لزوم ثبت‌نام داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد در کنکور سازمان سنجش

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

داوطبان دوره دکتری 96 دانشگاه آزاد اسلامی می‌بایست در آزمون دکتری که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود شرکت نمایند.

به گزارش پی اچ دی تست، بنا بر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، پذیرش دانشجوی دوره دکتری تخصصی در سال 1396 بر اساس قانون “سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی” مصوب 94/12/18 مجلس محترم شورای اسلامی و مصوبات “شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی”  انجام خواهد شد. لذا ضرورت دارد تمامی متقاضیان ورود به دوره دکتری در کلیه رشته ­های مصوب دفتر گسترش آموزش عالی اعم از دانشگاه­ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی در آزمون ورودی دوره ­های دکتری (Ph.D) شرکت نمایند.

بر اساس قانون فوق، سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ناپیوسته بر حسب هر یک از شیوه­های « آموزشی ـ پژوهشی» و «پژوهش محور» به شرح زیر انجام می­شود:

الف ـ دکتری آموزشی ـ پژوهشی: سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکتری ناپیوسته آموزشی ـ پژوهشی بر اساس معیارهای زیر صورت می­گیرد:
1ـ آزمون متمرکز (50 درصد)
2ـ سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)
3ـ مصاحبه علمی و سنجش عملی (30 درصد)
ب ـ دکتری پژوهش محور: سنجش و پذیرش برای دوره دکتری ناپیوسته پژوهش محور بر اساس معیارهای زیر صورت می­گیرد:
1ـ آزمون­ متمرکز (30 درصد)
2ـ سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)
3ـ مصاحبه علمی و بخش عملی (30 درصد)
4ـ تهیه طرح­واره (20 درصد)
اجرای مرحله اول (آزمون متمرکز) توسط سازمان سنجش آموزش کشور و امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و … توسط دانشگاه­ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.
بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی مواد آزمون متمرکز دکتری (Ph.D) سال 1396 به شرح زیر خواهد بود:
الف) آزمون زبان با ضریب (1)
ب) آزمون استعداد تحصیلی با ضریب (1)
ج) آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد با ضریب (4)
ثبت‌نام
باخبرم کن!

116 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برق
مهر ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

آیا داشتن مدرک زبان مثل تافل یا تولیمو در مصاحبه دکتری میتونه امتیاز محسوب بشه؟
ممنونم

برق
مهر ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

آیا کسی از منابع دکترای برق که قراره ۶ اسفند ۹۵ برگزار بشه، اطلاع داره؟
زبان- استعداد تحصیلی- که جزو دروس مشترک هست.
کدوم یک از دروس اختصاصی کارشناسی و ارشد رو باید بخونیم؟
ممنونم.

سیما
شهریور ۲۵, ۱۳۹۵ ۵:۱۴ ب٫ظ

بچه ها برای نرم افزار کسی هست در مورد منابع خوب من رو راهنمایی کنه ، امسال رد شدم و خیلی حالم بده ، می خوام از همین روزا شروع کنم بخونم

بهار
شهریور ۲۳, ۱۳۹۵ ۵:۴۴ ب٫ظ

با این اوصاف مدرکهای غیر مرتبط که فقط دکترای آزاد میتونن شرکت کنند تکلیفشون چی میشه؟من لیسانسم معماریه دانشگاه دولتی و ارشدم مدیریت اجرایی البرز قزوینه برای اینکه دکترای معماری شرکت کنم فقط باید آزاد شرکت کنم

phd
شهریور ۲۱, ۱۳۹۵ ۶:۵۱ ب٫ظ

سلام دوستان.به امید موفقیت برای یکایکتون.
زمان ثبت نام برای آزمون دکترا کی هست

مکانیک
شهریور ۲۰, ۱۳۹۵ ۰:۰۳ ق٫ظ

اقای مهندس مکانیک لطفا تاریخ مصاحبه رشته ما رو اطلاع دارید ممنون میشم

صنایع
شهریور ۱۹, ۱۳۹۵ ۷:۱۸ ب٫ظ

سلام . اعتبار دوساله آزمون ۹۴-۹۵ حفظ شد یا نه بالاخره؟ ؟؟؟؟؟؟؟

نگار
شهریور ۱۹, ۱۳۹۵ ۸:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  صنایع

حذف شد

Aida63
شهریور ۱۹, ۱۳۹۵ ۵:۱۹ ب٫ظ

سلام به همگی
ببخشید ادغام شدن یعنی چی؟کسی که میخواد آزاد قبول شه چکار باید بکنه؟
و اینکه دروس در حد کارشناسی و کارشناسی ارشد یعنی چی؟؟

آرزو
شهریور ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  Aida63

یعنی یک آزمون میدی و بعد اگر تراز دولتی آوردید دولتی رو انتخاب رشته میکنید و همآزاد ولی اگر تراز آزادوفقط آوردید آزادو انتخاب میکنید – دروس در حد کارشناسی دروسی هستن که سرفصلهای مشترکت اون گروه توکارشناسیه و دروس ارشد هم کهمشخصه برای هر گروه متفاوته چون گرایشا متفاوته

علی
شهریور ۱۹, ۱۳۹۵ ۴:۰۶ ب٫ظ

بنده لیسانسمو ازاد گرفتم و ارشدمو یکی از دانشگاههای معروف دولتی هیچ کدوم تا خودت نخوای چیزی رو به کسی یاد نمیدن تفاوتش دیدگاه اشتباه جامعه ست

پرنده سفید
شهریور ۱۹, ۱۳۹۵ ۷:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

مرسی علی جان…. در دکتری هم همین وضع است… فقط و فقط و فقط خود خود خود دانشجو…. نقش سیستم ۵ درصده….

