دکترهای بی‌کار حاصل جذب بی‌رویه تحصیلات تکمیلی کشور

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

جذب بی‌رویه دانشجویان تحصیلات تکمیلی با هدف کسب درآمد نتیجه‌ای جز کاهش کیفیت آموزشی و نبود آینده شغلی برای فارغ‌التحصیلان نداشته است.

 به گزارش خبرگزاری خانه ملت، کشورهای توسعه‌یافته، علم را دانشی می‌دانند که در نهایت به تولید ثروت و رفاه منجر می‌شود لذا سیاست‌گذاری‌ آن‌ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی به این سمت است؛ اما در  ایران جذب بی‌رویه دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی نه تنها به ثروت‌آفرینی منتهی نشده بلکه کاهش کیفیت علمی را به دنبال داشته که به گفته صاحب‌نظران اگر هر چه سریع‌تر برای آن فکری نشود آینده علمی کشور به مخاطره خواهد افتاد، هرچند تاکنون نیز عوارض ناشی از این روند غلط جذب دانشجو در جامعه علمی کشور مشهود شده است.

سیل بیکاران تحصیل‌کرده که تخصص و توان علمی خاصی نداشته و صرفا دارای یک مدرک دانشگاهی هستند، به تعداد مصرف‌کنندگان بیکار کشور افزوده شده و این مدرک نه تنها به آن‌ها جهت داشتن زندگی اجتماعی بهتر کمک نکرده بلکه توهم “دکتر بودن” را برای بسیاری از دارندگانش ایجاد کرده تا نسبت به انجام هر شغلی کمتر از مدرک خود دافعه داشته باشند.

به‌همین منظور فرهاد فلاحتی، محمد باسط درازهی، محمود صادقی و علیرضا سلیمی؛ نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این مجال دلایل جذب بی‌رویه دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی را از جهات مختلف همچون نیاز دانشگاه‌ها به کسب درآمد و سیستم غلط آموزشی در کشور مورد بررسی قرار داده و پیوند صنعت و دانشگاه را راه‌گشایی حل این معضل معرفی کردند.

فلاحتی: تبعات اجتماعی متعدد در انتظار جوامع مدرک‌گراست

فرهاد فلاحتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از جذب بی‌رویه دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی به ویژه دکترا، گفت: در چند سال گذشته رویکرد مدرک‌گرایی در کشور رواج پیدا کرده است چراکه دولت‌ها یکی از شروط مهم برای  استخدام و افزایش حقوق را مدرک اشخاص قرار داده‌اند و در همین راستا دانشگاه‌ها افزایش پیدا کرده و رویکرد دریافت پول و ارائه مدرک را در پیش گرفتند.

توانمندی و تسلط افراد در موضوعات تخصصی اهمیت ندارد

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه در جامعه امروز صرف داشتن مدرک دکترا، شأن و جایگاه فرد را مشخص می‌کند و به توانمندی و تسلط افراد در موضوعات تخصصی اهمیت داده نمی‌شود.

وی  رویکرد پذیرش دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی را منطقی و حرفه‌ای ندانست و افزود: تنها افراد دارای شایستگی رشد علمی باید این فرصت را بدست آورند اما متاسفانه در بیشتر مواقع افراد مستعد و توانمند به دلیل عدم دارا بودن امکانات مالی عطای ادامه تحصیل را به لقایش می‎بخشد.

فلاحتی با تاکید براینکه به نظر می‌رسد وزارت علوم باید وضعیت جذب دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی را شفاف‌سازی، علمی و منطقی کند، افزود: باید شروط علمی و پژوهشی در انتخاب افراد برای تحصیل در مقطع دکترا اعمال شود.

پذیرش دانشجو در مقطع دکترا باید با نیاز شغلی کشور هماهنگ شود

نماینده مردم قائنات در مجلس با اشاره به اینکه پذیرش دانشجو در مقطع دکترا باید با نیاز شغلی کشور هماهنگ شود، گفت: جذب بی‌رویه دانشجو تنها در دانشگاه آزاد اتفاق نمی‌افتد بلکه بسیاری از پردیس‌ها، دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام نور نیز به این کار روی آورده‌اند.

تخطی دانشگاه‌ها از قانون؛ ناشی از عدم نظارات ناکافی وزارتخانه علوم

وی با بیان اینکه تخطی دانشگاه‌ها از قانون را باید ناشی از عدم نظارت کافی وزارتخانه علوم دانست، اضافه کرد: واگذاری برخی از مسئولیت‌ها به واحدهای دانشگاهی سبب کاهش تسلط وزارت علوم به عملکرد آن‌ها شده است.

فلاحتی ادامه داد: بسیاری از دانشگاه‌ها به دلیل آنکه دانشجویان آنها در مقطع کارشناسی و ارشد به حدنصاب نمی‌رسد، به جذب و پذیرش دانشجو در مقطع دکترا روی آورده‌اند تا دانشگاه‌شان به تعطیلی کشیده نشود و بتواند به لحاظ مالی خود را اداره کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه جامعه‌ای که توجه کمتری به درک افراد دارد و به مدرک تحصیلی  توجه می‌کند باید تبعات اجتماعی متعددی را پذیرا شود، گفت: افرادی که در مقطع دکترا درس خوانده باید صاحب‌نظر، داری تالیف و کار پژوهشی باشند اما این مدرک‌های بی‌زحمت توهم “دکتر بودن” و اینکه دارندگان آن فقط باید پست‌های مدیریتی داشته باشند را به جامعه تزریق می‌کند و از طرفی افراد با مشغول شدن در یک شغل پایین‌تر از مدرک خود دچار سرخوردگی می‌شوند.

درازهی: کیفیت پایین آموزشی در مقطع دکترا؛ خطری در کمین مشاغل تخصصی

همچنین محمد باسط درازهی در گفت‌وگو با خانه ملت با انتقاد از جذب بی‌رویه دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی به ویژه دکترا، گفت: خوشبختانه وزارت علوم در زمینه جذب بی‌رویه دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی دغدغه‌مند است و انتقاد وزیر علوم از وضعیت موجود نشان از این دغدغه دارد.

نماینده مردم سروان در مجلس شورای اسلامی جذب حداکثری دانشجو در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد را به نفع سیستم علمی و آموزشی کشور ندانست و افزود: دانشگاه‌ها باید امکانات، شرایط علمی، کیفیت و کمیت هیات علمی خود را در جذب دانشجو در نظر بگیرند تا سطح آموزشی آن‌ها ضعیف و پایین‌تر از استاندارد نباشد.

وی ادامه داد: فارغ‌التحصیل شدن خیل عظیمی از دانشجویانی که سطح علمی پایینی دارند برای سیستم مدیریتی کشور و شغل‌های تخصصی زیان‌بار است و به‌‍ یقین این افراد به دلیل مدرک دکترای که در دست دارند در یافتن شغل دچار مشکلات متعدد خواهند شد.

درازهی با بیان اینکه بستن در دانشگاه‌ها راه‌حل مشکل نیست بلکه باید کیفیت آموزشی را بالا برد، ادامه داد: در صورت اجرایی شدن “قانون سنجش و پذیرش دانشجو” در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، جلوی جذب بی‌رویه دانشجو در مقطع دکتری گرفته می‌شود چراکه تمامی دانشگاه‌ها موظف به تبعیت از این قانون خواهند بود لذا مسئولان باید اجرای این قانون را سرعت بخشند.

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس با بیان اینکه نگاه صرفا درآمدزایی دانشگاه‌ها به مشکلات آموزشی و شغل‌های تخصصی کشور دامن می‌زند، گفت: پذیرش دانشجو در مقطع دکترا باید با نیاز شغلی کشور هماهنگ شود، اگرچه جذب بی‌رویه دانشجو تنها در دانشگاه آزاد اتفاق نمی‌افتد بلکه بسیاری از پردیس‌ها، دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام‌نور نیز به این کار روی آورده‌اند.

