چالش دانشگاه آزاد با پذیرش دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

نحوه پذیرش دکتری دانشگاه آزاد چند سالی است مورد انتقادهای زیادی قرار گرفته و افزایش ظرفیت‌ها، ورود داوطلبان با درصد پایین و بی‌نظمی در پذیرش دوره‌های پژوهش محور به این انتقادها دامن زده است.

به گزارش مهر، ظرفیت های دانشگاه آزاد طی چند سال گذشته در دوره های دکتری رشد زیادی داشته و این امر موجب شده تا دغدغه کاهش کیفیت در این دوره ها دو چندان شود چرا که توسعه کمی در دانشگاه ها مستلزم ایجاد زیرساخت های لازم با هدف توجه به کیفیت است.

انتقادها به افزایش ظرفیت های پذیرش در دوره های دکتری دانشگاه آزاد طی چند سال اخیر تا جایی گسترش یافته است که در ماه گذشته موضوع تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در مجلس شورای اسلامی را کلید زد.

تحقیق و تفحصی که بر محوریت نحوه پذیرش دوره های دکتری دانشگاه آزاد بود و در ۱۷ مهرماه از سوی اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

وی در این باره گفته بود: طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد با محوریت نحوه پذیرش دانشجویان در مقطع دکتری این دانشگاه طی سال های ۹۳ و ۹۴ به هیات رئیسه مجلس ارائه شده است و در این راستا در هیات رئیسه مجلس نیز کمیته سه نفره ای تشکیل شده تا به موضوعات تحقیق و تفحص رسیدگی شود.

پذیرش در دوره دکتری بدون دفاع از پایان نامه ارشد!

سطح بالای پذیرش دانشجو دکتری طی سال های گذشته در دانشگاه آزاد به مرحله ای رسیده است که حتی شنیده می شود در یکی از واحدهای این دانشگاه دانشجویانی که موفق به دفاع از پایان نامه خود در مقطع کارشناسی ارشد نشده اند، برای مصاحبه حضوری دکتری دعوت شده و بدون داشتن رزومه علمی در مصاحبه پذیرفته و قرار است بعد از دفاع از پایان نامه ارشد خود در دوره دکتری ادامه تحصیل دهند.

برخی از داوطلبان این دانشگاه نیز عنوان می کنند که در سال گذشته و سال جاری برخی افراد پذیرفته شده در این دانشگاه دارای نمرات منفی در آزمون بوده اند. اما موفق به پذیرش در دوره دکتری این دانشگاه شده اند.

از سوی دیگر فلسفه پذیرش دانشجو در دوره های دکتری پژوهش محور براساس داشتن طرح پژوهشی مورد حمایت نهاد و یا یک صنعت است. اما به گفته یکی از دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد، دانشجویان پذیرفته شده در دکتری پژوهش محور آزاد می توانند عنوان پژوهشی خود را تغییر دهند. این درحالی است که پذیرش و روند مصاحبه این افراد براساس طرح پژوهشی اولیه آنها صورت گرفته است.

همچنین دانشجوی دیگری معتقد است در سال ۹۴ در رشته معماری داوطلبان با رتبه ۹۵۰ در تکمیل ظرفیت دعوت به مصاحبه شده اند و در نهایت داوطلبانی با رتبه هایی مانند ۸۷۰ که دارای درصد های منفی و پایین بوده اند پذیرفته شده اند.

این دانشجو تاکید دارد که دانشگاه آزاد برای دوره دکتری رشته معماری در ۴۵ واحد، پذیرش دانشجو دارد.

با وجود آنکه طبق بخشنامه معاونت آموزشی دانشگاه آزاد کلاس های دوره دکتری این دانشگاه باید به صورت ۷ تا ۱۰ نفره تشکیل شود، اما افزایش ظرفیت ها در رشته های مختلف موجب شده تا در برخی موارد دانشجویان شاهد برگزاری کلاس هایی با جمعیت زیاد و خارج از بخشنامه معاونت آموزشی این دانشگاه باشند.

دانشجویی معقتد است که امسال پذیرش دانشجو در دوره دکتری رشته حسابداری در دانشگاه های دولتی حدود ۴۵ نفر اعلام شده اما دانشگاه آزاد چندین برابر دانشگاه های دولتی اقدام به پذیرش دانشجو در این رشته کرده است.

اصلاح شاخص های آموزشی دانشگاه آزاد در بازه زمانی مشخص

باوجود آنکه دانشگاه آزاد طی دو سال گذشته اقدام به جذب هیات علمی و در سال جاری نیز حدود ۴ هزار عضو هیات علمی جدید جذب کرده است اما همچنان جامعه آموزش عالی کشور و مسئولان دغدغه توسعه کمی دوره های دکتری این دانشگاه را دارند و معتقدند کمیت نباید فدای کیفیت شود.

