ای نکردم از وام و دستمون نگرفته. باید پاسخگو باشن. هدفشون
چیه از طرح این کارا
کاش شما ها که از علوم انسانی هستید یکم منطقی میبودید و سکوت میکردید خیلیی
بهتر از الان بوده ک

1
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  ---

دوست عزیز با وجود اینکه موافق حرفهای دیگتون بودم
مگر ما علوم انسانی ها خرج و مخارج دیگه نداریم؟ این اقای رضا دبلیو، منظورشون از اینکه کسی نیازی به چیز دیگه نداره، اینه که طرف باید بره بمیره! انگار اصلا زندگی نکردین. هزران خرج و مخارج دیگه وجود داره، هزینه های مسیر و هزینه اموزش هایی که خارج از دانشگاه باید بگذرونی و هزینه های ازمون های مثل تافل و… اگر کسی واقعا به دنبال علم باشه هزاران خرج و مخارج دیگه داره! کتاب و … تازه اگر کتاب زبان اصلی نیاز داشته باشه که هزینه بالایی داره.

رضا دبلیو
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

اتفاقاً من سعیم بر اینه که همین مطلب رو جا بندازم. دوره تحصیلی شما طبق قانون باید کاملاً رایگان باشه و دانشگاه از ابتدا تعهد داده که اگه دانشجو رو قراره مجبور به آزمایش کنه حتماً باید تمامی هزینه اون رو خودش پرداخت کنه و حق نداره قرانی از دانشجو مطالبه کنه. پس اینکه از شما میلیونها تومان برای آزمایشی که خودشون مجبور کردن گرفتن کاملاً مخالف تعهدات خودشونه، و لازم بود شما در مقابل این مسأله مقاومت می کردین و قبول نمی کردین و به هر جا می شد بره اعتراض مراجعه می کردین و بقیه اجحاف شده ها رو هم با خودتون همراه می کردین. وقتی دانشگاه می بینه شما مبلغو پرداخت می کنید و در برابر تهدید به اخراج یا مدرک ندادن به مسئولان و مراجع بیرون شکایت نمی کنید یا بالاخره از پیگیری بیشتر ناامید می شید باز هم یه قدم جلوتر میاد و دفعه بعد هزینه سنگین تری مطالبه می کنه.

---
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  رضا دبلیو

این ضعف دانشگاه نیست. به نظر بنده دانشجوی دکتری یعنی مانند یه پزشک که میگن دکتر که دردی از روح و جسم ادمی دوا میکنه دانشجوی مهندسی و علوپایه دردی از صنعت کشور و سایر دانشجوهای کتری دردی از اجتناع فرهنک ادبیات و … دوا میکنه باید الویت بندی بشه. دانشگاه داره خودشو با دانشگاه دنیا برای تولید علم تلاش میکنه. اما دانشگاه باید از طرف دولت و وزارت علوم پشتوانه و حمایت بشه.
این طرح و پروژه دکتری من خونه باخودم نمیبرم. این طرح مشکل خانوادگی من نیس. یه نیاز جامعه ما. و چه فراتر نیاز دنیا باشه. طرحی ما داریم هیج جای دنیا انجام نشده . این واقعا کار کوچیکی؟!
این کار کمتر از کار یه پرستار یه کاردان وزارت بهداشت؟!
واقعا چرا؟!

رضا دبلیو
شهریور ۱۱, ۱۳۹۵ ۴:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  ---

چرا وزارت بهداشت از اول بر عهده گرفته که حقوق ماهیانه و استخدام تضمینی کاردان خودشو متعهد بشه و شاید غذای بهتری هم بده یا وام گره گشا؟ برای اینکه هیچ حقوق و مزیت و تضمینی بی برگشت چند برابر نیست. و کاردان بعد فراغت باید سالهای معینی در جای گفته شده با حقوقی کار کنه که در صورت تلفیق با حقوق همسر (اون هم در صورت وجود) به اندازه رفع حداقلها هم نمی رسه. و بهداشت هم خوب می دونه که گر چه امکان خرید تعهد وجود داره ولی تقریبا برای کسی ممکن نمی شه، و بعد از اتمام سالهای کاریِ تعهد داده شده توسط کاردان هم این فرد اونقدر به محیط اونجا مأنوس شده و اونقدر قوانین کاری محدودش کرده که دیگه ریسک بیرون اومدنو در نظر نخواهد گرفت. و چرا افرادی مثل ما دانشجویان فعلی دکترا با وجود رتبه خیلی بهتر در کنکور دیپلم و امکان انتخاب گزینه وزارت بهداشت ترجیح دادیم ردش کنیم و از به اصطلاح مزایای ایام درسش محروم بمونیم و بریم دنباله رشته های دیگه و کاردانی بهداشتو بذاریم برای رتبه های خیلی پایین تر؟ برای اینکه امیدوار بودیم و هستیم که گر چه شبیه بهداشت از مزیت های دوره تحصیل اونا خبری نیست ولی مزایای آتی و کلی اون در طول یک عمر خیلی خیلی بیشتر از سهم کاردان و پرستار می شه. در حقیقت ما ریسک این مزایای احتمالی تضمین نشده و تعهد داده نشده رو به تضمین زندگی و کار کاملاً مشخص و محدود کاردان و پرستار که از اول… ادامه نظر»

