تلاش دانشگاه های تهران برای کسب اختیارات بیشتر در پذیرش دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاونان آموزشی دانشگاه‌های منطقه یک کشور خواستار اصلاح مصوبه مجلس در خصوص وزن 50 درصدی آزمون کتبی در پذیرش دانشجویان دکتری شدند.

دکتر سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران و دبیر جلسه معاونین آموزشی دانشگاه‌های منطقه یک در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که تاکید بر ارتقای سطح اختیارات دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجوی دکتری از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود، اظهار کرد: این جلسات هر چند وقت یکبار با حضور معاونین آموزشی دانشگاه‌های مناطق برگزار می‌شود و عمدتا مباحث مربوط به دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: سال گذشته برگزاری آزمون دکتری طبق هماهنگی‌های لازم با اختیارات کامل بر عهده دانشگاه‌ها گذاشته شده بود و در این جلسه گزارشی از روند برگزاری آزمون دکتری توسط معاونین آموزشی ارائه شد که حاکی از رضایت همکاران در برگزاری این آزمون بود.

دکتر حسینی با اشاره به اینکه هر سال درصدی اعتراض به روند آزمون وجود دارد، گفت: سال جاری میزان اعتراض به آزمون‌های برگزار شده در سطح دانشگاه‌های منطقه یک که بیشترین پذیرش دانشجوی دکتری را دارند، کمتر بوده و این از نکات قابل توجه سخنان همکاران حاضر در جلسه بود.

وی اضافه کرد: معاونان آموزشی دانشگاه‌های سطح یک کشور حاضر در این جلسه از مقامات وزارت علوم، اصلاح مصوبه مجلس در آیین‌نامه جدید دوره دکتری که مبنی بر اختصاص دادن 50 درصد پذیرش دوره دکتری به آزمون متمرکز است را خواستار شدند، زیرا در سال گذشته این آزمون‌ها توسط دانشگاه‌ها با اختیارات کامل برگزار می‌شد و آزمون‌های موفقی هم بود. بنابراین حرکت پذیرش این دوره‌ها به سمت آزمون متمرکز اقدام منطقی نیست و این معاونان خواستار پیگیری اصلاح مصوبه مجلس از مقامات وزارت علوم شدند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در ادامه خاطرنشان کرد: در این جلسه موضوعاتی از قبیل ساماندهی ظرفیت اختیارات دانشگاه‌ها در آزمون دوره دکترای 96 در جهت ارتقای کیفیت این دوره‌ها و در جهت حل مسائل پیچیده جامعه، بهینه سازی کردن آزمون دکترای 96 توسط سازمان سنجش با استفاده از توان همه جانبه دانشگاه‌ها مورد تایید و پذیرش دانشجویان پژوهش محور به شیوه‌ای که در گذشته پذیرش می‌شدند مورد انتقاد قرار گرفت و اصلاح این شیوه در پذیرش دانشجویان به تایید همگان رسید.

دکتر حسینی همچنین از ضرورت هماهنگی بیشتر سازمان سنجش با دانشگاه‌های کشور سخن گفت و افزود: معاونین آموزشی ایراداتی به برخی از تصمیمات سازمان سنجش داشتند و همراهی بیشتر سازمان سنجش در تصمیمات با دانشگاه‌های منطقه یک را خواستار شدند.

به گفته وی، جلوگیری از رشد و پذیرش بی رویه دانشجو خصوصا در دانشگاه‌های آزاد به عنوان موضوع مورد اعتراض همه معاونین حاضر در جلسه قرار گرفت و نگرانی‌های معاونین آموزشی در خصوص بی‌اعتباری آموزش عالی کشور و بی‌اعتباری مدرک خصوصا مدرک دکتری با پذیرش‌های بی رویه که در دانشگاه آزاد انجام می‌شود، مطرح شد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران یادآور شد: اتفاقات اخیر دانشگاه صنعتی شریف به عنوان دانشگاه سطح یک کشور نشان می دهد که دانشگاه های صنعتی ما از حداقل زیر ساخت‌ها و امکانات برخوردارند و متاسفانه مقامات عالی کشور به اعتبارات دانشگاه‌ها خصوصا دانشگاه‌های بزرگ کشور که بار اصلی کیفیت آموزش عالی را به دوش می‌کشند، بی‌توجه هستند که این موضوع نیز مورد تایید معاونین حاضر در جلسه نیز بود.

وی در ادامه از منطقه بندی وزارت علوم در رابطه با دانشگاه‌ها سخن گفت و افزود: وزارت علوم، دانشگاه را براساس مناطق مختلف دسته بندی کرده است که دانشگاه‌های دولتی استان تهران به عنوان دانشگاه‌های منطقه یک آموزش عالی کشور هستند. حدود12 دانشگاه دولتی کشور در این استان حضور دارند و از نظر ترکیب جمعیت هیات علمی و دانشجویی جزو بزرگترین منطقه آموزش عالی کشور محسوب می شود.

دکتر حسینی اضافه کرد: در منطقه یک، 26 درصد از اعضای هیات علمی حضور دارند و تقریبا 50 درصد اعضای هیات علمی که مرتبه استادی و بیش از 40 درصد اعضای هیات علمی نیز که مرتبه دانشیاری دارند، در این منطقه مشغول تدریس هستند. همچنین حدود 14 درصد جمعیت دانشجویان مرتبط در حوزه وزارت علوم در منطقه یک مشغول تحصیل هستند که بیش از 250 هزار دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه ها حضور دارند که حدود 75 درصد این جمعیت در حوزه علوم انسانی و فنی مهندسی و 25 درصد دانشجویان نیز در سایر حوزه ها فعالیت دارند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

117 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
montazeri
مهر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

تکمیل ظرفیت دکتری چه وقته و چطوریه؟ اگه کسی میدونه خواهش میکنم جواب بده. ممنون

باغبانی
مهر ۲۴, ۱۳۹۵ ۶:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  montazeri

سلام تکمیل ظرفیت دکتری دولتی کی هستش؟؟؟

ss
مهر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۲ ب٫ظ

امسال تکمیل ظرفیت کی؟ خواهش میکنم جواب بدین؟

ss
مهر ۲۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۰ ب٫ظ

امسال تکمیل ظرفیت هست چطوریه؟ خواهش میکنم جواب بدین؟

دکتری 96
مهر ۲۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

اوج بی عدالتی دکتری ۹۵ رو اونجایی کاملا لمس کردم که دانشگاه شهید بهشتی به عنوان دانشگاه رنک یک در حقوق، امسال هر ۷ نفر ظرفیت خودش در یکی از گرایش های حقوق رو از دانشجوهای خودش گرفت. و این در حالی بود که حداقل ۴ نفرشون فاقد هر گونه مقاله یا رزومه ای بودن. و حتی یک نفرشون هنوز از پایان نامه خودش دفاع نکرده بود و ترم چهار بود. اما میان ۳۰ نفری که دعوت به مصاحبه شدند، بودند کسانی که هم مقاله پژوهشی داشتند هم مدرک زبان و هم پختگی علمی لازم و هم تحصیل در دانشگاه های معتبر. اما چه میشه کرد.