حبیب الله دهمرده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با مهر در این خصوص گفت: به دعوت کمیسیون آموزش مجلس رئیس دانشگاه آزاد در این کمیسیون حاضر شد و نمایندگان معتقد بودند به هیچ قیمتی نباید کیفیت فدای کمیت شود.

وی افزود: دانشگاه آزاد از نظر کمی فعالیت های زیادی داشته است و اکنون باید به موضوع مسائل کیفی و ایجاد نرم های آموزشی بپردازد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد باید در یک بازه زمانی منطقی به نحوی حرکت کند که نرم ها و شاخص های این دانشگاه اصلاح شود.

دهمرده با بیان اینکه دانشگاه در بسیاری موارد با ایجاد ظرفیت از خروج دانشجویان برای تحصیل به خارج از کشور جلوگیری کرده است، گفت: اما این دانشگاه باید به سمتی حرکت کند که فعالیتش از نظر کیفی نیز قابل دفاع باشد.

وی تاکید کرد: در آموزش عالی کشور زمانی باید یک رشته راه اندازی شود که زیرساخت های لازم ایجاد رشته مانند استاد، ظرفیت فیزیکی و آزمایشگاهی ایجاد شده باشد.

استانداردهای آموزشی را رعایت کردیم

با وجود تمام دغدغه هایی که طی سال های اخیر برای حفظ کیفیت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح است اما حمید میرزاده رئیس این دانشگاه معتقد است که استانداردهای آموزشی به صورت کامل در این دانشگاه رعایت شده است.

وی گفت: اکنون به ازای هر یک استاد کمتر از ۲.۶ دانشجو در دوره های دکتری این دانشگاه وجود دارد این در حالی است که دانشگاه هایی مانند صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف و تربیت مدرس به ازای هر استاد ۴ یا ۵ دانشجوی دکتری وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد همچنین با اشاره به انتقادهای اخیر درباره پذیرش دکتری تاکید کرد: در سال جاری از حدود ۱۱۴ هزار داوطلب دوره دکتری متقاضی این دانشگاه که در کنکور شرکت کردند، تنها حدود ۸ درصد در این دانشگاه پذیرفته و مابقی مردود شده اند.

حمید میرزاده خاطرنشان کرد: حدود ۹۰ درصد متقاضیان دوره دکتری این دانشگاه در سال جاری مردود شده اند که این امر نشان دهنده توجه به استانداردهای آموزشی است.

اظهارات میرزاده در حالی است که انتقادات به عدم ساماندهی و نحوه پذیرش دانشجو در رشته های دانشگاه آزاد به ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی ادامه دارد و همچنان نارضایتی دانشجویان و داوطلبان را به دنبال داشته است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

73 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا صادقی
آبان ۲۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۳ ق٫ظ

سلام تکمیل ظرفیت در بهمن امکانش هست ؟

ستاره
آبان ۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۱ ق٫ظ

سلام دوستان شهرسازی میشه منابع جدید رو لطف کنید بگید و اینکه کدوم موسسه برا شهرسازی اعتبار داره?

نگین جغرافیا وبرنامه ریزی شهری
آبان ۷, ۱۳۹۵ ۱:۵۲ ق٫ظ

سلام مطلع جان
با نمره ١۵٠٩٧ در تکمیل بهمن قبول میشوم
اخرین فرد قبولی در چابهار با نمره ١٩٠٩٧
بوده است.
ممنون میشوم که پاسخ دهید

مطلع
آبان ۱۳, ۱۳۹۵ ۶:۱۰ ب٫ظ

سلام متاسفانه خیر دوست عزیز

احسان
آبان ۶, ۱۳۹۵ ۰:۱۲ ق٫ظ

عزیزان منو ببخشین من ازمنبع موثق مطمئن شدم آمارمن غلط بوده منو ببخشین جناب آقای مطلع و…

مطلع
آبان ۶, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

امیدوارم در کلیه مراحل تحصیل و زندگی پیروز باشید.