صادقی: افزایش جذب دانشجو در تحصیلات تکمیلی رویه غلط دولت قبل است

محمود صادقی با انتقاد از جذب بی‌رویه دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی به ویژه دکترا به خانه ملت گفت: این موضوع دامنه‌دار سال‌هاست گریبان نظام آموزش عالی را گرفته است و البته انتقادی در این زمینه به خود آموزش عالی و دانشگاه‌های دولتی به‌خصوص در دولت گذشته وارد است چراکه بنای این رویه غلط در دولت قبل گذاشته شده؛ درواقع باید افزایش جذب دانشجو در تحصیلات تکمیلی را مصداق این ‌رویه غلط در آن دوره دانست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر، پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت علوم در این زمینه استانداردهایی همچون نسبت استاد به دانشجو یا نسبت فضای آموزشی و آزمایشگاهی به دانشجو را دارد و ظرفیت پذیرش دانشجو باید براساس این فرمول‌ها تعیین شود اما این نسبت‌ها در دولت گذشته به عناوین مختلف رعایت نشد و البته هنوز نیز ادامه دارد.

وی با تاکید براینکه دانشگاه آزاد در میان تمامی دانشگاه‌ها افزایش بی‌رویه‌ بیشتری در جذب دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی داشته است، گفت: سطح کیفی آموزشی اکثر واحدهای آموزشی این دانشگاه بسیار پایین است و در برخی از واحدها رشته‌هایی آموزش داده می‌شود که نه تنها با فضای جغرافیایی و بومی منطقه تناسب ندارد بلکه دانشگاه نیز از ظرفیت و امکانات لازم برای تدریس آن رشته برخوردار نیست.

صادقی با اشاره به انتقاد وزیر علوم از این جذب‌های بی‌رویه، اضافه کرد: وزارت علوم فقط نسبت به راه‌اندازی رشته‌های جدید در دانشگاه آزاد تصمیم‌گیرنده است و در افزایش یا کاهش ظرفیت‌های این دانشگاه نقشی ندارد و هیأت امنای خود دانشگاه آزاد در این زمینه تصمیم می‌گیرند.

وی با بیان اینکه بخشی از دلایل این جذب بی‌رویه “کسب درآمد” است، توضیح داد: نگاه صرفا درآمدزایی و یک جانبه دانشگاه آزاد در اداره واحدها به این مشکل دامن‌زده است، اما دانشجویانی که در این شرایط بی‌کیفیت فارغ‌التحصیل می‌شوند نمی‌توانند در مشاغل مختلف موفق ظاهر شده و ادامه این روند ضایعه بزرگی را برای کشور ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه توسعه بی‌رویه واحدهای دانشگاهی این مشکل را ایجاد کرده، گفت: تجمیع دانشگاه‌ها و امکانات یکی از راه‌های اصلی فائق آمدن بر این مشکل است.

سلیمی: سیستم آموزش عالی به خانه‌تکانی نیاز دارد

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از جذب بی‌رویه دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی به ویژه دکترا، گفت: متأسفانه توسعه آموزش عالی در ایران متوازن نبوده و امروز از جهات متعدد با اشکالاتی رو به رو است؛ یکی از این اشکالات در عدم آگاهی از میزان نیاز کشور به کسب دانشجو در رشته‌های مختلف است، به‌عنوان نمونه در رشته حقوق بیش از 120هزار نفر در حال تحصیل در دانشگاه‌ها هستند در حالی که عدم نیاز به این تعداد حقوق‌دادن در کشور کاملا مشهود است.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمار دقیقی از نیازهای شغلی کشور وجود ندارد به‎همین دلیل دانشگاه‌ها بی‌توجه به این نیاز به جذب دانشجو اقدام می‌کند، درواقع تاکنون گزارشی از مدنظر قرار دادن نیاز کشور در جذب دانشجو از سوی  آموزش عالی ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه سیستم آموزش عالی ایران به خانه‌تکانی نیاز دارد، ادامه داد: در بسیاری از کشورها تنها 20درصد فارغ‌التحصیلان مدارس به دانشگاه وارد شده و مابقی در رشته‌های تکنسین و فنی مشغول می‌شوند تا نیازهای کشورشان به درستی مرتفع شود اما ایران از یک طرف با خلاء جدی تکنسین رو به ور است و حتی برای پرکردن این خلاء اقدام به ورود تکنسین کرده و از طرفی دیگر حجم گسترده فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار را دارد.

سلیمی ادامه داد: افرادی که در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند باید دارای توانمندی‌های علمی خاصی باشند اما در ایران دانشجویان تنها برای یافتن شغل به دنبال کسب مدرک بالاتر هستند.

وی با تاکید بر اینکه “طرح آمایش سرزمینی در حوزه آموزش عالی” تدوین نشده و این مسئله لطمه بزرگی به وضعیت آموزش عالی کشور زده است، گفت: دانشگاه‌ها برای کسب درآمد به جذب دانشجوی بیشتر اقدام می‌کند درحالی که باید از  طریق انجام فعالیت‌های پژوهشی و برقراری ارتباط با صنایع کشور کسب درآمد کنند.

عضوهیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه صنعت و کشاورزی ایران خود را بی‌نیاز از دانشگاه‌ها می‌دانند، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف پرکردن فاصله بین صنعت و دانشگاه‌ها ایجاد شده‌‎ اما هنوز به این مرحله نرسیده‌اند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

160 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ترمه
شهریور ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۰ ب٫ظ

سلام.
کار پیدا کردن، ربطی به مدرک ندارد.
قرار نیست تمام دکتر ها استاد دانشگاه شوند.

sina
شهریور ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۳ ق٫ظ

مدرسی های عزیز
آیا مدارکتون تایید شده؟؟؟؟

مینا
شهریور ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  sina

بله تایید شد.

حسین
شهریور ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

بله تایید شد

Sina
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۲:۲۹ ب٫ظ

سلام دوستان.
شرمنده سوالم با تاپیک نامربوطه
آیا کسی از ثبت نام دانشگاه تبریز خبری داره؟؟؟
شروع ترم رو زده ۲۰ شهریور

دکتری
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۰:۳۶ ق٫ظ

سلام امروز اومده بودن دانشگاه ما برای تحقیق!!!!

??
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۳ ب٫ظ

جسارتا نخبه از هم دوره های خودمون بود که کم خوند پیام نور شهرش رو زد همونجا درس خوند هم کار پیدا کرد هم ادامه تحصیل داد و … زندگی کردنه غربتی تحمل کرد و نه هزینه زیادی. عمرش تلف نشد الکی الکی. اینو جدی میگم بدون اینکه واقعا بخوام تیکه بندازم. منم دانشگاه دولتی عالی خوندم و الان دارم اون روزامو میخورم

حسین
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۷:۴۵ ب٫ظ

دوستان کسی از قبولیای مدرس اینجا هست که ثبت نام کرده باشه تو سامانه گلستان؟ واسه من مبلغ خوابگاه نیومده؟ چیکارش کنم؟

مینا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۹:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

من ثبت نام کردم ولی هنوز مدارک آموزشیم عدم بررسی خورده ! مبلغ خوابگاه چیه ؟؟؟

حسین
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

آره واسه منم عدم بررسی زده. واسه کسایی ک خوابگاه میخان مثه من. صبح تماس گرفتم دانشگاه گفتن هزینه خوابگاه رو هم از طریق سامانه پرداخت کنین ولی واسه من مبلغشو زده صفر. حالا نمیدونم داستانش چیه

حسین
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

تا زمانیکه مدارک تایید نشه نمیتونیم گواهی ثبت نام غیر حضوری دریافت کنیم؟

اصلاح نباتات مدرس
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۳:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

