اعطای پژوهانه به همه دانشجویان دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

به دنبال انتشار مشکلات مالی دانشجویان دوره دکتری دانشگاه های سراسری کشور و عدم تحقق صد در صدی وعده های مسئولین در پرداخت وام پژوهانه وزیر علوم در مقام پاسخ قول داد تا از سال تحصیلی جدید به صد در صد دانشجویان دوره دکتری ماهانه 750 هزار تومان وام پرداخت شود.

به گزارش تابناک، این سایت در در هفته جاری در خبری با عنوان ” تبلیغات وزارت علوم در مورد وامی که به دانشجویان نمی­دهد” به بررسی آخرین وضعیت تسهیلات اعطایی از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به دانشجویان دوره دکتری روزانه پرداخت. در این بررسی مشخص شد میان وعده های مسئولین و واقعیت موجود یک تناقض اساسی وجود دارد و علی رغم وعده های مکرر مسئولین در مورد پرداخت وام پژوهانه به دانشجویان دوره دکتری آنهم با شرایط پیچیده، بسیاری از دانشجویان دارای شرایط از دریافت وام مذکور محروم هستند.

در همین رابطه و در خبر مذکور برخی از دانشجویان دوره دکتری روزانه دانشگاه تهران به «تابناک» گفتند: علی رغم دارا بودن شرایط دریافت وام ویژه دکتری، این تسهیلات ماهانه به آنها پرداخت نمی شود و از سویی نیز با توجه به تبلیغات گسترده انجام شده از سوی مسئولین، آنها در برابر انتظارات خانواده و افکار عمومی جامعه با دشواری هایی رو به رو هستند.

پس از انتشار خبر مذکور بسیاری از دانشجویان دوره دکتری دانشگاه های سراسر کشور با ارسال نظرات خود ضمن تأیید مطالب منتشر شده، از عمل کرد مسئولین به وعده های خود گلایه کردند.

در همین رابطه و در پی موج خبری ایجاد شده و انتقادات وارده به عملکرد مسئولین وزارت علوم «محمد فرهادی» وزیر علوم چهارشنه در گفت و گو با «باشگاه خبرنگاران جوان» اعلام کرد: خوشبختانه برای پرداخت هزینه وام ویژه دکتری، اعتبارات از طریق سه نهاد سازمان مدیرت و برنامه، صندوق رفاه دانشجویی و یک بانک تامین شده است و از سال تحصیلی جدید به ۱۰۰ درصد دانشجویان هزینه ماهانه ۷۵۰ هزارتومان پرداخت می شود، چرا که اعتبارات لازم تامین شده و در اختیار صندوق قرارگرفته است.

فرهادی تأکید کرد: از آنجا که میزان تسهیلات و وامهای دانشجویی صندوق رفاه در سال تحصیلی جدید با افزایش ۱۱۰ درصدی روبه رو بوده به طبع آن وام ویژه دانشجویان دکتری نیز افزایش پیدا می کند و قطعا پرداخت وام ویژه به دانشجویان دکتری برای اولین بار، در سال تحصیلی جدید محقق می شود.

بر اساس گفته های مسئول ارشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتظار می رود همراه با آغاز سال جاری این قول وزیر ( پرداخت وام 750 هزارتومانی به 100درصد دانشجویان دکتری) در دستور کار مسئولین قرار گیرد.

 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

562 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناس
آذر ۲۱, ۱۳۹۵ ۵:۰۵ ب٫ظ

اونوقت کی باید پس بدیم وامش رو با بهره ی چند درصد!؟

دکتر
مهر ۲۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۹ ب٫ظ

این وام واسه اینه که ی دانشجوی دکتری میانگین ۲۷ و ۲۸ سالشه و نمیتونه فقط بره تو آزمایشگاه از باباش پول بگیره برای اینکه مجبور نباشه بره سر کار و از کا رسالش نمونه این وامو میدن که قبلا بلاعوض بود

مهر
مهر ۱۵, ۱۳۹۵ ۴:۰۷ ب٫ظ

واقعا این چه وضعیه؟؟؟؟ قول ۱۰۰در۱۰۰ میدن که وام یا پزوهانه میدن به همه دانشحوهای دکتری . الان زیزش زدند

الزهرا
شهریور ۳۱, ۱۳۹۵ ۵:۲۳ ب٫ظ

دوستان من امروز از دانشگاه در مورد وام دکترا پرسیدم گفتن این وام برای دانشگاه خیلی سنگینه ما به دانشجوای دکترا هم مثل کارشناسی و ارشدا وام میدیم و اینجا ازین واما خبری نیست!!!!

مهندس مکانیک
شهریور ۳۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  الزهرا

بله من هم پرسیدم و گفتن که هنوز هیچ خبری از وام ویژه دکترا نیست!!!!!!!!!!!!!!!

واقعا تا کی شعار خواهیم شنید؟؟؟؟؟
شدیم محل تبلیغات برای یک سری مسئولان متاسفانه !!!!!

ریاضی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

سلام این دانشگاه هایی که ثبت نامشون بعد از مهلت ثبت نام وام بوده یعنی دیگه وام دانشجویی ترم اول بهشون تعلق نمیگیره؟
خب تقصیر ما چی بوده؟

اطلاعیه زمان ثبت نام دکتری 95 دانشگاه تهران
شهریور ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۳ ب٫ظ

اطلاعیه ثبت نام از پذیرفته شدگان مقطع دکتری تخصصی سال ۱۳۹۵

ثبت نام غیر حضوری (الکترونیکی) پذیرفته‌شدگان مقطع دکتری تخصصی سال ۱۳۹۵ از روز یکشنبه مورخ ۲۱/ ۶/ ۱۳۹۵ تا روز سه‌شنبه مورخ ۲۳/ ۶/ ۱۳۹۵ انجام می‌گیرد. پذیرفته شدگان محترم برای این منظور لازم است در بازه زمانی مذکور نسبت به ثبت نام از طریق سامانه ثبت نام دانشگاه اقدام نمایند. در ضمن ثبت نام حضوری پذیرفته‌شدگان نیز روز چهارشنبه مورخ ۲۴/ ۶/ ۱۳۹۵ در محل پردیس/ دانشکده مربوط انجام خواهد شد.

دکتری شیمی آلی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۳:۲۷ ب٫ظ

حسینی

شما یه شیمیست روزانه رو بمن معرفی کنین که خودش هزینه آنالیزهاشو و مواد شیمیایی و حلال و…رو داده باشه

دانشگاههایی که من شناخت دارم یا دوستانم درس میخونن،مث کرمان،یزد،رفسنجان،اصفهان،شیراز علم وصنعت،شریف،زاهدان،زابل. این دانشگاهها از ما شبمیست ها هزینه ای نمیگیرن

سوده
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۷:۰۷ ب٫ظ

بله فقط برای رشته شیمی این جوری هست من بچه های رشته های فنی مثل مهندسی شیمی رو می بینم که خودشون نمونه هالشون رو برای انالیز میفرستن

حسینی
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۷:۳۱ ب٫ظ

سلام.مطلبی که میگم متأسفانه خیلی طولانیه، ولی نتونستم خلاصه کنم، و در اون سعی میکنم توضیح بدم اصلا مشکل وام و حقوق و تأمین مالی دانشجو چطور به وجود اومده. شاید شما شواهدتون خیلی بیشتر از این باشه و نهایتا معلوم بشه در ۹۰ درصد رشته ها و دانشگاه ها، هزینه آنالیز و غیره توسط دانشگاه تأمین میشه. اما به هر حال یه درصد قابل توجهی می مونه که اینطور نیست، و شواهدش کامنت های دانشجوهاست. چون نظام آموزشی ما کلا اراده کرده به سمت نظام دانشگاهی آمریکا حرکت کنه یه توضیحی در مورد دکتری آمریکایی بد نیست. در آمریکا دوره دکتری همه جا پولیه. اگه کسی پول نداره و پذیرش بشه، از ترم اول تا آخر به طور مستمر بهش انجام اجباری کارهایی مثل دستیاری استاد در حل تمرین و تصحیح برگه، تدریس مقدماتی، یا دستیار پژوهشی واگذار میشه. در ازای این کارها، اولاً شهریه نمیگیرن، ثانیاً هزینه آنالیز و کنفرانس و غیره رو دانشگاه باید بده، ثالثاً به اندازه هزینه های متعارف زندگی در اونجا پول بهش میدن. توجیهش اینه که اگه فقط شهریه رو پوشش بدن دانشجو میتونه بگه مجبورم بره هزینه هام کار کنم و این کار هم نوعاً درگیری غیر علمی خواهد بود. پس به اسم این کارها مانع از این درگیری غیر علمی میشن. (البته بماند که با تحلیل بیشتر، دانشجو در واقع در اونجا هم استثمار میشه، و حتی با این هزینه کردن و شهریه نگرفتن هم باز دانشگاه سود میکنه، که داستانش ارزش گفتن ندارد). حالا نظام آموزش ما میخواد از راه… ادامه نظر»

یکی
شهریور ۱۶, ۱۳۹۵ ۳:۰۷ ب٫ظ

سلام دوستان یه سوال، برای تشکیل پرونده تو پرتال دانشجویی چطوری باید کد ملی رو وارد کرد؟ من هر کاری میکنم نمیشه.

جوان
شهریور ۱۶, ۱۳۹۵ ۳:۰۶ ب٫ظ

دوستان من به بخش وام دانشگاه مراجعه کردم گفتن بخش نامه اومده ولی هنوز اجرایی نشده و گفتن به بانک معرفی خواهیم کرد و ماه به ماه
از بانک میگیرین دانشگاه زنجان میخونم

مهر
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  جوان

ازشون نپرسیدید این وام رو تا کی میدن؟ فقط برا ۲سال میدن؟؟

مینا
شهریور ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۲ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز
من با صندوق رفاه دانشگاهی که قبول شدم تماس گرفتم و در مورد وام ویژه دکتری ۱ و ۲ که توی پورتال دانشجویی هست سوال کردم. گفتن که این وام بخشنامه جدید براش صادر نشده هنوز و احتمالا بانکی میشه و ما هم منتظر ابلاغ بخشنامه جدید در این باره هستیم. لازم دونستم این اطلاعات رو بدم خدمتتون
ایشالا که وام هم میدن به هممون :)

ریاضی
شهریور ۳۰, ۱۳۹۵ ۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

سلام هنوز وقت هست واسه ثبت نام توی پرتال صندوق رفاه؟یعنی اونایی که ثبت نام نکردن نمیتونن از وام استفاده کنند دیگه؟چون درخواست وام که میزنم میزنه مسدود هست

رضایی
شهریور ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۴ ق٫ظ

دوستان ورودی های جدید دانشگاه برای نیمسال اول ۹۵-۹۶ امکان دریافت وام از صندوق رفاه رو دارن ؟

دکتری شیمی آلی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۵ ب٫ظ

دوستان
چرا ایقد میگین هزینه انالیییییییز

من تودوران ارشدم این همه IR,NMR.XRay,SEM,TEM,GC,Mass,…
گرفتم ولی یک ریال هزینه نکردم
همشو استادم داد
این قانونه
کنگره،سمینار ، یک ریال هزینه نکردم، چون وظیف ایتادم بود

شما خودتون باید از حق خودتون دفاع کنین
این وام ویژه رو برای گذران زندگی بهمون میدن که همه تمرکزمون روی پژوهش باشد و لاغیر

کدوم دانشگاه روزانه بابت آنالیز پول گرفته؟
چه حرفاااا

نسیم
شهریور ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۳ ق٫ظ

احسنت. موافقم
این وام برای گذراندن زندگیه نه مصارف دانشگاه

علیرضا
شهریور ۱۶, ۱۳۹۵ ۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  نسیم

یعنی الان خودتون ی نفر هزینتون ۷۵۰ تومنه هر ماه؟؟ انصاف داشته باشین.این هزینه بیشتر تحصیلیه و برای کارهای پژوهشی و تز

منم فیزیولوژی
شهریور ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۳ ق٫ظ

خیلی از دانشگاهها و خیلی از رشته ها که برای انجام پایان نامه به بیش از ۲۰ میلیون احتیاج دارند دانشجو مجبوره که از جیب خودش هزینه کنه چون استاد هیچ وقت نمیتونه واسه همه دانشجوهاش اینقدر هزینه کنه. هزینه هم نکنی پایان نامه خوبی نخواهی داشت و …….

سوده
شهریور ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۸ ق٫ظ

من هم با فیزیولوژی موافقم

دکتری شیمی آلی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۲ ب٫ظ

علیرضا

چراااا نباشه
وقتی قرار باشه بدون دغدغه زندگی کنم ۷۵۰هزارتومن پولی نیست

دکتری شیمی آلی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۵ ب٫ظ

شما باغبانی هستین؟
اگر هستین، که من دوستان کشاوزی دارم در سرتاسر ایران،فردوسی، شیراز،چمران،تربیت مدرس
رفسنجان
در گرایش، میوه،سبزی، دارویی که با وجود هزینه های بالا،دانشگاه و اساتید کاملاً ساپورتشون کردن

سوده
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۶ ب٫ظ

اشتباه به عرض تون رسوندن بچه های کشاورزی همیشه مظلوم ترین هستن اصلا بهشون بودجه نمیدن من خودم کشاورزی نیستم البته به جز تهران و تربیت مدرس من کشاورزی نیستم و دیدم چقد حق شون ضایع شده

دکتری شیمی آلی
شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  سوده

سوده
منم دیدم که میگم،خدایب نکرده سر جنگ ندارم،بنظر من دولت اینقدر بودجه داره که میتونه به روزانه،شبانه،پردیس، آزاد،، وام رو براحتی بده،،مگه کلا چند تا دانشجوی دکتری داریم

چرا شهامت گرفتن حقتونو و هزینه انالیز و مواد و وسایلی رو که میخرین رو ندارین؟؟و ایقد بالا و پایین میکنین

حسینی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۹:۲۴ ق٫ظ

اینکه گفتید باید از حق خودشون دفاع کنن این معنی رو میرسونه که شما این قابلیت رو داشتین که از حق خودتون دفاع کنید ولی دیگرون که هزینه های اینطوری رو متقبل شدن نتونستن از حق خودشون دفاع کنن. این حرف از یه جهت درسته و اون اینکه این گروه از دانشجوها به جای پیگیری جدی این حق خوری (که قراره به تدریج و کم کم زیادتر هم بشه و به همه دانشگاهها گسترده بشه) به دنبال اعتراض به هزار جا برای دریافت وام و حقوقن تا اونو بعد از دریافت به اسم این هزینه ها دوباره به وزارتخونه برگردونن. اما این حرف شما از یه جهت دیگه کاملا نادرسته. اینکه از شما هزینه آنالیز و کنگره و سمینار گرفته نشده کاملا اتفاقی و تصادفی پیش اومده و این قانونی که شما میگین، مدتهاست به دانشگاهها اجازه دادن که نقض بشه. اینکه استاد شما این قانونو نقض نکرده فقط به خاطر دیدگاه اخلاقی خاصیه که داره. و اینطور نبوده که این هزینه ها به شما تحمیل شده و شما تونستین در مقابل خورده شدن حق خودتون مقاومت کنین و حتی به بهای داده نشدن مدرک تحصیلی یا رد شدن تز خودتون باز هم ایستادگی کرده باشین و استاد و دانشگاه تسلیم ایستادگی شما شده باشه و حق خوری نسبت به شما رو منصرف شده باشه. شما خوش شانس بودین که این هزینه ها بهتون تحمیل نشده و این پدیده به هیچ وجه عمومی و جاری در همه دانشگاهها نیست. البته این قانون از اول وجود داشته و اخیرا مدتیه به… ادامه نظر»

ریاضی
شهریور ۳۰, ۱۳۹۵ ۲:۲۲ ب٫ظ

شما چه دانشگاهی میخوندین که هزیمه کنفرانسو سمینارو استادتون میداده ؟ما که همش خودمون میدادیم. هزینه شرکت در کنفرانس ها و اینا

خاله خانم
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۹:۳۲ ب٫ظ

اگه به روزانه ها وام بدن از اونور جبرانش می کنن
همه هزینه ها رو می برن بالا
مثل یارانه ها که دادنش بدتر از ندادنش شد

به فریبا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۸:۱۳ ب٫ظ

گلم خودت داری میگی فقط رتبه ملاک نیس رزومه هم ملاکه. بابا شما دیگه چرا؟ شما که دکتر روزانه ی این مملکتی اونم با رتبه عالی اونوقت خودت حرف خودتو میبری زیر سوال. شما که باید استعداد تحصیلی رو خوب زده باشی و منطقت قوی از شما بعیده دکتر

به بهناز
شهریور ۱۶, ۱۳۹۵ ۸:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  به فریبا

من دارم میگم انقد بچه های شبانه نگن ما رزومه داریم حالا رتبمون زیاد خوب نشده اما رزومه مهمه، من ابنو درپاسخ ب شما گفتم ک شرط اول رتبس برای دعوت مصاحبه به بک دانشگاه خوب. اما چون بقول شما رزومه هم مهمه ی فرصت ب امثال شما دادن ک اگر رتبتون خوب نشده حداقل ب امتیاز از رزومه بگیرین ن اینکه فقط رزومه. بعدشم گفتی رتبه ۲۰ درصده مصاحبس گفتم اینجور نیس چون سلیقه ایه من خودم فقط دوتا دانشگاه مصاحبه رفتم وانتخاب اولمم قبول شدم اما اون دانشگاهی ک ذخیره شدم ب ترتیب رتبه برداشته بود ولاغیر …

به بهناز
شهریور ۱۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  به فریبا

دوست عزیز دیگه باهات بحث نمیکنم چون فایده ای ندلره ن اینکه حق با توإ.. اینجا جای این بحثا نیس

به حسینی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۵:۴۶ ب٫ظ

نمیدونم شما اینهمه مطلب رو چجوری مینویسید؟؟؟!!!
الان از این همه کامنت که گذاشتن شما با تعصب و بدون اطلاعات دقیق داری نظر میدید و جالبه ادامه هم مدید…..