رضا دبلیو
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  رضا دبلیو

امیدوارم دوستان متوجه مشکل اصلی شده باشن. و این مشکل با وام و پژوهانه حل نمی شه. حرمت اصلی دارنده دکترا به کار و جایگاهیه که بعد از فراغت پیدا می کنه. در دوره ای که امید به آینده کاریِ متناسب بالاست دانشجو با نون خشک و پیرهن چند ساله و جای دو متری هم می سازه، و اصلاً به فکرش نمی رسه میشه خورشتی هم بهش اضافه کرد. در دوره فعلی که آینده جامعه و مشاغل این قدر تیره و تار شده پژوهانه چندین میلیونی و وام های بزرگتر حکم پر قوی پدری رو داره که قراره پسرش رو که به زودی ۱۸ ساله میشه و هیچ تجربه ای از محیط وحشتناک بیرونی نداره طبق تمام مجوزهای قانونی به اسم سن قانونی برای همیشه از خونه بیرون کنه. مشکل اصلی ما پژوهانه و وام و هزینه زوری و ظالمانه نیست. با گرفتن یا نگرفتن وام و پژوهانه واقعیت تلخ بیرونی عوض نمی شه. یعنی معضل آینده مبهم شغلی دارنده دکترا. و اینکه خیلی از مناصب هیأت علمی و مدیریتی و تشکیلاتی در دانشگاه های غیر دولتی توسط افرادی اشغال شده که واقعاً هیچ نیازی به داشتن اونا ندارن و خیلی از اساتید دانشگاه دولتی بدون داشتن هیچ نیازی بعضی از این مناصب رو هم اشغال کردن. و به دلیل نبودن سیستم اطلاعاتی یکپارچه گاه به گاه دیده میشه که عضو هیأت علمی همزمان در استخدام رسمی شرکت خودرو و غیره هم هست. و مگه این مناصب علمی نباید در اختیار فارغ التحصیل آینده دکتری مثل شما قرار بگیره؟ مشکل… ادامه نظر»

1
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  رضا دبلیو

اقا رضا این تفکر که ” کل احتیاجات شما غذا و لباس و جای حداقلیه و نه چیزی دیگه” واقعا عجیبه. اینکه نیازی افراد رودر مقطع تحصیلی دکتری به این حداقل های بخور و فقط زنده بمان، معطوف باشه نشانه بی توجهی به اهمیت دکتری برای ساخت اینده کشور است.
محض اطلاع شما دوست عزیز باید عرض کنم، فردی که دکتری داره و سطح رضایت بخشی از زبان رو نداره، یه جورایی ناکارآمد است. سیستم اموزش زبان هم در مدارس انقدر خوب نبوده که دانشجو تا اینجا زبانش سطح خوبی داشته باشه. اکثر دانشجویان دکتری نیازدارند که سطح زبانشون تقویت بشه. و این خودش نیازمند کلی هزینس.
علاوه بر این هزینه های خرید کتابهای مورد نیاز یک دانشجو و هزینه شرکت در کنفرانس های داخلی و خارجی، و ده ها هزینه شخصی زندگی که اگر بخواد بهشون بپردازه دیگه فرصتی برای کار علمی باقی نمیذاره.
مگر دانشجو دکتری که حدودا ۳۰ سال و بیشتر داره، در یک جزیره جدا زندگی میکنه ؟ و همسر و فرزند و خانواده نداره که شما تنها هزینه های اونو لباس و غذا و جای حداقلی میدونی .دیگه که برای یک دانشجوی دکتری علاقمند به علم وجود داره. شما تمام این مسائلو با نادیده میگیرید
باید به اطلاعتون برسونم این ها نیازهای خوراک و جای حداقلی از نیازهای مشترک تمام موجودات است.
شما نه تنها نیازهای دانشجوی مقطع دکتری رو نادیده میگیرید بلکه نیازهای یک فرد رو هم نادیده میگیرید.