دانشجو
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۸:۳۱ ب٫ظ

سلام به دوستان داوطلب و مسئولینی که شاید این پیام رو ببنند.. خواهشا قانونی رو تصویب کنید که کمترین بی عدالتی در آن دیده شود .. خواهشا سهم خاصی را در پذیرش دانشجو خارج از دانشگاه در مقطع دکتری تعیین کنید .. همه ی دانشجویان سرزمین ایران حق یکسانی را در قبولی در دانشگاها دارند.. تفاوت آنها فقط باید در آزمون کتبی و لیاقت علمی باشد نه سفارش بازی نه پارتی بازی نه بی عدالتی ..!!! ایران دکتر باسواد میخواهد ..

شیمی
مهر ۲۳, ۱۳۹۵ ۳:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

کاملا موافقم.

مهدی
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۵:۲۸ ب٫ظ

دوستان وام ویژه دکتری قرار شد امسال بدن چی شد؟؟؟!!!

شایان
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

بابا کدوم وام? الکی سر کار بودیم
من تهران هستم رفتم میگن ترمی ششصد بهتون میدیم

diana
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۲:۵۳ ق٫ظ

مادام که مصاحبه دست دانشگاه باشه اوضاع همینه که هست. درستش اینه که واسه هر رشته ای یک هیئت مصاحبه انتخاب بشه که اعضای اون از اساتید چندین دانشگاه کشور باشن تا هیچ کسی غیراصولی و سلیقه ای به دانشجو نمره نده.

نادر
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۰:۳۲ ق٫ظ

اگر دلیلی جز انتخاب داوطلبین مد نظر خود ندارند، پس چرا اعتراض می کنند؟
همون بهتر که آزمون کتبی با وزن ۵۰ درصد لحاظ بشه تا جای حرف و حدیثی نباشه.
تازه مرحله مصاحبه هم باید اصلاح بشه و با ارائه مدارک مربوط به زبان و موارد پژوهشی به مرجعی مشخص و بدون دخالت اساتید، نمره این بخش از مصاحبه هم اتوماتیک و بدون دستکاری عامل انسانی لحاظ شود.
حالا یه ۲۰ درصد هم مصاحبه علمی حضوری باشه بسته به نظر اساتید.
وگرنه بدون درنگ نحوه پذیرش سرشار از ناعدالتی است!
اینو همه میدونن.

سرباز
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  نادر

آقا دقیقا

mechanic
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۰ ب٫ظ

الحمدلله با۵۰-۵۰…همونطور که ممکنه برخیها بدونید.بنابر قوانین داخلی خود سنجش و..نهایتا دو یا سه برابر ظرفیت دعوت بشه به تهرانها و…و اساتید اونجا از این نگراننددر صورتی که وقتی که۷۰-۳۰بودش…۴-۵-۶-۷و حتی ۸برابر رو خود من دیدم که دعوت شده بود…اینو در جواب کسایی که میگم اساتید میتونند با نمره بسیار کم به یکی و بسیار زیاد به دیگری میتونند همه کاری بکنند گفتم…منظور اینه که وقتی کم دعوت شده داشته باشیم.احتمال دعوت اشخاص مد نظر برخی اساتید میاد پایین..و در نتیجه بین غریبه ها مصاحبه برگزار میشه به احتمال بیشترو رو به سمت عادلانه ترشدن….مگه اینکه او ن دانشجوی مد نظرشون عرضه داشته و باشه و جز رتبه های دعوت شده قرار بگیره که حقش بوده که قبول شه لابد..الهی شکر که ۵۰-۵۰شد و کمی دستشون تو …کوتاه شد…ان شالله حداقل ۵سال مصوبه مجلس دوام داره و…کسی نمیتونه خدشه بهش وارد کنه

mechanic
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۵ ب٫ظ

الحمدلله با۵۰-۵۰…همونطور که ممکنه برخیها بدونید.بنابر قوانین داخلی خود سنجش و..نهایتا دو یا سه برابر ظرفیت دعوت بشه به تهرانها و…و اساتید اونجا از این نگرانند..الهی شکر که ۵۰-۵۰شد و کمی دستشون تو …کوتاه شد…ان شالله حداقل ۵سال مصوبه مجلس دوام داره و…کسی نمیتونه خدشه بهش وارد کنه…

علی
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۹:۵۴ ق٫ظ

سلام دوستان، کسی میدونه نتیجه تکمیل ظرفیت کی میاد؟
ما نیدونیم سر کلاس بریم یا واستیم منتظر اعلام محل جدید؟؟؟؟؟؟

محسن
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

بنده نمیدانم.

دانشجوی دکتری سنندج
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۹:۱۸ ق٫ظ

سلام .به نظرمن باید ۶۰درصد نمره ازمون لحاظ شود و ۴۰درصد مصاحبه. در غیر اینصورت اساتید دانشگاههای دولتی خودسرانه در مورد جذب دانشجویان تصمیم می گیرند.

Geoghraphy
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۹:۱۵ ق٫ظ

یه بار اختیارات را دادن به دانشگاه، ثابت کرد که صلاحیت برگزاری را نداره، بدترین آزمون؛ همین آزمون دروس پایه بود که دانشگاه متولی تامش بود بهتر همون وزارت علوم برگزارش کنه

دوستانه
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  Geoghraphy

واقعا.

ر
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۷:۰۶ ق٫ظ

کاش همه برای سال امتحان ندن که مسولان متوجه اشکالات بشن بابا ی سال امتحان ندین اتفاقی نمیفته

مهدی
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۷:۰۱ ق٫ظ

صدرصد مخالفم همان ۵۰-۵۰ عادلانه است.و اعمال سلیقه را منتقی میسازد.از وزارت علوم تقاضا داریم عدالت را اجرا کند.

محمد
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۷:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

سهم آزمون حتی اگر ۹۰ درصد هم باشه بازم اساتید با اون ۱۰ درصد کار خودشون رو میکنن و طبق روال هر سال به کسی که نمیخوان در حد ۰/۲۵ نمره میدن و به دانشجوی مورد نظرشون ۷۰-۸۰
این قانون نانوشته بین اساتید برای انتخاب دانشجو هست.