آموزش زبان
شهریور ۱۹, ۱۳۹۵ ۹:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دقیقا. کاملا موافقم

فیزیولوژی
شهریور ۲۰, ۱۳۹۵ ۲:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  آموزش زبان

موافقم

شوکا
شهریور ۱۹, ۱۳۹۵ ۲:۴۸ ب٫ظ

به نظر بنده کسایی که برای ارتقا شغلی می خوان ادانه تحصیل بدن بهتر برن ازاد
و گرنه در بقیه موارد کاملا اشتباه مگر هدف صرفا اخذ عنوان مدرک باشه نه کسب مهارت و دانش

محسن
شهریور ۱۹, ۱۳۹۵ ۶:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  شوکا

شما یه نفر پیدا کن دنبال ارتقای شغلی
نباشه خب همه دنبال اینن چجور معلوم می شه کی دنبال ارتقای شغل نیست شاگرد اول همه دوره ها هم بالاخره انتظار داره بعدش به یه شغلی برسه

آموزش زبان
شهریور ۱۹, ۱۳۹۵ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  شوکا

یعنی من میخوام دانشم را ببرم بالا شرکت کردن در دانشگاه آزاد اشتباهه؟

دکتر
شهریور ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۸ ق٫ظ

دوست عزیز (برق) من کارشناسی و ارشدمو دانشگاه ازاد بودم ولی الان سراسری روزانه قبول شدم شما هم اگه تلاش کنین مطمینا قبول خواهید شد و شایعه هست که میگن هیچ دانشگاه ازادی از سراسری قبول نمیشه! ولی باید خیلی قوی باشین تا بتونین نظر مصاحبه کنندگان را به خودتون جلب کنین…. بهتره اینو هم به خاطر داشته باشین که ما در دانشگاه آزاد دانشجویانی داریم که از اساتید خیلی از دانشگاههای سراسری هم خوب هستن ولی اسمش بد در اومده دیگه و اینکه شهریش واقعا سنگینه…به هرحال موفق باشین

مهندس سازه
شهریور ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

دقیقا…با شما موافقم. در نظر بگیرین که یه نفر رزومه پژوهشی خوبی داره. در روز مصاحبه مطمنا اساتید با این رزومه علاقه مند به بحث با دانشجو میشن. اگه دانشجو واقعا بتونه خوب خودشو نشون بده و مسلط باشه و نمره کتبی خوب باشه قبوله. ربطی به آزاد خودندن در کارشناسی و ارشد نداره. هستن کسایی که کارشناسی و ارشد رو آزاد خوندن و اینطوری نظر هیئت مصاحبه کننده را جلب کردن و الان دکتری روزانه سراسری هستن.
اما اینارو در حد جمله نباید بخونید و بگین چه عالی پس میشه امیدوار بود. بله امید خوبه ولی باید خیلی زحمت بکشید. دکتری یعنی زحمت ..چه قبل از قبولی چه بعد از قبولی.

علی منتظر
شهریور ۱۹, ۱۳۹۵ ۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

بهتون تبریک میگم بخاطر قبولی دکتری، اما تقریبا یقینی هست که دانشگاه های درجه یک هرگز کسی که هر دو مقطعش غیر دانشگاه های سراسری بوده رو انتخاب نمی کنن
این اتفاق ممکنه در دانشگاه های درجه ۲ یا ۳ اونم برای کسی مثل شما که حتما روزمه بسیار قابل توجه پژوهشی دارین اتفاق افتاده باشه

شادی
شهریور ۲۰, ۱۳۹۵ ۸:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  علی منتظر

نه اتفاقا دوست من با لیسانس و ارشد از دانشگاه آزاد یکی از شهرستانها الان سال سوم دکترای تربیت مدرس تهرانه. رشته ش هم تقریبا سالی کمتر از ۱۲ نفر دکترا برمیداره

دانشجو
شهریور ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  شادی

سلام منم کارشناسی آزاد و ارشد غیرانتفاعی بودم و الان دانشجوی دانشگاه تهران هستم البته شبانه

برق
شهریور ۱۹, ۱۳۹۵ ۵:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

خیلی ممنونم از پاسخ و راهنمایی مفید شما دوست عزیز.
کاملا صحیحه. ضمن تبریک به شما و آرزوی موفقیت در مقطع دکترا
میتونم در مورد رزومه شما بپرسم که چند تا مقاله داشتید؟ یا کار تالیفی یا تحقیقی یا سابقه کار؟
بازم ممنونم از شما

برق
مهر ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

خیلی ممنونم از نظر شما دوست عزیز. دلگرمی بسیار خوبی بود.
موفق باشید.