حسینی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۷:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  به حسینی

من چند روزی فرصت استراحت اجباری برام پیش اومده بود خواستم از طریق کامنت نویسی پر کنم. به تدریج در طی کامنت نویسی و از طریق اطلاعات کامنتای بقیه دوستان کم کم متوجه شدم مشکل اصلی چیه و اون اینکه دوره روزانه کم کم داره کلا مشابه با غیر روزانه پولی میشه و این فرایند قراره به تدریج و یواش یواش محقق بشه و اگه از اول متوجه این مشکل بودم این همه کامنت در یه تعداد خیلی کمتر خلاصه میشد.
اینکه گفتین با تعصب یا بدون اطلاعات دقیق می نویسم یه نمونه شاهد بیارید تا من برگردم نگاه کنم و قول میدم اگه با دلیل معلوم بشه تعصب یا اطلاعات غلط داره اقرار کنم و تصحیحش کنم.
و سوای این فکر کنم دانشجوهای روزانه باید از من ممنون باشن که بالاخره مشکل اصلی دوره روزانه رو که مانع تمرکز دانشجو روی درس میشه براشون پیدا کردم.

جواب حسینی
شهریور ۱۶, ۱۳۹۵ ۳:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

دستت درد نکنه حالا چجوری جبران کنیم؟:))

برای حسینی
شهریور ۱۶, ۱۳۹۵ ۳:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

تمام بچه های روزانه و شبانه به اندازه توانشون تلاش کردن و هر گروه دلایلی برای اینکه وام حقشونه دارن. شما به تنهایی تصمیم گیرنده برای گروهی که عضوش نیستین نمی باشید.

حسینی
شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ ۹:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  برای حسینی

خب اینکه کاملا واضحه که من تصمیم گیرنده تیستم. من هم مثل خیلی از دانشجوها فقط این امکانو دارم که توی خونه بشینم و صفحاتو با کامنت پر کنم. تصمیم اساسی که سالهاست توسط تصمیم گیرنده واقعی (وزارتخونه و دانشگاه ها) گرفته شده اینه که از این به بعد تا جایی که ممکن باشه و کسی اعتراضی نکنه، هیچ منبع جدیدی نباید برای دانشجو هزینه بشه و هزینه های باقیمونده هم باید کم کم به خود دانشجو واگذار بشه، و سیستم آموزشی کلا به سمت پولی شدن کامل هدایت بشه. پس شما نگران نباشید. مطمئن باشین به زودی به همه اعم از روزانه و غیر روزانه وام داده خواهد شد و در ازای اون هزینه های بیشتری از دوش تصمیم گیرنده برداشته و به گردن دانشجو واگذار خواهد شد، به نحوی که نهایتا پروژه پولی شدن همه دستگاه آموزش محقق خواهد شد.

روزانه غمگین
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۵:۴۳ ب٫ظ

دانشجوی ترم یک که شماره دانشجویی نداره و ثبت نام و ارایه کارتش ماله بعد بیستم هست چطور میتونه ثبت نام کنه برا این وام؟؟؟؟
اگه کسی میدونه لطفا پاسخ بده

دانشجوی دکترای 94
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۷:۱۹ ب٫ظ

بنظرم شما باید در جریان قرار بگیرید که چنین وامی هنوز در حد حرف و یجور وعدست که بعبارتی خیلیارو سر کار گذاشته!!!! وام کجا بود آخه؟! من سال دومی که شماره دانشجویی دارمم نمیتونم ثبت نام کنم چ برسه به شما…بسیاری از دوستان ترم بالایی هم که پروپزالشون مصوب شده و مجاز به ثبت نامند، چنین وامی رو معلوم نیست بتونن دریافت کنند…اونوقت در عجبم از این دوستانی که اومدن اینجا دارن سر هیچ سر و کله هم میزنند:(( بنظرم جای این کارا اول برید ذنبال رسمیت بخشیدن به اخبار بعد باقی مسائل…یبار گفتم، بازم میگم: لازم میدونم که به اطلاع عزیزان دانشجوی دکترا برسونم صرف تیترهای خبری منسوب به مسولین در خبرگزاری ها برای اجرایی شدن یک قانون یا دستوالعمل کفایت نمیکنه. بر فرض که به فرموده وزیر علوم چنین وامی به شکل گفته شده در متن خبر باید باشه و قرار است که باشه، آیا صرف خبر و صحبت کفایت میکنه (که اگر چنین بود ما حداقل در ماههای اخیر بسیار شاهد صحبتها و اخبار این چنینی اما… هستیم)؟؟؟ آیا بر پایه این صحبتها و اخبار تا بحال کسی از دوستان حاضر ترم اول یا سال دومی موفق به ثبت نام شده؟ آیا نباید دستوالعملی به صندوق رفاه ابلاغ بشه؟ (چه بسا برای همون وام ۵۰۰ هزار تومنی سال ۹۳ دستوالعمل ۱۱/۱۴۱۹۳۵ تاریخ ۹۳/۸/۴ را داریم که کلیه شرایط ذیل آن ذکر شده، و هر سال هم با شروع سال تحصیلی نامه و اطلاعیه اش به دانشگاهها ابلاغ میشده، که احتمالا نمونه هاش رو در سایت اداره… ادامه نظر»

کاوه
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۳ ب٫ظ

آفرین خیال همه رو راحت کردی بابا اینها همش در حد حرفه اگه عملی بشه مهمه هر مسئولی میاد یه حرفی میزنه نباید زود باور کنین اینقدر از این وعده ها دادن که عملی نشده اوووووه

فرشاد
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۵ ب٫ظ

عزیز من قراره این طرح از مهر امسال اجرا بشه
زمان شما از بعد از پروپوزال بود

بیخودی دوستان رو دلسرد نکنید

ایران جاویدان
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۷:۲۴ ب٫ظ

سلام
اگر واقعا قرار باشه بدن، زمانش رو تمدید میکنن برا ورودی های جدید. اگر هم قرار باشه ندن هم به سال اول و دوم دکتری نمیدنش.موفق باشید.

نگران نباش
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۷:۵۷ ب٫ظ

اگه تعلق بگیره به ترم اولیها مطمئن باش که حتما میدن…. حالا یا تمدید میکنن یا ….

1
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۸:۳۲ ب٫ظ

دوست عزیز، ماهم که شماره دانشجویی داریم هیچ فرقی با شما نداریم. بیهوده غصه نخور.
اصلا برای من چنین گزینه های وام دکتری ۱ و ۲ موجود نیست.
خیالت راحت، یا به قول دوستمون اینا همش در حد حرف باقی خواهد موند. یا به شما هم تعلق خواهد گرفت

مهندس مکانیک
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۵:۳۵ ب٫ظ

در همه جای دنیا پژوهانه یا همان فاند به دانشجویانی که بورس شده اند تعلق میگیرد؛ دانشجوی روزانه ایران همان دانشجوی بورس خارج است. و این حق تمام دانشجویان دکتری روزانه است که پژوهانه بگیرد و البته پژوهانه با وام بسیار متفاوت است؛ پژوهانه بلاعوض است.
بچه ها پیگیر باشید
موفق باشیم

مددی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۰ ب٫ظ

سلام
این وام تو سایت صندوق رفاه به چه اسمی ثبت شده؟
گزینه وام ویژه دکتری ۱ و ۲ نوشتن.
کدومش این وامه؟

مهدی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  مددی

دوست عزیز درخواست وام ویژه دکتری ۱ و ۲ تو سایت صندوق رفاه امکان پذیر نیست. یعنی وقتی این گزینه ها را انتخاب میکنی پیامی میاد مبنی بر اینکه “لطفا ابتدا فرم دفاع از پیشنهاد پایان نامه را به اداره رفاه دانشگاه تحویل دهید”. یعنی تمام این مواردی که اینا میگن فعلا عملی نشده است.

دانشجو
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

لطفا جواب سوالمو بدید. فقط ۲سال بهمون وام میدن؟؟؟از ۴سال نصفشو وام میدن؟

دانشجوی دکترای 94
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۸:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

“وام ویژه دکترا به صورت سه ماه یکبار و حداکثر تا ۲۴ ماه پرداخت می گردد”
دوسا عزیز منظور ۲۴ ماه تحصیلی (یعنی دو ترم سه ماهه یا همون ۶ ماه از هر سال) هست

پاسخ دادن

1
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۸:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

اونطور که در خبرها گفته شده. ۴سالو وام میدن

حسینی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۹:۲۹ ق٫ظ

من از دانشجوهای روزانه که خواستار تموم شدن این مباحث شبونه آزاد روزانه ان درخواست دارم که به این سوالی که مطرح میکنم جواب بدن و من قول میدم که اگه یه جواب منطقی بدین و دلیل قابل قبول براش بیارین دیگه این بحثو تموم کنم و برم دنبال کارای خودم. یعنی یه جوابی که اگه یه آدم بیرون گود (به اصطلاح آماری unbiased یا غیرجانبدار) که نه روزانه باشه نه شبونه نه آزاد و اصلا بیرون این وادیها باشه این جوابو بخونه تأیید کنه و همگی اونا بگن درسته. فعلا که اینجوریه که من اول نگام میکنم روزانه ام بعد میبینم گفتن باید حقوق به روزانه بدن پس تا آخرین نفس میجنگم که به روزانه ها حقوق بدن فقط چون خودم روزانه ام و دیگه کاری ندارم که مثلا قراره شهریه شبانه زیاد بشه و درآمد وزارت علوم از این طریق بیشتر بشه و بعدش با این اضافه درآمد حاصل به روزانه ها حقوق داده باشه و چون من شبونه نیستم میگم به من ربطی نداره و حق و حقیقت اینه که باید حقوق به روزانه بدن و مهم نیست از کجا. و برعکس این هم میتونه درست باشه و مثلا حسینی شبونس و بعد یه کمپین درست کنه که باید حقوق بدن به شبانه ها و بگه باید بره این کار از ترم بعد هزینه غذای روزانه و خوابگاه و سرویس و سایر خدمات روزانه ها کامل آزاد حساب بشه و پول حاصل از این آزادسازی رو حقوق بدن به حسینی ها! و اما سوال من: چرا شما… ادامه نظر»

دانشجوی دکترای روزانه
شهریور ۱۶, ۱۳۹۵ ۲:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  حسینی

دوست عزیز شما دنبال دلیل قانع کننده هستید ولی من مطمئن نیستم تا چه حد با این حرفایی که من میخوام بزنم قانع میشید. من یک پسر جوان ۲۷ ساله از خانواده ای متوسط هستم که دیگه روم نمیشه با این سن دستمو جلوی بابام دراز کنم و ازش پول بخوام. رشته م هم طوری هست که نه نیازی به آزمایش داره نه نیازی به تحقیقات میدانی نه کارهایی از این قبیل. اما مثلا من وقتی بخوام توی یک سمینار شرکت کنم که هزینه ثبت نامش مثلا ۳۰۰ هزار تومنه باید اول خودم از کارتم پرداخت کنم و بعدا رسیدشو ببرم که بتونم تسویه کنم. خب حالا وقتی این مقدار پول توی کارتم نیست تکلیفم چیه؟ دانشگاه هم میگه بعد از همایش تسویه میکنه..این البته یک مورد خاصه. هزاران خرج ریز و درشت دیگه هست که باید براش هزینه کنم، پول خوابگاه و غذا. الآن محتاج یک نمره ۵۰ ام اس آر تی هستم که تا حالا ۱۲۰ هزار تومن براش دادم و شرکت کردم ولی موفق نشدم حد نصاب رو کسب کنم. حالا هم پول ثبت نام برای آزمون بعدی شو. تا حالا هم هیچ کلاس زبانی نرفتم، چون پولشو نداشتم. من با این وضعیت توی یکی از بهترین دانشگاههای تهران دارم روزانه میخونم. این در حالیه که معلوم نیست با تحمل این سختی ها و انجام تلاشها فردا کار گیرم بیاد یا نه! اون وقت همکلاسیهای دبیرستانم که پولشون زیاد بود و رفتن دانشگاه آزاد، خودشون الان شرکت زدن و مثل آب خوردن دارن فوق لیسانس هم از… ادامه نظر»

ذولقفار ایزدمهر
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۹:۲۳ ق٫ظ

سلام به همه
کسی میدونه ثبننام دانشگاه فردوسی کیه؟؟؟؟؟؟؟

فریبا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

منم منتظرم
نمیدونم چرا هیچ اطلاعیه ای نمیدن.جالبه ک زدن ۲۰ ام شروع ترمه

...
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  فریبا

اطلاعیه جدید زدن تو سایت تحصیلات تکمیلی مبنی بر اینکه اسامی نهایی توسط سنجش هنوز به دانشگاه ارسال نشده.

عباس
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۸:۰۵ ق٫ظ

کسی که با مدرک ارشد هنوز اونقدر توانمد نشده که بتونه پول دربیاره حالا دکتری روزانه هم قبول شه بازم هیچ کاری ازش بر نمیاد. دانشجوی دکتری ازادم هیج جا هم آشنا نداشتم خانواده پولدار هم ندارم ولی تو رشته خودم اینقدر مهارت دارم که از دوران ارشد دارم کار میکنم و خداروشکر خرجمو درمیارم

فرهاد
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۱:۲۰ ق٫ظ

مقایسه ها اشتباهه دوستان اون که روزانه قبول شده دچار غرور نشه و اون که شبانه و هر دوره دیگه با قوت ب کارش ادامه بده دوره روزانه بهتره پول نمیخوای بدی خوابگاه بهت میدن و خیلی چیزای دیگه! خب که چی الان?? الان باید چرا خودمو با ی نفر که شبانه قوبا شده خودمو مقایسه کنم? چون مجبور میشه پول بده باید از بالا بهش نگاه کنم? به خدا گناهه بعضی از همین شبانه ها هستند که هزار مشقت پول تحصیل جور میکنن درسته نداشتن نباید میومدن ولی اونا هم آرزوهایی دارن که به واسطه دکتری بدست میاد! منم روانه تهران قبول شدم به خدا تو کل اقوام بنده ی دکتر پیدا نمیشه و تو این هیچ وقت فخر نفروختم نگفتم اینجوریم یا اونجورم با فخر و تکبر انسان موفق نمیشه بخدا رتبه های تک رقمی و دو رقمی رو می‌شناختم که با غرور زیاد به دوستانشان نگاه میکردن ولی الان اسمی از اونا تو لیست پذیرفته شده ها وجود نداره من چندتا از دانشگاه ازادی و غیر انتفاعی رو می‌شناسم که همین سال پیش اپلای کردن فول فاند به جای این مقایسه های باطل بیاید رو هدفمون تمرکز کنیم ما باید حرف هامون رو به نماینده ها مجلس شهرمون برسونیم ازشون راهنمایی بخوایم بگیم مشکلات رو تو سنی که الان هستیم دیگه خیلی زشته که پول از خانواده دریافت کنیم باید حقوق باشه من ی نظر دارم اول اینکه دوستان هرکی میتونه تمرکز رو نوشتن نامه بذاریم اگه چند نفر نامه بنویسند و مداوم اشکالات گرفته بشه ی… ادامه نظر»

صدیقه
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۶:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  فرهاد

قبول دارم یه عده از شبانه ها واقعا استحقاق دارن و با اختلاف کمی شبانه قبول شدن،،،،،اما یه عده هستن با رتبه های خیلی بد شبانه قبول شدن،،،،اصن مشکل شبانه یا روزانه نیست،،،،مشکل اینه که تو مدرک نمی نویسن شبانه اونوقت منی که تو دانشگاه تراز اول روزانه خوندم ،موقعی که فارغ التحصیل میشم و میرم دنبال کار و اونی که با شبانه و پولی خونده به یه چشم نگاه میشم،،،،البته خیلی احترام میذارم به دوستانی که با اختلاف اندک شبانه قبول شدن و آرزوی موفقیت براشون دارم اما خودتون واقف هستید که خیلی از شبانه ها فقط با پول اومدن ،،،!،،،،،،الان این روند تو کارشناسی ارشد خیلی بدتره،،،،طرف با رتبه خوب یکی از دانشگاه های روزانه تهران قبول میشه ولی یکی دیگه با رتبه ۵۰۰،۶۰۰ شبانه و بعد تو مدرک درج نمیشه شبانه،،،این یعنی پول داشتی نیازی نیست خودتو به زحمت بندازی ،!!

بهناز
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۹:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  صدیقه

خانم محترم اولا هر رشته ای شبانه یکی یا دو تا گرفته ثانیا اینقدر رقابت تو دکتری سخته که همه بچه های شبانه با اختلاف بسیار اندکی در حد چند صدم تا امتیاز ۵۰ مجبور به ورود به دوره شبانه شدن درسته حد نصاب شبانه ۴۰ هستش ولی محاله کسی با امتیاز زیر ۴۵ وارد دوره شبانه شده باشه طوریکه خیلی از بچه ها در امتحان سنجش حد نصاب روزانه رو نیاواردن ولی در امتحان تخصصی دانشگاهها حتی امتیازشون از روزانه ها هم بیشتر شده.