د_ مهندسی عمران
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۱:۵۸ ق٫ظ

هرچه وزن آزمون بیشتر باشه عدالت هم بیشتر خواهد بود. مخالف افزایش اختیارات دانشگاه ها هستم.

fayezeh
مهر ۱۸, ۱۳۹۵ ۶:۵۸ ب٫ظ

من که به شخصه نه دادن اختیارات به دانشگاه رو قبول دارم و نه ازمون رو – البته اگه دانشگاه ها پارتی بازی در نیارن ازمون بی معنی هست. اونایی که میگن ازمون بهتره این ازمون چیه که گرقته میشه ایا دانشجوها در ازمون خوب سنجیده میشوند در ازمون ملاک نه سطح علمی است و نه توانایی های پژوهش. یک سری که یکی دو ماه میشینن دروس کارشناسی رو حفظ میکنن تو ازمون برنده اند. بله اگه ازمون از دروس ارشد بود باز سطح علمیه داوطلب سنجیده میشد ولی الان نه

کامیار
مهر ۱۸, ۱۳۹۵ ۶:۴۰ ب٫ظ

بهترین روش ۲۰ درصد مصاحبه ، به ابوالفضل خیلی از اینها در مصاحبه از عدالت به دوراند

شیمى
مهر ۱۸, ۱۳۹۵ ۲:۰۴ ب٫ظ

من پارسال رتبم ١١٨شد براى مصاحبه دانشگاه تهران رفتم ولى رد شدم با اینکه ارشد روزانه همونجا بودم به من گفتن چون معلمى ،راهت دوره(کرمان)،سه تا بچه دارى و سنت بالاست نمى تونیم برت داریم ازمون اختصاصى رو هم خیلى خوب داده بودم ورودى ارشد ٩٢ بودم.بعد رفتم مصاحبه باهنر کرمان اونجام با رتبه دو سه هزار قبول شده بودن ولى من نه . نمى دونم امسال چى بشه

ارشام....دانشجوی دکتر سال سوم دانشگاه تهران....موافق افزایش اختیارات
مهر ۱۸, ۱۳۹۵ ۱:۱۵ ب٫ظ

بنده به شدت موافق افزایش اختیارات دانشگاههای تهران هستم دلیلی ندارد دست اساتید در پذیرش دانشجویان مدنظرشان کوتاه باشد همه جای جهان همقاعده همین است به نظرم دانشگاههای تهران را باید از تحت پوشش کنکور سراسری خارج نمود.

به ارشام
مهر ۱۸, ۱۳۹۵ ۱:۴۱ ب٫ظ

خیلی برام جالبه که با اینکه سال سوم دکتری هستید ولی پیگیر اخبار ازمئن هستید. البته شما میدونیدهیچ جای دنیا ازمون نمیگیرن برای دکتری. در ضمن دانشگاه خارجی نمیاد همینجوری بدون چارچوب اختیارات رو بتات ببره. از هزار روش متفاوت میسنجه تواناییتو. ولی مصاحبه های ایران چی؟؟؟ هییییچ کس نمیپرسه مقاله هات کجا چاپ شده. اصلا خودت نوشتی یانه؟یک خاطره فقط میگم وشما بقشو بخون:
بنده ارشد خوارزمی گرفتم و با اینگه ترم ۴ میتونستم دفاع کنم، تصمیم گرفتم یک ترم دیگه بمونم ولی کار خوب تحویل بدم. در نهایت ۲۵ صدم کم شد از نمره دفاغ بخاطر ترم اضاف و از طرف دیگه مصاحبه رفتم قزوین ۲ امتیاز (از ۱۰۰) کم کردند بخاطر ۵ ترمه. اینم سیستم اموزشی ما. من تایپ فارسیم ضعیفه والا هزار تا مثال میاوردم برات

سارای
مهر ۱۸, ۱۳۹۵ ۲:۲۴ ب٫ظ

دوست عزیز هیچ به این فکر کردید که اونوقت تکلیف داوطلبی که “مد نظر اساتید نیست” چی میشه. داوطلبی که دانشگاهش پذیرش دکتری نداره و با تلاش خودش رو به سطح خوبی رسیده اما چون به قول شما جز دانشجویان مدنظر اساتید نیست نمیتونه قبول بشه.
همه ما رفتار خارج از ضابطه و آشنابازی رو در موارد مختلف و جاهای مختلف میبینیم. من نمیدونم چطور میتونیم بپذیریم که در این مورد هم سرنوشت یه عده جوون که وقت و انرژیشون رو برای دکتری میگذارن رو بسپاریم به دست انتخاب های “آزاد” اساتید دانشگاه ها. حالا گیریم که بحث جامعه فرهنگی و علمی کشور باشه و پیش بینی قضاوت عادلانه باشه!
این چیزیه که من بعد از دو سال مصاحبه و تجربه کردن و دیدن این بی عدالتی در ۶ دانشگاه مختلف از تهران تا شهرستان ها دارم خدمتتون میگم. مواردی که هنوزم باور کردنشون برام سخته و خود کارمندای تحصیلات تکمیلی بهش اذعان داشتن!

علیرضا - مدیریت منابع انسانی
مهر ۱۸, ۱۳۹۵ ۶:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  سارای

دست اساتید اگر باز بشه دانشجوهای دیگر دانشگاه ها دیده نمی شوند و جذب دانشجو باندی می شه

اعظم
مهر ۱۸, ۱۳۹۵ ۳:۱۷ ب٫ظ

اگر پذیرش دکترا، مثل خارج، براساس گرنت بود، اونوقت میشد اختیارو کامل داد دست اساتید… اما شیوه آموزشی فعلی ما خیر…

حرف حساب
مهر ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۴ ق٫ظ

با سلام
سال قبل به دانشگاه ها اختیار کامل دادند واقعا هر دانشگاهی سلیقه ای عمل کرد. من به پردیس شهید بهشتی معرفی شدم و خودشون یک آزمون کتبی اجرا کردن که ۲۰ نفرمون دوباره رفتیم برای مصاحبه. بعد از مصاحبه اعلام کردند که کسی پذیرفته نشده. یعنی از بین این همه آدم حتی یک نفر هم نمی تونست پذیرفته بشه؟
امیدوارم سازمان سنجش همه اختیارات را از دانشگاه ها بگیره و به این شکل عدالت اجرا بشه یا اینکه در حد ۲۰ درصد بهشون اختیار داده بشه
امسال واقعا ظلم شد در حق بسیاری

ارشد روانشناسی بالینی
مهر ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

سلام..
مگه میشه چیزی رو که مجلس تصویب کرده اینا تغییرش بدهند؟!
تصویب شد و رفت… دیگه این جوّ سازی ها چیه؟..
من که با خیال راحت درس میخونم..

پروفسور آرش
مهر ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۲ ق٫ظ

به همون خدایی که قرآن رو به دسینه پیامبر نازل کرد…
تو بگو ۱درصد هم دست دانشگاه باشه بازم آشنا بازییه…
من رتبه سوم کشوری معدل ۱۷.۹۶ ۳ مقاله بین المللی و عضو کارگروه نخبگان سپاه و واسه بنیاد ملی نخبگان کشور هم اسم نوشتم و…
یعنی واقعا لیلقت اینو نداشتم امسال یکی از دانشجوهای دکتری باشم. !!!؟؟؟؟
خودتون قضاوت کنید…واقعا من فقط متاسفم…..

دانشمند
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۸:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  پروفسور آرش

شبیه سرنوشت من .. امسال شریف حقم رو خوردند مصاحبه با ۸ تا مقاله یISI با ایمپکت بالای ۵ و کتاب در آمریکا و دو سمینار..