سید رضا موسوی لولتی
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۰ ب٫ظ

سلام دوستان کسی هست الان. دکتری جغرافیای سیاسی تهرا ن مرکز بخونه از لحاظ انتخاب رشته و ممیزان شهریه راهنمایی بکنه ممنون

داغها
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۱ ب٫ظ

دوستان عزیزی که میخوان آزاد شرکت کنن: یه خطر عظیم اینجا جلوی ما قرار گرفته. سال قبل سنجش در بوق و کرنا کرد که اعتبار دو ساله و آزمون آبان، و نکرد آنچه وعده داد. و آب هم از آب تکان نخورد. حالا داره میگه با آزاد توافق کردم یه جا آزمون بگیرم و آزاد هم قبول کرده یا ما تونستیم مجبورش کنیم و شما با خیال راحت همینا رو که میگم بخونید و امتحان بدید و دیگه نگران نباشید که آخرای پاییز یه دفعه آزاد بگه ما قبول نداریم و خودمون امتحان خودمونو میگیریم و دوباره ما دانشجوها مجبور بشیم از نو منابع جدید و مطالعه جدید و آزمون جدید برای آزاد. و باز هم آب از آب تکون نخوره. به نحو خلاصه: آقا اینجوری نمیشه! سنجش باید یه تضمینی به ما بده که آزمون آزاد هم همینه و آزاد هم باید تضمین بده آزمونش همینه، و این اعلامیه های جدید سنجش تحت تأثیر دعواهای چندین ده ساله بین سنجش و آزاد قرار نخواهد گرفت. دوستان فکر کنن چطوری می شه این تضمینو از سنجش و آزاد گرفت، وگرنه اواخر پاییز باید شاهد دعوای مجدد این دو ارگان باشیم، و فقط ما دانشجوها ضرر خواهیم کرد و نه این دو سازمان که کارشون شده گوش ندادن به حرف همدیگه.

مهندس سازه
شهریور ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  داغها

تضمین قانون رسمی مجلسه دوست عزیز که ابلاغ شده. واسه همون قانون هم نماینده پارلمانی دانشگاه آزاد در کمسیون های مجلس شرکت کرده و نظرات دانشگاه آزاد جلب شده و شده قانون.
اینکه شما میگی ۲ بار قرار بود برگزار بشه فلان جور برگزار بشه بله زمانی بود که قانون نبود و وزارت علوم مختار بود که چطوری اجرا کنه.
اما الان دیگه تا درصد مصاحبه شیوه برگزاری میزان پذیرش دانشجو همه چی شده قانون و ابلاغ شده. و برای روند اجرای قانون دیوان عدالت اداری، خود مجلس و سایر ارگان ها ناظر هستن. مطمن باش هیچی عوض نمیشه و آزمون امسال یک بار برگزار میشه.
تازه درد دانشگاه آزاد آزمون نیست که.. از خداشه آزمون رو سنجش برگزار کنه. بعدا هم واسه انتخاب رشته یه هزینه خواهد گرفت. الان واسه کارشناسی اینطوریه دیگه. آزمون رو سنجش برگزار کرده. وقتی داوطلب میاد آزاد انتخاب رشته کنه با نتیجه سنجش، میگه فلان رقم پول بریز بعد. یعنی همینطوری یه پول میره حساب آزاد. پس به نفع آزاده و اصلا هم مخالفش نیست

داغها
شهریور ۱۹, ۱۳۹۵ ۳:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  داغها

ای کاش اینطور بشه که شما پیش بینی می کنید. ولی من هنوز هم کمترین اطمینانی ندارم، اون هم به یه دلیل محکم: هر قانونی وقتی تضمین اجرا داره که اگه ارگان یا نهادی به قانون های قبلی عمل نکرد (مثل اعتبار دو سال) حتما توسط قانونگذار یا ناظر قانون مجازات بشه(که یا قانون نمیذاشتی یا اجراش میکردی). اگه یکبار اتفاق بیفته و یه قانون اجرا نشه و بعد هم مجازات و بازخواست یا حتی معذرتی در کار نباشه، همین عدم بازخواست و مجازات میتونه باز هم تکرار بشه به این دلیل که در ماههای آینده که قرار نیست قانونگذار یا سازمان بارخواست تازه ای اضافه بشه، و سنجش تونست خودشو پیش این همه دستگاه قانونگذار و بازخواست کننده در معرض نمایش قانون شکنی بذاره و اتفاقی هم براش نیفته و در این بین تفاوتی بین قانون داخلی وزارتخونه و قانون مصوب مجلس نیست.

داغها
شهریور ۱۹, ۱۳۹۵ ۳:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  داغها

سنجش میتونست در اطلاعیه پارسالش بگه احتمال داره اعتبار دو ساله باشه و آبان بعد آزمون دوباره باشه و احتمال داره انتخاب رشته اردیبهشت باشه (که شد فروردین) و شاید
به هر دلیل نشه و در این صورت دیگه گله و شکایتی در کار نبود ولی اومد گفت الا و قطعا همین خواهد بود
چرا سنجش که احتمال میداد مجلس به زودی (در ۱۸ اسفند درست ۴ روز بعد از ازمون ۹۵) قراره همه اینا رو نقض کنه با قطعیت وایساد و گفت همین خواهد شد و همون ۱۸ اسفند نیومد
عذرخواهی کنه بگه اینطوری نخواهد شو و این همه دانشجو به امید اعتبار ۲ سال و آبان سوختن

sahar
شهریور ۲۱, ۱۳۹۵ ۹:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  داغها

زیاد نگران نباشین.چون کنکور سراسری(منپورم دبیرستانیاست) الان دوساله واسه دولتی و آزاد یکی شده.اینم همینه