سوده
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  بهناز

اصلا این جوری نیست من رتبه م ۲ شده الان یکی که رتبه اش ۶۰ شده با من همکلاس شده و فقط یه مقاله همایش داره این انصاف هست چون طرف سفارشی بوده گرفتنش و بچه پولداره

فریبا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  بهناز

ن دوست عریز. من دوران ارشد روزانه فقط دونفر بودیم اما شبانه ۳ نفر گرفتن. ی نفر هم استعداد
عمق فاحعه رو خودتون ببینید
ما دو نفری ک روزانه بودیم انتخاب اولمون قبول شدیم همون دانشگاهی ک مدنظرمون بود با رتبه خوب. اما خداشاهده اون سه نفر شبانه میگفتن حتی ی دقیقه هم برا کنکور نخوندن با رتبه های نجونی اومدن با ما توی ی سکلاس نشستن و جالبه ک تو مدرک هم قید نمیشه شبانه. ولی میدونین فرق ما و اونا چیه. ک اونا هنوز ترم ۶ ان و دفاع نکردن و ما دکترای روزانه الان قبول شدیم
ب هرحال اگر برگردین عقب میبینین ک بچه های روزانه اصن بحث روزانه و شبانه رو راه ننداختن. خود بچه های شبانه بحث رو راه انداختن امثال همون اقای حسینی
ولی دوستان بسه. بخدا اصلا بحث سر اینا نیس. من خودم میشناسم کسایی رو ک روزانه راه دور قبول شدن اما ب خاطر خونواده نرفتن و ترجیح دادن شبانه همون شهر خودسون بخونن. ک انقد استعداد تحصیلی خوبی داشتن ک رتبه الف کلاس شدن و توی شهریشون خ تخفیف خورد و اختراع هم داشتن و بلافاصله بعد فارغالتحصیلی استخدام شدن

بهناز
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  فریبا

عزیزم اولا شما داری ارشد و با دکتری قیاس میکنی ثانیا اگه طرف بدونه یک دقیقه خوندن ارشد شبانه قبول شه یعنی این ادم واقعا با استعداد بوده و نه تنها شبانه که روزانه حقشه. مگه میشه یه دقیقه هم نخوند بعد ارشد قبول شه در پاسخ به سوده هم باید بگم طرف اگه آشنا داشته باشه سر از شبانه در نمیاره با رتبه ۶۰ یه راست میره روزانه

فریبا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۳:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  فریبا

میدونی مشکلت کجاست؟؟ ک میای رسته هارو با هم مقایسه میکنی. توی ی رشته ظرفیت زیاده رتبه ۶۰ شاید خ خوب باشه اما ی رشته فقط چندتا دانشگاه داره و رتبه ۶۰ افتصاحترینه
جالبه ک همه بچه های شبانه فک میکنن حقشونو خوردن .

فریبا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۳:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  فریبا

خانم بهناز من خودم الان ی رشته شبانه دکترای فردوسی رو میشناسم ک سه تا ظرفیت خالی سبانه داره. الان بدترین رتبه میتونه بیاد
بنظرت اون یعنی استعدادش خ خوب بوده ک نخونده شبانه فبول شده یا شایدم طبق نظررت روزانه حقشه لابد

فریبا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  فریبا

خانم بهناز واقعا فک کردین توی رشته ای ک مجار روزانه۲۰۰ هست وقتی نخونده میری کنکور ارشد میدی و شانسی میزنی و ۸۰۰ میشی و بعد بدلیل خالی بودن ظرفیت شبانه قبول میشی، یعنی خیلی با استعدادی و حقت اینه ک روزانه بخونی؟؟ اون فرد اگر استعداد داست ک میخوند روزانه بده ن به امید شبانه نخونده میررفت سر جلسه
منطقتون از پایه مشکل داره

سوده
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  بهناز

در جواب به بهناز وقتی طرف تراز دکتری روزانه رو نیاوزذه و مجاز نشده چطور میخواد بیاد رزوزانه؟

سوده
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  سوده

تو رشته ما ۱۵ نفر پذیرش داره به نظرتون رتبه ۶۰ رتبه ی تاپی هست؟

منم فیزیولوژی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۳:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  فرهاد

دقیقا مشکل دوستان اینه رشته به رشته مقایسه نمیکنن همه و با ی چوب میرونن. توی رشته من که سال ۹۴ ۱۲ نفر پذیرش داشت سه نفر از این ۱۲ نفر شبانه شدن که اتفاقا یکیش همکلاسی من هستش و ایشون مجاز روزانه بودن ولی شبانه پذیرفته شدن ۳ تا مقاله داشتن که یکی از مقالاتشون ISI بود و توی ی ژورنال معتبر چاپ شده بود حالا چرا شبانه شدن؟ چون دانشجوی اون دانشگاه نبودن و فقط هم دو تا انتخاب کرده بودن به دلیل تاهلی که داشتن حالا شما بفرمایید این بنده خدا بی استعداده یا پولداره یا …. لطفا اینقدر قضاوت بی مورد نکنید ما قراره فردا روزی در یک جایگاهی قضاوت کنیم حالا یا استاد بشیم یا صاحب نظر نباید دیمی نظر بدیم

منم فیزیولوژی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۳:۵۱ ب٫ظ

و یک مورد دیگه ایشون سال اول نفر دوم کلاس شدن یعنی بالاتر از استعداد درخشان کلاس قرار گرفتن

فریبا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۴:۳۲ ب٫ظ

درضمن دوستانی ک ادعا میکنن رزومه خوبی دارن و حقسون پایمال شده لازمه یاداوری کنم ک مقاله تا ی حدی امتیاز داره. حالا میخوای شما ۱۰۰ تا ای اس ای داشته باش. اینجا ایرانه ما از کارسناسی با کنکور اومدم تا اینجا. یعنی نلاک ازمونی هس ک شرایط یکسان برای همه هست. حالا اگر کسی استعداد تست زدن داره یا نداره باعث نیشه قبول بشی با نشی. برای دکترا مصاحبه قرار دادن ک در کنار رتبه رزومه افراد هم امتیاز داشته باشه تا اگر کسی از رتبه امتباز خوبی نیاوورد با رزومه اون نمره رو جبران کنه. همبن امسال برای مصاحبه من ک سال اول کنکورم بود با رتبه ۹ ک توی رشتم تاپه ب اصافه یک ای اس ای و یک مجله و دوتا کنفرانس درکنار قبولی با کسی بودم رتبه ۷۰ داشت اما رزومه بتر ازمن یعنی چندتا ای اس ای و البته ایشون ده سال از ارشدشون میگذشت. بالاخره هرکی توی یجا امتیاز داره نسبت ب بقیه.

سوده
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۴:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  فریبا

بله اونایی که رزومه خوب دارن حق شونه نه کسی که سه سال از فارغ تحصیلی ش گذشته یه مقاله همایشی داره رتبه اش هم داغون بیاد شبانه دانشگاه تهران بشه بعد اون وقت کسی که لیاقتشو داره با رزومه ای سنگین ولی با رتبه ای بد داغون بشه که چرا منو برنداشتن ولی اون رو برداشتن منظورم برای شبانه هست

بهناز
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۶:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  فریبا

گلم امسال سهم ازمون ۲۰ درصد بودااااااااا

به بهناز
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۷:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  فریبا

میخوای اسم ی دانشکاهو بگم بری ببینی قبولیاش یعنی ۴ نفر قبولی بترتیب ۴ تا رتبه اولی ک برا مصاحبه رفتن اونجا بوده؟؟ فقط رتبه…
ما ک هرچی میگیم سما متوجه نمیشین و حرف خودتونو نیزنین
پس ادامه ندین. تموم کنین لطفا

فریبا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۴:۲۷ ب٫ظ

دقیقا مشکا همینه. هستن دانشجوبان روزانه ک با شانس وآشنا .. قبول شدن ک حقسون نیست و هستن کسانیکه شبانن انا هم با استعدادن و هم ممکنه ب دلیل مشکلات شخصی و با اجبار سبانه رفتن. اصلا مقایسه درست نیست. یا ظرفبت رشته های مختلف متفاوته ساید رتبه ۶۰ توی ی رشته تاب باشه چون هم ظرفیت زیاده و هم شرکت کننده و یک رشته دیگه هم متقاصی کمه و هم ظرفیت اونحا ۶۰ شاید بدترین رتبه باشه
اما خ بده ک فک میکنین اگر کسی الان موقعیت بهتر از شما نصیبش شده حقس نبوده یا شانس اوورده یا آشنا داشته….
هرکس در هر موقعیتی هس لبتقتشو داشته. مهم اینه از درسی خک خوندی بتونی استفاده کنی. چ فایده روزانه باشی و قدرت دادن یک طرح یا ایجاد شغل نداسته باشی اونموقع مدرکتو باید بزنی ب دیوار نگاه کنی یا دوستانی ک شبانه قبول میشن اما استعداد زبتدی جارن و فعالن و میتونن از مدرکشون استفاده کنن

به سوده
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۶:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  فریبا

دکتر جان شبانه تهران ترازش از برخی روزانه های شهرستان بالاتره اخه چطور ممکنه کسی با رتبه داغون شبانه تهران قبول شده باشه. بابا دیگه پا رو همه چی نذارین انصاف هم خوب چیزیه. وقتی برای دانشگاه ازاد ملت هنوز تو صف هستن مگه میشه واسه شبانه ها متقاضی نباشه و رقابت صفر. بعدشم شما که روزانه قبول شدی خدارو شکر پس چونه ی چیو میزنی. بابا ما شبانه ها بی سواد. ما شاگرد شما. ما گردنمون از مو باریکتر. شما نخبه

سوده
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  به سوده

عزیزم من می دونم که اومده الکی که نمی گم دلیلی نمی بینم که دروغ بگم

فرشاد
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۰:۵۸ ق٫ظ

دوستان از روزانه ارزونتر هم تو این مملکت پیدا میشه?
بخدا اگه پول داشتم که مدرکم رو ازاد کنم و وثیقه سربازی رو گرو بذارم میرفتم خارج که پول هم بدن
دوستان بخدا اگه دوره ای ارزانتر از روزانه که نخواد پول تحلیل بدم و در کنارش حقوق هم میدادن میرفتم اون دوره
دوستانی که شبانه قبول شدید زحمت و ریسک یکسال رو باید تو چهار سال بپردازید
من هر جور شده فردا میرم پیش نماینده شهرمون

جالبه!!
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۰:۲۱ ق٫ظ

سلام
چرا ۲۰ و ۳۰ در مورد وضع مخارج دانشجویان دکتری گزارش نمیگیره؟؟؟
من ترم اولم و هیچ امیدی ندارم که بهم کمک هزینه بلاعوض داده بشه!!!!
چرا صحبت از وامی میکنن که هنوز داده نشده و مشخص نکردن به دانشجویان ترم ۱ میدن یا نه ؟پ
چرا پژوهانه حذف شد و جاش وام میدن؟؟ اونم معلوم نیست به ترم اولیه بدن یانه؟؟
چرا همین الان دانشجوی بیچاره که دکتر آینده هستش رو تحت فشار میزارن؟؟
گناه ما چیه که درس خوندیم؟؟
گناه ما چیه که با ۳۰ سال سن و بدون شغل و بدون تضمین شغل در یک شهر غریب بدون امکانات و کمک هزینه گوشه یک اتاق خوابگاه درجه ۳ یا ۴ بشینیم و پژوهش کنیم؟؟؟
چرا همسن من الان باشغل آزاد به یک امکانات مناسب زندگی رسیده ولی قشر دانشجوی دکتری باید به اونا حسرت بخور؟؟
چرا وزارت علوم هیچ کمکی نمیکنه؟
چرا صندوق رفاه هیچ اقدامی جهت بازگرداندن حق ما یعنی کمک هزینه بلاعوض نمیکنه؟
چرا من باید با خجالت تمام از پدر پیر خود برای رفتن به دانشگاه پول بگیرم؟
چرا این همه فشار رو به خانواده بیارم درحالیکه حتی مشخص نیست که بعد ۴ یا ۵ سال کار دارم یا نه؟
چرا وزارت علوم فکری برای نمیکنه؟؟
چرا طبق قانون!!!! دانشجوی دکتری بهش یه ریال نمیدن؟
چرا؟؟؟

حسینی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۸:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  جالبه!!

سلام. دوستان روزانه شما قبلا زحمت کشیدن و جواب سوالات شما رو دادن. که البته میتونید داخل کامنتا بگردین و ببینید. ولی من بره راحتی کار شما اینجا جوابشونو میارم. شما مگه قبل قبولی فکر نکردین که ۳۰ سال دارین و شغلی ندارین و تضمین شغلی هم کسی بهتون نداده و باید به یه شهر غریب برید که امکاناتی نداره؟ و بعد از فارغ التحصیلی هم معلوم نیست کاری پیدا کنین؟ و داخل دفترچه های کنکور و اطلاعیه ها ی دانشگاه اصلا ننوشته بود که قراره حتما و به نحو تضمینی کمک هزینه بلاعوض داده بشه؟، که معنیش اینه که ممکنه باشه و ممکن هم هست که نباشه. ولی شما آگاهانه و کاملا مختارانه و با دونستن تمام اینا اومدی رفتی دانشگاه و میبینی از عهده هزینه هاش برنمیای و کمک هزینه بلاعوض نمیدن و حالا شکایت میکنی که چرا کسی در رفع هزینه ها به شما کمکی نمیکنه. و مطالبه حقوق میکنی. این دوستان روزانه شما میگن که شما هم مثل حسینی نه مجبور بودی بیای دانشگاه و نه الان مجبوری ادامه بدی، و میتونی مثل حسینی انصراف بدی و بری دنبال یه مشغولیت دیگه.

البته باز هم تأکید کنم که اینو دوستان روزانه شما گفتن و میگن و من از خودم چیزی نمیگم. اگه باور ندارید کامنت های قبلو ببینید که حسینی و امثال حسینی رو جزو تنبلها و بی اراده هایی میدونن که زحمت و بی خوابی نکشیدن و از روزانه ها از هر نظر پایین ترن و غیره.

شگفتا!!!
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۰:۰۵ ق٫ظ

اینم لینکش. نبینم دیگه بحث شبانه و روزانه کنیدا. پیامایی رو هم که میفرستید اینجا به اشتراک بگذارید تا دوستان استفاده کنند. یا علی
http://simanews.ir/Suggestion.aspx

شگفتا!!!
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۴ ب٫ظ

تورو قران چتونه پ! بجای این بحث های شبانه و روزانه بیاید راهکار ارائه بدید. پیام هایی که برای خبرگزاری ها فرستادید رو به اشتراک بگذارید. برید به قسمت ارتباط با ما در سایت simanews.ir و ازونجا بخش خبری مورد نظر رو انتخاب کنید و واسشون پیام بفرستید. گفتگوی ویژه ی خبری و خبر ۲۰.۳۰ رو پر کنید از پیاماتون تا ۱ گزارش تهیه کنند از درد عمیقمون. بابا خیر سرمون جزء فرهیختگان این مملکتیم. درد همه ی ما یکیه. روزانه و شبانه نداره که اینقدر لجبازی می کنید. یاااله دست به کار بشید

جالبه!!
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  شگفتا!!!

چه فایده…..
هیچکس همراهی نمیکنه!!!!!!
خیلی نگرانم و دلواپس.
چه معنی میده که دانشجوی دکتری هم وغمش پول و درآمد باشه؟؟؟؟ چرا وزارت علوم فکری نمیکنه؟؟
واقعا چرا؟؟؟؟
دلم گرفته از این وضع………..

مرجان
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۴ ب٫ظ

عزیزانی که میفرمایید تراز روزانه و شبانه زمین تا اسمونه باید خدمتتون عرض کنم بنده با امتیاز ۴۹/۴۴ حد نصاب روزانه رو نیاواردم و مجبور شدم برم شبانه همون دانشگاه. لطف بفرمایین منصف باشین وگرنه اونی هم که سر گنج نشسته دوست نداره پولشو الکی بده واسه درس خوندن. من باید بخاطر ۰/۳۶ اعمال سلیقه اساتید ۸۰ ملیون تاوان بدم تازه انگ بی سوادی هم بخورم. خدا خیرتون بده

حسینی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۷ ب٫ظ

شما روزانه ها به نظر میاد قرص و محکم ایستادین و میخواین وام و حقوق بگیرین. و نهایتا به ضرر خودتون عمل کنین. اما لااقل از ترم بعد سعی کنید هوشیار باشین و جلوی تحمیل هزینه جدید به خودتونو بگیرین مثلا ترم بعد احتمال داره غذا رو گرون کنن و به نرخ آزاد حساب بشه. شما مقاومت کنید و مثلا یه هفته هیچ کسی از دانشگاه غذا نگیره. بعد خود به خود کنسل میشه. یه هفته که دیگه کار سختی نیست. این روش رو شنیدم خارج به کار میبرن اون هم در سطح جامعه نه دانشگاه. اینجوری نشون بدین لااقل خبر داریین چه خبره و بی تفاوت نیستین.

