رشد 28 درصدی تعداد دانشجویان دکتری در سه سال گذشته

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

تعداد دانشجویان مقطع دکتری تخصصی در سال تحصیلی 94-95 به بیش از 94000 نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری آنا، در گزارش معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  با عنوان “مقایسه عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در فاصله سال‌های 95-92”  آمده است که در سال‌های 92 تا 94 هیچ مرکز جدیدی ایجاد نشده است و افزایش آمار صرفا به دلیل افزایش تعدادی از واحدهای دانشگاه فرهنگیان و واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

همچنین تعداد رشته‌های تدوین‌شده (عمدتا بین‌رشته‌ای) در سه سال گذشته در مقطع کارشناسی 6 مورد، کارشناسی‌ارشد 37 و در دکتری 31 مورد بوده است.

گزارش کمی معاونت آموزشی وزارت علوم:

amar1

عملکرد سازمان امور دانشجویان:

amar2

در یک سال اخیر نیز صندوق رفاه دانشجویان فعالیت‌های متعددی داشته است که رشد ارائه تسهیلات با پرداخت وام‌های دانشجویی در سال‌های 94-95 به میزان 110 درصد، رشد 400 درصدی وام دکتری و 200 درصدی وام شهریه، افزایش درآمد اختصاصی صندوق در سال 94 به میزان 78 درصد نسبت به سال قبل به مبلغ 3200 میلیارد ریال، وصول مطالبات انباشته صندوق در سال 94 به میزان 960 میلیارد ریال، افزایش منابع ذخیره استراتژیک به میزان 1000 میلیارد ریال، پرداخت 280 میلیارد ریال کمک هزینه تعمیر و تجهیز خوابگا‌ه‌ها در یک سال اخیر و … از جمله اقدامات این صندوق در سال 94 بوده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

84 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فیزیک
شهریور ۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۰ ب٫ظ

باور کنید تنها راه فرار از بیکاری تدریس ساعتی توی مدارس بود که حتی اون رو هم بهم جواب منفی دادن! همه با یه تعجب و خنده ای میگن دانشجوی دکترا هستی حیف نیست بیایی مدرسه تدریس کنی! دانشگاههای دور افتاده هم که میریم میگن سابقه کار چی داری!؟ خدایی کسی یه راه حل داره که بگه کسی که ٢٩ سالشه و هر جا میره بهش میگن سابقه کار یا ازمون استخدامی باید چه معجزه ای بکنه که یه جا راهش بدن؟!

همدرد
شهریور ۴, ۱۳۹۵ ۷:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  فیزیک

شرایط بنده هم دقیقا همین است
واقعا حق ما این نیست

شهریار
شهریور ۳, ۱۳۹۵ ۹:۰۷ ب٫ظ

من پیشنهاد میکنم اگه شخصی میخواد دکتری دانشگاه آزاد بخونه به خاطر اینکه در آینده شغل مناسبی به دست بیاره بهتره از ابتدا برخ دندانپزشکی داروسازی و یا پزشکی بخونه تا آینده شغلیش تضمین باشه با صرف هزینه های نجومی برای دکتری دانشگاه آزاد تغییر قابل ملاحظه ای در شغل و درامد بوجود نخواهد آمد

ناهید
شهریور ۳, ۱۳۹۵ ۹:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  شهریار

تحصیل در دانشگاه ازاد همیشه هم بد نیست بطور مثال برادر من استخدام اموزش و پرورش بعنوان معلم ابتدایی بود در همین دانشگاه ازاد ادامه داد و در نهایت دکتراش رو گرفت و به وزارت علوم منتقل شد الان هم مدیر گروه یه دانشگاه دولتیه البته با یک کوه مقاله و چندین کتاب و کنفرانس و کسب عنوان پژوهشگر برتر کشور حتی برای من که هنوز دانشجوی ارشدم الگو هستش. این هزینه ای که کرد ارزشش رو داشت.

دکتری
شهریور ۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  ناهید

بله برادر شما کار دولتی هر چند سطح پایین رو داشت بعد در دانشگاه آزاد ادامه تحصیل داد ولی برا کسی که هیچ شغلی نداره ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد به مثل آب در هاون کوبیدن هست

حمید کامپیوتر
شهریور ۵, ۱۳۹۵ ۳:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  ناهید

وزارت علوم از دکتری دانشگاه آزاد هیچوقت استفاده و استخدام نمیکنه همین الان دهها عضو هیات علمی دانشگاه آزاد هست که واقعا نخبه هستند و لیسانس و ارشد رو درجه ۱ دولتی تهران بودن اما چون دکتری شون رو واحد علوم تحقیقات تهران گرفتن دیگه نتونستن جذب وزارت علوم بشن.