آرش
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۳:۰۹ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز-بنده ارشد کشاورزی و رتبه سوم کشوری از دانشگاه پیام نور تهران را دارم-معدل ۱۷/۹۶ و ۳ مقاله بین المللی دارم-دکتری پ›وهش محور شرکت کردم و دعوت به مصاحبه شدم اما متاسفانه ما تو ارشد آموزش محور بودیم و گیر پایان نامه اومدم یکی هست از دوستان عزیز که راهنمایی کنه…با توجه به فرصت مجدد مصاحبه آزاد

فرزین
شهریور ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  آرش

سلام
بدون پایان نامه کارتون سخته

نگار
شهریور ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  آرش

مصاحبه بیشتر از پایان نامه می پرسن. کار شما رو میببنن برا ارزیابی شما در کار پژوهشی. با این اوصاف راه سختی در پیش دارید

برق
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۲ ب٫ظ

کسانی که ارشد رو دانشگاه آزاد خوندند، آیا احتمال داره که در صورت قبولی در دانشگاه سراسری و آوردن رتبه خوب باز هم دانشگاههای دولتی جذب نشن؟؟؟
با توجه به هزینه های سرسام آور دانشگاه آزاد، باید یکبار هم مدرک ارشد از دانشگاه سراسری بگیرم؟

امید
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  برق

به شرط داشتن رزومه تحقیقی و پژوهشی خوب و مهمتر از اون به شرط داشتن اشنا و کار راه انداز، این چیزها اصلا مهم نیستن و به چشم هم نمی یان حتی

دکتری شیمی آلی
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  امید

امید
مخالفم
شما چه فکری درمورد پذیرفته شدگان دولتی روزانه کردین،
مهم نحوه پاسخ گویی،بسوالاته و مقاله و احاطه بر مقاله و احاطه بر مسایل درسی و رشتتون
بنده برا اولین بار رفتم دانشگاه اصفهان و یزد و زاهدان و هر سه جا پذیرفته شدم، خداشاهده بدون اینکهحتی اسم اساتید رو بدونم،،
چرا اکاذیب نشر میدین

برق
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۳:۰۸ ب٫ظ

بله خوب درسته. شما که دکترای روزانه میخونید میشه بیشتر توضیح بدید که کدوم روش بهتره؟ تقویت رزومه با ارشد دانشگاه آزاد و یا اینکه ارشد سراسری و بعدا دکترای مجدد؟ احتمال قبولی کدوم یکی بیشتره؟

tea man
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۳:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  برق

دقیقا منم مثه شما فک میکنم
ولی …

سپیده
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۷ ق٫ظ

خسته شدم قلبم درد میکنه از استرس ،چشمام خشک شد از بس چک کردم ، خدایا خودت کمکمون کن.

محمد
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده

توکل به خدا. نگران نیاشید

علی
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

سلام دوستان
کسی می دونه شهریه دکتری مهندسی مکانیک برای ورودی های جدید ترمی حدود چند در میاد؟

امیر
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  علی

شهریه های دوره های دولتی شامل شبانه و پردیس امسال برای رشته های فنی حدود ۶۰ الی ۶۵ تومان هست که در بعضی دانشگاهها حدود ۴ ، ۵ میلیون با بقیه تفاوت دارن

علی
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

دانشگاه آزاد چند در میاد؟

شوکا
شهریور ۱۹, ۱۳۹۵ ۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

شبانه دانشگاه های دولتی ارزشش هزار برابر دانشگاه ازاد مگر هدف کسب مهارت تحصیلی نباشه

لطفا جواب بدین
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

سلام، دوستان من دوره ارشد شبانه بودم وام شهریه گرفتم چندتایی قسط معوقه داشتم به اضافه جریمه دیرکرد دیروز خواستم برای خوابگاه دانشگاهی که امسال دکتراقبول شدم ثبتنام کنم دیدم پیغام داد که بدهکارید به صندوق رفاه لطفا پرداخت کنید و بعد ثبتنام کنید ، بدهی معوقه‌مو پرداختم آنلاین،ولی باز هم همون پیغام رو داد ، یعنی باید کل بدهی رو بپردازم یا طول میکشه که تایید شه و اسمم از لیست بدهکاران حذف شه؟

دکتری
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۴ ب٫ظ

یک روز بعد چک کنید
بدهیتون حذف میشه

لطفا جواب بدین
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

تو سایت صندوق رفاه چک میکنم بدهی معوقه ندارم ولی باز نمیتونم ثبتنام کنم میگه بدهی دارید به صندوق رفاه. یعنی درست میشه؟

علی منتظر
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۸:۰۹ ق٫ظ

وزارت علوم در سال ۹۴ تعداد واحدهای موظف دکتری را از ۴۶ واحد به ۳۶ ولحد کاهش داد که بمذاق دانشگاه ازاد خوش نیامد. لذا طی یک بخشنامه ی شتابزده، دانشجویان را موظف کرد ۱۰ جبرانی بگذرانند که حدود ده میلیون تومان هزینه مضاعف به دانشجویان تحمیل میکرد.
طبق بخشنامه هر درسی که در کنکور زیر ۳۳ درصد باشد باید جبرانی گذرانده شود و دانشگاه ازاد میتوانست با سخت تر کردن سوالات بگونه ای تنظیم کند که جبرانی شامل حال تمامی پذیرفته شدگان باشد. اما با یکسان سازی سوالات، اولا این امکان از بین میرود و ثانیا وقتی دانشگاههای دولتی دروس جبرانی بر اساس نمرات کنکور لحاظ نکنند، دانشگاه ازاد برای اخذ شهریه ی مضاعف در قبال دروس با درصد کمتر از ۳۳ تحت فشار قرار خواهد گرفت و انچه البته به جایی نرسد فریاد است!