سوده
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

این چه راهکارهایی هست که پیشنهاد می کنین می خواین تو دانشگاه اختلال درست کنید؟ هدف ما درس خوندن هست نه چیز دیگه ای و نمی خوایم ذهن مون رو به جای درس مشغول این چیزا کنیم
جناب حسینی این پژوهانه از مدت ها قبا به روزانه ها تعلق می گرفته چیزی جدیدی نیست که بخوایم جدل کنیم

سوده
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  سوده

اونم فقط چون شما احتمال میدید

حسینی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۸:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  سوده

چه اختلالی؟ اگه شما برید یه مغازه ببینید گرونه بعد بگید نمیخرم این اختلاله؟ کدوم قانون در کدوم کشور و مرام و دین و مذهب و غیره شما رو از این کار منع کرده؟ اتفاق برعکس، همشون گفتن ظلمو قبول نکن. این گفته شما منو یاد این شایعه میندازه که میگن بعضی جاهای تهران اگه داخل مغازه بری و خرید نکرده بیرون بیای کتک میخوری!! و با این بی تفاوتی که من میبینم شاید واقعا شایعه هم نباشه! ضمنا مدتهاست این اختلال به وجود اومده. و اونقدر یواش یواش به وجود اومده که دیگه حتی غیر طبیعی هم به حساب نمیاد و شده مثل اومدن پاییز یا بهار در موقع خودش، و دیگه هیچ تعجبی رو باعث نمیشه، و اتفاقا اگه پیش نیاد غیر طبیعی محسوب میشه. به همین دلیله که به تدریج شما دانشجوهای روزانه قبول کردین که وظایف دانشگاه و وزارتخونه مثل فراهم کردن رایگان امکانات آزمایش و آنالیز و دستگاه و مقاله و کتاب و شرکت در سمینار و کنفرانس های لازم بره تحصیل اضافه بشه به لیست هزینه هاتون و اونو مثل هزینه لباس خریدن مربوط به خودتون میدونید و درست مثل اینکه ناخودآگاه به خودتون میگید “مگه قراره پول لباس رو هم دانشگاه بده؟” حالا در دلتون میگید “مگه قراره پول آزمایش و آنالیز و …. رو هم دانشگاه بده؟” و اینها رو درست مثل لباس و کیف جزو لیست کاملا شخصی هزینه هاتون تعریف کردین، و بعد حساب میکنید میبینید قبلا که هزینه های ماهانه شما مثلا ۷۵۰ بود حالا شده ۱ و ۵۰۰،… ادامه نظر»

سوده
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  حسینی

لابد واسه شما این جوری بوده که می گید برای ما این جوری بوده تا همین الان که من نفس می کشم پدرم پول لباس و خرج منو داده من واسه پروژه ارشدم هنوز هزینه ای که دانشگاه قراره بده نگرفتم و هزینه ازمایش و پروژه و مقاله رو پدرم . برادر عزیزم تقبل کردن و تا الان خدا رو شکر دستمو جلوی کسی درست نکردم
بله اختلال حساب میشه که توی گوش دانشجو ها بخونید و نظم دانشگاه رو بهم بزنید

حسینی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  سوده

چرا هنوز هزینه رو نداده؟ چرا اصولاً از اول قبول کردین که هزینه پروژه ارشدو پرداخت کنید و بعدش مابه ازای اونو دانشگاه هنوز بهتون نداده باشه؟ چرا قبول کردین که هزینه آزمایش و پروژه و مقاله رو دانشگاه به شما تحمیل کنه و شما هم به خونواده متوسل بشین؟ الان علتشو میگم. شما نگفتید منظور از نظم دانشگاه چیه. ولی از کامنت شما برمیاد که منظور از نظم دانشگاه این باشه که هر چی (یعنی مطلقا هر چی بدون هیچ استثنا)اساتید و مسئولان دانشگاه و وزراتخونه گفتن دانشجو هم بدون هیچ شکایت یا حتی صحبتی قبول کنه. و حتی از این هم بالاتر، اصولاً هر چی اینا میگن حتی قبل از ملاحظه گفته اونا، حتما و حتما درسته و نباید رد بشه یا شکایتی دیده بشه. با این معنای نظم، اون وقت دانشجوی روزانه برای دریافت مابه ازای هزینه پروژه ارشدش به مسئولین مربوط در دانشگاه مراجعه میکنه و این مسئولین بهش میگن فعلا نداریم و دانشجو قبول میکنه تا نظم به هم نریزه و بعداً که دوباره مراجعه میکنه مسئولین مربوط میگن طبق مصوبه جدید دیگه قابل پرداخت نیست و دانشجوی روزانه قبول میکنه تا نظم به هم نریزه. دانشگاه میگه تقبل هزینه آزمایش و مقاله و پروژه از این به بعد با خودتونه و دانشجو قبول میکنه تا نظم به هم نریزه. با این تقیدی که دانشجوهای روزانه به نظم دارن وزارتخونه و دانشگاههای دولتی واقعا دارن فرصتو از دست میدن و بیخودی سرعت کارشونو کند کردن و قصد دارن یواش یواش دوره روزانه دولتی رو کاملا… ادامه نظر»

سوده
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۳:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  سوده

ما حرف نمی زنیم چون کوچکترین عملی ازمون سر بزنه میفرستن حراست
خونواده ها ما رو فرستادن دانشگاه تا تحصیل کنیم وقتی بفهمن ما سر از حراست دراوردیم در موردمون چی فکر می کنن؟
اگه راست میگین چرا شما اعتراض نمی کنین که هزینه های شهریه تون رو کم کنید؟ چرا به مسئولین نمی گید با روزانه ها فرق نداریم؟ من هم می تونم جواب شما رو مقابل این سوالت بنویسم و بگم گذاشتین بهتون زور بگن

حسینی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۵:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  سوده

احسنت. ایرادهای کاملاً به جایی گرفتین. ولی الان من در چند بند جواب میدم، چون بالاخره باید بعد این همه قیل و قال یه راهکار عملی و درست هم بدم. ۱) اینکه من این همه کامنت اینجا گذاشتم و مرتب از اعتراض حرف زدم به این خاطر بود که روزانه ها آگاه بشن که با این وضعی که داره پیش میره کم کم روزانه هم داره کاملا پولی میشه و دیگه اون مزیت استثنایی که رایگان بودنش بود داره از بین میره. و خواستم روزانه ها علت واقعی نیازمند شدن به پول رو بدونن. و اینکه این وضع داره تشدید میشه. و اونا رو با وجود اینکه روزانه ان روز به روز بدهکارتر میکنه. ۲) در مورد اعتراض قاعده اصلی اینه که باید به قوانین و قراردادایی که گذاشتن پایبند باشن. ۳) در مورد شبونه ها و آزادها قانون و قرارداد اینه که هر کسی داخل میشه همه هزینه هاشو باید خودش پرداخت کنه و همه چیز پولیه. و از لحاظ منطقی کسی که اینجا قبول میشه قابل قبول نیست که بعدا اعتراض کنه چرا شهریه میگیرن. و من هم به نفس شهریه گرفتن اعتراضی نداشتم و ندارم، چون طبق قرارداد و قانون اولیس. ۴) اما در مورد روزانه قانون و قرارداد اینه که هر کسی داخل میشه تمامی هزینه های کلاس و سمینار و کنفرانس و آزمایش و آنالیز و مقاله و هر چیزی که توسط اساتید اجبار میشه باید رایگان توسط خود دانشگاه فراهم بشه. و لذا حق نداره از قرارداد تخلف کنه. در حالی که مدتهاست داره… ادامه نظر»

سوده
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۶:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  سوده

جناب حسینی اگه حتی وام بدن من و خیلیا نمی تونیم بگیریم چون ضامن نداریم و توان پازپرداخت اون رو نداریم خیالتون راحت
ای کاش پول بگیرن فقط شغل مون رو تضمین کنند چون این ۴ سال هم می گذره و ما برمیگردیم سرجای اولمون
فک می کننین با این شرایط اقتصادی حاضر میشن به حرف ما گوش کنن؟
به نظر من خبرگزاری هیچ فایده ای نداره فوقش میرن مصاحبه اونا هم چندتا دلیل میارن که نمیشه و بودجه نداریم ما باید مشکل مون رو با رئیس جمهور و رهبر در میون بذاریم چون اونها در راس دولت کشورمون هستن

سوده
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۸ ب٫ظ

یعنی قراره اینده من و امثال من چی بشه
وقتی میگن کار نیست از تموم دنیا ذلسرد میشم خدایا به پدرای پیرمون بهمون رحم کن دل ما به درک دل اونا رو دریاب که نشکنه

سوده
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۵ ب٫ظ

سلام دوستان
بالاخره تصمیم چیه؟ چیکار باید انجام بدیم تا وام تبدیل به حقوق شه؟ رفتن به خبرگزاری ها فایده نداره وگرنه یه هفته اس هی داریم براشون پیام میدیم
به خدا وضع مالی من داغون بعضی وقتا با خودم میگم ادمای فقیری مثل من حق پیشرفت ندارن دیگه روم نمیشه از پدر پیرم که کارگری می کنه پول بگیرم وقتی قبول شدم پدرم خیلی خوشحال شد پیش خودش گفت خدایا شکر دخترم رفت سرکار واقعا از اون موقع دچار افسردگی شدم….

شبانه تبریزم
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۹:۲۳ ب٫ظ

روزانه ها بس کنید دیگه. هنوز مدرک نگرفته به خدا بندگی نمیکنین اینجوری قراره به این مملکت خدمت کنین. بابا بخدا اگه چیزی بدن اول به روزانه ها میدن به خودتون بیاین بسه

جالبه!!
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۸:۳۲ ب٫ظ

خیلی جالبه!!!!!!!!!!!
شبکه ۴ الان با رئیس صندوق رفاه مصاحبه داشت… هیچ صحبتی از وام ویژه دکتری نزد……………………………….
یعنی هنوز صدای ما رو نشنوفتن/؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حالم گرفته شد شدید/……….

توکل بر خدا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۷:۴۵ ب٫ظ

دوستان حالا این وام از کجا قراره ثبت نام کنیم. چطوریه؟ چون الان تو سایت رفاه اسممون با شماره دانشجویی مقطع قبلیه! و تو گزینه ها هم چیزی به اسم وام ویژه نیست! نکنه همون وام تحصیلیه؟

یک دوست
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۷:۲۱ ب٫ظ

سلام دوستان چه خبر اینجا!!! من شاغل رسمی هستم، روزانه هم قبول شدم، با وجودیکه از دو سال قبل هم آزاد و هم شبانه میتونستم قبول بشم، اصلا بهش فکر نکردم نه اینکه بد یا خوب باشه نه اصلا، من کارشناسی و کارشناسی ارشد برای دانشگاه هزینه کردم، و با خودم عهد بستم یا روزانه یا هیچی، که خداروشکر بعد اینهمه زحمت قبول شدم، به نظر من حقم بود روزانه، خدا میدونه چقدر زحمت کشیدم، من شاغلم اما عاشق درس خوندم، عاشق رشته ام هستم، به خاطر شرایط مادی خانوادگی از بعد کارشناسی دربدر دنبال کار بودم و خداروشکر پیدا کردم، به خاطر شرایط کاری نتونستم بلافاصله بشینم واسه ارشد و دکترا بخونم، و سنم رفت بالا، مزیتی که اکثر شماها دارید سنتون هست، من ترجیح میدادم اول روی پای خودم بایستم بعد به درسم که بسیار برام مهم بود با آرامش بیشتری بپردازم تلاش کردم، به بالاترین دانشگاه راه پیدا کنم، با بهترین امکانات تا درآینده هم برای پسادکترا به اینهمه دردسر نیفتم، من شاغل شهرستانی زحمت کشیده که ۱۴ ساعت با تهران فاصله داره و مجبورم فقط با هواپیما تردد کنم اگه به من هم حقوق بدن با کمال میل استقبال میکنم، توی متن ندیدم نوشته باشه غیر شاغل و نوشته به ۱۰۰ درصد دانشجوها، منم خوشحال شدم، چون هزینه های رفت و آمد یه شاغل هم خیلی بالاست، باید برگرده سرکارشان، پس دعوا نکنید، کی بدش میاد از وام، حالا هر دوره ای که باشی، دوستانه بگم، آرزو میکنم این وام به همه تعلق بگیره، پس اینقدر… ادامه نظر»

حسینی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  یک دوست

دانشجوهای روزانه به ما غیر روزانه ها در کامنتا میگن مگه مجبور بودی بری شبونه بمونی تو هزینش حالا کمک میخوای؟ همین روزانه ها که شما طرفداری میکنید از وام دادن بهشون، میگن مگه شما آگاهانه و با اختیار انتخاب نکردی که باید با هواپیما ۱۴ ساعت راه بری و حالا میخوای هزینشو با وام تأمین کنی؟ و شما میتونستین به همون شهر خودتون قناعت کنید مثل ما که به شهر خومون قناعت کردیم و مشکل حل بشه. پس حالا هم نمیتونی وام بخوای بدن بهت همون جور که حسینی نمیتونه ادعای وام کنه چون خودش خواسته بره شبونه. البته اینو روزانه ها میگن نه من

داور
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۶:۳۵ ب٫ظ

سلام-بچه ها کجای خبر نوشته غیر شاغل غیر بورسیه؟ من که هر چه گشتم نبود

Fahime
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۷:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  داور

این خبر ادامه خبرهای قبلیه. برگردین ب خبرهای قبل
بهتره دوستان بحث رورانه شبانه و …. تموم کنن. دوستان پیشنهاد دادن همه اعتراضات و پیشنهاداشونو ب گوش مسئولین برسونن. حالا ب هر طریقی. شماهام اقدام کنین. همین. حاشیه سازی رو تموم کنین

حسینی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۶:۲۰ ب٫ظ

واقعا از شما روزانه ها تعجب میکنم که با چه اشتیافی دنبال پیگیری ضرر خودتونید و میخواین از وزارت علوم وام یا حقوق بگیرین و بعدش اونو به عناوین مختلف مثل آزمایش و آنالیز و کنفرانس و این چیزا دوباره به خود وزارتخونه برگردونید. این پیشنهادی که من دنبالش که خیلی بهتره یعنی هم به نفع روزانه ها ست هم به نفع شبانه و ازاد. شما به جای ندادن وام و حقوق، به محول کردن این هزینه ها به خودتون اعتراض کنید. بگید وزارتخونه و دانشگاه نباید به خاطر آزمایش و آنالیز و مقاله و کنفرانس و غیره به ما هزینه تحمیل کنه و باید خودش هزینشو بده. الان شما مثلا دانشگاه الف دولتی روزانه هستین. بعد مجبور میشین برای آنالیز به دانشگاه دولتی روزانه ب متوسل بشین و این ب از شما پول میگیره. در حالی که هر دوتای اونا بره وزارت علومن و هر دو تا رایگان. یکی از دوستای روزانه خودتون کامنت گذاشته که قراره به زودی غذای شما هم مثل آزاد حساب بشه. خب شما به هزار جا مراجعه کنید و به این اعتراض کنید. ولی شما به جای این کار هزار جا اعتراض کردین و دنبال وام و حقوقید که بعد اونو صرف پول غذا به حساب آزاد کنید. شما دنبال این باشین و بعدش ما شبانه ها و آزادا دنبال این باشیم که اون پول قابل توجه رو که قراره مثلا به شما وام بدن وزارت علوم بده به دانشگاه های پولی و کلا یه کمی از شهریه ماها کم بشه. اینجوری هم به… ادامه نظر»

...
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۷:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

درست میگید. موافقم.

فاطمه
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۶:۱۹ ب٫ظ

سلام دوستان، معمولا بازپرداخت این وام ها به چه شکلی هست!؟

...
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۶:۰۹ ب٫ظ

هنوز دانشگاه تاریخ ثبت نام مشخص نکرده. چرا اینجور میکنن آخه

بیخیال شبانه و روزانه!!
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۶:۰۸ ب٫ظ

بابا بیخیال شید!!!
راست میگه دوستمون…
پیگیر حقتون باشید….

Fahime
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۶:۰۶ ب٫ظ

وای دوستان چخبره اینجا. چرا حاشیه سازی میکنین انقدر؟؟!
واقعا فهم این خبر خیلی سخته براتون دوستان؟؟ درباره اعطای وام با پژوهانه ب روزانه های غیر شاغل غیر بورسیه. الان چرا بحث روزانه شبانه راه انداختین. یجوری کامنت گذاشتن دوستان ک روزانه ها اخر بدهکار هم شدن
لطفا تموم کنین. حسینی عزیز تموم کنین. ب اصل خبر بپردازین

پچه ها پیگیر باشییییییییییید!!
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۵:۲۷ ب٫ظ

باور کنید انقد به این و اون …این خبر و اون خبر …این سایت و اون سایت پیام اعتراض دادم که خودم روم نمیشه بازم اعتراض بدم….
متاسفانه الان همه خونه اید و نمیدونید دکتری خرج داره!!!!!
متاسف ام که هیچکی به فکر نیست …
پی اچ دی تستیهای عزیز یه کم فعالتر بشییید!!

حسینی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۵:۵۷ ب٫ظ

بله درسته شما دانشجویان روزانه تا میتونید همه جا اعتراض بدین و دنبال پول باشین. مطمئن باشین وقتی وزارت علوم ببینه شما چقدر دنبال پول میگردین تا بدهیاتونو پس بدین (یعنی بدهی حاصل از پرداخت هزینه آزمایش و آنالیز و خرید مقاله و غیره که همشونو باید خود وزارتخونه رایگان براتون فراهم میکرد ولی نکرد) باز هم تفحص میکنه ببینه دیگه چه هزینه و وظیفه دیگه ای رو هم میتونه از روی دوش خودش برداره و به دوش شما بذاره یعنی شما که هیچ اعتراضی به این هزینه های اضافه ندارین.