مریم
مهر ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۹ ق٫ظ

نتایج سال قبل واقعا شگفت آور بودن، شخصا به دلیل عدم مطالعه کافی آزمون ندادم اما با اعلام نتایج شگفت زده شدم، در حالی که دو سال قبل با درصدای حدود ۵۰ در یک گرایش حتی مجاز به انتخاب رشته نشده بودم امسال شاهد قبولی دوستان با درصدهای ۲۰ و ۳۰ در دانشگاه تراز اول بودم و ولی افسوس و دریغ که ای کاش حداقل سر جلسه رفته بودم!!! چه اتفاقی واقعا امسال افتاده نمی دونم؟!

شایان
مهر ۱۸, ۱۳۹۵ ۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

امسال کلا ازمون سطحش اسون بود و شاهد درصدهای بالاتر نسبت به سال گذشته بودیم همچنین این ازمون نقش غربالگری داشت و امتیاز نداشت

دانشجو دکترا
مهر ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۲ ق٫ظ

سلام دوستان .. باید قانونی تصویب شود که سهم خاصی را در پذیرش تمامی دانشگاهها در پذیرش دانشجو از خارج دانشگاه بگذارن .. وگرنه بی عدالتی همچنان موج میزند ..من بارها مشاهده کردم که استاد از جلسه ی مصاحبه اومده بیرون و گفته فقط دانشجوی خودم خوبه .. و امتیاز رو طوریی به دانشگاه و سازمان سنجش اعلام کردن که دانشجوی خودشون در نهایت قبول شود …انصافتون کجاست ؟!!!!

چی بگم!
مهر ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۱۸ ب٫ظ

دقیقا باید سهم خاصی رو برای دانشگاها در پذیرش دانشجو از خارج دانشگاه سازمان سنجش معین کند .

نجمه
مهر ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۷ ق٫ظ

من پارسال با رتبه ۱۳ چون متاهل بودم و شیراز ظرفیت پذیرش ۴ نفر رو اعلام کرده بود فقط شیراز برای مصاحبه رفتم یه همایشی و یه آی اس آی هم داشتم که تو ژورنال….چاپ شده با ایمپکت فاکتور بالا و برای اولین بار در ایران من اون پژوهش رو انجام داده بودم. چون استادم یک بار ازم درخواست وام ۱۰۰ میلیونی داشت و قبول نکرده بودم. از همون اول من رو نپذیرفت و جالب تر اینکه گفت سواد کافی نداری و هیچ کس پذیرفته نشد در دانشگاه شیراز!ولی همونها در دانشگاه های دیگه من جمله تهران پذیرفته شدن!!!! و فقط برای دانشگاه شیراز سواد لازم رو نداشتن.
خدا کنه سهم ۵۰ درصدی باشه تا دانشگاه نتونه سلیقه ایی عمل کنه و هر کس به حقش برسه.اون کسی که رتبه خوب میاره تو کنکور مطمئن هم حفظیاتش خوبه هم تحلیلش و بقیه حرفها همه بهانه هست.این وسط فقط کسایی با طرح ۵۰ درصدی مخالف که آشنا تو دانشگاه دارن و مطمئن که قبول شون میکنن.

عدالت !!!
مهر ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

آقای سید حسین حسینی شاید بی خبرین یا اعتراضات دانشجویان رو نخوندین … امسال بی عدالتی در پذیرش مقطع دکتری فراوان بود … از دانشگاههای برتر تا دانشگاهای درجه ۲ و… نامی از خود نمیبرم.. خودم که دانشگاه شریف در حق ام بی عدالتی کرد که هیچ .. دوستانم که با رتبه های خوب و با چندین مقاله به دانشگاه های زیادی رفتن برای مصاحبه، و همه میدیدیم که متاسفانه اکثر اساتید ترجیح میدادن دانشجوی خود را (با رتبه ای دو برابر و رزومه ایی نصف دانشجویی که از خارج دانشگاه اومده بود) را بردارن!!!! چراااا …در خیلی از دانشگاها حتی دانشجویشان با رتبه در کنکور مجاز نشده بود، از طریق استعداد درخشان سریعا اطلاعیه ی میزدن که فقط دانشجوی خودشان ( آنهم به خدا قسم نه معدلشون میرسید یا اینکه مقاله نداشتن) آنهم با مشروط بر میداشتن .. چرا دانشجویی که از خارج از دانشگاه میاید مصاحبه به چشم گناهکار نگاهش میکنن ؟!!!! سهم آزمون کتبی ۵۰ و رزومه هم ۵۰

نجمه
مهر ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  عدالت !!!

من کاملا با نظر شما موافقم

m
مهر ۱۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  عدالت !!!

۵۰-۵۰ خیلی هم خوبه .. در حق کسی ظلم نمیشه .. البته باید از سازمان سنجش نظارت ها خیلی خیلی بیشتر باشه .. قانون باید یکی باشه واسه همه. کسایی که رشته اشون رو در مقطع دکترا، دانشگاه قبلیشون نداشته که گناه نکردن .. که دو-سه سال در دانشگاهای مختلف بچرخن تا آخریی بیخیال ایران شن و به خارج از کشور برن ..

به
مهر ۱۸, ۱۳۹۵ ۹:۱۶ ق٫ظ

سلام
تو رشته و دانشگاه ما که جز همین ده تاست بی عدالتی که نه و کم عدالتی دیده شد.
جایی که دانشجوی خودشونو با رتبه بالای ۵۰۰ گرفتن!!!!!!و یه دانشجوی ارشد تازه دفاع کرده بی مقاله به خاطر ریکام خوب……..
امیدوارم سیستم نمره دهی روز مصاحبه بند به بند و با ادله توسط سازمان سنجش چک بشه تا شاهد نمره دادن روز مصاحبه نباشیم.
موفق باشید

رامین
مهر ۱۸, ۱۳۹۵ ۹:۱۶ ق٫ظ

معمولا کسانی با چنین طرحی مخالفت می کنند که اتکاشان به حفظیات است نه توانایی های تحلیلی، متاسفانه.
ملاک سنجش از طرف دانشگاه نیز توجه به همین امر است و نه مواردی که با بی انصافی به هیات های علمی نسبت داده می شود انگار این افراد معترض فراموش کرده اند که همین اساتید هستند که در مقطع دکتری به دانشجویان تدریس می کنند و آنها را برای دکتر شدن آماده می کنند و نه مسئولان سنجش، جالب اینجاست که سنجش هم اذعان دارد که نظر اساتید درست

حمید
مهر ۱۸, ۱۳۹۵ ۹:۰۳ ق٫ظ

سلام
این بحث ها در ارتباط با درصد ازمون کتبی و مصاحبه فایده نداره
بهتره بر اساس نظر خود داوطلبین که در فرم نظرسنجی قبل ازمون تکمیل میشه عمل کنن و همون روشی که بیشتر طرفدار داره اجرایی بشه
جالبه تا حالا سنجش عملیات اماری اون فرمها رو منتشر نکرده که ببینیم علایق ملت چیه؟

سعید
مهر ۱۸, ۱۳۹۵ ۸:۱۴ ق٫ظ

آقا اصلا به دانشگاه چه ربطی داره که کدوم دانشجو بیاد اونجا تحصیل کنه !
این روش برای دانشگاه هایی خوبه که پروژه محورن نه دانشگاه های آموزشی!!!