پاسخ دادن

رضا دبلیو
شهریور ۱۱, ۱۳۹۵ ۶:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  1

اگه دنبال مزیتی باشیم که تحققش تعهد داده نشده، در قبالش چیزهای بیشتری رو از دست خواهیم داد. شاید ما بتونیم اراده ها رو تجمیع کنیم و مطالبه وام و حقوق رو از طرق گوناگون به اطلاع نهادهای مسئول برسونیم و با پیگیری طولانی و مدام خواستار پاسخ اونا باشیم. وقتی این نهادها ببینن ما واقعاً و جداً خواستار مزیتی هستیم که تعهدی در قبالش وجود نداشته، اون رو به شکل مطالبه ای بی عوض تلقی نمی کنن، بلکه اینطور متوجه می شن که ما می خوایم در قبال این مزایا تکلیف و تعهد جدیدی هم بر عهده بگیریم. بنابراین ممکنه نهایتاً وام دندون گیری هم بدن، یا حقوق ماهیا نه ای هم مقرر کنن. ولی وقتی ما در قبالش دقیقاً معلوم نکردیم چه تعهدی در مقابلش بر عهده می گیریم خودشون این تعهد رو تعریف می کنن، و نتیجه این میشه که اتاق مطالعه و تحقیقی در اختیار دانشجو می ذارن که فضای تنگی داره و فاقد امکانات حداقلیه و دانشجو رو مجبور می کنن مثلاً در هفته در مجموع به اندازه ۴۰ ساعت در کلاس یا اتاق و کلاً دانشگاه باشه و ورود و خروج ساعتیش توسط انگشت نگاری برقی ثبت بشه. بعد دانشجو می بینه وضعش از قبل هم بدتر شده، چون در اون اتاق نمی شه تحقیق کرد، و قبلاً مجبور بود کلاً ۲۰ ساعت در دانشگاه باشه، و قبلاً می تونست با ۲۰ ساعت دیگه از طریق کار جانبی درآمد ماهیانه ای بیشتر از مقرری جدید دربیاره، و دیگه لازم هم نبود که بعد از… ادامه نظر»

افسوس و شکر
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۲:۳۳ ق٫ظ

افسوس که نفهمیدم این عمر با ارزش چطوری گذشت… ۲۸ سالمه. نه کاری، نه خونه ای،نه ماشینی، نه تشکیل خانواده ای! دلخوش به وامی که شاااااااااااااید بدن! اگرم بدن به هیچ دردی نمی خوره. دکتری می خونم با تموم وجودمم میچسبم به کارای پژوهشی فقط به خاطر اینکه با رزومه ای قوی برم از دیاری که .. باید حقوق بدن. ولی اگر بدن !؟
بیاید بجای نداشته هامون شکر گذار داشته هامون باشیم و برای اهدافمون تلاش کنیم. خدارو شکر که دکتری قبول شدیم. خدارو شکر که تونستیم دل خانوادمون رو شاد کنیم. خدارو شکر که تنمون سالمه و می تونیم درس بخونیم.

داوطلب دکتری 95
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۰:۴۵ ق٫ظ

دوستان بازپرداخت این وام سال ۹۵-۹۶ بازپرداختش مطمئنین مطابق سال ۹۴ و ۹۳ هستش؟؟ چون سال ۹۳ به مدت ۲۴ ماه مبلغ ۵۰۰ هزار تومان وام می دادن، که کل مبلغ دریافتی برای دانشجو ۱۲ میلیون می شده و بازپرداختش برای سه سال ماهی حدودا ۳۳۳ هزار تومان می شده و خیلی منظقی تر بوده، باید دید اگر شرایط پرداخت وام جدید تغییر کرده، بازپرداخت اون هم باید به صورت منطقی متناسب با مبلغ پرداختی بشه ….