...
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۶:۰۷ ب٫ظ

منم ز دوستام و کسایی میخونن میگن خرجش زیاده. منم همه جا اعتراض نوشتم. چه میشه کرد. من که قبول شدم اما نمیدونم چکار کنم از همین الان میگم چه کنم چه کنم.

sahar
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۷:۱۴ ب٫ظ

ای کاش میشد به مجلس برسونیم حرفمونو..چون اگر قرار به دادن حقوق باشه فک کنم باید اول تو مجلس بودجه این کار تصویب بشه

به حسینی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۵:۰۹ ب٫ظ

دوست عزیز اگر خود شما هم روزانه بودین هم این حرفو میزدین؟خیلی از روزانه ها میتونستن شبانه شهر خودشون یا شهر نزدیکو قبول بشن ولی بخاطر هزینه دوری رو ترجیح دادن بگزریم که رقابت تو روزانه و تعداد نفراتی که برا مصاحبه روزانه میان قابل مقایسه با شبانه نیستن پس نگیم چنتا تست باعث شده روزانه قبول بشن روزانه ها رزومه ای خوبی هم داشتن خیلی ها دعوت به روزانه شدن ولی قبول نهایی نشدن بخاطر رزومه ولی تعداد نفراتی که برا مصاحبه شبانه میرن یک پنجم روزانه نیست ایا اگر اصلا ظرفیت شبانه و پردیس نبود و همه روزانه بودن شما میتونستید دکتری قبول بشین؟لطفا رزومه و رتبه و دانشگاه ارشد شبانه و پردیس هارو با روزانه ها مقایسه کنید اگر رایگانه حداق حقشونه (البته منظور من همه شبانه ها نبود مقایسه کلی گفتم و قبول دارم عده ای شبانه ها هسن که از روزانه ها با سواد ترن ولی تعداد انگشت شماری هستن)

حسینی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۵:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  به حسینی

فکر کنم اشتباه شده دوست عزیز. این جریان چند تا تست رو دوست شما با آی دی sahar عنوان کردن. من هر چی گشتم ببینم کجای پیامای من اومده موفق نشدم. و همی نطور داستان رزومه و رتبه و غیره.

دانشجوی دکترای 94
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۴:۳۹ ب٫ظ

لازم میدونم که به اطلاع عزیزان دانشجوی دکترا برسونم صرف تیترهای خبری منسوب به مسولین در خبرگزاری ها برای اجرایی شدن یک قانون یا دستوالعمل کفایت نمیکنه. بر فرض که به فرموده وزیر علوم چنین وامی به شکل گفته شده در متن خبر باید باشه و قرار است که باشه، آیا صرف خبر و صحبت کفایت میکنه (که اگر چنین بود ما حداقل در ماههای اخیر بسیار شاهد صحبتها و اخبار این چنینی اما… هستیم)؟؟؟ آیا بر پایه این صحبتها و اخبار تا بحال کسی از دوستان حاضر ترم اول یا سال دومی موفق به ثبت نام شده؟ آیا نباید دستوالعملی به صندوق رفاه ابلاغ بشه؟ (چه بسا برای همون وام ۵۰۰ هزار تومنی سال ۹۳ دستوالعمل ۱۱/۱۴۱۹۳۵ تاریخ ۹۳/۸/۴ را داریم که کلیه شرایط ذیل آن ذکر شده، و هر سال هم با شروع سال تحصیلی نامه و اطلاعیه اش به دانشگاهها ابلاغ میشده، که احتمالا نمونه هاش رو در سایت اداره رفاه دانشکده هاتون میتونید پیدا کنید.برای امسال هم اگر شده پس اطلاعیه اش کجاست؟ حداقل در سایت صندوق رفاه نباید اطلاعیه زده بشه؟؟؟؟
بنظرم دوستان پیش از بحث و جدل بی نتیجه بر سر شبانه و روزانه و حواشی دیگر میبایست بدنبال رسمیت بخشیدن و عملی ساختن اخبار و صحبتهای این چنینی باشند و بعد به سایر موارد بپردازند…

موفق و پیروز باشید.

خانعمو
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۲:۴۵ ب٫ظ

با سلام به همه عموهای خودم
لیاقت همتون بهترین حقوق هستش. چون عمرتون رو به پای ایران عزیز گذاشتید و حاضرید جونتون رو برای ایران رو بدید برای اعتلای این مرز و بوم

ایران جاویدان
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۴:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  خانعمو

بیشه ایران تهی مباد ز مصلحان وطن پرست

سوده
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۲:۱۷ ب٫ظ

سلام
ببخشید بچه ها چندتا پیام پایین تر نوشته به زیر علوم نامه بدیم چطور امضا بذیم؟ امکانش هست؟
ممنونم

sahar
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱:۴۸ ب٫ظ

من خودم ارشدم رو شبانه بودم ولی الان دکتری روزانه قبول شدم..یعنی تو ارشد هم میتونستم روزانه درجه ۲ قبول شم ولی شبانه درجه ۱ رو ترجیح دادم چون میدونستم میتونم از پس هزینش بربیام ولی تو دکترا این ریسکو نکردم به هیچ وجه و حتی از مصاحبه شبانه دانشگاه تهران هم انصراف دادم، چون میدونستم امکان تامین این پول سنگین رو ندارم پس روزانه شهرستانو به شبانه تهران اولویت دادم..یعنی میخوام بگم این تصمیم و انتخابی هست که خودمون با علم و اگاهی انجام دادیم، و میدونستیم که اگر شبانه بزنیم باید متحمل این هزینه های سنگین بشیم.. من واقعا میدونم که تفاوت علمی خاصی بین روزانه ها و شبانه ها نیست شاید در حد همون چند تا تست و نه بیشتر..الان هم وزارت علوم داره به هر دو گروه وام میده منتها برای شبانه ها در قالب وام شهریه این پول داده میشه..به نظر من کمک هزینه انجام پایان نامه و کار تحقیقاتی هم باید به هر دو گروه شبانه و روزانه پرداخت بشه و فرقی نداره شبانه هام میخوان همین کارتحقیقاتی رو انجام بدن و همونقدر هزینه دارن اونا هم باید این کمک هزینه رو دریافت کنن

حسینی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  sahar

مخالفم. روزانه وام میخواد چیکار؟ فقط شبانه و بعدش هم اگه پول موند به آزاد. آقا قبول داریم شبانه با انتخاب خودش رفته. بحث سر این نیست که. بحث سر اینه که وام و پژوهانه کمک هزینه (نه وام شهریه) باید بدن به شبونه روزانه میخواد چیکار کنه؟ دوستان میگین تو هم اراده ای می نمودی و روزانه میشدی. آقا جون قبول! ما اراده ننمودیم. ولی عوضش شما هم همچین کم مزایا نبردین که! منظورم اینه که یه قرون هم شهریه نمیدین. و جایزتون همینه دیگه.عوض بی عوض. ما اراده نکردیم شهریه میدیم شما اراده کردین شهریه نمیخوان. اما حالا هم میگید باید وام و پژوهانه بدن. این که قبول نیست. میخاین چیکار؟ اینو باید بدن شبانه بعد آزاد بعد اگه موند که نمیمونه به روزانه.

شگفتا!!!
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

حسینی جان بی انصافی نکن. اولا که متن خبر نوشته وام ویژه ی دکتری برای دانشجوهای روزانه، غیر شاغل و غیر بورسیه. اگه اسم شبانه توش دیدی بعد بیا اینجا کامنت تفرقه انداز درج کن. دوما، شبانه ای که توان دانشجوی روزانه رو نداشته و نتونسته دوره ی روزانه قبول بشه و با اراده ی خودش رفته دوره ی شبانه و ۷۰ میلیون هزینه دکتری داره که بده این حرفا ازش بعیده. تفرقه اندازی نکن عمو جان. والا به خداخوب نیست. شما هم تشریف ببر به سایت هایی که دوستان پایین تر گفتن و درخواست بده بگو به شبانه ها وام، حقوق، کمک هزینه و هر چی که دوست داری بدن. ولی اینطوری نگو که وام و حقوق حق روزانه ها نیست

حسینی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۳:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  شگفتا!!!

اولا خود خبر مشکل داره. یعنی دعوا سر همین متن خبره. اصلا مگه خبر ملاکه؟ اگه فردا وزارت علوم خبر داد خزانه خالیه و از این به بعد همه دانشجوهای روزانه اندازه شبانه شهریه باید بدن شما به متن خبر استناد میکنی؟
دوما بره شما که متن خبر ملاکه متنو بگرد وببین کجاش نوشته کسی حق نداره کامنت تفرقه انداز بنویسه. مگه همه باید حرف روزانه ها رو تکرار کنن؟
ثالثا اینکه میگم اولویت با شبونه و آزاده یعنی به جای اینکه وام و کمک هزینه به روزانه بدن باید این مبلغ عظیمو پخش کنن بین دانشگاههای پولی و اونا در عوض یه کمی از شهریه ها کم کنن و در واقع دولت یه کمی در پرداخت شهریه به دانشجوی پولی کمک کنه
رابعا شما هم خودتون برید به همون سایت هایی که میگید و طرفداری از روزانه رو اونجا تبلیغ و تأیید کنید و از دیگرون در مورد کاری که خودتون انجام میدین ایراد نگیرید

قبولی دکترا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵ ۳:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

اقای حسینی اگه قرار بود وام و کمک هزینه ب شبانه ها بدن ماهم یه دانشگاه تراز اول تهران بااین رتبه ورزومه شبانه قبول میشدیم.ما بخاطر هزینش نرفتیم و ب یه دانشگاه پایینتر قانع شدیم.اگه بخوان ب شبانه ها کمک کنن حق ما داره ضایع میشه.شماچطور اینقد راحت میگی روزانه وام میخواد چیکار؟هر کسی مشکلاتی داره ومطمن باش اون روزانه راه دور هم خرج ومخارج زیادی داره

Taha
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۶:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  شگفتا!!!

باهاتون موافقم
دوستان لطفا تموم کنین بحث رورزانه شبانه رو. این خبر مختص رورانه ها بوده
لطفا ب اصل خبر ببردازین

sahar
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۳:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

عجب، واقعا انگار یه چیزیم بدهکار شدیم؟!!!! یعنی چی روزانه وام میخواد چکار؟ روزانه هزینه پایان نامه و ازمایش و انالیز وارسال مقاله و ….. نداره؟ نکنه باید اینا رو هم از جیب خودمون بدیم چون روزانه هستیم؟!! اگه اینطوره پس شما هم که شبانه اید نیازی به کمک هزینه ندارین چون شما تفاوتتون با روزانه ها همون شهریه هست که وام شهریتون رو که دارین جداگانه میگیرین ..واقعا ادم از بعضی اظهار نظر ها و استدلال هاو منطق یه سری از دوستان شگفت زده میشه…

حسینی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۵:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  sahar

در مورد هزینه های پایان نامه و آزمایش و آنالیز و این چیزا که نوشتین یکی از دوستان زحمت شبونه ها رو کم کرده و پایین تر جواب داده. واقعا تعجب داره که از اون اول تا حالا شما روزانه ها فقط گیر دادین به همین هزینه ها که اصلا معلوم نیست چیه. وقتی شما روزانه ها به ظلم راضی میشین تقصیر بقیه چیه؟ شما میگین نکنه اینا رو باید از جیب خودتون بدین. خب اینو باید به مسئولین دانشگاه و به وزارتخونه بگید که چرا از اول قرار بوده دوره شما کلا رایگان باشه و حالا دارن مجبورتون میکنن پول آزمایش و آنالیز بدین. لابد اگه فردا دانشگاه اومد گفت باید ۱۰ درصد معادل شهریه شبونه رو بره هر درس پرداخت کنید شما هم میگین چشم و بعد میان اینجا میگین مگه روزانه هزینه ۱۰ درصد شهریه نداره؟ و متقاضی وام میشین بره این ۱۰ درصد. و شما عقب نشینی میکنید و اونا جلوتر میان. نشونه این عقب نشینی اینه که امسال بره اولین بار دانشگاه های به اصطلاح درجه ۱ دولتی که شماها مرتب درجه یک بودنشو رو سر ما میکوبین در رشته هایی مثل پزشکی و دندونپزشکی دانشجوی “دولتی روزانه پولی” میگیرن به اسم و عنوان ظرفیت ذخیره. میدونید یعنی چی؟ یعنی دانشگاه مثلا میتونه ۴۰ تا پزشکی دولتی روزانه رایگان بگیره. بعد میاد ۳۵ تا میگیره و میگه کل ظرفیت ما همینه. بعد ۵ نفر دیگه رو به اسم ظرفیت ذخیره میگیره که باید توی همون کنکور وحشتناک شرکت کنن و مثل بقیه رتبه زیر مثلا… ادامه نظر»

Taha
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۶:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  sahar

خانم سحر. اگر کمی برین پایینتر میبینین ک با حسینی خیلیها بحث کردن. ولی ایشون هی دارن تفرقه ایجاد میکنن. حسینی عزیر لطفا ب اصل موضوع بپرداز. این خبر مختص روزانه غیر شاغل و غیر بورسیس. حالا اگر از نظر شما تفاوتی بین شبانه و روزانه نیس پس نگران نباش اگر ب روزانه ها بدن ب شبانم میدن
لطفا تفرقه ننداز

Taha
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۵:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

طبق منطقی حسینی دوستان همه برین شبانه. چون وام و پژوهانه فقط حق شبانس و شبانه خیلی مزایا داره. دیگه زحمت خوندن برا رورانه رو نکشید دؤستان

.....
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۶:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

سلام
من یکی از کسانی هستم که روزانه قبول شدم البته با یک رزومه سنگین…. برای این رزومه تلاش کردم اون هم خیلی زیاد….متاهل هستم و فاصله جایی که قبول شدم تا خانمم ۲۰۰۰ کیلومتر است و حالا فقط به پشتوانه همین وام میخام خانمم رو با خودم ببرم… منصف باشید عزیزان هرکس نتیجه زحماتش رو می بره وبس… نمیگم من خیلی بلدم اما همین که عرضه داشتم ۵ مقاله با ضریب بالای ۴ توی ارشد چاپ کردم پس لیاقت این پژوهانه و بیشترش رو دارم چون به این کشور لطف کردم که نرفتم بهترین دانشگاه های آمریکا و کانادا که پذیرش گرفتن ازونا از صدتا کنکور راحتتر بود… بگذریم بهتره یکم از روی تفکر حرف یزنیم…

حسینی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۷:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  .....

سلام. دوستان روزانۀ شما اینجا تو کامنت های مختلف به ما شبونه ها و آزاد رفته ها میگن مگه از اول فکرشو نکردین که باید شصت هفتاد میلیون شهریه بدین و شما آگاهانه و با اختیار قبول کردین و رفتین شبونه و حالا گیر کردین نمیتونید شهریه بدین و میخواین حق ما روزانه ها رو بخورین و میگین این وام بره پولیاست و باید بدن به دانشگاه پولی و حالا جور اینو باید روزانه پس بده؟ خب فکر کنم این منطق روزانه ها در مورد شما هم صدق میکنه؟ باور کنید من اینو نمیگم. دوستای روزانه شما میگن و من بعد خوندن کامنتای اونا تازه یاد گرفتم چنتا منطق دیگه هم وجود داره. اونا به شما میگن مگه شما از اول فکرشو نکردین ۲۰۰۰ کیلومتر باید دور بشین و ممکنه نتونید خانمتونو ببرید و حالا میخواین این مشکلی رو که خودتون آگاهانه و به اختیار به وجود آوردین با گرفتن وام برطرف کنین؟ باور کنید من خودم از این منطق روزانه ها بدم میاد ولی دیدم اگه بخوام از خودم چیزی بگم شما میگید فلانی شبونس.

sahar
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱:۲۴ ب٫ظ

دوستان این بحث شبانه و روزانه چیه که اینجا راه انداختین ؟ ما قرار بود برای تبدیل وام به حقوق تلاش کنیم الان تلاشمون تبدیل شده به دعوای درون گروهی…اینجوری همون وام رو هم نمیدن دیگه..

حسینی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  sahar

مشکل اینه از اول گروهی در کار نبود و به اندازه دوستان گروه های تک نفره با هم رقابت میکردن. اون وامی هم که شما میگید ممکنه ندن بله باید ندن یعنی به روزانه ندن

خانم دکتر
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۳:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  sahar

احسنت….

