ابراز رضایت معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس از پذیرش دکتری ۹۵ این دانشگاه

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پذیرش دانشجو در مقطع دکتری این دانشگاه در سنوات اخیر، گفت: پذیرش دانشجو در دوره دکتری امسال بسیار مطلوب بود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، دکتر جلالی در نشست شورای دانشگاه تربیت مدرس اظهار کرد: ما تا سال 92 در مقطع دکتری فقط در دوره‌های روزانه پذیرش داشتیم، اما از سال 92 پذیرش در دوره‌های شبانه را نیز شروع کردیم و افزایش کمی زیادی داشتیم و 922 دانشجوی دکتری در سال 92 در دانشگاه پذیرش شدند و این امر سبب تراکم دانشجو و افت کیفیت آموزشی شد که بر اساس آن تصمیم بر آن شد تا با کاهش کمیت،‌ کیفیت را افزایش دهیم و در سال 94، سیزده درصد کاهش پذیرش دانشجو داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال 95 کل دانشجویانی که از دانشگاه‌های گروه 4 (شامل دانشگاه آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی) در دوره دکتری دانشگاه پذیرفته شدند کمتر از 10 درصد بوده است، اما این رقم در دوره کارشناسی ارشد 22 درصد است که رقم مطلوبی نیست.

وی افزود: امسال نسبت به 6 سال گذشته بهترین وضعیت پذیرش را در دوره دکتری داشتیم و بسیاری از دانشکده‌ها از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های رتبه برتر پذیرش داشتند.

وی تاکید کرد: امیدواریم وزارت علوم با تفویض اختیارات بیشتر به دانشگاه‌های برتر، به آنها اجازه دهد تا در زمینه انتخاب دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد خود نیز نقش داشته باشند.

در ادامه دکتر احمدی، رییس دانشگاه تربیت مدرس نیز تصریح کرد: یکی از روش‌های مهم و موثر برای اصلاح کیفیت ورودی دانشجویان، بحث A.T.T  است که در این روش، آزمون دوره کارشناسی ارشد به صورت نیمه متمرکز برگزار می‌شود و پس از معرفی 3 برابر ظرفیت داوطلبان پذیرفته شده به دانشگاه‌ها، گروه‌ها با بررسی سوابق آموزشی و پژوهشی داوطلب، دانشجوی شایسته‌تر را انتخاب می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دانشگاه و برنامه‌ریزی‌های وزارت علوم این روش به صورت اختیاری برای دانشگاه‌ها و گروه‌هایی که پذیرش دانشجو به روش فوق را خواستار هستند، اجرا شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

21 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آمنه
آبان ۲۰, ۱۳۹۵ ۴:۱۵ ب٫ظ

ببینید چقدر از حال دانشجو بی خبرند که هنوز ابراز رضایت می کنند. پارسال کم الافمون کردند، هر روز یه بخشنامه دادند یه روز گفتند رتبه ها تا دوسال اعتبار داره، قرار بود آزمون دکتری دو سال برگزار شه،امتحان تخصصی از یه طرف همین مدرس هم بدون اطلاع قبلی ظرفیت پذیرشش و آورد پایین ما که رشتمون با مدرس هر سال ۱۰ نفر بر میداشت امسال موقع انتخاب رشته دیدیم مدرس نمی گیره

الهام
آبان ۶, ۱۳۹۵ ۴:۴۱ ب٫ظ

سلام.کسی می دونه چه جور باید برویم به سایت گلستان تربیت مدرس.برای من اس ام اس اومده قبول شدی ولی نمی دونم قبلا با چه یوزری وارد سایت می شدیم.خواهش می کنم کمکم کنید.

زبانشناس
آبان ۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۶ ب٫ظ

سلام
در تأیید صحبت دوستان باید عرض کنم من امسال در مقطع دکتری یکی از رشته های این دانشگاه ۴ نَفَر رو دیدم که ٣ نَفَر دانشجوی ارشد همون دانشگاه بودن

Amir
آبان ۲, ۱۳۹۵ ۵:۴۱ ب٫ظ

بایدم راضی باشند
تو رشته ما نفر اول شریف و نفر اول تهران جزو اولویت های تربیت مدرس نبوده!!!
اگر به من هم بگند هر کسی را خواستی دکترا بگیر منم قطعا راضی هستم
مصاحبه تربیت مدرس بدترین مصاحبه من بود

من
آبان ۱, ۱۳۹۵ ۹:۲۶ ق٫ظ

نگرش منفی این دانشگاه به شبانه معلوم شد از کجا شات میگیره

شیمی
مهر ۳۰, ۱۳۹۵ ۱:۵۵ ب٫ظ

عرض سلام
اقا چه فایده ای داره ک ما همش اینجا حرف دلامون رو میزنیم . اونا ک کار خودشونو میکنن. پارسال بدترین سال پذیرش انتخاب دانشگاهها بود.. اگرم میخوان اینجوری دانشجو پذیرش کنن باید چند سال قبلش اعلام کنن ک دانشجو هدفشو مشخص کنه

amir
مهر ۳۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

بدترین شیوه پذیرش دکتری سال ۹۵ بود

موافق
مهر ۳۰, ۱۳۹۵ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  amir

واقعا همینطوره.