1
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۳ ب٫ظ

با تشکر از سایت خوب پی اچ دی تست
دوستان با یک حساب سر انگشتی حتی اگر وام ۷۰۰ ت هم به همه دانشجویان بدن یعنی برای کل مدت ۴ سال ، مبلغ ۳۳ میلیون ۶۰۰ وام میدن.حتی اگر سود اونو صفر در نظربگیریم(که البته سودش ۴ درصد) ، بازپرداختش اونطور که در خبر ها اومده ۳ سالس،بنابراین میشه ماهانه ۹۳۳ هزار تومان.
حتی در صورتیکه که دانشجویی بعد از دکتری کاری مناسب پیدا کنه، دیگه بعدش زندگی نداره که باید حدود ۱ میلیون ماهانه به صندوق رفاه بده؟ یعنی تا اون زمان با احتساب تورم و … حداقل باید ۴ میلیون حقوق بگیره که بتونه ۱ میلیون بده صندوق رفاه و زندگی معمولی داشته باشه! آخه چطور ممکنه؟این واقعا بی انصافیه که انقدر میگن وام، تازه در صورت انجام شدن اون، کسی نمیتونه این مبلغو بگیره چون انقدر بازپرداختش زیاد هست که تعداد اندکی برای گرفتن اون اقدام کنن.

باید به دانشجویان حقوق پرداخت بشه و در قبالش کار پژوهشی یا آموزشی در دانشگاه خواسته بشه!

شیمییت آلی
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  1

دقیقاً من صحبتای شمارو در کامنتهای پایین تر نوشتم
من توانایی بازپرداخت این وام رو ندارم، باید حقوق بدن

حالا مساله اینه، چجوری بگوش مردم و مسئولین برسونیم
؟؟؟؟؟؟

20Farzad
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۹:۱۷ ب٫ظ

دوستان لطفا بحث رو جدی بگیرید بیاین همفکری بکنیم بیاین متحد بشیم و پیگیر وام ویژه باشیم…

حشره شناسی
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  20Farzad

چرا وام؟؟؟

مگه ما چه تفاواتی با دانشجویان پزشکی داریم که مستحق حقوق ماهانه نباشیم؟؟؟؟ وقتی که هر یک از ما ها گوشه ای از مسائل کشور را حل و برطرف میکنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آرنیکا
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۸:۲۶ ب٫ظ

این همه حقوقای نجومی میگیرن انوقت می خوان به دانشجوی دکترا وام هم بدن اینجوری میکنن. فقط میتونم بگم متاسفم.

وام چیه حق ما اینه که بهمون حقوق بدن ماهم درقبالش کار پژوهشی میکنیم.
این خبرنگارا کجان موضوع به این مهمی رو پیگیری نمیکنن

دوست
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  آرنیکا

واقعا

metal phd
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۷:۵۶ ب٫ظ

من امروز رفتم صندوق رفاه دانشگاهمون(شیراز)مسولش میگه به ما گفتن وام دکتری ثبت نام نکنید بودجه نداریم اون وقت هر روز خبر از افزایش میزان و قولهای الکی میدن, بابا جان شما که وامی نمیدین لااقل دل ما رو خون نکنین

Tina
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۶:۴۱ ب٫ظ

دوستان لطفا بیایم یه همفکری درست حسابی انجام بدیم.

☺☻
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۶:۰۶ ب٫ظ

من میگم به خدا بهتره به جای این ۷۰۰ وام. ماهانه ۱۰۰ تومن حقوق بهمون بدن از بدو ورد که دیگه نخوایم پس بدیم. برا روزانه ها میگم. به خدا من که به ۵۰ تومنم راضی هستم حقوق بدن و وام نگیرم. بهتر نیست؟

-0-0-0
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۷:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  ☺☻

عجب. ۵۰ ؟ ۱۰۰؟

سارا اکبری
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  -0-0-0

ملیون منظورتونه!!!!!!!!!

golden اصلاحیه
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۷:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  ☺☻

۵۰، ۱۰۰!!!!

دانشجو
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۸:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  ☺☻

فکر کنم اینقدر حقوق برای یه دانشجوی دکتری زیاد باشه.

دوست
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۵:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

نه منظورشون ۵۰ هزار تومنه!!!!!

☺☻
شهریور ۱۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  دوست

بابا ۵۰ هزارتومن منظورمه. میگم حقوق باشه ۵۰ هزار تومنم باشه ما راضیم.

دانشجو
شهریور ۱۲, ۱۳۹۵ ۹:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  ☺☻

منم متوجه شدم منظورتون ۵۰ هزار تومنه. آخه ۵۰ هزار تومن هزینه غذا هم نمیشه که شما نوشتی ۵۰ هزار تومن.