دکتری فلسفه علم
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱:۱۵ ب٫ظ

دانشجویان روزانه ای که از سختی روزگار شکایت می کنند باید در نظر داشته باشند که تا مادامی که روال اداری دانشگاه خود را به همین شکلی که هست پذیرفته اند اجازه دریافت وام و پژوهانه ندارند و حق ندارند منابع مالی عمومی حاصل از مالیات را که تأمین کننده این وام و پژوهانه است به مصرف برسانند. باید گله و شکایت را خاتمه بدهید از هزینه آزمایش های گوناگون یا خرید مقالات یا شرکت در سمینار و غیره را که لازمه تحصیل یا تز شماست. شاید پیگیری توأم با شور و حرارت شما برای دست یابی به پژوهانه قابل توجه باشد، اما وظیفه دارید همزمان در مقابل اجحاف های مذکور نیز ایستادگی کنید. دانشگاه از وظایف خود تخطی می کند و هزینه های موظف خویش مانند هزینه آزمایش ها، آنالیزها، دستگاهها، مقالات، سمینارها، کنفرانسها و این لیست بی پایان را از شما مطالبه می کند، و چگونه است که شما که با شوق جوانی به تکاپوی احقاق حق خود افتاده و منتقدان وام و پژوهانه را عتاب می کنید پایما شدن حقتان در این موارد را نادیده می گیرید؟ بنابراین باید در مقابل این اجحاف ها ایستادگی کنید. همزمان که پژوهانه را می جویید و نمی یابید شکایت این اجحاف ها و هزینه های تحمیلی را نیز به خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی و شوراهای دانشجویی ببرید. دانشگاه از طریق این هزینه های تحمیلی شما را در مضیقه اقتصادی قرار می دهد، و شما برای رفع مضیقه اقتصادی مطالبه پژوهانه می کنید، و مالیات های عمومی به شکل… ادامه نظر»

توکل بر خدا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۴:۰۴ ب٫ظ

داداش یا همشیره بی خیال. چقدر می نویسی. این پژوهانه یعنی وام برای پژوهش. همین و بس. حقوق و کمک هزینه تحصیلی و گرند و اسکولارشیپ و…. مال اونوره.وقتی اونور می خواین برین باید اول توضیحات رو مطالعه و بعد درخواست ثبت نام بدید. تو دفترچه دکتری که حرفی از بورس و اینا نبوده.پس دعوی شما بیهوده است. چه چیزهایی اینجا دیدیم خدایا!

دکتری فلسفه علم
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  توکل بر خدا

نام زیبایی برای خودتان انتخاب نموده اید، چرا که کمتر کسی به مقام توکل می رسد. زیاد نوشته ام، ولی شما هم چقدر می خوانید! اصطلاحات پژوهانه و حقوق و کمک هزینه تحصیلی و فاند و غیره را کاربران محترم به کار برده بودند و من نیز چون دیدم بقیه با این اصطلاحات مأنوسند مجبور به استفاده از آنها شدم. و اکنون نیز اصطلاح گرند را برای بار اول از طریق کامنت شما می بینم. ولی سوای این مقدمات، نکته حیرت آور این است که شما با چه منطقی از اینکه این اصطلاحات سایر کاربران در نوشته های من آمده نتیجه گرفته اید قصد ادامه تحصیل در دیار آن طرف را دارم، که همین آن طرف نیز نمی دانم کجاست، و شما فرض گرفته اید که من معنای آن را می دانم، و راهکار طی طریق را شرح داده، و از بی توجهی من به فقدان بورس دکتری گله کرده اید؟ و احتمالاً پاسخ شما این خواهد بود که این مدعی چقدر از مرحله پرت است که حتی معنای آن طرف را نیز نمی داند، که هر کودکی هم می داند. اشکال منطقی دوم این است که استدلالی نیاورده اید که چگونه از جملات قبلی شما نتیجه می شود که دعوی بیهوده است؟ و اگر قرار بود ابطال آن دعوی به عنوان تنها سوال آزمون ورودی دکتری شما باشد چقدر با پاسخ بالا شانس قبولی کسب می کردید؟ اینجا بحث جدی پیگیری وام و پژوهانه و حقوق و غیره است، و مدعای نوشته این است که مطالبه چنین چیزهایی از… ادامه نظر»

مهر
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۷ ب٫ظ

این وام رو فقط برای ۲سال میدن؟؟؟ اونم به صورت هر ۳ماه ۱بار؟؟؟ از ۴سال فقط نصفشو وام میدن؟؟؟ دوستان کسی اطلاعی داره.؟

دانشجوی دکترای 94
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۴:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهر

“وام ویژه دکترا به صورت سه ماه یکبار و حداکثر تا ۲۴ ماه پرداخت می گردد”
دوسا عزیز منظور ۲۴ ماه تحصیلی (یعنی دو ترم سه ماهه یا همون ۶ ماه از هر سال) هست

دانشجو
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۸ ب٫ظ

۱کی از دوستان توی کامنتها گفتن فقط ۲سال این وام رو میدن اونم بصورت هر۳ماه ۱بار. یعنی از ۴سال فقط نصفشو میدن؟؟؟؟؟ این دیگه چه وضعشه

فاطمه
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۳ ق٫ظ

سلام دوستان، بازپرداخت این وام ماهیانه به چه شکلی هست!؟

دانشجوی دکترای 94
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۴:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

دوستان برای اطلاع دقیق از شرایط دستوالعمل ۱۱/۱۴۱۹۳۵ تاریخ ۹۳/۸/۴ را دانلود و مطالعه کنید.

نگار
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

دوستان خواهش میکنم این کار رو انجام بدیم واقعا من به این پول نیاز دارم از طرفی اگه وام باشه ضامن ندارم اگه بصورت وام باشه مجبورم انصراف بدم از دکترا چون هزینه ندارم

توکل بر خدا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۴:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

شما قبل از انصراف لطف کن یه ترم مرخصی بگیر بعد این جور صحبت ها و افکاری رو ابراز کن. چرا شمارا اینطوری شدید.نا امید و به دنبال مقصر. خوب قبل از امتحان یه پرسوجویی در مورد هزینه ها می کردید. من خودم یه سال فاصله دادم. ۸۰ سال از خدا عمر می گیریم. یه سالش بره چی میشه.

نازدار
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۶ ق٫ظ

سلام دوستان خوبم
با تشکر از مدیریت پی اچ دی تست
بچه ها من استادم گفت که باید یه نامه بنویسیم و بفرستیم وزارت علوم و امضا شده باشه که زودتر نتیجه بگیریم به نظرم توی یک شبکه اجنماعی می تونیم این کار رو بکنیم و یکی باید زحمت شو بکشه و همه عضو شبم

پرنده سفید
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۶ ق٫ظ

به کاربر خیلی غصه …
توصیه می کنم این فیلم را اگر ندیدید مشاهده کنید
The Shawshank Redemption
رستگاری در شائوشنگ
اون وقت می بینید ….

با این طرز فکر بهتون وام نمیدن!!!
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۶ ق٫ظ

بجای بحث و جدل از مسولبن واقععا بخوایم بهمون وام یا پژوهانه یا …. بدن.

شما الان دارید کمک هزینه رو قسمت میکنید؟؟؟؟؟!!!

marya
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

سلام منم روزانه قبول شدم اما راه دوره وهزینه ندارم نمیدونم چکارکنم …لطفا ازترم اول ماهانه پرداخت کنید حداقل دوسال اول روکامل وام بدید …ارکجا بیاریم رکتربشی وبی پول واقعا سخته فکری بحال ماکنید مسولان اینقد دانشجوی دکترانگیرید واخربیکارهمه بزارید ماجذب شیم

محسن م
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۹:۳۸ ق٫ظ

آقا من ثبت نام دانشگاه رو انجام دادم و یک روز بعد اطلاعاتم توی صندوق رفاه ثبت شد. حالا باید کدوم وام رو ثبت نام کنم؟ ویژه دکتری ۱ یا ۲؟؟؟

توکل بر خدا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۴:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  محسن م

کجاست این لینک وام ویژه دکتری؟

خیلی غصه دارم
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۷:۰۵ ق٫ظ

دوستان یه سوال: من که الان شبانه قبول شدم و فرم تعهد و صلاحیت عمومی رو هم پر کردم اگه الان انصراف بدم از کنکور اسفند امسال محرومم؟؟؟؟؟؟؟؟

هادی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۸:۱۱ ق٫ظ

بلی

مهسا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۸:۵۱ ق٫ظ

سلام
بله، چون شما پذیرش نهایی محسوب میشید از نظر سنجش و انصراف از دانشگاه در این بازه زمانی کمکی بهتون نمیکنه. با این حال جهت اطمینان باز هم از طریق سازمان سنجش پیگیر بشید.

فریبا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۸:۵۶ ق٫ظ

نمیتونین این ترم رو مرخصی بگیرین و بجاش بشینین بخونین برا کنکور؟؟

ذولقفار ایزدمهر
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۹:۰۴ ق٫ظ

نترسین شما حدودا ۱۵ جور کنین بی دقدقه برین و از همون ترم اولل کار کنین جوری که درسا لطمه نخوره،هنر پول دراورن یاد بگیرین

نگرانم نگران...
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۳:۲۲ ق٫ظ

با سلام من شهرستانی ام و امسال روزانه تهران قبول شدم واقعا اگه این وام رو ندن مطمئن نیستم بتونم برم چون هیچ درامد و کمک خرجی ندارم. یا باید انصراف بدم وه بسیار برام تلخه و یا همزمان یه کار پیدا کنم تهران که نمیدونم بشه یا نه. در هر صورت بسیار نگرانم تا الان فقط به قبولی توی یه دانشگاه خوب فکر میکردم و حالا شبا از فکر خرج و مخارج خوابم نمیبره.

دکتر بی کار
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۲:۵۱ ق٫ظ

سلام دوستان
امیدوارم این پول رو بدن واقعا دانشجوی دکتری بدون درآمد مایه ی سرافکندگی هست.من به هر دری میزنم ک پول از خونه برای ادامه تحصیل نگیرم ولی باز نمیشه.خداوند عاقبت این درس خوندن رو ب خیر کنه.

پگاه
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱:۰۵ ق٫ظ

تعصب داشتن در قشری که دارن تا اخرین درجه دانش و علم پیش میرن واقعا کار مضحکیه
ما همه خودمون میدونیم تفاوت روزانه ها با شبانه ها حداکثر دوسه تا تسته
همه اندازه هم زحمت کشیدن
حالا من به ازدد کار ندارم چون اونا یه ارگان جدان
بهتره همه بهم کمک کنیم و تلاش کنیم شاید از سال اینده وام رو تبدیل به حقوق کنن
بخدا زحمت رشته های وزارت علوم دوبرابر بهداشته
و بدنه ی نظام روی دانش بچه های وزارت علومه که استوار مونده
صداتونو به گوش خبرگداری ها و وزیر برسونید

دکتری فلسفه علم
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  پگاه

۱) شما خود را فاقد تعصب و برخی دیگر را دارای آن قرار داده اید در حالی که تعریفی و ملاکی از تعصب ارائه نکرده اید.
۲) شما دلیلی نیاورده اید که چرا زحمت رشته های وزارت علوم دو برابر بهداشت است. بهداشت هم بدون دلیل می تواند ادعای مشابهی کند.
۳) با گفتن اینکه بدنه نظام روی دانش بچه های وزارت علوم استوار است تمامی دارندگان مشاغل یدی را افرادی زاید در نظام محسوب نموده اید.

**
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  پگاه

موافقم

پگاه
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۰:۵۷ ق٫ظ

دوستان اینقدر بحث روزانه شبانه نکنید
من خودم دانشگاه شهر خودم شبانه قبول شدم امد روزانه دانشکاهی اوردم که تا شهر من ۲۰ ساعت راهه
کارمو همه چیو گذاشتم و رفتم روزانه که ۲۰ ساعت تو راهم هربار با کلی سختی
و کارمم از دست دادم
اما به نظرم نیاز مالی نیاز مالیه و چیزی نیست که شبانه روزانه داشته باشه
همه به کمک هزینه نیاز دارن
و این تعصب های نابه جا رو باید کنار بذارن
هرچی افراد بیشتری بتونن کمک هزینه بگیرن شرایط خودمون و جامعه بهتر میشه و کار کردن حین تحصیل کمتر
بهتره باهم متحد باشید و این پولو برا همه ی دانشجوهای دکتری مطالبه کنید
من خودم تو اکثر خبرگذاری ها نوشتم که ای کاش حقوق باشه و به همه بدن حتی اگه نصف ۷۵۰ تومنو میدن
باهم متحد باشید و مدام درخواست بدید

حسینی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  پگاه

موافق نیستم که همه پول بگیرن. اول شبانه باید باشه بعد اگه شد روزانه

خانعمو
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۷ ب٫ظ

غصه نخورین ادم باید بتونه پول حلال درباره و تن پرور نباشه
کار کنین ی بخشی هم وام

خانعمو
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۴ ب٫ظ

بیت المال مال همست

خانعمو
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۲ ب٫ظ

مث یارانه به همه دانشجوها باید بدن

خیلی غصه دارم
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۶ ب٫ظ

من پارسال کنکور رتبم دو رقمی شد ولی روزانه شهرستان قبول میشدم امسال خیلی خوندم به امید رتبه تک رقمی و روزانه استان تهران ولی رتبم ۳ رقمی شدم بدون اغراق یکماه گریه کردم طوریکه الان از غصه واقعا مشکل قلبی پیدا کردم و امسال فقط شبانه فقط قبول شدم الان دارم از غصه میمیرم موندم دوباره کنکور بدم یا همینو برم میترسم سال بعد همینم قبول نشم؟؟؟؟؟؟؟

خیلی امید دارم
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۳ ب٫ظ

سلام.
همین رو برید. ممکنه سال دیگه اتفاقای بدی بیفته و اصلا قبول نشید. ضمن اینکه اصلا نباید غصه بخورید. توکل بر خدا. شبانه همون امتیاز روزانه را از نظر کلاس و مدرک و .. داره(فقط هزینه داره که انشاالله میتونید پرداخت کنید).موفق باشید

خیلی غصه دارم
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۴ ب٫ظ

مرسی دوست عزیز از پاسختون. به سختی خودمو راضی کرده بودم که همینو برم ولی وقتی کامنتای بقیه رو امروز خوندم دوباره دنیا رو سرم خراب شد واقعا بهم ریختم

ذوالفقاری
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۷ ب٫ظ

سلام-کدوم کامنتا رو میگین اینجا که بحث وام و این چیزاس

خیلی امید دارم
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۱ ب٫ظ

خواهش میکنم. هیچ وقت فراموش نکنید: “زندگی تعریف یگانه ای ندارد”

بهشتی 95 به خیلی غصه دارم
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۴ ب٫ظ

دوست گرامی گرفتن مدرک دکتری به چه قیمت؟!! با مدرک دانشگاه تهران روزانه هم اوضاع کار خرابه! اینهمه غصه واسه چی!؟ اینهمه هزینه مالی واسه چی؟؟! من پارسال فقط شبانه اوردم. دیدم نمیصرفه ۶۰ تومن هزینه مدرک شبانه کنم که آخرش بیکار بمونم. نشستم دروس غیر مرتبط رو دوباره خوندم تو بدترین شرایط و خدارو شکر رتبم خیلی خوب شد و روزانه بهشتی قبول شدم. ۸ جا مصاحبه رفتم. ۲,۵۰۰,۰۰۰ خرج کردم تو این مدت واسه هزینه ی ثبت نام ها و پرینت مدارک و هتل و رفت و آمد بعضی شهر ها ۱ بار واسه آزمون کتبی و ۱ بار برای مصاحبه. الان هم که با باقی دوستان داریم به هر دری میزنیم که شندرغاز کمک هزینه تحصیل بهمون بدن در ازای اینهمه سختی کشیدن به جای وام که تازه همون وامشم اصلا مشخص نیست . تازه ما روزانه ایم. شبانه ها که از جیبشونم باید هزینه بدن. خابگاه دولتی نمیدن بهشون. هزینه غذاشون چند برابر روزانه هاست.اجر و قرب و ارزش مدرکشون به نسبت روزانه ها پایینتر هست (عرفی عرض میکنم و خدایی نکرده قصد جسارت ندارم به شبانه های عزیز. چه بسا شبانه های خیلی قوی هم باشن). با این اوصاف گریه و غصه چرا!؟ موفقیت که فقط به داشتن مدرک دکتری ختم نمیشه! زندگی در جریانه و شاید خدا گزینه های بهتری واستون در نظر گرفته در زندگی. من امسال این رو به چشم خودم دیدم که دارم به شما هم میگم و عرض بنده کلیشه نیست. با باور به حکمت خدا به زندگی ادامه بدید… ادامه نظر»

خیلی غصه دارم
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۰:۱۰ ق٫ظ

مرسی از همدلیتون ولی دست خودم نیست خیلی تلاش کردم ولی نمیدونم چرا اینجوری شد سوالات شباهتی به سالهای قبل نداشت از ترس شب کنکور که اصلا خوابم نبرد موقع امتحان هم که اصلا نفهمیدم چی کار میکنم. بازم ممنون از وقتی که برام گذاشتین

بهشتی 95
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۰:۵۰ ق٫ظ

خواهش میکنم. انشالله که سربلند و تندرست باشید. غصه هم نخورید. به سایت هایی هم که دوستان اشاره کردند سری بزنید و از ماها حمایت کنید که به امید خدا اگر سال آینده قبول شدید از ترم اول حقوق بگیرید به جای وعده و وعید مسئولان در رابطه با وام ویژه ی دکتری. با سپاس از شما

آرنیکا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۰:۰۹ ق٫ظ

غصه نخورید دوست. اگه هزینشو دارید برید بخونید. البته این نظر منه.
اگر ممکنه در هزینه به مشکل بر بخورید. یک یا علی بگید دوباره بخونید امسال کنکور۵۰درصد تاثیر داره دست استادا زیاد باز نیست. به نظرم اینجوری خیلی بهتره.
سلامت باشید هیچ چیزی بهتر از سلامتی نیست.