شایان
مهر ۱۸, ۱۳۹۵ ۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

مهندس جا اون دانشجو که اگه فقط با درس خوندن و حفظ کردن رتبه خوب اورده باشه و توانایی پژوهش نداشته باشه دودش تو چشم استاد راهنما میره دیگه

بهروز
مهر ۱۸, ۱۳۹۵ ۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  شایان

این که ممکنه کسی با خوندن زیاد رتبش حتی ۱ بشه ولی مصاحبه هم هست و اگه صرفا فقط خوندن باشه در اونجا نمره ای نخواهد گرفت و باز قبول نمیشه یا جای بالا قبول نمیشه با همه نقدی که کلا به شیوه پذیرش دکتری وارد است ولی در نهایت همین ۵۰-۵۰ منطقی تر بنظر میرسه افرادی هم که تلاش کردن و رزومه خوبی دارن قطعا خواهند توانست از عهده ازمون بر بیان فقط زحمت بیشتر و وقت باید گذاشت که چاره ای نیست

مهمان
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۴ ب٫ظ

اگر همین امسال تاثیر آزمون ۷۰ یا ۸۰ درصد بود رتبه های خوب با درصد بالا جا نمیموندن.اصولا رتبه های پایین و افراد ضعیف علمی نباید میرفتن به مصاحبه.بایستی همون سیستم سالهای قبل اجرا میشد و تنها کمی بیشتر از ظرفیت میرفتن مصاحبه.سال آینده هم کاش تعداد دعوت شده به مصاحبه محدود بشه.حتی تو تکمیل ظرفیت احتمالی هم این کار انجام بشه خوبه

نیما
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۷ ب٫ظ

منم با نظر بسیاری از کاربران موافقم وزن آزمون ۷۰درصد بشه بسیاری از بی عدالتی و حق کشی و بی انصافی برای بعضی از داوطلبان دکترا کاملا برداشته میشه

ghost
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۶ ب٫ظ

اصولیش اینکه هر کی بهتره باید بره دانشگاه های تهران ، مال کل ایرانه این دانشگاه ها و دولتیه ، ارثیه پدری نیست که ار ارشد به دکترا برسن، وزن ازمون باید بشه ۷۰%

نامزد رتبه ی اول دکتری
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۹:۵۴ ب٫ظ

اصلا نباید حرف تغییر در قوانین مجلس رو بزنن…مگه میشه تو مجلس ه به این سادگی هر که خواست تغییر بده ..باب دل خودشون باشه…

نامزد رتبه ی اول دکتری
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۹:۴۹ ب٫ظ

وزن ارمون هر چه ببشتر بیشتر بی عدالتی کمتره…
اعتراض کنید …

ازمون.کام
مهر ۱۸, ۱۳۹۵ ۳:۳۸ ق٫ظ

موافقم

کریم
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۸:۳۳ ب٫ظ

باید ۷۰ درصد ازمون و ۳۰ درصد مصاحبه

محمد
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۸:۱۴ ب٫ظ

تقصیر ماهاست که همیشه سکوت کردیم. یه بار نیومدیم خیلی جدی یه نامه بنویسیم و امضا کنیم و اعتراضمون رو به گوش مقامات بالاتر برسوتیم. معلومه که باز هم به این بازیها ادامه میدن….دوستم با رتبه یک پارسال قبول نشد فقط به جرم اینکه دانشگاه مقطع قبلش دکتری نداشت که اساتید براش پارتی بازی کنن

دوستانه
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۶:۱۳ ب٫ظ

یه بررسی بکنید ببینید دانشجویان چه دانشگاه هایی دارن مقاله و پایان نامه را میفروشند؟!؟!

محمد
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۵:۴۸ ب٫ظ

مسلما این ساز و کار درست نیست ولی اساتید هم حق دارند کسی رو بپذیرند که احساس می کنن باهاش راحت هستن و میتونن کار کنن. وگرنه توی ۵ سال همش تنش و دردسر و اذیت شدن دانشجو رو داره. اساتید میگن ما کسی رو که اجباری سنجش بگه نمیخوایم چون قراره ما ۵ سال همدیگرو تحمل کنیم نه سازمان

دوستانه
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۶:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

خوب تو فوق لیسانس هم مصاحبه بذارند اصلا برای پزشکی هم مصاحبه بذارند.
بابا این چه حرفیه کسی که تو آزمون نمره بالایی میاره را باید تحمل نمود؟!؟!؟!

محمد
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۷:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  دوستانه

ماهیت هیچکدوم از اینایی که گفتید مثل دکتری پژوهش نیست. نمیدونم تجربه تحصیل توی دانشگاه هایی این چنینی رو داشتید یا نه ولی خیلی سخت گیرن و تعاملشون با دانشجو زیاده. انقدر سخت میگیرن و فشار میارن که کسی رو میخوان که کاملا مطیع باشه، شاغل نباشه، سنش طوری باشه که حرف شنوی داشته باشه، مجرد باشه، دغدغه مالی نداشته باشه و نخواد سر کار بره. اینا چیزی نیست که با آزمون مشخص بشه. من همون اول گفتم که ساز و کار درستی انتخاب نشده ولی میگن حالا که قدرت دستشونه و برش دارن، ازش استفاده کنن و هرکس رو که دلشون میخواد انتخاب کنن

دوستانه
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۸:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

پس این مصاحبه نیست! فرمالیته هست!

ازمون.کام
مهر ۱۸, ۱۳۹۵ ۳:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

اصلا اینطوری نیست

مس
مهر ۱۸, ۱۳۹۵ ۶:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

اینها رو جدی نوشتید؟!
شرایطی که گفتید اصولا ربطی به مصاحبه نداره و میتونن قبل از کنکور برای سن و… شرایط خاص تعیین کنند.
مگر دانشجوی نخبه‌ای که رتبه تک رقمی کنکور دکتری رو داره، خدمتکار استاده که بخواد مطیع باشه؟!!! اگر میخواست مطیع باشه که میرفت پادگان!
و شاید در بعضی رشته‌ها شاغل و “گرفتار” نبودن یک حسن باشه اما در غالب موارد، این یک ضعفه. مثلا دانشجوی عمران یا صنایع و… بهتره سابقه کاری داشته باشه تا فقط تز بده.