فرزاد
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۳:۱۶ ب٫ظ

دوستان باید پیگیر باشیم
لطفا هر کی نظری یا ایده ای داره مطرح بکنه
تشکر

مهندس مکانیک
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۴:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

تو خبر گذاری ایرنا بخش ارتباط با مسئولان هست که برای هر مسئولی از رئیس جمهور گرفته تا وزیر و نماینده مجلس رو میتونید پیام بدید.
من دادم شما هم همگی کمک کنید.
http://www.irna.ir/fa/page/222/

فرزاد
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۳:۱۵ ب٫ظ

دوستان باید پیگیر باشیم
لطفا هر کی نظری یا ایده ای داره مطرح بکنه
تشکر

دکتری
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۳:۱۱ ب٫ظ

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور:
“قابل توجه پذیرفته شدگان مشروط آزمون دکتری سال ۱۳۹۵”

آن دسته از داوطلبان پذیرفته شده مشروط آزمون دکتری سال ۱۳۹۵ که اقدام به ارائه تعهد به دانشگاه محل پذیرش خود نموده اند ، اما فرم صلاحیت عمومی خود را از طریق سایت سازمان سنجش تکمیل ننموده اند‌، فقط تا تاریخ ۳۱/۶/۱۳۹۵ فرصت دارند که با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی http://www.sanjesh.org ، نسبت به دریافت فرم صلاحیت عمومی و تکمیل آن مطابق توضیحات مندرج در سایت اقدام نمایند. بدیهی است در صورت عدم تکمیل فرم مذکور قبولی آنان لغو و در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سال ۱۳۹۵ (در صورت وجود) و آزمون سال ۱۳۹۶ مجاز به شرکت نمی باشند.

https://phdtest.ir/1395/06/%D9%85%D9%87%D9%84%D8%AA-%D8%AA%DA%A9%D9%85%DB%8C%D9%84-%D9%81%D8%B1%D9%85-%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD%DB%8C%D8%AA-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-95-96/

مهندس مکانیک
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۲:۵۷ ب٫ظ

دوستان خبرگذاری ایرنا یک صفحه داره برا ارتباط با مسئولان، حتما برید و اونجا برای هر مسئولی که به نظرتون میتونه کاری بکنه حتما و حتما نظراتتون رو بنویسید:
http://www.irna.ir/fa/page/222/

مهدی
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۲:۵۴ ب٫ظ

سلام دوستان اینا با این حرفاشون دارن بر ضعف مدیریتشون و بی برنامه گیشون سرپوش میذارن باید اعتراض کنیم.

سحر
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۲:۳۷ ب٫ظ

به دانشجویان پردیس هیچ وامی تعلق نمی گیره ؟؟
چه میدونم وام شهریه یا همین واما که میگن برجی ۷۰۰؟؟

ضرب المثل شیرین فارسی
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۲:۱۲ ب٫ظ

از حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشود.

دانش+جوی
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱:۵۱ ب٫ظ

دوستان الان توضیح می دم نه اون حق الزحمه قبلی بود و نه این وام قراره بلاعوض باشه. الان از همون ترم اول تا آخر از دانشجوی دکتری دولتی اجباراً به شکل دستیار استاد و کلاس حل تمرین و تصحیح تمرین و امتحان و غیره کار می کشن (بعد از اینکه همین کارها رو در دوره ارشد هم تا حدی اجبار کردن). در ازای همین کارها اما در مقیاسی کوچیکتر به دانشجوی خارجی در کشورهای دانشجو پذیر به اندازه هزینه متعارف زندگیش کمک هزینه بلاعوض می دن و ضمنا شهریه هم نمی گیرن. البته بره اونا هم صرف می کنه و مخصوصا اونا برای رضای خدا این کارو نمی کنن. حالا الان که دیگه حق الزحمه تحقیق و دفاع نمی دن، وام هم اگه بدن که قراره بعدش پس بگیرن. پس لازمه دیگه تمام کارهای اجباری دانشجو مثل دستیاری و حل تمرین و حتی تصحیح تمام تمرینات و امتحانات رو هم از دوش دانشجو بردارن. آیا واقعاً منصفانه نمی گم اینو؟ پس چرا هیچ موقع در مورد این چیزها خبری از دانشگاهها شنیده نمی شه؟

دپرس
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱:۴۷ ب٫ظ

الان من که ترم سه هستم آیا به من وام میدن؟؟؟

+*-
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱:۴۵ ب٫ظ

این وام حتی اگه در بهترین حالت پرداخت میشد بازم اصن طرحی خوبی نبود ولی طبق متن بالا فقط در حد یه حرف بوده. کلن هدف این بوده که اون پول بلاعوضی ک بعد از دفاع از رساله به دانشجوای دکتری میدادن حذف بشه….