م
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۸ ق٫ظ

اگر فکر میکنید دکتری بخونید بعدا با این مدرک میتونید درامدی معادل شهریه ای که خرج کردید رو کسب کنید برید ولی اگه مثل ما اینده شغلی ندارید نه. البته الان زمان ثبت نام تموم شده و حتما تصمیمتونو گرفتید

دکترای فلسفه علم
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۱ ب٫ظ

قضیه: تمامی دانشگاه های کشور باید بلا استثنا شهریه بگیرند، حتی دانشگاه های دولتی درجه ۱، یعنی همین عناوین و اسامی دانشگاهی باقی بماند و همین کنکورها نیز بماند ولی حتی دانشجو پس از قبولی در کارشناسی یا ارشد یا دکتری شریف هم باید شهریه ای قابل مقایسه و معادل با باقی شهریه های دکتری بپردازد. اثبات: بر اساس گزاره زیر: گزاره ۱: ما قبول داریم که نظام آموزش عالی آمریکا برترین و بهترین الگوست و باید حتماً در همه جوانب از آن تقلید کنیم. بنابراین، طبق گزاره ۱، ما باید نظام دانشگاهی خودمان را بر اساس آمریکا بسازیم و هیچ تخطی از آن در هیچ موردی جایز نیست. اما تمامی دانشگاه های آمریکا در همه مقاطع شهریه می گیرند، و البته عناوین مختلفی دارند و مثلاً بعضی از آنها دولتی هستند (مانند دانشگاه ایالتی نیویورک که معادل عنوان دانشگاه دولتی ماست) ولی همگی شهریه می گیرند. بنابراین طبق گزاره ۱، همه دانشگاههای ما باید شهریه بگیرند، و اینکه روزانه شهریه نگیرد قبول نیست. و استثنایی نباید وجود داشته باشد. اثبات گزاره ۱: هر گاه کسی انتقادی از نظام آموزشی آمریکا می کند بلافاصله و بدون استثنا همه موضع نفی می گیرند، و هیچ کسی هیچ انتقادی در این مورد نمی پذیرد. پس نظام دانشگاهی آمریکا از نظر همه ما همان نظام ایده آل و بدون عیب است و لذا از نظر ما باید هر نوع اختلاف بین نظام آموزشی ما و آمریکا حذف شود، یا در واقع باید از همان ابتدا حذف میشد. یعنی باید کامل و بدون هیچ… ادامه نظر»

هادی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۸:۱۸ ق٫ظ

به شرطی که در دوران تحصیل اجازه کار هم بدهند و به فاصله چند ماه بعد از اتمام تحصیل با حقوق پایه ۴۰۰۰ دلار استخدام کنند

دانشجوی دکترای 94
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۸:۵۹ ب٫ظ

دوستان در مورد این وام ویژه دکترا لازمه به اطلاع دوستان برسونم که: “وام ویژه دکترا به صورت سه ماه یکبار و حداکثر تا ۲۴ ماه پرداخت می گردد” که با احتساب ماهی ۷۵۰۰۰۰ تومان در نهایت میشه ۱۸ میلیون!!! نه اون ۳۵ میلیونی که بعضی از دوستان حساب کردن…در واقع تا به اینجا این وام به ازای دو نیمسال تحصیلی هر سال و هر نیمسال ۳ ماه داده میشده (جمعا ۶ ماه در سال) نه ۱۲ ماه!!! مکر اینکه از این به بعد تغییر کنه… که بعید است

دکتری فلسفه علم
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۸:۳۵ ب٫ظ

قضیه: دانشجوی روزانه نباید وام یا پژوهانه دریافت کند، یعنی درست نیست که به او وام یا پژوهانه اعطا شود. اثبات: با توجه به گزاره های زیر: گزاره ۱: دانشگاه دولتی به دانشجوی روزانه هزینه اضافی تحمیلی می کند و دانشجو شکایتی در این مورد ندارد و اطاعت می کند. گزاره ۲: دانشجو وظیفه انسانی دارد که در برابر تحمیل این هزینه های اضافی مقاومت کند و هیچ عذری از وی پذیرفته نیست. بنابراین، فر ض کنیم وام یا پژوهانه به دانشجوی روزانه پرداخت شود. طبق گزاره ۱، دانشجو هزینه اضافه تحمیلی را می پذیرد. حال دانشجوی روزانه که ادعا می کند پول کافی ندارد بخشی از هزینه های ضروری زندگی و تحصیلی خود را صرف این هزینه های اضافی تحمیلی می کند. فلذا در بخش ضروریات زندگی و تحصیلی دچار کمبود می شود. آنگاه وام یا پژوهانه دریافتی را مصروف این ضروریات می کند. بنابراین، وام یا پژوهانه داده شده باعث می شود دانشجو در برابر تحمیل این هزینه ها مقاومت نکند، در حالی که طبق گزاره ۳ او موظف است مقاومت کند. پس دانشجو به وظیفه ای که بر عهده دارد عمل نمی کند و لذا نباید به او وام یا پژوهانه داده شود. اثبات گزاره ۱: الف) استاد درس می گوید باید فلان مقاله را دانلود کنید ولی معلوم می شود مقاله پولی است و دانشگاه پول ان را نمی دهد، در حالی که وظیفه دارد بدهد، و دانشجو از ترس استاد تسلیم می شود. ب) استاد راهنما میگوید باید این آزمایشها انجام شود و معلوم می… ادامه نظر»

جوان
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۰:۰۴ ق٫ظ

اوکی حتما

mohammad
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۷:۵۵ ب٫ظ

سال ۹۱ دوران آموزشی سربازی، پس از بررسی فعالیت گروهان ۱۲۰ نفره ما، بنده خدا بازرسه (از فرماندهی کل) خوشش اومد و گفت به همگی یک اُورکت پلیسی بدید (معمولاً از اورهای سبز رنگ خیلی بی ریخت می دادند). پادگان حدود ۲۰۰۰ سرباز داشت و این خبر پیچید، فرمانده گردان ها و گروهان ها شروع کردن سر و صدا و نامه نگاری که بابا ما هم خوب بودیم و به ما هم بدید، بچه های گروهان خودمون (همگی فوق لیسانس) هم ناز می آوردن می گفتند مگه میشه اور بدون شلوار و … بپوشیمم “باید” سِت کامل باشه و نه فقط اور. بماند که چه اوضاع آشفته شده بود و همه به دنبال گرفتن امتیاز بودن.
ما هنوز منتظر اون اورکتها هستیم…

م
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  mohammad

حالا حکایت ماست :))))

بهشتی 95
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۷:۳۲ ب٫ظ

دوستان عزیز به متن خبر دقت کنند! وام مخصوص دانشجوهای:
روزانه
غیر شاغل
غیر بورسیه!
دوستان روزانه اینجوری فایده نداره. از نماینده ی شهرتون نامه بگیرید برای وزارت علوم و شخص دکتر فرهادی. وقتی درخواستتون ضمیمه ی نامه ی نماینده های مجلس بشه حتمن به گوش مسئول مربوطه میرسه و پاسخ میدن. من تاریخ اعزام به خدمتم یکم تیر ماه بود. درخواست تمدید دادم افتاد یک شهریور. چون پذیرش مشروط شده بودم حیفم اومد برای ۲۰ روز برم آموزشی. هر کاری کردم از شهر و مرکز استان محل سکونتم بندازمش یکم آبان نشد. رفتم تهران از دفتر نماینده شهرمون نامه گرفتم برای نظام وظیفه. براحتی مشکلم حل شد. به قول معروف هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیره. حکایت خبرگزاری های ماست. پس دلخوش به این خبرگزاری ها هم نباشید زیاد. اگرم تیتر بزنند زیاد پیگیری نخواهند کرد تا پاسخی از مسئولین مربوطه بگیرند.

بسه دیگگگگگگگگگگگگه!!!!
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۵:۲۸ ب٫ظ

چرا بفکر نیستید؟؟؟؟؟
بابا وام کجا بودش؟؟؟
چرا هیچکی اعتراض نمیکنه؟؟
واقعی؟؟

محسن
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۴:۰۴ ب٫ظ

آقا شبانه ها که کل شهریشونو وام میگیرن و میشن مثل ما، تازه الان وام و حقوق ماهانه هم میخوان.
بابا من پارسال روزانه دانشگاه سطح ۱ قبول شدم به دلیل تاهل و مشکلات مالی نرفتم ثبت نام. امسالم باز روزانه قبول شدم همون دانشگاه، تو شهر خودمم هست ولی چون برای تامین مخارج زندگیم مجبورم کار کنم احتمالا بازم نرم ثبت نام.
بخدا یه سری ها واقعا مشکل دارن و هیچ پشتوانه ای نیست که تامینشون کنه. دانشگاه هام که میگن فول تایم باید وایسی اینجا کار کنی…
ایشالا به همه بدن، به روزانه ها، شبانه ها، پردیسی ها، دانشگاه آزادیا…

حسینی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۴:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

خب شما چرا نرفتی شبونه کل شهریتونو وام بگیرین و بشین مثل روزانه ها؟

فریبا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۶:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

چون استعداد داشته رورانه قبول شده :)
اینحا بحث سر پژوهانس ن شبانه روزانه
تمومش کنید دیگه

M
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

عزیز اگه پارسال قبول شده بودید و انصراف داده باشین که امسال نمی توانستید تو آزمون سنجش شرکت کنید!

فاطمه
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۸:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

سلام از ازمون بعد محروم نشدید نرفتید؟

Mohammad
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۳:۲۹ ب٫ظ

با سلام و تبریک به تمام پذیرفته شدگان، با اینکه خودم دانشجو روزانه یکی از دانشگاه های درجه ۱ تهران هستم اما نظرم اینه که بهتر به تمام دانشجویان این وام تعلق بگیره، هیچ ارتباطی هم به رزومه رتبه نداره، همه باید از این وام که حداقل کمک هزینه تحصیل میباشد بهره ببرن.

آرنیکا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۲:۳۹ ب٫ظ

دوستان چرا بحث عوض شده.؟قبلا بحثمون روی حقوق دادن بود الان شده شبانه و روزانه
. خواهشا این بحث ها رو تمام کنید. به شبانه ها وام شهریه میدن مبلغشم خیلی بیشتر از روزانه ها است. بالاخره دولت داره وام میده به روزانه و شبانه حالا برا شبانه ها میره برا شهریه و روزانه ها هم که خیلی کمتر از شبانه ها وام میگیرند رو صرف مسائل غیر شهریه میکنند. و در نهایت هممون باید این وام رو برگردانیم. دیگه چرا بحث میکنید.
باید بهمون حقوق بدن نه وام. چطور میتونیم خونسرد باشیم. واقعا حقمونه. چطور میتونیم با خیال راحت تحقیق انجام بدیم وقتی میدونیم پولی که داریم براش خرج میکنیم رو باید بزودی بگردانیم. من چون پشتوانه مالی ندارم اگر استادا کمکم نکنن اصلا مقاله نمیدم.همین الان یک مقاله چند ماهه اماده کردم ولی لنگ ۵۰هزار تومنم.

م
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  آرنیکا

والا….
متاسفانه وقتی قشر تحصیلکرده مملکت اینجوری سر هیچ و پوچ با هم بحث میکنن ادم ناامید میشه…
ما بجای اینکه تلاش کنیم بجای وام حقوق بگیریم داریم کاری میکنیم که همین وام رو هم ندن :))) متاسفانه بجای گرفتن حقمون از وزارت داریم دنبال پول تو جیب همدیگه میگردیم

زهرا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  آرنیکا

الهیییییییی!!!!!!!!! آرنیکای عزیز امیدوارم شاهنامه آخرش خوش باشه برای شما. چون واقعا سخته دکتری داشته باشی و واسه ۵۰ تومن بمونی. موفق باشی عزیزم

خانعمو
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۲:۳۴ ب٫ظ

من رتبه بد شد چون اعصابم خورد میشد کسی که میخواد محقق و دانشمند باشه باید تستهای کنکور ارشد رو باید بخونه به جرات میتونم بگم رزومه من از خیلی از روزانه ها قوی تره ولی بخدا سردرد میگرفتم جزوه کنکوری دس میگرفتم

Parsa
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۳:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  خانعمو

از کجا میدونی ما سردرد نمیگرفتیم؟؟؟ اما خوندیم. خ هم زحمت کشبدیم. درضمن وقتی کسی

Parsa
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۳:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  Parsa

ولی وقتی کسی رورانه درحه یک قبول میشه یعنی رزومه خوبی داشته. لازم نیس ررومتونو ب رخ بکشین

حسینی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۴:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  Parsa

اقا پارسا شما که گفته بودی سال اول ارشدتونو شبانه خوندین بعد سال دوم نهایت تطبیق زدن روزانه مدرک دادن خب اگه به جز روزانه درجه یک از نظر شما قبول نیست و شبونه رو قبول ندارین مدرک خودتونم زیر سوال میره

Parsa
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۶:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسینی

اگر یکم دقت کنین میبینین گفتم یک ترم شبانه خوندم و همزمان برا کنکور سال بعد هم خوندم. وقتی روزانه قبول شدم واحدهای پاس شده رو تطبیق زدم. مدرک روزانه دارم
هم اونفدری پول نداشتم صرف شبانه کنم و هم توانایی قبول شدن روزانه رو داشتم وگرنه بیکار نبودم بشینم بخونم برا کنکور باز

خانعمو
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۲:۲۹ ب٫ظ

پیشنهاد
اصلا به رزوه و مقالات ارایه شده توجه بشه و پول بدن
تا روزانه ها ناقد بد حرف نزنند
کسی نگفته ب روزانه ها وام ندن
ما شبانه ها افتخار می کنیم ب شما وام بدن ولی شما ها چجوری حرف میزنیم انگار حق شمارو میخوان بخورن

Parsa
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۳:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  خانعمو

ج جالب. ابن حرف شما منو یاد یکی از اقایون موقع مصاحبه میندازه ک دوتا کتاب ترجمه توی رزومه داشت اما سوالات زبان کتبی رو نتونست ج بده. بنظرتون با پول نمیشه کتاب ترجمه کرد؟؟
دوست عزیز کنکور یک شرایط عادلانه برا همه هست.
اصلن بحث سر نقد و سرزنش و … نیس.
این پژوهانه الان برای روزانه درنظر گرفته شده. وسلام

روزانه غمگین
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۲:۱۰ ب٫ظ

ترم یکی ها که هنو نتونستن ثبت نام کنن و شماره دانشجویی بگیرن..پس چتو میتونن ثبت نام کنن تا بیستم؟؟
البته این داستانا یا موقتیه یا اجرایی نمیشه…

مرجان دانشجوی دکتری روزانه
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱:۵۰ ب٫ظ

اگر این وام پرداخت شود خیلی خوب هست. پرداخت وام به بچه های روزانه باعث رشد عجیب علمی در کشور خواهد شد.
امیدوارم این وام به همه دانشجوهای روزانه از ترم اول تا ترم آخر روزانه پرداخت شود

لیدا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۲:۱۵ ب٫ظ

اره باعث رشد عجیب بدهکارهای صندوق رفاه میشه

دکتری اصفهان
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱:۳۷ ب٫ظ

با سلام
ضمن عرض ادب
مشکل اصلی اینجاست وقتی میکن به همه دانشجوهای ورودی امسال هم وام میدن میدونند که ماها نمی تونیم تو موعد مقرر ثبت نام کنیم
من دانشگاه اصفهان قبول شدم زمان ثبت نام ۲۶ هست و زمان ثبت نام وام تا ۲۰ شهریور؟؟؟ پس مشکل صد در صدی دانشجوها با این ترفند حل هستش ما اصلا ثبت نام نمی تونیم بکنیم چه برسه ب اینکه وام بگیریمممممم.
تشکر

Parsa
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۳:۰۸ ب٫ظ

فک کنم تا ۳۱ شهریور تمدید شده البته مطمئن نیستم.درضمن ورودی ها نکران نباشن چون موقف ثبت نام، تقاضا برای وام هم درنظر کرفته میشه

من
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

دوست عزیز این وام پس از آزمون جامع دکتری تعلق می گیره! پس شما چه الان ثبت نام کنید چه شش ماه دیگه تا بعد آزمون جامع دریافتی ندارید

ریس صندق رفاه دانشجویی در دانشگاه گیلان
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱:۱۹ ب٫ظ

به گزارش خبرگزاری مهر، ذوالفقار یزدان‌مهر با حضور در دانشگاه گیلان گفت: ۲۷ درصد رشد اعتبارات عمومی در سال ۹۵ داشتیم و ۱۹۸ میلیارد تومان وام شهریه در سال ۹۴ پرداخت کردیم و امسال ۲۰ میلیارد تومان از سوی دولت و ۳۰ میلیارد تومان از سوی صندوق برای وام دانشجویان دکتری اختصاص یافته است که از ابتدای مهرماه به هر دانشجو تعلق می‌گیرد

سلام
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱:۱۷ ب٫ظ

جالبه فقط شبانه ها دم از غیر استاندارد بودن کنکور میزنن. به نظرم کسی که تلاش کنه و استعدادش رو هم داشته باشه با هر شرایط و آزمونی خودش رو وفق میده. این نظر شخصیه

لیدا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  سلام

بله. همیشه افرادی که ضعیف عمل کردند تقصیر رو به گردن بقیه میندازن

جمعی از دانشجویان شبانه دکتری
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱:۱۳ ب٫ظ

ضمن تقدیر و تشکر از وزارت علوم خصوصا جناب اقای دکتر فرهادی.
ما دانشجویان شبانه دکتری تخصصی خواهشمندیم برای رعایت شدن عدالت آموزشی و برای رسیدن به اهداف علمی و مدیریتی خودتان هم که شده به ما دانشجویان شبانه دکتری وام بدهید .چرا که ما هم نیازمند این وام هستیم. خودتان را جای ما بگذارید بیکار و متاهل و هزاران دغدغه دیگر، حال ما در دولت تدبیر و امید و به عنوان عضو کوچکی از جامعه علمی کشور چرا نباید حق کمک هزینه رو نداشته باشیم؟ شما برنامه های رفاهی و کمک هزینه های علمی و پژوهشی سایرکشورها را ببینید که چگونه چتر حمایتی خود را خصوصا در زمینه آموزش عالی گسترانده اند، چرا که همین نخبگان مدیران و سیاستگذاران جامعه فردا هستند. لذا از شما عزیزان خواهشمندیم مثل سالهای قبل وام را به همه بدهید و این هم قرضی است که ما باید آنرا پس دهیم. اومیدوارم در انجام امور موفق باشید. جمعی از دانشجویان شبانه دکتری تخصصی۹۵

لیدا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۲:۱۷ ب٫ظ

وام شهریه به شبانه ها میدن

1
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۴ ب٫ظ

دوستان یک نگرانی دیگه که درمورد وام وجود داره:
تمام وامهای صندوق رفاه بعد از پایان تحصیل باید همون اول ۱۰ درصد اونو پرداخت کنید، یعنی برای ۳۶ میلیون باید ۳میلیون و ۶۰۰ هزار تومان همان اول پرداخت کنیم.
اینم مشکل بزرگ دیگه ای که علاوه بر اقساط زیاد اون واقعا دانشجو رو میترسونه
کارپژوهشی یا اموزشی به دانشجو واگذار کنید و در مقابلش بهش حقوق بدهید.