اسد الله خان
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۶ ب٫ظ

نگاهی به آینده پذیرش دکتری تخصصی در دانشگاه های دولتی و آزاد آزمون دکتری از سال ۹۰ تاکنون دستخوش بسیاری تغییرات شده است که آخرین آن ادغام آزمون تحصیلات تکمیلی در بخشهای دولتی و غیر دولتی (دانشگاه آزاد) بوده است. به گزارش پی اچ دی تست، متن حاضر توسط یکی از کاربران محترم سایت ارسال شده است که خدمت شما عزیزان تقدیم می شود. برخی داوطلبان در کوران این تغییرات به منفعتی بزرگ رسیدند و بی دغدغه وارد دوره دکتری شدند و برخی نیز در عین شایستگی به صف مردودین پیوستند. مصاحبه های نا متوازن و غیر عادلانه که حتی فرم بندی و نمره گذاری آن برای مراحل مختلف مصاحبه وزارت علوم هم نتوانست عدالت کاملی ایجاد کند باعث شد امسال هم معترضین بسیاری به روند برگزاری مصاحبه ها وجود داشته باشد. حال پرسش این است: آینده چگونه رقم خواهد خورد؟ یا به عبارتی دور نمای آینده غبار آلود است یا امیدی به بهبود اوضاع وجود دارد؟! برای پاسخ ابتدا باید بستر و فضای موجود را ترسیم کنیم: ۱) آزمون دکتری با ۵۰ درصد تاثیر آزمون کتبی برگزار خواهد شد. سوالات توسط چند نفر از اساتید از میان بانک سوالات پیشنهادی یا ارسال شده از دانشگاه های عمدتا دولتی انتخاب خواهد شد. هیچ تضمینی نیست که شما منابع لازم را مطالعه کرده باشید. بنابراین حجم کتابهای قابل مطالعه بسیار افزایش خواهد یافت و البته این حجم متون وقت بسیاری برای مطالعه خواهد خواست و طبیعتا وقت هم کم خواهد بود. ۲) در سال اول اجرای کنکور مشترک نمره کل ۵۰… ادامه نظر»

اسد الله خان -
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۹:۱۷ ب٫ظ

یکصدوهشتادمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و اعضا در محل سازمان مرکزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حمید میرزاده در ابتدای این جلسه با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی کیفیت آموزشی یک اصل و هدف است، گفت: نسبت یک استاد به ۲.۶ دانشجو در مقاطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی نشانگر کیفیت آموزشی در این دانشگاه است.

وی افزود: این در حالی است که در دانشگاه های دولتی این نسبت یک به ۴ تا یک به ۶ است و این بدون محاسبه پردیس های بین المللی و دانشجوهای پولی وزارت علوم است که اگر این آمار هم اضافه شود، این نسبت در دانشگاه های دولتی به مراتب بدتر می شد.

دکتر میرزاده در ادامه گفت: همه ارکان دانشگاه باید در مقابل هجمه های ناجوانمردانه علیه دانشگاه که متأسفانه از اغراض سیاسی و منابع اقتصادی است، از حقوق دانشگاه دفاع کنند

ن.پ
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۱:۲۲ ب٫ظ

بچه های سایت لطفا لیست کامل مجوز ارها رو تو سایت قرار بدین

دکتر لیلا
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۹:۳۷ ق٫ظ

دانشگاه ازاد کسی را که امسال قبول نکرده خود من با معدل ١٨/٢۵ دو سأله هنوز قبول نشدم نمره کتبی و مصاحبه ام خوب بوده فقط پارسال پژوهش محور قبول شدم اینم نرفتم اصلا ظرفیت ازاد خیلی پایین است

حمید
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۹:۰۸ ق٫ظ

یک مسئول وزارت علوم اعلام کرد؛ هشدار وزارت علوم به داوطلبان دانشگاه آزاد/ دانشگاه تمکین نمی کند مدیرکل دانشگاه های غیردولتی وزارت علوم تاکید کرد: تنها کد رشته‌هایی که در سایت وزارت علوم اعلام شده مجوز دارند و مدرک تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد در کدرشته های غیر مجوز دار، تایید نمی شود. به گزارش خبرنگار مهر، کارن ابری نیا، مدیرکل آموزش عالی دانشگاه های غیردولتی وزارت علوم با حضور در یک برنامه تلوزیونی، اختلاف وزارت علوم و دانشگاه آزاد برسر کدرشته های این دانشگاه را بررسی کرد. وزارت علوم دانشگاه آزاد را بسیار تحمل کرده است ابری نیا در پاسخ به درخواست دانشگاه آزاد مبنی بر ارزیابی دانشگاه آزاد مانند سایر موسسات آموزش عالی گفت: این صحبت ها، شگفت آور است، وزارت علوم طی سال های اخیر به دنبال ارتقاء کیفیت آموزشی است، با این وجود مشکلاتی را که دانشگاه آزاد ایجاد کرده بسیار تحمل کرده و با این دانشگاه همراهی کرده است. تعطیلی ۶۰ درصد فعالیت دانشگاه آزاد در صورت اجرای معیارها وی ادامه داد: وزارت علوم اگر قصد داشت معیارها، شاخص ها و ضوابطی را که برای زیر نظام‌های دیگر اجرا کرده برای این دانشگاه اجرا می کرد، الان شاید ۶۰ درصد فعالیت های این دانشگاه تعطیل می شد. مدیرکل آموزش عالی دانشگاه‌های غیردولتی وزارت علوم، ادامه داد: بالاخره اتفاقاتی که در دوره های گذشته و دولت های قبل رخ داده، مانند قطاری است که در ریل افتاده و نمی شود آن را متوقف کرد، باید آن را به ریل اصلی خود بازگرداند. شورای عالی برنامه ریزی بالاترین… ادامه نظر»

مدبریت
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

وزارت علوم باید سرسختانه پای منافع مردم بایستد و نظارت بیش ازپیش داشته باشد.