محمد
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۸:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  مس

خودتون جواب خودتون رو دادید. شرایط هر رشته با رشته ی دیگه فرق میکنه و شخص با شخص متفاوته. نمیشه قانون قبل از کنکور گذاشت. ممکنه کسی متاهل باشه ولی توی مصاحبه بتونه نظر اساتید رو جلب کنه. من عرف کلی رو گفتم که اینطوره. اصلا هم شوخی نکردم. امثال همین تفکر میرن توی مصاحبه میگن ما شاغلیم زن و بچه داریم اصلا این ضعف نیست و مگه خدمتکار شما هستیم، بعد که نتایج میاد میگن مصاحبه عالی بود ولی نمیدونم چرا بهم کم نمره دادن.
اینکه روال فعلی غلطه بی عدالتیه یا هر چیز دیگه، حقیقتیه که وجود داره و اگر دکتری توی ۱۰ تا دانشگاه گروه الف رو میخواید باید بر اساس شروطی که میذارن رفتار کنید وگرنه شانسی برای پذیرس ندارید

محمد
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

اساتید هیچ وقت حق ندارن به غیر از معیارهای علمی فاکتور دیگه ای رو لحاظ کنن. وقتی یه دانشجویی از دانشگاه دیگه برای مصاحبه میاد استاد چه شناختی ازش داره که میخواد به اخلاقش نمره بده. در ثانی من تا حالا ندیدم جایی دانشجوی ارشد که بدون مصاحبه وارد میشه استاد راهنما رو بلعیده باشه یا کشته باشه. مثل اینکه یه عده دانشگاه رو با میدون جنگ اشتباه گرفتن. چون اساتید ما هنوز به این بلوغ و درک نرسیدن که پارتی بازی رو کنار بذارن بنابراین هرچقدر درصد مصاحبه کمتر باشه آزمون عادلانه تره

محمد
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

شما تا به حال مصاحبه نرفتی؟ قرار نیست نمره ی انضباط بدن. میخوان ببینن اون دانشجو مطابق با فاکتورایی که میخوان هست یا نه.کسانی رو که بخوان انتخاب کنن، توی نیم ساعت سوال جواب میکنن و محک میزنن و اون فاکتورایی که بالا گفتم رو ارزیابی می کنن. هرچیزیم که دروغ بگه یا کتمان کنه بعدا به ضرر خودش میشه.
ارشد با دکتری زمین تا آسمون فرق داره. توی دکتری ۵ سال باید با هم کار کنن. در اینکه توی این فرایند سلیقه اعمال میشه و حق دارن یا نه شکی توش نیست ولی حقیقت همینه. من توی چند سال تجربه و شنیده ها به این نتیجه رسیدم.
رتبه ۱ رشته ی ما امسال اومد مصاحبه ی دکتری. متولد ۱۳۳۵ بود. رزومه عالی هم داشت ولی هیچکدوم از اساتید حاضر نشدن باهاش کار کنن. گفتن هیچ توجیهی نمیبینیم که یک صندلی تحصیلات رایگان از بیت المال رو به شمایی بدیم که توی این شرایط سنی هستید. اینجاست که رتبه و رزومه لازمه ولی کافی نیست

دوستانه
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۵:۴۸ ب٫ظ

تجربه نشون داده که باز هم اعمال سلیقه خواهد شد.
آیا وزارت بهداشت هم همینطور آزمون دستیاری(تخصص) برگزار میکنه؟!! اونجا منابع و نویسندگان کتابهای منبع مشخص اند و فقط آزمون کتبی برگزار میشه و موفق تر هم بوده اند.

محمد
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۸:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  دوستانه

متاسفانه آزمون دکتری بهداشت هم که سهم مصاحبه فقط ۷۰ بود از امسال پنجاه میشه. روز به روز همه چیز رو خرابترش میکنن…

دوستانه
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۸:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

من منظورم تخصص پزشکی یا همون دستیاری هست نه PHD بهداشت.

طمراس
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۵:۱۹ ب٫ظ

اختیار دانشگاهها حتی یک درصد هم حقشان نیست

آرش
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۵:۱۲ ب٫ظ

همه مخالفت کنیم وزن آزمون باید ۷۰ درصد بشه…
اعتراض اعتراض…
بازم مقاله های کیلوییی
متاسفم…

تهران
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۷:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  آرش

اینطور که شما هم میگید نیست
دوست عزیز اساتید حداقل دانشگاه تهران فرق مقاله کیلویی و غیره رو میدونن
بنظر من اگه دوتا علمی پژوهشی خوب داشته باشید کافیه

آرش
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۵:۰۹ ب٫ظ

دوباره پارتی بازی…
باید آزمون ۷۰درصد بشه…
فقط متاسفم

رویا
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۴:۵۸ ب٫ظ

من سال ۹۳ رتبه ۳رشته خودم شدم ، اما در مصاحبه همین دانشگاه تهران کاری کردند که رتبه بیست و پنج و چهل که از دانشگاه خودشون بودند قبول شدند چون من کارشناسی و ارشدم را دانشگاه آزاد خوانده بودم حتی پردیس هم منا قبول نکردند.

رخساره
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۴:۴۹ ب٫ظ

چرا بازم استرس ایجادمیکنن و میگن اعتراض کم بوده؟ اتفاقا. فرایندی که پارسال داشتند خیلی هم بد بود و هردانشگاهی دانشجوی خودشو برداشت تقریبا. هفت خوان هم میگذروندیم

م
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۴:۱۸ ب٫ظ

مگه توی قانون جدید گفته نشده تا ۵ سال حق تغییر وجود نداره و هر نوع تغییر هم باید حداقل یک سال قبل اعلام بشه؟ پس با این وجود مگه بازم میتونن کاری کنن؟

Math
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۴:۰۷ ب٫ظ

۵۰ درصد سهم آزمون تصویب شده. مگه میتونن کاری کنند؟

نامزد رتبه ی اول دکتری
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۳:۵۵ ب٫ظ

خدایا تو بدادمون برسسسسسسسسس…

تهران
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۴:۲۵ ب٫ظ

شما دیگه چرا ناراحتید??

تربیت بدنی
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۳:۰۴ ب٫ظ

خوش به حال دوستانی که تونستن با رتبه زیر ۱۰۰ هم دکتری قبول شن. با شرایطی که سال قبل ایجاد کرده بودن من و برخی از دوستانم با رتبه زیر ۲۰ هم نتونستیم جایی قبول شیم با اینکه هیچ یک از درسای تخصصیمون جز موارد امتحانی نبوده. ظاهرا دانشگاه های بزرگ این نوع برگزاری آزمون براشون خوشایند بوده، چون دستشون برا جذب دانشجوهای خودشون باز بوده و ظاهرا با قدرتی که دارن میخوان کسانی رو که قسمت نشد سال قبل قبول کنن امسال بیارن دانشجوی دکتریشون کنن.