زیبا
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۸:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی منتظر

سلام الان اوضاع چگونه است؟ یعنی برای کسی که امسال قبول شود چند واحد باید پاس کند ۳۶ واحد اصلی و چند واحد جبرانی؟ از این ۳۶ واحد چند واحد پایان نامه (تز) می باشد؟

علی منتظر
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۶:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  زیبا

اوضاع کلا اینجوریه که چپ و راست باید به دانشگاه پول بدین!
حدود ۱۵ الی ۱۸ واحد تئوری باید پاس کنید و ۲۱ واحد پایان نامه
ده واحد هم جبرانی:
دو واحد زبان(چون همه توی زبان ضعیف هستند حتی اگه نمره ی ۸ آیلتس یا ۱۲۰ تافل داشته باشند!)
دو واحد روش تحقیق (حتی اگه این درس رو در دوره کارشناسی و ارشد پاس کرده باشین)
۶ واحد جبرانی درسی که زیر ۳۳ درصد زده باشید(اگه درسی که زیر ۳۳ درصد زدین توی واحد شما ارائه نشه، می تونید درسی رو که بالای ۳۳ درصد زدین و مثلا اون درس رو دوره ی ارشد توی شریف خونده باشین رو بعنوان جبرانی بگذرونید!!!

خوش خنده
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی منتظر

سلام دوست عزیز
تحلیل خوبی بود
موفق باشید

علی منتظر
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۶:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  خوش خنده

سلام
همیشه لبتون به خنده
موفق باشید

m***
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۰:۰۳ ق٫ظ

ÓæÇá: باسلام نتایج تکمیل ظرفیت ۹۴ با ۹۵ اعلام میشود یا متفاوت هستند از لحاظ سهمیه؟
ÇÓÎ: متفاوت خواهند بود . /

محمد
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۳:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  m***

من با این سیستم ۵۰ـ۵۰ صدرصد موافقم اما یکی کردن دکتری سراسری و آزاد شلوغ کاری در امتحانات افزودن نقش شانس و بالا بردن استرس کذایی و شاید حتی افزایش نقش پول در امتحانات است.

بنده به شخصا پارسال در هر دو ازمون سراسری و ازاد به صورت ازمایشی شرکت کردم و در هر دو در مرحله اول قبول شدم.از تفاوت های امتحان ازاد و سراسری خلوت تر بودن حوزه ها سراسری(حتی در ازمون ازاد با اینکه اوردن موبایل در سر جلسه ممنوع بود عده ای موبایلشان زنگ خورد.)و خیلی ها به صورت تفننی شرکت کرده بودند حالا شما این را به ازمون سراسری بیاورید

دانشگاه آزاد
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۸:۴۶ ب٫ظ

نتایج آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی منتشرخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نتایج پذیرش دکتری با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد اعلام خواهد شد.
داوطلبان می توانند برای اطلاع از وضعیت خود اینجا را کلیک کنند،

بهمن
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۳ ب٫ظ

کی؟

منطقی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۸:۳۴ ب٫ظ

آیا دانشگاه آزاد پذیرش علمی به این سبک را می پذیرد یا بعد از سنجش ، آزمون خود را برگزار می کند؟ مثل امتحان امسال که بعضی از دانشگاه ها به غیر از مصاحبه امتحان جداگانه با منابع اختصاصی خود را برگزار کردند ؟ در این صورت امتحان سنجش برای داوطلبان دانشگاه ازاد یک مانع بر سایر موانع پذیرش در این دانشگاه است !

امید
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۹:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  منطقی

عجب!!!
حرفتون مثل این می مونه که ما بگیم مثلا تو فوتبال لیگ المان یا اسپانیا رو قبول نداریم و باید خودمون لیگ برگذار کنیم و از توش بازیکن بگیریم…!!!!

مهندس سازه
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  منطقی

داداش قانون مجلسه ابلاغ هم شده.. قبول نکنه ۵۰ ۵۰ را حالشو میگیرن

عمران سازه
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۴:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس سازه

سلام. ممکنه در صورت اطلاع لطف کنید بگید کدوم منابع برای دکتری سازه به خصوص دروس ارشدش مناسب تر هستند.