سلام منم مدارک قسمت اموزش عدم تایید زنگ زدم گفت مشکلی نداره حتی مهلت م تمام شه میتونین بعداپرینت ثبت نام بگیرین و برا خوابگاهم برا منم مشخص نشده زنگ زدم به اداره خوابگاهها هم گفت چون هنوز اتاق بهتون لختصاص ندادیم هزینه فعلا نمیخواد تا۲۴م که حضوری میاین

......
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۳:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

سلام من زنگ زدم پرسیدم گفت مشکل نداره برا خوابگاهم گفت موقع حضوری که اتاقتون مشخص شد هزینه پرداخت کنین

حسین
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۴:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

پس همچنان باید منتظر بمونیم تا مدارک تایید شه؟ آخه این چه سیستمیه دیگه؟ واسه هر چیزی کلی باید مکافات دید

Sina
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۴:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

الان شما تونستین گواهی بگیرین بالاخره یا باید منتظر بمونیم تایید بشه مدارک؟

حسین
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۵:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

تا تایید نشه ک نمیشه تاییدیه گرفت. من از دیروز ساعت ۷ بعدازظهر منتظر تاییدم

حسین
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۷:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

ای بابا واسه من ک از بعدازظهر کلا سرور دانشگاه قطعه. چه سیستم مزخرفی داره این مدرس

دکترای مدرس
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

هزینه ی خوابگاه را فعلا لازم نیست پرداخت کنین
فقط برین قسمت ودیعه ی خوابگاه ۶۰ هزارتومن پرداخت کنین

مینا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

اگه منظورتون هزینه رفاهی! تو اطلاعیش اومده :دانشجویان ورودی که خوابگاه به ایشان تعلق می‌گیرد، باید نسبت به پرداخت “هزینه رفاهی” خود در سیستم گلستان اقدام نمایند. هنوز که وضعیت خوابگاه مشخص نشده!

Sina
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

برا من سند تعهدمو عدم تایید زده بود. دوباره آپلود کردم صبح اما همچنان عدم تاییده وضعیتش!

حسین
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۳:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  Sina

عدم تایید یا عدم بررسی؟
اگر عدم بررسی زده ک باید منتظر موند تا کارشناساشون تاییدش کنن اما اگر عدم تایید زده عینی اینکه باید نقص شو برطرف کنین و مجددا ارسال

Sina
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۳:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

برطرف کردم مشکلشو صبح دوباره آپلود کردم. تو قسمت بررسی مدارک تبدیل شده به عدم بررسی ولی در همون بخش که آپلود مجدد کردم زده عدم تائید!

حسین
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۴:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  Sina

ظاهرا باید تماس بگیرید و تلفنی پیگیر باشید

مینا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

شما تو سیستم گلستان وارد میشین پرسشنامه بهداشتی، فرهنگی .. و گزینه آخرین وضعیت دانشچو در پذیرش غیر حضوری دارین؟؟ برا من نیست!

مینا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۴:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  Sina

سند تعهدی که محضری شده رو باید بفرستینا نه اون فرم تعهدی که خودشون دادن !!!

Sina
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۴:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

سند رسمی محضری آپلود کردم دیگه

دکترای مدرس
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  Sina

یادمه واسه ارشد من سندمو چون ضامنم بازنشسته کشوری بود تایید نکردن
ببینین چه خطایی گرفته اصلاح کنین

حسین
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۷:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

مدارک شما تایید شده؟

مینا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۷:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

فقط مدارک خوابگاه و مدرک زبان.

Sina
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۹:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

فقط مدرک زبان.
تعهد محضریمم همونطوری مونده. چادر میزنم تو حیاط دانشگاه :)))

حسین
شهریور ۱۶, ۱۳۹۵ ۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

جالبه واسه فقط مدرک دیپلم و ارشدم زده عدم بررسی مابقیش تایید شده. جل الاخالق

حسین
شهریور ۱۶, ۱۳۹۵ ۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

جالبه واسه من فقط مدرک دیپلم و ارشدم زده عدم بررسی مابقیش تایید شده. جل الاخالق

......
شهریور ۱۶, ۱۳۹۵ ۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

راستی مدرک زبان دارین؟ یا اون فرم رو فرستادین من خیلی نگرانم مدرک زبان ندارم تا آخر ترم یک میترسم نگیرمش و اخراجم کنن ازمون msrtشهریور رو ۴۲شدم تا ۶۰خیلی راهه

حسین
شهریور ۱۶, ۱۳۹۵ ۸:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

من فرم رو فرستادم دوره قبل ۵۴ شدم ی دو ماهیه ک دارم زبان میخونم تا آخر ترم هم وقت میذارم. نگران نباشید فقط از همین الان شروع کنین

مریم
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۷:۱۴ ب٫ظ

خودمون به خودمون رحم کنیم این حرفا فقط افسردگی میاره
ماها خودمون باید کشورمون بسازیم و باامید باشیم

مریم
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۷:۱۰ ب٫ظ

دلم گرفت اینا چی بود خوندم افسرده ام کردین

منم فیزیولوژی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

حقیقت همیشه تلخه

علی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۳ ق٫ظ

دوست عزیز اگر دانشجوی شریف و دانشگاه تهران را نخبه نگیم
حتما انتظار دارید به دانشجوی دانشگاه آزاد نخبه بگوییم
اصولا به نظر من دانشجو های دانشگاه های دولتی بیشترا نخبه هستند زیرا قبولی در این دانشگاه ها سخت و نمره گرفتن در زمان تحصیل نیز سخت هست البته استثنا در هر جایی هست
هستند در دانشگاه آزاد بخصوص علوم تحقیقات تهران دانشجویان خوب و زحمت کش ولی ما بطور کلی نه در رابطه با استثنا صحبت می کنیم

به علی که دانشجوی شریف رو نخبه دونسته و....
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

یک مثال عددی ساده هم می زنم براتون و دیگه این بحث رو ادامه ندیم بهتره.چون دردی از من و شما دوا نخواهد کرد.
فرض کنیم شریف هر ساله تو ۳۰ تا رشته دکتر پذیرش کنه و هر کدوم ۴ نفر باشن و تو ۲۰ تا از اینا یک نفر سهمیه پذیرش کنه پس هر ساله شریف مثلا ۱۲۰ نفر پذیرش می کنه که ۲۰ نفرشون می دونیم که نخبه نیستن…
یعنی مثلا شریف ۱۲۰۰ تا دانشجوی دکتری داشته باشه قطعا می دونیم که ۲۰۰ نفرشون حتما نخبه نبودن ولی تو شریف دارن درس می خونن.حالا از داخل اون ۱۰۰۰ نفر باقیمانده چند نفر نخبه هستن و چند نفر نیستن بماند…

فرشاد
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۳:۵۰ ب٫ظ

شما برا خودتون میبرید و میدوزید
شما بر چ اساسی میگید ۲۰ نفر نخبه نیستن
شما تعریفتون از نخبه چی هست?
فرق زیادی بین نخبه و افراد با ضریب هوشی بالا وجود داره
کسی نخبه س که سابقه درخشانی داشته باشه مقاله داده باشه اختراع داشته باشه رتبه اول بوده باشد رتبه کنکور عالی داشته باشه
این تعریف شما از نخبه معادل افراد باهوشه که کاملا در اشتباه هستید
در ضمن وقتی امار و ارقام میارید باید مستند باشه نه که ی نسبتی که در درستی اون تردید کامل وجود داره رو مبنای نتیجه گیریتون قرار بدهید
به طور کلی اونایی که در دانشگاه های سطح الف درس میخونن نخبه و در بین هم رشتههای خود بهترین ها هستند
موفق باشید

دانشجوی ترم شش دکترا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۴:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

خب این دلیل نمیشه که بگیم بچه های دانشگاه ازاد کم کاری میکنند من به شخصه در هرمقطعی بیشتر از توانم دارم تلاش میکنم.

پرنیا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۶:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

من نیز با نظر اقا علی موافق هستم. چون دانشجویان دانشگاههای دولتی به مراتب بیشتر از دانشجویان دانشگاه های غیر دولتی زحمت می کشند. و این دانشجویان از لحاظ صلاحیت علمی قابل قیاس با سایر دانشجویان دانشگاه های غیر دولتی نیستند. این واقعیت را خواهشا قبول کنیم.