علی
شهریور ۳, ۱۳۹۵ ۸:۵۷ ق٫ظ

به نظر من کار در اولویت قرار داره
من ۸ ساله که مدیر اداری و کترگزینی یک دانشگاه هستم
باور کنید روزانه تعداد بسیار زیادی دکتر مراجعه می کنند و التماس می کنند که یک درس بهشونواگذار بشه
اما ۹۰ درصد بی نتیجه است و اگر حتی نتیجه بخش هم باشه بعد از یک ترم سر و کله زدن با دانشگاه و دانشجو، می گن ترم بعدی بیا ۵۰۰ هزار تومان بگیر
من امسال خودم در یک رشته بسیار خوب در یک دانشگاه خوب دکتری قبول شدم اما نرفتم و انصراف دادم، چون محل کارم گفت یا کار یا تحصیل
به نظرم کار درست رو کردم
چون دکتری را ۵ سال دیگه هم بدون کنکور و میشه خوند
الانم اگه ۱۰۰ میلیون داشته باشی هر رشته ای و دانشگاهی که می خوای ثبت نامت میکنن
البته رسما اعلام نمیکنن
انشاال… همه جوونا خوب این کشور یه روز برسه که قدرشون دونسته بشه

فائزه سادات مدرسی
شهریور ۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی

شما زمانی کار درست رو انجام داده بودید که از اول در این آزمون شرکت نمیکردید

ندا
شهریور ۷, ۱۳۹۵ ۳:۲۶ ب٫ظ

کاملا درسته این ظرفیت حق بقیه بوده

ن
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۹ ب٫ظ

تعداد پذیرش برای دوره های روزانه و شبانه که مشخصه مثلا رشته من هر دانشگاهی ۴ تا روزانه میگیره و ۱ یا ۲ نفر شبانه ولی این ازاد که شورشو دراواره اون دوستانی هم که از پردیس دفاع میکنن و میگن ظرفیت پردیس نهایت در هر رشته ۴ یا ۵ نفره باید خدمتشون عرض کنم بله درسته در ظاهر ظرفیت پردیس پایینه ولی ترازش قابل قیاس با دوره روزانه وشبانه نیست در ضمن برای هیئت علمی شدن در دانشگاههای دولتی فقط بچه های روزانه و شبانه پذیرش میشن و اگر کسی دو مقطع تحصیلی در ازاد درس خونده باشه بعنوان هیئت علمی در دانشگاههای دولتی پذیرش نمیشه

ahmad
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۹:۵۱ ب٫ظ

سلام دوستان گل خودم . من پذیرفته شده کنکور دکتری سال نود دو بودم اما به دلایل زیاد از جمله نبود شغل و بیکاری خودم و متاهل بودنم مجبور شدم درس و ول کنپ وانصراف بدم.واقعیت اینه که اول شغل مهمه بعدش تحصیل .بخصوص در این دوران.نمیدونم انصرافم کار خوبی بوده یا نه؟؟؟

نامشخص
شهریور ۳, ۱۳۹۵ ۲:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  ahmad

سلام. کار درست و خوبی کردی. به نظر من شما آدم باهوشی هستی

صنایع
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

نتیجه اعتبار دوساله ازمون چی شد؟ کسی خبر داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دکتر
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  صنایع

لغو شده فقط امید به تکمیل ظرفیت داشته باشین

faride
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۶ ق٫ظ

حالا به ما که رسید خواستیم امتحان بدیم فهمیدن رشد۲۸ درصدی داشته…. عجب
آقا منابع رو میشه اعلام کنید………..