Phdسازه
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۴:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  عمران سازه

تحلیل و مقاومت و دینامیک سازه رو خوب مطالعه بفرمایید.ضمنا کلید آزمون دکتری درس زبان هست.یک درصد تخصصی متوسط به همراه ۳۰ درصد زبان می تونه کلید قبولیتون باشه

زیبا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۸:۲۸ ب٫ظ

پس یعنی ازمون دکترای ازاد دیگه برگزار نمیشه؟
بعضی ها ممکنه دو تا ارشد داشته باشن که بتونن توی دو تا رشته شانسشون رو امتحان کنند

بعضی ها ممکنه وقت نکنند منابع مسخره سازمان سنجش رو بخونن
حداقل زمون رو سالی دو بار هم نکردن که اگر یکبار خراب کردی یکسال عمرت حروم نشه فقط به فکر خودشون هستن

آرزو
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۹:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  زیبا

اتفاقا آزمون رو اعلام کردن سالی دوباره البته از سال بعد از ۹۵

سلام
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۳:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

سلام. چرا بدون منبع اعلام میکنید دوبار در سال آزمون هست. اصلا چنین چیزی در اطلاعیه قید نشده. دو مرحله ای بودن آزمون دکتری به معنای دوبار درسال برگزار شدن نیست. به این معنست مرحله اول پذیرش از طریق آزمون به میزان تاثیر ۵۰ درصد و مرحله دوم مصاحبه و سوابق پژوهشی آموزشی به میزان ۵۰ درصد می باشد.

آرزو
شهریور ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  سلام

باور کنید من تو۲۰:۳۰ شنیدم گفتن امسال آذر برگذار میشه ولی ازسال بعد سعی میکنیم ۲بار در سال آزمون بگیریم تا داوطلبا با آرامش خاطر بیشتری امتحان بدن ونگران نباشن که امتحانی رو خراب کردن دقیقا عین حرفی بود که شنیدم

زیبا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۸:۰۴ ب٫ظ

باز هم تصمیمات محیر العقول و یکبارکی و بازی با اینده مردم! ازمون سنجش به قدری دشوار بود که درصد داوطلبان ازمون سراسری به شدت طی دو سال اخیر افت کرد حالا بر اساس کدام منطق افراد متقاضی ازاد باید مباحث غلط و سوالات و منابع ازمون سراسری رو بخونند؟ ضمن اینکه در کارشناسی هم کار غلطیه
به هر حال اینجا افراد دو شانس داشتند برای امتحان که حالا به یکی کاهش یافت تازه ازمون ازاد ۷۵ درصد نمره رو داشت که منطقی تر بود باز هم سلیقه ای عمل کردن و دو سال هم اینجوری عمر افراد تلف بشه تا بفهمن این روش هم غلطه

علی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۸:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  زیبا

قطعا امتحان سازمان سنجش معمولا استاندارد ترین امتحان است
درضمن اگر امتحان سخت باشه برای همه سخت و اگر ساده باشه برای همه ساده است جای نگرانی نیست
به نظر من امتحان نبایستی زیاد سخت و نه ساده باشه زیرا در هر دو صورت کسانی که درس خوان هستند ضرر می کنند

امید
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۹:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  زیبا

شما چطور در مورد ازمون استاندارد دکتری سازمان سنجش اینجور صحبت می کنید؟؟
قطعا ازمون سنجش مناسبترین امتحان دکتری کشور هست و شما هم اتفاقا باید خوشحال بشید که بتونید از این طریق به دانشگاه ازاد وارد بشید بلکه وجاهت و وزن بیشتری پیدا کنه پذیرشتون..

الهام
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۶:۱۰ ب٫ظ

چقد پس تو هر کد رشته داوطلب شرکت خواهد کرد
آزمون سختی رو در پیش داریم..
خیلی سخت..

محمدرضا
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۴:۳۴ ب٫ظ

دوستان امتحان دکتری سال ۹۶ بمانند کنکور سراسری که با دانشگاه ازاد یکی است خواهد بود به این شکل ژس از ازمون تراز داده می شود که شما می توانید با آن تراز هم از طریق سازمان سنجش رشته انتخاب کنید هم از طریق سایت دانشگاه ازاد بعبارتی ازمون هردو یکی و انتخاب رشته متفاوت خواهد بود.

الهام
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۶:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

مگه با رتبه نمیگن؟
باز ترازیه؟

سلام
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۶:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

سلام هم رتبه و هم تراز رو میگن و هر دو هم مهمه. چون واضحه آزمون ۵۰ درصد تاثیر داره

ghost
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۴:۳۳ ب٫ظ

امسال بازرگانی تربیت مدرس نا حق مصاحبه ردم کرد ، چون ارشد علوم تحقیقات تهران شاگرد دکتر حیدر زاده بودم ، مقاله سابقه مدرک زبان همه چی اوکی بود ، انشالا امسال هر کس به حق واقعیش برسه ، این جنگ سراسری ازادم تموم بشه

آرزو
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۹:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  ghost

منم سر همین موضوع میترسم واقعازحمت بکشی قبول شیمصاحبه سراسری بعد بخاطر دانشگاه آزادی بودنت ردت کنن خیلی بده

محمد
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

سلام من کارشناسی و ارشد ازاد بودم. سال ۹۳ هم دکترای دولتی روزانه قبول شدم. نگران نباشید. همه تلاشتون رو بکنید. ضمنا دونفر دیگه از دوستانم، یکی سال ۹۱ و یکی ۹۴ با همین شرایط پذیرفته شدن. هرسه تا هم جاهای مختلف قبول شدیم. بنابراین با یک رتبه و رزومه پژوهشی خوب حله انشالله

دکتری شیمی آلی
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

آرزو
قبول دارم،خ بده
متاسفم برای اساتید دانشگاه دولتی اگر بدین نحو حق دانشگاه ازادیا رو پایمال کنن

آزاد آمل
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۴:۱۴ ب٫ظ

ظرفیت هیچ ربطی نداره به کنکور. دانشگاه آزادیا توی دانشگاه آزاد قبول میشن، دولتی ها توی دانشگاه دولتی فقط غربالگری مشترکه