phd.student
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۸:۱۱ ق٫ظ

در رشته مدیریت آموزشی در سال ۱۳۹۳ ثبت نام کردیم در ثبت نام آزمون چهار رشته محل وجود داشت بعد از اعلام نتایج به ۲۴ رشته محل افزایش پیدا کرد و در آبان چهار واحد دیگر اضافه شدند . الان در کلاس ۱۹ نفر هستیم فضای کافی برای کلاس وجود ندارد بلکه هرجلسه باید دنبال کلاس بگردیم. در واحدی که من درس می خوانم علیرغم اینکه مرکز استان می باشد کلا ۳ نفر استاد وجود دارد که هیچکدام دانشیار نیستند.همکلاسی ما رشته اش مامایی است در حالیکه در مدیریت آموزشی پذیرفته شده است .

دانشجوی دکتری آزاد
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۹:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  phd.student

تازه شدید مثل ما phd student

**********پارسا جغرافیا شهری**********
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  phd.student

خوب اگه کیفیت پایینه چرا رفتین

ستاره به aliiiiiiiiii
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۰:۳۷ ق٫ظ

دوست گرامی اگه تو واحد موردنظر شما رشته شهرسازی ۱۶ نفر قبول شدن عملا تو ۲۰ واحدی که اعلام شده ۳۲۰ نفر پذیرش شدن و این آمار کاملا کذب میباشد.چون همونطور که چندین بار عرض کردم من با رتبه ۴۶ و ۴۷ و ۷۸ تو واحدهای مختلف با داشتن سهمیه بسیجی رد شدم.و تمام کدمحل هارو دور و نزدیک و حتی الکترونیکی رو انتخاب کردم ولی قبول نشدم.پس خواهشا آمار الکی ندین.

مهران_ن
آبان ۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۷ ب٫ظ

خانم ستاره پذیرش در رشته معماری و شهرسازی در سال ۹۳ ۹۴ ۹۵ از عجایب بوده است فقط معماری ۴۵ شهر دارد به نظر شما هر شهر چند نفر پذیرش دارد و همان نفرات را در ۴۵ ضرب کنید خواهید دید عدد عجیبی است

ستاره به علی
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۰:۳۰ ق٫ظ

دوست عزیز چرا انقد اصرار به این آمار و ارقام کذب دارین.
واقعا خودتون خسته نشدین انقد تو صفحات مختلف این ارقام و این بحث تکراری رو مطرح کردین.
چرا با این آمار شما با رتبه ۴۶ تو رشته شهرسازی قبول نشدم سهمیه هم داشتم و تمام کدمحل هارو انتخاب کردم از شمال شرق تا جنوب غرب.خداوکیلی انقد با روح و روان مردم بازی نکنید.چرا انقد قصد تخریب دارین .واقعا چرا?

aliiiiiiiiiiii
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۱ ب٫ظ

خودشون میگن ۱۲۰۰۰ نفر ظرفیتمونه
جایی هم آقای میرزاده گفته بود ۵۰ تا ۶۰ درصد ریزش در ثبت نام داریم(یعنی نصف قبولیا ثبت نام نمی کنن)
یعنی اینا ۲۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ نفر قبول میکنن که اگه نصفش ریخت بشه ۱۲۰۰۰ نفر

A.I
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  aliiiiiiiiiiii

آقای علی شما چه اصرار عجیبی دارید که نظراتتان را در صفحات مختلف به دیگران بقبولانید؟ آمار و ارقام مستند از طریق ارگانهای زیربط اعلام میشود و میشود استنتاج کرد. واقعیت امر این است که کاهش پذیرش منحصرا به مقطع دکترا و منحصرا به دانشگاه آزاد محدود نگردد بلکه مقطع کارشناسی ارشد نیز باید محدود شود. چه بسیار موسسات غیرانتفاعی با کیفیت بسیار پایین هستند که مقطع ارشد آورده اند و دانشجو تربیت میکند. من مدرس یکی از همین موسسات غیرانتفاعی هستم. موسسه ای که حتی تا مرز انحلال پیش رفت اما ۲ سال است که کارشناسی ارشد اورده

...
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  A.I

درسته این دانشگاه های غیرانتفاعی خیلی کیفیت پایینی دارند و بسیار زیاد دانشجوی ارشد و دکتری هم می گیرند.
بدتر ازاونها دانشگاه علمی کاربردی هست که خیلی بی ضابطه دانشجو می گیره و داره همه رو مهندس می کنه.
اون وقت وزارت علوم زورش به دانشگاه آزاد میرسه.