مهلا
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۶ ق٫ظ

دوستان از نظرمن همونطوری که از اول دبستان براحتی میری ۵ دبستان از لیسانسم براحتی باید رفت دکتری چرا هی میخواین کلمات دکتر و مهندس رو بزرگ جلوه بدین بخدا با این کلمات نه شغل میاد و نه شخصیت و کسی هم که هردو اینارو داره اینقدر به تکاپوی کاهش ظرفیت نمیافته و پشت کلماتی مثل ما زحمت کشیدیمو اخرین مقطعه و…پنهان نمیشه

دوست
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  مهلا

چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟

منتظر
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  مهلا

ب حق چیزای نشنیده و ندیده

آزاده و سمیه
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۳ ق٫ظ

دوستان عزیزی که موافق افزایش درپذیرش مقطع دکتری هستند چرا این موضوعو درنظر نمیگیرن که بچه هایی که امتحان جامع دکتری دادندو ازنظر عرف تحصیلات تکمیلی دکتر شناخته شدن باید وسه بدست آوردن کار سرشونو پیش هر کسی پایین بیارن و تهش نه بشنون نمونه بارزش خود من و دوستهام ،من ورودی ۹۳ هستم الان وسه پاپس کشیدن دیر ولی بچه هایی که تازه میخوان شروع کنن پیشنهاد من به اونها اینه که اول شغل خوب پیدا کنن بعد درکنارش ادامه تحصیل بدن چون تو هر سنی میشه تحصیل کرد ولی برای کسب شغل مناسب شرایط سنی وجود داره

سلام
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۳:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  آزاده و سمیه

احسنت

سمیه
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۹:۴۳ ق٫ظ

پس این منابع چرا اعلام نمیشه؟
شهریور هم اومد و ما هنوز نمیدونیم چی بخونیم

دکتر
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  سمیه

احسنت…..

سیاسی
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۹:۲۷ ق٫ظ

دقیقا چرا زیاد شده ؟ رشته ما کلا هفتاد نفر دکتری میگیره که این هفتاد نفر خودشون توی هفت هشتا گرایش تقسیم میشن حتیربعضی گرایشا سه نفر تو کل کشور داره. البته فقط روزانه عرض کردم

سحر
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۹:۲۶ ق٫ظ

امسال هم ک امتحان عمومی در حد ارشد بود ب نظر من همینا هم ک قبول کردن شاهکاره … شط

دکتر
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۵:۲۱ ب٫ظ

بچه ها بیاین بجای این صحبت ها تو سایت سازمان سنجش درخواست بدیم تا زودتر تکمیل ظرفیت رو اعلام کنند.خیلی جاها دانشجو نگرفتند.حق ما ضایع میشه معلوم نیست سال بعد همین رتبه رو بیاریم.

بیتا
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۶:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

محلشو بگین که همه اعتراض کنیم

دکتر
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۶:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  بیتا

تو سایت سازمان سنجش قسمت سیستم پاسخ گویی.

بیسواد
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۶:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  بیتا

با سلام به نظر من این کشور نیاز به این همه افراد دارای مدرک تحصیلات تکمیلی بی کیفیت نداره (بهتون بر نخوره) همون مقطع لیسانس اگه با کیفیت باشه برای انجام کار تخصصی در کشور کافیه بعد از انجام چندین سال کار عملی در رشته مقطع کارشناسی (۱۰ سال به بالا) و کسب تجربه اون وقت خوبه در مقطع بالاتر ادامه تحصیل داد. (التجربه مافوق العلم) تا سی سالگی یا ۴۰ سالگی بدون شغل بدون تشکیل خانواده … چه فایده ای داره.

مهلا
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  بیسواد

خیر تحصیل حق همه است

منتظر
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  مهلا

خب تلاش کن دوستم تلاشتو بکنی با همون ظرفیت کمم قبولی.

دوست
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهلا

مهلا خانم شما امسال کنکور دارید؟؟؟

عادل
آذر ۱۶, ۱۳۹۶ ۸:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهلا

تحصیل تا یک جاییش حق همه هست. دانشگاه خصوصا تحصیلات تکمیلی محل تولید علم هست. کسانی باید پذیرفته بشوند و مدرک دریافت کنند که توانایی تولید علم داشته باشند.
من خودم کارشناسی ارشد روزانه دانشگاه تهران هستم و ۵ تا مقاله علمی پژوهشی هم دارم ولی وقتی تراز دانشگاه خودم رو با جهان مقایسه می کنم به نظرم حتی دانشگاه تهران هم مدرکش فاقد اعتبار بین المللی هست. این مدرک گرایی هم آفت دانشگاه هست. هم آفت صنعت و اقتصاد. باید تعداد دانشجو های دکتری یک دهم تا یک بیستم مقدار کنونی بشه که اینم اگر استاندارد های بین المللی اجرا بشه خود به خود اتفاق میفته.

ali
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  بیسواد

مشکل این جوانان اشتغال مناسبه اگر شغل ایجاد بشه خود به خود داوطلب ارشد و دکتری کم میشه

مهلا
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۴:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  بیسواد

بله

دوست
شهریور ۴, ۱۳۹۵ ۸:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  مهلا

معلومه!!!!