....
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱:۴۲ ب٫ظ

پشت سر هم انگیزه کشی میکنند…

دانشجو22
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱:۳۵ ب٫ظ

همه باید مطالبه کنیم که به جای این وام که چیزی جز دردسر نیست به دانشجویان حقوق بلاعوش بدهند، چرا به دانشجویان دکتری که تمام عمرشان را برای تحصیل گذاشته اند این حداقل ها هم در نظر گرفته نمی شود، مگر روزانه ها تعهد تمام وقت نداده اند؟ چرا همچنان باید دغدغه معیشتی مانع رشد با کیفیت آنها بشود؟

من
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو22

واقعا موافقم….

شیمییت آلی
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱:۱۶ ب٫ظ

دوستانی که از پرداخت وام خوشحالین، اونم تازه اگر وامی درکار باشه!!
آیا به بازپرداخت سنگین آدم طی دوسال فکر کردین!؟!؟

تازه اگر هیئت علمی هم بشین اونم در خوشبینانه ترین حالت یعنی بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی که بیشتر شبیه معجزه ای.آیا کدام بازپرداخت این دلم رو داریم؟!؟!
چرا مث وزارت بهداشت که به دانشجوها حقوق مردم.بنا حقوق نمیدن؟!؟!
تعداد دانشجویان دکتری روزانه بیشتره با تعداد دانشجویان حقوقبگیر وزارت بهداشت؟؟؟
خب مسلما تعداد دانشجویان دکتری روزانه کمتره

مریم
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  شیمییت آلی

کی گفته بازپرداخت دوساله هست؟!

شیمییت آلی
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

مریم خانم.و همه دوستان
عذر میخوام ،اشتباه تایپی بود
درسته بازپرداخت دهد از سه ساله

شیمییت آلی
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۳:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  شیمییت آلی

ماهی ۷۰۰تومن رو در چهارسال که میشه ۴۸ ماه ضرب کنید میشود مبلغ ۳۳۶۰۰۰۰۰
و بازپرداخت سه سال تازه اگر هیچ سودی نگیرند ،شما و بنده و تمام متقاضیان ،باید ماهیانه ۹۳۳هرارتومن بازپرداخت وام رو بپردازیم
با چجور کاری میتوانید ماهی ۹۳۳هرارتومن وام بدیم اونم بدون در نظر خرجی خودمون!!!!؟؟؟؟؟

-0-0-0
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۷:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  شیمییت آلی

۴% سود داره.

سیما
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  شیمییت آلی

خیلیااا هستن که وضعیت مالی خوبی ندارن برای همین خوشحالن از پرداخت وام ، امیدوار هم هستن در آینده بتونن کار مناسبی پیدا کنند! این امید که آدم زنده نگه میداره! بعدشم بازپرداختش بعد از ۹ ماه اونم تو سه سال انجام میشه! شما نمیتونی یعنی یه کار بعد از ۹ ماه پیدا کنی! میشه حداقل تدریس خصوصی انجام داد. همه دارن میگن چرااا حقوق نمیدن ! خوب نمیدن دیگه ! فک کردین دو روز میان قانون تصویب میکنن که حقوق بدن! تازه تو وام دادنش موندن!

علیرضا
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

اون بخشی که واقعا نیاز جدی به این پول دارند رو بزاریم کنار امیدواریم بگیرند و راحت پس بدن.
اما این حرف که
خوب نمیدن دیگه و فکر کردین توی دو روز قانون تصویب می کنند و ….
اصلا امروز ندن واسه سال بعدی ها حقوق بدن باید قدمی برداشت.
دانشجوی دکتری باید اونقدر مهم باشه که حداقل احتیاجاتش رو تامین کنند اون هم دانشجوهای ما که حتی چهارصد تومن حقوق هم برای خورد و خوراک و رفت و آمدشون رضایت میدن. وام گرفتن واسه خرج و مخارج رو که هیچ بنده ای نمی پذیره. وام رو میگیرن که باش کاری انجام بدن یا خرج چیزی کنند که منفعت بیشتری براشون بیاره .