احمدوند,
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۶:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  aliiiiiiiiiiii

تاحالا۱۰ هزارثبت نام کتنده داشتن آمارالکی ممنوع

aliiiiiiiiiiii
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۵ ب٫ظ

همین امسال هم ۷ نفر یا ۱۰ نفر دروغه.تو واد ما که اسمشو نمیگم در رشته شهرسازی ۱۶ نفر پذیرش و ورودی مهر بوده و در یک کلاس نشسته اند.همین هفته قبلم کلاس تشکیل شد…و این فقط یه واحده.
رشته معماری که سر به فلک کشیده.واحدهایی مثل کرمان و کیش رسما بدون کنکور معماری گرفتن.ینی فقط با حضور در جلسه امتحان و مصاحبه

معماری
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۹:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  aliiiiiiiiiiii

کرمان اصلا این کار رو نکرده خودم داوطاب اونحا بودم و بارتبه ۶۰ قبول نشدم.

معماری مشهد
آبان ۷, ۱۳۹۵ ۸:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  aliiiiiiiiiiii

چرا اطلاعات غلط می دید؟ من ورودی مهر ۹۵ هستم و فقط ۸ نفر پذیرش کردند- تازه دو نفر هم تکمیل ظرفیت هستند!

مهران_ن
آبان ۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  معماری مشهد

۴۵ شهر دکتری معماری دارد به قول خودتون ۱۰ نفر هر واحد میگیرد میشود ۴۵۰ نفر به نظر شما عدد کمی است ؟ البته هر شهر بیش از ۱۲ نفر پذیرش داشته است …واحد کیش سال ۹۴ با رتبه ۹۵۰ دعوت به مصاحبه شده …

دکتر لیلا
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۶ ب٫ظ

اتفاقا امسال و سال ٩۵ دانشگاه ازاد خیلی کم قبول کرده فقط سال ٩۴ زیاد بودند امسال هر کلاس حداقل ١٠ نفر پس شایعه پراکنی نکنید اکثرا امسال مردود شدند

هومن
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر لیلا

حداقل ۱۰ نفر کمه ؟؟؟

احسان
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۹ ب٫ظ

کسانی که از واژه پردیس استفاده می کنند بدانند همه دانشکده ها رو پردیس می نامند مثل پردیس فنی پردیس
فقط تقسیم بندی درست پولی مثل شبانه و پردیسها و پیام نور و رایگان یا روزانه درست است
لطفا با واژها بازی نکنیم دانشگاه آزاد که همش پولیه دیگه بین الملل و …. از کجا درآمد.

شبنم
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۹:۵۹ ب٫ظ

سلام به همه دوستان

برای بهمن ماه هم تکمیل ظرفیت اعلام میشه؟ چه تاریخی ؟

سام
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۹:۲۰ ب٫ظ

اگه مثل کشور های دیگه سیستم جامع و اجباری تشخیص کپی و اصل بودن پایان نامه هارو بزارین- حداقل ۶۰ درصد پایان نامه ها مشکل دارن. دیگه این همه متقاضی هم به وجود نمیاد!

معماری که من اطلاع دارم از ۳-۴ واحد تا اخرین اطلاعم به ۲۰ و چند واحد رسیده در ۲ سال!که دکتری میگیرن! واحد هایی که حتا استاد واسه ارشد ندارن!

میثم
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۹:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  سام

حتا؟
دوست عزیز منظور شما از پایان نامه کپی چیه؟ اگر منظورتون استفاده از منابع در تمام پایان نامه هست و به این میگین کپی توصیه می کنم در مورد مقاله نویسی و مسائل پژوهشی مقداری بیشتر تجربه کسب کنید.

شهری
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۸:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  میثم

دوست گرامی کپی یعنی اینکه کل پایان نامه های یک ورودی از یک رشته در یک واحد رو یک نفر به تنهایی بنویسه….

مهران_ن
آبان ۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  سام

معماری ۴۵ شهر دکتری پذیرش دارد و البته همه انها نیز پژوهش محور هم میگیرند …

احسان
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۹:۱۶ ب٫ظ

من خبر موثق دارم دانشگاه آزاد ۲۰ هزار دانشجوی دکتری امسال پذیرش کرده چراغ خاموش حرکت کرده کسی متوجه نشه.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

شما متوجه شدی و این عدد ۲۰ هزار نفر را بقیه متوجه نشدند؟!!! عچیبه؟ مگر یکی دونفره؟ چرا الکی شایعه درست میکنید.

mehran
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۸:۰۲ ب٫ظ

عدم استفاده ی دانشگاه آزاد از ما ذخیره ها در تکمیل ظرفیت و اعلام کردن شرک مردودین و متاخرین و غایبین مصاحبه همش واسه رد گم کنیه که از گوشه و کنار سفارش شده ها رو وارد کنن و دستشون باز باشه

حقیقت چیست
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۶:۲۶ ب٫ظ

دوستان این همه شعار میدیم افزایش کمیت دانشجو از بسترهای مناسب کشور ماست
سوال اینجاست کشورهای اروپایی وآمریکایی که تعداد دانشجوهای تحصیلات تکمیلیشون کمتر از ماست بستر مناسب ندارند؟…….!!!!!!!!