@
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۱:۱۷ ب٫ظ

واقعیت اینه که میزان ورودی هر مقطع تحصیلی (کاردانی کارشناسی ارشد و دکترا)رو باید سطح نیاز جامعه تعیین کنه و روند منطقی اینه که با بالا رفتن مقطع تعداد به یه نسبت مشخصی کاهش بیابد.اما همه اینا نیازمند یک برنامه ریزی دقیق و مشخصه که وجود نداره و از اونجایی که چندین نوع مختلف دانشگاه داریم (دولتی پیام نور ازاد غیر انتفاعی) یکپارچه کردنشون تقریبا غیر ممکنه وهر دانشگاع متناسب با منافع خودش ساز خودش رو میزنه و نظارت درست و قاطعی نیست پس این بحث ظرفیت یه مشکل ریشه ای هست که حالا حالا باید روش کار شه نه تو مقطع دکترا بلکه همه مقاطع .

maba
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  @

سلام دوست عزیز من نظر شما را مطالعه کردم
یه سئوال برام پیش اومده
– سطح نیاز جامعه چه جوری مشخص می شه ؟ چه کس یا چه اداره و نهادی سطح نیاز جامعه را معین می کنه؟
مثال چه جور میشه معین کرد در سال ۹۶ جامعه به چند نفر دکتر تاریخ اسلام نیاز داره ؟ آیا همون تعدادی که می خون در دانشگاهها بعنوان هیئت علمی یا حق التدریش کار کنن نیاز واقعی جامعه هستن؟ آیا اگر یه تعداد بیشتری موفق شدن در این جامعه دکتری تاریخ اسلام را بخونن چه ضرری متوجه این جامعه خواهد شد. الی اینکه می فرمایند توقعشان برای اشتغال و درآمد افزون می گردد.
من نظرم این است که اگر همه مردم مسلمان دکترای تاریخ اسلام داشتند بسیاری از مشکلات جوامع اسلامی حل می شد و به حداقل می رسید و این اصل معضل امت اسلام است. بنابراین خوب است تحت هیچ بهانه ای نه شغل ، نه سال و نه … سنگی جلو حرکت رو به رشد تحصیلات تکمیلی نیندازیم که منافع جامعه در این است به نظر من ممنون

@
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  maba

دوست گرامی
سطح نیاز یک جامعه از طریق سه بخش اموزش پژوهش و اشتغال تعیین میشه اینکه در تمامی رشته ها چه تعدادافراد بطور متوسط نیاز است همانطور که قبل عرض کردم تعیین این مهم به یک برنامه ریزی اصولی از پایه نیازمند است همانطور که در اکثر کشورهای پیشرفته این مسیله حل شده است. نگاه ما به بحث ادامه تحصیل نگاه ابزاری است یعنی اکثر ما به دنبال ارتقای شغلی ،افزایش حقوق، کسب پرستیژ اجتماعی وحتی پیدا کردن شغل هستیم که این بنظر من اوج فاجعه است کسی که نتوانسته با دو مدرک کارشناسی و ارشد شغلی پیدا کند و در بازار رقابت کار موفق باشد با دکترا چه میتواند بکند؟ واقعا چند نفر را سراغ دارین که صرف علاقه و افزایش اطلاعات شخصی جور قبولی و تحصیل در دوره دکترا را به جان خریده باشد.همین افراد با داشتن کارشناسی و ارشد هم می توانند انسان های بهتری هم باشند.

ممل
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۶:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  @