رها
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۸:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  آزاد آمل

سلام اتفاقا دوست عزیز به ظرفیت ربط داره ، دیگه دانشگاه آزاد نمیتونه بیش از اون حدی که وزارت علوم اعلام میکنه دانشجو بگیره و واحدهای بدون مجوز کلا حذف میشن ، پس ظرفیتها هم کم میشه

آزاد آمل
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۸:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  رها

ظرفیت دولتی منظورم بود.

m
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۴:۱۳ ب٫ظ

آقا پس با این حساب تکلیف دوره بدون آزمون دانشگاه آزاد چی میشه؟

شیرسات
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۵:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  m

هر دانشگاهی از خودش میگیره. دانشگاه ازادیا توی آزاد میتونن بدون آزمون پذیرفته بشن اما واسه دولتی اجازه شرکت ندارند.

شیمی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۳:۴۵ ب٫ظ

سلام دوستان اصلا انتفاق خوبی نیست ادغامکردن/ اینجوری ظرفیت دانشگاه دولتی کمتر میشه

mohsen
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۱:۴۸ ب٫ظ

اتفاق خوبیه

محمد
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  mohsen

امیدوارم از این اتفاقای خوب بارم واستون بیفته

ناهید
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۱:۴۷ ب٫ظ

در پی درج اخبار سراسر کذب در ساعات پایانی انتخاب رشته دانشجویان توسط خبرگزاری فارس، دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد از این خبرگزاری به علت نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر و تشویش اذهان عمومی شکایت کرده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، این خبرگزاری برای چندمین بار در گزارشی بی پایه و اساس؛ مدارک فارغ التحصیلان دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی را در حالی بی اعتبار خواند که در همین گزارش به مصاحبه وزیر علوم که با قید سوگند جلاله مدارک دانشگاه آزاد اسلامی را معتبر خوانده، اشاره شده است.

عصبانیت خبرگزاری فارس از تکذیب گزارش قبلی این خبرگزاری توسط وزیر علوم و معاون ایشان، متأسفانه این شائبه را ایجاد می کند که این خبرگزاری پیگیر اهداف سیاسی و حتی اقتصادی باشد.

در نتیجه دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرده است به جهت روشن شدن این خبرسازی ها و احقاق حقوق معنوی فارغ التحصیلان و دانشجویان خود، و نیز جبران خسارات مادی و معنوی وارده به این دانشگاه، از طریق قوه قضائیه اقدام خواهد کرد.

صادق- قدرتی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  ناهید

فقط زودتر و شفافانه این موضوع پیگیری بشه تا بدونیم عمرمون الکی ب فنا نرفته باشه و برا ازمون پیش رو اماده بشیم

desperado
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۱:۴۷ ب٫ظ

نتایج نهایی کنکور۹۵ که مربوط به تعیین صلاحیت است کی قراره اعلام شه؟ کی میخوان ثبت نام کنن. همینجور بلانتکلیف موندم. از تبریز قبول شدم ولی نمیخوان کلاسها رو بر گزار کنن چون میگن کلاس یه نفره برگزار نمیشه.

حسام
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  desperado

سلام. ما هم فکر کنم دو نفر هستیم.

بی نام
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۱:۲۷ ب٫ظ

خیلی خوب شد حداقل عدالت رعایت میشه..

ناهید
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۱:۲۵ ب٫ظ

برای دانشگاه آزاد فرقی نمیکنه .خود آقای فرهادی گفته همه مدارک آزاد معتبر است یعنی با همان شرایط پذیرش کنید فقط نحوه پذیرش فرق کرده

هومن
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  ناهید

احتمالا ظرفیت ها رو سازمان سنجش اختصاص میده ذر اینصورت یه سری واحد ها حذف میشن و ظرفیت باقی مونده ها هم کم خواهند شد.

علی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۱:۰۶ ب٫ظ

خوبه که این اتفاق افتاد و انشاالله تداوم داشته باشه ، و همچنین ظرفیتها هم واقعا کاهش پیدا کرده باشه

الهه
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۶ ب٫ظ

سلام
ی سوال
در ۹۵ ما می تونستیم در ازاد و دولتی با گرایش های مختلف شرکت کنیم…ولی الان که ازمون مشترک شده ایا میتونیم در دو گرایش شرکت کنیم یا فقط یه گرایش؟

امیر
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

نه دیگه دوست عزیز…
اون سفره جمع شد :-)
تموم شد دیگه…هر کسی که تونست خوب بهره برد از اون سفره پهن شده
ولی دیگه از اون خبرا نیست

احمد
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

اتفاق خیلی خوب و مبارکی است ، من که استقبال می کنم

خوارزمی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۴ ب٫ظ

آقایون شما ۹۵ رو به سرانجام برسون که اول مهر رسید و نتایج هنوز رو هواست

امیر
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۳ ق٫ظ

چه رقابت شدیدی بشه کنکور ۹۶…
تعداد دولتی و ازاد یکجا و ظرفیتها هم کمتر…
رقابت در حد لیگ برتر :-)

**
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۷ ق٫ظ

سلام دوستان، من رشته حقوق محیط زیست شرکت کردم دانشگاه علوم تحقیقات. تنها دانشگاهی هست که دکتری این رشته دارد. سوالی که از دوستان دارم طی خبر جدیدی که در ارتباط با آزمون دکتری ۹۶ زدند (ادغام آزمون سراسری و آزاد)، آیا لینک جداول رشته ها برای هردو یکی هست، صرفاً رشته هایی که تو این فایل هست باید انتخاب شود، درغیر این صورت آیا رشته تحصیلی مجوز ندارد؟ چون رشته حقوق محیط زیست من تو این فایل ندیدم.