سیما
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۲ ق٫ظ

تحلیل جالبی بود…

به علی که دانشجوی شریف رو نخبه دونسته و....
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱:۰۰ ق٫ظ

ببینید دوستان هیچ چیز مطلقی تو دنیا وجود نداره جز وجود خدای بزرگ. هیچ وقت نمی شه دانشجوی شریف بودن رو شرط کافی برای نخبه بودن به حساب اورد و همچنین دانشجوی دانشگاه ازاد بودن رو مساوی بهره هوشی کم دونست. دوستان دقت کنن که دانشجوی یک دوره شهریه ای بودن چه ازاد باشه و چه دوره دولتی مثل پردیس و شبانه به هیچ عنوان مساوی ثروتمند بودن نیست و چنین فرضی به صورت وحشتناکی اشتباه هست. هم توی شریف انسانهای غیر نخبه وجود دارن و هم توی دانشگاه ازاد انسانهای نخبه. هم در دوره های روزانه دولتی انسانهای ثروتمند وجود دارن و هم در دانشگاه ازاد و دوره های شبانه و پردیس بچه های با سطح مالی متوسط و متوسط به پایین. از ما که جامعه فرهیخته کشور هستیم انتظار می ره که به این صورت و بدون بررسی حکم صادر نکنیم و مطلقا یک چیز رو رد یا قبول نکنیم. همه چیز دنیا نسبی هست.پس یه نسبتی از دانشجوهای شریف نخبه و یه نسبتیشون ادمای معمولی و شاید پایینتر هستن و تو ازاد هم نسبتی نخبه هستن و نسبتی معمولی.در مورد ثروتمند بودن هم همینجور هست. بیایید یاد بگیریم به همه احترام بزاریم و بدونیم که درست یا غلط فعلا هر کسی از هر دانشگاه درجه یک کشور یا هر واحد دانشگاه ازاد شهرستان فارغ التحصیل بشه از نظر قانون کشور دکتر حساب می شه.و تنهو تفاوتها رو رزومه و دانش ما رقم خواهد زد.پس به جای معتبر یا غیر معتبر خطاب کردن همدیگه بهتره به فکر زمینه… ادامه نظر»

پرنده سفید
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۷:۵۳ ق٫ظ

چه قدر خوب تحلیل کردین…

دانشجو دکتری
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۸ ق٫ظ

بسیار عالی فرمودید

ممنونم

علی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

در هر جایی استثنا هست ولی اگر کسی درسخوان باشد حداقل حداقل بایستی بتواند در دانشگاه های دولتی قبول شود
این دیگه مثل الشمس من الشمسه

پرنیا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۶:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

لایک

Sina
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دقیقا

نهال
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۵ ب٫ظ

ممنون عالی بود

علی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۱ ب٫ظ

دوستان کسی دانشگاه فردوسی مشهد تونسته ثبت نام کنه؟
اگر امکانش هست لینک ثبت نام رو بفرستین

ستاره
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  علی

مگه اطلاعیه ثبت نام زدن؟
من چیزی توی سایتش ندیدم

ستاره
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  علی

مگه اطلاعیه ثبت نام زدن؟

به خوش خنده
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۸ ب٫ظ

شما کدوم دانشگاه درس میخونید؟
منم حسابداریم

ککککممممکککک
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۹ ب٫ظ

سلام دوستان از ثبتنام دانشگاه تهران خبر دارین؟

اخبار امروز دانشگاه آزاد
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۷:۳۲ ب٫ظ

دکتر میرزاده در نخستین همایش معاونان اداری مالی واحدها و مراکز آموزشی:

کوتاهی در امور اداری مالی و آموزشی دانشگاه قابل قبول نیست/ باید مدیران دلسوز و لایق شناسایی  و تجلیل شوند .

اخبار امروز دانشگاه آزاد
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۷:۱۴ ب٫ظ

دکتر میرزاده با اشاره به قابل بخشش نبودن تخلفات آموزشی و اداری مالی، تأکید کرد: تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید امر نظارت بر امور اداری مالی را تداوم بخشند که در همین راستا کمیته حسابرسی برای بهبود روش ها فعالیت می کند.

آفتاب
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۶:۲۹ ب٫ظ

کسی میدونه برای رشته فیزیک امسال چه درسهایی تو کنکور دکتری میاد؟

مهسا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۸:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  آفتاب

سلام
هنوز جزئیات آزمون دکتری ۹۶ اعلام نشده دوست عزیز.
پیگیر اخبار سایت باشید، به محض انتشار اخبار اطلاع رسانی میشه.

خیلی نگران........
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۵:۴۷ ب٫ظ

دوستان دانشگاه تبریز نتایج نهایی رو اعلام نکرده؟؟؟؟؟؟

مریم
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۷:۰۴ ب٫ظ

نه هنوز، نمیدونین کی میخواد اعلام کنه؟؟؟

دانشگاه شیراز
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۵:۲۲ ب٫ظ

نتایج شیراز اومد، خدایا شکرت

رضا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۷:۰۴ ب٫ظ

نتایج که خیلی وقته مشخصه, با این اطلاعیه هم چیزی مشخص تر از قبل نشده که شما ابراز شادمانی می کنید.
به قول دوستان قراره بر روی خود مدرک فارغ التحصیلی هم قید بشه “مشروط”!
مهم نتایج تایید صلاحیت بود که نتایج قطعی بشه که هنوز هم مشخص نشده.

حمید
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۹:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام دوست عزیز اینکه نتایج عینا مانند قبل بوده و خوشحالی نداشته غافل از این هستید که دوستان اظهار خوشحالیشون بابت از قلم نیفتادن فرم تعهد و احتمالات بد و منفی که به دلیل اضطراب برای خودشان بوجود می اورند پس این خوشحالی داره که مشخص شد از قلم نیفتاده اند و زمان ثبت نام اینترنتی هم مشخص شده اما این نگرانی شما اتفاقا کاملا بی مورد است شما تشریف ببرید و ثبت نام کنید و نگران کلمه مشروط نباشید ما این راه را پیموده ایم دو سه ماه کار اداری گزینش طول می کشد و شما جزو گروههای محارب و غیر قانونی نیستید پس جای هیچ نگرانی نیست مانند تائیده دیپلم که در کارشناسی بود و گاهی تا دوسال طول می کشید

دانشگاه شیراز
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

دقیقا، ممنون.

امید
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۵:۱۷ ب٫ظ

امیدواریم این حرفهای بجا و درست به نتیجه عملی ختم بشه

...
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۴:۱۸ ب٫ظ

دوستان دانشگاه تهران راهنمای غیرحضوری ثبت نامو تو صفحه ی مربوط به ثبت نام ورودی های جدید قرار داده ولی از تاریخ صبت نام چیزی ننوشته.به نظرم ثبت نام تهران نزدیکه.منتظر و به گوش باشین

ایمان
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  ...

به من گفتن اواخر شهریور و با کمی مکث گفت نیمه دوم شهریور. از بیکاری میام سایت را چک می کنم :)

محمد65
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۳:۴۴ ب٫ظ

شما مارو با فوق لیسانس ببرید سر کار من خودم شخصا و کل دوستام قول میدیم تا زنده هستیم دکتری نخونیم

معترض
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۴:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد65

اگه دکترا بخونی می برنت سر کار؟

خیلی نگران........
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۵:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  معترض

نه نمیبرنش ولی الان که نمیتونه بدون هیچ برنامه ای باشه باید یه چیزی باشه تا بتونه حداقل به اینده امیدوارباشه!!!!!!
مشخصه که اکثرا بخاطر شاغل نبودن میریم دنبال ادامه تحصیل

دکتری
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۸:۲۱ ب٫ظ

ایول

Sina
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۹:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد65

منم قول میدم.