سلام . با عرض پوزش اگر براتون مقدور است و زحمتی نیست یه توضیحی بدید با مثال که چه جوری ( سطح نیاز جامعه از طریق سه بخش آموزش پژوهش و اشتغال تعیین میشه) البته من فکر می کنم هرگز نباید آموزش و پژوهش را در گرو اشتغال گذاشت. آموزش و پژوهش دو مقوله ای هستند نامحدود که هیچ یک از جوامع پیشرفته هم حتی نمی توانند ادعای کنند که نیازشان به آموزش و پژوهش مرتفع شده یا حتی به درجه بالایی از آموزش و پژوهش رسیده اند. شاید بتوان آموزش و پژوهش را یک بعد از ابعاد انسان در رسیدن به قرب الی الله دانست . من فکر می کنم قوای مقننه و مجریه باید در زمینه ایجاد تسهیلات و امکانات برای عموم مردم کشور تا آخرین سطح آموزش و پژوهش حداکثر تلاش خود را به کار بندند. من فکر می کنم کار، شغل ، درآمد ، اقتصاد ، رشد مادی از یک طرف و در مقابل فرهنگ ، رفتارهای اجتماعی و اخلاقی ، روابط عمومی ، برخوردهای اجتماعی ، تواضع ، فروتنی ، شناخت ، معرفت و البته هم در ابعاد مذهبی و در یک کلام من فکر می کنم همه چیز در رشد فرهنگ و تعلیم و تربیت است و اگر این تحقق یابد شفل یکی از عواید جزئی آن است که خوبخود بوجود می آید و جامعه ثروتمند و مرفع می شود و همگان به رفاه و آسایش خواهند رسید . من با کمال تاسف اطلاع ندارم در کدام کشوری سطح نیاز پژو هشگرش و دانشجویش… ادامه نظر»

Sina
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  maba

همینو بگو!

ذخیره بهشتی
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۷ ق٫ظ

کنکور امسال طاقت فرسا هم کمش هست
داغون شدیم
حالا هم ک قبول شدیم استرس بیکاری داریم

علی- ای تی گرایش شبکه
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۹:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  ذخیره بهشتی

واقعا….
من با اینکه نفر اول شدم در مصاحبه یکی از دانشگاههای خوب و رشته ی خوب تصمیم گرفتم که حتی ثبت نام هم نکنم…
آینده ی تیره و تاری رو واسه خودم متصور بودم. یا اپلای میکنم با این وضع افتضاح پذیرش داخل و یا همین جا میرم دنبال کار مورد علاقه م (برنامه نویسی) در شرکتهای خوبی که در تهران هستند.
حیف جوونیم که بخام ۱۰ تا آی اس آی بدم و آخرش هم یکی دیگه با یه دونه کنفرانسی هییت علمی کنن…. چیزی که من تصور میکنم متاسفانه.

ممل
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۷:۳۱ ب٫ظ

سلام بدوا عذر خواهی می کنم چون نگرانی حضرتعالی را خوندم شرعا احساس کردم یه مطلبی خدمتتون عرض کنم شاید مؤثر افتد.
شما جوانید ، قطعا باهوشید ، منبع انرژی و توان . باید تحصیلات را ادامه بدهید ، پژوهش کنید ، ابداع و اختراع کنید و برای خود و دیگران کارآفرینی کنید . شما نباید ناامید باشید . شما نباید بامید کار و درآمدی که وضعیتش مبهم است درس بخوانید . البته این غیر طبیعی نیست ولی آخر کار هم نیست. یک شعری از سعدی برایتان بنویسم ضمن عذر خواهی اما مثل است و در مثل مناقشه نیست.
… برو شیر درنده باش ای دغل * مینداز خود را چو روباه شل
چنان سعی کن کز تو ماند چو شیر * چه باشی چو روبه به وامانده سیر

حسینی
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۸ ق٫ظ

سلام
انصافا چرا باید کسی که یک عمر تلاش کرده و تا آخرین مقطع تحصیلی را طی کرده، جایگاه شغلی و اجتماعی مناسبش را نداشته باشد؟
دیگه چکار باید می کرده که نکرده؟ به جز دکتری چه مدرک دیگه ای باید اخذ میکرده که برای پیدا کردن شغل اینقدر مشقت نکشه؟ یعنی کسی که به درجه دکتری رسیده، اینقدر جایگاه و منزلت نداره که بخوان بدون زیر سوال بردن عزتش بهش شغل بدن؟ همش باید این ور اون ور دنبال تدریس ساعتی و .. باشه که آیا میتونه یه شغلی پیدا کنه یا نه؟؟
حالا هر روز هم که ظرفیت ها را اضافه میکنند
انصافا جایگاه دانشجویان دکتری و دکترهای بیکار در جامعه کجاست؟؟
ظرفیت را اضافه میکنند که چه بشود؟

دوست
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۹:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

لایک زیاد

مهندس
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۳:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

شما زندگی استیو جابز و بیل گیتس و خیلی از افراد موفق سطح دنیا رو بخونید متوجه می شید که اونا از درس خوندن به جایی نرسیدن بلکه از عمل کردن و خلاقیت موفق شدن باید در کنار درس عملگرا هم بود و ایده داشت فقط با حفظ کردن که نمیشه. اینطوری که بیشتر شبیه مموری کارت میشید تا یک مغز متفکر