عمران-سازه
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۶:۱۷ ب٫ظ

بنده دکتری عمران سازه علوم تحقیقات قبول شدم و ثبت نام کردم- اما بعد از اینکه برای تکمیل ثبت نام مراجعه کردم متوجه شدم برای گرایش زلزله و سازه ۴۸ نفر پذیرش کردن- علاوه بر اون هزینه سرسام اور باعث شد که خیلی تمیز انصراف بدم و راهی سربازی شم.

علی
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۶:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  عمران-سازه

دوست عزیز بهترین کار را کرده اید حتما آن ۴۸ نفر بندگان خدا فکر کرده اند هیات علمی خواهند شد ای دل غافل.

سازه
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۹:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  عمران-سازه

بنده همون جا قبول شدم کلاس ما ۸ نفر است خواهشا شایع پراکنی نکنید مگر همه ترمها رو جمع کنن.

عمران-سازه
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  سازه

والا ما که از استادش سوال کردیم گفت یه کلاسم ۱۳ نفر یکیش ۱۵ نفر و یکی دیگشم ۲۰ نفر داره!! تو روزای شنبه تا دوشنبه!درس مهندسی زلزله که جبرانی هم هستش!!

کوروش
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  عمران-سازه

دوست عزیز درس جبرانی دکتری درس اصلی ارشد ها هست کلاسها ی ما با ارشدها مختلط هست امار کلاس به همین دلیل بالا است.

محمد
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۶:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  عمران-سازه

یعنی شما فقط بخاطر اینکه تعداد دانشجوها زیاد بودن انصراف دادین؟؟؟
خب دوره لیسانس و فوق لیسانسم تعدادشون زیاده چرا اون موقع انصراف ندادین؟

ناظم
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۵:۱۲ ب٫ظ

۲۷۰۰ کد رشته محل در دفترچه امسال وجود دارد که اگر در هر رشته محل ۱۰ نفر هم پذیرش شده باشند، ۲۷۰۰۰ نفر پذیرش شده اند که ارقام با احتساب پژوهش محور و بدون آزمون و .. چیزی در حدود ۵۰۰۰۰ نفر امسال پذیرش شده اند. البته این حساب و کتاب ماست و شاید واقعیت چیز دیگری باشد. الله اعلم. التماس دعا

امیر رضا
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۷:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  ناظم

سلام. از ۲۷۰۰ کد رشته محل خیلی هاشون حذف شدند. شاید به نصف تقلیل پیدا کردند.به همین خاطر بود که خیلی ها هم قبول نشدند.

مطلع
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۷:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  ناظم

دوست عزیز اولا هنوز در بسیاری از رشته محل ها ظرفیت تکمیل نشده و آمار پذیرفته شدگان ثبت نام کننده هنوز به ۱۲ هزار نفر نیز نرسیده.
ثانیا شما چگونه از ۲۷ هزار به یکباره به رقم ۵۰ هزار رسیدید؟ یعنی واقعا تصور می نمایید بدون آزمون ها و پژوهش محور ها ۲۳ هزار پذیرفته شده دارند؟ توجه داشته باشید که بسیاری از متقاضیان بدون آزمون و پژوهش محور، خود از شرکت کنندگان در آزمون نیز هستند که چنانچه در هر سه نیز قبول شوند ناچار باید یکی از این سه وضعیت را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند.
در عین حال در نظر بگیرید حتی بسیاری از قبول شدگان به دلایلی چون بعد مسافت، گرانی شهریه ها، نگرانی از مجوز ها و دلایلی از این دست حتی پس از پذیرش، از ثبت نام خودداری می نمایند و چه بسا به دلایل یادشده، در برخی رشته محل ها تعداد ثبت نام کنندگان حتی به ۱۰ نفر نیز نرسد.
لذا با هیچ منطق و محاسبه ای به رقم ۵۰ هزار پذیرفته شده نخواهیم رسید.
از یک دانشجوی دکتری و یا داوطلب ورود به این مقطع، محاسباتی این چنین سطحی بسیار بعید و دور از انتظار است.
موید باشید.

احمد
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۸:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مطلع

من فکر کنم که ۵٠٠٠٠ نفر رو قبول اعلام کردند ولی بیست هزار نفر ثبت نام کردند. چون همه افرادی که آزمون دادند و میانگین صفر داشتند قبول شدند.

توکل
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۷:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

جل الخالق با اینهمه شایعه پراکنی
خیر دوست عزیز اصلا اینگونه نیست و نظرات شما کاملا مخالف واقعیت است

احمدوند,
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۶:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

بیزحمت اطلاع نداری باحدس وگمان حرف نزن

دکتر آینده
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۵:۰۳ ب٫ظ

آیا مدارک دکتری بین الملل دانشگاه آزاداز نظر وزارت علوم معتبر هستند؟؟؟

مطلع
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۷:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر آینده

دوست گرامی مدرک واحد های بین الملل توسط واحد های اصلی صادر خواهد شد که دارای مجوز وزارت علوم می باشند.
به عنوان مثال مدرک واحد بین الملل انزلی توسط واحد رشت، بین الملل کیش توسط تهران جنوب، بین الملل قشم توسط واحد علوم و تحقیقات، بین الملل خرمشهر توسط واحد اهواز و بین الملل چابهار توسط واحد زاهدان، و واحد های امارات و آکسفورد نیز توسط واحد تهران مرکزی صادر می شود.