مینو نادری
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد65

آفرین راست می گه محمد آقا ۶۵

a
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۲:۵۰ ب٫ظ

متن پاسخ سازمان سنجش برای استحضار قبول نشده هاو شرکت کننده های در مصاحبه های دانشگاههای تبریز، شیراز و کرمان و قم و … :
اگر ظرفیت دانشگاهها خالی بماند باید در مرحلۀ تکمیل ظرفیت پر شود
آیا این بدان معنی است که کسانی که با رتبۀ خوب قبول نشده اند، کسان دیگری با رتبه های پایینتر و له تر جای آنها را خواهند گرفت؟!!

ایمان
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  a

فکر نکنم دانشگاه تهران پارسال با وجود ظرفیت بعضی در گرایش های مدیریت پذیرش نکرد!

محض اطلاع
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۲:۳۰ ب٫ظ

ثبت نام غیر حضوری مدرس شروع شده و تا ۱۵ ام وقت دارید برا ثبت نام.

---
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۳:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  محض اطلاع

مدرس کجا؟؟

Sina
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۳:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  ---

تربیت مدرس تهران

ریاضی محض
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  محض اطلاع

بله من وارد پرتال شدم. شما میدونید اون فرو شماره ۳۳ تعهدات رو از کجا باید بیاریم؟ و اینکه چرا در قسمت ارسال مدارک، ارسال مدرک کاردانی، مدرک زبان و مدرک اشتغال، اجباری زده شده؟ خب ما که این مدارکو نداریم.

جانان
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  ریاضی محض

قسمت لینک فرم ها
فرم ۳۳ جز اون پی دی افه دیگه
کاردانی و شغل هم که به زور که نمیخوان
باز تو همون لینک فرم ها
هرکی کاردانی نداره تو اون فرم مینویسه که کارشناسیم پیوسته بود و تو فرم شغل هم قسمت بالاشو پر میکنه

vet
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۲:۲۰ ب٫ظ

تمام مشکلات با کاهش ظرفیت دکترا حل نمیشه اما یه استارت مهمه واسه بهبود وضعیت قشر تحصیلکرده ی ایران

خانم دکتر
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  vet

احسنت

......
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۲:۲۰ ب٫ظ

خواهش میکنم یه درخواست به وزارت علوم بدید که نتایج رو دانشگاهها زودتر اعلام کنند. واقعا دیگه اینهمه عذاب کافیه.
متاسفانه من توی یه شرایطی هستم که این اعلان نتیجه برام خیلی ضروریه.
کارشناسی ارشد ۳ ماه بعداز دکتری امتحان داد الان داره ثبت نام میکنه. کنکور سراسری ۵ ماه بعاز ما امتحان دادن تا چند روز دیگه نتیجه هاشون میاد.
آخه این چه آزمون بی سر و تهیه. هر روز و هر ساعت که نمیشه انتظار داشت تا نتیجه ظهور کنه. وزارت علوم باید به این بی برنامه گیها پاسخ بده. من به دانشگاهی که تعهد دادم زنگ زدم. با ناراحتی جواب دادن. گفتن به ما ربطی نداره. از سنجش پیگیر نتایج تون باشید.
لطفا یکی بگه از کجا واقعا نتایج اعلان میشه؟؟؟؟

...
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  ......

اینقدر انتطار کشیدم تو این ۳ماه که دیگه هیچ انگیزه ای ندارم برم سر کلاس از هفته دیگه!
نتایج نهایی و تاریخ ثبت نامم که نمیگن…به قول دوستمون با ناراحتیم جواب میدن

نتیجه نهایی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۴:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  ......

منم خیلی نگرانم. از هفته قبل دارم با دانشگاه تماس میگیرم. و متاسفانه خیلی برخورده بدی پشت تلفن دارن حتی اجازه نمیدن حرف بزنی.
یعنی منی که از خرداد خبر فبولیمو شنیدم هنوزه هنوزه باورم نشده.
خسته شدم از این همه انتظار. یک جواب درستم هم نمیدن که زمان ثبت نام یا حتی زمان دادن اطلاعیه کیه.

پرنیا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  نتیجه نهایی

دقیقا منم.

علی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۲:۰۳ ب٫ظ

امیدوارم مسئولین بدون ماهش ظرفیت و با حل مشکل از زیربنا مشکل رو حل کنند

دکتر عمران
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱:۱۸ ب٫ظ

واقعا که.
دوستان می خوان ساختمون رو از بالا بسازن و درست کنن بیان پایین

لیسانس و ارشد ایراد داره که همه می یارن تا دکتر بشن.نمی شه از بالا ساخت و امد پایین.پایین رو درست کنید تا بالا خودبخود بره سر جاش

حرف حساب
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱:۰۸ ب٫ظ

دوست عزیز ما درس میخونیم که تحصیلات و رزومه ما بیانگر توانایی های ما باشد.

ایرج
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱:۰۲ ب٫ظ

با سلام.
تا کنون وضعیت سنجش و پذیرش،دوره دکتری تخصصی،رضایت بخش نمی باشد.
چند تذکر مهم!!!
۱-کیفیت بر کمیت ارجحیت دارد ولی وقتی کمیت افزایش یابد،کیفیت جهش منفی پیدا می کند.
۲-سنجش و پذیرش داوطلب و دانشجوی دکتری،در محدوده زمانی خاص بایستی صورت گیرد تا فرصت افزایش ظرفیت و شرایط پذیرش در طول زمان به سبب حفظ منابع مالی و استقلال دانشگاه، بخصوص در دانشگاه آزاد،فراهم نگردد
۳-جذب و پذیرش حداکثر ۱۰ درصد فارغ التحصیلان کارشنااسی ارشد(نه اینکه داوطلبان-زیرا اکثر داوطلبین کنکور دکتری دانشگااه آزاد،در ابتدا داوطلبان کنکور دانشگاههای دولتی(روزانه-شبانه-پردیس)هستند)،ضروری است
۴-امکانات،کیفیت،شرایط آموزشی و پژوهشی،نحوه سنجش و پذیرش همه دانشگاههای همسطح، با ملاحظه میزان رقابت داوطلبان یک دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاههای همسطح، می بایست تا حد امکان برابر باشد
۶-ظرفیت دانشگاههای برتر می بابست کمتر از ظرفیت سایر دانشگاهها باشد.رقم جذب دانشجوی دکتری برای دورهای روزانه و پردیس می بایست برابر و در دانشگاههای درجه یک،بین ۱ تا ۳ نفر، در دانشگاههای درجه ۲ و۳، بین ۳تا ۴ نفر و و دانشگاههای درجه ۴،بین ۴ تا ۵ نفر و برای دانشگاه پیام نور،۵ نفر،و دانشگاه آزاد حداکثر ۷ نفر،پیشنهاد و تصویب گردد.
۷-اولویتهای اسنخدام و سایر امتیازات اجتماعی برای فارغ التحصیلان دکتری،متناسب با سطح و درجه دانشگاه(درجه ۱،۲،۳،۴)،نوع دانشگاه(دولتی،پیام نور،آزاد،غیرانتفاعی)در نظر گرفته شود
۸-به جای مدرک گرایی و پول گرایی، تخصص گرایی و تعهدگرایی حاکم گردد.
با تشکر

دکتر
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

مشکل کارشناسها و کارشناس ارشدهای بیکار حل شده که حالا فکر دکتر های بیکار رو می کنن؟؟؟؟
برای لیسانس و فوق لیسانس کار ایجاد کنن من شخصا قول می دم که ۲ درصدی که دوستان گفتن سهله حتی نیم درصد هم به دکتری فکر نکنن.خوب وقتی لیسانس کار نبود اومدیم ارشد…ارشدم نیست مجبوریم دکتر شیم حالا به هر طریقی و تو هر واحد دانشگاه ازادی که باشه.
بعضی از دوستا جوری حرف می زنن که انگار نمی دونن بیکاری و بی پولی برای یکی که ۳۵ ، ۳۶ سالشه یعنی چی.