مهندس مکانیک
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  **

دوست عزیز میتونید به سایت سنجش و پخش سیستم پاسخگویی (سمت چپ و بالای سایت) مراجعه کنید و بپرسید.

علی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۲ ق٫ظ

اگر این امر منجر به کاهش پذیرش دانشجوی دکتری شود مثبت است

میثم
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۴ ق٫ظ

اینجوری شاید بهتر باشه و دانشگاه های دولتی با آزاد آشتی کنند و همه جا از آزاد بد نگند

...
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

خیلی عجیبه هنور نتایج امسالو مشخص نکردن کلیک کردن رو سال بعد!!!:) بابا تکلیفی ۹۵رو مشخص کنین تا سال ۹۶خدا کریمه

داغها
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

سنجش ای جانم به قربانت چرا کردی داغ من تازه داغ من تازه؟
دوستان من به این نتیجه رسیدم که علت این تغییر رویه خود منم چون بره اولین بار اومدیم آزاد شرکت کنیم و طبق معمول هر جا میریم دست میذاریم یه اتفاق کاملا جدید و اساسی براش رخ میده. متأسفانه نمیتونم آدرس خودمو بهتون بدم.

م
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  داغها

جالب بود منم دقیقا اولین سالیه که دکتری ازاد شرکت کردم :))))

رها
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  داغها

حرف دل منو‌ زدی

محمد
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  داغها

کلا شانس نداریم. همیشه هروقتی اومدیم کاری رو انجام بدیم اونجا یه قانون واسش تصویب میشه که تا حالا نبوده

نیما خسروی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۳ ق٫ظ

فعلا که تو اعلام نتایج امسالشون موندن لازم نکرده واسه سال بعد تعیین تکلیف کنن

..
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  نیما خسروی

واقعا خیلی بهتره. اینجور برای دکترا رتبه و تراز عالی میخاد و هر کی هم از طریق آزاد دکترا راحت نمیگیره. دمشون گرم. الان فکر بجایی کردن

مجید
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  ..

سلام
دوست عزیز؛
فرمایش شما به دور از انصافه ،
برخی واحد های دانشگاه آزاد کیفیت و کمیت و ترازشون از برخی از دانشگاه های دولتی به مراتب بالاتره که این کیفیت و تراز رو میتوانید در بازدهی فارغ التحصیلان به راحتی مشاهده کنید.
و این که هم فرمودید به راحتی مدرک بگیرن این هم ناجوانمرداست چون نمیشه اگه جایی اشکالی هست به همه تعمیم داد کما اینکه در برخی دانشگاه های دولتی هم اشکالات فراوانی وجود داره منجمله در گزینش و مصاحبه و …

علی به مجید
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

شما نگاهی به قبولی های دانشگاه های دولتی که خبرش در همین پی اچ دی تست هست بیندازید ظرفیتها حتی در دانشگاه های دور افتاده دولتی مثل زابل و ایلام در روزانه و شبانه و پردیس ۱ یا ۲ یا ۳ نفر است
اساتید هم بهترین اساتید کشور هستند.
آیا آزاد هم همینطور است؟؟؟

محمد
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی به مجید

بله یه واحد دور افتاده به اسم نراق در رشته حقوق جزا مطرح ترین اساتید رو داره. آقای دکتر گلدوزیان فقط یکی از این اساتیده که در این دانشگاه تدریس داشتن

محمد
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  ..

این طرز فکر درباره دانشگاه آزاد کاملا اشتباهه
شما اگه میتونید تشریف بیارین از نزدیک ببینید اینجا یازده و هفتادو پنج دوازده نمیشه تو دوره ارشد دانشگاه آزاد

نیما
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

چون ترم بعد ک نمره بالا میگیری این نمرتون حذف میشه و معدل به گند کشیده نمیشه. یکم منطقی باشیم.هممون سطح دانشگاه های ازاد و دولتی رو میدونیم.تعصب بیجا دردی رو درمان نمیکنه

بهنام
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۳:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  ..

لابد مثل ترازهای امسال دولتی؟! که همه رو بدون استثنا دعوت به مصاحبه کردن؟! بعدشم در مصاحبه ای عادلانه هر دانشگاه دانشجوی خودش رو برداشت( البته در اکثر موارد).

علی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام

در همه جا بحث بی عدالتی هست قطعا در دانشگاه آزاد چندین برابر است ولی در دانشگاه دولتی به علت ظرفیت پایین و سخت بودن رقابت این مشهود تر است وزارت علوم قطعا دنبال عدالت برای پذیرش منصفانه در همه دانشگاه ها خواهد بود

باغبانی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام

امسال واقعا همینطور بود ضمن اینکه به علت ترازهای کمی‌که اعلام شد همه دعوت به مصاحبه شدند و هر دانشگاه دانشجوی خودش را برداشت و این خیلی خیلی بی انصافی بود