دانشجو
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۵:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس

مگه بنده گفتم با حفظ کردن؟
ببخشید که تمام عمر ما در درس خواندن گذشته و در این بین هم به هر دری زدیم برای کار کسی وقعی ننهاد
در همه ی رشته ها نمیتوان با کار افرینی و خلاقیت پیش رفت، تو عرصه ی علوم انسانی باید بستری هم مهیا باشد تا تو به نتیجه برسی، بنده ی نوعی مهندس و فنی کار و فلان نیستم که دست به کار آفرینی بزنم، همه چیز که در صنعت نیست، بنده با ” انسان” سر و کار دارم،

منتظر
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۸ ق٫ظ

چقد کنکور امسال طاقت فرسا بود.کی نتیجه اعلام میشه آخه.به خدا روح و جسممون فرسوده شد.چقد استرس.بعدم با اینهمه بدبختی وارد این مقطع میشی بعد میبینی ن آینده شغلی داری نه جایگاه اجتماعی.بعد دلشون خوشه ی عده هی پیگن ظدفیت زیاد شه.

......
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۴ ق٫ظ

کسی از تاریخ دقیق اعلان نتایج اطلاع داره؟؟؟؟؟ اگر دارید لطفا اینجا بفرمایید چه روزی و چه جوری باید بفهمیم.

Dr Yazdani
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۹:۴۷ ق٫ظ

من نظرات علاقه مندان دکتری را تو این چند روزه خواندم راه علاج واقعی را خیلی از دوستان گفتند و با جمع بندی میشه مشکلات افزایش نفرات دکتری را حل کرد.
۱_کسایی که در رشته تخصصی خودشون در محیط کار مشکلی دیدند یا در کشور و علاقه به حل و پیدا کردن راه حل آن دارند پذیرفته بشن.
۲_ پذیرش در دانشگاههای پردیس که سال ۹۲ایجاد شدند و الان ۲۵۰۰۰دانشجوی تحصیلات تکمیلی در خودشون جای دادند کاملا متوقف بشه.
۳_ دانشگاه آزاد حتما و اجبارا ظرفیتهای خودش را پنجاه درصد کاهش بدهد.
۴_ در خیلی از شهرها دو تا چهارتا موسسه غیر انتفاعی هست در یک شهر هست اینها هم به نصف کاهش پیدا کنند و همچنین ظرفیتهای آنها چون واقعا محیط آموزشی مناسب ندارند
۵_ دانشگاههای پیام نور مشابه آزاد تجمیع و ظرفیتهای آنها هم نصف کاهش پیدا کند
مشکل حل خواهد شد

رویا
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۹:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  Dr Yazdani

من کاملا موافقم

احمد
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  Dr Yazdani

من موافقم ، به شرطی که تحصیل در دانشگاهها خارجی هم کنترل بشه و فقط به تحصیل در دانشگاه برتر دنیا مجوز بدهند

رضا
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  Dr Yazdani

باید حتما این کارها را انجام دهند ، و الا برای دکتری وجه نمی مونه

رها
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  Dr Yazdani

موافقم شدید و به شرط اینکه نظر خوب احمد را هم لحاظ کنند

دکتری مدیریت
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  Dr Yazdani

موافقت و حمایت خودم را اعلام می کنم

مهران
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  Dr Yazdani

موافقم باید زودتر اقدام کنند

دکتر میلاد
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  Dr Yazdani

موافقم شدید.

دکتری تهران
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  Dr Yazdani

بسیار شدید موافقم

حسینی
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  Dr Yazdani

به جز موردِ یک با بقیه کاملا موافقم

دکتری علی
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  Dr Yazdani

من هم موافقم و من بر عکس آقای حسینی با مورد یک صد درصد موافقم ، در هیچ کدام از کشورهای پیشرفته دنیا دولتی پولی نداریم ، حتی در اکثر کشورهای پیشرفته دانشگاه دولتی نداریم باید بخش غیر دولتی تقویت شود‌ نباید بخش دولتی رقیب بخش خصوصی شود

به دکتری علی
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۳:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری علی