خوش خنده
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

دوست عزیز الان دیگه برای بیشتر دکتر ها هم کار نیست رشته ما (حسابداری) که به نسبت شرایط استخدام خوبی داره هم دگه دکتراش یواش یواش دارند بیکار میشند/
خواهرم که دانشجوی ارشد حسابداری هست هفته گذشته برای دادن سه فصل از پایاننامه اش به استاد مرجعه کرده بود می گفت هنگامی که استاد پایاننامه منو بررسی می کرد یک خانمی اومد(دانشجوی دکتری حسابداری) به دفتر، استاد بهش گفت که این ترم چرا نیومدی دانشگاه، خانومه جواب داده بود دیدم دیگه وقتی استخدامی در کار نیست دلسرد شدم.

.....
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۳:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

کاملا موافق

علی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۱ ب٫ظ

یکنفر درسخوان است و شب روز درس می خواند تا دکتری شریف یا تهران قبول می شود و یک نفر هم حتی یکماه مطالعه ندارد و دکتری آزاد قبول می شود هر دو اینها دکتری می شوند بعد کار هم که ۹۰ درصد پارتی بازی است آن کسی که دکتری آزاد گرفته باآشنا سرکار می رود یا ارتقای شغلی پیدا می کند و فارغ التحصیل تهران یا شریف که نخبگان جامعه هستند ….

منت
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

من طرفدار پولدارای دانشگاه ازادی نیستم ولی کی گفته هر کی تو شریف درس خوند نخبه ست

بعضیا با سهمیه میرن

محمد65
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۳:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  منت

درس خوندن تو دانشگاه شریف دلیل نخبگی نیست. هزاران راه هست واسه ورود به این دانشگاه

محمد65
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۳:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد65

ما هم دانشگاه ازاد درس خوندیم بیشتر از شما شبو روز بیدار بودیم کتاب و مقاله نوشتیم با اساتید مطرح کار پژوهشی انجام دادیم. فقط مشکلمون اینه که هیچکی مارو قبول نداره اونم چون تو دانشگاه آزاد درس خوندیم.

بیتا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

علی اقا شما که دانشگاه ازادی هستی چرا?فقط چون قبول شدینو…

ب ا ب
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

من نمیدونم چرا ملت فکر میکنن اونایی که آزاد قبول میشن فقط یک‌ ماه مطالعه میکنن… چقدر افکار بعضیا مشکل داره… ضمن اینکه شما نخبگی رو در چی میبینی؟ والا من که دانش آموخته دانشگاه آزاد هستم ۲ تا isi و ۳ تا کنفرانس بین‌المللی خارجی دارم که از پایان نامه استخراج کردم… مراجعی که توی دانشگاه خوندیم هم که یکی بوده.

مرتضی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۷:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  ب ا ب

من فکر نمیکنم مطمین هستم حتی در یک ماه خوندنم من شک دارم بعضیا نخونده قبول میشن !!!!!!۱

رضا منتظر تکمیل ظرفیت
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۷:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

ببخشید با اهم متر و یا کولیس ورنیه سنجدید دانشگاه آزادیها یک ماه در س خواندن و سراسریها شب و روز

مینو نادری
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

جواب علی آقا
من دانشجوی آزادم و خیلی واسه درسام زحمت کشیدم کنکور دکترا هم خدا شاهده ۶ ماه درس خوندم. من آزاد رو واسه این خوندم که تو شهر خودم باشم. پارتی هم که آزاد سراسری نداره همیشه و همه جا هست.
ربطی به دانشگاه نداره همونطور که دانش آموز غیر انتفاعی می تونه موفق باشه و اون که دولتی خونده اونم همینطور بیشتر به خود دانشجو ربط داره و مسئولین که بازار کار رو ایجاد کنن و ظرفیت ها رو کم کنن فردا پس فردا دکترا چه ازاد باشه چه سراسری میگه دکترم نمی ره کارگر بشه…. درسته؟

مهلا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۹ ب٫ظ

میگین کمبود تکنسین راستش اگر کار برای تکنسین هم باشه ما حاضریم با دکتری انجام بدیم اما هیچ کار فنی نیست همه جا بازاریاب میخوان بازاریااااااب نمیدونم چرا.

مهلا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

من تو همین سایت مطلبی خوندم که همه نمایندگان مجلس نامه ای امضا کردن جهت توسعه تحصیلات تکمیلی واقعا هر دم از این باغ…

نسیم
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۶ ب٫ظ

مشکل ریشه ای تر از این حرفاست که تعداد دانشجو را کم کنید. مشکل اقتصاد اگه حل بشه همه میرن سر کار حتی اگه ۷۰ میلیون دکتر در ایران داشته باشیم

سلام
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  نسیم

این درسته

مهلا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  نسیم

افرین

علی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  نسیم

امریکا که پیشرفته ترین کشور جهان و دارای بهترین دانشگاه های جهان است و نخبگان از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل و کار به انجا می روند کمتر از دو درصد دکتری هستند.

+*-
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  نسیم

آخه مشکل اقتصاد چجوری باید حل بشه که ۷۰ میلیون دکتر برن سرکار اتفاقا جامعه که همه ی افرادش دکتر باشن جزوه جوامع سطح پایینه. تو هر جامعه ای به نونوا مکانیک واشپز و برقکار…نیاز هست اتفاقا اینو همون اقتصادی که شما ازش حرف میزنین میگه. اگه همه دکتر بشن این کارا کی میخاد انجام بده

محمد65
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۳:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  +*-

ینی مکانیک حتما باید بیسواد باشه؟ اخه این چه استدلالیه؟
چرا مکانیکمون دکتر نباشه؟ ایراد داره مگه درس بخونه و کارشم انجام بده

...
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۶:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد65

یعنی شما اگه دکترای مکانیک داشته باشید حاضرید یه تعمیر کار ساده بشید که اطلاعات یه تکنسین برا این کار کافیه. خب این اتلاف هزینه یه مملکت محسوب نمیشه این همه برای دولت هزینه برمیداره ملت ده دوازده سال درس بخونن اخرشم کار یه شخصی که فوق دیپلم داشته باشه میتونه انجامش بده را انجام بدن. خب اگه دوستان حاضر باشن با مدرک دکتری کارای سطح پایین انجام بدن مشکلی نیست. ولی بعید بنظر برسه که مثلن کسی با مدرک دکتری برق بره برقکار بشه یا شخصی دکتری علوم اجتماعی داشته باشه منشی بشه یا چ میدونم با دکتری بره تو سوپری کار کنه البته با اوضاعی که الان هس این موارد هیچ چیزی بعید بنظر نمیرسه

مهلا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۴ ب٫ظ

دوستان این اخبار جدید نیست و بصورت گلچین در اومده اینجا

لیدا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۴ ب٫ظ

باید به تعدادی جذب کنند که حداقل امیدی برای شغلشون وجود داشته باشه

منت
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  لیدا

حالا که خودت رفتی اینو میگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

بیتا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۱ ب٫ظ

این درسته که ما تو هر مقطع اینقدر زجر بکشیم به اینجا برسیم حالا برای اصلاح شرایط بخوان از اینجا کم کنن نه درسته?

سعید
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۳:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  بیتا

اره درسته خیلی هم درسته

بیتا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۹ ق٫ظ

ببخشید ایا برای لیسانس و فوق لیسانس کار هست؟

رضا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  بیتا

نه متاسفانه

بهزاد
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۶ ق٫ظ

کسی اینجا نیست خبر از دانشگاه تهران داشته باشه؟

!!!
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  بهزاد

منم همچنان چشم انتظار تهرانم. ثبت نام و نتایجش چی شد؟؟؟؟؟!!!!