تهران
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۴:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  تربیت بدنی

امسال سهم ازمون صفر بود یعنی ازمون اعتباری نداشت
ایقد گله از زمین و اسمان نکنید من ارشدم زاهدان بودم هم تهران قبول شدم و هم مشهد آشنا بازی نبوده چرا که دانشگاه مشهد دوتا از دانشجوها خودش رو با رتبه های ۲۰ و ۵۰ نگرفت و دانشجو از دانشگاه ها دیگه گرفت

حسن
مهر ۱۸, ۱۳۹۵ ۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  تهران

با سلام برادر گل ما نمی گیم ۱۰۰درصد پارتی بازی ولی ۷۰ الی ۸۰ درصد امسال اعمال سلیقه بود و هر که رو خودشون خواستن برداشتن حتی در رشته ما دانشجویی پایان نامه شو هم دفاع نکرده بود و یدونه هم مقاله نداشت پذیرفتن چون دانشجوی خودشون بود این قضیه مربوط به دانشگاه شهید بهشتی بود

شیمی معدنی ۱
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۲:۱۹ ب٫ظ

من امسال رفتم دانشگاه خوارزمی رشته شیمی معدنی مصاحبه سه تا میخواست دوتا دانشجوی خودش که اخرین تراز و اوردن برداشتن یکی و هم که نتونستن از دانشجوی خودشون بگیرن خوشبختانه دانشجوشون ترازشو نیاورد من رتبم تو مجموع زیر صد و پنجاه بود دانشجوهای خوارزمی بالای ۳۰۰ حداقلش.ما که رفتیم قبل مصاحبه به ما گفتن ما رو گرفتند شما چرا اومدین من اگه میدونستم حداقل ۸۰تومن پول مصاحبه نمیدادم بی انصافی تا این حد ولی خدارو شکر اساتیدی هم هستند ک عادل باشند و منم خدارو شکر قبول شدم

فردوسی
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۲:۰۲ ب٫ظ

من فک نکنم اینا براشون فرقی داشته باشه حتی اگه آزمون ۹۹ درصدهم باشه باز این کار خودشون رو میکنن واونی رو برمیدارن که با معیاراشون یکی باشه
دوستان اگه بتونید تو مصاحبه براشون مثل بلبل حرف بزنید شانستون خیلی بالا میره

کرمی
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۱:۳۸ ب٫ظ

به نظر من باید سهم آزمون بیش از ۵۰ درصد بشه چون به عدالت نزدکتره، کمتر سلیقه ای میشه.

نامزد رتبه ی اول دکتری
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۱:۳۶ ب٫ظ

اصلا مخالف واگذاری اختیار به دانشگاها هستیم…بی عدلتیه محض…
دوباره پارتی باری …دوباره……

کاوه عددى
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۱:۳۴ ب٫ظ

سلام، میدونید بچه هااا اگه این اتفاق یراى این دانشگاهها بیافته به احتمال زیاد این موضوع به بقیه دانشگاهها هم کشیده میشه… و بقیه هم خواستار اختیار بیشتر میشن یعنى یه جورایى بازم بلاتکلیفى و سرگردانى مثل همین آزمون گذشته… پس اگه قراره اینطورى بشه اصلا بیان این آزمون تستى را بردارن و خلاص! آخه یعنى چى کلى وقت و هزینه یراى آزمون تستى… بعد آخر سر هیچى به هیچى؟؟؟؟!!!! بازم سرگردانى! بازم اضطراب! از همین الان همه باید اضطراب این را داشته باشن که خب الان چى میشه؟؟؟؟ یعنى با این درخواست موافقت میشه؟؟؟ و آیا ممکنه بقیه هم خواستار اختیار بیشتر بشن؟؟؟ یعنى همه چى به هم میریزه!!! جالب اینه که وضعیت این درخواستها هم درست و حسابى معلوم نمیشه!!! یه هو بعد آزمون اعلام میشه که بله بعضى دانشگاهها اختیار بیشتر دارن!!!! این اصلا و اصلا و اصلا درست نیست! اى کاش هر چه زودتر تکلیف قطعى را معلوم کنند.

محمد
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

مطمئن باشید که این اتفاق می افته. پارسالم ذات آزمون همین بود وگرنه سریع تصویبش می کردن. من برای پذیرش با استادم توی تربیت مدرس صحبت می کردم گفت که قرار شده پذیرش توی ۱۰ دانشگاه گروه الف به خود دانشگاها سپرده بشه

زهرا
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

اگه قانونی تصویب شده باید همه گیر و جامع باشه و نباید تبعیضی بین دانشگاه ها باشه. این یعنی به تمسخر گرفتن مصوبات و قوانین. دانشگاه های تهران بازم مثل همیشه شروع به زورگویی و گردن کلفتی کردن. ۵۰% زیاده امتیاز ازمونباید بشه ۷۰%

محمد
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۵:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

پارسال قبل از آزمون، دانشگاهای همین گروه الف یه جلسه داشتن که این اختیار رو بگیرن، کسی هم مخالفت نکرد

ارغوان
مهر ۱۹, ۱۳۹۵ ۹:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

پس ما چیکار کنیم که دکترای رشته ما فقط تو دانشگاههای تهرانه؟

محمد
مهر ۲۱, ۱۳۹۵ ۳:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  ارغوان

کاری که اساتید الان دارن انجام میدن اینه که اگر قراره به جای دانشجوهای خودشون که امتحانشونو پس دادن انتخاب بشید، باید نشون بدید که از اونا بهتر هستید وگرنه ترجیح میدن با دانشجوهای خودشون کار کنن
البته تعداد زیادی از دانشجوهای هر رشته هستن که اساتید حتی حاضر نیستن توی ارشد باهاشون پایان نامه کار کنن یا اینکه بعد از فارغ التحصیلی اساتید قیدشونو میزنن بخاطر اینکه خوب کار نکردن. میخوام بگم اینکه دانشجوی اون دانشگاه باشید دیگه پذیرشتون قطعی نیست

نگین
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

بیشتر از ۵۰ درصد یعنی عدالتی نیست
اساتید اکثریت سلیقه ایی هستند
امیدوارم امسال براساس عدالت باشه

حسین
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۱ ق٫ظ

با سلام دوستان عزیز دقیقا همینطور که فرمودین عدالتی در کار نبود .جالبه من برا پردیس و دولتی رفتم و حتی پردیس قبول نشدم ولی دانشجوی خودشون با ۹۰۰ رتبه پایینتر از من جز قبولیشون بود چون دانشجوی خودشون بود.به نطرتون خنده دار نیست کسی که نمره کتبیش انقدر پایین باشه ولی مصاحبش خوب.!!!!؟؟؟

امیرحسین
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۵ ق٫ظ

آزمونِ زیر ۵۰ درصد اضافه کاریِ
یه دفعه نگیرن آزمونو دیگه خلاص

سارای
مهر ۱۸, ۱۳۹۵ ۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  امیرحسین

بیگ لایک

سارا
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۰ ق٫ظ

ما هم با ۵۰ درصد آزمون مخالفیم باید درصدش بیشتر بشه ۷۰ درصد به بالا.
اگه قراره اختیار رو به دانشگاهها بدین پس آزمون چیه میذارین اونم بردارین دیگه وگرنه آدم فکر میکنه میخواین پول دربیارین!