کسی که کار ندارد نباید وارد دوره دکتری شود؟
چرا از اول نباید فرصت شغلی برای همه فراهم شود که وقتی وارد دوره دکتری می شوند، مشکلات را از نزدیک لمس کرده باشند؟ وانگهی بنده معتقدم دوره دکتری دوره پژوهش و تخصص است و کسی که این مقطع را تمام میکند نباید دغدغه شغل داشته باشد بلکه به عنوان یک متخصص شغل مناسب داشته باشد که تخصصش را در آن به کار گیرد و به عنوان یک متخصص درصدد رفع و حل مشکلات باشد

مهلا
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  Dr Yazdani

اینها فقط نظر شخصی شماست

مهلا
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  Dr Yazdani

بنده اکیدا مخالفم

بیتا
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  Dr Yazdani

مخالفم بشدت

محمد
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  Dr Yazdani

مخالفم دوست عزیز

علی
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  Dr Yazdani

من با تمام نیرو و قوا موافقم .
به نظر من واقعیت نجات دکتری همینهاست

دکتری ۹۵
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  Dr Yazdani

با اینکه شرط اول سخت گیرانه است اما برای نجات دکتری باید همه کاری کرد
موافقم صد در صد

پاک کردن صورت مساله
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  Dr Yazdani

دوست عزیز این وجوهی را که شما بر شمردید عین پاک کردن صورت مساله است . اولا ارتباط صد درصد تحصیلات تکمیلی با کار کاملا اشتباه می باشد. می توان به تحصیلات تکمیلی روی آورد و در زمینه های مختلف پژوهشی و کار آفرینی و … مشغول بود. یکی از اساتید محترم تعریف می کرد که در هندوستان مردم باقلا می فروشند ولی وقتی از میزان تحصیلاتشان سوال می کنید جواب می دهند که دکتری در فلان رشته دارند.مشکل ما در اینه که همه دنبال یک کار تمیز و بدون دردسر هستیم .دوما ادامه تحصیل در تمامی مقاطع باعث رشد کمی و کیفی فکر و زندگی و تغییر شرایط می شود که بیانگر رشد یک کشور است . برای مثال مادر تحصیل کرده و خانه دار در تربیت فرزندان موفق است یا مادر …(که احترام همه مادران واجب و جایی برای بحث ندارد).

بیتا
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۳:۲۱ ب٫ظ

دقیقا آفرین

مینو
شهریور ۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۷ ق٫ظ

سیستم آموزشی هند با ایران تفاوت بسیار زیادی دارد. دانشگاه ها در هند انواع مختلفی دارند، چه از نظر سطح آموزشی و چه از نظر ارزش مدرک تحصیلی و چه از نظر دولتی و خصوصی بودن و میزان شهریه. دانشگاه هایی در هند وجود دارند که با اخذ شهریه قابل توجه، شغل بعد از فراغت از تحصیل را تضمین می کنند و سیستم بسیار متفاوتی دارند. جمعیت بسیار بالای هند و آمار بیکاری هم با ایران متفاوت است. خلاصه اینکه سیستم هند با ایران قابل قیاس نیست.

آرنیکا
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۳:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  Dr Yazdani

در دانشگاههای دولتی ظرفیتها باید کم بشه. ولی دانشگاههای پردیس ازاد همه میدونن که باید پول بدن پس اونایی که علاقه دارند به داشتن مدرک دکتری و پولشم دارن میخونن. چون برا دکتری گرفتن توی این دانشگاهها حداقل صد میلیونی باید خرج کنند. به احتمال زیاد نمیرن پردیس بخونن که بشن هیات علمی چون تا جایی که من اطلاع دارم میگن پردیس هارو جذب نمیکنن. .
پس کسی که دوست داره دکتری داشته باشه و پولشم داره دیگه نباید ظرفیت رو کم کنند بزار برن بخونن. ولی اونایی که دولتی اند می خوان کار پیدا کنند پس یاید متناسب با نیاز جامعه ظرفیت های دانشگاههای دولتی رو اعلام کنند تا اونایی که قبول شدن دیگه دغدغه نداشته باشند.