محمد65
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

جذب دانشجو تو تمام مقاطع فقط باید متناسب با نیاز کشور باشه. من نمیدونم چرا میگن فقط جذب دانشجو تو مقطع دکتری باید متناسب با نیاز باشه. شما لیسانس رو بدون ازمون کردین. فوق لیسانسم که آزمونش به معنی آزمون واقعی نیست. شما اگه میخوان جامعه آسیب نبینه باید از ابتدا جلوی لیسانس بدون آزمون رو بگیرید نه اینکه از آخر به فکر اصلاح باشین.

رها
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد65

دقیقا ، این همه زجر کشیدیم و سختی که کنکور کارشناسی بدیم چون اون موقع رقابت خیلی زیاد بود ، الان چی ؟ راحت طرف بدون کنکور میره کارشناسی میخونه ، نه سختی به خودش میده نه زحمتی ، مدرک هم میگیره

+*-
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۴ ق٫ظ

دوستان اتفاقا تعداد خیلی روی کیفیت و کار خروجی تاثیر داره اگه دانشجوی دکتری زیاد باشن خروجی کارشون میشه در حد ارشد و ربطی به دانشگاه درجه یک و دو نداره…ثانیا اگه کسی واقعا استعداد داشته باشه با ظرفیت کم هم قبول میشه .این مشکل ریشه ای و باید ظرفیت همه مقاطع اعم از کارشناسی و فوق هم کم بشه…یعنی واقعا درسته تا چن سال اینده خیلی عظیمی از کسانی که مدارک دکتری دارن بیکار بمونن خب اینجوری اکثرشون افسردگی و بیماری روحی روانی دچار میشن و این تحصیلات بالا نه تنها دردی از جامعه را دوا نمیکنه بلکه باعث مشکلات زیادی هم میشه. بنظرم کسی چن سال پشت کنکور بمونه ولی وقتی قبول شد مطمئن باشه جایگاه خوبی داره بهتره تا اینکه همه قبول شن و مدرک دکتری بگیرن اخرشم هیچی

کیا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  +*-

بستگی داره استعداد را چطور ارزیابی کنید اگه منظورتان از استعداد به جای ایده های نو داشتن و خلق آثار مختلف و اجرای آن صرفا مطالعه جزوه است بنده با شما کاملا مخالف هستم

+*-
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  کیا

اتفاقا من استعداد در مطالعه کردن نمی بینم خلاقیت هم یکی از جنبه های استعداده کسی که خلا قیت داشته باشه میتونه هم تو مطالعه جزوه و خوندن کتاب ازش استفاده کنه.هم تو یک کار پژوهشی

!!!
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۳ ق٫ظ

میدونم سوالم به موضوع ربطی نداره ولی شرمنده، ثبتنام دانشگاه تهران چی شد؟؟؟:-(

سلام
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  !!!

قرار بعد ۱۵ ام شروع شه
ا

!!!
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  سلام

خیلیییی ممنونم فقط ببخشید شما از کجا اطلاع دارین؟؟

دکتری
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۷ ق٫ظ

به نظرم دکترها به دو دسته تقسیم میشن ۱- دکترهایی که می خوان توی دانشگاه بمونن ۲- دکترهایی که وارد صنعت میشن….به نظر من در ایران رقابت تنها برای مورد اوله چون صنعت از لیسانس به بالا پیشرفتی نداشته. برای موندن در دانشگاه تنها راه افزایش تعداد مقالاته پس تنها کسانی در دانشگاه ها برای تدریس جذب میشن که تعداد مقالات بالا و معدلی خوبی دارند.

مکانیک 2
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

سلام دوست عزیز
من با حرف شما چندان موافق نیستم. من خودم رشته ام مکانیک هست. مهندس طراح یک کارخونه هستم. الانم آزمون دادم واسه دکترا و قبول شدم. دلیلمم این بود برای پیشرفت کاریم در کارخونه و حتی خارج از کارخونه( بطور کار شخصی) کارهای تئوری و علمیم رو قویتر کنم.تا بتونم با اجرایی کردن کارها در کارخونه یا بطور شخصی وضعیت کاری و درآمدی خودم رو بهتر کنم. البته اینم هست که شدیدا علاقه دارم که کار های جدیدتر انجام بدم. حال اگه ادامه تحصیل نمی دادم کارم تو کارخونه تبدیل به یک کار تکراری می شد و هیچ پیشرفتی توش نبود.

کیا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مکانیک 2

بله ولی این جزو چیزی که من گقتم نیست شما یا لیسانس و یا فوق لیسانس وارد صنعت شدین، شما برای پیشرفت نیازی به گرفتن مدرک دکترا ندارین و می تونین پژوهش رو دنبال کنین. پژوهشی که منجر به پیشرفت شما بشه

خوش خنده
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  مکانیک 2

سلام دوست عزیز موضوع شما فرق میکنه شما مشغول کار هستید
بقیه تازه بعد از سه چهار سال می خوان دکتری بگیرند الان هم کار ندارند با این وضعیت بیکاری الان ببین چها ساله دیگه وضعیت اشتغال به چه صورتی میشه

مکانیک 2
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۴:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  خوش خنده

سلام دوستان
در جواب کاربر ( کیا )
اینکه می فرمایید برای پیشرفت نیازی به مدرک دکترا ندارید رو نمی فهمم؟ به نظر شما دکترا گرفتن فقط اون یک برگ کاغذی هستش که توش معدل رو نوشته؟؟؟ اگه اینطور فکر می کنید با احترام تمام باید به شما بگم که شما پس از ۴ سال دکترا هم باید دنبال آشنا باشی تا بتونی بری سر کار، بهتره که الکی ۴ سال وقتتون رو تلف نکنید. ولی اگه گرفتن دکترا رو فرا گرفتن یک تخصص بدونید باید بگم که واقعا واسه من نیاز هست که دکترا بگیرم.
در جواب کاربر ( خوش خنده )
دوست عزیز بله من الان کار دارم ولی منظورم این نبود که کار من درآمد خوبی هم داره. من تو یکی از شهرستان ها شاغلم و تو شهرستانها، کارفرما ها چون می دونن کارخونه زیاد نیست و ما یا باید برای اونا با شرایطی که میگن کار کنیم یا بریم تهران و یا سایر شهرستانهای صنعتی و با مشکل مسکن و غیره سختی بکشیم، حقوق چندانی نمیدن. ولی من اعتقاد دارم که آدم باید هدفش رو خودش مشخص کنه و با توجه به شرایطی که داره ( منظورم هر جور شرایط هستش ) در جهت رسیدن به هدفش حرکت کنه و با بقیه مسائل کار نداشته باشه. شما اگه هدف نداشته باشی مطمئن باش که مدرک دکترا هم نمی تونه واست کاری بکنه.
امیدوارم همتون موفق و پیروز باشید

بیکار
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۶ ق٫ظ

من استاد دانشگاه نمیخام بشم با مدرک دکتری میخام ی کارمند ساده بشم و ماهی یکو پانصد ن زیاد تر بگیرم که بتونم معاش کنم.عرضه!!!!!

خوش خنده
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  بیکار

سلام
دمت گرم
موفق باشی

میکروبیولوژی 1
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۴ ق٫ظ

کار پیدا کردن، ربطی به مدرک ندارد.
قرار نیست تمام دکتر ها استاد دانشگاه شوند.
که ظرفیت پر شود.
افزایش سطح علمی به نفع سازندگی کشور است.