عمرانی
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۸:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مطلع

خوب حالا من از خود شما یه سوال می پرسم.ایا این دور زدن قانون و وزارت علوم نیست؟؟درست رو جای دیگه که معلوم نیست کیفیتش چطوره بخونی و مدرکت رو جای دیگه که اعتبار داره صادر کنن.شما خودت خداوکیلی اسم این رو چی می زاری؟
و ایا وزارت علوم انقدر بی اطلاع از مسایل هست که همچین قضیه ای رو متوجه نشه و ازش بگذره؟
یک چیز نادرست و غیر معتبر رو از طریق یک مجرای معتبر اعتبار بخشیدن کار بسیار بدی هست و در دنیای اقتصاد اسم بسیار بدی داره.این کار خودش بزرگترین تخلفات هست

مطلع
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۹:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  عمرانی

دوست عزیز بنده وکیل و یا ضامن کار های درست و غلط دانشگاه ازاد نیستم
ولی تاسیس واحد های دانشگاهی در قالب پردیس های بین الملل کاری بود که با مجوز وزارت علوم و ابتدا در دانشگاه های دولتی انجام شد (مانند پردیس کیش و ارس و. سپس پردیس البرز دانشگاه تهران،پردیس کیش دانشگاه شریف،پردیس های دانشگاهی دانشگاه های تربیت مدرس،بهشتی،علامه و …) و سپس به سایر دانشگاه ها و از جمله واحد های جامع و مادر دانشگاه ازاد رسید.

عمرانی
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مطلع

اون پردیسها که می گین دانشکده ای از انواع دانشکده های اون دانشگاهها هستن.یعنی در دانشکده پردیس دانشگاه بهشتی همون استادهای روزانه درس می دن و دانشجوهاش از همون ازمایشگاه و اتاق کامپیوتر دانشگاه بهشتی استفاده می کنن و تعدادشون هم مثل روزانه در حد ۳ ، ۴ نفر هست.
ولی ایا مثلا در واحد امارات!!!یا واحد اکسفورد!!!دانشگاه ازاد همون استاد واحد علوم و تحقیقات درس می ده؟؟و همون امکانات در اختیار اونها هم هست؟؟
پس با جابه جایی واژه ها و استفاده از بعضی تشابه های اسمی کار اشتباه دانشگاه ازاد رو توجیه نکنیم.هممون می دونیم واقعیت چی هست…

مطلع
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۸:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  مطلع

عمرانی گرامی محض استحضار جنابعالی عرض نمایم که محل تشکیل ۸۰درصد جلسات کلاس های امارات و آکسفورد در واحد تهران مرکزی بوده و از همان اساتید تهران مرکزی استفاده مینمایند دقیقا مشابه پردیس های بهشتی و. علامه و…
لطفا پس از کسب اطلاعات موثق اظهار نظر. و از آن مهمتر،بر آن پافشاری فرمایید.

مهران_ن
آبان ۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  عمرانی

کاملا با شما موافقم …دانشگاه باید مروج قانون مداری باشد نه قانون گریزی ..

دکتر اینده
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  مطلع

سلام ممنون از شما ولی بازم من هنوز مطمئن نیستم اخه هر روز دانسکاه ازاد یک قانونی میزاره میترسم ثبت نام کنم بعدش بکند مجوز نداره من نرم افزار بین الملل کلبهار مشهد قبول شدم

دکتر اینده
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر اینده

دکتری نرم افزار بین الملل ازاد کلبهار مشهد قبول شدم

امیر
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۴:۳۲ ب٫ظ

یک نمونه خیلی کوچیکش اینه که سال گذشته یکی از دوستان بنده که رشته تحصیلیشون در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فیزیک بود تونستن به راحتی در دوره دکتری مهندسی صنایع یکی از واحدهای بسیار خوب دانشگاه آزاد قبول بشن. لازم به توضیحه که ایشون هیچ سابقه علمی، کاری و رزومه پژوهشی در زمینه مهندسی صنایع نداشت.

رضا - برق مخابرات
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۵:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

چون فیزیک رشته خیلی سنگین و مشکلی میباشد کسی که رشته های علوم پایه مثل فیزیک و شیمی را تمام کند براحتی میتواند از رشته های فنی قبول شود.