منصوره
مهر ۳۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۹ ق٫ظ

اتفاقا نحوه پذیرش دکتری امسال تربیت مدرس یک افتضاح کامل بود به طور مثال در چند رشته ها به دلیل عدم معرفی ذخیره آن رشته به حدنصاب نرسید و مجبور شدند دوره رو تشکیل ندهند.

ننننننننننننننن
مهر ۳۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۷ ق٫ظ

کلا دانشگاهها خودشونو زدن به اون راه. یکی مثل من یه غلطی کرد ارشدش رو ازاد خوند با اینکه امتحان کتبیمو خوب دادم به جرم اینکه دانشگاه ازادی هستم باید تو مصاحبه ردم کنن

داوطلب 96
مهر ۳۰, ۱۳۹۵ ۹:۲۵ ب٫ظ

سلام همه جا اینجوری نیست به شرطی مه همه سوالات درسی مصاحبه پاسخ بدید من ۱۰۰ مورد قبولی دانشگاه ازاد دیدم

....
مهر ۳۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۰ ق٫ظ

وقتی دانشجویی از دانشگاههای به گفته شما نامطلوب (آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی) می تواند در مقطع ارشد و دکتری از دانشجویان دانشگاه های به گفته شما برتر پیشی بگیرد، بهتر نیست به جای سلیقه ای عمل کردن و کنار گذاشتن آنها با بی عدالتی، سطح آموزشی دانشگاه خود را ارتقا ببخشید تا واقعا توانایی دانشجوی شما در سطح مطلوب باشد ودر این مقاطع بتواند قبول شوند نه اینکه چون در گذشته دانشجوی دانشگاه های به اصطلاح برتر بوده اند بدون احراز شایستگی در آزمون های بعدی انتخاب شوند.

منتظر
مهر ۲۹, ۱۳۹۵ ۹:۳۱ ب٫ظ

با سلام
اینکه بعضی دانشگاهها رضایت خودشون رو اعلام میکنند از پذیرش دانشجو یعنی چی؟ این دانشجوها هستند که دارن زحمت میکشند ودرس می خوانند برای ورود به مرحله دکتری و حق هر کسی که زحمت میکشه این هست که به حقش برسه . رضایت دیگران چه ربطی به زحمات دانشجو ها د اره؟

hj
مهر ۳۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  منتظر

کاملا حرف شما درسته، دانشجو باید راضی باشه نه اینا

علی به ستاره
مهر ۳۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  hj

اینها هم باید راضی باشن زیرا با گرفتن دانشجو حکم در گرو گذاشتن برند اینها رو داره

احسان
مهر ۲۹, ۱۳۹۵ ۸:۴۴ ب٫ظ

عاجزانه تقاضا دارم که تکلیف تکمیل ظرفیت دکترا سراسری مشخص شه تا تکلیفمون مشخص شه که برا سال بعد بخونیم یا منتظر بمونیم.آقای توکلی اگه خبری نیست زودتر اعلام کنید.

داوطلب 96
مهر ۳۰, ۱۳۹۵ ۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  احسان

برای سال بعد بخون دیدی که کنکور ابان حذف شد تو تکمیل ظرفبت کل کشور دو تا ادم میخان بس امیدی نیست

رضا
مهر ۲۹, ۱۳۹۵ ۷:۴۹ ب٫ظ

وقتی همین دانشگاه به اصطلاح مادر جزو اولین دانشگاه هایی بود که به طور غیر قانونی قبول شده هارو بسیار زودتر از زمان مقرر توسط سازمان سنجش اعلام کرد و به این ترتیب عملا حق انتخاب زیادی در انتخاب دانشگاه باقی نگذاشت چطور دم از قانون مداری میزنه؟!
از اون گذشته, مگه ورود به دوره ی لیسانس دانشگاه های به قول ایشون گروه ۱ به غیر از طریق تست زدن و کنکور هست که حالا معترضند باید ورود به دوره ی ارشد به غیر از تست زدن و کنکور باشه؟! فارغ التحصیل لیسانس مگه چه رزومه و مقاله و مدرک زبانی داره که دانشگاه بخواد در قبولی ارشد هم اعمال نظر کنه؟!

م
مهر ۲۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

کجا حق انتخاب دانشگاه نگذاشت. اون تعهد اولیه که بعدا باطل شد و دانشجو میتونست هر دانشگاهی که دوست داشت و قبول شده بود بره و تعهد بده

خسرو
مهر ۲۹, ۱۳۹۵ ۷:۴۹ ب٫ظ

پارتی بازی میکنند دانشجویان خدوشان جذب میکنند

سعید
مهر ۲۹, ۱۳۹۵ ۶:۳۷ ب٫ظ

اختیار بیشتر؟ همین ۵۰ درصد هم زیاده! سال قبل دانشگاه ها لیاقت خودشون رو نشون دادن!