شیمییت آلی به سیما
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۳:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

ببخشید من حس التدریس دانشگاه هم هستم .تدریس خصوصی هم دارم
اما اونقدری نییت که بتونن این وام رو بازپرداخت کنم
ترمی یک و نیم و حداکثر دو میلیون تومن تو دوتا دانشگاه
و کلاس خصوصی هم شاید ماهی صد تومن

آخه چرا واقع گرا نیستیم

شادی
شهریور ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۳ ق٫ظ

خوش بحالت ماهیانه یک و نیم دوتومن میگیری. من دکترا دارم حق التدریس با منت کشی و رابطه و هزار سفارش بهم دادن کل دو ترم دو تومن نشد… کرایه تاکسیم هم نشد

علی
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۱ ب٫ظ

آخه چرا میزنند زیر حرفشون. گفتند ماهی ۷۰۰ میدن. پس باید ماهی ۷۰۰ بدن.

مجتبی
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

والا به خدا همه جای دنیا دکتری یک شغل است و تمام مزایای شغل را دارد.
و همه جای دنیا داشتن دانشجوی دکتری یک سود خوب و یک عمل بردبرد است.
به خدا ظلم جون تا ۳۰ سالگی دنبال خودتون بدون اینده میکشونین، اگه ولش کنین میره دنبال کار و زندگیش

!!!!!!
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۱ ب٫ظ

سلام دوستان،کسی میدونه ثبت نام دانشگاه سمنان کیه،تو سایت دانشگاه هیچی ننوشته!

خوارزمی
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۹ ب٫ظ

مثل آزمون خیلی علمی اسفند ماه

م ش
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

نتایج صلاحیت عمومی کی میاد؟
من دیگه از دانشگاه تماس نگرفتن باهام
بتظرم برای وام مقدارش رو کمتر کنند اما ب تمام دانشجویان بصورت حقوق بدن بهتره
ماهی ۴۰۰ حقوق بهتر از ۷۵۰ وام هست

مریم
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  م ش

موافقم!

دانشجو22
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

احسنتم

آرنیکا
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۸:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  م ش

عالیه

مهندس
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۸ ب٫ظ

با سلام
واقعا در این اوضاع بیکاری چطوری دانشجوها این اقساط رو بدهند؟!به خاطر بیکاری ارشد خوندیم(سر خودمون رو کلاه گذاشتیم گفتیم شاید با ارشد کار پیدا کنیم درحالی که فقط به خاطر اینکه بیکار توی خونه نشینیم و با روح روان خودمون و خانوادمون بازی نکنیم)بعد اومدیم دکتری باز با همین استدلال. اگه این وام رو بدن و دانشجو نتونه قسطهاش رو پرداخت کنه مطمئن باشید شرمنده ضامن هاشون هم میشن.ای کاش بجای مهندسی برق و مکانیک و عمران و فلان و فلان، یکی از رشته های وزارت بهداشت رو می خوندیم.هم ماهانه حقوق داشتیم(به جای اینکه با منت به همون وام بدن) و هم از لحاظ بازارکار وعض بهتری داشتیم.

sahar
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس

دقیقا..حیف از عمری که گذاشتیم رو مهندسی خوندن..حیف ازون همه زحمت و درسهای سخت..الان تازه میخوان دل ما رو به ماهی ۷۰۰ تومن وام خوش کنن که تازه باید همشو با سودش پس بدیم..درصورتیکه این پول درامد یک ساعت کار یه دندانپزشک معمولیه..واقعا عدالتی بین وزارت بهداشت و علوم وجود نداره

علی
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۶ ب٫ظ

من ورودی جدید دکتری هستم. با شنیدن خبر وام خیالم از اینکه سر کار بروم راحت شد و به خودم گفتم دیگه نیازی به کار کردن نیست و فقط تحقیق و پژوهش انجام میدم.
ولی با توجه به اینکه وامی در کار نیست از امروز افتادم دنبال کار. در درجه اول کار و بعد درس. حالا یه مدرکی هم میگیریم. ولی کار را فدای درس نمیکنم
ولی اگه وامی در کار بود مسلما من کار را فدای درس میکردم و مسلما با تحقیق و پژوهش هم خودم و هم کشورم حرفی برای گفتن داشت در مجامع بین المللی
این حرف من نیست حرف تمام دانشجوهای دکتری هست. حالا من را تعمیم بدهید به کل جامعه
اگه وام ندهد ببینید چه فاجعه ای میشه.