علی
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۳:۳۴ ب٫ظ

خدایی حتی اگر ظرفیت آزاد ۵ هزار هم می بود قطعا قبولی آن خیلی ساده بود زیرا کمتر کسی می تواند و اگر بتواند هم تمایل دارد ۱۰۰ ملیون پول را برای یک مدرک بدهد
وای به حال الان که خودشان می گویند ۱۰ هزار پذیرش داشته اند ولی رقم خیلی از اینها بالاتر است
فقط در رشته معماری ۹۰۰ نفر در حسابداری ۸۰۰ نفر در م یریت بازرگانی ۴۰۰ نفر در مدیریت صنعتی با گرایشهای صنعتی ، تولید ، مالی ۸۰۰ نفر را پذیرش کرده اند اگر در هر رشته به طور متوسط ۲۰۰ نفر را پذیرش کرده باشند ۵۰ هزار دانشجوی دکتری را پذیرش کرده اند

آرمین
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۴:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

با سلام دوست عزیز.برای این آمار و ارقام تون منبع معتبری هم اگه ارائه بدین ممنون میشم. .با تشکر

اسد الله خان -
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۴:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

بعید میدانم ارقام شما درست باشد!
ولی سطح ۱۰ هزار پذیرش در کل کشور که مطرح شده درست است ، در هرصورت از سال دیگر پذیرش آزاد را اگر هم صفر کنند مشکلی از لحاظ رشد ایجاد اشتغال نه تنها در دانش آموختگان دکتری که در سایر مقاطع هم حل نخواهد شد.
ایجاد شغل برای دانش آموختگان دانشگاهی رشد اقتصادی حاصل از بهره وری و تولید مبتنی بر دانش میخواهد که البته فعلا نیست!
شما نگاه کنید هر کس خود را به سختی به دانشگاه تهران هم رسانده است فقط میخواهد عضو هیات علمی شود در حالی که سه برنده نوبل فیزیک از آزمایشگاه های IBM انتخاب شدند.
دکتری پژوهشکده و مرکز تجاری سازی ایده میخواهد.
این چرخه باطلی است که همه دکتری بگیرند تا به بقیه درس بدهند و بقیه هم درس بخوانند تا دکتر شوند!!

علی
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۵:۰۲ ب٫ظ

۲۵۰ رشته بوده است شاید معدود رشته هایی پیدا بشه ۵۰ نفر پذیرش شده ولی خیلی از رشته ها بیش از ۲۰۰ و خیلیها هم بیش از ۵۰۰ نفر و خیلیها هم بیش ۷۰۰ نفر پذیرش شده اند.

مطلع
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۷:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

خطاب به دوست عزیز جناب آقای علی
اصرار شما در صفحات مختلف این سایت در ارائه آمار غلط و سیاه نمایی اغراق آمیز، با وجود توصیه های متعدد به خودداری از انحراف اذهان داوطلباان بر بنده پوشیده است.
بنده در جریان کامل تعداد پذیرش در رشته های مورد اشاره شما هستم و به جرات اعداد اعلامی شما را کذب و مردود می دانم.
مجددا تقاضا دارم تا پیش از احراز صحت گفتارتان از بیان چنین آمار های دروغین خودداری فرمایید.

معماری مشهد
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۷:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

ارقام درست نیست
پارسال واحد مشهد ۳۰ نفر دانشجو دکتری برای رشته معماری داشت و امسال در کلاس ۷ نفر هستیم!

حسابداری
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۹:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

حسابداری تا تا رتبه ۳۵۰ با تکمیل ظرفیت پذیرش داشته البته رتبه را با علوم تحقیقات گرفته ام بیشتر نبوده که حدود ۱۰۰ نفر ثبت نام نکردن.موثق

مطلع
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسابداری

دوست گرامی با نظر شما در خصوص این رشته تا حدود زیادی موافقم.تعداد تقریبی ثبت نام شدگاه حسابداری تاکنون کمی بیش از ۲۰۰ نفر. بوده است.

aliiiiiiiiiiii
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

رشته عمران سازه و برق درت رو هم نگاه بندازین.وضعش از مدیریت هم بدتره.
البته هیچکدوم به معماری نمیرسن.راحت ۱۰۰۰ نفر برداشتن
با یه نگاه ساده به دفترچه و تعداد رشته محل ها میشه این رو متوجه شد

دانشجوی دکتری تهران
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۳:۲۸ ب٫ظ

بله موافقم با شما فعلا پوله که حرف اول و اخرو تو دانشگاه داره میزنه اخه دکتری بدون شغل و درامد در آینده خودش میشه یه معضل برا جامعه

بین الملل
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۳:۲۴ ب٫ظ

با تشکر از نماینده دلسوز

دانشجوی دکتری آزاد
آبان ۴, ۱۳۹۵ ۲:۲۴ ب٫ظ

بنده بعنوان دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد ازنمایندگان مجلس فوق کمال تشکر را دارم و هر آنچه دغده ی ایشان است متاسفانه حقیقت دارد . مسولین دانشگاه آزاد باید در مسیر منطقی حرکت کنند و اهتبار مدارک دانشگاه آزاد را به بازی نگیرند. در این دانشگاه واقعا کیفیت فدای کمیت شد .