محمود
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  1

خب شش ماه آخرو وامت نگه دار و این ده درصد رو پرداخت کن.
من به عنوان دانشجوی دکتری روزانه بسیار محتاج این وام هستم به هر قیمتی

...
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمود

منم

م
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۳ ب٫ظ

واقعا از این همه بحث روزانه و شبانه تعجب میکنم! من ارشدم رو شبانه گذروندم و دکتری رو روزانه قبول شدم، دوران ارشد حدود یک میلیون به عنوان وام شهریه دریافت میکردیم و این درحالی بود که روزانه ها کمتر از یک چهارم این مبلغ رو به عنوان کمک هزینه میگرفتن.
در دوره دکتری هم دانشجوهای شبانه تا سال گذشته دو میلیون و پونصد هزار تومن هر ترم، به عنوان شهریه میتونستن دریافت کنن که با یه حساب سرانگشتی میشه متوجه شد اختلاف زیادی با همون دریاافتی ماهانه نداره.
ماها باید پشت هم باشیم نه رو در روی هم…
بین دانشجوی شبانه و روزانه اختلاف زیادی نیست حتی گاها دانشجوهای شبانه از روزانه ها خیلی بهترن، ولی شبانه با دونستن این مطلب که باید این مبلغ رو به عنوان شهریه پرداخت کنه شبانه شده،

لیدا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  م

یک میلیون ترمی میدادن و ۲.۵ میلیون شهریه بود. اختلاف زیادی نداره؟!!

م
شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  لیدا

نه یک میلیون ترمی میدادن و ترمی یک میلیون تا یک میلیون و دویست شهریه بود.
دو میلیون و نیم مبلغ وام دانشجوهای مقطع دکتری شبانه س

1
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۹ ب٫ظ

دوستان شبانه روزانه چرا انقدر بحث میکنید
همین الان و در تمام این سالها به بچه های شنباه حدود ۲و نیم الی ۳ میلیون هر ترم وام داده میشده.که میشه حدود همون ماهی ۶۵۰ت
دوستان شبانه به هر حال وامشون رو میگیرن.
این موارد جدید صرفا در مورد روزانه هاست

دکتری فلسفه علم
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  1

ولی این استدلال نیست در واقع سفسطه است. چون وام چند ملیونی به غیر روزانه میدهند و او خیلی بیشتر از این مقدار را اول هر ترم به عنوان شهریه به همانجا که وامش داده اند برمیگرداند. پس در واقع هیچ بخشی از این وام را نمیتواند صرف زندگی خود یا بقیه مشکلاتش بکند. ولی وامی که به روزانه میدهند صرف زندگی و مشکلات میشود.

1
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱:۳۵ ب٫ظ

دوست عزیز، درهر حال تقریبا نصف شهریه این دوستان شبانه از همین طریق خواهد بود.
ببینید بنده هم موافقم به همه دوستان حقوق بدن چه رسد به وام. اما اینو در نظر بگیرید که افرادی مثل من در بدترین شرایط روحی و عصبی بودیم اما چون میدونستم ابدا نمیتونم این مقدار باقی مانده رو پرداخت کنم با اینکه میتونستم الان سال دوم باشم اما نشستم خوندم.
همسر بنده هم دقیقا همین شرایطو داره ، خدارو شکر امسال فقط من قبول شدم اما همسرم با رتبه ۱۵۰ اصلا حتی فکر شبانه ها رو نکرد. وگرنه تواناییش رو داشت قبول بشه.
بنابراین بپذیرید اونکه شبانه رو نهایتا قبول میکنه، درسته از سر اجباره مجبور به انتخاب از بین دو راه شده (شبانه یا پشت کنکور)
حال انکه اکثر دوستان روزانه (خصوصا اونها که چند سالی پشت کنکور بودن) تنها و تنها یک گزینه برای انتخاب داشتن. که اون هم روزانه بوده.
ضمنا از نظر من هم شبانه و هم روزانه علاقمند و مستعد و کوشا باهم فرقی ندارند.

1
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  1

خدارو شکر امسال حداقل من قبول شدم

لیدا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  1

کسی که میره شبانه تواناییش رو باید داشته باشه به نظرم. مثلا من بنز بخرم بعد بنالم بگم چرا خدا پول افساطشو جور نمیکنه؟ این بی عدالتیه

حقیقت
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۷:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  لیدا

درود بر سرکار مستطاب

دکتری فلسفه علم
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۳ ب٫ظ

بحث دادن وام و پژوهانه و توزیع هر نوع امکانات دیگری باید از نگاه منطقی بررسی شود. نگاه غالب این است که من به خودم نگاه می کنم. اگر روزانه بودم منطقم این میشود که فقط باید به روزانه امکانات داد چون خودم روزانه ام و اجازه نمی دهم دلیل دیگری جز این مبنای بحث باشد و فقط به پولی فکر میکنم که قرار است به دستم برسد. پس میگویم ما زحمت بیشتری کشیده ایم و بیخوابی کشیده ایم و پول نداریم و بقیه دارند. در حالی که شاید خیلی از روزانه ها کلی هم پول داشته باشند. اگر غیر روزانه باشم منطقم این میشود که اولویت وام و پژوهانه و امکانات با ماست برای اینکه تنها دلیل اصلی باید همین باشد و لاغیر و هر دلیل دیگری که به من اولویت ندهد باطل است. پس میگویم چون ما خیلی شهریه میدهیم و روزانه شهریه ندارند و در باقی هزینه ها مثل زندگی و کتاب و غیره همه مشترکیم. پس باید به ما امکانات بدهند نه انها. هیچ کدام از اینها منطق نمیشود. اینها فقط به فکر خود بودن است. منطق این است که باید بررسی شود فرد در زندگی اش واقعا چقدر امکانات شخصی دارد. ایا پولدار است. چقدر پول دار است. چقدر منابع درامد دارد. چقدر بدهی دارد. و بر اساس موقعیت واقعی اقتصادی او امکانات داده شود. ممکن است یکی روزانه باشد ولی خیلی خیلی هم پولدار باشد. این شخص نباید وام و پژوهانه بگیرد. و هر دلیلی بیاورد قبول نیست. ممکن است یکی روزانه باشد و… ادامه نظر»

10
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱:۱۹ ب٫ظ

سلام دوست عزیز
میبخشید که اینجا این سوالو مطرح میکنم. میشه لطفا کمی از مصاحبه فلسفه علم بفرمایید. من واقعا علاقمند به این رشته هستم اما نمیدونم نحوه مصاحبش چطور هست؟ خصوصا ای پی ام و شریف سوالات رو به انگلیسی میپرسن؟ سئوالات منطق زیاد میپرسن ؟ بسیار ممنون میشم اگر اطلاعاتی در مورد نحوه اون بدهید
اگر ممکنه به این صفحه مخصوص دوستان فلسفه نیز مراجعه کنید ممنون میشوم.
https://phdtest.ir/1394/05/%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B9-%D8%B6%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A8-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D9%81%D9%84%D8%B3%D9%81%D9%87-95-96/

فرشاد
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۷ ب٫ظ

دوستان کسی از دانشگاه تهران خبر نداره? چرا اعلام نمیکنه پس?

کمک هزینه حق ماست!!!!
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۰ ب٫ظ

کمک هزینه حق ماست
کوتاه نیاید…

به رضا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

اقا رضا شما گفتید شبانه خوندید و در مدرک قید نشده. میخواستم ببینم در ریز نمراتتون هم قید نشده شبانه یا نوبت دوم؟

نسیم
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  به رضا

متاسفانه درون ریز نمرات قید شده. ولی دورن مدرک قید نشده

لیلا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  به رضا

سلام
من شبانه خوندم فقط در ریزنمرات میزنن نوبت دوم.
شهید بهشتی

رضا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

اینقدر روزانه شبانه نکنید. ای شبانه ها صبر کنید روزانه ها وام بگیرند. جا که افتاد شما هم خودتونو وارد کنید. اگه اینجوری خواسته باشید ادامه بدید نه وامی گیر روزانه میاد نه گیر بقیه
در ضمن دانشجوی روزانه زحمت کشیده و وام حقش هست. وگرنه من دو سال قبل هم میتونستم برم شبانه ولی فکر همینجاشو کردم

لیلا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

همینو بگو. والا

پیرمرد پشمک موی زیرک و آدم ضایع کن
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۰ ق٫ظ

دل بر این وامِ عشوه گرِ وزارت نبند!! کین وعده ایست که تضمین بسی …. است! :)

ادامه بدید!!!!
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۸ ق٫ظ

بچه ها به نامه نوشتن هاتون ادامه بدین…
خیلی مهمه کمک هزینه تحصیلی…

حقوق
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۱ ق٫ظ

به کجا نامه بدیم؟

به هر جا!!!!
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۴:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  حقوق

به هر جا

بابا من وام نمیخوام سوالمو جواب بدین
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۲ ق٫ظ

دوستان یه سوالی؟ کسی که شبانه میخونه بعدا معلوم میشه شبانه خونده؟
سواال دوم: کسی که شبانه میخونه میتونه همزمان واسه روزانه کنکور بده

پیرمرد پشمک موی زیرک و آدم ضایع کن
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۴ ق٫ظ

تا جایی که بنده خبر دارم عبارت شبانه در مدرک ثبت میشه و باز تا جایی که خبر دارم دانشجوی شبانه حق شرکت در کنکور رو نداره…

مدرک شبانه
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۴ ق٫ظ

لطفا اطلاعات اشتباه ندهید. به هیچ عنوان عبارت شبانه یا حتی نوبت دوم قید نخواهد شد.

پیرمرد پشمک موی زیرک و آدم ضایع کن
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  مدرک شبانه

برای همین عرض کردم تا جایی که خبر دارم وگرنه با اطمینان میگفتم
بهرحال ممنون.
شما مطمئن هستین؟

بابا من وام نمیخوام سوالمو جواب بدین
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  مدرک شبانه

دوست عزیز میشه سوال دوم رو هم جواب بدید؟

پیرمرد پشمک موی زیرک و آدم ضایع کن
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۵ ب٫ظ

تکلیف سوال اول مشخص شد؟!!! من هیچ خبر موثقی مبنی بر عدم درج عنوان ” شبانه یا نوبت دوم” ندیدم و نشنیدم!!!

رضا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

من شبانه خوندم و عبارت شبانه در مدرک ثبت نشد.

پیرمرد پشمک موی زیرک و آدم ضایع کن
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

ارشد یا دکتری؟!

خوارزمی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۰ ب٫ظ

با اطمینان میگم که عنوان شبانه قید نمیشه در مدرک و شبانه ها هم مثل روزانه در صورت قبولی حقه شرکت در کنکور سال بعد رو ندارند.

م
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

در مدرکتون شبانه قید نمیشه مطمئنم.
کنکور مجدد رو مطمئن نیستم ولی فکر میکنم چون از تسهیلات رایگان استفاده نمیکنید میتونید دو سال بعد از قبولی مجدد کنکور بدید

1
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۳ ب٫ظ

دوست عزیز ببینید این مواردی که پرسیدید من خیلی جستجو کردم قبلا:
۱- در مدرک عنوان شبانه قید نمیشود
اما از یکی از مسئولین دانشگاه فردوسی پرسیدم، گفت با وجود اینکه در مدرک قید نمیشود هرجا که در استخدامی شرکت کنید و از وزارت علوم تاییده بخواهند ، مثل هیئت علمی، قطعا با تمام ریز جزئیات اطلاعات به محل استخدامتون ارائه خواهد شد. گفت حتی نوع سهمیه شما که ازارد بوده یا استعداد درخشان نیز برای انها ارسال خواهد شد.
۲- بنده مطمئنم هر مقطعی که شما تحصیل کنید اگر بخواهد همان مقطع را مجدد شرکت کنید تنها و تنها باید در یک کد رشته دیگر شرکت کنید. یعنی ثبت نام اولیه ازمون شما باید حتما در کد رشته ای دیگر صورت بگیرد.در یک کد رشته (ثبت نام اولیه ازمون دکتری) نمیتوانید دوبار شرکت کنید حتی اگر یکی شبانه و دیگری روزانه باشد.

پیرمرد پشمک موی زیرک و آدم ضایع کن
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۹ ق٫ظ

دل بر این وامِ عشوه گرِ وزارت نبند!! کین وعده ایست که تضمین بسی مسئول است! :)

بیکار
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۹ ق٫ظ

کسی که میره دکتری شبانه یا آزاد میخونه قطعا وض مالیش خوبه نیازی به وام نداره.و فقط هدفش ارتقا شخصیت اجتماعیش است و گرنه با همون پولی ک صرف گرفتن مدرک دکتری آزاد و شبانه میکنه میتونه بهترین زندگی داشته باشه و معاش کنه. البته نظر شخصی من اینه

Ď
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  بیکار

خیلی از بچه های شبانه به دلایل مختلفی مجبور به ادامه تحصیل در مقطع دکتری عستند و شهریه رو با هزاران مشکل پرداخت می کنند.یکی از ان دلایلی که گفتم بدشانسی در آزمون دکتری ست که برای خود من اتفاق افتاد

م
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  بیکار

دانشجوی شبانه معادل همین پول رو به عنوان شهریه میتونه دریافت کنه، ترمی حدود ۲۵۰۰

نگار
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۶ ق٫ظ

بنظر من واقعا این وام ها حق دانشجوی روزانه هست نه شبانه، چون ما هم اگه مثل شبانه ها پول داشتیم ۳ سال پشت کنکور نمیموندیم و زحمت بکشیم، بعدشم چرا دوباره کمک هزینه تبدیل به وام شد؟ آقای وزیر خودشون تو اخبار شبکه خبر گفتن کمک هزینه تحصیلی نه وام

میترا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

دوستان یه سوالی؟ کسی که شبانه میخونه بعدا معلوم میشه شبانه خونده؟
سواال دوم: کسی که شبانه میخونه میتونه همزمان واسه روزانه کنکور بده

Parsa
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  میترا

سوال اول رو دقیق نمیدونم اما درمورد سوال دوم باید بگم خود من ارشد سال اول شبانه فردوسی قبول شدم رتبم هم بد نبود رورانه درجه ۲-۳ قبول میشدم اما فردوسی رو زدم چون نزدیک بود بهم. برنامه ریزی کردم و هر رور ساعتی رو برا کنکور خوندم. اتفاقا رتبه زیر ۵۰ اووردم و دوباره روزانه فردوسی سال بعد قبول شدم. بعد واحدهای گذرونده رو تطبیق زدم و همون وساله ارشدم رو تموم کردم با مدرک روزانه

پیرمرد پشمک موی زیرک و آدم ضایع کن
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  Parsa

در مورد مقطع دکتری فکر نمیکنم دانشجوی شبانه این اجازه رو داشته باشه که بدون انصراف کنکور بده!
بنظرم سازمان سنجش بهتر میتونه راهنمایی کنه

پیرمرد پشمک موی زیرک و آدم ضایع کن
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۱ ق٫ظ

سلام دوستان
داستان ما ورودی های ۹۲:
سال اول= پِچ پِچ پِچ… راستی بچه ها شنیدین به دانشجوهای دکتری قراره ۵۰۰ یا ۶۰۰ تومان وام بدن!!**** پایان ترم= پوچ پوچ پوچ، انگار وعده ها پوچ بود.
**************
سال دوم= پِچ پچ پچ ****** پایان سال= پوچ پوچ پوچ
سال سوم= پِچ پِچ پِچ پِچ پِچ میگن شده ۷۰۰! *** پایان سال پوچ پوچ پوچ پوچ پوچ
شروع سال چهارم= پِچ پِچ پِچ پِچ پِچ پِچ …. ۷۵۰ شده و قطعی!!**** بچه ها نوبت شماست… گل یا پوچ؟!

محسن
شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ ۲:۳۲ ب٫ظ

یعنی وام روزانه هم حتی ندادن؟ همون ماهی ۳۵۰