پارمیس
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۵:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

نه حرف من این نیست از جانب خودتان سخن بگویید

پویا
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

طبق قانون خودشون هر سه ماه موظفند بدهند. از دی پارسال تا الان اصلا وام نداده اند.
حتی سایت برای ثبت نام وام دکتری کار نمیکند. کارشناس وام دانشگاه میگه اصلا معلوم نیست کلا وام بدهند یا نه حتی جواب کارشناسان دانشگاه ها هم نمیدن و برای همین هم است که سایت کار نمیکنه چون احتمال دارد ندهند.
دانشگاه ها هم از مصاحبه های اینها شاکی اند.
به نظر من این لینک را برای خبرگزاری های دیگه هم مثل بفرستیم و ازشون بخوایم که این موضوع را پیگیری کنند.

مهلا
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

خوب وقتی توانایی ندارین و عهدشکنی میکنین دیگه خبر خوش چرا در مورد وام میدین

20
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۰ ق٫ظ

جالبه!!! دوستان برای گرفتن پولی کع بعدا پس خواهند داد اینقد در تلاشند!!!! این ۷۰۰ تومن باید حقوق میشد نه وام

+*-
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  20

کاملا درسته دوستان به کلمه وام دقت کنین تازه معلوم نی با چ سودی میخان پس بیگرنش…

.
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۱ ق٫ظ

جالبیش اینکه میگن به اونایکه طرحشونم تصویب نکردن نمیدن.اخه خودشون واقعا پرتال صندوق رفاه نمیبنینن که پیام خطا میده میگه طرح باید تصویب شه.تازه تصویب هم بشه باز نمیدن.یک زمانی قرار بود این ۷۰۰ تومن بلاعوض باشه حالا شد وامی.اونم نمیدن

فرزاد
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۱ ق٫ظ

دوستان باید پیگیر باشیم … تا حداقل وام رو از ترم اول به دانشجویان دکتری بدن.

مدیریت بازاریابی.(نادر)
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۶ ق٫ظ

مگه چند نفر دکتری میخونن.خوب یه سری افرادِ مشخص هستند که این مبلغای پایین رو میخوان دریافت کنن و با کمترین دریافتی بیشترین بهره رو چه از نظر علمی چه مادی چه معنوی به جامعه میدن.واقعا تعجب میکنم از این همه کم لطفی و اجحاف.

rani0000
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۷ ق٫ظ

مث کنکور ابان ک قرار بود باشه نبود….مث منابعی که واسه ازمون اسفند هنوز معلوم نشده…

...
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  rani0000

مثل اعتبار ۲ ساله ی آزمون دکتری که لغو شد …
.
.
.

دکتری
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  rani0000

مثل نتایج کنکور دکتری امسال که قرار بود هفته اول شهریور اعلام بشه

عربی
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری

مثل مشکلات زمون دکتریای امسال

دکتری 95
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  عربی

مثل اجحاف دانشگاه ها در مصاحبه

.
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  rani0000

مثل اعلام نتایج اولیه دکتری آزاد بدون رتبه و درصد

@
شهریور ۹, ۱۳۹۵ ۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  rani0000

مثل مهم نبودن رتبه و اینکه قرار بود کارنامه بدون رتبه اعلام بشه ولی هم کارنامه شامل رتبه بود و هم در مصاحبه ی تعدادی از دانشگاه ها تعدادی از اساتید گرامی برای گزینش به رتبه اهمیت می دادند و دست اساتید باز باز بود و …

مثل اینکه قرار بود اولیت انتخاب دانشگاه مهم نباشه ولی در مصاحبه خیلی از اساتید از اولویت سوال می کردند و براشون در پذیرش اهمیت داشت و …

مثل نحوه ی اعلام نتایج که قرار بود هفته آخر تیر باشه و هماهنگ و شفاف اطلاع رسانی بشه ولی همون اردیبهشت و خرداد دانشگاه ها اعلام کردند و تعداد معدودی تیر ماه و عده ای دیگر اصلا اطلاع رسانی در سایت نداشتن و همه چیز سکرت بود که استرس به جون همه انداختن و با اینکه بعد سنجش اخطار داد ولی هنوز این بازی ادامه دار بود و به اخطاریه های سنجش توجهی نمیشد و …

مثل اطلاعیه هایی که سنجش پشت سرهم میداد ولی عمر اکثرشون به بیش از یک ماه نمی کشید و …