جوجه
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

فکر که چه عرض شود. مطمئنا

یاسمین
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۷ ق٫ظ

دقیقا امسال هر کاری خواستند کردند و اعمال سلیقه کردند الان هم می خواهند دوباره دانشجوهای خودشون را پذیرش کنند. امیدوارم با رویه که امسال در پذیرش دانشجو داشتند وزارت علوم هم به این نتیجه رسیده باشه که نباید بیش از ۵۰ درصد به دانشگاه ها اختیار داده شود چون امسال بی عدالتی به حد اعلای خودش رسید.

شادی
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۷ ق٫ظ

سلام،این اصلا عادلانه نیست که اختیارات بیشتری به دانشگاه ها بدن،هردانشگاهی فقط دانشجوی خودش رو میپذیره اینجور!پس تلاش بقیه و آزمون دادن بقیه بی نتیجه میمونه،اساتید محترم تهران لطفا به فکر بقیه باشین

وااای
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۹:۵۴ ق٫ظ

لطفا لطفا لطفا حق آزمون کم نشهههههه این همه بی عدالتی شد پارسال

همدانا
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۹:۵۱ ق٫ظ

اختیار که دست دانشگاهها میفته هرکسی راکه دوست دارند مخصوصا دانشجویان خودشون رابر می دارن هر چقد هم که رزومه خوبی داشته باشی مهم نیست. من خودماآزمون سال گذشته شرکت کرده بودم و اختیار دست دانشگاه بود و بی عدالتی و حتی بی احترامی از طرف دانشگاه را نسبت به دواطلبین شاهد بودم و ۵ دانشگاه برای مصاحبه رفتم فقط دانشجویان خودشون را گرفتن. باز نزدیک کنکور میشیم و طرحهای جدید برای آزمون دکتری میریزند.

تهران
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۹:۴۲ ق٫ظ

دوستان این وام روزانه ۷۰۰ تومنی که قرار بود از اول ب همه دانشجوهای روزانه بدن چی شد پس? کسی خبر داره?

فناوری اطلاعات
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۹:۲۶ ق٫ظ

شاهکار کنکور ۹۵ واقعا و دقیقا کدوم قسمتش رضایت بخش بود؟ امتحان آبانماه، وزن دهی کنکور کتبی و تغییراتش, امتحان از دروس لیسانس برای دکتری، عدم اهمیت به گرایش برای امتحان ورودی…. باز هم باید بنویسم؟ واقعا کدوم قسمتش برنامه ریزی داشت و اعمال شد و رضایت بخش بود؟

روح الله
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۹:۲۳ ق٫ظ

نظر اکثریت داوطلبین مقطع دکتری اینه که حتی ۵۰ درصد سهم آزمون هم کمه و باید سهم آزمون دکتری ۷۰ درصد و اختیارات (سلیقه ای) دانشگاه ها ۳۰ درصد بشه. شکر خدا قانون مجلس تصویب شده و برای ۵ سال اجرا میشه و هیچکسی قدرت لغو این قانون رو نداره و تلاش اساتید دانشگاه های تهران آب در هاون کوبیدن است.

Fereshte
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۹:۱۵ ق٫ظ

به نظر من این کار بی عدالتی است و نباید همچین اتفاقی بیافته استادهای محترم در اکثر دانشگاهها برای پذیرش دانشجو در مقطع دکترا متاسفانه سلیقه ای عمل میکنند و این آزمون میتونه به دانشجوها برای مقابله با این مسئله کمک کنه.

سیرانوش
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۹:۱۱ ق٫ظ

اگه همه مخالفین به گوش وزارت علوم برسونین

زهرا
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۹:۰۹ ق٫ظ

نگرانن که نتونن اون جور که میخوان اعمال سلیقه کنند.ازمون ۹۵ خیلی بی عدالتی شد. خدایا خودت به داد مابرس. ۵۰% زیاده. خدا کنه نتونن حرفشون روبه کرسی بنشانند.ما بهشدت مخالفیم

مهندس
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۹:۰۳ ق٫ظ

چقد امسال بی عدالتی شد دیگه بسه

سارا
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۸:۵۹ ق٫ظ

بچه ها بیایم نذاریم اینکار رو انجام بدن. من خودم هر جا قرار باشه اعتراض میکنم. ببینید چطور وقت ما رو تلف میکنن و نمیذارن درس بخونیم…
این روش (۵۰ درصد آزمون) بهترین روشه و به نظر من هیچ نقصی نداره. حالا خوب میتونن تعداد نفرات رو با پژوهش محور برابر کنن…

سارا
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۸:۵۸ ق٫ظ

اگه همین۵۰درصد وزن آزمون کمتر بشه واویلاست جریانات سالهای قبل بیش میاد اگه وزن آزمون ۷۰درصد میشد عالی بود اما……..

سارا
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۸:۵۵ ق٫ظ

میزان ۵۰درصد وزن آزمون خوبه ۵۰دصد دست اساتیده بسه دیگه باید وزن آزمون۷۰درصد میشد تا کمتر سلیقه ایی رفتار کنن اساتید

یک داوطلب
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۸:۴۴ ق٫ظ

با سلام. طبیعیه وقتی اساتید اختیار کامل جهت جذب داوطلبان مورد نظر خود رال پیدا می کنند ، البته که باید از تکرارروند موجود هم رضایت کامل داشته باشند. رضایت داوطلبان چی؟ اونا هم راضی بودند؟

سارا
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۸:۴۲ ق٫ظ

مخالفم با اختیار دادن به دانشگاهها بی عدالتی زیاد میشه. من خودم دانشگاه شریف خوندم . پس این پژوهش محور رو برای چی گذاشتن؟ برای اینکه دانشگاهها نفراتی که میخوان رو بگیرن. حالا این وسط یه کسایی هستن که شایستگی رو حتی بیشتر دارن اما در حقشون ظلم میشه و این ۵۰ در صد آزمون میتونه این بی عدالتی رو کمتر کنه. امیدوارم حداقل یه تعدادی رو هم با این روش بگیرن…

روانشناسی عمومی..
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۸:۴۲ ق٫ظ

امیدوارم هیچ وقت نتونن اختیارات بیشتر بگیرن همین سال ۹۵ که حق و حقوقمون رو با اون مصاحبه های سلیقه ایی خوردن بسسسسسسسسسسسه…

کاشکی
مهر ۱۷, ۱۳۹۵ ۶:۵۷ ق٫ظ

باید هم آقایون رضایت داشته باشند چرا ؟ چون دانشجوهای خودشون رو گرفتند حداقل تا جایی که من اطلاع دارم در رشته ی خودم که دو نفر می خواستند هر دو نفر از دانشجوهای خود دانشگاه تهران بودند با اینکه در روز مصاحبه افراد خیلی بهتری از اونا بودند من نمیگم من باید قبول میشدم ولی افراد بهتر از اونا هم بودند ولی خب دیگه آخرش همین میشه که آقایون رضایت دارند و متاسفانه رضایت دانشجویان و داوطلبان اصلا براشون مهم نیست . مثل اینکه فقط به تعداد اعتراضات اهمیت میدن نه نوع اعتراضات .