منم فیزیولوژی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۸ ق٫ظ

اشتباه نکنید دوست گرامی کار پیدا کردن آشنا میخواد

مکانیک 2
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۱ ب٫ظ

کاملا موافقم

رضا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۴ ب٫ظ

رزومه من هزار برابر بهتر از دوستم بود ولی اون آشنا داشت من نداشتم. آشنا مهم است نه مدرک و …

پرنیا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۷:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

لایک

خوش خنده
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۲:۱۷ ب٫ظ

سلام
ببین دوست عزیز بعضی از رشته ها هست که فنی نیستند بجز استاد دانشگاه شدن هم کار دیگه ای نمی تونند بکنند مثلا شما رشته تاریخ رو نگاه کن یک کارشناسی ارشد یا دکتری تاریخ چه چیز فنی بلد هست که بیا به بازار کار به جز اینکه یک جایی تدریسی چیزی بکنه، حالا به طور مثال در سال چند صد نفر وارد این رشته بشند ببین بعد چند سال چه اتفاقی در این رشته میافته
البته قصد توهین به این رشته یا دانشجوهاش ندارم اینها واقعیتهایی است که باید توجه کرد

اعظم
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

اگر مثل پذیرش های خارج از کشور، براساس گرنت و تقاضا محور باشه، هم صنعت موگ پیشرفت میکنه، هم هزینه های تحصیل دانشجوی دکترا داده میشه، هم افراد متخصص جذب میشن ، هم اینکه ظرفیت های پذیرش کنترل میشه

بیکار
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

تخصص!!! صاحب نظر!!! شغل!!!!!!!

فرهاد
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۶ ق٫ظ

من خودم امسال دانشگاه تهران قبول شدم و این حق رو به دیگران که الان در بازه کنکور هستند میدهم که انها نباید به بهانه کم شدن ظرفیت از دکتری جا بمانند
بنظر بنده ب جای کاهش ظرفیت بهتر است کیفیت دانشگاه ها را بالا ببرید شما باید تعریفتان از خانه تکانی افزایش کیفیت دانشگاه و نظارت بیشتر بر تربیت دکتر های با کیفیت باشد
کاهش ظرفیت صرف دردی دوا نمی کند
در همین دانشگاه های درجه دو سراسری نیز خیلی به کیفیت خروجی اهمیت نمی دهند و با انجام صرف چندین مقاله غیر کاربردی که بعضا بیشتر با هدف ارتقا درجه اساتید صورت میگیرد مدرک دکتری اعطا میشود
باید ارتباط با صنعت افزایش یابد تا دانشجو حین تحصیل با مسائل صنعت از نزدیک اشنا شود و هرلحظه برای بهتر شدن ایده بدهد
اگر هم شما تضمین میدهید که با کم شدن ظرفیت کیفیت آموزشی بالاتر رود و دانشجو به حال خود رها نشود گزینه بسیار خوبی می باشد

خوش خنده
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد

دوست عزیز
بنده دانشجوی دکتری حسابداری در یک دانشگاه خارجی هستم الان هم برای تعطیلات اومدم ایران
ببین تو اون کشوری که من دارم درس می خونم مثل ایران کنکور برای ارشد و دکتری وجود نداره و خود دانشکاههها از دانشجویان امتحان میگریند و پذیرش میکنند.
حالا اعضای هیات علمی این دانشگاه در رشته حسابداری:
۴ نفر پرفسور سه نفر دانشیار و یک نفر استاد یار
الان می دونی چند نفر دانشجو برای این ترم گرفتند
کارشناسی ارشد ۸ نفر و دکتری هم فقط یک نفر

شایان
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۵:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  خوش خنده

عزیز من داخل که سخت تره
اسفند یک امتحان بعد خود دانشگاه دوباره یک امتحان کتبی میگیره و بعد مصاحبه
حالا بعضی دانشگاه ها میذارن نتیجه امتحان کتبی مشخص بشه و از اونای که حد نصاب اوردن دعوت مصاحبه میشه
بعضی دانشگاه هاهم نه همه رو با هم درنظر میگیرن
من شش سال تو دانشگاه دولتی درس خوندم و از اون ور سربازی هم نرفتم کلی پول برا ازاد کردن مدرک میخوان اگه داشته بودم الان امریکا بودم

مینو نادری
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  شایان

آقا شایان
سخت می گیرن تو دانشگاه ما چون کاری جز درس خوندن نداریم. چون هدف از تحصیل به انحراف رفته جوان ها فکر می کنن باید درس خوند خوند و خوند شاید خیلی ها هدف ندارن هیچ جا اون طور نیست تو خارج یکی تحصیلات دانشگاهی داشته باشه دور و بری هاش کیف می کنن. جامعه آشپز می خواد کارگر می خواند راننده می خواد. چرا همه باید درس بخونن چون کار نیست فکر می کنیم بزار حالا بخونم ببینم چی میشه.
من خودم این همه دانشگاه آزاد پول دادم اگر این پول رو پس اندازه می کردم شاید الان حداقل می تونستم خیاطی چیزی بشم.

نیما خسروی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

به هر حال وضعیت اقتصادی اصلا خوب نیست
حالا چه با مدرک چه بی مدرک…
دکتریم شده سرگرمی خیلی از بیکارها متاسفانه
در کل کسی برنامه و هدف خاصی نداره

اقتصادی و توسعه ..........اسما ء
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۰ ق٫ظ

واقعا تاسف بایدخورد به حال خودم و کسانی که دوره ارشد با درصدهای ۷۰ و ۶۰ دانشگاههای درجه یک قبول نمیشدیم و میرفتیم شهرستان الان که ماشاالله …ماهایی که اونهمه زحمت کشیدیم با کسانیکه بدون زحمت …قبول میشن یکی شدیم کلی هم ادعا دارن و حرفی هم از کیفیت بزنیم میگن حسادت نکنید..دکتری هم همین شده …من خودم دانشجوی دکتری ازاد هستم با رتبه ۵۰ رفتم شهرستان ولی توی این دو سه سال دانشگاه ازاد تا رتبه ۱۷۰ رو شاید هم بیشتر ..توی همون تهران قبول اعلام میکنه …حیف این همه استرس واسه اینده ای نامعلوم ..التماس واسه دو ساعت حق التدریسی ..اونم نه درسایه رشته خودت ..درسایی که رو زمین مونده و حتی هیات علمی اش هم بر نمیدارن چون عادت دارن به درسایه تکراری و بدون مطالعه …باز هم بهتره امیدوار باشیم شاید جلوی جذب بی رویه دانشجو رو بگیرن ما که از سرمون گذشت حداقل نسل های اینده

aram
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۵ ق٫ظ

هیییی شده دکتر خوندن برامون شغل بیکارو بی پول از همه چی رونده تعداد پذیرش دکتر بیشتر کنن به ما گفتن ابان ازمون می گیرن الان باید به فکر باشن به ما بگن دباره انتخاب رشته کنیم

زهرا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۲ ق٫ظ

تو رو خدا دیگه پذیرش محدود دانشجویان دکتری داشته باشید چرا باید دانشجو دکتری اینقدر تلاش کنه و مدرک بگیره و در نهایت بیکار باشه یه فرقی بین کسانی که تلاش کردن و درس خوندن با بقیه باید وود داشته باشه۰۰۰تو رو خدا رسیدگی کنید

اقتصادی و توسعه ..........اسما ء
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

موافقم

دانشجوی ترم شش دکترا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۷:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

لایک

محمدرضا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۹:۴۵ ق٫ظ

چه عجب بالاخره صحبتی راجع به مخاطرات بسیار جدی آینده علمی کشور کردند. اگر فکری برای جذب بی رویه تحصیلات تکمیلی و دکتری نشود اتفاقات ناگواری خواهد افتاد.

خوش خنده
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

موافقم دوست عزیز به نظرم سه چهار ساله دیگه فجعه رخ خواهد داد

حلی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۹:۴۲ ق٫ظ

اقااااااا ما بی کاریم
بی پولیممممم
تو رو خدا تعدادی دکترا بگیرید ک مطمعنید براشون کار هست

منطقی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  حلی

جناب حلی .یعنی اگر جلوی جذب دانشجوی دکتری را بگیرند مشکلات حل می شود و شما می روید سرکار ؟ یعنی تمام مشکلات موجود فقط بر می گردد به همین موضوع و دیگر مشکلات ساختاری و قانونی و اداری و فرهنگی وغیره در این قضیه بی تقصیر هستند.

خوش خنده
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  منطقی

مشکلات زیاد هست ولی افزایش بی رویه جذب دانشجو چه در کارشناسی، چه در ارشد و چه در دکتری از مشکلات اصلیه