بیتا
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۶:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  آرنیکا

افرییییییییییین

سلام
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۶:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  آرنیکا

سلام دوست عزیز. حرف شما کمی غیر منطقیه اصلا گیرم که طرف پول داشته باشه و دانشگاه آزاد و هر دانشگاه پولیه دیگه اون رو بپذیرن یعنی دیگه اون نباید به فکر کاری یا جذب در رشته تحصیلیه خودش باشه به صرف اینکه دانشگاهش پولیه. دوست عزیز مهم نیست که جذب میکنند یا میککند مهم اینه که به هر حال دکتری داره. راه حل اصلی برخورد شدید با دانشگاه های پولیه چرا که در این سالها بنگاه اقتصای هستند تا محل پژوهش و کسب تخصص. دوستان مرتب اشاره می کنن به دانشگاه های خارج اما از خیلی چیزا خبر ندارن. دانشگاه های خارج درسته اکثر پولین ولی میزان شهریه که میگرند به مراتب بالاتر از این حرفهاست. بنابراین کسی که اونجا میره برای تحصیل دکتری همه حساب کتاباشو قبل از ورود میکنه چون شهریش خیلی بالاست. در ثانی وقتی وارد دانشگاه میشه به صرف اینکه دانشگاهش پولی بوده دانشگاه بهش آسان نمیگیره براش مهم نیست پول دادی یا ندادی چون دانشگاه های اونجا درآمد اولشون از را تولید علمه و کسب درآمد از طریق شهریه در اولویتهای پایین تر قرار داره مثل اینجا نیست که به دانشجو به چشم منبع درآمد کنند. لذا به خاطر همینه میزان تحصیلات تکمیلی به نسبت جمعیتیشون چندان بالا نیست. درآخر به این نکته مهم اشاره میکینم تا زمانی که دانشگاه آزاد ، پیام نور غیرانتفاعی یا بخش پردیس دانشگاه های دولتی دانشجو رو در اولویت اولشون به چشم یک منبع درآمد ببینند وضع پریشان امروزی همچنان ادامه دارد.

آرنیکا
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۹:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  سلام

سلام. شما متوجه منظورم نشدید من منظورم این نیست که اونی که دانشگاه پولی درس خونده بهش کار ندن. و اینکه در دانشگاه بهش اسون میگیرن یا نه کاری ندارم. منظورم اینه که کسی که حداقل صد میلیون میده برا دکتری و میدونه که الان دکتراهای دانشگاههای دولتی بیکارن مطمئنا الویت اولش برا درس خوندن تو دانشگاههای پولی هیات علمی شدن نیست. احتمالا جایی کار داره میخواد مدرکش بره بلاتر ….. دیگه اون زمان که با دکتری سریع هیات علمی میشدن گذشت.
البته این صد میلیون فقط برا تحصیل هست حالا خوابگاه و غذا و چیزای دیگه بماند.
در کل کسی بیاد هزینه گزافی بده برای اینکه ۴یا ۵سال دیگه با این مدرک کار پیدا کنه. به نظر من کار غیر منطقیه.
انشالله همه موفق باشیم.

مهلا
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۴:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  آرنیکا

افرین ارنیکا

ali
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  آرنیکا

خسته نباشی تنهایی به این نتیجه رسیدی

داوطلب
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۶:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  Dr Yazdani

منم موافقم با بند یک بیشتر.

فاطمه
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  Dr Yazdani

منم موافقم. ای کاش مسئولین محترم این نظرات رو لحاظ کنند.

مهندس
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۳:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  Dr Yazdani

دانشگاه آزاد همچنان در دکترا می تازد
برید کد رشته ها رو بررسی کنید و شرایط فوق العاده راحت پذیرشش رو.
تازه دکترای پژوهش محور رو هم گذاشته که دیگه هر وقت خواستی دکترا بگیری.توجیه خودش رو هم داره می گه ما آزادیم

مهلا
شهریور ۲, ۱۳۹۵ ۴:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس

خیر ظرفیت ها زیاد نیست ما بعنوان یک فرد متاهل دعاش میکنیم اگر در شهر من دانشگاه دکتری نباشه باید برم یه شهر دور و معلوم نیست چی به سر زندگی بیاد،همه که نمیتونن زندگی رو جمع کنن برن یه شهر دیگه

بی نام
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۸:۴۵ ق٫ظ

دقیقا هر روز یه قانون برای کنکور دکتری مقدمه چینی میکنن

پاسخ
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۷:۰۹ ق٫ظ

اینا میخوان چی بگن؟
چی رو مقدمه چینی میکنن؟
مگه تقصیر مائه؟
وزارت علوم خودش اینطوری خواسته.

مهلا
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۰:۳۷ ق٫ظ

اخه ٠.۴ از کل خیلی ناچیزه واقعا

دکترای علوم تربیتی
شهریور ۱, ۱۳۹۵ ۰:۱۱ ق٫ظ

امسال همین روند رشد براش خوبه دیگه ….همین ۲۸درصد خیلی خوبه .